Het grote Volvo topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 84.502 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ga er nou niet teveel geld in stoppen. :P Dat kan je beter in die V40 stoppen. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waterpomp, distributieriem, remblokken rondom, remschijven rondom...om en nabij de 500/600 Euro inc. montage. En dat met Volvo onderdelen en door Volvo medewerkers. Moet nog geschieden maar de onderdelen zijn besteld! Scheelt me echt een Euro of 1000.

Voor de S40 dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 10-01-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bart-Willem schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:31:
Ga er nou niet teveel geld in stoppen. :P Dat kan je beter in die V40 stoppen. :+
Haha ja dat is wel waar. :+

Vandaag wel een thermostaat en schakelrubbers besteld, wel erg nodig allebei haha. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Gisteravond nog even naar de v40 gekeken. Ik kon alle poelies(behalve die aan de krukas ;) ) draaien, beide richtingen op. Een vastgeslagen pomp lijkt me dus minder waarschijnlijk.

Wat ik wel zag is een beschadiging in de groeven van de krukaspoelie. Misschien is dat een veroorzaker. Stel dat die beschadiging er al zat, dan is het natuurlijk raar dat het de afgelopen 7000 km geen probleem is geweest. Wat natuurlijk ook kan, is dat die beschadiging er op is gekomen tijdens het vervangen van de distributieriem, die poelie moet er dan namelijk af...stel dat er bij het loshalen een hamer of breekijzer op die groeven is uitgeschoten, en dat de beschadiging niet is gezien, dan zou die beschadiging bij elke omwenteling de riem kunnen verzwakken. De plek op de poelie waar die beschadiging zit (groeven aan de rand, kant van motorblok) komt overeen met de beschadiging op de riem.

Wow, voel me na deze reconstructie net een CSI agent :-P

I'll keep you posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Als die poelie al beschadigd was, dan had je véél eerder al een hoop ellende gehad. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:26
Sinds vandaag rijd ik in een C30. Leuk autootje (leasewagen). Het rijd ook wel heel vlot op de autosnelweg (tegenover m'n fiesta ervoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ppFreddy schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:35:
Oliekoeler zit bij de D5 tegen het blok denk ik (warmtewisselaar waar koelwater doorloopt)
Ik denk eerder dat het je intercooler is, die zit meestal onderaan. Als je daar een lek in krijgt kan het inderdaad zijn dat er wat olie uitkomt. Heb je geen vermogenverlies ook?
voor de duidelijkheid het lek ziet vooraan achter de grill, er lekt zo te zien iets van de 1e radator (er zitten er 2 achter elkaar) en dat drupt dan naar beneden in de voorbumper ophanging en uiteindelijk op de grond... het lekt niet veel maar wel merkbaar.
Het mysterie van wat die radiator nou is blijft... heeft er iemand toegang tot het garage handboek van de S60?
Ik had op mijn oude laptop wel een 'backup' versie, maar bij inbraak ben ik die laptop kwijtgeraakt :(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-07-2015
Zo, op aanraden in een ander topic moest ik als Volvo fan hier ook maar eens komen kijken.

Binnenkort ook nog een foto van m'n oude auto, S40 D5 R-design (niet met R-design velgen maar de S40 velgen met dezelfde grijze inleg als je de auto kon bestellen).. dus.. later foto's... :)

Huidige auto:
Afbeeldingslocatie: http://www.roelsphotoblog.nl/fotoblog/wp-content/gallery/straatautos-roel/volvo_v60_matzwart.jpg
V60 D5 R-design - Mat Zwart gewrapped, die platen zitten er alleen op wanneer hij tijdens rally ter display staat voor de sponsoren... :D
+/- 245pk en 480 Nm (der zit een chippie in, hij moet nog op de rollerbank om exacte vermogens na een tijdje gereden hebben te testen :))

Zeer binnenkort dus even 2 nette foto's plaatsen... 8)

Verder ben ik hard bezig om te proberen aan een C30 Polestar te komen te komen voor ons rallyteam. Even afwachten wat mogelijk is (die dingen moeten namelijk wel "ter beschikking worden gesteld") en hoe serieus de sponsoren er voor blijven gaan mits we de kans krijgen, maar de planning is in ieder geval om seizoen 2013 te zorgen dat er een Volvo C30 Polestar over de Nederlandse rallypaden gaat! In eerste instantie waarschijnlijk groep-N, maar met als doel om binnen 3 jaar door te groeien naar groep-A.... :D

[ Voor 0% gewijzigd door Rowel81 op 13-01-2012 14:46 . Reden: Nm aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik vind hem mooi :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rowel81 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:32:
Zo, op aanraden in een ander topic moest ik als Volvo fan hier ook maar eens komen kijken.

Binnenkort ook nog een foto van m'n oude auto, S40 D5 R-design (niet met R-design velgen maar de S40 velgen met dezelfde grijze inleg als je de auto kon bestellen).. dus.. later foto's... :)

Huidige auto:
[afbeelding]
V60 D5 R-design - Mat Zwart gewrapped, die platen zitten er alleen op wanneer hij tijdens rally ter display staat voor de sponsoren... :D
+/- 245pk en 430 nm (der zit een chippie in, hij moet nog op de rollerbank om exacte vermogens na een tijdje gereden hebben te testen :))

Zeer binnenkort dus even 2 nette foto's plaatsen... 8)
Dik! Zoals ze moeten zijn vind ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wat een prachtbak zeg, en een C30 Polestar, dat word lastig maar lijkt mij wel enorm uniek, succes! :D
Vind je het goed als ik je toevoeg aan de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:51

ppFreddy

gewoon Frederik

Mooie bak! Wel vreemde waarden van die chiptuning, +40pk en maar +10Nm?

Edit: Oja, sinds gisteren is de V50 de deur uit en staat er hier een XC60 2.4D AWD Geartronic te blinken :)

[ Voor 43% gewijzigd door ppFreddy op 13-01-2012 07:04 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
In de TS is geen probleem!

Euh... foutje... 480Nm moet dat zijn... 8)7 Gelijk even aangepast... Alles wel nog onder voorbehoud van een rollerbanktest want de chip is met de hand ingeregeld op wat ze max. achten voor de auto. Nog een km of 5000 rijden en dan nog eens kijken of er meer in zit.... O-)
Ow... en zag het bijna over het hoofd... Mijne is een 2012 D5, die begint al met 215pk...

En voor die Polestar ben ik druk aan het lobbyen bij verschillende Volvo dealers... Die zullen moeten helpen om het (betaalbaar) voor elkaar te krijgen... Duidelijk verhaal van vogels in de lucht, maar wanneer je ze nooit probeert te vangen krijg je er zeker geen in de hand!

Ow... en voor de liefhebbers.. Hij heeft een trekhaak... :D Afneembaar natuurlijk... Maar de rallyauto of nog beter... de caravan er achter en mensen blijven kijken! Ik ben nog bezig m'n vriendin zo ver te krijgen dat de caravan ook mat-zwart gewrapped mag worden... Dan is het plaatje compleet... 8)

Wel een nadeel van die D5 trouwens... Geen ruimte voor het reservewiel, dus dat kreng ligt gewoon in de bagageruimte die daar bijzonder onpraktisch van wordt! (Nee, geen schuim... lag er in, rijd ik lek is het gat te groot voor dat kl*teschuim!) Blijkt de familieauto in uitvoering "dik" ineens een stuk minder familievriendelijk te zijn! :F

[ Voor 3% gewijzigd door Rowel81 op 13-01-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Vriend van me wil de motorkap van zn 740 16V turbo ook wrappen.
weet jij een goed adresje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

ppFreddy schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:49:
Edit: Oja, sinds gisteren is de V50 de deur uit en staat er hier een XC60 2.4D AWD Geartronic te blinken :)
Pics or it didn't happen! :)

Gefeliciteerd Frederik, de motorisering klinkt in ieder geval al veelbelovend _/-\o_

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Rowel81 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:45:
In de TS is geen probleem!

Euh... foutje... 480Nm moet dat zijn... 8)7 Gelijk even aangepast... Alles wel nog onder voorbehoud van een rollerbanktest want de chip is met de hand ingeregeld op wat ze max. achten voor de auto. Nog een km of 5000 rijden en dan nog eens kijken of er meer in zit.... O-)
Ow... en zag het bijna over het hoofd... Mijne is een 2012 D5, die begint al met 215pk...

En voor die Polestar ben ik druk aan het lobbyen bij verschillende Volvo dealers... Die zullen moeten helpen om het (betaalbaar) voor elkaar te krijgen... Duidelijk verhaal van vogels in de lucht, maar wanneer je ze nooit probeert te vangen krijg je er zeker geen in de hand!

Ow... en voor de liefhebbers.. Hij heeft een trekhaak... :D Afneembaar natuurlijk... Maar de rallyauto of nog beter... de caravan er achter en mensen blijven kijken! Ik ben nog bezig m'n vriendin zo ver te krijgen dat de caravan ook mat-zwart gewrapped mag worden... Dan is het plaatje compleet... 8)

Wel een nadeel van die D5 trouwens... Geen ruimte voor het reservewiel, dus dat kreng ligt gewoon in de bagageruimte die daar bijzonder onpraktisch van wordt! (Nee, geen schuim... lag er in, rijd ik lek is het gat te groot voor dat kl*teschuim!) Blijkt de familieauto in uitvoering "dik" ineens een stuk minder familievriendelijk te zijn! :F
Bouwjaar 2012 of modeljaar 2012 trouwens?

En het zou heel mooi zijn als het ging lukken ja! :)

En reservewiel is wel erg ruk, maar vrij weinig aan te doen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:48
Zo de V40 is weer terug. Arme handelaar heeft vermoed ik weinig verdiend aan ons.

Nokkenasversteller plug is vervangen en dat bleek het geluid niet te verhelpen en toen is ook de nokkenasverstel tanwiel vervangen. En bij zoon reparatie moet schijnbaar ook motorolie +filter vervangen worden dus dat is ook gelijk gedaan. Bij aflevering was de lamba sensor en de distributieriem al vernieuwd dus als het goed is kan die weer even vooruit.

Enige minpuntje is dat ze de tank hadden leeg gereden en er even een slordige 250km bij hadden gereden |:(

Ik heb het er maar bij laten zitten omdat de auto zonder gezeur is gemaakt en alles voor de rest netjes is afgehandeld.

[ Voor 21% gewijzigd door haakjesluiten op 13-01-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Niet om hun te verdedigen maar het kan goed zijn dat een monteur die auto een aantal keer mee naar huis heeft genomen vanwege het geluid om erachter te komen vanwaar het nu precies komt. :)

Maar mooi dat het nu weer goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

RomeoJ schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:00:
[...]

Pics or it didn't happen! :)

Gefeliciteerd Frederik, de motorisering klinkt in ieder geval al veelbelovend _/-\o_
Dank je :)
Pics zullen wel eens komen als het goed weer is en ik eens niet teveel werk heb :p
Motor is subliem, Het spinnende geluid van zo'n 5 pitter is een feest op zich. Rijdt heerlijk zacht in lage toeren (is de biturbo versie, dus 420Nm vanaf 1500rpm, voor MY2010 hadden deze blokken een enkele turbo en maar 340Nm koppel) maar in hoge toeren valt het op dat het een softwarematig afgenepen D5 is. Hierbij zakt het koppel langzaam af vanaf 2750rpm, terwijl het bij de D5 nagenoeg constant blijft tot veel hogere toerentallen. Veel hoger gaan dan 3000rpm heeft dus weinig zin met deze motor. Misschien laat ik met tijd toch een "OEM upgrade" chiptuning doen zodat het een 205pk sterke D5 wordt (max koppel blijft hetzelfde dan, dus dan ben ik redelijk gerust dat ik de automaat en de aandrijving naar achter niet in gort rij)

Zeer tevreden mee tot nu toe, het is gewoon een sublieme auto, ruim, comfortabel, heerlijke motor, ...
Plannen die binnenkort worden uitgevoerd:
Bluetooth carkit (waarschijnlijk een Parrot 9200, moet me nog even inlezen of er beters te vinden is :p)
Navigatie steken (Garmin GNV53 + VolvoTech scherm op plaats van RTI scherm, dus ziet er standaard Volvo uit)
Achteruitrijcamera steken (VolvoTech)
Achterruiten tinten 95% (weet nog niet waar ik dat ga laten doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24
Nieuwe Volvo-fan meldt zich!

Sinds gisteren in het bezit van een Volvo V50 Limited Edition.
Deze is al ruim in de opties, maar heb tevens een interiour en exteriour styling packet laten plaatsen, evenals getinte ramen.

Laat die kilometers maar komen!

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/194/v50zijkant.jpg

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Proficiat en welkom in de club!
Zou graag wel eens een foto zien, de afbeelding die je gepost hebt doet het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Herkansing!

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/3999/v50zijkant.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/7244/v50voorkant.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/6353/v50binnenkant.jpg

[ Voor 90% gewijzigd door Valandil op 14-01-2012 18:21 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:01

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

De auto of het plaatje? ;)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nette auto zeg! Ziet er sjiek uit. :)

Welke uitvoering en motor heeft deze eigenlijk? En zeker dit jaar op kenteken gekomen? Dan voeg ik je zo toe aan de TS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Het Volvo-wagenpark van de familie Tomatoman, met ook nog een XC70 van een bezoeker. Volvo village :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YV27y26iRRja3UIlxuiar1rU/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Volgens mij heeft de volvo ineens een stuk meer paarden (lees al zijn originele paarden) sinds de nokkenasverteller is gemaakt. Reed net over de A13 en zat even niet op te letten reed ik 150 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:05

Youk

Volvo For Life

Leuk toch dat ie zo vlot gaat.

Ben zelf bij het volgende probleem terecht gekomen, de dakhemel van mijn 850 hangt achteraan los en is zelfs al voor een stuk gescheurt (daar waar die omgeplooit zit aan het achterraam). Dat wordt dus hemel vervangen. :/

Nu zit ik alleen met een niet standaard Volvo schuifdak, dus wordt het al niet makkelijker op. En vermoedelijk is dit een gevolg van vocht in de wagen. Dus dat ga ik dit voorjaar eerst eens grondig onderzoeken voor ik er een nieuwe dakhemel in hang.

En voor de mensen die niet weten wat doen op 15 april, zie sig.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kan je zelf niet wat lijm injecteren? :P Anders weet ik wel een adres hier in de buurt waar je vrij goedkoop een hemel kan laten bekleden (zo goedkoop dat je voor 't geld niet zelf wil gaan prutsen). :)

En ben je nu ondertussen al webmaster bij de VCCB? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Joopieboy schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:18:
Nette auto zeg! Ziet er sjiek uit. :)

Welke uitvoering en motor heeft deze eigenlijk? En zeker dit jaar op kenteken gekomen? Dan voeg ik je zo toe aan de TS. :)
Het is de:
Volvo V50 D2 start/stop Limited Edition

Inderdaad dit jaar op kenteken gezet, mocht niet in december van de leasemaatschappij :)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:05

Youk

Volvo For Life

Inderdaad, ben ondertussen officieel de nieuwe webmaster van de VCCB. In eerste instantie aan het zien dat de info op de site up to date komt en correct is. Daarna ga ik beginnen aan het ontwikkelen van een compleet nieuwe site.

En wat het dak betreft, eerst eens losmaken en zien of ik de oorzaak kan vinden. Mijn eerste gedachte is dat de afwateringskanaaltjes van het schuifdak of onder de dakstrips vol zitten met vuil en zo dus het water te lang blijft staan en de kans krijgt om naar binnen te glippen. Dat in combinatie met dat de wagen meer stil staat dan rijdt (en dus in deze koudere periode niet wordt warm gestookt vanbinnen).

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Tomatoman schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:29:
Het Volvo-wagenpark van de familie Tomatoman, met ook nog een XC70 van een bezoeker. Volvo village :P

[afbeelding]
Staat een hoop mooi spul daar! :D
Zosas schreef op zondag 15 januari 2012 @ 16:07:
[...]

Het is de:
Volvo V50 D2 start/stop Limited Edition

Inderdaad dit jaar op kenteken gezet, mocht niet in december van de leasemaatschappij :)
Haha herken ik ja, bij ons stond het eind december ook vol met auto's die nog op kenteken moesten gezet worden, en in de eerste 2 weken van januari was het een hekselketel zo druk. :X

Maar ik zal je toevoegen! :)

Edit: en toegevoegd!

[ Voor 27% gewijzigd door Joopieboy op 15-01-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Youk schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:04:
Leuk toch dat ie zo vlot gaat.

Ben zelf bij het volgende probleem terecht gekomen, de dakhemel van mijn 850 hangt achteraan los en is zelfs al voor een stuk gescheurt (daar waar die omgeplooit zit aan het achterraam). Dat wordt dus hemel vervangen. :/

Nu zit ik alleen met een niet standaard Volvo schuifdak, dus wordt het al niet makkelijker op. En vermoedelijk is dit een gevolg van vocht in de wagen. Dus dat ga ik dit voorjaar eerst eens grondig onderzoeken voor ik er een nieuwe dakhemel in hang.

En voor de mensen die niet weten wat doen op 15 april, zie sig.
vooral lekker dat ie zuiniger is gaan rijden. 100km met een heel stuk door de stad met veel stoplichten etc. En beetje door rijden 1 op 13,5 gemiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb door een hagelbui verleden jaar aardig wat deuken opgelopen met de S40. Daar ik dacht dat ik terug zou vallen in tredes heb ik het gelaten, maar nu ik de voorwaarden nalees blijkt dit niet het geval.

Heb het nu dus alsnog gemeld, er zitten putten in de motorkap, dak en kofferdeksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:10:
Ik heb door een hagelbui verleden jaar aardig wat deuken opgelopen met de S40. Daar ik dacht dat ik terug zou vallen in tredes heb ik het gelaten, maar nu ik de voorwaarden nalees blijkt dit niet het geval.

Heb het nu dus alsnog gemeld, er zitten putten in de motorkap, dak en kofferdeksel.
Als je het dan goed speelt met de schadehersteller kunnen ze misschien nog een paar extra plekjes meenemen. Een parkeerkrasje of deukje is een kleine moeite en het wordt immers toch al betaald door de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

fredkroket schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:18:
[...]

Als je het dan goed speelt met de schadehersteller kunnen ze misschien nog een paar extra plekjes meenemen. Een parkeerkrasje of deukje is een kleine moeite en het wordt immers toch al betaald door de verzekering.
Hmm, an sich zou dat mooi meegenomen zijn (kras kofferdeksel bijv.). Zal eerst de reactie van mijn verzekeraar afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 10:46
Mooie verzameling zo Tomatoman. Als mijn familie bij elkaar komt hebben we een verzameling bestaande uit een 850 (zus en zwager), V70 classic (vader), V70N (broer) en mijn 144 bij elkaar.

Zo juist een andere dynamo in mijn 144 gehangen en toen meteen maar de v-snaar vervangen. Accu laad weer bij en het afgrijselijke gegil blijft weg. Dat laatste bleek een lager in de dynamo te zijn, niet zo zeer de v-snaar zelf, al was die wel behoorlijk versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Hier ook een mooie verzameling op de oprit, maar dan met iets recentere modellen:
- XC60 MY10 van mezelf
- V70 MY10 van pa (lease van z'n werk)
- V50 MY08 die moeder en zus delen.

En we zijn niet de enige Volvo Familie in de wijk :9 enkele huizen verder een S40 en 2x XC60. Om de hoek 2x S40 en nog wat losrijdende XC60's, S40's, een tweetal XC70's en een XC90 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Iemand hier bekend met het volvo sensus/rti systeem? Heb hier namelijk een tweetal vragen over.

In het navigatie programma heb ik adressen opgeslagen, nu wilde ik gisteren één van deze adressen wijzigen aangezien de straatnaam/huisnummer niet klopte. Ik ging naar opgeslagen bestemmingen --> bewerken, maar kon vervolgens alleen de 'naam' van het adres wijzigen en niet het adres (straatnaam+huisnummer) zelf. Het enige wat voor mij werkte was de opgeslagen locatie (contact) verwijderen en maar in zijn geheel opnieuw in te voeren. Dit lijkt mij nogal omslachtig? Doe ik iets fout?

Daarnaast heb ik nog een vraag betreffende het synchroniseren van mijn telefoon met het sensus systeem. Naast het telefoonnummer van een contact heb ik ook adresgegevens opgeslagen in mijn telefoon en deze neemt het sensus systeem ook bijna in zijn geheel over. (straatnaam/huisnummer worden niet meegenomen, stad+postcode wel). Nu vroeg ik mij af,of het mogelijk is om deze contacten automatisch over te nemen in het RTI gedeelte? Angezien een deel van hun adresgegevens wel worden opgenomen in het systeem. Tot nu toe heb ik alles handmatig moeten invoeren, wat best tijdrovend is. Ik heb de functie niet kunnen ontdekken, maar misschien kijk ik er over heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
Nog een aanvulling voor de mijne (V60) dan. Juni 2011 op kenteken (als ik me niet vergis) en MY2012 (was 1 van de eersten).

Blijft toch leuk om de Volvo liefde bij zo veel mensen te zien... :D

Enige waar ik mee blijf kloten is bluetooth -> telefoon verbinding. Mijn HTC Sensation disconnect na enkele minuten. De foon loopt dan binnen een uur vast (blijft ook volhouden dat ie gewoon verbinding heeft) terwijl de auto zegt "verbinding verloren". Al vanalles geprobeerd, Stock ROM, verschillende custom ROMs, verschillende radio's.. blijft steeds op het zelfde neerkomen... :( Iemand het zelfde probleem die wél een oplossing heeft weten te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 16:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik zou oooooo zo graag een V60 Plugin Hybrid gaan rijden maar die is boven mijn leasebudget (en dit jaar niet meer leverbaar) helaas... Ik ben onverbeterlijk fan van Volvo en van hybrides dus die wagen is echt het summum voor mij :D

Mijn ouders hebben al sinds voor mijn geboorte Volvo's gehad... rode 244, blauwe 244, rode 245, blauwe 240 sedan, blauwe 960 station en nu een donkerblauwe V70 T5 AWD, zegmaar de voorloper van de XC70. Zelf heb ik een V40 1.9D en een 460 "Diamond" 1.7i gehad, zusje en zwager hebben een 144 gehad (automaat LPG) en nu een 940 station. Ook best wel een Volvo-familie dus :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Je moet het niet verkeerd opvatten, maar waarom ben je zo'n fan van hybrides? Afgezien van het fiscale voordeel kan ik er echt geen voordeel aan ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tomatoman schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:15:
Je moet het niet verkeerd opvatten, maar waarom ben je zo'n fan van hybrides? Afgezien van het fiscale voordeel kan ik er echt geen voordeel aan ontdekken.
Ik wel:
-interesante techniek
-hergebruik van anders verlorengaande energie (stroom opwekken bij remmen)
-potentieel beter verbruik (hoewel dat ik de praktijk tegenvalt)
-veel en lineair koppel van electromotor

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Even over mijn 440, volgens mij is de elektrische antenne van mijn 440 echt gaan hemelen. :P
Ding bromde als een malloot na wat geprobeerd te hebben en kwam niet lekker uit... Erg jammer! Nu nog ergens een zien te scoren die het wel doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:00

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb ook een vraag over mijn 440 1.6, de verkoper zei dat ik hem altijd in de toeren moest houden zo rond de 3000 tpm. Dat betekend dus 50 in de 3 en 80 in de vier, niet echt het zuinige rijden toch? De meneer zei namelijk dat als de motor vaak in toeren terug viel, dat dit slechter was voor het gebruik. Klopt dit of is dit lariekoek?

Heb hem nu twee weken, ik ben verliefd op Volvo! (ook al heb ik het goedkoopste model en met alleen de opties stuurbekrachtiging en ABS :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:40
Mx. Alba schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:08:
Ik zou oooooo zo graag een V60 Plugin Hybrid gaan rijden maar die is boven mijn leasebudget (en dit jaar niet meer leverbaar) helaas... Ik ben onverbeterlijk fan van Volvo en van hybrides dus die wagen is echt het summum voor mij :D

Mijn ouders hebben al sinds voor mijn geboorte Volvo's gehad... rode 244, blauwe 244, rode 245, blauwe 240 sedan, blauwe 960 station en nu een donkerblauwe V70 T5 AWD, zegmaar de voorloper van de XC70. Zelf heb ik een V40 1.9D en een 460 "Diamond" 1.7i gehad, zusje en zwager hebben een 144 gehad (automaat LPG) en nu een 940 station. Ook best wel een Volvo-familie dus :)
Die V60 plugin hybrid lijkt mij ook super, duurt nog tot 2013 toch?
En die V70 T5 AWD? Is dat dan de eerste XC70 versie? Hebben ze die ook met high pressure turbo uitgebracht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tomatoman schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:15:
Eigenlijk wat ToolkiT al zei...

Ten eerste vind ik de techniek heel interessant, vooral van het Toyota/Lexus Full Hybrid systeem, want dat is technisch eigenlijk veel simpeler dan een auto met een conventionele aandrijving. Geen koppeling, geen versnellingsbak, alles gewoon continu direct aan elkaar gekoppeld.

Ten tweede is het rijden met een hybride gewoon een heel leuke ervaring door de zeer vlakke "power curve".

Ten derde is het duidelijk dat auto's met een verbrandingsmotor in de toekomst gaan uitsterven. Het enige waarom full electric auto's nog geen succes zijn is de lage actieradius en de lange oplaadtijd. De Full Hybrid (of nog beter, Plug-In Hybrid) is een mooie overgang, een goede ontwikkeling, en die ontwikkeling wil ik graag steunen door een hybride te kopen.

Ten vierde en niet het meest onbelangrijke is het fiscale voordeel dat je erbij krijgt :)
Red devil schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 08:50:
Die V60 plugin hybrid lijkt mij ook super, duurt nog tot 2013 toch?
En die V70 T5 AWD? Is dat dan de eerste XC70 versie? Hebben ze die ook met high pressure turbo uitgebracht dan?
Nee, het is een "gewone" klassieke V70, geen XC70; maar dan wel met een T5-motor en AWD. In een latere versie is dat de XC70 geworden.

Zoeen is het:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/VolvoV70.jpg/800px-VolvoV70.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Mx. Alba op 18-01-2012 09:00 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:26

_Apache_

For life.

Aight! schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 02:32:
Ik heb ook een vraag over mijn 440 1.6, de verkoper zei dat ik hem altijd in de toeren moest houden zo rond de 3000 tpm. Dat betekend dus 50 in de 3 en 80 in de vier, niet echt het zuinige rijden toch? De meneer zei namelijk dat als de motor vaak in toeren terug viel, dat dit slechter was voor het gebruik. Klopt dit of is dit lariekoek?
Meneer heeft zeker een brandstofpomp aan zijn garage? :+ Ik zou geen reden weten waarom dit goed zou zijn, vooral niet op een koude motor. :X . Het riekt mij juist meer naar het onderdrukken van een slechte stationair afstelling of koppelkromme bij lage toeren.
Waar opzich wel waarheid achter zit - dat het slecht voor het blok is - is het gas diep intrappen als de motor nog niet op toeren is, pas als er wat kracht uit het vooronder komt wat bijgeven.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 18-01-2012 09:32 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Mx. Alba schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 08:58:
[...]

Nee, het is een "gewone" klassieke V70, geen XC70; maar dan wel met een T5-motor en AWD. In een latere versie is dat de XC70 geworden.
Gaaf, ik dacht dat de vroegere AWDs altijd met low pressure turbo (2.4T/2.5T) werden uitgevoerd. In NL is deze T5 volgens mij niet origineel uitgebracht? Je vindt hem iig niet in de boekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn ouwe lui hebben hem "gewoon" zo tweedehands gekocht bij Volvo Nieuwenhuijsen in Apeldoorn... Pa wilde een auto die lekker de caravan kan trekken, want hij is met pensioen en mijn moeder werkt in het onderwijs, dus veel vakantie en ze gaan er dus vaak een weekje tussenuit met de sleurhut. Nou, die T5 AWD wil de caravan wel trekken hoor! "Alsof er niets achter hangt", volgens mijn vader. :D

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 18-01-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 21:50

kraats

Ik rol

Zoeen is het:
[afbeelding]
Dat is toch geen klassieke V70 (oftewel V70 classic eerste serie?). Het is de tweede serie die in 2000/2001 op de markt is gekomen.
V70 AWD is trouwens ook iets anders dan V70XC of XC70. Eerste is alleen vierwielaangedreven, die tweede staat ook anders op z'n poten en heeft ander (plastic) bodywork. V70XC was de eerste benaming, dat werd later XC70

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

_o_ kraats, de Volvo-expert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Het is inderdaad geen V70 classic (waarvan er inderdaad ook al een V70 XC bestond, erg stoer hoor, zo'n vierkante bak op hoge poten, met dan in het groot "CROSS COUNTRY" op de kofferklep :))
Volgens mij noemt men de eerste serie V70 (en toen was er ook nog een S70) nu V70 Classic, vanaf 2001 kreeg deze de rondere vorm en die noemt men nu V70N. Ergens rond 2005 is daar een facelift van gekomen (vanaf toen is ook de V70XC hernoemd naar XC70) en intussen zitten we aan de V70NN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 21:50

kraats

Ik rol

Haha.. verre van.. maar ik schijn ze wel leuk te vinden... (understatement)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Mx. Alba schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:34:
Mijn ouwe lui hebben hem "gewoon" zo tweedehands gekocht bij Volvo Nieuwenhuijsen in Apeldoorn... Pa wilde een auto die lekker de caravan kan trekken, want hij is met pensioen en mijn moeder werkt in het onderwijs, dus veel vakantie en ze gaan er dus vaak een weekje tussenuit met de sleurhut. Nou, die T5 AWD wil de caravan wel trekken hoor! "Alsof er niets achter hangt", volgens mijn vader. :D
Twaalf jaar geleden kocht mijn vader een S80 2.4 met 170 pk. Dat waren in die tijd veel pk’s. Ik reed een keer in een Fiat Panda - met 45 pk - achter de S80 aan, waar toen even een aanhanger achter hing. De S80 met aanhanger sprintte keihard van de Panda vandaan, hoe hard ik mijn best ook deed om bij te blijven. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:00

Aight!

'A toy robot...'

Tomatoman schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:06:
[...]

Twaalf jaar geleden kocht mijn vader een S80 2.4 met 170 pk. Dat waren in die tijd veel pk’s. Ik reed een keer in een Fiat Panda - met 45 pk - achter de S80 aan, waar toen even een aanhanger achter hing. De S80 met aanhanger sprintte keihard van de Panda vandaan, hoe hard ik mijn best ook deed om bij te blijven. :D
Met veel bochtwerk win je van de S80 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

[...]

Eigenlijk wat ToolkiT al zei...

Ten eerste vind ik de techniek heel interessant, vooral van het Toyota/Lexus Full Hybrid systeem, want dat is technisch eigenlijk veel simpeler dan een auto met een conventionele aandrijving. Geen koppeling, geen versnellingsbak, alles gewoon continu direct aan elkaar gekoppeld.
Dat is inderdaad interessante techniek. :)
Ten tweede is het rijden met een hybride gewoon een heel leuke ervaring door de zeer vlakke "power curve".
Ik zie het voordeel niet ten opzichte van een ruim bemeten conventionele turbodiesel, die in een deel van het toerenbereik meer koppel levert. Om aan te geven wat ik bedoel (plaatje zelf geknutseld via Excel):

vermogenscurve (principeplaatje ter illustratie)

Tja, wat is dan het voordeel als de motor meestal rond de 1600 rpm draait? Ik realiseer me dat ik nu een zware diesel vergelijk met een lichtere hybride motor, maar bij een vergelijkbare aankoopprijs is dat natuurlijk wel waar het om gaat. Als de hybride motor over het hele toerenbereik meer koppel en vermogen levert, doe mij dan ook maar een hybride.
Ten derde is het duidelijk dat auto's met een verbrandingsmotor in de toekomst gaan uitsterven. Het enige waarom full electric auto's nog geen succes zijn is de lage actieradius en de lange oplaadtijd. De Full Hybrid (of nog beter, Plug-In Hybrid) is een mooie overgang, een goede ontwikkeling, en die ontwikkeling wil ik graag steunen door een hybride te kopen.
Tja, ik ben niet zo’n wereldverbeteraar. De lage actieradius en lange oplaadtijd kan ik niet afdoen als ‘de enige nadelen’. Aangezien ik gemiddeld 1.000 km per week rijd en minimaal wekelijks een rit van 300 km maak, zijn deze twee nadelen regelrechte showstoppers voor mij.

Verder vind ik de duurzaamheidsaspecten van hybride techniek discutabel. Nog afgezien van de milieubelastende accuproductie verplaatst een full hybrid motor slechts de uitstoot van de motor naar een andere locatie op de route, de totale uitstoot wordt er niet wezenlijk minder van. Een plug-in hybrid is in dat opzicht in theorie beter, maar op dit moment is de elektrische aandrijving bij verreweg de meeste hybride auto’s in de praktijk slechts een wassen neus: bij ritten buiten de stad doet de verbrandingsmotor vrijwel al het werk.

Ik stel voor dat jij de ontwikkeling steunt door nu alvast een hybride te kopen en tegen de tijd dat er geen nadelen zijn ten opzichte van een conventionele motor stap ik ook over. :P
Ten vierde en niet het meest onbelangrijke is het fiscale voordeel dat je erbij krijgt :)
Dat fiscale voordeel vind ik dan ook onterecht groot. Ik vind het prima dat de ontwikkeling van hybride techniek fiscaal wordt gestimuleerd, maar het fiscale voordeel (namelijk het volledige BPM-bedrag en ook nog eens de wegenbelasting) vind ik op dit moment disproportioneel groot. Waarom hoef je voor een 'schone' auto geen wegenbelasting te betalen? Hoeft voor die auto dan geen wegenonderhoud plaats te vinden? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn OBDII Bluetooth module icm Torque voor Android geeft een P1335 melding (aandrijflijn probleem). Maar ik merk verder niets en kan niet herleiden wat het in Volvo-taal betekent (Torque geeft alleen uitleg over Toyota/Lexus en nog wat merken bij die melding). Ignore dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Exorcist schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:30:
Mijn OBDII Bluetooth module icm Torque voor Android geeft een P1335 melding (aandrijflijn probleem). Maar ik merk verder niets en kan niet herleiden wat het in Volvo-taal betekent (Torque geeft alleen uitleg over Toyota/Lexus en nog wat merken bij die melding). Ignore dan maar..
He wat voor OBDII BT module heb je, ik heb een el-cheapo gehaald maar die werkte niet samen met Torque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Bij Ford heeft die foutmelding te maken (bron = internet) met de EGR-klep. Jouw motor komt nog uit de tijd dat Volvo innig met Ford omging, dus mogelijk is het dezelfde foutmelding met dezelfde omschrijving.

Uiteindelijk is de motor natuurlijk van Franse komaf, dus is deze storing niet vreemd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je een 1.6D of 2.0D? Die hebben extreem veel storingen aan de EGR klep (waarvan jouw Volvo dealer dan zegt: U bent de eerste :+ ). Misschien daar eens naar kijken?

EDIT: Of je kijkt gewoon even een post hierboven O-)

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 19-01-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

:( #$%^#$%^#%^ :(

Vandaag heeft mijn auto een beurt gehad. Toen ik wegreed bij de garage lag er een kaartje in over de 'service 2.0' van Volvo: ze hadden ongevraagd het motormanagement van een software update voorzien. Heel aardig, alleen was hij gechipt. Nu ben ik van 220 pk/ 475 Nm weer terug naar 163 pk/ 400 Nm. Whaa! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Beetje chipper geeft hier "garantie" op en zal kosteloos je software weer terugdraaien.
Zelfde is mij me 2 verschillende auto's overkomen en altijd netjes opgelost. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

PWM schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:09:
[...]

Heb je een 1.6D of 2.0D? Die hebben extreem veel storingen aan de EGR klep (waarvan jouw Volvo dealer dan zegt: U bent de eerste :+ ). Misschien daar eens naar kijken?

EDIT: Of je kijkt gewoon even een post hierboven O-)
2.0D, maar mijn auto zelf geeft dus geen foutmeldingen aan hé, alleen Torque. Maar goed, dat mijn auto niets zegt, zegt niets. Vind wel dat ik wat performanceverlies heb, en hiervoor had ik een 1.6d Focus II die ook problemen had met de EGR klep.
fredkroket schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:49:
[...]

Bij Ford heeft die foutmelding te maken (bron = internet) met de EGR-klep. Jouw motor komt nog uit de tijd dat Volvo innig met Ford omging, dus mogelijk is het dezelfde foutmelding met dezelfde omschrijving.

Uiteindelijk is de motor natuurlijk van Franse komaf, dus is deze storing niet vreemd ;).
Idd..zoals hierboven. Vooralsnog nergens last van op het idee () dat de auto net iets minder presteert na. Eerst maar even al die spullen laten inbouwen die van de week zijn langsgebracht :+

Is het een kwestie van schoonmaken (tijdelijke oplossing) of vervangen? Als mijn halve motor er binnenkort uit ligt kan het wellicht direct worden schoongemaakt..

/lees het nu nog eens na op Internet, maar mijn auto bokt niet, houdt constante toeren aan en bokt ook dan niet, haalt nog steeds de 210 KM/u en ik ervaar dus alleen iets aan performanceverlies..maar dat is meer omdat ik dat denk en niet zozeer omdat ik dat weet. Ik rij ook met name snelweg, en de auto is inmiddels 7 dus ik gok dat die klep sowieso al ooit vervangen is :+
Red devil schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:32:
[...]

He wat voor OBDII BT module heb je, ik heb een el-cheapo gehaald maar die werkte niet samen met Torque...
Een Dealextreme ding van 18 Euro..

[ Voor 59% gewijzigd door Exorcist op 19-01-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 23:42

Klippy

Still Game

Tomatoman schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:02:

Vandaag heeft mijn auto een beurt gehad. Toen ik wegreed bij de garage lag er een kaartje in over de 'service 2.0' van Volvo: ze hadden ongevraagd het motormanagement van een software update voorzien. Heel aardig, alleen was hij gechipt. Nu ben ik van 220 pk/ 475 Nm weer terug naar 163 pk/ 400 Nm. Whaa! :( :( :(
Wel dom dat ze dat niet even navragen, was die software zo slecht dan?
Ik weet dat Volvo tegenwoordig graag reclame maakt voor z'n updates (http://www.bovagkrant.nl/..._klacht_bovag_update.html), maar om hem dan maar bij iedereen even aan te passen terwijl ze weten dat ze motoren uitleveren die veel gechipt worden vind ik wel erg jammer.

Ik heb mijn C70 een keer gebracht voor een gasklep probleem en toen belden ze netjes op om te vragen op hij getuned was, want ze wilden kijken of het probleem met nieuwe software minder werd.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter

Erg vervelend idd, ik ben hier ook geen voorstander van, maar goed, er is een oplossing voor, oftewel garantie zoals onder je al stond geschreven in een reactie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Helaas heb ik die garantie niet gekregen. Ik krijg vast wel korting om de software terug te laten zetten, maar het zal ongetwijfeld niet gratis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Heb je al met je dealer hierover gesproken? Ik vind dit gewoon slordig.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tsja, het antwoord van de dealer zal waarschijnlijk zijn dat "third party firmware niet ondersteund wordt". :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Zo ken ik er ook nog wel een paar..

Naar een Turks hotel gaan, daar je strings laten slingeren, vervolgens terugkomen en al je strings vervangen zien door oma-onderbroeken, want "het past niet in onze cultuur".

:+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Een wat verlate foto van mijn Volvo V50 :*)

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/20s93c9.jpg

Volledige foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

tdw schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 00:54:
Zo ken ik er ook nog wel een paar..

Naar een Turks hotel gaan, daar je strings laten slingeren, vervolgens terugkomen en al je strings vervangen zien door oma-onderbroeken, want "het past niet in onze cultuur".

:+
Ik zeg ook niet dat het netjes is om zomaar ongevraagd de firmware van de auto te updaten. Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat chippen voor extra slijtage zorgt en waarschijnlijk je garantie in het geding brengt... Maar ze zouden in ieder geval wel moeten vragen of je een firmware update wilt voordat ze dat gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:26

_Apache_

For life.

Shoot! De rotte schakelaar van mijn noodverlichting heeft de hele nacht ingeschakeld gestaan. Vriendin lichtelijk in paniek (heeft ook gewoon afspraken die dag). Resultaat, de auto wilde niet meer starten.. Maar de vriendelijke meneer van de ANWB was er binnen een paar minuten en de S40 rijdt weer.

Mijn vraag,
De meneer van de ANWB had het over dat het Volvo-eigen is dat er een zwakke laadstroom uit de dynamo kom (13,8V, ipv 14+), en dat het accu een oude loodaccu betreft. Die niet bij garages verkocht word (..?..), vroeg zelfs nog op de Volvo dealer deze niet heeft? Waarschijnlijk niet zei de meneer, maar ik heb hem bij me, voor 160 euro wisselt hij van eigenaar.

Heb vriendelijk bedankt, hoop dat de accu genoeg oplaadt en tegen dit stootje kan en als de accu rot blijkt te zijn lijkt het me heel sterk dat alleen de ANWB dit verkoop..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Beste Volvo-kenners!

In verband met gezinsuitbreiding ben ik aan het kijken naar een 2de hands V70. Waarom? Omdat ik graag een iets grotere auto wil, ik wil graag cruise control en ik wil graag automaat gaan rijden. De V70 vind ik een zeer fraaie auto. Op dit moment rijd ik trouwens in een Peugeot 307.

Mijn budget is ongeveer 10-11k, inclusief inruil van mijn huidige auto, die ik zelf zal verkopen omdat dit meer oplevert. Ik zoek een benzine, omdat ik met 12.000 km per jaar niet zoveel rijd.

Ik kijk naar iets met een km-stand van maximaal 200.000, met NAP. Je komt dan uit bij 2002-2003 modellen, bijvoorbeeld deze.

Mijn vraag is of dit een goede keuze is, zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten? Andere adviezen zijn ook welkom :)

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 20-01-2012 10:06 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Krentenbol schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:32:
Heb je al met je dealer hierover gesproken? Ik vind dit gewoon slordig.
Gisteravond kon dat niet meer, ik heb de auto pas na sluitingstijd opgehaald (naar huis rijden is 3 km). Vanochtend op weg naar mijn werk heb ik uitgeprobeerd of er wat veranderd was. Voor mijn gevoel was dat niet het geval *O*, het gemis van meer dan 50 pk zou me zeker zijn opgevallen. Ik begon daarom te vermoeden dat het motormanagement helemaal niet was aangepast. Dat zou ook opmerkelijk zijn, aangezien ik een van de allerlaatste exemplaren van het vorige model heb - na zoveel productiejaren is het motormanagement van een auto wel zo'n beetje uitontwikkeld.

Vanuit de auto heb ik de dealer opgebeld en nagevraagd of mijn vermoeden klopte dat het motormanagement niet was gewijzigd. Dat bleek inderdaad niet het geval :').

Leuk hoor, zo'n standaardkaartje, maar Volvo Nederland zet je daarmee behoorlijk op het verkeerde been. Op het kaartje staat expliciet de standaardtekst dat het motormanagement is geherprogrammeerd, maar kennelijk gebeurt dat bij lang niet alle auto's :/. Hoezeer ik Volvo ook waardeer, deze actie van de Nederlandse dealerorganisatie vind ik in de categorie misleiding vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

_Apache_ schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:52:
Mijn vraag,
De meneer van de ANWB had het over dat het Volvo-eigen is dat er een zwakke laadstroom uit de dynamo kom (13,8V, ipv 14+), en dat het accu een oude loodaccu betreft.
Dat voltage is de spanning. Stroom wordt uitgedrukt in amperes :).

Overigens is een spanning van 13,8 V op zich prima voor een 12 volt accu, alles boven de 12 V is goed. Wel kan een lage spanning duiden op een versleten accu, waardoor de accu weinig vermogen (spanning x stroom) meer kan leveren. De lage spanning is dan een symptoom, maar geen op zichzelf staand probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
Bij mijn Volvo dealer verkopen ze een chip met 2 programma's om dat soort gedoe te voorkomen. Voor je naar de garage gaat zet je hem op het standaardprogram (wat is gekopieerd van de auto bij inbouw) zodat evt. updates daar overheen gedraaid worden. Na verlaten garage het tuning programma weer laden et voila... PKtjes weer terug.. :D

Ik heb zelf een piggyback systeem ingebouwd zitten. De chip leest de sensoren uit en geeft aan de hand daarvan andere signalen door aan de echte computer. Dit werkt op alle types auto's om te voorkomen dat het computersysteem meld dat de auto is getuned (zoals Mercedessen ineens weer duits spreken in de garage en de melding "Diese auto ist getuned!" op het display tonen in onderhoudsstand indien een chip opgemerkt is geweest.) Voordeel is dat een update van het motormanagement (mits er geen gigantische wijzigingen plaats vinden) weinig effect heeft op het chippen. Extra voordeel is dat om garantie gezeur te voorkomen de chip binnen 10 minuten spoorloos is te verwijderen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Nu ben ik van 220 pk/ 475 Nm weer terug naar 163 pk/ 400 Nm. Whaa! :( :( :(
Tomatoman schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:37:
[...]
Dat zou ook opmerkelijk zijn, aangezien ik een van de allerlaatste exemplaren van het vorige model heb - na zoveel productiejaren is het motormanagement van een auto wel zo'n beetje uitontwikkeld.

Vanuit de auto heb ik de dealer opgebeld en nagevraagd of mijn vermoeden klopte dat het motormanagement niet was gewijzigd. Dat bleek inderdaad niet het geval :').
Spreken we hier over een D5? Volgens mij heeft er van het oud model D5 (enkele turbo) nooit een versie bestaan met 163pk/400Nm, enkel 163pk/340Nm, en de ontwikkeling is gestopt bij 185pk/400Nm.
Wees blij dat ze je motormanagement niet overschreven hebben, ik meen onlangs gehoord te hebben dat bij service 2.0 de boel gecodeerd wordt, waardoor een tuner niet meer zomaar de boel kan overschrijven, maar je een code moet vragen bij je dealer. Nuja, dat lijkt me niet zo'n probleem, tunen doe je toch meestal in samenspraak met je dealer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nette auto hoor! :) Post eens wat meer specs voeg ik je toe aan de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

havana schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:52:
Beste Volvo-kenners!

In verband met gezinsuitbreiding ben ik aan het kijken naar een 2de hands V70. Waarom? Omdat ik graag een iets grotere auto wil, ik wil graag cruise control en ik wil graag automaat gaan rijden. De V70 vind ik een zeer fraaie auto. Op dit moment rijd ik trouwens in een Peugeot 307.

Mijn budget is ongeveer 10-11k, inclusief inruil van mijn huidige auto, die ik zelf zal verkopen omdat dit meer oplevert. Ik zoek een benzine, omdat ik met 12.000 km per jaar niet zoveel rijd.

Ik kijk naar iets met een km-stand van maximaal 200.000, met NAP. Je komt dan uit bij 2002-2003 modellen, bijvoorbeeld deze.

Mijn vraag is of dit een goede keuze is, zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten? Andere adviezen zijn ook welkom :)
Let vooral op de automaat: bonkt deze of geeft die rare bijgeluiden dan mag je de auto gerust laten staan. :P Op zich zijn de automaten prima maar Volvo zelf beweert bij hoog en laag dat de olie ervan nooit gewisseld hoeft te worden. Gevolg: bij 2 ton of meer zijn die dingen gehemeld (en bij veel stadsverkeer etc bij een lagere kilometerstand). Dezelfde automaat is ook in Toyota en Lexus te vinden die wel voorschrijven om elke 80k de automaatbakolie te laten wisselen en guess what: die dingen gaan daar tonnen mee zonder enige schade of mankement of wat dan ook. :+

Verder kan het gasklephuis soms voor problemen zorgen (medio 2003 opgelost), de aircopomp wil wel eens problemen geven (maar niet heel vaak, en heel spannend is het eigenlijk ook niet), idem voor het stuurhuis (maar ook weer vrij zeldzaam) maar wat wel vaker voorkomt zijn de draagarmrubbers (in dat geval is het sneller en daardoor goedkoper om de complete draagarmen te vervangen ipv een paar uur een rubber erin te moeten persen).

En kijk goed rond: de prijzen kunnen enorm verschillen. :P Eentje met 2 ton of meer hoeft ook geen probleem te zijn. Als er maar een onderhoudshistorie bij zit. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

ppFreddy schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:02:
[...]
Spreken we hier over een D5? Volgens mij heeft er van het oud model D5 (enkele turbo) nooit een versie bestaan met 163pk/400Nm, enkel 163pk/340Nm, en de ontwikkeling is gestopt bij 185pk/400Nm.
Het is een 2.4D met 163pk/340Nm (je hebt gelijk), die ik werkelijkheid een D5 met 185pk/400Nm is. Volvo heeft eenvoudigweg het motormanagement van de D5 aangepast om ook een goedkoper model aan te kunnen bieden, dat als 2.4D door het leven gaat. Hierdoor is mijn 2.4D met eenvoudige chiptuning ook zo veel krachtiger (vermogenstoename > 30%), normaal haal je met chiptuning van een turbodiesel een vermogenstoename van zo'n 15%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Lekker blok, die 2.4D. Ik had hem (ongetuned) in m'n S60. Deed het super, en zuinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zijn de bakverhouding ook hetzelfde? Dat de turbo druk lager is van de 2.4D tov de D5 weet ik. Maar bij de S60 2.4 140pk of de 170pk, daar is het vooral software maar de 170pk heeft ook andere bakverhoudingen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Joopieboy schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:35:
Zijn de bakverhouding ook hetzelfde? Dat de turbo druk lager is van de 2.4D tov de D5 weet ik. Maar bij de S60 2.4 140pk of de 170pk, daar is het vooral software maar de 170pk heeft ook andere bakverhoudingen. :P
Geen idee. Vergeleken met de V70 D5 van mijn vrouw merk ik geen verschil.
Timmert schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:02:
Lekker blok, die 2.4D. Ik had hem (ongetuned) in m'n S60. Deed het super, en zuinig :)
Door dat tunen is hij wel een beetje onzuiniger geworden, maar dat neem ik voor lief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
@Bart-Willem

Thx, daar kan wat mee :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Tomatoman schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:55:
[...]
Het is een 2.4D met 163pk/340Nm (je hebt gelijk), die ik werkelijkheid een D5 met 185pk/400Nm is. Volvo heeft eenvoudigweg het motormanagement van de D5 aangepast om ook een goedkoper model aan te kunnen bieden, dat als 2.4D door het leven gaat. Hierdoor is mijn 2.4D met eenvoudige chiptuning ook zo veel krachtiger (vermogenstoename > 30%), normaal haal je met chiptuning van een turbodiesel een vermogenstoename van zo'n 15%.
Ik ken dat uit mijn XC60, heeft een 2.4D met 163pk/420Nm, maar is dezelfde motor als de D5 205pk/420Nm. Het max koppel hebben ze wel behouden, maar dan in een korter toerenbereik (1500-2500 ipv 1500-3250) en dat merk je wel. Bij snel optrekken houdt de automaat de motor vrij hoog in toeren, maar voel je gewoon dat de motor minder fel is dan in lagere toeren. Daarom overweeg ik chiptuning naar de OEM 205pk. Zo krijg ik een fellere motor, zonder bang te zijn dat ik de Geartronic of AWD in stukken trek door teveel koppel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Een vraagje voor de kenners :)

Als ik het knipperlicht van de 740 aan doe gebeurt er niks, en komt er een raar continu geluid het het zekeringskastje, het lijkt een mechanisch geluid, maar dat lijkt me sterk vanuit die plek.

Het is in ieder geval niet de zekering die kapot is, dat heb ik gecontroleerd. De gordelwaarschuwing zit ook op die zekering en die doet het wel gewoon. Zit er wellicht een apparaatje verscholen achter het zekeringskastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Da's het knipperlichtrelais dat kortsluiting geeft. :) Die zit achter het zekeringskastje en je moet even het afdek-klepje van de sigarettenaansteker verwijderen, de 2 schroeven verwijderen en dan kan je het bakje boven de asbak in zijn geheel verwijderen. :)

Dat relais is maar 14 Euro bij de Volvo-dealer en is in no-time gewisseld. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Thanks, 14 euro, dat klinkt goed :p Klinkt zelfs alsof ik dat nog wel kan, ik ga eens kijken.

Als je toch zo goed bent :p Ik heb lekkage rechtsachterin de kofferbak. Ik kom er maar niet achter waar dat water vandaan komt. Een Volvo specialist zei me eens dat er afvoerbuisjes voor het water waarschijnlijk verstopt zijn, maar het verstopt is heel letterlijk, ik kan ze niet vinden :+ Erg irritant, want door de vochtige kofferbak, is de auto van binnen ook wat vochtig.

[ Voor 67% gewijzigd door PWM op 22-01-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Rowel81 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:44:
Ik heb zelf een piggyback systeem ingebouwd zitten. De chip leest de sensoren uit en geeft aan de hand daarvan andere signalen door aan de echte computer. Dit werkt op alle types auto's om te voorkomen dat het computersysteem meld dat de auto is getuned (zoals Mercedessen ineens weer duits spreken in de garage en de melding "Diese auto ist getuned!" op het display tonen in onderhoudsstand indien een chip opgemerkt is geweest.) Voordeel is dat een update van het motormanagement (mits er geen gigantische wijzigingen plaats vinden) weinig effect heeft op het chippen. Extra voordeel is dat om garantie gezeur te voorkomen de chip binnen 10 minuten spoorloos is te verwijderen... O-)
Is dat niet juist wat je niet wil? Dat het risico een stuk hoger ligt met dat soort chiptuning omdat je eigenlijk de beveiligingen van je motor gaat omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Rowel81 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:44:
Dat is toch gewoon een Powerbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nee een 'ik-houd-de-motor-voor-de-gek-box'! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PWM schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:16:
Thanks, 14 euro, dat klinkt goed :p Klinkt zelfs alsof ik dat nog wel kan, ik ga eens kijken.

Als je toch zo goed bent :p Ik heb lekkage rechtsachterin de kofferbak. Ik kom er maar niet achter waar dat water vandaan komt. Een Volvo specialist zei me eens dat er afvoerbuisjes voor het water waarschijnlijk verstopt zijn, maar het verstopt is heel letterlijk, ik kan ze niet vinden :+ Erg irritant, want door de vochtige kofferbak, is de auto van binnen ook wat vochtig.
Zitten er niet van die tuinslangen achterin? :P Weet 't zo niet meer uit m'n hoofd, moet ik toch eens gaan kijken bij de 740 van m'n vriendin. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Voor de Volvo V50 Limited Edition rijders:
Klopt het dat er geen reservewiel bij zit maar een spuitbus met rommel om je lekke band te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Als optie heb je een thuiskomertje, nu heb je een uitgesneden stuk waarin je spuitbus ligt en alles. Hiervoor in de plek komt dan een reservewiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Toch gek eigenlijk, ik had in mijn eerste V50 nog een echt reservewiel, op 17 inch lichtmetalen velg (gewoon degene die onder mijn auto lagen). De laadvloer is niet lager geworden in de huidige V50's, wat doen ze dan met de ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Heb alle opties erbij maar die werd mij niet gevraagd.
Ga morgen maar eens bellen of ze geen losse velg kunnen bestellen.

Mijn ervaring is dat je weinig aan een thuiskomertje gaat hebben als je ergens in zuid oost europa bent en dat is dan juist weer de plek waar je een lekke band krijgt. :P

Ik vind het pure armoe dat het eruit bezuinigd wordt.
Tuurlijk, het scheelt ook aardig wat gewicht maar toch, dan had ik wel een Golf besteld.

[ Voor 19% gewijzigd door Uberprutser op 22-01-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Toen ik mijn s40 bestelde (oktober 2010) stond daar op de lijst van het basis packet zo een herstelkit inderdaad. Één van de opties (voor €0,-) was het reservewiel.

Ik had ook geen reserviewiel als optie genomen, maar bij het afhalen van mijn auto zei de verkoper dat zij daar standaard een reservewiel aanvragen. Ik heb dus ook gewoon een reservewiel in mijn koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:08:
[...]

Nette auto hoor! :) Post eens wat meer specs voeg ik je toe aan de TS?
Volvo V50 Start/ stop limted Edtion
Motor: D2 115PK
Velgen: 17" Spider Diamond cut
Kleur: Titanium Grey
Interieur: Off black / Calcite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

PWM schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:16:
... Ik heb lekkage rechtsachterin de kofferbak. Ik kom er maar niet achter waar dat water vandaan komt. Een Volvo specialist zei me eens dat er afvoerbuisjes voor het water waarschijnlijk verstopt zijn, maar het verstopt is heel letterlijk, ik kan ze niet vinden.
Die slangen zitten net achter de bekleding zie je inderdaad niet, qua positie zitten ze in de 2 hoeken van het achterraam. Mijn ervaring is dat die slangen niet lekken. Het zijn meestal de rubbers van de achterlichten.
Een paar boutjes loshalen en je hebt je achterlicht eruit. Dat rubber/foam is helemaal ingedrukt van de plastic rand die erin drukt. Ik heb die ribbel opgevuld met kit, ff gladstrijken en laten drogen en je hebt weer een lekvrij rubber.
PWM schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:44:
Als ik het knipperlicht van de 740 aan doe gebeurt er niks, en komt er een raar continu geluid het het zekeringskastje, het lijkt een mechanisch geluid, maar dat lijkt me sterk vanuit die plek.
Rommel ook eens aan de knop van de alarmlichten bij je richtingaanwijzer. Bij mij ging die knop soms een beetje scheef, dan werkte het knipperlicht niet goed en bleef de gordelverklikker branden. :? Schakelaartje gefixt en probleem was over.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.