[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.895 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
DukeN schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:32:
Heren,
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben uiterst tevreden over mijn Desire en de Sense interace, helaas loopt ik nu non-stop tegen het bekende interne geheugen probleem. Ik wil hem dus flashen,

Ik zoek een rom die hetzelfde is als de stock of met android 2.3. Zonder gekkigheid of wat dan ook, ik moet die apps gewoon kunnen verplaatsen. :)

Welke ROM is aangeraden zonder alle ongein? 100% werkend, 1x flashen en niet elke week updates van de rom.

Thx
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=833310

Deze ROM is volledig stock, met enkel een paar dingen aan toegevoegd, zoals app2sd :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=773997
Die ROM is zowat hetzelfde als die ik hierboven heb vermeld, enkel kan je daar kiezen welke tweaks en opties je wilt, en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
MHTC06 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:58:
[...]

In de XDA-thread van de laatste ROM staat dat je je radio moet upgraden naar de laatste versie. In de "radio-thread" staat een goede beschrijving over hoe dat te doen. Er staat alleen wel in vermeld dat je je ervan moet verzekeren dat je de USB-drivers van de Android SDK-kit hebt geïnstalleerd. Waar kan ik vinden hoe dat te doen?? (ik heb trouwens al in het root-proces de htc-sync-drivers geïnstalleerd. Voldoet dat misschien ook??)

Volgend project wordt het s-off maken van mn foon.

Damn, vroeger (in de tijd van mn htc Magic) kon je je telefoon rooten en dan kon je alles. Nu moet je rooten, radio updaten, s-offen, voor elke rom een andersoortige partitieverdeling (is dat steeds nodig of voldoet mn 1GB ext3 partitie voor de meeste roms?) en weet ik wat al niet meer.

Afijn, mn volgende rom wordt een CM7 gebaseerde rom en ik ben erg benieuwd naar die MIUI-ROM :-)
Ze bedoelen daarmee de driver uit de Android SDK. Als je met die computer je telefoon hebt geroot met unrevoked, heb je als het goed is die driver ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18

westergas

rikkie_pc

Tikkie offtopic maarjakomtiedan

Toch wel heel erg grappig, gisteren was er iemand met de HTC Sensation dus ik ff kloten met dat ding. Ik had toch zoiets van "meh, is dit nou alles". Al die leuke nieuwe sense dingetjes heb ik natuurlijk al lang op mijn ruim-1-jaar-oude Desire en mijn scherm was (hoewel natuurlijk een stuk kleiner) vele malen mooier en sprekender.

Custom roms FTW :*)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

westergas schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:52:
Tikkie offtopic maarjakomtiedan

Toch wel heel erg grappig, gisteren was er iemand met de HTC Sensation dus ik ff kloten met dat ding. Ik had toch zoiets van "meh, is dit nou alles". Al die leuke nieuwe sense dingetjes heb ik natuurlijk al lang op mijn ruim-1-jaar-oude Desire en mijn scherm was (hoewel natuurlijk een stuk kleiner) vele malen mooier en sprekender.

Custom roms FTW :*)
helemaol geun driedeej klokken jonge...

Maar inderdaad je hebt gelijk. De sensation schijnt tegen te vallen. Heb ook onlangs een Galaxy S2 vastgehad... wat een scherm zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:14
Ik heb vandaag de laatste insertcoin (die in de OP) geinstalleerd op de desire van mn vriendin. Wat een ellende zeg bij elke stap kreeg ik weer problemen... uiteindelijk wel allemaal gelukt.
Ik had een ext3 partitie van ongeveer 1200 mb gemaakt op de nieuwe 16gb kaart vóór de installatie, maar hoe kan ik nu controleren of deze partitie ook daadwerkelijk gebruikt wordt? Intern telefoongeheugen is nog steeds maar iets van 120 mb
En ik zie nergens iets van app2sd? dat zou toch ingebouwd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Aegir2002 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:19:
Ik heb vandaag de laatste insertcoin (die in de OP) geinstalleerd op de desire van mn vriendin. Wat een ellende zeg bij elke stap kreeg ik weer problemen... uiteindelijk wel allemaal gelukt.
Ik had een ext3 partitie van ongeveer 1200 mb gemaakt op de nieuwe 16gb kaart vóór de installatie, maar hoe kan ik nu controleren of deze partitie ook daadwerkelijk gebruikt wordt? Intern telefoongeheugen is nog steeds maar iets van 120 mb
En ik zie nergens iets van app2sd? dat zou toch ingebouwd zijn?
Controleer A2SD via Quick System Info of Titanium Backup.

[ Voor 10% gewijzigd door jelmervos op 03-07-2011 21:44 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
pathfinder2k schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:00:
[...]

helemaol geun driedeej klokken jonge...

Maar inderdaad je hebt gelijk. De sensation schijnt tegen te vallen. Heb ook onlangs een Galaxy S2 vastgehad... wat een scherm zeg.
Ik vind die nieuwe sense ook tegen vallen. Ik hoef niet perse een sense toestel in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avilis
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08 16:32
Had handig geweest indien je tijdens de setup kon kiezen om Sense te activeren of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Kan het nergens terugvinden, maar is het mogelijk om de optie tot schermunlocken aan te passen?
Nu heb je standaard de 'insertcoin' variant door de munt je scherm in te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avilis
Je bedoelt Instellingen -> Weergave -> Lockscreen (Stock Android Lockscreen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:31
Ik gebruik op dit moment een froyo rom met apps2sd. Ik had een behoorlijk aantal apps op mijn AS2D partitie staan.
Nu heb ik mijn telefoon opnieuw geflashed omdat ik tegen wat probleempjes aan liep. Alles ging prima, totdat ik apps2sd weer activeerde. Alle apps die op de AS2D partitie stonden werden weer beschikbaar.

Is het verstandiger om voor het flashen ook de AS2D te wipen, en vervolgens na het flashen zaken te restoren met bijv titanium backup ?
Of is het juist met AS2D mogelijk om apps die daar staan direct weer te kunnen gebruiken na het flashen ?

[ Voor 13% gewijzigd door NoReseth op 04-07-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 14:28
Ik ga mijn desire verkopen en wil hem daarom in originele of bijna originele staat terugbrengen.

situatie nu -> Bravo CM7 r2 hboot en cm7 rom

situatie nieuw -> stock sense rooted rom.

Hoe ga ik dit aanpakken? Moet ik de hboot weer flashen of alleen de stock rom flashen die in de OP lijst met roms staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15
jwakie schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:15:
Ik ga mijn desire verkopen en wil hem daarom in originele of bijna originele staat terugbrengen.

Hoe ga ik dit aanpakken? Moet ik de hboot weer flashen of alleen de stock rom flashen die in de OP lijst met roms staat.
hboot ook denk ik, want stock rom download market spul in de cache, en als die te klein is kunnen 5mb+ downloads niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

jwakie schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:15:

Flash de Bravo Downgrader van AlphaRev.nl
Vervolgens kun je een RUU gebruiken om terug te gaan naar stock.
Downgrade protection, these HBOOTs cannot be overwritten by an OTA or RUU, unless you flash a downgrader HBOOT first.

[ Voor 11% gewijzigd door jelmervos op 04-07-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
maar een stock sense ROOTED rom kan wel, omdat je voor zover ik weet met een ruu/ota je toestel ook weer unroot.

[ Voor 48% gewijzigd door StarC op 04-07-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

StarC schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:00:
maar een stock sense ROOTED rom kan wel, omdat je voor zover ik weet met een ruu/ota je toestel ook weer unroot.
Klopt (ik spreek uit ervaring ;) ) :).

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Als ik die downgrader gebruik en vervolgens met ruu de desire origineel maak, wat gebeurt er dan met de recovery van Amon_RA??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

jwakie schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:03:
Als ik die downgrader gebruik en vervolgens met ruu de desire origineel maak, wat gebeurt er dan met de recovery van Amon_RA??
Recovery gaat terug. Na uitvoeren van RUU ben je helemaal weer stock, dus zoals je hem kocht.

[ Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 05-07-2011 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Tijdens de RUU update geeft hij foutmelding 131 aan. Iets met id wat niet overeenkomt.

Hoe weet ik welke RUU ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

jwakie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 08:58:
Tijdens de RUU update geeft hij foutmelding 131 aan. Iets met id wat niet overeenkomt.

Hoe weet ik welke RUU ik kan gebruiken?
Geen idee, ik heb deze gebruikt voor mijn unbranded Desire:
RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_159811_signed.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Die werkte bij mij niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

jwakie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:38:
[...]

Die werkte bij mij niet :S
Misschien heb je een goldcard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:50
3 dagen geleden eens van oxygen naar MIUI gegaan.
Erg wennen, maar ik ervaar ook een paar dikke + punten.
A. Batterij gaat op één of andere manier een stuk langer mee
B. Het is erg vlot. ( had verwacht dat het wat een bloated en trage rom zou zijn )
C. Erg leuk.... zoveel dingen om mee te spelen, Bijna alles betreft uiterlijk van de OS valt aan te passen zonder moeilijk gedoe.
D. OTA updates inc multi lang ( Volledig in Nederlands na multi lang update )
E. stabiel als de neet. en veel eye candy

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957291

[ Voor 12% gewijzigd door osmosis op 05-07-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ik wil graag mijn toestel unrooten en ik heb een pagina gevonden met "RUU's" maar het zijn er zoveel!
http://shipped-roms.com/i...egory=android&model=Bravo
Welke moet ik nemen? Mijn toestel was unbranded en in NL gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
thefal schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:07:
Ik wil graag mijn toestel unrooten en ik heb een pagina gevonden met "RUU's" maar het zijn er zoveel!
http://shipped-roms.com/i...egory=android&model=Bravo
Welke moet ik nemen? Mijn toestel was unbranded en in NL gekocht.
dus het is een EU versie en een normale HTC rom
RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.1_Radio_32.30.00.28U_4.05.00.11_release_121684.exe

zoals de naam al zegt een unbranded HTC rom en EU lokalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Dacht ik al, ik wilde het even zeker weten, heel erg bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.3_Radio_32.30.00.28U_4.05.00.11_release_121865.exe ( is wat nieuwer, en check altijd MD5 Hash )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
jterpstra schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:52:
3 dagen geleden eens van oxygen naar MIUI gegaan.
Erg wennen, maar ik ervaar ook een paar dikke + punten.
A. Batterij gaat op één of andere manier een stuk langer mee
B. Het is erg vlot. ( had verwacht dat het wat een bloated en trage rom zou zijn )
C. Erg leuk.... zoveel dingen om mee te spelen, Bijna alles betreft uiterlijk van de OS valt aan te passen zonder moeilijk gedoe.
D. OTA updates inc multi lang ( Volledig in Nederlands na multi lang update )
E. stabiel als de neet. en veel eye candy

Werkt deze met een gewone geroote telefoon of zijn er meer voorwaarden? (S-Off, ext 4 of wat anders?) Ik zie dat niet terug in de thread op XDA...

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
S-off is niet verplicht ( zover ik weet ) en je kan de gewone A2SD versie gebruiken.
daarvoor hoef je geen rare fratsen uit te halen , even een full wipe inc davlik in recovery ( niet rebooten daarna ! ) en dan install zip from sd

Edit.

De rom in kwestie A2SD ( ENG )
http://htcfanboys.com/ind...pp=downloads&showfile=176

De multi lang update ( NL )
http://htcfanboys.com/ind...pp=downloads&showfile=179 ( deze flash je dus ook in recovery maar dat doe je pas naar dat je een succesvolle boot hebt gemaakt met de ENG versie )

[ Voor 40% gewijzigd door osmosis op 05-07-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Ik heb geprobeerd te unrooten maar ik krijg foutmelding 140 Bootloader version error :S Ik heb deze geprobeerd:
RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.3_Radio_32.30.00.28U_4.05.00.11_release_121865.exe

Mijn telefoon start nu niet meer op, ook recovery werkt niet meer, ik denk omdat het toestel weer S-on is. Dit ziet er niet al te best uit...

[ Voor 64% gewijzigd door thefal op 05-07-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
heb je een standaard bootloader ?
en heb je htc sync geïnstalleerd ? ( de drivers daarvan zijn nodig )

Haal je batterij eruit, doe het opnieuw erin. power + volume down werkt dat ?

[ Voor 28% gewijzigd door osmosis op 05-07-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
HTC Sync stond al geinstalleerd en dat heb ik voor de zekerheidnnog even bevestigd.
En qua bootloader: er staat het volgende (in het scherm met de 3 skatende androidjes

Bravo unknown ship S-On
HBOOT-0.75.000
Microp-031d
Touch Panel SYNT0101
Radio-4.05.00.11
Mar 5 2010,21:12:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
dus het wil weer booten ? ( iedergeval in Hboot )
kan je vanuit Hboot in recovery komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Ik kan wel in recovery komen ja
CWM-AlphaRev Recovery v2.5.1.8

[ Voor 34% gewijzigd door thefal op 05-07-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
jterpstra schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:19:
S-off is niet verplicht ( zover ik weet ) en je kan de gewone A2SD versie gebruiken.
daarvoor hoef je geen rare fratsen uit te halen , even een full wipe inc davlik in recovery ( niet rebooten daarna ! ) en dan install zip from sd

Edit.

De rom in kwestie A2SD ( ENG )
http://htcfanboys.com/ind...pp=downloads&showfile=176

De multi lang update ( NL )
http://htcfanboys.com/ind...pp=downloads&showfile=179 ( deze flash je dus ook in recovery maar dat doe je pas naar dat je een succesvolle boot hebt gemaakt met de ENG versie )
Hmmm misschien dat ik die ook maar eens ga proberen!
Hoeveel intern geheugen heb je over na installeren?

Ik ben S-Off maar ik heb nog mijn stock H-Boot.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Ik volg het niet helemaal...
Als ik op je eerste link klik kom ik op een post van een forum. Download ik daar AxeBox_Bulkupdate en probeer ik die te openen dan krijg ik de melding dat er geen versie van AxeBox geinstalleerd is. Ga ik zoeken wat een AxeBox is dan kom ik hier op uit:
http://gsmserver.com/shop/gsm/axe_box.php

Klik ik op je 2e link dan lees ik dit
You're trying to install an older version of the OS, which isn't allowed. If you want froyo you can install that directly using a goldcard.

A lot of the guides that people are still using are quite a bit out of date now unfortunately.
Ik heb Gingerbread en ik wil "updaten" naar Froyo en dat gaat dus niet lukken. Lees ik echter hoe je een Golcard moet aanmaken dan lees ik dat je een Windows Mobile toestel nodig hebt?!? Dan kan ik nog beter een nieuwe telefoon kopen! Of mis ik wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
@thefal : voor een downgrade naar Froyo heb je een goldcard nodig, ik wist even niet zo 1,2,3 dat dit een fysiek apparaat was die Axe box, google eens na een andere goldcard methode. zijn er zat van

@madmaus : Ik weet niet meer 100% ( heb al aardig wat apps geinstalleerd ) volgens mij had ik 81MB over
nu nog 60 , maarjah even moven naar SDcard is dat ook weer verholpen :P

[ Voor 33% gewijzigd door osmosis op 05-07-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Overigens werken MIUI roms ook met CM7 HBOOT, zodat je veel meer ruimte over hebt. Zelf vind ik het batterijgebruik nog wel vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net InsertCoin geflashed, werd gewoon gek van de wifi verbinding met Oxygen.
Eerste indruk is dat het hele flashen aardig lang duurt, en nog op 2.3.3 zit. Maar YouTube werkt nu wel veel beter, zonder wifi drop. Kan dit komen omdat ze als base de gelekte rom gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ik krijg met die MIUIrom mn whatsapp niet meer aan de praat. Hij zegt dat ik niet verbonden ben met internet. Met de rest van de apps heb ik echter geen problemen. Wie heeft dit probleem ook gehad en opgelost???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
ja had ik ook met miui, bij cyanogen geen last van gehad van whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MHTC06 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:20:
Ik krijg met die MIUIrom mn whatsapp niet meer aan de praat. Hij zegt dat ik niet verbonden ben met internet. Met de rest van de apps heb ik echter geen problemen. Wie heeft dit probleem ook gehad en opgelost???
Ja ik ook. Op miui draaide hij net nog prima, ik knal er CM7 op en kan niet activeren. Zijn server problemen bij Whatsapp hoorde ik :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteAss schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:39:
Na een tijdje InsertCoin CM7 gebruikt te hebben wilde ik een andere rom proberen.
Gebruik verder AlphaRev dus s-off. Partitie indeling: CM7 r2

Ik probeer nu de Leedroid rom te gebruiken. Dit wil echter niet lukken.

Aangezien ik S-off heb wilde ik voor de data++ versie gaan.
in het LeeDrOiD topic op XDA kwam ik het volgende tegen:

[...]

1 Voor mijn vorige rom al gebeurt
2 PB99IMG_oxygenr2 geflashed
3 Alignment patch gedaan
4 Wipe gedaan
5 Flash lijkt goet te gaan.

bij reboot kom ik niet verder dan het "why so serious" screen. Ook bij de 1e keer starten komt er normaal toch een ander scherm. Na 30 min nog niets.

Hierna verschillende partitie indelingen geprobeert en ook de A2SD versie alles met hetzelfde resultaat.
Nu maar weer InsertCoin terug gezet. Werkt wel weer gewoon.

Wat doe ik verkeert.
Zelfde probleem hier, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avilis
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:44:
Zo net InsertCoin geflashed, werd gewoon gek van de wifi verbinding met Oxygen.
Eerste indruk is dat het hele flashen aardig lang duurt, en nog op 2.3.3 zit. Maar YouTube werkt nu wel veel beter, zonder wifi drop. Kan dit komen omdat ze als base de gelekte rom gebruikt?
Wat bedoel je met aardig lang? Bij mij duurt het maar enkele minuten en klaar. Wifi werkt inderdaad aardig, dropt nooit en gaat ook vlot bij het downloaden, youtube gaat hier ook wel als een trein. Heb nog geen problemen ontdekt in die Insertcoin stable release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avilis schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:45:
[...]

Wat bedoel je met aardig lang? Bij mij duurt het maar enkele minuten en klaar. Wifi werkt inderdaad aardig, dropt nooit en gaat ook vlot bij het downloaden, youtube gaat hier ook wel als een trein. Heb nog geen problemen ontdekt in die Insertcoin stable release.
Bij het flashen duurt het zeker langer als men vergelijkt met een aosp rom, zoals Oxygen.
Misschien door al dat Sense gedoe.
Verder vind ik na uurtje spelen met Insertcoin dat het toch beetje traag is.
Zit nu al op RCmixHD, lekker snel, stabiele verbinding met draadloos, browser werkt voor mijn gevoel veel sneller, alleen jammer dat er maar zo 168 mb vrij staat vergelijkt met Oxygen had ik zo 280 mb.

Nog iemand hier die LeeDroid draait? Ik krijg maar niet geïnstalleerd, het blijft hangen bij Joker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
DennusB schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:17:
[...]

Ja ik ook. Op miui draaide hij net nog prima, ik knal er CM7 op en kan niet activeren. Zijn server problemen bij Whatsapp hoorde ik :(
Had ik een paar dagen geleden ook, gewoon over een paar uur weer proberen.

@insertcoin. Dit flashen duurt idd wat langer omdat er ook nog wat naar je sd wordt geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Cyleo schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:31:
[...]

Had ik een paar dagen geleden ook, gewoon over een paar uur weer proberen.

@insertcoin. Dit flashen duurt idd wat langer omdat er ook nog wat naar je sd wordt geschreven.
Hij doet het ineens weer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Wat het unrooten betreft: ik heb deze guide gebruikt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768256

Ging heel makkelijk en deze werkte ook daadwerkelijk itt tot de guide die in de startpost staat. Misschien even de startpost updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die MIUI rom er ook opgezet, was iets te enthousiast met het terugzetten van de NAND backup en ben weer terug :)
Nog een keer dan maar.
Het zag er wel flitsend uit iig.

omg, wat is ie snel, en hij doet voor geen meter onder voor de Iphone van het vrouwtje, met alle vrijheden die ik wel heb :9

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

thefal schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 01:10:
Wat het unrooten betreft: ik heb deze guide gebruikt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768256

Ging heel makkelijk en deze werkte ook daadwerkelijk itt tot de guide die in de startpost staat. Misschien even de startpost updaten?
Die heb ik ook gebruikt om mijn telefoon weer terug naar stock te krijgen, werkt inderdaad als een trein! :)
Natuurlijk was terug naar stock alleen om 'm weer aan de praat te krijgen, nu draait hij weer vrolijk CM7. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Ghost Dog op 06-07-2011 03:17 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 02:35:
Ik heb die MIUI rom er ook opgezet, was iets te enthousiast met het terugzetten van de NAND backup en ben weer terug :)
Nog een keer dan maar.
Het zag er wel flitsend uit iig.

omg, wat is ie snel, en hij doet voor geen meter onder voor de Iphone van het vrouwtje, met alle vrijheden die ik wel heb :9
Ik heb gisteren ook even Miui erop gehad,
Alleen had ik problemen met A2SD+, de apps werden niet op de ext3 partitie gezet. Dus ik heb hem ingewisseld voor Leedroid gingerbread.

Wat me wel opviel met die MIUI is dat er geen APP drawer is?
Of heb ik er overheen gekeken?
Verder zag het er wel mooi uit!

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

madmaus schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:56:
[...]

Hoe start je dan überhaupt een app op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
jelmervos schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:13:
[...]

Hoe start je dan überhaupt een app op?
Ze kwamen allemaal op het homescreen.
Verwijderen van homescreen (dmv slepen in prullenbakje) is gelijk deinstalleren van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

madmaus schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:15:
[...]

Ze kwamen allemaal op het homescreen.
Verwijderen van homescreen (dmv slepen in prullenbakje) is gelijk deinstalleren van de app.
Ah, klinkt een beetje als iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
het was grappig die MIUI. Ga nu toch weer terug naar InsertCoin. Na het terugzetten van mn NAND (zonder ext) bleken echter een hoop zaken niet te werken. Blijkbaar zet die IC-ROM een hoop Google-apps op de SD-card. Nu maar proberen een oudere NAND (met ext) terug te zetten. Anders gewoon een hele frisse start met IC door te wipen en te flashen. Hoop dat er snel een nieuwe versie van uit komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
madmaus schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:56:
[...]

Ik heb gisteren ook even Miui erop gehad,
Alleen had ik problemen met A2SD+, de apps werden niet op de ext3 partitie gezet. Dus ik heb hem ingewisseld voor Leedroid gingerbread.

Verder zag het er wel mooi uit!
Klopt, daarom gebruik ik als ik weer MIUI heb draaien altijd launcher pro icm MIUI. Wil perfect, en zonder appdrawer vind ik bijzonder irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, iets te enthousiast over MUIU.
de indeling week wel heel erg af van wat ik gewend was.
Erg veel zoekwerk, hij zag er wel heel kewl uit though.
voorlopig nog maar weer terug naar GV 2.7
Wel leuk om weer eens een avond/nachtje bezig te zijn met prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 15:16

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Ik ben zojuist begonnen met het Rooten van mijn HTC Desire via Unrevoked.

Nadat de telefoon de eerste reboot krijgt hoort hij zelf door te lopen. Maar hij blijft staan in een soort gelijk scherm als dit:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_jgGywM4bpS4/TcKnbgNinXI/AAAAAAAABg0/s5Y4yd1jIN0/DSC04526.JPG

Maar mijn "S=ON"

bravo pvt1 ship s-on

Hierdoor loopt hij niet door en na het kiezen van reboot ben ik weer terug bij af. Iemand tips?

Thx

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
s=on betekent niet dat je root mislukt is. het s-off maken van je toetsel is een ander proces (zie alpharev.nl).

Waar jij nu tegenaan gelopen ben weet ik niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Hij werkt trouwens gewoon weer prima na een reboot.... maar nu nog rooten....

Ik zoek nog even op alpharev.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Ik weet niet precies waarom je root wil, maar s-off is niet altijd nodig. Het kan ook niet veel kwaad, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Ik wil alleen Apps to SD. Voor alle apps.... meer niet. Vind de huidige rom prima. Maar t is wat lastig met de bekende bomen en het bos. Er staat zoveel, nu ben ik met de tutorial begonnen van t.net. Maar na de reboot van Unrevoked loopt hij niet automatisch door. Hij blijft op het scherm staan (Zie vorige post).

Moet ik hier dan nog handelingen in verrichten?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Ik heb staan in Unrevoked na de reboot:

Waiting for bootloader; make sure the driver is installed!

en op de HTC Desire:
De keuze:
Fastboot
Recovery
Clear Storage
Simlock

Daarboven staat: HBOOT USB PLUG

---

Na de keuze Fastboot heb ik
BOOTLOADER
REBOOT
REBOOT DOWNLOADER
POWER DOWN

[ Voor 17% gewijzigd door DukeN op 07-07-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het uitproberen van diverse roms (MIUI, Oxygen, CM7) ben ik uiteindelijk weer bij een stock sense rom teruggekomen (zie startpost). Dat bevalt toch het beste.

Maar nu valt het mij op dat ik de oude versie van Android Market heb. Iemand enig idee hoe ik deze kan updaten naar de nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

De hboot drivers waren nog niet geinstalleed.... stom 8)7
Nu loop hij netjes door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:32:
Na het uitproberen van diverse roms (MIUI, Oxygen, CM7) ben ik uiteindelijk weer bij een stock sense rom teruggekomen (zie startpost). Dat bevalt toch het beste.

Maar nu valt het mij op dat ik de oude versie van Android Market heb. Iemand enig idee hoe ik deze kan updaten naar de nieuwe versie?
Probeer de cache van de market eens te wissen (via settings > applications > manage applications), bij mij deed dat em het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Draai nu toch al een stevige drie weken zonder problemen RCMix 2.1 + 3.0 add-ons... eens kijken wanneer het toch echt gaat vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyr0wl schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:54:
[...]

Probeer de cache van de market eens te wissen (via settings > applications > manage applications), bij mij deed dat em het.
Dat werkte niet. Ik heb via de settings alle updates verwijderd. Toen werkte het wel. Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ik gebruik Oxygen al sinds een lange tijd en ben erg tevreden. Nu gebruik ik op het moment 2.1.4 (GB) en wil ik updaten naar 2.1.6 Enig idee of ik daarna ook weer de dalvik-cache2SD moet flashen?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

lekzzz schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:34:
Ik gebruik Oxygen al sinds een lange tijd en ben erg tevreden. Nu gebruik ik op het moment 2.1.4 (GB) en wil ik updaten naar 2.1.6 Enig idee of ik daarna ook weer de dalvik-cache2SD moet flashen?
Ja, wat je ook kan doen is het script voor het flashen al toe te voegen aan de ROM. Zo flash je alles in 1 keer.

Overigens werkt Oxygen 2.1.6 hier echt perfect. Ben super blij met deze ROM!

[ Voor 8% gewijzigd door jelmervos op 08-07-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
jelmervos schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:44:
[...]

Ja, wat je ook kan doen is het script voor het flashen al toe te voegen aan de ROM. Zo flash je alles in 1 keer.

Overigens werkt Oxygen 2.1.6 hier echt perfect. Ben super blij met deze ROM!
Heb hem ook draaien en heb het gevoel dat hij sneller is dan de voorgaande (of het is iets wat ik graag wil :p)

Is het lastig om het script van te voren al toe te voegen? Op zich vind het niet zo erg om hem erna nog een keer te flashen, duurt alleen iets langer. Ik gebruik ook nog desire-enable-adblock die zou er dan ook in kunnen neem ik aan.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

lekzzz schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:04:
[...]

Heb hem ook draaien en heb het gevoel dat hij sneller is dan de voorgaande (of het is iets wat ik graag wil :p)

Is het lastig om het script van te voren al toe te voegen? Op zich vind het niet zo erg om hem erna nog een keer te flashen, duurt alleen iets langer. Ik gebruik ook nog desire-enable-adblock die zou er dan ook in kunnen neem ik aan.
Toen ik nog dalvik-cache2SD script gebruikte was het gewoon een vervanger van het A2SD script in init.d. Deze kun je dus voor het flashen overschrijven via Winrar (ROM zip niet uitpakken, maar file gewoon direct toevoegen via Winrar). Ik maak sowieso wat aanpassingen voor het flashen (bepaalde apk's verwijderen, bootanimation.zip toevoegen, enz).

Inmiddels gebruik ik de Oxygen HBOOT (r2), geen dalvik-cache2SD meer nodig dus, gebruik nog wel de standaard A2SD (dus apps op ext partitie).

[ Voor 8% gewijzigd door jelmervos op 08-07-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
jelmervos schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:23:
[...]

Toen ik nog dalvik-cache2SD script gebruikte was het gewoon een vervanger van het A2SD script in init.d. Deze kun je dus voor het flashen overschrijven via Winrar (ROM zip niet uitpakken, maar file gewoon direct toevoegen via Winrar). Ik maak sowieso wat aanpassingen voor het flashen (bepaalde apk's verwijderen, bootanimation.zip toevoegen, enz).

Inmiddels gebruik ik de Oxygen HBOOT (r2), geen dalvik-cache2SD meer nodig dus, gebruik nog wel de standaard A2SD (dus apps op ext partitie).
Zal ik eens kijken voor een programma voor op m'n iMac. Lijkt me ook wel leuk om een andere bootanimation te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
jelmervos schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:23:
[...]

Ik pas zelf ook altijd een Rom zip aan door Rosie + allerlei onnodige apk's te verwijderen, als ook vervangen van bootanimation. Heb wel de ervaring dat het mbv 7zip 100% goed gaat, maar mbv WinRAR kwam ik zo nu en dan een issue tegen dat de zip niet te flashen was. Enfin...mijn tip is dus gebruik 7zip voor aanpassen van een Rom zip.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 08-07-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd om mijn HTC Desire te rooten, ik heb alle stappen gevolgd en het leek goed te gaan.
Totdat 'ie opnieuw opgestart werd... Daar geeft hij aan "communications with phone unexpectedly interrupted". Ik heb ook "vragen" weggevinkt maar hij blijft het doen...
Kan iemand mij helpen, alsjeblieft? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:18:
Ik heb geprobeerd om mijn HTC Desire te rooten, ik heb alle stappen gevolgd en het leek goed te gaan.
Totdat 'ie opnieuw opgestart werd... Daar geeft hij aan "communications with phone unexpectedly interrupted". Ik heb ook "vragen" weggevinkt maar hij blijft het doen...
Kan iemand mij helpen, alsjeblieft? ;(
Van XDA-forum: (http://forum.xda-develope...read.php?t=725744&page=11)

Everyone who is having the communication error, just make sure you remove the HTC drivers on your PC that came with the phone. You also want to make sure you remove HTC Sync. Once you do both, you'll be able to finish up in less than 5 minutes. Even tho the unrEVOked team said that they're working on the issue, this is all that is needed.

Misschien helpt dit... En als dit niet helpt zou ik dat forum maar eens uitpluizen. Er staat een hoop nuttige info over jouw probleem...

EDIT: Uit de OP (openingspost van dit forum)

Ik krijg de melding “Communications with phone unexpectedly interrupted". En nu?
Zet een vinkje bij USB-foutopsporing (menu>Toepassingen>Ontwikkeling>USB-foutopsporing) en "Charge only" als je hem aan de USB kabel hangt.

[ Voor 17% gewijzigd door MetalManic op 08-07-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Misschien kan iemand me het hier uitleggen maar ik snap het niet.

Ik zit nu standaard op Leedroid (pas overgegaan naar Leedroid Gingerbread). Deze ROM werkt uitstekend, maar ik weet niet of ik wel al die sense spullen nodig heb. Ik gebruik LauncherPRO dus alle widgets kan ik toch niet gebruiken. Een kale ROM zou ook sneller moeten werken.

Maar welke ROM ik ook flash:

Oxygen
MIUIXJ
Gingervillain

Ik loop elke keer tegen het punt aan dat ik (veel) minder intern geheugen over hou als ik alle apps restore.
Het lijkt erop dat er een ander A2SD script gebruikt wordt.
Nu is er wel een makkelijke oplossing => andere HBoot installeren. Maar als Leedroid het kan waarom kunnen andere ROM makers het niet.
Of zie ik iets over het hoofd soms?

[ Voor 3% gewijzigd door madmaus op 08-07-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 13:23
Ik draai nu (nog steeds) Miui, maar kom tegen het probleem aan dat ik te weinig geheugen heb voor applicaties. Kan ik nu gewoon een ext3-partitie maken (eerst backup) en werkt de A2SD+ dan? Of zal ik zelf bijvoorbeeld Darktremor's A2SD moeten flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:50
Ben weer overgegaan op Cyanogenmod. Heb nu V7.1-RC1 draaien. Vooralsnog lijkt alles goed te werken. Snelheid is erg goed. Met de radio 5.17.05.23 had ik problemen, de accu leek echt letterlijk mijn stroom leeg te zuigen. Heb zojuist weer .08 gelashed en de phone is nu aan het opladen. Ben erg benieuwd naar het resultaat. Had al tijdje het gevoel (met meerdere ROMS) dat de .23 versie niet echt accu vriendelijk is.

Meer mensen die schipperen tussen de .23 en de .08 radio?
Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Sleehond schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:40:

Meer mensen die schipperen tussen de .23 en de .08 radio?
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik gebruik zelf 5.17.05.08 en deze werkt prima. Bereik is goed en ook de drain valt erg mee (3-7mah met scherm uit en alle sync/google talk aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:50

TTZ

Ik heb mn Desire geroot (Amon Ra) en Oxygen erop (laatste versies). Alles geinstalleerd etc maar kom er net achter dat ik bij het maken van de ext2 partitie in Amon Ra ben vergeten daarna de optie "ext2 to ext3" te selecteren.

Kan ik dat nu nog doen zonder alles weer opnieuw te hoeven instellen / installeren etc? En hoe?
Gewoon alle inhoud van SD kaart backupen op pc, in Amon Ra ext2 to ext3 kiezen en vervolgens data sd kaart weer terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
TTZ schreef op zondag 10 juli 2011 @ 01:14:
Ik heb mn Desire geroot (Amon Ra) en Oxygen erop (laatste versies). Alles geinstalleerd etc maar kom er net achter dat ik bij het maken van de ext2 partitie in Amon Ra ben vergeten daarna de optie "ext2 to ext3" te selecteren.

Kan ik dat nu nog doen zonder alles weer opnieuw te hoeven instellen / installeren etc? En hoe?
Gewoon alle inhoud van SD kaart backupen op pc, in Amon Ra ext2 to ext3 kiezen en vervolgens data sd kaart weer terugzetten?
Wat bedoel je precies met alles? Je apps die je al geinstalleerd hebt? Of dat je je stick opnieuw moet formateren? Want dat hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ

TTZ

Cyleo schreef op zondag 10 juli 2011 @ 02:33:
[...]

Wat bedoel je precies met alles? Je apps die je al geinstalleerd hebt? Of dat je je stick opnieuw moet formateren? Want dat hoeft niet.
Ik wil mn toestel zo hebben als het nu is, maar dan met een ext3 partitie ipv ext2. Hoe doe ik dat het handigst? Ik zie ook ext3-> ext4 staan in Amon Ra of is dat niet nodig?

Is ext3 uberhaubt nodig? Het werkt nu ook allemaal op ext2...

[ Voor 7% gewijzigd door TTZ op 10-07-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 09:48
madmaus schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:45:
Misschien kan iemand me het hier uitleggen maar ik snap het niet.

Ik zit nu standaard op Leedroid (pas overgegaan naar Leedroid Gingerbread). Deze ROM werkt uitstekend, maar ik weet niet of ik wel al die sense spullen nodig heb. Ik gebruik LauncherPRO dus alle widgets kan ik toch niet gebruiken. Een kale ROM zou ook sneller moeten werken.

Maar welke ROM ik ook flash:

Oxygen
MIUIXJ
Gingervillain

Ik loop elke keer tegen het punt aan dat ik (veel) minder intern geheugen over hou als ik alle apps restore.
Het lijkt erop dat er een ander A2SD script gebruikt wordt.
Nu is er wel een makkelijke oplossing => andere HBoot installeren. Maar als Leedroid het kan waarom kunnen andere ROM makers het niet.
Of zie ik iets over het hoofd soms?
Bij Oxygen en Gingervillain moet je a2sd+ activeren. Bij Oxygen moet je dit flashen:

http://forum.xda-develope...p?p=11688173&postcount=65

En bij Gingervillain moet je een terminal app openen en dan de volgende commando's typen:

su
a2sd cachesd

Reboot en de dalvik wordt naar de sd verplaatst.

Bij MIUIXJ de volgende commando's:

su
a2sd zipalign
a2sd cachesd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ik heb de MIUI-Rom er weer op gezet (de MIUIXJ) Nu zag ik op XJ zn site op htcfanboys ook bestanden om het lockscreen te wijzigen en een MIUIXJ music-app. Ze staan daar in de file-lijst als RAR-bestanden. Ik heb die bestanden in mn root gezet. Hoe krijg ik ze nu aan het werk? Ik dacht ik flash ze, maar ja, omdat het RAR is en geen ZIP gaat dat niet. Als ik de RAR bestanden wil uitpakken schijnt er niets te gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:49

radial

Watch out

@MHTC06 zoek op je Desire of MIUI CM Updater aanwezig is, daar staat een tab themes.

Je kan de settings daar ook aanpassen, moet je even kijken en zoeken op MIUI CM Updater op page 1:

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
radial schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:00:
@MHTC06 zoek op je Desire of MIUI CM Updater aanwezig is, daar staat een tab themes.

Je kan de settings daar ook aanpassen, moet je even kijken en zoeken op MIUI CM Updater op page 1:
Die updater heb ik wel gebruikt voor het updaten van de languagepack, dat werkte goed. Ook met behulp van het forum kom ik er echter niet uit hoe om te gaan met de music-app en de lockscreen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:49

radial

Watch out

Miui CM updater -> Configuration -> Theme update settings -> Manage Theme Servers, hier een nieuwe themeserver aanmaken met url: http://www.htcfanboys.com/MIUIXJ/ota/miuixj_lock.json

Daarna even updaten en je kan de lockscreens kiezen waaronder die jij wilt hebben.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
radial schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:34:
Miui CM updater -> Configuration -> Theme update settings -> Manage Theme Servers, hier een nieuwe themeserver aanmaken met url: http://www.htcfanboys.com/MIUIXJ/ota/miuixj_lock.json

Daarna even updaten en je kan de lockscreens kiezen waaronder die jij wilt hebben.
Thnx! Ik had die regel er al in gezet. Op de een of andere rare manier was ik alleen ".json" ook neer te zetten. Nu werkt het!! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:13
Vloeken in de kerk natuurlijk, maar ik ben weer terug naar mijn (nandroid backup) originele ROM met root... Ik had met Insertcoin 1.0.8 toch teveel dingen waar ik me aan ergerde (wegvallende WiFi, Exchange niet meer werkend, contacten app die vast bleef lopen) en ik heb het idee dat mijn originele ROM behoorlijk sneller reageert....

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
RedNas74 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 08:47:
[...]

Bij Oxygen en Gingervillain moet je a2sd+ activeren. Bij Oxygen moet je dit flashen:

http://forum.xda-develope...p?p=11688173&postcount=65

En bij Gingervillain moet je een terminal app openen en dan de volgende commando's typen:

su
a2sd cachesd

Reboot en de dalvik wordt naar de sd verplaatst.

Bij MIUIXJ de volgende commando's:

su
a2sd zipalign
a2sd cachesd
Als ik dit invoer krijg ik de foutmelding dat darktremor a2sd niet geladen is.
Ik kan de code A2sd reinstall typen dan werkt het wel.
Maar jou codes werken nog niet. Dus ik loop weer tegenaan dat mijn geheugen minder is dan bij leedroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 09:48
madmaus schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:57:
[...]

Als ik dit invoer krijg ik de foutmelding dat darktremor a2sd niet geladen is.
Ik kan de code A2sd reinstall typen dan werkt het wel.
Maar jou codes werken nog niet. Dus ik loop weer tegenaan dat mijn geheugen minder is dan bij leedroid.
Ik neem aan dat je MIUIXJ probeert. Helaas gebruik ik die rom niet. Bij Oxygen en Ginger Villain werkt het iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gingerbread update nu dan toch eindelijk alsnog?

nieuws: Gingerbread-update HTC Desire zal eind juli verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
RedNas74 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 07:57:
[...]

Ik neem aan dat je MIUIXJ probeert. Helaas gebruik ik die rom niet. Bij Oxygen en Ginger Villain werkt het iig wel.
Ja dat is inderdaad bij MIUIXJ.
Ik zit nu nog met alle tevredenheid bij Leedroid 3.0.8.
Wellicht probeer ik Oxygen nog eens een keertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ

TTZ

TTZ schreef op zondag 10 juli 2011 @ 03:09:
[...]

Ik wil mn toestel zo hebben als het nu is, maar dan met een ext3 partitie ipv ext2. Hoe doe ik dat het handigst? Ik zie ook ext3-> ext4 staan in Amon Ra of is dat niet nodig?

Niemand? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
  • Laatst online: 10-09 07:18
heeft iemand ook het probleem gehad met een AOSP roms dat USB overdracht niet goed werkend kreeg

ik heb namelijk Cyanogenrom geprobeerd en als je bijvoorbeeld een foto maakt en vervolgens de telefoon op de pc aansluit dat ik die foto dan niet onder /DCIM/Camera kan vinden en als er een bestand staat dan zegt windows dat ie beschadigd. of staat er helemaal niet
en bepaalde folders laat hij niet zien via windows explorer, terwijl ze via root explorer er wel zijn(geen hidden) of het sd-kaartje uit de telefoon haal en in de pc stop
en ook dat snelheid zeer traag is 300 a 700 kb/s tewijl dit met een Sense rom 4 a 5 mb is en bovenstaand probleem niet voor komt.

ik heb zelf als lopen zoeken om een oplossing in de eeste instantie dacht ik een usb brick

[ Voor 3% gewijzigd door stefanxxx511 op 11-07-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 19:17
TTZ schreef op zondag 10 juli 2011 @ 03:09:

Ext3 is alleen nodig als jij een ROM wilt gebruiken die dat vereist. Je zegt dat alles nu goed werkt bij ext2, dus waarom zou je dan naar ext3 converteren? Je kunt in Amon_RA inderdaad converteren naar ext3 of zelfs naar ext4 (ext4 wordt niet veel gebruikt, persoonlijk zou ik dat niet doen).
Als je huidige configuratie goed werkt, zou ik niet gaan rommelen om je ext partitie naar ext3 te krijgen, dan moet je weer al je apps terugzetten. Maar het is een vrije wereld en ik weet het, "if it ain't broken, try to tweak it" ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
janvanduschoten schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:14:
[...]

Ext3 is alleen nodig als jij een ROM wilt gebruiken die dat vereist. Je zegt dat alles nu goed werkt bij ext2, dus waarom zou je dan naar ext3 converteren? Je kunt in Amon_RA inderdaad converteren naar ext3 of zelfs naar ext4 (ext4 wordt niet veel gebruikt, persoonlijk zou ik dat niet doen).
Ik heb tot nu toe eigenlijk nooit zo goed begrepen wat nu de verschillen (voor/nadelen) zijn tussen etx3 en ext4. Jij toevallig een duidelijk beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:56
Ik heb nu een aantal roms geprobeerd (MIUI, CM7, Defrost, Gingervillian, Oxygen), maar ik kan nog steeds niet een ROM vinden die écht stock is. Dus eigenlijk een Gingerbread (of Froyo) rom zoals hij op de google telefoons draait. Iemand een voorbeeld?
Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.