Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat is dan ook de bedoelingJoopieboy schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:22:
[...]
Mja dan moet je wel een wat groter budget uittrekken als wat je eerst wou.Anders heb je de goedkopere uit de markt die toch al door centenridders bereden zijn en dus vaak al opgereden zijn.
Misschien dat ik mijn heil dan wel ga zoeken in Duitsland. Daar zie ik toch ook een aantal fraaie exemplaren staan met relatief weinig km's op de klok en fully loaded
Dit exemplaar bijvoorbeeld lijkt me wel interessant:
- Weinig kilometers
- Fully loaded (schuifdak, automaat, volleer, klimaatregeling)
Maar goed... ik heb nog (ruim) een half jaar om een keuze te maken
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ik ben zelf op zoek naar een V70 of XC70 en wil deze eigenlijk inruilen. Maar krijg er toch niet zoveel voor. Dan kan ik 'm net zo goed particulier verkopen. Ik DM je wel wat meer..
[ Voor 9% gewijzigd door kraats op 08-08-2011 21:03 . Reden: ow ja.. 2e post.. ]
Dat is toch die inruiler die je laatst ergens had gepost?
Ziet er nog erg netjes en degelijk uit in elk geval, eindelijk een echte auto
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ik heb juist het omgekeerde gevoel, de v reeks is voor vaders. Die extra ruimte is handig voor een kinderwagen of zo. Een sedan vind ik er dan veel sportiever uitzien. Maar het zal iets persoonlijks zijn.PWM schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 20:24:
[...]
Sedans zijn voor ouwe lullen, en C's zijn ook op die leeftijd niet praktisch. Los van het practische vindt ik een V40 mooier dan de S40/C70 en een V50 mooier dan zijn generatie broeders.
Thnx.Klippy schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:12:
Feli Joop!
Dat is toch die inruiler die je laatst ergens had gepost?
Ziet er nog erg netjes en degelijk uit in elk geval, eindelijk een echte auto
En nee, niet onze inruiler, die was niet echt super netjes, en moest nog de dure 240.000 beurt met nieuwe riemen nog krijgen. Deze heeft ze net achter de rug voordat hij ingeruild werd, dat scheelt dus echt enorm. En qua aanschafprijs scheelde het niet eens veel.
Dat exemplaar zou ik al laten staan omdat er een aantal dingen niet aan kloppen. Zo zitten er velgen onder voor het oude type. Normaal gesproken zou je verwachten dat dat niet erg is, maar wel als die auto ET43 nodig heeft en er nu ET25 onder zit.Wok schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:23:
[...]
Dat is dan ook de bedoelingIk wil de 308 ook volgend jaar dan uit de bijtelling houden (leasecontract loopt af in april) en gewoon door blijven karren in 'n 205. Begin volgend jaar kan ik dan eens gaan zoeken naar een mooie 940/960/V90.
Misschien dat ik mijn heil dan wel ga zoeken in Duitsland. Daar zie ik toch ook een aantal fraaie exemplaren staan met relatief weinig km's op de klok en fully loadedNadeel is dan wel dat ik met die import-shizzle zit (al is een '94-er 960 tegen die tijd vrij van test-BPM) en dat ik het ding dan nog op G3 zal moeten laten zetten.
Dit exemplaar bijvoorbeeld lijkt me wel interessant:
- Weinig kilometers
- Fully loaded (schuifdak, automaat, volleer, klimaatregeling)
Maar goed... ik heb nog (ruim) een half jaar om een keuze te maken

Overigens doet m'n vergrendeling op het tankklepje het weer!
Dankjewel, en klopt idd, 17 inch Arcadia velgen en een sportline voorlip en spoiler, en dan is hij af samen met nog wat dingen.fredkroket schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:03:
@ Joopieboy: nette auto. Wel 17" lichtmetaal eronder en een achterspoilertje en hij is helemaal netjes.
Broertje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Joopieboy schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:36:
Vanaf vandaag mag ik mij ook een gelukkige Volvo eigenaar noemen!
Het is een V40 1.9TDI 115PK Europa Nordic uit 2003 geworden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36411285
Mijn V40 wilde gisteren opeens niet meer starten, hoop getik van het relais van de startmotor en alle elektronica werkt verder maar dat was het wel. Vanmorgen even een nieuwe accu gekocht (meteen 60ah ipv 50ah) en hij gaat weer als een trein.
Nog een paar weken en dan kan ik mijn nieuwe S60 in ontvangst nemen hopelijk, helaas is de levering wat langer geworden ivm zomervakantie van de fabriek

16" velgen met winterbanden | 18" velgen met zomerbanden |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() |
Een goede grap mag vrienden kosten.
Wat voor banden heb je er nu onder liggen als ik mag vragen?
Heb er na 6 jaar en 50.000 kilometer het 5de setje voorbanden onder. Oh well, roken is nu eenmaal niet gratistomatoman schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:49:
De oplossing moet natuurlijk zijn: traction control uit en de 220 pk veelvuldig maximaal gebruiken. Dan zijn we vanzelf snel toe aan nieuwe banden
Nickname does not reflect reality
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Dat was bij m'n T-5R ook al zo: "ja alle facturen van de afgelopen jaren zitten erbij!"Brad Pitt schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:45:
[...]
Heb er na 6 jaar en 50.000 kilometer het 5de setje voorbanden onder. Oh well, roken is nu eenmaal niet gratis

Zeker de non asymetrics.tomatoman schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:45:
Goodyear Eagle NCT5 runflat banden met nog 5 mm profiel. Wat een klotebanden zijn dat zeg. Enorm lawaai, slechte grip als het nat is en een nogal zweverig stuurgedrag. Dat laatste kan natuurlijk ook komen door de veel dunnere 18" banden ten opzichte van de 16" winterbanden. Ze moeten dan een stuggere wang hebben, ongeacht of het runflat-banden zijn.
En gisteren was het dan zover! Ik mocht mijn V40 ophalen bij de dealer. Het is een V40 Europa Nordic 1.9D 115pk/260Nm uit 2003, met eigenlijk zo een beetje alle denkbare opties: cruise control, climate control, stoelverwarming, elektrisch verwarmde spiegels, koplampsproeiers, 15 inch lichtmetalen Solaris velgen, lederen 3spaaks sportstuurwiel, middenarmsteun, navigatiesysteem met high performance audio en actieve subwoofer, lendensteun, etc.
Netjes op tijd bij de dealer aangekomen, en daar stond ze al te wachten op mij:

Daarna binnen gemeld en even wachten op de verkoper.

En weer veilig thuis:

Ze was wel netjes gewassen, maar als poetser was ik er niet echt tevreden mee, toch zat kleine plekjes en krasjes en ze was wel schoon maar toch redelijk dof, dus ik ben maar in de weer gegaan met mijn poetsspullen:

Dus gisteren ook direct maar eens begonnen na een stukje gereden te hebben:

Soppen:

Velgen zaten na het schoonmaken met sop nog vol met dit soort aanslag:

Volgespoten met velgenreiniger, afgespoeld en nagepoetst met speciale borstels, onder andere een hele kleine om tussen de spaken te komen van de velgen, om als laatste met Iron X aan de slag te gaan:

Goed afspoelen:

En ja, 21 jaar en al kalend.

Auto na het soppen afgespoeld en afgedroogd, om daarna te kleien:

Hierna de auto volledig met de hand gepolijst, daarna weer afgespoelt, opnieuw gesopt en afgedroogd. Als afsluiter de auto volledig in de wax gezet. Eindresultaat:

Glimmen als een malle!
Vandaag op het werk de auto nagekeken, wat verlichting vervangen, kleine dingen gedaan en de kentekenplaathouder vervangen voor een zonder rand zodat hij mooi in de achterplaat valt:

Morgen het interieur helemaal netjes maken, wat lampjes vervangen in het dashboard (achter het verwarmingselement is er 1 kapot, en het lampje van de alarmlichtschakelaar doet het niet meer), en als ik tijd over heb de Parrot inbouwen.
Dat vind ik wel jammer van het wisselen van merk, als je bij Klijn moest wachten voor onderhoud of diagnose kon je best een uurtje om krijgen in de koffiehoek en daarna nog ff auto's kijken.
Tegenwoordig mag ik blij zijn als bij hun Renault buren überhaupt koffie krijg

AutoScout24 of Marktplaats

Stuurslot geblokkeerd (het stuurslot staat er nochtans niet op)
Op de BC staat een melding dat ik aan het stuur moet draaien en opnieuw proberen, maar het lukt niet.
Volgens de handleiding wil die melding zeggen dat er teveel kracht staat op het stuurslot, dus moet je aan het stuur draaien om de kracht eraf te halen zodat het kan uitspringen, maar het slot zit er zelfs niet op. Als ik de sleutel in het contact steek hoor ik 3 zachtje klikjes (waar je normaal een luidere *klak* hoort als het stuurslot eraf springt)
Straks maar even de VAB opbellen en naar de garage laten slepen. Ik ga uit van een kapot stuurslot.
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
En jammer dat hij weg moet GloriX...
@ppFreddy, zeer waarschijnlijk ja, of een kapotte sensor, dan moet je hem even uitlezen om precies te achterhalen wat het is. Sterkte!
We zijn erin geslaagd om de auto aan te slepen en zijn zo naar de garage gereden. Dus later op de week meer nieuws. Helaas is mijn vaste garage met vakantie waardoor ik nu geen (gratis) vervangwagen heb...
Na het starten van de auto veranderde de melding in het dashboard wel. Eerst stond er "Bestur. geblokkeerd, draai aan het stuur" en "Bestur. geblokkeerd, probeer opnieuw". Na het starten stond er "Bestur. service vereist" Dus ik blijf bij mijn idee van een kapot stuurslot.
Blijkbaar was er bij de eerste modellen S40/V50 (waartoe de mijne dus behoort) een probleem met het stuurslot/contactslot, en na vervanging daarvan ging binnen de week de startmotor kapot... Hopelijk blijf ik daarvan bespaard...
Sinds vrijdag heb ik 3 weken verlof op mijn werk, maar dankzij dat zit ik nu wel opgesloten thuis...
En het kan best zijn dat je startmotor op een dood punt stond, hopelijk is het alleen je contactslot...
Mijn vrouw heeft dat bij haar S80 ook gehad, ze kon de sleutel in het contactslot niet meer draaien. Een monteur van de Volvo-garage haalde wat onderdelen van de middenconsole af, prutste wat en vervolgens kon de automaat in D worden gezet. Met nog wat meer prutswerk wist hij het contactslot te bewegen en kon de auto op eigen kracht naar de garage rijden.ppFreddy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:34:
Sinds dit weekend krijg ik mijn V50 niet meer gestart
Stuurslot geblokkeerd (het stuurslot staat er nochtans niet op)
Op de BC staat een melding dat ik aan het stuur moet draaien en opnieuw proberen, maar het lukt niet.
Volgens de handleiding wil die melding zeggen dat er teveel kracht staat op het stuurslot, dus moet je aan het stuur draaien om de kracht eraf te halen zodat het kan uitspringen, maar het slot zit er zelfs niet op. Als ik de sleutel in het contact steek hoor ik 3 zachtje klikjes (waar je normaal een luidere *klak* hoort als het stuurslot eraf springt)
Straks maar even de VAB opbellen en naar de garage laten slepen. Ik ga uit van een kapot stuurslot.
Het stuurslot is daar vervangen door een nieuw exemplaar dat met dezelfde sleutel bediend kont worden. Daarna werkte alles weer prima. Ik meen me te herinneren dat de totale kosten 100 of 200 euro waren. Dat valt nog wel te overzien

Die is er ook niet echt op vooruit gegaan.. Jammer van die bogen, doet me meer denken aan een Peugeot/Renault dan een Volvo. Kan ook niet in een andere kleur, dit is overigens de 2012 facelift van de C70.
Ik vind hem eigenlijk meer iets weghebben van een grotere Ford Focus CC...J0YR1D3R schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:08:
[afbeelding]
Die is er ook niet echt op vooruit gegaan.. Jammer van die bogen, doet me meer denken aan een Peugeot/Renault dan een Volvo. Kan ook niet in een andere kleur, dit is overigens de 2012 facelift van de C70.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Volgens mij had de V70 van mijn vader ongeveer dezelfde klachten. Wat typisch!tomatoman schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:04:
[...]
Mijn vrouw heeft dat bij haar S80 ook gehad, ze kon de sleutel in het contactslot niet meer draaien. Een monteur van de Volvo-garage haalde wat onderdelen van de middenconsole af, prutste wat en vervolgens kon de automaat in D worden gezet. Met nog wat meer prutswerk wist hij het contactslot te bewegen en kon de auto op eigen kracht naar de garage rijden.
Het stuurslot is daar vervangen door een nieuw exemplaar dat met dezelfde sleutel bediend kont worden. Daarna werkte alles weer prima. Ik meen me te herinneren dat de totale kosten 100 of 200 euro waren. Dat valt nog wel te overzien

Bogen is een (dure) optie, ik denk ook niet dat die populair gaat worden. Chrome accenten zag je ook op de laatste S en V40's. Als dat geen voorteken is.J0YR1D3R schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:08:
[afbeelding]

Na wat aandringen heb ik gelukkig toch een vervangwagen kunnen krijgen. Nog een vrij deftige ook: V70 I TDI
Het stuur staat niet recht, het koppelinspedaal piept wat, maar verder is het wel een aangename bak om in te rijden met vrijwel alle comfort aanwezig wat we vandaag ook kennen in onze Volvo's. Hier en daar wat knopjes afgesleten, maar niet abnormaal met de 344k km op de teller
[ Voor 9% gewijzigd door ppFreddy op 25-08-2011 02:09 ]
Als 1.6 D2 DRIVe S/S Limited Edition is de V50 ineens heel interessant geworden als volgende leasert. Het duurt alleen nog minimaal tot december totdat ik mag bestellen... Als-in december nog te bestellen is, wordt dit mogelijk de configuratie:

Mooie samenstelling hierboven, zou hem icm het beige interieur graag in het blauw willen zien (ala Audi)

Het leer is overigens wit, niet beige
Ik heb ook echt geen idee hoelang deze leverbaar is, wel weet ik dat we nu al enorm lang de V70 R-Design te koop hebben als 'aanbieding' dus ik vermoed dat deze nog wel even leverbaar is.
Je gaat iig enorm er op vooruit qua auto.
Zag hem ook staan langs de snelweg (op een advertentie) en heb hem gister ook even samengesteld. Niet verkeerd en ook qua netto maandlasten erg goed te doen. Wel jammer dat het een relatief "oud" model is (7 jaar alweer) maar in deze uitvoering zeker niet verkeerd.Wok schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:30:
Volgens de site zou-ie ook in Caspian Blue leverbaar moeten zijn, maar van die kleur hebben ze geen plaatje
Het leer is overigens wit, niet beige
Bovendien vind ik het design van de V50 tijdloos. Ik vind het model nog steeds 'fris' ogen
Reden dat de V50 met stip op mijn leaselijst is gekomen is de hernieuwe ervaring die ik vanmiddag opdeed. Een collega heeft een 2008 V50 1.6D Momentum en daar reed ik vanmiddag even in om de boodschappen te doen voor de lunch. Ik reed er zó mee weg... Ik hoefde niet eens te wennen aan de koppeling... Alsof ik die auto al jaren reed
Maak voor de zekerheid toch een proefritje... Ik heb zelf een 1.6D gehad en een 1.6D DrivE (voelde rustiger), beide met een 5-bak. Ik heb nu een D3 (dus dat is geen vergelijk natuurlijk), maar de D2's die sommige collega's rijden, rijden echt minder lekker dan de oude 1.6D DrivE. Koppeling voelt anders, versnellingen zijn anders en al met al is hij echt onzuiniger dan de 1.6D DrivE bij de meesten.Wok schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:06:
^^ True, maar het voordeel van 'oud model' is wel dat het ding volledig uitontwikkeld en dus - behoudens een maandagochtendexemplaar - überbetrouwbaar is.
Bovendien vind ik het design van de V50 tijdloos. Ik vind het model nog steeds 'fris' ogen
Reden dat de V50 met stip op mijn leaselijst is gekomen is de hernieuwe ervaring die ik vanmiddag opdeed. Een collega heeft een 2008 V50 1.6D Momentum en daar reed ik vanmiddag even in om de boodschappen te doen voor de lunch. Ik reed er zó mee weg... Ik hoefde niet eens te wennen aan de koppeling... Alsof ik die auto al jaren reedNu is dat ook niet heel gek, aangezien de aandrijflijn van die auto grotendeels identiek is aan die van m'n 308, maar toch een prettige ervaring
Jammer is bij de Lim. Ed. dat je keuze in kleur en velgen zo beperkt is. De vorige edities (Sport) zijn er altijd vaak ongeveer een jaar geweest. Ik ga er vanuit dat je deze tm mei volgend jaar kan bestellen. Eventueel kan je op de volvocars.nl site een overzicht vinden met brochures en daar zijn ook de speciale versies in terug te vinden (kan je kijken hoe lang de speciale modellen overleefd hebben).
Het is overigens volgens mij geen facelif, maar een optie voor het nieuwe modeljaarJ0YR1D3R schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:08:
[afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door fredkroket op 25-08-2011 13:13 ]
Let wel even op de leaseprijs. Die is op zijn zachtst gezegd nogal slecht voor de V50. De auto is natuurlijk al lang op de markt, en het aanbod occasions is, zeker voor de vraag, erg groot.Wok schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:55:
Is er hier toevallig iemand die inside info heeft over hoe lang de V50 Limited Edition nog leverbaar blijft?
Als 1.6 D2 DRIVe S/S Limited Edition is de V50 ineens heel interessant geworden als volgende leasert. Het duurt alleen nog minimaal tot december totdat ik mag bestellen... Als-in december nog te bestellen is, wordt dit mogelijk de configuratie:
[afbeelding]
Andere auto's in deze klasse hebben een veel betere leaseprijs dan de V50.

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 25-08-2011 13:17 ]
Had ik ook al gekeken, maar bij mijn werkgever ligt die dus ook (mede door de lagere catalogusprijs) behoorlijk gunstigPWM schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:15:
[...]
Let wel even op de leaseprijs. Die is op zijn zachtst gezegd nogal slecht voor de V50. De auto is natuurlijk al lang op de markt, en het aanbod occasions is, zeker voor de vraag, erg groot.
De Limited Edition is op dit moment juist erg gunstig qua leaseprijs; daarom is-ie juist heel interessant gewordenPWM schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:15:
[...]
Let wel even op de leaseprijs. Die is op zijn zachtst gezegd nogal slecht voor de V50. De auto is natuurlijk al lang op de markt, en het aanbod occasions is, zeker voor de vraag, erg groot.
Waarom ga je al een nieuwe auto samenstellen als je net een nieuwe Golf hebtJ0YR1D3R schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:21:
[...]
Had ik ook al gekeken, maar bij mijn werkgever ligt die dus ook (mede door de lagere catalogusprijs) behoorlijk gunstigIk kan me niet herinneren dat ik voor het in de leaselijst opgenomen bedrag een vergelijkbare (of zelfs kalere) uitvoering eerder wél kon leasen.
Het is wel herkenbaar hoor
Begin dit jaar ook een nieuwe auto voor mijn vrouw gekocht en besloten hier een jaar of 5/6 mee te gaan doen. Toch kijk ik geregeld bij diverse sites of er toevallig toch niet iets interessants voorbij komt
Het is goed toeven in de V50, zit nu bijna op de 29k in kilometers en nog geen grote problemen gehad. Alleen een roetfilter sensor die een keer roet in het eten gooide
flickr - WOT Profile - Game PC
Ok, had even vergelijk gemaakt bij onze leasemij (Leaseplan) waar hij flink duurder uitkomt dan een vergelijkbare auto (Golf Variant, Focus, etc.). Kan natuurlijk zijn dat Leaseplan zelf al Volvo's genoeg heeftJ0YR1D3R schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:21:
[...]
Had ik ook al gekeken, maar bij mijn werkgever ligt die dus ook (mede door de lagere catalogusprijs) behoorlijk gunstigIk kan me niet herinneren dat ik voor het in de leaselijst opgenomen bedrag een vergelijkbare (of zelfs kalere) uitvoering eerder wél kon leasen.
Kom er net achter nadat auto wat schokte tijdens het rijden dat de velg rechtsachter zo heet is dat ik m niet aan kan pakken....de andere 3 is niks mee aan de hand, dus lijkt me een gevalletje blokkerende rem..?
Als ik t wiel eraf haal, is er op een of andere manier iets wat ik zelf kan proberen om dat te fixen, of moet ik morgen ff langs garage? (t was iig wel zo heet dat ik er niet meer mee op en neer naar mijn werk ga, geen zin in een fikkende band of een ploffer...)
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
mwoah, t was echt like gloeiend heet...vraag me af hoe lang zo'n band dat houdt...lijkt me niet eeuwig..?Joopieboy schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 18:25:
Je band zal niet in de brand vliegen of klappen, het is puur het wiel wat continue word afgeremd doordat de zuiger niet meer terugkomt. Je zal hierbij de boel moeten loshalen en de zuiger en remklauw moeten reviseren, beste is dan ook om direct nieuwe achterschijven en blokken eronder te zetten.
klinkt iig weer als een duur geintje...
ik rijd wel ff naar de volvo garage morgenvroeg, ga er ook niet zelf een klooien ook...
Een warme band kan wel resulteren in een klapband maar veel minder snel dan bijvoorbeeld een spijker of schroef erin.
maar out of curiosity...hoe komt het dat zo'n klauw vast komt te zitten? Ik kan me indenken dat dat gebeurt als de handrem niet goed loskomt oid, maar die gebruik ik echt nooit...bij gewoon remmen zou zoiets toch niet moeten mogen gebeuren?
Hoe zo'n klauw vast kan komen zitten: uitdroging van de rubbers van de cilindertjes, een cilinder die kantelt, enz enz.
Omdat een collega van me wel in de markt is voor een nieuwe auto en ik vaak geschikt ben voor vragen over dat onderwerpfredkroket schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:28:
[...]
Waarom ga je al een nieuwe auto samenstellen als je net een nieuwe Golf hebt.
Er komt vuil en ijzerrommel tussen de vettigheid die ervoor zorgt dat de zuiger in en uit de klauw kan, hoe vuiler dit word, hoe slechter hij remt tot hij een keer vast zit. Corrosie is vaak ook een probleem.kamstra schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:05:
hmm ok...
maar out of curiosity...hoe komt het dat zo'n klauw vast komt te zitten? Ik kan me indenken dat dat gebeurt als de handrem niet goed loskomt oid, maar die gebruik ik echt nooit...bij gewoon remmen zou zoiets toch niet moeten mogen gebeuren?
Hou je misschien de rem vast bij het stilstaan bij een stoplicht na het remmen? Beste is om deze los te laten als je op een vlakke weg staat, scheelt het risico op kromme voor schijven.
En meestal als een auto wat ouder word heb je hier wel kans op, gewoon slijtage.
Deze Volvo Amazon zou meer dan 2 miljoen kilometer hebben gereden.
Ik vond het wel nogal misleidend aangezien deze al op de 5de motor loopt en de 6de motor al klaar staat om erin te steken.
Wat een onzin ookEen motor gaat ten hoogste 360.000 kilometer mee

Dacht ik ook. Toen ik de kop las dacht ik dat het nog de originele motor was. Aangezien het om een Volvo gaat zou dat ook niet verwonderlijk zijn. Maar toen ik las dat er al 5 motor's hebben ingezeten vond ik het toch niet echt waardig om het zo te omschrijven.
Mijn volvo heeft nu 4,7 ton op lpg met het orginele blok en dit zonder problemen!Bart-Willem schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:00:
Inderdaad, de P1800 van die Irv Gordon heeft meer dan 2 miljoen mijl erop zitten en die motor heeft maar 1x een revisie gehad (bij 6 ton ofzo, daarna dus nooit meer).
Hij is nu trouwens te koop wegens de aanschaf van een nieuwe v70.
Voor foto's en informatie zie:
http://auto.marktplaats.n...43aqi98Pmwgdxw%3D%3D&df=1
[ Voor 31% gewijzigd door MrN op 03-09-2011 16:36 ]
Gek hè, als je bedenkt dat het op 3 schroefjes na dezelfde auto is?Touchdomex schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:17:
[...]
Ik vind hem eigenlijk meer iets weghebben van een grotere Ford Focus CC...
[afbeelding]

V50 en C30 zijn trouwens ook gebouwd op het Focus-platform.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Paar weken bij de Volvo dealer geweest voor de V50.Wok schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:55:
Is er hier toevallig iemand die inside info heeft over hoe lang de V50 Limited Edition nog leverbaar blijft?
[afbeelding]
Die gaf aan de de LE net op de markt is en verwacht dat deze nog wel tot eind van het jaar te bestellen is.
Zelf denk misschien wel tot de nieuwe V40 (vervanger V50)
Mooi model, zit er zelf dus ook naar te kijken en verwacht ook ergens rond nov/dec er een te gaan bestellen.....
wijze woorden
Klinkt als de ideale leasebak, het is een echte auto met 0% bijtelling
V40, waar haal je dat vandaan?Zosas schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:44:
[...]
Paar weken bij de Volvo dealer geweest voor de V50.
Die gaf aan de de LE net op de markt is en verwacht dat deze nog wel tot eind van het jaar te bestellen is.
Zelf denk misschien wel tot de nieuwe V40 (vervanger V50)
Mooi model, zit er zelf dus ook naar te kijken en verwacht ook ergens rond nov/dec er een te gaan bestellen.....
Nee deze blijft idd een goed jaar leverbaar, tot de V30 op de markt gaat komen. Dat is halverwege volgend jaar. Verder staan er nog wat dingen op stapel, maar dat komt allemaal wel tzt.
V30, waar haal je dat vandaan?Joopieboy schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:17:
[...]
V40, waar haal je dat vandaan?
Nee deze blijft idd een goed jaar leverbaar, tot de V30 op de markt gaat komen. Dat is halverwege volgend jaar. Verder staan er nog wat dingen op stapel, maar dat komt allemaal wel tzt.
Nu ontlopen de V50 en V60 elkaar niet zo qua ruimte, dus ik denk (heb gehoord) dat de opvolger kleiner zal zijn dan de huidige V50, dus daarmee stuk minder interessant voor mij.
Het is een ruimere C30 en kleinere V50. Mijns inzien valt hij dan redelijk tussen wal en schip. Zeker gezien de prijs van V60 en wat je daarvoor terug krijgt qua ruimte.
De dealer gaf aan dat het een V40 zou gaan heten.... ook op basis van aannames.
wijze woorden
Komt je vakantietrauma weer naar bovenBart-Willem schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 18:41:
Een remklauw losmaken zal niet veel kosten. Vervangen is wel wat duurder maar het is niet zo duur als wanneer de wiellager aan gort is (die zijn vanaf de 850 behoorlijk prijzig: reken op 250 Euro ex BTW plus arbeidsloon van circa 1-1,5 uur). Nu is het op zich ook niet duur maar het is geen tientjeswerk meer zoals bij een Amazon of 240.
Een warme band kan wel resulteren in een klapband maar veel minder snel dan bijvoorbeeld een spijker of schroef erin.

Asus Zenbook i7 256gb
Het ding is gebaseerd op de C30, het is eigenlijk dus een 5-deurs C30.loeberce schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:28:
Kleiner dan de V50? Was die niet klein genoeg dan?
Grrr.Ghostrider schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:45:
[...]
Komt je vakantietrauma weer naar boveniets met een handrem en wiellagers
[ Voor 80% gewijzigd door Bart-Willem op 09-09-2011 12:16 ]
M'n nieuwe S60 ophalen bij de dealer
Alvast een kleine preview:

En 1 met een motorFire_Bird schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:18:
Volgende week donderdag is het dan zo ver!
M'n nieuwe S60 ophalen bij de dealer
Alvast een kleine preview:
[afbeelding]
[afbeelding]
Buitenkan van de S60 vind ik matig (vooral van de zijkant), maar interieur is echt top.
Dat is mij ook opgevallen inderdaad, maar ook veelal zakelijk natuurlijk ivm de 20% bijtelling.PWM schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:21:
[...]
En 1 met een motorDe meeste S60/V60's die ik langs zien komen hebben de 1.6D aan boord met 3pk En R-design uiterlijk natuurlijk
Buitenkan van de S60 vind ik matig (vooral van de zijkant), maar interieur is echt top.
Ik heb gekozen voor de T4 als krachtbron met een powershift automaat om alles netjes naar de voorwielen te brengen
Zit er nog wel aan te denken om hem te chippen, vooral om het koppel (van 240 naar 304Nm)
Tsja, er zijn Volvo dealers die dat doen met behoud garantie, dus waarom nietFire_Bird schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:24:
Zit er nog wel aan te denken om hem te chippen, vooral om het koppel (van 240 naar 304Nm)

En ik heb even een filmpje geüpload.
[ Voor 39% gewijzigd door Bart-Willem op 09-09-2011 20:28 ]

Het grootste minpunt van deze auto? Dat ik zelf moet schakelen
De V50 is naar automobiele maatstaven 'hoogbejaard'. Hoewel de 'kraaienpootjes' zichtbaar beginnen te worden, weet de V50 haar werkelijke leeftijd echter nog altijd goed te verhullen. Debet hieraan is de glad ontworpen koets zonder tierlantijnen. Het lijnenspel is erg clean waardoor het ontwerp nog altijd relatief fris oogt.
Aan de binnenkant is duidelijker te merken dat de tijd niet heeft stilgestaan:

Het gaat te ver om het interieur gedateerd te noemen, maar het ontwerp en materiaalgebruik zijn duidelijk van een generatie terug: de knoppen op het stuur zijn bijvoorbeeld vrij grof uitgevoerd, evenals de bedieningshendels aan weerszijden van de stuurkolom. Uitzondering hierop is de zwevende middenconsole. Dit stijlelement wordt dan ook nog altijd toegepast in modernere Volvo's.
Het interieur mag dan weliswaar op leeftijd zijn; ergonomisch is het nog altijd uitstekend. Alle bedieningsorganen zitten daar waar je ze verwacht. Alleen de bediening van de RTI navigatie vraagt even gewenning. De knoppen hiervoor zitten aan de achterzijde van het stuur verstopt, buiten het zicht. Het systeem kan ook worden bediend met een losse afstandsbediening, maar de concurrentie levert makkelijker te bedienen systemen.
Het instrumentenpaneel laat aan duidelijkheid niets te wensen over:

Die 260 op de snelheidsmeter is natuurlijk wel schromelijk overdreven
Zoals bekend, excelleert Volvo als het op het meubilair aankomt. Met de V50 is dat niet anders: ik pleit voor een Europese richtlijn waarin Volvo-stoelen als standaard verplicht moeten worden gesteld voor alle auto's
Wat verder bijdraagt aan een goede zitpositie is de verstelbaarheid van het stuur. Wat kun je dit stuur ontzettend ver naar je toe trekken! De V50 scoort hier flink punten. Enkele punten kunnen echter meteen weer ingeleverd worden als we het gaan hebben over het zicht rondom. Door het oudere ontwerp is het zicht naar achteren erg goed te noemen. Schuin naar voren gaat het echter mis. De A-stijlen zijn erg dik wat toch een behoorlijke dode hoek geeft.
Een zwak punt van de V50 is de ruimte achterin. Om helemaal achterin te beginnen:

De kofferruimte is netjes van vorm, maar een echte pakezel zal de V50 niet worden.
De V50 kreeg altijd flinke kritiek over de ruimte op de achterbank. Die kritiek is echter maar deels terecht, want ik kan zowaar fatsoenlijk 'achter mezelf' zitten. Met mijn 1m85 ben ik toch zeker geen kleintje te noemen
Tijd om te rijden. De V50 is technisch sterk verwant aan de vorige generatie Ford Focus. Als ik de autopers moet geloven, zou dat betekenen dat de V50 snaarstrak op de weg ligt. Eerlijk gezegd heb ik daar weinig van gemerkt, puur omdat ik de grenzen niet heb opgezocht. De auto nodigt daar ook niet toe uit: het is een reisauto, geen sportieveling.
Dat gezegd hebbende: kilometers vreten doet de V50 met het grootste gemak. The car was made for that. Volvo heeft veel aandacht besteed aan de geluidsisolatie en met succes: bij 130 km/u op de teller voelt de V50 veel stiller aan dan veel modernere C-segmenters die ik onlangs heb gereden (C4, Giulietta, Golf, 308) en doet hij niet of nauwelijks onder voor een D-segmenter als de Peugeot 508.
Voor de aandrijving zorgt een 1,6-liter dieselmotor met een vermogen van 115pk en een koppel van 270Nm. In de basis is dit nog altijd de dieselmotor die door Ford en PSA samen is ontwikkeld, al heeft Volvo (Ford eigenlijk, aangezien dit blok ook in de Focus en Mondeo ligt) duidelijk voor een andere afstelling gekozen dan PSA.
In de V50 moet je de motor nadrukkelijk boven de 1500 toeren houden; daaronder is er echt niemand thuis. Hoe klein ook: er is toch een duidelijk waarneembaar turboga(a)t(je). Blijkbaar probeert Volvo dit te camoufleren/compenseren door de eerste versnelling een extreem korte overbrenging mee te geven. Wegrijden vanuit stilstand moet je met enig beleid doen, anders schiet je als een raket weg. Schakelen gaat overigens erg prettig in de V50. Het pookje ligt lekker in de hand en de slagen zijn kort.

De V50 is oorspronkelijk in de markt gezet als concurrent voor de BMW 3-serie en de Audi A4. Dat was uiteindelijk wat te hoog gegrepen, maar de V50 is uiteindelijk toch behoorlijk succesvol gebleken in de zakelijke markt. In haar nadagen lijkt de V50 echter meer en meer een alternatief te worden voor een luxe Golf, 308, Focus of A3. Zeker als Limited Edition (leer, climate control en navigatie standaard!) is de V50 zeer scherp geprijsd (zowel consumentenprijs als leasetarieven). Niet meer de jongste, maar nog zeker niet afgeschreven!
Overigens had de verkoper (De Beemd, Eindhoven/Best) het er ook over dat er, naast een vijfdeurs variant van de C30, een aparte V30 op stapel staat en zelfs een XC30. De S40/V50 Limited Edition zal in ieder geval tot eind dit jaar worden gevoerd. De verkoper verwachtte dat daarna óf de LE in het gamma blijft tot de opvolger er is (mogelijk Q3 2012) óf dat er een nog luxere versie komt, vergelijkbaar met de Edition I en Edition II van een paar jaar geleden. Een 'vacuüm' tot aan het nieuwe model verwachtte hij niet.
Ik lees dat wel vaker, ook als minpunt, maar de bediening van de Volvo Navi vond ik juist een enorm pluspunt.Wok schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:27:
Alle bedieningsorganen zitten daar waar je ze verwacht. Alleen de bediening van de RTI navigatie vraagt even gewenning. De knoppen hiervoor zitten aan de achterzijde van het stuur verstopt, buiten het zicht. Het systeem kan ook worden bediend met een losse afstandsbediening, maar de concurrentie levert makkelijker te bedienen systemen.
Ik kon blindelings met het ding omgaan. Door de menu's heen gaan is me in geen auto sneller gelukt dan in die V50 met die bediening achter het stuur. Toen ik hem kreeg (denk 2006) dacht ik de eerste week ook dat het misschien niks was, maar daarna.... Super.
Ik heb na mijn V50 een Mondeo gehad met touchscreen, en heb nu een gloednieuwe A4 met MMI Plus en spraakbediening (de beste die ik ken, vlekkeloos), maar geen systeem werkte sneller dan de V50 met stuurbediening
Met het huidige prijsmodel is de V50 een echte prijspakker. Je hebt wel gek als je in een Golf/Focus/Astra o.i.d. stapt, terwijl je voor 29k een volle Volvo V50 hebt.
Mijn V50 was nog gewoon 45k, zonder leer, zonder Xenon. Ja, je stapt nu echt in een mooie bak voor "weinig"
[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 09-09-2011 22:14 ]
Momenteel rijd ik privé een Peugeot 205 met een groot glazen schuifdak. Daar kan het panoramadak van mijn zakelijke 308 niet tegenop, puur omdat het dak van de 308 niet open kan...
En waar gebruik je het schuifdak dan voor? In mijn V70 zit er ook een, maar ik gebruik hem vrijwel nooit. Ieder zijn eigen voorkeuren en wensen - en dat zijn er bij mij heel watWok schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:24:
Xenon en schuifdak zijn helaas niet te krijgen op de Limited Edition. Dat maakt dat de V50 nog niet direct eerste keus is. Xenon en/of leer wil ik nog wel offeren als ik verder een auto naar mijn wens kan rijden, maar een open dak staat toch wel erg hoog op mijn wenslijst.
Momenteel rijd ik privé een Peugeot 205 met een groot glazen schuifdak. Daar kan het panoramadak van mijn zakelijke 308 niet tegenop, puur omdat het dak van de 308 niet open kan...

Bij mijn volgende zal er ook zeker een schuifdak in moeten zitten. Bij voorkeur dan wel in combinatie met airco, dat is handig om de auto snel wat koeler te krijgen.
Een schuifdak is gewoon heerlijk! Airco is natuurlijk erg prettig, maar de zon op je hoofd is nog veel lekkerder
Dit topic is gesloten.