Het grote Volvo topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 84.502 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Het Fantoom schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:25:
Voor het verbruik hoef je het niet te doen, want ramen en schuifdak open zal meer brandstof kosten dan de airco laten draaien.
Hoezo dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wss iets met luchtweerstand ofzo, mja het is allemaal zo minimaal dat ik mij daar niet druk over maak. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Check wat ik gistermiddag tegenkwam op de snelweg 8)

Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e215/panhandle-pete/volvo/foto1-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e215/panhandle-pete/volvo/foto2-2.jpg

Helaas geen foto's van de voorzijde. Ik weet 't niet zeker, maar het kan goed zijn dat Ton Roks (hoofdredacteur Autovisie) erin reed.
Heel gaaf ding iig.

[ Voor 24% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 11-09-2011 20:01 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is zo geniaal gaaf! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hoe vet! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:25:
Wss iets met luchtweerstand ofzo, mja het is allemaal zo minimaal dat ik mij daar niet druk over maak. :+
Ik vind de herrie op de snelweg met raam open vervelender dan het stijgende benzineverbruik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wok schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:27:
Het gaat te ver om het interieur gedateerd te noemen, maar het ontwerp en materiaalgebruik zijn duidelijk van een generatie terug: de knoppen op het stuur zijn bijvoorbeeld vrij grof uitgevoerd, evenals de bedieningshendels aan weerszijden van de stuurkolom. Uitzondering hierop is de zwevende middenconsole. Dit stijlelement wordt dan ook nog altijd toegepast in modernere Volvo's.

Het interieur mag dan weliswaar op leeftijd zijn; ergonomisch is het nog altijd uitstekend. Alle bedieningsorganen zitten daar waar je ze verwacht. Alleen de bediening van de RTI navigatie vraagt even gewenning. De knoppen hiervoor zitten aan de achterzijde van het stuur verstopt, buiten het zicht. Het systeem kan ook worden bediend met een losse afstandsbediening, maar de concurrentie levert makkelijker te bedienen systemen.
Ik kan me toch niet helemaal vinden in je opmerking dat het van een generatie terug is. Wat moet ik me voorstellen bij iets van de huidige generatie? Bedoel dat je liever een console hebt waarbij design boven functie komt (zoals sommige merken 1000 knopjes plaatsen waar je je een breuk zoekt)?

Uiteraard zijn de hendels vrij grof, maar ik denk dat Volvo redelijk vast houd aan het functie boven design.

Daarnaast is het RTI echt perfect te besturen. Na een paar dagen ben je eraan gewent en kan je echt binnen seconden een navigatie instellen.

Op zich is de Limited Edition een Business Pro Edition, maar dan met een beperkte selectie aan opties en kleuren beschikbaar. Je kan natuurlijk een Business Pro Edition nemen, dan kan je hem aanvullen met de opties zoals je wilt, alleen ben je € 3755 meer kwijt.

Wil je een automaat, dan zal je naar een D3 moeten. Uiteraard is die wel aanzienlijk duurder (25% ipv 20%) en dan nog niet te spreken over het energie label en consumenten prijs. De D3 met automaat rijdt overigens wel stukken beter dan een D2 kan ik uit ervaring melden :).
PWM schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:21:
[...]
En 1 met een motor :) De meeste S60/V60's die ik langs zien komen hebben de 1.6D aan boord met 3pk En R-design uiterlijk natuurlijk

Buitenkan van de S60 vind ik matig (vooral van de zijkant), maar interieur is echt top.
Ben je afgeopen week dan door dezelfde S60 ingehaald? ;). Van de week werd ik opgeduwd door een S60 R-design... Aangezien we toch door wegwerkzaam heden reden was ik achter hem gaan rijden en even op mijn telefoon zijn kenteken gaan checken (RDW app)... Was dus ook een 1.6D, maar aan het uiterlijk kon je het niet zien (achteraf gezien wel, want de grille was grotendeels dicht).. Toen heb ik me even opgedrongen en hem even uitgezwaaid met een D3 non R-Design. D3 is geen racemonster, maar snel genoeg om een D2 eenvoudig voorbij te gaan...

Overigens heb ik er niets op tegens als mensen een D2 (van welk type dan ook) R-Design willen hebben. Er zijn genoeg mensen die gewoon een fraaie auto willen hebben waar niet per se een dikke motor in hoeft te liggen. [vooroordeel] Alleen als de accountmanagers met een dergelijke auto als een soort Schumachter op de weg zitten gaan mijn haren overeind staan.. [/vooroordeel]

[ Voor 24% gewijzigd door fredkroket op 11-09-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ja geweldig ding. Hoorde van 'n vriend die bij een Volvo dealer werkt dat 'ie onlangs op eBay is verkocht, maw er zou er maar 1 in omloop zijn ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomatoman schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:36:
[...]
Mooie auto :)

Dat je maar 1 toestel kunt pairen verbaast me. Wat ik gewend ben uit de V70 is dat hij automatisch pairt met het laatst aangesloten toestel. Wil je met een ander toestel pairen uit de lijst van de laatste 5 aangesloten telefoons, dan moet je dat even selecteren (telefoon - met up/down toestel selecteren - enter). Werkt dat bij jou anders?

Uit je omschrijving maak ik op dat de voorstoelen ventilatie hebben. Nice :). Dat ken ik alleen van andere merken.
werkt bij mij inderdaad hetzelfde :) thanks wist dit niet

Voorstoel ventilatie is vrij uniek volgens mij ook niet meer leverbaar in het nieuwe model
wat ik echter veeeeel lekkerder vind met dit gure weer is de stoelverwarming heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-02 09:55
Zal me met goed fatsoen even voorstellen :-)

Ben Rob 32 jaar en mag mij eindelijk naar hiervoor een BMW 3 serie te hebben gereden eindelijk een Volvo rijder noemen.

Afgelopen Juni een nette S60 MY 2001 bij de dealer weggehaald, kan nu na een kleine 3 maanden zeggen wat een fantastische auto ! _/-\o_ .

Alleen heb me toch wel wat verkeken op het brandstofverbruik... :X, met de huidige prijzen niet echt leuk... Maja, al het leuks kost geld...

Alleen een klein probleempje niet zozeer met de auto, maar heb een carkit in laten bouwen, een Burry Music. Om de x aantal nummers vervalt de muziek naar 1 luidspreker, en dit komt pas naar een 5 a 6 tal nummers weer terug op beide speakers :? .

Iemand misschien nog een idee ? ..

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/40837762/Volvo%20S60/Volvo%201.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/40837762/Volvo%20S60/Volvo%203.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/40837762/Volvo%20S60/Volvo%202.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/40837762/Volvo%20S60/Volvo%201.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Nighthawk12 op 15-09-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Waarschijnlijk een los contact ergens, of een slechte verbinding. Maar welkom hier, ben benieuwd naar foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:24

kraats

Ik rol

Volvo heeft vandaag weer een concept vrijgegeven. Moet zeggen dat ik het idee wel leuk vind, ook al ben ik meer van de oudere Volvo's. Maar ja, het blijft een concept. Zal wel weinig van overblijven in productie.
Facebook linkje

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:20
Oooeeh... Die is vet!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:51

_Apache_

For life.

@nighthawk, welkom!

Nu is de vraag, hoelang zit de carkit er al in? Of je zelf opzoek gaat naar het contact, of dat je een beroep kan doen op garantie.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• MrN

MrN

Goedemorgen mensen,

Heb 2 kleine probleempjes ( hoop ik ) met mijn nieuwe v70 uit 2002.

1 Cruise control
Doet het sinds vanochtend opeens niet meer.

2 Bij het hardere optrekwerk en het hiermee hoger in toeren gaan hoor ik een soort geluid.
Wat dit precies is weet ik niet, het is zowel op benzine als op lpg en is niet de motor.
Ik heb een v70 2.4 170 pk uit 2002 met lpg g3 en een flash lube installatie.
Mogelijk dat het iets met de flash lube installatie te maken heeft, dit weet ik echter niet.
De auto rijdt en trekt wel goed en snel op.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

"Een soort geluid", lekker duidelijk. :P Flashlube is gewoon een soort van tweetakt-olie welke gewoon mee verbrandt (dient als loodvervanger en beschermt de klepzittingen) en is eigenlijk niet eens nodig bij een V70. :P Maar dat het daarvan komt lijkt me vrij sterk.

Volvotips.com

• MrN

MrN

Dag BW ik weet ook niet hoe ik het moet noemen :)

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:24

kraats

Ik rol

MrN schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:51:
1 Cruise control
Doet het sinds vanochtend opeens niet meer.
Wil hij wel inschakelen als je met je voet je rem- en/of koppelingspedaal een beetje optilt? Kan de positie van de vacuum-onderbreker zijn die bij je pedaal gemonteerd zit.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Juist, dat is 't vaak. Zit zo'n stelschroefje aan net zoals de remlichtschakelaar.

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 11:30

denivan

de enige

fredkroket schreef op zondag 11 september 2011 @ 23:19:
[...]
Ik kan me toch niet helemaal vinden in je opmerking dat het van een generatie terug is. Wat moet ik me voorstellen bij iets van de huidige generatie? Bedoel dat je liever een console hebt waarbij design boven functie komt (zoals sommige merken 1000 knopjes plaatsen waar je je een breuk zoekt)?
Simpel, vergelijk interieur van S40/V50/C70 met dat van een S60/V60 en het leeftijdsverschil is duidelijk. Het interieur is niet zwaar gedateerd en ik voel me nog altijd goed in de S40, maar je merkt toch dat het oorpsronkelijke ontwerp van de wagen alweer bijna 8 jaar oud is.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• MrN

MrN

Cruise control is opgelost, de auto even op contact laten staan en dan pas starten.
Schijnt te maken te hebben met de elektronica die op moet starten.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Waarom heeft mijn V70 daar geen last van? :+

Volvotips.com

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik "moet" straks mijn 2005 S40 2.0d verkopen, en precies op een moment dat 1) de APK zich aandient en 2) het 10.000 KM vóór de dis. riem is. Hopelijk brengt het ding (met verse APK, wel zo netjes..) nog wat op.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:14
Bart-Willem schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:19:
Misschien heeft MrN een of ander PingPongYingYang© aftermarket setje en jij origineel Volvo ?
Exorcist schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:08:
Ik "moet" straks mijn 2005 S40 2.0d verkopen, en precies op een moment dat 1) de APK zich aandient en 2) het 10.000 KM vóór de dis. riem is. Hopelijk brengt het ding (met verse APK, wel zo netjes..) nog wat op.
APK moet zo'n jonge auto toch prima doorheen rollen zonder problemen?

[ Voor 43% gewijzigd door ThinkPad op 14-09-2011 23:46 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ThinkPadd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:45:
[...]

Misschien heeft MrN een of ander PingPongYingYang© aftermarket setje en jij origineel Volvo ?

[...]

APK moet zo'n jonge auto toch prima doorheen rollen zonder problemen?
Ligt eraan wat je onder problemen verstaat. Voor een auto die ik wil verkopen is bijv. een kostenpost van remschijven e.d. al teveel, dat kost aardig wat op zo'n auto. Verder verwacht ik niet veel problemen op de voorbanden na. Vorige maand stond het ding op 4 winterbanden, waarvan achter 2mm..die zijn vervangen voor nieuwe Pirelli zomerbanden.

Voorbanden zijn echter nog 3mm winterbanden, net te krap..maar vind het nu 200 Euro teveel om uit te geven aan een auto die ik ga verkopen.

• MrN

MrN

Bart-Willem schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:19:
Ik weet het ook niet, ik kijk wel of het vaker voorkomt als maar af en toe is lig ik er niet wakker van.

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:33
Das nou weer jammer hè, start ik vanochtend me roffel gaat die gewoon weer uit.. hmm na nog 5 pogingen kom ik tot het volgende; starten == geen problemen, maar laten lopen == pak de benenwagen maar.. Ik had v/d week nog getankt dus weet zeker dat er van die dure vloeistof in zit, maar toch lijkt het net of die het niet krijgt nadat hij gestart is.
Aangezien ik ieder jaar braaf de gele auto club sponsor heb ik die maar is een belletje gegeven. Uurtje laten was de conclusie, brandstof pomp krijgt na het starten geen prik meer. Relaise en zekering lijken goed dus heb nu voor nood maar een snoertje vanaf me zekering door me auto naar de benzine pomp lopen om zo toch weer zelfstandig te kunnen rijden.

Vanavond maar is relais 103 door lussen en andere sleutel proberen. Heb weer wat te doen... :|

• fredkroket
  • Niet online
denivan schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:56:
[...]

Simpel, vergelijk interieur van S40/V50/C70 met dat van een S60/V60 en het leeftijdsverschil is duidelijk. Het interieur is niet zwaar gedateerd en ik voel me nog altijd goed in de S40, maar je merkt toch dat het oorpsronkelijke ontwerp van de wagen alweer bijna 8 jaar oud is.
Uiteindelijk heb je wel gelijk (en dat wist ik eigenlijk ook wel, ik betrap me een beetje op fanboy gedrag :)). Al moet ik wel zeggen dat ik het wel een van de meest rustige interieurs vind, nog steeds.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:05

Youk

Volvo For Life

@w00d, welke wagen heb jij? Want ik zie regelmatig relais 103 passeren bij de 850 en x70's. Dus grote kans dat je daar gewoon een nieuwe in moet prikken.

Volvo Classic Club Belgium

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:33
s70 uit '99. Als ik zo rond kijk vermoed ik ook de 103, maar volgens de ANWB was die goed.. ach ik lus hem vanavond eerst wel is door, dan weten we het gauw genoeg.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ThinkPadd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:45:
[...]

Een V70N heeft standaard al cruise control? :+

Volvotips.com

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:00
Vanmorgen de S60 af mogen halen bij de dealer.
Helaas enkele zaken welke niet goed geregeld waren. Dit wordt nog gecorrigeerd.
Desondanks uitermate tevreden! *O*
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/25tw4yt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/6ep07b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/16k2r0i.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Fire_Bird op 15-09-2011 17:42 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:14
Dikke bak! d:)b

• Nighthawk12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-02 09:55
:9~ :9~ :9~ Wat een bak !, hoe rijdt dit nu ? Kleur staat hem ook goed zeg, ben
zelf geen liefhebber van wit maar staat erg goed moet ik zeggen ! _/-\o_

Welke pakketten heb je bijbesteld ?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Fire_Bird schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:41:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dikke bak zeg, nondejuu! _O_

Mag ik je toevoegen aan de TS?

• Fire_Bird
Nighthawk12 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:33:
:9~ :9~ :9~ Wat een bak !, hoe rijdt dit nu ? Kleur staat hem ook goed zeg, ben
zelf geen liefhebber van wit maar staat erg goed moet ik zeggen ! _/-\o_

Welke pakketten heb je bijbesteld ?
Het rijd echt geweldig! vandaag veelal snelweg kilometers gepakt en dat reed als een vorst (vooral met ACC!).
Verder heerlijk stil van binnen, zetels om in weg te dromen en een heerlijk precies stug genoeg onderstel.
Niet het harde gebonk wat menigeen van de VAG kent. Ik moet nog wel ontzettend wennen aan de automaat, in het begin is hij nogal gevoelig en wil nogal gretig van zn plek.

Het is een R-design, T4 (180pk) met powershift automaat.
- Business Pack Pro (RTI Harddisk navigatie, Bluetooth, High performance, park assist (voor + achter))
- Winter line (dual xenon en Verwarmbare voorstoelen)
- Driver support line bestaande uit:
Blind Spot Information System
Collision warning / Pedestrian detection
Adaptive cruise control
Driver alert en lane departure warning
Elektrisch inklapbare spiegels
en Regensensor

ohja en dimmende binnenspiegel + alarm
Joopieboy schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:42:
[...]

Dikke bak zeg, nondejuu! _O_

Mag ik je toevoegen aan de TS?
Thanks!
van mij mag je hem erin zetten :)

[ Voor 16% gewijzigd door Fire_Bird op 15-09-2011 21:53 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik heb je toegevoegd Fire_Bird, lekkere goedgevulde S60 hoor! _/-\o_
Nette S60 hoor! Ik heb u toegevoegd aan de TS. :)
Exorcist schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:08:
APK moet bij zo een jonge auto geen probleem zijn... En de distri riem zou ik mij ook geen zorgen over maken hoor. Dat moet wel goedkomen zo. :)

• ppFreddy
  • Laatst online: 29-09 13:51

ppFreddy

gewoon Frederik

Hoe rijdt dat nu, zo'n 1.6 met veel pk's? Een kennis van me rijdt met een VW Scirocco met een 1.4 TSI (160 pk) en dat gaat als een speer... Als je alleen in de auto zit. Maar gooi er nog 3 volwassen passagiers bij en nog eventuele bagage en dan is het snel gedaan met de pret, dan heb ik liever mijn 2.0D met "maar" 136pk.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ja dat is logisch, die diesel heeft een veel hoger koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Laatst online: 29-09 13:51

ppFreddy

gewoon Frederik

Koppel maakt niet uit, 't zijn uiteindelijk de pk's aan het wiel die het doen. Die discussie is al genoeg gevoerd :)
Nog een dan: onze oude Volvo 940 GL met 2.0 benzine ging vlotter met 5 volwassenen in dan die Scirocco.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

vhal

ಠ_ಠ

Mooie wagen hoor :)
Ik snap dat niet, de dealer verkoopt een auto van +/- 45/50k en blijkbaar is het nog steeds moeilijk voor de meeste dealers om een auto fatsoenlijk af te leveren aan de klant.
Meestal wordt het dan wel weer geaccepteerd door de klant die dan vervolgens een paar keer heen en weer moet rijden naar de garage om de restpunten af te handelen. Best vreemd eigenlijk...een TV neem je toch ook niet mee als hij alleen maar zwart wit beeld geeft ;)

Zo had ik ooit mijn oude auto bij aflevering laten staan bij de dealer...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
deadsy33 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 07:20:
Mooie wagen hoor :)

[...]

Ik snap dat niet, de dealer verkoopt een auto van +/- 45/50k en blijkbaar is het nog steeds moeilijk voor de meeste dealers om een auto fatsoenlijk af te leveren aan de klant.
Meestal wordt het dan wel weer geaccepteerd door de klant die dan vervolgens een paar keer heen en weer moet rijden naar de garage om de restpunten af te handelen. Best vreemd eigenlijk...een TV neem je toch ook niet mee als hij alleen maar zwart wit beeld geeft ;)

Zo had ik ooit mijn oude auto bij aflevering laten staan bij de dealer...
Het waren slechts enkele zaken welke ze zelf moesten regelen (kentekenplaat houder zonder reclame, luxe kentekenplaten en door een aanname van de dealer dat de dimmende binnenspiegel in een van de pakketten zat (wat niet bleek een week na bestelling) moest die ook nog geleverd worden). Verder in het hele proces hoeven ze weinig te doen, bestellen en afwachten. Alle zaken waren minstens 6 weken geleden bekend en meerdere malen heb ik het nog aangekaart als er contact was met de dealer. Alles zou goed komen en geregeld worden, maar hetgeen WAT ze dus moeten regelen hebben ze niet eens goed kunnen doen.

Het is op z'n minst gezegd slordig, de dealer kwam ook met het verweer dat de zaken in slechts 5 minuten geregeld zijn. Maar dat is hun tijd, de klant kost het vaak veel meer tijd. Alles heb ik ook uitvoerig met de verkoper besproken en bij het management neergelegd met de mededeling dat ze het hopelijk als een leermoment zien en delen met de rest van hun collega's.

Desondanks ben ik wel zeer tevreden met de wagen :9

Ps. De auto laten staan was geen optie, oude auto was al opgehaald door de lease. In overeenstemming met de dealer wachten ze nog even op hun geld nu :)

[ Voor 11% gewijzigd door Fire_Bird op 16-09-2011 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Zo is mijn nieuwe auto ooit foutief door de dealer afgetankt met benzine bij aflevering, terwijl het toch echt een diesel was! Helaas komt het toch vaak voor dat er iets fout gaat bij aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 15:24
Vandaag doorgegeven aan onze wagenpark afdeling:

Volvo V50 Limited edition start/stop

Met de volgende exra's
* Kleur: Electric Silver premium metallic
* Lichtmetalen velgen Spider Diamond-Cut 17" met 205/50 R17 banden
* INTERIOR SPORT STYLING => sportstuur, pook en pedalen
* EXTERIOR SPORT STYLING => achterspoiler en mat chroom buitenspiegels
* Sublinds achterportieren en achterruit/bagageruimte
* Afneembare trekhaak 13polig

Nu begint het lange wachten.....

8)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Goede bestelling hoor. 8) En idd, even geduld haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ppFreddy schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 00:27:
Koppel maakt niet uit, 't zijn uiteindelijk de pk's aan het wiel die het doen. Die discussie is al genoeg gevoerd :)
Nog een dan: onze oude Volvo 940 GL met 2.0 benzine ging vlotter met 5 volwassenen in dan die Scirocco.
Is dat dan niet te wijten aan het feit dat kleine motoren hun koppel voornamelijk in de lage toeren hebben, en bij >2k rpm eigenlijk al uitgezongen zijn.

http://www.rica.nl/viewcar.aspx?vehicle=361

Het vermogen op de wielen is namelijk afhankelijk van het toerental, het koppel bij dat toerental en de overbrenging tussen de motor en de wielen.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:18
Inderdaad, wat zegt die koppelkromme van zo'n 1.4TSI nou? Want als het alleen om pk's gaat wat heb je dan aan die koppelpiek @2000rpm?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:02
Het Fantoom schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 09:46:
Inderdaad, wat zegt die koppelkromme van zo'n 1.4TSI nou? Want als het alleen om pk's gaat wat heb je dan aan die koppelpiek @2000rpm?
Zijn sowieso de meest onbetrouwbare motoren ooit. Mijn broer's Scirocco had bij 24.000 een KABOEM ervaring en moest een geheel nieuw blok in, een vriend van hem had bij 80.000 zijn derde motor er in hangen. Lekker dan.

Nickname does not reflect reality

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Standaard zuipen ze ook al 1 liter op 10.000km aan olie, en dan word er niet beter op. :P

En idd nadeel van dit soort turbomotoren is dat ze pas vanaf een vrij hoog toerental echt gaan trekken...
Dat vind ik ook het nadeel van de D2 en D3 van Volvo.

• Het Fantoom
Brad Pitt schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 09:48:
[...]

Zijn sowieso de meest onbetrouwbare motoren ooit. Mijn broer's Scirocco had bij 24.000 een KABOEM ervaring en moest een geheel nieuw blok in, een vriend van hem had bij 80.000 zijn derde motor er in hangen. Lekker dan.
Weet ik, worden die blokken nog gemaakt dan? Ik dacht dat VW begin dit jaar al van plan was ermee te stoppen. Maar dat is nog geen antwoord op mijn vraag, wat zegt die koppelpiek @2000rpm nou?

[ Voor 8% gewijzigd door Het Fantoom op 17-09-2011 10:11 ]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 21:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

ppFreddy schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 00:27:
Wait...wut?

PK's zijn juist totaal niet belangrijk, leuk om mee op te scheppen, maar het is uiteindelijk het koppel wat bepaalt hoe de auto rijdt. Waarom denk je dat vrachtwagens relatief weinig PK hebben, maar toch zulke ladingen kunnen trekken. Ik heb met m'n 7 220 pk, en ongeveer 300nm koppel. Maatje van mij met z'n S60 D5 167PK en 340nm koppel, en die voelt/is aanzienelijk sneller, terwijl ik toch dik 50pk meer heb.

---RAWE CEEK!!!---

• _Apache_

_Apache_

For life.

NoFearCreations schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:30:
[...]

Wait...wut?

PK's zijn juist totaal niet belangrijk, leuk om mee op te scheppen, maar het is uiteindelijk het koppel wat bepaalt hoe de auto rijdt. Waarom denk je dat vrachtwagens relatief weinig PK hebben, maar toch zulke ladingen kunnen trekken. Ik heb met m'n 7 220 pk, en ongeveer 300nm koppel. Maatje van mij met z'n S60 D5 167PK en 340nm koppel, en die voelt/is aanzienelijk sneller, terwijl ik toch dik 50pk meer heb.
Torque wins races, horsepower sells cars ;) Liever 50Nm extra, dan 50PK.

Merk het bij mij motor vooral erg sterk, maximum koppel al bij 4k rpm. Terwijl het maximum aantal PK zo rond de 12k rpm zit.

http://www.38large.com/dyno/comparison1.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 17-09-2011 11:19 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
_Apache_ schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:55:
[...]

Torque wins races, horsepower sells cars ;) Liever 50Nm extra, dan 50PK.
Volgens mij is dat niet zo te zeggen. Zonder een hele NM/PK battle te beginnen: Het moet we allemaal in verhouding zijn.

Om het maar even heel makkelijk te zeggen:
  • 1pk en 1000nm rijd niet
  • 1000pk en 1 nm rijd niet
Er moet een mooie mix tussen de 2 zijn, en dan ook nog mooi verdeeld over het toerenbereik. In mijn huidige auto zouden 50pk echt meer uitmaken dan 50nm, maar dat kan zomaar anders zijn bij een andere motor.

• kluyze
  • Niet online
Het koppel is de kracht van de motor, het vermogen is wat voor energie die kan leveren.

P = T x ω

P = het vermogen
T = het koppel
ω = de hoeksnelheid

Het vermogen op de wielen van een auto is dus afhankelijk van het koppel van de motor, het toerental van de motor en de overbrenging van de versnellingsbak.
Het vermogen op de wielen is gelijk aan het vermogen aan de motor (de verliezen er natuurlijk afgetrokken)

Identieke wagens, gewicht, ...
een met een diesel 4000rpm/400Nm
een met een benzine 8000rpm/200Nm
(Beide dus 160kW / 215pk)

De overbrenging zo dat de snelheid op de wielen gelijk is. Dan zouden beide even snel moeten zijn. Het enige wat volgens mij verschil kan uitmaken is de vorm van de koppel- en vermogenskromme. Waar het exacte piek koppel zich bevind, hoe breed de koppelgrafiek is, ...

Je kan dus niet zeggen, 50pk doet meer af als 50Nm. Om die 50pk extra te krijgen aan de wielen heb je misschien 100Nm aan de motor extra nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door kluyze op 17-09-2011 16:20 ]

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 05:17
Wat in de laatste post staat klopt, check voor meer info deze link:

http://craig.backfire.ca/pages/autos/horsepower

[ Voor 4% gewijzigd door _eXistenZ_ op 17-09-2011 16:12 ]

There is no replacement for displacement!

• fredkroket
  • Niet online
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie kar... Al zou ik hem persoonlijk in Vibrant Copper gezien hebben met een set Fortuna velgen (maar dat is persoonlijk). Wit is echt weer een tijd "mode" geweest, maar tegenwoordig lijkt iedereen wel een witte te hebben, dus het speciale is er wel weer een beetje af.

[ Voor 20% gewijzigd door fredkroket op 17-09-2011 17:44 ]

• Fire_Bird
fredkroket schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:41:
[...]

Mooie kar... Al zou ik hem persoonlijk in Vibrant Copper gezien hebben met een set Fortuna velgen (maar dat is persoonlijk). Wit is echt weer een tijd "mode" geweest, maar tegenwoordig lijkt iedereen wel een witte te hebben, dus het speciale is er wel weer een beetje af.
Thanks! Smaken verschillen gelukkig :)
Vind het ook nog wel meevallen hoeveel wit er langs komt, laat staan een witte S60. Ziet überhaupt erg weinig S60's rondrijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Fire_Bird op 17-09-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Idd een mooie bak die S60, heb hem ook overwogen (D3 versie) maar er kwam dan toch een financieel betere opportuniteit waardoor ik hem uiteindelijk niet genomen heb.

Wit vind ik ook wel mooi :)

Wat ik wel niet snap is dat je een wagen accepteert die niet in orde is. De mijne was ook niet in orde bij levering en die heb ik laten staan, met de melding "door dit stomme euvel ben ik een halve werkdag kwijt, als de auto klaar is breng hem maar de parking van mn werk want ik ga niet nog eens een halve dag verliezen".

3 dagen later had ik mn auto, afgeleverd op de parking van mn werk.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
..dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Fire_Bird op 18-09-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Yalopa schreef op zondag 18 september 2011 @ 09:02:
Idd een mooie bak die S60, heb hem ook overwogen (D3 versie) maar er kwam dan toch een financieel betere opportuniteit waardoor ik hem uiteindelijk niet genomen heb.

Wit vind ik ook wel mooi :)

Wat ik wel niet snap is dat je een wagen accepteert die niet in orde is. De mijne was ook niet in orde bij levering en die heb ik laten staan, met de melding "door dit stomme euvel ben ik een halve werkdag kwijt, als de auto klaar is breng hem maar de parking van mn werk want ik ga niet nog eens een halve dag verliezen".

3 dagen later had ik mn auto, afgeleverd op de parking van mn werk.
Laten staan was geen optie in dit geval
De voorganger was de deur al uit. Daarbij heb ik overeenstemming gevonden met de dealer mbt een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Vanochtend heb ik mijn rijbewijs op mogen halen. Dus vandaag met de Vovlo (242) van m'n pa naar school geweest. Was dat even relaxed 8) Raampje open, arm eruit, foute pilotenzonnebril op, krakend mono-geluid uit de originele radio, heerlijk :D

[ Voor 44% gewijzigd door Krentenbol op 19-09-2011 20:31 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:20
Klein puntje: je zit hier in het Volvo topic, Vovlo's doen ze hier niet aan ;) :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Kan het ook beter een Lolvo noemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Dan komen jullie binnenkort met 2 Volvo's naar de VKB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Als die 145 dan weer rijdt wel, ja. Die staat op het moment zonder motor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 17:19

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb gisteren besloten om binnen 3 maanden mijn S60 te koop te zetten. Ik rij tegenwoordig te weinig ( D5 ). Wel met pijn in mijn hart moet ik zeggen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

@Krentenbol: Slepen he, is toch niet zo ver voor jullie nu het in Gorinchem te doen is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

backupdevice schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 08:57:
Ik heb gisteren besloten om binnen 3 maanden mijn S60 te koop te zetten. Ik rij tegenwoordig te weinig ( D5 ). Wel met pijn in mijn hart moet ik zeggen
Pics, specs? :)

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Die komt als die te koop staar

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Pics komen.

Specs ; Volvo S60D5 Driver Edition. 2002. 247K. Half leer blank. Zwart buitenkant.

• Het Fantoom
backupdevice schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 08:57:
Dan zou ik het niet doen, gezondheid gaat boven alles. Lekker houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zo, de S40 kwam glansrijk door de APK en roetmeting heen, heeft nu APK tot 02-11-2012..

Hij mag een maandje op de oprit werkeloos toekijken eer het ding de virtuele markt op gaat. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds een maand of twee heb ik ook een volvo.
na twee keer een 740 te hebben gereden ( 1x 740 estate, 1x 740 sedan ), en diverse amerikanen, heb ik nu een S40 1.8 Europa uit 1999.
voor zover ik kan zeggen, hij is zuinig.....heel erg zuinig :9
helaas wel hier en daar gebruikerssporen. maar ach, dat komt wel goed. zodra ik er de centjes voor heb word dat wel beholpen.

De S40 1.8i Europa.
Exterieur:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RHNTCEGH.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4ZVJHJMO.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4HPXYAEA.jpg

Interieur:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8TJV8CUM.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IAYXNTBH.jpg

Motor + Kofferbak:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RHKBYHYQ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6CXZFP6A.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HUCRTQ6J.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TSW6TKE4.jpg

ja de auto is echt uit 1999 :) :) :)

Groet, Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 09:27
@Exorcist; heb je een DM met de details van je 2.0D? Ben wel benieuwd naar de vraagprijs ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

@ Screamer : Een heel fraai exemplaar, nog geen 130k gereden, bijna maagdelijk! Hoe zuinig is zuinig? Mijn S40 (99) lijkt maar niet onder de 8L/100km te willen duiken. (50%N wegen, 25%binnendoor, 25%snelweg)

[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 26-09-2011 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Apache_ schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:50:
@ Screamer : Een heel fraai exemplaar, nog geen 130k gereden, bijna maagdelijk! Hoe zuinig is zuinig? Mijn S40 (99) lijkt maar niet onder de 8L/100km te willen duiken. (50%N wegen, 25%binnendoor, 25%snelweg)
ik schakel snel op en ben op een snel mogelijk manier op de 80 / 100.
de S40 rolt goed door. dus uitrollen als ik bij een stoplicht kom.
overdag rijd ik zonder licht daar de dynamo dan minder hoeft te werken en zo stukken zuiniger onderweg ben.
ik heb nog steeds mijn kofferbak leeg. wat aan gewicht scheelt scheelt ook in verbruik.
dan daar waar kan rijd ik op cruisecontrol.
en schakel pas terug als het toerental onder de 1000 rpm zakt. zeg maar op 700 a 800 rpm.
schone, verse motorolie + filter, nieuwe bougie's + bougiekabels. orgineel luchtfilter...alles smeert makkelijker dus minder verbruik. en minder slijtage.
oja, en voor je gaat rijden eerst naar de toilet....serieus dat scheelt ook :P

gemiddeld 6.8 liter op de 100.
op langer stukken zelfs 6.2 liter op de 100.
ik ga proberen, om de wagen nog zuiniger te krijgen.
banden die bijvoorbeeld minder rolweerstand hebben. met alle zorg dus elke week controlleren dat ze ook het juiste bandendruk hebben.
dan zou 6.1 liter of hopelijk minder mogelijk moeten zijn.
inmiddels is het voor mij een sport om zo zuinig mogelijk waardes te behalen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 12:23 . Reden: typfoutje ontdekt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Dat zijn inderdaad de bekende tips voor het zuinige rijden. Probleem is dat men vriendin 25km binnendoor rijdt naar werk, dus dan kan je het niet echt toepassen. Wel zal ik de bandjes weer even oppompen, rij meestal op 3,0 bar. Achterin hebben we een start setje liggen, die kan net zo goed in de berging gelegd worden. Als je hem nodig heb, is het thuis (na een koude nacht). Die kan eruit.
Misschien als de banden vervangen moeten worden (kunnen nog wel een seizoen mee), overweeg ik wat zuinigere banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ander vraag is dan....hoe rijd je vriendin :9
als een vrouw die niks te verlizen heeft, of als een vrouw die zich netjes aan de regeltjes houd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Haha, veel netter als Apache. :X. * _Apache_ rijdt doorgaans Vmax + 10, vlot optrekken (3,5k rpm). Maar wel eerst de stad uit, de motor op laten warmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Op 3 bar? :X Ben jij even gek, dat is veel te veel, dan rij je ook niet op het volledige loopvlak maar doordat die bol gaat staan alleen op het binnenste, of bij slecht uitlijnen een zijkant. :X
Moet 2.4 bar zijn bij de meeste Volvo's...

En als je regelmatig laag in de toeren en zuinig rijd, vergeet hem ook niet eens goed warm te rijden, eens goed door te trekken dat hij schoon kan lopen en de koolzetting eruit kan, en dan weer goed uitrijden.
Anders krijg je vanzelf problemen en duurder onderhoud door die koolzetting en al die ellende.

Anwb heeft er laatst ook nog een heel stuk over geschreven, dat dat 'nieuwe' rijden toch niet echt zo goed was voor je motor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Aan het loopvlak te zien staat hij niet bol. Mooie gelijke slijtage de hele breedte. Onder de 2,5 bar voelt hij heel zompig aan en deint naar mijn gevoel veel, daarom wat harder opgepompt. Nu is de band niet heel hard, denk iets van 2,2-2,5bar ofzo, maar de wangen van vooral de voorbanden komen best wel naar buiten toe. Zal eens een foto maken.

Is het te hoog dan is het te hoog, dan verlaag ik de druk. Maar mijn eigen beoordeling was dat het te zacht was. Kan het zijn dat de banden op zijn? Dat de wangen van de band dan wat onnodig uitzakken, en het lijkt dat de druk te laag is?

Doortrappen komt wel goed als ik rij. =)

[ Voor 27% gewijzigd door _Apache_ op 26-09-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Volvo's moeten/mogen nooit harder dan 2,5 bar. Dat geldt al vanaf de eerste PV 444. :P Nou ja: de personenwagens dan, wat dat ding van Ghostrider voor druk moet hebben weet ik niet, maar het zal vast meer zijn. :+

[ Voor 42% gewijzigd door Bart-Willem op 26-09-2011 15:48 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bart-Willem schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:47:
Volvo's moeten/mogen nooit harder dan 2,5 bar. Dat geldt al vanaf de eerste PV 444. :P Nou ja: de personenwagens dan, wat dat ding van Ghostrider voor druk moet hebben weet ik niet, maar het zal vast meer zijn. :+
??? Mijn S60 wel volgens het schema:
Afbeeldingslocatie: http://new.volvocars.com/ownersdocs/2005/2005_s60/images/pg117x.jpg
http://new.volvocars.com/...05_s60/05s60_09.htm#pg117
38/39PSI is volgens mij 2.6/2.7Bar

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
2,6 bar idd, maar dat is met belading voor tijdens een vakantie, normaal is het idd 2,4 a 2,5 bar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat moet wel beladen zijn, want in mijn V70 zit een sticker dat het 2,0 bar achter moet zijn. :P Of 2,5 bar als je langdurig harder dan 160 rijdt. Alleen bij volle belading moet 't 2,6 bar zijn. :P

Edit: als je bij je link kijkt zie je inderdaad dat 't om volle belading gaat. Bij normaal gebruik moet je het schema dat eronder staat gebruiken. ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Bart-Willem op 26-09-2011 18:22 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mja wij houden daarom meestal 2.5 bar aan, vaak goed genoeg voor als je ook regelmatig boodschappen meeneemt enzo. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
  • Laatst online: 28-09 13:07
Ik heb ze zelf op de v40 rondom op 2,4 bar staan.
Maar 2,5 als je langdurig boven de 160 rijdt weet je wel hoe hard je banden dan gaan worden hitte lucht zet uit.
Zou me niks vebazen dat ze rond de 3 bar uitkomen na een rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bart-Willem schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:18:
Dat moet wel beladen zijn, want in mijn V70 zit een sticker dat het 2,0 bar achter moet zijn. :P Of 2,5 bar als je langdurig harder dan 160 rijdt. Alleen bij volle belading moet 't 2,6 bar zijn. :P

Edit: als je bij je link kijkt zie je inderdaad dat 't om volle belading gaat. Bij normaal gebruik moet je het schema dat eronder staat gebruiken. ;)
Mijn wagen is altijd vol en ik heb altijd voor de zekerheid druk voor 100MPH O-)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zuinig rijden is dan wel mijn nieuwe sport. maar even doortrekken komt wel goed.
en inderdaad 2.5 bar voor en achter is voldoende voor de meeste nederlanders.

maargoed het enigste waar ik mij zo over kan ergeren is de auto zelf....ja je leest het goed.
IK ERGER MIJ AAN MIJN EIGEN AUTO :+

je hebt de kleur...prachtig mooi rood met zon erop een oranje/goud achtig gloed.
jammer voor mij.....JE ZIET ER ALLES OP :+
sta zeker een keer of 3 per week om al het zand en vuil af te spoelen.

dan die debielen die gewoon hun deur open trappen en dan mogelijk een parkeerdeuk in je wagen slaan.
sorry hoor, maar ik ben blij met het huidige uiterlijk.

dan die gasten die er een volksport van hebben gemaakt om te kijken hoe lang je op iemand zijn bumper kunt kleven.
ik rijd met het verkeer mee, maar moet wel bekennen als je je aan de max.snelheid houd dan schieten ze als een gek voorbij.

tja. maar het positieve is. hij rijd wel heel erg lekker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Dat van die parkeerdeuken herken ik. Volvo ontwerp is niet gemaakt voor haaks parkeren. Onze V40 en V70 hebben beiden last gehad van de lullige deukjes omdat iemand anders zijn/haar deur te ver openslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Sja parkeren is ook niet mijn favoriete ding, ik let altijd enorm goed op hoe en waar ik hem parkeer. En toch zie ik regelmatig een beschadiging erbij komen. Gelukkig valt het met parkeerdeukjes mee, ik heb er nu 1, en ik hoop dat dat dus ook zo blijft. :X Als ik van het voorjaar de voorkant laat spuiten dan laat ik die er wel uit lepelen.

En sja, een zwarte auto is helemaal een ramp. :X Die blijf je wassen zowat...
Hiervoor heb ik een zilveren Suzuki gehad, daar zag je echt geen flikker op. Ik waste hem meestal eens na 3 maanden als je niet meer zonder vuile handen kon instappen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ford heeft daar iets voor ontwikkeld :D
http://www.dumpert.nl/med...rekende_uitvindingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Is goed voor de wagens naast de jouwe, maar zelf heeft je wagen nog steeds geen bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dan krijg je weer het standaard mongolen gedrag: 'ja ik heb toch die deurbescherming?' *BAM deur open. :')

Gewoon even je deur niet te ver open doen, en vast blijven houden, of je hand er tussen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Waar is eigenlijk de tijd naartoe dat mensen met hun eigen materiaal deftig omgaan. Als je steeds de deur van jouw wagen tegen andere wagens slaat dan heb je zelf toch ook schade aan jouw deur.

Ik ben misschien te ouderwets aan het worden met mijn principes van zorg dragen voor mijn en andermans materiaal. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Youk schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:40:
Waar is eigenlijk de tijd naartoe dat mensen met hun eigen materiaal deftig omgaan. Als je steeds de deur van jouw wagen tegen andere wagens slaat dan heb je zelf toch ook schade aan jouw deur.

Ik ben misschien te ouderwets aan het worden met mijn principes van zorg dragen voor mijn en andermans materiaal. :X
Sommige mensen boeit hun eigen auto niet eens, laat staan die van anderen. Ik walg van die instelling, parkeer mn auto ook altijd ver van het centrum als ik daar moet zijn. Loop wel een stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youk schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:40:

1900 t/m eind 40's was de auto een meer speelgoed voor de beter bedeelden in de maatschappij
woon-werk verkeer hoefde je niet op te rekenen dat dat in grote hoeveelheden gebeurde, en had je een auto dan was het meer voor plezierritjes dan echt noodzakelijk.

in de jaren 50 en 60 was de auto nog een status symbool. over het algemeen kon men ook zien van welke huize je kwam.
men ging daar toen ook veel beter mee om. met je familie een rondje rijden op een zondag was een leuke recreatiemogelijkheid.
of de hele familie helpen met het poetsen van de auto was ook een bekende verschijning.

de omslag kwam medio de 70ér en 80ér jaren.
we konden opeens allemaal een auto kopen. en met de instelling van ach het is maar blik werd kwaad steeds erger.

echt erg te worden begon het in 1990 t/m t/m heden.
een auto is maar een dood ding. doet ie het dan heb je geluk, doet ie het niet dan pech of met de bus.
een auto dat ooit een statussymbool was is op heden uitgegroeid tot een wegwerpartikel.
levensduur gemiddeld van een auto is t/m 9 jaar. waarna ze als afdankertje op de sloop of een mailifide autoverkoper beland.

nog een leuk filmpje van vroeger :P

Afbeeldingslocatie: http://youtu.be/G_Q3vc_fwBY
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.