Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 14] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.160 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie Hoeveel Kg een Bolderkar kan hebben?
Want ik wil alle speakers etc in een bolderkar gaan bouwen
dus:

2 speakers - 120 watt - Magnat 1630 Bull Power
2 speakers - idk watt - idk
1 subwoofer - 440 watt - Marquant Red Alert
een auto radio en ltr laptop als hij weer goed is
1 a 2 versterkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:21:
dus:

1 a 2 versterkers
Vind je dat een gepaste vraag voor dit forum? Het best kan je zelf het merk en type opzoeken op google, kleine moeite lijkt me?

Ik heb in ieder geval een bolderkar die +-25kg kan dragen volgens de doos, maar tot 100kg ging dat in werkelijkheid ook nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry misschien was het niet zo gepast
Maar dat zal hij kunnen tillen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 19:05
Piet bel schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:42:
[...]

Wat ik me dan nog wel afvraag, kun je dan wel laden, als ik NIET afspeel, maar mijn li-ion accu WEL aanstaat? (schakelaar aan, rode lampje brand?)
Ter verduidelijking, mijn kratradio heeft een aan-uit schakelaar. die schakelaar hangt tussen mijn versterker, en de accu. dit omdat het kratje van buitenaf schakelbaar moet zijn, en niet van binnenuit.
De schakelaar van de accu staat dus ALTIJD aan, maar verbruikt geen (of weinig) stroom omdat de schakelaar van mijn krat uitstaat. kan ik dan nog wel opladen ? of moet de li-ion accu ook eerst uitgeschakeld worden, alvorens op te laden?
Ik heb zelf mijn li-ion uit elkaar gehaald en de schakelaartje verwijderd. Als je netjes te werk gaat is het geen probleem. Hier kan je zien hoe het precies in elkaar zit (schema), en hier heb ik nog een foto hoe hij er dan ui zie, bovenste rode draad is de pus en de onderste min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray538
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:00
ray538 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:10:
Hoi Tweakers,
Ik ben van plan binnenkort ook een kratradio te gaan bouwen, maar ik heb een klein vraagje (ben het nog nergens tegen gekomen in deze en voorgaande topic, correct me if I'm wrong):
Ik heb hier nog 2 speakertjes van 8 ohm, kan ik deze gewoon op de TA2024 aansluiten? Ik heb niet heel veel kennis van de werking van zo'n versterker, maar het lijkt mij gewoon te kunnen? Ik hoor graag jullie commentaar.
Aansluitend de vraag of het wel rendabel is. Produceert de krat nog wel voldoende geluid met 2x 8 ohm? (scheelt het veel met 2x 4 ohm?)

Alvast bedankt!
Iemand die hier misschien nog even naar kan kijken? BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:50
Je kan de speakers gewoon aansluiten. Voldoende geluid is een relatief begrip en je moet eerder kijken naar de efficiëntie van de boxen (..db/w). Pas dan kun je daar een goed oordeel over vellen. Ook geef je verder geen specificaties dus kan ik niet veel meer zeggen dan dat het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray538
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:00
ikke26 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:14:
Je kan de speakers gewoon aansluiten. Voldoende geluid is een relatief begrip en je moet eerder kijken naar de efficiëntie van de boxen (..db/w). Pas dan kun je daar een goed oordeel over vellen. Ook geef je verder geen specificaties dus kan ik niet veel meer zeggen dan dat het zou moeten werken.
Oké, bedankt, dan weet ik in iedergeval of het technisch mogelijk is. Ik snap dat het geluidsniveau verder een subjectief begrip is, daar ga ik dan wel het een en ander meer experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 15:29

Auxilium

Walking the line

ray538 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:31:
[...]

Oké, bedankt, dan weet ik in iedergeval of het technisch mogelijk is. Ik snap dat het geluidsniveau verder een subjectief begrip is, daar ga ik dan wel het een en ander meer experimenteren.
Je zou zelfs 4 speakers van 8 ohm parallel op de versterker aan kunnen sluiten. Hier kan je vinden hoe het werkt.

Wie vraagt wordt geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Laatst online: 15-02-2024

Webstarr

Moderator

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:21:
dus:

1 a 2 versterkers
Als je de banden goed op pomt en het zwaarste gedeeltes op de asesen bouwt is er niks aan de hand, heb hier wel eens 8 zakjes zand van 25 kg in gehad, is dus 200 kg en hij werkt nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchhero
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 18:22
Hallo Allemaal!

Sinds kort ben ik weer bezig met het ontwerpen van een Kratradio. Heb er al een gebouwd met een ta2024, accu en een setje boschmans. Hier wil ik nog een subwoofer aan toevoegen maar ik heb besloten het oude kistje aan mn broertje te geven en zelf gewoon een nieuwe te maken. Vind het leuk om te doen dus dat scheeld weer.

Voor de nieuwe wil ik het volgende gebruiken;

-2 x Ta2024
-Accu
-Voeding
-DVC subwoofer (http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=300266)(weet niet of deze goed is)
-boschman midrange of tweeter
-kratsafe

Ik zit nog met een paar vragen;

-De kratsafe is handig maar duur, is het mogelijk om de versterkers in serie aan te sluiten. Het voltage blijft dan 12 volt, de accu zal alleen korter meegaan. met een 5A 12V voeding zal dit toch geen probleem zijn? en Hoe zit het met de accu?

Of is het mischien verstandiger om 2 voedingen en evt 2 accu's te gebruiken?

Verder ben ik er ook nog niet uit met de input, een DVC heeft een mono input nodig, dat lukt wel, maar hoe zit het met het splitten van RCA kabels. Gaat het geluid daardoor niet de helft zachter?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

is bij kratradio.nl ook bij 25 euro+ideal betaling gratis verzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Dutchhero schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:01:
Hallo Allemaal!

Sinds kort ben ik weer bezig met het ontwerpen van een Kratradio. Heb er al een gebouwd met een ta2024, accu en een setje boschmans. Hier wil ik nog een subwoofer aan toevoegen maar ik heb besloten het oude kistje aan mn broertje te geven en zelf gewoon een nieuwe te maken. Vind het leuk om te doen dus dat scheeld weer.

-2 x Ta2024
-Accu
-Voeding
-DVC subwoofer (http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=300266)(weet niet of deze goed is)
-kratsafe

-De kratsafe is handig maar duur, is het mogelijk om de versterkers in serie aan te sluiten. Het voltage blijft dan 12 volt, de accu zal alleen korter meegaan. met een 5A 12V voeding zal dit toch geen probleem zijn? en Hoe zit het met de accu?

Verder ben ik er ook nog niet uit met de input, een DVC heeft een mono input nodig, dat lukt wel, maar hoe zit het met het splitten van RCA kabels. Gaat het geluid daardoor niet de helft zachter?

Alvast bedankt,
Leuk idee, heb er zelf ook over getwijfeld! Wat betreft de subwoofer, die van conrad is vrij groot dus misschien is dit een goed alternatief. Goedkoper, kleiner, beter frequentie bereik en betere gevoeligheid (als je de specs mag geloven).

De voeding zou voldoende moeten zijn denk ik, maar kan ik niet met zekerheid zeggen. Wat je ook kan doen is 1 versterker op de gewone kratsafe manier aansluiten en de andere versterker direct op de accu. Als de ene uitvalt weet je dat de andere ook uit moet en zou je door middel van een schakelaar over kunnen gaan op voeding.

Het geluid is inderdaad zachter als je het split.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
Dutchhero schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:01:
Hallo Allemaal!

-2 x Ta2024
-Accu
-Voeding
-kratsafe

Alvast bedankt,
Je kunt gewoon 2 versterkers parallel aansluiten. Heb je maar een accu nodig en 1 voeding, 5A is inderdaad ruim voldoende.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:40

ndb

Er zijn hier vast mensen die ervaring hebben met deze accu: klik.
Hoe sluit je deze aan op de accu save gewoon de output kabel doorknippen en draadjes aansluiten? want er staat op "do not short external contacts"

[ Voor 24% gewijzigd door ndb op 12-07-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Die vraag is al 200x gestelt, even een aantal pages terug kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

Webstarr schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:17:
Die vraag is al 200x gestelt, even een aantal pages terug kijken ;)
ik volg eigenlijk constant dit forum maar die vraag was mij nog niet opgevallen welke pagina dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

komt erop neer dat de output doorgeknipt kan worden, meten met de multimeter wat de + en - is en aansluiten op de versterker/accusafe

Kan iemand anders niet beter die accu inkopen, en doorverkopen? aangezien niet iedereen paypal heeft nl :P

[ Voor 29% gewijzigd door Webstarr op 12-07-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

Webstarr schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:27:
komt erop neer dat de output doorgeknipt kan worden, meten met de multimeter wat de + en - is en aansluiten op de versterker/accusafe

Kan iemand anders niet beter die accu inkopen, en doorverkopen? aangezien niet iedereen paypal heeft nl :P
bedankt! ;)
ja ik heb hem al binnen, maar denk dat beter iedereen voor zich kan bestellen want dan hoef je niet onderlinge verzend kosten in NL te betalen en paypal kun je zo aanvragen. zo dacht ik tenminste maar wil best voor iemand nog een bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

hoeveel gaat het mij incl kosten als jij hem bestelt en opstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Laatst online: 24-08-2022
Amrod schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 01:22:
[...]

In je afbeelding heb je nog steeds de accu op de 2 snoertjes aangesloten. Is dat de bedoeling of gewoon nog niet aangepast?

Daarnaast is het NIET mogelijk de accu te laden met de 12V 2A voeding. De accu krijgt dan te snel te veel energie en zal kapot gaan. De maximale laadstroom word aangegeven op de lader van de accu. Ik weet zelf niet precies hoe veel het is, maar 2A is veel te veel. Het is belangrijk dat je de bijgeleverde lader gebruikt.

Daarnaast zou ik als ik jou was zou ik je de 2 schakelaars en het risico besparen en het gewoon allemaal via de accusafe aansluiten. Deze is prima te gebruiken icm de li-ion. (niet raar opkijken als het rode ledje van de lader gaat branden wanneer je alleen de accu aansluit en de accusafe staat op 'afspelen op accu modus')

*edit:
[...]

Ah(Ampère-uur) is een eenheid voor de grootheid energie. A(Ampère) is een eenheid voor de grootheid stroom. Ik neem aan dat je het over Ampère hebt. De stroom die er loopt hangt af van de verbruiker, niet van de bron. Dus je kunt er niet té veel stroom op zetten, alleen te veel spanning (meer dan 14V) Het is wel mogelijk dat de bron niet genoeg stroom kan leveren voor de gebruiker. Maar dat zal in jou situatie niet gebeuren.
@ Amrod:

Was een beetje onduidelijk maar dit schema is wat ik eigenlijk bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QW7R8VMA-D.jpg
(Hierbij kan ik hetzelfde trucje doen om laden en gebruiken beide op de female te doen, maar kan ook zo lijkt me)

Met accusafe zoals jij voorsteld is het zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-VVM8OZFV-D.jpg

Denk zelf nog even na over die accusafe.. wil eigenlijk zo min mogelijk geld uitgeven aan voeding en dat liever in betere speakers, kast materiaal of versterker stoppen ;)
Li-ion scheelt al veel. Moet ondertussen wel helder zijn nu er weer heel wat over gepost is.

Ene jij schreef nog:
''Voor de duidelijkheid:

[img]http://wachtenoptinypic[/img] ''

Heb je die foto nog ergens of is die precies hetzelfde als de schakeling die ik hierboven al heb?

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6

Voor mensen rondom Leeuwarden zou ik wel nog mee kunnen bestellen.. Anders betaal je de eerder genoemde verzendkosten in NL nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

ndb schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:15:
Er zijn hier vast mensen die ervaring hebben met deze accu: klik.
Hoe sluit je deze aan op de accu save gewoon de output kabel doorknippen en draadjes aansluiten? want er staat op "do not short external contacts"
Je kan de kabel kapot knippen, maar beter laat je alles heel van de accu en koop je deze. Kan je alles heel laten en ook eenvoudig nog een elco toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Ik woon z/oost drenthe dus da word hem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

Webstarr schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:03:
Ik woon z/oost drenthe dus da word hem niet
ik woon toevalling ook bij leeuwarden of naja friesland. maar weet niet maar dan komt er zomaar 6 euro aan verzend kosten bij ofzo. zou je even bij postkantoor moeten vragen hoe duur dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

ndb schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:16:
[...]

ik woon toevalling ook bij leeuwarden of naja friesland. maar weet niet maar dan komt er zomaar 6 euro aan verzend kosten bij ofzo. zou je even bij postkantoor moeten vragen hoe duur dat is.
Kan in een envelop en weegt tussen de 200 en 500 gram. Standaard verzenden € 2,30 incl. btw.

https://onlineverzendserv...bnr270511-adpanel-tntpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Webstarr schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:27:
is bij kratradio.nl ook bij 25 euro+ideal betaling gratis verzending?
Ik denk dat je daarvoor beter even een mailtje naar de eigenaar kan sturen.

Ik heb ze laatst al op mijn website gezet. Ze zijn namelijk ideaal icm een Muse/Sure TA2024 versterker. Ze zijn namelijk plug and play omdat de aansluitingen overeenkomen. Daardoor komt een draagbaar audiosysteem ook binnen het bereik van mensen die niet kunnen solderen en het lekker makkelijk en meteen werkend willen hebben. Dat is een afweging die mensen dan voor zichzelf kunnen maken. Beide oplossingen, die hier het meest worden gebruikt en die ik aanbied hebben voordelen en nadelen.

[ Voor 4% gewijzigd door ikke26 op 12-07-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

[quote]ikke26 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:22:
[...]

weet je het zeker dat het bij 25+ en ideal gratis verzenden is? bij kistradio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

ndb schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:57:
[quote]ikke26 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:22:
[...]

weet je het zeker dat het bij 25+ en ideal gratis verzenden is? bij kistradio.nl
Gast..? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Ik denk dat de eigenaar dat het best weet, ik weet het zelf niet dus daarom de opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

wat? ist zo'n domme vraag? was mij namelijk nog niet opgevallen, dat het > €25 gratis verzending was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

ndb schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:38:
[...]

wat? ist zo'n domme vraag? was mij namelijk nog niet opgevallen, dat het > €25 gratis verzending was.
Nou, niemand heeft gezegd dat het zo is.. Misschien nog een keer goed lezen wat er exact gezegd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-08 20:38
Jasperv6 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:37:
[...]

@ Amrod:

[afbeelding]
(Hierbij kan ik hetzelfde trucje doen om laden en gebruiken beide op de female te doen, maar kan ook zo lijkt me)

[afbeelding]

Denk zelf nog even na over die accusafe.. wil eigenlijk zo min mogelijk geld uitgeven aan voeding en dat liever in betere speakers, kast materiaal of versterker stoppen ;)
Li-ion scheelt al veel. Moet ondertussen wel helder zijn nu er weer heel wat over gepost is.

Ene jij schreef nog:
''Voor de duidelijkheid:

[[url="http://wachtenoptinypic"]afbeelding[/url]] ''

Heb je die foto nog ergens of is die precies hetzelfde als de schakeling die ik hierboven al heb?

gr,
Die schema's kloppen beide helemaal. Ik kan alleen niet lezen wat er in dat blauwe vakje geschreven staat. De afbeelding die ik nog wilde uploaden was een schematische weergave van de accu, intern.

Ik kan goed begrijpen dat je zo min mogelijk geld er in wil stoppen. Een dpdt schakelaar is inderdaad een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchhero
Auxilium schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:45:
[...]

Het geluid is inderdaad zachter als je het split.
Hoe zou ik dat kunnen voorkomen dan? doormiddel van een klein voorversterkertje oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasperv6 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:37:
[...]

@ Amrod:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ene jij schreef nog:
''Voor de duidelijkheid:

[[url="http://wachtenoptinypic"]afbeelding[/url]] ''

gr,
Ik weet niet of het al gevraagd is maar hoe heb je het gedaan met die ledjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Dutchhero schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:55:
[...]

Hoe zou ik dat kunnen voorkomen dan? doormiddel van een klein voorversterkertje oid?
Dat zou een optie kunnen zijn. Wat je ook kunt doen is beide versterkers te modden (als ze niet gemod zijn) en dan kijken of je het nog harder wil. Je kan altijd nog uitbreiden mocht je dit nodig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenders
  • Laatst online: 10-02-2021
Dutchhero schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:55:
[...]

Het geluid is niet zachter. In ieder geval niet bij mij. Ik heb twee versterkers en het audiosignaal gesplitst. Het geluid gaat hierdoor niet zachter. Misschien wel als je het meerdere keren gaat splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Koenders schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:56:
[...]

Het geluid is niet zachter. In ieder geval niet bij mij. Ik heb twee versterkers en het audiosignaal gesplitst. Het geluid gaat hierdoor niet zachter. Misschien wel als je het meerdere keren gaat splitsen.
Het ingangssignaal is minder als je het split dus is ook het geluid zachter. Waarschijnlijk niet hoorbaar, vandaar dat ik aangaf om het gewoon te testen en later eventueel uit te breiden mocht het te zacht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:55:
[...]

Ik weet niet of het al gevraagd is maar hoe heb je het gedaan met die ledjes?
Heb vaak met ledjes gewerkt, heb er nog veel liggen in 'stoplicht kleuren' xD. Projectje voor school, boom van stoplichten met led erin.
Ik ga naar een elektricien winkel hierin de stad. Komn daar wel vaker en vraag aan hem even de goeie weerstand. Ook kun je die ook wel berekenen met heeeel veel sites op internet.
http://ledcalc.com/ is wel handig, zoals velen. ;)

@Amrod. Neem aan dat een mooie kistradio zo'n 200-250 kost. Daar kun je ze iig kant en klaar voor kopen. Ik vind accu niet zo belangrijk... versterker + speakers wel :)
Ben stiekem ook nog bezig (in gedachten) over 2 monoblokken, dat zou helemaal geniaal worden.

Heb een recensie gevonden op internet over de radio die ik na ga maken.. Echt tof hoe dat beschreven wordt. 8)
http://www.light-reviews....viewtopic.php?f=29&t=1015

@ndb:
Kan er over een paar dagen als ik ga bestellen 1 voor je meebestellen? Friesland is niet zo groot en neem aan dat je vast wel es in Lwd komt, zelf ben ik vaak ook overal en nergens in Friesland te vinden.
Zeg maar als je het wilt. Ben nu eerst ff een dagje weg en dan lees ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasperv6 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:00:
[...]

Heb vaak met ledjes gewerkt, heb er nog veel liggen in 'stoplicht kleuren' xD. Projectje voor school, boom van stoplichten met led erin.
Ik ga naar een elektricien winkel hierin de stad. Komn daar wel vaker en vraag aan hem even de goeie weerstand. Ook kun je die ook wel berekenen met heeeel veel sites op internet.
http://ledcalc.com/ is wel handig, zoals velen. ;)
Eigenlijk wil ik graag mijn tl-buis in de kratradio stoppen
http://www.casemodding.nl/shop/popup_image.php/pID/209
Maar ik zie dat jij hem zo aansluit in de afbeelding dat hij knippert op de muziek.
Mijn vraag was eigenlijk hoe je dat gedaan hebt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Ik zou geen neon gebruiken. Gebruikt veels te veel stroom. Gebruik dan LEDs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikke26 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:17:
Ik zou geen neon gebruiken. Gebruikt veels te veel stroom. Gebruik dan LEDs
Maar ik heb een auto accu van 72a. Hoeveel stroom verbruikt zo'n ding dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:21:
[...]

Maar ik heb een auto accu van 72a. Hoeveel stroom verbruikt zo'n ding dan?
Is dat niet wat (heel) zwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japperrrr schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:23:
[...]

Is dat niet wat (heel) zwaar?
Klopt hij past ook niet in me krat maar kan wel lekker lang mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:25:
[...]

Klopt hij past ook niet in me krat maar kan wel lekker lang mee _/-\o_
Uhh okee? :P

Over een uur komt er van mij waarschijnlijk weer een nieuwe update. Ik heb er nu een houten deksel(mal) ingezet en ga deze straks reproduceren van plexiglas. Duurt nog maar eventjes :)

[ Voor 31% gewijzigd door Japperrrr op 13-07-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kekkie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 14:41
Eindelijk is dan mijn kratradio af.
Zitten toch nog wel een aantal avondjes in. Maar ik ben blij met het resultaat.

http://www.dropbox.com/gallery/24923661/1/Openbaar?h=b9ea92
YouTube: ‪Kratradio 13-07-2011‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
kekkie schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:01:

Zou je niet nog wat extra tijd besteden aan de afwerking? Kan nog wel iets beter hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kekkie
Kan zeker beter maar ik ga over twee dagen op vakantie.
We gaan de tour de france kijken en die stopt voor niemand!

Na de vakantie zal ik zeker nog wat aan de afwerking doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt precies hetzelfde van plan met die 2 euro connectoren.
(mag ik vragen waarom met zekering?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:51

Ik zie dat je twee geaarde contacten heb, waarom geaard en waarom twee, kan je dat niet gewoon parallel schakelen? (ben zelf geen technicus)
Is dat een kabel van de action (die wil ik ook een maar weet je zo hoe goedkoop die zijn?)
Ziet er goed uit , (alleen nog schuren en verven :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:07:
[...]

Eigenlijk wil ik graag mijn tl-buis in de kratradio stoppen
http://www.casemodding.nl/shop/popup_image.php/pID/209
Maar ik zie dat jij hem zo aansluit in de afbeelding dat hij knippert op de muziek.
Mijn vraag was eigenlijk hoe je dat gedaan hebt? :+
Haha dan weet jij meer dan ik. :9 Als je de led tussen de versterker en voeding doet, knippert het dan mee met de muziek?? 8)
Zou ik wel willen, als het zo is zou het wel heel chill zijn xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasperv6 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:10:
[...]

Haha dan weet jij meer dan ik. :9 Als je de led tussen de versterker en voeding doet, knippert het dan mee met de muziek?? 8)
Zou ik wel willen, als het zo is zou het wel heel chill zijn xD
ohh haha dacht ik want ik snap niet waarom je hem dan niet gewoon tussen je stroom hangt.
Is daar een bepaalde reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

ikke26 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:22:
[...]

[...]

Ik heb ze laatst al op mijn website gezet. Ze zijn namelijk ideaal icm een Muse/Sure TA2024 versterker. Ze zijn namelijk plug and play omdat de aansluitingen overeenkomen. Daardoor komt een draagbaar audiosysteem ook binnen het bereik van mensen die niet kunnen solderen en het lekker makkelijk en meteen werkend willen hebben. Dat is een afweging die mensen dan voor zichzelf kunnen maken. Beide oplossingen, die hier het meest worden gebruikt en die ik aanbied hebben voordelen en nadelen.
Mag dat bij je kosten? , site link even n pb tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Webstarr schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:27:
[...]

Mag dat bij je kosten? , site link even n pb tje?
Niet om de mod uit te hangen, maar dit soort dingen is het topic echt niet voor bedoeld. Verzendkosten van kistradio boven de 25 euro kunnen wij je ook niet vertellen, hiervoor kan je het beste op de site zelf kijken. Zelfde geld voor li ion accu's bij ikke26, door in de link op zijn signature te klikken kom je al op zijn site uit, kleine moeite toch?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Oh had ik nog helemaal niet gezien, Ik ben het nu aan het uitzoeken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

:D Bookmarked.

Daar ik in de bouw werk en soms een deel voor mij alleen heb ga ik ook hier ff doorlezen en inspiratie opdoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

@Jasperv6
[@ndb:
Kan er over een paar dagen als ik ga bestellen 1 voor je meebestellen? Friesland is niet zo groot en neem aan dat je vast wel es in Lwd komt, zelf ben ik vaak ook overal en nergens in Friesland te vinden.
Zeg maar als je het wilt. Ben nu eerst ff een dagje weg en dan lees ik het wel ;)]

dankje voor het aanbod, maar ik heb niet een nodig, werd aan mij gevraagd door Webstarr of ik een op kon sturen. maar als jij nog een hebt liggen kan jij die misschien naar hem sturen, nieuwe van uit hong kong duurt 3 weken.

[ Voor 13% gewijzigd door ndb op 13-07-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kekkie
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:17:
[...]
Ik ben echt precies hetzelfde van plan met die 2 euro connectoren.
(mag ik vragen waarom met zekering?)
Mag je vragen. Het is volkomen nutteloos, er zitten geen zekeringen in. Het leek eerst niet te werken doordat er geen zekeringen in zaten. Een vriend die iets meer verstand heeft van elektra heeft toen de zekeringen omzeild. Achteraf bleek het ergens anders aan te liggen. Maar het schaad niet om het zo te laten.
HaNS1443 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:29:
[...]
Ik zie dat je twee geaarde contacten heb, waarom geaard en waarom twee, kan je dat niet gewoon parallel schakelen? (ben zelf geen technicus)
Is dat een kabel van de action (die wil ik ook een maar weet je zo hoe goedkoop die zijn?)
Ziet er goed uit , (alleen nog schuren en verven :P )
Zie bovenstaand antwoord. Verder werk ik met de kratsafe 3.0 oplossing. En die heeft een input om de charger van de accu aan te sluiten en een andere input om de power supply (dus voor direct stroom van het lichtnet) aan te sluiten.

Je zou volgens mij wel een andere koppeling kunnen maken, maar dit leek ons de handigste oplossing. Ik weet zo ook precies wat hij aan het doen is als ik hem aan het lichtnet heb verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kekkie schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:35:
[...]

Mag je vragen. Het is volkomen nutteloos, er zitten geen zekeringen in. Het leek eerst niet te werken doordat er geen zekeringen in zaten. Een vriend die iets meer verstand heeft van elektra heeft toen de zekeringen omzeild. Achteraf bleek het ergens anders aan te liggen. Maar het schaad niet om het zo te laten.
maar als ze er wel in zouden zitten zou het dan zin hebben?
want ze zijn er niet voor niks:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand (of jasperrrr zelf) waar je zo'n ipod aansluiting kan krijgen die jasperrrr heeft en laat zien in zijn (kratradio update 8 op youtube) en hoe je hem aansluit.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan-rutten
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-01-2023
ik heb mijn li-ion accu's binnen!! binnen 10 dagen dus dat is best snel. voor diegene die niet 40 dagen willen wachten het valt allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daan-rutten schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:45:
ik heb mijn li-ion accu's binnen!! binnen 10 dagen dus dat is best snel. voor diegene die niet 40 dagen willen wachten het valt allemaal wel mee.
Welke heb je. Ik ben ook op zoek naar een li-ion accu :)

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:54:
Weet iemand (of jasperrrr zelf) waar je zo'n ipod aansluiting kan krijgen die jasperrrr heeft en laat zien in zijn (kratradio update 8 op youtube) en hoe je hem aansluit.

Bedankt
Komt uit een kabel. Los zijn ze niet te koop maar als je wat creatief bent moet je hier wel verder mee komen:
http://cgi.ebay.com/290540525716

Ojaa, nieuwe update zoals beloofd:
YouTube: ‪Kratradio update #9‬‏

[ Voor 14% gewijzigd door Japperrrr op 13-07-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japperrrr schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:17:
[...]

Komt uit een kabel. Los zijn ze niet te koop maar als je wat creatief bent moet je hier wel verder mee komen:
http://cgi.ebay.com/290540525716

Ojaa, nieuwe update zoals beloofd:
YouTube: ‪Kratradio update #9‬‏
Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan-rutten
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:48:
[...]

Welke heb je. Ik ben ook op zoek naar een li-ion accu :)

Bedankt
ik heb deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
wesleytjuh schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:49:
[...]

Niet om de mod uit te hangen, maar dit soort dingen is het topic echt niet voor bedoeld. Verzendkosten van kistradio boven de 25 euro kunnen wij je ook niet vertellen, hiervoor kan je het beste op de site zelf kijken. Zelfde geld voor li ion accu's bij ikke26, door in de link op zijn signature te klikken kom je al op zijn site uit, kleine moeite toch?
Ben ik het helemaal mee eens. Als mensen vragen hebben heb ik liever dat je een DM stuurt. Dat vindt ik van mijn site en ook van de andere mensen die ook commercieel actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:20:
[...]

ohh haha dacht ik want ik snap niet waarom je hem dan niet gewoon tussen je stroom hangt.
Is daar een bepaalde reden voor?
Led's zitten nu na de hoofdschakelaar gewoon op 12v. Weet niet hoe het anders moet :P

Nou maakte je me wel nieuwsgierig over die pulserende led's op de beat v/d muziek. Iemand al eens eerder gedaan?? Schakelschema O-) ;) ??

Heb al het een en ander bestudeerd, is veel over te vinden op circuitsonline zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itsme.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:10
Ik zou graag weten of mijn TA-2024 gemod is of niet. Maar hoe kan ik dit juist zien? Is de enigste methode om de weerstanden los te solderen en dan met een Ohm meter kijken naar de weerstand?

En als ik deze moet modden zijn weerstanden met een maximaal vermogen van 0.25Watt voldoende?

[ Voor 20% gewijzigd door Itsme. op 14-07-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Als je hem niet zo gekocht hebt, is hij niet gemod (afkorting van gemodificeerd=aangepast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Ik zit er aan te denken om de behuizing van tri of multiplex te maken (gemakkelijk te bewerken, in elke bouwmarkt te koop, goedkoop?? licht?? )
Maar wat zijn de alternatieven? (en nee geen bierkratje, zit namelijk met de afmetingen 40x20x20)
Is acryl of plexiglas een goed alternatief kwa gewicht en prijs
Of heeft iemand nog meer ideeë

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Plexiglas is een goed alternatief, maar is wel duur. Je zou ook MDF kunnen gebruiken, maar dat is weer erg zwaar en moet je goed afwerken met verf, jachtlak of iets anders om het waterbestendig te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Is het beter om tri of multiplex te gebruiken ipv MDF? multiplex is toch lichter en sterker dan MDF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

HaNS1443 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:44:
Is het beter om tri of multiplex te gebruiken ipv MDF? multiplex is toch lichter en sterker dan MDF?
MDF heeft betere akoestische eigenschappen. Verder zou je gewoon een kistje kunnen maken en met het formaat dat jij wil gaan gebruiken kan je gerust MDF gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Triplex en multiplex is inderdaad lichter dan MDF. Persoonlijk zou ik, wanneer ik kies voor triplex of multiplex, meteen hardhout nemen. MDF kan, maar: MDF zuigt van zichzelf water en vocht aan en dient dus vochtwerend gemaakt te worden. Triplex en multiplex hoeft dus niet per se gelakt te worden, MDF daarentegen wel. Een kist van plexiglas is mogelijk, maar houd hiermee rekening dat dik en kwalitatief plexiglas duur is. Goedkoop en dun plexiglas krast erg snel en zal zonder bracing(versteviging binnenin de kist) slecht klinken omdat het plexiglas teveel mee zal trillen. MDF geeft de beste geluidskwaliteit, triplex en multiplex is licht en plexiglas is exclusief maar duur.

Ojaa, ik heb een nieuwe hobby gevonden. Plexiglas polijsten achter de tv _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Japperrrr op 14-07-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

iK HEB DIT schema gezien, http://www.kratradio.nl/w...voltmeter-en-powerled.png

Alleen hoe sluit ik het in werkeluik heid aan op mijn DPDT

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/nn2yxy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:26
lredev in "Het Krat- en Kistradio Topic [deel 8]"

Misschien dat je daar al wat mee kan. Er staan in de vorige topics nog wat plaatjes van DPDT schakelaars, maar die ga ik niet voor je zoeken aangezien je dat zelf ook kunt ;).
(hier vind je een handige zoekfunctie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Even een vraagje over de voeding. Moet deze nou maximaal 2A geven?? Meer trekt een Ta2024 mod. toch niet?
Dus een 1A laptop lader mag ook als voeding?

Een TA2020 kan van 9-15 V maar heeft de hoeveelheid Ampere hier nog invloed? (maximum net als ta2024?)
Een Tk2050 trekt volgens mij maximaal 4.1A bij 24V DC of AC? (al zie ik bij sure specs dat het 30v kan :O)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Een TA2024 trekt pieken van 2A, de voeding moet dus minimaal 2A leveren als je alles uit de TA wilt halen. Met een voeding die maar 1A kan leveren zal de TA ook wel werken, maar kan hij iets minder hard.

Een TA2020 trekt ook maximaal 2A als je er 12V op zet, bij 15V gok ik dat het 3A is.

[ Voor 49% gewijzigd door TBTL op 14-07-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

Hoeveel Ampère kan deze accu eigenlijk leveren?
aangezien een voeding 3A toch wel moet kunnen leveren aan een ta2024 en mp3 unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasperv6 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:14:
[...]

Led's zitten nu na de hoofdschakelaar gewoon op 12v. Weet niet hoe het anders moet :P

Nou maakte je me wel nieuwsgierig over die pulserende led's op de beat v/d muziek. Iemand al eens eerder gedaan?? Schakelschema O-) ;) ??

Heb al het een en ander bestudeerd, is veel over te vinden op circuitsonline zo te zien...
Dit is een site:
http://www.danielandrade.net/2005/12/06/howto-blinking-leds/
Daar zie je hoe hij het allemaal maakt, schema's, foto's en filmpjes
Hopelijk heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Tnx was deze idd al tegengekomen (net als vele anderen) Je ziet door de bomen het bos niet meer dan :9
Ga het op die manier doen maar wel parallel geschakeld. Zal morge ff kijken bij winkels voor die tip31 e.d.

Is deze al bekent bij mensen: TA2024 PCB MKIII???
Heb tot nu toe alleen de MKII tekoop zien staan. Deze MKIII neigt qua spec aardig naar de ta2020 geloof ik.
Linkje:
http://helderhifi.webnode.com/products/product-2/
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
ndb schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:15:
Hoeveel Ampère kan deze accu eigenlijk leveren?
aangezien een voeding 3A toch wel moet kunnen leveren aan een ta2024 en mp3 unit.
What the maximum discharge current of Li-ion battery?

About 1C for continuous discharge and 3C for instantaneous discharge. But these numbers can be changed by re-designing the battery.
Bron: http://www.allproducts.com/ee/edancell/supplier_faq.html#11

Dit verschil waarschijnlijk per batterij, maar volgens dit gegeven zou de accu die jij bedoeld (en ik toevallig in mijn bezit heb) pieken van ~21A af kunnen geven. Meer dan genoeg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchhero
Nou de spullen zijn besteld

een paar blaupunkt, 10cm
een DVC woofer (2x4ohm)
2 x modded TA2024
een subfilter
RCA plaatjes en connectors, liever te veel dan te weinig.
weerstanden, draad en ledjes ed

heb gelukkig nog zat hout etc liggen en net van een vriend 2 bussen verf gekregen, matzwart en hoogglans.

ga het geheel in een hertogjan krat stoppen en heb toevallig nog 3 platen watervast verlijmt triplex(30x40) liggen van een ander project.

Foto's volgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

Snippo schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:38:
[...]

About 1C for continuous discharge and 3C for instantaneous discharge. But these numbers can be changed by re-designing the battery.

Dit verschil waarschijnlijk per batterij, maar volgens dit gegeven zou de accu die jij bedoeld (en ik toevallig in mijn bezit heb) pieken van ~21A af kunnen geven. Meer dan genoeg dus.
ja 21A is idd meer dan genoeg, waar staat die C voor bij 1C en 3C als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
ndb schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 00:59:
[...]

ja 21A is idd meer dan genoeg, waar staat die C voor bij 1C en 3C als ik vragen mag.
Duurde nog geen 20 seconden:
http://www.allproducts.com/ee/edancell/supplier_faq.html#6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Snippo schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:38:
[...]

Dit is over t algemeen inderdaad zo. Maar wat deze accupacks zo goedkoop maakt is dat de cellen hierin gebruikt rated zijn voor 0.2C. Dan hou je dus zo'n 2A over in het geval van de 9.6Ah variant. Net genoeg voor een TA2024 ;)! Daarom worden deze gebruikt voor camera ed, deze hebben ook een laag verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Jasperv6 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:31:
Is deze al bekent bij mensen: TA2024 PCB MKIII???
Heb tot nu toe alleen de MKII tekoop zien staan. Deze MKIII neigt qua spec aardig naar de ta2020 geloof ik.
Linkje:
http://helderhifi.webnode.com/products/product-2/
8)
Is er al een prijs bekend? Want volgens mij heeft deze best veel extra en ik ben bang dat hij best duur gaat worden.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
wesleytjuh schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 07:39:
[...]

Dit is over t algemeen inderdaad zo. Maar wat deze accupacks zo goedkoop maakt is dat de cellen hierin gebruikt rated zijn voor 0.2C. Dan hou je dus zo'n 2A over in het geval van de 9.6Ah variant. Net genoeg voor een TA2024 ;)! Daarom worden deze gebruikt voor camera ed, deze hebben ook een laag verbruik.
Ik vroeg me al af wat het addertje onder het gras was bij deze accupacks. Die Chinezen zijn natuurlijk wel zo slim om dit niet te vermelden :p.

@Krentenbol
Via een snelle search op Google vond ik hem voor 37 dollar. De MKIII bestaat echter blijkbaar al een tijd en heeft op eBay te koop gestaan, maar nu krijg ik hem daar nergens meer gevonden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik heb deze TA2024 MKIII al meer dan een jaar geleden gekocht (toen via Ebay) koste me iets van € 25,- dacht ik. Werkt prima, weet alleen niet of het mogelijk is hier ook de weerstandmod op uit te voeren aangezien de indeling van het bordje anders is dan die van de MKII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

wesleytjuh schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 07:39:
[...]

Waar kun je dit zien want dan let ik daar in het vervolg op. en hoe zit het dan bij deze want hier is ook weer niks aan gegeven.

en wat zou er gebeuren als ik uit mijn 7Ah li-ion accu'tje die dus 1,4A kan leven toch 2A probeer te trekken?

[ Voor 7% gewijzigd door ndb op 15-07-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Dan zakt de spanning iets in en wordt de accu ook warmer, allebei door de hoge interne weerstand. Denk dat je alleen het 1e gaat merken, want bij een TA2024 zijn alleen de pieken 2A, gemiddeld is het veel minder.

[ Voor 82% gewijzigd door TBTL op 15-07-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Precies. Dit kun je oplossen door een condensator te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb

ndb

@TBTL: oke, dus gewoon beetje op passen en heb er ook een mp3 unit bij die max 1A neemt maar dan kan ik dus beter op de voeding schakelen.

@TBTL, @Krentenbol: bijde bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Krentenbol schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:16:
[...]

Is er al een prijs bekend? Want volgens mij heeft deze best veel extra en ik ben bang dat hij best duur gaat worden.
Kon hem ook niet ergens te koop vinden.. Maar dacht dat kristradio.nl het direct bij helderhifi besteld dus zullen ze die wel kunnen leveren denk ik. ;)
Krentenbol schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:33:
Precies. Dit kun je oplossen door een condensator te plaatsen.
Is het zelfde als een Elco toch? Piekspanningen op vangen. Ga ook maar zo een aanschaffen vanmiddag, hoe groter hoe beter toch? (tot op een zekere hoogte xD.. 1F :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Een elco is een electrolitische condensator. Je hebt een condensator nodig voor tenminste 12 volt (16 zie je best vaak. Zit je safe). Verder is iets van 2000µF voldoende dacht ik, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje.
Ik heb 2 8" speakers aan beide kanten van mijn krat en 1 12" subwoofer bovenop mijn krat.
De magneten van deze 3 speakers komen bijna tegen elkaar aan.
Is dit een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
In een kratradio niet. Bij hifi zou je nog iets kunnen zeggen over dat de magnetische velden in de woofer worden beïnvloed, maar dat is denk ik ook daar verwaarloosbaar.

Het feit dat je verschilldende typen woofers in één kast stopt kan wel een probleem zijn. De ene woofer kan zich dan als een soort passief membraan gedragen, is niet goed voor de (mechanische) belastbaarheid en het geluid kan ook wat minder goed worden. Maar in een kratradio maakt dat weinig uit, als geen zware versterker neemt.

[ Voor 138% gewijzigd door TBTL op 15-07-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarin wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:20:
Ik heb even een vraagje.
Ik heb 2 8" speakers aan beide kanten van mijn krat en 1 12" subwoofer bovenop mijn krat.
De magneten van deze 3 speakers komen bijna tegen elkaar aan.
Is dit een probleem?
Nee niet zolang de speakers het blijven doen. Het heeft dan ook geen invloed op het geluid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:27:
[...]

Nee niet zolang de speakers het blijven doen. Het heeft dan ook geen invloed op het geluid. :)
Oke bedankt ik stuur nog wel foto dan kan je zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

People,

Ik zit met een probleempje. Heb namelijk laatst een USB-poort toegevoegd aan mijn kratradio, maar sindsdien gaat het geluid zachter. Zodra ik mijn IPhone aansloot op de USB-poort kwam er ineens meer bas bij het geluid/meer geluid. Dit is hoe ik hem heb aangesloten:Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/4695/aansluiting.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Ook al maakte ik de +kabel los van de usb-poort, dan bleef het geluid harder gaan als ik mijn IPhone aansloot. Als ik die dan weer losmaakte ging het geluid weer zachter. Kan iemand mij hiermee helpen?

Mvg Bart
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink