Het grote Volvo topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 84.502 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Exorcist schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:43:
[...]

Sommige mensen boeit hun eigen auto niet eens, laat staan die van anderen. Ik walg van die instelling, parkeer mn auto ook altijd ver van het centrum als ik daar moet zijn. Loop wel een stukje.
Mja om over instellingen te gaan beginnen, hele gedoe van de maatschappij veranderd eigenlijk heel erg. Ik weet nog goed toen ik 6 jaar kwam en vanuit de randstad hierheen kwam, en als ik nu daar weer terugkom, wat een verschrikking...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Youk schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:40:
Waar is eigenlijk de tijd naartoe dat mensen met hun eigen materiaal deftig omgaan. Als je steeds de deur van jouw wagen tegen andere wagens slaat dan heb je zelf toch ook schade aan jouw deur.

Ik ben misschien te ouderwets aan het worden met mijn principes van zorg dragen voor mijn en andermans materiaal. :X
Same here, maar het leaserijdersvolk geeft er geen zak om. :X M'n broer is er ook een voorbeeld van, die wast zijn Passat niet eens meer omdat 'ie toch wel 1x per 3 maanden schade heeft en het schadebedrijf de auto dan grondig poetst. :') Tenenkrommend vind ik 't. :X

Volvotips.com

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 15:24
Bart-Willem schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:15:
[...]

Same here, maar het leaserijdersvolk geeft er geen zak om. :X M'n broer is er ook een voorbeeld van, die wast zijn Passat niet eens meer omdat 'ie toch wel 1x per 3 maanden schade heeft en het schadebedrijf de auto dan grondig poetst. :') Tenenkrommend vind ik 't. :X
Dat is eerder uitzondering dan regel.
De meeste leaserijders die ik ken behandelen hun auto alsof het hun eigendom is.
Oftewel staan vaak te glimmen en bij het minste geringste even langs de garage...

wijze woorden

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zosas schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:29:
[...]

Dat is eerder uitzondering dan regel.
De meeste leaserijders die ik ken behandelen hun auto alsof het hun eigendom is.
Oftewel staan vaak te glimmen en bij het minste geringste even langs de garage...
Ik ben wel eens een paar dagen bij de ex-werkgever van m'n broer geweest, nou ja: het zusterbedrijf van de ex-werkgever van m'n broer. Dat was een grote leasemaatschappij en waar ik was was de grote voorraad van lease-auto's die terug kwamen en doorgestoten moesten worden. Alle auto's die er stonden waren binnengekomen en waren niet gepoetst/gestofzuigd of wat dan ook. Ik denk dat ongeveer 75% onder de schade zat (welliswaar geen grote schade) en bijna de helft had de halve McDonalds in zich liggen. :') Het grootste deel werd doorgestoten naar handelaren (niet eens dealers, daar waren de auto's te slecht voor) en slechts een kleine greep werd ter plekke verkocht aan medewerkers van het bedrijf of zusterbedrijven omdat die wel okee waren.

Gezien de enorme hoeveelheid die er stond en de hoeveelheid dat door werd gestoten heb ik wel een goed beeld kunnen schetsen hoe de "gemiddelde leaserijder" met zijn/haar auto omgaat. :+ Dat werd ook beaamd door de lui die er werken. :+ Maar je hebt sowieso 3 groepen lease-rijders: degenen die er geen zak om geven "want de baas betaalt toch", de groep die het ding behandelt alsof het de eigen auto is en moet 100% in orde zijn, en een groep dat privé niet eens een barrel van 100 Euro wil/kan rijden (met Action-olie en dat soort kul) maar wel flinke noten op zijn zang heeft als er iets aan de leasebak niet deugt (en overal erover lopen te zeiken). :P

Volvotips.com

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Gisteren toevallig slachtoffer van zo'n ongeloofelijke Piet Paar.......

Op de haven zijn de parkeerplaatsen vrij krap (visgraat insteekhaventjes). Het was druk, maar nog een plekje vrij. Dus ik parkeer mijn auto redelijk dicht bij de passagierskant van de auto links van me. Dan moet die auto eerst maar uitparkeren voordat z'n passagiers instappen. Dan heeft de auto rechts teminste wat ruimte om zijn deur open te doen.
En die heeft hij genomen; een lekker wak in mijn achterpaneel. Net lekker op een bolling geraakt met een punt van de deur, dus niet en matig v-tje in je deur, maar een lekkere diepe put ongeveert thv de benzine klep.

Het is dan wel mn lease-auto maar baal ik echt verschrikkelijk van. (toen ik de auto net nieuw had maakte ik zelfs in potentiele deur-zwaai-gevaarlijke situaties een foto van de auto's)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Zosas schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:29:
[...]

Dat is omdat het hen toch niks kost :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:12
Ben ik het niet mee eens. Wassen, zuigen en poetsen wordt ook vaak uit eigen zak betaald.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:18:
[...]

Mja om over instellingen te gaan beginnen, hele gedoe van de maatschappij veranderd eigenlijk heel erg. Ik weet nog goed toen ik 6 jaar kwam was en vanuit de randstad hierheen kwam, en als ik nu daar weer terugkom, wat een verschrikking...
Leuk he, randstad. Heb je gezien met onze ritjes, elke keer gebeurde er wel wat. :+

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

loeberce schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:47:
Ben ik het niet mee eens. Wassen, zuigen en poetsen wordt ook vaak uit eigen zak betaald.
Op GoT loopt anders een topic met leaserijders die hun auto niet wassen omdat de baas dat niet betaalt. :')

Volvotips.com

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
@Schief: sja idd, iedere keer weer humor, man o man. :P

@Dopdedouwer: dat is wel zuur ja zo een nasty deuk. :X

@B-W: idd, en zo gaat het bij ons op het werk vaak ook, als een auto een beurt krijgt verwachten ze wel dat hij even gewassen word en uitgezogen word... :')

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@B-W; toch vind ik het allemaal wel wat gegeneraliseerd en afgunstig overkomen... Zelf was ik mijn auto van de zaak ook maar eens in de 2 maanden (soms vaker, soms nog minder vaak) We met het handje en hij wordt helemaal vertroeteld to hij er weer als nieuw uitziet. Vogelpoep wordt overigens altijd direct even met de hogedrukspuit bij de Shell verwijderd.

Onze prive auto behandel ik niet anders...

Wel heb ik een schijthekel aan schades en deukjes... Dus of het nou mijn prive auto is of mijn auto van de zaak ik kijk uit dat ik niemand raak en ik probeer altijd defensief te parkeren zodat deukjes niet gemaakt kunnen worden (al lukt sommige horken het dan toch...).

@ Joopieboy; met de tarieven die een Volvo Cars dealer rekent, mag er ook best verwacht worden dat er even vlug een stofzuiger door de auto wordt gehaald :).

edit: overigens was ik mijn auto van de zaak niet in de wasstraat omdat ik het zonde vind van die 8 euro (die het mijzelf overigens kost :)), omdat de auto toch nooit netjes schoon is.

[ Voor 10% gewijzigd door fredkroket op 29-09-2011 13:23 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Tja, die leasemaatschappij vertelde eigenlijk geen ander verhaal. :+ Van autobedrijven en dealers hoor ik eigenlijk niets anders. :X

En volgens mij heeft de vorige eigenaar van m'n V70 ook de gewoonte gehad om de auto zelden/nooit te wassen: op elke factuur tref ik "auto wassen/reinigen" aan. :P Alhoewel de motorruimte wel enorm schoon is, maar niet standaard is schoongespoten met de hogedrukreiniger. :P

Volvotips.com

• kluyze
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:16:
@B-W: idd, en zo gaat het bij ons op het werk vaak ook, als een auto een beurt krijgt verwachten ze wel dat hij even gewassen word en uitgezogen word... :')
Hmm, de volgende keer ook maar eens langskomen dan ... :P 10min van mijn werk af. En jullie poetsen gratis? >:)

Vandaag winterbanden besteld, ben ik blij dat ik de D2 heb en dus 15" staal er onder kan! Wat kan ik verwachten als ik officiele wieldoppen van Volvo wil? Van die lelijke DRIVe dingen. Dat is niet zo erg als die in de winter wat vuil worden.

[ Voor 13% gewijzigd door kluyze op 29-09-2011 22:28 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Moon-wieldoppen fixen! Nooit last van pekel en andere meuk (wel van warme remklauwtjes). :P

Afbeeldingslocatie: http://www.robbos.com.au/images/cf10800b15.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Bart-Willem op 29-09-2011 22:34 ]

Volvotips.com

• fredkroket
  • Niet online
kluyze schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:26:
[...]
Hmm, de volgende keer ook maar eens langskomen dan ... :P 10min van mijn werk af. En jullie poetsen gratis? >:)

Vandaag winterbanden besteld, ben ik blij dat ik de D2 heb en dus 15" staal er onder kan! Wat kan ik verwachten als ik officiele wieldoppen van Volvo wil? Van die lelijke DRIVe dingen. Dat is niet zo erg als die in de winter wat vuil worden.
Het erge is dat die DrivE dingen niet eens doppen zijn, maar echt lichtmetaal :).

"Mijn" winterbanden liggen om het volgende setje lichtmetaal... Over een maandje of wat het setje maar eens onder de C30 leggen voor veel veilige winter kilometers :).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/s40_winter1.JPG

@ B-W: Deze foto is overigens van hartje winter vorig jaar, zie je hoe schoon de auto is? :) Netjes met het handje gewassen...

[ Voor 7% gewijzigd door fredkroket op 29-09-2011 22:39 . Reden: Opmerking B-W ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Niet slecht, mijn auto's zien er in de winter wat beroerder uit. :+ En stiekem vind ik die Drive-velgen best mooi (al lijken het inderdaad wieldoppen). :P

En de V70 is vandaag APK-goedgekeurd! 8)

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2n8x312.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/9ihd0h.jpg

Alleen heb ik een remplek op een achterband omdat ik een tijdje terug een noodstop moest maken (vrachtwagen reed dik door rood). :( Fijn, mag ik dus nieuwe banden gaan fixen. :/ Het was niet ernstig genoeg om de auto op af te keuren maar tire trimming is een net-niet-oplossing en het bonkt me iets te erg om mee door te blijven rijden. :/

[ Voor 61% gewijzigd door Bart-Willem op 29-09-2011 23:06 ]

Volvotips.com

• kluyze
  • Niet online
Hmm, ik ben mis, het is niet de drive, maar de base uitvoering. Ik dacht inderdaad even dat die gesloten drive velgen, doppen waren :s

Afbeeldingslocatie: http://www.globalmotors.net/wp-content/uploads/2008/09/volvo-drive-wheels.jpg

De base uitvoering gaat het denk ik niet worden, op eerste zicht heb ik liever een kale velg, of misschien ergens niet-volvo doppen scoren.
Spijtig van die velgen, het was in elk geval mooier geweest.

Huh, op de afbeelding liggen Michelins, ik dacht dat ik Continental op mijn 17"ers had liggen. Heeft Volvo geen vaste banden boer?

[ Voor 21% gewijzigd door kluyze op 29-09-2011 23:08 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nee Volvo wisselt wel eens van banden ja, en dealers zelf zullen niet snel meer Michelins eronder leggen aangezien we daar niet meer zo kapot van zijn.

En die velg die jij laat zien is onderdeel van het Drive-E pakket. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:51

_Apache_

For life.

@ BW, Hoe zit dat dan met ABS? Door het niet-blokkeren zou je minder snel een 'plat kantje' moeten krijgen? Niet dat je remschijven er niet van langs krijgen, blij dat die niet krom zijn. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:20
Maar daar zijn het toch remschijven voor? Ik ga ook wel eens voor gein op 't rempedaal staan. Mezelf er weer even aan herinneren hoe hard die auto wel niet stopt als 't moet.

En dat is dus blijkbaar slecht voor de remmen... Oeps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Het idee is dat door opwarming van de wrijving de schijf zacht word, en door de krachten van de remzuiger de schijf vervormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Als je dat doet, moet je niet je poot op de remmen houden en toch wel een aantal kilometer rijden zonder te remmen om de boel goed te laten afkoelen.

ABS zorgt ervoor dat je wiel niet blokkeert, dus niet slipt, en waardoor je auto beter bestuurbaar blijft.
Maar zoals bij B-W zijn er wel eens gevallen van mensen die hem _door_ de ABS heen trappen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik ben blij dat de remschijven etc gewoon goed zijn en niet krom, want die zijn nog geen 6000km oud. :P Vlak voordat ik de auto kocht had de vorige eigenaar alles laten vervangen @ Volvo-dealer. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Joopieboy schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:58:
Nee Volvo wisselt wel eens van banden ja, en dealers zelf zullen niet snel meer Michelins eronder leggen aangezien we daar niet meer zo kapot van zijn.
Wat is daar precies de reden van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Michelins hebben de neiging om snel uit te drogen, met droogtescheurtjes, verkleuringen en zelfs ballonnetjes op de banden tot gevolg. En als ze onder de 4mm duiken blijf je ze balanceren... Dat balanceren zien wij ook veel bij Continental banden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat zijn volgens jullie goede banden voor onder een middenklasser? Bijvoorbeeld in 205/50/17 (V50).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wat ik zelf een super band vind, is een Bridgestone ER300. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Geen Continental in ieder geval. :+ Ik heb al een paar setjes ervan gehad maar die troep blijf je balanceren op het moment dat ze 4mm of minder hebben. :X Daar heeft Vredestein of een ander merk minder tot geen last van. :P

Ik moet toch een nieuw bandensetje hebben maar twijfel tussen Pirelli, de door Joopieboy genoemde Bridgestones of Vredesteins. B-merk banden wil ik absoluut niet. :P Ik denk dat ik voor Pirelli P7's ga. :P Maar het ligt er ook aan wat 't weer de komende weken doet: als het nu op korte termijn ineens kouder wordt dan wacht ik wel tot aanschaf van nieuwe zomershizzle tot in het voorjaar. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik ben zelf nog steeds erg te spreken over de ER300's onder de Primera, zowel droog als nat rijdt het naar mijn mening erg goed en veilig. Ze slijten ook niet extreem hard (normale slijtagesnelheid eigenlijk). Je kan er ook aardig mee hoeken zonder dat ze moeite krijgen. :+ Paar keer ook al vol in de ankers gestaan, en ook dan blijven ze veel vertrouwen geven. Als er niets nieuws op de markt komt wat beter is dan neem ik de volgende keer weer dit type band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Heb je de normale of de eco-versie? Kennelijk zijn de Pirelli P7 altijd van die eco-banden (dacht dat er ook een normale versie van was).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb de normale versie, ecoshit doe ik niet aan als het om banden gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 30-09-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ja als je die Bridgestones zo bestelt krijg je 9 van de 10x de ER300 Ecopia's. :+ Ik ben geneigd om de Pirelli P7's te gaan bestellen (komen vaak als beste uit de test) maar volgens de Pirelli-site is dat altijd een eco-band (Cinturato-serie zijn altijd eco-bandjes). :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dan moet je ER300's vinden die geen Ecopia zijn. :+

Mijn banden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SDLa7BMs66LQMGvMWUrfojzx/full.jpg

Ecopia ER300:

Afbeeldingslocatie: http://www.bridgestonetire.com/images/tires/high-res/turer300.jpg
Sorry voor het formaat, maar zo kan je het goed zien waar Ecopia geschreven staat.

Lijkt er overigens op alsof alle merken nu alleen maar van die eco-bandjes gaan maken, brr. Als ik de normale niet meer kan vinden dan gooi ik de volgende keer een setje Potenza RE050A's eronder. :+

[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 30-09-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:30:
[...]

Wait...wut?

PK's zijn juist totaal niet belangrijk, leuk om mee op te scheppen, maar het is uiteindelijk het koppel wat bepaalt hoe de auto rijdt. Waarom denk je dat vrachtwagens relatief weinig PK hebben, maar toch zulke ladingen kunnen trekken. Ik heb met m'n 7 220 pk, en ongeveer 300nm koppel. Maatje van mij met z'n S60 D5 167PK en 340nm koppel, en die voelt/is aanzienelijk sneller, terwijl ik toch dik 50pk meer heb.
En ook eens gekeken bij welk toerental de auto dat vermogen heeft? Heel leuk 220 PK. Maar kan zijn dat je dat vermogen pas bij 4000rpm hebt. Vrachtwagen specificaties van vermogen worden aangegeven bij een lager toerental, dit omdat die voertuigen veel meer versnellingen hebben en veel meer moeten schakelen door het hele "rij proces" heen en daardoor in een lager toerental bereik blijven.

Het is gewoon een marketing tactiek, gewoon de meeste PK's (kw meestal tegenwoordig, kw geeft Volvo al aan sinds begin jaren 80 in hun specificaties) bij de minst ideale situatie zo ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Laatst online: 29-09 13:51

ppFreddy

gewoon Frederik

SChief schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:42:
Ik ben zelf nog steeds erg te spreken over de ER300's onder de Primera, zowel droog als nat rijdt het naar mijn mening erg goed en veilig. Ze slijten ook niet extreem hard (normale slijtagesnelheid eigenlijk). Je kan er ook aardig mee hoeken zonder dat ze moeite krijgen. :+ Paar keer ook al vol in de ankers gestaan, en ook dan blijven ze veel vertrouwen geven. Als er niets nieuws op de markt komt wat beter is dan neem ik de volgende keer weer dit type band.
Helemaal mee akkoord, heb ook de Bridgestone ER300 onder m'n V50 liggen (205/50/17) en blijft voor mij gewoon een zeer goeie band die veel vertrouwen geeft.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Wat is het grote prijsverschil tussen de ER30's en ER300's? Het verschil in aanschaf is 4 tientjes, per band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Even een klein crosspostje uit het show-je-auto-topic, want ik wil me hier ook maar even aanmelden :)

Weer terug in Amerika, en een nieuwe (voor mij dan) auto gekauft. Het werd tijd voor de rode:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3483/3767423319_29c2e32b76_z.jpg

om te gaan, en plaats te maken voor iets veiligers, mèt goede stoelen. Ondanks mijn voorliefde voor Saab geen leuke kunnen vinden, dus het werd bij toeval deze Zweed:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16401760/Volvo/volvo1.jpg
(na de proefrit)
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16401760/Volvo/s60-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16401760/Volvo/s60-3.jpg
(bij het ophalen)

Ik moet nog een keer wat betere foto's maken, maar gisteren bij het ophalen had ik niet veel tijd, en vandaag regent het al de hele dag... Hoe dan ook, het is een S60 uit 2002, krap 150k in kilometers op de teller, eerste eigenaar, 2.4 liter met 170pk, automaat, leer, schuifdak, de hele rimram. En die stoelen hè... Heb de stoelverwarming al uitgeprobeerd, en da's toch wel erg lekker :).

Overigens kwam de auto met 4 winterbanden en een set dakdragers erbij, dus ik ben helemaal voorbereid op de strenge winters hier in New England...en kan nog lekker gaan wintersporten ook...win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
_Apache_ schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 18:04:
Wat is het grote prijsverschil tussen de ER30's en ER300's? Het verschil in aanschaf is 4 tientjes, per band.
Lijkt mij gewoon een ander type band die sowieso weer anders zal zijn qua kwaliteit. Een beter antwoord kan ik niet geven. :P

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 01-10-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

wouterve schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 18:11:
Even een klein crosspostje uit het show-je-auto-topic, want ik wil me hier ook maar even aanmelden :)

Weer terug in Amerika, en een nieuwe (voor mij dan) auto gekauft. Het werd tijd voor de rode:

[afbeelding]

om te gaan, en plaats te maken voor iets veiligers, mèt goede stoelen. Ondanks mijn voorliefde voor Saab geen leuke kunnen vinden, dus het werd bij toeval deze Zweed:

[afbeelding]
(na de proefrit)
[afbeelding]
[afbeelding]
(bij het ophalen)

Ik moet nog een keer wat betere foto's maken, maar gisteren bij het ophalen had ik niet veel tijd, en vandaag regent het al de hele dag... Hoe dan ook, het is een S60 uit 2002, krap 150k in kilometers op de teller, eerste eigenaar, 2.4 liter met 170pk, automaat, leer, schuifdak, de hele rimram. En die stoelen hè... Heb de stoelverwarming al uitgeprobeerd, en da's toch wel erg lekker :).

Overigens kwam de auto met 4 winterbanden en een set dakdragers erbij, dus ik ben helemaal voorbereid op de strenge winters hier in New England...en kan nog lekker gaan wintersporten ook...win!
Wat een gaaf ding! 8) En wat een enorm toffe opties! 8)

@ SChief: goed om te zien waar die eco-meuk op staat dus. :P Vredestein Sportrac 3-banden zijn ook niet heel gek qua prijs en dat zijn zeker geen eco-banden. :+ Gezien 't komende weken nog redelijk warm zal blijven zitten een bandenwissel naar winterbanden er hoogstwaarschijnlijk nog niet in. :P Alhoewel het ergens ook weer "zonde" is om misschien maar 2 weken op nieuwe banden te moeten rijden en die vervolgens een paar maanden weg moet bergen omdat je dan in de winterbanden-periode zit. :/ Lastig. :X

Vandaag achterportier-speakers in de V70 ingebouwd. Ik heb een standaard Comfortline en daar zitten maar 4 speaker in en die zitten uiteraard alleen in de voorportieren. :/ Stel originele achterportier-speakers via Marktplaats gefixt en ingebouwd. Wat een énorm verschil! :o De radio kan nu echt heel veel harder, veel meer bass en een veel voller geluid! 8) Misschien dat ik ook nog de C-stijl speakers ga fixen, dat schijnt ook wel een aanwinst te zijn in een stationwagon. :P

En heb per ongeluk m'n HU-1205 via het verborgen menu op USA-frequenties gezet en dat ding weigert nu terug te gaan op de EU-instelling. :/ Nu kan ik bepaalde frequenties niet meer bereiken (USA is vooral oneven zoals 99.5 en 99.3 en Europa vooral even zoals 99.2 en 99.4). :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Van harte wouterve, prachtige wagen! _O_

En lekker handig met de instellingen van de radio zeg B-W. :+ En eco bandjes moet ik ook niet nee haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:00
Vanuit t auto foto topic werd ik hierop gewezen, dus even een crosspost ;) :

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6173/6198760040_dba63b4dfb_z.jpg
P1100011-Edit1.jpg by ed-oorklep, on Flickr

V40 uit 2002 1.9 D 115pk gechipped en nu nog wat meer (geen idee hoeveel maar geschat tussen de 130 en 140).

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ha welkom, nogmaals, prachtige V40, en zo te horen een zelfde motor als de mijne, en nog gechipt ook!
Waar ben jij geweest en hoe bevalt het voor/na het chippen?

Zelf wil ik het ook binnenkort laten doen. :)

Ik voeg je toe trouwens aan de TS als je het goed vind, maar een Europa Sports of een echte Sports Edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joopieboy schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:58:

Ik voeg je toe trouwens aan de TS als je het goed vind, maar een Europa Sports of een echte Sports Edition?
Dat vraag je alleen maar omdat je bepaalde codes voor de veerpoten moet weten! :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Joopieboy schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:58:
Ha welkom, nogmaals, prachtige V40, en zo te horen een zelfde motor als de mijne, en nog gechipt ook!
Waar ben jij geweest en hoe bevalt het voor/na het chippen?

Zelf wil ik het ook binnenkort laten doen. :)

Is goed voeg me maar toe ;)
Ik heb eerlijk gezegd geen idee maar ik denk een europa sports, alhoewel ik niet zeker weet wat de verschillen zijn zal t toch maar eens moeten uitzoeken denk ik zo.. En der zit zo'n powerbox geval in, schijnt soms rare dingen te veroorzaken maar familie had die nog liggen en de volvo monteur verzekerde me dat het geen kwaad kon (kan ook eigenbelang zijn haha). Het bevalt erg goed, verbruik bij normaal gebruik is omlaag gegaan en het gevoel van vermogen is een stuk groter. Ik had alleen in het begin een groot turbo gat zeg maar, maar nadat ik de egr stekker losgemaakt heb is dat ook een stuk minder. Dus ik ben een tevreden man(netje).
Maar ik heb wel goede berichten gehoord over DTC tuning, maar zelf geen ervaringen mee dus.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Sports Edition is met het sport onderstel en alles. :) En sja, powerbox houd je ecu voor de gek, ik ben er geen fan van, maar goed. Dat moet je zelf weten. :)

En waarom heb je die egr stekker losgehaald dan? :X Beter kun je dat goed schoonmaken dan, en zorgen dat dat systeem goed werk.

Maar ik zal je toevoegen. Edit: en toegevoegd. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 01-10-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Joopieboy schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:59:
Sports Edition is met het sport onderstel en alles. :) En sja, powerbox houd je ecu voor de gek, ik ben er geen fan van, maar goed. Dat moet je zelf weten. :)

En waarom heb je die egr stekker losgehaald dan? :X Beter kun je dat goed schoonmaken dan, en zorgen dat dat systeem goed werk.

Maar ik zal je toevoegen. Edit: en toegevoegd. :)
yup ben er zelf ook niet zo'n fan van maar de situatie deed zich voor en écht chippen is me op dit moment te duur, komt later wel of met de volgende auto (hopelijk een V70R maar zal wel een V70D worden..)
Nou ja ik vind het EGR systeem in beginsel al een rare oplossing, je uitlaatgassen met alle rotzooi die erin zit terug de motor in blazen dus heb liever dat die rommel eruit blijft, en afgekoppeld is ie standaard dicht dus das de meest eenvoudige oplossing ;)
En ik denk niet dat ik het sport onderstel heb maar zal eens in de papieren ed kijken of er wat vermeld staat.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Aan de rijhoogte te zien zal het wel niet, maar goed, kan altijd nog. :P

En EGR klep, sja puur vanwege milieu ridders hoor, ben er zelf ook geen fan van, maar het zit erin.

Een V70R is trouwens wel een prachtige auto, maar vergis je niet in het onderhoud en alles daarvan. Buiten de aanschafprijs natuurlijk. Als je nu al chippen vrij veel geld vind en daar het geld niet zo voor hebt, ik kan uiteraard niet in jouw portemonnee kijken, en je toch vrij veel km's rijd (vanwege de diesel) dan denk ik toch dat het niet zo een heel handig idee word haha. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zo, na een zondagmiddagje flink poetsen ziet de S40 er weer vertoonbaar uit. :*)

Velgen schoon gemaakt met autoglym Wheelclean
Leer behandelt met PB's Natural Look Dressing
Gewassen met PB's SS&S
Opgepoetst met PB's Dark Hole glaze
En afgepoetst met Natty's Past wax
Stofzuiger erdoorheen en hij was klaar!

Foto'tje van tijdens het poetsen 8)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qHvU778ckm35Al2oevyIfcLR/medium.jpg

@Thinkpad, heb hier bumperblack voor, maar dat had ik er twee weken voor de foto al opgesmeerd, het houdt niet echt. Ben nog op zoek naar wat beters.Thnx voor de tip iig :)

[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 02-10-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Plastic stootstrips eigenlijk nog even weer mooi zwart maken. Volgens mij doen ze dat vaak met gekookte lijnolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Jep idd, of met een fohn voorzichtig langs de strips aan gaan, dan word hij ook weer goed zwart. d:)b

Ik had mijn auto vandaag ook weer eens grondig gewassen:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/10/P1060595-Small.jpg
Maar mijn lijst met producten zal ik maar niet opnoemen haha. :P

[ Voor 52% gewijzigd door Joopieboy op 02-10-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Joopieboy schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:57:
Aan de rijhoogte te zien zal het wel niet, maar goed, kan altijd nog. :P

En EGR klep, sja puur vanwege milieu ridders hoor, ben er zelf ook geen fan van, maar het zit erin.

Een V70R is trouwens wel een prachtige auto, maar vergis je niet in het onderhoud en alles daarvan. Buiten de aanschafprijs natuurlijk. Als je nu al chippen vrij veel geld vind en daar het geld niet zo voor hebt, ik kan uiteraard niet in jouw portemonnee kijken, en je toch vrij veel km's rijd (vanwege de diesel) dan denk ik toch dat het niet zo een heel handig idee word haha. :+
Yup, maar op onderhoud beknibbel ik dan weer niet. En zo'n V70R is echt een droom zeg maar, zal wss wel een diesel worden idd alleen ivm met de km's al ;)
Maar dan nog blijft t een pracht auto waar ik net zoveel plezier aan zou beleven als mijn andere sleutelobject ;)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wat voor andere sleutel auto heb jij dan? :P Maar zo een V70R is wel echt onwijs gaaf, alleen enorm kostbaar speelgoed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Joopieboy schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:10:
Wat voor andere sleutel auto heb jij dan? :P Maar zo een V70R is wel echt onwijs gaaf, alleen enorm kostbaar speelgoed. :P
haha nou niet bij de volvo maar bij mijn modder vitara heb ik wel vaker een sleutel in de hand ja (of ja eigenlijk zou ik dat vaker moeten hebben want hij staat al ff stil...)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve

wouterve

Swinger of States

Hoppa, belofte maakt schuld, vandaag even de wildernis ingetrokken voor wat fatsoenlijke foto's van de nieuwe Zweed:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16401760/Volvo/s60-10.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16401760/Volvo/s60-8.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16401760/Volvo/s60-7.JPG
Heupen!

@Joopieboy: je mag de bovenste van mij wel in de topicstart zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik heb recentelijk een nieuwe SatNav gekocht (Garmin Nuvi 1490T voor de geintereseerden) en daar zit een accesoire bij die je op je OBOII poort aan kan sluiten:
http://gbr.garmin.com/eco...ntly_asked_questions.html

De geek in mij zegt: kopen die hap en realtime de motor info uitlezen.
Ding is bedoeld als eco module zodat hij je route kan aanpassen aan brandstofverbruik en je ook kan attanderen op je rijstijl.
Nu zit er in de boord computer natuurlijk al een verbruikmeter en die gebruik ik redelijk vaak (als ik er zin in heb teminste O-) )

Wat vinden jullie van zoiets, geld/moeite waard of is het een gadget waar je even mee speelt en dan laat verstoffen?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
@wouterwe, ik zal jouw ook toevoegen idd. :) Welke uitvoering is deze trouwens of weet je dat niet?
En heeft een Amerikaanse S60 geen sidemarkers dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve

wouterve

Swinger of States

Het is een 2.4i 170 pk, automaat, met Cold Weather Package en Premium Package (de uitvoeringen in Amerika werken een beetje anders). De auto heeft wel sidemarkers, maar net als in Nederland zijn dat geen aparte lampjes; je kunt op de middelste foto nog net de rode sidemarker in het hoekje van het achterlicht zien, en aan de voorkant zit er een oranje deel in het knipperlicht, waar een lampje achter zit (en daarnaast branden de knipperlichten altijd zwak oranje mee). Op deze foto kun je het wel redelijk zien:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16401760/Volvo/s60-11.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door wouterve op 04-10-2011 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ow zo zit dat bij die amerikanen! Ik weet bij mijn V40 dqt je dan achter rode, en voor oranje (of witte) sidemarkers hebt. Maar ik zal je zo eens toevoegen. :)

Edit: en toegevoegd!

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 04-10-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Sidemarkers zie je eigenlijk alleen op de S40/V40 en S80. :P Mijn V70 heeft 't ook niet (alleen knipperlicht aan de zijkant vlak voor de voorportier, net zoals de S60 hierboven). :P

[ Voor 8% gewijzigd door Bart-Willem op 04-10-2011 12:38 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:43:
Ik heb recentelijk een nieuwe SatNav gekocht (Garmin Nuvi 1490T voor de geintereseerden) en daar zit een accesoire bij die je op je OBOII poort aan kan sluiten:
http://gbr.garmin.com/eco...ntly_asked_questions.html

De geek in mij zegt: kopen die hap en realtime de motor info uitlezen.
Ding is bedoeld als eco module zodat hij je route kan aanpassen aan brandstofverbruik en je ook kan attanderen op je rijstijl.
Nu zit er in de boord computer natuurlijk al een verbruikmeter en die gebruik ik redelijk vaak (als ik er zin in heb teminste O-) )

Wat vinden jullie van zoiets, geld/moeite waard of is het een gadget waar je even mee speelt en dan laat verstoffen?
Ik heb laatst een Bluetooth OBD2 connector gekocht waarmee ik met mijn Android ook realtime diverse zaken kon uitlezen. Echt grappig, maar inmiddels ligt het alweer een tijdje ongebruikt in de kast :).

Overigens zou ik het denk ik wel kopen mits een beetje redelijk geprijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Bart-Willem schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:38:
Sidemarkers zie je eigenlijk alleen op de S40/V40 en S80. :P Mijn V70 heeft 't ook niet (alleen knipperlicht aan de zijkant vlak voor de voorportier, net zoals de S60 hierboven). :P
Vergeet je de 480 niet? ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ja en de P1800ES voor de USA-market moet ik ook niet vergeten. :+ De 480 had de sidemarker omdat 't ding eigenlijk in Amerika verkocht moest worden (maar daar is 't nooit van gekomen). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
http://www.vroom.be/nl/autonieuws/9240,volvo-.html

Misschien al vermeld, maar de v50 en s40 worden dus omgeruild door een nieuwe 5 deurs. Iemand een gokje naar een nieuwe naam? h30 of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
V30 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
v zou voor Versatile moeten staan en duid aan dat het een stationwagen is, de nieuwe zou eerder een Hatchback worden (vergelijking met de Audi A3). Dan zou die v ook niet meer kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
In het geval van de 30 serie, er is nu de hatchback en dat word een 5 deurs, dus dan is de V wel van toepassing.
Iig voor zover ik het begrepen heb. Verder weet ik ook niet het hoe en wat, zullen wel snel genoeg achter komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Vreemd, eerder had ik al gehoord dat de S40 en V50 nog enkele jaren zouden meedraaien, maar dat er een 5-deurs C30 zou komen (beetje Audi A3 sportback concurrent) en die zou dan V40 gaan heten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Heb je een V50 en een A3 SB wel eens naast elkaar gezien? Zoveel scheelt dat niet. Verwachting is dat de auto evengroot zal worden als de V50, alleen dat hij een lager typenummer krijgt (V30, V40), zodat er meer psychologisch verschil zit tussen een V30 en een V60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat klopt idd, en de V50 is er nu al in Limited Edition en gaat er 'binnenkort' toch wel eruit, model gaat ook al heel wat jaar mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, m'n kentekenplaathouder is getweaked! 8) Ik ben geen fan van spammerige kentekenplaathouders maar wel als 't je eigen site is. :+

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2ag6kqs.jpg

En ja: de auto is extreem smerig: zandregen! :( En dat al 2x deze week. :/

Oja! De HU-1205 heeft weer Europese radiofrequentie-instellingen. Schijnbaar is iets opslaan in het verborgen menu niet linksom maar rechtsom draaien. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Bart-Willem schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:17:
Zo, m'n kentekenplaathouder is getweaked! 8) Ik ben geen fan van spammerige kentekenplaathouders maar wel als 't je eigen site is. :+
Dan kom ik op je site en het eerste wat ik zie is
Een banner bovenaan
Een reclameblok midden op de site
Een ads by google aan de rechterkant

:'( :>

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Sja je moet iets doen als je een site winstgevend wilt maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Yalopa schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:50:
[...]

Dan kom ik op je site en het eerste wat ik zie is
Een banner bovenaan
Een reclameblok midden op de site
Een ads by google aan de rechterkant

:'( :>
Tja ik moet toch iets om de kosten te dekken. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

[dikke vloek gecensureerd]
Anderhalve maand geleden mijn V50 een volle week kwijt geweest en 600 EUR mogen uitgeven voor een nieuw stuurslot en contactslot. Kom ik vanavond naar huis van het werk, krijg ik plots melding "laadapparaat dringend service vereist" vergezeld met een rode driehoek en batterij. Ook begon het direct verbrand te ruiken in de auto. Direct naar de kant gegaan, motor stilgelegd en motorkap open gedaan. Zat vol zwarte rook en stonk naar verbrand elektrisch materiaal, de rook kwam van onder het dieselfilter, wat bovendien extreem warm aanvoelde. Ik vrees voor een kapotte alternator :( Heb iemand gebeld om me te komen oppikken en heb de wagen laten staan, morgen laat ik mij naar de garage brengen en vraag of ze even willen slepen, (auto staat letterlijk 500m van de dealer :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Da's mooi zuur! :( Maar een dynamo die weg loopt te fikken zie je niet vaak (tenzij de koolborstels flink aan het inbranden zijn maar dat is weer vaak een leeftijd-gerelateerd probleem).

Dynamo's zijn overigens bij de dealer niet goedkoop, dus hou maar wederom rekening met een bedrag van 600 Euro.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Volgens de dealer is het een gekend probleem dat de dynamo's van de recentere Volvo's (V50 en aanverwanten) doorfikken na 100k km, ze hebben altijd enkele dynamo's op stock liggen omdat ze wekelijks wel eentje mogen vervangen. Ik mag van geluk spreken dat het "maar" bij 207k gebeurd is bij de mijne.
* ppFreddy denkt met heimwee terug aan de tijd dat we met een 13 jaar oude 940 reden met 300k op de teller waar nog nooit aan gesleuteld was...
Anyway, vanavond of morgen voormiddag kan ik em al weer gaan terughalen, voorlopig heb ik van hen een V70 2.0 meegekregen, ik vermoed van net voor 2000. Zo'n 5 cilinder 10 klepper klinkt toch verdomd lekker, ook al is het geen 2.4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

De S40 staat nu even bij de garage, rubbers van de draagarm (voor) waren eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:13
Het blijft een genot om naar dit schouwspel te turen :)
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2i91lxy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Wat een blij/vrolijk stuur heb jij O+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

XC60 T6 R-design?
Waarschijnlijk ook wel een genot om mee te rijden :)
Het tanken is waarschijnlijk niet zo'n genot, 170km actieradius met nog een kwart tank over? :X Als bij mijn V50 het lampje voor tank bijna leeg begint te branden heb ik nog 140km actieradius :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:13
ppFreddy schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 06:15:
XC60 T6 R-design?
Waarschijnlijk ook wel een genot om mee te rijden :)
Het tanken is waarschijnlijk niet zo'n genot, 170km actieradius met nog een kwart tank over? :X Als bij mijn V50 het lampje voor tank bijna leeg begint te branden heb ik nog 140km actieradius :9
S60 T4 R-Design..absoluut genot om mee te rijden!
Het verbruik valt me eigenlijk ontzettend mee moet ik zeggen, ik rijd de laatste tijd veel file/stadsverkeer...denk al met al 60% file/stad en 40% constante snelheid op de snelweg
Gemiddelde zit nu rond de 1op11,5

[ Voor 4% gewijzigd door Fire_Bird op 07-10-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Ow, duidelijk veel te lang geleden dat ik in een S60 of XC60 zat om ze uit elkaar te houden. Ik ging uit van een XC60 en dus een T6 (wat volgens mij redelijk porno is om mee te rijden :p)
Die blauwe wijzerplaten blijf ik trouwens echt mooi vinden :) Hopelijk komt er binnen enkele jaren een mooie V60 occasie binnen budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, vandaag voor m'n broer op pad geweest voor een vervanger van zijn 850 T5. En we zijn geslaagd bij de Volvo-dealer. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.volvotips.com/wp-content/uploads/Volvo_S60_2003.jpg

Ding moet nog een afleverbeurt krijgen, wat dingetjes worden gefixt en er moet een nieuwe APK op. Zal medio volgende week wel klaar zijn. M'n broer is er blij mee. :P Mag ook wel, het ding is net een nieuwe! 8) Zit alleen geen radio in en heeft er nooit in gezeten omdat de vorige eigenaar dat niet mocht van zijn geloofsovertuiging. :') Best een nadeel, maar het voordeel is wel dat de auto beter onderhouden en verzorgd is dan Kindeke Jezus. :P De S60 is een 2.4 140pk uit 2003 en heeft 191.000km gelopen. En het ding heeft parkeersensoren en geen enkel krasje of deukje. 8)

En inderdaad: het is bijna dezelfde kleur als m'n V70 en het ding heeft ook dezelfde velgen. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Bart-Willem op 07-10-2011 20:01 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bart-Willem schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:00:
Zo, vandaag voor m'n broer op pad geweest voor een vervanger van zijn 850 T5. En we zijn geslaagd bij de Volvo-dealer. :P

[afbeelding]

Ding moet nog een afleverbeurt krijgen, wat dingetjes worden gefixt en er moet een nieuwe APK op. Zal medio volgende week wel klaar zijn. M'n broer is er blij mee. :P Mag ook wel, het ding is net een nieuwe! 8) Zit alleen geen radio in en heeft er nooit in gezeten omdat de vorige eigenaar dat niet mocht van zijn geloofsovertuiging. :') Best een nadeel, maar het voordeel is wel dat de auto beter onderhouden en verzorgd is dan Kindeke Jezus. :P De S60 is een 2.4 140pk uit 2003 en heeft 191.000km gelopen. En het ding heeft parkeersensoren en geen enkel krasje of deukje. 8)

En inderdaad: het is bijna dezelfde kleur als m'n V70 en het ding heeft ook dezelfde velgen. :+
Je weet in ieder geval zeker dat 'ie nog nooit de 200 aangetikt heeft. Wat heet, volgens mij heeft ie 150 zelfs nog nooit gezien :+

Maar mooie kar! Voor zo'n exemplaar, maar dan met een D5 erin zou ik m'n Mondeo zo laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het valt me mee dat er geen Sint Christoffel-badge ergens opgeplakt was of er een bijbel in het dashboardkastje lag. :P Er is ook nooit gevloekt in de auto. :P

Wel mooi hoe dat ter sprake werd gebracht:
- Verkoper: "en dan nu het slechte nieuws van de auto: er zit geen radio in..."
Broer en ik: :?
- Verkoper: "... dat mocht hij niet wegens zijn geloofsovertuiging :/ "
Broer, ik en verkoper: :/ :/ :/
Broer, ik en verkoper vervolgens: :') :') -O-
- Verkoper: "meneer mocht helaas ook geen tv, en bij zijn nieuwe S60 hebben we zelfs alles wat stekkers en speakers heette moeten verwijderen van de beste man, radio eruit gaat immers niet bij die nieuwe S60 of V60!"
Broer en ik: :'( ;w

Maar voor de rest was het perfect, behalve dat de banden wel langzamerhand aan vervanging toe zijn (zit nu 2,8mm-3mm profiel op maar m'n broer heeft toch nog een wintersetje liggen en hij kreeg wat korting dus in het voorjaar gaat 'ie nieuwe banden kopen). :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve

wouterve

Swinger of States

@Bart-Willem: Bluekens Oosterhout, zo te zien? Toevallig geholpen door Greg, of door iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

:( kom er net achter dat de Volvo klassieker beurs dit jaar niet in Utrecht maar in Gorinchem gehouden wordt. Bummer.. Wordt dan net iets te ver om gezellig even met de kids langs te gaan. Jammer van ons jaarlijkse uitje

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

wouterve schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 07:25:
@Bart-Willem: Bluekens Oosterhout, zo te zien? Toevallig geholpen door Greg, of door iemand anders?
Bluekens Oosterhout ja, en ik ben extreem slecht in namen. :X Was een jonge verkoper in ieder geval, maar erg goed en wist er veel van. :)
kraats schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:27:
:( kom er net achter dat de Volvo klassieker beurs dit jaar niet in Utrecht maar in Gorinchem gehouden wordt. Bummer.. Wordt dan net iets te ver om gezellig even met de kids langs te gaan. Jammer van ons jaarlijkse uitje
Niet piepen, zoveel verder rijden is het niet. :P Dus gewoon gaan! :+

[ Voor 36% gewijzigd door Bart-Willem op 08-10-2011 11:29 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

kraats schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:27:
Ideaal hoor. Is hier 10km vandaan :D

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 22:05

Youk

Volvo For Life

Voor mij is het ook iets dichterbij, zal zeker ook even langs gaan. Weet alleen nog steeds niet of het zaterdag of zondag gaat worden.

@BW klopt het dat scandcar er dit jaar niet zal staan?

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Klopt, en het klopt ook dat ik er weggegaan ben. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Wait what? Sinds wanneer en wat doe je dan nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Prachtige S60 B-W, en idd dat soort figuren ben je liever kwijt als rijk. :X Doe toch normaal, geen radio vanwege geloof... Hoe ziek ben je dan. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve

wouterve

Swinger of States

@B-W: kan 'm best wel eens geweest zijn dan :P . Mooie auto in ieder geval, vooral de kleur vind ik erg geslaagd! (En inmiddels weet ik dat ze ook erg lekker rijden ;) .)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Joopieboy schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:31:
Prachtige S60 B-W, en idd dat soort figuren ben je liever kwijt als rijk. :X Doe toch normaal, geen radio vanwege geloof... Hoe ziek ben je dan. :')
Nou nou wat een toon... je zou willen dat die man de vorige eigenaar van jou auto was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Youk schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:16:
Wait what? Sinds wanneer en wat doe je dan nu?
Lang verhaal. :X Iets met een nieuwe collega en Ome BW die voor 't eerst eens ziek is in 3 jaar tijd en die nieuwe collega dacht dat ik de boel aan het oplichten was (en dus niet ziek zou zijn). Vervolgens doet meneer wat stalk-geintjes (maar helaas voor hem te doorzichtig) en had ik eigenlijk geen zin om langer met hem samen te werken en ben ik dus opgestapt (tot ongenoegen van de baas, maar hij had de nieuwe collega al een contract gegeven voor onbepaalde tijd). :/ Zonde, maar ja.

Ik had al een eigen bedrijf en dat doe ik nu dus fulltime (systeembeheer, voornamelijk voor fysiotherapeuten). En ik heb een site opgericht waar ik al m'n kennis en kunde van klassieke Volvo's wil delen. Het is alleen verrekte veel werk en momenteel ben ik druk bezig met de uitgebreide buyers guides. :P Zie www.volvotips.com voor m'n site. ;)

Wie gaan er nou allemaal naar de klassiekerbeurs dit weekend? * Bart-Willem gaat op zaterdag. :P Is er ook animo voor Volvotips-bumperstickers? Prijs: pak stroopwafels. :+

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/a57yqf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/w1ctud.jpg

Zelf in elkaar geflansd (extreem duur papier trouwens, dat laser-etikettenpapier dat UV- en weersbestendig is). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Dat is minder om te horen/lezen. Ik ging er even vanuit dat je ergens een beter aanbod had gehad. Wel wist ik dat je ook voor jezelf werkt.

Waarschijnlijk ga ik ook zaterdag naar de beurs gaan. Dus misschien kom ik je daar wel tegen. Je kan misschien wat afdrukken maken op gewoon A4 (of A5) papier en vragen of je een stapeltje mag achterlaten bij de VCCB (Volvo classics club Belgium). Kans bestaat trouwens dat ik hun nieuwe webmaster word. Genoeg mensen daar die je kunnen helpen met het verzamelen van correcte info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
DopdeDouwer schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:14:
[...]

Nou nou wat een toon... je zou willen dat die man de vorige eigenaar van jou auto was.
Nou niet echt, nooit goed ingereden, zeer waarschijnlijk nooit op de snelweg geweest, rotte uitlaat vanwege de korte ritjes, etc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Youk schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:38:
Dat is minder om te horen/lezen. Ik ging er even vanuit dat je ergens een beter aanbod had gehad. Wel wist ik dat je ook voor jezelf werkt.

Waarschijnlijk ga ik ook zaterdag naar de beurs gaan. Dus misschien kom ik je daar wel tegen. Je kan misschien wat afdrukken maken op gewoon A4 (of A5) papier en vragen of je een stapeltje mag achterlaten bij de VCCB (Volvo classics club Belgium). Kans bestaat trouwens dat ik hun nieuwe webmaster word. Genoeg mensen daar die je kunnen helpen met het verzamelen van correcte info.
Ik heb een shitload aan correcte info, het is zelfs zo erg dat ik de Wikipedia-pagina's kan corrigeren omdat die echt _bomvol_ fouten staat. :X

En misschien wat flyertjes maken is niet eens zo'n slecht idee. :P

@ Joopieboy: gezien de km-stand is er eigenlijk vooral lange afstanden mee gereden. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dan is het een die wat meer als een rondje om de kerk heeft gereden. :+

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.