Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
We gebruiken mobile me nu vooral om de agenda tussen mij en mijn vrouw te sychen. Dat werkt momenteel prima, dus ik twijfel nog om te switchen. Sowiezo heb ik nog een jaar Mobile me betaald dus ik ben wat huiverig om te switchen. Temeer omdat ikzelf (nog) een iPhone 3 heb en me dus af vraag of icloud uberhaubt ondersteund wordt door mijn iPhone.
Ik vind het jammer dat apple geen duidelijk stappenplan heeft om je conversie door te voeren.
Ze introduceren een nieuwe dienst, zonder echt duidelijk te maken aan de gebruikers van de oude dienst hoe dit het beste op te pakken is.
http://support.apple.com/kb/HT4597
Hier worden alle gevolgen, problemen, oplossing e.d. voor de overgang van MobileMe users naar iCloud uitgelegd. (Zoals het verdwijnen van iWeb, Gallery en iDisk)
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Apple hanteert inderdaad een geld terug policy op het moment dat iCloud live gaat. Het komt neer op $ 0,27 per dag van je mobile me abonnement dat je niet gebruikt hebt nadat je overstapt op iCloud.Verbal_Kint schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:55:
Volgens mij kan je geld terug krijgen als je je familypack zo laat hebt gekocht.
Op mijn iPhone 4 (iOS 5b5) staan beide aan!

Verwijderd
Hier kwam ik dus ook achter nadat ik lion erop had gezet, is er niet een andere mogelijkheid? (wellicht een oudere beta ofzo?)jvsjmedia.nl schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:45:
Ben zelf iOS developer, en draai Lion, maar vind het dom dat ik nu geen iCloud kan testen, maar perse een BETA release moet hebben daarvoor .. Waarvoor je dus eerst een OSX ontwikkelaar moet zijn ..
Verwijderd
Zie dat er alweer een beta 7 iCloud is..
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 11:46 ]

- iWeb
Het publiceren van je eigen website zal dus afvallen. Gezien het feit dat iCloud een niet betalende dienst is in tegenstelling tot het huidige Mobile-me is dit enigszins begrijpelijk. We zullen het hele gebeuren dus nu bij een externe partij moeten onderbrengen. Het gebruik van iWeb is natuurlijk wel mogelijk mits je over de software beschikt.
- Gallery
Ik neem aan dat photostream dit element vervangt. Alhoewel er natuurlijk veel concurrentie op dit gebied is, Picasa, Flickr etc. Vindt ik galery toch een hele mooi vormgeving hebben.
- iDisk
Werkt in mijn ervaring prima, maar ook hier niet getreurd. we hebben dropbox nog ( wel gelimiteerd aan gb tenzij je extra betaald of andere wegen bewandelt) Zal dit element dan echt helemaal verdwijnen ? hoe moet je dan ooit je 5gb volrkijgen met documenten e.d ?
Het zijn die kleine dingen waar ik altijd blij van wordt, zo is Back to my Mac en sync 1 van de belangrijkste onderdelen voor mij.
- Share Screen
Heerlijk om vanaf mijn MBA een kijkje te kunnen nemen op het beeldschem van mijn iMac of even iets op te zoeken wat ik net niet bij me had, een werkelijk onmisbare tool.
- Sync services / Clean instal etc.
Wat gaat het toch altijd makkelijk op een nieuwe Mac, simpelweg even insignen op mobile-me en je dock, bookmarks, keychains, widgets en system settings werden 1 op 1 overgenomen. Erg jammer dat dit niet volledig meer wordt ondersteund.
What happens to the other sync services I use for my Mac?
Syncing of Mac Dashboard widgets, keychains, Dock items, and System Preferences will not be part of iCloud
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
'iTunes Match' Allows Both Streaming and Downloading of Music
Apple released a developer beta of the iTunes Match system this evening. The system is described by Apple as follows:
iTunes Match stores your complete music library in iCloud, allowing you to enjoy your collection anywhere, anytime, on any iPhone, iPad, iPod touch, or computer.
Insanely Great Mac provides this nice walkthrough video which shows you how the service works. It also shows that this is both a streaming and downloading service.
For the $25 yearly fee, iTunes Match will scan your existing iTunes music library and allow you to access it from any of your iTunes-linked Macs or iOS devices. Songs that already exist in Apple's iTunes music store will be streamed straight from Apple's master copy (at 256kbps bitrate) without a need to upload the songs yourself. Songs that don't exist in iTunes will be uploaded to iCloud. Either way, all your music (up to 25,000 songs) will be accessible from your various computers and iOS devices.
iOS 5 Music App streaming a song. iCloud button allows you to download locally.
What wasn't clear before is the fact that music can be either streamed or downloaded locally to any of your computers or devices. While the video only shows the service on a Mac, we've confirmed it works the same way on iOS devices. So, essentially, you will have instant access to your entire music library from all of your Macs, iPhones, iPads, or iPod touches for only $25/year. This ability on your iOS devices means your music library won't need to take up valuable space on the device itself, as long as you have some sort of internet connection.
iTunes Match is expected to launch alongside iOS 5 this fall.

http://www.youtube.com/watch?v=ydHiQ2krRnU
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Helaas kan ik deze mogelijkheid nergens terugvinden. Bestaat hier een workaround voor of heb ik pech en moet ik wachten totdat iCloud officieel in de lucht is?
Met MobileMe was dat in ieder geval niet mogelijk. Enige workaround die ik ken is een alias aanmaken (maar daar is bij iCloud ook nog weinig over bekend) met je goede emailadres.. Als ik jouw was zou ik gewoon een nieuwe account aanmaken bij de introductie van iCloud.DaMarcus schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:36:
Afgelopen weekend ben ik aan de slag gegaan met iOS 5 en zodoende ook met iCloud. Echter heb ik tijdens het aanmaken van een me.com-mailadres een typo gemaakt en wil ik graag mijn mailadres aanpassen.
Helaas kan ik deze mogelijkheid nergens terugvinden. Bestaat hier een workaround voor of heb ik pech en moet ik wachten totdat iCloud officieel in de lucht is?
Er is trouwens nieuws: alle bestaande iCloud back-ups worden a.s. [url="http://http://9to5mac.com/2011/09/18/as-icloud-and-ios-5-launch-nears-apple-plans-icloud-backup-reset-for-sept-22/"]donderdagavond tot vrijdagmorgen gewist[/url]. Geadviseerd wordt dan ook om geen back-up poging te doen die avond.
De dag erna verwacht men de GM van iOS5.On Thursday, September 22, the iCloud Backup data will be reset. Backing up to iCloud or restoring from an iCloud backup will be unavailable from 9 AM PDT – 5 PM PDT. If you attempt a backup or restore during this time, you will receive an alert that the backup or restore was not successful. After this reset, you will be unable to restore from any backup created prior to September 22. A full backup will happen automatically the next time your device backs up to iCloud.
Ik heb overigens ook nog een vraag. Heb nu een gloednieuwe MBA 13" binnen voor dagelijke werkzaamheden (aka studie, is geen testmachine), en wil hier graag mijn kalenders, contacten en mail op hebben. Aangezien ik al naar iCloud geswitcht ben kan ik niet zonder Lion bèta iCloud syncen.
Nu geeft de webbased iCloud serveradressen om hem handmatig te configureren, maar dat lijkt bij mij niet te werken. Iemand tips?
[ Voor 4% gewijzigd door JanvdVeer op 04-10-2011 23:52 . Reden: pica verwijderd ]
Hoe en waar kan ik ervoor zorgen dat dit @me.com adres ook een apart Apple ID wordt?
[ Voor 14% gewijzigd door SquareOne op 12-10-2011 20:56 ]
Tot nu toe is dat echt niet mogelijk. Dat is ook zoals Apple zelf 2 keer aangeeft tijdens het aanmaken; let op : je kunt dit niet achteraf wijzigen. Waarom heb je dan niet even dubbel gechecked?DaMarcus schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:36:
Afgelopen weekend ben ik aan de slag gegaan met iOS 5 en zodoende ook met iCloud. Echter heb ik tijdens het aanmaken van een me.com-mailadres een typo gemaakt en wil ik graag mijn mailadres aanpassen.
gewoon nee.
Verwijderd
Vraagt me ook afBrm-G schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:54:
Ik heb nu iOS 5 op m'n iPhone en het ziet er allemaal leuk uit. Bij iCloud heb ik zojuist bij m'n account @gmail.com --> e-mail aangevinkt daarvoor had ik een @me.com adres nodig dus daar heb ik even een @me.com adres ingevuld. Nu staat er bij geavanceerd dit @me.com email adres , maar het is verder geen apart Apple ID. Op iCloud.com kan ik met zowel m'n gmail als @me adres inloggen en dan kom ik beide uit op het @gmail.com icloud adres uit...
Hoe en waar kan ik ervoor zorgen dat dit @me.com adres ook een apart Apple ID wordt?
Ik krijg Find my mac maar niet aan de praat op mijn MBA. Software updates gedaan, Mobile me overgezet naar iCloud ( op mijn iMac) en daar werkt alles perfect.
Hier een vreemde melding.
MBA is geüpdate naar Lion vanaf SL ( bij bootup is er een " Recovery HD " aanwezig )

[ Voor 22% gewijzigd door Greatsword op 13-10-2011 01:02 ]
Maakt die dan onderscheid? Of gooit ie alles bij elkaar inclusief de muziek e.d.?
Vage instructies.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
In finder vindt je dan je andere Mac terug.
Ik heb bij het aanmaken van mijn @me.com adres twee keer de waarschuwing gehad dat ik dat adres niet kon veranderen... Dat lijkt me dan wel duidelijk dat het niet kan.DaMarcus schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:36:
Verwijderd
Ja hij gaat alles samengooien,maar je kan per device zelf selecteren wat je wil syncen met de cloud,wat ik mij afvraag is hoe iMessage werkt met 1 account op verschillende devices?DefLite schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 01:19:
Weet iemand wat er gebeurt met 2 iPhones in 1 cloud?
Maakt die dan onderscheid? Of gooit ie alles bij elkaar inclusief de muziek e.d.?
Ik heb twee i-phones die ieder een aparte apple-ID hebben en een eigen icloud. Nu wil ik alleen de agenda's sychroniseren kan dit dan? Of moet ik beide i-phones aan 1 id koppelen met 1 icloud?
Ik ben ook heel erg benieuwd naar een antwoord hierop. Heb een apple id op een gmail account. Bij toevoegen van iCloud een gratis @me.com adres aangemaakt. Nu zou ik het liefste dat adres ook als mijn apple-id gebruiken. Maar in het beheer van mijn apple id kan ik dat @me.com adres niet invullen als apple-id. Het @me.com adres staat daar wel als secondary email aangegeven.Brm-G schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:54:
Ik heb nu iOS 5 op m'n iPhone en het ziet er allemaal leuk uit. Bij iCloud heb ik zojuist bij m'n account @gmail.com --> e-mail aangevinkt daarvoor had ik een @me.com adres nodig dus daar heb ik even een @me.com adres ingevuld. Nu staat er bij geavanceerd dit @me.com email adres , maar het is verder geen apart Apple ID. Op iCloud.com kan ik met zowel m'n gmail als @me adres inloggen en dan kom ik beide uit op het @gmail.com icloud adres uit...
Ik ben bang dat als ik dat @me.com emailadres verwijder, dat ik niet meer de mogelijkheid heb om op basis van dat emailadres een losse iCloud account aan te maken (waarmee dat @me.com emailadres wel je apple id wordt).
Toch niet zo handig allemaal van Apple.
Daar zeg je wat... hier had ik nog niet eens over nagedacht. Mensen die hier al iets over kunnen zeggen? (de iPad van mijn vader zit ook op mijn account, niet handig als hij dan al "mijn" messages krijgt, of dat we dus zelfs niet verschillende messages naar elkaar kunnen sturen).Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 08:48:
[...]
wat ik mij afvraag is hoe iMessage werkt met 1 account op verschillende devices?
EDIT: dit gaat dus inderdaad niet werken, de devices horen bij de persoon met het account. Niet handig voor huishoudens die met 1 account werken...
EDIT2: het gaat wel werken, want je kan voor iCloud een aparte account aanmaken onafhankelijk van iTunes account. Dus huishouden met gezamelijke iTunes (aankopen) account gebruikt verschillende iCloud accounts http://support.apple.com/kb/HT4895
[ Voor 29% gewijzigd door dcl! op 13-10-2011 11:27 ]
Mijn imac synct nu alles met google. Dit komt komt niet over via icloud, enkel als je alles terug manueel aanmaakt synct hij afspraken en contacten .
Muziek werkt niet, geen idee waarom maar nieuw aangekochte muziek word niet gesynct, al een hele tijd aan het zoeken hoe precies in te stellen en al talloze instellingen aangepast maar niks werkt.
icloud.com is traag, kalander ging zelfs 1 keer helemaal niet open .
Heb verschillende apple id's en daar kan icloud helemaal al niet mee omgaan.
Photo stream en documenten werken wel en is heel handig .
Al met al wat teleurgesteld .
Omdat jullie het op een PC / laptop deden en ik het op een iPhone deed tijdens een hoorcollege?RnB schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 06:12:
[...]
Ik heb bij het aanmaken van mijn @me.com adres twee keer de waarschuwing gehad dat ik dat adres niet kon veranderen... Dat lijkt me dan wel duidelijk dat het niet kan.
Ik had op dat moment beta 7 draaien. En nee, ik heb niet zo'n waarschuwing gehad.
Ik had twee iClouds: één voor apps met tegoed in de App Store en één MobileMe-account. Ik wilde mijn iTunes-account gaan gebruiken en MobileMe slechts nog voor e-mail.
Echter: dit is zo'n gezeur en gedonder met syncen geworden, dat ik genoodzaakt ben om het MobileMe-gebeuren als iCloud voort te zetten en mijn iTunes-account te behouden voor app-aankopen.
Het liefst had ik het in één, zoals meerderden, maar dat gaat hem niet worden begreep ik.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik heb op mijn iphone en ipad hetzelfde account. Wanneer ik een bericht stuur op mijn iphone staat 2 seconden later deze ook op mijn ipaddcl! schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:02:
[...]
Daar zeg je wat... hier had ik nog niet eens over nagedacht. Mensen die hier al iets over kunnen zeggen? (de iPad van mijn vader zit ook op mijn account, niet handig als hij dan al "mijn" messages krijgt, of dat we dus zelfs niet verschillende messages naar elkaar kunnen sturen).
EDIT: dit gaat dus inderdaad niet werken, de devices horen bij de persoon met het account. Niet handig voor huishoudens die met 1 account werken...
Ik vind Snow Leopard gewoon prima werken, maar voel me bijna genoodzaakt om te upgraden op deze manier.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Als ik me niet vergis hebben ze ook met iCloud in combinatie met Lion geadverteerd voordat Lion uitkwam.
Thnx voor de terugmelding, dat werkt dus eigenlijk zoals het hoort. Maar via de apple site begrijp ik nu dat het mogelijk is om verschillende iCloud accounts aan te maken, die onafhankelijk van je iTunes (aankopen account) werkt. Daarmee kan je dus toch weer verschil maken tussen de verschillende devices in 1 huishouden. Wat mij betreft problem solved.karsw84 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:51:
[...]
Ik heb op mijn iphone en ipad hetzelfde account. Wanneer ik een bericht stuur op mijn iphone staat 2 seconden later deze ook op mijn ipad
Ook lees ik dan weer iets over Itunes Match. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit nu exact werkt. Ik vindt het namelijk wel een ideale optie omdat ik erg veel muziek luister op zowel, mijn iphone 4, ipad 2 en macbook!
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.
Dit vraag ik me nu dus ook af. Als ik bij 'Store' kijk, dan kan ik daar alleen Apps en Boeken aanzetten. En dus geen muziek!nalufrank schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:31:
Afgelopen uren heb ik lekker zitten klooien en kijken naar iCloud. Nu snap ik alles wel goed, kheb het vrij simpel allemaal ingesteld hier zonder mobileme gedoe. Maar nu is mij alleen niet precies duidelijk hoe hij nu muziek synchroniseert?.. Want als je kijkt bij de instellingen zie je van alles staan dat hij synchroniseert maar geen muziek, welke afspeel lijsten enzo? Of is dit puur en alleen in iTunes op je Mac in te stellen?..
verder vind ik iCloud bijzonder overzichtelijk.. als je iCloud Mail en Gmail naast elkaar open zet, dan is Gmail eigenlijk een grote puinhoop.
Verwijderd
Mis ik iets of is die optie er gewoon niet?
Verwijderd
raar want dat heb ik wel.EvtK schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:39:
Wat ik gewoon niet snap, is waarom je een @me.com emailadres niet als primair kan instellen in je apple-id.
ik heb het @me.com adres aangemaakt op het moment dat ik IOS5 mijn iCloud activeerde. Dat deed ik echter onder mijn bestaande apple-id.. Ik heb dus geen nieuw iCloud account aangemaakt op basis van een nieuw apple-id..
had ik dat nu maar wel gedaan
Verwijderd
Hier precies hetzelfde verhaal. Denk toch echt een bug.Destianto schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 00:54:
Iemand enig idee wat hier aan de hand is ?
Ik krijg Find my mac maar niet aan de praat op mijn MBA. Software updates gedaan, Mobile me overgezet naar iCloud ( op mijn iMac) en daar werkt alles perfect.
Hier een vreemde melding.
MBA is geüpdate naar Lion vanaf SL ( bij bootup is er een " Recovery HD " aanwezig )
[afbeelding]
[afbeelding]
Schijnen meer mensen last van te hebben, inclusief ikBartjeee schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:36:
[...]
Hier precies hetzelfde verhaal. Denk toch echt een bug.
Oplossing:
https://discussions.apple.../3373829?start=0&tstart=0Run Disk Utility, and Verify Disk.
You will likely notice errors that require you to reboot to the Recovery Partition, and run Disk Utility from there, to "Repair Disk".
After running Repair Disk, reboot to the main partition, and run Repair Permissions from Disk Utility.
Then install the Recovery System Update again.
I bet your problem will be solved.
Als zelfs dat niet werkt en je heb geen Recovery HD (zoals in mijn geval). Installeer dan Lion opnieuw vanaf disc over je huidige 10.7.2. Al je bestanden blijven bewaard, hij maakt dan tijdens de installatie wel een Recovery HD aan. Inmiddels weer geupdate naar 10.7.2 en alles werkt!
[ Voor 16% gewijzigd door PBP op 13-10-2011 16:43 ]
Tijdens de eerste bootup, bestanden kopiëren met migratie assistent en nu werkt het gelukkig wel. (wel een hoop gedoe voor 1 feature)
Nu een probleem met mijn ipod touch 2G (fw 4.0) . Voorheen kon ik ook via Mobile me > Find my iphone, mijn ipod touch 2G vinden. Ik begrijp dat IOS 5 enkel ondersteunt wordt voor 3de generatie iphones en touches.
Maar is mij nu deze functionaliteit afgenomen ? Ik bedoel de functie zit nog steeds in mijn IOS4. Het is een beetje tegenstrijdig want de app geeft het volgende aan:
REQUIREMENTS:
• iOS 5 or OS X Lion v10.7.2 is required for iCloud users (iOS 3.1.3 or later is required for MobileMe users).
Iemand die het voor mekaar heeft gekregen?
Er is dus geen technische reden om het niet in Snow Leopard te doen. Immers, Windows 7 kan het met een programmatje installeren ook. Nee, het blijft een verkapte poging om mensen te laten overstappen op Lion.RnB schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:56:
Ik denk dat je iCloud gewoon kan zien als een nieuwe feature van OSX. Net als Launchpad en Mission Control. Daar heb je dus de nieuwe OSX voor nodig.
Als ik me niet vergis hebben ze ook met iCloud in combinatie met Lion geadverteerd voordat Lion uitkwam.
Krijg de melding dat mijn wachtwoord onjuist zou zijn!
Verwijderd
Klopt, ook ik heb hier problemen mee. Verder werken alle agenda items (incl. subscribed) goed behalve 1 subscribed agenda niet. De weergave op mijn MBP is goed alleen deze wordt niet correct gesyncd met mijn iPhone. Ik koppel het allemaal maar even aan tijdelijke migratie problemen en verwacht dat dit na het weekend wel opgelost is.mikevdzanden schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:07:
Gigantisch veel mensen schijnen last te hebben dat de iCloud Mail eruit ligt. Bij mij ook het geval. Mijn iMac heeft geen probleem, maar mn Macbook, ipad en iPhone doen helemaal niets!
Krijg de melding dat mijn wachtwoord onjuist zou zijn!

Ik denk dat Apple nog iets moet repareren... en verder zal ik maar even afwachten
Launching containers into space
Iemand al enig idee? Had gehoopt dat dit wel zou lukken. Ik ga morgen bezig met een onderzoek waar ik een aantal foto's moet maken, dit zou erg handig zijn omdat iemand anders dan meteen toegang heeft tot de foto's.Alcides schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 17:45:
Photostream heb ik ook eindelijk aan de praat gekregen, alleen snap ik niet hoe je foto's die je met je iphone maakt meteen in dat album krijgt, of hoe je ze na de photostream album verplaatst? Nu kan ik alleen foto's van me mac op photostream zetten en op de iphone bekijken, maar niet andersom.
Iemand die het voor mekaar heeft gekregen?
Alleen als ik nu een foto maak verschijnt die niet in de photostream.
Zie even de Apple website of de specifieke functies van iCloud. Het gaat om documenten van apps zoals "Pages/Numbers enz." de Office varianten van Apple.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:05:
Ik heb net iCloud voor Windows geïnstalleerd, maar ik zie daarin geen mogelijkheid om documenten te synchroniseren. Het synchroniseren van documenten is juist waarvoor ik iCloud wilde gebruiken.
Mis ik iets of is die optie er gewoon niet?
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.
Verwijderd
iMessage
Het is mogelijk om op meerdere devices met 1 iCloud account iMessage te gebruiken, en de berichten niet op alle devices weer te geven. Je kunt een e-mailadres/telefoonnummer instellen om te gebruiken voor iMessage. Dit vind je bij Instellingen -> Berichten
GMail/Hotmail en iCloud-mail
Contacten, agendapunten en mail kan niet tussen deze 2 gesynced worden. Dit komt omdat GMail, Hotmail en iCloud het zelfde idee hebben: sharen van gegevens. Je zal dus een keuze moeten maken tussen GMail/Hotmail of iCloud. iCloud is wel de snelste oplossing: namelijk direct (duurt max 10 seconden voor de updates) Je kunt ook GMail of Hotmail op je iPhone, iPod, iPad of Mac instellen sinds iOS 5 en OSX Lion.
PhotoStream
Voor de iPod/iPhone geldt het dat zodra je een foto maakt, deze direct geupload wordt naar de stream. Na gelange de internetsnelheid, kan dit enige tijd duren. Bij mij duurde het maximaal een kwartier. Foto's die gemaakt worden zonder internetverbinding worden niet geupload.
Het is tevens niet mogelijk om foto's van je iOS device in de map PhotoStream te zetten. Je kunt ze wel kopiëren vanuit de stream. De foto's blijven hier ook maar 30 dagen in staan. Je kunt vanaf je Mac wel foto's in de Stream zetten. Foto's kunnen ook NIET uit de stream verwijderd worden.
Muziek in de Cloud/iTunes Match
is niet beschikbaar in Nederland. Wanneer het hier wel beschikbaar komt weet ik niet.
Documenten in de iCloud
Ga ik nog uitzoeken hoe dat precies werkt. Houdt dit topic daarvoor in de gaten! (En ook de TS)quote: http://apple.comDocuments in the Cloud. And on your Mac or PC.
iCloud makes it easy to move Pages, Keynote and Numbers documents between your computer and your iOS devices. Just sign in to icloud.com/iwork in any modern web browser, and all your iWork for iOS documents will be there — complete with your most recent edits. Click a document to download it in iWork ’09, Microsoft Office or PDF format. You can also drag and drop any iWork ’09 or Microsoft Office document from your computer into one of the the iWork apps on icloud.com, and it automatically appears on all your iOS devices, ready for you to review, edit or present.
[ Voor 16% gewijzigd door Mastha-Hacker op 14-10-2011 00:34 . Reden: info toegevoegd over documenten ]
Bedankt, een aantal dingen zijn wel duidelijk nu.Mastha-Hacker schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:19:
Ga ik nog uitzoeken hoe dat precies werkt. Houdt dit topic daarvoor in de gaten! (En ook de TS)
Alleen photostream wil nog steeds niet vlotten.
Worden alleen de foto's die je maakt wanneer je op wifi bent aangesloten geupload? Of ook via je mobiele data abbo? Ik heb net op mijn wifi netwerk en met mijn mobiele abbo een foto gemaakt en het wil bij allebei niet uploaden (of in de map photostream opslaan) Hij kan wel foto's die ik met de mac in photostream zet downloaden op mijn iphone.
Wifi of 3G maakt geen verschil. Staan ze er na een kwartier nog niet in dan? Het kan een kwartier tot n half uur duren..Alcides schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:42:
[...]
Bedankt, een aantal dingen zijn wel duidelijk nu.
Alleen photostream wil nog steeds niet vlotten.
Worden alleen de foto's die je maakt wanneer je op wifi bent aangesloten geupload? Of ook via je mobiele data abbo? Ik heb net op mijn wifi netwerk en met mijn mobiele abbo een foto gemaakt en het wil bij allebei niet uploaden (of in de map photostream opslaan) Hij kan wel foto's die ik met de mac in photostream zet downloaden op mijn iphone.
Nee, zelfs foto's die ik gister heb gemaakt staan er niet op. Ik heb bij de icloud instellingen photostream wel aan staan. Ik ontvang ze ook op mijn iphone, maar het uploaden naar photostream wil nog steeds niet. Kan er ook niet veel over vinden op het internet.Mastha-Hacker schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 01:22:
[...]
Wifi of 3G maakt geen verschil. Staan ze er na een kwartier nog niet in dan? Het kan een kwartier tot n half uur duren..
Verwijderd
Zo ver was ik, ik heb Pages op mijn iPhone 4. De documenten daarvan komen ook netjes op iCloud.com te staan, maar met de iCloud software voor windows kan ik ze niet downloaden.nalufrank schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:01:
[...]
Zie even de Apple website of de specifieke functies van iCloud. Het gaat om documenten van apps zoals "Pages/Numbers enz." de Office varianten van Apple.
In Windows moet ik dan zelf naar iCloud.com om ze te downloaden, te bewerken en vervolgens weer uploaden.
Ik had hoop dat iCloud een geïntegreerde Dropbox zou zijn, maar helaas niet voor Windows.
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Waarom zou dat uitmaken? Je extern IP-adres zal hetzelfde zijn bij zowel via DHCP als statisch toegewezen adressen.Step schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:37:
Mijn drie Mac's worden gezien door iCloud bij Find My iPhone. Alleen mijn MacBook Pro wordt gelocate, mijn iMac en mijn Mac Mini (statisch IP ingesteld) worden niet gevonden. Ik krijg het idee dat het dus komt door statisch IP.
Mastha-Hacker, super bedankt voor je duidelijke post!Mastha-Hacker schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:19:
iMessage
Het is mogelijk om op meerdere devices met 1 iCloud account iMessage te gebruiken, en de berichten niet op alle devices weer te geven. Je kunt een e-mailadres/telefoonnummer instellen om te gebruiken voor iMessage. Dit vind je bij Instellingen -> Berichten
Instellen emailadres of tel.nr.: zou je per device ook een apart adres of tel.nr. kunnen instellen? Of moet ik toch naar de oplossing met een aparte iCloud account toe.
Dat lijkt alleen te werken als je WiFi aan staat. Misschien ook dat deze zelfs verbonden moet zijn. Volgens mij bepalen ze je positie middels de WiFi access points in de buurt.Step schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:37:
Mijn drie Mac's worden gezien door iCloud bij Find My iPhone. Alleen mijn MacBook Pro wordt gelocate, mijn iMac en mijn Mac Mini (statisch IP ingesteld) worden niet gevonden. Ik krijg het idee dat het dus komt door statisch IP.
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Of moet ik hiervoor op mijn mac ook meerder useracounts aanmaken? Dit wil nml niet.
Je kunt dus per device een apart adres of tel.nr instellen. Je kunt ook meerdere adressen hangen aan 1 apparaat. Je kunt dus 1 iCloud account gebruiken.dcl! schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:41:
[...]
Mastha-Hacker, super bedankt voor je duidelijke post!
Instellen emailadres of tel.nr.: zou je per device ook een apart adres of tel.nr. kunnen instellen? Of moet ik toch naar de oplossing met een aparte iCloud account toe.
Correct! Zelfs al heb je geen internet, en heb je geen wifi-verbinding, dan kan nog de positie bepaald worden als er wifi-punten in de buurt zijn.--MeAngry-- schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:46:
[...]
Dat lijkt alleen te werken als je WiFi aan staat. Misschien ook dat deze zelfs verbonden moet zijn. Volgens mij bepalen ze je positie middels de WiFi access points in de buurt.
Je kunt maar 1 iCloud account gebruiken per mac-useraccount. Je zult dus meerdere useraccounts moeten aanmaken op je Mac.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:08:
Is het mogelijke op twee iCloud accounts op 1 mac in te stellen. Ik wil nml photostream gebruiken voor mijzelf en mijn vriendin. Beide hebben eigen iCloud account.
Of moet ik hiervoor op mijn mac ook meerder useracounts aanmaken? Dit wil nml niet.
https://discussions.apple.../3264439?start=0&tstart=0
Alleen onder IE met me.com/mail. iCloud heeft icloud.com... Heb jij daar zelf ook last van dan?EvtK schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:21:
tjonge jonge.. 'drafts' saving werkt voor geen meter in iCloud mail. ik lees op apple forums dat deze problemen al heel lang bekend zijn... hadden ze daar niet even wat aan kunnen doen? slecht verhaal.
https://discussions.apple.../3264439?start=0&tstart=0
yep! ik heb nooit me.com/mail gebruikt. Heb een me.com adres aangemaakt bij iCloud registratie. Echt irritant hoor, hij saved regelmatig drafts die vervolgens niet verwijderd worden als je email verstuurd. Ook al een keer gehad dat de mail waarin je aan het typen bent ineens wordt leeggeveegd (tijdens saven van draft).Mastha-Hacker schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:22:
[...]
Alleen onder IE met me.com/mail. iCloud heeft icloud.com... Heb jij daar zelf ook last van dan?
Ik kan in iTunes instellen dat ik mijn Outlook agenda via iCloud wil synchroniseren. Het synchroniseren via de exchangeserver zet ik dan uit, anders heb ik alles dubbel in mijn agenda staan. Tot daar gaat alles goed, maar wat gebeurt er als iemand een afspraak in mijn agenda zet terwijl mijn computer (en dus ook Outlook) uitstaat. Komt die afspraak via iCloud in mijn agenda terecht, of kan dat alleen zolang ik via de exchangeserver blijf synchroniseren?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ik heb er al mee geexperimenteerd: iCloud werkt prima voor de uitwisseling van documenten tussen iPhones/iPads (mits dit documenten zijn van de iWork-programma's). Als je een document op je iPhone (bijvoorbeeld) wijzigt, en je opent het later op je iPad, zijn de wijzigingen automatisch doorgevoerd.Mastha-Hacker schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:19:
Documenten in de iCloud
[...]
Ga ik nog uitzoeken hoe dat precies werkt. Houdt dit topic daarvoor in de gaten! (En ook de TS)
Als je ook iWork op je Mac hebt werkt het (nog) niet zo. Op je Mac moet je het document via Safari op iCloud.com downloaden, bewerken en dan weer handmatig uploaden.
Apple heeft (blijkbaar) al een beta-versie van iWork voor de Mac uit, waar iCloud-support in zit. Hopelijk werkt het dan net zo als op je iPhone / iPad, en hopelijk komt dit ook snel uit.
Daar zie ik ook naar uit! De integratie van de verschillende programma's is echt briljant en bijzonder netjes uitgewerkt.tpas schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:55:
Apple heeft (blijkbaar) al een beta-versie van iWork voor de Mac uit, waar iCloud-support in zit. Hopelijk werkt het dan net zo als op je iPhone / iPad, en hopelijk komt dit ook snel uit.
Ik heb het nu zo ingesteld dat mijn iTunes-account nu iCloud is en een nieuw e-mailadres van Me.com heeft. Daarnaast heb ik MobileMe omgezet naar iCloud maar laat ik deze slechts voor mail gebruiken.
Klopt het dat ik de mail van MobileMe door kan laten sturen naar het iCloud-adres?
Ook al is het onhandig, het gaat dan zo:
Iemand stuurt naar mijn Telfort-adres een e-mail (heb ik al járen) en ik ontvang dat nu op MobileMe. Als ik het laat doorsturen, zou ik het op mijn iCloud Me-adres ontvangen. Klopt dit?
Ik weet dat het een omweg is en wellicht wat onhandig. Zeker omdat ik bij MobileMe ook nog eens 20GB krijg i.p.v. 5GB. Maar het is toch maar voor de opslag. Verder gebruik ik eigenlijk liever mijn iTunes/iCloud voor alle Apple zaken. Langzaamaan laat ik het MobileMe-adres (wat voornaam@me.com was) maar vallen. Jammer!
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Zodra je Exchange niet meer gebruikt voor het synchroniseren van je Outlook agenda, komen er ook geen agenda punten meer bij die iemand anders erin zet. Tenzij diegene het agenda punt in jouw iCloud zet..argro schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:15:
Thans synchroniseer ik mijn agenda op de iPad via een MS-exchange-server. Hiermee synchroniseer ik mijn (zakelijke) Outlook-agenda met de iPad. Hoe werkt e.e.a. als ik de agenda niet meer via de exchangeserver laat lopen, maar via iCloud?
Ik kan in iTunes instellen dat ik mijn Outlook agenda via iCloud wil synchroniseren. Het synchroniseren via de exchangeserver zet ik dan uit, anders heb ik alles dubbel in mijn agenda staan. Tot daar gaat alles goed, maar wat gebeurt er als iemand een afspraak in mijn agenda zet terwijl mijn computer (en dus ook Outlook) uitstaat. Komt die afspraak via iCloud in mijn agenda terecht, of kan dat alleen zolang ik via de exchangeserver blijf synchroniseren?
interessant ik zie die optie nergens.. hoe doe je dat?argro schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:15:
Ik kan in iTunes instellen dat ik mijn Outlook agenda via iCloud wil synchroniseren.
Verwijderd
Oorspronkelijk geplaatst door BBE TheOne
he,
vraagje ik heb nu alles geupdated en geinstaleerd en nu heb ik dus een imac, ipad, en iphone die ik met icloud wil synchroniseren... imac en ipad werkt goed bv als ik een agendapunt aanmaak op me ipad komt ie in me ical van imac te voorschijn en andersom ook maar niet in me iphone??? iemand?
wel als ik een foto maak met me iphone komt ie in me fotostream terecht.
en ook zoals bladwijzers synchroniseert ie niet naar de iphone??
kan iemand AUB helpen word echt gek hier!!
waarom wil die iphone nou niet goed sychroon lopen met me ipad en imac?
waarom werkt het allemaal wel op mijn ipad en imac en niet op mijn iphone?
bv:
als je op een van de 3 dingen een agenda punt aanmaakt in bv ical dan moet die agenda punt tog ook op die andere 2 dingen komen te staan?
dat werkt perfect met ipad en imac maar het komt niet in de iphone te staan?
wat doe ik verkeerd snap het echt niet heb alles al geprobeerd!
ik gebruik mijn oude @me adress van mobileme is dat mischien een probleem?
moet ik alles opnieuw doen met een nieuw @me adress?
Ook die herinneringen app op de iPhone kan ik geen herindeling aanmaken?
gr theone
Er is geen filesharing zoals dropbox/sugarsync.
De 5gb dient enkel om je documenten (vanuit iwork) te bewaren of iOS5 backups te bewaren in the cloud?
Calendar is niet bruikbaar als je met meerdere mensen je agenda wil delen
Contacts is bruikbaar, maar Google kan hetzelfde.
Findmyiphone is niet echt een nieuwe feature.
Backtomymac? Nog niet gevonden want de MobileME in systemprefs werkt niet en het moet via daar gaan?
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Dat gaat via "Delen" Bestand en scherm aanvinken / instellen op beide macs.
Daarna in finder zie je het volgende.

Heb je alle schakelaars bij Instellingen -> iCloud aan staan?Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:48:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BBE TheOne
he,
vraagje ik heb nu alles geupdated en geinstaleerd en nu heb ik dus een imac, ipad, en iphone die ik met icloud wil synchroniseren... imac en ipad werkt goed bv als ik een agendapunt aanmaak op me ipad komt ie in me ical van imac te voorschijn en andersom ook maar niet in me iphone??? iemand?
wel als ik een foto maak met me iphone komt ie in me fotostream terecht.
en ook zoals bladwijzers synchroniseert ie niet naar de iphone??
kan iemand AUB helpen word echt gek hier!!
waarom wil die iphone nou niet goed sychroon lopen met me ipad en imac?
waarom werkt het allemaal wel op mijn ipad en imac en niet op mijn iphone?
bv:
als je op een van de 3 dingen een agenda punt aanmaakt in bv ical dan moet die agenda punt tog ook op die andere 2 dingen komen te staan?
dat werkt perfect met ipad en imac maar het komt niet in de iphone te staan?
wat doe ik verkeerd snap het echt niet heb alles al geprobeerd!
ik gebruik mijn oude @me adress van mobileme is dat mischien een probleem?
moet ik alles opnieuw doen met een nieuw @me adress?
Ook die herinneringen app op de iPhone kan ik geen herindeling aanmaken?
gr theone
je ne sais cacques
De 3GS werkt wel op iOS 5 en voor de verandering zijn de meeste handelingen een haartje sneller geworden, alleen het spotlight scherm links van het home screen stottert tevoorschijn. Dus een 3GS doet gewoon mee aan de cloud.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:45:
Geen iCloud op de 3G(s), dus als je je mobileme omzet dan houdt het op op je oude phone.
Hier stond achterhaalde informatie…
De 3G heeft inderdaad geen iCloud ondersteuning. Je kan denk ik wel gewoon je contacten, notities en mails synchroniseren via de mail instellingen op de 3G. Maar daar zou je naar moeten kijken.Schaapmed schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:01:
Kunnen mijn contacts nog wel syncen op mijn oude 3g als ik van MobileMe naar iCloud ga? Er staat bij de overgang dat je al je iOS devices naar 5 moet upgraden, nou kan dat wel op mijn iPhone 4 maar niet op de 3gdus vraag ik me af of ik dan wel MobileMe moet overzetten naar iCloud..
Vind het nog steeds onlogisch dat het onmogelijk is om een foto uit photostream te verwijderen.
[ Voor 8% gewijzigd door ZpAz op 15-10-2011 11:34 ]
Vooral in combinatie met iOS5: iemand kan foto's maken met je iPhone zonder de beveiligingscode te weten/gebruiken... is toch knap lullig als je gênante foto's niet kunt verwijderenZpAz schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:24:
[...]
Vind het nog steeds onlogisch dat het onmogelijk is om een foto uit photostream te verwijderen.
Behalve dan door de hele stream te verwijderen, maar zelfs dat werkt bij mij niet

Je kan inloggen op iCloud.com, dan linksboven op je naam drukken -> advanced -> reset photo stream.schooierd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:56:
[...]
Vooral in combinatie met iOS5: iemand kan foto's maken met je iPhone zonder de beveiligingscode te weten/gebruiken... is toch knap lullig als je gênante foto's niet kunt verwijderen.
Behalve dan door de hele stream te verwijderen, maar zelfs dat werkt bij mij niet.
Maar ik wil de mogelijkheid om een aantal foto's te verwijderen. Niet elk kiekje wat ik schiet hoeft naar al mijn apparaten gestuurd te worden.
Ik heb nog eens zitten denken. Als ik mijn @me.com adres als secundaire verwijder, koppel ik daar dan eigenlijk mijn @me.com appleid los van mijn bestaande id? Of verwijder ik permanent mijn @me.com adres? Als ik de boel loskoppel, zou ik er namelijk voor kunnen kiezen om mijn @me.com als enige id te gebruiken. Moet ik wel mijn aankopen opnieuw doen, maar dat is dan maar zo.EvtK schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:16:
[...]
Ik ben ook heel erg benieuwd naar een antwoord hierop. Heb een apple id op een gmail account. Bij toevoegen van iCloud een gratis @me.com adres aangemaakt. Nu zou ik het liefste dat adres ook als mijn apple-id gebruiken. Maar in het beheer van mijn apple id kan ik dat @me.com adres niet invullen als apple-id. Het @me.com adres staat daar wel als secondary email aangegeven.
'reset photo stream' werkt bij mij niet, om een of andere vage reden.ZpAz schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:59:
[...]
Je kan inloggen op iCloud.com, dan linksboven op je naam drukken -> advanced -> reset photo stream.
Maar ik wil de mogelijkheid om een aantal foto's te verwijderen. Niet elk kiekje wat ik schiet hoeft naar al mijn apparaten gestuurd te worden.
Het kunnen verwijderen van individuele foto's is idd wenselijk.
He? Dus als je even geen bereik hebt terwijl je een foto maakt (of bij een iPod touch, buiten de wifi bent) dan komt een foto niet in photostream en ook niet meer op een later moment?Mastha-Hacker schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:19:
PhotoStream
Voor de iPod/iPhone geldt het dat zodra je een foto maakt, deze direct geupload wordt naar de stream. Na gelange de internetsnelheid, kan dit enige tijd duren. Bij mij duurde het maximaal een kwartier. Foto's die gemaakt worden zonder internetverbinding worden niet geupload.
Dat is toch niet erg hoog "It Just Works" gehalte.
Dat klopt ook niet, ik had iOS 5 beta 7 in gebruik tijdens mijn vakantie in het buitenland en daar heb ik geen internetverbinding gehad. Alle foto's die ik daar gemaakt heb staan ondertussen gewoon in m'n photostream.Jasper Janssen schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:24:
[...]
He? Dus als je even geen bereik hebt terwijl je een foto maakt (of bij een iPod touch, buiten de wifi bent) dan komt een foto niet in photostream en ook niet meer op een later moment?
Tesla Model Y RWD (2024)
It just worksJasper Janssen schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:24:
[...]
He? Dus als je even geen bereik hebt terwijl je een foto maakt (of bij een iPod touch, buiten de wifi bent) dan komt een foto niet in photostream en ook niet meer op een later moment?
Heb het net geprobeerd, foto's die in flight modus worden gemaakt worden later (via wifi) alsnog geüpload.
Thanks voor de bevestiging -- scheelt toch weer in de utiliteit van de photo streamschooierd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:47:
[...]
It just works![]()
Heb het net geprobeerd, foto's die in flight modus worden gemaakt worden later (via wifi) alsnog geüpload.
Weet iemand trouwens: foto's die via de camera connection kit op een ipad komen, gaan die de photo stream in? Ik heb het zelf nog niet kunnen testen.
[ Voor 18% gewijzigd door Jasper Janssen op 15-10-2011 13:32 ]
Ik verwacht het wel, foto's die je van een website opslaat of screenshots die je maakt komen ook in de stream.Jasper Janssen schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:31:
[...]
Thanks voor de bevestiging -- scheelt toch weer in de utiliteit van de photo stream
Weet iemand trouwens: foto's die via de camera connection kit op een ipad komen, gaan die de photo stream in? Ik heb het zelf nog niet kunnen testen.