• Mastha-Hacker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10-2021

Apple heeft in haar keynote op 6 juni 2011 de eerste informatie gegeven over "iCloud", de opvolger van "MobileMe".

In dit topic zal ik als eerste een stukje historie behandelen van iCloud. Daarna zal ik een paar punten voor installatie behandelen, waaronder punten die veel problemen veroorzaken. Ik zal ook een stuk schrijven over de nieuwe onderdelen van iCloud, en wat achtergronden erbij schrijven.

Dit is de eerste keer dat ik een introductie-post schrijf. Graag feedback, commentaar en kritiek via DM of mail! :)

Inhoud

1. MobileMe

iTools
iTools was aangekondigd en gelanceerd op 5 januari 2000 tijdens het evenement Macworld Expo in San Francisco. iTools was gratis beschikbaar voor alle Macintosh gebruikers.

Het eerste @mac.com adres werd ook beschikbaar gemaakt. Dit email adres was nodig voor verschillende web-applicaties zoals iCards, iReview, HomePage, KidSafe en de eerste versie van iDisk. iDisk maakte gebruik van het AppleShare IP Protocol. Tevens was iDisk minimaal Mac OS 9 nodig.

.Mac

Vanwege de snelle groei van het aantal @mac.com email-adressen en benodigde opslagruimte voor iDisk, besloot Apple om een betalende abbonements dienst te maken van iTools. iTools werd van naam veranderd op 17 juli tijdens het evenement Macworld Expo New York.

Er was flink gesleuteld aan de .Mac service, en er waren een aantal grote veranderingen gebeurt zoals een nieuwe versie van de .Mac Mail web-applicatie. Deze op AJAX gebaseerde applicatie was flink te vergelijken met de Mail.app van OSX. De Apple gebruikers waren hier dan ook zeer tevreden over: Apple Webmail announced.

Het .Mac abbonement werd ook aangeboden in boxed versie in de Apple-Stores en online. Deze doos bevatte een activatie-code, waarmee een account gemaakt of vernieuwd kon worden.

MobileMe
De eerste geruchten over een nieuwe service kwamen begin Juni 2008, toen Apple het nieuwe domein me.com kocht. Tijdens de WWDC op 9 Juni 2008 had Apple aangekondigd zijn service .Mac te vervangen door MobileMe. .Mac werd precies 1 maand later, op 9 Juli 2008, offline gehaald. 11 Juli was het nieuwe systeem MobileMe live, en kon het gebruikt worden.

De ingebruikname van MobileMe verliep niet zo vloeiend als gewenst. De lancering was te snel en "not up to Apple's standard". Dit bleek achteraf uit een email van Steve Jobs naar alle medewerkers: Steve Jobs on MobileMe: the full e-mail.

2. iCloud

Vanaf februari 2011 is Apple gestopt met het verkopen van de abbonementsdienst MobileMe. De nieuwe dienst is officieel tijdens de WWDC aangekondigd op 6 Juni 2011.

iCloud is een nieuw concept voor het delen van informatie tussen je iPhone, iPad, iPod, Mac en Windows computer. Nieuwe onderdelen zijn Photostream, synchroniseren via het internet van Apps, Email, Contacts, Calender-events en meer.

Tegelijkertijd met de stop van MobileMe zal iWeb ook niet meer beschikbaar zijn. Het is mij onduidelijk of hiermee alleen de mogelijkheid van online webruimte bedoeld wordt of ook het programma iWeb.
Bron: MacRumors

2.1 Installatie
Om iCloud te gebruiken is iOS 5.x een vereiste. Wil je gebruik maken van alle functie's, heb je 1 van de volgende specificatie's nodig:
Mac:
  • Mac OS X 10.7.2 Lion of hoger
  • iPhoto 9.2 of hoger
  • iTunes 10.5
Windows:
  • Office 2007
  • Office 2010
  • iTunes 10.5
Zorg dat je eerst een back-up hebt gemaakt, voordat je iCloud gaat gebruiken. De eerste keer syncen kan fout gaan, waardoor je alle contacts en calender-events, notities, etc. kwijt bent.
Het opzetten van iCloud gaat via het control panel van je iOS-device. Je kunt zelf kiezen welke opties gesynchroniseerd worden.
De aangevinkte opties kunnen niet meer via iTunes gesynchroniseerd worden, maar alleen via iCloud!

De MobileMe gebruikers moeten voor het behouden van hun data de volgende handleiding van Apple gebruiken.

De meeste mensen die een iOS device hebben, hebben ook een Apple-ID. Voor iCloud is een @me.com adres een vereiste. Er zijn momenteel geruchten dat alle aankopen verdwijnen omdat je een ander email-adres hebt. Dit is niet waar. Je kunt het email adres van je Apple-ID hier aanpassen. Standaard word bij het aanmaken van een @me.com account, het @me.com adres toegevoegd aan je Apple-account, waardoor je in kunt loggen met je oude Apple-ID, en met het @me.com adres. Het is momenteel nog niet mogelijk om je @me.com als primair email-adres in te stellen, omdat dat adres nu nog aan de MobileMe accounts is gekoppeld.

Informatie vanaf Apple met betrekking tot overzetten van MobileMe naar iCloud:
MobileMe transition FAQ
If I use different accounts for iTunes and MobileMe, can I merge them into a single account and use it with iCloud?

No. You cannot merge two accounts into one. However, you will be able to move your MobileMe account (yourname@me.com) to iCloud and, if you choose, you can continue to use a different iTunes account for store purchases and iTunes in the Cloud.
2.2 Welcome into the iCloud!

iCloud in het kort:
  • Wat elke cloud zou moeten zijn
  • Wireless, online synchronisatie systeem tussen al je Apple-devices en je Windows-computers
  • Synchroniseren van:
    • Muziek
    • Foto's
    • Documenten
    • Apps
    • Boeken
    • Contacten
    • Kalender
    • Email
  • Online back-uppen van je iOS-device
  • Gratis
  • 5GB gratis online opslag (voorheen iDisk)
  • Mogelijkheid om meer ruimte te huren voor een bepaald bedrag
iCloud heeft tevens een web-interface: iCloud.com, zodat vanaf elke locatie de gegevens in de Cloud bereikt kunnen worden. Van hieruit kun je de kalender bijhouden, mail bekijken, contacten opzoeken, documenten beheren en je iDevices en Mac's opsporen.

2.3 iTunes in de Cloud

iTunes heeft een aantal nieuwe features gekregen om te functioneren in iCloud. Ook heeft iTunes een betaalde service, welke nu nog niet in gebruik is: iTunes Match.

Het is mogelijk om via de Cloud nieuw gekochte muziek, en reeds aangekochte muziek te delen via de Cloud. iTunes heeft een optie gekregen om automatisch de nieuw gekochte muziek op je Mac's, iPod, iPhone of iPad te downloaden. Dit geldt overigens voor alles wat in de iTunes-store is gekocht. Dus ook Apps, TV-Shows, etc.

iTunes Match
iTunes Match is een nieuwe service die Apple dit najaar gaat aanbieden. Deze service is verkrijgbaar voor $24,99 per jaar. Helaas is deze service eerst alleen in de VS te krijgen.

iTunes Match is een service die je muziek library controleert op legaal gekochte muziek. Deze nummers worden vervangen door 256-Kbps AAC versie's, welke automatisch online gebackuped staan, en door al je iDevices en Macs gedownload kunnen worden zonder ze via iTunes hoeven te kopen.

2.4 Photo Stream

PhotoStream is een feature van iCloud om gemaakte foto's snel te kunnen delen met je eigen iDevices en Macs. Foto's die maakt met je iDevice worden gelijk in de PhotoStream geplaatst. Deze foto's kunnen via je Mac, iDevice of Windows uit de PhotoStream gehaald worden. Hiervoor moet een klein stukje software geïnstalleerd worden op Mac's/Windows computers, namelijk het iCloud Control Panel.

Foto's blijven 30 dagen in de PhotoStream staan. Na de 30 dagen worden ze alleen uit de Stream verwijderd. Als je foto's hebt opgeslagen op je iOS Device, Mac of PC, blijven deze bewaard. Het is mogelijk om je PhotoStream compleet te resetten:
  • Ga naar iCloud.com, en log daar in met je Apple-ID
  • Klik op je naam (Rechtsboven)
  • Klik op "Advanced" en vervolgens op "Reset Photo Stream"
  • Schakel nu op al je iOS Devices, en op je Mac Photo Stream uit en aan
    • iOS: Instellingen -> iCloud -> Photostream
    • OSX Lion: (Aperture of iPhoto) Voorkeuren -> Photostream
    • Windows: Verwijder de downloadmap (Standaardlocatie: C:\Users\Apple\Pictures\Photo Stream\My Photo Stream
2.5 Documenten in de Cloud

Al je documenten op al je devices. Zo kondigt Apple de Documents in de Cloud feature aan. Het is nu mogelijk om al je documenten te delen die je hebt gemaakt met Numbers, Pages of Keynote tussen je iDevices, Mac's en PC's. Binnenkort is het mogelijk om ook documenten van third-party apps te delen via iCloud.

Documenten die gemaakt worden op je iOS Device worden automatisch opgeslagen en gedeeld via iCloud als die instelling ingeschakeld is. De documenten worden ook automatisch bijgewerkt. Momenteel is het nog niet mogelijk om de documenten ook automatisch op je Mac of PC op te slaan. Dit moet nu via de iCloud web-interface gebeuren: iCloud.com. Je kunt hier bestanden uit de Cloud downloaden en uploaden (Door het document te slepen naar de website)

2.6 Apps, Books en Back-up

Apps
Met de komst van iCloud staan alle gekochte apps standaard in de cloud. Deze feature is al beschikbaar sinds iOS 4.3.3. Alle aangekochte apps zijn dus gemakkelijk te bekijken en opnieuw te downloaden, zonder de gehele App-store door te hoeven zoeken. Nieuw gekochte apps kunnen automatisch gedownload en geïnstalleerd worden. Dit kan via Instellingen > Appstore.

iBook
Gekochte boeken in iBooks kunnen in iOS 4.3.3 ook via de iBook store gedownload worden vanuit 1 overzicht. iCloud heeft een extra optie. Het is namelijk mogelijk om alle gekochte boeken automatisch naar alle iDevices te pushen, zodat je je boeken en PDF's op alle devices bij de hand hebt!

Back-ups
Met de komst van iCloud is het niet meer verplicht om iTunes geïnstalleerd te hebben op je pc/Mac. Back-uppen kan nu rechtstreeks met de Cloud. Als je wisselt van iDevice, kun je in de winkel je iDevice activeren, en de back-up terug zetten. Deze back-up bevat overigens alleen instellingen en foto's van de Camera.

Voor mijn iPad neemt de back-up slechts 64,8 MB in beslag van de beschikbare 5GB. Back-up voor de iPhone heb ik nog niet werkend gekregen.

2.7 Contacts, Calendar en Mail

iCloud synchroniseert zeer snel tussen je Contacts, Calendars, Reminders, Notices en Mail. De accounts die gesynchroniseerd worden zijn wel accounts die alleen op de iCloud kunnen staan, en die kunnen helaas ook alleen via iCloud gesynced worden. Dus niet met oudere versie's van Mac OS X dan OSX Lion.

Ik heb een test gedaan met agenda-punten, contacten toevoegen of wijzigen op mijn iPhone en iPad of Windows machine (met Outlook 2010). De wijzigingen werden binnen 5/10 seconden doorgevoerd op mijn andere devices. Zeer snel dus. Mail komt ook binnen 5 seconden binnen op alle devices.

3. Tips & Tricks
In dit hoofdstuk zal ik de handige/belangrijke tips en tricks plaatsen met betrekking tot iCloud.

Hierbij een link naar de Apple site met betrekking tot hulp bij problemen met de migratie van MobileMe:
http://support.apple.com/kb/HT4597

Hier worden alle gevolgen, problemen, oplossing e.d. voor de overgang van MobileMe users naar iCloud uitgelegd. (Zoals het verdwijnen van iWeb, Gallery en iDisk)
3.1 Workaround voor 2 Apple-ID's
World Citizen schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:25:
WORKAROUND - Twee iTunes accounts en toch apps behouden
Werkt op iPhone, iPod, iPad...

Oke Ik heb een soort van workaround.

Het komt niet snel voor dat ik nieuwe muziek op mijn iPhone zet... Dus dat is voorlopig voor mij geen probleem. Want als iTunes Match in NL uitkomt zou dit probleem ook opgelost zijn.

Doel
Het doel is dat IOS App Store Apps blijven gebruiken met een ander AppleID dan waar we ze in aangekocht hebben.

In Short
We gaan op de iPhone veranderen van AppleID.

Stappenplan
1: In iTunes op je PC log je in met je oude account waar al je aankopen in staan.

2: Nu synchroniseer je de iPhone met de apps die je over wilt nemen PLUS de muziek en foto's en andere items die je op je iPhone wilt hebben.
advies: synchroniseer alleen betaalde apps. De gratis apps zou ik gewoon opnieuw downloaden. check je facturen voor de prijzen van indertijd. Bepaalde apps die je graag wilt behouden kunnen rustig 90% goedkoper zijn geworden...

3: Open op je iPhone het menu " Settings - App Store", en klik op "Sign Out" in NL waarschijnlijk Instellingen - App Store" en klik op "Uitloggen".

4: Klik nu in het scherm wat je te zien krijgt op "Log In" in NL waarschijnlijk "inloggen"

5: Log nu in met je NIEUW account.

6: Log in iTunes op je PC ook in met je nieuwe account.

Einde
Je hebt kunt nu dus op je iPhone en in Itunes je nieuwe account ingesteld. De Apps die aanwezig zijn op je iPhone zullen blijven staan, en werken naar behoren. Alle Apps die je vanaf nu koopt koop je dus met je nieuwe account.

Wat je NIET kunt doen
- Je kunt nu NIET meer je iPhone SYNCEN met iTunes. Dan word alles verwijderd...

Wat je WEL kunt doen

- Als je nog een oude app wilt downloaden op je iPhone, die je bijvoorbeeld vergeten bent mee te syncen.. of die je hebt verwijderd en toch terug wilt. Dan log je via het "Setting - App Store" menu in op je oude account, en dan kun je in de AppStore App op je iPhone, je afgelopen "aankopen" herdownloaden... Daar is sinds kort geen iTunes meer voor nodig.

- Als je Apps een update krijgen is dit geen probleem. Je iPhone vraagt naar het wachtwoord van de apps die geüpdate worden. Let dus op bij het invoeren van je wachtwoord welk Apple ID er staat aangegeven.

- Foto's toevoegen door ze op je iDisk of iCloud storage te zetten, en via daar weer downloaden op je telefoon.

- Al je contact/mail/adresboek/notes/de rest Laten synced via MobileMe of iCloud.

- Hopen op iTunes Match in NL, want dan kun je via de "aankopen" knop in de iTunes App ook je muziek van je oude account downloaden. Op de zelfde wijze als dat je dat nu al met Apps kunt.

Disclaimer: Ik ben nergens voor verantwoordelijk. Geheel op eigen Risico,
Wijzigingen voorbehouden, "PC" is zowel Apple als Windows!!!!!
4. Bronvermelding
De meeste bronnen die ik gebruikt heb staan achter linkjes in de tekst. De gebruikte afbeeldingen zijn gelinkt naar de bronpagina. De informatie heb ik van de site van Apple, Developer portal van Apple, Google.com en Wikipedia. Tevens heb ik informatie gebruikt uit berichten uit dit topic. Mocht je informatie lezen en geen bron kunnen vinden of iets onduidelijk vinden, neem contact met me op: dan voeg ik hier een link voor toe.

5. Tot slot
Vrijwel iedereen die hier komt, vindt het leuk om over Apple te praten en heeft een band met dit merk. Voor de een geldt dit sterker dan de ander. Daardoor vat de een kritiek op als een persoonlijke aanval, terwijl dat niet zo bedoeld is. Probeer je daarom in elkaar in te leven en elkaar beleefd en respectvol te benaderen. Zo houden we het gezellig en kan dit topic een succes worden.

[Voor 197% gewijzigd door Mastha-Hacker op 13-07-2016 21:41. Reden: Image-tags fixed, Post updated, New update; Finished!; New update (16/10)]

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik ben zelf een mobileMe gebruiker en vooral de mail, contacts en agenda bevalt mij zeer goed. vooral de combinatie met de mogelijkheid tot het gebruik van de webinterface.
Nu is het mij nog totaal niet duidelijk of Apple de mail, contacts en agenda met iCloud ook via een webinterface aanbiedt.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 17:02
Is het nog mogelijk om een @mac.com email adres te maken? Zoja waar?

Ik verwacht ook gebruik te gaan maken van iCloud omdat er een iPad 2 en een iPhone 4 onderweg zijn dus dan zal ik kunnen testen wat iCloud precies voor interesante mogelijkheden levert. Want op papier is het natuurlijk anders dan in werkelijkheid. :)

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 07:06
Mijn enige ervaring is dat ik via me.com mijn iPhone kan traceren (als nieuwe gebruiker van me.com als iCloud gebruiker, dus enige optie).
Daarnaast weet ik dat mijn telefoon elke nacht synced met iCloud zodra die in zijn dock staat te slapen :P.

Meer valt er nog niet mee te doen toch?

(iCloud is mijn eerste ervaring met het me.com gebeuren, dus me.com ben ik zelf niet bekend mee, wel een klein beetje qua mogelijkheden)

[Voor 27% gewijzigd door xoniq op 16-06-2011 18:49]

Mazda CX-5 (2022)

• Mastha-Hacker
Info over wat iCloud allemaal kan, komt nog in de intro-post.
Momenteel kun je alleen als iOS developer gebruik maken van iCloud. Als je alles wilt testen, moet je ook mac-developer worden. Dit ivm OSX Lion. Anders kun je iCloud alleen compleet maken met je iOS devices en een windows computer met outlook 2007 of 2010.

Een @me.com adres is n vereiste voor iCloud, en die maak je aan, zodra je een functie ervan wilt gebruiken.

[Voor 14% gewijzigd door Mastha-Hacker op 16-06-2011 19:04]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:34
Ik heb m'n iPad 2 en iPhone 4 gebackupt naar m'n iCloud.
Voor de rest maak ik nog gewoon gebruik van m'n MobileMe. Anders functies van iCloud zijn er ook nog niet (afgezien van de Photostream tussen iPhone/iPad/Mac)

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
Op dit moment gebruik ik de iCloud al op mijn iphone IOS 4, en iPad IOS 4.
In de instellingen van de store is het mogelijk Apps sync aan te zetten. Als ik nu een App koop in de Appstore via mijn mac dan beginnen iPad en iPhone deze vanzelf zonder sync te installeren. Ook als ik op een van de 2 apparaten iets koop begint de andere te downloaden, net als itunes.

Daarnaast is het nu natuurlijk mogelijk om de aankopen die je eerder hebt gedaan te bekijken en de betreffende programma's opnieuw te downloaden. Helaas is het niet mogelijk dit overzicht op te schonen, daar staat me een bagger in ;)

Iets anders dat mist, als ik een app update op mijn mac dan werken de iphone en ipad niet bij, daarvoor moet ik wel weer syncen :|

Puntje van zorg mbt de transitie van mobileme naar icloud zal zijn dat ik liedjes en apps koop onder een andere appleid-account dan mobileme. Ik had immers al een account voordat ik mobileme nam. Hoe krijg ik mijn applicaties nu in de clowd onder het zelfde mailadres (en hoe zit het met mijn alliasen)

Nothing to see here

• OkselFris

OkselFris

itsme schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:15:

Puntje van zorg mbt de transitie van mobileme naar icloud zal zijn dat ik liedjes en apps koop onder een andere appleid-account dan mobileme. Ik had immers al een account voordat ik mobileme nam. Hoe krijg ik mijn applicaties nu in de clowd onder het zelfde mailadres (en hoe zit het met mijn alliasen)
Ik heb hetzelfde probleem, mijn aankopen zijn gedaan onder een ander Apple ID dan die van mijn Me.com adres. Ik meende echter gelezen te hebben dat bestaande MobileMe gebruikers die straks kunnen migreren naar het primaire Apple ID account.

Edit: een snelle search op Google leert dat erg veel mensen hier vragen over hebben en dus ga er maar vanuit dat er een migratie voor komt. Ik denk dat bijna iedereen eerst een Apple ID heeft aangemaakt (wat nooit een .me.com adres kan zijn) en later pas een mobileme adres heeft aangevraagd.

[Voor 18% gewijzigd door OkselFris op 16-06-2011 19:33]

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Wat is er nu zo speciaal aan iCloud?

Syncen gebeurde toch ook al met mobileme?

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Siebelouis schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:10:

In de Post van Icloud staat dat Icloud de opvolger wordt van Mobile me. Sinds een aantal maanden kan je al geen Mobile Me meer krijgen.
Een aantal zijn in de post te lezen. Zo kan je straks updaten via internet en niet via itunes. (een van de vele voorbeelden)

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

• xoniq
Siebelouis schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:10:

Daarnaast doet iCloud ook apps syncen. Dan heb je straks helemaal geen iTunes meer nodig om je iDevice te backuppen.

Als je dan een nieuwe iPhone o.i.d. koopt, hoef je alleen maar zodra je die aan doet je Apple login te gebruiken, en alles wordt dan weer terug gesynced, zonder iTunes.

Een niet al te kleine feature van iCloud dus.

(Tevens synced iCloud ook dingen tussen al je iDevices on-the-fly, ook een vermelding waard)

Mazda CX-5 (2022)

Zelf ben ik niet echt te spreken (voor zo ver het werkt) van de Photo Stream functie, je kan namelijk geen foto's uit de stream verwijderen momenteel.

Ook wordt nergens aangegeven dat de foto's naar 30 dagen verwijderd worden (of hoelang ze er al staan) zodat als je dit niet doorhebt ineens veel foto's kwijt kan raken.

Why did the programmer quit his job? - He didn't get arrays.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
DaringFireball heeft mooie quotes over iCloud.
Apple’s vision of the cloud makes native apps better. Others see the cloud as a substitute for native apps.
Don’t think of iCloud as the new MobileMe; think of iCloud as the new iTunes.
Hiermee heeft ie wel gelijk. En ik denk dat Apple de goede kant op gaat met deze visie.

• Mastha-Hacker
Hi all,

@ alle vragen over @me.com adres:
Je hebt als het goed is een Apple-ID, waarmee je de aankopen hebt gedaan. Zodra je iCloud gaat gebruiken, maak je een @me.com adres aan (tenzij je die al hebt, dan kun je die gebruiken)

Je kunt daarna inloggen op iTunes met je oude Apple-ID (wel of geen @me.com), en daarnaast kun je ook met je @me.com adres inloggen op iTunes, Developer account, en overal waar je @me.com voor gebruikt. Je kunt in de instellingen op de website van Apple, je primair email adres aanpassen van je huidige Apple-ID naar je @me.com adres. Dan heb je dus alles op je @me.com adres, en kun je je oude Apple-ID niet meer gebruiken.

Dat betekend dat je aankopen dus ook verhuizen naar je @me.com adres (als je gaat veranderen van adres).

Link voor het veranderen van je email adres zal ik opzoeken, en opnemen in de 1e post.

@vragen over PhotoStream
Je zet de photostream op, op een mac die het liefst altijd online is. Daar kies je als het goed is ook welke foto's in de photostream moeten. De foto's staan dus op een device, en die worden niet verwijderd. Zoals door Apple bekend is gemaakt, worden de foto's inderdaad naar 30 dagen uit de stream verwijderd, en zijn ze alleen nog benaderbaar via het device waarmee je de fotos in de stream hebt gezet.
quote: Apple
iCloud stores new photos for 30 days, so you have plenty of time to connect your device to Wi-Fi and get your most recent shots. Once they appear in your Photo Stream, you can save your favorite shots to your Camera Roll or any other album on your device.
Bron:Apple.com/iCloud

So, for more info about iCloud, stay tuned! De eerste post ga ik zo updaten. Naar verwachting is die aan het einde van de dag wel af.

• itsme
Ik denk dat je deze link bedoeld https://myinfo.apple.com/cgi-bin/WebObjects/MyInfo.woa, laatste keer dat ik mijn mailadres naar mobileme probeerde te wijzigen mocht dit echter niet (een me.com adres gaf altijd een error) daarnaast is het mobileme adres zelf natuurlijk al een appleid.

Edit:
Blijkbaar kan het wel, mijn primaire e-mail adres voor mijn normale account is nu mobileme echter zijn e-mail en itunes daarmee niet 1 account heb blijven 2 apple-id's.

[Voor 23% gewijzigd door itsme op 17-06-2011 08:27]

Nothing to see here

• Mastha-Hacker
itsme schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:21:
Ik denk dat je deze link bedoeld https://myinfo.apple.com/cgi-bin/WebObjects/MyInfo.woa, laatste keer dat ik mijn mailadres naar mobileme probeerde te wijzigen mocht dit echter niet (een me.com adres gaf altijd een error) daarnaast is het mobileme adres zelf natuurlijk al een appleid.

Edit:
Blijkbaar kan het wel, mijn primaire e-mail adres voor mijn normale account is nu mobileme echter zijn e-mail en itunes daarmee niet 1 account heb blijven 2 apple-id's.
Thnx voor de link! Ik heb hem erbij gezet ;)

Stay tuned for updates!
@vragen over PhotoStream
Je zet de photostream op, op een mac die het liefst altijd online is. Daar kies je als het goed is ook welke foto's in de photostream moeten. De foto's staan dus op een device, en die worden niet verwijderd. Zoals door Apple bekend is gemaakt, worden de foto's inderdaad naar 30 dagen uit de stream verwijderd, en zijn ze alleen nog benaderbaar via het device waarmee je de fotos in de stream hebt gezet.
Dan ben je druk aan het schieten, de helft van de foto's is overbelicht, op de andere sta je net met de ogen dicht en de andere is onderbelicht.... en dan blijven die foto's 30 dagen staan in PhotoStream, dat werkt toch niet.

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:44

Scott

Ik ben, dus ik tweak

ZpAz schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:41:
[...]

Dan ben je druk aan het schieten, de helft van de foto's is overbelicht, op de andere sta je net met de ogen dicht en de andere is onderbelicht.... en dan blijven die foto's 30 dagen staan in PhotoStream, dat werkt toch niet.
Internetverbinding uitschakelen op je telefoon en de foto's verwijderen die je niet wil voordat je je verbinding weer inschakelt :+

Vergeet niet dat het op dit moment een beta is. We zijn aan het testen op dit moment, dat wil zeggen dat alles wat niet in orde is of beter kan wel degelijk bekeken wordt voor de officiële release. Als je iets niet bevalt, kan ik dus ook alleen maar aanraden Apple dat te laten weten.

[Voor 23% gewijzigd door Scott op 17-06-2011 09:45]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:17
ZpAz schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:41:
[...]

Je verwijdert die foto's toch nu toch ook als je vind dat ze mislukt zijn?

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:49
Heb zelf een beetje nog een hekel aan iCloud, omdat die mijn apps terugzet terwijl ik ze verwijder op een willekeurig moment staan ze dan toch weer op men iPad. En daarnaast worden zelfs dev apps teruggezet die niet eens officieel in de app store staan maar door mezelf ontwikkeld zijn en in testfase zijn.

• Mastha-Hacker
DannyBevers schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:49:
Heb zelf een beetje nog een hekel aan iCloud, omdat die mijn apps terugzet terwijl ik ze verwijder op een willekeurig moment staan ze dan toch weer op men iPad. En daarnaast worden zelfs dev apps teruggezet die niet eens officieel in de app store staan maar door mezelf ontwikkeld zijn en in testfase zijn.
Ik heb daar geen last van ;) Als ik ze verwijderd heb op me iPhone, blijven ze ook weg..

• itsme
Mastha-Hacker schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:58:
[...]

Ik heb daar geen last van ;) Als ik ze verwijderd heb op me iPhone, blijven ze ook weg..
Heb ik ook geen last van, werkt prima

Nothing to see here

jip_86 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:25:
[...]

Je verwijdert die foto's toch nu toch ook als je vind dat ze mislukt zijn?
Inderdaad, maar ze komen direct in de foto-stream waar je ze niet uit kan verwijderen.

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-05 19:28

AlbertTCB

swing it baby

Ja, het niet kunnen verwijderen van foto's uit de fotostream vind ik maar vreemd en irritant. Ik las ergens dat ze na ongeveer 30 dagen automatisch verdwijnen als ze niet in een andere map dan de fotostream staan?

Het installeren van iPhoto 9.2 (beta), is dat nog lastig? Ik lees dat oude libraries niet werken in 9.2 beta, en nieuwe libraries aangemaakt in 9.2 beta niet werken straks in de commerciële release. Lastige keuze, want wanneer komt 9.2? Gelijk met Lion?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0Henk 'm!
Is het mogelijk om de iOS reminders te synchroniseren met iCal? Draai hier nog Snow Leopard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

itsme schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:21:

Edit:
Inderdaad zo had ik het ook. Mijn @me adres ook gekoppeld met mijn Apple ID, maar het blijven nog steeds 2 verschillende Apple ID's. Alles migreren naar 1 adres, zodat je nog maar 1 ID hebt lijkt niet te lukken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:34
En dat gaat tot op heden ook niet. En het lijkt er ook niet op dat Apple dat ooit gaat ondersteunen.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 15:32
Ik snap het nog niet helemaal, ik heb de cloud app geinstalleerd en gekoppeld aan mijn appstore ID. Maar dat is een gmail adres. Hoe krijg ik nu de @me regisitratie.

Ik kan namelijk al wel bestanden in mijn cloud zetten.

• xoniq
jantje112 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:42:
Ik snap het nog niet helemaal, ik heb de cloud app geinstalleerd en gekoppeld aan mijn appstore ID. Maar dat is een gmail adres. Hoe krijg ik nu de @me regisitratie.

Heeft iCloud een app dan? Die zit toch binnen iOS5 ingebakken?
Als je op iOS iCloud wil gaan gebruiken gaat deze jouw aanbieden een @me.com adres aan te maken.

Mazda CX-5 (2022)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wat eiegnlijk met functionaliteit die in mobileme beschikbaar was voor oudere toestellen en nu zomaar wegvalt op die toestellen? Dat niet alle nieuwe toeters werken kan ik inkomen, maar calender en contactsync hadden toch wel gemogen, dat heeft echt geen performantie nodig.

You don't need eyes to see, you need vision

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:59
Yalopa schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:35:
Wat eiegnlijk met functionaliteit die in mobileme beschikbaar was voor oudere toestellen en nu zomaar wegvalt op die toestellen? Dat niet alle nieuwe toeters werken kan ik inkomen, maar calender en contactsync hadden toch wel gemogen, dat heeft echt geen performantie nodig.
Officieel wordt MobileMe ondersteunt tot 30 juni 2012. Op dat moment is de 3G 4 jaar oud en in het nieuwste geval 2 jaar.

Niet dat ik het goed praat, maar er moet ergens een lijn gezet worden van ondersteuning. Maar wie weet komt er nog een kleine update voor de oudere toestellen.
jantje112 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:42:

Klopt. Alles van iCloud werkt op AppleID. Wil je echter de mail gebruiken dan moet er een @Me aangemaakt worden.

Als je Gmail gebruikt als AppleID (dus eigenlijk ook in "Cloud") kun je deze stap gewoon overslaan.
Er zit immers geen meerwaarde aan een @Me acount tov een @Gmail acount.
jvsjmedia.nl schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:46:
[...]
Als je op iOS iCloud wil gaan gebruiken gaat deze jouw aanbieden een @me.com adres aan te maken.
Niet juist, zie boven.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• xoniq
Donstil schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:45:
[...]

Klopt. Alles van iCloud werkt op AppleID. Wil je echter de mail gebruiken dan moet er een @Me aangemaakt worden.

Als je Gmail gebruikt als AppleID (dus eigenlijk ook in "Cloud") kun je deze stap gewoon overslaan.
Er zit immers geen meerwaarde aan een @Me acount tov een @Gmail acount.

[...]

Niet juist, zie boven.
Ik gebruik ook een Gmail account voor mijn Apple login, maar ik moest een @me account aanmaken. (Die ik nu dus heb sinds ik iCloud heb @ iOS5)

Mazda CX-5 (2022)

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 22:44
jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:02:
Ik gebruik ook een Gmail account voor mijn Apple login, maar ik moest een @me account aanmaken. (Die ik nu dus heb sinds ik iCloud heb @ iOS5)
Ik ben (al bijna 2 jaar) MobileMe gebruiker, en mijn AppleID is het gedeelte vóór de '@me.com'.
Nu staat duidelijk het volgende in de manual (Copying Data From MobileMe to iCloud):
quote: Manual
You can use any Apple ID you already have so long as it is a
full email address and isnʼt a MobileMe account
. If you already have an iTunes Store
account or a free Find My iPhone account, you can use that Apple ID as your iCloud
account. Or you can click Create Apple ID to create a new one.
Aangezien mijn AppleID zonder '@me.com'-gedeelte is, kan ik niet inloggen. Als ik het dus goed begrijp is mijn enige optie om in te loggen in de iCloud, m'n AppleID aan te passen naar een email-adres anders dan @me.com?

offtopic:
Overigens, de pagina om MobileMe om te zetten naar iCloud staat al online, werkt alleen nog niet :)

[Voor 9% gewijzigd door JanvdVeer op 21-06-2011 21:54]

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
iCloud Logo Infused With Golden Ratio

Apple's logo artists have infused the iCloud logo with some mathematical elegance. In this case, the golden ratio or φ.

The circles in the 'puffs' of the iCloud are sized in a ratio of 1:1.6, an approximation of golden ratio, as discovered by Australian designer Alan van Roemburg. It seems unlikely the proportion was unintentional; Apple's artists simply have an acute sense of the history of design and mathematics.

The golden ratio has been around since at least Euclid and Pythagoras. Fans of the Da Vinci Code should know it too, as Dan Brown has referenced φ several times in his books. No wonder iCloud seems so elegant and aesthetically pleasing.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 21:23
jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:02:
[...]

Waarom moest je dan een @me account maken? Ik heb ook een gmail adres en ik sync mijn mail, agenda en contacten via @gmail. De rest kan gewoon wel met iCloud, behalve notities, want daar is wel een @me account voor nodig.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 14:30
Peabz21 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 00:04:
[...]

Waarom moest je dan een @me account maken? Ik heb ook een gmail adres en ik sync mijn mail, agenda en contacten via @gmail. De rest kan gewoon wel met iCloud, behalve notities, want daar is wel een @me account voor nodig.
notities kun je trouwens wel syncen met gmail:
funk-e blog: iPhone: Sync Gmail + Calendar + Contacts + Notes
(stukje over calendar-sync met caldav vs exchange klopt niet)

...less is more

• Tabbo12
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-06 23:37
funk-e schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 00:14:
[...]

Maar niet via iCloud.

Denk dat ik mijn contacten weer in gmail ga opslaan ipv in iCloud. Met gmail is het ook via een browser te bereiken. Agenda zou ik ook wel via gmail willen doen, maar dan kan ik niet meerdere agenda's aanmaken (Studie, werk, privé gescheiden met verschillende kleuren). iCloud kan dat weer wel.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:50
Bedoel je dit letterlijk? " ICloud synced geen Notities"
Want MobileMe doet dat wel, en we gaan er met zijn alle toch wel vanuit dat iCloud dit ook gewoon gaat doen.
En aangezien iCloud gratis is, kan iedereen dat straks waarschijnlijk...

Of bedoelde je iets anders?

(waarschijnlijk had hij een @me account nodig voor FindmyIphone?!)

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 21:23
funk-e schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 00:14:
[...]

Ok bedankt, dat wist ik nog niet.
World Citizen schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:06:
[...]

Bedoel je dit letterlijk? " ICloud synced geen Notities"
Want MobileMe doet dat wel, en we gaan er met zijn alle toch wel vanuit dat iCloud dit ook gewoon gaat doen.
En aangezien iCloud gratis is, kan iedereen dat straks waarschijnlijk...

Of bedoelde je iets anders?

(waarschijnlijk had hij een @me account nodig voor FindmyIphone?!)
iCloud sync notities alleen met een @me account.
Voor Find My iPhone hoef je niet persé een @me account, ik gebruik dat met mijn @gmail account.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 14:30
Tabbo12 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 00:23:
[...]
Agenda zou ik ook wel via gmail willen doen, maar dan kan ik niet meerdere agenda's aanmaken (Studie, werk, privé gescheiden met verschillende kleuren)
Gmail kan dat wel, ik gebruik het zelf namelijk ook.

...less is more

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op dit moment heb ik een me.com e-mailadres. Hiermee synchroniseer ik mail, contacten, agenda en bladwijzers vanaf mijn Mac naar mijn iPhone.

Daarnaast heb ik voor iTunes een account, wat niet mijn me.com e-mailadres is, maar iets van @telfort.nl. Een heel ander account dus. Volgens Apple is dit niet te koppelen.

Komt volgens mij het probleem om de hoek kijken:

Wil ik apps naar iCloud syncen, moet dat via mijn iCloud (en dus MobileMe)-adres, maar alle apps zijn gekoppeld aan het @telfort.nl-account.

Heeft Apple hier aan gedacht? Tijdens het testen met iOS 5 kwam ik er niet uit.

Kortom: @telfort.nl = iTunes-account en @me.com = mail, contacten en agenda.

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

Peabz21 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 00:04:
[...]

Hoeft ook helemaal niet. iCloud werkt perfect met een @Gmail behalve email en notities (die ook via Gmail kunnen)

Contacten is bv ook handiger via Gmail (dan krijg je ze overal mee zoals iedereen al zei hier)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:19
THE_BASE schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:24:
Op dit moment heb ik een me.com e-mailadres. Hiermee synchroniseer ik mail, contacten, agenda en bladwijzers vanaf mijn Mac naar mijn iPhone.

Daarnaast heb ik voor iTunes een account, wat niet mijn me.com e-mailadres is, maar iets van @telfort.nl. Een heel ander account dus. Volgens Apple is dit niet te koppelen.

Komt volgens mij het probleem om de hoek kijken:

Wil ik apps naar iCloud syncen, moet dat via mijn iCloud (en dus MobileMe)-adres, maar alle apps zijn gekoppeld aan het @telfort.nl-account.

Heeft Apple hier aan gedacht? Tijdens het testen met iOS 5 kwam ik er niet uit.

Kortom: @telfort.nl = iTunes-account en @me.com = mail, contacten en agenda.
Zelfde probleem hier. Wil graag beide accounts samenvoegen tot 1 account. (en dat het liefst naar het @me.com account)

• Mastha-Hacker
Ik heb geen idee of je je @me.com adres als primary kan gaan gebruiken. Als het gebeurt, zal het waarschijnlijk rond de officiele release van iCloud gebeuren.

P.S.
Ik heb momenteel iets minder tijd om het artikel af te schrijven. Zijn er mensen die mij willen gaan helpen met het artikel? Graag dan even een mailtje/DM.

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 22:44
rusman schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 00:21:
[...]

Zelfde probleem hier. Wil graag beide accounts samenvoegen tot 1 account. (en dat het liefst naar het @me.com account)
Volgens deze net geuploade FAQ gaat dat NIET lukken...
MobileMe transition FAQ
If I use different accounts for iTunes and MobileMe, can I merge them into a single account and use it with iCloud?

No. You cannot merge two accounts into one. However, you will be able to move your MobileMe account (yourname@me.com) to iCloud and, if you choose, you can continue to use a different iTunes account for store purchases and iTunes in the Cloud.
Misschien ook aardig om die info op te nemen in de FP? :)

[Voor 6% gewijzigd door JanvdVeer op 24-06-2011 20:28]

• rusman
JanvdVeer schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:26:
[...]

[...]
Zag hem inderdaad voorbij komen. Denk dat de beste en makkelijkste optie dan is om je iTunes account te behouden en de data van het mobileme account te kopieeren naar het nieuwe iCloud account dat gekoppeld wordt aan het iTunes account. Anders blijf je straks zitten met 2 verschillende login's wat niet ideaal is.
Zou wel mooi zijn imho dat je je huidige iTunes account aan een @me adres kan koppelen, immers heb je anders twee accounts, omdat je bij de eerste allemaal gekochte applicaties hebt.

• rusman
ZpAz schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:45:
Zou wel mooi zijn imho dat je je huidige iTunes account aan een @me adres kan koppelen, immers heb je anders twee accounts, omdat je bij de eerste allemaal gekochte applicaties hebt.
Ik denk dat je vanuit een iCloud (wat dus gekoppeld wordt aan mij iTunes account) wel een nieuw @me.com adres kan aanmaken.

• World Citizen
rusman schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:47:
[...]

Ik denk dat je vanuit een iCloud (wat dus gekoppeld wordt aan mij iTunes account) wel een nieuw @me.com adres kan aanmaken.
Ik denk het niet.. helaas. Ik zit met hetzelfde probleem.

Ik ban van plan om vanaf nu mijn @me account te gaan gebruiken voor aankopen ipv mijn oude @gmail account waar alle aankopen nu in staan
Ik vind het niet erg om die enkele apps opnieuw te kopen. De meeste gebruik ik niet echt meer.. sommige zijn spot goedkoop geworden. Dat komt wel goed.

Maar ik hoop dat ik op mijn MacbookPro, wel via mijn oude account "Aperture" kan installeren, en dan met mijn nieuwe account de rest van de aankopen te doen. Maar wel gewoon Aperture kunnen blijven gebruiken.

Als iemand dit weet... graag!!!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:04
Dit is wel jammer. Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze at zouden behouden.
What happens to the other sync services I use for my Mac?
Syncing of Mac Dashboard widgets, keychains, Dock items, and System Preferences will not be part of iCloud, but will continue to be available for you to use until you move to iCloud. After you move to iCloud or after June 30, 2012, whichever comes first, those sync services will no longer be available. Other MobileMe services that are not transitioning to iCloud (iWeb publishing, Gallery, and iDisk) will continue to be available through June 30, 2012, even after you move to iCloud.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• rusman
World Citizen schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:01:
[...]

Ik denk het niet.. helaas. Ik zit met hetzelfde probleem.

Ik ban van plan om vanaf nu mijn @me account te gaan gebruiken voor aankopen ipv mijn oude @gmail account waar alle aankopen nu in staan
Ik vind het niet erg om die enkele apps opnieuw te kopen. De meeste gebruik ik niet echt meer.. sommige zijn spot goedkoop geworden. Dat komt wel goed.

Maar ik hoop dat ik op mijn MacbookPro, wel via mijn oude account "Aperture" kan installeren, en dan met mijn nieuwe account de rest van de aankopen te doen. Maar wel gewoon Aperture kunnen blijven gebruiken.

Als iemand dit weet... graag!!!
Voor Apps vindt ik het ook niet zo'n probleem. Alleen voor muziek juist wel. Mijn muziek koop ik ook via iTunes en die zijn dus allemaal gekocht met het oude het Gmail account. En verder al wat 'grote' aankopen gedaan via de Mac Appstore, die dan ook niet meegenomen zouden worden. Dat is wel weer jammer..

• Mastha-Hacker
JanvdVeer schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:26:
[...]

[...]

Misschien ook aardig om die info op te nemen in de FP? :)
Opgenomen!
Thnx! :)

• xoniq
Ik heb nu ook een ervaring met restoren van iCloud (i.v.m. iOS 5 Beta 2).
Echter synced deze niet mijn contactpersonen terug, dat moest ik via de mac doen ..

Mazda CX-5 (2022)

Vanaf beta 2 werkt het bij mij pas echt goed. Super soepel en erg handig, nog geen poging gewaagd de agenda van mij en m'n vriendin erop te zetten... wat dat betreft een vraag; hoe kan je dat simpel doen als je dit nu via Google hebt geregeld?

Gracias

• Mastha-Hacker
Hmm.. Mijn tip: Zet eerst de google agenda vast op je mac/iPhone met iCloud, en sync het daarna met iCloud. Hij zou dan goed opgenomen moeten worden. Voor zover ik weet kun je geen Google Agenda rechtstreeks via iCloud syncen. Het zal dus iCloud of Google moeten worden ;)

Anoniem: 217295

Als ik mijn accounts wil mergen zoals hier beschreven krijg ik volgende melding:

• Mastha-Hacker
Hmm. Had je al MobileMe?

Ik heb indd een mobile me account,maar net zoals zovelen had ik dus eerst een Apple id voor in de store. nu heb ik ongeveer 2/3 jaar mobileme. zeer tevreden zelfs op enkele ical sync problemen na,en ik vrees hard voor icloud eerlijk gezegd. :?

• Mastha-Hacker
En kun je niet aanloggen met het andere account, waarvoor het @me.com adres is geverifieerd??

Acties:
  • 0Henk 'm!

Neen dan krijg ik de melding dat het gekoppeld is aan een andere account.

Acties:
  • 0Henk 'm!

rusman schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 00:21:
[...]

Zelfde probleem hier,ik ben dus blijkbaar niet de enige die deze fout gemaakt heeft,laat ons nu hopen dat Apple met een oplossing komt zodat we deze accounts kunnen mergen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
Mensen, ik zit nu met een irritante issue. Bij mij probeert mijn telefoon al een paar weken om Navigon (1,5GB) terug te zetten, maar deze blijft altijd maar op wachten staan, wanneer WiFi aan doe, doet ie niks, maar wanneer ik WiFi uit doe, dan zegt ie van dat ik met WiFi moet verbinden om Navigon te downloaden, dit speelt nu al een tijdje, daardoor heeft mijn iPhone ook al een paar weken geen iCloud sync meer gedaan, omdat deze niet wil backuppen omdat deze nog bezig is met data terug te zetten ..
Dus ik heb nu geen recente backup, dus het is ook niet echt te doen om een restore uit te voeren ..

Mazda CX-5 (2022)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:38

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

heb je je telefoon al 's gereboot? meestal verdwijnt de app dan of wordt deze alsnog gedownload.

Discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 11:23
Je kunt ook je iPhone even aan iTunes hangen, Navigon daar downloaden en dan via iTunes op je iPhone zetten. Ik heb het namelijk ook een keer gehad dat ik de Navigon app probeerde te updaten zo via Wi-Fi, maar daar had mijn iPhone geen zin in en de app bleef net zoals bij jou op wachten staan. Toen de Navigon app gedownload via iTunes en op mijn iPhone gezet, dat werkte wel...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
De iPhone is sowieso al gereboot (gister batterij helemaal leeg).
En nog is het niet weg, en via iTunes, dan is iTunes 'm wel aan het overzetten, maar uiteindelijk blijft Navigon op de iPhone staan met een transparant icoon en daaronder de tekst 'Wachten...'
Heel vreemd ..
Ik zal eens kijken of iTunes wel een backup kan maken, indien dat het geval is, dan wellicht mijn telefoon maar restoren denk ik .. Ik krijg het maar niet weg.

Mazda CX-5 (2022)

• Mastha-Hacker
Ik heb dat probleem ook gehad. Ik heb hem toen gedownload op mijn mac, en hard overgezet met iTunes naar me iPhone.

Sinds kort heb ik een iPad, en het werkt super met iCloud! Photostream heeft wel een langere vertraging dan contacts/Calendars/ reminders. Dat is wel jammer, maar niet een groot probleem.

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06 09:40
Voor alle gebruikers met vragen met betrekking tot iCloud en 2 accounts:
MobileMe Accounts
Van de Apple support site. Hierbij ben je dus in staat om je MobileMe account te gebruiken voor iCloud terwijl je verder blijft werken op je primaire Apple ID waar al je aankopen op staan.

Dus je kan 1 cloud hebben met 2 accounts?

• Mastha-Hacker
Jaee. Als je bedoelt 2 email-accounts: Ja. Als je bedoelt 2 verschillende Apple-accounts: Nee.

Je iCloud account heeft een @me.com adres nodig. En voor iTunes en je Apple-ID moet je een NIET Apple email-adres hebben.. ;)

EDIT: De Introductie-post is zojuist afgerond voor nu. Indien iemand meer info heeft, graag een DM!

[Voor 18% gewijzigd door Mastha-Hacker op 18-07-2011 12:33. Reden: First Post finished.]

Call me stupid,maar dat snap ik niet,ik wil gewoon mijn Mobileme mail,contacten,call. en voor itunes mijn apps en muziek en dit is een andere account dan mijn mobileme....

• Mastha-Hacker
Anoniem: 217295 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:44:
Call me stupid,maar dat snap ik niet,ik wil gewoon mijn Mobileme mail,contacten,call. en voor itunes mijn apps en muziek en dit is een andere account dan mijn mobileme....
Om een Apple-ID te willen hebben, ben je daar een niet-Apple email adres voor nodig. (waarom weet ik niet)

Voor iCloud ben je een @me.com adres nodig.

Leg anders je vraag nog een keer duidelijk uit. Dan snap ik jouw vraag waarschijnlijk niet.. O-)

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mastha-Hacker schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:49:
[...]

Om een Apple-ID te willen hebben, ben je daar een niet-Apple email adres voor nodig. (waarom weet ik niet)
Een @me.com-account is op het moment dat je hem aanmaakt al een Apple ID. Nieuwe Apple-gebruikers hoeven dus alleen een iCloud-account aan te maken, wat dan tegelijkertijd hun Apple ID is.

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
<vewijderd>

[Voor 95% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:27]

Mastha-Hacker schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:49:
[...]

Voor iCloud ben je een @me.com adres nodig.

Leg anders je vraag nog een keer duidelijk uit. Dan snap ik jouw vraag waarschijnlijk niet.. O-)
Voor ik mobile me had heb ik dus ooit een iTunes account aangemaakt en deze was gewoon mijn nickname (mrwhoopie) dat gekoppeld aan een hotmail adres en paswoord,daarna ben ik mobileme geworden en heb ik in itunes het hotmailadres vervangen door het m.me adres,ik heb nu dus 2 accounts itunes en dat van MMe,er zou een megratieplan komen van MMe naar Icloud maar hoe zit het met mijn iTunes?

• Mastha-Hacker
Anoniem: 217295 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:20:
[...]

Voor ik mobile me had heb ik dus ooit een iTunes account aangemaakt en deze was gewoon mijn nickname (mrwhoopie) dat gekoppeld aan een hotmail adres en paswoord,daarna ben ik mobileme geworden en heb ik in itunes het hotmailadres vervangen door het m.me adres,ik heb nu dus 2 accounts itunes en dat van MMe,er zou een megratieplan komen van MMe naar Icloud maar hoe zit het met mijn iTunes?
Je kunt alleen een tijdelijk test-account maken na wat rond gelezen te hebben op het ADC-forum.
Migreren zodat je maar 1 account hebt, kan pas na de release van iCloud. Dan komt ook de volgende link vrij:
http://me.com/upgrade

Nog een note voor je test-account:
for those who recommend using a test account, be aware that apple provides no way of merging/consolidating apple ids, so every buck spent on a test account will stay connected with that test account, non refundable, non transferable

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
<vewijderd>

[Voor 90% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:27]

• Mastha-Hacker
Squ1zZy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:16:
Je kunt geen @me adres aanmaken en deze gebruiken als AppleID? Ik vind het maar vaag allemaal.
Voor zover ik weet is dat inderdaad niet mogelijk.. ;)
Heb je het al geprobeerd dan? Ik nog niet in ieder geval.. Dan zou ik een device opnieuw moeten installeren.. (Nog niet zoveel zin in eigenlijk O-) )

Anoniem: 342185

Mastha-Hacker schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:16:
[...]

Voor zover ik weet is dat inderdaad niet mogelijk.. ;)
Heb je het al geprobeerd dan? Ik nog niet in ieder geval.. Dan zou ik een device opnieuw moeten installeren.. (Nog niet zoveel zin in eigenlijk O-) )
Ik heb gewoon een @hotmail.com als apple id...

• Mastha-Hacker
Anoniem: 342185 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:22:
[...]

Ik heb gewoon een @hotmail.com als apple id...
Dan kun je gewoon een @me.com adres aanmaken. Dan heb je alleen wel 2 email adressen.. (die na de komst van iCloud tot 1 adres gemaakt kunnen worden)

Dus 2 verschillende mail accounts worden gemerged naar 1 als het maar een @me is en een andere?Want ik heb mijn @hotmail vervangen door @me in mijn itunes account,maar blijkbaar blijven het nu 2 accounts,mijn aankoop facturen komen nu wel mooi naar mijn @me.

• Mastha-Hacker
Anoniem: 217295 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:42:
Dus 2 verschillende mail accounts worden gemerged naar 1 als het maar een @me is en een andere?
Nu nog niet. Pas met de komst van iCloud. Dan is dat mogelijk.
[b][message=36437497,noline]Want ik heb mijn @hotmail vervangen door @me in mijn itunes account,maar blijkbaar blijven het nu 2 accounts,mijn aankoop facturen komen nu wel mooi naar mijn @me.
Klopt. Je kunt alleen het @Hotmail adres er nog niet uit halen, of je @me adres instellen als primary.

• World Citizen
Ik denk dat ik gewoon 50€ aan apps op zal moeten geven zolang Apple geen transfer purchases van het ene naar het andere account gaat aanbieden.

Ik heb dus 50€ aan apps en Aperture en Lion, in het "verkeerde" gmail account aangekocht.

Gelukkig kun je Lion en Aperture gewoon installeren, en dan in je Store je nieuwe @me account instellen zodat je voortaan met je nieuwe account werkt.

Maar dat gaat dus niet bij apps.... die ben ik dan kwijt.

Omgerekend vind ik 50€ niet duur voor een volledige herinrichting van mijn mailplan... maar toch is het zonde.

Hopelijk maakt Apple straks een uitzondering. En mag je ze eenmaal overzetten.

Het probleem nu is alleen dat ik mijn @me account niet door de activering heen krijg. Ik MOET een creditcard of iTunes code invoeren... En dan bestel je die online, maar vervolgens blijken ze uitverkocht te zijn... bleh. 24 uur wachten.

• Mastha-Hacker
World Citizen schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:15:
Ik denk dat ik gewoon 50€ aan apps op zal moeten geven zolang Apple geen transfer purchases van het ene naar het andere account gaat aanbieden.

Ik heb dus 50€ aan apps en Aperture en Lion, in het "verkeerde" gmail account aangekocht.

Gelukkig kun je Lion en Aperture gewoon installeren, en dan in je Store je nieuwe @me account instellen zodat je voortaan met je nieuwe account werkt.

Maar dat gaat dus niet bij apps.... die ben ik dan kwijt.

Omgerekend vind ik 50€ niet duur voor een volledige herinrichting van mijn mailplan... maar toch is het zonde.

Hopelijk maakt Apple straks een uitzondering. En mag je ze eenmaal overzetten.

Het probleem nu is alleen dat ik mijn @me account niet door de activering heen krijg. Ik MOET een creditcard of iTunes code invoeren... En dan bestel je die online, maar vervolgens blijken ze uitverkocht te zijn... bleh. 24 uur wachten.
Hoezo op het verkeerde account? Please provide some more information..

ik ben juist nog eens alles gaan nazien,

Als ik via de link op de eerste pagina mijn itunes account check,dus ik log in met mijn nick en paswoord en dan zie ik mijn itunes account en daar zie ik mijn @me mailadres als primair,want er is geen ander,maar het is niet geverifieerd,als ik dan op verifieer klik krijg ik de melding dat dat mailadres gekoppeld is aan een andere account.Ik zie de logica niet en desondanks dat ik zelf werk bij een provider.

• World Citizen
Mastha-Hacker schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:27:
[...]

Hoezo op het verkeerde account? Please provide some more information..
Verkeerde stond express tussen "" tekens....

Ik had ooit een gmail account wat dus een apple ID is... Binnen dit account heb ik spullen aangekocht.
Maar we hebben nu een nieuwe @me account... en ik wil daar in verder werken.

Maar aangezien alle aankopen nu dus in het " verkeerde " account staan... enz enz...

• Mastha-Hacker
Anoniem: 217295 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:11:
ik ben juist nog eens alles gaan nazien,

Als ik via de link op de eerste pagina mijn itunes account check,dus ik log in met mijn nick en paswoord en dan zie ik mijn itunes account en daar zie ik mijn @me mailadres als primair,want er is geen ander,maar het is niet geverifieerd,als ik dan op verifieer klik krijg ik de melding dat dat mailadres gekoppeld is aan een andere account.Ik zie de logica niet en desondanks dat ik zelf werk bij een provider.
Ik weet het dan ook niet meer. Vraag anders eens rond op het developer forum van Apple.
World Citizen schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:49:
[...]

Verkeerde stond express tussen "" tekens....

Ik had ooit een gmail account wat dus een apple ID is... Binnen dit account heb ik spullen aangekocht.
Maar we hebben nu een nieuwe @me account... en ik wil daar in verder werken.

Maar aangezien alle aankopen nu dus in het " verkeerde " account staan... enz enz...
Hmm.. Ik denk dat je zal moeten wachten totdat iCloud gereleased is, en kijken of de accounts gemerged kunnen worden, of contact opnemen met de Apple-klantenservice..

• Ronwiel
  • Niet online
Kun je niet gewoon in je Apple ID instellingen het email adres veranderen naar een @me.com adres? Of is het @me.com adres automatisch al een Apple ID?

• World Citizen
ronwiel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:15:
Kun je niet gewoon in je Apple ID instellingen het email adres veranderen naar een @me.com adres? Of is het @me.com adres automatisch al een Apple ID?
yup dat is automatich een appleID

• Ronwiel
  • Niet online
Ik kan mij haast niet voorstellen dat Apple dat zo laat, dat wordt voor heel veel mensen of een deal-breaker of een grote irritatie. Laten we hopen dat het heeft te maken met het 'beta' label.

• World Citizen

Het komt niet snel voor dat ik nieuwe muziek op mijn iPhone zet... Dus dat is voorlopig voor mij geen probleem. Want als iTunes Match in NL uitkomt zou dit probleem ook opgelost zijn.

Doel
Het doel is dat IOS App Store Apps blijven gebruiken met een ander AppleID dan waar we ze in aangekocht hebben.

In Short

Stappenplan
1: In iTunes op je PC log je in met je oude account waar al je aankopen in staan.

2: Nu synchroniseer je de iPhone met de apps die je over wilt nemen PLUS de muziek en foto's en andere items die je op je iPhone wilt hebben.
advies: synchroniseer alleen betaalde apps. De gratis apps zou ik gewoon opnieuw downloaden. check je facturen voor de prijzen van indertijd. Bepaalde apps die je graag wilt behouden kunnen rustig 90% goedkoper zijn geworden...

3: Open op je iPhone het menu " Settings - App Store", en klik op "Sign Out" in NL waarschijnlijk Instellingen - App Store" en klik op "Uitloggen".

4: Klik nu in het scherm wat je te zien krijgt op "Log In" in NL waarschijnlijk "inloggen"

Einde
Je hebt kunt nu dus op je iPhone en in Itunes je nieuwe account ingesteld. De Apps die aanwezig zijn op je iPhone zullen blijven staan, en werken naar behoren. Alle Apps die je vanaf nu koopt koop je dus met je nieuwe account.

Wat je NIET kunt doen
- Je kunt nu NIET meer je iPhone SYNCEN met iTunes. Dan word alles verwijderd...

Wat je WEL kunt doen

- Als je nog een oude app wilt downloaden op je iPhone, die je bijvoorbeeld vergeten bent mee te syncen.. of die je hebt verwijderd en toch terug wilt. Dan log je via het "Setting - App Store" menu in op je oude account, en dan kun je in de AppStore App op je iPhone, je afgelopen "aankopen" herdownloaden... Daar is sinds kort geen iTunes meer voor nodig.

- Als je Apps een update krijgen is dit geen probleem. Je iPhone vraagt naar het wachtwoord van de apps die geüpdate worden. Let dus op bij het invoeren van je wachtwoord welk Apple ID er staat aangegeven.

- Foto's toevoegen door ze op je iDisk of iCloud storage te zetten, en via daar weer downloaden op je telefoon.

- Al je contact/mail/adresboek/notes/de rest Laten synced via MobileMe of iCloud.

- Hopen op iTunes Match in NL, want dan kun je via de "aankopen" knop in de iTunes App ook je muziek van je oude account downloaden. Op de zelfde wijze als dat je dat nu al met Apps kunt.

• Mastha-Hacker
World Citizen schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:25:

Doel

In Short

Stappenplan

Einde

Wat je NIET kunt doen

Wat je WEL kunt doen

Ik zal dit opnemen in de TS. Thnx!

• Mastha-Hacker
Heeft iemand iCloud ook al getest in combinatie met FileMaker Pro? (Voor de contacts, calendar etc)

• Executor16
  • Niet online
www.iCloud.com is zojuist de lucht in gegaan, alleen kun je nog niet heel veel :)

• xoniq
Executor16 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 01:54:
www.iCloud.com is zojuist de lucht in gegaan, alleen kun je nog niet heel veel :)
Nu wel, je kan je mail kijken, contacten inzien, kalender bekijken, Find My iPhone doen, en iWork gebruiken daar.

Wat bij mij echt een irritatie is geworden:

"Er kan geen reservekopie worden gemaakt, omdat er gegevens op deze iPhone worden terug gezet.

Laatste reservekopie: 25-06-11 om 13:47
"

Terwijl er tussendoor ook 2 updates zijn geweest, incl. die OTA update. En verder is alles op mijn telefoon aanwezig. Dit terwijl de telefoon elke nacht aan de lader hangt binnen mijn WiFi netwerk.
Lijkt erop dat mijn iCloud ding vastgelopen is ofzo ..

[Voor 30% gewijzigd door xoniq op 02-08-2011 08:56]

Mazda CX-5 (2022)

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:49

xiD

12345

Hmmmz, ik probeerde zojuist een kijkje te nemen op icloud.com maar dat lukt niet.

Ik ben (iOS) developer maar als ik probeer in te loggen krijg ik de melding dat ik geen developer ben. Meer mensen daar last van?

Ik heb een device op iOS 5 gehad, daar staat nu alleen weer 4 op.

67890

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
xiD schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:31:
Hmmmz, ik probeerde zojuist een kijkje te nemen op icloud.com maar dat lukt niet.

Ik ben (iOS) developer maar als ik probeer in te loggen krijg ik de melding dat ik geen developer ben. Meer mensen daar last van?

Ik heb een device op iOS 5 gehad, daar staat nu alleen weer 4 op.
Je iOS device moet echt 5 erop hebben staan anders werkt het niet...

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:49

xiD

12345

Ik lees dat er mensen de melding krijgen dat ze geen iOS5 geinstalleerd hebben. Ik krijg 'Your Apple ID is not an iCloud developer account'. Beetje vreemd dan..

Maar ik zal vanavond 5b4 er weer eens op zetten en kijken of het dan wel lukt.

67890

• xoniq
xiD schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:50:
Ik lees dat er mensen de melding krijgen dat ze geen iOS5 geinstalleerd hebben. Ik krijg 'Your Apple ID is not an iCloud developer account'. Beetje vreemd dan..

Maar ik zal vanavond 5b4 er weer eens op zetten en kijken of het dan wel lukt.
Zal wel een extra check zijn, aangezien het geen nut heeft om iCloud te gebruiken wanneer je geen iOS 5 draait op welke iDevice dan ook. Aangezien daar de hele iCloud functionaliteit in ligt.

Mazda CX-5 (2022)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 12:25
Gek, ik heb geen iOS5 en ben geen developer, maar kon wel inloggen :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee