[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.897 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:05:
[...]

Swap is zelfs af te raden, en ik zou ook voor 1 GB gaan, zeker als je nog een keer nieuwe sense roms wil proberen is dat nodig. Wil je juist van sense af dan moet 512 mb wel volstaan, maar ik zou voor de zekerheid voor 1gb gaan (omdat het nogal een gedoe is)
swap is altijd af te raden voor geheugenkaartjes.
arieba schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:48:
ik vroeg me alleen het volgende af:
Waarin verschillen de radio's op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687464
Als je de verschillende radio.img binnen de zip-bestanden bekijkt, zijn de laatste (5.17.05.23) en de voorgaande van de 5-serie(5.08.00.04 - 5.17.05.08) allemaal van dezelfde datum (vrijdag ‎29 ‎februari ‎2008, ‏‎2:33:46).

In sommige voorgaande threads wordt er verschil in batterij gebruik en verbindingskwaliteit genoemd, maar als de radio.img bestanden hetzelfde zijn, zie ik niet waardoor deze verschillen zouden kunnen ontstaan. Zelf constateer ik ook geen verschil tussen de diverse radio's. Of moet je na flashen van een radio nog cache wissen?
Raar dat die datums hetzelfde zijn. Maar ik geloof niet dat die radioroms allemaal hetzelfde zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Jeroentjahh schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:38:
Ik heb wat problemen met mijn desire. Ik heb hem geroot dmv unrevoked. Ik heb altijd CM7 gehad, na de laatste update naar de RC1 versie had ik problemen dat mijn accu maar 4 uur meeging, het toestel werd ook constant warm. Ik heb de vorige CM7 versie hersteld, echter bleef het probleem aanhouden. Ik ben vervolgens naar een heel andere rom overgestapt, GingerVillian. De problemen leken even minder te zijn echter wordt mijn mobiel soms weer warm. Ik wil mijn mobiel weer naar zijn orginele staat terug brengen, is dit nog mogelijk? Ik heb de orginele RRU's geprobeerd echter geven deze aan dat ik een verkeerde bootloader heb. Kan ik deze nog herstellen dat jullie weten?

Alvast bedankt,
Jeroen
Dat ding unrooten en terugbrengen naar compleet stock moet met zo'n RUU. Staan er meerdere in deze en vorige threads beschreven. Hierbij wordt alles, dus recovery, ROM en bootloader overgeschreven dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
zitten hier ook mensen die op de nieuwste Leedroid HD port ROM zitten?

Hij werkt behoorlijk goed en snel.
Alleen 1 ding, ik krijg APNdroid niet aan de praat.
Het topic op XDA gaat zo snel dat ze me daar niet kunnen helpen.
Wellicht kan iemand hier die deze ROM gebruikt controleren of het werkt of niet.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
Ik ga binnenkort op vakantie. Op dit moment draai ik Oxygen waar ik, kwa grootte van de rom, ontzettend tevreden mee ben maar heb last van de GPS bug. Ik wil niet het risico lopen dat ik op vakantie mijn navigatie niet kan gebruiken. Daarom wil ik overstappen op een andere Rom.

Ik wil nog wel steeds gebruik kunnen maken van een grote apps partitie en dus zit ik te denken om CyanogenMod te gaan installeren. Deze heb ik in het verleden ook al een keer gehad maar had toen last van de Black Screen of Death, vaak na een dag of 5, 6 gebruik begon het toetsenbord niet meer te reageren en dat resulteerde uiteindelijk helemaal in een niet reagerend toestel. Dat was toen de reden om over te stappen naar Oxygen.

Weet iemand of deze bug ondertussen al is opgelost? Of heeft er iemand nog een andere tip voor een zo kaal mogelijke Rom (naast Oxygen, DevNull en CyanogenMod)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Het keyboard probleem is/was eenvoudig op te lossen door een extra keyboard te installeren en ik heb daar in de laatste versies geen last van gehad. Verder heeft bij mij GingerVillain altijd erg stabiel gedraaid, dus die zou je nog kunnen overwegen (is natuurlijk wel heel erg CM based)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Mijn volumeknoppen werkten niet, door middel van deze guide mijn toestel ge/unroot:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768256

Opgestuurd naar HTC en vandaag kreeg ik mijn toestel terug, wel een ander IMEI nummer, maar alles lijkt weer te werken! Vanaf het moment van opsturen t-m vandaag duurde het in totaal 12 dagen.

En nu weer rooten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Cyleo schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:27:
Het keyboard probleem is/was eenvoudig op te lossen door een extra keyboard te installeren en ik heb daar in de laatste versies geen last van gehad. Verder heeft bij mij GingerVillain altijd erg stabiel gedraaid, dus die zou je nog kunnen overwegen (is natuurlijk wel heel erg CM based)
Bedankt, ik heb Gingervillain weer geinstalleerd. Heeft er ook al eerder opgestaan, weet alleen niet meer of ik er toen problemen mee heb gehad. Ik denk dat ik toen ben overgestapt naar CM7 en later Oxygen omdat die gewoon wat minder ruimte op het interne geheugen innamen. Verder wel goeie herinneringen aan overgehouden. Als GPS het maar weer goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik heb ff twee vraagjes:

Gisteren heb ik mijn toestel s-off gemaakt en een andere hboot geinstalleerd(cm7 r2). Dit ging wonderwel allemaal goed, mijn geïnstalleerde rom werkte zelfs nog na alle veranderingen en zag ook dat de nieuwe hboot werkte.... mooi allemaal.

Maar nu wou ik een andere rom installeren (sgbs: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124810), maar toen kwam ik wat probleempjes tegen. Als eerste leek mijn nieuwe sdcard van 16gb al niet te werken in de desire. Als ik de rom wou selecteren bij het flashen, ging hij niet naar de sdcard toe etc.. Is dat een gevalletjes usb-brick, of is dat weer wat anders? (een andere sdcard pakt hij wel zo). Ik moet er bij zeggen dat ik de kaart heb gepartitioneerd met easeus. (de ext3 primary gemaakt).
(ik kan nu ff niet die nieuwe sdcard meer testen, omdat ik die vanacht half slapend ondersteboven in een usbreader heb gestampt =.= )

Toen heb ik het even met de andere sdcard geprobeerd en toen wou hij de rom wel selecteren, en het leek erop dat hij ging installeren. Bij het booten raakte hij alleen wel in een bootloop (bij 10x een irritante jingle vond ik het wel welletjes en ging de accu eruit), en daarna natuurlijk nog een keer geprobeerd te booten en dat ging ook weer niet. Volgens mij heb ik alles goed gedaan, alles gewiped, ook de ext3 partitie. Ik heb alleen niet de dalvik gewiped..... is dat nodig?

Nu weer ff de oude rom geinstalleerd en dat werkt weer wel..... maar wil toch graag andere rom installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Rub3s schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:23:
Maar nu wou ik een andere rom installeren (sgbs: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124810), maar toen kwam ik wat probleempjes tegen. Als eerste leek mijn nieuwe sdcard van 16gb al niet te werken in de desire. Als ik de rom wou selecteren bij het flashen, ging hij niet naar de sdcard toe etc.. Is dat een gevalletjes usb-brick, of is dat weer wat anders? (een andere sdcard pakt hij wel zo). Ik moet er bij zeggen dat ik de kaart heb gepartitioneerd met easeus. (de ext3 primary gemaakt).
(ik kan nu ff niet die nieuwe sdcard meer testen, omdat ik die vanacht half slapend ondersteboven in een usbreader heb gestampt =.= )
Ik draai dezelfde rom al een aantal dagen, ook icm CM7 r2 Hboot. Geen probleem met flashen of bij gebruik rom. Ik heb een Ext3 van 512Mb.

Ben wel eens vreemde dingen tegengekomen tijdens flashen van cm7 rom op de cm7 r2 hboot. Dat was dan in mijn geval op te lossen door sd kaart ff alles kopieren naar pc, alle partities te verwijderen op sd kaart (maw een volledig lege sd kaart), daarna mbv AmonRa herpatitioneren, en alles terugkopieren vanaf pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, wipe de hele card ff in gparted en partitioneer en formatteer in easeus in windows aangezien windows geen ext3 kan zien. Gparted doet alsof ie partitioneert en formatteert maar het werkt voor geen meter.

Ff een vraag aan de anderen, 4GB is echt niet genoeg merk ik. Ik kijk nu voor een grotere maar betaalbare card. Class hoeveel zou ik minimaal moeten nemen en tot hoeveel merk je iets van de snelheid? Ik heb al rond gegoogeld maar vind niet echt een eenduidig antwoord. Op tweakers bestaat een dergelijke topic maar daar wordt vooral over snelschietcameras gepraat die een hoge schrijfsnelheid nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:34:
Inderdaad, wipe de hele card ff in gparted en partitioneer en formatteer in easeus in windows aangezien windows geen ext3 kan zien. Gparted doet alsof ie partitioneert en formatteert maar het werkt voor geen meter.
Ik zou zelf echt het partitioneren doen mbv AmonRa...indien je die ook op je telefoon gebruikt voor het flashen van rom's. Mijn ervaring is namelijk dat het 100% goed werkt mbv AmonRa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:36:
[...]

Ik zou zelf echt het partitioneren doen mbv AmonRa...indien je die ook op je telefoon gebruikt voor het flashen van rom's. Mijn ervaring is namelijk dat het 100% goed werkt mbv AmonRa.
Ik heb momenteel alphadev recovery. Kan het niet uittesten of zo maar ik geloof je best op je woord. Kan AmonRa overigens ook wipen? Dus dat alle partities verdwijnen zodat je opnieuw kan partitioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:40:
[...]

Ik heb momenteel alphadev recovery. Kan het niet uittesten of zo maar ik geloof je best op je woord. Kan AmonRa overigens ook wipen? Dus dat alle partities verdwijnen zodat je opnieuw kan partitioneren?
Ja ook dat kan met AmonRa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

mooi, hij herkent mijn sdcard nu wel..... geformateerd met windows naar fat32 en met alphrev recovery een ext3 partitie erbij gezet.

de nieuwe rom lijkt het nu ook te doen met dalvik wipe.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rub3s schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:56:
mooi, hij herkent mijn sdcard nu wel..... geformateerd met windows naar fat32 en met alphrev recovery een ext3 partitie erbij gezet.

de nieuwe rom lijkt het nu ook te doen met dalvik wipe.......
Welliswaar een domme vraag maar waar vind jij de dalvik wipe in alpharev recovery? Het viel mij op dat deze wel in clockworkmodrecovery stond maar in alpharev is ie niet aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Wat bedoel je met "alpharev recovery"? Je hebt toch alleen CWM en AmonRa. Waarbij AmonRa alles heeft wat een flasher nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pathfinder2k schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:57:
Wat bedoel je met "alpharev recovery"? Je hebt toch alleen CWM en AmonRa. Waarbij AmonRa alles heeft wat een flasher nodig heeft.
Nee je hebt er dus 3, 2 noem jij al en de derde krijg je mee bij het s-off maken met alpharev.iso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 09:13
Ik heb gister eens een andere kernel geflashed (eviollet havs axi cfs) en tot nu toe werkt die heel goed in combinatie met CM7,
Vanochtend om 9 uur van de lader gehaald en heb nu nog 85% over met licht gebruik.

Thema's maken met UOT kitchen is trouwens ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maffo schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:14:
Ik heb gister eens een andere kernel geflashed (eviollet havs axi cfs) en tot nu toe werkt die heel goed in combinatie met CM7,
Vanochtend om 9 uur van de lader gehaald en heb nu nog 85% over met licht gebruik.
Dat klinkt goed, in 12 uur tijd dus 15% verbruik. Hiermee zou je dus bijna 3 en een halve dag kunnen halen (bij gelijk gebruik). Ben benieuwd!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
eViollet zijn inderdaad leuke kernels, met GV ook altijd goed gebruik op gehaald. Ze zouden niet performance optimized zijn maar daar heb ik nog nooit wat van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:03
Wat de één licht verbruikt noemt vind de ander zeer licht. Het is - denk ik - nuttiger om met currentwidget bij te houden hoeveel stroom het toestel verbruikt gedurende de dag, en dan met name als hij idle is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:01:
[...]

Welliswaar een domme vraag maar waar vind jij de dalvik wipe in alpharev recovery? Het viel mij op dat deze wel in clockworkmodrecovery stond maar in alpharev is ie niet aanwezig?
Als ik me het goed herinner stond het onder advanced. Daar kon je naast batterij info o.i.d. ook dalvik cache wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal

Waar moet je dit doen, gewoon in Recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kan je UOT kitchen vinden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=990829

**Hier stond een vraag over kopieren van oude SDcard naar nieuwe SDcard maar ik heb mijn antwoord al gekregen in een ander topic**

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

@bitjesmaker
Misschien met een linux live cd o.i.d.? Zelf nog nooit getest, maar het moet kunnen.

Het lijkt me i.i.g. wel nodig om de ext3 te kopiëren, aangezien daar waarschijnlijk flink wat apps gedeeltelijk op staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Rub3s op 21-07-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 15:20

Praetextatus

the dutch_paki

ik heb zelf al enkel weken de [04th July 2011] Virtuous Unity Sense 3.0 based on Pyramid [1.27.0 RELEASED draaien op mijn Dz, alleen houd ik geheugen over (50 mb gemiddeld) dit is niet het telefoongeheugen van 1,25 gb, maar het ram geheugen. Waar ligt dit aan? Ik heb ongeveer 10 apps om mijn telefoon staan.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

heb je al een andere hboot? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rub3s schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:22:
@bitjesmaker
Misschien met een linux live cd o.i.d.? Zelf nog nooit getest, maar het moet kunnen.

Het lijkt me i.i.g. wel nodig om de ext3 te kopiëren, aangezien daar waarschijnlijk flink wat apps gedeeltelijk op staan.
Heb Ubuntu 11.04 op cd gebrand, en opnieuw herstart. Hij ziet wel de partities op de 16GB kaartje (15GB FAT32 en 1GB EXT3) maar op de 4GB kaartje ziet ie alleen de 3GB FAT32.

Volgens quicksysteminfo werkt A2SDwel en wordt er 500 MB gebruikt van de 1000. Iemand een idee hoe dit kan dat Ubuntu de EXT3 op de 4GB niet ziet? Wie heeft het fout, QSI of Ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:10
Situatie: HTC Desire (duh) die is geroot met Unrevoked, toen Amon_Ra back-up, toen swap 0MB en ext part3 van 1GB, toen Miui 1.7.8 erop gezet.

Aanleiding: Eigenlijk de enige reden dat ik dit heb gedaan was vanwege de "low space" melding, ik kon geen apps meer downloaden en installeren.

Vraag: Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik meer ruimte krijg? Heb hier (GoT) gezocht, google, xda, etc maar kom nergens (in lekentaal) tegen wat mijn volgende stap moet zijn.

Thanks in advance!

EDIT: Wellicht nog waarde toevoegend:
settings > system > SD card setting >
SD card:Total space 13.87GB & available space 9.72GB
A2SD+: Total space 0.89GB & available space 850MB
Ik verwacht dus dat ik dat A2SD+ moet hebben. Ik gebruik App2SD, maar die kan niet voldoende verplaatsen. Heb vanmiddag ook A2SDGUI gedownload, maar dat ik "chinees" voor mij.

[ Voor 27% gewijzigd door Card Nox op 21-07-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:23
Bij mijn weten (zoals het bij mij werkt) hoeft je als je A2SD+ hebt niets meer aan de settings te doen en gaat het vanzelf goed.

Apps worden dan automagisch op je EXT3 partitie geïnstalleerd. Als je dan gaat moven naar SD dan ben je ze eigenlijk van je EXT3 parititie naar je Fat 32 parittie aan het moven. Kortom, Aps2SD eraf gooien en genieten van je install. Of heb je nu al meldingen van ruimte gebrek?

[ Voor 13% gewijzigd door Terror op 21-07-2011 21:43 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Hoe weet ik of ik A2SD+ heb? Ik heb nu inderdaad wat mogelijk verhuisd met App2SD. Ik zal eens proberen wat aps "terug op de telefoon" (dus eigenlijk naar mijn ext3) partitie te verhuizen. Heb inderdaad meldingen van ruimte gebrek. Thanks voor de tip!

p.s. Vind het eigenlijk "schandalig" dat je maar z'n beperkt aantal apps kunt instaleren op een telefoon met een nieuw waarde zoals die van de Desire.

EDIT: Hmm, de ruimte wordt alleen maar minder als ik apps terug naar de telefoon zet :(

[ Voor 44% gewijzigd door Card Nox op 21-07-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal

Wauw ik heb hetzelfde gedaan maar mijn battery life is nog nooit zo slecht geweest! in 9 uur van 100% naar 15%, met scherm uit,3G uit en WiFi aan, en in 2 minuten van 15% naar 5% met scherm en WiFi aan :S Morgen nog maar even aankijken en anders proberen we weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
thefal schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:14:
[...]

Wauw ik heb hetzelfde gedaan maar mijn battery life is nog nooit zo slecht geweest! in 9 uur van 100% naar 15%, met scherm uit,3G uit en WiFi aan, en in 2 minuten van 15% naar 5% met scherm en WiFi aan :S Morgen nog maar even aankijken en anders proberen we weer wat anders.
Ook even kijken naar calibratie, kan erg veel schelen. Bij mijn huidige rom haalde ik er opeens gemiddeld 4 uur meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Card Nox schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:58:
Hoe weet ik of ik A2SD+ heb? Ik heb nu inderdaad wat mogelijk verhuisd met App2SD. Ik zal eens proberen wat aps "terug op de telefoon" (dus eigenlijk naar mijn ext3) partitie te verhuizen. Heb inderdaad meldingen van ruimte gebrek. Thanks voor de tip!

p.s. Vind het eigenlijk "schandalig" dat je maar z'n beperkt aantal apps kunt instaleren op een telefoon met een nieuw waarde zoals die van de Desire.

EDIT: Hmm, de ruimte wordt alleen maar minder als ik apps terug naar de telefoon zet :(
Misschien heb je hier wat aan:
http://forums.miui.us/showthread.php?1655-How-to-use-a2sd

Heb je gereboot? Volgensmij worden er tijdens een reboot wat dingen over gezet, namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Terror op 21-07-2011 23:27 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Terror, thanks voor de tip. Ziet er allemaal nogal geavanceerd uit en snap de helft niet wat hij zegt. Ik neem aan dat dit standaard ook niet hoeft toch? Was het nergens in een manual tegen gekomen. Ik wacht nog even kijken of iemand anders nog goede tips heeft.

Doorgaans doe ik ~één dag met een lading afhankelijk van hoeveel ik de telefoon gebruik. Met MIUI heb ik sowieso het gevoel dat ik er langer mee doe (meer juice over aan het einde van de dag) en met Juice Defender (stock settings) is het helemaal goed. Had afgelopen week zelfs 2 dagen met een lading gedaan (wel niet heel veel met de telefoon bezig geweest maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Card Nox schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:31:
Terror, thanks voor de tip. Ziet er allemaal nogal geavanceerd uit en snap de helft niet wat hij zegt. Ik neem aan dat dit standaard ook niet hoeft toch? Was het nergens in een manual tegen gekomen. Ik wacht nog even kijken of iemand anders nog goede tips heeft.
Aangezien je volgensmij A2SD+ er al goed op hebt staan zou je kunnen volstaan met stap

3, 4 en 8

3 & 4: Terminal applicatie downloaden, openen en dan:
8. type "su" press enter then type "a2sd cachesd" press enter wait for reboot

Dat moet nog wel te doen zijn lijkt me :)

[ Voor 3% gewijzigd door Terror op 21-07-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Hij is aan het rebooten :) *fingers crossed*

Ik zie dat de telefoon de Dalvik cache aan het verplaatsen is... wat dat ook mag zijn :)

EDIT: Duurt wel langer dan normaal totdat hij weer reboot .... 8)7
EDIT: Hij start weer op!

[ Voor 76% gewijzigd door Card Nox op 21-07-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Card Nox schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:38:
Hij is aan het rebooten :) *fingers crossed*

Ik zie dat de telefoon de Dalvik cache aan het verplaatsen is... wat dat ook mag zijn :)

EDIT: Duurt wel langer dan normaal totdat hij weer reboot .... 8)7
http://lmgtfy.com/?q=dalvik+cache

Dalvik cache is volgensmij wel redelijk wat, zou me pas zorgen maken als je langer dan 15 min moet wachten. Genoeg batterij btw? Je wilt niet dat ie tussendoor uitvalt met dit soort dingen >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Terror op 21-07-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ben inmiddels weer terug geboot.
Internal storage:
Total: 148MB, Free: 93.75MB

_/-\o_

Ik ga nu weer apps naar de telefoon verplaatsen, eens kijken wat dat doet.

[ Voor 114% gewijzigd door Card Nox op 21-07-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Card Nox schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:45:
Ben inmiddels weer terug geboot.
Internal storage:
Total: 148MB, Free: 93.75MB

_/-\o_

Ik ga nu weer apps naar de telefoon verplaatsen, eens kijken wat dat doet.
Netjes. Hopelijk installeert ie na de reboot ook de aps netjes op de SD (vergeet niet af en toe te rebooten). Mocht dat niet zo zijn dan zal je moeten zoeken hoe je A2SD+ verder instelt via die terminal applicatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Terror op 21-07-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Alles weer naar de telefoon verplaatst:

Internal storage:
Total: 148MB, Free: 45.70MB

Zou ik nu nogmaals diezelfde stappen (4 en 8 ) moeten uitvoeren? Hoe kan ik er voor zorgen dat de apps automatisch op die ext3 worden geinstalleerd? Apps2SD moet ik dus gewoon vanaf blijven.

EDIT: je was me voor. Ik zal me eens verder in die terminal gaan inlezen. Alvast super bedankt voor je hulp, die "low space" melding is zoooo irritant!

[ Voor 21% gewijzigd door Card Nox op 21-07-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Met stap 8 verplaats je de Dalvik-cache en niet de aps. Aangezien dat nu gebeurt is, zal dat je geen winst meer opleveren. Wees overigens niet verbaasd als je intern geheugen nog wel iets af neemt als je aps installeert, zelfs met A2SD+. Bij mij blijft het redelijk stabiel tussen de 30 en 40 MB vrij.

Om nog even antwoord te geven op wat is dalvik-cache:
dalvik cache is a program cache area for the program dalvik. Dalvik is a java based virtual machine that is the bases for running your programs (the ones that have the .apk extension). In order to make access times faster (because there's not JIT (just in time) compiler installed by default), the dalvik-cache is the result of dalvik doing a optimization of the running program. Sounds confusing. It's similar to the prefetch files in Windows.

[ Voor 12% gewijzigd door Terror op 22-07-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ja ik het het gevonden / gelezen, maar kan niet zeggen dat ik echt begrijp wat er nu mee bedoeld wordt. Voor zover ik het begrijp zorgt het ervoor dat mijn apps (de.apk) sneller starten omdat ze al in de cache zijn geladen.

Anyway, ik kan weer wat apps die ik graag wil gaan instaleren. Gebruik MIUI nu z'n twee weken en ben er echt over te spreken. Ben helemaal geen Apple fan (marketing, rechtzaken, OOS) maar hun interface is wel makkelijk en straight forward. Dit gecombineerd met alle sterke punten van Android vind ik dit wel een mooie ROM. Als ik meer comfortabel wordt met het tweaken en aanpassen van de telefoon zal ik nog wel eens wat andere ROMs gaan proberen.

Terror, nogmaals thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
You welcome. Geniet ervan zou ik zeggen. Bedacht me trouwens dat je redelijk makkelijke kan controleren of A2SD+ goed werkt door grote aps te downloaden en te kijken hoeveel ruimte er op je intern geheugen en je EXT3 partitie is voor installatie, na installatie en na een reboot.

3x angry birds dus zou ik zeggen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Terror op 22-07-2011 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik kan mezelf wel stompen... Had gister de telefoon hoe ik hem wilde hebben. Lag om 00:45 in bed met de telefoon te spelen toen ik zag dat er een update van de ROM (1.7.15 (Beta)) beschikbaar was. I was feeling lucky dus ik installeerde hem. Nu start hij helaas niet meer op (heb 45 minuten gewacht leek me lang genoeg) hij blijft bij het HTC schermpje hangen. Iemand suggesties? Heb tot nu toe weer mijn oude Nokia 6300 in gebruik.

p.s. Ik kan wel in de Amon Ra recovery komen m.b.v. volume down & power.

[ Voor 25% gewijzigd door Card Nox op 22-07-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 18:27
Card Nox schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:40:
Ik kan mezelf wel stompen... Had gister de telefoon hoe ik hem wilde hebben. Lag om 00:45 in bed met de telefoon te spelen toen ik zag dat er een update van de ROM (1.7.15 (Beta)) beschikbaar was. I was feeling lucky dus ik installeerde hem. Nu start hij helaas niet meer op (heb 45 minuten gewacht leek me lang genoeg) hij blijft bij het HTC schermpje hangen. Iemand suggesties? Heb tot nu toe weer mijn oude Nokia 6300 in gebruik.

p.s. Ik kan wel in de Amon Ra recovery komen m.b.v. volume down & power.
Ik had laatst precies hetzelfde. Ik gebruik zelf de A2SD+ versie. Maar die update bleek achteraf de X-part versie te zijn en dat gaat niet samen. Dus ik kon weer de telefoon wipen en opnieuw flashen.

Misschien helpt het als je de goede versie van xda haalt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957291. En die dan eroverheen flashen. Anders wordt het toch full wipe en overnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen888
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-09 22:10
Ik heb mijn Desire vorige week laten vallen, domme ik! Hij deed het niet meer :( maar na een dag zonder batterij op mijn nachtkast te hebben gelegen wou hij weer opstarten! Jeeh! Maarrrr, gister hield hij er weer mee op :(. Nu heb ik nog garantie bij mijn provider en wil ik hem graag opsturen. Nu staat er nog wel een custom rom op, gaan ze hier over zeuren denken jullie, aangezien het denk ik een hardware probleem is en niet software lijkt het mij niet logisch dat ze gaan zeuren over mijn custom rom. Weet iemand hier meer over of heeft iemand hier ervaring mee? Als ik deze vraag ergens anders moet stellen hoor ik het graag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

arjen888 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:05:
Ik heb mijn Desire vorige week laten vallen, domme ik! Hij deed het niet meer :( maar na een dag zonder batterij op mijn nachtkast te hebben gelegen wou hij weer opstarten! Jeeh! Maarrrr, gister hield hij er weer mee op :(. Nu heb ik nog garantie bij mijn provider en wil ik hem graag opsturen. Nu staat er nog wel een custom rom op, gaan ze hier over zeuren denken jullie, aangezien het denk ik een hardware probleem is en niet software lijkt het mij niet logisch dat ze gaan zeuren over mijn custom rom. Weet iemand hier meer over of heeft iemand hier ervaring mee? Als ik deze vraag ergens anders moet stellen hoor ik het graag natuurlijk.
Huh, garantie omdat je hem zelf hebt laten vallen?
Garantie is bedoeld voor bijvoorbeeld fabricage fouten, iets waar je zelf dus niks aan kunt doen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen888
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-09 22:10
jelmervos schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:15:
[...]

Huh, garantie omdat je hem zelf hebt laten vallen?
Garantie is bedoeld voor bijvoorbeeld fabricage fouten, iets waar je zelf dus niks aan kunt doen.
Wat niet weet, wat niet deert :P

OFF: wat waarschijnlijk weer tegen de regels van dit forum is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Nog steeds problemen met mijn batterij, vandaag deed mijn telefoon er maar 3 uur over om van 100% naar 50% te gaan, na calibreren! Dit met scherm uit, 3G uit, WiFi uit, GPS uit...Ik denk dat ik maar eens apps ga weggooien en kijken of dit uitmaakt, anders wordt het toch een andere rom. Zonde want ik was erg tevreden over Oxygen 2.1.2, maar sinds 2.1.5 heb ik deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
maukoo schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:59:
Ik had laatst precies hetzelfde. Ik gebruik zelf de A2SD+ versie. Maar die update bleek achteraf de X-part versie te zijn en dat gaat niet samen. Dus ik kon weer de telefoon wipen en opnieuw flashen.
Maar waarom bieden ze een foute versie via OTA aan? Dat lijkt me nu ook niet echt het slimste wat ze kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
Card Nox schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:55:
[...]

Maar waarom bieden ze een foute versie via OTA aan? Dat lijkt me nu ook niet echt het slimste wat ze kunnen doen.
Nou als je via instellingen->systeem->over de telefoon gaat dan krijg je de x-part versie dacht ik. En als je de app MIUI CM Updater pakt dan krijg je wel de goeie. Je moet dan wel in de app via menu->configuration->rom update settings: display all updates en display multi lang updates aanzetten. Dan even menu->check now dan krijg je alle updates binnen. Je kunt dan op de roze balk klikken (nu staat er bij mij 1.7.17 multi-lang update) dan krijg je een hele lijst met alle updates. Je kiest dan de voor jou goede versie en dan op download klikken, voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
maukoo schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:41:
Nou als je via instellingen->systeem->over de telefoon gaat dan krijg je de x-part versie dacht ik. En als je de app MIUI CM Updater pakt dan krijg je wel de goeie. Je moet dan wel in de app via menu->configuration->rom update settings: display all updates en display multi lang updates aanzetten. Dan even menu->check now dan krijg je alle updates binnen. Je kunt dan op de roze balk klikken (nu staat er bij mij 1.7.17 multi-lang update) dan krijg je een hele lijst met alle updates. Je kiest dan de voor jou goede versie en dan op download klikken, voila.
Ik zag dat de telefoon plots vanzelf een update aan het downloaden was, vandaar dat ik er mee door ging. Had wel al een update gezien in CM updater, dus ging er vanuit dat het die was.

Als ik thuis ben ga ik proberen de telefoon aan de pc te hangen en dan probeer ik de SD te benaderen en die update er vanaf te gooien, wellicht dat hij dan doorstart.

EDIT: Kan ook USB toggle doen via Amon_ra. De update die gedownload is heet: OTA_1.7.8_TO_1.7.15_XPART_N_D2W_ONLY_EN_ZH_Upgrader_Signed en is 44,156KB volgens Windows.
Ga nu deze verwijderen en dan proberen te rebooten.

EDIT: Niets geholpen helaas. Iemand suggesties? Nu merk ik pas hoe afhankelijk ik van die telefoon ben geworden :+

[ Voor 17% gewijzigd door Card Nox op 22-07-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 00:07
Hallo,

Ik heb een vaag probleem met mijn Desire. Als mijn telefoon 15-30 minuten aan heeft gestaan kan ik alleen nog maar noodoproepen doen. Ik ben niet buiten bereik van een telefoon paal, dat weet ik heel zeker. Als ik de telefoon reboot werkt alles weer even. Ik heb al me rom opnieuw geflashed en alle aps verwijderd dus dat is het ook niet. Het zou ook nog de radio kunnen zijn maar die is niet veranderd. Dus het werkte eerst prima en nu niet meer. Denk dat ik me telefoon maar even ga unrooten voor de zekerheid maar misschien heeft iemand hier wel een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 21:50
GrandDestroyer schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:04:
Hallo,

Ik heb een vaag probleem met mijn Desire. Als mijn telefoon 15-30 minuten aan heeft gestaan kan ik alleen nog maar noodoproepen doen. Ik ben niet buiten bereik van een telefoon paal, dat weet ik heel zeker. Als ik de telefoon reboot werkt alles weer even. Ik heb al me rom opnieuw geflashed en alle aps verwijderd dus dat is het ook niet. Het zou ook nog de radio kunnen zijn maar die is niet veranderd. Dus het werkte eerst prima en nu niet meer. Denk dat ik me telefoon maar even ga unrooten voor de zekerheid maar misschien heeft iemand hier wel een idee?
zoiets had ik ook, heb even goed schoongemaakt de simkaart en even geblazen ( zat wat stof enzo )
daarna werkt het weer prima, en gebeurde mij ook constant zodra de tel een tijdje aanstond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 00:07
jterpstra schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:08:
[...]

zoiets had ik ook, heb even goed schoongemaakt de simkaart en even geblazen ( zat wat stof enzo )
daarna werkt het weer prima, en gebeurde mij ook constant zodra de tel een tijdje aanstond
Kwam er net achter dat ik SIM toolkit niet kon openen dus toen ook even schoongemaakt! Even afwachten nu maar denk dat het wel weer werkt. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Card Nox schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:11:
EDIT: Niets geholpen helaas. Iemand suggesties? Nu merk ik pas hoe afhankelijk ik van die telefoon ben geworden :+
Uit wanhopigheid heb ik de ROM nog een keer geflashed via Amon_Ra. De telefoon start weer op en reageert voor zover ik zo snel ondervind weer normaal. Kan dit kwaad? Moet ik bepaalde dingen controleren om te kijken of er iets mis is? Heb een stuk of wat apps gechecked en deze werken nog goed. Alle custom instellingen zijn ook nog aanwezig dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Heb GV over CM7 Hboot v2 geflashed zonder erbij na te denken, dit blijkt nu opeens wel te passen, al is het op het nippertje, er is nog 2.71 MB over :P Ik dacht, ik deel het even mocht iemand het willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:33

Meneer iCy

swarma

thefal schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:31:
Nog steeds problemen met mijn batterij, vandaag deed mijn telefoon er maar 3 uur over om van 100% naar 50% te gaan, na calibreren! Dit met scherm uit, 3G uit, WiFi uit, GPS uit...Ik denk dat ik maar eens apps ga weggooien en kijken of dit uitmaakt, anders wordt het toch een andere rom. Zonde want ik was erg tevreden over Oxygen 2.1.2, maar sinds 2.1.5 heb ik deze problemen.
Ik heb nergens last van met oxygen 2.1.6 qua battery drain. Heb alleen soms last van de gps bug, maar niet zo vaak.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds problemen met het kopieren van mijn oude sdcard ext3 partitie naar mijn nieuwe sdcard ext3 partitie.

Ik heb ubuntu 11.04 op usbstick en daar zit ik nu in en ik kan de ext3 niet openen in verkenner, hij zeurt dan dat ik geen permissie heb. Kopieren lukt ook niet omdezelfde reden.

Google maakt mij ff niet wijzer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
Card Nox schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:20:
[...]

Uit wanhopigheid heb ik de ROM nog een keer geflashed via Amon_Ra. De telefoon start weer op en reageert voor zover ik zo snel ondervind weer normaal. Kan dit kwaad? Moet ik bepaalde dingen controleren om te kijken of er iets mis is? Heb een stuk of wat apps gechecked en deze werken nog goed. Alle custom instellingen zijn ook nog aanwezig dus ...
Dan zal het zo wel goed zijn, als alles naar behoren werkt. Vanaf nu dus gewoon die CM MIUI Updater gebruiken. Die fout maak ik ook nooit meer. Had ik net de telefoon hoe ik hem hebben wilde zag ik dat er een nieuwe update was. Ik dacht: Yes! flasheeeeeeeen (zonder erbij na te denken een nandroid backup te maken) en voila telefoon vast. Dus alles Wipen en weer flashen. Maar gelukkig heb je het zelf op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCy schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:10:
[...]

Ik heb nergens last van met oxygen 2.1.6 qua battery drain. Heb alleen soms last van de gps bug, maar niet zo vaak.
Kan het kwaad om de battery stats te wipen als de accu toch naar behoren werkt? Ik twijfel of mijn accu goed functioneert. Hij lijkt zoveel sneller leeg te gaan met insertcoin, hiervoor had ik een stock rooted rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:08:
[...]

Kan het kwaad om de battery stats te wipen als de accu toch naar behoren werkt? Ik twijfel of mijn accu goed functioneert. Hij lijkt zoveel sneller leeg te gaan met insertcoin, hiervoor had ik een stock rooted rom.
Kan geen kwaad, je moet het alleen op het goede moment doen (als die helemaal vol is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:33

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:08:
[...]

Het kan ook geen kwaad om je batterij te calibreren :-)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=755903

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
GrandDestroyer schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:12:
[...]

Kwam er net achter dat ik SIM toolkit niet kon openen dus toen ook even schoongemaakt! Even afwachten nu maar denk dat het wel weer werkt. Thanks!
en was wat ik zei de cure ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:18:
Ik heb nog steeds problemen met het kopieren van mijn oude sdcard ext3 partitie naar mijn nieuwe sdcard ext3 partitie.

Ik heb ubuntu 11.04 op usbstick en daar zit ik nu in en ik kan de ext3 niet openen in verkenner, hij zeurt dan dat ik geen permissie heb. Kopieren lukt ook niet omdezelfde reden.

Google maakt mij ff niet wijzer....
Uiteindelijk maar opgelost met een herinstallatie van de rom. Ik kon geen andere oplossing vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Na een paar dagen GV te hebben gedraaid met CM v2 Hboot kan ik nu waarheidsgetrouw zeggen dat het draait als een zonnetje, geen problemen tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Grote rode letters in de TS van dat xda topic niet gelezen? het kan wel degelijk kwaad want met die methode calibreer je niet, je overcharged je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocStatic
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-07 20:43
madmaus schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:56:
[...]

Ik heb gisteren ook even Miui erop gehad,
Alleen had ik problemen met A2SD+, de apps werden niet op de ext3 partitie gezet. Dus ik heb hem ingewisseld voor Leedroid gingerbread.

Wat me wel opviel met die MIUI is dat er geen APP drawer is?
Of heb ik er overheen gekeken?
Verder zag het er wel mooi uit!
heb ook de MIUI ROM geflashed.

Prachtige ROM met veel eye candy en opties. Maar de APP drawer (of eigenlijk het ontbreken ervan) en het organiseren van de icoontjes is verschrikkelijk onhandig. Weet iemand of dat anders kan in MIUI (meer standaard Android)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Ja, kies een andere launcher :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik zeker nog niet, maar moet zeggen dat ik op voorhand nogal sceptsch ben, ook aangezien memory management in Android prima is verzorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
dafmay schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:30:
[...]

Ik zeker nog niet, maar moet zeggen dat ik op voorhand nogal sceptsch ben, ook aangezien memory management in Android prima is verzorgd.
Daar zat ik ook een beetje mee, ben dan wat huiverig om het te gaan proberen.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:17

Paladin

Play Ball!

Hmm ik zit met een vreemd probleem ik wilde vandaag Gingervillain (Versie 2.7) installeren, dus cache etc geleegd en de rom geinstalleerd dit ging allemaal perfect, echter nadat ik het commando had gegeven voor reboot, krijg je het witte htc scherm te zien, hier blijft ie even op hangen om vervolgens weer te rebooten. DIt process blijft zich herhalen en was alleen op te lossen door batterij eruit te halen en weer te restoren.

Google was niet heel erg behulpzaam, iemand hier misschien een idee waar dit door kan komen?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik zal het eens uitproberen, klinkt eigenlijk een beetje overdreven :P

Wit scherm kan van alles zijn, waarschijnlijk iets fout gegaan met flashen, even opnieuw installeren en downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Jongens... Vodafone heeft me gedwongen mijn abbo te verlengen door de verschrikkelijke datalimieten. De Desire is de deur uit met RCMix preinstalled en vervangen door een Sensation. Nog niet te rooten maar dat gaat wel komen. Ik hoop jullie nog te zien in het Sensation root topic. Ajuus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
pathfinder2k schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:02:
Jongens... Vodafone heeft me gedwongen mijn abbo te verlengen door de verschrikkelijke datalimieten. De Desire is de deur uit met RCMix preinstalled en vervangen door een Sensation. Nog niet te rooten maar dat gaat wel komen. Ik hoop jullie nog te zien in het Sensation root topic. Ajuus :)
Congrats me je Sensation! Hoe vind je het scherm tov de desire? Have fun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
dafmay schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:30:
[...]

Heb het even getest maar zover ik kan zien werkt het niet. Krijg foutmeldingen op het eind icm CyanogenMod.
Maar had geen problemen met installeren en weer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
MikeOO schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:18:
[...]

Heb het even getest maar zover ik kan zien werkt het niet. Krijg foutmeldingen op het eind icm CyanogenMod.
Maar had geen problemen met installeren en weer verwijderen.
Heb je wel busybox 1.18.2 of lager? Het draait hier nu zonder problemen, maar heb nog te weinig van mijn telefoon gebruik gemaakt om een verschil te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
pathfinder2k schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:02:
Ben benieuwd hoe vodafone je gedwongen heeft...

OT
Nog steeds zeer tevreden met DevNull, al kijk ik wel uit naar de officiële update. Mijn record met één lading is meer dan 47 uur op één lading terwijl internet en sync constant aan staat. Verder zo nu en dan wat smsen en internetten bellen spelletje doen. Redelijk intensief al zeg ikzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
GingerVillain 2.7 is toch wel een erg fijne rom, heb 'm weer ff in gebruik (Nandroid restore). En nu ook eindelijk een versie (3.6.1) van Navigon gevonden die het doet onder GB 2.3 custom rom's. Dus is er geen reden meer voor mij persoonlijk om GB *niet* te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Laatst online: 11-09 19:32
dafmay schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:54:
GingerVillain 2.7 is toch wel een erg fijne rom, heb 'm weer ff in gebruik (Nandroid restore). En nu ook eindelijk een versie (3.6.1) van Navigon gevonden die het doet onder GB 2.3 custom rom's. Dus is er geen reden meer voor mij persoonlijk om GB *niet* te gebruiken :)
Navigon 3.6.2. doet het anders ook prima hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Vroem schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:59:
[...]

Navigon 3.6.2. doet het anders ook prima hoor....
Gedver...loop ik weer eens achter de feiten aan ;) Heb jij een officiele of een "test"-versie? Niet dat het veel uitmaakt, v3.6.1 doet het prima.

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 27-07-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
dafmay schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:04:
[...]

Gedver...loop ik weer eens achter de feiten aan ;) Heb jij een officiele of een "test"-versie? Niet dat het veel uitmaakt, v3.6.1 doet het prima.
Gewoon netjes via de market de update binnengehaald en kan er mee door heel Europa navigeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
Cyleo schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:15:
[...]

Heb je wel busybox 1.18.2 of lager? Het draait hier nu zonder problemen, maar heb nog te weinig van mijn telefoon gebruik gemaakt om een verschil te zien.
Die had ik inderdaad gebruikt. Kreeg op het eind foutmelding dat hij bestanden niet kon vinden. Ik vemoed dat dit komt door een script wat ik gebruik icm CyanogenMod.

Het programma verwacht waarschijnlijk bestanden op een bepaalde plek en daar staan ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Vroem schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:33:
[...]

Gewoon netjes via de market de update binnengehaald en kan er mee door heel Europa navigeren....
Navigon is zeer fijne navigatie software, ben blij dat ik 'm eindelijk weer kan gebruiken ipv Aura (Sygic) op GB 2.3. Die is ook wel ok, maar ik vind persoonlijk de look&feel van Navigon fijner (rustiger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
dafmay schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:37:
[...]

Navigon is zeer fijne navigatie software, ben blij dat ik 'm eindelijk weer kan gebruiken ipv Aura (Sygic) op GB 2.3. Die is ook wel ok, maar ik vind persoonlijk de look&feel van Navigon fijner (rustiger).
En daar sluit ik me helemaal bij aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Laatst online: 16-08 14:05
Wie helpt mij uit de brand:

Ik draai nu CyanogenMod 7, en zat net een beetje te kloten met Titanium Backup. Ik heb toen 'Wis gegevens voor gebruikers- en systeemapps' uitgevoerd.
Dat had ik dus beter niet kunnen doen :+
Alles stond hierna op default. Het leek zelfs wel alsof alles was vlak nadat ik CyanogenMod erop had gezet.
Echter is er nu wel iets raars aan de hand.

- Ik heb een patroon ingesteld als beveiliging. Voor de reset was het zo dat deze in werking trad als ik mijn scherm uitdrukte, of ging vanzelf uit. Nu werkt de patroon beveiliging helemaal niet meer.
- Mijn Home knop werkt niet meer :?
- De weer app blijft zeggen dat ik in Rotterdam ben, terwijl dit echt Schiedam is.
- Google Maps kan mijn locatie niet meer vinden.
- Als ik de on/off knop lang ingedrukt houdt zie ik alleen nog de keuze Reboot en Uitschakelen. hier stonden o.a. altijd Vliegtuigmodus bij.
EDIT: Ik ben er ook achter dat ik geen telelfoonoproepen kan ontvangen :X Wel sms met de mededeling dat ik een gemiste oproep hebt. Gewone sms ook. Bellen naar anderen lukt wel.

Heel vervelend dit, weten jullie hoe dit gefixt kan worden?
Voorlopig waren dit de problemen, geen idee of er komende tijd nog meer naar boven komt. In ieder geval kan ik wel alle settings weer handmatig goed gaan zetten :')

Kun je trouwens met Titanium Backup een backup van alle systeem en app settings maken?

[ Voor 12% gewijzigd door Buffalo op 28-07-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
karstnl schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:20:
[...]

Ben benieuwd hoe vodafone je gedwongen heeft...

OT
Nog steeds zeer tevreden met DevNull, al kijk ik wel uit naar de officiële update. Mijn record met één lading is meer dan 47 uur op één lading terwijl internet en sync constant aan staat. Verder zo nu en dan wat smsen en internetten bellen spelletje doen. Redelijk intensief al zeg ikzelf.
Ik ga als steeds-terugkerend-naar-oxygen-gebruiker dev-null ook maareens proberen. Er komt een update aan, maar de laatste android update voegt totaal niets toe aan de Desire, dus eigenlijk is die update totaal niet boeiend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Help, help, help. Na de settings terug gezet te hebben met Titanium Backup wil mijn telefoon helemaal niet meer starten :? :? :?
Hij blijft nu op het scherm met het CyanogenMod scherm staan (blauwe Andoid met circel en rondraaiende pijl)

Ik denk dat er niks anders op zit dan de rom opnieuw te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

@ Buffalo:
Kom je van een andere ROM af?
Het is niet aan te raden om via Titanium Backup je systeem instellingen terug te zetten :)
Zelfs bij apps heeft het de neiging om de app zelf te laten vast lopen.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 09:13
Weet iemand of je de DevNull rom met UOT Kitchen kan modden?
de UOT kitchen site doet het nu even niet en ik ben toch aan het denken om DevNull op mn Desire te zetten aangezien ik er goede verhalen over hoor.
Daarbij gebruik ik nu CM7 die het erg leuk doet met battery life, maar ik gebruik amper de CM7 mods.
En met UOT kitchen kan je toch een eigen draai aan een rom geven.

Heeft iemand trouwens nog een goede ervaring met de laatste sense roms?
Het is alweer een tijdje geleden sinds ik er een heb geflashed en moet zeggen dat ik het niet erg gemist heb, maar ben toch benieuwt hoelang de sense roms het tegenwoordig uithouden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Maffo schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:22:
Weet iemand of je de DevNull rom met UOT Kitchen kan modden?
de UOT kitchen site doet het nu even niet en ik ben toch aan het denken om DevNull op mn Desire te zetten aangezien ik er goede verhalen over hoor.
Daarbij gebruik ik nu CM7 die het erg leuk doet met battery life, maar ik gebruik amper de CM7 mods.
En met UOT kitchen kan je toch een eigen draai aan een rom geven.

Heeft iemand trouwens nog een goede ervaring met de laatste sense roms?
Het is alweer een tijdje geleden sinds ik er een heb geflashed en moet zeggen dat ik het niet erg gemist heb, maar ben toch benieuwt hoelang de sense roms het tegenwoordig uithouden :).
Ja hoor, dat gaat zonder problemen. Gisteren nog gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
murphylee schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:00:
@ Buffalo:
Kom je van een andere ROM af?
Het is niet aan te raden om via Titanium Backup je systeem instellingen terug te zetten :)
Zelfs bij apps heeft het de neiging om de app zelf te laten vast lopen.
Ik draaide eerst gewoon standaard de HTC Rom, en heb een maandje geleden CyanogenMod erop geknald. Via de handleiding in de startpost alles gedaan. Er wordt juist geadviseerd om eerst los je apps weer te installeren en daarna via Titanium je systeem (app) instellingen terug te zetten.

Het verhaal nu is dat ik vanmiddag wat heb zitten kloten, ik dacht wellicht helpt systeeminstellingen terug zetten. Mooi niet dus, telefoon wilde niet meer starten, zoals bekend.
Ik heb meteen de CyanogenMod maar opnieuw geflashed. Jammer van het alles weer opnieuw instellen, maar het is niet anders. Telefoon werkt nu wel weer naar behoren.

Als alles dalijk weer geïnstalleerd en goed ingesteld is, maak ik meteen een NAND backup, dat voorkomt veel werk in het vervolg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Weet iemand hier of er meerdere roms zijn met een supergoede batterijduur, en toch niet in vervelende mate gestript zijn van functies en dergelijke?

ik heb nu oxygen draaien (2.1.4 nog), en daarmee red ik het makkelijk 4 dagen ('snachts staat ie uit) :o :o dat hoefde ik met de miui's, CM's en baadnews roms niet te proberen.

dit is met vrij licht gebruik, dataverbinding staat altijd aan, en een paar mail accounts blijven altijd mooi uptodate.

miui vond ik wel erg fijn, maar de accu hield het niet echt lang uit meen ik me te herinneren.

iemand ervaring met zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Zijn er mensen met ervaring met Bootmanager om een dual boot te maken met verschillende roms? Hoe gaat dat met de prestatie van de Desire, snelheid e.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Buffalo schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:12:
Help, help, help. Na de settings terug gezet te hebben met Titanium Backup wil mijn telefoon helemaal niet meer starten :? :? :?
Hij blijft nu op het scherm met het CyanogenMod scherm staan (blauwe Andoid met circel en rondraaiende pijl)

Ik denk dat er niks anders op zit dan de rom opnieuw te flashen.
clear cache eerst maar ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
Ik heb al enige tijd ruzie met apps2sd. Omdat ik ruimte problemen had met mijn stock desire heb ik besloten om up te graden naar een rooted stock rom. 2.2 met apps2sd mogelijkheid. SD gepartitioneerd via AmonRa en zodoende een EXT3 gemaakt voor Apps.

Nadat ik apps2sd ingeschakeld had ging het binnen 24 uur al mis, telefoon ging raar doen en bleef maar crashen. Dit bleek door het apps2sd verhaal te komen. Apps2sd verwijderd , sd geformatteerd en alles liep weer prima.
Gisteren heb ik DevNull erop gezet welke geen specifieke apps2sd module heeft. Maar omdat ik toch steeds tegen ruimte gebrek aanloop heb ik ditmaal dmv gingerbread apps naar mijn SD verplaatst. Dit leek goed te gaan totdat mijn device ineens weer aangaf "sdcard unmounted" bij het openen van de gallery. Alle apps die op de SD stonden draaiden overigens nog steeds als een zonnetje. Na een herstart van mijn telefoon zag ik staan: initializing sdcard en daarna checking sdcard for errors. Daarna waren ineens alle apps van de sdkaart verdwenen en leek het wel of de nieuwste files van mijn sdkaart weg waren en ik weer oude files terug had.

Nu heb ik heel sterk het vermoeden dat dit door de sdkaart zelf komt. Maar toch wil ik graag weten of dit soort zaken vaker voorkomen of dat dit echt heel duidelijk een kapotte sdkaart is ?
Want het vreemde is dat als ik er geen apps op draai het perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je eerst fat32 primary partitie erop staan en dan pas de ext3 primary partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
Ik heb de indeling zelf niet via een partition manager bekeken. Ik heb hem voor het partitioneren eerst geformatteerd via AmonRa en daarna volgens de standaard stappen door AmonRa laten partitioneren.

Vervolgens eerst een rom geprobeerd met apps2sd, waar de apps naar het ext3 deel gingen.
En gisteren apps via gingerbread zelf naar sd verplaatst. En volgens mij komen ze dan gewoon op de fat32 partitie uit ?
Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.