Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Mensen, het lijkt erop dat Apple eindelijk iets doet aan het NIET synchroniseren van de play counts en last played meta-info van iOS devices via iTunes Match...

https://discussions.apple...25?ac_cid=142432#17680225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 10:41
Ik heb iets vreemds op mijn iPhone heb ik iCal en daar staan allerlei data in. Die deel ik via de cloud. Gisteren geprobeerd op die data ook op mijn nieuwe MacBook pro te krijgen want fotostream en bladwijzers vind hij wel maar de data van de kalender die in de cloud staan komen dus niet zichtbaar op mijn MacBook. Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt niet. Ik heb zelfs mijn iphone4 helemaal opnieuw ingesteld en de copy van de cloud daarop terug gezet. Iemand enig idee hoe ik nou op mijn MacBook ook de kalender zicht aar krijg die ik deel??

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:24
Wij hebben hier de verplichte agenda verhuizing gehad van mobileme naar icloud en nu moet ik elke keer opnieuw inloggen als ik in de agenda wil. Best frustrerend op het werk.

Ik gebruik de agenda in Firefox en met mobileme kon je gewoon 2 weken inloggen. Is er een manier om met icloud hetzelfde te bereiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demazelen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Hoi allen,

ik heb het volgende probleem met iCloud:

als ik een nieuwe afspraak in mijn iCloud agenda zet (in Office) dan kan ik geen tijds herinnering ''automatisch'' meer toe laten voegen!!

Hij stond standaard op 15 min voor de afspraak. Nu staat hij standaard op geen!
Ik heb in de opties van de agenda de herinnering op 15 min staan. Toch werkt dit niet bij iCloud!! :(

Ik heb Windwos 7 (64b) > Office 2010 > iCloud > iPhone 4S.

Voorheen (toen ik nog geen iCloud gebruikte) was het zo dat wanneer je een nieuwe afspraak in je agenda plaatste, je dan automatisch een tijds herinnering toegevoegd kreeg van 15 min.
Dit hield in, dat je 15 min voor dat je de afspraak had, je met een geluidsmelding werd herinnerd.
Dit kwam door op je bureaublad en op je iphone.

:( als ik nu in mijn iCloud agenda (in Office) een afspraak toevoeg, dan staat de herinnering automatisch op ''geen''. :(.
Wil ik deze dan op (bijvb) 15 min zetten dan geeft hij aan dat:''hij zich in een map bevindt waaraan geen ondersteunig wordt verleend''.

Dit is zéér zéér irritant.

- Is er iemand anders met dit probleem?
- Heeft iemand hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groet, en alvast bedankt voor de hulp en tips,

Demazelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Even een vraag die ik nergens in dit topic kan terugvinden. Als ik een afspraak plan in de kalender van mijn iPhone synchronized hij die automatisch met de kalender van iCloud.

Ja de afspraak kan ik online terug zien in de iCloud kalender, alleen kloppen de datum en tijd echt voor geen ene meter. Om een voorbeeld te noemen:

Ik maak een afspraak in mijn iPhone op 4 juni 2012 om 08:15 24h.
Vervolgens komt die afspraak in mijn iCloud kalender te staan op 3 june 2012 om 11:15 PM.

Ik neem aan dat het probleem ligt bij onze 24 uur klok en het AM/PM systeem.
Maar hoe fix ik dit?

Opgelost, stomme fout. Had mijn Time-Zone helemaal verkeerd staan...

[ Voor 6% gewijzigd door Wootism op 25-05-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-05 17:17
Ik zit met een klein vraagje over icloud mail.
Ik heb @me.com adres aan gemaakt en maak daar nu gebruik van.
Nu vroeg ik me alleen af waarom er geen wachtwoord hoeft aan gemaakt te worden zo kan toch iedereen van mijn van mijn account gebruik maken hoe zit dit precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Havelock schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:08:
Ik zit met een klein vraagje over icloud mail.
Ik heb @me.com adres aan gemaakt en maak daar nu gebruik van.
Nu vroeg ik me alleen af waarom er geen wachtwoord hoeft aan gemaakt te worden zo kan toch iedereen van mijn van mijn account gebruik maken hoe zit dit precies ?
Het is gekoppeld aan je apple ID, waarvoor je wel een wachtwoord hebt ingevoerd.. In je mail client of op icloud.com zul je dan ook gewoon een password in moeten voeren om bij je mail te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86020

Sinds dinsdag werkt iCloud hier voor geen meter meer. Het is traag, mail komt niet aan. Volgens de site van Apple heeft 'slechts' 1,1% van de gebruikers hier last van. Dat geloof ik niet, want ik lees op diverse fora meldingen over dit probleem. Ik ben maar weer terug naar Google gegaan.....

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Doordat mijn .me account nog tot ver in 2013 liep kreeg je extra ruimte bij je icloud accunt als compensatie. (25GB)
Maar eigenlijk is het een wassen neus, want je hebt daar minimaal tot niks aan (in mijn geval) backups van je iphone/ipad nemen niet veel in beslag. Het enige wat echt ruimte in beslag zou nemen zijn iWorks bestanden, maar ik gebruik Office dus dat is niet compatible. Losse bestanden ala dropbox was juist zo ideaal aan m'n .me account, en dat mis ik nu.

Ik weet dat mijn /rant aan de late kant is maar meer mensen die er zo over denken?

39

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:31

RnB

Nee hoor, ik ben daar wel mee eens.
Het maakt met iCloud echt geen reet uit hoeveel GB je hebt, heb ik het idee. Net wat je zegt, bij mij neemt alleen de iPhone back-ups wat in beslag (+-700MB), mijn mail neemt nog enkele MB's in beslag, maar daar blijft het bij. De foto's in photostream zijn niet gekoppelt aan die GB's, dus dat heeft ook weinig invloed.
Enige waar je het inderdaad voor kan gebruiken zijn de iWork bestanden, maarja.. Ook al gebruik je iWork, dan is 5GB (naar mijn mening) al meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 19:22

Crazy D

I think we should take a look.

Dat ligt er dus maar aan, ik laat mijn foto's wel op de iCloud backuppen en heb nu dus bijna 15gb in gebruik. Voordeel is dat ik bij een restore ook die allemaal terug heb zonder extra moeite. En als je iPad en iPhone hebt gaat het al wat sneller, al is de backup van mijn iPad nog geen 2gb.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*bump, n.a.v. de email die de iCloud gebruikers hebben gekregen en de nieuwsposts vind ik het ongeloofelijk wat Apple weer doet. De extra 20GB voor veel gebruikers voor een periode van 12 maanden nogmaals gratis weg te geven. Het idee is leuk, maar in mijn geval had ik dus nog voor 2 jaar mobile me waarvoor ik gecompenseerd ben met iets wat gratis is voor alle mobile me gebruikers ongeacht de periode.
160 euro (80 euro per jaar) uiteindelijk voor een half product in mijn ogen. iDisk was voor mij de reden om het te betalen.

Er zijn inderdaad gebruikers zoals hierboven (Crazy D) die wel goed gebruik weten te maken van de ruimte, maar ook in de vele comments bij de nieuwsartikelen hoor je voornamelijk hetzelfde: ze doen er amper tot niks mee omdat het zo gelimiteerd is. http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1462658

Ik hoop dat een soort gelijkwaardige iDisk snel terug komt, Apple laat een hoop steken vallen, teveel.
(iCloud, maps, iOS6, geen iMac update etc)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:18

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Crazy D schreef op maandag 17 september 2012 @ 06:43:
Dat ligt er dus maar aan, ik laat mijn foto's wel op de iCloud backuppen en heb nu dus bijna 15gb in gebruik. Voordeel is dat ik bij een restore ook die allemaal terug heb zonder extra moeite. En als je iPad en iPhone hebt gaat het al wat sneller, al is de backup van mijn iPad nog geen 2gb.
Hoe doe je dat dan, backuppen naar iCloud?
Fietsbel schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 16:28:
*bump, n.a.v. de email die de iCloud gebruikers hebben gekregen en de nieuwsposts vind ik het ongeloofelijk wat Apple weer doet. De extra 20GB voor veel gebruikers voor een periode van 12 maanden nogmaals gratis weg te geven. Het idee is leuk, maar in mijn geval had ik dus nog voor 2 jaar mobile me waarvoor ik gecompenseerd ben met iets wat gratis is voor alle mobile me gebruikers ongeacht de periode.
160 euro (80 euro per jaar) uiteindelijk voor een half product in mijn ogen. iDisk was voor mij de reden om het te betalen.

Er zijn inderdaad gebruikers zoals hierboven (Crazy D) die wel goed gebruik weten te maken van de ruimte, maar ook in de vele comments bij de nieuwsartikelen hoor je voornamelijk hetzelfde: ze doen er amper tot niks mee omdat het zo gelimiteerd is. http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1462658

Ik hoop dat een soort gelijkwaardige iDisk snel terug komt, Apple laat een hoop steken vallen, teveel.
(iCloud, maps, iOS6, geen iMac update etc)
Heb je al contact opgenomen met Apple en je probleem aangekaart? Kan me niet voorstellen dat ze zeggen "helaas pindakaas". Een iDisk-achtig iets zou inderdaad wel een mooie toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Scott schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 22:17:
[...]

Hoe doe je dat dan, backuppen naar iCloud?
Kijk eens in je settings, naar iCloud ;)
Je vinkt daar gewoon aan wat je gebackupped wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

UltraSub schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 22:42:
[...]

Kijk eens in je settings, naar iCloud ;)
Je vinkt daar gewoon aan wat je gebackupped wil hebben.
Oh, op die manier ja, gewoon als deel van iCloud backup. Dat doe ik ook wel, alleen je kunt dan alleen je foto's terugkrijgen door te herstellen, 't is geen kwestie van een foto terughalen die je per ongeluk verwijderd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nope. Daar heb je photostream voor, staan de laatste 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 09:18
Op advies van een mede-tweaker onderzoek ik de mogelijkheden van iCloud om mijn iPad-bestanden te backuppen. Aangezien ik de iPad als organizer gebruik is het doel met name om mijn agenda, herinneringen en notities met enige regelmaat te backuppen. Apple heeft een duidelijke tutorial online staan, desondanks resteren er een aantal vragen.

Configuratie
iPad 3, iOS 6, aparte app voor de calender, standaard app voor reminders en notes.

De tutorial noemt een aantal bestanden die niet worden gebackupped, daarvoor is syncen via iTunes noodzakelijk:
The following items are not backed up to iCloud. You can sync these items with a computer using iTunes:
Music, movies and TV shows not purchased from the iTunes Store
Podcasts and audio books
Photos that were originally synced from your computer
Wel wordt benoemd dat ‘app data’ wordt meegenomen. Bij de ‘backup options’ staat inderdaad een lijst met apps, die op verzoek al dan niet in de backup worden meegenomen.

Calender
De 'externe' calender-app staat ertussen, maar ik ben er nog niet zeker van of inderdaad alle agenda-items worden meegenomen. Zo heb ik als test meerdere items toegevoegd om te zien of het aantal opgeslagen KB’s vermeerdert. Dat is inderdaad gebeurd, maar als ik de items weer weghaal wordt het aantal bij een nieuwe backup niet minder. Bovendien is bijvoorbeeld vandaag het aantal KB’s gegroeid zonder dat er items zijn toegevoegd. Waar/hoe kan ik controleren of mijn calender-items inderdaad worden meegenomen?

Uiteindelijk heb ik de calender-app gekoppeld aan de standaard calender in iOS. Vervolgens heb ik in de iCLOUD settings calender-sync aangezet. Zodoende wordt de calender gesynced en kan ik de agenda-items inderdaad terugvinden op iCLOUD.com. Maar syncen is wat anders dan backuppen; als de items in de agenda verdwijnen, verdwijnen deze ook in de cloud. Is deze redenering juist?

Reminders
De standaard ('interne') reminders-app staat niet in de lijst met apps die worden gebackupped. Betekent dit dat deze standaard apps niet worden gebackupped via de Backup & Restore functie? Wel kan ik de reminders met iCLOUD syncen, maar zoals gezegd; dat is mijns inziens geen backup.

Notes
Evenmin staat de standaard notes-app in de lijst met apps. Syncen lukt ook niet, daarvoor moet je een apart icloud-emailadres aanmaken. Dat wil ik niet, ik wil de zaken zo simpel mogelijk houden met zo weinig mogelijk accounts. Bovendien zou dit ook slechts leiden tot een sync, niet een backup.

Documents & data
Bij de iCLOUD settings heb ik eveneens 'documents & data' aangezet. Daarmee wordt het apps toegestaan documenten en data in iLCOUD op te slaan. Ik dacht even dat dit noodzakelijk was om bijvoorbeeld inet alleen de agenda-app maar ook de agenda-items mee te laten nemen. Maar het aan of uit zetten van deze functie leidt niet tot een verschil in het aantal KB's dat ten aanzien van de calender-app wordt opgeslagen.

Kortom, het blijft voor mij onduidelijk wat er nu precies wel en niet wordt gebackupped. Dat niet alle data wordt gebackupped is inmiddels wel duidelijk en blijkt ook wel uit de grootte van de backup (87 MB, terwijl er 1,7 GB wordt gebruikt blijkens general > usage (daar staat bijv. de calender app er op voor 20 MB)).

Kan iemand zijn licht hierover laten schijnen?

P.s.: hopelijk heb ik het duidelijk uitgelegd, ik ben een Apple en iCLOUD-noob. De techniek en terminologie is nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 00:37
In dit artikel wordt alles beschreven wat er in de backup zit:

http://support.apple.com/kb/HT4859

De apps zelf worden bijvoorbeeld niet meegenomen, omdat deze gewoon uit de store worden gedownload na het terugzetten van de backup. De instellingen en data van de apps worden wel opgeslagen.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
-Mous- schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:31:
In dit artikel wordt alles beschreven wat er in de backup zit:

http://support.apple.com/kb/HT4859

De apps zelf worden bijvoorbeeld niet meegenomen, omdat deze gewoon uit de store worden gedownload na het terugzetten van de backup. De instellingen en data van de apps worden wel opgeslagen.
Dat laatste vermoedde ik al.

Ja ik heb die beschrijving gelezen, maar levert geen antwoorden op mijn vragen. Hoe controleer ik inderdaad dat onder app-data de items in mijn agenda vallen? En wat gebeurt er met de standaard apps die niet in de lijst met apps staan onder backup & restore? Kunnen deze alleen gesynced worden? Syncen is wat anders dan backuppen? Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-aroni
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-05 21:59
Tommy The Cat schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:47:
[...]

Dat laatste vermoedde ik al.

Ja ik heb die beschrijving gelezen, maar levert geen antwoorden op mijn vragen. Hoe controleer ik inderdaad dat onder app-data de items in mijn agenda vallen? En wat gebeurt er met de standaard apps die niet in de lijst met apps staan onder backup & restore? Kunnen deze alleen gesynced worden? Syncen is wat anders dan backuppen? Etc.
Maar wat is het doel van je backup? Exporteren naar een andere omgeving, of puur omdat je wil dat je gegevens nooit kwijt bent?
Ik krijg de indruk dat je nog moet wennen aan het idee dat je het maken van de backup uit handen geeft aan iCloud. Wellicht denk je dat alle data lokaal staat en elk programma zijn eigen backup maakt.

Data als calendaritems, reminders, notes etc. staan tegenwoordig in de 'cloud' en worden gehost door veelal Microsoft, Google (gmail etc) en Apple (iCloud). Die partijen zorgen zelf dat er backup is van die data. Zolang jij je gebruikersnaam en wachtwoord maar onthoudt moet je ervan uit gaan dat die data gewoon niet kwijt raakt.

Ik kan me tenminste niet voorstellen dat jouw externe agenda app op de iPad de data lokaal opslaat.
Ik neem aan dat je inlogt met een account en dat de agendaitems in de 'cloud' worden opgeslagen.

De standaard apps die niet in de lijst met apps staan onder backup & restore, daarvan is kennelijk geen data waarvan een backup gemaakt moet worden. Als hierboven gezegd, de apps zelf zijn al door Apple gebackupped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
mac-aroni schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:44:
[...]
Ik krijg de indruk dat je nog moet wennen aan het idee dat je het maken van de backup uit handen geeft aan iCloud.

Wellicht denk je dat alle data lokaal staat en elk programma zijn eigen backup maakt.
Dat zeker :). Maar het lijkt – als de gewenste data wordt meegenomen – juist heel handig! Dus het spreekt me wel aan :).

Bedoel je dat data van die apps die zijn verbonden met de cloud, niet op de ipad (lokaal) staan opgeslagen, maar alleen op de cloud en dat de ipad dat inleest? Dat lijkt me niet, want dan kun je de gegevens zonder internetconnectie niet inzien. Het staat toch én lokaal én in de cloud (en synchroniseert met elkaar).
[...]
Maar wat is het doel van je backup? Exporteren naar een andere omgeving, of puur omdat je wil dat je gegevens nooit kwijt bent?
Dat laatste.
[...]
Data als calendaritems, reminders, notes etc. staan tegenwoordig in de 'cloud' en worden gehost door veelal Microsoft, Google (gmail etc) en Apple (iCloud). Die partijen zorgen zelf dat er backup is van die data. Zolang jij je gebruikersnaam en wachtwoord maar onthoudt moet je ervan uit gaan dat die data gewoon niet kwijt raakt.
Ah kijk. Ervan uitgaande dat de cloud in beginsel zelf geen backup-plaats, maar puur een sync functie is (namelijk het ‘pushen’ naar je andere apple-devices), maakt de host zelf toch een backup van datgene wat in je cloud staat.

Maar waarvan? Van iedere aangepaste versie, per dag, per week, op verzoek? En hoe haal ik die backup terug? Stel dat al mijn reminders per ongeluk zijn verdwenen (door welke oorzaak dan ook). Hoe haal ik die dan terug uit de cloud-backup?
[...]
Ik kan me tenminste niet voorstellen dat jouw externe agenda app op de iPad de data lokaal opslaat.
Ik neem aan dat je inlogt met een account en dat de agendaitems in de 'cloud' worden opgeslagen.
Dat eerste was het geval, omdat ik die app niet had verbonden met de cloud. Ik heb de cloud niet nodig, behalve als het een backup biedt. Dus de data werd lokaal opgeslagen en ik zocht dus naar een backup-functie.

Nu heb ik ‘m gekoppeld aan de cloud.
[...]
De standaard apps die niet in de lijst met apps staan onder backup & restore, daarvan is kennelijk geen data waarvan een backup gemaakt moet worden. Als hierboven gezegd, de apps zelf zijn al door Apple gebackupped.
Ah ok. Nou er is data, want de reminders-app staat vol. Maar je redeneert dat die gegevens niet worden gebackupped door backup and restore als het al via de cloud wordt gedaan. Dat is echter niet het geval; voordat ik de cloud op de reminders-app heb toegepast werd deze app ook niet in de backup meegenomen.

Kortom, als ik je goed begrijp. Alle apps verbonden met de cloud, zijn gebackupped doordat de cloud een backup van die gegevens maakt. Alle apps die niet zijn verbonden met de cloud en niet worden gebackupped via backup and restore, worden niet gebackupped. Alle apps die niet met de cloud zijn verbonden en via backup and restore worden gebackupped, zijn terug te halen via de restore functie.

Wat kan ik doen om er zeker van te zijn dat dit laatste het geval is, behalve een restore uit te voeren?

edit
Een goed voorbeeld van de onzekerheid is de NRC app. De backup van deze app is 90 KB groot. Dat zou enkele MB's moeten zijn. Het kan overigens zijn dat de ontwikkelaar van deze app een backup van de kranten juist wil tegengaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Tommy The Cat op 30-01-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 12:02
Ik ben op dit moment alles aan het migreren van Google Apps richting iCloud. Tot nu toe wil dit redelijk goed lukken, vooral de totale integratie werkt lekker. Ook vind ik het een stuk prettiger om min of meer niet verplicht een webinterface te moeten gebruiken..

Het synchroniseren is allemaal niet zo een punt, echter zit ik nog met het volgende. Ik heb een eigen domeinnaam die aan Google Apps hangt op dit moment. Het liefst zou ik deze ook willen gebruiken binnen iCloud. Wat mij betreft hoeft dit dan niet perse afgevangen te worden, binnen halen via POP of IMAP is wat mij betreft ook nog wel een optie.

Is dit realiseerbaar of zit je verplicht aan een iCloud emailadres vast om je mail via iCloud te delen? Wat ik zover hierover lees zijn wisselende verhalen, maar ik kom er eerlijk gezegd niet helemaal wijs uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Steephh op 01-02-2013 13:26 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Nu online
Waarom wil je het liefst je mail van Google Apps ophalen met iCloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Dat hoeft helemaal niet met Google Apps, dat mag ook best via mijn websitehostingprovider via POP3 oid gebeuren.. Ik wil alleen de mail van mijn @mijneigendomeinnaam.nl binnen halen omdat vervolgens in iCloud te droppen. Wat mij betreft mag heel Google Apps weg.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Nu online
Oke, duidelijk. Is nu niet mogelijk. Zou trouwens wel echt top zijn, je MX records aanpassen en naar iCloud laten verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
MX records aanpassen en naar iCloud laten verwijzen zou inderdaad prachtig zijn. Maar is binnen halen via POP3/IMAP náár iCloud ook niet mogelijk? Of is het alleen mogelijk om de email van je @icloud.com adres in iCloud te zetten?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-04 15:55
Ik gebruik MobileMe/iCloud best wel lang. Waar ik mij wel aan irriteert is dat als ik gebruik maak van iMessage op mijn Air het alsnog aankomt op mijn telefoon. Ik gebruik iMessage vrij veel onder mijn vriendin en vrienden. Dus als ik een chat gesprek op mijn MbA voer dan trilt mijn telefoon weer als een gek.

Moet ik helemaal iMessage uitschakelen op mijn tel en dan als ik niet meer achter mijn laptop zit, het dan ook weer aan zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Khayma op 04-02-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Nu online
Steephh schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:38:
MX records aanpassen en naar iCloud laten verwijzen zou inderdaad prachtig zijn. Maar is binnen halen via POP3/IMAP náár iCloud ook niet mogelijk? Of is het alleen mogelijk om de email van je @icloud.com adres in iCloud te zetten?
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Het is altijd gekoppeld aan het nieuwe Apple email adres dat je krijgt. Je kunt hoogstens een auto-forward op je eigen domein zetten die het zaakje doorstuurt.

Dit wil je echter niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ok, jammer.. :P Dan hou ik noodgedwongen Google Apps nog maar even.. :(

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
Appleman schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:25:
Ik gebruik MobileMe/iCloud best wel lang. Waar ik mij wel aan irriteert is dat als ik gebruik maak van iMessage op mijn Air het alsnog aankomt op mijn telefoon. Ik gebruik iMessage vrij veel onder vriendin en mijn vriendin. Dus een chat gesprek op mijn MbA voer dan trilt mijn telefoon weer als een gek.

Moet ik helemaal iMessage uitschakelen op mijn tel en dan als ik niet meer achter mijn laptop zit, het dan ook weer aan zetten.
Dat probleem herken ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een probleem met iCloud. Sommige e-mailberichten komen niet aan in mijn iCloud mailbox. Het gaat bijvoorbeeld om e-mailberichten van hotelkamerveilingen.nl. Als ik die door laat sturen naar gmail, dan komen de berichten daar wel aan. Als ik mijn gmail wil laten doorsturen naar iCloud, stuurt google een mailtje met een verificatiecode. Ook dat mailtje komt in eerste instantie niet aan in iCloud. Klik ik een aantal keer op Opnieuw versturen, dan ontvang ik uiteindelijk wel het bericht.

Mijn vermoeden is dat het iets met de spam filters van iCloud te maken heeft, maar het geeft me niet bepaald een goed gevoel dat bepaalde mailtjes mijn mailbox niet bereiken. Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebeld met Apple support. Zit hem waarschijnlijk in de spam instellingen en daar kunnen zij niks aan veranderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:26
Ik heb laatst een icloud-account aangemaakt, mijnnaam@icloud.com. Als ik hiermee aanlog krijg ik precies dezelfde gegevens, inclusief reparaties, te zien die ik op mijn normale Ziggo-account, waarmee Apple id heb. Ik snap er even geen donder meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Ik heb sinds een half jaar eindelijk mijn iOS en iTunes kunnen updaten en zie dat ik op mijn Win7 PC nu opeens een systeemmap heb voor iCloud.

Ik gebruik iCloud alleen om de contactgegevens van mijn iPhone te bewaren (voor het geval dat) en eigenlijk wil ik mijn PC zo schoon mogelijk houden. Kan ik iCloud gewoon verwijderen van mijn PC of verlies ik dan de gehele functionaliteit?

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Nee, je kunt iCloud vanaf je PC gewoon verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritos
Thanks. Omdat iCloud echter niet in mijn programlist zichtbaar was kon ik alleen de folder zelf verwijderen. In de registry heb ik ook de meest entries verwijderd maarin in mijn computer overzicht zie ik nog steed de Fotostream onder 'overig'. Enig idee hoe ik dit kan verwijderen?

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

iCloud Control Panel ofzo zou gewoon in je programmalijst moeten staan. Je kunt kijken of je iCloud kunt installeren zodat je een goede installatie hebt, en dan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritos
Bij de installatie (die automatisch gepaard ging met het updaten van iTunes) was dit dus niet het geval maar misschien moet ik jouw methode even proberen.

Zelf dacht ik eerder aan een bepaalde (maar welke?) registrykey die ik kon deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-05 08:26
Ik heb een vraag, ik kom er net achter dat op mijn iphone 5 contacten staan vanuit (vroeger) mijn gmail acoount, en dat ik een gedeelte in incloud terug vind. Hoe kan ik nou alle contacten van mijn iphone in icloud zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-03 19:05
Op mijn werk maak ik gebruik van mijn iPhone 4s. Hieraan zit een volledige iCould, dus agenda, contacten, foto's, email, alles wordt opgeslagen.

Syncoronisatie met mijn iMac werkt dan ook super!

Nu heb ik sinds kort een nieuwe iPhone 5. Deze wil ik graag op vrije dagen en in het weekend gebruiken. Kan ik met een dua-sim van Vodafone gewoon blijven werken?

Als ik dan de ene telefoon eerst uitschakel, deze loopt altijd synchroon met iCloud. En vervolgens de andere iPhone aan zet. Werkt dat dan?

De dual-sim kaart van Vodafone zal wel werken, maar de vraag is als iCloud daarmee overweg kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Martine op 10-02-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 22:18
iCloud is toch niet gekoppeld aan een simkaart? Dus de iCloud synchronisatie zal op de iPhone5 ook gewoon z'n werk doen als je maar hetzelfde AppleID gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:22
Zoals hierboven al wordt aangegeven staat iCloud los van je simkaart. Begrijp ik goed dat je privé een ander nummer gebruikt dan zakelijk, maar dat de fysieke telefoon wel het zelfde is? (m.a.w. je wisselt alleen van simkaart) Dit heeft dan wel gevolgen voor bijvoorbeeld iMessage. Wanneer iemand een iMessage stuurt naar je werknummer zal je dit niet ontvangen op het moment dat je privé simkaart in je telefoon zit (net als andersom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
Gewoon het telefoonnummer uitzetten bij iCloud / iMessage en conversaties dus laten lopen via het apple-id emailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
Ah, bedankt voor de antwoorden. Nee, ik spreek over 2x iPhone op 1x iCloud met 1x nummer. Alleen is dit nummer een dual-sim. Zoals ik niet steeds de sim-kaart hoef hoef te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat gaat niet lekker werken, ik heb het zelf ook. (eentje is voor tijdens het mountainbiken ;) )

Je zult iMessage en Facetime (en ook whatsapp overigens) niet kunnen gebruiken op 1 van de toestellen, of elke keer uit zetten op t ene toestel en dan weer aanzetten op de andere. En als je je die moeite wil doen zou je ook met 1 sim kunnen volstaan, dat is dan niet veel extra werk.

Voor de overige zaken werkt t prima.

In mijn situatie heb ik dus 1 telefoon die ik normaal gebruik en eentje zonder imessage, facetime en whatsapp.

[ Voor 10% gewijzigd door itsme op 11-02-2014 10:54 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
Oelalalala, wat zeg je nu? En waarom werkt dat niet? Wat is de reden en valt dat eventueel ook te omzeilen? Want facetime en imessage geloof ik wel, maar whatsapp moet eigenlijk wel blijven werken.

Dat is toch gewoon nummer gebonden, dus als ik de ene in vliegtuig-modus zet, en de andere eruit haal, dan maakt deze toch verbinding met het 3G en/of wifi netwerk en draaien met dat spul of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Brm-G schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:15:
Gewoon het telefoonnummer uitzetten bij iCloud / iMessage en conversaties dus laten lopen via het apple-id emailadres.
Kan ook, maar dan moet de andere kant wel weten dat je via dat email adres bereikbaar bent op iMessage ipv een telefoonnummer. De meeste mensen sturen toch berichten naar 06 nummers ipv emailadressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in de nieuwe icloud. Nu kom ik er niet helemaal uit of ik icloud kan gebruiken voor een permanente backup van mijn foto's ?!

Ik kom continue de photostream die voorzover ik het interpreteer meer gebruikt wordt voor tijdelijk delen tussen andere apparaten.

Concrete vragen:
- Is icloud te gebruiken voor permanente backup van mijn foto's en hoe ?
- welke programma's kan ik het beste gebruiken om al mijn foto's(/data) van mijn externe harde schijf in 1 keer naar de cloud te zetten.
- heeft dit invloed op mijn opslag ruimte in de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 04-05 12:01
Ik heb een vaag probleem met de Agenda te syncen met iCloud.

Ik heb een MBA 11 inch en een 2011 model MBP en een imac. Allen draaien 10.9.5 (air is hoger) en op de Air en de Pro synct de agenda zonder problemen.

Op de iMac daarentegen daar staat de Agenda uit, en als ik hem aanzet bij het iCloud scherm dan gaat hij even denken / configureren en dan gooit hij het vinkje weer gewoon uit.

Heb alles al geprobeerd zoals uitloggen/inloggen, nieuwe agenda aanmaken om te syncen, iemand hier een idee?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• SpoekGTi
  • Laatst online: 04-05 12:01
SpoekGTi schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:04:
Ik heb een vaag probleem met de Agenda te syncen met iCloud.

Ik heb een MBA 11 inch en een 2011 model MBP en een imac. Allen draaien 10.9.5 (air is hoger) en op de Air en de Pro synct de agenda zonder problemen.

Op de iMac daarentegen daar staat de Agenda uit, en als ik hem aanzet bij het iCloud scherm dan gaat hij even denken / configureren en dan gooit hij het vinkje weer gewoon uit.

Heb alles al geprobeerd zoals uitloggen/inloggen, nieuwe agenda aanmaken om te syncen, iemand hier een idee?
En de oplossing.....ben een partij aan het stoeien geweest maar gevonden.

De console log meldde dat de CalDav het volgende deed:

A. Andere itunes id? 8)7
B. Password zero character....maar goed geen popup hoe en wat.

Wat schijnbaar is bij Agenda net als bij Mail is dat je bij de Voorkeuren ook nog een tabje Account hebt en daar stond een heel andere Apple ID (ook van die beste man) ingevuld.

Die account verwijderd, daarna bij iCloud Agenda aangezet en .........wederom werd de foutieve CalDav account toegevoegd aan Agenda.....

Wederom verwijderd, daarna iCloud gedisabled en de Mac gereboot, iCloud aangezet en Presto het werkt.

Kost een uur maar goed logica was even ver te zoeken.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 23:37

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

djwb schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 06:58:
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in de nieuwe icloud. Nu kom ik er niet helemaal uit of ik icloud kan gebruiken voor een permanente backup van mijn foto's ?!

Ik kom continue de photostream die voorzover ik het interpreteer meer gebruikt wordt voor tijdelijk delen tussen andere apparaten.

Concrete vragen:
- Is icloud te gebruiken voor permanente backup van mijn foto's en hoe ?
- welke programma's kan ik het beste gebruiken om al mijn foto's(/data) van mijn externe harde schijf in 1 keer naar de cloud te zetten.
- heeft dit invloed op mijn opslag ruimte in de cloud.
Het is te gebruiken als permanente backup van je foto's op 2 manieren:

1. iCloud Drive gebruiken, dat is zegmaar Dropbox van Apple. Zit sinds Yosemite erin en is in de finder gewoon linksboven in het favourites menu in de finder.
2. iCloud Photo Library / Fotobibliotheek gaan gebruiken op je iPhone. Dan kan je via beta.icloud.com op dit moment je foto's uploaden of vanaf 10.10.3 komt de applicatie 'Photos' erbij. Die synct dan al je foto's meteen naar de cloud als je zou willen. Heb het zelf (heb dev account) een paar dagen geleden dit in gebruik genomen om eens te testen en het werkt wel goed. Wel een hoger storage abonnement moeten nemen want de 5GB is niet genoeg. Het voordeel van deze manier is dat je per device kan aangeven of je alleen thumbnails op je device wil of alle originelen. Voor je Mac kan je makkelijk de originelen nemen maar op de iPhone/iPad gewoon alleen de thumbnails. Als je de foto wil bekijken dan download hij het origineel van iCloud (zowel foto als video) en op die manier bespaart het je enorm veel ruimte. Een library van 14.000 foto's en 600 filmpjes van kleine 70GB neemt nu nog maar 3,4 Gb op mijn iPad. Je moet alleen even wachten op 10.10.3 of via de icloud website beginnen.

Het beste kan je gewoon iCloud Drive gebruiken in de Finder om al je data in te zetten (of het equivalent van Windows (zie hier) en dan werkt het gewoon zoals Dropbox

En ja het heeft allemaal invloed op je storage. Je zal dus ongetwijfeld ruimte moeten bijkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 16:00
Bedoel je dan de iPhoto library (of straks de Photos library) te zetten op de iCloud drive i.p.v. in de map afbeeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Weet iemand of bij gebruik iCloud Photo Library standaard op de mac de foto's blijven staan? Zodat de library net zoals ik nu doe ook gebackupped kan worden door externe tools zoals Crashplan? Ik ga echt niet op 1 paard wedden met mijn foto's. En als het zo is dat volle resoluties alleen in iCloud staan en niet zijn te backuppen met tools dan heb ik daar persoonlijk een probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironic6925
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-04 14:09
Ik wil iCloud ook gaan gebruiken als data-opslag ter vervanging van mijn WD. Ik overweeg het 1 TB abbonnement. Dit kost nu 120 euo per jaar en voor mij meer dan toereikend. Ik gebruik een MAC en kan dus Finder gebruiken om bestanden over te zetten. Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als de iCloud map meer data gaat bevatten dan mijn Mac aan opslag heeft. Mijn Mac heeft een 256 GB sdd en ik heb ongeveer 500 GB aan data over te zetten. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 22:18
Kijk eens naar ExpanDrive. Hiermee kun je onder andere je iCloud mounten als een USB disk zodat dit geen probleem geeft. Ik denk er zelf aan om dit in combinatie met een Office365 abonnement te gaan doen. Via rsync/rdiff-backup dan een backup maken van m'n disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
[b][message=44989637,noline]Mijn Mac heeft een 256 GB sdd en ik heb ongeveer 500 GB aan data over te zetten. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Over wat voor data spreken we? Als dit veel foto's zijn, dan kan je je ruimte optimaliseren per toestel.

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:16

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Krijg net de iphone van m'n vader in m'n handen gedrukt. Hij wilde zijn foto's op icloud hebben, maar dat lijkt niet te werken.
Hij zegt 1674 foto's uploaden, maar daar blijft het bij. Heb icloud al uit en aan gezet, telefoon opnieuw opgestart en de Wi-Fi opnieuw ingesteld, maar er gebeurt niks.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:12:
Krijg net de iphone van m'n vader in m'n handen gedrukt. Hij wilde zijn foto's op icloud hebben, maar dat lijkt niet te werken.
Hij zegt 1674 foto's uploaden, maar daar blijft het bij. Heb icloud al uit en aan gezet, telefoon opnieuw opgestart en de Wi-Fi opnieuw ingesteld, maar er gebeurt niks.

Iemand enig idee?
Kijk eens bij instellingen, foto's en camera of daar 'mijn fotostream' aanstaat of 'iCloud-bibliotheek' (iOS 9 vereist)
Leg de iPhone eens aan de lader en laat de taak op achtergrond uitvoeren.

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:46
MikeyMan schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:12:

Iemand enig idee?
Na het uit en aanzetten van de icloud, had deze weer de volle grote? Want ik heb een paar keer gehad dat de icloud backup niet verwijdert was na het uit en aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@hierboven: instellingen lijken goed te staan, en de volledige grootte wordt ook getoond. Snap er werkelijk niks van.

Aansluiten op iTunes biedt ook geen soelaas. Sterker nog: ik kan via iTunes niet eens de foto's backuppen, aangezien hij vindt dat dat via icloud moet.

[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 13-02-2016 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 23:19:
@hierboven: instellingen lijken goed te staan, en de volledige grootte wordt ook getoond. Snap er werkelijk niks van.

Aansluiten op iTunes biedt ook geen soelaas. Sterker nog: ik kan via iTunes niet eens de foto's backuppen, aangezien hij vindt dat dat via icloud moet.
Dan zit je waarschijnlijk wel over de limiet van je 5 GB gratis opslag, misschien oude apps verwijderen/backup uitzoeken om weer ruimte te krijgen. Apps als Whatsapp en Facebook kunnen bv ook aardig backup ruimte innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, hij geeft zelf aan dat er nog 5gb beschikbaar is. Weet niet in hoeverre hij al niet begint met uploaden als de foto's groter zijn dan de totale beschikbare ruimte?

Sowieso gek dat iTunes me niet toestaat om de foto's naar de pc te verplaatsen toch? Ik heb zelf geen Apple producten, dus ben een beetje verloren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Probeer het eens met https://support.apple.com/nl-nl/HT204283 iCloud voor Windows, daarmee kan je ook je foto's opslaan op/of uploaden vanaf Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Gelukkig http://www.iculture.nl/ap...iging-hackers-verbeteren/ want Googol hoeft niet elk bitje van mijn iCloud te scannen voor profilering! http://www.macrumors.com/...ud-google-cloud-platform/

Hmm en toch meer inzetten op eigen infra.. de berichten volgen elkaar snel op en zijn wat tegenstrijdig
http://www.macrumors.com/...d-storage-infrastructure/

[ Voor 28% gewijzigd door GerardVanAfoort op 18-03-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Weet iemand of je het e-mailadres van iCloud kan veranderen??

Bij mijn vader hebben ze een oud Ziggo e-mailadres als gebruikersnaam, nu heb ik dat e-mailadres veranderd naar een nieuw e-mailadres (primair) maar nu blijft in de Telefoon onder het kopje iCloud het oude e-mailadres staan en als ik dan via de iPhone op contact gegevens druk komt er wel gewoon het nieuwe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005

RnB

Heb je al uit- en ingelogd op de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-09-2021
UltraSub schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:20:
Weet iemand of bij gebruik iCloud Photo Library standaard op de mac de foto's blijven staan? Zodat de library net zoals ik nu doe ook gebackupped kan worden door externe tools zoals Crashplan? Ik ga echt niet op 1 paard wedden met mijn foto's. En als het zo is dat volle resoluties alleen in iCloud staan en niet zijn te backuppen met tools dan heb ik daar persoonlijk een probleem mee.
Wat wordt hier precies mee bedoeld? Ik heb dit nog niet eerder gehoord over iCloud, zou iemand (of de originele poster) dit kunnen uitleggen? Is het dus zo dat de foto's die je op iCloud opslaat niet in volle resolutie terug te downloaden zijn naar je PC, maar in minder hoge kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
poffin schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:52:
[...]

Wat wordt hier precies mee bedoeld? Ik heb dit nog niet eerder gehoord over iCloud, zou iemand (of de originele poster) dit kunnen uitleggen? Is het dus zo dat de foto's die je op iCloud opslaat niet in volle resolutie terug te downloaden zijn naar je PC, maar in minder hoge kwaliteit?
Daarmee wordt bedoeld dat de volledige resolutie in iCloud staat, door Photos en iOS etc te downloaden is, maar dat je geen andere tools kunt gebruiken om ze te downloaden. Via de Apple-software kun je aangeven of je hogeresolutiemateriaal gedownload wil hebben of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
RnB schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:13:
Heb je al uit- en ingelogd op de telefoon?
Dat nog niet, wel de telefoon opnieuw aan en uit gezet.
Ik zal het eens gaan proberen.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Schopje!

Ik wil iCloud aanschaffen voor vriendin, ze heeft een iPhone 64gb maar zit helemaal vol met foto's/video's. Alleen heb ik nog paar vragen;

- Is het mogelijk om alle foto's door te zetten naar iCloud en de iPhone zelf leeg te trekken?
- Stel het iCloud gebeuren valt toch tegen, is er dan een mogelijkheid om alle foto's in 1x te downloaden?
- Ik ga er vanuit dat alle foto's die niet op haar toestel staan maar wel op iCloud gewoon beschikbaar zijn in de foto's app? Voor als ze oudere foto's wilt doorstuen

Reden is eigenlijk omdat ze binnenkort wilt overstappen op de 7 (32gb) en ze vertikt om Flickr (gratis 1TB) te gebruiken, want het is "leuker" als de foto's gewoon beschikbaar zijn op haar toestel :|

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Zodra je icloud aanzet voor je fotos, zal haar iphone automatisch alle fotos doorsturen naar icloud en enkel de low-res versies van die fotos lokaal houden. Verder regelt de iphone zelf of hij ruimte nodig heeft en zal zonodig thumbnails verwijderen lokaal.

Of je op een manier in 1 keer alle fotos kan downloaden, weet ik niet.
En ze kan inderdaad alle fotos die op icloud staan ook benaderen vanuit haar telefoon ja.

[ Voor 12% gewijzigd door Sircuri op 15-09-2016 23:00 ]

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

SYQ schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:34:
Schopje!

Ik wil iCloud aanschaffen voor vriendin, ze heeft een iPhone 64gb maar zit helemaal vol met foto's/video's. Alleen heb ik nog paar vragen;

- Is het mogelijk om alle foto's door te zetten naar iCloud en de iPhone zelf leeg te trekken?
- Stel het iCloud gebeuren valt toch tegen, is er dan een mogelijkheid om alle foto's in 1x te downloaden?
- Ik ga er vanuit dat alle foto's die niet op haar toestel staan maar wel op iCloud gewoon beschikbaar zijn in de foto's app? Voor als ze oudere foto's wilt doorstuen

Reden is eigenlijk omdat ze binnenkort wilt overstappen op de 7 (32gb) en ze vertikt om Flickr (gratis 1TB) te gebruiken, want het is "leuker" als de foto's gewoon beschikbaar zijn op haar toestel :|
Het is ook leuker! Via Foto's kun je uitgebreid zoeken en alles bekijken: plekken, personen, categorien. Alles bijelkaar. Je betaald alleen wel voor opslag.

Als je iCloud Photo Library aanzet met optimized foto's dan regelt je iPhone de rest: alles wordt netjes over wifi gesynced en als de ruimte op raakt verwijderd iOS automatisch hoge resolutie-foto's van je iPhone. Een low-res blijft aanwezig. Open je die foto, dan wordt automatisch het origineel gedownload (bundel!!).
Als je alle foto's opnieuw wilt downloaden zet je optimize storage uit. Of je download via icloud.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

top, thanks! vanavond maar even 200gb abo afsluiten

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Nou is aangekocht en een dag later staat de teller nog maar op 150mb aan foto's. Ws upload die alleen maar nieuwe foto's die worden gemaakt met de iPhone. Is er een optie om gewoon alle foto's te uploaden naar icloud?

Optimize optie is aangevinkt

[ Voor 6% gewijzigd door SYQ op 17-09-2016 11:18 ]

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Ben je zeker dat je de iCloud foto bibliotheek aangezet hebt? (Instellingen - Foto's en Camera) En dat je "optimaliseer iPhone-opslag" aangevinkt hebt?

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:25
Ik dacht mijn iCloud storage te vergroten om hier foto's als tweede back up (naast externe hdd en laptop) op te slaan. Ik heb op mijn MBA nog 20gb vrij en de foto's staan normaal op de pro.

Nu dacht ik een mapje van 30 gb van een externe schijf op mijn iCloud drive te zetten echter kreeg ik de melding dat er te weinig vrije ruimte is op mijn macbook ?
is dit te omzeilen zodat die het niet eerst op mijn MBA zet maar direct op de iCloud drive ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 01:10

SuBBaSS

-has Ryzen

wd200 schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:32:
Ik dacht mijn iCloud storage te vergroten om hier foto's als tweede back up (naast externe hdd en laptop) op te slaan. Ik heb op mijn MBA nog 20gb vrij en de foto's staan normaal op de pro.

Nu dacht ik een mapje van 30 gb van een externe schijf op mijn iCloud drive te zetten echter kreeg ik de melding dat er te weinig vrije ruimte is op mijn macbook ?
is dit te omzeilen zodat die het niet eerst op mijn MBA zet maar direct op de iCloud drive ?
Nee, want zo werkt iCloud drive niet: wat er in de "cloud" staat wordt ook lokaal op je systeem opgeslagen en neemt dus schijfruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
SuBBaSS schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:53:
[...]

Nee, want zo werkt iCloud drive niet: wat er in de "cloud" staat wordt ook lokaal op je systeem opgeslagen en neemt dus schijfruimte in.
hmm ok, heb ik me dus goed in vergist. jammer, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

wd200 schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:54:
[...]

hmm ok, heb ik me dus goed in vergist. jammer, thnx.
Er is wellicht een oplossing, maar da's verre van een ideale:
Wat je wel zou kunnen doen is op je mba tijdelijk icloud drive uitschakelen in icloud instellingen en dan via de icloud website de foto's handmatig uploaden naar icloud drive. Dan gaan ze wel naar de cloud maar zolang het op je mba uitstaat zullen ze daar niet heen gesynced worden.
En daar heb je nou net het probleem: dat kan bewerkelijk zijn en zal niet al te vlot gaan. Op je pro zullen ze dan wel naar je lokale icloud drive map gekopieerd worden, maar ook daar kun je het even tijdelijk uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
SuBBaSS schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:01:
[...]

Er is wellicht een oplossing, maar da's verre van een ideale:
Wat je wel zou kunnen doen is op je mba tijdelijk icloud drive uitschakelen in icloud instellingen en dan via de icloud website de foto's handmatig uploaden naar icloud drive. Dan gaan ze wel naar de cloud maar zolang het op je mba uitstaat zullen ze daar niet heen gesynced worden.
En daar heb je nou net het probleem: dat kan bewerkelijk zijn en zal niet al te vlot gaan. Op je pro zullen ze dan wel naar je lokale icloud drive map gekopieerd worden, maar ook daar kun je het even tijdelijk uitschakelen.
dat wordt me te ingewikkeld ;-) tijd om een time capsule aan te schaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

wd200 schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:13:
[...]

dat wordt me te ingewikkeld ;-) tijd om een time capsule aan te schaffen..
Begrijpelijk. ;)
Timecapsule werkt ideaal ervoor. Wel lastig: ze zijn nu nog de hoofdprijs (hoewel je ze via apple.com refurbished voor nette prijzen kunt krijgen) maar aangezien apple heeft aangegeven te stoppen met timecapsule/airport kan het zijn dat ze sowieso gunstiger geprijsd worden. Kleine kans bij Apple, maar toch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
SuBBaSS schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:21:
[...]

Begrijpelijk. ;)
Timecapsule werkt ideaal ervoor. Wel lastig: ze zijn nu nog de hoofdprijs (hoewel je ze via apple.com refurbished voor nette prijzen kunt krijgen) maar aangezien apple heeft aangegeven te stoppen met timecapsule/airport kan het zijn dat ze sowieso gunstiger geprijsd worden. Kleine kans bij Apple, maar toch. :P
gaan ze daar mee stoppen.. is het dan nog wel een perfecte oplossing of is straks de ondersteuning weg en kan ik toch beter voor een WD mycloud gaan ? zal er geen opvolger komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Apple kennende zal de ondersteuning niet zomaar stoppen. Een opvolger zal niet meer komen nee. Op het moment is het nog wel de perfecte oplossing qua integratie maar met een 3rd party oplossing kan het ook prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-04 18:38
Hi!

Sinds kort ben ik in het bezit van een Iphone SE. Uiteraard ben ik gaan rondspeuren wat bepaalde functies inhouden, waarvan één de iCloud Drive is. Hierover heb ik dan ook een vraag. Zodra je via instellingen -> iCloud -> iCloud Drive deze functie aanzet springen er meteen een aantal apps op groen, waaronder Whatsapp, Safari en Mail. Nu is mijn vraag als volgt: 1) wat houden deze (extra) functies in?

En 2), op dit moment heb ik een Outlook-account aan de app 'Mail' gekoppeld. Is het dan zo dat mijn mails van deze account automatisch in de Cloud worden opgeslagen? Of wat gebeurt er anders? Kortom wat doet icloud Drive met mijn Outlook-account?

Ps: ik heb het niet over het aan of uitzetten van functies in het scherm 'iCloud', het gaat dus echt om de iCloud drive! Ik dacht... ik zeg het even voor de zekerheid :).

Alvast bedankt! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Janterworst op 05-03-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 21:36

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Janterworst schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:16:1) wat houden deze (extra) functies in?
Deze Apps maken gebruik van iCloud en zullen hierin gegevens opslaan. Dat kan voor een backup zijn, delen van gegevens met andere devices etc.
Kortom wat doet icloud Drive met mijn Outlook-account?
Helemaal niks. Het zal je account gegevens opslaan, dit is bruikbaar wanneer je meerdere devices hebt. Maar het doet niks met je mail. Je Outlook mail staat immers al in de cloud.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Iemand ervaring met het laten verwijderen van je iCloud/Apple ID via Apple support? Heb nu nog een Apple ID met e-mailfunctionaliteit, maar wil graag het e.e.a. opschonen aan accounts waaronder deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
Geen ervaring mee, maar zo te lezen is het wel een aardig klusje.
https://nl.wikihow.com/Je-Apple-ID-verwijderen

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:32
Ik overweeg een iCloud abonnement te nemen

Kunnen jullie voordelen opnoemen en welke opslag doen ik te kiezen ?
Maakt het uit dat ik primair mijn Gmail account gebruik?
Stel ik kies 2tb en dat is vol dien ik alsnog foto’s te verwijderen ?
Foto’s nemen wel wat in beslag toch ?

Mogelijk wil ik ook wat delen met fam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-05 13:35
MarioMark1541 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:02:

Ik heb aanzienlijk veel foto’s en heb aan 200gb genoeg. Stel je gaat ook veel 4K video’s maken dan zul je wel wat meer nodig hebben. Je kunt ook eerst wat lager nemen en als je ruimte tekort hebt een stapje hoger abonnement nemen.

Het grote voordeel van iCloud is dat het erg goed geïntegreerd is met Apples apps. En als je het afneemt je het voor diverse dingen kunt gebruiken. En qua prijs is het goedkoop.
Google is minder goed geïntegreerd en met name voor de Mac vind ik de integratie belabberd, want Google biedt voor sommige toepassingen geen macOS apps aan. Verder wantrouw ik Google op gebied van privacy en ze hebben er een handje van opeens toepassingen te killen. Het positieve van Googles clouddienst is dat het meer functionaliteit heeft, het veel makkelijker is om dingen te delen en dat compatibiliteit beter geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:06

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

MarioMark1541 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:02:

In dat laatste geval is het een aanrader even buiten Apple te kijken; Microsoft biedt voor €99 per jaar een Office Family abonnement aan. Daarbij in zit de volledige 365 office, maar ook 1TB aan OneDrive opslag per gebruiker (max 6). Dat is dus 6TB! Momenteel nog steeds veruit de goedkoopste deal, ik gebruik die al jaren en icm automatische OneDrive foto upload vanaf min iPhone geen enkel probleem. Settings en whatsapp geschiedenis etc gaat de gratis 5GB iCloud in, alles wat groot is gaat automatisch OneDrive in.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
PrimusIP schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:17:
[...]

Ik heb aanzienlijk veel foto’s en heb aan 200gb genoeg. Stel je gaat ook veel 4K video’s maken dan zul je wel wat meer nodig hebben. Je kunt ook eerst wat lager nemen en als je ruimte tekort hebt een stapje hoger abonnement nemen.

Het grote voordeel van iCloud is dat het erg goed geïntegreerd is met Apples apps. En als je het afneemt je het voor diverse dingen kunt gebruiken. En qua prijs is het goedkoop.
Google is minder goed geïntegreerd en met name voor de Mac vind ik de integratie belabberd, want Google biedt voor sommige toepassingen geen macOS apps aan. Verder wantrouw ik Google op gebied van privacy en ze hebben er een handje van opeens toepassingen te killen. Het positieve van Googles clouddienst is dat het meer functionaliteit heeft, het veel makkelijker is om dingen te delen en dat compatibiliteit beter geregeld is.
Top thx voor je uitleg

Ik heb per ongeluk nu op iCloud mail een domein aan gemaakt primair
Ik gebruik als Apple id m’n Gmail en zie nu nergens een optie dat e-mail adres te verwijderen klopt dat ?

Gebruik jij wel of ook Apple mail @icloud.com e-mail als e-mail dienst en Apple id of een andere mail adres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-05 13:35
MarioMark1541 schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:58:
[...]

Top thx voor je uitleg

Ik heb per ongeluk nu op iCloud mail een domein aan gemaakt primair
Ik gebruik als Apple id m’n Gmail en zie nu nergens een optie dat e-mail adres te verwijderen klopt dat ?

Gebruik jij wel of ook Apple mail @icloud.com e-mail als e-mail dienst en Apple id of een andere mail adres ?
Met je eerste vraag heb ik geen ervaring.

Ik heb mijn Apple id aan het e-mailadres van mijn internet provider gekoppeld. Ik gebruik dat adres als primair adres en heb daarnaast een secondair Gmail adres dat ik ook veel gebruik. Ik wil van die eerste ooit nog wel af, maar alles overzetten vind ik een gedoe dus ik stel het al jaren uit.
Mijn iCloud adres gebruik ik heel weinig, al heb ik hem wel aan mijn mail app gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Hmmm oke

Ik denk dat ik dan ook iCloud wil delen , dan zal 200agB niet genoeg zijn denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:59
MarioMark1541 schreef op maandag 23 september 2024 @ 06:40:
Hmmm oke

Ik denk dat ik dan ook iCloud wil delen , dan zal 200agB niet genoeg zijn denk ik ?
Of je begint eerst met 200GB en als het vol raakt dan ga je door naar 2TB. Dat kan op ieder moment en is met een paar stappen geregeld.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:17
Ik overweeg om, naast alle andere Apple producten / services, ook over te stappen naar iCloud-mail. Outlook zet inmiddels eigenlijk alles in spam, en ik ben er nogal klaar mee.

Tegelijkertijd lees ik wisselende verhalen over iCloud-mail. Dat de functies in sommige opzichten vrij basic zijn maakt me niet uit, ik hoef mijn mail niet geavanceerd te kunnen labellen etc. Wel lees ik dat "silent mail filtering" al sinds jaar en dag een ding is, en dat sommige mails dus helemaal niet binnen lijken te komen. Tegelijkertijd is ergens op internet overal wel iets op aan te merken. Hoe zit het met de Tweakers die iCloud-mail gebruiken? Hebben jullie hieromtrent negatieve ervaringen?

• MarioMark1541
In mijn iCloud zie ik onderstaande gegevens als ik die gegevens vergelijk met het account van m’n moeder staat daar veel meer ?

Hoe kan dat
Ik mis bijv Apple Watch ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miTEZsdYon7BQiNg5hFZkVVuVMc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/akdDxt2Ku0xjSnVwi98wJFa6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJiDPUzOR2DHR72fbCqRUTNR8G0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kqelMSf6K8NxnUrirAaReqQm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Jixreme schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:44:
Ik overweeg om, naast alle andere Apple producten / services, ook over te stappen naar iCloud-mail. Outlook zet inmiddels eigenlijk alles in spam, en ik ben er nogal klaar mee.

Tegelijkertijd lees ik wisselende verhalen over iCloud-mail. Dat de functies in sommige opzichten vrij basic zijn maakt me niet uit, ik hoef mijn mail niet geavanceerd te kunnen labellen etc. Wel lees ik dat "silent mail filtering" al sinds jaar en dag een ding is, en dat sommige mails dus helemaal niet binnen lijken te komen. Tegelijkertijd is ergens op internet overal wel iets op aan te merken. Hoe zit het met de Tweakers die iCloud-mail gebruiken? Hebben jullie hieromtrent negatieve ervaringen?
In dit topic worden ervaringen gedeeld iCloud+ - Gebruik eigen domeinnaam. Als ik in mijn omgeving rond vraag is iedereen, ook zonder eigen domein, tevreden over iCloud. Zoals met alles; online lees je naar verhouding meer klachten omdat personen zonder klachten verder gaan met hun leven en niet op fora of Reddit rondhangen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastha-Hacker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Jixreme schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:44:

Zelf gebruik ik sinds het begin van iCloud de mail. Op het iCloud mail adres heb ik tot op heden nog nooit spam ontvangen of het gevoel gehad dat ik iets heb gemist. Mijn Gmail adres komt wel veel spam op binnen. (Gelukkig wel in de spam-box)
MarioMark1541 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:51:
In mijn iCloud zie ik onderstaande gegevens als ik die gegevens vergelijk met het account van m’n moeder staat daar veel meer ?

Hoe kan dat
Ik mis bijv Apple Watch ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De afbeeldingen die je hier toont zijn de gegevens welke vanaf de iPhone in iCloud worden opgeslagen. Dit is dus niet wat er allemaal in je iCloud staat. Vandaar dat er ook verschil zit tussen je eigen telefoon en die van je moeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Laatst online: 02-05 08:19
Misschien een ongelofelijk stomme vraag, maar ik heb nu al mijn foto's van de mobiel geüpload naar iCloud. Ze staan nu blijkbaar ook niet meer op de telefoon (heb ineens veel meer geheugen op de telefoon). Nu is dit op zich prima.

Toch vraag ik me twee dingen af.

1) zonder internet geen iCloud, lijkt me. Tot in hoeverre kan ik een bepaald gedeelte van de foto's wel bekijken bij geen internet? Staat er altijd iets in de cache van de telefoon of hoe werkt dit?
2) Het valt me op dat ik mijn foto's en video's alsnog razendsnel op de telefoon kan bekijken ondanks een database van ruim 8000 foto's. Nergens geen lag. Gaat dit blijkbaar zo snel of is er het e.e.a. gecomprimeerd? Wat doet dit uiteindelijk met de hoeveelheid data die je slurpt via je provider?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Als Windows gebruiker maak ik veel gebruik van iCloud online (web). Na elke update hoop ik dat er nu eindelijk een mogelijkheid is tot het toepassen van weeknummers, maar na vandaag toch wel een beetje de hoop opgegeven en Apple maar eens op de hoogte gesteld. Ik hoop echt dat het gaat komen nu, al zal ik vast niet de eerste zijn. Voor de rest werkt het allemaal vrij goed en heb ik weinig reden tot klagen. Ik heb MacOS geprobeerd, maar dat vind ik echt helemaal niks. Echter zijn al mijn mobile devices wel van Apple (iPhone, iPad, Apple Watch, Airpods etc.) Hopelijk pakken ze dit soort dingen snel op, want ik vind het eigenlijk te gek dat er geen weeknummers-optie is op het web.

I don't have dreams, I have goals!!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste