Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 14] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.169 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Martens
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09-2011
@Japperrrr

Voor mij was het dus onduidelijk, maar ik begrijp wat je bedoeld dat het er niet letterlijk in hoeft te staan.

[ Voor 78% gewijzigd door Martijn Martens op 29-07-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchhero
  • Laatst online: 17:19
Afgelopen week heb ik in de vrije uurtjes mn kistradio afgewerkt, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.

Er zitten 2 TA2024s in icm met 2 10cm blaupunkt speakers en een dubbelspoelswoofer. Het geluid voor de woofer word actief gefilterd.

Afbeeldingslocatie: http://i1179.photobucket.com/albums/x397/RCHP/Kratradio/th_IMAG0107.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1179.photobucket.com/albums/x397/RCHP/Kratradio/th_IMAG0110.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1179.photobucket.com/albums/x397/RCHP/Kratradio/th_IMAG0111.jpg

Ik moet het een en ander nog wel afwerken, ik zat er zelf bijvoorbeeld aan te denken om de boel zwart te spuiten.

Er is nog wel een probleem; Ik heb een potmeter op het signaal van de lage tonen zitten, maar draaien veranderd het geluid totaal niet. Ik denk dat, doordat ik het signaal eerst split, en het daarna mono naar de woofer instuur( 2 x 10Kohm weerstand) het signaal wordt verzwakt. Hoge tonen zijn namelijk nog best aanwezig. Zou het kwaad kunnen om op laag volume te experimenteren met de weerstanden?

Ik heb ze zo ingebouwd dat ik ze zo kan vervangen en heb zat weerstanden liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 10:30:
De stukjes tape over de 4 gaatjes zijn tijdelijk omdat we geen tijd meer hebben voor een vaste oplossing en we weten ook nog niet goed hoe we dat dicht willen maken..
iemand een idee?
Ik heb ook een Bavaria-kratje (slechte keus achteraf. Brand is veel makkelijker om aan te werken heb ik het idee.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MdBTjCbj94PNDMqazvvkBjtE/medium.jpg
De gaten aan de voorkant zijn dus weggewerkt door er speakergaten van te maken :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DEcEDHN7SG3hHUfPiRhspTdx/medium.jpg
Hier aan de achterkant kun je zien hoe we die andere gaten hebben aangepakt. We hebben dat opstaande plastic randje weggehaald (stanleymes, vijl, dremel, decoupeerzaag, you name it)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NnEq1gDWqzhmPrcZZ7u1SMIp/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FXYj8HOJ56RA0jZ2D0aHP2G8/medium.jpg
Hier de binnenkant met de oude accu (intussen overleden) en met de nieuwe (eBay)accu. Hier zie je ook hoe de gaten dichtgemaakt zijn. De kabel rechts op de rechter foto is voor de input en kan aan de voorkant van het krat ingeplugd worden. De driepolige connector die je ziet aan de achterkant (je ziet de kabels aan de binnenkant ook) zit er voor de toekomstige adapter om op het stopcontact te kunnen spelen en voor het inbouwen van de nieuwe lader.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 12:15

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

mijn krat radio. 2x gell accu goed voor 40 uur speeltijd 2x 15 watt speakertjes. maar door de grote koffer een aardig geluid

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.141/1336350001-1336400000/1336379601-1336379700/1336379622_5_Xs4V.jpeg

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Laatst online: 24-08-2022
Naast de vraag over de baspoort heb ik er nog 1 O-)

Kun je (lees: is het heel onverstandig) op een dc plug met snoer 220V zetten?

Heb voedingen/accu e.d. binnenin de kist die uit de kist komt met een dc plug (female).

Wou eigenlijk die plug in de link aanlsluiten op een stekker die in het stopcontact kan. Dan komt er dus wel 220V op zo'n plugje te staan. Achtje is veiliger maar daar heb ik geen aansluiting voor. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:17
Nee absoluut niet doen, je kunt zo de contacten aanraken met je vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Ik dacht al erg link maar wou ff weten wat jullie ervan vinden :9
Hoe doe je het dan met voeding en oplader voor de accu? Gebruiken die mensen alleen een achtje?
Zie toch wel veel met een Dc socket erin, die doen daar zeker hun adapter in maar kunnen hun accu niet zo opladen..

Nja terug naar de baspijp, ga er wel iets op verzinnen :9~

@Waldpyk,: Leuke kistradio heb je ;) Pas er nog wel een fles berenbrug bij?

[ Voor 10% gewijzigd door Jasperv6 op 30-07-2011 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51
@jasperv6

Achtje is goed te gebruiken
Dc socket is als ik me niet vergis voor de (lithium) accu (lader) oid en niet voor AC netstroom, maar ik zeg niet dat het onmogelijk is

Als je de voeding en de lader in de kist wil maken zou ik voor de zeker/veiligheid voor het achtje gaan, volgens mij zijn er ook geen 230v met dc plug

Volgens mij bedoel je berenburg ipv berenbrug

[ Voor 16% gewijzigd door HaNS1443 op 30-07-2011 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Laatst online: 15-09 12:15

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

[/quote]

2 taps zitten er in. + beker houden en colla flessen.

mobile party set voor op waterpolo toernooien zoals borculo

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Zozo netjes d:)b

ik bedoel berenburg idd ;)
Zijn er ook achtjes (of andere bruikbare aansluiting voor 230v) van metaal uitgerust? Beetje ruige look zegmaar ivp plastic zwart :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:53
Metaal lijkt me een beetje gevaarlijk i.v.m. kortsluiting. Je kunt misschien ook powercon gebruiken als je een achtje niets vindt. O.a. Bax-shop.nl heeft ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

waldpyk schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 09:13:
[/quote]

2 taps zitten er in. + beker houden en colla flessen.

mobile party set voor op waterpolo toernooien zoals borculo
Zooo zekers leuk! zijn ze ook te bestellen ? (A)

Trouwens, m'n eigen kist(dock)Radio is eindelijk af!
Ik mag zeggen, ik ben behoorlijk trots op mn eigen werk :+

Eerst schetsen, toen tekenen in sketchup, zagen, boren, schuren en 7lagen lak 8)7
't heeft een tijdje geduurd, maar dan heb je ook wat!

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2h73wnb.jpg
Voorkant
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/29e1yk3.jpg
Schuinvoor
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/4vh209.jpg
Binenkant

Natuurlijk gemaakt met een Ta2024 Bordje, en deze keer voor een li-ion accu gekozen.. ik moet zeggen, echt fantastisch! :D
Voor meer foto's vraag maar even ;)
En voor vragen of reacties, het forum is groot genoeg dus vraag maar raak :+

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchhero
  • Laatst online: 17:19
Er is nog wel een probleem; Ik heb een potmeter op het signaal van de lage tonen zitten, maar draaien veranderd het geluid totaal niet. Ik denk dat, doordat ik het signaal eerst split, en het daarna mono naar de woofer instuur( 2 x 10Kohm weerstand) het signaal wordt verzwakt. Hoge tonen zijn namelijk nog best aanwezig. Zou het kwaad kunnen om op laag volume te experimenteren met de weerstanden?

[/quote]

Iemand die hier al wat meer over kan vertellen? Ik zag een tijdje geleden ook een discussie over het veranderen van de weerstand dus is er al iemand die het heeft geprobeerd?

Ik ben nu van plan nog een 10K weerstand paralel te zetten dan zou de weerstand 5K worden, als ik dan op laag volume ga testen is dat niet slecht toch?

Edit:

Okee de kist heeft mn test doorstaan, van stereo naar mono met 5K als weerstand is hier geen probleem, het geluid begint op hoger volume(ipod touch op max) licht te vervormen, een lagere weerstand ga ik dus niet proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Dutchhero op 30-07-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 19:05
Piet bel schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:03:
[...]

Zooo zekers leuk! zijn ze ook te bestellen ? (A)

Eerst schetsen, toen tekenen in sketchup, zagen, boren, schuren en 7lagen lak 8)7
't heeft een tijdje geduurd, maar dan heb je ook wat!

[afbeelding]
Voorkant
[afbeelding]
Schuinvoor
[afbeelding]
Binenkant

Natuurlijk gemaakt met een Ta2024 Bordje, en deze keer voor een li-ion accu gekozen.. ik moet zeggen, echt fantastisch! :D
Voor meer foto's vraag maar even ;)
En voor vragen of reacties, het forum is groot genoeg dus vraag maar raak :+
Die is wel vet geworden, lijkt wel veel op een Bose dock :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:17
Piet bel schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:03:
[...]

[afbeelding]
Binenkant
Ziet er netjes uit, lijkt inderdaad net zo'n Bose sounddock.

Alleen waarom binnenin van die speakerterminals ipv een gaatje boren en daar de draadjes doorheen?

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Mooi gedaan!
Wel mooie luchtdichte klankkast met die speaker aansluiting :P

Heb trouwens een nieuwe inbouwplug gevonden. Beetje de look die ik wil maar het is een DIN plug, @#$%^&* kan dus helaas niet :'(
Zoek nu een beetje naar neutrink dingen...
Kunnen meer stroom aan maar nog geen 230V gevonden :|

EDIT; heb er een gevonden

deze: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=740086

en bijbehorende stekker: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=740072

Denk er nog ff over na, maar staat wel stoer waarschijnlijk

[ Voor 24% gewijzigd door Jasperv6 op 31-07-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 08:34
Wie kan mij even snel helpen?
Mijn 3,5mm inplug van mij TA2024, is kapot. En ik moet snel een andere aansluit ervoor maken.

Nu heb ik dit gevonden;

Afbeeldingslocatie: http://www.computercableinc.com/ccinc/images/CABLE-Audio-Y-Splitter-2-RCA-Male-to-1-3-5mm-Female-Cwholesale.jpg

EDIT: mijn cinch aansluiting is Female en 3,5mm plug ook female.

Alleen hoe sluit ik dit aan op de TA2024?

Ik ga morgen naar Terschelling, alles natuurlijk weer op het laatste moment..

[ Voor 7% gewijzigd door Salvogs op 31-07-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Laatst online: 15-09 09:51
De rode is rechts en de witte links (volgens mij dan rood op rood wit op geel en gnd op zwart)
En volgens mij is de binnenste pin gnd (dus bij jou het gat) (wel beide op de ta2024 aansluiten) dus zwart en buiten geel en rood

Ik ga trouwens ook morgen naar terschelling, maar zonder kistradio want de Ta2024 is kapot :(

[ Voor 22% gewijzigd door HaNS1443 op 31-07-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 08:34
HaNS1443 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:12:
De rode is rechts en de witte links (volgens mij dan rood op rood wit op geel en gnd op zwart)
En volgens mij is de binnenste pin gnd (dus bij jou het gat) (wel beide op de ta2024 aansluiten) dus zwart en buiten geel en rood

Ik ga trouwens ook morgen naar terschelling, maar zonder kistradio want de Ta2024 is kapot :(
Aah bedankt, had me vader er even bij gehaald en die heeft even gefixt.

Aah balen man,je kunt vast wel genieten van die van mij. haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:53
Jasperv6 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 01:22:
Mooi gedaan!
Wel mooie luchtdichte klankkast met die speaker aansluiting :P

Heb trouwens een nieuwe inbouwplug gevonden. Beetje de look die ik wil maar het is een DIN plug, @#$%^&* kan dus helaas niet :'(
Zoek nu een beetje naar neutrink dingen...
Kunnen meer stroom aan maar nog geen 230V gevonden :|

EDIT; heb er een gevonden

deze: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=740086

en bijbehorende stekker: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=740072

Denk er nog ff over na, maar staat wel stoer waarschijnlijk
Ik weet niet of je mijn reactie hierboven nog gelezen had, maar ik zou eerder voor neutrik powercon gaan. Dat is wel zo degelijk aangezien er maar een keer iets in de stekker die jij linkt hoeft te komen of de pinnen zijn al verbogen of afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Ja heb ik gelezen hoor :P
Heb naar werkelijk alle verschillende neutrink connectors gekeken. Deze zijn allemaal niet voor 230V op 2 na.
Dat is idd de powercon en nog 1.
Wil echter graag beetje robuste look. Alles van metaal enz.
Verder blijft deze altijd binnen staan, komt later nog 1 van mdf die ik mee kan nemen naar strand enz. (met visaton waterdichte speakers, waterdichte behuizing ect.)

Zat te denken aan geel met zwarte hendels 8) Maar dat is voor later. Eerst maar es 1 af :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:40

ndb

He, bij de accu save van kistradio.nl wordt de accu ook via de accu save opgeladen, maar nou heb ik zo'n mooi li-ion accu uit China maar nou vroeg ik me af kan die eigenlijk wel via de uitgang worden opgeladen? want dat is in feite wat er gebeurt.
Weet iemand dit? mijn reddernatie was, waarschijnlijk staat het gewoon onder de batterij verpakking (dat blauwe hoesje) met elkaar verbonden? maar mijn tweede optie was misschien zit er ook wel een controller tussen die regelt van dit is de input voor het opladen en dit de output... en dat die in de war raakt als je hem via de output gaat opladen.

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:40

ndb

Tijdje geleden heeft Peter v D trouwens dit kistje gemaakt: Klik en ik lees dat hij hier kras bestendige lak heeft gebruikt. wat adviseren jullie wat betreft het verven lakken van een MDF kistje? eerst grondlaag lijkt me maar op een of andere manier is speciale mdf grondlak op water basis :S dus lijkt me niet handig en waar dan mee verven zou wel graag daar over heen dan hoogglans wit doen maar kras bestendig is dit nu niet echt dus dacht doe eerst hoogglans wit en als dat echt super bekrast doe ik dan wel iets anders...

wat adviseren jullie of is er ook hoogglans wit die kras bestendig is (te maken) en welke grondverf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02-2022

De_Boorr

PSN: Deboorr

Zijn er mensen die dit jaar naar Solar gaan? Ik wil mijn kratje weer meenemen maar ben bang dat hij wordt ingenomen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
ndb schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:52:
Tijdje geleden heeft Peter v D trouwens dit kistje gemaakt: Klik en ik lees dat hij hier kras bestendige lak heeft gebruikt. wat adviseren jullie wat betreft het verven lakken van een MDF kistje? eerst grondlaag lijkt me maar op een of andere manier is speciale mdf grondlak op water basis :S dus lijkt me niet handig en waar dan mee verven zou wel graag daar over heen dan hoogglans wit doen maar kras bestendig is dit nu niet echt dus dacht doe eerst hoogglans wit en als dat echt super bekrast doe ik dan wel iets anders...

wat adviseren jullie of is er ook hoogglans wit die kras bestendig is (te maken) en welke grondverf?
Heb je ook een linkje van het kistje?
Denk zelf dat het wel meevalt met het krassen naar eigen ervaring. Gebruik wel altijd een laag blanke lak.
Deze zijn er ook in krasvast en gaat hij ook nog wat extra glimmen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Het duurt even, maar dan heb je ook nog net niks:
In verband met een verhuizing is het project BavBierSub even op zijn gat komen te liggen, maar binnenkort ga ik er weer mee bezig.
Doordat bij een verhuizing en verbouwing kratjes bier beschouwd moeten worden als grondstof en een kameraad van me op de hoogte was van de BavBierSub plannen, heeft hij stad en land afgezocht naar een kratje Bavaria met 24 flesjes. Amsterdam, Utrecht, Maarsen en Rotterdam kende de 24-fleskratjes niet, maar bij de Mega AH in Assen hadden ze er nog 2 staan. Hij heeft eentje meegenomen en ik heb dus nu een sub-kratje!

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schone10
  • Laatst online: 24-07 12:09
Mede-tweakers,

Na dit geweldige forum afgestruind te hebben op zoek naar informatie. Heb ik volgend schema in elkaar geknutseld. Daar mijn elektronica kennis aardig roestig is, wil ik aan jullie vragen of dit schema klopt en waar ik nog eventuele aanpassingen kan doen.

SCHEMA (KLIK)
  • Vraag mij af of één 220V/12V adapter voldoende is voor Accusafe en of hij het dan doorgeeft aan de TA2024. Of moet ik deze apart voeden?
  • Moet de MP3 unit nog extern gevoedt worden?
  • Ook heb ik gekozen voor een 220V euro stekker, want ben in de veronderstelling dat de Accusafe bepaalt of ik ga afspelen via de accu of voeding. En voeding eraf is volgens mij echt uit. Als de accu dan vol is kan ik toch zonder de 220V de accusafe activeren en op accu spelen?
Nou Tot zover, alvast bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door Schone10 op 01-08-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Boorr schreef op zondag 31 juli 2011 @ 18:21:
Zijn er mensen die dit jaar naar Solar gaan? Ik wil mijn kratje weer meenemen maar ben bang dat hij wordt ingenomen :'(
Stuur de organisatie een email of bel ze als dat kan. Dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
De_Boorr schreef op zondag 31 juli 2011 @ 18:21:
Ik heb vorig jaar ergens een paar keer voorbij zien komen van solar in dit topic:
Vergeet je zoekfunctie niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:29:
[...]

Stuur de organisatie een email of bel ze als dat kan. Dan weet je het zeker.
Reageren niet op email lijkt het.
boppos schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:52:
[...]

Ik heb vorig jaar ergens een paar keer voorbij zien komen van solar in dit topic:
Vergeet je zoekfunctie niet :)
Ja maar vorig jaar stond er niet zo expliciet in de regels dat er geen "geluidsinstallaties (welke vorm dan ook)"
mee mochten.... Nu wel :(

[ Voor 19% gewijzigd door De_Boorr op 01-08-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:55
De_Boorr schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:58:
[...]

[...]

Ja maar vorig jaar stond er niet zo expliciet in de regels dat er geen "geluidsinstallaties (welke vorm dan ook)"
Dan lijkt het me duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schone10
Iemand nog technisch inhoudelijk commentaar op mijn vorige post?

Solar discussie lijkt mij redelijk off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Bartske schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:00:
[...]

Dan lijkt het me duidelijk toch?
Regel misschien wel, ik herinner me dat er meer mensen vorig jaar hun kratje mee hadden genomen dus ik wilde graag weten wat die dit jaar doen. Beetje rare reactie... Zelfde geldt eigenlijk voor de offtopic opmerking, wanneer ben je dan ontopic? Wanneer je technische vragen stelt die al beantwoord zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schone10
De_Boorr schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:47:
[...]

Regel misschien wel, ik herinner me dat er meer mensen vorig jaar hun kratje mee hadden genomen dus ik wilde graag weten wat die dit jaar doen. Beetje rare reactie... Zelfde geldt eigenlijk voor de offtopic opmerking, wanneer ben je dan ontopic? Wanneer je technische vragen stelt die al beantwoord zijn?
Ja sorry, mijn excuses ben misschien wat ongeduldig, maar mijn handen jeuken omdat ik alles wil bestellen en de boel in elkaar wil gaan zitten. Heb me best gedaan een mooie tekening te maken die overzichtelijk is, en waar anderen commentaar/tips op kunnen geven. Maar uit jouw antwoord begrijp ik dat je antwoord hebt op mijn vragen?? Dat is precies wat ik namelijk zoek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
De_Boorr schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:58:
[...]

[...]

Tja, dat is ook een regel bij pinkpop en staat ook nog eens bij de ingang van de camping. Vervolgens zijn er nog zat mensen die een hele muziek kar mee naar binnen krijgen (zoals ik dus ook van plan ben volgend jaar). Er bestaat een risico dat ze het niet toestaan, maar ik verwacht dat ze om een kleine muziekkist echt niet moeilijk doen. We hadden met onze pinkpop groep dit jaar 2 stereo's op D-cellen bij ons, er werd niet eens naar omgekeken. (Al moet ik zeggen dat er totaal niet naar de bagage werd omgekeken toen wij naar binnen gingen, zelfs niet of ik een ticket had).
Maar goed, ik ben nog nooit op Solar geweest helaas (vertrek vrijdag al naar Sziget :P), ik weet niet hoe streng ze daar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

ThinkPadd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 21:46:
[...]

Ziet er netjes uit, lijkt inderdaad net zo'n Bose sounddock.

Alleen waarom binnenin van die speakerterminals ipv een gaatje boren en daar de draadjes doorheen?
Dankje _/-\o_ , Idee kwam ook gedeeltelijk bij een bose dock weg, tbh :+

En die speakerterminals, dat had meerdere redenen..
De speakers had ik gekocht, in een bestaand set, met versterker derbij. versterker was kapot, dus heb alle bruikbare onderdelen (incl speakerterminals) er van losgehaald.. de speakers ook losgehaald, en gewoon een gaatje boren en vastverbinden aan het TA bordje, daar waren de draadjes tekort voor.
En ik vond het met die speakerteminals wel handig, want ik heb de voorkant behoorlijk vaak los gepakt, en weer vastgezet.. (door het stof er tegenaan te zetten, en de kast te lakken enz.)

EDIT:
ndb schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:45:
He, bij de accu save van kistradio.nl wordt de accu ook via de accu save opgeladen, maar nou heb ik zo'n mooi li-ion accu uit China maar nou vroeg ik me af kan die eigenlijk wel via de uitgang worden opgeladen? want dat is in feite wat er gebeurt.
Weet iemand dit? mijn reddernatie was, waarschijnlijk staat het gewoon onder de batterij verpakking (dat blauwe hoesje) met elkaar verbonden? maar mijn tweede optie was misschien zit er ook wel een controller tussen die regelt van dit is de input voor het opladen en dit de output... en dat die in de war raakt als je hem via de output gaat opladen.

Weet iemand dit?
Gebruik even de zoekoptie. deze vraag is al meerdere malen gesteld ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Piet bel op 01-08-2011 16:59 . Reden: extra info ]

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Laatst online: 03-01-2021
@schone10

1 ja dat is voldoende ,de accusafe geeft de stroom door, voor de ta2024 je hebt geen externe voeding nodig
2 de MP3 unit heeft stroom nodig (staat ook op het plaatje en bij de product omschrijving)
de derde weet ik niet (als de rest fout is a.u.b zeg er wat van O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schone10 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:40:
Mede-tweakers,

Na dit geweldige forum afgestruind te hebben op zoek naar informatie. Heb ik volgend schema in elkaar geknutseld. Daar mijn elektronica kennis aardig roestig is, wil ik aan jullie vragen of dit schema klopt en waar ik nog eventuele aanpassingen kan doen.

SCHEMA (KLIK)
  • Vraag mij af of één 220V/12V adapter voldoende is voor Accusafe en of hij het dan doorgeeft aan de TA2024. Of moet ik deze apart voeden?
  • Moet de MP3 unit nog extern gevoedt worden?
  • Ook heb ik gekozen voor een 220V euro stekker, want ben in de veronderstelling dat de Accusafe bepaalt of ik ga afspelen via de accu of voeding. En voeding eraf is volgens mij echt uit. Als de accu dan vol is kan ik toch zonder de 220V de accusafe activeren en op accu spelen?
Nou Tot zover, alvast bedankt voor jullie reacties.
Schema ziet er goed uit.

Een 12 Volt adapter is genoeg mits hij 2A IS OF MEER.

Mp3 unit heeft ook een aparte voeding nodig hier kan je gewoon dezelfde voeding voor pakken als je versterker.

De acccusafe speelt op 220 wanneer aangesloten op 220 als je de stekker(220) eruit hebt dan is hij op accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een borrelend idee om een speaker van een lamp te bouwen heb ik me helemaal ingelezen over de mogelijkheden tot een mobiele, oplaadbare speaker. Super forum!
Met veel dank aan kistradio.nl voor de onderdelen zal ik nu de foto's oploaden van mijn projectje genaamd de BOXLIGHT. Vervaardigd uit, met de hand gefiguurzaagd, acrylglas. Voor grotere foto's kan je naar https://picasaweb.google....uthuser=0&feat=directlink

Onderdelen:
Versterker TA 2024 (modded)
Accusafe (super!)
Speakers 2x Boschmann G-4532s
12V 7.2Ah Gelaccu
Acculader
DC Adapter 12V
RCA Connectorplaat
Euro stekker chassis
SPDT Enkelpolige schakeling geplaatst na de accusafe om de versterker te ontzien als er alleen opgeladen wordt.

Hier volgen de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/157nbsp.jpg
Men neme een lamp....
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2yysef6.jpg
Speakers
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/jkjf5i.jpg
Binnenwerk Accu deel
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/1jnlao.jpg
Binnenwerk Accu deel
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/esnm9k.jpg
Bedieningspaneel
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2wd6mb6.jpg
Binnenwerk Accu lader, DC adapter, versterker en accusafe
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/sghke0.jpg
Bedieningspaneel in lamp
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/j5bjhg.jpg
Naar binnen gluren
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2me8g34.jpg
Naar binnen gluren
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/11bqfli.jpg
Boxlight compleet
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/50446r.jpg
Boxlight compleet
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/xcn776.jpg
Boxlight met LED

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:17:
Na een borrelend idee om een speaker van een lamp te bouwen heb ik me helemaal ingelezen over de mogelijkheden tot een mobiele, oplaadbare speaker. Super forum!
Met veel dank aan kistradio.nl voor de onderdelen zal ik nu de foto's oploaden van mijn projectje genaamd de BOXLIGHT. Vervaardigd uit, met de hand gefiguurzaagd, acrylglas.

Onderdelen:
Versterker TA 2024 (modded)
Accusafe (super!)
Speakers 2x Boschmann G-4532s
12V 7.2Ah Gelaccu
Acculader
DC Adapter 12V
RCA Connectorplaat
Euro stekker chassis
SPDT Enkelpolige schakeling geplaatst na de accusafe om de versterker te ontzien als er alleen opgeladen wordt.

Hier volgen de foto's:
[afbeelding]
Men neme een lamp....
[afbeelding]
Speakers
[afbeelding]
Binnenwerk Accu deel
[afbeelding]
Binnenwerk Accu deel
[afbeelding]
Bedieningspaneel
[afbeelding]
Binnenwerk Accu lader, DC adapter, versterker en accusafe
[afbeelding]
Bedieningspaneel in lamp
[afbeelding]
Naar binnen gluren
[afbeelding]
Naar binnen gluren
[afbeelding]
Boxlight compleet

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!
Eeey ziet er nice uit orgineel idee is weer eens wat anders dan een bierkrat.
En hoe bevalt het geluid is dat niet een beetje blikkerig door die lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:19:
[...]

Eeey ziet er nice uit orgineel idee is weer eens wat anders dan een bierkrat.
En hoe bevalt het geluid is dat niet een beetje blikkerig door die lamp?
Ik was daar ook heel erg benieuwd naar, maar het valt me alles mee, als je echt goed luistert is het een beetje hol in het mid-laag maar dat is echt het enige. Ik ben er waanzinnig blij mee.
Kirsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:28:
[...]

Ik was daar ook heel erg benieuwd naar, maar het valt me alles mee, als je echt goed luistert is het een beetje hol in het mid-laag maar dat is echt het enige. Ik ben er waanzinnig blij mee.
Kirsten
ajoh als het meevalt ik denk als je er niet op let ga je het ook niet horen mijn krat heeft ook dezelfde speakers maar dan een slagje groter ik ben er niet helemaal tevreden over ik maak in het vervolg iets met een sub een mid en een hoog speaker in een kratje lijkt me toch een stuk beter klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:31:
[...]

ajoh als het meevalt ik denk als je er niet op let ga je het ook niet horen mijn krat heeft ook dezelfde speakers maar dan een slagje groter ik ben er niet helemaal tevreden over ik maak in het vervolg iets met een sub een mid en een hoog speaker in een kratje lijkt me toch een stuk beter klinken
Yep dat zal sowieso beter klinken. Mijn idee was een leuke gadget die ik erbij kan pakken voor in de tuin en dat is goed gelukt. Kan de buren geen sub aandoen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
@Kizz88
Nice ding heb je daar. Kan je gewoon kunst noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schone10
@Kizz88 NNNiiiiiccceeeee!!!! Super gemaakt! Leuk idee ook. Thnx voor de foto's

[ Voor 47% gewijzigd door Schone10 op 02-08-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasperv6 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:07:
@Kizz88
Nice ding heb je daar. Kan je gewoon kunst noemen ;)
Schone10 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:21:
@Kizz88 NNNiiiiiccceeeee!!!! Super gemaakt! Leuk idee ook. Thnx voor de foto's
Dank je wel! Ik ga nog een klein ledje inbouwen zodat je 's avonds ook wat sfeerverlichting hebt. Dat werkt goed bij deze lampekop omdat er een reflecterende binnenkant in zit. Zodra ik daar iets van heb zal ik het hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
@kizz88
Das ook een leuk idee. beetje die ambilight dingen van philips ;p

Het is knap hoe je dat plexiglas zo mooi hebt gekregen. Lintzaag voor gebruikt?
Ik heb al heel vaak met plexiglas gewerkt, van detail tot hele grote platen. Daar neem ik altijd een lintzaag/kolomboor/schuurband voor, nou had ik deze niet tot mij beschikking dit weekend.. :'(
Kreeg dat plexiglas (0,5 cm dik) nouwelijks gezaagt met de hand. Dremel erbij werkte wel weer maar toen bij het boren ging het niet snel genoeg. gevolg was een dikke scheur :(
Dus vindt het knap van je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasperv6 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:53:
@kizz88

Het is knap hoe je dat plexiglas zo mooi hebt gekregen. Lintzaag voor gebruikt?
Ik heb al heel vaak met plexiglas gewerkt, van detail tot hele grote platen. Daar neem ik altijd een lintzaag/kolomboor/schuurband voor, nou had ik deze niet tot mij beschikking dit weekend.. :'(
Kreeg dat plexiglas (0,5 cm dik) nouwelijks gezaagt met de hand. Dremel erbij werkte wel weer maar toen bij het boren ging het niet snel genoeg. gevolg was een dikke scheur :(
Dus vindt het knap van je :P
Thanx, het was voor mij weer de eerste keer sinds dat ik 12 was dat ik iets met plexi heb gedaan. Gelukkig heb ik de 3mm versie gehaald die was zeer goed te zagen met de figuurzaag met een heel fijn metaalzaagje. Vooral geduld hebben en rustig doorzagen. Voor de rest heb ik alles een beetje op gevoel gedaan, ik ben niet echt een ervaren klusser, maar ik wel geleerd dat als je alles goed uitdenkt en eerst probeert op proefstukjes je een heel eind komt.
Kirsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort ook in plexiglas zagen, ik ga dit denk ik met een decoupeerzaag doen (met metaalzaagje). Voor de binnenkant van mijn kist ben ik eigenlijk ook op zoek naar reflecterend materiaal, ik kon alleen zo gauw niks vinden. Weet iemand misschien hoe zoiets heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.SVM
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Hallo,

Ik heb nu dus een vraag met het aansluiten van de kabels omdat ik hier vrij weinig van af weet:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/105dyxf.png

Ik vraag me hoe ik dat allemaal moet gaan aansluiten want speakers weet ik wel aan te sluiten.

De plus en min is ook niet zo moeilijk maar ik weet niet wat ik dus met de andere kabel aanmoet!

HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Laatst online: 15-02-2024

Webstarr

Moderator

gele oranje en er hoor ook nog een roode te zijn met elkaar verbinden en op de+ van de accu aansluiten
De zwarte van de autoradio op de min van de accu

de blauwe kan je atenne op zetten

EDIT

Ik kom er nog steeds niet uit hoe ik 2 speakers verdeel over 2 audio bronnen (Versterker uit een oud pc 2.1 setje en een autoradio)

Ik dacht aan 2 dubbelpolige wisselschakelaars, als ik het zo aan ga sluiten, kan ik toch te boxen schakelen over de bronnen?

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/mm50uf.png

[ Voor 47% gewijzigd door Webstarr op 02-08-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu op zoek naar 10Kohm weerstanden voor het maken van een mono kabel.
Helaas voor mij zijn die dus verkrijgbaar in 1001 soorten en smaken.

Vroeg me af of deze de juiste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:16:
Ik ben nu op zoek naar 10Kohm weerstanden voor het maken van een mono kabel.
Helaas voor mij zijn die dus verkrijgbaar in 1001 soorten en smaken.

Vroeg me af of deze de juiste zijn.
yep dit zijn de goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
@ Apenootjes; you've got dm! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Jasperv6 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:53:
@kizz88

Het heeft er wat van weg haha. Ziehier het resultaat.
Kirsten

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/xcn776.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schone10
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:38:
[quote]Jasperv6 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:53:
@kizz88

Het heeft er wat van weg haha. Ziehier het resultaat.
Kirsten

[afbeelding]
Wederom zeer stijlvol gedaan, kizz88!! Kudos!

Ben inmiddels ook begonnen met een kist. En zat ook te denken aan LED verlichting, ziet er gewoon retestrak uit. Ben voornemens om een deel van de kist uit te frezen en daar een LED strip in te leggen.

Weet er iemand of er 12V LED strips zijn die op muziek reageren? Zo ja graag een linkje plaatsen.....(alvast bedankt)

Ik heb wel al zelfbouwschema's gezien, maar ik ben op zoek naar kant en klare oplossing. Ik weet het, ik kies de makkelijke weg.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Ik ben er ook mee bezig. Is een hele simpele schakeling. Doe zelf 10led's voor rechter 'bas' en 10 led's voor de linker. Gaat dmv een transistor: TIP31.
Deze kun je ook op een hele led strip aansluiten dan ben je er ook ;)
Ziet er gewoon heel gaaf uit, moet aleen nog ff wachten op me nieuwe led's. Had van die difuus dingen die rood bleken te zijn :X

@Kirsten
Ziet er goed uit. Goed voor de sfeer in een tuin, terras of balkon oid. :P

@Schone10;
Wederom? Dus er is nog zo'n kunstwerk? :9~ xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schone10
@Jasperv6

Ja klopt heb die schakeling ook gezien. Maar ik wil eigenlijk niet via een 3,5mm plug mijn TA2024 in voor deze optie. Daar zit namelijk mijn ipod al op. Of splits je de AUX ingang van je TA2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Het gaat idd wel op je 3,5mm plug. Je hebt een signaal R, L of beide, deze draden tap je af via een jack kabel. ;)
Maar waarom niet gewoon splitter er tussen dan?
Dan gaat het:
Vanuit versterker > 3,5 mm jack kabel met female einde > splitter > 1 einde: 3,5mm jack kabel (male + male) voor naar ipod. & 1 einde gebruik je voor naar de led schakeling.

Beetje moeilijk te begrijpen misschien maaar hoop dat je het zo snapt :9

Op deze manier hoef je dus niet je bestaande kabel te splitten/mollen en kun je zelfs de led schakeling er tussenuit halen door splitter tussen de 2 kabels weg te laten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/znf7Rv9i1NV2tUNiulXSBTv2/medium.jpg

Schouderband was wel een goed idee :D Zo heb ik ook gelijk een tafeltje erbij als ik hem op deze manier ophang en om je schouder hangen is heel prettig om hem mee te nemen. Nu maar hopen dat het krat niet hetzelfde lot ondergaat als mijn telefoon op dit balkon. Die viel namelijk over de rand op de straat 2 verdiepingen lager :X :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schone10
Jasperv6 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:52:
Het gaat idd wel op je 3,5mm plug. Je hebt een signaal R, L of beide, deze draden tap je af via een jack kabel. ;)
Maar waarom niet gewoon splitter er tussen dan?
Dan gaat het:
Vanuit versterker > 3,5 mm jack kabel met female einde > splitter > 1 einde: 3,5mm jack kabel (male + male) voor naar ipod. & 1 einde gebruik je voor naar de led schakeling.

Beetje moeilijk te begrijpen misschien maaar hoop dat je het zo snapt :9

Op deze manier hoef je dus niet je bestaande kabel te splitten/mollen en kun je zelfs de led schakeling er tussenuit halen door splitter tussen de 2 kabels weg te laten. :P
Thnx Jasperv6 ik snap hem :*) Maar zorgt de splitter niet voor verlies van volume/kwaliteit van het Audio signaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
@ schone 10;

Oei dat weet ik niet. Volgens mij maakt het niet uit hoor. Gebruik wel vaker een splitter met hele goeie (lees dure) oortjes van Vmoda. 8) Geluid is echt top ook met splitter.
Maar weet het niet zeker icm. een ta2024 versterker. :?

Even iets over voedingen. Heeft er iemand wel eens gewerkt met een step up converter?

Heb dus nu een li-ion accu 12V. Dit moet naar min 24V voor de versterker/led.

Is het nu verstandig/handig om ook een voeding van 12V te nemen. Dan accu en voeding boosten naar 24V

Of alleen lion boosten naar 24V i.c.m. een 24V voeding?? :?

[ Voor 40% gewijzigd door Jasperv6 op 04-08-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium
  • Laatst online: 08-09 15:29

Auxilium

Walking the line

Jasperv6 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:22:
@ schone 10;

Oei dat weet ik niet. Volgens mij maakt het niet uit hoor. Gebruik wel vaker een splitter met hele goeie (lees dure) oortjes van Vmoda. 8) Geluid is echt top ook met splitter.
Maar weet het niet zeker icm. een ta2024 versterker. :?

Even iets over voedingen. Heeft er iemand wel eens gewerkt met een step up converter?

Heb dus nu een li-ion accu 12V. Dit moet naar min 24V voor de versterker/led.

Is het nu verstandig/handig om ook een voeding van 12V te nemen. Dan accu en voeding boosten naar 24V

Of alleen lion boosten naar 24V i.c.m. een 24V voeding?? :?
Gebruik zelf een step-up converter voor 14,6V op de TA-2020. Er is ergens voorbij gekomen dat het boosten naar 24V wel kan, maar je accu levert alsnog een maximale capaciteit. Kwam erop neer dat het niet goed zou komen. Denk een pagina of 10+ terug.

Wie vraagt wordt geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Heb ff het forum bekeken dmv de zoekfunctie. Met boost of step-up kom je al een heel eind. Er was idd een grote discussie over. Deze ging eig. meer over geluidskwaliteit & vermogen vs. voltage. :P

Denk toch maar dat ik een 24V 5A voeding ga doen. En dan zou ik i.v.p. een step-up converter nog een 2e li-ion in serie kunnen aansluiten voor bijna hetzelfde geld. (en geen rendement verlies :*) ) (serie is toch dubbel voltage? Natuurkunde shit ff vergeten in de vakantie :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een partijtje 7,2Ah 12v loodgelaccu's liggen. Ze zijn gebruikt maar ook regelmatig opgeladen. Pm me maar als je interesse hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:37

Stekeltje

Nothing to see here move along

-

[ Voor 99% gewijzigd door Stekeltje op 04-08-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
Jasperv6 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:08:
Heb ff het forum bekeken dmv de zoekfunctie. Met boost of step-up kom je al een heel eind. Er was idd een grote discussie over. Deze ging eig. meer over geluidskwaliteit & vermogen vs. voltage. :P

Denk toch maar dat ik een 24V 5A voeding ga doen. En dan zou ik i.v.p. een step-up converter nog een 2e li-ion in serie kunnen aansluiten voor bijna hetzelfde geld. (en geen rendement verlies :*) ) (serie is toch dubbel voltage? Natuurkunde shit ff vergeten in de vakantie :X )
Ik zou je sowieso willen aanraden om inderdaad een 24V voeding te kopen, veruit de beste oplossing wanneer je het stopcontact in de buurt hebt. Voor de accu's gaat het je niet lukken om van die 10.8V 24V te maken, de accu's kunnen dat simpelweg niet aan. Ook heb je daar al best een flink boost converter voor nodig, zeker 100W+. Accu's in serie zetten zou ik met deze li-ion cellen ook niet doen, kwaliteit is al niet al te best en het liefste heb je geschikte protectie voor 6 cellen in serie in dat geval. Wanneer er 1 van beide faalt kan je in dit geval weleens een ongelukje krijgen.

Edit: Is 5A niet een beetje aan de lage kant? Ik neem aan dat je het in combinatie met een TK2050 wilt gebruiken? Daarvoor moet je al richting de 8A gaan kijken.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
8A :o -O-

Damm das best veel. Me pa kwam net thuis met een dell laptop lader. (19,5V / 4,62A)
Tsja dat gaat hem dan niet worden als het 8A moet wezen...

Had al bedacht me led schakeling zo te maken dat het alleen op voeding werkt. Als hij op accu speelt doen de led's dus niet mee :'(
Heb trouwens wel voor de led schakeling een 4700 uF elco(ook voor de ta2050 btw) die maximaal 0,08A gebruikt. Lijkt mij eig niet zo veel omdat er toch bij te houden :P

Maar ff terug naar t voeding verhaal.
Denk nu aan een 19,5V voeding op Ta2050 incl Led zonder te boosten naar 24V.
Dan li-ion accu 12V alleen op de ta2050 ook zonder boost, want dat gaat hij idd niet redden met rendement shit ;(

Beetje jammer.. ;)

EDIT; jasperrrr heeft dacht ik ook een ta2050 op 6A (correct me if Iam wrong)

[ Voor 5% gewijzigd door Jasperv6 op 04-08-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet precies of het al gevraagd is maar,
hoe maken jullie die gaten voor de boxen in de krat?
groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:44:
ik weet niet precies of het al gevraagd is maar,
hoe maken jullie die gaten voor de boxen in de krat?
groetjes
eerst teken ik de goede invalsmaat af en dan boor ik een gat in het midden en dan ff met de decoupeerzaag erdoorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

En voor ronde speakers kun je een gatenzaag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krentenbol schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:48:
En voor ronde speakers kun je een gatenzaag gebruiken.
Die groote moet je dan ook net in de kast hebben liggen he vind maar zown ding van 13 of 16 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Heb ,aatst zon setje gekocht van 10 tot 190 mm r
Lag rond de 20 euro met tussenmaten van 2 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

boppos schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 16:49:
[...]

Ik denk dat hij de andere kant bedoelt waar je dat plugje in steekt (de socket). Daar zitten vaak 3 pootjes aan, waarvan er meestal 1 plus is en 2 x min. Van de twee min polen is er 1 bedoeld om iets te schakelen en de ander echt als minpool. Even plugje erin doen en meten met een multimeter is het beste.
Om hier nog even op terug te komen (ik heb dezelfde vraag), het gaat inderdaad om de DC Socket (Female):
Afbeeldingslocatie: http://www.kistradio.nl/winkel/images/LUM-NEBJ21C.JPG
Als ik het goed begrijp, en de aanduiding op de connector van m'n Li-ion accu bekijk, is de pinout/aansluiting voor de socket als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://jeroen.biervogels.nl/kistradio_dcsocket.gif

Kan iemand dit bevestigen? (ik heb geen multimeter bij de hand)

Voor wat betreft pin (2) en (3) gok ik dat dit ook van toepassing is, dan zou pin (3) niet verbonden zijn als de accu is aangesloten (dus moet ik pin (2) gebruiken, hoewel ik niet weet of de nummering overeenkomt met bovenstaand plaatje).

EDIT:
Ik heb kunnen testen met een 12v LEDje: pin 1 in bovenstaande afbeelding is + (plus), pin 3 is - (minus). Het LEDje op pin 1 en 2 geeft geen licht, pin 1 en 3 dus wel. Ik heb de versterker (TA2024) op eenzelfde manier aangesloten en werkt prima :D

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen__online op 05-08-2011 13:37 . Reden: met succes getest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Kwam dit op google tegen mischien wat voor de ts

Afbeeldingslocatie: http://www.instructables.com/image/FMZXXB8G5W7R47J/Building-the-circuit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Wat is het? LED'jes die knipperen op de maat van de muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Webstarr schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:23:
Kwam dit op google tegen mischien wat voor de ts

[afbeelding]
Eenvoudig en toch leuk schema!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:55
Zou dat ook werken voor de LEDJes die ik in mijn kratje heb zitten? Anders ga ik er zeker even naar kijken :)

http://www.buyincoins.com...of-blue-product-2374.html

En belangrijker, waar haal je zo'n 'TiP 31' vandaan? Google levert mij alleen datasheets op

laatmaar: http://shop.conrad.nl/com...ype-tip-st-microelectron/

[ Voor 34% gewijzigd door Bartske op 05-08-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word wel een beetje moe van de mensen die niet eens weten hoe je een gat ergens in maakt.. Misschien dat dan ook maar in de TS zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Hé dat schema heb ik ook gebruikt. Heb hem alleen zo gemaakt met 2x een tip31 (gewoon te krijgen bij elektronica zaak) 1 voor rechter signaal & 1 voor linker signaal. 8)

Tip 31 transformator doet eig niets anders dan de stroom 'doorgeven' op het moment van de muziek 'bas'.
Dus je kan er eig alles op aansluiten wat dan reageert op de muziek. Dus ook hele led strips e.d. ;)
Kost geen hol trws en maakt niet uit of het een tip31 A, B of C is ;)
Dan weten jullie et ff voor in de TS :*) :P

Edit: eig kan iedereen het bedenken maar met 2x een tip31 ziet het er zo uit >Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QZAYLDF6-D.jpg

Edit 2: Beter is wel op die tip31 op een koelblok te monteren ivm de warmte btw.. Dat is geloof ik alles wel.. Apple-tje egg :)

[ Voor 21% gewijzigd door Jasperv6 op 05-08-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Ik heb perongeluk een mono potmeter gekocht, kan ik daar wel gewoon de ta2024geluid mee regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Webstarr schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:42:
Ik heb perongeluk een mono potmeter gekocht, kan ik daar wel gewoon de ta2024geluid mee regelen?
Kan er geen stereo mee regelen. Dus eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:06:
Word wel een beetje moe van de mensen die niet eens weten hoe je een gat ergens in maakt.. Misschien dat dan ook maar in de TS zetten?
Met een kwastjenin benzine dopen en een cirkeltje maken waar de speaker moet, aansteker erbij en uitbranden maar })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt er uit een visaton frs8-8 een mooi geluid?ben bang dat als ik hem hard zet dat er verpest geluid uitkomt
?? met modded ta2024???

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Zo krachtig is de TA2024 niet, hoor. 12 watt bij acceptabele vervorming en die dingen kunnen 30 watt RMS hebben volgens de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasperv6 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:10:
Edit 2: Beter is wel op die tip31 op een koelblok te monteren ivm de warmte btw.. Dat is geloof ik alles wel.. Apple-tje egg :)
Wat voor koelblokje is hiervoor dan geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pespre
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 23:02
@Jasperv6

Waar haal jij deze tip31 vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 15:03
Pespre schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:08:
@Jasperv6

Waar haal jij deze tip31 vandaan?
paar posts boven je: http://shop.conrad.nl/155452.html

[ Voor 17% gewijzigd door Private Zaagsel op 07-08-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
@ Tii; daar ben ik nog niet achter gekomen. Heb ze gekocht bij de elektronica zaak in leeuwarden.
Hij zei dat er nog wel een koelblokje op moet (het was iig beter). Maar hij had ze zelf niet meer.
Kan ik niet gewoon 1 van een processor gebruiken?
Schijnt trouwens in de datasheet te staan van de tip transistors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Ik beb met mijn suffe kop perongeluk een verkeerde schakelaar gekocht, aangrzien ik dinsdag op vakantie ga heb ik dus nog 2 dubbelpolige wisselschakelaars nodig, wie kan ze voor een zacht prijsje in een envelop versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:20
Mijn hks (v3) valt uit op het moment dat ik het aan knopje loslaat. Dit gebeurt ook als ik het uit knopje loskoppel. De versterker krijgy echter geen stroom want die werkt niet. Weet iemand wat dit kan zijn?
de led gaat dus wel branden, maar stopt daar mee als ik de uit knop loslaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiertOmta schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:49:
Mijn hks (v3) valt uit op het moment dat ik het aan knopje loslaat. Dit gebeurt ook als ik het uit knopje loskoppel. De versterker krijgy echter geen stroom want die werkt niet. Weet iemand wat dit kan zijn?
de led gaat dus wel branden, maar stopt daar mee als ik de uit knop loslaat...
Accu opladen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Zojuist 40 nieuwe accus in doos opgehaald voor 2'50 bij zon beveiligings firma:W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Webstarr schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:00:
Zojuist 40 nieuwe accus in doos opgehaald voor 2'50 bij zon beveiligings firma:W
Welke waardes hebben de accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

12 volt 7 ah, lood gel van die yuasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Webstarr schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:34:
12 volt 7 ah, lood gel van die yuasa
Dat is wel een goede koop geweest, 6,25 per accu. Succes met de bouw van 40 kisten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Hhm ik heb er intotaal €2,50 voor betaald :P

Twee euro en vijftig cent

En dat waren de benzinekosten

[ Voor 19% gewijzigd door Webstarr op 08-08-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Webstarr schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:45:
Hhm ik heb er intotaal €2,50 voor betaald :P

Twee euro en vijftig cent

En dat waren de benzinekosten
Wow.. dacht dat het wel een typ fout moest zijn. Goede vangst! Zal je niet snel nog een keer lukken gok ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Auxilium op 08-08-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Ze stapten over naar een ander merk, dus puur geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigo1995
  • Laatst online: 07-05 20:31
He ik zit met een vraag:
Ik heb 4 boxen met 4 ohm en 2 daarvan hebben 200 watt en die andere 2 120 watt en ik wil graag weten hoeveel watt een nieuwe versterker moet hebben en of het nadelen heeft dat het aantal watt van mijn boxen zo ver uit elkaar ligt
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink