Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 14] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.167 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
ikke26 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:55:
@Japperrrr: Hoe bevallen die waterbestendige Visatons trouwens?
Zeer goed! De bass is niet echt storend afwezig en over het aantal dB ben ik zeer te spreken. Natuurlijk zijn ze bij lange na niet zo goed als HiFi-luidsprekers maar ze klinken zeker niet verkeerd. En dan nog de prijs: €46,75 via Levi. Het geld dubbel waard!

@Chatlie
Ziet er indrukwekkend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02-2024

Webstarr

Moderator

hoe moet ik nou dan de speakers aansluiten op de audio bronnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Webstarr schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:49:
hoe moet ik nou dan de speakers aansluiten op de audio bronnen
Hoeveel speakers heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

2 stuks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Je mag van de TA2020/TA2024 noch de plus noch de min aan een andere versterkeruitgang verbinden. Per speaker heb je één plus en één min. Het handigst lijkt me dat je het zo maakt dat je met een enkele schakelaar de boel om kunt zetten. Je moet dus vier draden tegelijk schakelen. Zo kom je er wel uit denk ik? Ik denk dat iemand anders hier ze wel kan leveren of weet waar je ze kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:41:
[...]
Voel eens aan het zwarte chipje op je versterker als hij uitvalt... Voelt dat warm aan? Dan koelblokje oid erop monteren zodat de versterker zijn warmte beter kwijt kan!
denk ook dat dat het probleem is, hij wordt wel heel heet ja.. heb je misschien nog tips waar ik er goedkoop een vandaan kan halen? of gewoon iets van conrad halen? bijvoorbeeld zoals dit: ?

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=871504

weet helemaal niks over koelen dus sorry..

Doe maar niet... het blijft een beetje een grijs gebied, daarnaast past het ook niet echt binnen dit topic.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 24-07-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:09:
Doe maar niet... het blijft een beetje een grijs gebied, daarnaast past het ook niet echt binnen dit topic.
Wat betreft downloaden van YouTube wil ik je best een tip geven: stel bij zoekinstellingen onder functies 'HD (High-Definition)' in. Filmpjes in HD hebben over het algemeen een hogere geluidskwaliteit. Meer zeg ik niet :)

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 24-07-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier het filmpje wat nog bij onze kratradio hoort!

*klik*

Het geluid lijkt niet hard te gaan maar dit komt door de telefoon waarmee het is opgenomen want hij gaat wel degelijk hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikke26 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:17:
Volgens mij heb je geen gelijkrichter gebruikt. Je moet de L200 toch voeden met VDC, oftewel gelijkspanning? Je hebt er nu wisselspanning (VAC) op gezet. Ik zou trouwens de 15 volt aansluiting gebruiken. Dat is efficiënter dan 24 volt en scheelt een hoop warmte die door de L200 moet worden weggestookt. Je moet dan wel even testen of het nog werkt, aangezien het input voltage van de L200 een paar volt hoger moet zijn dan de output. Waarschijnlijk doet de L200 dan nog net goed z'n werk.

Mooi kistje trouwens. Origineel en mooi afgewerkt.
Ik zie net dat het op de foto bijna niet te zien is, maar achter de elco en L200 (wat er tenminste nog van over is:P) zit wel degelijk een bruggelijkrichter. je kunt hem iets beter zien zitten op de foto met de twee losse printjes. (zwarte smalle rechthoekige geval)

Verder klopt het inderdaad met wat je zegt over de 15VAC aansluiting, deze zou in principe moeten werken. Ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat de inputspanning van de L200 min. 2 / 3 Volt boven de maximale laadspanning moet liggen (in mijn geval afgesteld op 13,5V). Dus dit zou net moeten lukken.

Het enige wat ik verder kan bedenken is dat het aluminium koelblokje dat ik op de L200 heb gezet, niet voldoende is geweest. Naarmate de regelaar meer gaat knijpen zal hij warmer worden. In de datasheet staat echter dat hij beschermd is tegen oververhitting, dan zou hij dus gewoon uit moeten vallen i.p.v. uit elkaar spatten :P. En dit verklaard ook niet de uit elkaar gespatte elco ;).

Verder bedankt voor alle positieve reacties :), binnenkort zal ik op mijn website wat meer foto's plaatsen over het bouwproces. Deze foto's heb ik op dit moment helaas niet tot mijn beschikking ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Japperrrr schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:09:
[...]

Je mag van de TA2020/TA2024 noch de plus noch de min aan een andere versterkeruitgang verbinden. Per speaker heb je één plus en één min. Het handigst lijkt me dat je het zo maakt dat je met een enkele schakelaar de boel om kunt zetten. Je moet dus vier draden tegelijk schakelen. Zo kom je er wel uit denk ik? Ik denk dat iemand anders hier ze wel kan leveren of weet waar je ze kunt krijgen.
Kan het ook met 2 enkelpolige wisselschakelaar?

Of met 1 dubbepolige

Zegmaar alle plus op de pooltjes en de - doorverbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Martens
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09-2011
De display van de voltmeter geeft 12,19 volt aan.

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/1977/img6531d.jpg

Heb dus vandaag deze accu gekregen gratis, maar ik weet niet of deze wel geschikt is voor in mijn krat omdat ik hoorde dat deze accu's erop gemaakt zijn dat ze altijd vol zijn (beveiligingsaccu) en als er iets gebeurd deze accu's worden ingeschakeld tijdelijk voor nood en daarna gewoon weer vol geladen worden.

Dus als ik goed begrepen heb kunnen ze niet helemaal leeg.

In de TS las ik dat je de accu leeg moet beschouwen als deze 11,4 volt aangeeft, geld dat ook voor de accu van mij?

Ook vandaag de TA2024 met modweerstand besteld hoelang ga ik het redden in combinatie met deze accu?

[ Voor 11% gewijzigd door Martijn Martens op 24-07-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Martijn Martens schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:16:
Ook vandaag de TA2024 met modweerstand besteld hoelang ga ik het redden in combinatie met deze accu?
Uitgaande van de specificaties zul je er net zo lang mee kunnen spelen als de meeste accu's die hier gebruik worden, namelijk de 12V 7Ah gel-accu's. Omdat dit natuurlijk geen nieuwe accu meer is kan het wel wat schelen maar je kunt dit het best gewoon zelf uitproberen.

Mijn radio is af op één puntje na: er is een sterke ruis aanwezig als ik de verlichting inschakel. Volgens mij heb ik daarover in dit topic iets voorbij zien komen. Weet iemand nog waar dat staat? Of kan iemand me vertellen wat ik moet doen om dit op te lossen? Ik speel dan trouwens vanaf de accu; vanaf de voeding hoor ik niets.

[ Voor 7% gewijzigd door Japperrrr op 24-07-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn Martens schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:16:
De display van de voltmeter geeft 12,19 volt aan.

[afbeelding]

Heb dus vandaag deze accu gekregen gratis, maar ik weet niet of deze wel geschikt is voor in mijn krat omdat ik hoorde dat deze accu's erop gemaakt zijn dat ze altijd vol zijn (beveiligingsaccu) en als er iets gebeurd deze accu's worden ingeschakeld tijdelijk voor nood en daarna gewoon weer vol geladen worden.

Dus als ik goed begrepen heb kunnen ze niet helemaal leeg.

In de TS las ik dat je de accu leeg moet beschouwen als deze 11,4 volt aangeeft, geld dat ook voor de accu van mij?

Zo te zien is het een "gewone" lood(gel) accu. In mijn krat heb ik eenzelfde type gebruikt (12V - 7Ah) en hierop heb ik (in mijn opstelling) toch iets van 15 uur muziek kunnen luisteren. Ruim voldoende dus voor wat jij van plan bent ;).

Deze accu's worden inderdaad veel in beveiligingsinstallaties gebruikt om bij een stroomstoring toch in bedrijf te blijven. In Nederland zijn dergelijke storingen gelukkig vrij zeldzaam en duren ze over het algemeen niet heel lang, waardoor je accu hoogstwaarschijnlijk weinig voor zijn kiezen heeft gekregen.

Over het opladen van de accu's in de installatie weet ik niets af, ik denk het eerlijk gezegd niet vanwege bovenstaande. Mocht er een accu defect raken dan zal er een storing gegeven worden waarna de monteur de accu vervangt (wat zowieso om de drie á vier jaar gebeurt bij periodiek onderhoud).

Jouw accu zal naar alle waarschijnlijkheid langzaam zijn leeggelopen (dat doen alle accu's), en heeft daardoor een lagere spanning dan de 13,8Volt die er maximaal op mag staan. Onder de 11,4Volt is je accu inderdaad leeg en de kratsafe schakeling zal daarbij ook afschakelen. Onder de ±10 Volt is je accu te diep ontladen en is hij over het algemeen overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Martens
Ok dat is duidelijk bedankt,

Had jij een nieuwe 12v 7ah accu of ook gewoon een gratis?
En een TA2024 met weerstandsmod?
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:31:
[...]

Zo te zien is het een "gewone" lood(gel) accu. In mijn krat heb ik eenzelfde type gebruikt (12V - 7Ah) en hierop heb ik (in mijn opstelling) toch iets van 15 uur muziek kunnen luisteren. Ruim voldoende dus voor wat jij van plan bent ;).

[ Voor 50% gewijzigd door Martijn Martens op 24-07-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:52:
[...]

Ik zie net dat het op de foto bijna niet te zien is, maar achter de elco en L200 (wat er tenminste nog van over is:P) zit wel degelijk een bruggelijkrichter. je kunt hem iets beter zien zitten op de foto met de twee losse printjes. (zwarte smalle rechthoekige geval)

Verder klopt het inderdaad met wat je zegt over de 15VAC aansluiting, deze zou in principe moeten werken. Ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat de inputspanning van de L200 min. 2 / 3 Volt boven de maximale laadspanning moet liggen (in mijn geval afgesteld op 13,5V). Dus dit zou net moeten lukken.
Als je een wisselspanning gelijkricht dan moet je de wisselspanning keer de factor 1,42 doen vanwege de gelijkrichter. Het is niet zo dat je er 24V AC in stopt, en er ook 24V DC uit krijgt.

In jouw geval kreeg de elco dus 34,08V (24*1.42) voor zijn kiezen, en dan is het logisch dat hij klapt. Met de 15V AC aansluiting was het net goed gedaan, al zit je dan ook op het randje (15 * 1,42 = 21.3V)

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 25-07-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Joehoepiee ik ben klaar :P

Morgen komen er twee filmpjes. Vandaag lukt het uploaden niet zo. Zowel Windows 7 als Windows 8 en zowel Chrome als IE maken een fout met het uploaden.

kom er net achter dat het filmpje van de binnenkant sowieso is mislukt, missen hele tijd een paar seconden :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Japperrrr op 25-07-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
ThinkPadd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:54:
[...]

Als je een wisselspanning gelijkricht dan moet je de wisselspanning keer de factor 1,42 doen vanwege de gelijkrichter. Het is niet zo dat je er 24V AC in stopt, en er ook 24V DC uit krijgt.

In jouw geval kreeg de elco dus 34,08V (24*1.42) voor zijn kiezen, en dan is het logisch dat hij klapt. Met de 15V AC aansluiting was het net goed gedaan, al zit je dan ook op het randje (15 * 1,42 = 21.3V)
Je vergeet nog 1 puntje, de spanningsval over de diodes. Nog even -1.4V doen dus. Maar maakt in dit geval verder niks uit.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn Martens schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:50:
Ok dat is duidelijk bedankt,

Had jij een nieuwe 12v 7ah accu of ook gewoon een gratis?
En een TA2024 met weerstandsmod?
[...]
Ik heb ook een tweede hands accu, maar geen weerstandsmod op mijn TA2024 (zonder gaat hij al hard genoeg ;)).
ThinkPadd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:54:
[...]

Aah kijk, daar heb ik iets aan :). Het was een domme fout, maar gelukkig valt daar van te leren. Verder verklaard dat nog niet het klappen van de L200. Bij een kapotte elco wordt de wisselspanning niet meer afgevlakt, maar zou dit ertoe kunnen leiden dat de spanningsregelaar klapt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Man man man wat heb ik veel in te halen hier :P

2 banen + webshop en veel gedoe in prive leven maken het moeilijk overal in bij te blijven. Ik zal me de komende dagen even gaan inlezen in wat allemaal gepasseerd heeft... Wat ik tot dusver zag ziet er veelal er gaaf uit! In ieder geval probeer ik weer wat meer hier te zijn en lekker mee te babbelen, want dat mis ik toch wel.

Laatst heb ik ook nog wat gebouwd tussen de bedrijven door:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fIsOEZbqjsk5RaZ6CjtHOYzP/full.jpg
2 buitenstelatjes zijn "lijmklemmen", middelste blijft om de accu op zijn plek te houden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I9MCh00t0VcKvM6inUbkTAhZ/full.jpg
Alle gewenste electronica op zijn plek.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vtMZ3b7v0mHVwxljzwYXzxV6/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
lredev schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:47:
Laatst heb ik ook nog wat gebouwd tussen de bedrijven door:

[afbeelding]
2 buitenstelatjes zijn "lijmklemmen", middelste blijft om de accu op zijn plek te houden.

[afbeelding]
Alle gewenste electronica op zijn plek.

[afbeelding]
Strakke look Levi!

Zit nu op het station van Tilburg te wachten op de trein naar Middelburg en ik moet toch wel even zeggen dat mijn radio vrij veel aandacht trekt :p

[ Voor 11% gewijzigd door Japperrrr op 25-07-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51
Ik heb net mijn Pioneer TSG1713I getest maar de lage tonen komen er niet heel goed uit, hij krijst mij te veel ipv brullen om het zo maar eens te noemen
Ik heb alles (plus en min) goed aangesloten
Ik heb het vergeleken met "oude" sony stereo boxen en met kleine pc boxjes en zelfs die komen beter uit de lage tonen, iemand hulp?

Wel zit er geen kast om de Pioneers, ik weet niet of dat zo veel verschil maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Martens
@Iredev

Heb je de voeding van kistradio erin zitten?

Ik heb de TA2024 [modded] besteld van kistradio welke voeding is hiervoor geschikt in combinatie met de versterker?

Ik dacht zelf een 12 volt 5 ampere zoals in de TS al word verteld maar geld dit ook voor de TA2024 [modded]

De kist ziet er goed uit!

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn Martens op 25-07-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Martens
Het zijn carspeakers dus die moet je natuurlijk inbouwen, het beste is een luchtdicht klankkast met e.v.t. geluidsisolatie als het nodig is, dit is wel het beste.

Geluid word zeker beter met zo'n kist er omheen, wat je het beste kunt doen is zelf wat experimenteren totdat je tevreden bent.

Ik hoop het een beetje goed te hebben uitgelegd.
HaNS1443 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:10:
Ik heb net mijn Pioneer TSG1713I getest maar de lage tonen komen er niet heel goed uit, hij krijst mij te veel ipv brullen om het zo maar eens te noemen
Ik heb alles (plus en min) goed aangesloten
Ik heb het vergeleken met "oude" sony stereo boxen en met kleine pc boxjes en zelfs die komen beter uit de lage tonen, iemand hulp?

Wel zit er geen kast om de Pioneers, ik weet niet of dat zo veel verschil maakt

[ Voor 13% gewijzigd door Martijn Martens op 25-07-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 15:03
Dag Tweakers,

ben van plan een TA2020 te nemen. Deze kan maximaal 14,6V hebben. Nou wil ik een voeding die daar net ietsje onder zit, met 3A of meer. Heeft iemand een linkje?

BVD,
Zaagsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Martens
Hoeveel ampere trekt een TA2024 [modded] maximaal?
En welke voeding is daarvoor aanteraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Martijn Martens schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 00:35:
Hoeveel ampere trekt een TA2024 [modded] maximaal?
En welke voeding is daarvoor aanteraden?
De voeding van kistradio.nl heb ik er inderdaad in zitten, maar ja dat is vrij logisch :P Die werkt goed hoor!

@Hans, nagenoeg alle luidspreker klinken prut en basloos zonder fatsoenlijke behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 12:07
Ik heb mijn bestellig geplaatst bij kistradio, alleen is de lcd voltmeter uitverkocht, wanneer gaat die weer binnenkomen, want de bedoeling is dat ik deze vakantie 2 tapvat om ga bouwen.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij zown tapvat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Quas schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:32:
Ik heb mijn bestellig geplaatst bij kistradio, alleen is de lcd voltmeter uitverkocht, wanneer gaat die weer binnenkomen, want de bedoeling is dat ik deze vakantie 2 tapvat om ga bouwen.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij zown tapvat?
Fotootje? Volgens mij ben jij de eerste die met een tapvat gaat werken. Wat zijn precies je plannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Laatst online: 24-08-2022
ff een vraagje, ;) :

Als ik Deze TK2050 versterker bestel, kan ik dan dit volume board er zo opdoen?
Is het plug & play of moet er gesoldeerd worden?
Staat in de advertentie dat deze 'upgraded' variant nl met volume knop kan en de normale niet... (gelukkig scheelt het maar 1 euro :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Als ik het allemaal goed begrijp is dat plug & play. Helaas past dat ding niet op de 4 x 100w variant en je moet inderdaad de upgraded versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:40

ndb

Vandaag veel onderdelen van kistradio.nl en overige sites uit china. toevallig alles vandaag bezorgd (bijna alles) dus gelijk eens even aan de gang gegaan.
Dus tijdens het wachten op de lijm om te drogen post ik alvast 2 foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/30lncat.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/25f6kn5.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door ndb op 26-07-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

oke dat breng gelijk een vraag hoe post ik plaatjes bij mijn berichtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ndb schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:19:
oke dat breng gelijk een vraag hoe post ik plaatjes bij mijn berichtje?
upload je foto's eerst op dump site ofzo en dan speciale link hier in bericht zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:25:
[...]

upload je foto's eerst op dump site ofzo en dan speciale link hier in bericht zetten
Ja heb ze op tinypic staan en dan staan er 4 links die je ergens kunt posten. maar al die 4 linkjes geven geen foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Hij had de plaatjes wel geupload, de [img] tags zijn alleen verkeerd gebruikt:

gebruik [img]"url naar plaatje"[/img].

Met als url's: http://i54.tinypic.com/30lncat.jpg & http://i56.tinypic.com/25f6kn5.jpg

Je foto's zijn eigenlijk ook te groot voor het forum. Het is gewenst ze maximaal 600 pixels breed te maken. Je kunt ze wel nog klikbaar maken naar een grote versie.
Dan krijg je: [url="url van groot plaatje"][img]"url van klein plaatje"[/img][/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

Aapenootjes schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:39:
Hij had de plaatjes wel geupload, de [img] tags zijn alleen verkeerd gebruikt:

gebruik [[url="\"url naar plaatje\""]afbeelding[/url]].

Met als url's: http://i54.tinypic.com/30lncat.jpg & http://i56.tinypic.com/25f6kn5.jpg

Je foto's zijn eigenlijk ook te groot voor het forum. Het is gewenst ze maximaal 600 pixels breed te maken. Je kunt ze wel nog klikbaar maken naar een grote versie.
Dan krijg je: [url="url van groot plaatje"][afbeelding][/url]
oke dankje. zal eens wat proberen met wat jij zei.
Wist niet dat ze kleiner moesten in de blauwe tekst stond 3678 x 2736 dus dacht nou dan zijn ze klein genoeg maar zal ze volgende keer wat kleiner doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig.
Maar de layout laat maximaal 600 pixels brede foto's toe. Nu worden grotere foto's vanzelf wel kleiner gemaakt maar het is netter om 1 kleine variant te maken die doorlinked naar de grote als je persé grote foto's wilt laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

Aapenootjes schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:51:
[...]

Maar de layout laat maximaal 600 pixels brede foto's toe. Nu worden grotere foto's vanzelf wel kleiner gemaakt maar het is netter om 1 kleine variant te maken die doorlinked naar de grote als je persé grote foto's wilt laten zien.
snap ik, ik erger me zelf ook vaak aan over dreven grote foto's van (soms zelf slechte kwaliteit). maar even niet gezien hoe groot die nog was kwam van mn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fall3n
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 10:31
Hopelijk deze week nog mijn laatste dingen voor de kistradio v2 te kunnen bestellen ik wacht alleen nog even tot levi op mn tweet reply-ed en anders mail ik hem morgenmiddag ffies

ik ga hierin de volgende producten verwerken

TA2024 Modded
Accu-safe
7,2 Ah Gel accu
Accu Lader van www.kistradio.nl
oude rondliggende 12v adapter 1 ampere .... hier heb ik hopelijk genoeg aan en anders moet ik ff kijken voor een sterkere adapter
1 paar boschmann G4632S speakers (4x6 inch)
1 Paar clarion srs1724 speakers (17 centimeter)
1,5mm2 speakerdraad voor alle bedrading

en natuurlijk nog wat losse schakelaartjes en dergelijke

alles word ingebouwd in een kist waar 15 jaar geleden het "bakkie" (soort van portofoon dinges wat je ook veel in vrachtwagens ziet) van mn pa in heeft gezeten.

Het is de bedoeling om 1 boschmann en 1 clarion in serie te zetten.

met aan de voorkant de 2 boschmann speakers en de inbouwplaat waarin alle knoppen en dergelijke komen en aan de zijkanten de clarions.

ook gaat waarschijnlijk de binnenkant worden bekleed met noppenschuim indien ik met deze speakers niet genoeg bass heb :)

ook heb ik nog een vraagje ?
bij mijn vorige kistradio had ik ook de speakers op de zijkanten zitten en toen klonk het geluid aan de ene kant harder als aan de andere kant, zelfs als je er recht voorzat. nou las ik een paar maanden daarna dat je dan bij een speaker de plus en de min moest omdraaien. nu vraag ik me af of dit echt zou werken als ik dit probleem weer heb of dat daar een andere oplossing voor is.

Stel gerust je vragen en foto's komen later (iphone 3gs kwaliteit is prut :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Okee, ik heb even hulp nodig van een expert. Zojuist is één van mijn twee Visaton FR 16 WP speakers doorgebrand(coil gesmolten). Ik heb direct nadat hij stuk ging de kist opengemaakt om de kunnen zien wat er aan de hand was en ik trof een gloeiend hete speaker en een normale/beetje warme speaker aan. Hoe het komt dat een coil smelt weet ik wel, maar ik vraag me af hoe het nou kan dat de temperatuur van de coil van de andere speaker nauwelijks hoger was dan de temperatuur binnenin de kist; binnenin de kist wordt het namelijk vrij warm doordat er een 7A acculader, 30V voeding en een TK2050 met twee actieve kanalen in zitten.

Verder zit er een iPod dock ingebouwd waarvan het rechterkanaal alleen ruis geeft. Is het toeval dat net de rechterspeaker is doorgebrand? Via de RCA-aansluiting werkten allebei de kanalen gewoon goed. Op het moment dat de speaker echt volledig doorbrandde speelde ik dan ook via de RCA-aansluiting(ook op maximaal volume op het randje van clipping).

Is het verstandig om ervan uit te gaan dat het iPod dock de speaker naar de filistijnen heeft geholpen en nu een nieuwe speaker aan te sluiten zonder de rest van de radio te controleren? Het iPod dock gebruik ik sowieso niet meer maar ik weet echt niet wat ik nu het beste kan doen. Ik heb in ieder geval niet de mogelijkheid de radio uit elkaar te halen, omdat ik op vakantie ben. Vrijdag a.s. zou ik de radio gaan gebruiken en het is voor mij wél mogelijk er voor die tijd nog een andere speaker in te zetten.

En wat zouden andere mogelijke oorzaken kunnen zijn? Slechte RCA-kabel? Kortsluiting op het bronkanaal? De hoge temperatuur binnenin de kist lijkt me in ieder geval geen mogelijke oorzaak want de speaker was vele malen warmer dan de kist en zo warm dat je de coil niet meer aan kon raken met blote handen.

Of heb ik mijn radio gewoon te hard gezet en zijn deze speakers met luchtdicht afgesloten coil(!) niet opgewassen tegen een klein beetje clipping? Het enige wat ik me echt dan afvraag is waarom de andere speaker nauwelijks warm was.

[ Voor 20% gewijzigd door Japperrrr op 26-07-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Fall3n schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:41:

ook gaat waarschijnlijk de binnenkant worden bekleed met noppenschuim indien ik met deze speakers niet genoeg bass heb :)
Aanbieding bij de gamma ;) Zelfklevend noppenschuim voor 10,- dacht ik (wel weer meteen zoveel :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Jasperv6 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:26:
[...]

Aanbieding bij de gamma ;) Zelfklevend noppenschuim voor 10,- dacht ik (wel weer meteen zoveel :X )
Ik zag het afgelopen week ook al liggen toen ik het met een collega over radio's had tijdens het vegen. Lijkt me inderdaad goed spul! En het lijkt me ook zeer makkelijk aan te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Nou heb ik ff in het boekje van gamma gekeken;
Noppenschuim 2,5cm dik + zelfklevende laag (dus geen lijm die in schuin trek oid)

2platen van 100x50cm, prijs nu:10,50 (25% eraf ;) )

Ergens anders (praxis, marktplaats) is het ook ongeveer 10,- maar dan moet je lijmen of gewoon erin leggen wat ook goed helpt hoor. Vooor alle zelfbouwers is dit de moeite waard lijkt me :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

Ik heb vanmorgen even alle onderdelen aangesloten om te testen maar nou komt er een bromtoon uit volgens mij de accu save. Wat kan hier de oorzaak van zijn? ik kan me nog vaag herinneren dat er in het verleden wel eens eerder iemand met dit probleem om dit forum zat maar weet niet meer wanneer.
Dus hoe kan die bromtoon ontstaan? zou het komen door dat ik een li-ion accu heb aangesloten ipv een gel accu? of is het een bekend aansluit foutje?

EDIT: Ik heb gezien dat als ik de voeding en de oplader beide niet aansluit dat hij dan wel op de accu wil maar anders blijft hij brommen, en volgens mij is dat brommen dat hij continu in de beveiliging schiet dus kan beter niet.

EDIT 2: Als ik de voeding in het stop contact doe wil hij ook wel gewoon aan. maar zodra ik de stekker er uit haal en de (losse) voeding nog heb aangesloten op de accu save, pakt hij de accu niet.

[ Voor 35% gewijzigd door ndb op 27-07-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb nog een aanrader qua speakers!

Vanochtend de Pioneer TS-Q131C uit onze auto gehaald aangezien we hem gaan inruilen. Voor de grap even aangesloten op m'n TA2024 (Sure Electronics, modded) en WOW :o wat een geluidje zit er in die speakers! Ook al een stevige bass terwijl ze gewoon los op m'n bureau liggen! Moet je voorstellen als je ze in een gesloten kast hebt :9

En nog een voordeel, ze zijn ook erg licht!

Enige nadeel is dat ze relatief duur zijn (77 euro nieuwprijs op dit moment), maar misschien dat iemand gelijkwaardige speakers kent? (Deze zijn namelijk specifiek om plug en play in te bouwen in een Renault auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Voor 139 euro adviesprijs koop je goeie speakers, vb focal (110,-) ;)
Rondom de 80,- staat audiosystem goed bekend, waar je trouwens ook een goeie 'goedkopere'serie van hebt (mx nogwat) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 15:03
ndb schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:47:
Ik heb vanmorgen even alle onderdelen aangesloten om te testen maar nou komt er een bromtoon uit volgens mij de accu save. Wat kan hier de oorzaak van zijn? ik kan me nog vaag herinneren dat er in het verleden wel eens eerder iemand met dit probleem om dit forum zat maar weet niet meer wanneer.
Dus hoe kan die bromtoon ontstaan? zou het komen door dat ik een li-ion accu heb aangesloten ipv een gel accu? of is het een bekend aansluit foutje?

EDIT: Ik heb gezien dat als ik de voeding en de oplader beide niet aansluit dat hij dan wel op de accu wil maar anders blijft hij brommen, en volgens mij is dat brommen dat hij continu in de beveiliging schiet dus kan beter niet.

EDIT 2: Als ik de voeding in het stop contact doe wil hij ook wel gewoon aan. maar zodra ik de stekker er uit haal en de (losse) voeding nog heb aangesloten op de accu save, pakt hij de accu niet.
Je hebt 'm toch niet zelf in elkaar gesoldeerd met S-39? Die van mij ging toen sissen en is gesneuveld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schone10
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-07 12:09
Ben ook "even" door de grote delen van dit forumonderdeel gegaan, en ik moet zeggen mijn handen jeuken behoorlijk :P .

Ik wil ook een kratradio maken, en wel meteen!!! :*) .

ik heb al het e.e.a op papier geschetst met als uitgangspunt de TA2024. Dit lijkt mij geen probleem. Ik wil dit graag gaan uitbreiden met een MP3/SD/USB module zoals te koop is op kistradio. Echter kwam ik op dealextreme onderstaande versterker tegen:

http://www.dealextreme.com/p/hi-fi-stereo-amplifier-with-remote-control-for-car-motorcycle-sd-mmc-usb-35199

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan ....?????

Als ik het zo bekijk combineert deze versterker; de TA2024 met MP3/SD/USB tezamen. Tegen een schappelijker prijs.

Mijn uitgangspunt is een kist/krat met gelaccu's, acculader, accusafe ingebouwd en de mogelijkheid om via telefoon en USB muziek af te spelen.

Ik ben benieuwd wat jullie van de versterker vinden..??

[ Voor 4% gewijzigd door Schone10 op 27-07-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Schone10 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:35:
[ url="http://s.dealextreme.com/search/MP3+decoder.html?page=1"]http://www.dealextreme.com/p/hi-fi-stereo-amplifier-with-remote-control-for-car-motorcycle-sd-mmc-usb-35199[/url]
Waarom heb je je link zo raar gemaakt? :P

Ik zou toch niet beginnen met die Chinese rommel. Je hebt geen garantie dat alles werkt en zoveel goedkoper is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Cheng sheng _O-

Heb ooit ergens gezien dat iemand er een had in zijn kistradio. Weet niet wat hij ervan vond :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schone10
Jasperv6 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:43:
Cheng sheng _O-

Heb ooit ergens gezien dat iemand er een had in zijn kistradio. Weet niet wat hij ervan vond :'(
Was al bang dat het niet zoveel zou zijn. Gezien jullie reactie is het een kwaliteitskwestie ;)

Maar puur gezien naar de interfacing, lijkt me dit een ideaal kastje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Schone10 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:48:
[...]

Was al bang dat het niet zoveel zou zijn. Gezien jullie reactie is het een kwaliteitskwestie ;)

Maar puur gezien naar de interfacing, lijkt me dit een ideaal kastje toch?
Eventjes terugbladeren op dit forum, of de vorige.. er zijn 2of 3 personen die deze gebruiken(of -ten) en die geven er verder ook hun mening over..
Overigens, even een paar pagina's terug staat ook een dealextreme linkpost, een update met allemaal handige dingetjes die op dx staan.. daar staan een aantal mp3 modules, die ook zeer goedkoop zijn! ;)

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik kreeg zojuist een schok toen ik het geluidskabeltje uit mijn laptop trok. Komt dat uit de line-in van de versterker of uit de line-out van de laptop? Ik kan het namelijk niet nog eens voor elkaar krijgen. Liever heb ik eigenlijk ook niet dat het nog eens lukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens volgende week begin ik met een nieuw kistje.
Alles moet komen in een .50 munitie kistje. Met nadruk op IN de kist.
Aan de buitenzijde wil ik eigenlijk alleen een aan / uit schakelaartje, female bus voor de voeding, female 3,5mm in en de tweeters.

Vooral vanwege het gebrek aan ruimte ga ik niet spelen met laders, accu's en andere freubels.
Het word een vrij simpel kistje met 2 speakers, 9 batterijen, 220 voeding en een aan / uit knop.

De speakers bestaan uit een 13cm speaker, een tweeter en een filter.
Nu wil ik de tweeter aan de buitenzijde op de kist plakken. Is dit verstanding?
Als ik staal op staal kit (onderzijde tweeter op de metalen kist) gaat dit dan niet onnodig resoneren of hele hoge tonen creëren?

De rest van de kist word voorzien van voldoende bitumen en noppenschuim. De speakerzijde en de bodem wil ik ondersteunen met 12mm mdf.
En dan maar hopen dat het een beetje wil klinken. De ruimte is wel erg nihil namelijk maar, hoe compacter hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

Private Zaagsel schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:21:
[...]

Je hebt 'm toch niet zelf in elkaar gesoldeerd met S-39? Die van mij ging toen sissen en is gesneuveld ;).
Nee, geassembleerd via kistradio.nl besteld dus lijkt me wel helemaal goed aangesloten ziet er ook netjes uit.

iemand suggesties? kan het dus komen door de li-ion accu? en wat is het verband dat hij het wel doet als ik de voeding en lader niet aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
ndb schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:05:
[...]

Nee, geassembleerd via kistradio.nl besteld dus lijkt me wel helemaal goed aangesloten ziet er ook netjes uit.

iemand suggesties? kan het dus komen door de li-ion accu? en wat is het verband dat hij het wel doet als ik de voeding en lader niet aansluit?
Sluit je alles wel op de goede plek aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

Japperrrr schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:30:
[...]

Sluit je alles wel op de goede plek aan?
zekers, laad de accu nu even helemaal op en zien of hij het dan wel normaal doet. Maar het lijkt alsof hij nog gekoppeld staat met de voeding als hij op de accu staat, maar we zullen zien.

[ Voor 17% gewijzigd door ndb op 27-07-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
ndb schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:36:
[...]

zekers, laad de accu nu even helemaal op en zien of hij het dan wel normaal doet. Maar het lijkt alsof hij nog gekoppeld staat met de voeding als hij op de accu staat, maar we zullen zien.
Zou natuurlijk altijd kunnen dat er iets niet goed gesoldeerd is. Misschien even contact opnemen met lredev of wesleytjuh? Die kunnen je vast verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update : Alles binnen gekregen en aangesloten.
Nou schuren en schilderen :*) Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/5369/dscn0159c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:53:
Update : Alles binnen gekregen en aangesloten.
Nou schuren en schilderen :*) [afbeelding]
Witte bekabeling... Heb je daar met een speciale reden voor gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japperrrr schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:10:
[...]

Witte bekabeling... Heb je daar met een speciale reden voor gekozen?
Maakt het uit wat voor kleur het is dan ?
Heb dit van me werk mee genomen, in een vliegtuig is de meeste bekabeling wit.
Je kan met een multimeter toch kijken welke kabel je heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:19:
[...]

Maakt het uit wat voor kleur het is dan ?
Heb dit van me werk mee genomen, in een vliegtuig is de meeste bekabeling wit.
Je kan met een multimeter toch kijken welke kabel je heb.
Nee, maakt niet uit. Ik vroeg het me gewoon af omdat je veelal rood en zwart ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
1e Update:

- 20 Led houdertje's van ebay vandaag binnen gekomen en gepolijst met dremel. Kwam er alleen achter dat me led's de verkeerde kleur hebben... :X morge maar weer ff de stad in.

- led 'houder' uit triplex gemaakt waar die houdertjes in gaan. Bedoeling is dit schem met knipper led's achter de basreflex te zetten 8)

- TK2050 besteld op ebay. Upgraded versie met rotary volume control board er nog los bij. (alles 40,-)

- Noppenschuim & plastic afstandringen bij gamma gekocht.

- zwarte stekkerdoos voor aansluiting binnenin gekocht.

Schiet al lekker op zo. Morge knipper led schakeling afmaken en proberen daarvan een filmpje te posten. 8)
Daarna afwachten totdat ik behuizing heb geregeld + wachten op ebay spullen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
ndb schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:05:
[...]

Ik ga er maar even van uit dat de AccuSafe 100% in orde is aangezien ik ze altijd test(kan natuurlijk altijd alsnog stuk zijn, maar dit sluit ik even uit).
Je weet dat de AccuSafe oorspronkelijk is ontworpen voor loodgelaccu's en dus bij 11.5V afschakelt? Hier kan misschien wat verwarring over zijn op kistradio etc omdat ds li-ion accu's toendertijd nog niet zo populair waren.
Is je accu helemaal vol? Een 3 cel li-ion(die van ebay) heeft een werkspanning van 10.8V tot 12.6V, het kan dus zijn dat de accu niet vol genoeg is aangezien de AccuSafe al bij 11.5 ipv 10.8 uitschakeld. Ik raad je dan ook aan om andere weerstanden te solderen zodat de uitschakelspanning bij 10.8V ligt.

Ik zal binnenkort eens li-ion versie's naar kistradio sturen, met levi aan een duidelijk onderscheid tussen de 2 versies werken zodat er wat minder verwarring ontstaat.

Zo, en nu ga ik weer verder van mijn vakantie in Portugal genieten :p.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Aapenootjes schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:48:
Die 87.93 dB/W/m zit waarschijnlijk een heel stuk dichter bij de waarheid ;)

Ik heb ook nog wat geklooid in WinISD beta (de non pro, mist nogal wat belangrijke functies). Die kan er wel iets bruikbaarders van maken. Daarmee kom ik toch ook op 65L sealed uit. Voor een vented kom ik rond de 80L uit getuned op 45Hz. Een port diameter van 10cm moet dan ongeveer 7.2 lang zijn. 5cm voor beide drivers is te klein. Van de reflex kast is de group delay wel om ziek van te worden :P

Maar je kast word maar 28L? Dat is wel klein, het zal ook de lengte die je poort moet zijn beïnvloeden, let daar op :P Edit2: de kast opvullen met het juiste isolatie materiaal helpt mogelijk wel weer :)

Edit, ik lees je edit net. Ik moet wel zeggen dat ik ook nog een amateur ben hoor. Ik heb toevallig de laatste weken héél veel met WinISD zitten spelen voor mijn eigen project (dat overigens veel te ingewikkeld aan het worden is :P). Als iemand uit ervaring kan zeggen dat die speakers in een bepaalde kist goed klinken is dat naar mijn mening meer waard dan een grafiekje dat word uitgepoept door een programma :)

Daarbij heb ik nog een vraag, weet iemand een 12v DC power supply die meer dan 24v kan leveren bij een groot vermogen? Voor de 4x100W versterker van sure zou deze misschien een goede optie zijn. Maar ik ben nog aan het kijken of er andere opties zijn waardoor ik wat meer keuze qua versterkers heb.
Het is vooral dat ik bang ben voor clipping dat ik liever een zwaardere versterker heb.
@ Aapenootjes; eindelijk weer het bericht van jou gevonden. Was een dikke week terug maar wil er nog even op terug komen ;)

Heb nu noppenschuim gekocht ter compensatie van de relatief kleine kast. Hierdoor vergroot ik het 'volume' iets meer.

Maten van de kist zijn: 230 x 430 x250 & 18 mm dik massief hout. Volume is dus van binnen: 16,4 L

Je had al berekend hoe het moest komen met de focals, 1 baspoort met diameter van 10cm en lengte van 7,2cm. Nou heb ik dus geen 28L maar minder. Als je het berekend voor minder volume, wordt hij dan langer of korter?

Heb een diepte van 25 cm. Min speling is vaak 7 á 8 cm, dus baspoort kan ongeveer 16 á 17 cm lang worden :P Is het trouwens beter iets langer te doen of maakt het dan niks uit / gaat nadeliger worden?

las op internet nl het volgende: 'maar hoe korter de buis hoe kleiner in diameter deze ook moet zijn'
& 'Als een poort te klein in diameter gemaakt wordt dan wordt de snelheid van de bewegende moleculen door de poort te hoog' + 'Als je een poort te groot in diameter maakt dan krijg je problemen in het mid gebied doordat de poort dan als een pijpresonator kan gaan fungeren (en dat wil je niet). '

Als iemand anders hier graag wat over basrefelx / baspoort kwijt wil mag dat O-) Kan er zelf niet genoeg vanaf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stan megavolt
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
Beste kistbouwers,

Ik ben al een tijdje uit aan het zoeken hoe ik het beste één speaker op mijn TA2024 versterker aan kan sluiten. Heb maar beperkte ruimte in mijn kist, heb daarom maar gekozen voor een speaker. Mijn doel is echter nog steeds voluit gebruik te maken van al mijn onderdelen, dus niet bijvoorbeeld maar een kanaal te gebruiken van de versterker.

Ik heb iets gelezen over het mengen van het stereo ingangssignaal mbv twee weerstanden. Hoe zorg ik ervoor dat ik dit op de juiste manier doe, zonder dat de ingangsweerstand te hoog wordt?

Na het converteren van stereo naar mono, biedt ik de 2 ingangen van de versterker hetzelfde mono signaal aan. Dit gaat netjes door mijn versterker heen, maar nu kom ik bij het volgende: Hoe sluit ik mijn speaker (+- 40W rms, 4Ohm 13cm) aan op de uitgang van de versterker? Kan ik hierbij de 2 uitgangen eenvoudig bruggen? Heb namelijk iets gelezen dat de TA2024 hier niet zo van houdt, maar geldt dit ook als de linker en de rechter uitgang hetzelfde signaal uitsturen?

Alvast bedankt, ik zal binnenkort foto's posten van mijn vorderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
stan megavolt schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:22:
Beste kistbouwers,

Ik ben al een tijdje uit aan het zoeken hoe ik het beste één speaker op mijn TA2024 versterker aan kan sluiten. Heb maar beperkte ruimte in mijn kist, heb daarom maar gekozen voor een speaker. Mijn doel is echter nog steeds voluit gebruik te maken van al mijn onderdelen, dus niet bijvoorbeeld maar een kanaal te gebruiken van de versterker.

Ik heb iets gelezen over het mengen van het stereo ingangssignaal mbv twee weerstanden. Hoe zorg ik ervoor dat ik dit op de juiste manier doe, zonder dat de ingangsweerstand te hoog wordt?

Na het converteren van stereo naar mono, biedt ik de 2 ingangen van de versterker hetzelfde mono signaal aan. Dit gaat netjes door mijn versterker heen, maar nu kom ik bij het volgende: Hoe sluit ik mijn speaker (+- 40W rms, 4Ohm 13cm) aan op de uitgang van de versterker? Kan ik hierbij de 2 uitgangen eenvoudig bruggen? Heb namelijk iets gelezen dat de TA2024 hier niet zo van houdt, maar geldt dit ook als de linker en de rechter uitgang hetzelfde signaal uitsturen?

Je hebt een speaker met dubbele coil nodig. Bridgen kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zweers
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-06 16:49
Beste kratbouwers,

Ik had een vraagje. Ik wil in me tas een radio bouwen, door hout aan de binnenkant te plaatsen en daar alles op te monteren. Nu is alleen de vraag hoe groot moet ongeveer de inhoud zijn voor twee 10cm diameter speakers? ik weet niet of daar een echte regel voor is of iets.

En maakt het dan het dan uit dat het niet een rechthoekige kist is, maar met verschillende grote. Dus dan de kist eerst klein is en dan groter word door de maten van de tas.

gr,

Zweers

[ Voor 22% gewijzigd door Zweers op 28-07-2011 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schone10
Heeft iemand hier ervaring met Bluetooth in een kist/kratradio?
Zou wel vet zijn om via bluetooth je Iphone te koppelen met je radio.

Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat er niet genoeg bas uit mijn kist komt dus ben van plan er een kist bij te maken met alleen een subwoofer erin.

Nou is mijn vraag is het mogelijk om de ta2024 te bruggen ? want dan hoef ik niet zo moeilijk te doen om van een kabel een mono signaal te maken.

Nou wou ik het dan aansluiten zoals op de tekening, en dan met elkaar verbinden door middel van een tulp stekker ertussen. Dan hoeft de subwoofer niet altijd mee en blijft het een optie
Afbeeldingslocatie: http://img803.imageshack.us/img803/7/kist.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Nu online
Kijk eens 3 reacties boven je.... Het bruggen van de Ta2024 is niet mogelijk.
Koop dan een monoblok!

[ Voor 13% gewijzigd door Koen g op 28-07-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guid
  • Laatst online: 12-10-2024
Wat je ook kan doen is een dubbelspoel subwoofer kopen. Zie inleiding van het forum

het audio signaal van de mp3-speler linken door twee 10kohm weerstandjes te plaatsen aan het linker en rechter kanaal.
(linker kanaal)----R(10kohm) --------------- (linker kanaal)
samen en weer splitten
(rechter kanaal)----R(10kohm) --------------- (rechter kanaal)

(ground) ------------------------------------------------------------------------------ (ground)

[ Voor 74% gewijzigd door Guid op 28-07-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Modbreak:Mag ik sommigen van jullie weer even wijzen op de topicwarning? Het klakkeloos vragen stellen en op antwoord wachten is nog steeds niet de bedoeling op GoT. Zoek dit topic en de vorige delen eerst door alvorens je een vraag stelt. Zo komt de vraag over het bruggen van de Ta2024 wel erg vaak terug, terwijl er al meerdere malen is aangegeven dat dit niet mogelijk is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 12:07
Japperrrr schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:57:
[...]

Fotootje? Volgens mij ben jij de eerste die met een tapvat gaat werken. Wat zijn precies je plannen?
Foto gaat er komen als ie af is.

Plannen zijn:
speaker in boven en onderkant
accu niet in het midden om te zorgen zat ik hem neer kan leggen zonder dat ie wegrolt
verder niks bijzonders want dat liet mijn budget niet toe (moet alles nieuw kopen, en wil nieuwe laptop)

verwachting is dat ie over 3 weken af is.

en ik ben zeker niet de eerste, er is er al 1, maar daar is geen foto va, en er is een gitaarversterker in een tapvat gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Jasperv6 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:58:
[...]

@ Aapenootjes; eindelijk weer het bericht van jou gevonden. Was een dikke week terug maar wil er nog even op terug komen ;)

Heb nu noppenschuim gekocht ter compensatie van de relatief kleine kast. Hierdoor vergroot ik het 'volume' iets meer.
Dat klopt, vergeet ik nog wel eens rekening mee te houden :')
Maten van de kist zijn: 230 x 430 x250 & 18 mm dik massief hout. Volume is dus van binnen: 16,4 L

Je had al berekend hoe het moest komen met de focals, 1 baspoort met diameter van 10cm en lengte van 7,2cm. Nou heb ik dus geen 28L maar minder. Als je het berekend voor minder volume, wordt hij dan langer of korter?
WinISD zegt korter, gelukkig maar, anders zou het moeilijk passen bij kleine kisten :P
Heb een diepte van 25 cm. Min speling is vaak 7 á 8 cm, dus baspoort kan ongeveer 16 á 17 cm lang worden :P Is het trouwens beter iets langer te doen of maakt het dan niks uit / gaat nadeliger worden?
Met de lengte bepaal je de frequentie waarop je tuned, 1 bepaalde lengte is dus optimaal. Nu zou ik iets langer beginnen, korter maken is meestal makkelijker dan andersom ;-)
las op internet nl het volgende: 'maar hoe korter de buis hoe kleiner in diameter deze ook moet zijn'
& 'Als een poort te klein in diameter gemaakt wordt dan wordt de snelheid van de bewegende moleculen door de poort te hoog' + 'Als je een poort te groot in diameter maakt dan krijg je problemen in het mid gebied doordat de poort dan als een pijpresonator kan gaan fungeren (en dat wil je niet). '

Als iemand anders hier graag wat over basrefelx / baspoort kwijt wil mag dat O-) Kan er zelf niet genoeg vanaf weten.
Klopt, bij een te kleine poort krijg je zogenaamde poortruis. Dan hoor je gewoon de luchtwervelingen wat boven een bepaalde snelheid hinderlijk kan zijn. Voor Hifi word kennelijk 17m/s als grens aan gehouden, PA zit nog wel wat hoger. Afgeronde poorten hebben minder last van poortruis en kunnen dus wat kleiner bemeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Zojuist heb ik een nieuwe speaker aangesloten in mijn kratradio en die is na nog geen 5 minuten spelen weer gloeiend heet. De andere speaker voelt gewoon normaal aan. Verder klinkt het geluid gewoon zoals het hoort; geen vervorming of iets dergelijks. Snap er echt helemaal niets meer van. Heeft iemand enig idee waardoor de speaker zo warm wordt?

[edit]
Nu dus een tweede nieuwe speaker doorgebrand %Y&@*$ :(

Dinsdagavond begaf de rechterspeaker het voor de eerste keer na een dag of drie gewoon gewerkt te hebben. lredev gebeld, nieuwe speaker laten bezorgen op mijn vakantieadres, vandaag in ontvangst mogen nemen en aangesloten. Nu dus weer doorgebrand na nog geen 5 minuten spelen. Er moet dus iets niet goed zitten in mijn radio en het is dinsdagavond ontstaan. Wát kan dat dan zijn? Ik heb tussen zaterdag- en dinsdagavond namelijk niets veranderd.

Kanaal gaat via de RCA-ingang naar de channel switch(waar ook het iPod dock op aangesloten zit), daarna naar de potmeter en dan de versterker in. Ervan uitgaande dat de potmeter het signaal niet kan veranderen en enkel kan blokkeren houd ik twee opties over: brakke channel switch en brak iPod dock of brakke versterker. Het iPod dock heb ik inmiddels losgeknipt zodat nu in principe enkel de versterker de speaker nog zo heet kan krijgen. Straks dus weer even aansluiten en kijken wat er gebeurt. Nu eerst maar eens laten afkoelen.

[ Voor 66% gewijzigd door Japperrrr op 28-07-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japperrrr schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:18:
Zojuist heb ik een nieuwe speaker aangesloten in mijn kratradio en die is na nog geen 5 minuten spelen weer gloeiend heet. De andere speaker voelt gewoon normaal aan. Verder klinkt het geluid gewoon zoals het hoort; geen vervorming of iets dergelijks. Snap er echt helemaal niets meer van. Heeft iemand enig idee waardoor de speaker zo warm wordt?

[edit]
Nu dus een tweede nieuwe speaker doorgebrand %Y&@*$ :(

Dinsdagavond begaf de rechterspeaker het voor de eerste keer na een dag of drie gewoon gewerkt te hebben. lredev gebeld, nieuwe speaker laten bezorgen op mijn vakantieadres, vandaag in ontvangst mogen nemen en aangesloten. Nu dus weer doorgebrand na nog geen 5 minuten spelen. Er moet dus iets niet goed zitten in mijn radio en het is dinsdagavond ontstaan. Wát kan dat dan zijn? Ik heb tussen zaterdag- en dinsdagavond namelijk niets veranderd.

Kanaal gaat via de RCA-ingang naar de channel switch(waar ook het iPod dock op aangesloten zit), daarna naar de potmeter en dan de versterker in. Ervan uitgaande dat de potmeter het signaal niet kan veranderen en enkel kan blokkeren houd ik twee opties over: brakke channel switch en brak iPod dock of brakke versterker. Het iPod dock heb ik inmiddels losgeknipt zodat nu in principe enkel de versterker de speaker nog zo heet kan krijgen. Straks dus weer even aansluiten en kijken wat er gebeurt. Nu eerst maar eens laten afkoelen.
En als je nu eens probeert om de goede speaker (die niet warm word) op het kanaal te hangen van de versterker die de andere speakers zo heet weet te stoken ? Risico is dan dat ook die speaker doorfikt en je zonder geluid zit. Wordt de (goede) speaker ook heet dan weet je dat het aan je versterker ligt.

Zo niet, alleen je ipod direct aan de versterker hangen (dus alle potmeters enzo eraf slopen), gewoon heel basic een input op de versterker en dan naar de speaker(s). Dan weet je dat het ergens in de iputkant van de versterker zit (lijkt mij overigens sterk dat hier iets fout gaat :S).

Tenslotte zou je je bekabeling, connector's en soldeerverbindingen eens na kunnen lopen om te kijken of er nergens sluiting optreed.

Anders weet ik het zo snel ook niet ;), succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:34:
[...]

En als je nu eens probeert om de goede speaker (die niet warm word) op het kanaal te hangen van de versterker die de andere speakers zo heet weet te stoken ? Risico is dan dat ook die speaker doorfikt en je zonder geluid zit. Wordt de (goede) speaker ook heet dan weet je dat het aan je versterker ligt.

Zo niet, alleen je ipod direct aan de versterker hangen (dus alle potmeters enzo eraf slopen), gewoon heel basic een input op de versterker en dan naar de speaker(s). Dan weet je dat het ergens in de iputkant van de versterker zit (lijkt mij overigens sterk dat hier iets fout gaat :S).

Tenslotte zou je je bekabeling, connector's en soldeerverbindingen eens na kunnen lopen om te kijken of er nergens sluiting optreed.

Anders weet ik het zo snel ook niet ;), succes!
Zit in een vakantiehuis in Domburg en vertrek morgen voor een week naar Renesse. Gaat em niet worden dus :P

De speaker die vandaag doorgebrand is kwam net uit de doos, dus aan de speaker kan het niet liggen. Er komt in ieder geval nog geluid uit, het kraakt alleen in het gebied met lage tonen. Hij is nu bijna afgekoeld, dus straks zal ik hem maar weer eens aansluiten en zien wat er gebeurt. Voor de duidelijkheid; het iPod dock heb ik dus losgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guid
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik ben de laatste tijd bezig met de aller kleinste versterkertje.
Bij mijn vorige project probeerde ik alles in een kleine module behuizing van 60x30x40mm te stoppen.
De 'kistradio' kan worden aangesloten op USB (5v) of 3 alkaline batterijen. Als versterker heb ik de kleine rode postzegel gebruikt van kistradio.nl. Met de visaton speaker geeft het zeer prettig geluid, diepe bas is uiteraard ver te zoeken. Maar het is vele malen beter (harder en betere kwaliteit) dan een telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/eplow0.jpg

Helaas heb ik door mij vergist te hebben in kabels een 12 volt adapter van een externe hardeschijf erop aangesloten. (toen kwam er een klein rookwolkje uit..) Dus nu ben ik aan het wachten tot ze weer verkrijgbaar zijn bij kistradio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
@ Jasperrr

Hmm, een testje die ik even zo 123 uit mijn mouw schud: Geef een sinus signaal aan je versterker en meet de spanning van beiden kanalen eens. Wel eerst de speakers los koppelen! Speel dan met wat verschillende frequenties en volumes en kijk of je een verschil meet tussen de 2 kanalen.
(een oscilloscoop is al helemaal mooi hiervoor, helaas zijn die krengen zo duur :( )

Misschien dat 1 kanaal clipped?

Overigens, als de coil van een speaker echt door brand zou ik verwachten dat er helemaal geen geluid meer uit komt. Vraag me af of ie dan niet een te grote uitslag heeft gemaakt en daardoor zulke gare geluiden maakt.

offtopic:
Trouwens, nou niet denken dat ik er nu zo veel vanaf weet, bijna alles op dit vlak heb ik de afgelopen 2 maanden geleerd omdat ik met mijn eigen project bezig ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Aapenootjes schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:00:
@ Jasperrr

Hmm, een testje die ik even zo 123 uit mijn mouw schud: Geef een sinus signaal aan je versterker en meet de spanning van beiden kanalen eens. Wel eerst de speakers los koppelen! Speel dan met wat verschillende frequenties en volumes en kijk of je een verschil meet tussen de 2 kanalen.
(een oscilloscoop is al helemaal mooi hiervoor, helaas zijn die krengen zo duur :( )

Misschien dat 1 kanaal clipped?

Overigens, als de coil van een speaker echt door brand zou ik verwachten dat er helemaal geen geluid meer uit komt. Vraag me af of ie dan niet een te grote uitslag heeft gemaakt en daardoor zulke gare geluiden maakt.
Heb ook geen meetapparatuur tot mijn beschikking hier. Zou het kunnen dat de speaker een soort magnetisch veld vormt met de acculader die tegen de coil aan zit? Het is een 12V 7A lader van Victron in een aluminium behuizing. De coil zit in een plastic behuizing(FR 16 WP)

Net even wat getest zonder ingangssignaal en wat blijkt: als de versterker aan staat en ik sluit de inmiddels doorgebrande speaker aan wordt de cone naar binnen getrokken. Ofwel, er staat gelijkstroom op m'n speaker. Brakke versterker dus. Of wat lredev al zei; metaalschilfers ergens in versterker.

[ Voor 12% gewijzigd door Japperrrr op 28-07-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stan megavolt
stan megavolt schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:22:
Beste kistbouwers,

Ik zal proberen de vragen wat concreter te stellen, omdat ik hierop na uitgebreid zoeken geen goed antwoord op kan vinden:

- Wat gebeurt er als ik bij het mengen van mono->stereo ver onder de 10KOhm ga zitten? In hoeverre maakt het nu nog uit of ik de ''gemodde'' versie gebruik van de TA2024?

- Is het schadelijk om maar één kanaal te belasten van de TA2024 versterker?

- Ben echter nog steeds benieuwd waarom het niet mogelijk is deze versterker te bruggen, heeft iemand hier verder meer informatie over, in plaats van zeggen dat het niet kan?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
@ Jasperrr
Daar durf ik eigenlijk niet echt iets zinnigs over te zeggen. Kun je de acculader (of speaker) verplaatsen? Zo ja, word de speaker dan nog steeds heet?

Al zou ik wachten tot je meet apparatuur ter beschikking hebt, met dit soort testen loop je natuurlijk het risico dat je de speaker nog verder sloopt.

Ik kan me wel voorstellen dat het één het ander beïnvloed, maar ik zou eerder verwachten dat een speaker de acculader beïnvloed. Heb wel eens gelezen dat bij betere filters de inductors (soort spoelen) zo op de printplaat worden bevestigd dat ze elkaar zo min mogelijk beïnvloeden.

@stan megavolt

Je eerste 2 vragen durf ik niet met zekerheid te beantwoorden, ga je nou van mono naar stereo of andersom? Je laatste vraag heb ik al eens beantwoord ergens in dit topic. Komt er op neer dat de versterker intern al gebrugt is (fully bridged). Een gebrugde versterker kun je niet nogmaals bruggen. Soms kun je wel 2 kanalen parallel op een speaker aansluiten, dat is echter alleen nuttig als je bijvoorbeeld een speaker van 2 Ohm op een versterker wilt aansluiten die normaal niet minder dan 4 Ohm kan hebben (en ook daarbij kan niet alles zomaar).

Edit: Om het even te illustreren; het volgende plaatje (gejat van http://www.bcae1.com/bridging.htm)

(het plaatje is niet gemaakt voor een witte achtergrond, als je het selecteert zie je het ietsjes beter)
Afbeeldingslocatie: http://www.bcae1.com/images/gifs/phaseamp.gif

Boven is een versterker die te bruggen is. Het output signaal van beiden kanalen is precies in tegengestelde fase van elkaar. Omdat het tegengestelde signaal echter op de min pool van dat kanaal staat zijn 2 speakers die normaal aangesloten worden wel in fase met elkaar. Door nu het normale signaal op de plus pool van een speaker aan te sluiten en het tegengestelde signaal op de minpool aan te sluiten brug je als het ware de 2 kanalen. Doordat de 2 signalen precies tegengesteld zijn aan elkaar creëer je een groter spanningsverschil.

Bijvoorbeeld: Het normale signaal is maximaal plus en min 1v. Het verschil met de ground is dan ook maximaal 1v. Met de 2 signalen gecombineerd is het verschil maximaal 2v, als het ene signaal +1v is, is het andere signaal -1v. (en vanwege nog wat wiskundige geintjes heb je meer dan 2x zoveel vermogen).

Nou is die onderste versterker normaal gesproken niet te bruggen omdat je geen tegengesteld signaal hebt. Dit zou echter nog op te lossen zijn door een fasedraaier toe te passen die het signaal van 1 kanaal 180 graden draait en er een signaal van maakt dat precies tegengesteld is aan het signaal van het andere kanaal.

Echter, de versterkers die wij over het algemeen hier bespreken zijn al gebrugt. Op de ene pool staat al een signaal waarvan de fase precies 180 graden gedraaid is ten opzichte van het signaal op de andere pool. (Oftewel, op de min pool staat een signaal dat precies tegengesteld is aan het signaal op de plus pool). Dit valt logischerwijs niet nogmaals te bruggen.

[ Voor 43% gewijzigd door Aapenootjes op 28-07-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stan megavolt
@aapenootjes Ah danku, hier kan ik wat mee.

Ik maakte een typfout zie ik nu, maar ik bedoel om van stereo naar mono te gaan. Alle voorgaande voorbeelden gebruiken weerstanden van 10Kohm. (http://i41.tinypic.com/15u61y.jpg) Dit verhoogt natuurlijk flink je ingangsimpedantie, terwijl je deze ''laag'' wilt houden. Wat gebeurt er als ik bijvoorbeeld 1K pak, of zelfs lager?

Edit: bedankt voor de uitleg aapenootjes, dit maakt het geheel een stuk duidelijker ;)

[ Voor 10% gewijzigd door stan megavolt op 28-07-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om mijn ruimte wat efficienter te gebruiken in de .50 kist wil ik alsnog voor mono gaan.
Één 13cm compo lijkt mij voldoende in mono. Als ik een dichte bekisting maak in het kistje dan moet dit beter geluid geven dan 2 speaker op elkaar gepropt.

Echter! Het how-to-mono plaatje is voor mij op dit moment een raadsel.

Wat ik ga gebruiken:
-female aux in, voor gesoldeerd door kistradio.
-in de toekomst een potmeter voor volume
-TA-2404

Ik begrijp dat ik op de rode en gele draad een weerstand moet solderen. de zwarte... daar houdt het dus op.
Wie voelt de behoefte om mij uit te leggen hoe ik vanaf een aux in direct naar de Ta-2404 een mono signaal kan creëren?

(Wellicht opneembaar in de TS?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:48:
Om mijn ruimte wat efficienter te gebruiken in de .50 kist wil ik alsnog voor mono gaan.
Één 13cm compo lijkt mij voldoende in mono. Als ik een dichte bekisting maak in het kistje dan moet dit beter geluid geven dan 2 speaker op elkaar gepropt.

Echter! Het how-to-mono plaatje is voor mij op dit moment een raadsel.

Wat ik ga gebruiken:
-female aux in, voor gesoldeerd door kistradio.
-in de toekomst een potmeter voor volume
-TA-2404

Ik begrijp dat ik op de rode en gele draad een weerstand moet solderen. de zwarte... daar houdt het dus op.
Wie voelt de behoefte om mij uit te leggen hoe ik vanaf een aux in direct naar de Ta-2404 een mono signaal kan creëren?

(Wellicht opneembaar in de TS?)
De zwarte... sluit je gewoon aan zoals aangegeven? Rood en geel zijn links en rechts(of andersom) en zwart is de GND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp:

aux in
- rood
- geel
- zwart

rood - 10k weerstand
geel - 10k weerstand

rood en geel ná de weerstanden met elkaar verbinden (aan elkaar solderen)
Ná het soldeer punt weer splitten in een rode en gele draad (kleur verder onbelangrijk).
De zwarte, rode en gele draad die nu overblijven solderen op het stekkertje wat in de Ta2404 past.

Het enige wat eigenlijk moet gebeuren is de rode en de gele draad voorzien van een 10k weerstand, deze met elkaar verbinden en daarna weer verbinden met hun oorspronkelijke contact punt?

(gebrek aan een muis en paint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:28:
Als ik het goed begrijp:

aux in
- rood
- geel
- zwart

rood - 10k weerstand
geel - 10k weerstand

rood en geel ná de weerstanden met elkaar verbinden (aan elkaar solderen)
Ná het soldeer punt weer splitten in een rode en gele draad (kleur verder onbelangrijk).
De zwarte, rode en gele draad die nu overblijven solderen op het stekkertje wat in de Ta2404 past.

Het enige wat eigenlijk moet gebeuren is de rode en de gele draad voorzien van een 10k weerstand, deze met elkaar verbinden en daarna weer verbinden met hun oorspronkelijke contact punt?

(gebrek aan een muis en paint)
Als ik je verhaal goed begrijp denk ik dat het zo klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stan megavolt
Stereo -> mono:

http://i41.tinypic.com/15u61y.jpg

Heb zelf toch maar gekozen voor 2 * 10 cm speakers in plaats van 1 * 13 cm, dan heb ik geen last van alle bovenstaande problemen waar ik eerder mee kwam.
Qua ruimte is dit nagenoeg gelijk. qua muziekvermogen en kwaliteit lijkt me dit zelfs beter.

[ Voor 24% gewijzigd door stan megavolt op 28-07-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil gewoon persee mono nu :).

Ingang impedantie word ik ook niet veel wijzer uit. 10K ohm is wel erg hoog lijkt me.
Hopelijk kan er iemand bij springen en dit uit de wereld helpen?

Kistradio.nl heeft diodes (1N4007) tegen het verkeerd aansluiten van je accu.
Elke vorm van veiligheid is mooi meegenomen.

Nu heb ik zelf nog 1N4148 diodes liggen (150mA / 75V). zijn deze bruikbaar?
Ik ga gebruiken de voeding (12V 2A) van kistradio.nl en 9 x AA batterijen.

Ben ook vergeten of de diode nou op de plus of op de min draad moet met de zwarte band naar voren of achter.
Wat ik me ook afvraag is of ik het draad moet pakken van de voedingen naar de schakelaar of de enkele draad vanaf de schakelaar naar de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
150mA lijkt mij veel te weinig, reken eerder 3A oid... Vergeet trouwens ook niet dat normale diodes een spanningsval hebben. Met de rest kan ik je niet echt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Martens
Is een 12V 2A netvoeding van kistradio.nl geschikt voor een TA2024 [modded] of alleen voor een TA2024 standard?

Bron:
http://www.kistradio.nl/winkel/12v-2a-netvoeding-p-46.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een hele goeie.... hier ben ik heel benieuwd naar. Deze heb ik namelijk al liggen en moet gebruikt worden voor een modded versie.

edit:
"Werkt goed op: 11,5 tot ~13,8 Volt DC , verbruikt dan maximaal 2A, maar gemiddeld 0,4 ~ 1 A"
bron

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:53
Misschien is het een idee om op te zoeken wat [modded] inhoudt. Dan vergroot je je eigen kennis en je snapt ook waarom de voeding ook geschikt is. Scheelt oook weer een hoop vragen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
ikke26 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:51:
Misschien is het een idee om op te zoeken wat [modded] inhoudt. Dan vergroot je je eigen kennis en je snapt ook waarom de voeding ook geschikt is. Scheelt oook weer een hoop vragen :) .
^^ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Alleswat op kistradio word aangeboden werkt toes opelkaar samen, de coeding met vr
Ersteekers enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Martens
Ja het schilt een hoop vragen inderdaad, maar daar is dit topic toch voor om vragen te stellen die niet in de TS staan dus ik vond het een geschikte vraag.
ikke26 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:51:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Webstarr schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:02:
Alleswat op kistradio word aangeboden werkt toes opelkaar samen, de coeding met vr
Ersteekers enz
En nu in Nederlands? Als het trouwens over kistradio.nl gaat moet je DAAR zijn en niet hier.
Martijn Martens schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:05:
Ja het schilt een hoop vragen inderdaad, maar daar is dit topic toch voor om vragen te stellen die niet in de TS staan dus ik vond het een geschikte vraag.
[...]
Je kunt het opmaken uit de startpost. Er staat ook niet in dat je geen magnetron op je accu aan kunt sluiten; was je van plan dat ook te gaan vragen? Dat het er niet letterlijk in staat wil niet meteen zeggen dat je het maar kunt vragen.

Met de weerstandsmod verander je de weerstand op de ingang van de versterker. Je krijgt dus geen extra vermogen. Simpelweg omdat je het ingangssignaal aanpast. Had je makkelijk zelf kunnen bedenken of op kunnen maken uit de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Aapenootjes schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:53:

Dat klopt, vergeet ik nog wel eens rekening mee te houden :')

WinISD zegt korter, gelukkig maar, anders zou het moeilijk passen bij kleine kisten :P

[...]

Met de lengte bepaal je de frequentie waarop je tuned, 1 bepaalde lengte is dus optimaal. Nu zou ik iets langer beginnen, korter maken is meestal makkelijker dan andersom ;-

[...]
Met dat schuim zal ook geen rekening mee gehouden zijn in WinISD lijkt me. Maar denk met dat schuim erbij naar een 'denkbeeldig' volume van 20L te gaan. (16,4 > 20L)

Dan zit je dus op minder dan 7cm lengte toch?

Zag vandaag ook een verstelbare pijp, deze was helaas niet geschikt voor mij :'(

Ga zoeken voor een diameter van 10cm + lengte van 7+ cm.
Dan inkorten tot min. 7 cm lijkt me goed ;) (bevestiging of ik het zo goed doe O-) xD)

@Apenootjes EDIT: het gaat een 8cm diameter worden. Wat wordt dan de lengte voor een box met ong. 20L volume?

[ Voor 6% gewijzigd door Jasperv6 op 29-07-2011 13:26 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink