[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.896 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Eddos schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:08:
Ik heb nu een aantal roms geprobeerd (MIUI, CM7, Defrost, Gingervillian, Oxygen), maar ik kan nog steeds niet een ROM vinden die écht stock is. Dus eigenlijk een Gingerbread (of Froyo) rom zoals hij op de google telefoons draait. Iemand een voorbeeld?
Volgens mij is Oxygen zo'n beetje (of zelfs volledig) stock GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Oxygen komt in de buurt ja. Het heeft wel wat mods, maar het is imo dicht genoeg bij stock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nav mijn testen/bevindingen tot dusver is Oxygen (2.1.6) ook de GB-rom welke het minst van je accu verlangd. Normaliter vind ik accuverbruik van 1% per 2 uur in standby met een 2G-verbinding netjes. 3G/H verbinding gaat al snel richting 1% per uur...maw 2x het verbruik van 2G. Oxygen 2.1.6 (als ook 2.1.5) doet 1% per 2 uur op 3G/H...dat is heel erg netjes. Ook bij regulier gebruik (dus niet-standby) is het batterijverbruik erg goed te noemen.

Edit : na 25 uur met zeer weinig gebruik heeft de accu nog 82% over.

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 11-07-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
Eddos schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:08:
Ik heb nu een aantal roms geprobeerd (MIUI, CM7, Defrost, Gingervillian, Oxygen), maar ik kan nog steeds niet een ROM vinden die écht stock is. Dus eigenlijk een Gingerbread (of Froyo) rom zoals hij op de google telefoons draait. Iemand een voorbeeld?
Ik denk dat je dan deze moet hebben [ROM-AOSP GRJ22 2.3.4] DevNull-1.0.3 (100% clean and 100% stock Android, 48mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Enige nadeel van deze rom is dat er geen NL taal bij zit, slechts engels.

Edit : ff snel rom aangepast en geflashed, en ik moet zeggen..een clean&fast GB-rom! Na start >300Mb aan RAM over en SetCPU naar 1113Mhz geeft een score van 1700 in Quadrant. Nu eens even testen vwb batterijverbruik. Ps dank voor de tip :)

[ Voor 24% gewijzigd door dafmay op 11-07-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Ik draai nu ook Oxygen, maar daar vond ik idd nog wel wat spul in zitten.
Daarnaast heb ik het idee dat mijn batterij nogal gedrained wordt door iets.
Welke radio image gebruiken jullie, de .08 of de .23?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Eddos schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:14:
Ik draai nu ook Oxygen, maar daar vond ik idd nog wel wat spul in zitten.
Daarnaast heb ik het idee dat mijn batterij nogal gedrained wordt door iets.
Welke radio image gebruiken jullie, de .08 of de .23?
Ik draai hier al tijden de .23 radio met prima batterijverbruik.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 11-07-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Na tientallen radio's geprobeerd te hebben vlijf ik altijd terug komen op 5.14.05.17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik gebruik de radio uit de laatste officiële RUU: 5.11.05.27 (met Oxygen). Totaal geen last van overmatig energieverbruik. Vind de wifi ontvangst wel wat tegenvallen, maar dat was met andere radio's niet anders volgens mij.

[ Voor 50% gewijzigd door jelmervos op 11-07-2011 16:50 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:57
Hey,

Ik heb een Desire (Android 2.2) en heb afgelopen weekend root accees gekregen mbv Revoked 3 en heb de Amon_Ra methode gebruikt.

Nu wil ik dus graag een nieuwe ROM instaleren; de MIUI. Mijn vraag is echter, wat is de laatste versie? Ik lees dat er verschillende versies zijn en de link in de OP gaat naar een oude thread. Wanneer ik de nieuwe link volg is de laatste reactie van April, lijkt me nu niet echt up to date gezien de snelheid waarmee Android zich ontwikkeld.

MIUI FAQ
MIUI-XJ

MIUI v1.1.28 ROM
[ROM][MIUI-XJ] July 9 - 1.7.8 GB 2.3.4 EN-MULT+OTA+CM+Updater|D2EXT X-PART|A2SD+|D2W

De MIUI-XJ lijkt me de meeste recente versie (laatste link).

Zijn er nog andere dingen, naast de OP, die ik moet aanhouden / doen?

Thanks!

Volgens mij moet ik dus deze hebben:
MIUI XJ A2SD/A2SD+ 1.7.8- 2.3.4 FINAL

[ Voor 9% gewijzigd door Card Nox op 11-07-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
[b]

Volgens mij moet ik dus deze hebben:
MIUI XJ A2SD/A2SD+ 1.7.8- 2.3.4 FINAL
Yes... die is het. De MIUI-Roms zijn te herkennen aan de genoemde datum. In dit geval releasedatum 8-7-2011 (1-7-8). Elke week een update dus de volgende heeft in ieder geval 1.7.15 in de naam staan.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 10:50
Dit is miscchien een handig draadje om eens te bekijken, hierin staat wanneer een rom is geupdate

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:57
Ben inmiddels aan het ROM flashen, whipen, nandroiden gegaan.

Helaas was de manual in de OP iets te summier voor mij waar door ik alle volgens mij alle user data kwijt was (heb wel titanium backup, sms back, contact sync met Google, dus belangrijkste heb ik nog). Vervelend, maar nu kon ik direct de telefoon volop testen. Applicaties met vijf tegelijk downloaden en installeren was geen enkel probleem. De telefoon kon het met gemak aan en bleef soepel werken.

So far wel onder de indruk van de pure snelheid van deze ROM. Heb echter wel een vraagje. Ik heb 1GB ext partitie genomen (heb 16GB SD kaartje). Wanneer ik nu A2SD open zie ik nog altijd apps op de telefoon staan, van de 147MB heb ik 47 MB vrij. Nu heb ik, wanneer mogelijk, de apps verhuisd naar de SD kaart. Nadeel is dat ik die niet gebruiken wanneer ik de telefoon als disk drive gebruik. Kan ik alle apps gewoon op de telefoon laten staan zonder dat dit ten koste gaan van het werkgeheugen van de telefoon?

Toch wel leuk zo een beetje met je telefoon lopen spelen. Ben zelfs aan het twijfelen of ik Go Launcher EX ga gebruiken of niet, same 4 Jorte al ben ik nog niet overtuigd van de standaard calender. (vond GLEX fijner dan ADW en LP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Card Nox schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:28:
Kan ik alle apps gewoon op de telefoon laten staan zonder dat dit ten koste gaan van het werkgeheugen van de telefoon?
Volgens mij verwar je het werkgeheugen (RAM) met het NAND-geheugen. Het eerste is voor de tijdelijke opslag van data voor actieve applicaties, en NAND is waar de apps permanent op opgeslagen staan.

Ook is je vraag vrij vaag.
Bedoel je of het mogelijk is de apps toch op de telefoon zelf te zetten in plaats van op de SD-kaart, zodat de apps ook nog te gebruiken zijn als de telefoon als disk drive is aangelosten, maar niet het geheugen vol te laten raken?
Dat is natuurlijk per definitie onmogelijk, omdat de apps op de telefoon zelf moeten staan als je dat wil, en dus ruimte innemen op het NAND.

Je kan wel een andere HBOOT flashen, zodat de /data-partitie (daar komen je apps terecht) groter wordt, en je dus meer apps kwijt kan voordat je telefoon vol zit.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We verwachten op GoT eigen inzet.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 12-07-2011 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 01:58:
[mbr]We verwachten op GoT eigen inzet.[/]
Ja hoi, bedankt voor je "inzet".

Ben er ondertussen al achter, superuser staat tussen de applicaties. Staat als een huis dat ie nog steeds geroot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:33

Meneer iCy

swarma

Langras schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:08:
Dit is miscchien een handig draadje om eens te bekijken, hierin staat wanneer een rom is geupdate

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328
Die klopt ook niet echt. Oxygen is al bij 6 en volgens deze post bij 4.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:50
ROM: Cyanogenmod 7.1.0 RC1
Kernal: 2.6.35.13 Manu 2.0 GB HAVS AXI 128 CFS
Radio: 5.17.05.08

Met matig gebruik van de telefoon haal ik gemakkelijk 20 uur met de batterij.
Met weinig gebruik redt ik de 30 uur wel.

En dan heb ik constant 3G aanstaan. Maar echter geen sync en dergelijke. Ik ben wel tevreden met deze combinatie. Syncs gebruik ik gewoon niet, en merendeels van de tijd heb ik weinig tot matig gebruik aan mijn mobiel. Vaak haal ik de 24 uur dan ook wel.

Ga vandaag eens een dag op 2G draaien. Heb vandaag weinig mijn phone nodig verwacht ik i.v.m. druk programma. 2G is voldoende om iig de whatsapp berichten binnen te krijgen. Ik ben erg benieuwd hoeveel accu ik straks nog heb. Telefoon is bijna klaar met opladen, ben benieuwd. In principe zou ik dan wel 30-40 uur moeten halen verwacht ik.

Altijd leuk om te testen :P

[ Voor 28% gewijzigd door Sleehond op 12-07-2011 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met matig gebruik haal ik 2 dagen met stock rom met root toegang. Intensief dan haal ik amper 10 uren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Inmiddels 14 uur verder met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=968504 en op 3G/H slechts 4% verbruik!!!!!! Sjezus, zo sterk ben ik 'm nog niet tegengekomen :) Enige nadeel, zoals gezegd, is geen Nl taal...maw geen NL T9 (of hoe heet dat tegenwoordig). Voor de rest een lekkere rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

dafmay schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:21:
Inmiddels 14 uur verder met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=968504 en op 3G/H slechts 4% verbruik!!!!!! Sjezus, zo sterk ben ik 'm nog niet tegengekomen :) Enige nadeel, zoals gezegd, is geen Nl taal...maw geen NL T9 (of hoe heet dat tegenwoordig). Voor de rest een lekkere rom.
Maar heb je bijvoorbeeld wel of geen syncs aanstaan? Heb je de telefoon überhaupt gebruikt? Heb je gesurft?
Het is leuk om licht verbruik van de daken te schreeuwen (en ik geloof het ook wel ;)), maar zonder verder informatie over wat wel en niet aanstaat is het natuurlijk nutteloos.

Ik haal met CM7, Radio 05.23, Auto-sync, Gmail-sync, Tweetdeck (elke 30 min), weer/nieuws, Facebook, GTalk en Google+ (alle syncs gewoon aan dus) op 3G ongeveer 1%/uur. Zonder internet is dat zo'n 0,5%/uur.

[ Voor 12% gewijzigd door Ghost Dog op 12-07-2011 14:06 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ghost Dog schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:01:
[...]

Maar heb je bijvoorbeeld wel of geen syncs aanstaan? Heb je de telefoon überhaupt gebruikt? Heb je gesurft?
Het is leuk om licht verbruik van de daken te schreeuwen (en ik geloof het ook wel ;)), maar zonder verder informatie over wat wel en niet aanstaat is het natuurlijk nutteloos.

Ik haal met CM7, Radio 05.23, Auto-sync, Gmail-sync, Tweetdeck (elke 30 min), weer/nieuws, Facebook, GTalk en Google+ (alle syncs gewoon aan dus) op 3G ongeveer 1%/uur. Zonder internet is dat zo'n 0,5%/uur.
Excusi, ik refereerde eigenlijk ook wel nogal aan mijn voorgaande posts van bijvoorbeeld gisterenmiddag. Daar gaf ik het goede lage batterijverbruik aan van Oxygen. dafmay in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3"

Ik had er even bij moeten vermelden dat het (net zoals in mijn eerdere post) hierbij om nacht-stand gaat...maw geen gebruik. Sync staat wel gewoon aan...dwz Gmail en Whatsapp. Onzin zoals gezichtboek en zwetser e.d. gebruik ik nooit :)

Mijn ervaring tot nu toe met alle verschillende custom rom's (>100 verschillende rom's geflashed) is bij standby tot licht gebruik :

2G : 1% per 2-3 uur
3G/H : 1% per 1 uur
Wifi : moeilijk algemeen aan te geven omdat dit sterk per custom rom verschilt.

Met Oxygen 2.1.6 GB haal ik zelfs beter (lager) batterijverbruik dan hierboven aangegeven.
Met DevNull 1.0.3 GB lijkt het verbruik zelfs nog een (heel) stuk lager dan Oxygen. Dat valt op!

Echt hoog telefoongebruik heb ik erg zeldzaam moet ik zeggen, dus mijn ervaringen zijn altijd gebaseerd op licht-geen gebruik (standby).

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 12-07-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Mijn telefoontje is mn speledingetje en dus de hele dag in gebruik, van spelletjes spelen, surfen over de android-fora en de rest van internet, het op de hoogte blijven via nieuwsapplicaties, het luisteren van muziek en kijken van video's tot het navigeren tijdens autorijden. Welke Rom ik ook gebruik, mn stroomkabel heb ik zeer regelmatig bij me en thuis ligt ie ook vaak op te laden. Testen wat het verbruik is bij licht gebruik of in standby vind ik zelf dus een beetje nutteloos.

Bestaan er ook testresultaten van intensieve gebruikers??

EDIT: sinds ik Juicedefender gebruik hoef ik wel iets minder vaak op te laden... :-)

EDIT2: @Karstnl: kijk uit, spelen kost ook batterij ;-) (sorry, offtopic en melig)

EDIT3: @Dafmay: eerst maar eens kijken welke foon de volgende wordt en dan maar eens bekijken of ik daarvoor een extra accu wil

[ Voor 21% gewijzigd door MetalManic op 12-07-2011 15:17 ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Pff ik wou dat ik dat had.
Ik heb een hoog verbruik. Dan kijk ik bij mijn batterij status en zie ik dat mijn telefoon heel vaak awake is.
Ik ben er nog niet achter welke app(s) ervoor zorgen dat mijn telefoon awake is.

Is dit makkelijk te achterhalen?
Ik heb spareparts maar ik klik op battery history dan krijg ik een fc.
En met *#*#info#*#* kan ik niet mijn awake status zien.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MHTC06 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:50:
...Testen wat het verbruik is bij licht gebruik of in standby vind ik zelf dus een beetje nutteloos.
Voor*jou* is het blijkbaar nutteloze informatie, maar je bent niet alleen op deze wereld.
Bestaan er ook testresultaten van intensieve gebruikers??
Doe eens een zoek hier, of lees op xda de betreffende draadjes erop na...daar steek je een hoop van op.
EDIT: sinds ik Juicedefender gebruik hoef ik wel iets minder vaak op te laden... :-)
Dat is mij welbekend, JD kan een aanzienlijk verschil maken.

Ik ben bang dat er geen custom rom is die bij extreem-hoog gebruik, zoals bij jou het geval, de accu het veel langer zal doen uithouden. Maar ik kan mij vergissen...

Edit : tip...koop een extra accu!

[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 12-07-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
dafmay schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:04:
[...]

Voor*jou* is het blijkbaar nutteloze informatie, maar je bent niet alleen op deze wereld.
Ik heb nu dankzij jou, deze rom ook erop geflashed. Ben echt onder de indruk, alles gaat stukken sneller. Nu alleen nog alles weer terug zetten en een tijdje mee spelen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Die ROM die jullie bespreken DevNull heeft geen A2SD.
Zit je dan niet heel snel door je internal memory heen?
Of hebben jullie een custom Hboot?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
madmaus schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:18:
Die ROM die jullie bespreken DevNull heeft geen A2SD.
Zit je dan niet heel snel door je internal memory heen?
Of hebben jullie een custom Hboot?
Dat is inderdaad waar, het was mij al opgevallen in Quick System Info. Ik gebruik zelf CM7 r2 Hboot. 288Mb totaal waarvan nu 237Mb vrij. Ik ben, zoals eerder aangegeven, een lichte gebruiker en heb dus vrij weinig geinstalleerd. Komt ook omdat ik veel met m'n iPad doe, tenzij ik echt onderweg ben en de iPad niet bij heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
karstnl schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:11:
[...]

Ik heb nu dankzij jou, deze rom ook erop geflashed. Ben echt onder de indruk, alles gaat stukken sneller. Nu alleen nog alles weer terug zetten en een tijdje mee spelen. :>
Ik had 'm weer van iemand anders, een waar lopend vuurtje dus :) Ja so far so good, fijne rom en erg snel/smooth.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 12-07-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:37
Je kunt voor het flashen beter even je Latin_IME.apk vervangen door bijvoorbeeld deze (dropbox link). Dit is het Gingerbreak toetsenbord uit GingerVillian en heeft NL ondersteuning. Ben benieuwd, ga ook maar eens de DevNull proberen :)

Heeft er al iemand geprobeerd er een apps2sd script overheen te flashen (Darktremor)?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
janvanduschoten schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:40:
Je kunt voor het flashen beter even je Latin_IME.apk vervangen door bijvoorbeeld deze (dropbox link). Dit is het Gingerbreak toetsenbord uit GingerVillian en heeft NL ondersteuning. Ben benieuwd, ga ook maar eens de DevNull proberen :)
Chips...komt ie nu mee! ;) Wat denk jij...alsnog te pushen naar de system/app map? Ps Dank voor de tip.

Edit : pushen is helaas niet mogelijk, zojuist geprobeerd. Hoe zit het eigenlijk bij vervangen in originele rom, mbt het .odex bestand? Vervang je dan slechts de nieuwe latinIME.apk en laat je het bestaande .odex bestand staan, of moet die worden verwijderd?

[ Voor 22% gewijzigd door dafmay op 12-07-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Normaal gesproken open ik de rom met 7Zip en plak ik de Latin_IME.apk in de map system/app . 7Zip vraagt of ik wil vervangen en vervangt hem dan. Mijn toetsenbord is wel een stuk groter dan de standaard zag ik net, in de ROM 825 kb (compressed) en die van mij 5,38MB.

Vergeet voor het flashen niet de verificatie uit te zetten als je het toetsenbord wijzigt anders krijg je een verificatie foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Het kan ook met winrar, is een kwestie van voorkeur. Normaal gesproken hoef je je rom ook niet opnieuw te flashen en gaat het als het ware als een update (in mijn ervaring). Een andere optie is om een alternatief keyboard te installeren, swiftkey en swype vind ik beide erg fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
janvanduschoten schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:00:
Normaal gesproken open ik de rom met 7Zip en plak ik de Latin_IME.apk in de map system/app . 7Zip vraagt of ik wil vervangen en vervangt hem dan. Mijn toetsenbord is wel een stuk groter dan de standaard zag ik net, in de ROM 825 kb (compressed) en die van mij 5,38MB.

Vergeet voor het flashen niet de verificatie uit te zetten als je het toetsenbord wijzigt anders krijg je een verificatie foutmelding.
Dat weet ik allemaal al wel, doe ik namelijk iedere keer bij het flashen van een nieuwe rom...eerst de zip behoorlijk aanpassen naar smaak (7zip).

Het ging mij specifiek om het .odex gebeuren...aangezien de laatste oh pak 'm beet 30-40 custom rom's die ik heb geflashed geen .odex bestanden in de zip hadden.

Maar goed...ik ga wel weer wat proberen, ik kom er namelijk zelfstandig altijd wel weer (snel) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Laat even horen of het lukt, ik wil hem ook gaan proberen.Over odex durf ik niets te zeggen, ik pas tot nu toe alleen CM nightly's aan. Kun je over die rom ook een apps2sd script flashen? Ik kon in de thread op XDA daar niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
janvanduschoten schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:11:
Laat even horen of het lukt, ik wil hem ook gaan proberen.Over odex durf ik niets te zeggen, ik pas tot nu toe alleen CM nightly's aan. Kun je over die rom ook een apps2sd script flashen? Ik kon in de thread op XDA daar niets over vinden.
Edit : clean rom flash uitgevoerd (full wipe!) obv nieuwe LatinIME.apk. Helaas exact dezelfde instellingsgmogelijkheden als voorheen in Menu > Android keyboard > Input languages > geen NL. Lijkt erop dat deze LatinIME.apk niet werkt icm DevNul.

[ Voor 47% gewijzigd door dafmay op 12-07-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Hmm, crap... Heeft Oxygen wel NL taalondersteuning & odex files? Anders zou je die kunnen proberen.

Jammer dat het niet werkt, ik gebruik de NL taalondersteuning van het toetsenbord regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
janvanduschoten schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:29:
Hmm, crap... Heeft Oxygen wel NL taalondersteuning & odex files? Anders zou je die kunnen proberen.

Jammer dat het niet werkt, ik gebruik de NL taalondersteuning van het toetsenbord regelmatig.
Hmm dat valt te proberen...

Inmiddels gedaan...helaas, ook de LatinIME van Oxygen 2.1.6 geeft geen NL invoertaal.

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 12-07-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

dafmay schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:31:
[...]

Inmiddels gedaan...helaas, ook de LatinIME van Oxygen 2.1.6 geeft geen NL invoertaal.
Huh, hier met Oxygen 2.1.6 en standaard Android toetsenbord wel:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/rac7r5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:16:
[...]

Huh, hier met Oxygen 2.1.6 en standaard Android toetsenbord wel:
[afbeelding]
Lees eens postjes terug, hij heeft een volledige engelse rom en probeerde op deze manier nederlandse T9 in zijn toestel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:05:
[...]

Lees eens postjes terug, hij heeft een volledige engelse rom en probeerde op deze manier nederlandse T9 in zijn toestel te krijgen.
Klopt, had ik gelezen. Maar dat ligt dus niet aan het toetsenbord ansich, dus eerder iets in de ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
dafmay schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:31:
[...]

Ik gebruik swype, heeft ook een NL ondersteuning. Maar verder echt nog steeds zeer te spreken over DevNull, na 5 uur intensief gebruik nog 29% over van de batterij. Hij zat maar tot ongeveer 55% vol, dat met wifi en sync aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Laatst online: 11-09 18:02
Probeer eens more locale2 te installeren via de market, dat zet je android om in iedere taal die je wilt, inclusief woordenboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
hgeert schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:03:
Probeer eens more locale2 te installeren via de market, dat zet je android om in iedere taal die je wilt, inclusief woordenboek.
Ook al geprobeerd, helaas zet dit alleen NL taal in voor het toestel en niet voor woordenboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd om die InsertCoin Rom te installeren, omdat ik f1 Gingerbread er toch een beetje saai vind uitzien (en ook wat probleempjes geeft). En daarnaast heb ik ook weer problemen met teweinig intern geheugen.

Bij insertCoin zag ik a2sd. Betekend dat, dat deze totaal geen problemen meer heeft met teweinig intern geheugen en alles zet op de ext partitie op de sd kaart, of is hier D2W of D2Ext voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
karstnl schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:36:
[...]

Ik gebruik swype, heeft ook een NL ondersteuning. Maar verder echt nog steeds zeer te spreken over DevNull, na 5 uur intensief gebruik nog 29% over van de batterij. Hij zat maar tot ongeveer 55% vol, dat met wifi en sync aan.
Is zeker erg goed te noemen. Handig om ook eens het accuverbruik te horen van iemand die z'n toestel intensief gebruikt :)

Ik ondertussen, na re-flash gisteren, 6% verbruik in 16uur standby in 2G modus, met zeer licht gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

dafmay schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:02:
[...]

Ik ondertussen, na re-flash gisteren, 6% verbruik in 16uur standby in 2G modus, met zeer licht gebruik.
Als ik dat verbruik doortrek kom je uit op ruim 11 dagen, bij hetzelfde gebruik natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
jelmervos schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:06:
[...]

Als ik dat verbruik doortrek kom je uit op ruim 11 dagen, bij hetzelfde gebruik natuurlijk.
Indeed! Natuurlijk zal bij meer en intensiever gebruik al snel het accuverbruik drastisch toenemen, maar aan de reactie van Karstnl te zien zit het daar ook wel goed mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
jelmervos schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:06:
[...]

Dat zou wel bizar lang zijn zeg, zelfs als ik zo zuinig mogelijk deed mocht ik blij zijn met 3 dagen op mijn zuinigste rom en minste gebruik. Maar eens proberen dan met de vakantie op het oog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Cyleo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:33:
[...]

Dat zou wel bizar lang zijn zeg, zelfs als ik zo zuinig mogelijk deed mocht ik blij zijn met 3 dagen op mijn zuinigste rom en minste gebruik. Maar eens proberen dan met de vakantie op het oog ;)
Ik denk dat je ook niet 100% kunt doortrekken, maar dat je uit kunt gaan van ong 6-7 dagen standbytijd. Nogmaals, bij regulier of intensief gebruik zal het accuverbruik sterk toenemen.

Ps Ik doe voor vakantie altijd een nandroid meenemen van een rom waarvan ik weet dat alles goed functioneert...in mijn geval is dat de InsertcoinHD v3 Data++ rom.

[ Voor 17% gewijzigd door dafmay op 13-07-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:49
Vergeet ook niet de factor "bereik" mee te nemen: als je slecht bereik hebt slurpt de telefoon al veel meer van de batterij dan wanneer je in een omgeving met goed bereik bent.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Groentenboer schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:05:
Vergeet ook niet de factor "bereik" mee te nemen: als je slecht bereik hebt slurpt de telefoon al veel meer van de batterij dan wanneer je in een omgeving met goed bereik bent.
Ook dat speelt mee, echter in veel mindere mate voor het 2G netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
dafmay schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:39:
[...]

Ik denk dat je ook niet 100% kunt doortrekken, maar dat je uit kunt gaan van ong 6-7 dagen standbytijd. Nogmaals, bij regulier of intensief gebruik zal het accuverbruik sterk toenemen.

Ps Ik doe voor vakantie altijd een nandroid meenemen van een rom waarvan ik weet dat alles goed functioneert...in mijn geval is dat de Insertcoin D++ 1.0.8 rom.
Ah, dat is een goede tip. Ik draai op dit moment weer even MIUI, maar die heb ik nooit helemaal vertrouwd. Zal mijn CM nandroid eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Groentenboer schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:22:
Vloeken in de kerk natuurlijk, maar ik ben weer terug naar mijn (nandroid backup) originele ROM met root... Ik had met Insertcoin 1.0.8 toch teveel dingen waar ik me aan ergerde (wegvallende WiFi, Exchange niet meer werkend, contacten app die vast bleef lopen) en ik heb het idee dat mijn originele ROM behoorlijk sneller reageert....
Hmm, nu ik weer terug ben op mijn stock-ROM, mis ik wel apps2SD+. Heb het wat zitten zoeken, maar begrijp ik goed dat dat niet zo makkelijk te installeren is op mijn rooted stock ROM? Of heeft iemand een manier waarop dat wel eenvoudig gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Accu status: 76% na 11 uur en 30 minuten

Cyanogenmod 7.1-RC1 en radio 5.17.05.08 en kernal Manu 2.0 GB-HAVS-AXI-128-CFS

Wat ongeveer gedaan in die tijd: paar whatsapp berichten heen en weer, updates market uitgevoerd (overgeschakeld van 2G naar Wifi en toen weer terug), zo af en toe twitter updates gedaan, belletje van 6 minuten gehad, 5 sms ontvangen en 3 gestuurd en tot slot ik denk een minuutje of 5 even drag racing gespeeld.

Verder weergave erg laag staan, geen sync van weer, mail of wat dan ook.

Dus kan maar zo zijn als ik er nu niks meer mee doe en morgenochtend bekijk, ik zeker nog op 65% zal zitten ofzo? 10% eraf vannacht zal wel realistisch zijn.

Ben benieuwd hoe laat ik morgen de oplader moet pakken :-) Ik denk pas morgenavond, en dat vind ik toch een behoorlijk prestatie!

[ Voor 33% gewijzigd door Sleehond op 13-07-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 14:59
Rub3s schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:02:
Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd om die InsertCoin Rom te installeren, omdat ik f1 Gingerbread er toch een beetje saai vind uitzien (en ook wat probleempjes geeft). En daarnaast heb ik ook weer problemen met teweinig intern geheugen.

Bij insertCoin zag ik a2sd. Betekend dat, dat deze totaal geen problemen meer heeft met teweinig intern geheugen en alles zet op de ext partitie op de sd kaart, of is hier D2W of D2Ext voor nodig?
Ik draai insert coin nightly build v49

A2SD zet inderdaad je apps op SD. Zover ik kan beoordelen wordt er nog steeds wel iets op je rom zelf geplaatst, maar zeer beperkt. Mijn stats op dit moment:

Systeem rom: 262 MB (4,57 MB vrij)
Intern: 154 MB (39,9 MB vrij)
SD kaart 2,86 GB (22 MB vrij)
SD-Kaart (a2sd) 1,05 GB (391 vrij)

Heb momenteel 80 gedownloade aps geïnstalleerd staan.

Wat je ziet is dat ik 1,2 GB heb voor apps (intern + a2sd) en dat daarvan veruit het meest op mijn SD-kaart terecht komt. Ik vermoed overigens dat een groot deel ook gebruikt word voor de Sense interface, maar dat ter zijde.

Ik ben iig nog niet tegen ruimte problemen aangelopen. Apps komen automatisch op je SD-kaart, hier heb je geen extra tooltjes voor nodig.

Ik zou je willen aanraden om je partities te alignen. Bij mij scheelde dit in de benchmarks (SD-tools) een factor 2 in snelheid.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
dafmay schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:14:
[...]

Indeed! Natuurlijk zal bij meer en intensiever gebruik al snel het accuverbruik drastisch toenemen, maar aan de reactie van Karstnl te zien zit het daar ook wel goed mee :)
Heb vandaag wel last van een rare bug gehad, ik kon drukken wat ik wilde maar mijn scherm ging niet meer aan. Pas toen ik weer droog binnen stond(een tijdje) kon ik hem pas weer ontgrendelen.

Maar tot nu toe echt heel tevreden met het accuverbruik; hij staat nu 16 uur aan met sync en 2G, met intensief gebruik. Nog 40% over. Moet wel zo aan de lading, maar nog ietsje door tweaken dan kan hij wellicht 2 dagen mee, nu waarschijnlijk net niet(of ik moet voor morgenmiddag mijn oplader meenemen). :>

welke radio gebruik jij eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door karstnl op 14-07-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Kleine update op hierboven. Vanochtend klaarwakker maar geen kracht om uit bed te komen. Dus een beetje op wifi zitten surfen en een klein spelletje gedaan. Dus ik zit nu inmiddels op slechts 44% nog maar. Echter wel met 21,5 uur "uptime" :-) Verder zal hij nu gewoon rustig op 2G blijven liggen hier verwacht ik. Dus vanavond ga ik wel halen. 30 uur uptime zit er zeker wel in, het is wel eens flink beroerder geweest met hetzelfde gebruik waarbij ik niet eens de 20 uur haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:26
Groentenboer schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:24:
[...]
Hmm, nu ik weer terug ben op mijn stock-ROM, mis ik wel apps2SD+. Heb het wat zitten zoeken, maar begrijp ik goed dat dat niet zo makkelijk te installeren is op mijn rooted stock ROM? Of heeft iemand een manier waarop dat wel eenvoudig gaat?
Probeer anders Starburst : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=916417

of: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=773997

Dit zijn geroote stock roms met a2sd+ of data2sd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
karstnl schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:57:
[...]

Heb vandaag wel last van een rare bug gehad, ik kon drukken wat ik wilde maar mijn scherm ging niet meer aan. Pas toen ik weer droog binnen stond(een tijdje) kon ik hem pas weer ontgrendelen.

Maar tot nu toe echt heel tevreden met het accuverbruik; hij staat nu 16 uur aan met sync en 2G, met intensief gebruik. Nog 40% over. Moet wel zo aan de lading, maar nog ietsje door tweaken dan kan hij wellicht 2 dagen mee, nu waarschijnlijk net niet(of ik moet voor morgenmiddag mijn oplader meenemen). :>

Hmm vreemd bugje indeed. Mijn ervaring met custom rom's is dat zo af en toe wel eens iets vreemd gebeuren kan, echter minimaal...bijna nooit in mijn ervaring.

Accuverbruik is echt heel goed voor deze rom, en sowieso voor alle (clean) GB 2.3 rom's. Ben zeer benieuwd hoe de officiele versie eruit gaat zien. Nog even geduld tot eind deze maand...

Ik gebruik al maanden radioversie 05.23. Jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sleehond schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:32:
Accu status: 76% na 11 uur en 30 minuten

Cyanogenmod 7.1-RC1 en radio 5.17.05.08 en kernal Manu 2.0 GB-HAVS-AXI-128-CFS

Wat ongeveer gedaan in die tijd: paar whatsapp berichten heen en weer, updates market uitgevoerd (overgeschakeld van 2G naar Wifi en toen weer terug), zo af en toe twitter updates gedaan, belletje van 6 minuten gehad, 5 sms ontvangen en 3 gestuurd en tot slot ik denk een minuutje of 5 even drag racing gespeeld.

Verder weergave erg laag staan, geen sync van weer, mail of wat dan ook.

Dus kan maar zo zijn als ik er nu niks meer mee doe en morgenochtend bekijk, ik zeker nog op 65% zal zitten ofzo? 10% eraf vannacht zal wel realistisch zijn.

Ben benieuwd hoe laat ik morgen de oplader moet pakken :-) Ik denk pas morgenavond, en dat vind ik toch een behoorlijk prestatie!
Is zeker goed te noemen! Ik heb zelf deze rom ook gedraaid een paar weken terug, en ben eigenlijk alleen ervan af gestapt vanwege de kriebels om steeds weer iets nieuws te moeten proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op dit moment bezig om apps2sd op mijn geroot HTC Desire te zetten. Echter als ik alle stappen heb doorlopen dan blijft hij in een bootloop zitten.

Ik heb de volgende stappen doorlopen:
  • Geroot met unrevoked
  • apps2sd, dan kun je de .zip uit deze post op XDA downloaden en flashen als een custom rom.
  • Mijn SD kaart geformatteerd en 2 partities aangemaakt met Aeseus Partition master: Primary FAT32 en Primary EXT3
  • Daarna bij recovery wipe cache partition en wipe data/factory reset
  • Klik op 'Flash zip from sdcard'
Vervolgens staat er:
Als 'ie klaar is, herstart dan je telefoon. Je telefoon gaat er nu waarschijnlijk meer dan 5-10 minuten over doen om op te starten. Laat 'm z'n gang gaan en raak niet in paniek!
Gaat hij dan 5-10 minuten in een bootloop vastzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:14:
Ik ben op dit moment bezig om apps2sd op mijn geroot HTC Desire te zetten. Echter als ik alle stappen heb doorlopen dan blijft hij in een bootloop zitten.

• Geroot met unrevoked
  • apps2sd, dan kun je de .zip uit deze post op XDA downloaden en flashen als een custom rom.
  • Mijn SD kaart geformatteerd en 2 partities aangemaakt met Aeseus Partition master: Primary FAT32 en Primary EXT3
  • Daarna bij recovery wipe partition cache / wipe (factory reset)
Vervolgens staat er:

[...]

Gaat hij dan 5-10 minuten in een bootloop vastzitten?
Nee, geen bootloop. Hij gaat 'gewoon' booten, alleen duurt het nu wat langer dan normaal. Bij mij duurde dit overigens geen eens 5 minuten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu de stockrom erop gezet met apps2sd en powersave. Dit gaat prima. Alles start op, alleen kan ik nu mijn sd kaart niet meer zien. Heb ik wat fout gedaan met het aanmaken van de partitie?

En hoe kan ik nagaan of apps2sd werkt. Zie ik dan dat het intern geheugen uitgebreid is met x mb?

• Geroot met unrevoked
  • Stock rom gedownload

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Controleer eerst even of je toestel is geroot door een app op te starten die root nodig heeft zoals Titanium, Shoot me, etc. Deze zullen controleren of je root hebt. Met de app Quick System Info kun je controleren of je apps2sd werkt, dan zie je het staan onder het kopje A2SD storage met daaronder de partitiegrootte en het nog vrije gedeelte.
Persoonlijk partitioneer ik het het liefst met de Amon_RA recovery, dat werkt (bij mij) probleemloos.

Als ik je verhaal goed lees heb je geroot, een geroote stock rom geflashed, partitie aangemaakt, gewiped en apps2sd script geflashed. Moet werken lijkt me als hij goed is gepartitioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Titanium geïnstalleerd en ik heb root. Via Quick System Info zie ik staan dat hij mijn SD kaart en A2SD niet ziet en dus niet herkent.

Ik heb hem mijn sd kaart met Easeus geformatteerd met deze settings:
ext3 partitie -> logical
fat32 partitie -> primary

Als ik er een andere sd kaart in stop dan herkent hij hem wel.

Wat zou er mis kunnen zijn? :?

Edit: Nog iets raars. Ik heb de SD kaart geformatteerd met een ext3 en fat32 partitie erop. Vervolgens stop ik hem in mijn telefoon. Als ik hem vervolgens weer in mijn laptop stop dan herkent mijn laptop de sd kaart niet meer.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:29:
Ik heb Titanium geïnstalleerd en ik heb root. Via Quick System Info zie ik staan dat hij mijn SD kaart en A2SD niet ziet en dus niet herkent.

Ik heb hem mijn sd kaart met Easeus geformatteerd met deze settings:
ext3 partitie -> logical
fat32 partitie -> primary
Je zet eerst de primary fat32 partitie op je kaartje en daarachter (ook een primary) ext3 partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Laatst online: 30-08 13:23
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:47:
Heb nu de stockrom erop gezet met apps2sd en powersave. Dit gaat prima. Alles start op, alleen kan ik nu mijn sd kaart niet meer zien. Heb ik wat fout gedaan met het aanmaken van de partitie?

En hoe kan ik nagaan of apps2sd werkt. Zie ik dan dat het intern geheugen uitgebreid is met x mb?

• Geroot met unrevoked
  • Stock rom gedownload
Heb dat probleem ook gehad, van die niet herkende SD-kaart. Kwam bij mij doordat Easeus iets niet goed had gedaan met partitioneren. Heb hem in een mac met iPartition weer helemaal teruggeformatteerd en gepartitioneerd en vervolgens met Easeus het nog een keer geprobeerd, toen werkte het wel.

Ik wil trouwens ook graag een andere radio flashen, kan ik gewoon die .zip flashen vanuit de recovery of moet er ook nog een computer aan te pas komen?

[ Voor 7% gewijzigd door marijni12 op 14-07-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
renem schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:45:
[...]

Je zet eerst de primary fat32 partitie op je kaartje en daarachter (ook een primary) ext3 partitie.
Dit is het antwoord wat je zoekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Hmmm !!??

Ik heb op mijn SD-kaart een EXT3 partitie gemaakt met EASEUS partition manager en hierna beide partities gewiped.

Op mijn telefoon staat Cyanogenmod 7. Het probleem: mijn sd kaart wordt niet meer gemount ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
trix0r schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:06:
Hmmm !!??

Ik heb op mijn SD-kaart een EXT3 partitie gemaakt met EASEUS partition manager en hierna beide partities gewiped.

Op mijn telefoon staat Cyanogenmod 7. Het probleem: mijn sd kaart wordt niet meer gemount ?!
Probeer het gewoon nog een keertje, was bij mij ook zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
dafmay schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:53:
[...]

Hmm vreemd bugje indeed. Mijn ervaring met custom rom's is dat zo af en toe wel eens iets vreemd gebeuren kan, echter minimaal...bijna nooit in mijn ervaring.

Accuverbruik is echt heel goed voor deze rom, en sowieso voor alle (clean) GB 2.3 rom's. Ben zeer benieuwd hoe de officiele versie eruit gaat zien. Nog even geduld tot eind deze maand...

Ik gebruik al maanden radioversie 05.23. Jij?
08 dacht ik zo, had hiervoor nog 27. Misschien ook is 23 proberen, ben namelijk niet geheel tevreden met 08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
karstnl schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 00:37:
[...]

08 dacht ik zo, had hiervoor nog 27. Misschien ook is 23 proberen, ben namelijk niet geheel tevreden met 08.
Probeer dan meteen eens deze "nieuwe" (CM7 r2 Hboot vereist!) rom : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124810 of http://eiseispinguin.de/

Op Stock GB 2.3.3 gebaseerd (icm Sense 2.1). Lijkt erg op mijn favoriete InsertcoinHD v3, maar nog meer op de CM7 Stock 1.0.8 (Sense 2.1 + 3.0 GB) versie, dus die met het nieuwe "Snel instellen" menu. Normaliter is mijn ervaring dat dit soort combi rom's niet erg soepeltjes zijn, maar deze lijkt een uitzondering.

Anyway...ik had weer eens een nieuwe rom "ontdekt" en dacht laat ik die eens testen. Batterijverbruik lijkt ok-goed. Net een uurtje volop zitten spelen op internet en wat andere dingetjes via wifi en ik was 5% verder.

Ik ben (voorlopig, de komende dagen op z'n minst) wel te spreken over deze look&feel. De kale Oxygen en DevNull GB rom's zijn toch wel erg kaal en nogal saai :)

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 15-07-2011 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:26
trix0r schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:06:
Hmmm !!??

En maak eerst de FAT partitie en daarna de ext3. Anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde topic, deze is voor de Desire.

[ Voor 89% gewijzigd door janvanduschoten op 15-07-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn SDcard opnieuw partioneren. Wat is wijsheid? Het is een 4GB microSD. 1GB Fat32 en 3GB ext3?

Ik heb momenteel insertcoin, wat ik nog zou willen uitproberen is miui/cm7/andere roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:05:
Ik wil mijn SDcard opnieuw partioneren. Wat is wijsheid? Het is een 4GB microSD. 1GB Fat32 en 3GB ext3?

Ik heb momenteel insertcoin, wat ik nog zou willen uitproberen is miui/cm7/andere roms.
3gb EXT lijkt mij wat veel, ik zou het eerder andersom doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu houdt mijn pc (win7 x64) vol dat ik slechts 2GB FAT32 heb. De resterende 2GB ext3 zijn niet te vinden of te wipen. Ik gebruik minipartitiontool.

Hoe krijg ik de 4GB weer volledig ter beschikking zodat ik er 3GB fat32 van kan maken en 1GB ext3?

Ik heb ooit ook hiertegenaan gelopen en kan me maar niet herinneren hoe ik het destijds oplostte. Ik weet wel dat easeus waardeloos was en minipartitiontool stukken beter was. Ik ontdekte paar postjes later dat het toch echt andersom is.

Ff alvast vragen: Misschien dat ik een grotere microSD ga kopen, laten we zeggen 16GB, moet ik dan wederom 15GB fat32 en 1GB ext3 maken?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avilis
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08 16:32
Best even EASEUS partition manager opstarten of Gparted (via vmware of booten vanaf cd) en zo je partities heraanmaken, want Windows leest geen EXT. Of je kan via recovery ook je SD kaartje opnieuw partitioneren.

1GB EXT partitie is normaal meer dan genoeg voor elke rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EASEUS geinstalleerd, ziet zelfde uit als minitoolpartition (alhoewel minitoolpartition wat meer gelikter uitziet voor candyeye geile nerds zoals ik) en kan ik niks mbt ext3 mee doen. Recovery kon mij niet verder helpen. Gparted.iso gebrand en dat hielp me uit de brand.

Nu is het 2,84GB Fat32 en 1GB ext3.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het rare is dat mijn insertcoin niet goed meer werkt, in gparted zie ik ineens dat het weer 4GB fat32 is geworden. Nogmaals 3GB fat32 en 1GB ext3 en beide ook nog eens geformatteerd.

Kom ik weer in windows aan, zegt windows wederom dat mijn sdcard niet is geformatteerd. WTF? Als ik niet voor format kies kan ik de backupbestanden niet terugkopieeren en of een nieuwe rom eropzetten. Het is net of Gparted niks heeft gedaan. Als ik dan wipe doe in de telefoon staat er ergens een error dat ad2d partitie niet gevonden kon worden?

Edit2: Weer in Gparted gewiped tot 1 geheel, in windows kon ik met MiniToolPartition niks want de sdcard was stuk aldus MTP. In Easeus lukt het wel gewoon, neem mijn woorden terug over Easeus.

Edit3: Met Easeus 3GB Fat32 en 1GB ext3 gemaakt en geformatteerd. Voorzichtig verkenner aangezet en ja hoor, hij zeurt niet dat ie geformatteerd moet worden. Gparted is dus niet aan te raden net als Minitoolpartition.

Ik zie overigens in Easeus dat hij ook een bootablecd kan maken. Ik ga dat eens testen of dat beter werkt dan gparted...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Waarom partitioneer je die dat ding niet gewoon in AmonRa. 1 minuut en je bent klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat geen enkele recovery (amonra of clockworkmod of mijn alpharev) iets kan aangeven, zoals de huidige grootte, de huidige format, je bent dan blind bezig en moet maar duimen dat het gelukt is en ik ben het geprobeer op 2 toestellen vanaf gisteravond tot nu toe een beetje beu. Ik zie liever wat ik aan het doen ben.

Ik kan overigens de my backup pro aanraden tov titanium backup pro. My Backup Pro is veel eenvoudiger en makkelijker in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:05:
Omdat geen enkele recovery (amonra of clockworkmod of mijn alpharev) iets kan aangeven, zoals de huidige grootte, de huidige format, je bent dan blind bezig en moet maar duimen dat het gelukt is en ik ben het geprobeer op 2 toestellen vanaf gisteravond tot nu toe een beetje beu. Ik zie liever wat ik aan het doen ben.

Ik kan overigens de my backup pro aanraden tov titanium backup pro. My Backup Pro is veel eenvoudiger en makkelijker in gebruik.
Als die SD te mounten is... kopieer dan belangrijke inhoud naar een extern device, laptop iod. Dan maak je handmatig een lijst van je apps etc. Wipe alles, partitioneer je SD op een goede manier via recovery, kopieer een nieuwe ROM naar je SD, flash de ROM... reboot en start vers. Dan weet je zeker dat het één en ander werkt zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pathfinder2k schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:54:
[...]

Als die SD te mounten is... kopieer dan belangrijke inhoud naar een extern device, laptop iod. Dan maak je handmatig een lijst van je apps etc. Wipe alles, partitioneer je SD op een goede manier via recovery, kopieer een nieuwe ROM naar je SD, flash de ROM... reboot en start vers. Dan weet je zeker dat het één en ander werkt zoals het zou moeten.
Het is allang gelukt (mocht dat nog niet duidelijk zijn geweest) en ja de manier die jij beschrijft heb ik ook gedaan behalve handmatig opschrijven welke apps ik zoal heb en aan recovery heb je alleen iets als je blind kan werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
dafmay schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 01:18:
[...]

Probeer dan meteen eens deze "nieuwe" (CM7 r2 Hboot vereist!) rom : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124810 of http://eiseispinguin.de/

Op Stock GB 2.3.3 gebaseerd (icm Sense 2.1). Lijkt erg op mijn favoriete InsertcoinHD v3, maar nog meer op de CM7 Stock 1.0.8 (Sense 2.1 + 3.0 GB) versie, dus die met het nieuwe "Snel instellen" menu. Normaliter is mijn ervaring dat dit soort combi rom's niet erg soepeltjes zijn, maar deze lijkt een uitzondering.

Anyway...ik had weer eens een nieuwe rom "ontdekt" en dacht laat ik die eens testen. Batterijverbruik lijkt ok-goed. Net een uurtje volop zitten spelen op internet en wat andere dingetjes via wifi en ik was 5% verder.

Ik ben (voorlopig, de komende dagen op z'n minst) wel te spreken over deze look&feel. De kale Oxygen en DevNull GB rom's zijn toch wel erg kaal en nogal saai :)
Zal zeker even kijken, wel eerst nog even een nandroird aanmaken van mijn huidige rom ;) Ben echt te spreken over DevNull, juist het kale recht toe recht aan spreekt me eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
karstnl schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:58:
[...]

Zal zeker even kijken, wel eerst nog even een nandroird aanmaken van mijn huidige rom ;) Ben echt te spreken over DevNull, juist het kale recht toe recht aan spreekt me eraan.
Hét grote voordeel van deze rom voor mij persoonlijk is dat Navigon er op draait, waar dit met geen enkele andere GB rom lukt. Dat miste ik toch wel regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 11:22
Via de ROM manager (market) kan ik partities aanmaken, deze vraagt om 2 partities aan te maken

1 ext (128, 256, 512)
2 voor swap? (0, 32, 64, 128, 256)

Wat is een handige optie? als ik meerdere roms wil testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
EricBruggema schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 18:44:
Via de ROM manager (market) kan ik partities aanmaken, deze vraagt om 2 partities aan te maken

1 ext (128, 256, 512)
2 voor swap? (0, 32, 64, 128, 256)

Wat is een handige optie? als ik meerdere roms wil testen?
Ik geloof niet dat swap nodig is. Heb het nog bij geen enkele custom rom als vereist gezien. Ext3 of 4 zou ik zeggen 1GB. 512Mb vaak al voldoende, maar sommige custom rom's doen het beter met een grotere Ext partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
Hmmm.. het was bij mij dus totaal verkeerd gegaan met het aanmaken van de partities. Ik heb het via Windows kunnen oplossen.

Nu heb ik op het moment geen Amon_Ra recovery. Deze probeer ik nu te reflashen met unrevoked3 maar hij blijft na het rebooten hangen op 'Running root'. Uiteraard is mijn toestal al geroot.

Heb op het moment CyanogenMod. Hierbij kan ik niet default instellen wat hij doet zodra een USB kabel verbonden is, maar volgens mij is dit gewoon 'Charge-only'. Verder geen gekke dingen in de device manager, alle drivers zijn gewoon geïnstalleerd.

Iemand nog suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 09:13
Ik heb vanavond eens gepoogd om mijn desire 's-off te maken.
Dit lukte allemaal goed en daarna probeerde ik een custom HBOOT te installeren, wat ook lukte.

Hier kom ik dus bij mijn probleem, want nadat ik (eerst Oxygen) en daarna CM7 heb geïnstalleerd ging eers eens kijken bij de market om mijn apps te downloaden maar de market wil niet openen.
Als ik erop klik probeert hij te laden en een paar seconde later sluit hij af, reboots/reflashen van de rom werken niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb al een beetje rondbezorgt maar kon niet vinden wat ik zocht.

Alvast bedankt!

Edit:
Blijkbaar heeft een extra keertje reflashen geholpen, market werkt weer naar behoren.

[ Voor 7% gewijzigd door Maffo op 15-07-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trix0r schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:37:
Hmmm.. het was bij mij dus totaal verkeerd gegaan met het aanmaken van de partities. Ik heb het via Windows kunnen oplossen.

Nu heb ik op het moment geen Amon_Ra recovery. Deze probeer ik nu te reflashen met unrevoked3 maar hij blijft na het rebooten hangen op 'Running root'. Uiteraard is mijn toestal al geroot.

Heb op het moment CyanogenMod. Hierbij kan ik niet default instellen wat hij doet zodra een USB kabel verbonden is, maar volgens mij is dit gewoon 'Charge-only'. Verder geen gekke dingen in de device manager, alle drivers zijn gewoon geïnstalleerd.

Iemand nog suggesties ?
Je zegt niets over het aanvinken van USBdebugging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:51:
[...]

Je zegt niets over het aanvinken van USBdebugging?
Staat aan, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik had laatst een tweede HTC Desire te leen, (tweede extra model in een maand haha) waarop ik nog eens even uitgebreid diverse roms ben doorgelopen.

Opmerkelijk genoeg, is één van de meest stabiele, batterij zuinige roms nog altijd Redux 1.2. Er zijn weinig andere roms die zo stabiel zijn ook met intensief GPS gebruik / OC.

Begrijp me niet verkeerd, CM7 is niet zo heel veel verkeerd mee en het is simpelweg sneller, maar levert toch al snel 10% minder batterijduur op en gaf toch nog bootloops. (alles gewiped en een juiste hboot)
Insertcoin voor Sens roms werkte eigenlijk ook opmerkelijk goed, maar kwa snelheid laat Sense nou eenmaal wat te wensen over.

MIUI 1.6.3 beviel ook wel, hoewel er ports voor andere toestellen zijn die simpel sneller en mooier inelkaar gezet zijn. Ik blijf alleen het language pack gedoe en de stijl niet helemaal ideaal vinden. De launcher / settings zijn niet echt naar mijn smaak, maar ze werken wel consistent. Een beetje Redux achtige performance, dus iets achter op CM en kale ASOP als Oxygen en DevNull.

De laatste twee minimalistische roms werken eigenlijk ook prima, maar de kernels laten nog wel eens wat te wensen over wat optimalisatie betreft. Maar daar staan ze ook bekend om. Helaas nog altijd een paar dodelijke bugs in de GRxx software icm de Desires' Hboots en CPU. Geeft toch maar weer aan dat de Desire =/= N1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
karstnl schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:57:
[...]

Herkenbaar bugje. Heb hier ook last van met CM7.1.0-RC1. Soms doet hij het prima en op andere moment moet ik een paar keer drukken voor het weer werkt. Het scherm gaat wel altijd aan maar dan direct weer uit. Na een paar keer proberen werkt het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieba
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Afgelopen week succesvol over naar CyanogenMod-7.1.0-RC1, eigenlijk de enige reden om van stock Desire af te willen was het constant vollopen van het geheugen. De hele procedure van rooten enzo viel mee, S-OFF heb ik niet gedaan, dankzij s2e en een ext4 partitie van 1 GB een hele hoop vrij geheugen (ca.100 MB bij >90 apps). Wanneer dit vol begint te lopen kan ik nog S-OFF overwegen
CM7 RC1 bevalt dus prima, :Y ik vroeg me alleen het volgende af.
Waarin verschillen de radio's op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687464
Als je de verschillende radio.img binnen de zip-bestanden bekijkt, zijn de laatste (5.17.05.23) en de voorgaande van de 5-serie(5.08.00.04 - 5.17.05.08) allemaal van dezelfde datum (vrijdag ‎29 ‎februari ‎2008, ‏‎2:33:46).
In sommige voorgaande threads wordt er verschil in batterij gebruik en verbindingskwaliteit genoemd, maar als de radio.img bestanden hetzelfde zijn, zie ik niet waardoor deze verschillen zouden kunnen ontstaan. Zelf constateer ik ook geen verschil tussen de diverse radio's. Of moet je na flashen van een radio nog cache wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
dafmay schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:10:
[...]

Ik geloof niet dat swap nodig is. Heb het nog bij geen enkele custom rom als vereist gezien. Ext3 of 4 zou ik zeggen 1GB. 512Mb vaak al voldoende, maar sommige custom rom's doen het beter met een grotere Ext partitie.
Swap is zelfs af te raden, en ik zou ook voor 1 GB gaan, zeker als je nog een keer nieuwe sense roms wil proberen is dat nodig. Wil je juist van sense af dan moet 512 mb wel volstaan, maar ik zou voor de zekerheid voor 1gb gaan (omdat het nogal een gedoe is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjahh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-07 12:15
Ik heb wat problemen met mijn desire. Ik heb hem geroot dmv unrevoked. Ik heb altijd CM7 gehad, na de laatste update naar de RC1 versie had ik problemen dat mijn accu maar 4 uur meeging, het toestel werd ook constant warm. Ik heb de vorige CM7 versie hersteld, echter bleef het probleem aanhouden. Ik ben vervolgens naar een heel andere rom overgestapt, GingerVillian. De problemen leken even minder te zijn echter wordt mijn mobiel soms weer warm. Ik wil mijn mobiel weer naar zijn orginele staat terug brengen, is dit nog mogelijk? Ik heb de orginele RRU's geprobeerd echter geven deze aan dat ik een verkeerde bootloader heb. Kan ik deze nog herstellen dat jullie weten?

Alvast bedankt,
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een paar maanden geleden ook teruggegaan van CM naar stock rom die in de OP staat. Het kan dus wel gewoon? Wel heb ik voor stock rom gekozen met rootbehoud en nog wat handige extra mods mee geinstalleerd die in datzelfde topic staan zoals energiezuinig beheer en geupdate standaard apps.
Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.