Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
[b][message=44989637,noline]Mijn Mac heeft een 256 GB sdd en ik heb ongeveer 500 GB aan data over te zetten. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Over wat voor data spreken we? Als dit veel foto's zijn, dan kan je je ruimte optimaliseren per toestel.

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Krijg net de iphone van m'n vader in m'n handen gedrukt. Hij wilde zijn foto's op icloud hebben, maar dat lijkt niet te werken.
Hij zegt 1674 foto's uploaden, maar daar blijft het bij. Heb icloud al uit en aan gezet, telefoon opnieuw opgestart en de Wi-Fi opnieuw ingesteld, maar er gebeurt niks.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MikeyMan schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:12:
Krijg net de iphone van m'n vader in m'n handen gedrukt. Hij wilde zijn foto's op icloud hebben, maar dat lijkt niet te werken.
Hij zegt 1674 foto's uploaden, maar daar blijft het bij. Heb icloud al uit en aan gezet, telefoon opnieuw opgestart en de Wi-Fi opnieuw ingesteld, maar er gebeurt niks.

Iemand enig idee?
Kijk eens bij instellingen, foto's en camera of daar 'mijn fotostream' aanstaat of 'iCloud-bibliotheek' (iOS 9 vereist)
Leg de iPhone eens aan de lader en laat de taak op achtergrond uitvoeren.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:54
MikeyMan schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:12:

Iemand enig idee?
Na het uit en aanzetten van de icloud, had deze weer de volle grote? Want ik heb een paar keer gehad dat de icloud backup niet verwijdert was na het uit en aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@hierboven: instellingen lijken goed te staan, en de volledige grootte wordt ook getoond. Snap er werkelijk niks van.

Aansluiten op iTunes biedt ook geen soelaas. Sterker nog: ik kan via iTunes niet eens de foto's backuppen, aangezien hij vindt dat dat via icloud moet.

[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 13-02-2016 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MikeyMan schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 23:19:
@hierboven: instellingen lijken goed te staan, en de volledige grootte wordt ook getoond. Snap er werkelijk niks van.

Aansluiten op iTunes biedt ook geen soelaas. Sterker nog: ik kan via iTunes niet eens de foto's backuppen, aangezien hij vindt dat dat via icloud moet.
Dan zit je waarschijnlijk wel over de limiet van je 5 GB gratis opslag, misschien oude apps verwijderen/backup uitzoeken om weer ruimte te krijgen. Apps als Whatsapp en Facebook kunnen bv ook aardig backup ruimte innemen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, hij geeft zelf aan dat er nog 5gb beschikbaar is. Weet niet in hoeverre hij al niet begint met uploaden als de foto's groter zijn dan de totale beschikbare ruimte?

Sowieso gek dat iTunes me niet toestaat om de foto's naar de pc te verplaatsen toch? Ik heb zelf geen Apple producten, dus ben een beetje verloren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Probeer het eens met https://support.apple.com/nl-nl/HT204283 iCloud voor Windows, daarmee kan je ook je foto's opslaan op/of uploaden vanaf Windows.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Gelukkig http://www.iculture.nl/ap...iging-hackers-verbeteren/ want Googol hoeft niet elk bitje van mijn iCloud te scannen voor profilering! http://www.macrumors.com/...ud-google-cloud-platform/

Hmm en toch meer inzetten op eigen infra.. de berichten volgen elkaar snel op en zijn wat tegenstrijdig
http://www.macrumors.com/...d-storage-infrastructure/

[ Voor 28% gewijzigd door GerardVanAfoort op 18-03-2016 13:47 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:24
Weet iemand of je het e-mailadres van iCloud kan veranderen??

Bij mijn vader hebben ze een oud Ziggo e-mailadres als gebruikersnaam, nu heb ik dat e-mailadres veranderd naar een nieuw e-mailadres (primair) maar nu blijft in de Telefoon onder het kopje iCloud het oude e-mailadres staan en als ik dan via de iPhone op contact gegevens druk komt er wel gewoon het nieuwe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Heb je al uit- en ingelogd op de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-06 15:20
UltraSub schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:20:
Weet iemand of bij gebruik iCloud Photo Library standaard op de mac de foto's blijven staan? Zodat de library net zoals ik nu doe ook gebackupped kan worden door externe tools zoals Crashplan? Ik ga echt niet op 1 paard wedden met mijn foto's. En als het zo is dat volle resoluties alleen in iCloud staan en niet zijn te backuppen met tools dan heb ik daar persoonlijk een probleem mee.
Wat wordt hier precies mee bedoeld? Ik heb dit nog niet eerder gehoord over iCloud, zou iemand (of de originele poster) dit kunnen uitleggen? Is het dus zo dat de foto's die je op iCloud opslaat niet in volle resolutie terug te downloaden zijn naar je PC, maar in minder hoge kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
poffin schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:52:
[...]

Wat wordt hier precies mee bedoeld? Ik heb dit nog niet eerder gehoord over iCloud, zou iemand (of de originele poster) dit kunnen uitleggen? Is het dus zo dat de foto's die je op iCloud opslaat niet in volle resolutie terug te downloaden zijn naar je PC, maar in minder hoge kwaliteit?
Daarmee wordt bedoeld dat de volledige resolutie in iCloud staat, door Photos en iOS etc te downloaden is, maar dat je geen andere tools kunt gebruiken om ze te downloaden. Via de Apple-software kun je aangeven of je hogeresolutiemateriaal gedownload wil hebben of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:24
RnB schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:13:
Heb je al uit- en ingelogd op de telefoon?
Dat nog niet, wel de telefoon opnieuw aan en uit gezet.
Ik zal het eens gaan proberen.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Schopje!

Ik wil iCloud aanschaffen voor vriendin, ze heeft een iPhone 64gb maar zit helemaal vol met foto's/video's. Alleen heb ik nog paar vragen;

- Is het mogelijk om alle foto's door te zetten naar iCloud en de iPhone zelf leeg te trekken?
- Stel het iCloud gebeuren valt toch tegen, is er dan een mogelijkheid om alle foto's in 1x te downloaden?
- Ik ga er vanuit dat alle foto's die niet op haar toestel staan maar wel op iCloud gewoon beschikbaar zijn in de foto's app? Voor als ze oudere foto's wilt doorstuen

Reden is eigenlijk omdat ze binnenkort wilt overstappen op de 7 (32gb) en ze vertikt om Flickr (gratis 1TB) te gebruiken, want het is "leuker" als de foto's gewoon beschikbaar zijn op haar toestel :|

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Zodra je icloud aanzet voor je fotos, zal haar iphone automatisch alle fotos doorsturen naar icloud en enkel de low-res versies van die fotos lokaal houden. Verder regelt de iphone zelf of hij ruimte nodig heeft en zal zonodig thumbnails verwijderen lokaal.

Of je op een manier in 1 keer alle fotos kan downloaden, weet ik niet.
En ze kan inderdaad alle fotos die op icloud staan ook benaderen vanuit haar telefoon ja.

[ Voor 12% gewijzigd door Sircuri op 15-09-2016 23:00 ]

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

SYQ schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:34:
Schopje!

Ik wil iCloud aanschaffen voor vriendin, ze heeft een iPhone 64gb maar zit helemaal vol met foto's/video's. Alleen heb ik nog paar vragen;

- Is het mogelijk om alle foto's door te zetten naar iCloud en de iPhone zelf leeg te trekken?
- Stel het iCloud gebeuren valt toch tegen, is er dan een mogelijkheid om alle foto's in 1x te downloaden?
- Ik ga er vanuit dat alle foto's die niet op haar toestel staan maar wel op iCloud gewoon beschikbaar zijn in de foto's app? Voor als ze oudere foto's wilt doorstuen

Reden is eigenlijk omdat ze binnenkort wilt overstappen op de 7 (32gb) en ze vertikt om Flickr (gratis 1TB) te gebruiken, want het is "leuker" als de foto's gewoon beschikbaar zijn op haar toestel :|
Het is ook leuker! Via Foto's kun je uitgebreid zoeken en alles bekijken: plekken, personen, categorien. Alles bijelkaar. Je betaald alleen wel voor opslag.

Als je iCloud Photo Library aanzet met optimized foto's dan regelt je iPhone de rest: alles wordt netjes over wifi gesynced en als de ruimte op raakt verwijderd iOS automatisch hoge resolutie-foto's van je iPhone. Een low-res blijft aanwezig. Open je die foto, dan wordt automatisch het origineel gedownload (bundel!!).
Als je alle foto's opnieuw wilt downloaden zet je optimize storage uit. Of je download via icloud.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

top, thanks! vanavond maar even 200gb abo afsluiten

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Nou is aangekocht en een dag later staat de teller nog maar op 150mb aan foto's. Ws upload die alleen maar nieuwe foto's die worden gemaakt met de iPhone. Is er een optie om gewoon alle foto's te uploaden naar icloud?

Optimize optie is aangevinkt

[ Voor 6% gewijzigd door SYQ op 17-09-2016 11:18 ]

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
Ben je zeker dat je de iCloud foto bibliotheek aangezet hebt? (Instellingen - Foto's en Camera) En dat je "optimaliseer iPhone-opslag" aangevinkt hebt?

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:02
Ik dacht mijn iCloud storage te vergroten om hier foto's als tweede back up (naast externe hdd en laptop) op te slaan. Ik heb op mijn MBA nog 20gb vrij en de foto's staan normaal op de pro.

Nu dacht ik een mapje van 30 gb van een externe schijf op mijn iCloud drive te zetten echter kreeg ik de melding dat er te weinig vrije ruimte is op mijn macbook ?
is dit te omzeilen zodat die het niet eerst op mijn MBA zet maar direct op de iCloud drive ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

wd200 schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:32:
Ik dacht mijn iCloud storage te vergroten om hier foto's als tweede back up (naast externe hdd en laptop) op te slaan. Ik heb op mijn MBA nog 20gb vrij en de foto's staan normaal op de pro.

Nu dacht ik een mapje van 30 gb van een externe schijf op mijn iCloud drive te zetten echter kreeg ik de melding dat er te weinig vrije ruimte is op mijn macbook ?
is dit te omzeilen zodat die het niet eerst op mijn MBA zet maar direct op de iCloud drive ?
Nee, want zo werkt iCloud drive niet: wat er in de "cloud" staat wordt ook lokaal op je systeem opgeslagen en neemt dus schijfruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
SuBBaSS schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:53:
[...]

Nee, want zo werkt iCloud drive niet: wat er in de "cloud" staat wordt ook lokaal op je systeem opgeslagen en neemt dus schijfruimte in.
hmm ok, heb ik me dus goed in vergist. jammer, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

wd200 schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:54:
[...]

hmm ok, heb ik me dus goed in vergist. jammer, thnx.
Er is wellicht een oplossing, maar da's verre van een ideale:
Wat je wel zou kunnen doen is op je mba tijdelijk icloud drive uitschakelen in icloud instellingen en dan via de icloud website de foto's handmatig uploaden naar icloud drive. Dan gaan ze wel naar de cloud maar zolang het op je mba uitstaat zullen ze daar niet heen gesynced worden.
En daar heb je nou net het probleem: dat kan bewerkelijk zijn en zal niet al te vlot gaan. Op je pro zullen ze dan wel naar je lokale icloud drive map gekopieerd worden, maar ook daar kun je het even tijdelijk uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
SuBBaSS schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:01:
[...]

Er is wellicht een oplossing, maar da's verre van een ideale:
Wat je wel zou kunnen doen is op je mba tijdelijk icloud drive uitschakelen in icloud instellingen en dan via de icloud website de foto's handmatig uploaden naar icloud drive. Dan gaan ze wel naar de cloud maar zolang het op je mba uitstaat zullen ze daar niet heen gesynced worden.
En daar heb je nou net het probleem: dat kan bewerkelijk zijn en zal niet al te vlot gaan. Op je pro zullen ze dan wel naar je lokale icloud drive map gekopieerd worden, maar ook daar kun je het even tijdelijk uitschakelen.
dat wordt me te ingewikkeld ;-) tijd om een time capsule aan te schaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

wd200 schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:13:
[...]

dat wordt me te ingewikkeld ;-) tijd om een time capsule aan te schaffen..
Begrijpelijk. ;)
Timecapsule werkt ideaal ervoor. Wel lastig: ze zijn nu nog de hoofdprijs (hoewel je ze via apple.com refurbished voor nette prijzen kunt krijgen) maar aangezien apple heeft aangegeven te stoppen met timecapsule/airport kan het zijn dat ze sowieso gunstiger geprijsd worden. Kleine kans bij Apple, maar toch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
SuBBaSS schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:21:
[...]

Begrijpelijk. ;)
Timecapsule werkt ideaal ervoor. Wel lastig: ze zijn nu nog de hoofdprijs (hoewel je ze via apple.com refurbished voor nette prijzen kunt krijgen) maar aangezien apple heeft aangegeven te stoppen met timecapsule/airport kan het zijn dat ze sowieso gunstiger geprijsd worden. Kleine kans bij Apple, maar toch. :P
gaan ze daar mee stoppen.. is het dan nog wel een perfecte oplossing of is straks de ondersteuning weg en kan ik toch beter voor een WD mycloud gaan ? zal er geen opvolger komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Apple kennende zal de ondersteuning niet zomaar stoppen. Een opvolger zal niet meer komen nee. Op het moment is het nog wel de perfecte oplossing qua integratie maar met een 3rd party oplossing kan het ook prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 00:06
Hi!

Sinds kort ben ik in het bezit van een Iphone SE. Uiteraard ben ik gaan rondspeuren wat bepaalde functies inhouden, waarvan één de iCloud Drive is. Hierover heb ik dan ook een vraag. Zodra je via instellingen -> iCloud -> iCloud Drive deze functie aanzet springen er meteen een aantal apps op groen, waaronder Whatsapp, Safari en Mail. Nu is mijn vraag als volgt: 1) wat houden deze (extra) functies in?

En 2), op dit moment heb ik een Outlook-account aan de app 'Mail' gekoppeld. Is het dan zo dat mijn mails van deze account automatisch in de Cloud worden opgeslagen? Of wat gebeurt er anders? Kortom wat doet icloud Drive met mijn Outlook-account?

Ps: ik heb het niet over het aan of uitzetten van functies in het scherm 'iCloud', het gaat dus echt om de iCloud drive! Ik dacht... ik zeg het even voor de zekerheid :).

Alvast bedankt! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Janterworst op 05-03-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 21:55

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Janterworst schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:16:1) wat houden deze (extra) functies in?
Deze Apps maken gebruik van iCloud en zullen hierin gegevens opslaan. Dat kan voor een backup zijn, delen van gegevens met andere devices etc.
Kortom wat doet icloud Drive met mijn Outlook-account?
Helemaal niks. Het zal je account gegevens opslaan, dit is bruikbaar wanneer je meerdere devices hebt. Maar het doet niks met je mail. Je Outlook mail staat immers al in de cloud.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Iemand ervaring met het laten verwijderen van je iCloud/Apple ID via Apple support? Heb nu nog een Apple ID met e-mailfunctionaliteit, maar wil graag het e.e.a. opschonen aan accounts waaronder deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:04
Geen ervaring mee, maar zo te lezen is het wel een aardig klusje.
https://nl.wikihow.com/Je-Apple-ID-verwijderen

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:27
Ik overweeg een iCloud abonnement te nemen

Kunnen jullie voordelen opnoemen en welke opslag doen ik te kiezen ?
Maakt het uit dat ik primair mijn Gmail account gebruik?
Stel ik kies 2tb en dat is vol dien ik alsnog foto’s te verwijderen ?
Foto’s nemen wel wat in beslag toch ?

Mogelijk wil ik ook wat delen met fam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:39
MarioMark1541 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:02:

Ik heb aanzienlijk veel foto’s en heb aan 200gb genoeg. Stel je gaat ook veel 4K video’s maken dan zul je wel wat meer nodig hebben. Je kunt ook eerst wat lager nemen en als je ruimte tekort hebt een stapje hoger abonnement nemen.

Het grote voordeel van iCloud is dat het erg goed geïntegreerd is met Apples apps. En als je het afneemt je het voor diverse dingen kunt gebruiken. En qua prijs is het goedkoop.
Google is minder goed geïntegreerd en met name voor de Mac vind ik de integratie belabberd, want Google biedt voor sommige toepassingen geen macOS apps aan. Verder wantrouw ik Google op gebied van privacy en ze hebben er een handje van opeens toepassingen te killen. Het positieve van Googles clouddienst is dat het meer functionaliteit heeft, het veel makkelijker is om dingen te delen en dat compatibiliteit beter geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:15

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

MarioMark1541 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:02:

In dat laatste geval is het een aanrader even buiten Apple te kijken; Microsoft biedt voor €99 per jaar een Office Family abonnement aan. Daarbij in zit de volledige 365 office, maar ook 1TB aan OneDrive opslag per gebruiker (max 6). Dat is dus 6TB! Momenteel nog steeds veruit de goedkoopste deal, ik gebruik die al jaren en icm automatische OneDrive foto upload vanaf min iPhone geen enkel probleem. Settings en whatsapp geschiedenis etc gaat de gratis 5GB iCloud in, alles wat groot is gaat automatisch OneDrive in.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
PrimusIP schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:17:
[...]

Ik heb aanzienlijk veel foto’s en heb aan 200gb genoeg. Stel je gaat ook veel 4K video’s maken dan zul je wel wat meer nodig hebben. Je kunt ook eerst wat lager nemen en als je ruimte tekort hebt een stapje hoger abonnement nemen.

Het grote voordeel van iCloud is dat het erg goed geïntegreerd is met Apples apps. En als je het afneemt je het voor diverse dingen kunt gebruiken. En qua prijs is het goedkoop.
Google is minder goed geïntegreerd en met name voor de Mac vind ik de integratie belabberd, want Google biedt voor sommige toepassingen geen macOS apps aan. Verder wantrouw ik Google op gebied van privacy en ze hebben er een handje van opeens toepassingen te killen. Het positieve van Googles clouddienst is dat het meer functionaliteit heeft, het veel makkelijker is om dingen te delen en dat compatibiliteit beter geregeld is.
Top thx voor je uitleg

Ik heb per ongeluk nu op iCloud mail een domein aan gemaakt primair
Ik gebruik als Apple id m’n Gmail en zie nu nergens een optie dat e-mail adres te verwijderen klopt dat ?

Gebruik jij wel of ook Apple mail @icloud.com e-mail als e-mail dienst en Apple id of een andere mail adres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:39
MarioMark1541 schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:58:
[...]

Top thx voor je uitleg

Ik heb per ongeluk nu op iCloud mail een domein aan gemaakt primair
Ik gebruik als Apple id m’n Gmail en zie nu nergens een optie dat e-mail adres te verwijderen klopt dat ?

Gebruik jij wel of ook Apple mail @icloud.com e-mail als e-mail dienst en Apple id of een andere mail adres ?
Met je eerste vraag heb ik geen ervaring.

Ik heb mijn Apple id aan het e-mailadres van mijn internet provider gekoppeld. Ik gebruik dat adres als primair adres en heb daarnaast een secondair Gmail adres dat ik ook veel gebruik. Ik wil van die eerste ooit nog wel af, maar alles overzetten vind ik een gedoe dus ik stel het al jaren uit.
Mijn iCloud adres gebruik ik heel weinig, al heb ik hem wel aan mijn mail app gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Hmmm oke

Ik denk dat ik dan ook iCloud wil delen , dan zal 200agB niet genoeg zijn denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-10 21:28
MarioMark1541 schreef op maandag 23 september 2024 @ 06:40:
Hmmm oke

Ik denk dat ik dan ook iCloud wil delen , dan zal 200agB niet genoeg zijn denk ik ?
Of je begint eerst met 200GB en als het vol raakt dan ga je door naar 2TB. Dat kan op ieder moment en is met een paar stappen geregeld.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Ik overweeg om, naast alle andere Apple producten / services, ook over te stappen naar iCloud-mail. Outlook zet inmiddels eigenlijk alles in spam, en ik ben er nogal klaar mee.

Tegelijkertijd lees ik wisselende verhalen over iCloud-mail. Dat de functies in sommige opzichten vrij basic zijn maakt me niet uit, ik hoef mijn mail niet geavanceerd te kunnen labellen etc. Wel lees ik dat "silent mail filtering" al sinds jaar en dag een ding is, en dat sommige mails dus helemaal niet binnen lijken te komen. Tegelijkertijd is ergens op internet overal wel iets op aan te merken. Hoe zit het met de Tweakers die iCloud-mail gebruiken? Hebben jullie hieromtrent negatieve ervaringen?

• MarioMark1541
In mijn iCloud zie ik onderstaande gegevens als ik die gegevens vergelijk met het account van m’n moeder staat daar veel meer ?

Hoe kan dat
Ik mis bijv Apple Watch ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miTEZsdYon7BQiNg5hFZkVVuVMc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/akdDxt2Ku0xjSnVwi98wJFa6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJiDPUzOR2DHR72fbCqRUTNR8G0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kqelMSf6K8NxnUrirAaReqQm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Jixreme schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:44:
Ik overweeg om, naast alle andere Apple producten / services, ook over te stappen naar iCloud-mail. Outlook zet inmiddels eigenlijk alles in spam, en ik ben er nogal klaar mee.

Tegelijkertijd lees ik wisselende verhalen over iCloud-mail. Dat de functies in sommige opzichten vrij basic zijn maakt me niet uit, ik hoef mijn mail niet geavanceerd te kunnen labellen etc. Wel lees ik dat "silent mail filtering" al sinds jaar en dag een ding is, en dat sommige mails dus helemaal niet binnen lijken te komen. Tegelijkertijd is ergens op internet overal wel iets op aan te merken. Hoe zit het met de Tweakers die iCloud-mail gebruiken? Hebben jullie hieromtrent negatieve ervaringen?
In dit topic worden ervaringen gedeeld iCloud+ - Gebruik eigen domeinnaam. Als ik in mijn omgeving rond vraag is iedereen, ook zonder eigen domein, tevreden over iCloud. Zoals met alles; online lees je naar verhouding meer klachten omdat personen zonder klachten verder gaan met hun leven en niet op fora of Reddit rondhangen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastha-Hacker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Jixreme schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:44:

Zelf gebruik ik sinds het begin van iCloud de mail. Op het iCloud mail adres heb ik tot op heden nog nooit spam ontvangen of het gevoel gehad dat ik iets heb gemist. Mijn Gmail adres komt wel veel spam op binnen. (Gelukkig wel in de spam-box)
MarioMark1541 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:51:
In mijn iCloud zie ik onderstaande gegevens als ik die gegevens vergelijk met het account van m’n moeder staat daar veel meer ?

Hoe kan dat
Ik mis bijv Apple Watch ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De afbeeldingen die je hier toont zijn de gegevens welke vanaf de iPhone in iCloud worden opgeslagen. Dit is dus niet wat er allemaal in je iCloud staat. Vandaar dat er ook verschil zit tussen je eigen telefoon en die van je moeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Nu online
Misschien een ongelofelijk stomme vraag, maar ik heb nu al mijn foto's van de mobiel geüpload naar iCloud. Ze staan nu blijkbaar ook niet meer op de telefoon (heb ineens veel meer geheugen op de telefoon). Nu is dit op zich prima.

Toch vraag ik me twee dingen af.

1) zonder internet geen iCloud, lijkt me. Tot in hoeverre kan ik een bepaald gedeelte van de foto's wel bekijken bij geen internet? Staat er altijd iets in de cache van de telefoon of hoe werkt dit?
2) Het valt me op dat ik mijn foto's en video's alsnog razendsnel op de telefoon kan bekijken ondanks een database van ruim 8000 foto's. Nergens geen lag. Gaat dit blijkbaar zo snel of is er het e.e.a. gecomprimeerd? Wat doet dit uiteindelijk met de hoeveelheid data die je slurpt via je provider?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
Als Windows gebruiker maak ik veel gebruik van iCloud online (web). Na elke update hoop ik dat er nu eindelijk een mogelijkheid is tot het toepassen van weeknummers, maar na vandaag toch wel een beetje de hoop opgegeven en Apple maar eens op de hoogte gesteld. Ik hoop echt dat het gaat komen nu, al zal ik vast niet de eerste zijn. Voor de rest werkt het allemaal vrij goed en heb ik weinig reden tot klagen. Ik heb MacOS geprobeerd, maar dat vind ik echt helemaal niks. Echter zijn al mijn mobile devices wel van Apple (iPhone, iPad, Apple Watch, Airpods etc.) Hopelijk pakken ze dit soort dingen snel op, want ik vind het eigenlijk te gek dat er geen weeknummers-optie is op het web.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Sinds kort ook iCloud 200 gb

Als ik optimaliseer iPhone opslag aanzet staan dan de originele foto’s niet meer op m’n iPhone ?

Wat is raadzaam om aan te zetten ?
Andere vraag gebruikt / vergt dit wat van je batterij ?
Merken jullie daarin verschil. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

MarioMark1541 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:44:
Sinds kort ook iCloud 200 gb

Als ik optimaliseer iPhone opslag aanzet staan dan de originele foto’s niet meer op m’n iPhone ?

Wat is raadzaam om aan te zetten ?
Andere vraag gebruikt / vergt dit wat van je batterij ?
Merken jullie daarin verschil. ?
Jawel, maar in lagere resolutie. Pas als je daadwerkelijk de foto’s bekijkt worden ze gedownload in hogere kwaliteit.

Indien je ruimte te kort hebt of nodig heb aanzetten anders gewoon zo laten.

In het begin kan het wel wat impact hebben, maar daarna zo goed als niet merkbaar.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Greatsword schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:00:
[...]

Jawel, maar in lagere resolutie. Pas als je daadwerkelijk de foto’s bekijkt worden ze gedownload in hogere kwaliteit.

Indien je ruimte te kort hebt of nodig heb aanzetten anders gewoon zo laten.

In het begin kan het wel wat impact hebben, maar daarna zo goed als niet merkbaar.
Thx

In het begin merkbaar bedoel je doordat hij dan alles moet syncen ?
Verder nog tips kwa settings
Heb jij ook iCloud?
Gebruik je ook iCloud mail ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

MarioMark1541 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:02:
[...]

Thx

In het begin merkbaar bedoel je doordat hij dan alles moet syncen ?
Verder nog tips kwa settings
Heb jij ook iCloud?
Gebruik je ook iCloud mail ?
Ja precies dus toestel kan wat warmer worden als hij daar mee bezig is.
Al meer dan 10 jaar een tevreden iCloud gebruiker en gewoon apple mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Greatsword schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:32:
[...]

Ja precies dus toestel kan wat warmer worden als hij daar mee bezig is.
Al meer dan 10 jaar een tevreden iCloud gebruiker en gewoon apple mail.
Right

Gebruik je ook een @icloud mail adres dan ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

MarioMark1541 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:29:
[...]

Right

Gebruik je ook een @icloud mail adres dan ?!
Heb nog een @me.com mail maar tegenwoordig is dat inderdaad @icloud.com (Stiekem wel jaloers op de mensen die nog een @Mac.com mail adres hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ik heb ook een vraag over de agenda als ik een nieuwe afspraak maak maak jij er standaard de hele dag van staat aangeven it kan je dat ook uit zetten
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste