[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.900 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 11:09
Hmmm, ik krijg nu opeens de melding: "Het proces com.android.phone is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw." En dan moet ik telkens mijn simkaart weer ontgrendelen.

De eerst uurtjes werkte deze rom nog perfect, totdat ik dus deze melding kreeg.
Ik kreeg deze melding nadat:

- Ik heb APP2SD geinstalleerd en vrijwel alle apps die ik heb gedownload gemoved naar sd kaart (incl maps, facebook etc).
- Ik was bezig met kopieren van bestanden vanaf laptop naar sd kaart, maar per ongeluk telefoon uitgezet (het gaat om muziek en foto's, dus geen software matige bestanden).

Kan het hieraan liggen of heeft het daar helemaal niks mee te maken?

Ik heb al gegoogled en heb geprobeerd:

- Oxygen ROM rebooten via boot scherm
- alle apps die ik naar SD heb verplaatst weer teruggezet op interne storage.
- Wipe Cash via boot

EDIT: Uiteindelijk met full wipe/factory reset gelukt. Weet iemand waar het aan kan hebben gelegen? Zodat ik niet weer dezelfde fout maak?

[ Voor 77% gewijzigd door deimos op 05-08-2011 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

kenkreutzer schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 01:30:
- Kan je de HTC logo in het begin als je je telefoon opstart niet weghalen? Na de bootloader van HTC krijg ik pas een scherm met Oxygen
Daarvoor heb je S-OFF nodig. Dat kan via AlphaRev zoals te vinden in de OP.
- Kan je zoals bij HTC sense de accounts van whatsapp/facebook/contacten met elkaar koppelen? Zo zie je bijvoorbeeld mailadressen samen met tel. nr's en worden de facebook foto's met elkaar gekoppeld.
Nee.
:P

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:10
Kan dat niet? Want hij vraagt als je Facebook start wel of je je contacten wil synchroniseren. (Heb dit niet geprobeerd, omdat ik Facebook/Twitter/LinkedIn voor Sense gebruik) Dat is wel een van de redenen waarom ik nog Sense gebruik (en fijne/mooi kalender widgets, maar die zijn er vast ook wel meer te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Kan wel hoor, heb ik ook. Gewoon je contact bewerken en dan join (weet niet in NL) kiezen via menu.

Ik heb contact+Whatsapp+FB, tevens kan je kiezen welke foto je wil gebruiken.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Omdat mijn Incertcoin 1.0.5 niet zo lekker (soepel) meer loopt heb ik een nieuwe snellere sd-card gekocht en denk eraan om toch incertcoin nog een kans te geven.

Stel er is iets verkloot door een app ofzo, waardoor mijn rom niet soepel meer loopt en crashed.

Maar als ik nu een backup maak met bijv. titanium id het dan mogelijk dat ik de "fout" mee backuped. Aan de ene kant vind ik het niet zo heel erg om opnieuw alles in te stellen, aan de andere kant is het makkelijk dat alles er weer in staat, maar ik ben dus een voorstander van een schone install.

wat raden jullie aan, wel/geen back-up

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avilis
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08 16:32
Doe gewoon eens een factory reset en kijk of dat verschil maakt, maak inderdaad best eerst met titanium bvb een backup zodat als er iets misgaat of je wil toch bepaalde backups terugzetten dat je dat gewoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel067
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:04
Zoals een paar posts hierboven beschreven heb ik gisteren avond een mislukte poging gedaan tot het installeren van een custom rom.
Uiteindelijk met een restore mijn 'oude' software weer terug kunnen zetten. Maar ik kon daarbij geen contact maken met mijn SD kaart. Net alle user data gewist (aanzetten met power knop en volume down), nog steeds geen SD kaart.
Nu ben ik bezig met (opnieuw) restoren naar mijn oude software. Maar deze restore staat toch op de SD kaart? Dan lijkt het toch alsof er niks mis is met de SD kaart? Maar eenmaal opgestart in Android wordt hij toch niet herkent.
Iemand ideeën hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avilis
Formateer anders je SD kaart even via recovery of in in de PC en probeer opnieuw, misschien iets misgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 22:42
Gisteren de nieuwe Gingervillian geinstalleerd. Versie 2.8 heeft geen last meer van spontane reboots, teminste bij de standaard kernel. Bij de HAVS kernel valt mijn telefoon uit tijdens navigatie.
Hebben andere mensen ook last van de spontane reboots met de HAVS kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-07 03:01
Ik heb nu root acces in mijn mobiel :)

Ik heb backups gemaakt met titanium van de 2 dingen die in het verhaal stonden,

Nu wil ik toch wel een andere rom erop zetten het liefst Android 2.3.4 ( vanwege het betere energie beheer en google talk ). Alleen ik twijfel tussen sense en normal ( en welke van de 4 versie's ). Ik heb een beetje de verschillen opgezocht maar ik kon het niet echt vinden, iemand die even in het kort de grootste verschillen wil neerzetten voor mij?

[ Voor 10% gewijzigd door Eagleman7 op 05-08-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:12
Welke 4 versie van welke rom bedoel je?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
janvanduschoten schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:08:
Welke 4 versie van welke rom bedoel je?
Ik bedoel verschillende versie's van 2.3.4

Oxygen
Ginger Villain
CM 7

[ Voor 10% gewijzigd door Eagleman7 op 05-08-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 19:32
Eagleman7 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:52:
[...]

Ik bedoel verschillende versie's van 2.3.4

Oxygen
Ginger Villain
CM 7
Ginger Villain is met versie 2.8 bij 2.3.5 aangeland.....

Ik geloof dat CM7 en Ginger Villain (GV) redelijk gelijk zijn, de basiis van GV is immers CM 7 met wat aanpassingen. Kijk ook eens bij XDA voor de verschillen of probeer ze gewoon. Als er een bevalt maak dan een nandroid backup zodat je die weer terug kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Ik heb mijn HTC Desire geroot door de stappen te volgen van deze topic. Geen problemen gekend, Amon_RA recovery geflashed met Unrevoked.

Nu wilde ik een custom ROM installeren, gekozen voor InsertCoin CM7 HBOOT 1.0.9. Daarvoor heb ik cm7 hboot van AlphaRev nodig.

Op zijn site bestand gevonden (Bravo CM7 r2), en wilde Hboot reflashen met Unrevoked (daarvoor dient het toch ook denk ik hè, niet alleen om root access te krijgen?). Maar Unrevoked geeft error message na een tijdje (net voor het einde van het proces denk ik): failed to get root. Is your firmware too new?

1/ Moet ik Hboot niet flashen met Unrevoked?
2/ Ik heb al root access, kan Unrevoked dit niet detecteren?

Alvast bedankt. Gelukkig werkt HTC Desire nog gewoon. Als ik nu in Bootloader kies voor Recovery kom ik nog in het recovery systeem van "Build: RA-desire-v2.0.0" uit.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Even de topicstart verder lezen, voor het flashen van een Hboot heb je S-off nodig. Even de stappen uit de TS volgen en je kunt ook je Hboot flashen.
De tools voor het flashen van een Hboot staan ook in de TS.

[ Voor 16% gewijzigd door janvanduschoten op 05-08-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
janvanduschoten schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:25:
Even de topicstart verder lezen, voor het flashen van een Hboot heb je S-off nodig. Even de stappen uit de TS volgen en je kunt ook je Hboot flashen.
Ok, sorry. Ik had onthouden dat S-Off niet nodig is als je het niet mist. Niet genoeg gelezen. Ik ga verder.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel067
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:04
Avilis schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:46:
Formateer anders je SD kaart even via recovery of in in de PC en probeer opnieuw, misschien iets misgelopen.
Had ik zelf kunnen bedenken :o. Bedankt, want vervolgens werd de kaart herkend.
Andere versie van LeeDrOiD gepakt (V3.0.8.2), die zeker voor Desire is, nu lijkt het goed te werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Heb nu een ext 3 partitie aangemaakt met EASEUS Partition Master 9.0.0 Home Edition en de rest is nog standaard, heb via recovery alles gewiped ( ext3 en standaard )

start ik mijn telefoon normaal op ziet ie de sdcard niet meer en ik kan hem ook niet via mijn pc laten connecten omdat er nu nog maar 3 optie's zijn dan de normale 4 opties

via een card reader kom ik ook niet meer op de sdcard :S

edit1: nu kan ik er wel op via de pc als ik mount usb storage doe op de telefoon ( via recovery )

[ Voor 27% gewijzigd door Eagleman7 op 06-08-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
WPN schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 00:22:
[...]

ik heb de oxygen rom geinstalleerd maar die theme die je noemt ziet er erg mooi uit, beter dan the honeycomb theme van ADW launcher.
Is het mogelijk om THEME CHOOSER te installen zonder CM erop te gooien? Tot nu toe alleen maar referenties gezien naar CM daarvoor
Theme chooser zit toch al in Oxygen?

http://forum.xda-develope...hp?p=11686528&postcount=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Ik heb nu Ginger Villain geinstaleerd, er stond in de start topic dat het opstarten meer als 5 of 10 min kon duren, na 4 uur begon ik dus wel een beetje bang te worden. batterij eruit gehaald en alles gewist en toen werkte het binnen een paar minuten, Nu kan de telefoon alleen de sdcard nog niet vinden. hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 08:01
Van de week de officiële GB-update geïnstalleerd. Probleem daarvan is onder meer dat bepaalde apps uit de market niet meer compatible zijn. Bijvoorbeeld de key van Touchdown. Wellicht dat Google de update nog moet toevoegen aan een whitelist oid, maar ik vraag me af of dat wel gaat gebeuren gezien het feit dat het een 'developers-update' is.

Kan ik niet gewoon de RUU gebruiken onderaan deze post om terug te keren naar Froyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Eagleman7 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 09:55:
Ik heb nu Ginger Villain geinstaleerd, er stond in de start topic dat het opstarten meer als 5 of 10 min kon duren, na 4 uur begon ik dus wel een beetje bang te worden. batterij eruit gehaald en alles gewist en toen werkte het binnen een paar minuten, Nu kan de telefoon alleen de sdcard nog niet vinden. hoe is dit op te lossen?
Heb je meteen na het rooten Ginger Villain geinstalleerd (GV) of had je er al een andere rom opstaan? Als je meteen na het rooten GV erop hebt gezet zou het een soort USB brick kunnen zijn maar daar staat in de de OP van dit topic (of deel 1) een goede oplossing voor om dit te repareren.

Veel plezier met GV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
ik draai momenteel de nieuwe HD rom van LeeDroid :) (R3)

Bevalt goed, ziet er netjes uit. Alleen heb wat problemen met internet.. af en toe valt de verbinding echt zomaar voor enkele seconden uit. Dan wacht ik 10 seconde en dan heeft hij heeft WIFI of 3G signaal. Waar kan dit aan liggen?

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Naast de nieuwsgierigheid naar Android 2.3 en Sense 3 goodies, liep ik ook steeds tegen het vollopen van het intern geheugen aan. Dus m'n Desire geroot dankzij het stappenplan in dit topic (dank daarvoor!) en InsertCoin Sense 2.1 1.0.9 CM7 geflasht.

Het verschil tussen de CM7 en A2SD was me niet helemaal duidelijk, hoewel ik weet waar A2SD voor staat ging ik er van uit dat het ook met CM7 mogelijk was om apps standaard op de EXT3 partitie van m'n SD kaart te zetten.

Ik heb m'n SD kaart met Easeus gepartitioneerd naar een Primary FAT32 van 7 GB, en een Primary EXT3 van 1 GB. Wipe, flash en in no time draaide alles als een zonnetje. Nu heb ik er wat apps opstaan en helaas, de telefoon begint te zeuren over het intern geheugen, ik heb nog maar 15 MB vrij. Even gecheckt met Easeus, die geeft aan dat van de 1.05 EXT3 partitie, er nog 729 MB vrij is. Hij is dus in gebruik.

Titanium Backup zegt:
Systeem ROM: 262 MB (132 MB vrij)
Intern: (154 MB (16.0 MB vrij)
SD-kaart: 6.80 GB (3.43 GB vrij)
SD-kaart (a2sd): 1.10 GB (725 MB vrij)

Eerst zei Quick System Info bij SD card en A2SD storage "information not available" maar (misschien toeval) na het wipen van mn Dalvik cache zegt ie:
SD card storage
Total: 6.34GB, Free: 3.20GB

A2SD storage
Total: 1.03GB, Free: 638 MB

Ik snap het waarschijnlijk gewoon nog niet helemaal, want ik snap niet zo goed waarom ik alweer tegen een vollopend intern geheugen aanloop. Doe ik iets verkeerd? Kan ik iets anders checken?

Ik heb S2E geinstalleerd, daar kan ik bijna niks aanvinken. Alleen de onderste optie: Download cache.

Moet de EXT3 partitie overigens sd-ext worden gelabeld? Heb ik niet gedaan, zag hier iemand dat noemen maar ik ging er van uit dat het wel ergens had gestaan als het per se nodig was.

[ Voor 20% gewijzigd door TripleM op 06-08-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 12:57
TripleM schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:15:
Het verschil tussen de CM7 en A2SD was me niet helemaal duidelijk, hoewel ik weet waar A2SD voor staat ging ik er van uit dat het ook met CM7 mogelijk was om apps standaard op de EXT3 partitie van m'n SD kaart te zetten.

Ik snap het waarschijnlijk gewoon nog niet helemaal, want ik snap niet zo goed waarom Easeus aangeeft dat de EXT3 partitie in orde is, ook gebruikt wordt, maar dat Quick System Info niets kan zeggen over m'n SD card en A2SD storage, en natuurlijk dat ik alweer tegen een vollopend intern geheugen aanloop. Doe ik iets verkeerd? Kan ik iets anders checken?
Ik ga binnenkort ook een custom rom erop zetten en probeer 't ook eerst helemaal te begrijpen. Volgens mij is het met A2SD zo dat je dus apps op je EXT3 partitie van je SD kunt zetten en daarmee dus meer geheugen krijgt voor apps.
Met CM7 is het volgens mij zo dat alleen het interne geheugen anders verdeeld wordt tussen system, data en cache. Dus een een groter data deel en een kleiner system of cache deel. (de CM7 ROM vereist ook CM7 HBOOT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Okee, dus als ik m'n apps op de EXT3 partitie op m'n SD wil, moet ik dan compleet reflashen?

Ik heb geroot met Amon_Ra trouwens, verder niets gedaan aan de HBOOT. Als ik nu de A2SD van InsertCoin wil flashen, moet ik dan iets anders doen dan voorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Niets gedaan met HBOOT? Dan zou je volgens mij nog stock HBOOT hebben, dan kun je de InsertCoin CM7 ROM toch niet installeren omdat deze vereist dat je eerst de CM7 HBOOT installeert?

* Canard snapt het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Ehh nee ik heb niet apart een bepaalde HBOOT erop gezet. Ik heb Unrevoked gestart, de eerste keer met m'n telefoon eraan. Hij begon meteen aan het rooten maar omdat ik in het begin niet snapte hoe dat nou precies werkte heb ik het proces onderbroken. Vervolgens de Amon_RA gedownload en het proces wel helemaal afgemaakt.

In m'n bootloader staat nu:
BRAVO PVT1 SHIP S-ON
HBOOT-0.93.0001
MICROP-031d
TOUCH PANEL-SYNT0101
RADIO-5.11.05.27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Canard schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:29:
[...]

Ik ga binnenkort ook een custom rom erop zetten en probeer 't ook eerst helemaal te begrijpen. Volgens mij is het met A2SD zo dat je dus apps op je EXT3 partitie van je SD kunt zetten en daarmee dus meer geheugen krijgt voor apps.
Met CM7 is het volgens mij zo dat alleen het interne geheugen anders verdeeld wordt tussen system, data en cache. Dus een een groter data deel en een kleiner system of cache deel. (de CM7 ROM vereist ook CM7 HBOOT)
Klopt grotendeels allebei . A2sd zorgt ervoor dat een gedeelte van de app op je sd kaart wordt gezet. Dus niet de volledige app, een gedeelte hiervan. Dit verschilt per app qua grootte.

Bij een andere Hboot wordt inderdaad het interne geheugen anders ingedeeld. Omdat CM7 (de ROM) een stuk kleiner is dan de standaard Android met Sense hebben ze de /system en de /cache partitie van het interne geheugen verkleind. Er blijft dus veel meer intern geheugen over voor het installeren van apps. Je kunt CyanogenMOD 7 ook gerust op de standaard Hboot zetten, je hebt dan alleen minder ruimte over voor apps, ook als je a2sd gebruikt.

Als mensen last hebben van het vollopen van het geheugen, dan kunnen ze de app " Terminal Emulator" downloaden uit de market en dan de volgende code intypen:

code:
1
2
3
su 

a2sd cachesd

Dit zorgt ervoor dat je Dalvik cache naar je sd kaart wordt verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
Eagleman7 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 09:55:
Zelf had ik ook last van een onvindbare sdcard na het installeren van GV. Het gaat waarschijnlijk niet om een brick ofzo. Bij mij hielp het om de SD card eruit the halen en te formatteren. Zorg er wel voor dat je alle gegevens weer netjes terug zet mocht je deze nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
janvanduschoten schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:48:
Klopt grotendeels allebei . A2sd zorgt ervoor dat een gedeelte van de app op je sd kaart wordt gezet. Dus niet de volledige app, een gedeelte hiervan. Dit verschilt per app qua grootte.
Wat is het verschil met de 'standaard Android manier' waarmee je sommige apps op de SD kaart kunt zetten?
Bij een andere Hboot wordt inderdaad het interne geheugen anders ingedeeld. Omdat CM7 (de ROM) een stuk kleiner is dan de standaard Android met Sense hebben ze de /system en de /cache partitie van het interne geheugen verkleind. Er blijft dus veel meer intern geheugen over voor het installeren van apps. Je kunt CyanogenMOD 7 ook gerust op de standaard Hboot zetten, je hebt dan alleen minder ruimte over voor apps, ook als je a2sd gebruikt.
In mijn geval is het dus het beste om een andere HBOOT te nemen? En daarna de InsertCoin ROM opnieuw te flashen?
code:
1
2
3
su 

a2sd cachesd
Helaas. "a2sd: not found"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Bliz schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:02:
[...]

Zelf had ik ook last van een onvindbare sdcard na het installeren van GV. Het gaat waarschijnlijk niet om een brick ofzo. Bij mij hielp het om de SD card eruit the halen en te formatteren. Zorg er wel voor dat je alle gegevens weer netjes terug zet mocht je deze nodig hebben.
Op de computer kan ik alleen het normale gedeelte zien en niet het ext gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
Eagleman7 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:06:
[...]

Op de computer kan ik alleen het normale gedeelte zien en niet het ext gedeelte
Ik neem aan dat je alles hebt gewiped en dat het ook zo is dat de a2sd functie van je vorige rom niet meegenomen kan worden? Standaard heb je zover ik weet niet eens een ext gedeelte. Even alles formatteren en herpartitioneren lijkt me de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
TripleM schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:53:
Wat is het verschil met de 'standaard Android manier' waarmee je sommige apps op de SD kaart kunt zetten?
De apps2sd van Android verplaatst een gedeelte van de app naar je sd kaart. De apps2sd+ die in rom's zit ingebakken verplaatst nog meer van de app naar je sd kaart.
In mijn geval is het dus het beste om een andere HBOOT te nemen? En daarna de InsertCoin ROM opnieuw te flashen?
Je moet

1 de andere versie flashen voor de stock Hboot of
2 je toestel s-off maken en de CM7 Hboot flashen en de CM7Hboot versie flashen.

Je hebt nu de CM7 Hboot versie geflashed, deze zet je dalvic cache ook op je interne geheugen. Je hebt nu dus veel ruimte over in je /system gedeelte en de rest van je geheugen loopt vol.
Ik durf niet te zeggen waarom hij dat niet doet, ik hoop voor je dat na het opnieuw flashen van de juiste ROM/Hboot het niet meer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Bliz schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:54:
[...]

Ik neem aan dat je alles hebt gewiped en dat het ook zo is dat de a2sd functie van je vorige rom niet meegenomen kan worden? Standaard heb je zover ik weet niet eens een ext gedeelte. Even alles formatteren en herpartitioneren lijkt me de beste optie.
Ik heb mijn telefoon in recovery opgestart ( clockworkmod recovery v2.5.0.7 ) en heb voor wipe data/factory reset. toen heb ik install zip from sdcard gekozen en geinstaleerd, opnieuw opgestart en mijn Ginger Villain starte op,

Pas nadat ik de ext3 partitie heb aangemaakt ( met easues ) ( 1024) mb kon ik mijn sdcard niet meer bereiken via de normale manier op mijn mobiel

Hoe kan ik formatteren als ik er geen eens bij kan komen?

geformateerd alles is nu fat32 Ginger rom er weer opgezet en dit gevolgd:

Use the main recovery menu to wipe all data and cache. Then go to the advanced menu and wipe dalvik cache.

Get back to the main recovery menu and select ‘install zip from sd card’. Select the ROM that you copied to your SD card in step 2, and wait patiently while it is flashed to your phone.

Once the flashing is done, reboot your phone and you’re done

[ Voor 51% gewijzigd door Eagleman7 op 06-08-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Ik heb vandaag ook een ext3 partitie aangemaakt met EASEUS (FAT32 verkleind + 1 GB ext3 aangemaakt) en toen zag mijn Desire ook geen SD kaart meer.

Ik heb daarna de SD opnieuw gepartitioneerd met volledige FAT32 partitie maar die zag ie ook niet.
Toen de SD nog een keer gepartitioneerd maar nu met Partition Manager die in de Amon Ra recovery zit. Daarna was de SD weer beschikbaar.
Lijkt erop dat EASUS de partities anders indeeld en dat Android die indeling niet kent.

(Dit alles nog met de stock 2.2 ROM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Canard schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 17:28:
Ik heb vandaag ook een ext3 partitie aangemaakt met EASEUS (FAT32 verkleind + 1 GB ext3 aangemaakt) en toen zag mijn Desire ook geen SD kaart meer.

Ik heb daarna de SD opnieuw gepartitioneerd met volledige FAT32 partitie maar die zag ie ook niet.
Toen de SD nog een keer gepartitioneerd maar nu met Partition Manager die in de Amon Ra recovery zit. Daarna was de SD weer beschikbaar.
Lijkt erop dat EASUS de partities anders indeeld en dat Android die indeling niet kent.

(Dit alles nog met de stock 2.2 ROM)
dus ik moet even anon op mijn mobiel zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik denk dat de partities verkeerd om op je sd kaart staan. Als je met Amon_Ra partitioneerd dan gaat het automagisch goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Kan iemand mij vertellen hoe de EXT3/EXT4 Alignment patch in zijn werk gaan? Ik heb op xda en google gezocht maar ik zie het nergens uitgelegd worden, behalve "Flash This EXT 3 Alignment patch prior to flashing the ROM (Thanks to melethron)".

Graag zou ik het eerst begrijpen voordat ik dit ga doen.
Zeker omdat ik ook berichten zie dat die alignment soms problemen geeft.

Moet ik het zien als een soort tijdelijke eenmalige flash?

[ Voor 9% gewijzigd door Canard op 06-08-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:51
Canard schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:21:
Kan iemand mij vertellen hoe de EXT3/EXT4 Alignment patch in zijn werk gaan? Ik heb op xda en google gezocht maar ik zie het nergens uitgelegd worden, behalve "Flash This EXT 3 Alignment patch prior to flashing the ROM (Thanks to melethron)".

Graag zou ik het eerst begrijpen voordat ik dit ga doen.
Zeker omdat ik ook berichten zie dat die alignment soms problemen geeft.

Moet ik het zien als een soort tijdelijke eenmalige flash?
Staat hier uitgelegd. Komt erop neer dat je het zip bestand op je sd kaart zet en flashed vanuit je recovery. Houdt er rekening mee dat je alle bestanden op je sd kaart kwijt bent, dus eerst backuppen. En volgens mij moet je dit doen voordat je een custom rom flashed (heb ik in ieder geval wel zo gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

Ik heb vorige week mn Desire geroot en uitgerust met Amon_ra zoals in de TS staat.

vanmiddag ROM MANAGER geinstalleerd omdat ik de opties ervan wilde verkennen. Leek me handige app.

Ik wilde backup maken vanuit het programma en het vertelde me dat ik clockworkmod moest hebben. Geen probleem voor mij dus ja geantwoord dat clockworkmod werd geinstalleerd.
Boot netjes in backup en heeft backup uitgevoerd.

Nadat backup klaar was weer terug naar de telefoon echter stonden nagenoeg geen van mn apps meer op mijn desire en mn sdcard werd niet herkent.

Ik geboot in recovery en alles gewiped wat ik maar kan wipen
Bij de opties voor SDCARD:

geprobeerd om het filesysteem te fixen -> RUN FS REPAIR via adb
geprobeerd te partitioneren -> succesful
geprobeerd ext2 naar ext3 -> Error: Run 'fs ext3 via adb

geprobeerd te mounten van sdcard:
E: Cant mount /dev/block/mmcblk0p1 (or /dev/block/mmcblk0)

geprobeerd te mounten van sd-ext:
E: Cant mount /dev/block/mmcblk0p2 (or /dev/block/mmcblk0)

Dit alles is nog wel in het groene menu van naar mijn beste zien Amun_ra

Ik kan niets van de market installeren, dit faalt gewoon zonder melding
Je ziet heelsnel de download pijltje voorkomen maar dat is niet lang genoeg en als ik dan weer naar dezelfde app in de market ga dan staat deze er alsof hij weer geinstalleerd kan worden.

Daarnaast kan ik ook niet meer bellen (ziet wel data het kpn is maar zegt dat Mobiel netwerk niet beschikbaar is) en moet ik na elke reboot mn telefoon compleet opnieuw configuren.

Ook als ik de telefoon via USB op mn computer aansluit wordt deze niet meer herkent.

In linux (via usb stick geboot) komt de telefoon ook niet naar voren dus kan ook niet via Linux opnieuw Amun_ra erop zetten

iemand een idee wat hier gebeurt is? En nog beter: hoe ik dit nu op kan lossen?

[ Voor 11% gewijzigd door WPN op 06-08-2011 21:17 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
janvanduschoten schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:06:
Ik denk dat de partities verkeerd om op je sd kaart staan. Als je met Amon_Ra partitioneerd dan gaat het automagisch goed.
Hoe krijg ik amon ra op mijn mobiel? ik heb nu clockwork

Ik heb al 3 RUU's geprobeerd maaar overal krijg ik een foutmelding van een verkeerde versie

Ik moet van Villian unrooten zodat ik Amon_Ra kan instaleren

[ Voor 20% gewijzigd door Eagleman7 op 06-08-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
WPN schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:52:
Ik heb vorige week mn Desire geroot en uitgerust met Amon_ra zoals in de TS staat.

vanmiddag ROM MANAGER geinstalleerd omdat ik de opties ervan wilde verkennen. Leek me handige app.

Ik wilde backup maken vanuit het programma en het vertelde me dat ik clockworkmod moest hebben. Geen probleem voor mij dus ja geantwoord dat clockworkmod werd geinstalleerd.
Boot netjes in backup en heeft backup uitgevoerd.

Nadat backup klaar was weer terug naar de telefoon echter stonden nagenoeg geen van mn apps meer op mijn desire en mn sdcard werd niet herkent.

Ik geboot in recovery en alles gewiped wat ik maar kan wipen
Bij de opties voor SDCARD:

geprobeerd om het filesysteem te fixen -> RUN FS REPAIR via adb
geprobeerd te partitioneren -> succesful
geprobeerd ext2 naar ext3 -> Error: Run 'fs ext3 via adb

geprobeerd te mounten van sdcard:
E: Cant mount /dev/block/mmcblk0p1 (or /dev/block/mmcblk0)

geprobeerd te mounten van sd-ext:
E: Cant mount /dev/block/mmcblk0p2 (or /dev/block/mmcblk0)

Dit alles is nog wel in het groene menu van naar mijn beste zien Amun_ra

Ik kan niets van de market installeren, dit faalt gewoon zonder melding
Je ziet heelsnel de download pijltje voorkomen maar dat is niet lang genoeg en als ik dan weer naar dezelfde app in de market ga dan staat deze er alsof hij weer geinstalleerd kan worden.

Daarnaast kan ik ook niet meer bellen (ziet wel data het kpn is maar zegt dat Mobiel netwerk niet beschikbaar is) en moet ik na elke reboot mn telefoon compleet opnieuw configuren.

Ook als ik de telefoon via USB op mn computer aansluit wordt deze niet meer herkent.

iemand een idee wat hier gebeurt is? En nog beter: hoe ik dit nu op kan lossen?
USB brick door gebruik van ROM manager met Armon ra, dit gaat niet samen... lees de oplossing de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN

WPN

Eagleman7 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:55:
[...]

In de TS staat hoe je Amun_ra erop krijgt. Als je de unrevoked start moet je voor je de telefoon aan de usb hangt eerst in het programma kiezen voor Amun_ra img file

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
WPN schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:18:
[...]

In de TS staat hoe je Amun_ra erop krijgt. Als je de unrevoked start moet je voor je de telefoon aan de usb hangt eerst in het programma kiezen voor Amun_ra img file
helaas werkt dit dus niet omdat ik al clockwork heb, moet hem eerst unrooten alleen heb geen idee hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Ik denk dat Vroem dit bedoelt: [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:44

jerry_a

doei

Hellup.

Rooten is prima gelukt. S-off ook. Draaide gewoon nog met de oude standaard rom..
Ik wilde InsertCoin_GB_Sense2.1_CM7_1.0.9 erop zetten maar toen las ik dat ik eerst bravo_alphaspl-cm7r2 moest flashen. Ik heb dit gedaan en na de reboot bleef hij hangen in het why so serious scherm.Batterij eruit en er weer in, Volume down en power en zowaar was ik in het bootscherm. Op de Alpharev site staat dat je een nieuwe rom kan installeren dus eerst gewiped en de bovenstaande rom geinstalleerd. Hierna gereset en gewacht.
Na een half uur niets.Ja wel iets: Een mooie dame die zegt why so serious constant in het scherm. Batterij eruit en er weer in en weer in het bootscherm. Toen mijn backup teruggezet maar hij lijft steeds hangen in het bewuste scherm. Heeft iemand dit gehad. Of liever heeft iemand een hint hoe ik hem weer aan de gang krijg.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
jerry_a schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:05:
Hellup.

Rooten is prima gelukt. S-off ook. Draaide gewoon nog met de oude standaard rom..
Ik wilde InsertCoin_GB_Sense2.1_CM7_1.0.9 erop zetten maar toen las ik dat ik eerst bravo_alphaspl-cm7r2 moest flashen. Ik heb dit gedaan en na de reboot bleef hij hangen in het why so serious scherm.Batterij eruit en er weer in, Volume down en power en zowaar was ik in het bootscherm. Op de Alpharev site staat dat je een nieuwe rom kan installeren dus eerst gewiped en de bovenstaande rom geinstalleerd. Hierna gereset en gewacht.
Na een half uur niets.Ja wel iets: Een mooie dame die zegt why so serious constant in het scherm. Batterij eruit en er weer in en weer in het bootscherm. Toen mijn backup teruggezet maar hij lijft steeds hangen in het bewuste scherm. Heeft iemand dit gehad. Of liever heeft iemand een hint hoe ik hem weer aan de gang krijg.
Er zijn twee opties. Of je er staat geen ROM op, of je ROM is te groot voor de partitie die je aangemaakt hebt.
  • HBOOT = partitie grootte.
  • Vervolgens zet je er een image in wat hoort bij je HBOOT partitie
  • Daarna doe je een wipe
  • Daarna moet hij starten
Ik zou even helemaal opnieuw beginnen.
  • Download je ROM image
  • Download je HBOOT spul
  • Zet je ROM image op je SD als update.zip in de root.
  • Start de phone in fastboot. Push het format, reboot de bootloader en wipe je cache.
  • Vervolgens start je de phone in recovery
  • Install je de update.zip
  • Doe je een full wipe
  • En een reboot.
Heath Ledger hoor je maximaal 3 min in je scherm te zien. Oxygen is trouwen een aanrader mod technisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Deze kan inderdaad maar heb zelf destijds deze gedaan:

http://gathering.tweakers..._messages/1406714#Bricked

Bij Ginger Villain is ROM Manager er ook uitgehaald. Ik zorg zelf voor een Nandroid backup en heb Titanium backup achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Eagleman7 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:55:

Ik heb al 3 RUU's geprobeerd maaar overal krijg ik een foutmelding van een verkeerde versie

Ik moet van Villian unrooten zodat ik Amon_Ra kan instaleren
Je kunt je toestel S-off maken en met een van de 2 tools uit deTS je custom recovery flashen, Amon_RA.

Eerst goed lezen, dan pas S-off maken.

[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3

Mensen, lees aub de topicstart eens goed door, er staat echt veel in en beantwoord veel vragen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
Eagleman7 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:19:
[...]

helaas werkt dit dus niet omdat ik al clockwork heb, moet hem eerst unrooten alleen heb geen idee hoe
Unrooten om Amun_ra te krijgen is wel erg veel werk voor het doel. Ik heb dat ook nog niet eerder gehoord trouwens. Ik denk dat Bart het zelf prima uitlegt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=839621

Vanuit je telefoon kun je het zo doen (via een terminal emulator):
code:
1
2
su
flash_image recovery /sdcard/recovery.img

en zo via fastboot

code:
1
2
fastboot flash recovery /path-to/recovery.img
fastboot reboot

@janvanduschoten moet er niet iets over ADB in de TS (install procedure van sec ADB en niet de hele SDK bijvoorbeeld?

[ Voor 23% gewijzigd door Ma_rK op 06-08-2011 23:02 . Reden: adb en fastboot verhaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Ma_rK schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:46:
[...]

Heath Ledger hoor je maximaal 3 min in je scherm te zien. Oxygen is trouwen een aanrader mod technisch gezien.
Bedankt voor de reactie. Ik hou er nu mee op. Ik wordt helemaal nerveus van die meid. Ik ga morgenochtend de stappen die jij opgeeft volgen. Nu laat ik hem even met rust.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Ma_rK schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:54:
code:
1
2
su
flash_image recovery /sdcard/recovery.img

en zo via fastboot
ZOu moeten werken als mijn mobiel de sdcard vindt, dat is dus het probleem nu

Oplossing:

THE PROBLEM:
When in Android the phone couldn’t see the SD card.
When in recovery I couldn’t mount /sdcard. I was getting the error: E: Can’t mount/dev/block/mmcblk0 (or /dev/block/mmcblk0p1)
After testing another SD card, this one worked so it was an SD card issue.

SOLUTION:
(Summary: Download hddguru.com/software/2006.04.13-HDD-Wipe-Tool and wipe the SD card.)
- Make sure the SD is in the phone and connect the phone to the computer.
- Boot into recovery.
- Go to the Partition menu and select “mount USB storage”
- Since the phone is not USB bricked the PC will see the mounted SD. Backup any if needed.
- Download hddguru.com/software/2006.04.13-HDD-Wipe-Tool and wipe the SD.
- Unmount the SD from PC and recovery. Now again, mount USB starage in recovery.
- The pc will ask you to format the SD, do it and leave the format settings as they are.
- Unmount the SD from PC and recovery.
- Done. The phone will now see the SD card again.
janvanduschoten schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:52:
[...]

Je kunt je toestel S-off maken en met een van de 2 tools uit deTS je custom recovery flashen, Amon_RA.

Eerst goed lezen, dan pas S-off maken.

[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3

Mensen, lees aub de topicstart eens goed door, er staat echt veel in en beantwoord veel vragen. ;)
vindt ik te gevaarlijk, zijn er geen andere manieren?

[ Voor 86% gewijzigd door Eagleman7 op 06-08-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
Ma_rK schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:46:
[...]

Er zijn twee opties. Of je er staat geen ROM op, of je ROM is te groot voor de partitie die je aangemaakt hebt.
  • HBOOT = partitie grootte.
  • Vervolgens zet je er een image in wat hoort bij je HBOOT partitie
  • Daarna doe je een wipe
  • Daarna moet hij starten
Ik zou even helemaal opnieuw beginnen.
  • Download je ROM image
  • Download je HBOOT spul
  • Zet je ROM image op je SD als update.zip in de root.
  • Start de phone in fastboot. Push het format, reboot de bootloader en wipe je cache.
  • Vervolgens start je de phone in recovery
  • Install je de update.zip
  • Doe je een full wipe
  • En een reboot.
Dus jij installeert eerst de rom (update.zip) en dan gooi je hem er weer af (full wipe)? Dan zal je toestel dus nooit opstarten....

Ik zou het andersom doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
EDIT: Eindelijk gelukt beetje laat geworden :P

Nu een rom erop gooien en dan ben ik klaar :)

Nu nog een paar vraagjes,

Hoe gebruik ik dat ext3 gedeelte ( om dus mijn apps op te zetten )?

Ik had een backup gemaakt van mijn stock rom en probeerde die terug te zetten alleen zei hij dat hij geen bestanden kon vinden terwijl ik toch echt de bestanden (sdcard\clockworkmod\backup\2011-08-05.22.10.50 ) terug heb gezet?

Na het flashen van je ROM adviseer ik om de de apps normaal te downloaden (als Android dat al niet zelf doet).
Waarom doet hij dat bij mij niet vanzelf?

[ Voor 245% gewijzigd door Eagleman7 op 07-08-2011 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleM schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:53:
[...]

[...]

[...]

a2sd cachesd commando, werkt alleen als de rom het script bevat.. bij Ginger villain werkt dit commando prima.. ben nu zelf over naar leedroid, en hier is het command ook niet gevonden..

Vind het verplaatsen van apt\cache naar de sd ext partities nog steeds wat lastig, tevens denk ik dat als je backups hebt gemaakt van je aps met titanium backup via een bepaalde rom en deze dan terug restored op een andere rom, dan zou het kunnen zijn dat hij anders met je geheugen om gaat dan wanneer je de app gewoon opnieuw installeert ! (geheugen plaats verwijzigingen oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Iemand een oplossing voor deze 2 dingen; (Lee HD rom)

1. Af en toe valt mijn internet connectie weg, voor een seconde of 10.... Hoe los ik dit op?

2. Als ik via die uploadsites dingen wil downloaden, download hij alleen de .HTM file (paar kb). Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Johantjuuh schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:23:
Iemand een oplossing voor deze 2 dingen; (Lee HD rom)

1. Af en toe valt mijn internet connectie weg, voor een seconde of 10.... Hoe los ik dit op?

2. Als ik via die uploadsites dingen wil downloaden, download hij alleen de .HTM file (paar kb). Hoe kan dit?
die laatste ben ik ook benieuwd naar, heb hetzelfde probleem (oxygen rom)

over die internet connectie, is je signaalsterkte wel ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Die .HTM-file is een verwijzingsbestandje. Die moet je openen om bij de daadwerkelijke download te komen.
Op de pc heb ik daar ook wel eens last van met downloadmanagers.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Daar ben ik weer. Hij blijft nog steeds hangen in het why so serious scherm. Ik kom wel in recovery en kan een rom installeren. Ik denk dat het een bootloader probleem is. Nu zie ik op Alpharev bravo downgrader staan. Kan ik die doen en dan nog een keer Bravo CM7 r2 flashen?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de downgrader alleen gebruiken als je een rom installeert die de originele Hbootpartitie verreist.

Ik heb het wel eens gehad dat ie blijft hangen op de why so serious schermpje. Nog 1 keer alles gewiped en de rom opnieuw geinstalleerd en alles deed het weer goed...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ghost Dog schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:40:
Die .HTM-file is een verwijzingsbestandje. Die moet je openen om bij de daadwerkelijke download te komen.
Op de pc heb ik daar ook wel eens last van met downloadmanagers.
Ja, maar dan open ik die link en dan krijg ik exact dezelfde site. Terwijl ik via de PC direct het bestand download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
renem schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 23:32:
[...]

Dus jij installeert eerst de rom (update.zip) en dan gooi je hem er weer af (full wipe)? Dan zal je toestel dus nooit opstarten....

Ik zou het andersom doen.
Als je het hebt over een full wipe in recovery dan heb je het over data/factory reset. Alle instellingen die er in staan die persoongebonden zijn + de data en de cache partitie worden dan verwijderd. Je doet dit omdat er soms wat spul achter blijft bij het bouwen van de ROMS. Zeker in dev stadia. Je haalt hiermee dus niet je ROM zelf weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:59:
Je moet de downgrader alleen gebruiken als je een rom installeert die de originele Hbootpartitie verreist.

Ik heb het wel eens gehad dat ie blijft hangen op de why so serious schermpje. Nog 1 keer alles gewiped en de rom opnieuw geinstalleerd en alles deed het weer goed...
Met alles wipen bedoel je wipe data/facory reset, wipe cache partition en wipe Dalvik Cache? Of kan je nog wat meer.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:24
jerry_a schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:42:
Daar ben ik weer. Hij blijft nog steeds hangen in het why so serious scherm. Ik kom wel in recovery en kan een rom installeren. Ik denk dat het een bootloader probleem is. Nu zie ik op Alpharev bravo downgrader staan. Kan ik die doen en dan nog een keer Bravo CM7 r2 flashen?
Eerst hboot flashen met CM7r2.

Je moet is kijken of je je partities wel goed hebt ik had hier namelijk problemen mee.
Aangemaakt via recovery maar die waren schijnbaar niet goed.
Ik bleef toen ook hangen op het bootscreen met s-off.
Na veel geklungel is het me dus gelukt door met gparted de sdcard opnieuw in te delen.
1gb- ext4 / overige - fat32.

Daarna alles nogmaals gewiped en toen geflashed en duurde toen wel even maar het werkte bij mij toen wel.

[ Voor 5% gewijzigd door mklcln op 07-08-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jerry_a schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:09:
[...]

Met alles wipen bedoel je wipe data/facory reset, wipe cache partition en wipe Dalvik Cache? Of kan je nog wat meer.
Het 1e en 3e..... Meer hoef je niet te doen als je alles goed gedaan hebt van te voren (partitie ext3 op je sdcard en de juiste Hboot partitie enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

mklcln schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:09:
[...]

Eerst hboot flashen met CM7r2.

Je moet is kijken of je je partities wel goed hebt ik had hier namelijk problemen mee.
Aangemaakt via recovery maar die waren schijnbaar niet goed.
Ik bleef toen ook hangen op het bootscreen met s-off.
Na veel geklungel is het me dus gelukt door met gparted de sdcard opnieuw in te delen.
1gb- ext4 / overige - fat32.

Daarna alles nogmaals gewiped en toen geflashed en duurde toen wel even maar het werkte bij mij toen wel.
Ik ga nu even weg maar ga vanmiddag door. Ik zal dan wat screenshots maken dan ziet iemand misschien wat ik verkeerd doe.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN

WPN

Ik heb geluk gehad denk ik.
Ik hoefde alleen de JDK en Android SDK te installeren en de volgende opdracht te geven:
fastboot oem enableqxdm 0

De Google USB drivers zorgden er voor dat mn telefoon aan de USB herkent werd.
Daarna nog even gedacht dat mn radio niet meer werkte maar door mn sim eruit te halen aan te zetten uit te zetten sim er weer in werkt dat nu ook weer.

en de theme chooser heb ik eindelijk gevonden, zat goed verborgen, thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 11:32
Hi All,
Als je, zoals ik, CM7 Nightly bulds gebruikt, wees je er van bewust dat bepaalde applicaties niet meer te installeren zijn vanaf de market.

Zie http://forum.xda-develope...ead.php?t=917570&page=559 voor achtergrond info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Ppppppffffft.
Het is gelukt. Dan wel niet Insert Coin met sence maar wel Oxygen. Ik had mijn Diamond al uit de motteballen gehaald want ik dacht dat het einde van de Desire nabij was. Eerst maar eens verkennen.
Dit is beslist niet goed voor je zenuwen. Ik ben 10 jaar ouder geworden. 5 pakjes sigaretten gerookt. Mijn zoon en vrouw hebben geen leven gehad maar hij doet het.
Waarom IC niet lukte, geen idee. Eerst maar eens kijken naar deze rom. Eigenlijk durf ik niet meer te veranderen maar nu zie ik HTC Sync nergens en dat wil ik toch wel.
Nou ja. Bedankt voor alle medewerking. Het is gelukt.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de HTC upgrade 2.3.3 voor mijn desire, ben ik er na een paar dagen wel op uit gekeken, alhoewel ik het een verbetering vond ten opzichte van de vorige versie. Plus punten waren de Fastboot, de powerknop minder gevoelig en meer intern geheugen. Maar dit was het dan ook. Om me toestel te rooten en een Crom erop te zetten levert voor mij meer voordeel op.

Ik las echter dat mijn desire na deze update niet meer te rooten is. Klopt dit nog steeds? en zo ja wordt er wel verwacht dat dit nog gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
jerry_a schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 19:03:
Ppppppffffft.
Het is gelukt. Dan wel niet Insert Coin met sence maar wel Oxygen. Ik had mijn Diamond al uit de motteballen gehaald want ik dacht dat het einde van de Desire nabij was. Eerst maar eens verkennen.
Dit is beslist niet goed voor je zenuwen. Ik ben 10 jaar ouder geworden. 5 pakjes sigaretten gerookt. Mijn zoon en vrouw hebben geen leven gehad maar hij doet het.
Waarom IC niet lukte, geen idee. Eerst maar eens kijken naar deze rom. Eigenlijk durf ik niet meer te veranderen maar nu zie ik HTC Sync nergens en dat wil ik toch wel.
Nou ja. Bedankt voor alle medewerking. Het is gelukt.
Hahaha, dat vrouw en kinderen verhaal ken ik maar al te goed.

Sync is er niet voor... niet Sense roms. Ik roep ook na ieder update "en nu blijf ik ervan af ;)", maar dan komt er weer een nieuwe versie en kan ik het toch niet laten. Gelukkig is een update van Oxygen aanzienlijk eenvoudiger dan de gehele procedure.

Als alternatief kun je Google + gebruiken. Deze zet je foto's online in je Google + omgeving. Ideaal als backup, maar ook voor het eenvoudig delen van je foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
WPN schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:15:
Ik heb geluk gehad denk ik.
Ik hoefde alleen de JDK en Android SDK te installeren en de volgende opdracht te geven:
fastboot oem enableqxdm 0

De Google USB drivers zorgden er voor dat mn telefoon aan de USB herkent werd.
Daarna nog even gedacht dat mn radio niet meer werkte maar door mn sim eruit te halen aan te zetten uit te zetten sim er weer in werkt dat nu ook weer.

en de theme chooser heb ik eindelijk gevonden, zat goed verborgen, thnx
De JDK en SDK hoef je niet te installen. Als je de SDK uitpakt, kun je fastboot/adb al gebruiken (zie ook http://www.theandroidsoul...db-on-windows-full-guide/). Scheelt je veel bagger op je PC als je niet aan het apps devven gaat. Nogmaals, is zinvol om dit in de TS te vermelden :+

[ Voor 4% gewijzigd door Ma_rK op 07-08-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Ma_rK schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 20:30:
[...]

Als alternatief kun je Google + gebruiken. Deze zet je foto's online in je Google + omgeving. Ideaal als backup, maar ook voor het eenvoudig delen van je foto's.
Google + vind ik nu niet zo. Hoe zit het eigenlijk met A2SD? Of heb ik die ext3 hier niet bij nodig. Moet je die apart downloaden?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Na het flashen van je ROM adviseer ik om de de apps normaal te downloaden (als Android dat al niet zelf doet).
Waarom doet hij dat bij mij niet vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
jerry_a schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:12:
[...]

Google + vind ik nu niet zo. Hoe zit het eigenlijk met A2SD? Of heb ik die ext3 hier niet bij nodig. Moet je die apart downloaden?
Kijk anders even naar Lookout. Maakt ook elke keer een online backup van je foto's en heeft nog meer leuke opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
janvanduschoten schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:25:
Even de topicstart verder lezen, voor het flashen van een Hboot heb je S-off nodig. Even de stappen uit de TS volgen en je kunt ook je Hboot flashen. De tools voor het flashen van een Hboot staan ook in de TS.
Even recapituleren: ik heb root access via Unrevoked zonder problemen, gekozen voor Amon_RA maar al spijt van, ik had beter bij standaard ClockworkMOD gebleven. Ik wilde Hboot Bravo CM7 r2 flashen maar lukt blijkbaar niet als je Amon_RA hebt geïnstalleerd. Nu heb ik S-Off nodig. Ik heb backup van alle data, contacten en sms'en. Ook Nandroid Backup gemaakt en op HD gezet.

Ik wilde nu met de Linux Live CD S-Off krijgen. Nadat de "necessary files pushed to the phone" zijn, start Desire terug op in Bootmenu. De Linux Live CD zegt "waiting for bootloader ..." maar er gebeurt verder niks. In een Youtube filmpje gezien dat het maar enkele seconden duurt voor hij naar stap 2 gaat. Bij mij dus niks ...

Ligt dit aan Amon_RA, dat S-Off tegenwerkt? Hoe kan ik nu een andere recovery installeren, evt terug de standaard ClockworkMOD? Via de ROM Manager app? Ik vraag dit enkel om geen fouten te maken. _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door dEX2340 op 08-08-2011 09:53 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
dEX2340 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:48:
[...]

Even recapituleren: ik heb root access via Unrevoked zonder problemen, gekozen voor Amon_RA maar al spijt van, ik had beter bij standaard ClockworkMOD gebleven. Ik wilde Hboot Bravo CM7 r2 flashen maar lukt blijkbaar niet als je Amon_RA hebt geïnstalleerd. Nu heb ik S-Off nodig. Ik heb backup van alle data, contacten en sms'en. Ook Nandroid Backup gemaakt en op HD gezet.

Ik wilde nu met de Linux Live CD S-Off krijgen. Nadat de "necessary files pushed to the phone" zijn, start Desire terug op in Bootmenu. De Linux Live CD zegt "waiting for bootloader ..." maar er gebeurt verder niks. In een Youtube filmpje gezien dat het maar enkele seconden duurt voor hij naar stap 2 gaat. Bij mij dus niks ...

Ligt dit aan Amon_RA, dat S-Off tegenwerkt? Hoe kan ik nu een andere recovery installeren, evt terug de standaard ClockworkMOD? Via de ROM Manager app? Ik vraag dit enkel om geen fouten te maken. _/-\o_
Heb Amon_RA maar ook de Bravo CM r2 HBoot dus weet niet waarom dat niet zou werken..... hier werkt het in ieder geval prima dus het kan wel samen. Pas alleen op als je de ROM manager hebt en Amon_RA erop zet... die twee gaan volgens mijn niet samen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13:58

DarkSide

theres no place like ::1

[...]

Ik heb hem ook geroot via Unrevoked. En met Amon_Ra. Maar ik heb wel een insert coin ROM er opgezet. Deze is er namelijk in 2 versies. een met een hboot van CM7 en een met de standaard hboot.
Ik wou namelijk ook niet mijn Hboot aanpassen en met S-off aan de slag.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
DarkSide schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:11:
[...]

Ik heb hem ook geroot via Unrevoked. En met Amon_Ra. Maar ik heb wel een insert coin ROM er opgezet. Deze is er namelijk in 2 versies. een met een hboot van CM7 en een met de standaard hboot.
Ik wou namelijk ook niet mijn Hboot aanpassen en met S-off aan de slag.
Kewl gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
@Vroem en @DarkSide: bedankt voor jullie reacties.

Ik ben verder aan het proberen met partitioning, wiping en dan custom ROM installeren

[ Voor 55% gewijzigd door dEX2340 op 08-08-2011 10:35 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Je moet je SD partitioneren. (aangeven hoe groot je ext2 partitie moet worden (min 1GB)). De rest wordt automagisch FAT geformatteerd (dus voor foto's, mp3's etc).
Dan je ext2 partititie converteren naar ext3 (in amon_ra).
Dan kan je je Insertcoin rom op je SD zetten.
Dan alles wipen (ext3 hoeft niet).
En dan via het extra menu kiezen voor signature off (dat moest bij mij iig).
Dan kan je hem flashen.

suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
[...]

Je hebt de OP niet helemaal goed gelezen, je haalt een aantal dingen door elkaar. De custom recovery is voor het flashen van een ROM en / of radio. Wil je een andere Hboot, dan kun je deze denk ik het beste vanaf een PC flashen met bijvoorbeeld Android Flasher of Fastboot Commander (links in de OP).

In de OP staat ook dat als het S-off proces niet lukt, het aan te raden is om een andere (Sense) ROM te flashen. Vaak lukt hat dan wel. Probeer het gerust nog een keer als het de 1e keer niet lukt, om de een of andere reden lukt het niet altijd de 1e keer.

Of je de recovery van Amon_RA of Clockworkmod neemt is een kwestie van smaak, naar mijn idee werkt die van Amon_RA fijner en daarmee kun je eenvoudig en probleemloos een ext partitie op je sd kaart aanmaken. Ook het flashen en backuppen gaat bij mij probleemloos. Mocht je kiezen voor Amon_RA, laat de app ROMmanager dan liggen, dit kan conflicten geven bij backup/flashen.

[ Voor 41% gewijzigd door janvanduschoten op 08-08-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
@DarkSide: thanks
@janvanduschoten: ik geef toe dat ik zaken door elkaar haal :-) Ik zie soms door de bomen het bos niet meer. Trial and error (maar hopelijk geen fatal error).

"Flashing InsertCoin Stable ... DONE. Crossfingers! Install from sdcard complete."

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
dEX2340 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:52:
@DarkSide: thanks
@janvanduschoten: ik geef toe dat ik zaken door elkaar haal :-) Ik zie soms door de bomen het bos niet meer. Trial and error (maar hopelijk geen fatal error).

"Flashing InsertCoin Stable ... DONE. Crossfingers! Install from sdcard complete."
Is niet raar hoor, het is ook wel veel info. Een paar keer een ROM flashen, en je zit er helemaal in ;) Het rooten en S-off maken doe je ook maar 1 keer, dat hoef je eigenlijk niet meer te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Gister toch eindelijk na genoeg te lezen mijn desire eens aangepakt.

Met unrevoked,amonra geinstalleerd,.... geen probleem
Partitie aangemaakt van 768mb
van ext2 naar ext3
en vervolgens leedroid 2.3 erop...

Toestel draait super.... snel,(bijna) alles is verbeterd

apps2sd geinstalleerd...

Alleen daar zie ik het nut niet echt van in, want via apps beheren kon ik ook altijd al op de sd installeren, een proggie zoals whatsapp blijft toch op de phone staan.

Doe ik iets verkeerd?
Want anders kan ik de sd kaart beter even overnieuw formateren, scheelt toch weer mooi 768 mb.

Internal storage op dit moment, 30 mb used, 118mb free

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:06
fvandenreek schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:19:
apps2sd geinstalleerd...

Alleen daar zie ik het nut niet echt van in, want via apps beheren kon ik ook altijd al op de sd installeren, een proggie zoals whatsapp blijft toch op de phone staan.
Niet alle aps kunnen verplaatst worden via de standaard methode (moet de ontwikkellaar van de app apart mogelijk maken). Met apps2sd denkt je telefoon dat je sdkaart gewoon een systeem partitie is waardoor vrijwel alle apps op de sdkaart terecht komen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Volgens mij is er een verschil tussen apps2sd als los programma of ingebakken in de rom.
Los zal hij proberen zoveel mogelijk data van phone naar de SD te zetten (wat soms dus maar heel weinig is).
Als de apps2sd in de rom zit dan ziet hij je ext3 partitie als het ware als je phone storage. En dat scheelt wel een hoop. je kan daarnaast nog apps 2 sd als applicatie gebruiken (door van SD Ext3 naar SD fat te kopieren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN

WPN

Ma_rK schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 20:33:
[...]

De JDK en SDK hoef je niet te installen. Als je de SDK uitpakt, kun je fastboot/adb al gebruiken (zie ook http://www.theandroidsoul...db-on-windows-full-guide/). Scheelt je veel bagger op je PC als je niet aan het apps devven gaat. Nogmaals, is zinvol om dit in de TS te vermelden :+
ja het is inderdaad wat veel :) gelukkig ga ik binnen zeer korte tijd toch mn laptop formatten vanwege crap.

Ik ga inderdaad ook niet aan het devven, maar het is wel leuk om te zeggen dat de SDK op mn machine staat ;)

denk echter dat het bij mij wel nuttig was gezien de Google USB drivers mn telefoon weer herkenbaar maakte in Windows. In linux werd ook niets gevonden (live USB). En de Google USB drivers zag ik toevallig staan in de SDK downloads en werd ook in 1 van de guides om problemen op te lossen.

[ Voor 18% gewijzigd door WPN op 08-08-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
janvanduschoten schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:01:
[...]
Is niet raar hoor, het is ook wel veel info. Een paar keer een ROM flashen, en je zit er helemaal in ;) Het rooten en S-off maken doe je ook maar 1 keer, dat hoef je eigenlijk niet meer te onthouden.
Yes, het is gelukt! InsertCoin CM7 HBOOT/STOCK 1.0.9 staat erop >:) Android 2.3.3, HTC Sense 2.1

Veel intuïtiever en het ziet er allemaal mooier, smoother uit. Ik had het wel wat sneller verwacht, af en toe wat lags ...Scrollen in contactenlijst werkt ook niet goed, hij doet precies altijd een refresh als ik int midden van de lijst ben, vervelend.

Met MyBackup Pro (trial versie) snel contacten en sms teruggezet met backup die ik online gestored had. Nice!

[ Voor 12% gewijzigd door dEX2340 op 08-08-2011 15:27 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Heren,

Hebben jullie al een mogelijkheid gezien om de RUU update 2.3.3 voor de Desire te downgraden/rooten of te rooten? Mijn broertje heeft behoorlijke spijt van deze update en kan nu niet meer terug. Ik ben vanmorgen aan het zoeken geweest maar heb zo 1-2-3 nog geen mogelijkheid gevonden.

Zijn jullie er al een tegen gekomen?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Is ook nog niet mogelijk voor zover ik weet. Goed XDA in de gaten houden (of dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
fvandenreek schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:19:
Gister toch eindelijk na genoeg te lezen mijn desire eens aangepakt.

Met unrevoked,amonra geinstalleerd,.... geen probleem
Partitie aangemaakt van 768mb
van ext2 naar ext3
en vervolgens leedroid 2.3 erop...

Toestel draait super.... snel,(bijna) alles is verbeterd

apps2sd geinstalleerd...

Doe ik iets verkeerd?
Want anders kan ik de sd kaart beter even overnieuw formateren, scheelt toch weer mooi 768 mb.

Internal storage op dit moment, 30 mb used, 118mb free
Leedroid heeft standaard al A2SD+ op de ROM staan.
Je hoeft hier niets voor te doen alles gaat automatisch.

Je zal zien dat er veel minder intern geheugen gebruikt wordt in een A2SD ROM.

Ps zonder een ext3 partitie (1024mb aangeraden) zal je telefoon als het goed is niet eens opstarten na het flashen van bv Leedroid.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
[b]Ma_rK schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 20:33:[/

Ik heb zelf geen ADB ervaring, wil je mij een DM sturen (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif<= dit knopje onder mijn nick) met wat je er in wilt zetten? Andere op- en aanmerkingen en aanvullingen op de TS mogen altijd per DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Jassy schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:23:
Heren,

Hebben jullie al een mogelijkheid gezien om de RUU update 2.3.3 voor de Desire te downgraden/rooten of te rooten? Mijn broertje heeft behoorlijke spijt van deze update en kan nu niet meer terug. Ik ben vanmorgen aan het zoeken geweest maar heb zo 1-2-3 nog geen mogelijkheid gevonden.

Zijn jullie er al een tegen gekomen?
Heb hetzelfde probleem. Zie ook deze thread op XDA. Je kunt helemaal niets meer als je die update eenmaal hebt geïnstalleerd. Ook niet een RUU draaien van een eerdere Froyo-versie.

Voorlopig schijn je alleen root te kunnen krijgen door een xtc-clip te gebruiken. Daarom vandaag even naar zo'n vaag telecom-zaakje gefietst om te vragen of ze mijn Desire daarmee wilden unlocken. Men wist daar echter niets van bootloaders, alleen van simkaarten. Dus onverrichter zaken teruggekeerd. Misschien heb ik het niet goed geformuleerd ofzo, maar ik geef mijn telefoon dan niet af.

Net nog even gechat met iemand van revolutionary (nieuw project van unrevoked en alpharev). Men gaf daar aan dat je met xtc-clip alleen S-off krijgt van de radio. :?

Als iemand een xtc-clip heeft in de buurt van Amersfoort houd ik mij aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
En als er iemand in Twente is met een xtc-clip, dan hou ik mij eveneens aanbevolen!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avilis
Als je toch de nieuwe 2.3 wil testen, kan je best deze eens installeren en dan heb je ten minste nog steeds je root voor als je er terug vanaf wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Avilis schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:21:
Als je toch de nieuwe 2.3 wil testen, kan je best deze eens installeren en dan heb je ten minste nog steeds je root voor als je er terug vanaf wil :)
Ik zou me de moeite besparen. Kleven meer nadelen aan dan ik had verwacht (of gelezen). Eerder al gepost maar voor de volledigheid nogmaals de nadelen:
- bepaalde paid apps niet meer compatible (misschien opgelost in de rooted versie waar je naar linkt)
- camera-app loopt vast en toestel reboot uiteindelijk als je een foto wilt maken door het scherm aan te raken.
- accuduur lijkt er niet op vooruit gegaan.

voordelen:
- Telfort-klanten hoeven niet meer standaard te roamen.
- iets meer ruimte voor apps (iig geen facebook-app meer ingebakken)
- reboot-optie onder power-knop kan tevens als fastboot dienen door dit aan te vinken bij apps
- flip-clock van de widget

Al met al wegen iig voor mij de nadelen zwaarder dan de voordelen. Had gewoon meteen moeten rooten en custom rom moeten flashen. Nu is het wachten op een exploit waarvan ik me kan voorstellen dat geen ontwikkelaar haast maakt met het zoeken daarnaar. Een rooted versie kan namelijk eenvoudig geflashed worden op een Froyo-hboot.

HTC nog wel een mail gestuurd met de vraag of ze niet een optie willen geven om terug te flashen. Zal wel geen reactie op komen: denk dat deze developers-rom het laatste is wat ze voor de Desire gedaan hebben.

Kortom, balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
janvanduschoten schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:04:
[...]

Ik heb zelf geen ADB ervaring, wil je mij een DM sturen ([afbeelding]<= dit knopje onder mijn nick) met wat je er in wilt zetten? Andere op- en aanmerkingen en aanvullingen op de TS mogen altijd per DM.
Sorry ik kan dat prachtige knopje dus gewoon nergens terugvinden? Zal wel aan mijn "maandag eerste werkdag naar de vakantie hooft liggen".

Hier even een stukje voorbeeldtekst voor zowel ADB als fastboot. Snel geschreven dus de typos mogen er nog uit. Wiki format voor de headers aangehouden. Los puntje: Oxygen zit op Android 2.3.5 (volgens de ts op Android 2.3.4).

=De Android SDK=
Android heeft een Software Developers Kit (SDK). De SDK bevat een aantal tools die handig zijn voor ROM flashers.

==Android Debug Bridge (ADB)==
ADB is een commandline tool waarmee je met een via USB aangesloten mobiele telefoon kunt communiceren. Via de ADB Wireless app kun je overigens ook via je WIFI netwerk met de telefoon praten wat erg handig kan zijn.

Met ADB kun je veel en de volledige lijst met commando's vind je op developer.android.com. Hieronder worden beknopt 3 handige functies besproken.

===Een applicatie installeren===

Om een applicatie te installeren gebruik je het volgende commando.

code:
1
adb install <path_to_apk>

===Files van en naar je mobiele telefoon copieren===

Kopieren van het decice naar je computer:

code:
1
adb pull <remote> <local>

Kopieren van de computer naar je device:

code:
1
adb push <local> <remote>

Een voorbeeld van het versturen van het bestand foo.txt van je pc naar de sdkaart van je Desire:

code:
1
adb push foo.txt /sdcard/foo.txt

==Fastboot==
Fastboot is een commandline tool welke je gebruik voor het flashen van een bootanimatie, splash screen, HBOOT, recovery- of radio ROM. Fastboot werk net als ADB via je USB kabel. Ook nandroid backups kun je terugzetten met fastboot. Je kunt fastboot alleen gebruiken als de security van je desire uit staat, het zogenaamde S-off.

Een volledige lijst en veel gebruikte fastboot commando's vind je in de cyanogenmod wiki.

Je kunt ook fastboot commander gebruiker voor je fastboot commando's.

==Belangrijk==
Voor het gebruik van ADB en fastboot hoef je niet de volledige SDK te installeren. Na het uitpakken van de SDK zip kun je deze tools al gebruiken. Een handleiding hiervoor vind je op theandroidsoul.com. USB drivers voor je Desire vind je in de SDK maar worden ook meegeleverd bij HTC Sync.

[ Voor 8% gewijzigd door Ma_rK op 08-08-2011 19:45 . Reden: ADB wireless + fastboot commander + 2.3.5 + USB drivers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ma_rK schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:32:
[...]

Sorry ik kan dat prachtige knopje dus gewoon nergens terugvinden? Zal wel aan mijn "maandag eerste werkdag naar de vakantie hooft liggen".
janvanduschoten schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:04:
[...]

Ik heb zelf geen ADB ervaring, wil je mij een DM sturen (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif]<= dit knopje onder mijn nick) met wat je er in wilt zetten? Andere op- en aanmerkingen en aanvullingen op de TS mogen altijd per DM.
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/25hl36b.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 21:12 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.