In eerste instantie lijkt je redenering dat ROMs voor de CM7 HBoot op Stock HBoot zouden moeten kunnen draaien best logisch, en ik zou zelf ook aannemen dat het zo was. Sommige ROMs worden echter gereleased met zowel een CM7 als een Stock versie, dus het zal wel degelijk verschil uitmaken, al kan ik je niet uitleggen wat dat dan eigenlijk is.
Wat de Dalvik Cache is kan Cyanogen je beter uitleggen:
When Android starts up, the DalvikVM looks thru all of your applications (.apk files) and frameworks, and builds a tree of dependencies. It uses this dependency tree to optimize the bytecode for every application and stores it in the Dalvik cache. The applications are then run using the optimized bytecode. This is why when you install a new ROM, sometimes it takes a very long time to boot for the first time. Any time an application (or framework library) changes, it's reoptimized and the cache is updated.
Ik had tijdens het rooten van mijn telefoon met unrEVOked gewoon CWM laten installeren. Deze versie van CWM was echter te oud waardoor mijn Desire (PVT-4 serie) problemen had met het mounten van partities e.d., dus wou ik mijn recovery ook reflashen. Ik had unrEVOked gewoon weer gedraaid, maar deze keer met de custom recovery, maar hij gaf aan dat hij al geroot was. Op mijn telefoon bleek een app genaamd Zysploit aanwezig te zijn (die gebruikt wordt door unrEVOked). Na deze verwijderd te hebben ging de installatie van de custom recovery via unrEVOked wel prima, dus ik denk dat dat geen kwaad kan

De meest recente versie van Amon Ra is 2.0.1 geloof ik, en die is vast wel in de OP van dit draadje te vinden. 2.0.0 draait ook nog gewoon goed trouwens.
Een klein nadeel van Amon Ra is dat bepaalde installatiescripts niet werken (die van InsertCoin hybrid bijvoorbeeld). Deze gebruiken commando's die om de een of andere reden niet ondersteund worden door Amon Ra. Daarom heb ik ook een Fake-Flash van CWM op mijn SD-kaart staan. Dan doe ik het partitioneren en het wipen in Amon Ra, waarna ik kies voor de optie om een .zip van CWM te flashen, en dan wordt CWM direct geladen (waardoor je dus in feite 2 recoveries hebt: Amon Ra die op je telefoon staat, en met het kiezen van een speciale ZIP kun je gelijk CWM laden vanaf je SD-kaart). Daarna flash ik in CWM de ROM, en dan werkt het probleemloos
Dus mijn procedure voor de installatie van InsertCoin:
In de recovery gaan (Amon Ra) > SD-kaart partitioneren (met een EXT-partitie) > USB-MS Toggle doen en de Fake-Flash van CWM op de SD-kaart zetten > Data/Cache/DalvikCache wipen > De ZIP van CWM flashen (waarna CWM dus gaat laden) > In CWM de InsertCoin ROM flashen, en rebooten.
EXT2/3/4 zijn bestandssystemen, net als FAT32 en NTFS, die Linux hanteert (en die dus native zijn voor Android). EXT2 is niet aan te raden voor A2SD. Ikzelf gebruik EXT3 i.c.m. MIUI, en meestal is EXT4 overbodig (heb ik mensen horen zeggen, ik weet niet in hoeverre het waar is).
Met die laatste instructies bedoelen ze gewoon dat je een EXT4-partitie moet hebben, geen swappartitie, en dat je de Alignment ZIP moet flashen zodat de EXT4-partitie goed ingesteld wordt voor de ROM. Wanneer je in Amon Ra namelijk je SD-kaart wil partitioneren krijg je 3 vragen: de grootte van je FAT-partitie, je EXT-partitie, en de swappartitie. EXT wordt als eerst gevraagd, daarna swap, en FAT zal op Remainder staan, zodat alles wat overblijft in de FAT-partitie zit. Bij die ROM kies je dus voor EXT: 1GB, Swap: None, waarna FAT automatisch op Remainder zal gaan zitten.
Daarna kies je voor de optie om je EXT2-partitie te converteren naar EXT3, en vervolgens kies je de optie om die EXT3 om te zetten naar EXT4. Daarna wipe je, en start je Fake Flash CWM, en flash je de ROM. Overigens heb ik gehoord dat Sense 3 ROMs ook een /system wipe vereisen, en dat dit via CWM gedaan moet worden. In dat geval doe je Wipe Data/Cache/DalvikCache in Amon_Ra, en ga je dus daarna met Fake Flash in CWM, en daar wipe je System, en daarna flash je de ROM in CWM
[
Voor 20% gewijzigd door
iChaos op 04-08-2011 11:03
]