Het grote Volvo topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 84.502 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

En daarvoor zat het met een relais geschakeld via het contactslot, dus als je de schakelaar aan laat staan, gaan de lichten mee met het contact, dus zullen we 30 jaar zeggen? :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:03
Jajajaja, ik heb het al veranderd ja :o :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Er zijn wel een aantal modellen (waaronder mijn Phase 3 V40) dat je met een bepaalde handeling de verlichting in stand 0 van de schakelaar ook werkelijk uit kunt zetten. Maar verder is het bij 3 kwart van de modellen standaard aan, en niet aan te passen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Joopieboy schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 18:30:
Er zijn wel een aantal modellen (waaronder mijn Phase 3 V40) dat je met een bepaalde handeling de verlichting in stand 0 van de schakelaar ook werkelijk uit kunt zetten. Maar verder is het bij 3 kwart van de modellen standaard aan, en niet aan te passen.
Handeling zo als?
Ik heb in mijn v40 ook een 0 stand maar snap echt het nut er niet van aangezien ze gewoon aan blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 13:51

ppFreddy

gewoon Frederik

Cleyman schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:19:
[...]

Handeling zo als?
Ik heb in mijn v40 ook een 0 stand maar snap echt het nut er niet van aangezien ze gewoon aan blijven..
Staat in de handleiding :) Als ik het me goed herinner:
Contact op II, verlichting op I (aan), grootlicht naar je toe trekken en zo houden terwijl je de lichtschakelaat op 0 (uit) draait. Dan zullen ze niet meer branden. Omgekeerd (om ze wel altijd te doen branden) moet je de schakelaar van 0 naar 1 zetten tijdens de handeling.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bij de S70/C70/V70 classic zit een klein schroefje onder de schakelaar die je dan even een kwartslag moet draaien. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Klopt ja, en bij sommige modellen S/V40 (afhankelijk van de verlichtingsschakelaar) en sowieso de Phase 3 is het idd de volgende combinatie:
- Auto op contact
- Lichtschakelaar op stadslicht
- Grootlichthendel naar je toe halen (en vast blijven houden!)
- Lichtschakelaar op stads dimlicht zetten
- Grootlichthendel loslaten

En dan is stand 0 ook echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
ppFreddy schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:31:
[...]

Staat in de handleiding :) Als ik het me goed herinner:
Contact op II, verlichting op I (aan), grootlicht naar je toe trekken en zo houden terwijl je de lichtschakelaat op 0 (uit) draait. Dan zullen ze niet meer branden. Omgekeerd (om ze wel altijd te doen branden) moet je de schakelaar van 0 naar 1 zetten tijdens de handeling.
Yes! It works :*) Thanks...

Ik laat mijn lichten nog steeds gewoon altijd aan, maar het idee dat 0 uit is maakt mij blij wegens de logische logica nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Joopieboy schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:10:
Klopt ja, en bij sommige modellen S/V40 (afhankelijk van de verlichtingsschakelaar) en sowieso de Phase 3 is het idd de volgende combinatie:
- Auto op contact
- Lichtschakelaar op stadslicht zetten

Does not compute?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Laatste van de 2 moest dimlicht zijn dus, sorry. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:03
Ik verbaas mij eigenlijk wel dat een C30 1.6 diesel meer koppel heeft dan een S40 2.4 benzine.

Ben niet zo technisch, maar hebben diesels dan altijd zoveel koppel? Of klopt er iets niet?

1.6 diesel: 115 pk/270 Nm
2.4 benzine: 140pk/220 Nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Diesels hebben altijd wel wat meer koppel ja. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Loona35 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:02:
Ben niet zo technisch, maar hebben diesels dan altijd zoveel koppel? Of klopt er iets niet?
Turbo diesels hebben meer koppel maar in een kleiner toerenbereik.
(ongeblazen diesels e.g. SDI, oude Peugeots 1.9, Opel 1.7 hebben nauwelijks koppel en vermogen)

Bij atmosferische benzine motoren zit het maximum koppel meestal tussen de 4000 en 5000 toeren en het maximum vermogen bij de 6000 rpm
Bij turbodiesels begint het koppel zodra de turbo begint te werken 1500-2000 toeren maar bij 4000 houdt het wel weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 10:46
Het gegil bij de motor is opgehouden, even terug geweest in mindere mate en nu weer weg :?. Nog even naar de V snaar gekeken, maar die ziet er uit als nieuw, hij staat wel strak kan hem denk ik een cm indrukken, dacht gelezen te hebben dat dat 2 cm moest zijn?.
HIj verliest koelwater in de buis die de waterpomp in of uit gaat, in elk geval aan de voorkant, en van voren gezien links. Dit lek gaat dicht als de motor warm wordt.
daarna heeft hij een tijd moeilijk gestart. Sleutel omdraaien en er gebeurt niks, dan gaat de motor langzaam draaien en daarna steeds sneller, en dan start hij. Daarnaast begon hij net moeilijk te lopen, stationair slaat hij bijna af. Ik dacht even accu of dynamo niet goed aangezien de radio ook uitviel en het moeilijke starten. Accu meet met motor uit 12,2v en met motor aan 13,6v.
Vlak daarvoor koelwater aangevuld, kijk het nog even na, alles weg, vat is helemaal leeg :? :'(. Weer bijgevuld, daarna weer starten, geen centje pijn alle eerder benoemde start problemen totaal weg, draait meteen snel rond en start ook gelijk. even kijken wat de temperatuur deed, en die ging vrij snel naar de bovenkant van het groene gebied en blijft daar stabiel, terwijl hij eerst altijd in de onderste helft van het groene gebied bleef. Motor maar weer uit gezet, koelwater gecontroleerd, mist geen drup. ben nog even bezig met wat anders en in eens hoor ik geborrel. Kijk ik weer in het watervat, alles weg. onder de auto gekeken, maar daar ligt ook geen plas water. Of te wel ik ben ineens een hoeveelheid koelwater kwijt. Even voor de duidelijkheid de motor stond toen een minuut a 2 uit.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Koppakking misschien? Ik heb nog even naar de uitlaat rook gekeken, die is wel een beetje wit, maar als deze hoeveelheid koelwater verdampt verwacht ik meer stoom. Maar ja mijn verwachtingen kunnen verkeerd zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Joopieboy schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:10:
- Auto op contact
- Lichtschakelaar op stads dimlicht zetten

Lol, dit wist ik écht niet. Verbaasde altijd al dat het licht aanbleef op stand 0 in mijn S40 phase 2. Thanks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Loona35 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:02:
Ik verbaas mij eigenlijk wel dat een C30 1.6 diesel meer koppel heeft dan een S40 2.4 benzine.

1.6 diesel: 115 pk/270 Nm
2.4 benzine: 140pk/220 Nm
Wat voor autos vergelijk jij? Ik zie namelijk geen huidige S40 die maar 140pk uit een 2.4 benzine haalt. Op de nederlandse volvo site zie ik een 2.0 benzine met 145pk/185Nm en een T5 2.5 benzine met 230pk/320Nm.

Ben jij nu een nieuwe generatie diesel met een oude generatie benzine aan het vergelijken?

Verder is dit in dit topic al eens besproken: kluyze in "Het grote Volvo topic - Deel 5" post van mij, maar ook de post eronder heeft een interessante link.

[ Voor 4% gewijzigd door kluyze op 05-11-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Minneyar schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:46:
Het gegil bij de motor is opgehouden, even terug geweest in mindere mate en nu weer weg :?. Nog even naar de V snaar gekeken, maar die ziet er uit als nieuw, hij staat wel strak kan hem denk ik een cm indrukken, dacht gelezen te hebben dat dat 2 cm moest zijn?.
1cm is goed volgens mij (heb de haynes niet bij de hand).
HIj verliest koelwater in de buis die de waterpomp in of uit gaat, in elk geval aan de voorkant, en van voren gezien links. Dit lek gaat dicht als de motor warm wordt.
Daar heb je al een lekje te pakken ;)
daarna heeft hij een tijd moeilijk gestart. Sleutel omdraaien en er gebeurt niks, dan gaat de motor langzaam draaien en daarna steeds sneller, en dan start hij. Daarnaast begon hij net moeilijk te lopen, stationair slaat hij bijna af. Ik dacht even accu of dynamo niet goed aangezien de radio ook uitviel en het moeilijke starten. Accu meet met motor uit 12,2v en met motor aan 13,6v.
Vlak daarvoor koelwater aangevuld, kijk het nog even na, alles weg, vat is helemaal leeg :? :'(. Weer bijgevuld, daarna weer starten, geen centje pijn alle eerder benoemde start problemen totaal weg, draait meteen snel rond en start ook gelijk. even kijken wat de temperatuur deed, en die ging vrij snel naar de bovenkant van het groene gebied en blijft daar stabiel, terwijl hij eerst altijd in de onderste helft van het groene gebied bleef. Motor maar weer uit gezet, koelwater gecontroleerd, mist geen drup. ben nog even bezig met wat anders en in eens hoor ik geborrel. Kijk ik weer in het watervat, alles weg. onder de auto gekeken, maar daar ligt ook geen plas water. Of te wel ik ben ineens een hoeveelheid koelwater kwijt. Even voor de duidelijkheid de motor stond toen een minuut a 2 uit.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Koppakking misschien? Ik heb nog even naar de uitlaat rook gekeken, die is wel een beetje wit, maar als deze hoeveelheid koelwater verdampt verwacht ik meer stoom. Maar ja mijn verwachtingen kunnen verkeerd zijn natuurlijk.
Zou de koppakking kunnen zijn ja, zie slechte starten. Maar was de radiator ook goed vol? Je moet de koelvloeistof, als hij echt goed leeg is geweest, als volgt vullen:
- via de radiator dop (motor moet goed koud zijn).
- tankje pakken en hoger houden dan je motorblok/radiator. en dan bijvullen.
- Zet voor de zekerheid ook je kachel op warm zodat ook daar eventuele tekorten worden aangevuld.
Je reservoirtje kan meestal ook wel een goede schoonmaakbeurt gebruiken. Drek onderin en ook in het slangetje ff eruit halen.

Vervolgens in de gaten houden hoe het met je temp en koelvoeistof niveau gaat de komende periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kan ook best zijn dat een slangetje gescheurd is, of scheuren in het expansietankje. :P En die lek bij je waterpomp zal 'm waarschijnlijk in de pakkingen of die rubber ringetjes zitten. :)

V-snaar moet inderdaad 1cm in te drukken zijn, 2 is teveel. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Bedankt voor de informatie!
Bijvullen deed ik idd verkeerd, ga dat nog even nakijken. En het vat kan idd wel een schoonmaak beurt gebruiken doen we dat ook maar even meteen.

Gedaan, kreeg het vat niet los, dus maar bijgevuld in de radiator, temp blijft nu weer goed, maar nu er weer water in het systeem zit neemt de witte rook ook toe, waarschijnlijk dus ook een lekke koppakking. Haynes manual is onderweg, als die er is maar eens een setje pakkingen regelen en die vervangen. Dan ook maar eens zorgen dat het lek weggaat.
Hij start ook meteen weer slecht trouwens.

@dopdedouwer Ik meen dat jij een gele 140 had? zat even door het topic te bladeren, maar kan hem niet meer vinden :P.

Edit 2: ah zie nu je onderschrift pas 8)7

Edit 3: link lijkt dood.

[ Voor 65% gewijzigd door Minneyar op 06-11-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Volgens mij heb ik nog een koppakking liggen, weet alleen niet of die voor een B18 of B20 is. :P Is nog zo'n oldskool koperen versie, eigenlijk nog beter ook. :+

Van mij mag je die zo hebben. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Bart-Willem op 06-11-2011 19:12 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Er zit een soort lipje die je naar achter kan halen, met je vingers gaat het lastig met een schoevendraaier wat makkelijker.
dus maar bijgevuld in de radiator, temp blijft nu weer goed, maar nu er weer water in het systeem zit neemt de witte rook ook toe, waarschijnlijk dus ook een lekke koppakking.
Mmmm klink niet best nee. Wat betreft de koppakking moet je ff op letten of je een B20a of B20b pakking koopt.
@dopdedouwer Ik meen dat jij een gele 140 had? zat even door het topic te bladeren, maar kan hem niet meer vinden :P.
Edit 2: ah zie nu je onderschrift pas 8)7
Dat onderschrift moet ik eens aanpassen ja... Die groene 144 heb ik niet meer. Hij rijdt nog wel met een leuk turboblok. Ik heb nu een 740 thubow en mijn broertje een gele 142.
Een gele T-5R (sig) heb ik overigens nog nooit gehad, staat wel op de wishlist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:52:
Mmmm klink niet best nee. Wat betreft de koppakking moet je ff op letten of je een B20a of B20b pakking koopt.
Die zijn eigenlijk uitwisselbaar, je kan ermee de compressieverhouding aanpassen en dat omwisselen wordt vooral gedaan door mensen die de blokken tunen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Je moet wel alleen even weten wat je doet. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 06-11-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Bart-Willem schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:12:
Volgens mij heb ik nog een koppakking liggen, weet alleen niet of die voor een B18 of B20 is. :P Is nog zo'n oldskool koperen versie, eigenlijk nog beter ook. :+

Van mij mag je die zo hebben. :P
Wow, bedankt.
DopdeDouwer schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:52:
[...]
Er zit een soort lipje die je naar achter kan halen, met je vingers gaat het lastig met een schoevendraaier wat makkelijker.

[...]

[...]
Dat onderschrift moet ik eens aanpassen ja... Die groene 144 heb ik niet meer. Hij rijdt nog wel met een leuk turboblok. Ik heb nu een 740 thubow en mijn broertje een gele 142.
Een gele T-5R (sig) heb ik overigens nog nooit gehad, staat wel op de wishlist :+
Dat lipje had ik gezien ja, hij zit alleen echt vast, geen beweging in te krijgen.

Ik had al gezien dat er een verschil zit in de A en B koppakking, ook gelezen dat het een B pakking ook werkt op een A.

Gele T-5R is ook nog een droom van mij, ooit komt hij er. Ik denk dat ik trouwens een keer een foto van de gele 142 van je broertje heb gezien.
Joopieboy schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:30:
Je moet wel alleen even wat je doet. :P
:? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Minneyar op 06-11-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Sorry zondagavond brakheid. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Minneyar schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:48:
Ik denk dat ik trouwens een keer een foto van de gele 142 van je broertje heb gezien.
Afbeeldingslocatie: http://www.volvotips.com/wp-content/uploads/Volvo_142_yellow_Triton.jpg Da's die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:26

_Apache_

For life.

Jongens, wat kost het relais voor de knipperlichten? S40 Phase I, uit '99?

Deze is sinds vanmiddag stuk, kennis wil hem er morgenavond indraaien, maar wil er geen geld voor. Vind het ook weer zowat om hem op zen vrije dag dit voor nop te laten doen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:18
Als hij geen geld wil moet je hem niet plagen door het wel wel te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Jawel, maar voel me dan zo een profiteur.

Weet het al, hij heeft problemen met zen laptop, gooi wel een balletje op. :)

[ Voor 49% gewijzigd door _Apache_ op 07-11-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Idd.
Dat is degene die ik bedoelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:05:
Jawel, maar voel me dan zo een profiteur.

Weet het al, hij heeft problemen met zen laptop, gooi wel een balletje op. :)
een voor wat hoort wat deal is vaak het beste, of anders een flesje wijn/ wat biertjes oid als een symbolisch bedankje.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 15:24

Impry

Rallymedia.nl

Dit weekend deze 240 in Hengelo zien rijden, wat een gaaf ding!

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Gaaf! 8) Degene die mijn 244 Turbo gekocht heeft wilde perse zo'n ding na het zien van die 240 Turbo uit dat filmpje. Sterker nog: ik geloof dat 'ie er een replica van wilde gaan maken, maar dat was een meerjarenproject (ding is momenteel nog geschorst al is 'ie er al wel mee aan de slag gegaan). :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Die heb ik ook al 'n paar keer gezien @ Hellendoorn Rally, erg tof ding.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo gek ver weg staat dat ding niet eens, die bak is van Thom de Jong, een Volvo-specialist in Delden die ik ook regelmatig gesproken heb @ Scandcar. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bart-Willem op 09-11-2011 14:14 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update op mijn S80 bj 2007

voor 170.000 km beurt geweest (incl distributieriem en setje nieuwe banden)

Auto rijd verder nog altijd prima
heeft iemand ervaring hoeveel km een volvo D5 motor ongeveer meegaat met normaal onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verrekte lang, die oude Audi-diesels in de V70 Classic TDI halen zonder veel troubles al de 7 ton. :P Denk dat de D5 nóg betrouwbaarder is! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Ik heb met mijn (PSA) 2.0D nu bijna 210k erop zitten zonder grote problemen (1x EGR klep vast, opgelost met af te sluiten) Neem maar aan dat de D5 minstens zo betrouwbaar is (hoewel er ooit enkele series waren met wat mindere injectoren dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Laatst online: 19:03
Impry schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:29:
Dit weekend deze 240 in Hengelo zien rijden, wat een gaaf ding!

[video]
Vet! :D

Ga mijn S40 maar ff inruilen denk ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
De 144 leeft weer. Nog even met mijn broer er nagekeken en tot de conclusie gekomen dat de koppakking niet lek is. Slechte starten is weg na een nieuwe accu, hij loopt weer als een zonnetje. Koelwater loopt alleen weg als de motor koud is, bij de aansluiting van de water pomp, dat is het volgende punt op de agenda. Wordt de motor warm is de witte rook weg en het lek ook dicht. Temperatuur blijft netjes in de onderste helft van het groene gebied. Of te wel ik ben weer blij :P.
Nog bedankt voor de tips, en BW nogmaals bedankt voor het aanbieden van een nieuwe koppakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

Die van mij kan erbij in het lijstje.

Model: V70 (classic)
Motor: 2.5D Automaat
Bouwjaar: 2000

Afbeeldingslocatie: http://famvanveen.nl/volvo-v70.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
ALF schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:40:
Die van mij kan erbij in het lijstje.

Model: V70 (classic)
Motor: 2.5D Automaat
Bouwjaar: 2000

[afbeelding]
Mijn vader heeft er ook zo een, rijd heerlijk. Handig tegen bumperklevers; even in de kickdown trappen. Wolken zwarte rook en je gaat nauwelijks harder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zwarte rook? EGR klep vuil? :P

Normaal gesproken komt zo een 2.5D aardig vooruit hoor. Maar leuke auto! Ik voeg je toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die dingen zijn in het echie rapper dan op papier. 140pk "maar", maar die V70 Classic TDI trok voor mijn gevoel sneller op dan m'n T-5R. :P In ieder geval in de lagere toeren, zodra die T-5R wat hoger in de toeren kwam was 't een enorme raket. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Volvo is redelijk terughoudend met vermogensopgaves, meestal halen ze standaard al meer vermogen. :)
De grote hoeveelheid koppel is ook al heerlijk. :P

T5-R heeft ook een grotere turbo die op hogere druk werkt. Komt later en lomper in, maar geeft wel meer vermogen. Toch vind ik een 2.0T met een wat kleinere turbo bijvoorbeeld heel erg rijden, minder bruusk, meer constant, en gaat ook wel hard zat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Van zulke uitspraken krijg je altijd spijt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heeft iemand nog een radiateur liggen voor een 940 incl bakkoeler ? Heb 'm vandaag nodig eigenlijk, en mn vaste connecties in de buurt hebben niets of zijn niet bereikbaar :/

Heb gisteren een nippel afgebroken :(

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
@ BW en Joopie Boy, ik bedoel ook niet dat ze traag zijn, zeker niet. Alleen in de kickdown trappen als je al 120 rijdt heeft geen zin. Hij vliegt dan zo hoog in de toeren dat hij nauwelijks trekkracht meer heeft. Wil je op de snelweg versnellen kan je hem beter net tegen de kickdown aan duwen. Dan versnel je een stuk sneller :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
SChief schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:51:
[...]

Van zulke uitspraken krijg je altijd spijt. :+
Het kan altijd sneller he. :+
Minneyar schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:54:
@ BW en Joopie Boy, ik bedoel ook niet dat ze traag zijn, zeker niet. Alleen in de kickdown trappen als je al 120 rijdt heeft geen zin. Hij vliegt dan zo hoog in de toeren dat hij nauwelijks trekkracht meer heeft. Wil je op de snelweg versnellen kan je hem beter net tegen de kickdown aan duwen. Dan versnel je een stuk sneller :P.
Dat is wel waar, met kickdown rijden heeft vaak echt geen zin nee, net even een stukje ervoor blijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

Leuke reacties en inderdaad dit model staat bekend als roetmobiel :+ , zeer bruikbaar bij klevers :)

Ik vind zeker het gevoel hebben of je meer dan 140pk hebt inderdaad, erg lekkere motor, niet de zuinigste in combinatie met automaat. Maar misschien ligt dat ook wel aan mijn rechtervoet en te weinig grote afstanden de laatste tijd.

Edit : @Joopieboy bedankt voor toevoegen. Volgens mij heb je per ongeluk mijn user-id i.p.v. gebruikersnaam neergezet bij eigenaar :P

[ Voor 16% gewijzigd door ALF op 14-11-2011 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Oeps _O- Nu klopt het wel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-09 15:48
Ik las dat er hier ook wat V40 rijders zijn. Ik heb een aantal keer in een V40 gereden en dat beviel wel ben nu opzoek naar een "nieuwe" wagen en overweeg een V40 aan te schaffen.

Ik kijk momenteel ook naar een V40 1.8 benzine van 2003/2004. Zijn er nog specifieke V40 kwaaltjes waar je op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 12:41
Zover ik weet zijn er niet echt bekende kwaaltjes van de V40. Waar ik wel op zou letten is dat je een echte fase 3 van de laatste serie pakt; dus met sportsgrille, black dual koplampen, chromen kofferbak-klep, bumpers en spiegels in carosseriekleur en als het effe kan met frontspoiler.

Zo een als deze is naar mening de mooiste uitvoering van de V40 ; dakrails, koplampsproeiers, achterspoiler, licht interieur... alle toeters en bellen zitten erop. Kwijl :9

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42
Vanaf januari ga ik een V50 Limited Edition rijden en daar zit alles op wat ik wil hebben behalve xenon.
Nu loop ik met het plan om een Pilot 5000k set aan te schaffen en deze erin te schroeven en ben ik benieuwd of anderen hier ervaring mee hebben bij deze specifieke koplampen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Als je auto vanaf 1 januari 2007 is toegelaten dan moet je er een koplamp wis-was installatie en automatische hoogteregeling op zetten om aan de wetgeving te voldoen.
Let daar wel even op! ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
Ik merk de laatste tijd dat mijn V40 (1.8 benzine '97) soms wat schokkerig optrekt of schokt in lage toerentallen in hogere versnellingen. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Motor is dan (volgens de meter) voldoende opgewarmd enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
RomeoJ schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:55:
Als je auto vanaf 1 januari 2007 is toegelaten dan moet je er een koplamp wis-was installatie en automatische hoogteregeling op zetten om aan de wetgeving te voldoen.
Let daar wel even op! ;)
Maar zolang je niemand verblind wordt er geen prent uitgeschreven...
En wis/was zit er standaard in, hoogteregeling heb ik nog liggen maar is een ### werk om in te bouwen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Maar je komt niet meer door de APK zonder die regeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:19
Freek schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:01:
Ik merk de laatste tijd dat mijn V40 (1.8 benzine '97) soms wat schokkerig optrekt of schokt in lage toerentallen in hogere versnellingen. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Motor is dan (volgens de meter) voldoende opgewarmd enzo.
Slechte(re) ontsteking misschien ? Heb soortgelijke problemen gehad, inhouden, bokken als je bij lage toerentallen veel gas gaf. Dat bleek de ontsteking te zijn. Ruik je ook benzine als het voorkomt ? Dat is dan onverbrande benzine en duidt erop dat de ontsteking niet goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Hmm ik heb wat volvo V40's op het oog die ik eens wil gaan bekijken en nou heb ik grof gezegd de volgende categorieën:

(alle gaat het om een 1.8 benzine)

V40 uit 2002-2003 met 180-200K Kilometer op de teller prijs categorie +/- 4-6000
V40 uit 2002-2003 met 100-120K Kilometer op de teller prijs categorie 6-7000
of een late V40 uit 2004-5 prijs categorie 8000+

Nou zijn de verschillen optisch echt minimaal tot niet bestaand. Dus dan ga ik persoonlijk gewoon kijken naar wat het voordeligst is.

Ik ga er vanuit dat we auto de komende 5-6 jaar blijven rijden en er 15.000 gem per jaar gaan rijden dus +/- 90.000km totaal. Financieel zal de wagen dan eigenlijk tot 0 zijn afgereden hooguit dat je nog een minimale inruilwaarde overhoud.

Als je van bovenstaande uitgaat is een dealer onderhouden V40 uit 2002 met 180.000 op de teller waar net groot onderhoud aan is geweest dan bv een financieel betere keus als een 2004 model met 150K op teller?

Voor mijn gevoel zijn 180.000 gewoon echt al een hoop kilometers even ter vergelijking de huidige auto die we weg doen heeft ook 180.000 kilometer op de teller staan. Tel je daar de 90.000 komende kilometers bij op zit je al op 270.000 kilometer. Een voor ons astronomisch hoog kilometrage.

Heeft zoon kilometerstand ook gevolgen voor bijvoorbeeld hogere onderhoudskosten? Betrouwbaarheid? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

180.000? Zijn die Volvo's nog niet eens ingereden man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Betrouwbaarheid is met goed onderhoud verder geen probleem. Wat je wel gaat krijgen is een koppel en die dingen, verder totaal geen probleem. Ik zou zelf wel gaan kijken als ik jouw was naar een 2003/2004 (Phase 3 model), alles is dan meegespoten en vaker zijn ze vol met opties. Mooiste is een Sport, met spoiler voor en achter, mooie lichtmetalen velgen, en sommige hebben ook een sportonderstel.

1.8 is verder een goeie motor, maar waarom niet een 2.0T, dat rijd zo onwijs fijn! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
U heeft aandelen shell begrijp ik? :+

1.8 voldoet prima voor ons gebruik helemaal omdat er ook redelijk wat korte ritten gereden worden.

Deze volvo's wil ik dit weekend eens gaan bekijken:

http://link.marktplaats.nl/496298800
http://link.marktplaats.nl/496538767

Nu al dingen die opvallen?

particulier vielen deze twee op:

http://link.marktplaats.nl/493989332
http://link.marktplaats.nl/502127404

2 jaar ouder en 2K goedkoper

[ Voor 55% gewijzigd door haakjesluiten op 16-11-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Was het maar zo, ik sta ook iedere week na 1000km aan de pomp voor een nieuwe tank diesel. Dus meneer Shell, Total en Esso zijn heel blij met mij. :+

De zilveren dan, erg nette auto, alleen jammer van de km stand, en de meest voorkomende velgen, verder wel mooi de spoilers rondom. Matten ontbreken, en je hebt een heel erg slechte radio erin, dus ook geen versterkers. Mooiste is de High Performance Audio met het HU1205 navigatie systeem erin. En in mijn geval met actieve subwoofer ipv een gewone.

Die grijze, zelfde uitvoering als ik heb. Erg net ding, alleen apart dat er chromen tellerringen inzitten terwijl het geen sport is. En ook bij deze de goedkoopste audio helaas.

Verder lekker rijden, kijken hoe hij rijd, hoe hij schakeld, etc. Voorruit ontwaseming wilt wel eens problemen geven, en hulpkoppelingscilinder kan slechter worden. Dan heb je de eerste keer na een snelwegrit een zware koppeling. Speling op de pook komt niet voor, schakelkabels ipv schakelstangen. Verder kan het onderstel wat kraken, zijn ophangingsrubbers. Verder heb ik zo 1,2,3 geen op of aanmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Krentenbol schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:58:
Maar je komt niet meer door de APK zonder die regeling ;)
Met een nieuwe auto ga ik daar geen problemen mee hebben de komende 4 jaar en uiteraard laat ik het geheel goed afstellen. Zover ik kan zien zijn de xenon en halogeen koplampen hetzelfde, anders had ik de poging niet gewaagd.

• BackSlash
Joopieboy schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:37:
(..)
Verder lekker rijden, kijken hoe hij rijd, hoe hij schakeld, etc. Voorruit ontwaseming wilt wel eens problemen geven, en hulpkoppelingscilinder kan slechter worden. Dan heb je de eerste keer na een snelwegrit een zware koppeling. Speling op de pook komt niet voor, schakelkabels ipv schakelstangen. Verder kan het onderstel wat kraken, zijn ophangingsrubbers. Verder heb ik zo 1,2,3 geen op of aanmerkingen.
Hé, als dat bekende V40 kwaaltjes zijn heb ik van beide last :) Ik rijd eigenlijk ook altijd met airco aan omdat de voorruit dan niet beslaat. Het viel me ook wel op dat soms het schakelen wat moeilijk gaat, vooral van de 2e naar 1e versnelling gaat soms heel stroef. Soms echter ook weer zonder problemen.

Van die 4 auto's valt me op dat ze allemaal de fase 3 "black dual" koplampen hebben, terwijl deze niet echt fase 3 is :) Die koplampen zijn waarschijnlijk achteraf ingebouwd, heb ik zelf overigens ook gedaan :) Ook heb ik zelf een HU-1205 van marktplaats gehaald en ingebouwd, dat is stuk mooier dan zo'n aftermarket 1 DIN radio.

Wat mij verder opvalt is dat link 1 en 3 een voorspoiler en koplampwissers hebben, dat maakt hem een stuk stoerder :P Wat mij betreft is die 1e dan ook qua uiterlijk absoluut de mooiste en sportiefste 8)

Maargoed, wat ontbreekt op een auto kan je achteraf natuurlijk nog (laten) inbouwen of toevoegen, zoals een HU-1205 radio of dakrails. Alleen bumpers krijg je moeilijk achteraf meegespoten :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ballebek schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:42:
[...]

Met een nieuwe auto ga ik daar geen problemen mee hebben de komende 4 jaar en uiteraard laat ik het geheel goed afstellen. Zover ik kan zien zijn de xenon en halogeen koplampen hetzelfde, anders had ik de poging niet gewaagd.
Bij een controle heb je wel kans dat je ter plekke de boel terug moet bouwen naar de lampen waarvoor de units goedgekeurd zijn, anders wordt je kentekenbewijs ingenomen en mag je niet meer rijden.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
Carpento schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:39:
[...]

Slechte(re) ontsteking misschien ? Heb soortgelijke problemen gehad, inhouden, bokken als je bij lage toerentallen veel gas gaf. Dat bleek de ontsteking te zijn. Ruik je ook benzine als het voorkomt ? Dat is dan onverbrande benzine en duidt erop dat de ontsteking niet goed is ;)
Thanks voor de tip, daar ga ik eens even naar kijken.

Van die zware koppeling en het moeilijker in versnellingen gaan heeft mijn V40 ook wel eens last. Zou dat die hulpkoppelingscilinder zijn?

• haakjesluiten
Net bij een volvo langs geweest bij dealer in de buurt die is gister toevallig ingeruild.

Een Blauwe europa. uit 2002 met slechts 112000 op de teller. Hele onderhoud historie erbij

Morgen ga ik eens kijken bij die zilveren uit 2004. want bij die uit 2002 zit de distributieriem er aan te komen. en die paar km vertrouw ik wel bij een volvo.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 15:36
Distributieriem laten vervangen als onderhandeling? Heb ik ook bij mijn V40 en laatst V70 gedaan. Zien ze vaak wel zitten. Zou ik hem niet voor laten staan in ieder geval.

• haakjesluiten
Ja er is sowieso nog wel onderhandel ruimte er konden na 1 opmerking al gelijk 2 nieuwe banden onder, en met 7000 euro is hij vrij stevige aan de prijs maar ze gaven wel een leuke inruil dus uiteindelijke bedrag viel me alles mee.

Maar morgen eens kijken hoe die zilvere erbij staat nou vind ik zilver ook een mooiere kleur eigenlijk en 2004 scheelt toch 2 jaar die andere is toch alweer bijna 10 jaar oud. Meestal koop ik een wagen van +/- 5 jaar

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
BackSlash schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:27:
[...]

Hé, als dat bekende V40 kwaaltjes zijn heb ik van beide last :) Ik rijd eigenlijk ook altijd met airco aan omdat de voorruit dan niet beslaat. Het viel me ook wel op dat soms het schakelen wat moeilijk gaat, vooral van de 2e naar 1e versnelling gaat soms heel stroef. Soms echter ook weer zonder problemen.

Van die 4 auto's valt me op dat ze allemaal de fase 3 "black dual" koplampen hebben, terwijl deze niet echt fase 3 is :) Die koplampen zijn waarschijnlijk achteraf ingebouwd, heb ik zelf overigens ook gedaan :) Ook heb ik zelf een HU-1205 van marktplaats gehaald en ingebouwd, dat is stuk mooier dan zo'n aftermarket 1 DIN radio.

Wat mij verder opvalt is dat link 1 en 3 een voorspoiler en koplampwissers hebben, dat maakt hem een stuk stoerder :P Wat mij betreft is die 1e dan ook qua uiterlijk absoluut de mooiste en sportiefste 8)

Maargoed, wat ontbreekt op een auto kan je achteraf natuurlijk nog (laten) inbouwen of toevoegen, zoals een HU-1205 radio of dakrails. Alleen bumpers krijg je moeilijk achteraf meegespoten :)
Is te fixen die voorruit ontwaseming, maar dat is een duur geintje. Hele dash moet uit elkaar.
Op het volvo 40 forum staat een how to voor als je het zelf aandurft.
Schakelen wat stroef gaat, dan zou je eens je bakolie moeten vervangen, dikke kans dat het dan beter gaat.

Phase 2 en 3 hebben als optie (en standaard bij sportsline of sports edition) zwarte inlays gehad in de koplampen. Ik heb ook een Phase 3, een Europa Nordic en die was standaard met zilveren inlays, die heb ik dus ook. Maar dit wil ik wel gaan vervangen. :) Spoilerwerk is zeer mooi idd, zeker met Arcadia's:
Afbeeldingslocatie: http://www.volvoturbo.nl/foto/shoot/07_800x533.jpg
17 inch velgen die alleen geleverd zijn op de Phase 3 Sportsline en Edition, en kosten nieuw ook 1400 euro. Dus dat is wel pittig. :P

En qua audio kun je de radio inbouwen ja, maar bekabeling voor de versterker voor de luidsprekers, de versterker zelf, de extra speakers, de subwoofer achterin met het paneel, de bekabeling voor een optionele versterker van de subwoofer (die bij mij er gelukkig wel in zit als optie), is allemaal spullen wat ontbreken. Dat is geen doen om te vervangen. Daarom zeg ik, neem een auto die het standaard heeft.

Ik wou trouwens nog even op het volgende terugkomen, dit schoot mij vandaag nog te binnen:
Crazyanz schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:13:
U heeft aandelen shell begrijp ik? :+

1.8 voldoet prima voor ons gebruik helemaal omdat er ook redelijk wat korte ritten gereden worden.
Je moet het zelf weten, maar waarom kiest iedereen voor een kleinere motor, maar een 1.8 of maar een 1.6. Iedereen denkt dat dat zuiniger is. Niet dus!

Wel met stadsverkeer, want dan verbruiken die grotere motoren een flinke slok, maar ook die kleine autootjes lopen knap onzuinig dan. Ik haalde met mijn Suzuki in de stad ook maar 1 op 10... Snelweg was wel 1 op 16 a 17, dat scheelt enorm.

Maar een grotere motor, die wel zwaarder is, ietsie duurder in verzekering ook vaak (zeker in mijn geval ondanks de no claim en met dank aan de extra jongeren premie), maar zo een motor heeft meer vermogen, je hebt minder gas nodig om even snel of zelfs vlotter op snelheid te komen, je hoeft minder door te trekken. Terugschakelen hoeft ook minder of vaak zelfs niet, vanwege het grotere koppel, zeker bv in dit geval bij een 2.0T. Lage druk turbo, rijd bijna als een diesel, enorm veel koppel onderin.
Van de week nog iemand gesproken die van een V40 1.8 verleden jaar naar een V40 2.0T Sports Edition is gegaan. Die verbruikte met de 1.8 1 op 11, en met de 2.0T 1 op 13, puur omdat je gewoon minder moeite hoeft te doen, en eenmaal op de snelweg scheelt het helemaal niks, vaak is een zwaardere motor zelfs zuiniger dan, want dan schiet een lichtere motor zeker te kort.

Maar nogmaals, stadsverkeer is wel killing, maar dan verbruikt zelfs een Aygo veel. Beste kun je dan zowat fietsen haha. :+

Zelfs met mijn V40 merk ik het, ik kan moeiteloos 1 op 19 halen, zelfs met mijn rijstijl, maar als ik echt haast heb, of op momenten dat het thuis weer eens minder gaat dan krijg ik hem zelfs op 1 op 16. :X
En dat zal met de 2.0T ook niet anders zijn, als je die gaat gebruiken dan verbruikt ie ook een flinke slok, maar ook een 1.8 gaat wel flink verbruiken dan.

Dus nogmaals, doe wat je zelf wilt, maar het is niet helemaal waar dat een lichtere motor per definitie zuiniger/goedkoper is. :P

• haakjesluiten
volgens die redenatie zou ik dus toch een 8,2 liter V8 Cadillac moeten halen

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat hij bedoelt is dat een 2-liter op de snelweg minder toeren maakt dan de 1.8 en mede daardoor zelfs wat zuiniger uit kan vallen. :+ Plus dat de 1.8 wat harder moet werken om hetzelfde gewicht vooruit te krijgen. ;) In de stad is zo'n 1.8 wel zuiniger uiteraard.

Dus als je veel snelweg rijdt, dan zou een 2-liter geen verkeerde keuze zijn. :P

Volvotips.com

• haakjesluiten
ik snap de redenatie maar ik ben het er niet mee eens :+

Eenmaal op constante snelheid op de snelweg zal een 1.8 ook minder verbruiken. Hij zal inderdaad meer toeren maken (alhoewel ik niet weet of de 2.0 ook een andere eind overbrenging heeft anders is dit verschil minimaal) maar dit zal weer ongedaan gemaakt worden doordat een grotere motor ook meer benzine consumeert.

Als ik de waardes uit het boekje na kijk verbruikt de 2.0T iets meer op de snelweg namelijk 16,4 tegen over 16,7 van de 1.8.

Maar goed ik begrijp ook wel dat zoon 2.0T veel leuker rijd maar dit is gewoon een praktisch suf vervoer middel voor ons. Als ik de hooligan wil uitgangen heb ik een motor staan en dat is nog weer een stukje leuker :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Crazyanz schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:04:
volgens die redenatie zou ik dus toch een 8,2 liter V8 Cadillac moeten halen
Uhm nee, absoluut niet. :P Ik doelde meer op het verschil tussen de 2.0T en de 1.8.
Bart-Willem schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:18:
Wat hij bedoelt is dat een 2-liter op de snelweg minder toeren maakt dan de 1.8 en mede daardoor zelfs wat zuiniger uit kan vallen. :+ Plus dat de 1.8 wat harder moet werken om hetzelfde gewicht vooruit te krijgen. ;) In de stad is zo'n 1.8 wel zuiniger uiteraard.

Dus als je veel snelweg rijdt, dan zou een 2-liter geen verkeerde keuze zijn. :P
Snelweg en 80 wegen idd, en dat klopt wat je zegt. Een 1.8 in de stad zal wel wat zuiniger zijn, maar goed, daat koop je geen auto voor. :+
Crazyanz schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:15:
ik snap de redenatie maar ik ben het er niet mee eens :+

Eenmaal op constante snelheid op de snelweg zal een 1.8 ook minder verbruiken. Hij zal inderdaad meer toeren maken (alhoewel ik niet weet of de 2.0 ook een andere eind overbrenging heeft anders is dit verschil minimaal) maar dit zal weer ongedaan gemaakt worden doordat een grotere motor ook meer benzine consumeert.

Als ik de waardes uit het boekje na kijk verbruikt de 2.0T iets meer op de snelweg namelijk 16,4 tegen over 16,7 van de 1.8.

Maar goed ik begrijp ook wel dat zoon 2.0T veel leuker rijd maar dit is gewoon een praktisch suf vervoer middel voor ons. Als ik de hooligan wil uitgangen heb ik een motor staan en dat is nog weer een stukje leuker :+
Waardes uit het boekje moet je niet naar kijken, nogmaals. Ik hoor meerdere verhalen over 1 op 11 voor een 1.8 en 1 op 13 voor een 2.0T, dus wat dat betreft. De 2.0T heeft ie langere verhoudingen in de bak, wel dezelfde M56 bak. En wanneer rij je altijd constante snelheid op de snelweg? Zeker met woon werkverkeer en de drukte in de spits al helemaal niet. :P

Maar idd, als het gewoon maar een auto is gewoon een leuke nemen die je tegenkomt. :)
Ik wou bijvoorbeeld persé de 115pk diesel.

En een motor is altijd wel leuk ja. :P

• haakjesluiten
Hij is niet voor woon werk verkeer, er wordt hier thuis gewerkt of 10 min gefietst naar het werk ;)

Het is me eigenlijk een raadsel hoe we aan 15.000 per jaar gemiddeld komen. Er wordt 1x per week boodschappen mee gedaan we wonen in den haag en bijna alles is hier op een paar minuten fietsen te bereiken dus tenzij het bout weer is wordt er gefietst. Dan wordt er 1x per week een lange rit mee gemaakt en in de zomer een vakantie richting zuid Europa. Toch hebben we ruim 90.000km gereden in onze huidige wagen in de afgelopen 5-6 jaar

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Het gaat niet alleen om die 200cc extra, maar die turbo helpt ook wel. Die pompt namelijk energie die normaal gesproken verloren gaat (door uitlaatgassen) weer terug in de motor waardoor hij efficiënter gebruik maakt van z'n brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 09:57
Krentenbol schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:05:
Die pompt namelijk energie die normaal gesproken verloren gaat (door uitlaatgassen) weer terug in de motor waardoor hij efficiënter gebruik maakt van z'n brandstof.
Waarbij hij op het moment dat 'ie werkt wel méér brandstof inspuit dus zuiniger is een turbo niet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Lees dit maar eens. Turbo's verhogen wel degelijk de efficiëntie van de motor. Hangt er natuurlijk ook nog eens van af hoe de ECU geprogrammeerd is: een beetje normaal of echt MAX POWER, DONT COUNT THE COST!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:28
Iemand dit wel eens gezien: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=169372 ?

Awesome mod, die gast lepelt 'even' een D5 blok in een Volvo 940 _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 18:08
ThinkPadd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:53:
Iemand dit wel eens gezien: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=169372 ?

Awesome mod, die gast lepelt 'even' een D5 blok in een Volvo 940 _O_
Als je kijkt wat 'ie allemaal moet modificeren, zijn die aanhalingstekentjes rond 'even' wel terecht ja ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Jep, die hebben echt te veel tijd in de winter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is wel geniaal zeg haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Morgen weer wat wagens bekijken. Tot nu toe bij Volvo dealers wezen kijken maar kwam net deze tegen. Ruim onder het budget maar daarom des te intresanter. wiswas en stoelverwarming kan ik wel zonder ;)

http://link.marktplaats.nl/501181330

Ga morgen ook nog langs een volvo dealer die heeft er 1 staan van eind 2002 met 160k wel luxer uitgevoerd en die moet 6400 kosten dat scheelt nogal :p

[ Voor 24% gewijzigd door haakjesluiten op 19-11-2011 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Licht er ook aan welke opties die heeft en alles, of het nog een Phase 2 of een 3 is, maakt een hoop uit die bouwjaren. 10 jaar en ouder is ineens een flink stuk minder waard. Heb ik met mijn Suzuki gemerkt, begin vorig jaar gekocht toen was hij nog net geen 10 jaar oud, voor 4000 euro. Paar maanden ingeruild op mijn huidige Volvo en 1500 euro teruggehad. :X Over het verlies met het onderhoud, de nieuwe remmen, etc maar niet gesproken. Ik heb trouwens voor een MY2004 (bouwjaar 10-2003) 1.9 115pk diesel, een Phase 3 dus, Europa Nordic uitgevoerd met aardig wat opties, wel 2,5 ton ingereden, 5750 betaald, met de inruil erbij en flinke korting via een Collega Volvo dealer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Bij het afhalen van de oude zomerbanden voor vers winterrubber, per ongelijk de abs ring die achter de remschijf zit door midden geslagen. :X ABS direct in storing gegaan, functioneert nog wel, maar dashboardlampje is wel gaan branden.
De velg wilde niet loskomen, velg vast gehouden, en een tikje gegeven op de bouten. Twee tikken gegeven waarop een van de bouten plots naar binnen schoot, die zat dus los, waardoor een ring die erachter gemonteerd was doormidden brak. Deze ring zat vlak achter de remschijf, weet even niet hoe het heet, maar het is een paar milimeter dikke ring met een diameter van ongeveer 7-10cm, aan een zijde gekarteld.
Was nog wel even een half uurtje werk om de achtergebleven helft ook te verwijderen, maar die is er tussenuit nu.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 20-11-2011 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Jemig hee, dat is knap. :P Heb je geen kopervet op de naaf gedaan met monteren dan? Dat voorkomt dit.
Maar anders kun je met een rubberhamer door rondom op het hart te tikken de velg laten schrikken en dan kan je hem zo eraf pakken.

En die ABS ring zal heus niet meer werken zo hoor, niet gek dat hij een storing aangeeft. Een nieuwe is nog vrij prijzig trouwens. Succes met herstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Nee, zat geen kopervet op, helaas. Dat tikken wilde we juist doen, maar tikte de losse bout aan. Rubber hamer ook geprobeerd, was geen beweging in te krijgen. :X

Op dat wiel werkt de abs inderdaad niet meer, maar de rest werkt nog wel, getest. :+

Het lijkt een "ABS Reluctor ring" te heten lijkt het, even verder zoeken.

Gevonden, een sensor ring. Inderdaad, best aan de prijs voor zo een klein stukje ijzer, zes tientjes.

[ Voor 38% gewijzigd door _Apache_ op 20-11-2011 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Beetje rondsnuffelen, Skandix is best duur namelijk. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:28

Ziet er wel vet uit, maar klinkt voor geen meter dat Corvette blok :N

Zou wel iets zijn voor Gumball rally trouwens, net als Team Polizei met hun M5 wat mensen aan de kant zetten _O-

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 21-11-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27

Wok

Dakloos...

Da's heul de Volvette nie!

Dít is de echte Volvette ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
A.s zaterdag een voor ons nieuwe volvo V40 ophalen. Daar zit ook een orginele volvo navigatie/audio systeem in uit het jaar 0 de hu1205 volgens google. Nou zal ik die niet gebruiken omdat een tom tom veel handiger werkt maar nou vroeg ik me af of er nog manieren zijn om muziek van een mp3 speler/telefoon af te spelen dus door middel van AUX of Bluetooth oid. Ik weet dat dit kan met een parrot carkit maar om nou voor alleen de muziek functie een parrot car kit in te bouwen is ook weer zo iets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Dat Corvette blok klinkt inderdaad voor geen meter. Doe dan liever een lekker opgevoerde T5 of T6 :9

Ik zit sinds dit weekend weer met een aankomende kost bij mijn V50 (na de 2,5k die ik er dit jaar al ingestoken heb om andere problemen/slijtage op te lossen :(). Bij hogere snelheden hoor ik geluid dat klinkt als een lager dat begint te verslijten. Het komt op vanaf +_ 50km/h en wordt steeds hoger en luider als ik sneller ga rijden. Het zit ergens in de aandrijving tussen de versnellingsbak en de wielen denk ik, want het staat los van het toerental. Dus vermoedelijk een wiellager dat kuren begint te krijgen. Vanmiddag maar eens mee naar de garage gaan. (ik zou beter een abonnement nemen bij hen, heb er dit jaar al genoeg geld achter gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
@Crazyanz
BackSlash schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:24:
[...]

Ga eens op zoek naar de Grom Audio, dat voegt USB/Mp3 functionaliteit toe aan automerk specifieke radio's. Dit is een kastje die je aansluit op de cd wisselaar stekker en dus ook een cd wisselaar emuleert.

Dit is een hele sjieke oplossing, je kan gewoon je ingebouwde autoradio blijven gebruiken met de usb stick uit het zicht. Ik gebruik zelf de Grom Audio samen met de HU-1205 in m'n V40 en ben erg tevreden.

Prijs zit rond de 90~130 afhankelijk van het type die je kiest. Ze zijn te koop op Motrade.nl.
Had het een maand geleden al eens gepost maar dit is precies de info die je zoekt :)

BTW, gefeliciteerd met de V40, welke is het precies geworden? :)

[ Voor 4% gewijzigd door BackSlash op 22-11-2011 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Crazyanz schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 00:06:
A.s zaterdag een voor ons nieuwe volvo V40 ophalen. Daar zit ook een orginele volvo navigatie/audio systeem in uit het jaar 0 de hu1205 volgens google. Nou zal ik die niet gebruiken omdat een tom tom veel handiger werkt maar nou vroeg ik me af of er nog manieren zijn om muziek van een mp3 speler/telefoon af te spelen dus door middel van AUX of Bluetooth oid. Ik weet dat dit kan met een parrot carkit maar om nou voor alleen de muziek functie een parrot car kit in te bouwen is ook weer zo iets ;)
Uit het jaar 0? :P Valt reuze mee hoor. ;)
Ik vind het zelf 10x fijner werken, en vooral mooier als een losse TomTom, via via kun je ook nog aan 2010 CD's komen. De laatst beschikbare versie dus voor dit navigatiesysteem.

En om bijvoorbeeld muziek via een usb stick op je radio af te spelen kun je een GROM module kopen.
Dat heb ik dus zelf ook gedaan. Dit is een kastje die je aansluit op de cd wisselaar ingang op de achterzijde, en de usb kabel kun je waar je wilt naartoe leiden.

Ik heb een verslag hiervan staan op mijn site met alle info:
http://www.joopiesplace.nl/10-9-2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ThinkPadd schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:15:
[video]
Ziet er wel vet uit, maar klinkt voor geen meter dat Corvette blok :N

Zou wel iets zijn voor Gumball rally trouwens, net als Team Polizei met hun M5 wat mensen aan de kant zetten _O-
Het is weer winter in Scandinavië zo te merken aan de filmpjes en projectjes de laatste tijd :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Joopieboy schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 08:58:
[...]

Uit het jaar 0? :P Valt reuze mee hoor. ;)
Ik vind het zelf 10x fijner werken, en vooral mooier als een losse TomTom, via via kun je ook nog aan 2010 CD's komen. De laatst beschikbare versie dus voor dit navigatiesysteem.

En om bijvoorbeeld muziek via een usb stick op je radio af te spelen kun je een GROM module kopen.
Dat heb ik dus zelf ook gedaan. Dit is een kastje die je aansluit op de cd wisselaar ingang op de achterzijde, en de usb kabel kun je waar je wilt naartoe leiden.

Ik heb een verslag hiervan staan op mijn site met alle info:
http://www.joopiesplace.nl/10-9-2011
ziet er netjes uit.

Ik heb zelf ook nog even gegoogled en ik kwam wat universele oplossingen tegen. Zit verrekte slim in elkaar vind ik zelf. Je plugt hem zeg maar tussen de FM kabel en als je hem aan heb staan blokkeert ie de reguliere fm en stuurt ie het signaal van je audio door. Werkt dus op alle radio's. Kits zijn ook goed betaalbaar.

http://isimplesolutions.c...ions-TranzItUSB-IS32.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dankjewel en jJa die FM dingen ken ik ook wel, maar dat is toch een net niet oplossing vind ik zelf. :+

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.