Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02:29

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Spike_wolf schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:12:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Muziek opnieuw downloaden kan alleen als je een Amerikaans Apple ID hebt. Met een Nederlands account kun je alleen Apps en Boeken opnieuw downloaden, muziek niet. Muziek zul je echt zelf moeten back-uppen om veilig te stellen.
Ah, dat wist ik niet. Ik gebruik een Amerikaanse ID, dus ik was er eigenlijk gewoon van uitgegaan dat dat overal wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22

xiD

12345

Apple heeft inmiddels een overeenkomst met Buma/Stemra voor het gebruik van iTunes Match in Nederland. (zie frontpage)

Wat ik mij afvraag; ik heb een MacBook Air met beperkte schijfruimte als ik muziek in mij library zet en die laat uploaden in iCloud en daarna verwijder ik de muziek van mijn Air, blijft de muziek van beschikbaar via iCloud?

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
xiD schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:04:
Apple heeft inmiddels een overeenkomst met Buma/Stemra voor het gebruik van iTunes Match in Nederland. (zie frontpage)

Wat ik mij afvraag; ik heb een MacBook Air met beperkte schijfruimte als ik muziek in mij library zet en die laat uploaden in iCloud en daarna verwijder ik de muziek van mijn Air, blijft de muziek van beschikbaar via iCloud?
Volgens mij kan je niet zomaar a la Dropbox bestanden kan uploaden. iTunes Match gebruikt geen ruimte van iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:26

RnB

Ik heb gehoord dat je wel handmatig nummers kan uploaden, namelijk diegenen die iTunes niet kan matchen. Alles wat iTunes wel kent, hoef je uiteraard niet handmatig te uploaden.
Ik weet echter niet of je al je muziek lokaal kan verwijderen en dan kan streamen vanuit de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22

xiD

12345

@The Great HooD - iTunes Match is een onderdeel van iCloud volgens mij. Het gebruikt inderdaad geen ruimte. Misschien gebruik ik het een beetje verwarrend door elkaar maar ik bedoel het uploaden van nummers in iTunes Match (al dan gematched of niet).

@RnB - Het gaat mij ook om nummer die gematched worden. Al kunnen nummers die niet gematched worden inderdaad ook gewoon geupload worden.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Maar kun je nu ook iTunes in the Cloud gebruiken om (aangekochte) muziek alleen maar te backuppen?

[ Voor 7% gewijzigd door Slasher op 10-01-2012 19:21 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Is er al meer bekend over het mergen van Apple ID's? Ik heb sinds het .Mac-tijdperk m'n voornaam als account en nu dus als MobileMe-account, die raak ik niet graag kwijt. Mijn Apple ID waarop ik muziek en apps heb gekocht is wel een andere.
Volgens Macrumors kan ik die het beste gebruiken voor iCloud, maar dan moet ik een ander @me.com-mailadres aanmaken en dat wil ik niet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Slasher schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:57:
Maar kun je nu ook iTunes in the Cloud gebruiken om (aangekochte) muziek alleen maar te backuppen?
Ja. Alle muziek die je in iTunes Match zet kan je weer binnenhalen als je alles kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Muthas schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:39:
[...]

Ja. Alle muziek die je in iTunes Match zet kan je weer binnenhalen als je alles kwijt raakt.
Maar dat betekend dus dat ik die 25 euro per jaar moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Slasher schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:43:
[...]

Maar dat betekend dus dat ik die 25 euro per jaar moet betalen?
Jup. Zodra dat weg is zal de pointer naar jouw nummers verdwijnen denk ik.

Toch wel super handig. Hele handige, en vooral goede, geïntegreerde oplossing om zo mijn muziekcollectie in de cloud te zetten. 25/jaar vind ik in ieder geval geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Maar kunnen we straks zonder Match ook eindelijk nummers die we via iTunes gekocht hebben nogmaals downloaden (dus niet de gehele bibliotheek syncen, maar alleen de aankopen) net als we met boeken en Apps kunnen?

In de states kan dat, hier niet omdat de instanties dwars lagen, maar als die nu akkoord zijn met Match, lijkt me dat we onze aankopen ook mogen downloaden.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Spike_wolf schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:36:
Maar kunnen we straks zonder Match ook eindelijk nummers die we via iTunes gekocht hebben nogmaals downloaden (dus niet de gehele bibliotheek syncen, maar alleen de aankopen) net als we met boeken en Apps kunnen?

In de states kan dat, hier niet omdat de instanties dwars lagen, maar als die nu akkoord zijn met Match, lijkt me dat we onze aankopen ook mogen downloaden.
I hope so. Maar kan dat nu dan ook niet gewoon in iTunes dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

The Great HooD schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:47:
[...]

I hope so. Maar kan dat nu dan ook niet gewoon in iTunes dan?
Met muziek toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Alles wat je hebt gekocht kan je hopelijk toch wel nog een x downloaden als je dat bent kwijtgeraakt, door een formattering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-03 18:57
Ben ik aan het hardlopen met muziek via m'n iPhone vanuit de iCloud in m'n oren, valt de verbinding weg. Zucht. Het idee is leuk, maar de praktijk is anders... |:(

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

nicow101 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:52:
Ben ik aan het hardlopen met muziek via m'n iPhone vanuit de iCloud in m'n oren, valt de verbinding weg. Zucht. Het idee is leuk, maar de praktijk is anders... |:(
In principe downloadt je iPhone nummers naar je device. Ik geloof dat je kunt streamen terwijl hij downloadt, maar als de download klaar is gaat hij gewoon verder met het gedownloade nummer. Heb zelf geen iTunes Match, dus weet niet of het inderdaad zo werkt, maar heb gehoord dat het wel zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Jup, wanneer je erop klikt, begint ie met downloaden en afspelen nadat ie een seconde of 5 gedownload heeft. Wanneer je deze dus de tweede keer beluisterd, zal ie gewoon het bestand intern afspelen en niet nogmaals downloaden.
Alleen werkt dit ook niet helemaal naar behoren nog, soms download ie maar een deel van een nummer of download ie helemaal niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
Alleen werkt dit ook niet helemaal naar behoren nog, soms download ie maar een deel van een nummer of download ie helemaal niet..
Punt is, je bent afhankelijk van je dataverbinding, logisch natuurlijk, maar die is nu eenmaal niet betrouwbaar. Daarmee is het hele concept iCloud dus niet betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-04 15:05
nicow101 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:26:
[...]

Punt is, je bent afhankelijk van je dataverbinding, logisch natuurlijk, maar die is nu eenmaal niet betrouwbaar. Daarmee is het hele concept iCloud dus niet betrouwbaar.
Tenzij je natuurlijk via wifi ofzo van te voren even rekening houdt met wat je wil gaan luisteren.... dan heb je wel 'als cache' die nummers beschikbaar. Tenminste, ik neem aan dat dat de bedoeling is? Wat moet je anders op vakantie in het buitenland??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
smeerbartje schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:33:
[...]

Tenzij je natuurlijk via wifi ofzo van te voren even rekening houdt met wat je wil gaan luisteren.... dan heb je wel 'als cache' die nummers beschikbaar. Tenminste, ik neem aan dat dat de bedoeling is? Wat moet je anders op vakantie in het buitenland??
Ik snap je redenering, en bij gebruik in het buitenland is dit zeker aan te raden. Maar voor muziek luisteren binnen de Nederlandse grenzen kan het toch niet de bedoeling zijn om van tevoren je muziek te moeten downloaden om deze zonder probleem te kunnen luisteren onderweg?

Daar hebben we toch geen iCloud voor aangeschaft? dat kan ook heel goed zonder iCloud, gewoon ff synchroniseren met iTunes zoals voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

nicow101 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:30:
Daar hebben we toch geen iCloud voor aangeschaft? dat kan ook heel goed zonder iCloud, gewoon ff synchroniseren met iTunes zoals voorheen.
Je gaat toch ook niet klagen bij Sony als je geen TV op je Sony TV kunt kijken omdat de stroom is uitgevallen? 8)7 Mobiel Internet is nog verre van stabiel ja, maar dat is niks nieuws en daar kan Apple weinig aan doen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
maakt iTunes match eigenlijk gebruik van het iCloud account of het Apple ID account? Hier kan namelijk verschil in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:30
Het account dat je hebt ingesteld voor je aankopen (iTunes/apps) wordt gebruikt. En dat kan inderdaad een ander account zijn dan voor iCloud (ik heb ook 2 verschillende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
dcl! schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:48:
Het account dat je hebt ingesteld voor je aankopen (iTunes/apps) wordt gebruikt. En dat kan inderdaad een ander account zijn dan voor iCloud (ik heb ook 2 verschillende).
Relaxt... dan werkt messaging (iMessage) dus via een ander account. Relaxt voor als je twee iPhones onder één Apple ID hebt. De APPS (en de matched music) werken dan op beide iPhones (eenmalige aanschaf) terwijl je wel kunt messagen e.d. op twee verschillende accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
Exirion schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:41:
[...]

Je gaat toch ook niet klagen bij Sony als je geen TV op je Sony TV kunt kijken omdat de stroom is uitgevallen? 8)7 Mobiel Internet is nog verre van stabiel ja, maar dat is niks nieuws en daar kan Apple weinig aan doen.
Nou, ik denk dat Apple er wel belang bij heeft dat we als gebruikers van hun apparaatjes en diensten hier gewoon gebruik van kunnen maken, denk je ook niet? Ik erger me kapot als de muziek onderweg uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:30
Je kan in elk geval messagen heen en weer ook op 1 account, want je kan de ene instellen op je mobielnummer en de andere op je email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-04 11:44

Metten

ik hou het graag simpel

nicow101 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:53:
[...]

Nou, ik denk dat Apple er wel belang bij heeft dat we als gebruikers van hun apparaatjes en diensten hier gewoon gebruik van kunnen maken, denk je ook niet? Ik erger me kapot als de muziek onderweg uitvalt.
Dan moet je ook niet streamen. Ik luister weleens internetradio op mijn iphone, dat werkt thuis (wifi) uitstekend, bijvoorbeeld in een ipod dock, maar onderweg in tram/bus/trein hapert het zeker.

Aan de implementatie van iTunes Match is ook te merken dat het niet bedoeld is om elk nummer wat je luistert te streamen: Als je een nummer opent dat niet op (bijvoorbeeld) je iPhone staat, dan begint hij met downloaden en spelen. Het nummer blijft daarna gewoon op je iPhone staan en kan dus daarna 'net als vroeger' gewoon beluisterd worden zonder dataverbinding.
Ik zie het als een handige manier om je hele muziekbibliotheek mobiel toegankelijk te hebben, maar zeker niet als oplossing om live muziek te streamen. Daar zijn de mobiele netwerken nog lang niet klaar voor en dat weten ze bij Apple ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Overigens heb ik nu ook een kleine issue met iTunes Match: Na iTunes match aangezet te hebben op mijn iPhone, praat hij niet goed meer wbt het afspelen van muziek met de USB aansluiting van de auto. Waar ik vroeger altijd een nummer op de iPhone kon opzetten inclusief instelling als afspeellijst en shuffle en hem daarna op de USB aansloot, speelde hij gewoon door zoals ingesteld. Dezelfde aanpak leidt nu onherroepelijk tot het afspelen van de eerste track van de eerste artiest in het alfabet. Ik ben 'take on me' van A-ha nu eigenlijk wel zat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Een ander -voor mij- GROOT probleem is het niet synchroniseren van playcounts. Zie ook deze thread op de Apple fora: https://discussions.apple.com/thread/3495653?start=0&tstart=0. Meer mensen hier problemen mee? Bij mij werkt het niet :(.

[ Voor 27% gewijzigd door smeerbartje op 02-02-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
smeerbartje schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:20:
Een ander -voor mij- GROOT probleem is het niet synchroniseren van playcounts. Zie ook deze thread op de Apple fora: https://discussions.apple.com/thread/3495653?start=0&tstart=0. Meer mensen hier problemen mee? Bij mij werkt het niet :(.
Yep, same here. Irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Verwacht je dat Apple dit op gaat lossen? Ik kan eerlijk gezegd niet zonder de playcount/last-played informatie. Echt 90% van mijn playlists maakt gebruik van deze info :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

smeerbartje schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 08:32:
[...]

Verwacht je dat Apple dit op gaat lossen? Ik kan eerlijk gezegd niet zonder de playcount/last-played informatie. Echt 90% van mijn playlists maakt gebruik van deze info :(.
Ik denk eigenlijk van wel: het is voor Apple toch echt een geheel nieuwe aanpak en iTunes Match biedt een totaal ander beheermodel dan voorheen met het syncen. Ik vind het op de iphone nog best wel buggy: muziekspeler loopt soms vast, speelt verkeerde tracks af en het is lastig tracks van je iphone te verwijderen. Dit is echt iets wat Apple moet gaan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Laten we het hopen, het feit dat playcount sync nog steeds niet gefixt is baart mij een beetje zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
Metten schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:21:
[...]

Dan moet je ook niet streamen. Ik luister weleens internetradio op mijn iphone, dat werkt thuis (wifi) uitstekend, bijvoorbeeld in een ipod dock, maar onderweg in tram/bus/trein hapert het zeker.

Aan de implementatie van iTunes Match is ook te merken dat het niet bedoeld is om elk nummer wat je luistert te streamen: Als je een nummer opent dat niet op (bijvoorbeeld) je iPhone staat, dan begint hij met downloaden en spelen. Het nummer blijft daarna gewoon op je iPhone staan en kan dus daarna 'net als vroeger' gewoon beluisterd worden zonder dataverbinding.
Ik zie het als een handige manier om je hele muziekbibliotheek mobiel toegankelijk te hebben, maar zeker niet als oplossing om live muziek te streamen. Daar zijn de mobiele netwerken nog lang niet klaar voor en dat weten ze bij Apple ook wel :)
Wat een rare redenering. Dus iCloud, de "centrale hub" zoals het door Apple genoemd wordt, is volgens jou leuk op papier, maar in de praktijk moeten we er voorlopig maar niet te veel van verwachten?

Ik vermoed dat Apple hier niet vrolijk van wordt, als blijkt dat het niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Lees nou eens goed wat hij schrijft. Apple is zich er van bewust dat mobiel internet verre van stabiel is, en daarom is iTunes Match niet in de markt gezet als streamservice. Aldus Apple is het een dienst waarmee je de muziek op al je apparaten gesynchroniseerd houdt.

Dat je het ook kunt gebruiken als streamservice is mooi meegenomen, en als je op WiFi zit werkt dat ook prima, maar via 3G loop je gewoon tegen een beperking aan waar Apple weinig aan kan doen.

Op de achtergrond kan je muziek prima binnen halen via 3G en maakt het niet uit als de verbinding even weg valt, wil je het gelijk afspelen dan heb je een stabiele verbinding nodig. Die heb je via 3G gewoon niet en daarom heeft Apple het denk ik bewust niet als dienst in de markt gezet om onderweg muziek te streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Muthas schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:44:
Lees nou eens goed wat hij schrijft. Apple is zich er van bewust dat mobiel internet verre van stabiel is, en daarom is iTunes Match niet in de markt gezet als streamservice. Aldus Apple is het een dienst waarmee je de muziek op al je apparaten gesynchroniseerd houdt.

Dat je het ook kunt gebruiken als streamservice is mooi meegenomen, en als je op WiFi zit werkt dat ook prima, maar via 3G loop je gewoon tegen een beperking aan waar Apple weinig aan kan doen.

Op de achtergrond kan je muziek prima binnen halen via 3G en maakt het niet uit als de verbinding even weg valt, wil je het gelijk afspelen dan heb je een stabiele verbinding nodig. Die heb je via 3G gewoon niet en daarom heeft Apple het denk ik bewust niet als dienst in de markt gezet om onderweg muziek te streamen
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden ;). Los van dit verhaal is het dus wel zo dat iTunes Match (helaas) absoluut niet foutloos is:
-Mijn iPhone reageert nu iTM geactiveerd is niet goed op de iPod aansluiting in de auto (dat is er een van het type die de complete bediening van de muziek app overneemt)
-Verschillende bugs bij het afspelen van een geselecteerde track, of deze nou op mijn iPhone staat of niet
-Alle playlists die ik in iTunes op mijn Mac heb worden weergegeven op mijn iPhone nu. Dat zijn er veel te veel!
-Het matchen werkt niet goed waardoor heel veel tracks geupload moeten worden: Bij mij ongeveer 3500 van de totaal 5500 tracks. En dat heeft meerdere dagen geduurd! Het uploaden ging dan ook best traag had ik het idee.

Desalniettemin vind ik het erg handig om al mijn muziek te kunnen benaderen met mijn iPhone, zo kan ik een veel beperktere selectie erop laten staan en heb ik meer ruimte voor apps en foto's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
http://fosspatents.blogsp...n-injunction-against.html

Kan even niet terugvinden op de FP waar je nieuws kan inzenden. Blijkbaar hebben ze gewonnen op het concept dat IMAP een push kan doen...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
Muthas schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:44:

Lees nou eens goed wat Apple zelf schrijft:

"Je materiaal wordt automatisch in iCloud bewaard, zodat het altijd beschikbaar is op je iPhone"

"Dus wanneer je thuis op je iPad een nummer koopt in iTunes, kun je er op weg naar je werk op je iPhone naar luisteren, zonder dat je hoeft te synchroniseren"

Ze spiegelen iCloud wat mij betreft mooier voor dan het is, ik lees op hun site niets over hoe ze het in de markt zetten.. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door nicow101 op 05-02-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

If some of your iTunes content isn’t on one of your devices, just tap to download it.

Ze beschrijven uitdrukkelijk dat je het kan gebruiken om muziek via iCloud op al je devices te krijgen, en het vervolgens vanaf je device af te spelen. Hoewel het wel kan, wordt nergens gerept over het feit dat je geen storage voor muziek meer nodig hebt, omdat je alles in theorie gewoon kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444663

Als ik via Windows 7 foto's plaats in de upload map van de Photostream dan komen deze niet in de iCloud-Photostream te staan.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Ik ben nu al een paar avonden zoet met zoeken maar vind maar geen oplossing hiervoor.

Alvast bedankt,

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Iemand al enig idee of Apple ook 3rd parties toe gaat laten op de Photostream? Het zou geniaal zijn als mijn toekomstige ILC of DSLR automatisch bij WiFi alles synced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108939

Vandaag heb ik de upgrade van Snow Leopard naar Lion gemaakt. Het meeste omdat ik dan via iCloud overal de gelijke gegevens heb. Alleen als ik nu iCloud activeer en zeg dat ik bijv. de contacten wil verbinden met icloud krijg ik de volgende melding:

Do you want to merge contacts with iCloud?
Your information on this Mac will be uploaded and merged with the contacts stored in iCloud.

En Dat wil ik dus niet. Ik heb gekeken wat er gebeurt als je dit toestaat (bij bookmarks) en dan krijg je een mengelmoes van oude en nieuwe bookmarks wat ik dus absoluut niet wil.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat alles wat in de iCloud staat op mijn mbp komt? Alles gegevens moeten vervangen worden met de gegevens van de iCloud (wat erop is gekomen via mijn iPhone).

Wellicht heel simpel, maar ik krijg het niet voor elkaar en op google vind ik geen antwoord :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:46
Anoniem: 108939 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:33:
...
Hoe kan ik ervoor zorgen dat alles wat in de iCloud staat op mijn mbp komt? Alles gegevens moeten vervangen worden met de gegevens van de iCloud (wat erop is gekomen via mijn iPhone).
Waarom dan niet al je contacten op je mbp verwijderen en dan syncen met iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:19
Bartjeee schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:54:
Iemand al enig idee of Apple ook 3rd parties toe gaat laten op de Photostream? Het zou geniaal zijn als mijn toekomstige ILC of DSLR automatisch bij WiFi alles synced.
Niets over bekend.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108939

ZiSE schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:33:
[...]

Waarom dan niet al je contacten op je mbp verwijderen en dan syncen met iCloud.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb het geprobeerd en het werkte. Wel eerst alle contacten geëxporteerd.
Bij iCal kun je niet alle kalenders verwijderen. Daar heb ik 1 nieuwe account aangemaakt met niks erin en de andere kalenders verwijderd. En daarna met de iCloud 'mergen' en het beide worden nu goed gesynced met de icloud op de iphone en mbo :)

Ben nog steeds van mening dat het niet duidelijk is wat er gebeurd als je een device toevoegt aan de iCloud waar al data op staat. Dat moet apple veel duidelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Mensen, het lijkt erop dat Apple eindelijk iets doet aan het NIET synchroniseren van de play counts en last played meta-info van iOS devices via iTunes Match...

https://discussions.apple...25?ac_cid=142432#17680225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-04 23:22
Ik heb iets vreemds op mijn iPhone heb ik iCal en daar staan allerlei data in. Die deel ik via de cloud. Gisteren geprobeerd op die data ook op mijn nieuwe MacBook pro te krijgen want fotostream en bladwijzers vind hij wel maar de data van de kalender die in de cloud staan komen dus niet zichtbaar op mijn MacBook. Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt niet. Ik heb zelfs mijn iphone4 helemaal opnieuw ingesteld en de copy van de cloud daarop terug gezet. Iemand enig idee hoe ik nou op mijn MacBook ook de kalender zicht aar krijg die ik deel??

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:59
Wij hebben hier de verplichte agenda verhuizing gehad van mobileme naar icloud en nu moet ik elke keer opnieuw inloggen als ik in de agenda wil. Best frustrerend op het werk.

Ik gebruik de agenda in Firefox en met mobileme kon je gewoon 2 weken inloggen. Is er een manier om met icloud hetzelfde te bereiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demazelen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Hoi allen,

ik heb het volgende probleem met iCloud:

als ik een nieuwe afspraak in mijn iCloud agenda zet (in Office) dan kan ik geen tijds herinnering ''automatisch'' meer toe laten voegen!!

Hij stond standaard op 15 min voor de afspraak. Nu staat hij standaard op geen!
Ik heb in de opties van de agenda de herinnering op 15 min staan. Toch werkt dit niet bij iCloud!! :(

Ik heb Windwos 7 (64b) > Office 2010 > iCloud > iPhone 4S.

Voorheen (toen ik nog geen iCloud gebruikte) was het zo dat wanneer je een nieuwe afspraak in je agenda plaatste, je dan automatisch een tijds herinnering toegevoegd kreeg van 15 min.
Dit hield in, dat je 15 min voor dat je de afspraak had, je met een geluidsmelding werd herinnerd.
Dit kwam door op je bureaublad en op je iphone.

:( als ik nu in mijn iCloud agenda (in Office) een afspraak toevoeg, dan staat de herinnering automatisch op ''geen''. :(.
Wil ik deze dan op (bijvb) 15 min zetten dan geeft hij aan dat:''hij zich in een map bevindt waaraan geen ondersteunig wordt verleend''.

Dit is zéér zéér irritant.

- Is er iemand anders met dit probleem?
- Heeft iemand hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groet, en alvast bedankt voor de hulp en tips,

Demazelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Even een vraag die ik nergens in dit topic kan terugvinden. Als ik een afspraak plan in de kalender van mijn iPhone synchronized hij die automatisch met de kalender van iCloud.

Ja de afspraak kan ik online terug zien in de iCloud kalender, alleen kloppen de datum en tijd echt voor geen ene meter. Om een voorbeeld te noemen:

Ik maak een afspraak in mijn iPhone op 4 juni 2012 om 08:15 24h.
Vervolgens komt die afspraak in mijn iCloud kalender te staan op 3 june 2012 om 11:15 PM.

Ik neem aan dat het probleem ligt bij onze 24 uur klok en het AM/PM systeem.
Maar hoe fix ik dit?

Opgelost, stomme fout. Had mijn Time-Zone helemaal verkeerd staan...

[ Voor 6% gewijzigd door Wootism op 25-05-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Laatst online: 21-04 18:34
Ik zit met een klein vraagje over icloud mail.
Ik heb @me.com adres aan gemaakt en maak daar nu gebruik van.
Nu vroeg ik me alleen af waarom er geen wachtwoord hoeft aan gemaakt te worden zo kan toch iedereen van mijn van mijn account gebruik maken hoe zit dit precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Havelock schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:08:
Ik zit met een klein vraagje over icloud mail.
Ik heb @me.com adres aan gemaakt en maak daar nu gebruik van.
Nu vroeg ik me alleen af waarom er geen wachtwoord hoeft aan gemaakt te worden zo kan toch iedereen van mijn van mijn account gebruik maken hoe zit dit precies ?
Het is gekoppeld aan je apple ID, waarvoor je wel een wachtwoord hebt ingevoerd.. In je mail client of op icloud.com zul je dan ook gewoon een password in moeten voeren om bij je mail te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86020

Sinds dinsdag werkt iCloud hier voor geen meter meer. Het is traag, mail komt niet aan. Volgens de site van Apple heeft 'slechts' 1,1% van de gebruikers hier last van. Dat geloof ik niet, want ik lees op diverse fora meldingen over dit probleem. Ik ben maar weer terug naar Google gegaan.....

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Doordat mijn .me account nog tot ver in 2013 liep kreeg je extra ruimte bij je icloud accunt als compensatie. (25GB)
Maar eigenlijk is het een wassen neus, want je hebt daar minimaal tot niks aan (in mijn geval) backups van je iphone/ipad nemen niet veel in beslag. Het enige wat echt ruimte in beslag zou nemen zijn iWorks bestanden, maar ik gebruik Office dus dat is niet compatible. Losse bestanden ala dropbox was juist zo ideaal aan m'n .me account, en dat mis ik nu.

Ik weet dat mijn /rant aan de late kant is maar meer mensen die er zo over denken?

39

• RnB

RnB

Nee hoor, ik ben daar wel mee eens.
Het maakt met iCloud echt geen reet uit hoeveel GB je hebt, heb ik het idee. Net wat je zegt, bij mij neemt alleen de iPhone back-ups wat in beslag (+-700MB), mijn mail neemt nog enkele MB's in beslag, maar daar blijft het bij. De foto's in photostream zijn niet gekoppelt aan die GB's, dus dat heeft ook weinig invloed.
Enige waar je het inderdaad voor kan gebruiken zijn de iWork bestanden, maarja.. Ook al gebruik je iWork, dan is 5GB (naar mijn mening) al meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:02

Crazy D

I think we should take a look.

Dat ligt er dus maar aan, ik laat mijn foto's wel op de iCloud backuppen en heb nu dus bijna 15gb in gebruik. Voordeel is dat ik bij een restore ook die allemaal terug heb zonder extra moeite. En als je iPad en iPhone hebt gaat het al wat sneller, al is de backup van mijn iPad nog geen 2gb.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*bump, n.a.v. de email die de iCloud gebruikers hebben gekregen en de nieuwsposts vind ik het ongeloofelijk wat Apple weer doet. De extra 20GB voor veel gebruikers voor een periode van 12 maanden nogmaals gratis weg te geven. Het idee is leuk, maar in mijn geval had ik dus nog voor 2 jaar mobile me waarvoor ik gecompenseerd ben met iets wat gratis is voor alle mobile me gebruikers ongeacht de periode.
160 euro (80 euro per jaar) uiteindelijk voor een half product in mijn ogen. iDisk was voor mij de reden om het te betalen.

Er zijn inderdaad gebruikers zoals hierboven (Crazy D) die wel goed gebruik weten te maken van de ruimte, maar ook in de vele comments bij de nieuwsartikelen hoor je voornamelijk hetzelfde: ze doen er amper tot niks mee omdat het zo gelimiteerd is. http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1462658

Ik hoop dat een soort gelijkwaardige iDisk snel terug komt, Apple laat een hoop steken vallen, teveel.
(iCloud, maps, iOS6, geen iMac update etc)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Crazy D schreef op maandag 17 september 2012 @ 06:43:
Dat ligt er dus maar aan, ik laat mijn foto's wel op de iCloud backuppen en heb nu dus bijna 15gb in gebruik. Voordeel is dat ik bij een restore ook die allemaal terug heb zonder extra moeite. En als je iPad en iPhone hebt gaat het al wat sneller, al is de backup van mijn iPad nog geen 2gb.
Hoe doe je dat dan, backuppen naar iCloud?
Fietsbel schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 16:28:
*bump, n.a.v. de email die de iCloud gebruikers hebben gekregen en de nieuwsposts vind ik het ongeloofelijk wat Apple weer doet. De extra 20GB voor veel gebruikers voor een periode van 12 maanden nogmaals gratis weg te geven. Het idee is leuk, maar in mijn geval had ik dus nog voor 2 jaar mobile me waarvoor ik gecompenseerd ben met iets wat gratis is voor alle mobile me gebruikers ongeacht de periode.
160 euro (80 euro per jaar) uiteindelijk voor een half product in mijn ogen. iDisk was voor mij de reden om het te betalen.

Er zijn inderdaad gebruikers zoals hierboven (Crazy D) die wel goed gebruik weten te maken van de ruimte, maar ook in de vele comments bij de nieuwsartikelen hoor je voornamelijk hetzelfde: ze doen er amper tot niks mee omdat het zo gelimiteerd is. http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1462658

Ik hoop dat een soort gelijkwaardige iDisk snel terug komt, Apple laat een hoop steken vallen, teveel.
(iCloud, maps, iOS6, geen iMac update etc)
Heb je al contact opgenomen met Apple en je probleem aangekaart? Kan me niet voorstellen dat ze zeggen "helaas pindakaas". Een iDisk-achtig iets zou inderdaad wel een mooie toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-04 10:57
Scott schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 22:17:
[...]

Hoe doe je dat dan, backuppen naar iCloud?
Kijk eens in je settings, naar iCloud ;)
Je vinkt daar gewoon aan wat je gebackupped wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

UltraSub schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 22:42:
[...]

Kijk eens in je settings, naar iCloud ;)
Je vinkt daar gewoon aan wat je gebackupped wil hebben.
Oh, op die manier ja, gewoon als deel van iCloud backup. Dat doe ik ook wel, alleen je kunt dan alleen je foto's terugkrijgen door te herstellen, 't is geen kwestie van een foto terughalen die je per ongeluk verwijderd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nope. Daar heb je photostream voor, staan de laatste 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:21
Op advies van een mede-tweaker onderzoek ik de mogelijkheden van iCloud om mijn iPad-bestanden te backuppen. Aangezien ik de iPad als organizer gebruik is het doel met name om mijn agenda, herinneringen en notities met enige regelmaat te backuppen. Apple heeft een duidelijke tutorial online staan, desondanks resteren er een aantal vragen.

Configuratie
iPad 3, iOS 6, aparte app voor de calender, standaard app voor reminders en notes.

De tutorial noemt een aantal bestanden die niet worden gebackupped, daarvoor is syncen via iTunes noodzakelijk:
The following items are not backed up to iCloud. You can sync these items with a computer using iTunes:
Music, movies and TV shows not purchased from the iTunes Store
Podcasts and audio books
Photos that were originally synced from your computer
Wel wordt benoemd dat ‘app data’ wordt meegenomen. Bij de ‘backup options’ staat inderdaad een lijst met apps, die op verzoek al dan niet in de backup worden meegenomen.

Calender
De 'externe' calender-app staat ertussen, maar ik ben er nog niet zeker van of inderdaad alle agenda-items worden meegenomen. Zo heb ik als test meerdere items toegevoegd om te zien of het aantal opgeslagen KB’s vermeerdert. Dat is inderdaad gebeurd, maar als ik de items weer weghaal wordt het aantal bij een nieuwe backup niet minder. Bovendien is bijvoorbeeld vandaag het aantal KB’s gegroeid zonder dat er items zijn toegevoegd. Waar/hoe kan ik controleren of mijn calender-items inderdaad worden meegenomen?

Uiteindelijk heb ik de calender-app gekoppeld aan de standaard calender in iOS. Vervolgens heb ik in de iCLOUD settings calender-sync aangezet. Zodoende wordt de calender gesynced en kan ik de agenda-items inderdaad terugvinden op iCLOUD.com. Maar syncen is wat anders dan backuppen; als de items in de agenda verdwijnen, verdwijnen deze ook in de cloud. Is deze redenering juist?

Reminders
De standaard ('interne') reminders-app staat niet in de lijst met apps die worden gebackupped. Betekent dit dat deze standaard apps niet worden gebackupped via de Backup & Restore functie? Wel kan ik de reminders met iCLOUD syncen, maar zoals gezegd; dat is mijns inziens geen backup.

Notes
Evenmin staat de standaard notes-app in de lijst met apps. Syncen lukt ook niet, daarvoor moet je een apart icloud-emailadres aanmaken. Dat wil ik niet, ik wil de zaken zo simpel mogelijk houden met zo weinig mogelijk accounts. Bovendien zou dit ook slechts leiden tot een sync, niet een backup.

Documents & data
Bij de iCLOUD settings heb ik eveneens 'documents & data' aangezet. Daarmee wordt het apps toegestaan documenten en data in iLCOUD op te slaan. Ik dacht even dat dit noodzakelijk was om bijvoorbeeld inet alleen de agenda-app maar ook de agenda-items mee te laten nemen. Maar het aan of uit zetten van deze functie leidt niet tot een verschil in het aantal KB's dat ten aanzien van de calender-app wordt opgeslagen.

Kortom, het blijft voor mij onduidelijk wat er nu precies wel en niet wordt gebackupped. Dat niet alle data wordt gebackupped is inmiddels wel duidelijk en blijkt ook wel uit de grootte van de backup (87 MB, terwijl er 1,7 GB wordt gebruikt blijkens general > usage (daar staat bijv. de calender app er op voor 20 MB)).

Kan iemand zijn licht hierover laten schijnen?

P.s.: hopelijk heb ik het duidelijk uitgelegd, ik ben een Apple en iCLOUD-noob. De techniek en terminologie is nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 23:32
In dit artikel wordt alles beschreven wat er in de backup zit:

http://support.apple.com/kb/HT4859

De apps zelf worden bijvoorbeeld niet meegenomen, omdat deze gewoon uit de store worden gedownload na het terugzetten van de backup. De instellingen en data van de apps worden wel opgeslagen.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
-Mous- schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:31:
In dit artikel wordt alles beschreven wat er in de backup zit:

http://support.apple.com/kb/HT4859

De apps zelf worden bijvoorbeeld niet meegenomen, omdat deze gewoon uit de store worden gedownload na het terugzetten van de backup. De instellingen en data van de apps worden wel opgeslagen.
Dat laatste vermoedde ik al.

Ja ik heb die beschrijving gelezen, maar levert geen antwoorden op mijn vragen. Hoe controleer ik inderdaad dat onder app-data de items in mijn agenda vallen? En wat gebeurt er met de standaard apps die niet in de lijst met apps staan onder backup & restore? Kunnen deze alleen gesynced worden? Syncen is wat anders dan backuppen? Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-aroni
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:51
Tommy The Cat schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:47:
[...]

Dat laatste vermoedde ik al.

Ja ik heb die beschrijving gelezen, maar levert geen antwoorden op mijn vragen. Hoe controleer ik inderdaad dat onder app-data de items in mijn agenda vallen? En wat gebeurt er met de standaard apps die niet in de lijst met apps staan onder backup & restore? Kunnen deze alleen gesynced worden? Syncen is wat anders dan backuppen? Etc.
Maar wat is het doel van je backup? Exporteren naar een andere omgeving, of puur omdat je wil dat je gegevens nooit kwijt bent?
Ik krijg de indruk dat je nog moet wennen aan het idee dat je het maken van de backup uit handen geeft aan iCloud. Wellicht denk je dat alle data lokaal staat en elk programma zijn eigen backup maakt.

Data als calendaritems, reminders, notes etc. staan tegenwoordig in de 'cloud' en worden gehost door veelal Microsoft, Google (gmail etc) en Apple (iCloud). Die partijen zorgen zelf dat er backup is van die data. Zolang jij je gebruikersnaam en wachtwoord maar onthoudt moet je ervan uit gaan dat die data gewoon niet kwijt raakt.

Ik kan me tenminste niet voorstellen dat jouw externe agenda app op de iPad de data lokaal opslaat.
Ik neem aan dat je inlogt met een account en dat de agendaitems in de 'cloud' worden opgeslagen.

De standaard apps die niet in de lijst met apps staan onder backup & restore, daarvan is kennelijk geen data waarvan een backup gemaakt moet worden. Als hierboven gezegd, de apps zelf zijn al door Apple gebackupped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
mac-aroni schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:44:
[...]
Ik krijg de indruk dat je nog moet wennen aan het idee dat je het maken van de backup uit handen geeft aan iCloud.

Wellicht denk je dat alle data lokaal staat en elk programma zijn eigen backup maakt.
Dat zeker :). Maar het lijkt – als de gewenste data wordt meegenomen – juist heel handig! Dus het spreekt me wel aan :).

Bedoel je dat data van die apps die zijn verbonden met de cloud, niet op de ipad (lokaal) staan opgeslagen, maar alleen op de cloud en dat de ipad dat inleest? Dat lijkt me niet, want dan kun je de gegevens zonder internetconnectie niet inzien. Het staat toch én lokaal én in de cloud (en synchroniseert met elkaar).
[...]
Maar wat is het doel van je backup? Exporteren naar een andere omgeving, of puur omdat je wil dat je gegevens nooit kwijt bent?
Dat laatste.
[...]
Data als calendaritems, reminders, notes etc. staan tegenwoordig in de 'cloud' en worden gehost door veelal Microsoft, Google (gmail etc) en Apple (iCloud). Die partijen zorgen zelf dat er backup is van die data. Zolang jij je gebruikersnaam en wachtwoord maar onthoudt moet je ervan uit gaan dat die data gewoon niet kwijt raakt.
Ah kijk. Ervan uitgaande dat de cloud in beginsel zelf geen backup-plaats, maar puur een sync functie is (namelijk het ‘pushen’ naar je andere apple-devices), maakt de host zelf toch een backup van datgene wat in je cloud staat.

Maar waarvan? Van iedere aangepaste versie, per dag, per week, op verzoek? En hoe haal ik die backup terug? Stel dat al mijn reminders per ongeluk zijn verdwenen (door welke oorzaak dan ook). Hoe haal ik die dan terug uit de cloud-backup?
[...]
Ik kan me tenminste niet voorstellen dat jouw externe agenda app op de iPad de data lokaal opslaat.
Ik neem aan dat je inlogt met een account en dat de agendaitems in de 'cloud' worden opgeslagen.
Dat eerste was het geval, omdat ik die app niet had verbonden met de cloud. Ik heb de cloud niet nodig, behalve als het een backup biedt. Dus de data werd lokaal opgeslagen en ik zocht dus naar een backup-functie.

Nu heb ik ‘m gekoppeld aan de cloud.
[...]
De standaard apps die niet in de lijst met apps staan onder backup & restore, daarvan is kennelijk geen data waarvan een backup gemaakt moet worden. Als hierboven gezegd, de apps zelf zijn al door Apple gebackupped.
Ah ok. Nou er is data, want de reminders-app staat vol. Maar je redeneert dat die gegevens niet worden gebackupped door backup and restore als het al via de cloud wordt gedaan. Dat is echter niet het geval; voordat ik de cloud op de reminders-app heb toegepast werd deze app ook niet in de backup meegenomen.

Kortom, als ik je goed begrijp. Alle apps verbonden met de cloud, zijn gebackupped doordat de cloud een backup van die gegevens maakt. Alle apps die niet zijn verbonden met de cloud en niet worden gebackupped via backup and restore, worden niet gebackupped. Alle apps die niet met de cloud zijn verbonden en via backup and restore worden gebackupped, zijn terug te halen via de restore functie.

Wat kan ik doen om er zeker van te zijn dat dit laatste het geval is, behalve een restore uit te voeren?

edit
Een goed voorbeeld van de onzekerheid is de NRC app. De backup van deze app is 90 KB groot. Dat zou enkele MB's moeten zijn. Het kan overigens zijn dat de ontwikkelaar van deze app een backup van de kranten juist wil tegengaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Tommy The Cat op 30-01-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-04 20:59
Ik ben op dit moment alles aan het migreren van Google Apps richting iCloud. Tot nu toe wil dit redelijk goed lukken, vooral de totale integratie werkt lekker. Ook vind ik het een stuk prettiger om min of meer niet verplicht een webinterface te moeten gebruiken..

Het synchroniseren is allemaal niet zo een punt, echter zit ik nog met het volgende. Ik heb een eigen domeinnaam die aan Google Apps hangt op dit moment. Het liefst zou ik deze ook willen gebruiken binnen iCloud. Wat mij betreft hoeft dit dan niet perse afgevangen te worden, binnen halen via POP of IMAP is wat mij betreft ook nog wel een optie.

Is dit realiseerbaar of zit je verplicht aan een iCloud emailadres vast om je mail via iCloud te delen? Wat ik zover hierover lees zijn wisselende verhalen, maar ik kom er eerlijk gezegd niet helemaal wijs uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Steephh op 01-02-2013 13:26 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Waarom wil je het liefst je mail van Google Apps ophalen met iCloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Dat hoeft helemaal niet met Google Apps, dat mag ook best via mijn websitehostingprovider via POP3 oid gebeuren.. Ik wil alleen de mail van mijn @mijneigendomeinnaam.nl binnen halen omdat vervolgens in iCloud te droppen. Wat mij betreft mag heel Google Apps weg.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Oke, duidelijk. Is nu niet mogelijk. Zou trouwens wel echt top zijn, je MX records aanpassen en naar iCloud laten verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
MX records aanpassen en naar iCloud laten verwijzen zou inderdaad prachtig zijn. Maar is binnen halen via POP3/IMAP náár iCloud ook niet mogelijk? Of is het alleen mogelijk om de email van je @icloud.com adres in iCloud te zetten?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-04 15:15
Ik gebruik MobileMe/iCloud best wel lang. Waar ik mij wel aan irriteert is dat als ik gebruik maak van iMessage op mijn Air het alsnog aankomt op mijn telefoon. Ik gebruik iMessage vrij veel onder mijn vriendin en vrienden. Dus als ik een chat gesprek op mijn MbA voer dan trilt mijn telefoon weer als een gek.

Moet ik helemaal iMessage uitschakelen op mijn tel en dan als ik niet meer achter mijn laptop zit, het dan ook weer aan zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Khayma op 04-02-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Steephh schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:38:
MX records aanpassen en naar iCloud laten verwijzen zou inderdaad prachtig zijn. Maar is binnen halen via POP3/IMAP náár iCloud ook niet mogelijk? Of is het alleen mogelijk om de email van je @icloud.com adres in iCloud te zetten?
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Het is altijd gekoppeld aan het nieuwe Apple email adres dat je krijgt. Je kunt hoogstens een auto-forward op je eigen domein zetten die het zaakje doorstuurt.

Dit wil je echter niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ok, jammer.. :P Dan hou ik noodgedwongen Google Apps nog maar even.. :(

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:08
Appleman schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:25:
Ik gebruik MobileMe/iCloud best wel lang. Waar ik mij wel aan irriteert is dat als ik gebruik maak van iMessage op mijn Air het alsnog aankomt op mijn telefoon. Ik gebruik iMessage vrij veel onder vriendin en mijn vriendin. Dus een chat gesprek op mijn MbA voer dan trilt mijn telefoon weer als een gek.

Moet ik helemaal iMessage uitschakelen op mijn tel en dan als ik niet meer achter mijn laptop zit, het dan ook weer aan zetten.
Dat probleem herken ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een probleem met iCloud. Sommige e-mailberichten komen niet aan in mijn iCloud mailbox. Het gaat bijvoorbeeld om e-mailberichten van hotelkamerveilingen.nl. Als ik die door laat sturen naar gmail, dan komen de berichten daar wel aan. Als ik mijn gmail wil laten doorsturen naar iCloud, stuurt google een mailtje met een verificatiecode. Ook dat mailtje komt in eerste instantie niet aan in iCloud. Klik ik een aantal keer op Opnieuw versturen, dan ontvang ik uiteindelijk wel het bericht.

Mijn vermoeden is dat het iets met de spam filters van iCloud te maken heeft, maar het geeft me niet bepaald een goed gevoel dat bepaalde mailtjes mijn mailbox niet bereiken. Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebeld met Apple support. Zit hem waarschijnlijk in de spam instellingen en daar kunnen zij niks aan veranderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 00:32
Ik heb laatst een icloud-account aangemaakt, mijnnaam@icloud.com. Als ik hiermee aanlog krijg ik precies dezelfde gegevens, inclusief reparaties, te zien die ik op mijn normale Ziggo-account, waarmee Apple id heb. Ik snap er even geen donder meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritos
  • Laatst online: 30-06-2024
Ik heb sinds een half jaar eindelijk mijn iOS en iTunes kunnen updaten en zie dat ik op mijn Win7 PC nu opeens een systeemmap heb voor iCloud.

Ik gebruik iCloud alleen om de contactgegevens van mijn iPhone te bewaren (voor het geval dat) en eigenlijk wil ik mijn PC zo schoon mogelijk houden. Kan ik iCloud gewoon verwijderen van mijn PC of verlies ik dan de gehele functionaliteit?

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Nee, je kunt iCloud vanaf je PC gewoon verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritos
Thanks. Omdat iCloud echter niet in mijn programlist zichtbaar was kon ik alleen de folder zelf verwijderen. In de registry heb ik ook de meest entries verwijderd maarin in mijn computer overzicht zie ik nog steed de Fotostream onder 'overig'. Enig idee hoe ik dit kan verwijderen?

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

iCloud Control Panel ofzo zou gewoon in je programmalijst moeten staan. Je kunt kijken of je iCloud kunt installeren zodat je een goede installatie hebt, en dan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritos
Bij de installatie (die automatisch gepaard ging met het updaten van iTunes) was dit dus niet het geval maar misschien moet ik jouw methode even proberen.

Zelf dacht ik eerder aan een bepaalde (maar welke?) registrykey die ik kon deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:48
Ik heb een vraag, ik kom er net achter dat op mijn iphone 5 contacten staan vanuit (vroeger) mijn gmail acoount, en dat ik een gedeelte in incloud terug vind. Hoe kan ik nou alle contacten van mijn iphone in icloud zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-03 19:05
Op mijn werk maak ik gebruik van mijn iPhone 4s. Hieraan zit een volledige iCould, dus agenda, contacten, foto's, email, alles wordt opgeslagen.

Syncoronisatie met mijn iMac werkt dan ook super!

Nu heb ik sinds kort een nieuwe iPhone 5. Deze wil ik graag op vrije dagen en in het weekend gebruiken. Kan ik met een dua-sim van Vodafone gewoon blijven werken?

Als ik dan de ene telefoon eerst uitschakel, deze loopt altijd synchroon met iCloud. En vervolgens de andere iPhone aan zet. Werkt dat dan?

De dual-sim kaart van Vodafone zal wel werken, maar de vraag is als iCloud daarmee overweg kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Martine op 10-02-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 12-04 12:40
iCloud is toch niet gekoppeld aan een simkaart? Dus de iCloud synchronisatie zal op de iPhone5 ook gewoon z'n werk doen als je maar hetzelfde AppleID gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:04
Zoals hierboven al wordt aangegeven staat iCloud los van je simkaart. Begrijp ik goed dat je privé een ander nummer gebruikt dan zakelijk, maar dat de fysieke telefoon wel het zelfde is? (m.a.w. je wisselt alleen van simkaart) Dit heeft dan wel gevolgen voor bijvoorbeeld iMessage. Wanneer iemand een iMessage stuurt naar je werknummer zal je dit niet ontvangen op het moment dat je privé simkaart in je telefoon zit (net als andersom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:08
Gewoon het telefoonnummer uitzetten bij iCloud / iMessage en conversaties dus laten lopen via het apple-id emailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
Ah, bedankt voor de antwoorden. Nee, ik spreek over 2x iPhone op 1x iCloud met 1x nummer. Alleen is dit nummer een dual-sim. Zoals ik niet steeds de sim-kaart hoef hoef te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat gaat niet lekker werken, ik heb het zelf ook. (eentje is voor tijdens het mountainbiken ;) )

Je zult iMessage en Facetime (en ook whatsapp overigens) niet kunnen gebruiken op 1 van de toestellen, of elke keer uit zetten op t ene toestel en dan weer aanzetten op de andere. En als je je die moeite wil doen zou je ook met 1 sim kunnen volstaan, dat is dan niet veel extra werk.

Voor de overige zaken werkt t prima.

In mijn situatie heb ik dus 1 telefoon die ik normaal gebruik en eentje zonder imessage, facetime en whatsapp.

[ Voor 10% gewijzigd door itsme op 11-02-2014 10:54 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
Oelalalala, wat zeg je nu? En waarom werkt dat niet? Wat is de reden en valt dat eventueel ook te omzeilen? Want facetime en imessage geloof ik wel, maar whatsapp moet eigenlijk wel blijven werken.

Dat is toch gewoon nummer gebonden, dus als ik de ene in vliegtuig-modus zet, en de andere eruit haal, dan maakt deze toch verbinding met het 3G en/of wifi netwerk en draaien met dat spul of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:04
Brm-G schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:15:
Gewoon het telefoonnummer uitzetten bij iCloud / iMessage en conversaties dus laten lopen via het apple-id emailadres.
Kan ook, maar dan moet de andere kant wel weten dat je via dat email adres bereikbaar bent op iMessage ipv een telefoonnummer. De meeste mensen sturen toch berichten naar 06 nummers ipv emailadressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in de nieuwe icloud. Nu kom ik er niet helemaal uit of ik icloud kan gebruiken voor een permanente backup van mijn foto's ?!

Ik kom continue de photostream die voorzover ik het interpreteer meer gebruikt wordt voor tijdelijk delen tussen andere apparaten.

Concrete vragen:
- Is icloud te gebruiken voor permanente backup van mijn foto's en hoe ?
- welke programma's kan ik het beste gebruiken om al mijn foto's(/data) van mijn externe harde schijf in 1 keer naar de cloud te zetten.
- heeft dit invloed op mijn opslag ruimte in de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 21-04 13:14
Ik heb een vaag probleem met de Agenda te syncen met iCloud.

Ik heb een MBA 11 inch en een 2011 model MBP en een imac. Allen draaien 10.9.5 (air is hoger) en op de Air en de Pro synct de agenda zonder problemen.

Op de iMac daarentegen daar staat de Agenda uit, en als ik hem aanzet bij het iCloud scherm dan gaat hij even denken / configureren en dan gooit hij het vinkje weer gewoon uit.

Heb alles al geprobeerd zoals uitloggen/inloggen, nieuwe agenda aanmaken om te syncen, iemand hier een idee?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• SpoekGTi
  • Laatst online: 21-04 13:14
SpoekGTi schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:04:
Ik heb een vaag probleem met de Agenda te syncen met iCloud.

Ik heb een MBA 11 inch en een 2011 model MBP en een imac. Allen draaien 10.9.5 (air is hoger) en op de Air en de Pro synct de agenda zonder problemen.

Op de iMac daarentegen daar staat de Agenda uit, en als ik hem aanzet bij het iCloud scherm dan gaat hij even denken / configureren en dan gooit hij het vinkje weer gewoon uit.

Heb alles al geprobeerd zoals uitloggen/inloggen, nieuwe agenda aanmaken om te syncen, iemand hier een idee?
En de oplossing.....ben een partij aan het stoeien geweest maar gevonden.

De console log meldde dat de CalDav het volgende deed:

A. Andere itunes id? 8)7
B. Password zero character....maar goed geen popup hoe en wat.

Wat schijnbaar is bij Agenda net als bij Mail is dat je bij de Voorkeuren ook nog een tabje Account hebt en daar stond een heel andere Apple ID (ook van die beste man) ingevuld.

Die account verwijderd, daarna bij iCloud Agenda aangezet en .........wederom werd de foutieve CalDav account toegevoegd aan Agenda.....

Wederom verwijderd, daarna iCloud gedisabled en de Mac gereboot, iCloud aangezet en Presto het werkt.

Kost een uur maar goed logica was even ver te zoeken.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-04 19:00

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

djwb schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 06:58:
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in de nieuwe icloud. Nu kom ik er niet helemaal uit of ik icloud kan gebruiken voor een permanente backup van mijn foto's ?!

Ik kom continue de photostream die voorzover ik het interpreteer meer gebruikt wordt voor tijdelijk delen tussen andere apparaten.

Concrete vragen:
- Is icloud te gebruiken voor permanente backup van mijn foto's en hoe ?
- welke programma's kan ik het beste gebruiken om al mijn foto's(/data) van mijn externe harde schijf in 1 keer naar de cloud te zetten.
- heeft dit invloed op mijn opslag ruimte in de cloud.
Het is te gebruiken als permanente backup van je foto's op 2 manieren:

1. iCloud Drive gebruiken, dat is zegmaar Dropbox van Apple. Zit sinds Yosemite erin en is in de finder gewoon linksboven in het favourites menu in de finder.
2. iCloud Photo Library / Fotobibliotheek gaan gebruiken op je iPhone. Dan kan je via beta.icloud.com op dit moment je foto's uploaden of vanaf 10.10.3 komt de applicatie 'Photos' erbij. Die synct dan al je foto's meteen naar de cloud als je zou willen. Heb het zelf (heb dev account) een paar dagen geleden dit in gebruik genomen om eens te testen en het werkt wel goed. Wel een hoger storage abonnement moeten nemen want de 5GB is niet genoeg. Het voordeel van deze manier is dat je per device kan aangeven of je alleen thumbnails op je device wil of alle originelen. Voor je Mac kan je makkelijk de originelen nemen maar op de iPhone/iPad gewoon alleen de thumbnails. Als je de foto wil bekijken dan download hij het origineel van iCloud (zowel foto als video) en op die manier bespaart het je enorm veel ruimte. Een library van 14.000 foto's en 600 filmpjes van kleine 70GB neemt nu nog maar 3,4 Gb op mijn iPad. Je moet alleen even wachten op 10.10.3 of via de icloud website beginnen.

Het beste kan je gewoon iCloud Drive gebruiken in de Finder om al je data in te zetten (of het equivalent van Windows (zie hier) en dan werkt het gewoon zoals Dropbox

En ja het heeft allemaal invloed op je storage. Je zal dus ongetwijfeld ruimte moeten bijkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 16:00
Bedoel je dan de iPhoto library (of straks de Photos library) te zetten op de iCloud drive i.p.v. in de map afbeeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Weet iemand of bij gebruik iCloud Photo Library standaard op de mac de foto's blijven staan? Zodat de library net zoals ik nu doe ook gebackupped kan worden door externe tools zoals Crashplan? Ik ga echt niet op 1 paard wedden met mijn foto's. En als het zo is dat volle resoluties alleen in iCloud staan en niet zijn te backuppen met tools dan heb ik daar persoonlijk een probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironic6925
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-04 14:09
Ik wil iCloud ook gaan gebruiken als data-opslag ter vervanging van mijn WD. Ik overweeg het 1 TB abbonnement. Dit kost nu 120 euo per jaar en voor mij meer dan toereikend. Ik gebruik een MAC en kan dus Finder gebruiken om bestanden over te zetten. Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als de iCloud map meer data gaat bevatten dan mijn Mac aan opslag heeft. Mijn Mac heeft een 256 GB sdd en ik heb ongeveer 500 GB aan data over te zetten. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 12-04 12:40
Kijk eens naar ExpanDrive. Hiermee kun je onder andere je iCloud mounten als een USB disk zodat dit geen probleem geeft. Ik denk er zelf aan om dit in combinatie met een Office365 abonnement te gaan doen. Via rsync/rdiff-backup dan een backup maken van m'n disk.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste