Als ik het zo lees zal deze strip gewoon blijven branden op 1 kleur. Wil je verschil kunnen maken in kleuren dan heb je toch een controller nodig. Ik heb een tijdje terug voor 8euro een Controler gekocht + 1m waterproof strip uit duitsland.Auxilium schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:46:
[...]
Heb zelf deze besteld. Werkt deze niet direct aangesloten op de accu? Of moet ik ook een controller erbij zoals jij aangaf?

CA70
2x 35 Watt rms stereo,
1x 100 Watt rms Mono Bridged
tri-mode
PWM MOSFET
2Ohms stable,
Built in crossover
Ca70 is one of the old classic goodies. I believe it is competition I series.
If you need naything else about the Caliber products PM me.
thanks
http://www.talkaudio.co.u...ber-ca1252n-caliber-ca70/
Kan helaas niks vinden over de CA100, zijn deze versterkers aan te raden voor in mijn krat? Je kunt de binnenkant van mijn krat zien een aantal berichten hiervoor. Hoop met deze versterkers mooier geluid te krijgen dan de TA2024 want dan bouw ik mooi deze erin.
[ Voor 0% gewijzigd door Martijn Martens op 19-07-2011 16:45 . Reden: Typfoutje ]
Heey,
Binnenkort ga ik met mijn vrienden op vakantie naar renesse! En wij willen een bierkrat radio maken we hebben een autoradio en 1 paar marquant speakers (MSC-16). Een autoaccu zullen we ook nog wel ergens hebben liggen (aangezien een maat van mij autobedrijf heeft) Maar wij zoeken eigenlijk nog een aansluit schema want wij zijn niet zo heel technisch met dit
en misschien nog wat tips die handig zijn 
Groeten!
Binnenkort ga ik met mijn vrienden op vakantie naar renesse! En wij willen een bierkrat radio maken we hebben een autoradio en 1 paar marquant speakers (MSC-16). Een autoaccu zullen we ook nog wel ergens hebben liggen (aangezien een maat van mij autobedrijf heeft) Maar wij zoeken eigenlijk nog een aansluit schema want wij zijn niet zo heel technisch met dit
Groeten!
goede tip: LEES DE TS!!!Dr.SVM schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:52:
Heey,
Binnenkort ga ik met mijn vrienden op vakantie naar renesse! En wij willen een bierkrat radio maken we hebben een autoradio en 1 paar marquant speakers (MSC-16). Een autoaccu zullen we ook nog wel ergens hebben liggen (aangezien een maat van mij autobedrijf heeft) Maar wij zoeken eigenlijk nog een aansluit schema want wij zijn niet zo heel technisch met diten misschien nog wat tips die handig zijn
Groeten!
TS? de beginpost? Nou die heb ik doorgelezen hoor maar schema heb ik niet zo gevonden voor de autradio enzow

Verder staat er over li-ion accu's een paar pagina's terug veel info, maar je neemt een autoaccu dus dat hoeft niet
Dat denk ik inderdaad ook. Ga er 1 bestellen, is een leuk stukje speelgoed!boppos schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:55:
[...]
Als ik het zo lees zal deze strip gewoon blijven branden op 1 kleur. Wil je verschil kunnen maken in kleuren dan heb je toch een controller nodig. Ik heb een tijdje terug voor 8euro een Controler gekocht + 1m waterproof strip uit duitsland.
Kan je gebruiken, maar regel direct maar een hele zware accu. Dit soort versterkers trekt je accu zo leeg.Martijn Martens schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:44:
[afbeelding]
CA70
2x 35 Watt rms stereo,
1x 100 Watt rms Mono Bridged
tri-mode
PWM MOSFET
2Ohms stable,
Built in crossover
Ca70 is one of the old classic goodies. I believe it is competition I series.
If you need naything else about the Caliber products PM me.
thanks
http://www.talkaudio.co.u...ber-ca1252n-caliber-ca70/
Kan helaas niks vinden over de CA100, zijn deze versterkers aan te raden voor in mijn krat? Je kunt de binnenkant van mijn krat zien een aantal berichten hiervoor. Hoop met deze versterkers mooier geluid te krijgen dan de TA2024 want dan bouw ik mooi deze erin.
Heb je google al geprobeerd? Het is al veel keer voorbij gekomen.Dr.SVM schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:11:
[...]
TS? de beginpost? Nou die heb ik doorgelezen hoor maar schema heb ik niet zo gevonden voor de autradio enzow
Wie vraagt wordt geholpen
Ja google als eerste geraadpleegt maar kom telkens uit op schema's van TA 2024 ofzow iets maar wij gebruiken puur autoaccu,autoradio,speakers...Auxilium schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:24:
[...]
Dat denk ik inderdaad ook. Ga er 1 bestellen, is een leuk stukje speelgoed!![]()
[...]
Kan je gebruiken, maar regel direct maar een hele zware accu. Dit soort versterkers trekt je accu zo leeg.
[...]
Heb je google al geprobeerd? Het is al veel keer voorbij gekomen.
Dan zoek je echt totaal verkeerd.. Welke termen heb je ingevoerd?Dr.SVM schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:39:
[...]
Ja google als eerste geraadpleegt maar kom telkens uit op schema's van TA 2024 ofzow iets maar wij gebruiken puur autoaccu,autoradio,speakers...
"bierkrat radio maken schema" < mijn trefwoordenAuxilium schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:45:
[...]
Dan zoek je echt totaal verkeerd.. Welke termen heb je ingevoerd?
Dat is inderdaad verkeerd.. Misschien wat andere proberen met wat je wil gebruiken?Dr.SVM schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:46:
[...]
"bierkrat radio maken schema" < mijn trefwoorden
Ja dat klopt, en waarschijnlijk als ik al die geruchten hoor over de TA2024 is hij ook nog beter. En aangezien de TA2024 (gemod uiteraard) goedkoop is en zuinig ga ik er groots waarschijnlijk eentje bestellen
Via kistradio.nl uiteraard!
Via kistradio.nl uiteraard!
Auxilium schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:24:
[...]
Dat denk ik inderdaad ook. Ga er 1 bestellen, is een leuk stukje speelgoed!![]()
[...]
Kan je gebruiken, maar regel direct maar een hele zware accu. Dit soort versterkers trekt je accu zo leeg.
[...]
Heb je google al geprobeerd? Het is al veel keer voorbij gekomen.
Mijn neefje heeft de TA2024 standard besteld via kistradio.nl, hij heeft gekozen voor verzending via brievenbuspost nadat hij besteld heeft 3 juli 2011 is de volgende dag betaald dus 4 juli 2011. Vanaf die dag zou het volgens kistradio.nl 1-7 dagen levertijd duren, ook geeft de site aan dat leveringen wat langer duren als er per bank word overgemaakt. Vandaag is er nog steeds niets binnen bij hem dat is nu 15 dagen later.
Ik hoop dat het probleem een beetje duidelijk is aangezien ik er ook een wil bestellen wacht ik eerst even af totdat hij hem echt binnen heeft.
Moeten we gewoon afwachten dus dat dit gewoon normaal is of wat kunnen we het beste doen?
Bedankt alvast,
Ik hoop dat het probleem een beetje duidelijk is aangezien ik er ook een wil bestellen wacht ik eerst even af totdat hij hem echt binnen heeft.
Moeten we gewoon afwachten dus dat dit gewoon normaal is of wat kunnen we het beste doen?
Bedankt alvast,
Ik ben van plan om ook een speakerkrat te bouwen, en zou het graag direct wat groter aanpakken door meteen te kiezen voor een 2050. Echter kan ik niet veel informatie vinden over de prestaties van de 2050 vergeleken met de goedkopere versies wat het vermogen betreft bij 22 a 24 volt.
Omdat het krat draagbaar moet zijn leek het mij namelijk mooi om er gewoon 2 li-ion accu's in te bouwen in serie aangesloten, wat dan dus moet zorgen voor zo'n 22 an 24 volt. Is het het waard om dan te kiezen voor een 2050? Die zijn maximale vermogn pas levert bij 30 volt.
Uiteraard hoor ik het ook graag als jullie andere ideeën hebben over het voeden van de 2050 of een hele andere aanpak om toch wat meer vermogen te krijgen.
Omdat het krat draagbaar moet zijn leek het mij namelijk mooi om er gewoon 2 li-ion accu's in te bouwen in serie aangesloten, wat dan dus moet zorgen voor zo'n 22 an 24 volt. Is het het waard om dan te kiezen voor een 2050? Die zijn maximale vermogn pas levert bij 30 volt.
Uiteraard hoor ik het ook graag als jullie andere ideeën hebben over het voeden van de 2050 of een hele andere aanpak om toch wat meer vermogen te krijgen.
Heb contact opgenomen met verkoop@kistradio.nl hoop hierop binnenkort antwoord op te krijgen.
Bedankt
Bedankt
ikke26 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:35:
Contact opnemen met de eigenaar.
http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1133huub8 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:47:
Ik ben van plan om ook een speakerkrat te bouwen, en zou het graag direct wat groter aanpakken door meteen te kiezen voor een 2050. Echter kan ik niet veel informatie vinden over de prestaties van de 2050 vergeleken met de goedkopere versies wat het vermogen betreft bij 22 a 24 volt.
Hier staan de specificaties voor de tk2050 bij 24V. Twee li-ion accu's aan elkaar koppelen is ook minder makkelijk dan jij denkt waarschijnlijk omdat je te maken hebt met de ingebouwde beveiliging van de accu's. Ik weet ook niet of de eBay accu's wel genoeg stroom kunnen leveren voor een TK2050 (2*100W op 24 volt is al snel zo'n 8A).
Wat de meeste doen is een ~30v adapter erin bouwen i.c.m. een 12v accu zodat je toch het maximale eruit kan halen wanneer je een stopcontact in de buurt hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door Snippo op 19-07-2011 19:21 ]
Verwijderd
Hallo,
Mijn radiokist is bijna af, ik zou alleen nog een sigaretaansteker in m'n krat willen hebben (om bijvoorbeeld mobiel mee op te laden) . Is dit moeilijk aan te sluiten en heeft iemand een tip waar te kopen?
bedankt!
Mijn radiokist is bijna af, ik zou alleen nog een sigaretaansteker in m'n krat willen hebben (om bijvoorbeeld mobiel mee op te laden) . Is dit moeilijk aan te sluiten en heeft iemand een tip waar te kopen?
bedankt!
Verwijderd
http://cgi.ebay.nl/USB-Ca...em2a0cb17353#ht_980wt_905Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:03:
Hallo,
bedankt!
Dit is een link van ebay het is heel makkelijk aan te sluiten op het onderste pootje sluit je de - aan en aan de pootjes aan de zijkant sluit je de + aan van je 12v. Uit de inport van het usb kanaal komt dan 5v. Als je meer wilt weten moet je ff de topicstart doorlezen.
suc6
Andersom. Pinnetje op de + en zijkant op de -.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:09:
[...]
http://cgi.ebay.nl/USB-Ca...em2a0cb17353#ht_980wt_905
Dit is een link van ebay het is heel makkelijk aan te sluiten op het onderste pootje sluit je de - aan en aan de pootjes aan de zijkant sluit je de + aan van je 12v. Uit de inport van het usb kanaal komt dan 5v. Als je meer wilt weten moet je ff de topicstart doorlezen.
suc6
En wat betreft kistradio.nl: volgens mij is Levi/lredev weg of op vakantie want ik heb hem de laatste paar dagen ook niet meer gesproken.
Verwijderd
http://cgi.ebay.nl/Car-MP...27bc49e143#ht_1845wt_1139
Weet iemand hoe je op deze mp3 module je TA-2024 en de 12v accu aansluit. ik zie allen een 12v aansluiten voor in je auto.
Bedankt
Weet iemand hoe je op deze mp3 module je TA-2024 en de 12v accu aansluit. ik zie allen een 12v aansluiten voor in je auto.
Bedankt
Verwijderd
Oke ik zat te gokken had ik het dus toch foutJapperrrr schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:12:
[...]
Andersom. Pinnetje op de + en zijkant op de -.
En wat betreft kistradio.nl: volgens mij is Levi/lredev weg of op vakantie want ik heb hem de laatste paar dagen ook niet meer gesproken.
Het toeval wil dat hij mij maandagochtend nog heeft ge-e-mailt (en met geen woord repte over vakantie o.i.d.)Japperrrr schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:12:
[...]
Ik heb zondag avond mijn bestelling (met spoed) geplaatst en wacht "rustig" af
[ Voor 6% gewijzigd door HaNS1443 op 19-07-2011 22:31 ]
Heb ook al zitten zoeken voor zoiets... Zou het werken als je het in je kast hebt liggen? (heb wel een baspijpVerwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:12:
http://cgi.ebay.nl/Car-MP...27bc49e143#ht_1845wt_1139
Bedankt
Zoek eigenlijk iets waarmee ik ook radio kan luisteren en dit is wel te gebruiken lijkt me.
Je sluit het denk ik gewoon zo aan:

(correct me if i'm wrong

Dat ding gebruik je om je eigen signaal (mp3) te verzenden via een FM frequentie zodat je hem kan beluisteren op je autoradio (die geen aux ingang heeft). Je kan er voor zover ik weet geen radio mee ontvangen.
Ah okee duidelijk, even verder zoeken dan ;p
Als je iets niet zeker weet kan je het beter niet zeggen. Als iemand er blind vanuit gaat dat het klopt kan een 'gokje' erg duur wordenVerwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:13:
[...]
Oke ik zat te gokken had ik het dus toch fout
Verwijderd
bedankt.ndb schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:12:
[...]
Ziet er netjes uit!
zeker voor binnen is dit wel een stijlvol idee.
Assumption is the mother of all fuck-upsAuxilium schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:18:
[...]
Als je iets niet zeker weet kan je het beter niet zeggen. Als iemand er blind vanuit gaat dat het klopt kan een 'gokje' erg duur worden
Zeker bij DC elektro
Heb hier aan boord al weer een hoop ideetjes voor als ik weer thuis ben. Kan bijna gelijk aan de slag! Die LED-strips ga ik zeker eens proberen. Heb op zolder nog een paar van die balken liggen, hingen onder de "need for speed underground 2 meets the fast and the furious"-Golf Gti van m'n broertje. Kijkt ie nooit meer naar om, dus ff ali baba, en dan heb ik een bak met licht op m'n kist!
Ik hoopte zo dat ik na de afgelopen twee dagen ruim 20 uur gewerkt te hebben eindelijk eens mijn radio af kon maken, mis ik de koerier 
Was even snel een brood halen bij de bakker(10u 's ochtends), kom ik terug en ligt er alweer een briefje. Waarom moeten ze nou net vandaag toch zo vroeg zijn. Maar ja, morgen om 10u ben ik waarschijnlijk de eerste bij het postkantoor
Het deksel is inmiddels zo ver af dat het kan worden klaargemaakt om de bediening te installeren. Alleen nog even wachten tot de verf droog is(2u-3u vanmiddag) en dan kan ik gaan boren. Daarna even snel met de zandstraler er overheen en dan alle elektronica installeren.
Was even snel een brood halen bij de bakker(10u 's ochtends), kom ik terug en ligt er alweer een briefje. Waarom moeten ze nou net vandaag toch zo vroeg zijn. Maar ja, morgen om 10u ben ik waarschijnlijk de eerste bij het postkantoor
Het deksel is inmiddels zo ver af dat het kan worden klaargemaakt om de bediening te installeren. Alleen nog even wachten tot de verf droog is(2u-3u vanmiddag) en dan kan ik gaan boren. Daarna even snel met de zandstraler er overheen en dan alle elektronica installeren.
Verwijderd
Oke dankje voor de leer.........Auxilium schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:18:
[...]
Als je iets niet zeker weet kan je het beter niet zeggen. Als iemand er blind vanuit gaat dat het klopt kan een 'gokje' erg duur worden

Bedankt voor de tekening. Ik ga n u voor deze dit is dezelfde op kistradio.Jasperv6 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:56:
[...]
Heb ook al zitten zoeken voor zoiets... Zou het werken als je het in je kast hebt liggen? (heb wel een baspijp)
Zoek eigenlijk iets waarmee ik ook radio kan luisteren en dit is wel te gebruiken lijkt me.
Je sluit het denk ik gewoon zo aan:
[afbeelding]
(correct me if i'm wrong)
Kan zeurend over komen, maar rook uit je kist is nooit fijn.
Verwijderd
[quote]Auxilium schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:42:
[...]
Vooral niet als je veel heb uitgegeven
[...]
PreciesVerwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:48:
[quote]Auxilium schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:42:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Auxilium op 20-07-2011 10:51 ]
Verwijderd
Vandaag helemaal afgemaakt 

dat was hem er zitten ook dopjes aan de onderkant
voor de andere foto's kijk een paar posten terug.

dat was hem er zitten ook dopjes aan de onderkant
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 14:04 ]
@ Pronk.ie:
Komt er een beetje geluid uit die HS 9003? Vergelijkbaar met de TA2024?
Ziet er erg vet uit zo!
Veel plezier ermee!
Ziet er erg vet uit zo!
Verwijderd
Vette versterker jammer dat de versterker geen fm ontvanger heeft. Gaat zeker wel hard met zo'n bas regeling. o en waar heb je de speakers vandaan.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:01:
Vandaag helemaal afgemaakt
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dat was hem er zitten ook dopjes aan de onderkantvoor de andere foto's kijk een paar posten terug.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 14:36 ]
Waarom zou een versterker harder gaan meer vermogen kunnen leveren omdat je de bass kunt regelen?Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:35:
[...]
Vette versterker jammer dat de versterker geen fm ontvanger heeft. Gaat zeker wel hard met zo'n bas regeling. o en waar heb je de speakers vandaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Japperrrr op 20-07-2011 15:11 ]
Verwijderd
Meer trilling merk ik ook op mijn stereo als ik de bass volluit zet.Japperrrr schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:10:
[...]
Waarom zou een versterker harder gaan meer vermogen kunnen leveren omdat je de bass kunt regelen?
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:23:
[...]
Meer trilling merk ik ook op mijn stereo als ik de bass volluit zet.

dit las ik op het internet:
U=voltage in volt
I=stroomsterkte in ampere
P=vermogen in watt
P=U*I
dus als een led controller 3 ampere kan leveren is dat dus 12*3=38watt, is dit goed zo??
U=voltage in volt
P=vermogen in watt
P=U*I
dus als een led controller 3 ampere kan leveren is dat dus 12*3=38watt, is dit goed zo??
[ Voor 5% gewijzigd door thijsi op 20-07-2011 16:23 ]
Als het uitgangsvoltage van de controller 12V is klopt het.thijsi schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:23:
U=voltage in volt
P=vermogen in watt
P=U*I
Weet trouwens iemand wat hier de +5V en de GND zijn?
https://picasaweb.google....bGZs7fgBA&feat=directlink
[ Voor 19% gewijzigd door Japperrrr op 20-07-2011 16:48 ]
'Hard gaan' is natuurlijk niet hetzelfde als 'veel bass'
[ Voor 35% gewijzigd door Krentenbol op 20-07-2011 17:07 ]
Ik geloof best dat alles dan meer trilt maar dat wil nog niet zeggen dat er ineens meer geluid uit je systeem komt. Zelfs eerder het tegenovergestelde: het genereren van lage tonen kost meer vermogen dan het genereren van hoge tonen. Daar komt nog bij dat je lage tonen minder goed hoort dan hoge tonen. Hoe meer lage tonen je dus hebt, hoe minder geluid je krijgt, en hoe minder je ook daadwerkelijk hoort.
Nu nog goed uitrekenenthijsi schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:23:
U=voltage in volt
P=vermogen in watt
P=U*I
Naja, de lage tonen zijn wel de zwaardere tonen voor de versterker. Gemiddeld vermogen zal dus wellicht wat omhoog gaan met de bass knop opengrdraaid. Maar het totale maximum vermogen zal inderdaad net zo hoog blijven.Japperrrr schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:10:
[...]
Waarom zou een versterker harder gaan meer vermogen kunnen leveren omdat je de bass kunt regelen?
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ja, als je het zo bekijkt wel natuurlijk. Maar of het harder gaat? Denk het nietNaja, de lage tonen zijn wel de zwaardere tonen voor de versterker. Gemiddeld vermogen zal dus wellicht wat omhoog gaan met de bass knop opengrdraaid. Maar het totale maximum vermogen zal inderdaad net zo hoog blijven.
Denk het ook niet inderdaad, minimaal verschil.Japperrrr schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:25:
[...]
![]()
[...]
Ja, als je het zo bekijkt wel natuurlijk. Maar of het harder gaat? Denk het niet
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Verwijderd
Oke dan zat ik dut fout ...wesleytjuh schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:28:
[...]
Denk het ook niet inderdaad, minimaal verschil.
maar ik kan het verschil horen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 17:42 ]
Weet iemand waar je een goedkope EQ kan halen
[ Voor 78% gewijzigd door HaNS1443 op 20-07-2011 18:08 . Reden: Zelf maken te moeilijk ]
Ik heb dus 2 speakers en een autoradio maar alleen nog geen accu kan ik deze gebruiken? en hoelang kan hier dan mee muziek afspelen?
Die accu is zeer goed te gebruiken, hoe lang je muziek kan afspelen kan ik niet zegen
Verwijderd
http://cgi.ebay.nl/12V-Re...eries&hash=item41578385a8Dr.SVM schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:14:
Ik heb dus 2 speakers en een autoradio maar alleen nog geen accu kan ik deze gebruiken? en hoelang kan hier dan mee muziek afspelen?
Als ik jou was zou ik voor deze gaan er zit een lader bij, hij is veel goedkoper, kleiner, minder zwaar, hij gaat bijna evenlang mee, er zit een aan en uit schakelaar op en gratis verzendkoster. Volgens mij kopen heel veel bouwers deze
Oke dankje maar die aansluitingen weet ik nog niet zo zeker maar koop liever nietvia ebay dus zal nog even op internet moet snuffelenVerwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:34:
[...]
http://cgi.ebay.nl/12V-Re...eries&hash=item41578385a8
Als ik jou was zou ik voor deze gaan er zit een lader bij, hij is veel goedkoper, kleiner, minder zwaar, hij gaat bijna evenlang mee, er zit een aan en uit schakelaar op en gratis verzendkoster. Volgens mij kopen heel veel bouwers deze
Maar deze gebruiken ze niet in combinatie met een autoradioVerwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:34:
[...]
Deze accu en een autoradio gaat niks worden, tenzij je 1,5 uur luisteren genoeg vind.
Neem gewoon een gel accu of gesloten onderhoudsvrije auto accu met genoeg capaciteit!
[ Voor 5% gewijzigd door Koen g op 20-07-2011 19:15 ]
ik heb 3 verschillende Li-Ion accu's en ik merk dat bij het spelen op hoog volume op een li-ion met een mp3module en de groene TA2024 het geluid een klein beetje gaat vervormen.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:34:
[...]
Met zo'n 2.5A 12V adapter is het op hoog volume een heel stuk zuiverder.
Dit komt doordat de li-ion accu's niet genoeg amperage kunnen leveren. Een stroom tot ca. 1.5A gaat goed. maar daarboven krijgen ze het moeilijk. De li-ion accu die het beste werkt is deze, maar ook daar is het krap aan als hij voluit staat. Je ziet ook het voltage terug vallen op als hij voluit staat en bij een half lege accu wil het dan ook wel eens onder de 10,5V zakken en dan slaat de beveiliging aan. Op de adapter werkt het beter en op mijn lood/gel accu's gaat het ook wel gewoon goed.
Met een auto radio, die dus nog meer vermogen vraagt dan 2A, gaat het dus zeker niet werken met een Li-Ion accu die je aanraad. Kijk eerder naar een auto accu of een lood/gel accu. Ga er daarbij maar vanuit dat er met een beetje muziek zo'n 2A tot 3A per uur wordt verbruikt. Met een 7,2Ah gelaccu zal je het met een autoradio dus zo'n 3 uur uithouden. Terwijl de meeste mensen hier (met een mp3speler en een TA2024) het zo'n 8 uur uithouden met deze accu.
Eerst dacht ik het probleem van de Li-ions op te lossen met een grote condensator maar dat maakte vrij weinig verschil. Een 4700uF is gewoon groot genoeg. De accu's kunnen het gewoonweg niet aan. Misschien is dit wel iets om ook in de TS te vermelden?
Even een klein vraagje tussendoor
Ik heb net met iets te veel enthousiasme de sigarettenaansteker plug uit elkaar gehaald, maar daar viel een zekering uit, nu is mijn vraag of het uitmaakt hoe je die terug stop (op de bovenkant staan wat letter en cijfers en onder staat niets)
Maar nu ben ik er wel achter dat de pinnetje de plus is
Ik heb net met iets te veel enthousiasme de sigarettenaansteker plug uit elkaar gehaald, maar daar viel een zekering uit, nu is mijn vraag of het uitmaakt hoe je die terug stop (op de bovenkant staan wat letter en cijfers en onder staat niets)
[ Voor 9% gewijzigd door HaNS1443 op 20-07-2011 19:57 ]
Dat maakt niet uit.HaNS1443 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:55:
Even een klein vraagje tussendoor
Bedankt, dat leek mij ook maar omdat ik het niet zeker wist, toch even vragen.
Hee
Ik zoek een apparaatje waarmee ik radio kan ontvangen in me kristradio. Op ebay vond ik deze.
Zou je hem uitelkaar kunnen halen en die ipod 30pin aansluiting om kunnen zetten in GND, L, R signaal?? Zie wel gnd op pin 1 bijvoorbeeld
Ander zal het wel zo'n stekker tussen moeten zeker: kabel
Even verder zoeken, tis ver van ideaal zo
Iemand tips?
xD
Ik zoek een apparaatje waarmee ik radio kan ontvangen in me kristradio. Op ebay vond ik deze.
Zou je hem uitelkaar kunnen halen en die ipod 30pin aansluiting om kunnen zetten in GND, L, R signaal?? Zie wel gnd op pin 1 bijvoorbeeld
Even verder zoeken, tis ver van ideaal zo

Is een transmitter, geen ontvanger. Is enkel te gebruiken voor een apparaat dat zelf een fm frequentie kan ontvangen en geen jack/usb of iets dergelijks heeft.Jasperv6 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:14:
Hee
Zou je hem uitelkaar kunnen halen en die ipod 30pin aansluiting om kunnen zetten in GND, L, R signaal?? Zie wel gnd op pin 1 bijvoorbeeld![]()
Even verder zoeken, tis ver van ideaal zoIemand tips?
xD
Damm al weer... 
Misschien op zoek naar een goedkope maar goede autoradio dan maar...
Of radio gewoon via me mp3 dat werkt ook.
Trouwens, zou het werken als ik op me mp3 (die normaal via oortjes een antenne vormt) een splitter zet, waarbij de ene uitgang naar de kratradio gaat en op de ander zit een antenne ??
Trouwens, zou het werken als ik op me mp3 (die normaal via oortjes een antenne vormt) een splitter zet, waarbij de ene uitgang naar de kratradio gaat en op de ander zit een antenne ??
Ik heb zojuist geprobeerd mijn TA2024 te modden. Ik heb dus eerst de twee grote rode condensatoren los gesoldeerd en vervolgens 10K weerstanden parallel met de ingangsweerstanden geplaatst. Zodat de nieuwe ingangsweerstanden in plaats van 20k ongeveer 6,67k worden.
Toen ik hem ging testen speelde hij even en vervolgens is hij niet meer aan de praat te krijgen? Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? Ik heb alles gechecked en het lijkt me dat er niets kortgesloten is of dergelijks...
Toen ik hem ging testen speelde hij even en vervolgens is hij niet meer aan de praat te krijgen? Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? Ik heb alles gechecked en het lijkt me dat er niets kortgesloten is of dergelijks...
Voor een tientje heb je al een tweedehands autoradio
Volgens mij moeten er toch echt wel kleine radiootjes zijn zodat je geen energie slurpende autoradio nodig hebtWebstarr schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:27:
Ja maar ik bouw hem dan helemaal in, dus moet een afstandsbediening bij ect.Webstarr schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:27:
Kan ik wel ff uitzoeken maar heb liever de ta2024 aangezien de helft v/d schakeling al bij me thuis ligt.
Die antenne geen goed idee?
Trouwens speel met me phillips gogear muse altijd zonder de ori oortjes, ontvangst is vaak wel goed
@Hans, zoek ze al een tijdje xD
http://www.kistradio.nl/w...met-fmontvanger-p-47.html
Zoiets is ook ideaal voor in je krat, ze zijn ook goedkoper via ebay te verkrijgen.
Zoiets is ook ideaal voor in je krat, ze zijn ook goedkoper via ebay te verkrijgen.
Jasperv6 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:14:
Hee
Zou je hem uitelkaar kunnen halen en die ipod 30pin aansluiting om kunnen zetten in GND, L, R signaal?? Zie wel gnd op pin 1 bijvoorbeeld![]()
Even verder zoeken, tis ver van ideaal zoIemand tips?
xD
Dat zou dan inderdaad kunnen werken. Precies het principe waar je mp3 voor gemaakt is.Jasperv6 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:24:
Damm al weer...
Vond zoiets ook nog Is dit dan wel een reciever?
Maar dan wel weer moeilijk doen met handleidingen, remote ect.
@Auxilium: Ga idd nu maar voor de optie Mp3 > Splitter: Antenne + 3,5 jack. Scheelt een hoop werk alleen is me mp3 dan niet met remote
@Auxilium: Ga idd nu maar voor de optie Mp3 > Splitter: Antenne + 3,5 jack. Scheelt een hoop werk alleen is me mp3 dan niet met remote
Dat is inderdaad de meest goedkope optie. Meestal ga je bij het gebruik van een radio niet constant van zender wisselen. Kies een goede zender en kijk er niet meer naar omJasperv6 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:51:
Vond zoiets ook nog Is dit dan wel een reciever?
idd daarom doe ik het zo. Alleen nog ff wachten totdat de radiotoren weer overeind staat.
Die tijdelijk optie is ook niet alles.. gelukkig heb ik nog zo'n 15gb aan muziek op me hd staan

Daar kan je wel even mee toe gok ik zoJasperv6 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:07:
idd daarom doe ik het zo. Alleen nog ff wachten totdat de radiotoren weer overeind staat.![]()
Die tijdelijk optie is ook niet alles.. gelukkig heb ik nog zo'n 15gb aan muziek op me hd staan
Oja, ga morgen op vakantie dus zal de komende 2 weken niets meer posten. Maar natuurlijk wel doorbouwen
Verwijderd
jah er komt onwijs mooi geluid uit ik zal vandeweek ook even een filmpje posten voor jullie. en bedanktsimon14 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:28:
@ Pronk.ie:
Ziet er erg vet uit zo!Veel plezier ermee!
Jah er zit aardig geluid in ik heb de boxen bij conrad vandaan ze waren 20.00 euro http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=370079 hier de link voor jeVerwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:35:
[...]
Vette versterker jammer dat de versterker geen fm ontvanger heeft. Gaat zeker wel hard met zo'n bas regeling. o en waar heb je de speakers vandaan.
Na iets beter mijn TA2024 te bestuderen blijkt nu dat aan de achterkant een stukje van een schotkey diode is afgebroken. (Zwarte blokjes op de achterkant met SS14 op) Zou dit tot gevolg hebben dat mijn TA2024 niet meer werkt?Itsme. schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:27:
Ik heb zojuist geprobeerd mijn TA2024 te modden. Ik heb dus eerst de twee grote rode condensatoren los gesoldeerd en vervolgens 10K weerstanden parallel met de ingangsweerstanden geplaatst. Zodat de nieuwe ingangsweerstanden in plaats van 20k ongeveer 6,67k worden.
Je kunt er ook gewoon 2 parallel zetten. Of 4 zoals ik heb gedaanboppos schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:49:
[...]
ik heb 3 verschillende Li-Ion accu's en ik merk dat bij het spelen op hoog volume op een li-ion met een mp3module en de groene TA2024 het geluid een klein beetje gaat vervormen.
Met zo'n 2.5A 12V adapter is het op hoog volume een heel stuk zuiverder.
Dit komt doordat de li-ion accu's niet genoeg amperage kunnen leveren. Een stroom tot ca. 1.5A gaat goed. maar daarboven krijgen ze het moeilijk. De li-ion accu die het beste werkt is deze, maar ook daar is het krap aan als hij voluit staat. Je ziet ook het voltage terug vallen op als hij voluit staat en bij een half lege accu wil het dan ook wel eens onder de 10,5V zakken en dan slaat de beveiliging aan. Op de adapter werkt het beter en op mijn lood/gel accu's gaat het ook wel gewoon goed.
Met een auto radio, die dus nog meer vermogen vraagt dan 2A, gaat het dus zeker niet werken met een Li-Ion accu die je aanraad. Kijk eerder naar een auto accu of een lood/gel accu. Ga er daarbij maar vanuit dat er met een beetje muziek zo'n 2A tot 3A per uur wordt verbruikt. Met een 7,2Ah gelaccu zal je het met een autoradio dus zo'n 3 uur uithouden. Terwijl de meeste mensen hier (met een mp3speler en een TA2024) het zo'n 8 uur uithouden met deze accu.
Eerst dacht ik het probleem van de Li-ions op te lossen met een grote condensator maar dat maakte vrij weinig verschil. Een 4700uF is gewoon groot genoeg. De accu's kunnen het gewoonweg niet aan. Misschien is dit wel iets om ook in de TS te vermelden?
Vraagje, volgens mij is mijn accusafe kapot. Hij schakelt niet meer mooi aan( lees: hij wil nog wel eens klapperen bij het omschakelen) en hij gaat niet op standje laden wanneer de voeding en lader worden ingeschakeld. Deze geven beide wel gewoon 12v. Ik heb de weerstanden R1 en R2 aangepast op de ondergrens van de li-ion accu.
Iemand ervaring met dezelfde situatie? Tips?
Lijkt me dat er op de TA2024 geen overbodige onderdelen zitten?Itsme. schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:26:
[...]
Na iets beter mijn TA2024 te bestuderen blijkt nu dat aan de achterkant een stukje van een schotkey diode is afgebroken. (Zwarte blokjes op de achterkant met SS14 op) Zou dit tot gevolg hebben dat mijn TA2024 niet meer werkt?
Trouwens over autoradio's:
In mijn vorige kist zat een autoradio en die speelde op de 7Ah gelaccu zo'n 5 uur op redelijk wat vermogen.
[ Voor 14% gewijzigd door Japperrrr op 21-07-2011 09:34 ]
Ja oke. Maar er is maar een klein stukje van de behuizing. Zou dit echt er voor kunnen zorgen dat de hele schakeling niet meer werkt? Ik hoor ook niets van geruis of gekraak of iets dergelijks. Toen hij uitviel was het ook gewoon ineens gedaan.Japperrrr schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:33:
[...]
Lijkt me dat er op de TA2024 geen overbodige onderdelen zitten?
Trouwens over autoradio's:
In mijn vorige kist zat een autoradio en die speelde op de 7Ah gelaccu zo'n 5 uur op redelijk wat vermogen.
Iemand trouwens ook enig idee of ik die SS14 kan vervangen door gelijk welke Schotkey diode die ook tegen 20V kan?
Misschien heb je ergens met tin gemorst? Foto's en extra informatie zijn in zo'n geval ook wel handigItsme. schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:37:
[...]
Ja oke. Maar er is maar een klein stukje van de behuizing. Zou dit echt er voor kunnen zorgen dat de hele schakeling niet meer werkt? Ik hoor ook niets van geruis of gekraak of iets dergelijks. Toen hij uitviel was het ook gewoon ineens gedaan.
Iemand trouwens ook enig idee of ik die SS14 kan vervangen door gelijk welke Schotkey diode die ook tegen 20V kan?
Verwijderd
Ik heb ff een vraagje over een accu ophalen bij een beveiligingsbedrijf.
Kan je daar gewoon zeggen ik wil een gratis accu (als je daar bent) of moet je nog een afspraak maken ofzo. Vell mensen halen een accu gratis dus iemand zou het toch wel weten.
Bedankt.
Kan je daar gewoon zeggen ik wil een gratis accu (als je daar bent) of moet je nog een afspraak maken ofzo. Vell mensen halen een accu gratis dus iemand zou het toch wel weten.
Bedankt.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 09:43 ]
Over R2 en R4 had ik een 10k weerstand gesoldeerd. Deze heb ik voorlopig er maar terug afgehaald. Daarvoor had ik de twee rode condensators aan de linkerkant los gesoldeerd.Japperrrr schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:37:
[...]
Misschien heb je ergens met tin gemorst? Foto's en extra informatie zijn in zo'n geval ook wel handig

Op onderstaande afbeelding heb ik niets aangepast.

Rechts boven en onder had ik dan die condensator losgesoldeerd. En links boven is te zien hoe die schotkey diode is afgebroken.

Rechts boven nog eens de beschadigde schotkey diode.

Hier zie je een foto van de beschadigde schotkey diode. Sorry voor de slechte foto maar het lukte niet echt om hem beter te maken met men gsm. Het is de rechteronderhoek die beschadigd is. Hier is het niet te zien maar je kan wel een kopere draadje zien lopen dus er is wel een stukje af.

Ondertussen ga ik op ebay waarschijnlijk een nieuwe TA2024 aanschaffen. Ik vond er eentje voor 9euro uit China zonder verzendkosten. Iemand hier ervaring mee? Zijn er weldegelijk geen verzendkosten? En hoelang zou zoiets onderweg zijn?
Alvast bedankt!
Gewoon langsgaan en vragen of ze nog iets voor je hebben liggen? De meeste bedrijven handelen erg vriendelijk tegenover particulieren. Zo heb ik gratis mijn plexiglas deksel laten watersnijden en kan ik het zo meteen bij een ander bedrijf weer ophalen waar ze het hebben gezandstraald.Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:40:
Ik heb ff een vraagje over een accu ophalen bij een beveiligingsbedrijf.
Bedankt.
@Itsme.
Lijkt me dat enkel dat ene stukje kapot is en het niet echt nodig is meteen een nieuwe TA2024 aan te schaffen. Valt waarschijnlijk nog wel te reageren. Het lijkt erop dat die diode te warm is geworden en daardoor uit elkaar is geknalt, maar dit weet ik niet zeker. Ik zou in ieder geval eerst eens uitzoeken of het mogelijk is om de TA2024 die je nu hebt gewoon te repareren.
[ Voor 22% gewijzigd door Japperrrr op 21-07-2011 10:09 ]
Ja, die rekenen echt geen verzendkosten. Het kan hierdoor wel wat langer duren, tot 3 of 4 weken, voordat het er is.Itsme. schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:04:
Ondertussen ga ik op ebay waarschijnlijk een nieuwe TA2024 aanschaffen. Ik vond er eentje voor 9euro uit China zonder verzendkosten. Iemand hier ervaring mee? Zijn er weldegelijk geen verzendkosten? En hoelang zou zoiets onderweg zijn?
Alvast bedankt!
Japperrrr schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:05:
@Itsme.
Lijkt me dat enkel dat ene stukje kapot is en het niet echt nodig is meteen een nieuwe TA2024 aan te schaffen. Valt waarschijnlijk nog wel te reageren. Het lijkt erop dat die diode te warm is geworden en daardoor uit elkaar is geknalt, maar dit weet ik niet zeker. Ik zou in ieder geval eerst eens uitzoeken of het mogelijk is om de TA2024 die je nu hebt gewoon te repareren.
Ja maar een tweede TA2024 zou ik zeker nog wel kunnen gebruiken en ik zou men kist toch wel werkend willen hebben over twee weken. Maar nu zag ik juist ook kistradio.nl, ik zie wel nergens op hun site staan of ze ook naar België verzenden, weet iemand dit?Krentenbol schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:31:
[...]
Ja, die rekenen echt geen verzendkosten. Het kan hierdoor wel wat langer duren, tot 3 of 4 weken, voordat het er is.
En om die SS14 dan te vervangen. (http://www.datasheetcatal...ts_pdf/S/S/1/4/SS14.shtml Zou dan bijvoorbeeld deze een goede vervanger zijn: http://www2.conrad.be/goto.php?artikel=160058
Verwijderd
Ik wil ook de TA2024 modden en met deze foto's zie ik dat dat dat best lastig is, maar volgens mij kan je beter beide rode condensatoren aan 1 kant los solderen en ze dan naar buiten buigen of omhoog zodat je als nog genoeg ruimte heb en hem bij de schotkey diode vastlaten zitten.Itsme. schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:04:
[...]
Over R2 en R4 had ik een 10k weerstand gesoldeerd. Deze heb ik voorlopig er maar terug afgehaald. Daarvoor had ik de twee rode condensators aan de linkerkant los gesoldeerd.
[afbeelding]
Op onderstaande afbeelding heb ik niets aangepast.
[afbeelding]
Rechts boven en onder had ik dan die condensator losgesoldeerd. En links boven is te zien hoe die schotkey diode is afgebroken.
[afbeelding]
Rechts boven nog eens de beschadigde schotkey diode.
[afbeelding]
Hier zie je een foto van de beschadigde schotkey diode. Sorry voor de slechte foto maar het lukte niet echt om hem beter te maken met men gsm. Het is de rechteronderhoek die beschadigd is. Hier is het niet te zien maar je kan wel een kopere draadje zien lopen dus er is wel een stukje af.
[afbeelding]
Alvast bedankt!
Voorbeeld: (met paint gedaan niet heel mooi maar wel duidelijk hoop ik
http://imageshack.us/phot...024condesatorenteken.png/
Ja dat heb ik dus gedaanVerwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:05:
Ik wil ook de TA2024 modden en met deze foto's zie ik dat dat dat best lastig is, maar volgens mij kan je beter beide rode condensatoren aan 1 kant los solderen en ze dan naar buiten buigen of omhoog zodat je als nog genoeg ruimte heb en hem bij de schotkey diode vastlaten zitten.
Voorbeeld: (met paint gedaan niet heel mooi maar wel duidelijk hoop ik![]()
http://imageshack.us/phot...024condesatorenteken.png/
Maargoed ik ben er achter gekomen dat de verzendkosten naar België 14 euro zijn ongeveer bij kistradio.nl wat dus een beetje belachelijk is gezien dat evenveel als de TA2024 zelf is. Dan ga ik maar eentje op ebay bestellen en hopen dat die er op tijd is. En hopen dat het probleem enkel die schotky diode is bij mijn oude TA2024.
Verwijderd
Maar ga je hem dan weer modden? IK ga ook alles via ebay bestellen veel goedkoperItsme. schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:24:
[...]
Ja dat heb ik dus gedaan
Maargoed ik ben er achter gekomen dat de verzendkosten naar België 14 euro zijn ongeveer bij kistradio.nl wat dus een beetje belachelijk is gezien dat evenveel als de TA2024 zelf is. Dan ga ik maar eentje op ebay bestellen en hopen dat die er op tijd is. En hopen dat het probleem enkel die schotky diode is bij mijn oude TA2024.
Ik denk een hele domme vraag maar kun je niet de weerstand op de onderkant v/d pcb met elkaar solderen ivp de hele condensator eraf

Trws die op ebay van 9 euro is dezelfde die kistradio heeft dacht ik, komt van arjan helder (helder hifi)

Trws die op ebay van 9 euro is dezelfde die kistradio heeft dacht ik, komt van arjan helder (helder hifi)
[ Voor 28% gewijzigd door Jasperv6 op 21-07-2011 12:17 ]
Verwijderd
kan ik 2 12v accu's (beide van 3.3ah) gebruiken voor een kistradio met een ta2024 en een mp3 module en dan 1 gebruiken voor de ta2024 en en 1 voor de mp3 en om ze op te laden 1 accu lader van 6ah?
Verwijderd
als er aan de onderkan soldeerpunten zitten wel. Over arjan helder daar ga ik ook alles bestellen i.v.m mp3 moduleJasperv6 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:16:
Ik denk een hele domme vraag maar kun je niet de weerstand op de onderkant v/d pcb met elkaar solderen ivp de hele condensator eraf![]()
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 12:24 ]
Dus toch niet zo raar bedacht hé.
Maar zitten er bij die van Arjan helder op ebay op de onderkant soldeerpunten? Waarom doet niemand dit dan?
Lijkt mij veel handiger.
Als het wel zo is koop ik hem ook via ebay (ben niet zo handig om die hele condensator eraf te halen) en soldeer ik er een weerstand op.
Neem dan wel de ta2020 voor 20,- op ebay van hem
+ mp3 module
Maar zitten er bij die van Arjan helder op ebay op de onderkant soldeerpunten? Waarom doet niemand dit dan?
Als het wel zo is koop ik hem ook via ebay (ben niet zo handig om die hele condensator eraf te halen) en soldeer ik er een weerstand op.
Neem dan wel de ta2020 voor 20,- op ebay van hem
Verwijderd
Dacht laat ik ook maar eens een kratradio bouwen. Het is een zo klein mogelijk kistje geworden waar de onderdelen in passen die ik voor handen had.
Het "Kratje" bevat 2 6x9 inch 50 wat RMS pioneer speakers, een 2*25W @4? TPA3123 Class-D Audio Amplifier Board van shure electronics. Dit word door 4 18650 3.7 volt litium batterijen van stroom voorzien.
Tot nu toe draait het al een uur of 6 op de baterijen, en ze zijn nog niet leeg. De schakelaar met klepje is de aan en uit schakeleaar. De toggle switch daar achter geeft de keuze om van adapter/12 volt sigaretten plug OF interne batterijen te gebruiken.
Door het formaat niet een gigantische bas, maar zeker acceptabel. oude jagermeister riem als draagband gebruikt

1 by Swartzkip, on Flickr
Tadaaaa! flesje voor schaal. (touwtjes van de draagriem moeten nog bijgewerkt worden, moest nog even de goede lengte instellen.)

4 by Swartzkip, on Flickr
In aanbouw, blauwe buis is voor de batterijen.

3 by Swartzkip, on Flickr
Testen, baspoort gaf beter geluid.

2 by Swartzkip, on Flickr
Bediening.
Het "Kratje" bevat 2 6x9 inch 50 wat RMS pioneer speakers, een 2*25W @4? TPA3123 Class-D Audio Amplifier Board van shure electronics. Dit word door 4 18650 3.7 volt litium batterijen van stroom voorzien.
Tot nu toe draait het al een uur of 6 op de baterijen, en ze zijn nog niet leeg. De schakelaar met klepje is de aan en uit schakeleaar. De toggle switch daar achter geeft de keuze om van adapter/12 volt sigaretten plug OF interne batterijen te gebruiken.
Door het formaat niet een gigantische bas, maar zeker acceptabel. oude jagermeister riem als draagband gebruikt

1 by Swartzkip, on Flickr
Tadaaaa! flesje voor schaal. (touwtjes van de draagriem moeten nog bijgewerkt worden, moest nog even de goede lengte instellen.)

4 by Swartzkip, on Flickr
In aanbouw, blauwe buis is voor de batterijen.

3 by Swartzkip, on Flickr
Testen, baspoort gaf beter geluid.

2 by Swartzkip, on Flickr
Bediening.
Nee er zijn geen soldeerpunten op de achterkantJasperv6 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:31:
Maar zitten er bij die van Arjan helder op ebay op de onderkant soldeerpunten? Waarom doet niemand dit dan?Lijkt mij veel handiger.
Neem dan wel de ta2020 voor 20,- op ebay van hem+ mp3 module
Edit: ik heb er nu een nieuwe schotky diode opgezet en nog altijd niets.
[ Voor 6% gewijzigd door Itsme. op 21-07-2011 14:25 ]
Controleer of je nergens twee eilanden hebt verbonden met tin. Als je een multimeter gaat dat heel makkelijk.
[ Voor 27% gewijzigd door TBTL op 21-07-2011 15:54 ]
ja dat kunnen ze dan inderdaad wel ja. Ik heb er ook aan zitten denken, maar dan nog de vraag hoe kan je die li-ions dan samen tegelijk opladen? of kan je er dan gewoon een lader van 12,6V 700mAh op zetten?Amrod schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:30:
[...]
Je kunt er ook gewoon 2 parallel zetten. Of 4 zoals ik heb gedaandan moeten ze de stroom wel aankunnen.
[ Voor 4% gewijzigd door boppos op 21-07-2011 17:04 ]
Zit beetje te twijfelen over de versterker keuze...
Opties zijn:
Ta2020 mk2 kost ongeveer 20,-
Sure 2* 100W Kost ongveer 30,-
Nieuwe Ta2020 mk3. kost ongeveer 30,-
Bekende Modded Ta2024. kost ongeveer 24,- (incl. verz. @ kristradio)
Of twee van deze dingen:
mono blok kosten ongeveer 20,- (voor 2)
>> Deze laatste leken mij wel leuk (lees goedkoop
) maar is het verstandig om zoiets te doen? Twee monoblokken, moeten nog koelblokken/ventilator bij ect.
>> Zouden twee van deze monoblokken 'beter' gaan dan een ta2024 mod? De anderen zijn namelijk allemaal niet gemod dus komt er dan wel geluid uit? xD
Opties zijn:
Ta2020 mk2 kost ongeveer 20,-
Sure 2* 100W Kost ongveer 30,-
Nieuwe Ta2020 mk3. kost ongeveer 30,-
Bekende Modded Ta2024. kost ongeveer 24,- (incl. verz. @ kristradio)
Of twee van deze dingen:
mono blok kosten ongeveer 20,- (voor 2)
>> Deze laatste leken mij wel leuk (lees goedkoop

>> Zouden twee van deze monoblokken 'beter' gaan dan een ta2024 mod? De anderen zijn namelijk allemaal niet gemod dus komt er dan wel geluid uit? xD
Verwijderd
De ta 2024 is precies hetzelfde.Jasperv6 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:31:
Maar zitten er bij die van Arjan helder op ebay op de onderkant soldeerpunten? Waarom doet niemand dit dan?Lijkt mij veel handiger.
Neem dan wel de ta2020 voor 20,- op ebay van hem+ mp3 module

Verwijderd
Hoi ik las dat swartzkip hierboven zijn 2*25W @4? TPA3123 Class-D Audio Amplifier van shure electronic heeft draaien op 4 18650 3.7 volt litium batterijen.
kan dit ook by de ta2024? (gewoon de groene, niet die van shure electronics)
gr
gr
Verwijderd
eeeeh ja beide 12vVerwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:21:
Hoi ik las dat swartzkip hierboven zijn 2*25W @4? TPA3123 Class-D Audio Amplifier van shure electronic heeft draaien op 4 18650 3.7 volt litium batterijen.
gr

Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:23:
[...]
zou je dit miss verder kunne uitleggen? want snap het niet helemaal!
heb al een kistradio maar die gebruik ik nu gewoon met voeding, echter heb geen plek voor een grote accu omdat het een compact kistje is. Dus ben ik iets opzoek naar wat tijdelijks want het kistje moet mee op vakantie. en voordat een li-ion accu bezorgt is de vakantie wssn al voorby..
gr
[...]
zou je dit miss verder kunne uitleggen? want snap het niet helemaal!
heb al een kistradio maar die gebruik ik nu gewoon met voeding, echter heb geen plek voor een grote accu omdat het een compact kistje is. Dus ben ik iets opzoek naar wat tijdelijks want het kistje moet mee op vakantie. en voordat een li-ion accu bezorgt is de vakantie wssn al voorby..
gr
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.
- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.
- Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink