You don't need eyes to see, you need vision
Gmail idemYalopa schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:46:
Nu we hier volledig in iCloud zitten blijkt de Blackberry desktop manager geen kalenders niet meer te zien. De zoveelste teleurstelling in het ganse iCloud verhaal.
Nog mensen met andere sync mechanismen die door de move naar iCloud functionaliteit verliezen? workarounds?
tot nu toe valt het mij ook allemaal een beetje tegen. Ik dacht ik krijg dropbox maar dan beter, vooralsnog kan ik niet eens vinden waar ik normale files in kan gooien laat staan wat voor extra's icloud nu te bieden heeft als je geen muziek/foto's wil streamen. Het was er eigenlijk allemaal al (google sync, dropbox, office online)
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Die Blackberry Desktop Mnager heeft een update nogi. Die tool synct enkel local opgeslagen calendars. Apple heeft nu het @me.com gemigreerd naar de cloud en dat kan RIM niet syncen.Yalopa schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:46:
Nu we hier volledig in iCloud zitten blijkt de Blackberry desktop manager geen kalenders niet meer te zien. De zoveelste teleurstelling in het ganse iCloud verhaal.
Nog mensen met andere sync mechanismen die door de move naar iCloud functionaliteit verliezen? workarounds?
Dus RIM moet met een update komen, of je moet je agenda items van iCal nu lokaal gaan kopieren on te syncen.
[ Voor 61% gewijzigd door Greatsword op 15-10-2011 16:05 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
ik heb dus 8.1.2 geïnstalleerd kregen vanaf de dvd, krijg het nu alleen niet voor elkaar om naar de nieuwste te gaan..Destianto schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:05:
iPhoto 11 = versie 9 ( na de update i.v.m photostream behoor je versie 9.2 te hebben.
Verwijderd
ja die heb ik allemaal aan staan...Mastha-Hacker schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:50:
[...]
Heb je alle schakelaars bij Instellingen -> iCloud aan staan?
Versie 8 van iPhoto hoort bij iPhoto '09 en niet bij de meest recente versie '11. Om van '09 naar '11 te gaan moet je betalen.thijskl schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:33:
[...]
ik heb dus 8.1.2 geïnstalleerd kregen vanaf de dvd, krijg het nu alleen niet voor elkaar om naar de nieuwste te gaan..

We mogen toch hopen dat Apple hier nog snel mee aan de slag gaat. Als je een puur iDevice gebruiker bent, zal het allemaal prima zijn, maar voor OSX gebruikers is het alleen maar een achteruitgang t.o.v. MobileMe.
Veel gebruikers die OSX hebben, zullen meestal documenten bewerken op de OSX en niet op een iDevice. Dan is het toch een teleurstelling dat je moet constateren dat de integratie van iWork beter is met iWork.com dan met iCloud. Niet wat ik had verwacht.
Photostream leuk, maar ga me nou niet vertellen dat het niet mogelijk is om gewoon een foto te verwijderen.
Tot nu toe is het maar zeer beperkt en ik hoop ook snel dat er meer apps met ondersteuning voor iCloud komen en vooral dat Apple snel zijn ondersteuning uitbreid.
Natuurlijk zal het snel meer toegevoegde waarde krijgen als iTunes Match beschikbaar is, helaas is het tot nu toe maar slapjes.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
telkens neem ik aan jeappleid@me.com en wachtwoord (dit kan mogelijk ook een ander email adres zijn)
email: imap.mail.me.com en smtp.mail.me.com
agenda´s p03-caldav.icloud.com (volgens mij kun je p01 tot en met p06 gebruiken, even uittesten)
contacten: p06-contacts.icloud.com (volgens mij kun je p01 tot en met p06 gebruiken, even uittesten)
Zoek mijn iphone doe je wel via mobile-me instellen.
Dus omdat ik (reeds 9 jaar) een Mac heb mag ik niets anders meer gebruiken dan apple? BB is hier ook al in huis van voor iPhone bestond. Ik ben toen naar apple gegaan omdat ik de veder lockin van MS niet wou, je zou haast denken dat ik beter terug ga naar MS omdat het meer open is...Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:17:
Blackberry - iCloud? Wat moet je in hemelsnaam met die RIM troep en iCloud?
Klinkt interessant, ik heb namekijk een 3G.. (de BB is van mijn vriendin)
Trunksmd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:06:
Je kunt wel de iphone 3G van icloud gebruik laten maken. Je moet echter de servers van icloud
[ Voor 17% gewijzigd door Yalopa op 16-10-2011 00:01 ]
You don't need eyes to see, you need vision
Ik zou alles privé in je iCloud zetten en alle werk-dingen op Exchange laten, heb hem namelijk nog niet zover gekregen om het Exchange adres boek bij meeting invites enzo te gebruiken. iCloud synct ook je Exchange account niet, dus er zal weinig dubbel verschijnen.argro schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:15:
Thans synchroniseer ik mijn agenda op de iPad via een MS-exchange-server. Hiermee synchroniseer ik mijn (zakelijke) Outlook-agenda met de iPad. Hoe werkt e.e.a. als ik de agenda niet meer via de exchangeserver laat lopen, maar via iCloud?
Ik kan in iTunes instellen dat ik mijn Outlook agenda via iCloud wil synchroniseren. Het synchroniseren via de exchangeserver zet ik dan uit, anders heb ik alles dubbel in mijn agenda staan. Tot daar gaat alles goed, maar wat gebeurt er als iemand een afspraak in mijn agenda zet terwijl mijn computer (en dus ook Outlook) uitstaat. Komt die afspraak via iCloud in mijn agenda terecht, of kan dat alleen zolang ik via de exchangeserver blijf synchroniseren?
Het resetten van de Photostream werkt uitstekend!
De enigste handeling die je extra moet uitvoeren is na het resetten op de iCloud.com-site is dat je de PhotoStream aan en uit moet zetten op al je devices. (Of de map leeggooien op een PC)
Deze info ga ik nu toevoegen in de TS.
Bron: http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=en_US
Nu blijft ie alsnog hangen op 1000 foto's, dus ik heb even rond gezocht en ik las ergens dat er dus een beperking van 1000 foto's is...
iCloud begint me steeds minder te bevallen zo.. Mail die veel te beperkt is uitgevoerd en nu ook Photostream..
Verwijderd
Ik heb er inderdaad overheen gekeken. Maar dan nog, dan was ik bij het lezen ervan teleurgesteld ipv nu, dus zoveel verschil maakt dat ook weer niet.
Die 30d, staat dat voor een maand? En wat bedoelen ze daar dan mee? Iedere maand een nieuwe set van 1000 foto's in je stream?
[ Voor 21% gewijzigd door RnB op 16-10-2011 22:30 ]
Nee, je hebt 30 dagen om elke foto op een gekoppelde bron lokaal op te slaan. En dat voor max 1000 foto's gelijkertijd. Een stream moet je zien als transportmiddel, niet als opslagplek zoals bijvoorbeeld dropbox.RnB schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 22:29:
Hm tja, als je grote verwachtingen van iets hebt, komen beperkingen niet in me op..![]()
Ik heb er inderdaad overheen gekeken. Maar dan nog, dan was ik bij het lezen ervan teleurgesteld ipv nu, dus zoveel verschil maakt dat ook weer niet.
Die 30d, staat dat voor een maand? En wat bedoelen ze daar dan mee? Iedere maand een nieuwe set van 1000 foto's in je stream?
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Verwijderd
Advies: gebruik dit alleen als je meerdere Apple devices in je bezit hebt.
Ik ga mee met Okselfris - ik was een mobileme gebruiker en ben nu over naar iCloud - wat voor mij in bepaalde gebieden beperkingen met zich mee brengt - keychain/preferences sync is een gemis.
photostream is best aardig, mits je iphoto gebruikt. laat ik dit nu net niet doen - moet wel om access tot de foto's te krijgen die ik op mn device heb gemaakt en niet in de camera roll heb staan.
iCloud is nu op zo'n manier geïmplementeerd dat het efficiënt met de ruimte van Apple omgaat (photostream + itunes match) - het extra datacenter word niet voor niets gebouwd, iCloud zal zeker meer gaan bieden en ook voor developers.
Op dit moment zijn er ook grotere nadelen aan het gebruik ervan:
Wellicht niet bij iedereen bekend, maar op het moment dat je bijv. een video maakt en je iphone/ipod raakt vol, dan zal iOS5 zelf caches van applicaties cleanen. Browser apps met offline pages bijv, zullen als eerste worden verwijderd, je kunt ook denken aan gamesaves/scores, gebruikers zullen voor verassingen komen te staan door dit gedrag.
Apple heeft hun developer documentatie aangepast hoe ze dit kunnen voorkomen, door een andere manier van caching te implementeren, al zal dat voor sommige devs in conflict raken met de gebruiksvoorwaarden van iCloud.
Ik denk dat deze verandering zich zal manifesteren in meerdere blogposts.
Bedankt voor deze instellingen! Vanmiddag even uitproberen. Moet toch wat tot 28 okt......Trunksmd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:06:
Je kunt wel de iphone 3G van icloud gebruik laten maken. Je moet echter de servers van icloud kennen en apart instellen (dus niet de mobile-me optie gebruiken):
telkens neem ik aan jeappleid@me.com en wachtwoord (dit kan mogelijk ook een ander email adres zijn)
email: imap.mail.me.com en smtp.mail.me.com
agenda´s p03-caldav.icloud.com (volgens mij kun je p01 tot en met p06 gebruiken, even uittesten)
contacten: p06-contacts.icloud.com (volgens mij kun je p01 tot en met p06 gebruiken, even uittesten)
Zoek mijn iphone doe je wel via mobile-me instellen.
ehhhh..HOI
Ik sluit me hier bij aan. Mobile me was naar mijn mening toch veelzijdiger. Niet alleen had je iDisk ( nu noodgedwongen de overstap naar dropbox moeten maken ) Maar je had bijvoorbeeld ook iGallery, ( Photostream is geen vervanger omdat je gelimiteerd bent aan het aantal foto's en dagen.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:50:
ik was een mobileme gebruiker en ben nu over naar iCloud - wat voor mij in bepaalde gebieden beperkingen met zich mee brengt - keychain/preferences sync is een gemis.
De voorkeuren en dock synchronisatie vindt ik ook een gemis, dit soort kleine dingen waren juist super handig als je meerdere macs hebt, ik snap daarom ook niet waarom ze dit eruit hebben gehaald. De techniek bestond immers al en werkte naar behoren met Lion.
Positief punt is dat Find my Iphone nu ook werkt met je Mac devices.
Minpunt is dat het niet langer wordt ondersteund voor mijn iPod touch 2G, terwijl de functionaliteit nog wel ingebouwd is in de 4.0 firmware
Het interessantste wat overbleef was documents in the cloud. Maar nee dat werkt alleen met Apple apps (of Apps die dat specifiek ondersteunen) en je hebt geen enkele optie om je hele documentenmap in de cloud te zetten om daar vanuit te werken.
Ze zijn bij Apple soms zo doordrammend over iets onlogisch. Als ik werk aan een document en ik kom thuis dan moet dat ook gewoon in mijn documentenmap staan en moet ik niet eerst via Pages of wat dan ook moeten binnenhalen. Ik sta versteld dat ze niet hun kans hebben gegrepen om gewoon je de optie te geven om je hele documentenmap in de cloud te zetten en eindelijk ook eens voor de ipad een universele documents folder te maken waar elke geinstalleerde app toegang tot heeft. Nu heeft elke app nog steeds zn eigen mapje.
Ze hebben er ook compleet niet over nagedacht. Een iWork document zou ik dan op m'n Mac met iWork erbij kunnen. Maar stel nou dat Goodreader straks support krijgt voor de iCloud. Hoe kan ik dan bestanden die daardoor in de cloud zijn gezet op mn Mac krijgen? Goodreader heeft namelijk geen Mac app. Zo omslachtig dit. Ik kan niet geloven dat ze hier goed over nagedacht hebben.
Diep teleurgesteld. Heb ze ook feedback gegeven en hoop dat ze eindelijk eens wat gaan proberen te maken van die cloud.
Verwijderd
Je hebt iCloud net 3 dagen, de meningen zijn weer niet van de lucht, over een half jaar zal je het moeten bijstellen. Uiteraard zit er achter iCloud een visie. Dat was ook voor mobileme het geval, maar dat is door Jobs zelf afgeschoten, door het niet goed functioneren ervan. Dit gaat wat stapjes verder. Zometeen word de muziek actief en dan word je alweer blijer.
Patience.
Ik vind het goed dat Apple af wil van een bestandssysteem (dat is ook achterhaald). Maar als ik dan in iWork alleen op één niveau mapjes kan maken en daar documenten in kan zetten vind ik dat geen alternatief. Ik orden dingen graag op m'n eigen manier, met (op dit moment) meerdere niveau's. Maar in de huidige opzet kun je zaken maar één niveau diep maken (map -> bestand). Dat is gewoon veel te beperkt. En een alternatief is er niet, bijvoorbeeld door te taggen (al weet ik niet of ik daar vrolijk van zou worden). Verder zet ik graag meerdere typen documenten onder dezelfde map omdat ze bij elkaar horen. Nu maak je bijvoorbeeld een presentatie in Keynote en je uitgebreidere toelichting in Pages, maar je kunt ze niet bij elkaar zetten.
Verder ben ik niet overtuigd van de photo stream. Het voelt een beetje als een halve oplossing, zo met die laatste 1000 foto's of 30 dagen. Ik begrijp het wel, las dat iCloud al 20 miljoen gebruikers heeft, maar ideaal is het niet. Nu heb ik een photo roll en een photo stream. En die photo roll verschilt op m'n iPhone en iPad en ook iPhoto op de Mac heeft weer wat anders erin zitten. Je moet het dus zelf uit de photo stream plukken als het echt opgeslagen moet worden. Dat wil je niet lijkt mij. Juist bij Apple verwacht je niet dat je naar zoiets om moet kijken. Oh ja, video's die ik opneem met de iPhone synct ie trouwens niet met iCloud, alleen foto's.
Oh, en voor de vierde keer (na iTools, .Mac, MobileMe en nu iCloud): ik wil geen mailadres van Apple. Ik heb mijn eigen mailadres. Dat kun je ook prima blijven gebruiken door die optie niet aan te vinken, maar ik snap niet dat ze dat door de strot blijven duwen.
Kortom, iCloud spreekt mij als concept aan, maar in de praktijk heb ik er nog weinig aan. Google Apps + Dropbox heeft mij meer te bieden.
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
is er enige manier om deze 2 accounts te koppelen?
Je kunt beide accounts behouden. Via Instellingen -> App-Store kun je je iTunes account instellen voor aankopen.kipneck schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:25:
ik zit met een probleem, ik had al enige tijd mobileme, maar dit was meer voor find my iphone en wat backups, dus ik had een @me.com account en een itunes account dat ik altijd gebruik. nou gebruik ik icloud en dat is dus mijn @me.com adres, maar dit gebruik ik nooit en staat dus ook geen geld op.
is er enige manier om deze 2 accounts te koppelen?
Daar heb je dus die alternatieven dus voor. iCloud is ook niet bedoelt voor bestandsdeling op dat niveau, maar om dus applicaties, foto's, instellingen en documenten in sync te houden. Voor documenten geldt functionaliteit die apps wel moeten ondersteunen. Er is al een selectief aantal apps die het al gebruiken. Maar voor bulk bestanden meuk kan je dus idd Box gebruiken of Dropbox.driedees schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:02:
Ben ook met iCloud aan het spelen, maar voldoet niet aan mijn verwachtingen. Ik mis vooral een dropbox-achtige mogelijkheid voor reguliere online opslag. In dat kader is dit wel erg interessant, gratis 50GB bij Box.net, no strings attached. Enige dat je moet doen is de app installeren en vanuit je iOS device een account aanmaken. Voor de rest werkt het bijna net zoals Dropbox.
Die dingen kunnen applicaties nu zelf regelen via iCloud. Ik verwacht dat steeds meer applicaties hier gebruik van gaan maken. Kijk op de iPad en iPhone al naar de sync van spelscores, lees positie van boeken etc.Destianto schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:34:
[...]
De voorkeuren en dock synchronisatie vindt ik ook een gemis, dit soort kleine dingen waren juist super handig als je meerdere macs hebt, ik snap daarom ook niet waarom ze dit eruit hebben gehaald. De techniek bestond immers al en werkte naar behoren met Lion.
Ja, maar met die gedachte hadden ze heel veel functionaliteit uit iCloud kunnen laten. Want voor de mail en contact en calendar sync heb ik gmail. Dan hadden ze alleen Find my ... hoeven te implementeren. Ik denk dat heel veel serieuze gebruikers van iOS apparaten graag zouden zien dat iCloud gewoon een folder structuur had en dat er eindelijk een universal folder voor documenten kwam op die apparaten. Ik wil niet eerst iets importeren vanaf dropbox, dan eraan werken in een app en dan weer exporteren naar dropbox. En als er tussendoor ook iets met een andere app moet gebeuren dat proces nog een keer herhalen of via open in een omweg maken. Wat zou Apple daar niet aan begrijpen? Ik hoop natuurlijjk dat ze dat alsnog op deze wijze implementeren want het zou de gebruiksvriendelijkheid erg ten goede komen.CRXDelSol schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:25:
[...]
Daar heb je dus die alternatieven dus voor. iCloud is ook niet bedoelt voor bestandsdeling op dat niveau, maar om dus applicaties, foto's, instellingen en documenten in sync te houden. Voor documenten geldt functionaliteit die apps wel moeten ondersteunen. Er is al een selectief aantal apps die het al gebruiken. Maar voor bulk bestanden meuk kan je dus idd Box gebruiken of Dropbox.
Of is dat simpelweg een overblijfsel van mijn MobileMe accounts ?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
-Weet iemand een manier om dat automatisch omdraaien van foto's toe te passen op foto's die al aanwezig zijn in een map?
-Hoe is dit trouwens op de mac? staan ze daar wel allemaal altijd goed? (ik ga mogelijk een mac aanschaffen binnenkort).
Verwijderd
Voor Pages voor de Mac moet nog een update komen die met iCloud werkt.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:26:
Als ik goed heb begrepen sync bestand van Pages op mijn iPad niet automatisch via iCloud met mijn iMac? Welke door via iWork.com beta moet? Ik had toch meer van iCloud verwacht dan dit... beetje teleurgesteld zegt...
Ik kan bijvoorbeeld geen mail of calendar items ophalen, maar toch worden de items vaak genoeg gesynced om er geen hinder van te ondervinden. Mail is bijvoorbeeld nu offline, en ik moet herhaaldelijk mijn wachtwoord opnieuw invoeren zonder enig resultaat.
-edit-
iCloud forward mijn blijkbaar ook niet als dit ingesteld is ...
[ Voor 9% gewijzigd door Bossie op 20-10-2011 21:24 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Nein :-)Toppe schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 06:47:
Iemand enig idee hoe ik de iCloud taal kan veranderen? Staat nu op Duits maar dat is nogal irritant...
Als je een pages bestand sleept naar de iWork knop op icloud.com dan staat hij gelijk in je cloud.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:26:
Als ik goed heb begrepen synct bestanden van Pages op mijn iPad niet automatisch via iCloud met mijn iMac? Welke door via iWork.com beta moet? Ik had toch meer van iCloud verwacht dan dit... beetje teleurgesteld zegt...
Jep, althans dat doet iPhoto.Boeiend schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:25:
Ik heb net ook icloud geïnstalleerd op windows, loop gelijk tegen irritant probleempje aan met fotostream. Zal vast wel eerder opgemerkt zijn. De oriëntatie van de foto's is niet correct. Voorheen werd dit natuurlijk recht gezet door het automatisch importeren in windows van de foto's.
-Weet iemand een manier om dat automatisch omdraaien van foto's toe te passen op foto's die al aanwezig zijn in een map?
Geen idee.
-Hoe is dit trouwens op de mac? staan ze daar wel allemaal altijd goed? (ik ga mogelijk een mac aanschaffen binnenkort).
Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Oke nice, (ik heb mijn eerste Mac in bestelling staan
www.me.com/move
Inloggen op zowel www.me.com als www.icloud.com, check ook je mobile me menu onder system options voor confirmatie.

[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 24-10-2011 01:01 ]
Verwijderd
>>Can Family Pack members move their MobileMe accounts separately to iCloud?
Yes. The master account holder and each family member can move their individual accounts whenever they like, as long as they do so before June 30, 2012.
http://www.apple.com/mobileme/transition.html
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 06:37 ]
Ook komen mailtjes niet altijd direct aan, dit gebeurd dan pas wanneer ik de mail app zelf open. E-mail account staat ingesteld op 'Push', dus zou niet weten waarom het niet werkt. (in de beta van IOS5 werkte het wel goed)
Ik heb ook al geprobeerd om mijn iCloud account te verwijderen en opnieuw toe te voegen, maar hetzelfde probleem blijft bestaan..
Iemand misschien enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Same here. Ik denk dat het gewoon nog niet helemaal geweldig draait allemaal.zeromussov schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:34:
E-mail op mijn iPhone wordt niet meteen gesynced, bijvoorbeeld wanneer de mail via de browser of pc al is gelezen staat deze op mijn iPhone nog steeds als ongelezen.
Ook komen mailtjes niet altijd direct aan, dit gebeurd dan pas wanneer ik de mail app zelf open. E-mail account staat ingesteld op 'Push', dus zou niet weten waarom het niet werkt. (in de beta van IOS5 werkte het wel goed)
Ik heb ook al geprobeerd om mijn iCloud account te verwijderen en opnieuw toe te voegen, maar hetzelfde probleem blijft bestaan..
Iemand misschien enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Zo heb ik bijv op mijn iPhone mijn kalender staan met afspraken. Op de iPad én iPhone van mijn vrouw staat alleen de kalender met verjaardagen aangevinkt.
Als er in mijn kalender een alarm afgaat, hoor ik dat ook meteen op haar iPhone en iPad. Dit ondanks het feit dat deze kalenders op haar apparaten helemaal niet aangevinkt staan.
Iemand hetzelfde probleem?? En nog belangrijker een oplossing??
Have Fun Funske
Nog gekker. Zag vanmorgen een mailtje binnenkomen (account via imap) dat ik wilde lezen. Ik tik het aan, mail opent, sluit en verdwijnt compleet uit beeld op de iPhone. Ik dacht dat ik wellicht per ongeluk iets had aangetikt wat het in de prullenbak deed belanden o.i.d. maar in andere mappen was het ook niet terug te vinden.THE_BASE schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:21:
[...]
Same here. Ik denk dat het gewoon nog niet helemaal geweldig draait allemaal.
Uiteindelijk even aangelogd bij webmail, daar staat het mailtje gewoon ongelezen in de inbox. Gelezen, gesloten, uitgelogd, iphone email weer bekeken en daar staat de mail inmiddels weer... Vreemd!
Dit is natuurlijk niet de mail via iCloud, maar het verschijnsel doet zich voor het eerst voor sinds ik iOS5/iCloud heb, weet niet of dat toeval is.
[ Voor 9% gewijzigd door dcl! op 01-11-2011 13:20 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Je kunt al je lokale agenda's verwijderen. Op je iDevice wordt alleen de iCloud versie gesynct, en de lokale wordt niet meer bijgewerkt. Als je alle lokale agenda's wist dan verdwijnt ook het dubbele menu en heb je weer een enkel, simpel lijstje met agenda's.RnB schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:29:
Heb je wel de goede Agenda aangevinkt? Ik liep hier ook tegenaan totdat ik zag dat je standaard twee agenda's heb: 1 voor je Mac en 1 voor iCloud:
[afbeelding]
Hier stond achterhaalde informatie…
Check the FiPoDennusB schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:30:
Iemand al de mogelijkheid gevonden om items uit je photostream te verwijderen? Word er gek van dat je daar niks kunt verwijderen
Specifieke items kun je niet uit je photostream verwijderen, via icloud.com kun je wel je hele photostream legen.DennusB schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:30:
Iemand al de mogelijkheid gevonden om items uit je photostream te verwijderen? Word er gek van dat je daar niks kunt verwijderen
Hoe doe ik dat dan?thaan schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:28:
[...]
Specifieke items kun je niet uit je photostream verwijderen, via icloud.com kun je wel je hele photostream legen.
Nevermind. Al gevonden!
[ Voor 6% gewijzigd door DennusB op 02-11-2011 12:40 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Hoe zorg ik ervoor dat hij al mijn contacten en agenda etc. van iCloud download i.p.v. andersom?
Niet dat straks mijn iCloud contacten en agenda weg zijn omdat hij het synchroniseert met een lege iPhone.
Ik denk wel dat Apple zo slim is geweest om zo'n dingen te voorkomenVerbalForce schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:24:
Even stom vraagje. Krijg morgen mijn iPhone 4S. Wil hem als nieuw configureren i.p.v. back-up terugzetten.
Hoe zorg ik ervoor dat hij al mijn contacten en agenda etc. van iCloud download i.p.v. andersom?
Niet dat straks mijn iCloud contacten en agenda weg zijn omdat hij het synchroniseert met een lege iPhone.
Je kan er zeker van zijn dat iCloud hetzelfde zal doen
Zodra je aangeeft dat je iPhone moet synchroniseren, voegt hij de contacten, agenda punten en alles wat in iCloud staat, samen met de bestaande gegevens in je telefoon. Die raak je dus niet kwijt..VerbalForce schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:24:
Even stom vraagje. Krijg morgen mijn iPhone 4S. Wil hem als nieuw configureren i.p.v. back-up terugzetten.
Iemand al een idee wanneer iTUnes in de wolk gaat werken Nederland ?
//glazenBolModus
[ Voor 22% gewijzigd door oldsmelly op 05-11-2011 09:38 ]
MuziekLiefhebbert
Er staat in de fotorol wel linksonder bij foto's die in Photostream staan, een "ingedrukte" photostream knop. Als je daar nog eens op drukt, gaat ie er dan niet uit? Of is dit de nieuwe manier van HDR weergeven.thaan schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:28:
[...]
Specifieke items kun je niet uit je photostream verwijderen, via icloud.com kun je wel je hele photostream legen.
Gaat niet lukken. Uitleg is een aantal pagina's terugdangerpaki schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 08:30:
Heeft iemand het hier al voor elkaar gekregen om contacten en kalenders ook nog steeds in sync te houden met gmail terwijl ze ook in sync zijn met iCloud? Ik heb en wil geen .me email adres want mij gmail werk ik al lang mee en ben ik erg tevreden over. Maar als ik dus contacten sync met iCloud dan kan ik als ik eens vanaf de web interface van gmail moet mailen niet bij m'n contacten komen want die staan weer in iCloud. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
staat je tijdszone wel goed ingesteld?ronwiel schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:05:
Ik heb een probleem met de Agenda functie. Ik heb mij via iCall geabonneerd op mijn rooster. Deze wordt met de correctie tijden weergegeven op mijn iPhone, maar niet in iCall. Hier staan ze namelijk allemaal een uur te laat in. Iemand wellicht een work-around?
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Edit:
Al gelukt. Idd de tijdzone in iCloud instellen en ik heb ook die van mijn agenda ingesteld bij instellingen..
[ Voor 21% gewijzigd door hk12nl op 10-11-2011 13:28 ]
©2004
http://www.apple.com/support/icloud/systemstatus/
iCloud: Services - Users Affected: Some
11/11/2011 13:40 PST
Users may be unable to access iCloud services. Normal service will be restored ASAP.
[ Voor 52% gewijzigd door Tourniquet op 11-11-2011 22:59 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Maar zojuist deed alles het weer.
Kleine hik denk ik.
Verwijderd
Ik heb laatst mijn iCloud mail ingesteld op mijn Android-toestel, maar ik kan geen e-mails versturen terwijl ik wel gewoon e-mails binnenkrijg.
Ik heb al zo ongeveer alle mogelijke SMTP-servercombinaties gebruikt, maar ik kom er gewoon echt niet uit.
Mijn wachtwoord en gebruikersnaam zijn correct, als SMTP-server heb ik al geprobeerd pXX-smtp.mail.me.com of smtp.me.com, het beveiligingstype is SLL en ik heb al de poorten 25, 465 en 587 geprobeerd.
Kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb een HTC Desire S met Android 2.3.5.
Verwijderd
Heb je op deze pagina gekeken?Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:09:
Aangezien ik voor dit klein probleempje geen topic wil aanmaken vraag ik het hier maar even.
Ik heb laatst mijn iCloud mail ingesteld op mijn Android-toestel, maar ik kan geen e-mails versturen terwijl ik wel gewoon e-mails binnenkrijg.
Ik heb al zo ongeveer alle mogelijke SMTP-servercombinaties gebruikt, maar ik kom er gewoon echt niet uit.
Mijn wachtwoord en gebruikersnaam zijn correct, als SMTP-server heb ik al geprobeerd pXX-smtp.mail.me.com of smtp.me.com, het beveiligingstype is SLL en ik heb al de poorten 25, 465 en 587 geprobeerd.
Kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb een HTC Desire S met Android 2.3.5.
Verwijderd
Probleem:
Ik zie niet alle afspraken via www.icloud.com maar WEL op mijn iPhone staan....??? Voor zover ik kan zien staat alles goed ingesteld (zoveel kun je niet verkeerd doen), dus wat gaat er nu mis?
Edit: heb net Thunderbird geinstalleerd, daarmee de google agenda gekoppeld en vervolgens een export gemaakt van het .ics bestand. Het lijkt erop dat het nu wel goed gaat, al moet ik nog wel heel wat geduld hebben totdat alles is over gezet (iPhone blijft syncen zo te zien).
[ Voor 22% gewijzigd door M.v.Veelen op 14-11-2011 14:03 ]
¯\_(ツ)_/¯
Waar kan ik de foto's die via de fotostream door iCloud in mijn Mac in iPhoto te komen te staan vinden in finder? Ik wil graag weten waar ik die foto's kan vinden zodat ik ze voor andere dingen kan gebruiken zoals op een forum plaatsen en in msn doorsturen e.d. Nu kan ik alleen exporteren naar de mogelijkheden die in iPhoto zitten, wat dus vrij beperkt is.
Foto selecteren: Archief / Toon in finder / Origineel bestand.
Ik teken nergens meer voor
Sinds de komst van iCloud vraagt hij zich af of z'n Exchange server niet overbodig is geworden, daar iCloud dit naar eigen zeggen ook allemaal zou kunnen. Aagezien iCloud ook op Windows werkt, zou hij eventueel kunnen switchen naar iCloud. Bovendien is iCloud gratis en voor de Exchange server betaald hij een tientje per maand.
Nu is mijn vraagt: Heeft er iemand ervaring met het overstappen van Exchange naar iCloud?
Alvast Bedankt
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ze gebruikt de standaard agenda app op haar iPhone en iCal op haar mac.
Nieuwe afspraken toevoegen gaat allemaal goed, maar als ze een bestaande afspraak aanpast gaat het ruim de helft van de tijd verkeerd.
Als ze een afspraakt pakt, hier data in aanpast en van agenda veranderd (dus van werk naar prive ofzo), dan staat hij even goed in haar telefoon, dan gaat haar telefoon daarna gelijk syncen met de iCloud server, en vervolgens is het agenda punt weer helemaal zoals het hiervoor was, alleen is de agenda veranderd.
Als ze in iCal een agenda punt veranderd dan word dat gewoon helemaal niet doorgevoerd naar haar iPhone, dan staat dat punt in haar iPhone dus anders dan in iCal. En ook hier gaat het toevoegen van nieuwe punten, of het verwijderen van punten gewoon goed.
Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Humankind… be both.
Met iCloud kun je niet je eigen emailadres gebruiken. Je bent dan gebonden aan een @me.com emailadres. Mogelijk is dit geen optie voor je vriend.Freekers schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:56:
Een vriend van me werkt momenteel met Exchange om zijn mail, agenda en contactpersonen te syncen over z'n 2 Windows laptops, iPad en iPhone.
Sinds de komst van iCloud vraagt hij zich af of z'n Exchange server niet overbodig is geworden, daar iCloud dit naar eigen zeggen ook allemaal zou kunnen. Aagezien iCloud ook op Windows werkt, zou hij eventueel kunnen switchen naar iCloud. Bovendien is iCloud gratis en voor de Exchange server betaald hij een tientje per maand.
Nu is mijn vraagt: Heeft er iemand ervaring met het overstappen van Exchange naar iCloud?
Alvast Bedankt
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Bij mij staat iCloud toch echt op m'n Gmail-email gekoppeld, of bedoel je wat anders daarmee?
Als je de emailfunctionaliteit van iCloud wilt gaan gebruiken dien je een @me.com account aan te maken.YoGi_Berra schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:51:
Eh?
Bij mij staat iCloud toch echt op m'n Gmail-email gekoppeld, of bedoel je wat anders daarmee?
Je kunt wel een iCloud account hebben met je Gmail adres, maar als je van de emailfunctionaliteiten gebruikt wilt maken is een @me.com adres noodzakelijk.
Elect a clown, expect a circus.
Jij kan dus voor jou en je vrouw twee verschillende iCloud accounts aanmaken, apart van de bestaand iTunes die je al hebt.
Oke, relaxt... zijn hier ook nadelen aan verbonden? Zo delen we nu ook de "photo stream". Dit is op iCloud ID, dus alle foto's die mijn vrouw straks neemt, verschijnen niet meer automatisch op mijn telefoon. Hier kunnen we in principe wel mee leven. Maar hoe gaat het straks met iTunes match? En zijn er nog andere nadelen?dcl! schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:38:
Ja. Ik heb voor de aankopen (iTunes en app store) mijn al bestaande account. Toen iCloud kwam heb ik daarvoor een nieuwe account aangemaakt en daar gaat het verdere cloud gebeuren mee.
Jij kan dus voor jou en je vrouw twee verschillende iCloud accounts aanmaken, apart van de bestaand iTunes die je al hebt.
Vrij laat, maar als het nog relevant is: er valt niet zoveel in iCloud te zetten. Omdat het album al uit de iTunes Store komt, is, als je de muziek verliest uit iTunes, het heel simpel om muziek weer opnieuw te downloaden. Daar hoef je verder niets voor te doen, die link is er gewoon.Slasher schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:57:
Vraagje over muziek en icloud: Ik heb een album gekocht in itunes. Kan ik die ook in de icloud zetten zodat ik bij een restore die muziek ook weer op mijn iPhone heb?
Kijk eens hier deze link heeft mij goed geholpen bij het instellen van icloud in een soortgelijke situatie als die van jou.Scott schreef op maandag 02 januari 2012 @ 23:41:
[...]
Vrij laat, maar als het nog relevant is: er valt niet zoveel in iCloud te zetten. Omdat het album al uit de iTunes Store komt, is, als je de muziek verliest uit iTunes, het heel simpel om muziek weer opnieuw te downloaden. Daar hoef je verder niets voor te doen, die link is er gewoon.
Het enig wat mij nog niet lukt is find my friends goed werkend zien te krijgen. Standaard geeft hij de locatie van de ipad (die eigenlijk altijd op een vast adres ligt) en niet die van de iphone die bij dat account hoort. Ik doe denk ik ergens wat fout.
Dat is niet helemaal waar. Muziek opnieuw downloaden kan alleen als je een Amerikaans Apple ID hebt. Met een Nederlands account kun je alleen Apps en Boeken opnieuw downloaden, muziek niet. Muziek zul je echt zelf moeten back-uppen om veilig te stellen.Scott schreef op maandag 02 januari 2012 @ 23:41:
[...]
Vrij laat, maar als het nog relevant is: er valt niet zoveel in iCloud te zetten. Omdat het album al uit de iTunes Store komt, is, als je de muziek verliest uit iTunes, het heel simpel om muziek weer opnieuw te downloaden. Daar hoef je verder niets voor te doen, die link is er gewoon.
Humankind… be both.
Want om eerlijk te zijn, het niet opnieuw kunnen downloaden is wat me tegen houdt om te kopen

Mij hield het ook tegen......UltraSub schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:29:
Is dat straks ook nog zo als je Match hebt?
Want om eerlijk te zijn, het niet opnieuw kunnen downloaden is wat me tegen houdt om te kopen
Ik heb daar zelf verder ook nog even onderzoek naar gedaan, maar met de komst van iTunes in the Cloud moet daar toch verandering in komen, dan kun je het online backuppen maar in NL ligt de BUMA/STEMRA nog dwars volgens mij.
Elect a clown, expect a circus.
Humankind… be both.
Hoe het met iTunes match gaat lopen kan ik ook nog niet overzien, daar heb je wel een punt eigenlijk...smeerbartje schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:48:
[...]
Oke, relaxt... zijn hier ook nadelen aan verbonden? Zo delen we nu ook de "photo stream". Dit is op iCloud ID, dus alle foto's die mijn vrouw straks neemt, verschijnen niet meer automatisch op mijn telefoon. Hier kunnen we in principe wel mee leven. Maar hoe gaat het straks met iTunes match? En zijn er nog andere nadelen?
Andere nadelen ben ik tot nu toe nog niet tegen gekomen.
Maar even afwachten dus... andere nadelen zijn er volgens mij niet? Of heb jij nog iets kunnen verzinnen?dcl! schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:19:
[...]
Hoe het met iTunes match gaat lopen kan ik ook nog niet overzien, daar heb je wel een punt eigenlijk...
Andere nadelen ben ik tot nu toe nog niet tegen gekomen.