[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.899 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
StarC schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:03:
[...]

Grote rode letters in de TS van dat xda topic niet gelezen? het kan wel degelijk kwaad want met die methode calibreer je niet, je overcharged je batterij.
ik heb nochtans nergens last van, heb het ook maar 1x gedaan.
wellicht dat het schade brengt als je het elke week doet ofzo.
maar batterylife bij mij is in elk geval goed bijgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn accu verbruik is weer ongeveer zoals het was (heb datgeen met die rode letters niet gedaan maar in recovery de accustatus gewiped na 2 keer volledig opladen achter elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 09:13
Ik ging gister eens proberen om DevNull op mn desire te zetten.
Installatie ging prima, ik dacht van; vlot rommetje, toen ik hem vanochtend van de lader haalde was er in ongeveer 15 min 5% af, dus ben weer terug naar CM7, wat ik (nu helemaal na gemod te hebben met UOT Kitchen) een hele fijne en stabiele rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
tweakers,

Met de nieuwe update, zou ik graag terug keren naar stock rom.
Maar ik heb nog enkel maar een unroot gedaan en daar een CM7 op gezet.
Voor de rest heb ik geen ervaring met het terugzetten van alles.

Hoe begin ik hier het best aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dimitri_Jetair schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:31:
tweakers,

Met de nieuwe update, zou ik graag terug keren naar stock rom.
Maar ik heb nog enkel maar een unroot gedaan en daar een CM7 op gezet.
Voor de rest heb ik geen ervaring met het terugzetten van alles.

Hoe begin ik hier het best aan?
Gewoon via de RUU installeren. Zolang je HBOOT origineel is, zal het goed gaan.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Maffo schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:15:
Ik ging gister eens proberen om DevNull op mn desire te zetten.
Installatie ging prima, ik dacht van; vlot rommetje, toen ik hem vanochtend van de lader haalde was er in ongeveer 15 min 5% af, dus ben weer terug naar CM7, wat ik (nu helemaal na gemod te hebben met UOT Kitchen) een hele fijne en stabiele rom.
Dat is vreemd, mijn ervaringen zijn echt zeer positief met DevNull. Maar ik hou ook van een kale rom.
Wat had je allemaal gedaan in die 15 min?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34
Ter info. Android 2.3 is vrijgegeven op HTC developers netwerk en op XDA zijn nu al diverse custom rom's beschikbaar. Ik ga deze eens testen : http://forum.xda-develope...p?p=16203655#post16203655

Een stock versie (geroot uiteraard) is ook beschikbaar :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1196327

Edit : de stock versie schijnt een probleem te hebben tijdens flashen...

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 01-08-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat insertcoin nu bij 1.0.9 is aanbeland en ik heb de 1.0.8 nog op mijn toestel. Wat is wijsheid? Upgrade of toch maar alles backuppen en wipen en dan de rom installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:16:
Ik zie dat insertcoin nu bij 1.0.9 is aanbeland en ik heb de 1.0.8 nog op mijn toestel. Wat is wijsheid? Upgrade of toch maar alles backuppen en wipen en dan de rom installeren?
In dit geval zou ik een volledige wipe doen, omdat 1.0.9 is gebasseerd op de officiele HTC 2.3 versie. Ik heb 'm zojuist geinstalleerd icm full wipe and zonder problemen...nu ff uitgebreid testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:12
Ik maak altijd een Titanium & nandroid backup en upgrade een rom daarna. Mocht het niet goed gaan kun je altijd nog wipen. Als je wiped, wipe dan niet je ext partitie, dan blijven je apps intact (op enkele na zoals Angry birds, die raak ik steeds kwijt)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC 2.3= android 2.3.3 of 4 of 5? Dat kan ik ff nergens uit opmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
janvanduschoten schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:30:
Ik maak altijd een Titanium & nandroid backup en upgrade een rom daarna. Mocht het niet goed gaan kun je altijd nog wipen. Als je wiped, wipe dan niet je ext partitie, dan blijven je apps intact (op enkele na zoals Angry birds, die raak ik steeds kwijt)
Ik heb zelf de ervaring dat bij niet-wpien van etx3 regelmatig de apps niet functioneren na flash van rom. Dan ben ik genoodzaakt om de app opnieuw te installeren. Verschilt overigens van rom tot rom. Ik doe het dus maar op safe, ook aangezien ik niet veel apps gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:36:
Zal zometeen ff voor je kijken als de flash klaar is. Heb ff reflash gedaan van mijn eigen Lite versie, vandaar.

Edit : v2.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:36:
2.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
jelmervos schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:39:
[...]

Gewoon via de RUU installeren. Zolang je HBOOT origineel is, zal het goed gaan.
bedankt, ging goed en de 2.3.3 werkt vlotjes (en 124MB ruimte om te starten, in mijn geval toch)
Eerst kijken hoever we raken en te weinig geheugen = nieuwe rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:10
Maar deze rom installeren = niet meer kunnen rooten (voorlopig) en dus geen nieuwe rom erop zetten?
Ik heb nu nog originele, maar waarschijnlijk is het dus beter om een geroote (stock) rom van XDA te downloaden, met eventueel wat aanpassingen (apps eruit slopen, apps2sd). Of heeft dat nog andere nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Barrytje schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:00:
Maar deze rom installeren = niet meer kunnen rooten (voorlopig) en dus geen nieuwe rom erop zetten?
Ik heb nu nog originele, maar waarschijnlijk is het dus beter om een geroote (stock) rom van XDA te downloaden, met eventueel wat aanpassingen (apps eruit slopen, apps2sd). Of heeft dat nog andere nadelen?
De nieuwe custom rom's op xda obv de nieuwe originele HTC 2.3 rom zijn ge-root. Als je twijfelt, dan even in de start topic van de thread kijken, daar staat het altijd netjes vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Ja dat snap ik, maar bedoel meer, is dat dan precies hetzelfde (op root na) als deze update? (Of beter natuurlijk). Ivm snelheid/stabiliteit vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Barrytje schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:16:
Ja dat snap ik, maar bedoel meer, is dat dan precies hetzelfde (op root na) als deze update? (Of beter natuurlijk). Ivm snelheid/stabiliteit vooral.
Als je op zoek bent naar een ge-roote nagenoeg stock versie van de nieuwe htc update 2.3 rom, dan pak je deze :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1196327

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:37:
[...]

Zal zometeen ff voor je kijken als de flash klaar is. Heb ff reflash gedaan van mijn eigen Lite versie, vandaar.

Edit : v2.3.3
1.0.8 heeft ook 2.3.3 aan boord. Wat is dan het verschil met 1.0.9? Er zijn een paar applicaties verwijderd maar voor de rest zou het hetzelfde moeten zijn qua snelheid en accuverbruik?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
1.0.9 is gebaseerd op de officiele developers rom die HTC vandaag heeft gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor deze voor deze update een volledige backup gemaakt met Titanium en deze op mijn sd kaart gezet. Vervolgens het ik de officiële rom van HTC geïnstalleerd. Dit heeft er voor gezorgd dat mijn telefoon niet meer geroot is en ik dus mijn backup niet terug kan zetten. Unrevoked 3.32 en Gingerbreak 1.2 lijken niet niet te werken.

Als iemand weet hoe ik dit moet oplossen hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cache schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:31:
1.0.9 is gebaseerd op de officiele developers rom die HTC vandaag heeft gereleased.
Snappik, en 1.0.8 heeft een geripte 2.3.3 van een ander toestel of zo aan boord. Maar ben ik onnozel als ik zeg dat je naar alle waarschijnlijkheid niet echt wat merkt tussen 1.0.8 en 1.0.9? Misschien een paar MBtjes vrij doordat bepaalde apps niet standaard erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:40:
[...]

Ik heb voor deze voor deze update een volledige backup gemaakt met Titanium en deze op mijn sd kaart gezet. Vervolgens het ik de officiële rom van HTC geïnstalleerd. Dit heeft er voor gezorgd dat mijn telefoon niet meer geroot is en ik dus mijn backup niet terug kan zetten. Unrevoked 3.32 en Gingerbreak 1.2 lijken niet niet te werken.

Als iemand weet hoe ik dit moet oplossen hoor ik het graag.
Heel misschien kan je beter een eigen topic starten omdat het hier niet om custom rom gaat maar om een officiële rom van HTC die niet te rooten is? Zo komen de andere mensen die dezelfde fout als jij maken meer bij elkaar in 1 topic en helpen jullie elkaar ook beter zo?

Ik heb maar ff een ander topic geopend, leek me handig en misschien maken dan een aantal mensen niet de fout om zomaar te upgraden naar 2.3 HTC Desire - problemen na officiele upgrade naar 2.3

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Laatst online: 01-08 08:20
Hmm, ik ben geen grote held in dit maarja. Ik heb die gerootte van XDA(met a2sd) proberen te installeren via CWM recovery, alleen het wilt niet werken. Telkens wipe ik alle data/cache en installeer ik de rom vanaf mijn sd.. Hij geeft ook gewoon aan dat hij installeert en klaar is, maar als ik dan eenmaal boot dan kom ik op gewoon mijn eigen rom. Ik heb al meerdere roms geprobeert en ik krijg constant hetzelfde probleem. Waarschijnlijk heb ik iets heel doms over het hoofd gezien, maar ik kom er maar niet achter wat. Halp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Ik heb momenteel wat problemen met het interne geheugen van mn desire. Kom net van stock froyo af en heb hem geroot met unrevoked, vervolgens de Amon_ra 2.0.1 geinstalleerd en daarmee mijn SD kaart gepartitioneerd (1gb ext3). Vervolgens Insertcoin 1.0.9 geflashed.

Het eerste wat mij opviel was dat ik maar 40mb aan vrij intern geheugen had. Desondanks heb ik toch al mn apps geinstalleerd die ik er voorheen op had staan, waarna ik tegen een luttele 13mb vrij intern geheugen en de bijbehorende irritante waarschuwing aankeek. Dit kan haast toch niet goed zijn? Horen alle apps niet op de 1gb partitie te komen staan? Doe ik iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Cache schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:35:
Ik heb momenteel wat problemen met het interne geheugen van mn desire. Kom net van stock froyo af en heb hem geroot met unrevoked, vervolgens de Amon_ra 2.0.1 geinstalleerd en daarmee mijn SD kaart gepartitioneerd (1gb ext3). Vervolgens Insertcoin 1.0.9 geflashed.

Het eerste wat mij opviel was dat ik maar 40mb aan vrij intern geheugen had. Desondanks heb ik toch al mn apps geinstalleerd die ik er voorheen op had staan, waarna ik tegen een luttele 13mb vrij intern geheugen en de bijbehorende irritante waarschuwing aankeek. Dit kan haast toch niet goed zijn? Horen alle apps niet op de 1gb partitie te komen staan? Doe ik iets niet goed?
Controleer eens of A2SD wel goed werkt. Bevat je ROM (Insertcoin) wel een A2SD script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cache schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:35:

Ik vermoed zo dat jij de Insertcoin 1.0.9. CM7 hebt gebruikt maar de Hboot van CM7 niet hebt geflasht? Deze fout maakte ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
jelmervos schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:37:
[...]

Controleer eens of A2SD wel goed werkt. Bevat je ROM (Insertcoin) wel een A2SD script?
Thnx voor je antwoord, maar voor zover ik weet is a2sd wel ondersteund in deze rom.
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:53:
[...]

Ik vermoed zo dat jij de Insertcoin 1.0.9. CM7 hebt gebruikt maar de Hboot van CM7 niet hebt geflasht? Deze fout maakte ik ook.
Ik heb inderdaad de Hboot van CM7 niet geflashed, aangezien ik aan had genomen dat dit niet nodig was. Ik zal even kijken hoe ik het kan fixen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Laatst online: 01-08 08:20
Imiddels is het wel gelukt, maar ik blijf op het spashscreen hangen. Maarja dat ligt aan de ROM en niet aan mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurad3r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 08:10
Ik heb deze avond een poging gedaan om de Oxygen ROM te installeren. Dat is eigenlijk prima gelukt, alleen wordt mijn SD-card niet herkend. Als ik naar Opslagruimte ga onder Instellingen dan staat er dat de SD-kaart niet beschikbaar is. Ik kan ook geen applicaties uit de Market installeren, ik denk door toedoen van het ontbreken van de sd card?

Het vreemde is dat ik er wél mijn ROM van heb geinstalleerd, en dat de keuze voor deze ROM zelfs nog steeds mogelijk is vanuit de bootloader inmiddels ook niet meer het geval!

Ik heb mijn SD-kaart met een extra partitie uitgebreid (EXT2, logical).

Wat kan er mis zijn gegaan?

edit: Volgens mij is het inmiddels opgelost. Ik had de tweede partitie op de sdcard als logical ipv primary gepartioneerd. Nu allebei primary gedaan en nu verschijnt hij!

[ Voor 24% gewijzigd door maurad3r op 02-08-2011 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrookie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2023
Cache schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:11:
[...]

Thnx voor je antwoord, maar voor zover ik weet is a2sd wel ondersteund in deze rom.

[...]

Ik heb inderdaad de Hboot van CM7 niet geflashed, aangezien ik aan had genomen dat dit niet nodig was. Ik zal even kijken hoe ik het kan fixen. Bedankt!
Heb exact heztelfde voor, heb men desire ook geroot met Amon_Ra en geflashed met dezelfde ROM. Hoe heb je dit aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Sandrookie schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:46:
[...]

Heb exact heztelfde voor, heb men desire ook geroot met Amon_Ra en geflashed met dezelfde ROM. Hoe heb je dit aangepakt?
Een andere ROM flashen of de CM7 Hboot flashen.

Je hebt 2 versies, 1 voor stock Hboot (die heb je nodig) en 1 voor CM7 Hboot (die heb je nu, maar je hebt geen CM7 Hboot). De indeling is anders waardoor minder ruimte overhoud.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Even ter verduidelijking;

Voor het flashen van een custom ROM heb je root acces nodig, dit bereik je dmv het rooten met Unrevoked.

Voor het flashen van je Hboot (dus een alternatieve indeling van je interne geheugen) heb je root acces én S-off nodig. Dit bereik je via het programma van Alpharev. ( dus eerst rooten met Unrevoked en dan S-off met Alpharev)

How-to's vind je in de topic start.

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 02-08-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandrookie schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:46:
[...]

Je moet bij alpharev zijn en daar de hboot van CM7 selecteren. Als dit te moeilijk of ingewikkeld is kan je beter die andere insertcoinrom die niet op cm7 is gebaseerd maar op stock gebruiken.

Let wel, als je later een andere rom wilt kan dit niet zomaar, het moet een rom zijn die geschikt is voor Hboot cm7 en anders moet je je Hboot cm7 handelingen ongedaan maken via een bepaald stappenplan om een non-cm7rom te installeren. Ga in in ieder geval maar http://alpharev.nl/ lezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrookie
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:06:
[...]

Je moet bij alpharev zijn en daar de hboot van CM7 selecteren. Als dit te moeilijk of ingewikkeld is kan je beter die andere insertcoinrom die niet op cm7 is gebaseerd maar op stock gebruiken.

Let wel, als je later een andere rom wilt kan dit niet zomaar, het moet een rom zijn die geschikt is voor Hboot cm7 en moet je je Hboot cm7 handelingen ongedaan maken via een bepaald stappenplan. Ga in in ieder geval maar http://alpharev.nl/ lezen.
Thanx, ik heb voorlopig de stock versie genomen, alleen men caches gewiped en de stock versie erover geflashed. Ik wacht liever effe af om men Desire S-off te maken en een andere HBOOT te installeren, heb pas sinds een week mijn Desire en ben nog nieuw in het Android verhaal.

Heb in ieder geval terug 120mb vrij nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:49

RichZ

Keep burning!

Ik zit er inmiddels ook aan te denken mijn Desire te upgraden naar GingerBread. Omdat de officiele release niet te downgraden is een ook (nog) niet rootable is wil ik maar eens beginnen met de InsertCoin 2.3 Stock ROM (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1196327).

Na het een en ander hier op Tweakers en XDA te hebben gelezen zijn er een aantal zaken nog niet helemaal duidelijk. Ik heb momenteel een niet geroote officiele Froyo op mijn Desire staan.
Ik weet dat ik eerst moet rooten en als ik het goed begrijp kan ik daarna de InsertCoin 2.3 ROM installeren, dus zonder aanpassingen aan mijn HBoot en partitie indeling? Dit omdat ik las dat HTC de partitie indeling heeft aangepast ten opzichte van Froyo, past de InsertCoin ROM dan wel op mijn partitie indeling?

[ Voor 8% gewijzigd door RichZ op 02-08-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichZ schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:42:
Ik zit er inmiddels ook aan te denken mijn Desire te upgraden naar GingerBread. Omdat de officiele release niet te downgraden is een ook (nog) niet rootable is wil ik maar eens beginnen met de InsertCoin 2.3 Stock ROM (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1196327).

Na het een en ander hier op Tweakers en XDA te hebben gelezen zijn er een aantal zaken nog niet helemaal duidelijk. Ik heb momenteel een niet geroote officiele Froyo op mijn Desire staan.
Ik weet dat ik eerst moet rooten en als ik het goed begrijp kan ik daarna de InsertCoin 2.3 ROM installeren, dus zonder aanpassingen aan mijn HBoot en partitie indeling? Dit omdat ik las dat HTC de partitie indeling heeft aangepast ten opzichte van Froyo, past de InsertCoin ROM dan wel op mijn partitie indeling?
Je phone is stock(=officieel 2.2 en geen root), de insertcoin stock past dus op een stocked phone. Als je insertcoin cm7 kiest moet je dus geen stock maar cm7 Hboot hebben.

Duidelijker zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:49

RichZ

Keep burning!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:59:
[...]

Je phone is stock(=officieel 2.2 en geen root), de insertcoin stock past dus op een stocked phone. Als je insertcoin cm7 kiest moet je dus geen stock maar cm7 Hboot hebben.

Duidelijker zo?
Ja, ik had al zo'n vermoeden maar wat voor mij verwarring gaf is de wijziging van HTC in de partitie indeling. Waarom heeft HTC de partitie indeling gewijzigd als de InsertCoin ROM op de huidige partitie indeling past zonder dat hij extra apps verwijderd heeft?

Anyway, bedankt voor de reply, ik kan aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichZ schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:06:
[...]

Ja, ik had al zo'n vermoeden maar wat voor mij verwarring gaf is de wijziging van HTC in de partitie indeling. Waarom heeft HTC de partitie indeling gewijzigd als de InsertCoin ROM op de huidige partitie indeling past zonder dat hij extra apps verwijderd heeft?

Anyway, bedankt voor de reply, ik kan aan de slag!
Ik weet niet waarom de HTC 2.3 veel groter is dan de 2.3 cm7. Ik mis in ieder geval niets essentieels of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
@hierboven, vanwege Sense (widgets/themes/apps) misschien? En bij de cm7 worden een aantal apps op de nieuwe ext partitie neergezet.

Ik ben ook nieuw op het gebied van custom roms, maar heb vandaag iig mijn eerste custom rom er op gezet.
Ik heb gekozen voor [ROM][01/08][STABLE][Sense2.1+3.0 GB]InsertCoin CM7 HBOOT/STOCK 1.0.9 en dan de Stock versie (omdat ik niet al met Alpharev aan de slag wou); http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1016940

Ging allemaal in 1x goed met Titanium Backup en google synchronisatie, ook mooi met een paar Sense 3.0 dingen erbij (nieuw lockscreen, HTC Hub voor extra skins/wallpapers/LinkedIn for Sense/andere App drawer) en wat kleine mods, maar heb iig hetzelfde als eerst, maar dan nieuwer/sneller/meer ruimte.

Ik heb wel paar dingen onduidelijk (waarschijnlijk n00b vragen, maargoed);
Je hebt veel roms dus in verschillende versies, stock hboot en cm7 hboot. Nu heb je met stock hboot dus minder ruimte omdat je een deel van je systeemapps op je ext partitie neerzet en dus meer interne ruimte over houdt. Maar is dit dan niet langzamer? En met dat a2sd gebruik je dus eigenlijk je SD kaart ook als interne ruimte, maar dan voor je normale apps. Dus dan heb je die extra ruimte toch niet nodig en kan je gewoon net zo goed je stock hboot gebruiken (of beter zelfs, omdat dan je systeem apps iig vanaf het echte interne geheugen draaien).

En ik heb een ext3 partitie gemaakt van 1 gb, die na installatie voor 300 mb gebruik is. Moet ik de overige 700 MB niet kunnen gebruiken voor opslag van apps, op dezelfde manier als intern geheugen? Of is dit niet het idee van a2sd of vergeet ik nog een handeling? (Want als dat niet zo is, dan is het inderdaad beter om een cm7 hboot te gebruiken, zodat je 100mb meer interne ruimte hebt..)

[ Voor 5% gewijzigd door Barryvdh op 02-08-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Ik wil voor 1e keer beginnen met rooten van mijn HTC Desire. Ik volg de stappen van http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1461614 maar wil niets verkeerd doen.

Bij stap 2 staat: "Windows-gebruikers moeten nl. wat extra stappen verrichten voordat de telefoon juist herkend wordt." Ik moet die stappen dus doen voor ik naar stap 3 ga? In stap 3 staat nl. dat telefoon nog niet aan PC mag hangen maar als ik die extra stappen zou doen moet ik dit net wel doen ...

Bedankt voor jullie hulp _/-\o_

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
dEX2340 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:56:
Ik wil voor 1e keer beginnen met rooten van mijn HTC Desire. Ik volg de stappen van http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1461614 maar wil niets verkeerd doen.

Bij stap 2 staat: "Windows-gebruikers moeten nl. wat extra stappen verrichten voordat de telefoon juist herkend wordt." Ik moet die stappen dus doen voor ik naar stap 3 ga? In stap 3 staat nl. dat telefoon nog niet aan PC mag hangen maar als ik die extra stappen zou doen moet ik dit net wel doen ...

Ja, eerst wat uitgelegd staat bij die link uitvoeren. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
dEX2340 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:56:

Je moet hem er dan wel aanhangen, want anders herkent je PC hem niet en installeert ie de drivers niet. Daarna gewoon weer eruit halen. Je moet hem er niet in hebben zitten omdat Unrevoked anders meteen start en je dus niet een andere image kan kiezen (heb ik trouwens niet gedaan, gewoon Clockwork gebruikt ipv die Amon_RA en die app die aangeraden werd, ging ook prima en hoefde niet mijn SD kaart leeg te gooien)
Overigens ging het bij mij de eerste keer niet goed, toen bleef hij hangen bij Waiting for reboot, maar dat heb ik opgelost door de PIN-code en patrooncode uit te zetten en HTC Sync te verwijderen, weet niet welke van de 2 het was, maar kan allebei geen kwaad iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Bedankt voor jullie reacties, je kan niet zeker genoeg zijn bij rooten denk ik :P

Desire rebootte, ik twijfelde of ik pincode moest ingeven (Desire vroeg erom, had ik niet uitgeschakeld nochtans was optie in Unrevoked "Disable security on Phone" wel aangevinkt), heb tijdje gewacht (Unrevoked leek nog iets te doen) maar daarna krijg ik melding van Unrevoked: "Error: failed to get root. Is your firmware too new?"

Na Desire van computer losgekoppeld te hebben, pincode uitgeschakeld als beveiliging en opnieuw Unrevoked gestart. Daarna werkte het wel, oef!

MAAR: nadat Unrevoked "done" zei, kwam ik op Desire in groen boot-menu terecht, geen enkele toets die ik indrukte gaf actie op scherm, dan maar batterij eruit gehaald en nu start Desire gewoon terug op.

Ik geef mijn ervaringen maar mee. Mss kan tutorial beetje aangepast worden (o.a. duidelijk melden dat pincode uitgeschakeld moet zijn).

Eind deze week ga ik Cyanogenmod 7 installeren, ben benieuwd.

[ Voor 221% gewijzigd door dEX2340 op 02-08-2011 22:30 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
dEX2340 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:01:
Bedankt voor jullie reacties, je kan niet zeker genoeg zijn bij rooten denk ik :P

Desire rebootte, ik twijfelde of ik pincode moest ingeven (Desire vroeg erom, had ik niet uitgeschakeld nochtans was optie in Unrevoked "Disable security on Phone" wel aangevinkt), heb tijdje gewacht (Unrevoked leek nog iets te doen) maar daarna krijg ik melding van Unrevoked: "Error: failed to get root. Is your firmware too new?"

Na Desire van computer losgekoppeld te hebben, pincode uitgeschakeld als beveiliging en opnieuw Unrevoked gestart. Daarna werkte het wel, oef!

MAAR: nadat Unrevoked "done" zei, kwam ik op Desire in groen boot-menu terecht, geen enkele toets die ik indrukte gaf actie op scherm, dan maar batterij eruit gehaald en nu start Desire gewoon terug op.

Ik geef mijn ervaringen maar mee. Mss kan tutorial beetje aangepast worden (o.a. duidelijk melden dat pincode uitgeschakeld moet zijn).

Eind deze week ga ik Cyanogenmod 7 installeren, ben benieuwd.
Gefeliciteerd met je root access, maar over de tutorial. Het is natuurlijk ook wel de bedoeling dat je deels als tweaker ook zelf een beetje prutst. :+ ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:54
Barryvdh schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:53:
...
En ik heb een ext3 partitie gemaakt van 1 gb, die na installatie voor 300 mb gebruik is. Moet ik de overige 700 MB niet kunnen gebruiken voor opslag van apps, op dezelfde manier als intern geheugen? Of is dit niet het idee van a2sd of vergeet ik nog een handeling? (Want als dat niet zo is, dan is het inderdaad beter om een cm7 hboot te gebruiken, zodat je 100mb meer interne ruimte hebt..)
Ben ik ook wel benieuwd naar, want hier ging ik eigenlijk ook een beetje van uit. Wil morgen ook gaan rooten en dezelfde rom erop zetten (InsertCoin 1.0.9), dus ben benieuwd of ik dan ook mijn apps op die 1gb partititie van de sd kaart kan installeren of dat het zo niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:06
A2SD+ zorgt voor een virtuele systeemlink. Je telefoon denkt dat de aps op de rom staan, maar feitelijk worden ze direct op de EXT-partitie van je SD-kaart geplaatst. Die 700MB die nu vrij is, zal dus vanzelf vol gaan lopen als je aps installeert.

Je hoeft dus niks te doen om aps op je SD-kaar te installeren. Dat gebeurt vanzelf. Het verwarrende is dat je nog steeds de optie hebt om naar SD te verplaatsten. Eigenlijk verplaats je dan aps van de EXT-partitie op je SD-kaart naar je FAT-partitie op je SD-kaart. Dit laatste wil je niet omdat de fat-partitie afgekoppeld kan worden als je de telefoon als USB opslag gebruikt. Met als gevolg dat je die app niet kan draaien.

Binnen Insertcoin is A2SD+ zo ingesteld dat ook je dalvik-cache op de EXT-partitie wordt geplaatst. Let er daarom op dat je je partities op je SD-kaart aligned, i.v.m. de snelheid

[ Voor 21% gewijzigd door Terror op 03-08-2011 09:05 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrookie
Is die align van de sd kaart echt zo belangrijk? Ik zag daar ook iets over op xda in de Insertcoin thread.

Wat doet dat juist met je sd kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:06
Ja, dat is echt belangrijk. Als ik het destijds goed begrepen heb doet zich het volgende voor:

Je SD-kaart bevat sectoren. Vanaf een bepaalde positie worden x sectoren tegelijk ingelezen. Je data wordt weggeschreven in blocks. Als de blocks exact samen vallen met die x sectoren dan hoef je maar 1 leesactie uit te voeren. Valt dit niet samen, dan moet je opeens 2x sectoren gaan inlezen om dat block uit te lezen. Kortom je performance gaat direct een factor 2 omlaag.

Dit is ook exact de performance winst die ik boekte na alignen.
Zou mooi zijn als bovenstaand verhaal aangescherpt kan worden en in de TS kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Terror op 03-08-2011 09:26 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
karstnl schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:36:
[...]
Gefeliciteerd met je root access, maar over de tutorial. Het is natuurlijk ook wel de bedoeling dat je deels als tweaker ook zelf een beetje prutst. :+ ofz.
Niet akkoord, als je een tutorial plaatst moet die 1/ duidelijk en 2/ volledig zijn (aangevuld met reacties van anderen). Ok als het een tutorial voor iets basics is maar dit gaat over root access, je kan je telefoon om zeep helpen (in het ergste geval). Ook al plaats je disclaimer dat je niet verantwoordelijk bent.

Mijn gedacht :P

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:54
Terror schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:58:
A2SD+ zorgt voor een virtuele systeemlink. Je telefoon denkt dat de aps op de rom staan, maar feitelijk worden ze direct op de EXT-partitie van je SD-kaart geplaatst. Die 700MB die nu vrij is, zal dus vanzelf vol gaan lopen als je aps installeert.

Je hoeft dus niks te doen om aps op je SD-kaar te installeren. Dat gebeurt vanzelf. Het verwarrende is dat je nog steeds de optie hebt om naar SD te verplaatsten. Eigenlijk verplaats je dan aps van de EXT-partitie op je SD-kaart naar je FAT-partitie op je SD-kaart. Dit laatste wil je niet omdat de fat-partitie afgekoppeld kan worden als je de telefoon als USB opslag gebruikt. Met als gevolg dat je die app niet kan draaien.

Binnen Insertcoin is A2SD+ zo ingesteld dat ook je dalvik-cache op de EXT-partitie wordt geplaatst. Let er daarom op dat je je partities op je SD-kaart aligned, i.v.m. de snelheid
Duidelijk verhaal. Bedankt voor de toelichting. Dat stukje over het verplaatsen van EXT-partitie naar FAT-partitie had ik niet eens over nagedacht. Dat moet je dus inderdaad niet meer doen als je A2SD+ gebruikt... check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh

Ok, dus je telefoon denkt dat hij maar 90 mb vrij heeft, maar dat blijft zo omdat hij alles naar de SD kaart schrijft. Dat is wel prima dan. Net even mijn ext3 partitie omgetoverd naar ext4 aligned, via die flash zip van http://www.baadnwz.eu/201...-and-ext-partiton_16.html

Nu duurt ie alleen wel heeel lang over opstarten (als hij nog opstart iig..)
(Of had ik dat voor de installatie moeten doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Denk dat je idd eerst je partitie naar ext4 aligned moet zetten, voordat je een rom gaat flashen. Heb dat zelf ook niet gedaan, maar alles werkt gewoon goed momenteel zonder een ext4 aligned partitie, dus laat het nu even voor wat het is (i.e. een prima werkende stabiele rom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Mja, ik heb hem uiteindelijk maar gewoon opnieuw geflashed, al mijn backups waren toch nog up te date :P
(Overigens merkte ik der niks van dat het langzamer was, maar deed ook nog niet zoveel ermee)
Voor zover ik nu zie idd prima rom en mooie extra's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
dEX2340 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:44:
[...]

Niet akkoord, als je een tutorial plaatst moet die 1/ duidelijk en 2/ volledig zijn (aangevuld met reacties van anderen). Ok als het een tutorial voor iets basics is maar dit gaat over root access, je kan je telefoon om zeep helpen (in het ergste geval). Ook al plaats je disclaimer dat je niet verantwoordelijk bent.

Mijn gedacht :P
Ik heb net even je verhaal gelezen over de pincode maar dat is voor mij een onbekend verhaal. Toen ik hem heb geroot is het niet voorgevallen dus uiteraard ook niet in de TS verwerkt. Het is ook geen voorval dat je toestel om zeep zal helpen, het is alleen onverwacht.
Mochten er meer mensen tegen dit "probleem" aanlopen bij het rooten dan wil ik het zeker in de TS verwerken.
De uitleg is op dit moment duidelijk en compleet, maar aanvullingen zijn altijd welkom. :)
(Graag per DM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

lichtelijk offtopic, maar backup desnoods /data/data/com.rovio.angrybirds en vergelijkbare mappen voor rio en seasons als je je settings/scores hiervoor wil houden. Na het flashen van de nieuwe rom eerst de programma's weer installeren, dan pas de data mappen terugplaatsen en je kan verder waar je gebleven was.
Bij mij pakt Titanium Backup de settings en scores van AngryBirds trouwens wel gewoon goed mee, dus heb ik ze gelijk terug na een restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:32:
[...]

Ik heb net even je verhaal gelezen over de pincode maar dat is voor mij een onbekend verhaal. Toen ik hem heb geroot is het niet voorgevallen dus uiteraard ook niet in de TS verwerkt. Het is ook geen voorval dat je toestel om zeep zal helpen, het is alleen onverwacht.
Mochten er meer mensen tegen dit "probleem" aanlopen bij het rooten dan wil ik het zeker in de TS verwerken.
De uitleg is op dit moment duidelijk en compleet, maar aanvullingen zijn altijd welkom. :)
(Graag per DM)
Nee sorrie, de uitleg is niet duidelijk. Lees anders mijn berichten van een hele poos geleden maar toen ik voor het eerst ging rooten. Unrevoked werkte niet voor mij en die pincodeverhaal kan wel eens het probleem zijn geweest want ik kwam wel een heel eind. Ik opperde toen al dat de uitleg wat duidelijker moest zijn. Ik las hetzelfde vraag die ik destijds ook had op deze pagina nog over je uitleg, over het wel of niet de phone aan de kabel laten bij stap 3 of zo...
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 03:10:
Heb hem gerooted. Liep wel soms vast op onduidelijkheden op de howto in de OP. Er stond bijv nergens dat je nadat je de stuurprogramma had geupdated je de telefoon weer door moest booten. (USB debugging stond al aan en charge only ook omdat dat moest van superoneclick wat niet gelukt was)

Daardoor zat unrevoked proggie te wachten en te wachten tot ie een ons woog.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Nouja, misschien is een algemeen topic over rooten van Android/custom roms/apps2sd etc wel handig, ik had hierbij een beetje het idee dat je je wel eerst in moest verdiepen voordat je wist wat de termen waren enzo. Nu is dat natuurlijk ook niet slecht, maar wat meer info zou wel duidelijk zijn. Op XDA staan overigens ook wel wat handleiding ed, maar dat is ook niet echt overzichtelijk. Zo zou ik wel eens een vergelijking willen zien over de performance van verschillende roms. Er staat wel bij welke versie en welke addons, maar hoe snel (quadrant score bijv) of hoelang de accu meegaat, hoe stabiel etc.
En ook een beetje waar je rekening mee moet houden. Dus wanneer moet je je SD kaart alignen (voor/na installen), waarom moet je dat doen, wat heb je aan apps2sd en hoe werkt dat, wat zijn de voor/nadelen van een cm7/stock hboot, als je systeemapps dan op de ext partitie komen, welke beveiliging uitzetten vooraf, etc.

Tis natuurlijk wel gericht op tweakers die het leuk vinden elke maand een nieuwe rom te installeren, maar ik kan me ook voorstellen dat er (zeker nu) veel mensen zijn die wel willen updaten maar niet de officiële update willen uitvoeren, omdat je dan niet meer kan rooten (voorlopig), maar dus niet rare dingen willen met hun phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barryvdh schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:47:
Nouja, misschien is een algemeen topic over rooten van Android/custom roms/apps2sd etc wel handig, ik had hierbij een beetje het idee dat je je wel eerst in moest verdiepen voordat je wist wat de termen waren enzo. Nu is dat natuurlijk ook niet slecht, maar wat meer info zou wel duidelijk zijn. Op XDA staan overigens ook wel wat handleiding ed, maar dat is ook niet echt overzichtelijk. Zo zou ik wel eens een vergelijking willen zien over de performance van verschillende roms. Er staat wel bij welke versie en welke addons, maar hoe snel (quadrant score bijv) of hoelang de accu meegaat, hoe stabiel etc.
En ook een beetje waar je rekening mee moet houden. Dus wanneer moet je je SD kaart alignen (voor/na installen), waarom moet je dat doen, wat heb je aan apps2sd en hoe werkt dat, wat zijn de voor/nadelen van een cm7/stock hboot, als je systeemapps dan op de ext partitie komen, welke beveiliging uitzetten vooraf, etc.

Tis natuurlijk wel gericht op tweakers die het leuk vinden elke maand een nieuwe rom te installeren, maar ik kan me ook voorstellen dat er (zeker nu) veel mensen zijn die wel willen updaten maar niet de officiële update willen uitvoeren, omdat je dan niet meer kan rooten (voorlopig), maar dus niet rare dingen willen met hun phone.
Die hebben we toevallig!!! KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Iemand die weet hoe je je statusbar kan veranderen/wijzigen?
Wil graag het klokje eruit slopen :)

Rom: Oxygen

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Je linkt nu naar mijn post ;) Maar waar dan? Kon hem zo snel niet vinden, alleen maar losse devices en een algemene voor CyanogenMod.. Zo ja, sorry dan (kon door de bomen het bos niet meer vinden als ik zoek op rooten of apps2sd) Misschien een idee om het dan bij verwante topics te zetten in de OP? [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Barryvdh schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:47:
Nouja, misschien is een algemeen topic over rooten van Android/custom roms/apps2sd etc wel handig, ik had hierbij een beetje het idee dat je je wel eerst in moest verdiepen voordat je wist wat de termen waren enzo. Nu is dat natuurlijk ook niet slecht, maar wat meer info zou wel duidelijk zijn.

*knipje*
[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3

In de laatste regel bij "Introductie" staat een linkje naar een .pdf van tweaker Cruz, waarin diverse termen en processen worden uitgelegd. Het altijd nodig om je te verdiepen in datgene wat je wilt doen, anders gaat het gegarandeerd fout. Zeker als je wilt gaan rooten of S-off is het verstandig om je goed in te lezen, dan weet je wat je kunt verwachten en wat er gebeurt.

Nogmaals, aanvullingen op de TS zijn altijd welkom maar dan wel duidelijk omschreven en per DM om dit topic niet te vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13:58

DarkSide

theres no place like ::1

Ik zou graag gingerbread icm met sense 3.0 op mijn desire willen hebben. Zonder s-off te gebruiken.
Kan dat. Ik heb mijn desire met unrevoked geroot en er staat nu amon_ra op.
Alleen kan ik geen nieuwe ROM flashed. verification failed. krijg ik dan. Of een probleem met een radio apk.
Ik heb nu al heel wat gelezen maar begin een beetje de weg kwijt te raken of ik nu wel of niet de hboot moet aanpassen (heb deze nog gewoon origineel gelaten).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
DarkSide schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:47:
Ik zou graag gingerbread icm met sense 3.0 op mijn desire willen hebben. Zonder s-off te gebruiken.
Alleen kan ik geen nieuwe ROM flashed. verification failed. krijg ik dan. Of een probleem met een radio apk.
Ik heb nu al heel wat gelezen maar begin een beetje de weg kwijt te raken of ik nu wel of niet de hboot moet aanpassen (heb deze nog gewoon origineel gelaten).
Check XDA:
http://forum.xda-develope...2fb9c081c442be659ed&f=628

Als de verification failed dan is er iets mis met de signature. Deze check kan je uitzetten in de recovery.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Welke ROM heb je op het oog dan? Vaak zijn er 2 verschillende versies, 1 voor de CM7 Hboot (wel s-off nodig) en een voor de stock Hboot (= origineel dus geen s-off nodig). Post even een linkje naar de door jouw gewenste rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:47:
Ik zit een beetje met hetzelfde. Ik wil graag de Cool3d Sense 3.0 Rom flashen, ( http://forum.xda-develope...ad.php?t=1040121&page=122 ) maar ik krijg elke keer een boot loop. Ook de fix die in het XDA forum wordt aangedragen werkt niet, heb de stock_users zip geflasht en ook de boot_fix.

Vervolgens had ik besloten me er maar bij neer te leggen voorlopig de Insertcoin Hybrid te gaan gebruiken, maar die krijg ik ook niet aan de praat (blijft hangen in het HTC scherm). Nu dan uiteindelijk wel succesvol de CM7 Rom geflasht, maar ik wil niet zonder Sense, dus blijf niet bij deze ROM.

Ik ben een redelijke newb maar heb veel gelezen in dit en voorgaande topics en er is me een aantal dingen onduidelijk:
  • Is het noodzakelijk om een externe partitie op de SD te maken om bepaalde ROMS te kunnen draaien?
  • Is het voor sommige ROMS noodzakelijk om een andere HBoot te installeren? Bij veel ROMS staat bijvoorbeeld CM7, Data ++ of A2SD (dat zijn HBoot mods, correct?) Betekent dat, dat ik die moet flashen voor ik die ROMS kan gebruiken?
  • Is A2SD nou een HBoot mod, of gewoon iets dat er voor zorgt dat je apps op je externe partitie kan zetten?
Ik heb geroot met Unrevoked en heb gewoon de Clockworkmod gehouden. Geen ext partitie aangemaakt. Geen S-off en dus ook geen andere HBoot.
Uit de instructies in de OP blijkt niet zo direct dat er nog meer stappen nodig zouden zijn om bepaalde ROMS te kunnen flashen, dus ik snap niet waarom het me niet lukt om gewoon de Insertcoin of Cool3D Sense ROM te flashen 8)7

Een klein duwtje in de goede richting zou heel erg welkom zijn!

Edit: Inmiddels is het gelukt om Insertcoin te flashen, alleen krijg ik alleen maar een lege homescreen te zien en verder reageert er niets... Help! :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:59

iChaos

It's Lupus.

Ik gebruik nu inmiddels ca. anderhalve maand MIUI-Au naar volle tevredenheid. Ik zit echter te overwegen om over te stappen naar CM7 omdat ik hier vroeger ook hele goede ervaringen mee had (voor ik MIUI nog gebruikte).

Ik zit echter met WhatsApp waarin ik nogal wat gesprekken heb die ik liever niet kwijt zou willen raken. Is het mogelijk om na de installatie van CM7 en herinstallatie van WhatsApp de oude gesprekken gewoon te kunnen restoren naar WhatsApp? Ik heb de optie voor reservekopieën gezien in WhatsApp, maar ik zag nergens de optie om deze eventueel ook terug te zetten, vandaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:08:
[...]

Ik zit een beetje met hetzelfde. Ik wil graag de Cool3d Sense 3.0 Rom flashen, ( http://forum.xda-develope...ad.php?t=1040121&page=122 ) maar ik krijg elke keer een boot loop. Ook de fix die in het XDA forum wordt aangedragen werkt niet, heb de stock_users zip geflasht en ook de boot_fix.

Vervolgens had ik besloten me er maar bij neer te leggen voorlopig de Insertcoin Hybrid te gaan gebruiken, maar die krijg ik ook niet aan de praat (blijft hangen in het HTC scherm). Nu dan uiteindelijk wel succesvol de CM7 Rom geflasht, maar ik wil niet zonder Sense, dus blijf niet bij deze ROM.

Ik ben een redelijke newb maar heb veel gelezen in dit en voorgaande topics en er is me een aantal dingen onduidelijk:
  • Is het noodzakelijk om een externe partitie op de SD te maken om bepaalde ROMS te kunnen draaien?
  • Is het voor sommige ROMS noodzakelijk om een andere HBoot te installeren? Bij veel ROMS staat bijvoorbeeld CM7, Data ++ of A2SD (dat zijn HBoot mods, correct?) Betekent dat, dat ik die moet flashen voor ik die ROMS kan gebruiken?
  • Is A2SD nou een HBoot mod, of gewoon iets dat er voor zorgt dat je apps op je externe partitie kan zetten?
Ik heb geroot met Unrevoked en heb gewoon de Clockworkmod gehouden. Geen ext partitie aangemaakt. Geen S-off en dus ook geen andere HBoot.
Uit de instructies in de OP blijkt niet zo direct dat er nog meer stappen nodig zouden zijn om bepaalde ROMS te kunnen flashen, dus ik snap niet waarom het me niet lukt om gewoon de Insertcoin of Cool3D Sense ROM te flashen 8)7

Een klein duwtje in de goede richting zou heel erg welkom zijn!
Ja, InsertCoin Hybrid en Cool3D zullen allebei een EXT-partitie nodig hebben. Die kun je maken in je recovery (in Amon Ra althans, ik heb geen ervaring met CWM). Ik pak meestal 1GB, dan weet je zeker dat je wel goed zit. CM7 HBoot, Data++ etc. zijn inderdaad HBoots. Deze hebben een andere partitiestructuur die beter geschikt zijn voor bepaalde ROMs. Zo is CyanogenMod7 bijvoorbeeld prima te draaien op Stock HBoot, maar de Stock HBoot heeft een veel grotere /system dan CyanogenMod7 eigenlijk nodig heeft, en in ruil daarvoor is /data een stuk kleiner, waardoor je minder ruimte overhoudt voor apps. De CM7 HBoot is dan bijvoorbeeld ingedeeld met een kleinere /system zodat deze niet veel groter is dan de ROM eigenlijk nodig heeft, en alle vrijgekomen ruimte gaat naar /data, waardoor je een stuk meer ruimte hebt voor je apps.

Als je bij een ROM 'CM7' ziet staan, dan betekent dat dus dat je de CM7 HBoot moet hebben. Data++ is hetzelfde principe. Deze HBoots kan je alleen maar flashen als je S-Off bent (met behulp van Alpharev). De meeste ROMs zullen je echter niet verplichten om een aangepaste HBoot te hebben (ik ben tot op heden slechts één rom tegengekomen waarbij ik niet anders kon, maar er was ook een andere ROM met praktisch dezelfde functionaliteit, die ook gewoon met Stock HBoot werkte).

A2SD is geen HBoot, maar simpelweg een methode om applicaties op een EXT-partitie op je SD-kaart te zetten, zodat je problemen met opslaggeheugen van je telefoon vermijdt. Sommige ROMs zullen echt niet zonder een EXT-partitie kunnen (zoals InsertCoin hybrid en de Sense 3 ROMs), en andere ROMs kunnen zonder, maar je kan indien gewenst alsnog je apps op je EXT-partitie zetten bij die ROMs (zoals CyanogenMod7, die standaard geen A2SD ondersteund, maar met behulp van Simple2Ext uit de Market kun je alsnog je apps op de EXT-partitie zetten). Wanneer je A2SD gebruikt (of Data2SD, of Data2Ext, die termen zijn volgens mij een beetje uit de hand gelopen :P), zal je interne opslag ook wel ruimte verliezen, maar dit komt door de Dalvik Cache meende ik (dit weet ik echter niet zeker).

InsertCoin Hybrid kun je dus gerust flashen zonder S-Off te gaan (het biedt trouwens ook geen voordelen in dit geval, met Stock HBoot kun je net zo goed IC draaien). Die ROM wil gewoon een EXT-partitie hebben (1GB is sowieso genoeg), en als hij die ziet tijdens het flashen zal het probleemloos werken. Niet vergeten Cache en Dalvik Cache te wipen!

[ Voor 4% gewijzigd door iChaos op 04-08-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:17
iChaos schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:17:
Ik gebruik nu inmiddels ca. anderhalve maand MIUI-Au naar volle tevredenheid. Ik zit echter te overwegen om over te stappen naar CM7 omdat ik hier vroeger ook hele goede ervaringen mee had (voor ik MIUI nog gebruikte).

Ik zit echter met WhatsApp waarin ik nogal wat gesprekken heb die ik liever niet kwijt zou willen raken. Is het mogelijk om na de installatie van CM7 en herinstallatie van WhatsApp de oude gesprekken gewoon te kunnen restoren naar WhatsApp? Ik heb de optie voor reservekopieën gezien in WhatsApp, maar ik zag nergens de optie om deze eventueel ook terug te zetten, vandaar :P
Wanneer je een nieuwe rom installeerd en dan whatsapp uit de markt installeerd
haalt whatsapp tijdens de eerste keer opstarten je gespreksgeschiedenis op van je SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Dus als ik na het formatteren van de SD-kaart en het flashen van een andere ROM de map 'whatsapp' gewoon weer in de root plaats zal WhatsApp alles automatisch inladen? :D

Hartstikke bedankt! Scheelt me weer wat zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iChaos schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:26:
[...]
Als je bij een ROM 'CM7' ziet staan, dan betekent dat dus dat je de CM7 HBoot moet hebben. Data++ is hetzelfde principe.
Allereerst, dankje voor je uitgebreide reply! _/-\o_
Maar ok, begrijp ik het dan goed dat je in principe met een stock HBoot ook een Rom zou moeten kunnen flashen waar CM7 achter staat? Want omdat CM7 een kleiner /System heeft zou die Rom aan stock HBoot dus zeker genoeg moeten hebben. Het is dan dus alleen zonde van het loze system memory dat je dan niet aan apps kan besteden. Of klopt deze redenering niet?
Niet vergeten Cache en Dalvik Cache te wipen!
Wat is Dalvik chache? Ik weet waar ik het kan vinden, maar wat is het precies? :)

En verder vroeg ik me af, nu ik al geroot heb en gewoon Clockworkmod heb gehouden, kan ik unrevoked dan nog een keer draaien met de Amon_ra img? Of kan ik dit er nu niet meer 'overheen' zetten? Zo nee, hoe kan ik dat dan wel doen?

En wat wordt er bedoeld met Ext2 Ext3 Ext4? Is het soms nodig om verschillende externe partities te maken? Zo ja, wanneer is dit nodig en hoe doe ik dat (met Amon_ra dat ik er nu wel echt op ga zetten) Bij de Cool3D Sense Rom staat:

"EXT4 Partition For A2SD, No Swap.
Align ur EXT4 partition with...this
Also Alignment_Cool.zip convert your ext3 partition to ext4."

Wat wordt hiermee bedoeld?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

In eerste instantie lijkt je redenering dat ROMs voor de CM7 HBoot op Stock HBoot zouden moeten kunnen draaien best logisch, en ik zou zelf ook aannemen dat het zo was. Sommige ROMs worden echter gereleased met zowel een CM7 als een Stock versie, dus het zal wel degelijk verschil uitmaken, al kan ik je niet uitleggen wat dat dan eigenlijk is.

Wat de Dalvik Cache is kan Cyanogen je beter uitleggen:

When Android starts up, the DalvikVM looks thru all of your applications (.apk files) and frameworks, and builds a tree of dependencies. It uses this dependency tree to optimize the bytecode for every application and stores it in the Dalvik cache. The applications are then run using the optimized bytecode. This is why when you install a new ROM, sometimes it takes a very long time to boot for the first time. Any time an application (or framework library) changes, it's reoptimized and the cache is updated.

Ik had tijdens het rooten van mijn telefoon met unrEVOked gewoon CWM laten installeren. Deze versie van CWM was echter te oud waardoor mijn Desire (PVT-4 serie) problemen had met het mounten van partities e.d., dus wou ik mijn recovery ook reflashen. Ik had unrEVOked gewoon weer gedraaid, maar deze keer met de custom recovery, maar hij gaf aan dat hij al geroot was. Op mijn telefoon bleek een app genaamd Zysploit aanwezig te zijn (die gebruikt wordt door unrEVOked). Na deze verwijderd te hebben ging de installatie van de custom recovery via unrEVOked wel prima, dus ik denk dat dat geen kwaad kan :) De meest recente versie van Amon Ra is 2.0.1 geloof ik, en die is vast wel in de OP van dit draadje te vinden. 2.0.0 draait ook nog gewoon goed trouwens.

Een klein nadeel van Amon Ra is dat bepaalde installatiescripts niet werken (die van InsertCoin hybrid bijvoorbeeld). Deze gebruiken commando's die om de een of andere reden niet ondersteund worden door Amon Ra. Daarom heb ik ook een Fake-Flash van CWM op mijn SD-kaart staan. Dan doe ik het partitioneren en het wipen in Amon Ra, waarna ik kies voor de optie om een .zip van CWM te flashen, en dan wordt CWM direct geladen (waardoor je dus in feite 2 recoveries hebt: Amon Ra die op je telefoon staat, en met het kiezen van een speciale ZIP kun je gelijk CWM laden vanaf je SD-kaart). Daarna flash ik in CWM de ROM, en dan werkt het probleemloos :)

Dus mijn procedure voor de installatie van InsertCoin:
In de recovery gaan (Amon Ra) > SD-kaart partitioneren (met een EXT-partitie) > USB-MS Toggle doen en de Fake-Flash van CWM op de SD-kaart zetten > Data/Cache/DalvikCache wipen > De ZIP van CWM flashen (waarna CWM dus gaat laden) > In CWM de InsertCoin ROM flashen, en rebooten.

EXT2/3/4 zijn bestandssystemen, net als FAT32 en NTFS, die Linux hanteert (en die dus native zijn voor Android). EXT2 is niet aan te raden voor A2SD. Ikzelf gebruik EXT3 i.c.m. MIUI, en meestal is EXT4 overbodig (heb ik mensen horen zeggen, ik weet niet in hoeverre het waar is).

Met die laatste instructies bedoelen ze gewoon dat je een EXT4-partitie moet hebben, geen swappartitie, en dat je de Alignment ZIP moet flashen zodat de EXT4-partitie goed ingesteld wordt voor de ROM. Wanneer je in Amon Ra namelijk je SD-kaart wil partitioneren krijg je 3 vragen: de grootte van je FAT-partitie, je EXT-partitie, en de swappartitie. EXT wordt als eerst gevraagd, daarna swap, en FAT zal op Remainder staan, zodat alles wat overblijft in de FAT-partitie zit. Bij die ROM kies je dus voor EXT: 1GB, Swap: None, waarna FAT automatisch op Remainder zal gaan zitten.

Daarna kies je voor de optie om je EXT2-partitie te converteren naar EXT3, en vervolgens kies je de optie om die EXT3 om te zetten naar EXT4. Daarna wipe je, en start je Fake Flash CWM, en flash je de ROM. Overigens heb ik gehoord dat Sense 3 ROMs ook een /system wipe vereisen, en dat dit via CWM gedaan moet worden. In dat geval doe je Wipe Data/Cache/DalvikCache in Amon_Ra, en ga je dus daarna met Fake Flash in CWM, en daar wipe je System, en daarna flash je de ROM in CWM :)

[ Voor 20% gewijzigd door iChaos op 04-08-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ok gelukt. Verifiction uitgezet en draai nu fijn Insertion 1.09 met stock hboot en 'sense 3.0' .
Nu weer wat zaken uit backup terugzetten en kijken hoe de ruimte voor apps is.
Maar tot nu toe zeer happy.

tnx

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Maar wat is nou, buiten het partitioneren, het voordeel van Amon_RA? Want Clockwork doet het prima bij mij, en partitioneren ging heel makkelijk via dat programma dat vermeld wordt.
Heb nu meer apps als op de stock versie en heb nu 85 ipv 15 mb vrij), dus dat is prima. (Met Insertcoin 1.0.9)

Hierboven wordt echter 2x iets anders gezegd:
[..]
iChaos schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:26:
Wanneer je A2SD gebruikt (of Data2SD, of Data2Ext, die termen zijn volgens mij een beetje uit de hand gelopen :P), zal je interne opslag ook wel ruimte verliezen, maar dit komt door de Dalvik Cache meende ik (dit weet ik echter niet zeker).
Want ik heb dus A2SD, maar mijn ruimte neemt wel af. (Nu 86 vrij, 60 gebruik), maar ik begon op 105 ofzo.
Nu valt het dus wel mee, maar als het niet door de dalvik cache komt, en niet door de apps zelf, waar dan door door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Buiten het partitioneren heeft Amon_RA geen grote bijzonderheden voor zover ik weet, maar het is de recovery die als eerste (pakweg 7 maanden geleden) op mijn PVT4 Desire goed werkte (de CWM die unrEVOked met zich meebracht deed moeilijk), en sindsdien heb ik Amon_Ra er maar op gelaten. Daarnaast heb ik CWM ook nog, want dankzij FakeFlash heb ik altijd een ZIP op mijn SD-kaart waardoor ik eventueel uit Amon_RA gelijk CWM kan starten.

Daarnaast vind ik Amon_RA een stuk logischer in elkaar zitten, maar dat hangt maar net van je smaak af :)

Aan de poster boven me: doe eens een Cache/Dalvik Cache Wipe, en kijk of het wat uitmaakt. Zo niet, dan zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Barryvdh schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:54:
Want ik heb dus A2SD, maar mijn ruimte neemt wel af. (Nu 86 vrij, 60 gebruik), maar ik begon op 105 ofzo.
Nu valt het dus wel mee, maar als het niet door de dalvik cache komt, en niet door de apps zelf, waar dan door door?
Het is een fabeltje dat er niets in het interne geheugen komt met A2SD.
Elke app zal iets achterlaten op het intere geheugen. De ene wat meer dan de ander.

Als je A2SD in je rom hebt wordt het beter geregeld, waardoor je per saldo minder intern geheugen belast.
Maar je zal altijd last hebben van geheugen vermindering na installeren van apps.

Als je geheugen verminderd zonder dat je wat installeerd en wat niet met een cachecleaner verdwijnt dan is het waarschijnlijk je dalvik cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Is er een Rom die helemaal standaard 2.3 is (van een dag of 5 geleden dus) maar wel met Root en App2sd+

Nu ben ik er wel 1 tegengekomen, maar die schijnt toch weer een oudere kernel te hebben.

en ik wil juist zo origineel mogelijk ivm de beste radio en stabiliteit en snelheid incl. sense (maar ik "kan" niet zonder app2sd+)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iChaos schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:52:
...
Ik had tijdens het rooten van mijn telefoon met unrEVOked gewoon CWM laten installeren. Deze versie van CWM was echter te oud waardoor mijn Desire (PVT-4 serie) problemen had met het mounten van partities e.d., dus wou ik mijn recovery ook reflashen. Ik had unrEVOked gewoon weer gedraaid, maar deze keer met de custom recovery, maar hij gaf aan dat hij al geroot was. Op mijn telefoon bleek een app genaamd Zysploit aanwezig te zijn (die gebruikt wordt door unrEVOked). Na deze verwijderd te hebben ging de installatie van de custom recovery via unrEVOked wel prima, dus ik denk dat dat geen kwaad kan :) De meest recente versie van Amon Ra is 2.0.1 geloof ik, en die is vast wel in de OP van dit draadje te vinden. 2.0.0 draait ook nog gewoon goed trouwens.

Een klein nadeel van Amon Ra is dat bepaalde installatiescripts niet werken (die van InsertCoin hybrid bijvoorbeeld). Deze gebruiken commando's die om de een of andere reden niet ondersteund worden door Amon Ra. Daarom heb ik ook een Fake-Flash van CWM op mijn SD-kaart staan. Dan doe ik het partitioneren en het wipen in Amon Ra, waarna ik kies voor de optie om een .zip van CWM te flashen, en dan wordt CWM direct geladen (waardoor je dus in feite 2 recoveries hebt: Amon Ra die op je telefoon staat, en met het kiezen van een speciale ZIP kun je gelijk CWM laden vanaf je SD-kaart). Daarna flash ik in CWM de ROM, en dan werkt het probleemloos :)

Dus mijn procedure voor de installatie van InsertCoin:
In de recovery gaan (Amon Ra) > SD-kaart partitioneren (met een EXT-partitie) > USB-MS Toggle doen en de Fake-Flash van CWM op de SD-kaart zetten > Data/Cache/DalvikCache wipen > De ZIP van CWM flashen (waarna CWM dus gaat laden) > In CWM de InsertCoin ROM flashen, en rebooten.
Ik heb geprobeerd om Unrevoked opnieuw te draaien en hij geet inderdaad aan dat het rooten niet wil lukken omdat mijn telefoon natuurlijk al geroot is. Ik zie alleen nergens Zysploit waar jij het over had :?
Ik heb me helemaal suf gezocht naar een duidelijke handleiding om de Clockwork recovery te vervangen door Amon_Ra maar dat heeft niet veel opgeleverd. Heb nu net zelfs maar geprobeerd te unrooten, in de hoop daarna gewoon weer unrevoked te kunnen draaien, maar zelfs dat lukt niet. De link naar het Modaco forum in de OP waar staat uitgelegd hoe je kan unrooten is verouderd en kan ik niet meer gebruiken omdat ik een veel nieuwere bootloader heb.

Dussss: iemand tips hoe ik van CWM naar Amon_ra kom?

Verder ben ik op zoek gegaan naar een zip van CWM om te kunnen fake flashen en ik vond deze:
http://forum.xda-develope...php?p=9207285&postcount=1

Gaat dit werken? Is deze een beetje up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Pinin schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:53:
Is er een Rom die helemaal standaard 2.3 is (van een dag of 5 geleden dus) maar wel met Root en App2sd+

Nu ben ik er wel 1 tegengekomen, maar die schijnt toch weer een oudere kernel te hebben.

en ik wil juist zo origineel mogelijk ivm de beste radio en stabiliteit en snelheid incl. sense (maar ik "kan" niet zonder app2sd+)
Volgens mij is dat juist de insertcoin 1.09 CM7 stock versie.

Dit zou de stock HTC versie van gingerbread zijn.
Maar heeft verder wel aanpassingen zoals 'sense 3.0' en apps2sd.

Deze draai ik sinds vanochtend en dat ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de officiele 2.3.3 op mijn Desire geinst (http://developer.htc.com/) met Bootloader v 1.02
Ik wilde toch daarna toch rooten maar dit ging niet met de Un-Revoked; "Error: failed to get root. Is your firmware too new?"
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Zijn er andere manieren om te rooten? Bootloader downgraden?
Kan er nog weinig over vinden aangezien de 2.3 for Desire net uit is...

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik denk dat je het rooten nu wel even kan vergeten, de nieuwe bootloader zal nog niet gekraakt zijn. Je had beter de geroote update versie kunnen flashen nadat je je Desire met "oude"software had geroot. Dat kan nu niet meer, dus geduld hebben of en wanneer hij wordt gekraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:56:
[...]

Ik heb geprobeerd om Unrevoked opnieuw te draaien en hij geet inderdaad aan dat het rooten niet wil lukken omdat mijn telefoon natuurlijk al geroot is. Ik zie alleen nergens Zysploit waar jij het over had :?
Ik heb me helemaal suf gezocht naar een duidelijke handleiding om de Clockwork recovery te vervangen door Amon_Ra maar dat heeft niet veel opgeleverd. Heb nu net zelfs maar geprobeerd te unrooten, in de hoop daarna gewoon weer unrevoked te kunnen draaien, maar zelfs dat lukt niet. De link naar het Modaco forum in de OP waar staat uitgelegd hoe je kan unrooten is verouderd en kan ik niet meer gebruiken omdat ik een veel nieuwere bootloader heb.

Dussss: iemand tips hoe ik van CWM naar Amon_ra kom?

Verder ben ik op zoek gegaan naar een zip van CWM om te kunnen fake flashen en ik vond deze:
http://forum.xda-develope...php?p=9207285&postcount=1

Gaat dit werken? Is deze een beetje up to date?
Die is vrij recent ja, ik had nog een Fake Flash van 2.5.X.X en die liep ook goed, dus met die 3.X zit je wel goed. Probeer anders een ROM Manager te installeren en die de recovery te laten flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Optie 1 is unrooten en weer rooten met Amon_RA

Optie 2 is je toestel S-off maken en dan eenvoudig je recovery flashen (kijk in de OP over hoe & wat, staat onder S-off gedeelte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:57:
[...]

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:47:
[...]

Nee het is niet stock rom van insertcoin. Het is Insertcoin stock en stock staat hier dan voor de Hboot en die moet origineel oftewel stock zijn. Het is dus voor alle duidelijkheid Insertcoin stock Hboot of Insertcoin cm7 Hboot.

Stock rom wilt zeggen fabrieksrom oftewel originele rom die op het toestel zat en hier hebben we dan niet over de Hboot partitie en insertcoin is dus geen stock rom.
Ik gebruik Insertcoin ook naar alle tevredenheid en kan hem iedereen aanraden, erg stabiel, heel veel candyeye en handige opties die in de originele htc 2.3 eruit zijn gesloopt...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik laat Amon_Ra maar zitten. Heb een Ext 3 partitie van 1GB op m'n SD gemaakt met EASEUS Partition Master. Moet ik verder nog iets doen om er voor te zorgen dat m'n apps naar SD kunnen? Iets installeren oid? Of gaat dat nu automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

DarkSide schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:57:
[...]

Ik heb zelf ook Incertcoin (1.05) en deze is wel erg mooi, maar begint telkens vaker vreemde kuren te krijgen en ook soms onverklaarbare traagheid en andere crashes.
Dus wil ik juist af van Incertcoin (want ik wijt de crashes en storingen door sense 2.1 / 3.0)

Vandaar dat ik eigenlijk terug wil naar de Rom zo origineel mogelijk

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:47:
[...]

Ik heb zelf ook Incertcoin (1.05) en deze is wel erg mooi, maar begint telkens vaker vreemde kuren te krijgen en ook soms onverklaarbare traagheid en andere crashes.
Dus wil ik juist af van Incertcoin (want ik wijt de crashes en storingen door sense 2.1 / 3.0)

Vandaar dat ik eigenlijk terug wil naar de Rom zo origineel mogelijk
Je hebt 1.05, denk je niet dat 1.09 beter zal werken dan 1.05?

In ieder geval ff snel gegoogeld: http://androidforums.com/...ted-stock-gb-2-3-rom.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avilis
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08 16:32
Heb de nieuwe GB 2.3 stock rom nog niet getest, maar ik heb altijd Insertcoin 1.8 of een andere Sense rom gedraaid. Nu overgestapt naar Cyanogen rom en dat is toch wel een serieus verschil. Niet alleen verschrikkelijk snel, maar ook (via cm7v2 hboot) 288 MB intern geheugen in plaats van de schamele 147 MB. Heb zelfs geen a2sd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

@bitjesmaker
Waarom zou 1.05 zoveel slechter werken dan 1.0.9 (of gaat 1.0.9 ook niet goed meer functioneren als 1.10 komt :))

en je link laat stock-gb zien van oudere versies, niet gebaseerd op de laatse GB van HTC van een dag of 5 oud)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:58:
Waarom zou 1.05 zoveel slechter werken dan 1.0.9 (of gaat 1.0.9 ook niet goed meer functioneren als 1.10 komt :))

en je link laat stock-gb zien van oudere versies, niet gebaseerd op de laatse GB van HTC van een dag of 5 oud)
In nieuwere versies zijn soms bugs opgelost. Maar dat snapte je zelf ook wel of niet soms?

HTC 2.3 is echter niet het nieuwste van het nieuwste want het is 2.3.3 en het allernieuwste is volgens mij 2.3.5.

Hoe dan ook, het lijkt erop dat alleen Insertcoin 1.0.9 de enige rom is met HTC 2.3 als je toch perse die rom wilt gebruiken. IC 1.0.8 en 1.0.9 bevallen mij beiden goed, geen rare dingen of zo meegemaakt en dat was wel ff anders bij CM6.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Avilis schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:57:
Heb de nieuwe GB 2.3 stock rom nog niet getest, maar ik heb altijd Insertcoin 1.8 of een andere Sense rom gedraaid. Nu overgestapt naar Cyanogen rom en dat is toch wel een serieus verschil. Niet alleen verschrikkelijk snel, maar ook (via cm7v2 hboot) 288 MB intern geheugen in plaats van de schamele 147 MB. Heb zelfs geen a2sd nodig.
Als je hem een beetje leuk wilt aankleden kun je de combinatie eens proberen :

Honeycomb 3D-SB, kun je kiezen met Theme Chooser (app)
Go Launcher met Honeycomb theme.

CM7 kun je leuk aankleden :)

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-liF2B_dqkyE/Tjqm9dYuV2I/AAAAAAAAB3Y/pfg-JQT0D3w/s512/snap20110804_160313.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avilis
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08 16:32
Die Go Launcher EX gebruik ik ook, heb je coole cube effecten bij het wisselen van scherm, maar die honeycomb theme ga ik zeker eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:23
Crap, nu baal ik weer dat ik die update voor mijn desire onlangs heb geinstalleerd. Ik hoop dat heren van unrevoked / alpharev nog de uitdaging kunnen vinden om de boel te fixen

[ Voor 32% gewijzigd door Stubby op 04-08-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Probeer nu een Desire te rooten, echter krijg ik bij unrevoked nadat die de Desire herkend een foutmelding: Internal Error, package failed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
n00bs schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:41:
Probeer nu een Desire te rooten, echter krijg ik bij unrevoked nadat die de Desire herkend een foutmelding: Internal Error, package failed
Google heeft het antwoord

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

janvanduschoten schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:06:
[...]

Als je hem een beetje leuk wilt aankleden kun je de combinatie eens proberen :

Honeycomb 3D-SB, kun je kiezen met Theme Chooser (app)
Go Launcher met Honeycomb theme.

CM7 kun je leuk aankleden :)

[afbeelding]
ik heb de oxygen rom geinstalleerd maar die theme die je noemt ziet er erg mooi uit, beter dan the honeycomb theme van ADW launcher.
Is het mogelijk om THEME CHOOSER te installen zonder CM erop te gooien? Tot nu toe alleen maar referenties gezien naar CM daarvoor

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel067
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:04
Ik ben bang dat ik een fout heb gemaakt bij het rooten en vervolgens installeren van een custom rom. En ik kan wel wat hulp gebruiken...

Mbv unrevoked en de stappen in de OP mijn Desire geroot (zonder Amon_RA)
Verschillende zaken gebackuped
Een EXT partitie aangemaakt (Logical EXT 3)
Na wat vergelijkingen gekozen voor LeeDrOiD (versie LeeDrOiD HD V3.3.1-Port-R3)
Ook weer de stappen gevolgd in de OP, zo nauwkeurig mogelijk

Vervolgens start ik mn geliefde Desire opnieuw op en nu staar ik al ongeveer 45 minuten naar het witte scherm met de groene HTC letters. Terwijl dit hoogstens 15 minuten hoort te duren...

Na verder lees en zoek werk (op het XDA topic van LeeDrOiD, dit topic en Google) heb ik drie mogelijkheden bedacht die dit probleem misschien veroorzaakt hebben:
  1. Verkeerde versie van LeeDrOiD
  2. Gekozen voor een logical partitie ipv een primary
  3. Ik heb de SD kaart niet volledig leeg gemaakt (wipen?) alvorens te beginnen
Maar voordat ik een poging ga doen om dit op te lossen, waar ik graag tips bij krijg. Wat doe ik nu met mijn gsm? Power knop of batterij of ... Ik ben bang dat als ik nu iets verkeerds doe dat ik mijn Desire weg kan gooien :'(

(en ik snap best dat ik een noob ben en me niet bezig moet houden met rooten en custom roms... maar ja...)

[update]
Ik kon niet langer wachten en heb de batterij eruit gehaald (de power knop leek niet te reageren en in combinatie met volume down en de optische track knop kwam ik op dezelfde plaats uit).
Na de batterij terug gestopt te hebben, een restore uit aan het voeren via recovery.
Voorlopig nog niks gesloopt :s

[update 2]
Restore lijkt volledig gelukt, Desire start op in oude vertrouwde modus. Schrap die noob opmerking. Morgen een nieuwe poging :) (tips nog steeds welkom).

[update 3]
Toch ergens iets niet volledig gelukt, de SD kaart wordt niet meer herkend na de restore (terwijl de restore uitgevoerd is vanaf de SD kaart). Ik heb hem er al uitgehaald en terug gestopt, nog geen succes. En er is een probleem met mijn contacten lijst: alle contacten staan in de lijst, maar ik kan ze niet selecteren voor meer contact info.
Hoe dan ook, ik heb mijn wekker weer terug (zonder mp3), dus ik kan morgen gaan werken...

[ Voor 24% gewijzigd door marcel067 op 05-08-2011 02:03 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.