Het grote Volvo topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 84.502 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:05

Youk

Volvo For Life

Heb ook nog zo'n dingen liggen van Kenwood dan. Enkel nog geen tijd/zin gehad om die in te bouwen.

Kan je eigenlijk met standaard radio's van Volvo in een 850 een leuk geluid verkrijgen? Momenteel heb ik een radio van Kenwood erin zitten (met CD/MP3 ondersteuning). Maar ik zou zelfs overwegen om een SC801 te steken met dan die modulator van Kenwood voor de MP3'tjes op USB stick. Handig want geen cd's meer nodig.

Het was enkel zo dat toen ik mijn standaard Volvo radio (weet type niet vanbuiten, is een enkel DIN systeem) vervangen heb door de Kenwood dan was de geluidskwaliteit al meteen een stuk beter. Ik vraag me wel af als ik nog beter wil dat ik dan de speakers moet vervangen en een versterker moet plaatsen. Ben niet veeleisend als je weet dat ik het (standaard) geluid uit een 2000 opel astra G echt wel goed vond.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 12:41
Crazyanz schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:15:
[...]

ziet er netjes uit.

Ik heb zelf ook nog even gegoogled en ik kwam wat universele oplossingen tegen. Zit verrekte slim in elkaar vind ik zelf. Je plugt hem zeg maar tussen de FM kabel en als je hem aan heb staan blokkeert ie de reguliere fm en stuurt ie het signaal van je audio door. Werkt dus op alle radio's. Kits zijn ook goed betaalbaar.

http://isimplesolutions.c...ions-TranzItUSB-IS32.aspx
Volgens mij is je muziek dan ook in Radio (FM) kwaliteit? Daar zou ik niet echt vrolijk van worden, die GROM is gewoon digitaal aangesloten dus geluid is net zo goed als CD's (mits je goede bitrate mp3 gebruikt naturlijk).

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Youk schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:13:
Heb ook nog zo'n dingen liggen van Kenwood dan. Enkel nog geen tijd/zin gehad om die in te bouwen.

Kan je eigenlijk met standaard radio's van Volvo in een 850 een leuk geluid verkrijgen? Momenteel heb ik een radio van Kenwood erin zitten (met CD/MP3 ondersteuning). Maar ik zou zelfs overwegen om een SC801 te steken met dan die modulator van Kenwood voor de MP3'tjes op USB stick. Handig want geen cd's meer nodig.

Het was enkel zo dat toen ik mijn standaard Volvo radio (weet type niet vanbuiten, is een enkel DIN systeem) vervangen heb door de Kenwood dan was de geluidskwaliteit al meteen een stuk beter. Ik vraag me wel af als ik nog beter wil dat ik dan de speakers moet vervangen en een versterker moet plaatsen. Ben niet veeleisend als je weet dat ik het (standaard) geluid uit een 2000 opel astra G echt wel goed vond.
Die dubbeldin radio's van Volvo werken met een versterker samen en een ander soort en beter type speakers. De enkel din radio's zijn vaak niet de beste en aftermarket is er vaak zat leuks te koop. In dit geval zou een goeie radio en een goeie set speakers al voldoende moeten zijn. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-09 15:48
ik was van de speakers in de auto niet bepaald onder de indruk eigenlijk

Rij nu in een opel vectra van 99 en daar ligt standaard echt super geluid in. Maarja in de auto kan het me vaak niet eens zo veel schelen. 90% van de tijd luister ik naar de radio en zolang het helder klinkt ben ik snel tevreden.

[ Voor 35% gewijzigd door haakjesluiten op 22-11-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e215/panhandle-pete/volvo/volvoleds2.jpg

Hier ook :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

naafkaaploze velgen FTW >:)

Dicht vind ik ze op een 240 meestal niet mooi. Zonder kapje en lekker laag staat het zo te zien prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Kekke bak! heb je nou express alles boven die sierstrip gepoetst trouwens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Boven de sierstrip wordt het niet minder vies omdat die uitsteekt denk ik eerder ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 10:46
Ziet er goed uit zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Thanks. En nee, onder die rand is 'ie gewoon smeriger. Hij is ook eens bijgespoten, daar is de lak ook wat paarser dan de rest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik geloof niet dat daar Addblue in hoeft :):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27

Wok

Dakloos...

Nog even wachten op groen licht, maar dan gaat deze kar besteld worden als opvolger voor de 308:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BV9qY.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2wfSF.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xEtwe.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DSNx0.png

Volvo V50 D2 DrivE Start/Stop Limited Edition. Opties: metallic lak (Caspian Blue), 17" Spider Diamond Cut wielen. Accessoires: dakrails, achterspoiler. Met de leasemij (is tevens Volvo-dealer) nog even babbelen over de opties xenon en schuifdak...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nice! :) Maar ik dacht dat je voor een 508 zou gaan, gezien je de V50 toch wat nadelen vond hebben? :+

Mooie kleur en interieur zo! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 22:08

miekol

erm

Misschien niet helemaal het forum hiervoor...maar iemand evt. nog interesse voor een zacht prijsje in een Volvo 850 loop of sloop? Staan er eigenlijk auto's op de Tweakers vraag & aanbod?

Het is een lief beestje, rijdt heerlijk, maar heb er voor bijna € 3000,- aan verspijkerd in 1 jaar :-( :-( . Nieuwe verdamper (gas installatie), nieuwe achterasrubbers, nieuwe voorruit (niet verzekerd helaas) en nog een heleboel klein grut en onderhoud...

Alleen nu met ws. een kapotte koppeling, koelvloeistof verbruik én de distributieriem die over 20dkm moet gebeuren wordt het mij te gortig. Hij is het me simpelweg niet meer waard.

Of iemand die voor een krat bier + onderdelen er even een nieuwe koppeling in hangt, natuurlijk :+ (kan 't altijd proberen natuurlijk) :+

[ Voor 10% gewijzigd door miekol op 01-12-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik weet niet wat de handelswaarde van die wagens is maar als die hoger of gelijk is aan de reparaties zou ik kiezen voor de reparaties weet je iig wat je heb. Riem+koppakking+koppeling zal je zoon 1200 kosten gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Bart-Willem schreef op donderdag 01 december 2011 @ 00:19:
Nice! :) Maar ik dacht dat je voor een 508 zou gaan, gezien je de V50 toch wat nadelen vond hebben? :+

Mooie kleur en interieur zo! 8)
508 heb ik lang geleden - met weemoed - al afgeserveerd ;) Die 2-Tronic transmissie is echt een showstopper :|

Daarna stond de Mégane 1.5 dCi EDC lange tijd bovenaan mijn lijstje, maar na ampel beraad met mezelf zag ik mezelf niet vier jaar tegen dat dashboard aankijken :+ Mijn keuze had ik daarna beperkt tot een Skoda Octavia Combi (echt veel voor weinig) en de V50. Gisteren een rondje gestuurd in de Octavia en tot de conclusie gekomen dat mijn hart toch meer bij de V50 ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 26-09 22:08

miekol

erm

Crazyanz schreef op donderdag 01 december 2011 @ 00:33:
Ik weet niet wat de handelswaarde van die wagens is maar als die hoger of gelijk is aan de reparaties zou ik kiezen voor de reparaties weet je iig wat je heb. Riem+koppakking+koppeling zal je zoon 1200 kosten gok ik
Nou voor 1200,- all in zou ik het nog wel doen. Maar volgens mij zijn de onderdelen zonder arbeid al meer dan 1200,-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Laatst online: 29-09 16:31

Dark Angel

Corvette LS Power

Tijdje geleden dat ik hier wat had gepost van de Volvo.
Dit was een fotoshoot vlak voor de auto weer voor de winter de stalling is is gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Fotoshoot%20C70s/Volvo%20C70%20Rotterdam%20Graffitie%20wall/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Fotoshoot%20C70s/Volvo%20C70%20Rotterdam%20Graffitie%20wall/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Fotoshoot%20C70s/Volvo%20C70%20Rotterdam%20Graffitie%20wall/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Fotoshoot%20C70s/Volvo%20C70%20Rotterdam%20Graffitie%20wall/4.jpg

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Wok schreef op donderdag 01 december 2011 @ 00:04:
Nog even wachten op groen licht, maar dan gaat deze kar besteld worden als opvolger voor de 308:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Volvo V50 D2 DrivE Start/Stop Limited Edition. Opties: metallic lak (Caspian Blue), 17" Spider Diamond Cut wielen. Accessoires: dakrails, achterspoiler. Met de leasemij (is tevens Volvo-dealer) nog even babbelen over de opties xenon en schuifdak...
Mooie auto :) Vind zelf de zilveren versie erg gaaf, alleen kost daarvan de lak 1k euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wok schreef op donderdag 01 december 2011 @ 00:04:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Complete auto! Schuifdak is ideaal in de V50, alleen kom het dak zomaar een centimeter of 3/4 naar beneden. Ik weet dus niet hoe groot je bent, maar houdt er nog even rekening mee.

Bij ons op de zaak heeft een van de verkopers ook een Caspian Blue V50, maar de kleur doet in het echt wel wat saai aan. Dan is het zwart of zilver waaruit je kunt kiezen (voor zover het keuzes zijn) wel iets frisser.
Dark Angel schreef op donderdag 01 december 2011 @ 07:57:
Tijdje geleden dat ik hier wat had gepost van de Volvo.
Dit was een fotoshoot vlak voor de auto weer voor de winter de stalling is is gegaan.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik blijf het echt een dikke bak vinden. Zeker icm die kleur. Zonde dat je ze eigenlijk niet zoveel meer ziet rijden.

[ Voor 30% gewijzigd door fredkroket op 01-12-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 10:46
@ Wok mooie auto. Mooie kleur zowel buiten als binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 21:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

Erg dikke C!
Zou alleen nog wel een stukje omlaag mogen, maar verder super.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/375421_2748230670697_1405480596_3057548_1412451251_n.jpg

Vanmiddag even wat winterrubber onder de V40 gezet. Heb de velgen en winterbanden (Goodyear Ultragrip) vorige week voor €200,- op de kop getikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 13:51

ppFreddy

gewoon Frederik

fredkroket schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:00:
[...]
Bij ons op de zaak heeft een van de verkopers ook een Caspian Blue V50, maar de kleur doet in het echt wel wat saai aan. Dan is het zwart of zilver waaruit je kunt kiezen (voor zover het keuzes zijn) wel iets frisser.
Ik vind persoonlijk zwart of zilver veel saaier dan blauw hoor. De hele leasemarkt rijdt met zwarte en zilveren V50's...

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Goeie keuze Wok, en uhm, de onderdeel prijzen? :P

En mooie foto's Dark Angel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

NoFearCreations schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:17:
Erg dikke C!
Zou alleen nog wel een stukje omlaag mogen, maar verder super.
Lager gaat het op dit moment niet met mijn intrax set.
Wil nog een keer terug naar intrax om wat aanpassingen te maken. zodat het lager kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Hulpveren er tussen uit geen oplossing?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

NoFearCreations schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:05:
Hulpveren er tussen uit geen oplossing?
Dan ligt het los en dat is apk afkeur.
Wat de oplossing is een andere hulp veer aan de voorkant laten maken.
En achter andere veren. Die beter bij het gewicht van de auto komen.

Maar dat komt in de toekomst nog wel een keer. te gelijk met nieuwe wielen en uitrolen van de wielkasten.

Eerst nieuwe motor maar eens maken 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Dark Angel op 04-12-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nog lager? Dat gaat ten koste van je wegligging ben ik bang, en ik denk ook niet dat dat echt mooier gaat worden, te laag kan ook he. :P

En wat ga je allemaal uithalen met het T5 blok? GLT nokken, S60R spruitstuk, andere turbo, etc? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Joopieboy schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:55:
Nog lager? Dat gaat ten koste van je wegligging ben ik bang, en ik denk ook niet dat dat echt mooier gaat worden, te laag kan ook he. :P

En wat ga je allemaal uithalen met het T5 blok? GLT nokken, S60R spruitstuk, andere turbo, etc? :P
Ga beginnen met een oud sloop blok uit elkaar te halen. Schoon temaken.
dan laten opboren zodat er nieuwe zuigers in kunnen. Dat samen met andere drijfstangen en lagers.
Krukas laten balanceren en ook voorzien van nieuwe lagers. Komt een ultra lichte pully op en een verlicht vliegwiel.
Dan bij volvo een nieuwe kop bestellen. En die laten flowen. Bij het in elkaar zetten van de kop komt er zeker een GLT nok in. En dan veel rand spullen allemaal vernieuwen en hier en daar nog een paar verbeteringen doorvoeren. Zodat het blok in top staat is. Dan kijken we weer veder voor een custom in en uitlaat spuitstuk. Denk dat ik dan even door het budget van 2012 heen ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kan je dan niet beter zo'n raceblok @ ET kopen? :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Even niet helemaal kunnen volgen of je al een V40 gekocht hebt Crazyanz, maar ik zag daarnet deze staan bij het autobedrijf waar mijn VW Passat vandaan komt.

Afbeeldingslocatie: http://pics.auto-commerce.nl/ac1249/foto/132204715401.JPG

Moet zeggen dat die man voor zover ik kan beoordelen, en adhv wat ik in juli dit jaar toen ik mijn Passat kocht heb gezien, best nette en verzorgde wagens heeft staan.

Misschien heb je er iets aan :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Joopieboy schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:55:

Te laag ben je pas als je permanent over de straat schuurt :P _/-\o_

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Bart-Willem schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:14:
Nee iets duurder en veel minder leuk. Wil het zelf doen en ga veder dan marc zijn motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vraagje, weet hier iemand wat RHD lampen voor een 2003 S60 kosten? op eBay gaan ze voor €399+ ...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dark Angel schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:35:
[...]

Ga beginnen met een oud sloop blok uit elkaar te halen. Schoon temaken.
dan laten opboren zodat er nieuwe zuigers in kunnen. Dat samen met andere drijfstangen en lagers.
Krukas laten balanceren en ook voorzien van nieuwe lagers. Komt een ultra lichte pully op en een verlicht vliegwiel.
Dan bij volvo een nieuwe kop bestellen. En die laten flowen. Bij het in elkaar zetten van de kop komt er zeker een GLT nok in. En dan veel rand spullen allemaal vernieuwen en hier en daar nog een paar verbeteringen doorvoeren. Zodat het blok in top staat is. Dan kijken we weer veder voor een custom in en uitlaat spuitstuk. Denk dat ik dan even door het budget van 2012 heen ben :+
Dat klinkt erg goed. :) Ga je de kop ook nog laten aanpassen aan de Ford specs zodat je meer druk kunt draaien, of laat je hem 'gewoon' versterken?
En vanwaar custom uitlaatspruitstuk, waarom niet een 'gewone' S601R spruitstuk met een 3 inch downpipe?

Maar heel veel succes iig en houd ons op de hoogte!
Bart-Willem schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:14:
Zelf doen is leuker. :P
NoFearCreations schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:03:
[...]

Te laag ben je pas als je permanent over de straat schuurt :P _/-\o_
Haha tsja, dat is ook weer iets ja. :P
ToolkiT schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:19:
Vraagje, weet hier iemand wat RHD lampen voor een 2003 S60 kosten? op eBay gaan ze voor €399+ ...
Per koplamp is het 450 euro ex btw als ik mij niet vergis bij de dealer, xenon lampen is 700 nog wat euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Joopieboy schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:14:
[...]

Dat klinkt erg goed. :) Ga je de kop ook nog laten aanpassen aan de Ford specs zodat je meer druk kunt draaien, of laat je hem 'gewoon' versterken?
En vanwaar custom uitlaatspruitstuk, waarom niet een 'gewone' S601R spruitstuk met een 3 inch downpipe?

Maar heel veel succes iig en houd ons op de hoogte!

[...]

Zelf doen is leuker. :P

[...]

Haha tsja, dat is ook weer iets ja. :P

[...]

Per koplamp is het 450 euro ex btw als ik mij niet vergis bij de dealer, xenon lampen is 700 nog wat euro's.
Ik wil een andere spruitstuk omdat ik dat meer zelf kan bepalen.
1) external wastgate
2) lokatie van de turbo.
3) er is veel meer te halen uit het spruitstuk dan met de S60R versie.
Nu moet ik wel zeggen dat het R spruitstuk het beste waar voor je geld is. custom made is ongeveer 3x van de kosten van het R spruitstuk maar heeft dus een paar voordelen.

En de kop wordt geflowed en de uitlaatpoorten krijgen een coatingslaag voor beter warmte door voer.

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Angel op 06-12-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:14:
[...]

WTF per stuk?? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Leuke plannen D-A, ik ben erg benieuwd en ik hoop dat je ons hier een beetje op de hoogte houd van je vordering.

En idd Toolkit, zo duur zijn ze. Als je gewoon halogeen hebt kun je ook eens kijken naar Depo, dat is goeie imitatie voor een schijntje van de prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:51

mambo No5

Bad Apple?

Klein vraagje; ik ben zelf aan het inventariseren naar een opvolger van M'n Ford Focus gezien het aantal kilometers dat ik maak op benzine en heb m'n oog ook laten vallen op een V40 uit 2002. Nu ben ik zelf niet echt thuis in de Volvomarkt, maar wat ik zo op internet lees zijn 't gewoon betrouwbare auto's, indien goed onderhouden. Zijn er nog specifieke punten waar ik eventueel op zou moeten letten bij dit model? :) Ik lees hier in ieder geval van diverse mensen dat 't prima wagens zijn, dus in dat opzicht heb ik daar ook wel vertrouwen in..

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
max schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:17:
Even niet helemaal kunnen volgen of je al een V40 gekocht hebt Crazyanz, maar ik zag daarnet deze staan bij het autobedrijf waar mijn VW Passat vandaan komt.

[afbeelding]

Moet zeggen dat die man voor zover ik kan beoordelen, en adhv wat ik in juli dit jaar toen ik mijn Passat kocht heb gezien, best nette en verzorgde wagens heeft staan.

Misschien heb je er iets aan :)
yep een europa uit 2003 met navi en141k op de teller en nieuwe lamba sensor en distributie bij aflevering.

zomaar uit interesse wat koste die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Crazyanz schreef op woensdag 07 december 2011 @ 01:33:
[...]

yep een europa uit 2003 met navi en141k op de teller en nieuwe lamba sensor en distributie bij aflevering.

zomaar uit interesse wat koste die?
Euh.....hetzelfde als op de marktplaatslink die onder de foto in mijn post hangt: € 5000,-

Ben zelf niet bij de auto wezen kijken, maar was gewoon door zijn website aan het bladeren om te kijken of er nog iets leuks stond.

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:33
Staan een hoop leuke 2.0T 's te koop zeg....LPG tank er in en weer een leuke kandidaat er bij :o

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Achteraf lpg inbouw ben ik niet zo een fan van persoonlijk, maar goed het kan zeker wel. :)
Een 2.0T is ook een heerlijk blok!

@mambo No5: het zijn ook enorm betrouwbare modellen.
Puntjes die je zou kunnen hebben:
- Voorruit ontwaseming die het slechter doet
- Stuurkrans met speling
- Rubbers draagarmen 'kraken' wat
- Hulpkoppelingscilinder kan slecht zijn, na een lange rit heb je dan een zwaar pedaal

Verder kan ik mij niet zo 1,2,3 wat bedenken, zeker de Phase 2 en 3 zijn erg goeie auto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Zo, vanavond nog een laatste proefrit gemaakt in een V50 D2. Bij de vorige proefrit (paar maanden geleden) bleef ik ruzie houden met de koppeling en gaspedaal en ging het wegrijden vanuit stilstand niet echt soepel :P

Blijkbaar had ik destijds toch de stoel niet helemaal goed staan, want dit keer reed ik er zó mee weg.. en dat terwijl het nota bene dezelfde auto was als de vorige keer 8)7 Uiteindelijk alleen maar mooi, want dan kan de offerte naar de leasemij zodra ik groen licht heb. Morgen en overmorgen maar eens even wat superieuren gaan bewerken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wok schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:19:
Zo, vanavond nog een laatste proefrit gemaakt in een V50 D2. Bij de vorige proefrit (paar maanden geleden) bleef ik ruzie houden met de koppeling en gaspedaal en ging het wegrijden vanuit stilstand niet echt soepel :P

Blijkbaar had ik destijds toch de stoel niet helemaal goed staan, want dit keer reed ik er zó mee weg.. en dat terwijl het nota bene dezelfde auto was als de vorige keer 8)7 Uiteindelijk alleen maar mooi, want dan kan de offerte naar de leasemij zodra ik groen licht heb. Morgen en overmorgen maar eens even wat superieuren gaan bewerken O-)
Wen er toch maar aan :p Ik heb 2 V50's gehad, en heb hetzelfde probleem gehad als jij. Vaak ging het goed, en soms bij het optrekken liet ik hem zo afslaan. Ik ben iemand met een extreem goed gevoel voor techniek in de auto (ik voel elke hickup en weet precies wat de auto doet), maar ik bleef het houden.

Nu ging het dan goed, en straks laat je hem zo weer 3x afslaan. De Volvo V50 Diesel heeft dit euvel gewoon. Een vriend van me heeft het zelfde met de 1.6D gehad (ik had 2.0D). We stonden een keer voor een stoplicht, en gingen spontaan een sprintje doen. Precies 1 meter, toen stonden we allebei stil :+

Maar verder is de V50 een heerlijke auto, en zeker voor de huidige prijzen een zeer goede bak. Mijn 2.0D was nog 45.000,-. Nu heb je een 150pk 5-cylinder voor een 7000,- minder.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 07-12-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

^^ lol :+

(al heb ik 'em bij de vorige proefrit ook niet af laten slaan, maar óf ik schoot als een raket van mijn plek óf liet de koppeling slippen als een malle).

Ik pak gewoon de D2. Vijfpits diesel is leuk, maar helaas way buiten mijn leasebudget (en niet als Limited Edition te krijgen)

[ Voor 28% gewijzigd door Wok op 07-12-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
zo volvo trok wat naar rechts vandaag maar even laten uitlijnen. Rijd nu nog beter *O*

Ik merk wel dat deze wagen het voor elkaar heeft gekregen dat ik 10x rustiger ben gaan rijden om een of andere reden. Ik reed vaak best gehaast. Geen idee waar het door komt maar ik ga lekker achterover zitten tuf op me gemak de stad uit en zet hem op de snelweg op 105 op de cruisecontrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Leer gewoon koppelen. :P Dit klinkt alsof jullie een koppeling laten "schieten". :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ja echt he. :/ D2 moet je idd wat meer gas geven (1500 a 2000 toeren, moment waarop de turbo inkomt) voordat ie soepel en zonder te bokken wegrijd. Anders zit ie net in zo een dood punt, maar je moet wel even die koppeling blijven vasthouden en rustig begeleiden, dan rijd je er zo mee weg.

Voordeel van de D5 is gewoon die dubbele turbo en onderin mega veel koppel, heerlijk!
Mijn 1.9D met variabele turbo is er ook iets soepeler in als een D2 en D3 heb ik gemerkt, maar die zijn ook heel erg eco geknepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:51

mambo No5

Bad Apple?

Joopieboy schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:02:@mambo No5: het zijn ook enorm betrouwbare modellen.
- Stuurkrans met speling
- Hulpkoppelingscilinder kan slecht zijn, na een lange rit heb je dan een zwaar pedaal

Verder kan ik mij niet zo 1,2,3 wat bedenken, zeker de Phase 2 en 3 zijn erg goeie auto's. :)
Dank. :) * mambo No5 houd zich aanbevolen voor een Phase 2/3 1.9d voor een schappelijke prijs.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Goed rondkijken, dan komt het vanzelf wel goed. Ik heb de mijne zelfs bij een collega Volvo dealer gekocht met echt een gigantische korting, terwijl mijn baas bij een andere auto niet echt wou zakken en korting wou geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 12:21
Hmmmm, sinds vorige maand een Volvo V40 uit 2002 met 230.000k op de teller gekocht en vandaag een raar probleem. Gisteren ging het olielampje branden. Meteen (na 2km) na de Kwikfit gebracht en daar de olie en filter laten vervangen. Daar gaven ze aan dat het oliefilter kapot was gegaan en dat ze hem zo goed en kwaad als het ging "uit een bakje" hebben schoongemaakt.

Vandaag is na 120 km (op de terugweg van 60km) wéér het lampje gaan branden. Meteen gestopt bij een tankstation en olie gechecked. Er zit meer dan voldoende in, en de olie is nog mooi nieuw. Eerst gaat het lampje een beetje knipperen, maar al vrij snel gaat het echt branden.

Iemand een idee wat er zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:23:
Goed rondkijken, dan komt het vanzelf wel goed. Ik heb de mijne zelfs bij een collega Volvo dealer gekocht met echt een gigantische korting, terwijl mijn baas bij een andere auto niet echt wou zakken en korting wou geven. :P
Het is natuurlijk maar net hoe je het ziet... Een te hoge vraagprijs, daar kan je natuurlijk makkelijk wat korting op geven. Jij als koper blij (lekkere korting gekregen) en de verkoper blij (eindelijk van die zut af en die klant maar denken dat het een dikke korting was) :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:26

_Apache_

For life.

Crazyanz schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:49:
Ik merk wel dat deze wagen het voor elkaar heeft gekregen dat ik 10x rustiger ben gaan rijden om een of andere reden. Ik reed vaak best gehaast. Geen idee waar het door komt maar ik ga lekker achterover zitten tuf op me gemak de stad uit en zet hem op de snelweg op 105 op de cruisecontrol.
* _Apache_ herkent dit. Familie rijdt stuk voor stuk allemaal gehaast. De ene een opel, de ander een toyota, de ander weer een volkswagen, maar geen andere volvo's in de familie. Laatst mijn oude heer naast me, bracht hem naar huis, een ritje van pakweg 30km in de S40. Rustig tuffen we binnendoor, stoplichtje hier, rotonde daar. Hij drukte zich nog even goed in de stoel en kantelde hem wat naar achter. Zachtjes begonnen ze ogen dicht te vallen. Eenmaal aangekomen bij het huis grapte ik nog even, "kantel je stoel nog maar wat verder, haal ik nog wel een kussentje." Hij kon er wel om lachen.... The good life. d:)b

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Aristos schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:36:
Hmmmm, sinds vorige maand een Volvo V40 uit 2002 met 230.000k op de teller gekocht en vandaag een raar probleem. Gisteren ging het olielampje branden. Meteen (na 2km) na de Kwikfit gebracht en daar de olie en filter laten vervangen. Daar gaven ze aan dat het oliefilter kapot was gegaan en dat ze hem zo goed en kwaad als het ging "uit een bakje" hebben schoongemaakt.

Vandaag is na 120 km (op de terugweg van 60km) wéér het lampje gaan branden. Meteen gestopt bij een tankstation en olie gechecked. Er zit meer dan voldoende in, en de olie is nog mooi nieuw. Eerst gaat het lampje een beetje knipperen, maar al vrij snel gaat het echt branden.

Iemand een idee wat er zou kunnen zijn?
Oliepomp stuk? waardoor de druk te laag is? Of het sensortje/kabeltje maakt onterecht sluiting en laat het lampje branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
_Apache_ schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:47:
[...]

* _Apache_ herkent dit. Familie rijdt stuk voor stuk allemaal gehaast. De ene een opel, de ander een toyota, de ander weer een volkswagen, maar geen andere volvo's in de familie. Laatst mijn oude heer naast me, bracht hem naar huis, een ritje van pakweg 30km in de S40. Rustig tuffen we binnendoor, stoplichtje hier, rotonde daar. Hij drukte zich nog even goed in de stoel en kantelde hem wat naar achter. Zachtjes begonnen ze ogen dicht te vallen. Eenmaal aangekomen bij het huis grapte ik nog even, "kantel je stoel nog maar wat verder, haal ik nog wel een kussentje." Hij kon er wel om lachen.... The good life. d:)b
Ik heb een no sleeping policy in mijn wagen. Als ik iets haat is het slapende passagiers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ik vind het toch wel een compliment voor de bestuurder, dat hij/zij soepel kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is idd een goed compliment ja, meeste Volvo rijders rijden toch erg relax. Zelf rijd ik altijd wel stevig door vind ik zelf, maar als je de gemiddelde lease rijder voorbij ziet stuiven. :X
fredkroket schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:44:
[...]

Het is natuurlijk maar net hoe je het ziet... Een te hoge vraagprijs, daar kan je natuurlijk makkelijk wat korting op geven. Jij als koper blij (lekkere korting gekregen) en de verkoper blij (eindelijk van die zut af en die klant maar denken dat het een dikke korting was) :p.
Vraagprijs was iets boven de gemiddelde marktplaats waarde ja, maar samen met een hogere inruilwaarde voor mijn vorige auto en al die dingen heb ik toch een hele nette prijs betaald. :) En ook bij aflevering een nieuwe gril, naderhand inkoopsprijs voor de koppeling, dat soort dingen. :)

Maar ik snap wat jij bedoeld ja, dat gebeurd toch erg veel. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 07-12-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Laatst online: 29-09 13:51

ppFreddy

gewoon Frederik

_Apache_ schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:55:
Ik vind het toch wel een compliment voor de bestuurder, dat hij/zij soepel kan rijden.
Exact mijn idee, én een compliment voor de Volvostoelen en vering natuurlijk :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:06:
Dat is idd een goed compliment ja, meeste Volvo rijders rijden toch erg relax. Zelf rijd ik altijd wel stevig door vind ik zelf, maar als je de gemiddelde lease rijder voorbij ziet stuiven. :X
[...]
Het is meer een combinatie van merk+bestuurder. Ik ben ooit een oude man (met zijn vrouw ernaast) in een (vorig type) S80 tegengekomen in het verkeer die geen voorrang kreeg van iemand. Ouwe gek gooit z'n Volvo ervoor, en smijt vervolgens de deur open om "HE, WAT MOET JE NOU! KOM DAN! IDIOOT!" te roepen. Prachtig om te zien. :D

En in welke mood jij zelf bent zorgt natuurlijk ook voor een totaal ander rijgedrag, de ene keer rij ik zo sportief mogelijk, maar de andere keer, als mijn ouwe lui op de achterbank zitten tijdens een lange nachtelijke rit naar huis, rijd ik zo soepel dat ze beiden in slaap vallen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ppFreddy schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:52:
[...]

Exact mijn idee, én een compliment voor de Volvostoelen en vering natuurlijk :)
Mwoah de omstandigheden moeten er naar zijn (12 uur in de auto naar zuid Frankrijk oke) maar anders mag er toch gewoon gelult worden zo boeiend is die snelweg niet in NL :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

Ik heb het idee dat mijn bestuurdersstoel in mijn V70 een beetje doorgezakt is. Nog mensen ideeën waar ik betaalbaar de stoel kan laten opvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 12:21
DopdeDouwer schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:50:
[...]

Oliepomp stuk? waardoor de druk te laag is? Of het sensortje/kabeltje maakt onterecht sluiting en laat het lampje branden.
Pomp stuk zou inderdaad kunnen. Maar dat verklaart niet waarom het gisteren pas na één uur autorijden optreedt. De garage die de filter verving, had het er ook over dat de filter dus helemaal gescheurd en in stukken was. Zou dat nog tot een verklaring leiden? Dat er stukjes papier in de motor zwerven????

edit: net gebeld met de Kwikfit die de olie vervangen heeft. Zij gaven aan dat de olie enorm dik was en dat er een soort van klonter in de oliefilter zat. De monteur had het over dat er wellicht een goetje bij de olie is gegooid wat ze er wel eens bijgooien als een motor raar klinkt.
Ik heb de auto net een maand van een Volvo-garage gekocht, dus dat is wel opmerkelijk...

[ Voor 25% gewijzigd door Aristos op 08-12-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

PWM schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:23:
[...]

Wen er toch maar aan :p Ik heb 2 V50's gehad, en heb hetzelfde probleem gehad als jij. Vaak ging het goed, en soms bij het optrekken liet ik hem zo afslaan. Ik ben iemand met een extreem goed gevoel voor techniek in de auto (ik voel elke hickup en weet precies wat de auto doet), maar ik bleef het houden.
Geinig dat jullie dat allebei opmerken. Ik had 2 weken geleden 3 dagen een V50 D2 (met Rica chip) te leen, maar daar kon ik dus ook al niet fatsoenlijk mee wegrijden. Dacht al dat het aan mij lag...

Ik beschouw mezelf ook als een bovengemiddeld vaardig bestuurder op dat vlak, maar een V50 diesel kan echt een bitch zijn met optrekken. Soepel van 1 naar 2 lukte me trouwens ook niet altijd, maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat de chip geen invloed leek te hebben in de eerste versnelling, en des te meer in de tweede. In z'n 1 deed ie niets bijzonders, en in z'n 2 knalde ie er ineens vandoor.

Verder wel een fijn blok, die D2. Klinkt ook best sportief, voor een diesel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Crazyanz schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:49:
zo volvo trok wat naar rechts vandaag maar even laten uitlijnen. Rijd nu nog beter *O*

Haha, zo herkenbaar. OK, ik rijd dan wel geen Volvo, maar de Saab 9-5 2.3T die mijn vriendin en ik inmiddels als 2e auto hebben rijd ik heerlijk relaxed. Die auto is stil, erg comfortabel en best snel (170pk/280Nm). Mijn Mazda 626 moet ik voor mijn gevoel meer op snelheid houden omdat hij ongeveer de helft van het vermogen en koppel heeft en dus niet vooruit te branden is. Daardoor ga je meer scheuren, terwijl je met de Saab (die ook meer helt in bochten) meer relaxed gaat rijden. Het interesseert me niks dat menigeen me voorbij komt op de linkerbaan, ik rijd lekker 120km/u op de CC :Y)

Ik zou de Mazda graag 's inruilen voor een V70 T5 o.i.d. :9

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Joopieboy schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:02:
Achteraf lpg inbouw ben ik niet zo een fan van persoonlijk, maar goed het kan zeker wel. :)
Een 2.0T is ook een heerlijk blok!

@mambo No5: het zijn ook enorm betrouwbare modellen.
- Stuurkrans met speling

Waarom niet, zowat 50% van de volvo's rijdt op LPG, al dan niet achteraf ingebouwd :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Hmm service lampje ging vandaag alweer branden... We hebben de volvo (V40) nu bijna 2 weken en volgens boekje is de laatste onderhoudsbeurt bij 135.000 gebeurt (in feb/maart zo uit mijn hoofd) km stand nu is 142.000 lijkt me beetje vroeg? Of zijn er ook defecten waarbij het service lampje gaat branden?

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 08-12-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Aristos schreef op donderdag 08 december 2011 @ 07:19:
[...]

Pomp stuk zou inderdaad kunnen. Maar dat verklaart niet waarom het gisteren pas na één uur autorijden optreedt. De garage die de filter verving, had het er ook over dat de filter dus helemaal gescheurd en in stukken was. Zou dat nog tot een verklaring leiden? Dat er stukjes papier in de motor zwerven????

edit: net gebeld met de Kwikfit die de olie vervangen heeft. Zij gaven aan dat de olie enorm dik was en dat er een soort van klonter in de oliefilter zat. De monteur had het over dat er wellicht een goetje bij de olie is gegooid wat ze er wel eens bijgooien als een motor raar klinkt.
Ik heb de auto net een maand van een Volvo-garage gekocht, dus dat is wel opmerkelijk...
Ik zou per direct de auto naar de volvo garage brengen en daar laten staan tot ze het (kostenloos) opgelost hebben. Problemen met de olie zijn namelijk wel cruciaal, dalijk draait je motor in de soep.
De hoofdreden om naar de verkoper te gaan is natuurlijk omdat het een pas gekochte auto is die nog garantie kan hebben, zij hebben er verstand van en gaan geen garantiegeven op aanpassingen van de kwikfit. Zo betwijfel ik of de kwikfit een origineel Volvo-oliefilter heeft gebruikt (wat wel belangrijk is) er zijn ook goede OEM oliefilters maar de naam ervan weet ik even niet (mann?). Kwikfit weet weinig van motoren, ze kunnen redelijk banden en uitlaten vervangen maar daar houd het mee op.
Crazyanz schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:57:
Hmm service lampje ging vandaag alweer branden... We hebben de volvo (V40) nu bijna 2 weken en volgens boekje is de laatste onderhoudsbeurt bij 135.000 gebeurt (in feb/maart zo uit mijn hoofd) km stand nu is 142.000 lijkt me beetje vroeg? Of zijn er ook defecten waarbij het service lampje gaat branden?
Misschien zijn de vergeten de interval te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

@Crazyanz : Geen beurt gedaan na het afleveren? of snel na aankoop in geval van een particulier? Kan geen kwaad om hem even een klein beurtje te geven. en het lampje laten resetten

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 08-12-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
gekocht bij een bovag handelaar, Bij aflevering is er een verse apk opgekomen en is de distributieriem vervangen (en lamba sensor die kwamen ze tegen toen ze hem uitlazen bij het nalopen). Misschien niet zo gek om een kleine beurt te laten doen aangezien we een maand garantie kregen dus mochten er nog verborgen gebreken boven komen kunnen we die nu nog claimen.

[ Voor 11% gewijzigd door haakjesluiten op 08-12-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
KillaZ schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:55:
[...]

Waarom niet, zowat 50% van de volvo's rijdt op LPG, al dan niet achteraf ingebouwd :+
Ligt eraan welke motoren, de 2 liters en de 5 cilinders kunnen het goed hebben. Maar achteraf inbouw is in sommige gevallen echt triest slecht ingebouwd. Dus vandaar. En zolang je het hebt over LPG-G3 dan gaat het goed, gewone LPG geeft vaker troubles.

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 08-12-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01
Timmert schreef op donderdag 08 december 2011 @ 08:16:
[...]

Geinig dat jullie dat allebei opmerken. Ik had 2 weken geleden 3 dagen een V50 D2 (met Rica chip) te leen, maar daar kon ik dus ook al niet fatsoenlijk mee wegrijden. Dacht al dat het aan mij lag...

Ik beschouw mezelf ook als een bovengemiddeld vaardig bestuurder op dat vlak, maar een V50 diesel kan echt een bitch zijn met optrekken. Soepel van 1 naar 2 lukte me trouwens ook niet altijd, maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat de chip geen invloed leek te hebben in de eerste versnelling, en des te meer in de tweede. In z'n 1 deed ie niets bijzonders, en in z'n 2 knalde ie er ineens vandoor.

Verder wel een fijn blok, die D2. Klinkt ook best sportief, voor een diesel dan.
Ik heb er onderhand geen last meer van, maar toen ik mijn Volvo met 1.6D (zeg maar de vorige versie van de D2 motor) net had, had ik er ook wel eens last van. Je moet gewoon voldoende gas geven, de motor is nml. zo dood als een pier bij lage toeren. Zelf vind ik het wel een prettige koppeling overigens (ik neem aan dat die in de C30 exact hetzelfde is als in de V50).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Joopieboy schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:28:
[...]

Ligt eraan welke motoren, de 2 liters en de 5 cilinders kunnen het goed hebben. Maar achteraf inbouw is in sommige gevallen echt triest slecht ingebouwd. Dus vandaar. En zolang je het hebt over LPG-G3 dan gaat het goed, gewone LPG geeft vaker troubles.
2.0T dus Vialle-Lpi (?) dus LPG G3?
Scheelt weer 330 euro in het jaar. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Precies, dat is een goeie. En LPG-G3 is goedkoper, en scheelt problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hmmm en anders kom ik er gewoon nu pas achter dat er een Volvo topic is hier :+

Overigens met bovenstaande over de D2. Prima blok, maar laag in de toeren (en de gehele eerste versnelling) is het wat jammer. Naar z'n 2 levert toch meestal wel even een hikje op, maar eenmaal in z'n 2 schiet het vooruit :)

Binnenkort mag mijn C30 (2010 D2 R-Edition) voor de 40.000km beurt, dan meteen maar even vragen of ze hem opnieuw uitlijnen. Ik heb een tijdje terug bij Euromaster een nieuw rechterachterwiel gekregen (lek gereden op een spijker :X ), en toen hebben ze 'als extra service' de uitlijning even 'gefixt'. Sindsdien is het bochtengedrag een heel stuk minder dan het was. 8)7 Nog steeds wel beter dan de Golf die ik hiervoor had, maar niet zoals het was.

edit:
Het 'hikje' bij het schakelen van 1 naar 2 'opgelost'. Eigenlijk had ik het (erg kleine) hikje al min of meer geaccepteerd, maar als ik nóg vroeger schakel van 1 naar 2 blijft het hikje ineens uit. ('nóg vroeger' = voor de 2k rpm)

[ Voor 13% gewijzigd door Whieee op 12-12-2011 22:10 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 17:16
Joopieboy schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:20:
Precies, dat is een goeie. En LPG-G3 is goedkoper, en scheelt problemen. :)
Kuch. Het verschil tussen g2 en g3 is niet meer dan een andere computer....
Je doelt denk ik op de manieren van inspuiten? Vloeibaar (lpi) of dampgas (vsi), het ouderwetse ringmixer systeem zal nooit in een moderne auto gebouwd worden....kans op backfires is te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Niet eens altijd zit er verschil in de computer, veel G2 computers voldoen al aan de G3 eis voordat G3 bestond. Dan is 't zo simpel als de computer opsturen naar Vialle, iets van 70 euro lappen voor papierwerk en op G3 verder rollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Laatst online: 21:39
Tijd voor wat beeld!
Sinds enkele weken staat mijn S60 R-design op een setje 17" Balder met Continental winterbanden.
Moet zeggen dat ze echt super bevallen en meteen zijn ingewijd op de wintersport 2 weken terug.

Helaas is het qua looks wel een stuk minder dan met de 18" Ixion's..
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/11bopk3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Nu al terug van de wintersport? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Laatst online: 21:39
Yep, openingsweek in Val Thorens meegepikt, enkel opgespoten sneeuw maar de condities vielen niets tegen, lekker zonnetje dagelijks, een blauwe lucht en zeer weinig mensen op de pistes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
zerocool schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:38:
[...]

Kuch. Het verschil tussen g2 en g3 is niet meer dan een andere computer....
Je doelt denk ik op de manieren van inspuiten? Vloeibaar (lpi) of dampgas (vsi), het ouderwetse ringmixer systeem zal nooit in een moderne auto gebouwd worden....kans op backfires is te groot
Ja daar doelde ik meer op idd, en dan heb ik het over de good old LPG en de LPG-G3.

Klopt idd ook dat je relatief eenvoudig van G2 naar G3 kan, bezoekje aan de RDW en het scheelt je ook nog eens flink in de kosten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Wat is het verschil tussen G2 en G3 dan ?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Een 2e generatie LPG systeem heeft dampgas techniek of venturi uit mijn hoofd, zelfde als de 3e gen maar andere manier van aansturing. Deze heeft nog wel licht vermogensverlies ten opzichte van de 3e generatie. Verder is het zowat gelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Joopieboy op 13-12-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

tdw schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:34:
Wat is het verschil tussen G2 en G3 dan ?
Zoals ik al zei veelal geen verschil, G3 is eigenlijk G2 met wat strengere emissie-eisen. Beide zijn geregeld met een computer, welke dus veelal hetzelfde is.
G1 is echt de klassieke ongeregelde installatie, dus alleen een mengstuk en that's it. Geen sensoren of regeling van mengsel whatsoever.

Verlies van vermogen heb je in de praktijk vaak wel, echter is het niet per definitie. LPG biedt de mogelijkheid om zelfs vermogenswinst te boeken, maar dat behaal je bij voorkeur pas met andere nokkenas, verhogen van de compressie, karakteristiek van de ontsteking etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Zijn de onderdelen van Volvo echt heel veel duurder zoals ze zeggen? En wat is een beter auto qua betrouwbaarheid, een 850 of een v70? Ik zie ze veel met 400k+ standen staan, is dat haalbaar zonder overdreven veel onderhoud?

Zoek iets op G3, het liefst zo goedkoop mogelijk ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Rev! op 14-12-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
V70 Classic is doorontwikkeld op de 850, dus wat dat betreft ontlopen ze elkaar weinig. Een auto met meer als 4 ton zou ik zelf niet meer doen, die zijn vaak zo afgeleefd en op dat dat echt niet leuk meer is. En vaak dan krijg je ook de beginnende kop problemen en dat soort dure zaken.

Beter een zoeken met rond de 3 ton, dan kun je nog even. Of liefst wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
4ton ga ik ook niet doen nee, maar gezien je er veel ziet staan met die stand vroeg ik me dat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Het word dus toch een v40.

http://www.telegraaf.nl/a....html?sn=autovisie_nieuws

Volvo bevestigt de naam V40

AMSTERDAM - Volvo-topman Stefan Jacoby bevestigt wat de hele wereld al geruime tijd weet. De opvolger van de V50 gaat als V40 op de markt komen. De Zweedse fabrikant lanceert de nieuweling in maart op de autoshow in Genève.
Op eerste zicht de look van de s/v60, kleiner als de v50 en een 5de deur. Ben niet zo een fan van het uiterlijk van de s/v60 eerlijk gezegd.

[ Voor 33% gewijzigd door kluyze op 17-12-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
lijkt wel de opvolger van de C30 kwa grote...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Rev! schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:46:
4ton ga ik ook niet doen nee, maar gezien je er veel ziet staan met die stand vroeg ik me dat af.
Ow de blokken kunnen het op zich ook wel makkelijk aan. Je hebt alleen meer risico (afhankelijk van hoe ermee om is gegaan en of hij op tijd een beurt heeft gehad en alles) dat er onderdelen kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 16:28
Het zou toch wel priceless zijn als je naar een Volvo dealer zou gaan en vragen wanneer een Volvo 340 zijn eerste beurt moet hebben... http://link.marktplaats.nl/508370703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zo te zien wel de kentekenpapieren kwijt geraakt haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Handbak + RWD :D Leuk speelgoed maar wel wat duur :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Kun je beter een oudje halen voor weinig en daar een 1700 turbo blok inleggen van Renault. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 15:36
Mooi die optielijst met 1 optie! Wat een nostalgie. Ik heb er precies zo 1 gehad, zelfde kleur alles. Alleen wel stoffen kussentjes op de hoofdsteunen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Touchdomex schreef op zondag 18 december 2011 @ 14:19:
Handbak + RWD :D Leuk speelgoed maar wel wat duur :+
idd wat duur... misschien proberen ze een verzamelaar te vinden die gek genoeg is.
voor dat geld koop je ook dit:
http://www.autotrader.co....postcode/rg45jr?logcode=p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

kluyze schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:29:
Het word dus toch een v40.

http://www.telegraaf.nl/a....html?sn=autovisie_nieuws

[...]

Op eerste zicht de look van de s/v60, kleiner als de v50 en een 5de deur. Ben niet zo een fan van het uiterlijk van de s/v60 eerlijk gezegd.
Ik vind het S/V60 uiterlijk eigenlijk wel mooi, maar dat is als 2011 C30 rijder misschien ook niet zo raar ;) Hij lijkt op het eerste gezicht net even wat langer dan de C30, en dan als 5-deurs wagen. Volvo positioneert de nieuwe V40 tegenover de Audi A3 en BMW 1 serie, op zich niet zo raar dus. De stap van C30 naar V50 is qua prijs ook wel vrij groot (zeker als je diesel én een leuke uitrusting wilt), dus daar past nog wel een V40 tussen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.autofans.be/sites/default/files/imce9/2012_Volvo_V40_teaser.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Whieee op 19-12-2011 18:18 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij wegwijs helpen op winterbanden gebied?
ben al meerdere webpagina's afgegaan maar nergens echt sluitend advies gevonden..

ga lang weekend naar zuid duitsland en is raadzaam om hier winterbanden te gebruiken
nu dacht ik eerst aan huren maar eventueel als de prijs niet te gek is zou ik ook nieuw/2e hands willen kopen

ik heb mijn bandenmaat genoteerd en dit zou om 245/40/ZR 18 gaan.

welke maten passen hier het beste onder
als ik het goed begrijp is 245 de breedte en 45 de hoogte in verhouding van de band en 18 de inch maat van de velg
maar wat is ZR?

zou 225/40 R18 bijvoorbeeld passen op dezelfde velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
ZR houdt in dat je over de 240km/h kan gaan met een band.
245= breedte van de band in mm
45= hoogte uitgedrukt in % van de breedte (dus 45% van 245mm in dit geval)
R= Radiaal band (ZR=240+)
18= inch

En daarachter krijg je nog de loadindex en, ook bij een ZR band, de snelheidscode. De ZR houdt dus in dat je 240+ ermee kan rijden, maar hoe ver je erboven kan gaan is niet precies duidelijk. Daarom hebben bandenfabrikanten de W en Y geïntroduceerd (je hebt er veel meer, ook voor onder de 240, dus geen ZR band), W staat voor 270km/h en Y voor 300km/h.

Dit kan bijvoorbeeld een complete code zijn: 205/45ZR17 88W. 88 houdt in dat één band 560KG kan houden. W staat voor 270km/h.

Mocht iemand nog aanvullingen/verbeteringen hebben, want ik ben er geen professional in. :+

[ Voor 87% gewijzigd door S_Chief op 19-12-2011 23:06 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.