Het grote Volvo topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 84.502 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Freek schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:42:
Sinds vorige week donderdag eigenaar van onderstaande unit, een V40 1.8 Exclusive uit '97. Heeft pas 174.000 gelopen, wat kleine beschadigingen aan de binnenkant maar voor de rest best wel een nette wagen. Ik zag net dat er vocht in een van de koplampen zit (door een scheurtje in het glas), passen de koplampen van de nieuwere V40's ook gewoon op het oude model?

[afbeelding]

Mijn vorige auto was een Ford Transit bestelbus uit '96 dus qua comfort e.d. ga ik er aardig op vooruit, rijdt echt heerlijk.
De lampen passen volgens mij wel, maar zouden verschillen van stekker heb ik opgevangen.
De pinkers zijn korter dan de fase2 en 3 modellen.

Maar als je op ebay kijkt vind je kant en klare pinker/lichtblok setjes voor een fase 1 met heldere glazen ;)
Of je kan ook enkel de glazen vervangen door heldere , maar dan moet je wel nog andere pinkers hebben. Anders is het geen zicht natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Cleyman op 21-07-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PWM schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:59:
De Volvo 740 gaat dit jaar een ander baasje krijgen hebben we besloten. Doet een beetje pijn, maar hij is niet heel handig meer nu mijn vrouw meer gaat rijden.

Wel zonde, heb er net 1000,- ingestoken. Hij is technisch nu ook in perfecte staat, altijd starten, mooie loop, prima bak :) Verkoop heeft ook geen bloedspoed. Misschien ruil ik hem wel in op een nieuwe(re) auto.

Een Volvo 740 2.3GL Automaat uit 1991 zal anders geen recordprijs pakken. Zijn 160k kilometer stand is nog wel een USP :)
Tip: zet 'm te koop bij de 700-vereniging. Daar zijn genoeg figuren die zo'n ding met een lage km-stand zoeken. :P

Overigens is het wel vreemd dat die van jou 1 op 8 loopt: m'n vriendin heeft exact dezelfde (ook de B230F met AW71 automaatbak, maar dan een 90'er) en dat ding loopt vrolijk 1 op 11. Op vakantie vorig jaar zelfs 1 op 12,5. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ook maar eens hier posten... :w

Mijn eerste auto was een Volvo V40 1.9 Diesel, 95PK uit 1999.
Hier op Zandvoort:

1 )
Volvo V40

Daarna heb ik een V50 2.0 Diesel, 136PK uit 2005 gekocht. En dit is nog steeds m'n primaire transportmiddel.
2 Jaar geleden even -in stijl- ingereden: Rondje Denemarken, Noorwegen, Zweden, Denemarken.
Totaal iets van 6000km. :) Onderweg nog wat foto's geschoten.

[Jeremy Clarkson Top Gear stemmetje...]
A Volvo drivin' through Volvo Country!
[/Jeremy Clarkson Top Gear stemmetje...]

2 )
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nLwXmVdOrN6qp42iq2gaUX2s/medium.jpg

3 )
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Nle44zda3JrMM6HiFSQp12Dw/medium.jpg

Ja hij is smerig... Maar het was laat, een zaterdag en in heel Gothenburg waren er geen cars washes
meer open... Bovendien moet een Volvo gebruikt worden :)

4 )
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P5XZE2S5EYXUNcrHw07pOIP8/medium.jpg

5 )
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KNRRZi7OjSIuH6AK6hdDDLyX/medium.jpg

Die Focus in de achtergrond is het stiefzusje (dus welkom) zullen we maar zeggen... :)
En om af te sluiten:

6 )
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SXjGMCdlkNRmztSxtKYVQgbO/medium.jpg

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bl@ckbird schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:41:
Ook maar eens hier posten... :w

Mijn eerste auto was een Volvo V40 1.9 Diesel, 95PK uit 1999.
Hier op Zandvoort:

1 )
[afbeelding]

Daarna heb ik een V50 2.0 Diesel, 136PK uit 2005 gekocht. En dit is nog steeds m'n primaire transportmiddel.
2 Jaar geleden even -in stijl- ingereden: Rondje Denemarken, Noorwegen, Zweden, Denemarken.
Totaal iets van 6000km. :) Onderweg nog wat foto's geschoten.

[Jeremy Clarkson Top Gear stemmetje...]
A Volvo drivin' through Volvo Country!
\[/Jeremy Clarkson Top Gear stemmetje...]

2 )
[afbeelding]

3 )
[afbeelding]

Ja hij is smerig... Maar het was laat, een zaterdag en in heel Gothenburg waren er geen cars washes
meer open... Bovendien moet een Volvo gebruikt worden :)

4 )
[afbeelding]

5 )
[afbeelding]

Die Focus in de achtergrond is het stiefzusje (dus welkom) zullen we maar zeggen... :)
En om af te sluiten:

6 )
[afbeelding]
Sad but true heeft die Ford wel de leukste kleur van het stel :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Ja.. Het was bij een Volvo (en Ford) autoverhuurbedrijf.
Dus kleurtjes waren redelijk onopvallend.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Bl@ckbird schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:53:
Ja.. Het was bij een Volvo (en Ford) autoverhuurbedrijf.
Dus kleurtjes waren redelijk onopvallend.
Dat is altijd zo jammer... Als je zo'n C30 ziet moet daar gewoon een vlammend kleurtje op. Rood of blauw staat zo'n auto het beste. Maakt het niet eens uit welke tint van die kleuren maar de lijnen komen er zo perfect op uit.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3155/2841232994_ddb21acfa6.jpg

Dit met een T5 en een handbak is toch perfectie :9~

[ Voor 13% gewijzigd door Touchdomex op 21-07-2011 01:01 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volvo V70
bouwjaar: 2006
2.0T
Barentszblue

Afbeeldingslocatie: http://4.media.hyves-static.net/1361808771/6/9qAT/0/img1361808771.jpeg

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 01:00:
[...]

Dat is altijd zo jammer... Als je zo'n C30 ziet moet daar gewoon een vlammend kleurtje op. Rood of blauw staat zo'n auto het beste. Maakt het niet eens uit welke tint van die kleuren maar de lijnen komen er zo perfect op uit.

[afbeelding]

Dit met een T5 en een handbak is toch perfectie :9~
Persoonlijk vind ik die kleur blauw dan weer geen zich (zeker met de zwarte panelen, lelijke velgen en dan geen achterspoiler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

fredkroket schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:42:
[...]

Persoonlijk vind ik die kleur blauw dan weer geen zich (zeker met de zwarte panelen, lelijke velgen en dan geen achterspoiler).
Dit is dan ook niet het juiste model maar puur voor de kleur ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.yourvirtualgarage.com/images/cars/large/volvo_c30.jpg

Dit is al veel beter wat ik bedoel. Deze uitvoering al eens in het echt mogen bezichtigen bij een dealer en hij is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

De S60 moest voor een beurt en MOT/APK... vier nieuwe banden nodig wat mis met de anti roll bar...
Zal dus wel een prijzig grapje worden, maar ja voor de rest rijd ik vrij goedkoop...
Stukken goedkoper dan toen ik leasde iig..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
paar foto'tjes na 't schoonmaken, de roest op de velgen is er wel afgeremd :P.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/156enom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2nr35sp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/jq1e9y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/34q4sgh.jpg

specs:

S70 2.5 'europa' automaat
2.5 10V 144pk
'97, 285dkm ervaring :9

//edit

to-do:

nieuwe accu denk ik, 'lampje' is zwart, dus zou vervangen moeten worden. vraag is, hoelang je er nog mee door kan rijden :P.
moeten nieuwe bandjes onder, deze hebben minimaal profiel. verder als sept/okt is denk ik niet erg veilig.

ik wil eigenlijk 17inch, te weten 205/45/17 met mooie velgjes. pegasus R velgen nieuw zijn erg duur, en aan de ene kant toch ook wel weer fout als je geen 'R' bak heb. de Comet velgen vind ik ook super. word alleen nog niet erg vrolijk van de kosten :/ , de 15inch bandjes / velgen die er nu onder zitten vind ik toch te klein/braaf. het is al niet geheel een auto voor 21jarige, wil 'm overigens niet fout maken, maar knappe velgen / grotere bandjes maakt 'm al flink wat stoerder denk ik..

[ Voor 50% gewijzigd door thijszor op 21-07-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:56
Feli thijszor! Misschien een spoiler erop? Dat is echt niet fout (vind ik) en doet het toch zeker sportiever ogen. Had die van mijn vader ook, en dan in groen krijg je ongeveer dit:Afbeeldingslocatie: http://images.gtcarlot.com/gtgallery/photo.php?id=11360423

Had ie dan uranus 20-spaaks velgen (zie hier, pagina 3 rechtsonder) onderzitten, die het naar mijn mening weer wat minder sportief maakten, eerder chique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Spoiler staat ook op de wenslijst ja, zoals op de foto is het inderdaad een flink sportievere uitstraling. ik wil een beetje van de chique uitstraling af ja, moest al lang zoeken voor zwart leder interieur zonder hout inleg, daar kreeg ik ook de kriebels van :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:46:
[...]

[afbeelding]

Dit is al veel beter wat ik bedoel. Deze uitvoering al eens in het echt mogen bezichtigen bij een dealer en hij is perfect.
Ok, het wordt al beter... Maar toch zie ik hem dan liever in Passion Red Solid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 20:12

Tomatoman

Fulltime prutser

fredkroket schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:14:
[...]

Ik geloof dat tomatoman nog een S80 2.4 automaat te koop had voor een leuke prijs. Misschien hem eens contacten.
Klopt, hij is 'over' en we willen hem kwijt :). Als je info wilt stuur je maar een DM.
Joopieboy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:14:
[...]

Prachtige velgen zeg! En met die soort platte banden loop je altijd wel het risico om je velgen te raken...
Ik raad je iig om eens te kijken naar Bridgestone ER300's, Michelin links laten, Pirilli zijn leuke gumbandjes, Goodyear Eagle F1 Asymetric (niet de gewone) zijn super banden, etc. :)

[...]
Aangezien een nieuw setje A-merk banden inclusief nieuwe ventielen, uitbalanceren en monteren al bijna 1000 euro kost, heb ik het deze keer anders gedaan. Bij een bedrijf dat handelt in banden die van lease-auto's afkomen heb ik een nette setje Goodyear Eagle NCT5 gekocht met nog 5 mm profiel erop. Dat kostte 340 euro. Mijn vrouw rijdt zo'n 15000 km per jaar met de auto, inclusief de kilometers op winterbanden (die zitten op de huidige velgen). Met dit setje zomerbanden redt ze het vast wel tot het eind van volgend jaar. Op die manier kunnen we de kosten een beetje spreiden :)
kluyze schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:33:
[...]
Zou ik mogen weten wat je daar nu aan kwijt bent? Wat kost zo een setje nieuw? €1000-€1500.

Edit:
Trouwens, niet omdat ik een stoeprandrijder ben of zo :p Mijn velgen hebben volgens mij zelfs nog geen enkel krasje! Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Nieuwe set kost 2000 euro exclusief banden :X; ik ben ze nergens goedko-per tegengekomen. Ik heb betaald:
• 320 of 350 euro voor de zwaar beschadigde velgen (ik weet de prijs niet meer precies)
• 270 euro voor het herstelwerk bij www.velgenherstel.nl (aanrader!)
Dat is bij elkaar 620 euro plus wat tijd en wat kilometers. Ik zag trouwens bij het monteren van de banden dat een van de velgen niet helemaal rond was. Ik denk dat het wel meevalt, maar als het echt nodig is komen er dus nog wat kosten bij voor het richten van de velg.

Totale kosten zijn dus zo'n 1000 euro geweest, inclusief banden waar nog de helft van het profiel op zit. Een nieuwe set met nieuwe banden had ongeveer 3000 euro gekost. Al met al een passende prijs voor een gebruikte auto :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hoe komen jullie aan de belachelijke bedragen voor dat soort banden? :? Ik ga binnenkort preventief die rot-Conti's eraf donderen bij m'n V70 (er zit nog 5-6mm op maar die herriebanden maken me knettergek en met een beetje regen is de grip echt om te janken :'( ). Had al uitgezocht dat de goede banden die Joopieboy noemt niet meer dan 125 Euro per stuk zijn. Het is wel 16-inch, wat goedkoper is dan 18-inch maar het lijkt me stug dat 18-inch bandjes dubbel zo duur zijn. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
2k? :o

Vreemd, als ik bij mijn nieuwe auto een setje velgen (ben niet 100% zeker 17" of 18", ik denk 17") als accessoire bijnam was ik maar €1500,- kwijt, incl. rubber. En accessoire wilt dan toch zeggen dat je 2 setjes hebt. De standaard velgen die bij de auto van fabriek af zitten (met mijn opties was dat 16" alu) plus de gekozen velgen.
Duurste setje dat ik als optie op mijn s40 kon nemen was €1750,-

De 18" zal dan wel wat duurder zijn maar 2k vind ik wel hoog. Nuja, dan zou ik inderdaad ook naar zo een oplossing grijpen.

Zit daar zo een verschil op als je een setje bij de wagen koopt of achteraf?

Edit:
En in het verleden was voor mij inderdaad een (16") A-merk bandje, gemonteerd. Niet meer als €110; per band.

[ Voor 8% gewijzigd door kluyze op 22-07-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

kluyze schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:32:
2k? :o

Vreemd, als ik bij mijn nieuwe auto een setje velgen (ben niet 100% zeker 17" of 18", ik denk 17") als accessoire bijnam was ik maar €1500,- kwijt, incl. rubber. En accessoire wilt dan toch zeggen dat je 2 setjes hebt. De standaard velgen die bij de auto van fabriek af zitten (met mijn opties was dat 16" alu) plus de gekozen velgen.
Duurste setje dat ik als optie op mijn s40 kon nemen was €1750,-

De 18" zal dan wel wat duurder zijn maar 2k vind ik wel hoog. Nuja, dan zou ik inderdaad ook naar zo een oplossing grijpen.

Zit daar zo een verschil op als je een setje bij de wagen koopt of achteraf?
Als je in de optielijsten van Volvo kijkt, zie je meerprijzen voor wielen in plaats van de standaard wielsets. Je krijgt die set er dus niet als tweede set bij!

Natuurlijk is het wel mogelijk om een tweede set erbij te nemen, maar 1500 euro is echt krap. Volvo heeft wel een beperkt assortiment aantrekkelijk geprijsde velgen: 190 euro voor een 17 inch velg. Die 190 euro is exclusief BTW en exclusief banden, zodat je voor de velgen 900 euro inclusief BTW kwijt bent. Dan blijft er van die 1500 euro nog 600 euro over voor banden. Voor dat geld kun je misschien net een A-merk band krijgen als het een actieset is in combinatie met de velgen.

Bij 18 inch kent Volvo geen genade meer en zit je voor de meeste modellen rond de € 2000 voor een losse set. De meerprijs ten opzichte van de standaard 17" set op een V70 is natuurlijk lager, maar is nog steeds fors.
Edit:
En in het verleden was voor mij inderdaad een (16") A-merk bandje, gemonteerd. Niet meer als €110; per band.
Bart-Willem schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:30:
Hoe komen jullie aan de belachelijke bedragen voor dat soort banden? :? Ik ga binnenkort preventief die rot-Conti's eraf donderen bij m'n V70 (er zit nog 5-6mm op maar die herriebanden maken me knettergek en met een beetje regen is de grip echt om te janken :'( ). Had al uitgezocht dat de goede banden die Joopieboy noemt niet meer dan 125 Euro per stuk zijn. Het is wel 16-inch, wat goedkoper is dan 18-inch maar het lijkt me stug dat 18-inch bandjes dubbel zo duur zijn. :+
Als ik op www.autobandenmarkt.nl kijk en zoek naar A-merken in de maat 245/40R18, kost de goedkoopste band ruim 200 euro, exclusief montage. Als jullie tips hebben waar het goedkoper kan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

http://webshop.forsgoedko...elds%5Bquality%5D=&page=0

En dat zijn nieuwprijzen. Ze hebben ook 2e hands ex-leasers uit Duitsland voor spotprijzen (denk 25 ~ 50 € p/s). Ze zitten wel in Nieuw Buinen, dus dat is voor sommige mensen niet om de hoek :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

WhizzCat schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:23:
http://webshop.forsgoedko...elds%5Bquality%5D=&page=0

En dat zijn nieuwprijzen. Ze hebben ook 2e hands ex-leasers uit Duitsland voor spotprijzen (denk 25 ~ 50 € p/s). Ze zitten wel in Nieuw Buinen, dus dat is voor sommige mensen niet om de hoek :)
Ook hier rond de 200 euro voor de A-merk banden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vrij recent een S80 uit 07 gekocht binnenkort maar is plaatjes schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:57
Het zal heus wel aan mij liggen en het is geheel off-topic maar kan zó slecht tegen dat "is", "me" etc. gedoe :(

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nette auto zeg! :) Ik voeg u zo toe. Leren stuur is echt super fijn trouwens. :)
Gave foto's zeg! :D Ik voeg u ook eens toe zo. :)
Nette V70 zeg, een van de mooiste kleuren ook, ik voeg u ook even toe. :)
Touchdomex schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:46:
[...]

[afbeelding]

Prachtige uitvoering zo! Ik vind het bij de huidige facelift C30 ook erg goed staan, een beetje fellere kleur (zoals dat speciaal rood/oranje) en dan een R-Design kit. :9
thijszor schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:29:
*knip
[...]
Nieuwe set kost 2000 euro exclusief banden :X; ik ben ze nergens goedko-per tegengekomen. Ik heb betaald:
• 320 of 350 euro voor de zwaar beschadigde velgen (ik weet de prijs niet meer precies)
• 270 euro voor het herstelwerk bij www.velgenherstel.nl (aanrader!)
Dat is bij elkaar 620 euro plus wat tijd en wat kilometers. Ik zag trouwens bij het monteren van de banden dat een van de velgen niet helemaal rond was. Ik denk dat het wel meevalt, maar als het echt nodig is komen er dus nog wat kosten bij voor het richten van de velg.

Totale kosten zijn dus zo'n 1000 euro geweest, inclusief banden waar nog de helft van het profiel op zit. Een nieuwe set met nieuwe banden had ongeveer 3000 euro gekost. Al met al een passende prijs voor een gebruikte auto :)
270 euro voor herstel? Ik ga lekker naar Maasbracht toe, 40 euro per velg, hoppa. En banden regel ik via de toko bij ons naast of via de Volvo zelf, scheelt toch best veel geld. :)

Maar dat heb je dus wel netjes gedaan zo. En 2e hands banden, zolang ze goed en zonder beschadigingen zijn, en goed gebalanceerd erop zitten, en niet te oud zijn is er niks aan de hand. Kan het best begrijpen. beter 2e hands als hakkie takkie. :P
Bart-Willem schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:30:
Sja, beetje handelen, kennissen hebben, etc. :P
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 16:28:
Heb vrij recent een S80 uit 07 gekocht binnenkort maar is plaatjes schieten :)
Ik ben benieuwd. :)

Edit: en bijgewerkt, users toegevoegd. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Joopieboy op 22-07-2011 22:40 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Zo, ben je nu weer bij met de achterstallige reacties? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 01:00:
[...]

Een ex-collega rijdt nu een nieuwe S60 in een mooi rood kleurtje. :9~
Joopieboy schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:28:
[...]

[...]

Gave foto's zeg! :D Ik voeg u ook eens toe zo. :)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die 125 Euro was hier @ Profile en niet eens met korting ofzo. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
tomatoman schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:18:
[...]

Als je in de optielijsten van Volvo kijkt, zie je meerprijzen voor wielen in plaats van de standaard wielsets. Je krijgt die set er dus niet als tweede set bij!
Die velgenset heeft ACC als code, dus die wordt door de verdeler geplaatst. Er zitten dus al velgen onder. Het gaat om de 17" Freja velgen. Houd de dealer het setje dat er op zit dan zelf bij? Ik dacht dat ze tegen mij vertelden dat er dan 2 setjes bij zaten.

Duurste dat ik zie zijn 17" Spartacus en Styx voor €1750,-. 18" is (in ieder geval in deze prijslijst voor de s40) enkel te krijgen op de R-Design en dus vallen die meerprijzen nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
tomatoman schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:15:
[...]

Zo, ben je nu weer bij met de achterstallige reacties? ;)
Jep dat klopt. :P Leuk werken en bijna geen vrije tijd meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
Joopieboy schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:41:
[...]

Jep dat klopt. :P Leuk werken en bijna geen vrije tijd meer. :+
Fijn dat ik er bij sta!
Maar je hebt 128pk /265Nm ipv 102pk/ 215Nm getypt. (ik heb de instap commonrail diesel)
Al zou ik het graag willen hoor :P (ben nog aant twijfelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Aah ok, sorry. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

kluyze schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:57:
[...]
Die velgenset heeft ACC als code, dus die wordt door de verdeler geplaatst. Er zitten dus al velgen onder. Het gaat om de 17" Freja velgen. Houd de dealer het setje dat er op zit dan zelf bij? Ik dacht dat ze tegen mij vertelden dat er dan 2 setjes bij zaten.

Duurste dat ik zie zijn 17" Spartacus en Styx voor €1750,-. 18" is (in ieder geval in deze prijslijst voor de s40) enkel te krijgen op de R-Design en dus vallen die meerprijzen nog mee.
Ik heb even in de V70 brochure gekeken: meerprijs voor 18" in plaats van de standaard 16" is 1825 euro. Er staan optienummers bij, geen ACC. Ik gok dat je gelijk hebt met die ACC-code en vrees dat de V70 gewoon veel duurdere opties heeft dan de S40/V50. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 22:08

miekol

erm

Mijn Volvo 850 ('95 2.5 10v op gas) is ineens allergisch voor koelvoeistof geworden lijkt het. Hij gebruikte al een tijdje veel koelvloeistof, dacht in 1e instantie dat dat aan een niet helemaal sluitende dop lag. Altijd beetje vocht om de dop heen.

Maar nu is het reservoir ineens leeg en als ik hem vul na een stukje rijden weer helemaal leeg.

De auto moet toch voor de APK naar de garage in september, dus denk ik dat ik maar wat eerder ga. Maar heeft iemand enig idee wat die zoal zou kunnen betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:50

kraats

Ik rol

Tja, je zou moeten weten waar je het kwijtraakt. Geen koelvloeistof op de grond of in je motorcompartiment? Misschien dat je dan een lekke koppakking hebt. En dan ben je wel zuur.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

kraats schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:11:
Tja, je zou moeten weten waar je het kwijtraakt. Geen koelvloeistof op de grond of in je motorcompartiment? Misschien dat je dan een lekke koppakking hebt. En dan ben je wel zuur.
Ja dan ben ik idd zuur. Maar zover ik kon zien zat er nooit olie in de koelvloeistof en het is nu echt vullen en daarna gelijk leeg, gaat het met een lekke koppakking niet veel langzamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:28
miekol schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:14:
[...]
Ja dan ben ik idd zuur. Maar zover ik kon zien zat er nooit olie in de koelvloeistof en het is nu echt vullen en daarna gelijk leeg, gaat het met een lekke koppakking niet veel langzamer?
En andersom dan, koelvloeistof in je olie? Dat kun je wel zien als je de oliepeilstok eruit trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Nee, dat kan heel snel gaan. Maar je zou er met het lopen dan de motor wel iets van moeten merken als het zo snel gaat. Flinke stoomwolken, moeite met starten.
als je dat niet ziet denk ik zelf dat er gewoon een slangetje ergens loszit. Let ook even of je vloermatten niet nat zijn. Het lek kan ook bij de kachel zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

ThinkPadd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:21:
[...]

En andersom dan, koelvloeistof in je olie? Dat kun je wel zien als je de oliepeilstok eruit trekt.
Vandaag nog olie gepeild, maar niks 'out of the ordinary' gezien, behalve dan dat ik er wel weer bijna een liter in mocht...

Vloermatten zijn nog droog.

Motor temperatuur blijft trouwens ook gewoon normaal. En motor loopt nog steeds als een zonnetje (met 580dkm op de teller!!).

Maar goed, ben benieuwd wat straks het euvel blijkt te zijn, hopelijk niet al te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Kga toch maar naar een diesel kijken. Heb berekend dat ik vanaf 10390 kilometer op jaarbasis al in de plus rij.
Zijn de onderhoudskosten van een V40 op diesel veel duurder dan een benzine variant?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ja, en je zou de eerste zijn die met zo'n omslagpunt al goedkoper uit zou zijn met een diesel. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Insmeren SIPS systeem bestuurdersstoel: 45 Euro aan "vet" op de rekening. Toe maar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bart-Willem schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:38:
Ja, en je zou de eerste zijn die met zo'n omslagpunt al goedkoper uit zou zijn met een diesel. :P
Precies, die 30.000km's wat auto verkopers je aansmeren is ook te betwijfelen. Zelfs bij een nieuwe auto niet ondanks dat je minder duur en vaker onderhoud nodig hebt. Dan heb je weer de enorme afschrijving (meer als een benzine auto en moeilijker verkoopbaar vanwege lease auto's), en op hogere km's zijn ze duurder in onderhoud als een benzine. Wegenbelasting is al standaard grofweg 100 euro meer als een benzine, en dit gaat ook op de schop volgend jaar of in 2013, dus ook niet positief voor een diesel. Zelf houd ik 40.000km aan, maar aangezien ik in DE kan tanken zit mijn omslagpunt tussen de 45.000~50.000km. En aangezien ik liever een benzine rijd, blijf ik lekker benzine rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Tsja, als ik puur kijk naar de wegenbelasting en benzine/diesel kosten dan rij ik na zo'n 10390 kilometer op jaarbasis al in de plus wanneer ik diesel rij.
Dan rest alleen de vraag, hoeveel duurder een diesel in onderhoud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:36
Dan ben je of super optimistisch in de verschillende gebruikscijfers tussen diesel en benzine, vergis je je in de wegenbelasting, of in de brandstofprijzen. Ik ben erg benieuwd naar je onderbouwing van dit getal, want mijn ervaring is dat het omslagpunt momenteel >25k is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Volvo V40 1.8 benzine rijd gemiddeld 1:12,3 (Prijs benzine1,61 (wegenbelasting p/j 632))
Volvo V40 1.9D diesel rijd gemiddeld 1:18,5 (Prijs diesel 1,30 (wegenbelasting p/j 1260))

Bij 15000km per jaar ben je bij de benzine aan brandstof kosten 1963 kwijt + 632 is een totaal van €2595,-
Bij 15000km per jaar ben je bij de diesel aan brandstof kosten 1054 kwijt + 1260 is een totaal van €2314,-

Het omslagpunt ligt rond de 10400 km per jaar. Dit is uitgaande van de opgegeven gemiddelde fabrieksopgave, heb het idee dat dit in de praktijk niet veel verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:26

_Apache_

For life.

Jay-K schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:54:
Volvo V40 1.8 benzine rijd gemiddeld 1:12,3 (Prijs benzine1,61 (wegenbelasting p/j 632))
Volvo V40 1.9D diesel rijd gemiddeld 1:18,5 (Prijs diesel 1,30 (wegenbelasting p/j 1260))

Bij 15000km per jaar ben je bij de benzine aan brandstof kosten 1963 kwijt + 632 is een totaal van €2595,-
Bij 15000km per jaar ben je bij de diesel aan brandstof kosten 1054 kwijt + 1260 is een totaal van €2314,-

Het omslagpunt ligt rond de 10400 km per jaar. Dit is uitgaande van de opgegeven gemiddelde fabrieksopgave, heb het idee dat dit in de praktijk niet veel verschilt.
Vergeet je de wegenbelasting niet in deze som? Voor benzine is die 600eu p/j, diesel 1200 eu p/j.Toch 600eu verschil. Dan ga je in ieder geval met je som al over de 15k km heen, misschien zelfs wel richting de 20k km.

Err.. overheen gelezen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik zie dat toch echt anders. :P Sowieso zijn de verbruiken al vrij optimistisch en vergeet je de duurdere verzekering en onderhoud van de diesels. :)
Benzine
Verzekering (WA): ca 400 Euro/jaar
Wegenbelasting (Brabant, 1265kg): 612 Euro/jaar
Aantal km's per jaar: 15.000
Verbruik: 1 op 11,5
Aantal liters benzine/jaar: 1304 liter
Benzineprijs/liter: 1,66
Totale benzinekosten: 2164,64 Euro
Onderhoud: ca 500 Euro/jaar
Totale kosten: 3676,64 Euro per jaar (afschrijvingen niet meegerekend)

Diesel
Verzekering (WA): ca 475 Euro/jaar (diesels zijn zwaarder en hebben een hogere aanschafwaarde wat invloed heeft op de WA-premie)
Wegenbelasting Brabant (1295kg): 1240 Euro/jaar
Aantal km's per jaar: 15.000
Verbruik: 1 op 16,5 (afgaand op de V40 diesel die m'n broer destijds had)
Aantal liters diesel per jaar: 909
Dieselprijs/liter: 1,35
Totale dieselkosten: 1227,25 Euro
Onderhoud: ca 800 Euro/jaar (onderhoud aan een diesel kan goedkoper uitvallen maar als er e.e.a. aan vervangen moet worden ben je echt heel veel geld kwijt :X )
Totale kosten: 3742,25 Euro
Bij 15k is de benzine iets goedkoper dus, dus het omslagpunt zal wel richting de 16-17k liggen. :)

Het omslagpunt van een V40 ligt in ieder geval wel flink lager dan die van een V70 (daar had ik een omslagpunt van ca 25k voor berekend), maar het is wel wat Joopieboy zegt: de wegenbelasting op diesels is al jaren een doorn in het oog (beter gezegd: diesel was eigenlijk eerst meer voor de transportsector bedoeld en niet voor de doorsnee consument) en misschien is die 800 Euro bij een beetje pech nog te laag ingeschat ook. :X

Ik weet wel dat bij S60's en V70's jaarlijkse rekeningen dat uit 4 cijfers bestaan eerder regel dan uitzondering zijn. :X De monteur mocht ook jaarlijks 1500-2000 Euro afrekenen voor zijn V70 Classic met 2.5 TDI-blok, en zijn zwager heeft een S60 D5 en is jaarlijks 2500-3000 Euro kwijt (maar die rijdt wel 40-50k op jaarbasis). :P Voor hetzelfde geld heb je helemaal geen problemen, maar ikzelf neem de gok niet en heb gewoon voor een benzine-auto gekozen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
2500 euro per jaar aan onderhoud??

Heb je het over een auto die door leeftijd en kilometerstand op het punt is gekomen dat er vanalles kapot gaat of zijn dat normale rekeningen?

/me vond z'n BMW al vrij duur in onderhoud, maar moet dat standpunt misschien bijstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

@BW wat rijdt jij trouwens gemiddeld met jouw V70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:26

_Apache_

For life.

t_captain schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:54:
Bij dealers mag ik 'hopen'? Als onze S40 (15k /j) per jaar over de 300 euro komt is het veel, waarvan van de 300 100eu is gereserveerd voor een setje banden die we nog niet gekocht hebben.

Een auto van 2k ga niet bij een dealer brengen.
* _Apache_ is zot, maar niet zó zot. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Heb je het over een auto die door leeftijd en kilometerstand op het punt is gekomen dat er vanalles kapot gaat of zijn dat normale rekeningen?

/me vond z'n BMW al vrij duur in onderhoud, maar moet dat standpunt misschien bijstellen
Hij had dat ding zelfs nieuw gekocht volgens mij. :+ Maar gezien zijn kilometrage is het op zich niet gek dat er zoveel kosten aan zitten: als je een keer een distributieriem, waterpomp etc laat vervangen + grote beurt en het jaar daarop alle verstuivers/injectors en een grote beurt dan krijg je dat soort rekeningen wel. :X Om over het fixen van een roetfilter maar niet te beginnen. :X Het "grappige" is: dit was bij een Volvo-specialist, niet eens bij de dealer. :P

Joopieboy kan vast meer vertellen over beurten van diesels bij de Volvo-dealer. :+
MrN schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:56:
@BW wat rijdt jij trouwens gemiddeld met jouw V70?
M'n eerste tank was meteen een record: 1 op 13,5 op benzine (veel buitenwegen). Daarna was het 1 op 10,8 (veel meer stadsverkeer) en nu zit ik op 1 op 11,5-12 ofzo vermoed ik. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals eerder aangekondigd mijn volvo'tje

Model: S80
kleur : Grijs
Motor: D5 (185 PK)
Bouwjaar: 2007
Uitrusting: Summum + alle opties op open dak na

Mijn vorige auto was een S40 2.4 benzine uit 2004 wat trouwens ook uitstekend vooruit ging
maar al tegen de 200.000 aanzat vandaar tijd voor een nieuw model,
Mijn S40 was een kinetic uitvoering dus erg basis de overstap van S40 naar S80 en van benzine naar diesel
was een wereld van verschil vooral in luxe :*) de s40 was met zijn 2.4 nou niet bepaald traag maar de
D5 motor in de S80 voel je vooral bij het optrekken een tikkeltje meer vermogen onder je kont
ook de bijkomt van een automaat is een verademing voor de file rijder

Al jaren vond ik de nieuwe S80 een elegant verschijnsel op het Nederlandse wegdek tussen al de BMW's en Audi's ben ik volvo trouw gebleven (Volvo for life _/-\o_ ) vind het top auto's!
zat nog een tijd te overwegen om een XC60 te halen omdat vooral met mijn lengte (bijna 2 meter) dit aangenaam zou zijn maar de langere wielbasis en de luxe uitrusting op deze S80 was toch wel
heel erg aangenaam eenmaal bij de dealer was ik gelijk verkocht 8)

Hier een paar foto's

Voor 1
Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/5504/dsc04757q.th.jpg
Klik voor groot

Voor 2
Afbeeldingslocatie: http://img607.imageshack.us/img607/1959/dsc04758o.th.jpg
Klik voor groot

Achter
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/3425/dsc04770z.th.jpg
Klik voor groot

Binnen
Afbeeldingslocatie: http://img714.imageshack.us/img714/2121/dsc04762qg.th.jpg
Klik voor groot

Kleine review van de opties:
  • Adeptive cruise control ( je voorligger volgen en automatisch gas bij of remmen) werkt erg relaxed als je een lange rit te doen hebt.
  • de stoel met geperforeerd leer met airco / verwarming erg aangenaam
  • Het Dynaudio setje in combinatie met de 6 cd wisselaar (mp3) is erg prettig en klinkt goed zuiver
  • de dikke ramen zorgen voor vrijwel geen geluid van buitenaf in de cabine
  • de keyless drive is erg makkelijk je krijgt zo geen krassen op je dashboard van je sleutelhangers en je kan gelijk gaan
  • de electrisch verstelbare stoelen met geheugen zijn ideaal vooral om het lengteverschil tussen mij en mijn vrouwtje *; de verstelbare spiegel positie word ook meegenomen
  • Het BLIS (blind spot information system) gebruik ik niet echt vind het geen meerwaarde wanneer je gewoon in je spiegels kijkt
  • de bleutooth carkit werkt prima nooit problemen mee gehad kan echter wel maar 1 toestel pairen
  • Automaat voor mij prima hoor veel mensen klagen over een slome schakeling maar ik heb hier niks van gemerkt
het dashboard is overzichtelijk en simpel zoals ik van volvo gewend ben
enige nadeel wat ik kon bespeuren is het feit dat ik alleen een Aux-in heb ipv een usb voor mijn telefoon/mp3
wat dus het navigeren tussen muziek soms lastig maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat een ontzettend gaaf ding! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat model is letterlijk en figuurlijk een bazenbak 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter

Geweldige berekening, verzekering diesel is duurder, afschrijving diesel is meer (of je moet een oudere hebben) en waar zit je maandelijkse potje voor onderhoud in? Ik houd ruwweg 50 euro per maand voor een benzine aan, en 100 euro voor een diesel. Tot er wat kapot gaat, wat zeker boven de 2 ton een probleem is. Vaak is dan de koppeling op, moeten de riemen vervangen worden, remschijven en blokken, injectoren, turbo slangen, noem het maar op. Dat kost goud geld. Waarom denk je dat de meeste lease auto's tussen de 150 dkm en 200 dkm eruit gaan?

Ik jouw geval kom ik bij de benzine op 600 euro meer uit (3195) en bij de diesel op 1200 euro meer (3795). Dit is dus met een cheape benzineprijs (1.689 is nu meer realistisch), en zonder grote uitgaves van de diesel mee te rekenen (factor 4 van een benzine auto), en geen afschrijving. Een diesel is altijd een flinke bak minder waard als een benzine auto. En inruil en meer als 2 ton helemaal.

Dus mijn positieve verbetering komt al ruim over de 15.000km uit. Dan zit je even snel gerekend net onder de 20.000km. Dan de rest er nog bij, verdubbel het maar even want pech en gedoe krijg je toch met een diesel. Dan kom je dus met gemak rond die 40.000km wat ik dus al eerder zei uit.

Ik heb echt geen zin om de hele berekening uit te dokteren, maar mijn punt moge duidelijk zijn. In de huiskamer was ook een monteur die dacht met 10.000km oid goedkoper uit te zijn met een diesel omdat ie zelf onderhoud pleegde. Na een berekening van ons, is hij toch ook maar eens aan het rekenen geslagen en heeft hij hem toch snel eruit gedaan. ;)

Dat is een beetje een gemiddelde ja. :) Nieuwe Japanse auto's zitten daar weer dik onder maar na verloop van tijd gaan ze er dik overheen (als je ze goed wilt blijven onderhouden door de dealer, eigen ervaring). Mijn Renault was alleen al qua onderdelen 3500 euro in een jaar, dat was wel echt duur. :P

Eigenlijk waar je mee zit is de afschrijving en minder onderhoud bij een nieuwe auto, en de hogere onderhoudskosten en amper afschrijvingskosten van een oudere auto. :P
Bart-Willem schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:38:
[...]

Hij had dat ding zelfs nieuw gekocht volgens mij. :+ Maar gezien zijn kilometrage is het op zich niet gek dat er zoveel kosten aan zitten: als je een keer een distributieriem, waterpomp etc laat vervangen + grote beurt en het jaar daarop alle verstuivers/injectors en een grote beurt dan krijg je dat soort rekeningen wel. :X Om over het fixen van een roetfilter maar niet te beginnen. :X Het "grappige" is: dit was bij een Volvo-specialist, niet eens bij de dealer. :P

Joopieboy kan vast meer vertellen over beurten van diesels bij de Volvo-dealer. :+
Sja, 87 euro per uur, en een distributieriem wissel is bv al 3 uur, tot 11 uur als je blok eruit moet. Om maar een voorbeeld te noemen. :+ Ik zie bij de grotere beurten heel veel bedragen voorbij komen die de aanschafprijs van mijn Suzuki overstijgen. :P
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:07:

Mijn vorige auto was een S40 2.4 benzine uit 2004 wat trouwens ook uitstekend vooruit ging
Mijn S40 was een kinetic uitvoering dus erg basis de overstap van S40 naar S80 en van benzine naar diesel
was een wereld van verschil vooral in luxe :*) de s40 was met zijn 2.4 nou niet bepaald traag maar de
D5 motor in de S80 voel je vooral bij het optrekken een tikkeltje meer vermogen onder je kont

Al jaren vond ik de nieuwe S80 een elegant verschijnsel op het Nederlandse wegdek tussen al de BMW's en Audi's ben ik volvo trouw gebleven (Volvo for life _/-\o_ ) vind het top auto's!
zat nog een tijd te overwegen om een XC60 te halen omdat vooral met mijn lengte (bijna 2 meter) dit aangenaam zou zijn maar de langere wielbasis en de luxe uitrusting op deze S80 was toch wel

Hier een paar foto's

Voor 1
[afbeelding]
Klik voor groot

Voor 2
[afbeelding]
Klik voor groot

Achter
[afbeelding]
Klik voor groot

Binnen
[afbeelding]
Klik voor groot

• Adeptive cruise control ( je voorligger volgen en automatisch gas bij of remmen) werkt erg relaxed als je een lange rit te doen hebt.
  • Het Dynaudio setje in combinatie met de 6 cd wisselaar (mp3) is erg prettig en klinkt goed zuiver
  • de keyless drive is erg makkelijk je krijgt zo geen krassen op je dashboard van je sleutelhangers en je kan gelijk gaan
  • de electrisch verstelbare stoelen met geheugen zijn ideaal vooral om het lengteverschil tussen mij en mijn vrouwtje *; de verstelbare spiegel positie word ook meegenomen
  • Het BLIS (blind spot information system) gebruik ik niet echt vind het geen meerwaarde wanneer je gewoon in je spiegels kijkt
  • de bleutooth carkit werkt prima nooit problemen mee gehad kan echter wel maar 1 toestel pairen
  • Automaat voor mij prima hoor veel mensen klagen over een slome schakeling maar ik heb hier niks van gemerkt
enige nadeel wat ik kon bespeuren is het feit dat ik alleen een Aux-in heb ipv een usb voor mijn telefoon/mp3
Wauw wat een pimp sloep! :D Ik voeg u vanavond toe. 8)

Wat vinden jullie van deze eigenlijk?
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/07/Afb0754-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/07/Afb0757-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/07/Afb0755-Small.jpg
Bij ons ingeruild, 1.9 TDI 115pk, 238dkm gelopen, net ingereden dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
propere bak met de mooiste kleur! Enkel zijn die stelarvelgjes een beetje het vuil van het straat.
Lelijk zijn ze niet maar iets in de aard van 16inch craters of ares velgjes zou niet mis staan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nee daarom, en velgen moesten idd een keer goed gebeuren. Maar daar krijg je niet de tijd voor als een auto buiten gaat staan, dan is het vlug even afsoppen en gaan. Maar deze is al verkocht helaas, de S40 2.0 Sportline van een collega van mij ook al. En nu eens kijken of ik wat kan regelen met de broer van Ome-BW met een prachtige T5. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Joopieboy schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:08:
[...]
Dus mijn positieve verbetering komt al ruim over de 15.000km uit. Dan zit je even snel gerekend net onder de 20.000km. Dan de rest er nog bij, verdubbel het maar even want pech en gedoe krijg je toch met een diesel. Dan kom je dus met gemak rond die 40.000km wat ik dus al eerder zei uit.
[...]
Momenteel ben ik zelf ook in afweging wat ik zal gaan rijden, een Volvo benzine of diesel, dus een interessant onderwerp. Ik heb zelf ook een berekening gedaan en kwam net als Bart-Willem uit op zo'n 16k/17k KM per jaar als omslagpunt.

Nu heb ik het idee dat de diesel die ik gereden heb, dat daar weinig aan scheelde en ze toch door blijven blazen. Dat het onderhoud misschien duurder is in vergelijking met benzine motoren dat trek ik niet in twijfel. :)
Maar om nu het omslagpunt grofweg te verdubbelen omdat een diesel toch altijd problemen geeft (?) mag van mij wel worden onderbouwd imho :P

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Uhm een diesel die 2 ton heeft gedraaid heeft om maar iets te noemen op een gegeven moment nieuwe injectoren nodig, dit loopt enorm in de papieren, dus vandaar zeg ik dat het onderhoud van een oudere diesel een factor 2x of soms wel een factor 4x (in het geval van een kapotte turbo) duurder is als een benzine. :)

Zeker als je het onderhoud bij een dealer laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
Joopieboy schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:33:
Nee daarom, en velgen moesten idd een keer goed gebeuren. Maar daar krijg je niet de tijd voor als een auto buiten gaat staan, dan is het vlug even afsoppen en gaan. Maar deze is al verkocht helaas, de S40 2.0 Sportline van een collega van mij ook al. En nu eens kijken of ik wat kan regelen met de broer van Ome-BW met een prachtige T5. _O_
Ik bedoelde meer dat je die stelars heeeel veeel tegen komt en daarom niet meer uniek zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Aha ok dan, op die manier. :P Maar ze zijn wel gewoon netjes te gebruiken als wintervelgen, en dat zou ik dan ook hebben gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Wie doet me helpen?
Heb ik zo`n shark-fin antenne er op gezet, maar de ontvangst is niet zoals ik gewend ben van een normale spriet.
Als ik bij de sloop een komplete spriet haal en die tussen de hemelbekleding leg, zou ik dan voldoende ontvangst krijgen?
Een raam-antenne doet ook niet wat ik er van verlang iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Een antenne in de hemelbekleding werkt ook niet goed, wel eens van de kooi van Faraday gehoord? ;)
Iig onder dat metaal van je dak heb je zeer slecht ontvangst, dus of een antenne versterker ertussen (niet echt geweldig spul), of de originele terug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Ik denk dat we (ik) ook moet realiseren dat de ontvangst momenteel vanwege die instorting ook slechter zou moeten zijn dan we gewend waren............. zit in West-Friesland, voor de deur gaat t prima, maar met rijden wordt t af en toe wat ruiserig qua ontvangst van de "commerciele" zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

In de discussie van diesel versus benzine wordt vaak vergeten dat diesels vaak meer kilometers hebben gereden dan even oude benzineauto's. Dat heeft tot gevolg dat je binnen een vast budget vaak wel gebruikte dieselversies kunt vinden, maar nauwelijks benzineversies, simpelweg omdat de diesels door het grotere aantal km 's verder zijn afgeschreven. Daardoor zijn diesels in aanschaf vaak toch interessant, zelfs als je er niet zo veel mee rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bart-Willem schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:38:
[...]

[...]

M'n eerste tank was meteen een record: 1 op 13,5 op benzine (veel buitenwegen). Daarna was het 1 op 10,8 (veel meer stadsverkeer) en nu zit ik op 1 op 11,5-12 ofzo vermoed ik. :)
Met mijn S60 D5 uit 2002 heb ik veel minder kosten gehad.. ik heb hem nu 3 jaar en hij heeft 111K Mijl gereden en op een versleten koppeling, wat stabilisator stangetjes en nieuwe banden na heb ik eigenlijk alleen normaal onderhoud gehad... laatst wel £800 kwijt, maar dat was inc 4 nieuwe banden.
Wel bij mijn locale buurt garage.. voor de koppeling rekende die de helft van wat de Volvo dealer vroeg...
Ik ben alleen bang dat de injectoren een keer vervangen moeten worden... en de schokbrekers kunnen denk ik ook wel een keer vernieuwd worden..

Maar al met al rijd ik best goedkoop.. zeker omdat wegenbelasting hier geen fluit kost.. Diesel is alleen wel duurder dan benzine, maar verbruik is lager dus netto kom je beter uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat valt inderdaad reuze mee, de PDF's op de Volvo-site (daar staan ook de standaard tarieven voor de beurten vermeld) laat heel wat hogere cijfers zien. Wat dat betreft een goed idee om het onderhoud elders te laten doen. :P

Het Engelse belastingsysteem is zeker nagenoeg hetzelfde als in Duitsland? Dus een vast bedrag aan houderschapsbelasting en de wegenbelasting in de brandstofprijs verwerkt? :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 22:33
Daar kwam het volgens mij wel op neer BW. Alleen schrik je van de verzekeringen op sommige modellen ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Volgens mij is die in GB afhankelijk van de emissienorm van de auto (Euro #-norm)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Met zoiets werkt Duitsland ook. :P

En kak: de V70 doet niets meer. :X Heb er al zeker anderhalve week niet meer mee gereden, startmotor draait vrolijk rond maar helaas slaat 'ie niet aan. Ik had wel anderhalve week terug voor 't laatst de auto een klein stukje moeten verzetten dus was 'ie weer supersnel afgezet. Wie weet is 'ie verzopen ofzo, maar ik denk/vrees dat het eerder in een sensor gezocht moet worden. :/ Bobines etc lijkt me stug want die zijn een half jaar terug ofzo nog vervangen, en een foutmelding krijg ik niet. Grrrr. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gasklep ;) Jij had nog dat oude type dus best heel erg goed mogelijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Als ik het lijstje van Volvo zelf bekijk voldoet de auto niet eens aan de symptomen. :X Ik vermoed dat het wel iets als een nokkenas-sensor of hallgever zal zijn ofzo. :/ Wellicht morgen de ANWB maar bellen als 't ding nog niet wil starten (alle zekeringen zijn sowieso goed verder). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Bart-Willem schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:12:
Met zoiets werkt Duitsland ook. :P

En kak: de V70 doet niets meer. :X Heb er al zeker anderhalve week niet meer mee gereden, startmotor draait vrolijk rond maar helaas slaat 'ie niet aan. Ik had wel anderhalve week terug voor 't laatst de auto een klein stukje moeten verzetten dus was 'ie weer supersnel afgezet. Wie weet is 'ie verzopen ofzo, maar ik denk/vrees dat het eerder in een sensor gezocht moet worden. :/ Bobines etc lijkt me stug want die zijn een half jaar terug ofzo nog vervangen, en een foutmelding krijg ik niet. Grrrr. :/
Ik had met mijn 850 dezelfde klachten. Startte niet meer. Bleek slangetje van benzinepomp in de tank lek...ja dan komt er weinig benzine voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

ik heb net een probleempje met mijn lolvo ontdekt. Een week of wat terug zag ik al via de weerspiegeling van een raam dat in ieder geval 1 remlicht het niet meer deed maar nu reed er net een maat achter me en die zei dat geen van de 3 het doet.
Ik dacht er makkelijk vanaf te komen en riep "ZEKERING!", maar die blijken dus allemaal heel te zijn :/
Voor de zekerheid ook maar 1 achterlichtunit opengemaakt, maar die lampjes waren ook allemaal heel. Dan rest nog bekabeling of schakelaartje @ pedaal dunkt me.

Heeft iemand een idee wat het meest logisch zou zijn en/of het makkelijkst te controleren is?

1998 lolvo C70 T5

PS: tevens brandt mijn service lampje (niet check engine) nu al een tijdje. Is mijn auto al zo geavanceerd dat hij defecte lampjes/whatever aangeeft middels dat lampje? of is dat gewoon (wat ik denk dat het is) de servicebeurtindicatie (op x km)?

[ Voor 19% gewijzigd door tozzke op 04-08-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

tozzke schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:01:
ik heb net een probleempje met mijn lolvo ontdekt. Een week of wat terug zag ik al via de weerspiegeling van een raam dat in ieder geval 1 remlicht het niet meer deed maar nu reed er net een maat achter me en die zei dat geen van de 3 het doet.
Ik dacht er makkelijk vanaf te komen en riep "ZEKERING!", maar die blijken dus allemaal heel te zijn :/
Voor de zekerheid ook maar 1 achterlichtunit opengemaakt, maar die lampjes waren ook allemaal heel. Dan rest nog bekabeling of schakelaartje @ pedaal dunkt me.

Heeft iemand een idee wat het meest logisch zou zijn en/of het makkelijkst te controleren is?

1998 lolvo C70 T5

PS: tevens brandt mijn service lampje (niet check engine) nu al een tijdje. Is mijn auto al zo geavanceerd dat hij defecte lampjes/whatever aangeeft middels dat lampje? of is dat gewoon (wat ik denk dat het is) de servicebeurtindicatie (op x km)?
Voor zover ik weet gewoon het laatste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nou, de V70 start weer. Ik had ineens het voorgevoel dat ik wat extra benzine erin moest gooien. Dus ik gooi er 9 liter bij en het ding slaat in 1x aan. :X Wat blijkt dus: een of andere aap heeft gewoon m'n benzine gejat! :( Er zat zeker nog 12-15 liter in en nu geen druppel meer kennelijk. :')

Het irritante is dat mijn tankdop niet afsluitbaar is: normaal gesproken zit er een pinnetje die bij de centrale deurvergrendeling mee gaat (net zoals bij de 850) maar om een of andere reden is die bij deze auto weg (was al). Dus men heeft lekker mijn tankdop gemakkelijk eraf kunnen halen en de tank leeggezogen. :') Is ooit ook al bij mijn Amazon gebeurd. :X

Nu uitzoeken of er afsluitbare tankdoppen voor de S60/V70/S80 leverbaar zijn (zoals je ook voor de 240/740/940 hebt) maar ik denk dat ik het antwoord al weet. :X
tozzke schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:01:

1998 lolvo C70 T5

Heeft je auto toevallig een trekhaak (al dan niet eraf te halen)? Daar komen vaak ook remlichtproblemen door. :P Dan moet je 't zoeken in de kabelboom of slechte massaverbinding van de stekker.

Wat betreft het servicelampje: dat gaat branden als de service-interval aangebroken is, of de auto heeft door "extreme omstandigheden" (alleen stadsverkeer etc) zijn beurt eerder nodig. Een defecte lamp wordt normaal gesproken door een ander lampje aangegeven. Dat had 'ie met de remlichten eigenlijk wel moeten doen dus. :P

[ Voor 48% gewijzigd door Bart-Willem op 04-08-2011 18:09 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Bart-Willem schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:06:
Nou, de V70 start weer. Ik had ineens het voorgevoel dat ik wat extra benzine erin moest gooien. Dus ik gooi er 9 liter bij en het ding slaat in 1x aan. :X Wat blijkt dus: een of andere aap heeft gewoon m'n benzine gejat! :( Er zat zeker nog 12-15 liter in en nu geen druppel meer kennelijk. :')
Vul de volgende keer je auto met diesel als je hem voor de deur parkeert, dat zal ze leren! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Krentenbol schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:31:
Volgens mij is die in GB afhankelijk van de emissienorm van de auto (Euro #-norm)
Correct je betaald wegenbelasting aan de hand van de CO2 uitstoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

tomatoman schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:15:
[...]
Vul de volgende keer je auto met diesel als je hem voor de deur parkeert, dat zal ze leren! :P
Daar heb ik mezelf ook mee anders. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27

Wok

Dakloos...

^^ Waar blijft de 940/960 content op je site (sig) ? :P

Hoe meer ik er namelijk over nadenk, hoe aantrekkelijker het wordt om volgend jaar, als de leaseauto uit contract loopt, geen nieuwe auto meer te bestellen, maar lekker particulier te gaan rijden tegen km-vergoeding :) Een 940/960 Estate lijkt me dan wel wat... Nu alleen nog de ideale uitvoering zien te vinden:

- Vol- of halfleren bekleding, beige of lichtgrijs
- Schuifdak
- Automaat
- Automatische airco
- LPG-G3

Binnenkort nog maar eens exact gaan uitrekenen en eens gaan praten met de baas :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Daar ben ik druk mee bezig. Hopelijk dit weekend of begin volgende week. :P

Is een 960/V90 geen leuk idee? Heel veel meer op G3 drinken ze niet (vergeleken met een 940 dan) en die blokken zijn gewoon identiek aan die van de 850 maar dan met een cilinder meer. Beter gezegd: het zijn beiden de X100-blokken (net zoals de 2-liter 4-cilinder bij de S40/V40) en de 960 was gewoon de proeftuin voor de 850 wat betreft automaatbak en motor (de 960 kwam namelijk 1 jaar eerder dan de 850 op de markt en ze moesten toch op een of andere manier zo snel mogelijk veel info binnentrekken na Volvo's eigen testritjes). :P Zo'n 960/V90 heeft wel alle opties en meestal voorzien van automaat! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

[quote]
Nu uitzoeken of er afsluitbare tankdoppen voor de S60/V70/S80 leverbaar zijn (zoals je ook voor de 240/740/940 hebt) maar ik denk dat ik het antwoord al weet. :X
[...]

Ja heb ik ook op mijn V70 uit 1997 met centrale vergrendeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

miekol schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:53:
[...]
Voor zover ik weet gewoon het laatste...
Neem ik ook aan.. bij mij kreeg ik ook de waarschuwing op mijn display.. 2 dagen nadat hij een beurt had gehad... dus zo te zien zijn ze vergeten de counter te resetten, dus maar ff mee terug gaan.
MrN schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:46:
[quote]
[...]

Idd volgens mij vergrendeld je klepje met de centrale vergrendeling (met een kleine delay), maar ik denk dat dat klepje wel makkelijk te forceren is als je wil :/

Benzine doppen met sleutel zijn er ook aftermarket:
http://www.google.co.uk/s...e851ab89&biw=1876&bih=955

[ Voor 60% gewijzigd door ToolkiT op 05-08-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nice, die zijn hetzelfde als van een S40 dus. :P Wie weet ook hetzelfde als die van de 850 en dan is die van de 740/940 ook hetzelfde. En misschien heb ik die nog 1 ergens liggen. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:05

Youk

Volvo For Life

Waarom dan niet gewoon het slotje van de vergrendeling vervangen?

Heb het zelf ook gehad in mijn 850, mijn slotje was vast en bleef vast. Stond ik dan aan het tankstation. :X Dan maar naar huis gereden en dan pas ontdekt dat er aan de achterlichten een stukje ijzerdraad hangt om het slot van binnenuit toch nog open te krijgen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ik heb m'n remlichtprobleem opgelost *O*

het bleek het schakelaartje te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/GoT/lolvo/IMG_1651_640.jpg
onderste schakelaartje

en gelukkig deed lolvo toentertijd nog niet aan kostenbesparing! Het schakelaartje is 2polig en er wordt maar 1 contact van gebruikt!

Ik kon gelukkig het binnenwerk andersom in de behuizing zetten en ik gebruik nu dus het maagdelijke contact :*)
het contact wat tot nu toe altijd gebruikt was, was behoorlijk afgesleten en geöxideerd

terugzetten was een kwestie van rempedaal induwen, schakelaartje helemaal naar voor klikken in de behuizing en pedaal loslaten. Pedaal drukt nu schakelaartje in en duwt deel van het binnenwerk terug zodat hij goed afgesteld staat
Ik hoop dat hij er nu weer 13 jaar mee vooruit kan :>

* tozzke trots op zichzelf is *O*

PS: iemand enig idee wat dat (langere) schakelaartje doet wat erboven zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 27-09 20:06

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Yup, schietstoel...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

tozzke schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:16:

PS: iemand enig idee wat dat (langere) schakelaartje doet wat erboven zit?
Verbreken vacuum voor de Cruise-control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

er zit inderdaad wel buiten 2 draadjes ook nog een slangetje oid aan vast.

ik doe het ervoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:07:

Hier een paar foto's

Voor 1
[afbeelding]
Klik voor groot

Voor 2
[afbeelding]
Klik voor groot

Achter
[afbeelding]
Klik voor groot

Binnen
[afbeelding]
Klik voor groot

Mooie auto :)

Dat je maar 1 toestel kunt pairen verbaast me. Wat ik gewend ben uit de V70 is dat hij automatisch pairt met het laatst aangesloten toestel. Wil je met een ander toestel pairen uit de lijst van de laatste 5 aangesloten telefoons, dan moet je dat even selecteren (telefoon - met up/down toestel selecteren - enter). Werkt dat bij jou anders?

Uit je omschrijving maak ik op dat de voorstoelen ventilatie hebben. Nice :). Dat ken ik alleen van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wok schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:03:
^^ Waar blijft de 940/960 content op je site (sig) ? :P

Hoe meer ik er namelijk over nadenk, hoe aantrekkelijker het wordt om volgend jaar, als de leaseauto uit contract loopt, geen nieuwe auto meer te bestellen, maar lekker particulier te gaan rijden tegen km-vergoeding :) Een 940/960 Estate lijkt me dan wel wat... Nu alleen nog de ideale uitvoering zien te vinden:

- Vol- of halfleren bekleding, beige of lichtgrijs
- Schuifdak
- Automaat
- Automatische airco
- LPG-G3

Binnenkort nog maar eens exact gaan uitrekenen en eens gaan praten met de baas :P
Mja dan moet je wel een wat groter budget uittrekken als wat je eerst wou. :P Anders heb je de goedkopere uit de markt die toch al door centenridders bereden zijn en dus vaak al opgereden zijn. :)
MrN schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:46:
[quote]
[...]

Waar heb je die dan vandaan als ik vragen mag? Op mijn werk keken ze mij een beetje vreemd aan toen ik dat vroeg. :P

Wel balen dat ze gewoon benzine uit je tank jatten. :X

Ik had trouwens bijna een S60 gekocht, alleen mijn baas wou mij niet tegemoetkomen met de prijs, erg jammer. :( Nu van de week kijken naar een V40! *O* Helaas niet bij ons, maar bij de dealer waar mijn Suzuki al die tijd in onderhoud is geweest, dus hopelijk ook een iets beter inruilbedrag. Die 1000 euro wat ik terugkreeg bij mij op het werk is wel echt weinig, dat zou dus inhouden dat ik dik 5k afschrijving had ik net geen 2 jaar. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo'n Swift waar je 1k voor krijgt, da's een gouden strik eromheen en weg ermee. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha jep dat klopt. :+ Maar wel balen met pa nu dat dit zo uit de hand loopt, nu zelfs ook al op mijn werk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Ik heb standaard vergrendeling op mijn tankdop moet die ook van binnenuit losdoen.
Kan niet zo de tank losmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Klopt maar die was of is bij B-W kapot. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Joopieboy schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:22:
Nu van de week kijken naar een V40! *O* Helaas niet bij ons, maar bij de dealer waar mijn Suzuki al die tijd in onderhoud is geweest, dus hopelijk ook een iets beter inruilbedrag.
Wait... what?

Wat moet je op jouw leeftijd met een stationwagen ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 20:16:
[...]

Wait... what?

Wat moet je op jouw leeftijd met een stationwagen ? 8)7
Dat is toch gewoon het mooiste autotype :P Mijn eerste nieuwe V50 kreeg ik toen ik 24 was ;)

Sedans zijn voor ouwe lullen, en C's zijn ook op die leeftijd niet praktisch. Los van het practische vindt ik een V40 mooier dan de S40/C70 en een V50 mooier dan zijn generatie broeders.

Ik rijd nu een A4 Avant (ben 30), ook die vindt ik mooier dan een A5 :)

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 07-08-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Sedan is wel mooi, mits Sportline... En sja, ik vind een V ook wel qua lijnen en alles mooier. En idd mijn mountainbike zou eens achterin kunnen en die dingen. :P

P0rn0 tijd:
Afbeeldingslocatie: http://www.volvoturbo.nl/foto/shoot/01_800x533.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.volvoturbo.nl/foto/shoot/02_800x533.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.volvoturbo.nl/foto/shoot/07_800x533.jpg
O+

[ Voor 41% gewijzigd door Joopieboy op 07-08-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

De V40 waar ik zaterdag enkele uren in heb meegereden nadat er een Z3 met één wiel in de berm voor stond die wat enthousiast optrok :X
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aBd0TEqnPoYhvZOeVlIx5GyF/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8rMVpgdlkCUwlzTkdnseVpVD/medium.jpg
Er kwamen allemaal steentjes mee, dus tientallen putjes in de lak :')

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Vanaf vandaag mag ik mij ook een gelukkige Volvo eigenaar noemen!

Het is een V40 1.9TDI 115PK Europa Nordic uit 2003 geworden. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/08/Afb008-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/08/Afb009-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/08/Afb007-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/08/Afb005-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/08/Afb004-Small.jpg
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mooi hoor :) Is het navigatie systeem toch wat er in zit? Is er nog iets wat "mist" in dat vakje in het dashboard?

Ziet er erg goed uit :)

EDIT:

Zie het al, kan een bekerhouder in :)

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 08-08-2011 19:50 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.