@Webstarr: Misschien is het handig om even een plaatje of modelnummer te posten van het setje
@Iedereen: Ik ga binnenkort een nieuwe radiokist maken. Degene die ik nu heb is heerlijk compact en bevalt goed, maar ik heb zin om weer wat nieuws in elkaar te knutselen.
De oude, compacte blijft dan voor op de boot en de nieuwe wordt voor dingen waarbij ik hem niet veel hoef te sjouwen of voor binnen. Dit omdat ik de nieuwe een stuk groter ga maken, met meer ruimte voor de speakers, die in een apart compartiment komen. De kist wordt dus van hogere kwaliteit, groter en met extra features.
Waarschijnlijk met de volgende componenten:
-
Pioneer 3 weg luidspreker TSG1713I
Heeft iemand ervaring met deze speakers? Ze zijn op dit moment in de aanbieding bij Conrad voor hetzelfde geld als de 2-weg versie (TSG1712I). Als iemand alternatieven weet hoor ik het graag. Vermeld dan ook waarom aub, daar heb ik meer aan en dat is ook goed voor het topic door de extra informatie.
-
Muse M21 Zilverkleurig incl. voeding
- MP3 Decoder uit China, kan de link zo gauw niet vinden
-
2x 6,8 Li-ion accupack incl. lader
- Step-up converter om het maximale uit de M21 te kunnen halen. Ik heb al een mooie gevonden, maar kan de link zo snel niet vinden. Als mensen tips hebben voor bepaalde modellen dan hoor ik ze graag.
- 2x Geschakelde 5V voeding om apparaten mee op te laden. 1 voor de iPod en telefoon en 1 om de MP3 decoder mee te voeden.
- (waarschijnlijk) 12mm MDF of multiplex.
Als iemand goede alternatieven weet hoor ik het graag. Wat zouden jullie trouwens nemen?
- Potentiometers, schakelaars, RCA connectoren, grote jackbus
(die mini-jacks slijten mij veel te hard en dit is lekker stevig) om een soort van mengpaneel te maken.
- Relais, schakelaars en randcomponenten om een soort van automatische switch te maken. Het wordt dan een soort van AccuSafe, maar dan zonder het uitschakeldeel bij een lege accu en geschikt voor 2 accu's die met de bijbehorende lader worden opgeladen.
- Goede signaalkabel voor het mengpaneel en om een paar mooie bijpassende kabeltjes te maken voor bij de radio. Misschien ook nog sleeve om het extra mooi te maken, gewoon voor de lol.
- LED's met een schakeling om een VU-meter te maken.
- Waarschijnlijk geperforeerd aluminium om de speakers af te dekken.
- Een stuk metaal om alle elektronica in te bouwen.
- Flightcaseonderdelen voor de afwerking.
- Dingen die ik nog vergeten ben in dit lijstje.
Ik heb al in mijn hoofd hoe het elektrische deel moet worden, maar moet het nog op papier zetten en nog een paar dingen verder uitwerken. Ik ga nog een schema maken en zal dat ook posten.
Ik heb al een paar ontwerpen getekend in sketchup, maar ik ben vanavond weer even in de topics wezen rondneuzen en heb toch nog weer nieuwe inspiratie opgedaan. Ik ga morgen maar eens verder met virtueel ontwerpen en zal dan een paar proefontwerpen posten.
Ik wil iets gaan maken waarbij de deksel omhoog gaat met met gasveren o.i.d.. Ik denk dat de beste oplossing het gebruik van kleine gasveren is. Ik heb al wel gezocht, maar kan nergens mooie kleine en betaalbare gasveren vinden. Als ik zoek krijg ik alleen maar autokofferbakveren. Die zijn echter veel te groot en te krachtig. Weet iemand waar je kleine en goedkope gasveren kunt vinden? Ik weet dat ze er zijn voor caravans, maar ik heb ze nog niet kunnen vinden.