[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.568 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
janvanduschoten schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:05:
Ik heb mijn originele kaartje ook vrij vlot verwisseld voor een 16 GB kaartje toen ik hem kreeg. Gewoon toestel uitgezet, kaartje gewisseld en in recovery een ext partitie aangemaakt (Amon_RA). Daarna heb ik via USB mijn mapjes met muziek, titanium backup & foto's er op gezet, USB weer uit en toestel gereboot. Apps weer uit de market gehaald, data teruggezet met titanium en dat was het wel.
Niets gedaan met Nandroid oid, is niet nodig. Hoe dat gaat met een ROM die ook data oid op de sd kaart zet weet ik niet, maar met apps2sd was het geen probleem.
Ik heb het zojuist nog een keer geprobeerd maar ook nog eens met een andere 16gb kaartje. Beide geen succes. Blijft wederom hangen in het witte HTC bootscherm. Naar mijn weten slaat Oxygen geen gegevens op de microSd op.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:38
Cubic X schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:21:
Ik draai nu ook een tijdje CM7, maar heb een ontzettend vervelend probleem. Ik heb 2 Gmail account ingesteld en een Exchange e-mail account, op de stock rom (niet geroot) kreeg ik ALTIJD een signaal en een enveloppe boven in de notifications bar. Nu was het al een week stil en heb ik nooit die 'e-mail enveloppe' in beeld zien staan...ik vertrouwde het niet en deed dus een handmatige check: 24 e-mails 'gemist'...opzich waren het geen belangrijke e-mails dus heel erg was het niet. Wat ik erger vond is dat ik handmatig moest syncen voordat ik ze kon lezen en ik dus geen meldingen krijg bij nieuwe e-mail.

Uiteraard heb ik synchronisatie aangezet voor alle accounts (zowel Push als om de 10 minuten synchroniseren geprobeerd), maar ik ontvang geen meldingen bij nieuwe e-mails. Caches allemaal ook leeggegooid en alles opnieuw weer ingesteld: geen resultaat. Ligt dit aan CM7? Want alleen hierom zou ik weer willen unrooten en terug naar stock rom met Sense...
Heb je de mailapplicaties wel op het intern geheugen van de telefoon staan? Ik ondervond ook problemen toen ik het naar SD had gekopieerd.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:29
Wil binnenkort mijn SD-kaart upgraden (van 4 GB class 4 naar 32 GB class 10)

Nu heeft mijn SD-kaart de volgende indeling:
3 GB Fat 32 alligned - 95% vol met data
1 GB Ext4 alligned - 60% vol met data (A2SD)

Kent iemand een goede manier om 1 op 1 de data over te zetten zodat mijn telefoon het 32 GB kaartje accepteerd zonder dat ik een herinstallatie moet doen van mijn rom? Ik vraag me met name af of het verschuiven van de EXT partitie problemen gaat opleveren. Ik heb n.l. geen idee of android clusters telt o.i.d.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Terror schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:45:
Wil binnenkort mijn SD-kaart upgraden (van 4 GB class 4 naar 32 GB class 10)

Nu heeft mijn SD-kaart de volgende indeling:
3 GB Fat 32 alligned - 95% vol met data
1 GB Ext4 alligned - 60% vol met data (A2SD)

Kent iemand een goede manier om 1 op 1 de data over te zetten zodat mijn telefoon het 32 GB kaartje accepteerd zonder dat ik een herinstallatie moet doen van mijn rom? Ik vraag me met name af of het verschuiven van de EXT partitie problemen gaat opleveren. Ik heb n.l. geen idee of android clusters telt o.i.d.
Heb je mijn posts gelezen over het veranderen van 4gb naar 16gb? Staat voldoende in dit en het vorige topic hoe je het kan doen.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 11:12
Vozze schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:17:
[...]

Heb je de mailapplicaties wel op het intern geheugen van de telefoon staan? Ik ondervond ook problemen toen ik het naar SD had gekopieerd.
Jup, staan op het interne geheugen. Ga van het weekend GingerVillain of Oxygen maar eens flashen, heb toch een aantal problemen met CM7 om een of andere reden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Ik heb momenteel al mijn contacts gelinked aan facebook accounts, is er ook een mogelijkheid om dat op te slaan? Dus wanneer ik mn telefoon flash met een nieuwe custom ROM, dat ik m'n contacten inclusief gelinkte accounts terug kan krijgen?

[ Voor 5% gewijzigd door Ary op 24-06-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:00
Ary schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:22:
Ik heb momenteel al mijn contacts gelinked aan facebook accounts, is er ook een mogelijkheid om dat op te slaan? Dus wanneer ik mn telefoon flash met een nieuwe custom ROM, dat ik m'n contacten inclusief gelinkte accounts terug kan krijgen?
MIUI kan dit wel, maar ik weet niet welke custom rom jij wilt flashen.
CM7/Stock roms kunnen dit niet, maar Sense en MIUI roms wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

lekzzz schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:08:
[...]

Ik heb het zojuist nog een keer geprobeerd maar ook nog eens met een andere 16gb kaartje. Beide geen succes. Blijft wederom hangen in het witte HTC bootscherm. Naar mijn weten slaat Oxygen geen gegevens op de microSd op.
Als je een sd-ext partitie hebt worden nieuw geïnstalleerde apps volgens mij wel op de sd-ext partitie geplaatst, bij mij staan er in elk geval heel wat op zonder dat ik die er expliciet op heb geplaatst. Ik draai Oxygen 2.1.4 en ben gister van 8GB (class 6) naar 16GB (class 10) verhuisd. Na partitioneren en formatteren van de FAT32 en EXT(4) partitie heb ik onder Windows de inhoud van de FAT-partitie gekopieerd en onder Linux de inhoud van de EXT partitie (via "cp -dR", dus recursief en rechten behouden). Geen problemen ondervonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
jeroen__online schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:01:
[...]

Als je een sd-ext partitie hebt worden nieuw geïnstalleerde apps volgens mij wel op de sd-ext partitie geplaatst, bij mij staan er in elk geval heel wat op zonder dat ik die er expliciet op heb geplaatst. Ik draai Oxygen 2.1.4 en ben gister van 8GB (class 6) naar 16GB (class 10) verhuisd. Na partitioneren en formatteren van de FAT32 en EXT(4) partitie heb ik onder Windows de inhoud van de FAT-partitie gekopieerd en onder Linux de inhoud van de EXT partitie (via "cp -dR", dus recursief en rechten behouden). Geen problemen ondervonden :)
Ik heb op mijn iMac gewoon de bestanden gekopieerd, zal zich daar dan het probleem in bevinden. Ik draai ook Oxygen 2.1.4. Volgens mij als ik een synchronisatie programma gebruik dan ziet hij meer files dan als ik kopieer. Ik kom er nog op terug.

Edit: Ik heb net m'n 16gb kaartje bekeken en mijn iMac geeft aan dat de 16gb kaart FAT16 is geformatteerd en niet 32. Dat is wel vreemd omdat in Recovery aangegeven wordt dat het FAT32 is? Hij geeft ook aan dat m'n huidige 8gb HFS+ geformatteerd is. Vreemd want die heb ik op dezelfde wijze geformatteerd.

Blijkt dat het eraan ligt dat hij eerst naar m'n iMac gekopieerd wordt. Ik heb nu een andere manier gekozen, van 8gb naar 16gb synchroniseren. Ben benieuwd. Geeft overigens wel aan dat beide kaartjes FAT16 geformatteerd zijn, vreemd.

[ Voor 22% gewijzigd door lekzzz op 24-06-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

StarC schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:41:
[...]

MIUI kan dit wel, maar ik weet niet welke custom rom jij wilt flashen.
CM7/Stock roms kunnen dit niet, maar Sense en MIUI roms wel.
Ah, okay, duidelijk. Wilde eigenlijk iets zonder Sense proberen, dacht zelf aan Oxygen of CM7. In ieder geval iets met 2.3.4.

Mijn probleem met mn Desire nu is dat ik enerzijds te weinig ruimte heb voor apps en dat mn batterij te snel leeg gaat. Ik begrijp dat je met een ext partitie je dus meer ruimte vrij kan maken voor apps2sd(+)? En voor de + is S-OFF nodig of niet?

Hoe zit het met batterijduur met de custom roms? Is jullie ervaring dat de telefoon langer meegaat na het flashen van een custom rom zonder alle Sense meuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
jeroen__online schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:01:
[...]

Goed ik heb het nogmaals via de iMac geprobeerd maar nu via synchronisatie. Ik denk toch dat ik een manier moet vinden of ik de ext en de ext3 kan zien op m'n iMac. Ik ben van mening dat alleen het kopieren niet voldoende is. Iemand een idee voor een programma die ik hiervoor kan gebruiken?

Ik heb eventueel ook een pc met XP waarop ik het kan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door lekzzz op 24-06-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 10:41

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ary schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:45:
Hoe zit het met batterijduur met de custom roms? Is jullie ervaring dat de telefoon langer meegaat na het flashen van een custom rom zonder alle Sense meuk?
Absoluut.
Ik heb nu CM7, en mijn accu gaat nu in stand-by ongeveer 1%/hr achteruit, terwijl dat met Sense zo'n 1,7% was.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 11:13

pathfinder2k

is hier...

Ghost Dog schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 03:26:
[...]

Absoluut.
Ik heb nu CM7, en mijn accu gaat nu in stand-by ongeveer 1%/hr achteruit, terwijl dat met Sense zo'n 1,7% was.
Ik doe toch iets fout... 11 uur... één batterij en dan stap ik over op m'n tweede die altijd opgeladen in m'n dock ligt. Geen grote verschillen tussen roms... zit dus elke dag te swappen...

[ Voor 12% gewijzigd door pathfinder2k op 25-06-2011 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
pathfinder2k schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 03:56:
[...]

Ik doe toch iets fout... 11 uur... één batterij en dan stap ik over op m'n tweede die altijd opgeladen in m'n dock ligt. Geen grote verschillen tussen roms... zit dus elke dag te swappen...
Maar heb je hem dan ook 11 uur liggen in standby? Ik gebruik nu GV in combinatie met Eviollet kernel en dan gebruikt hij ook niet zoveel, 's nachts heb ik mbv setcpu de kloksnelheid naar 245 Mhz gezet. In flightmodus is meer dan toch niet nodig. Van 00:30 - 08:30 gebruikt hij dan maar 2%.

Je ziet dan overigens wel dat het vebruik toeneemt als ik heb gebruik. Maar door te kijken welke kernel je bevalt en evt finetunen met setcpu kun je een heel eind komen. Accu is nu op 77% en battery snap geeft aan dat hij nog zo'n 19 uur vooruit kan. Battery monitor zit op nog zo'n 14 uur.... (moet ik wel zeggen dat hij nu niet intensief gebruikt wordt)

Setcpu profiles: screen of max 384 min 128, van 22.00 - 05:00 max 245 min 128... voldoet voor mij.

Gewoon wat proberen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Man man man, wat lastig allemaal die custom roms. Niet lastig in de zin van moeilijk te flashen, maar om de keuze te maken tussen een rom! :P . Draai momenteel CM7, maar heb daar wat problemen mee en wil een andere rom proberen. Oxygen lijkt mij wel wat, maar is ook zo kaal en zie weinig verschil tussen Oxygen en CM7. GingerVillain heb ik ook naar gekeken, maar lijkt ook op CM7/Oxygen?

InsertCoin lijkt me ook leuk (zeker omdat ik HTC Sense best wel mis, is een goede schil wat mij betreft!), maar daarvoor moet je een custom HBOOT flashen? Hoe gaat dit dan precies in zijn werk? In recovery de HBOOT flashen (wil zonder tussenkomst van de PC flashen, of kan dit alleen nadat je hem S-OFF hebt gemaakt?) en vervolgens InsertCoin installeren vanuit recovery? Verder vraag ik mij af of InsertCoin net zo snel is als CM7, want ik verneem duidelijk verschil tussen stock (met Sense) en CM7. Aangezien InsertCoin weer Sense heeft is deze ook weer trager? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 16:37
Niemand nog een OTA melding gehad voor de nieuwe release? Was aangekondigd voor begin afgelopen week...even afwachten dus nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Cubic X schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:46:
Man man man, wat lastig allemaal die custom roms. Niet lastig in de zin van moeilijk te flashen, maar om de keuze te maken tussen een rom! :P . Draai momenteel CM7, maar heb daar wat problemen mee en wil een andere rom proberen. Oxygen lijkt mij wel wat, maar is ook zo kaal en zie weinig verschil tussen Oxygen en CM7. GingerVillain heb ik ook naar gekeken, maar lijkt ook op CM7/Oxygen?

InsertCoin lijkt me ook leuk (zeker omdat ik HTC Sense best wel mis, is een goede schil wat mij betreft!), maar daarvoor moet je een custom HBOOT flashen? Hoe gaat dit dan precies in zijn werk? In recovery de HBOOT flashen (wil zonder tussenkomst van de PC flashen) en vervolgens InsertCoin installeren vanuit recovery? Verder vraag ik mij af of InsertCoin net zo snel is als CM7, want ik verneem duidelijk verschil tussen stock (met Sense) en CM7. Aangezien InsertCoin weer Sense heeft is deze ook weer trager? :|
Ik flash zelf ook wel iedere week weer een nieuwe custom rom...gewoon uit nieuwsgierigheid. Maar ik kom altijd weer terug bij InsertcoinHD Data++ v03 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=995463). InsertcoinHD is erg stabiel en ook zeer vlot (zeker icm Launcherpro).

Ik heb mijn eigen Lite versie gemaakt.... http://dl.dropbox.com/u/6...2B%2B_v03_Daffie_Lite.zip

Sense is daaruit verwijderd (incl alle Sense widgets) en is vervangen door LauncherPro. Dat werkt zoveel fijner dat het bloated Sense. Verder een heleboel verwijderd zoals facebook, twitter, en dat soort gezeur. Ik werk zelf alleen met Gmail, dus nooit met de Sense Mail app...die is dus ook verwijderd uit mijn Lite versie. Eea is natuurlijk wel terug te zetten dmv aanpassen rom zip, of via Root explorer oid. Ik heb de rom naar mijn persoonlijke smaak/behoeften ingericht.

Hboot flashen heb ik tot nu toe slechts via de pc gedaan, met de app fastbootcommander...die kun je eenvoudig vinden op xda. Werkt super-eenvoudig en altijd goed. Kwestie van in fastboot opstarten en flashen...in 2 seconden gepiept :) Voor Hboots en info zie http://alpharev.nl/

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 25-06-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

dafmay schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:54:
[...]

Ik flash zelf ook wel iedere week weer een nieuwe custom rom...gewoon uit nieuwsgierigheid. Maar ik kom altijd weer terug bij InsertcoinHD Data++ v03 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=995463). InsertcoinHD is erg stabiel en ook zeer vlot (zeker icm Launcherpro).

Ik heb mijn eigen Lite versie gemaakt.... http://dl.dropbox.com/u/6...2B%2B_v03_Daffie_Lite.zip

Sense is daaruit verwijderd (incl alle Sense widgets) en is vervangen door LauncherPro. Dat werkt zoveel fijner dat het bloated Sense. Verder een heleboel verwijderd zoals facebook, twitter, en dat soort gezeur. Ik werk zelf alleen met Gmail, dus nooit met de Sense Mail app...die is dus ook verwijderd uit mijn Lite versie. Eea is natuurlijk wel terug te zetten dmv aanpassen rom zip, of via Root explorer oid. Ik heb de rom naar mijn persoonlijke smaak/behoeften ingericht.

Hboot flashen heb ik tot nu toe slechts via de pc gedaan, met de app fastbootcommander...die kun je eenvoudig vinden op xda. Werkt super-eenvoudig en altijd goed. Kwestie van in fastboot opstarten en flashen...in 2 seconden gepiept :) Voor Hboots en info zie http://alpharev.nl/
Misschien een erg domme vraag, maar is het erg lastig om een custom ROM aan te passen naar eigen wens? Dus met persoonlijke voorkeur voor welke apps er wel/niet bijzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:13
Nee hoor, geen domme vraag.Je kunt een ROM zelf vrij eenvoudig aanpassen qua apps. Met een programma zoals 7Zip kun je de ROM openen (niet uitpakken) en de apps die je niet wilt hebben weghalen uit de map system/app. Let wel op dat je geen apps weghaalt die je nodig hebt zoals een launcher (of hem vervangt door aan andere). Voor het flashen de verificatie uitzetten en dan moet het lukken. Doe wel een Nandroid backup voordat je gaat flashen, als het toch niet goed gaat kun je weer terug naar je huidige ROM.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-06 22:50

Asphyxion

I am, therefor I think

Gisteren heb ik ook mijn desire geroot. Nu heb ik ipv Amen Ra met de default Clockwork recovery image Unrevoked gedraaid. Niet echt handig, want wik wil nu toch Amen Ra, maar dit krijg ik echt niet voor elkaar.

Allen handleidingen die ik op Internet kan vinden werken namelijk niet.

Optie 1: flash_image
flash_image recovery recovery.img

Ten eerste is flash_image niet op mijn telefoon aanwezig. Alleen info die ik kan vinden om flash_image wel op mijn telefoon te krijgen werken niet. Ik krijg altijd een error met "permission denied". Ik heb flash_image nu in /sdcard/ staan en dan via adb shell en de mount van "/system" krijg ik deze niet naar "/system/bin".

Ook vanuit /sdcard/ flash_image draaien werkt niet. Ik krijg "Permission denied". Een chmod van flash_image helpt niet.

Ook een command als "cat /sdcard/flash_image > /system/xbin/flash_image" werkt niet. Ik krijg dan een "out of memory error".

Optie 2: fastboot
fastboot flash recovery recovery.img

Hierbij krijg ik het volgende:
ot flash recovery recovery-RA-desire-v2.
sending 'recovery' (3936 KB)...
OKAY [ 0.554s]
writing 'recovery'...
(bootloader) signature checking...
FAILED (remote: signature verify fail)
finished. total time: 1.003s
Alle dingen die ik kan vinden over deze error leiden ook niet naar een oplossing.

Optie 3: Unrevoked
Wanneer ik Unrevoked weer draai en dan wel een custom recovery image kies, eindigt Unrevoked met een error dat mijn ROM misshien te nieuw is. De telefoon is al geroot, dus misschien snapt ie dat niet.Amen Ra wordt ook niet geinstalleerd.

Optie 4: Rom Manager
Echter, in Rom Manager is de optie "Flash alternate recovery" greyed out. Ik kan deze optie helemaal niet kiezen.

Basically weet ik niet meer hoe ik dit voor elkaar krijg. Misschien is de beste optie om mijn telefoon te unrooten en dan weer Unrevoked te draaien? Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 08:55
Een paar weken terug had ik gepost dat mn usb gebricked is. Ik proberen het te unbricken mbv de update.zip in de OP. Maar het mag nog steeds niet baten :(

Mn tel is s-off heb amon ra als recovery en miui (twee versies terug) draaien.
Wilde graag overstappen op gingervillain, maar kan deze niet op mn tel zetten omdat hij geen verbinding maakt met mn computer. Opladen doet hij gelukkig wel, even als debug mode.

Iemand een oplossing?

EDITEDITEDIT: Vergeten te vermelden dat elke keer als ik mn telefoon uit de lader haal, hij een spontane reboot doet. Hij doet dit niet als ik eerst de lader uit het stopcontact haal en daarna de telefoon uit de lader. Iemand dit ook al meegemaakt?

[ Voor 22% gewijzigd door Kypo op 25-06-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Laatst online: 05-06 22:50

Asphyxion

I am, therefor I think

Ofschoon ik er gister de hele nacht mee bezig ben geweest, was de oplossing voor mijn probleem toch wel vrij simpel:

- factory reset
- Unrevoked draaien

Et voila.

Misschien kan dit anderen nog helpen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
janvanduschoten schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:45:
Nee hoor, geen domme vraag.Je kunt een ROM zelf vrij eenvoudig aanpassen qua apps. Met een programma zoals 7Zip kun je de ROM openen (niet uitpakken) en de apps die je niet wilt hebben weghalen uit de map system/app. Let wel op dat je geen apps weghaalt die je nodig hebt zoals een launcher (of hem vervangt door aan andere). Voor het flashen de verificatie uitzetten en dan moet het lukken. Doe wel een Nandroid backup voordat je gaat flashen, als het toch niet goed gaat kun je weer terug naar je huidige ROM.
Sluit ik mij bij aan, met daarbij de aanvulling dat je afhankelijk van wat je precies weghaalt, je in sommige gevallen ook het update script (META-INF map) zult moeten aanpassen. maar dit geldt in principe niet wanneer je slechts apk's verwijderd uit de system/app(s) map. Geldt vaak alleen bij het verwijderen van zaken welke specifiek in het script worden aangegeven. Het bewerken van het script doe je met het gratis Notepad++. In inderdaad zoals Jan ook al aangeeft...open de zip met 7zip...daarmee is het bij mij nog nooit misgegaan. Andere unzippers willen nog wel eens problemen geven wanneer je de aangepaste rom probeert te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Ary schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:39:
[...]

Misschien een erg domme vraag, maar is het erg lastig om een custom ROM aan te passen naar eigen wens? Dus met persoonlijke voorkeur voor welke apps er wel/niet bijzitten?
Zeker aan te raden met CM, omdat je dan bijvoorbeeld het nederlandse toetsenbord mist ;) Standaar gingerbread keyboard is erg fijn vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Cyleo schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:23:
[...]

Zeker aan te raden met CM, omdat je dan bijvoorbeeld het nederlandse toetsenbord mist ;) Standaar gingerbread keyboard is erg fijn vind ik persoonlijk.
Daarom gebruik ik GV, combinatie van CM met wat extra's maar niet te veel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brabbelaar
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-05-2023
Ik heb CM7 geinstalleerd. Het enige dat me dwars zit is dat ik wanneer ik wil bellen moet kiezen: of ik zoek een contact uit de lijst (scrollen) of ik toets een telefoonnummer. Wat moet ik doen om te zorgen dat hij het contact uit de lijst zoekt zodra ik het nummer begin te toetsen (zoals bij htc sense standaard gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Dailer One?

[ Voor 80% gewijzigd door pathfinder2k op 26-06-2011 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
brabbelaar schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:09:
Ik heb CM7 geinstalleerd. Het enige dat me dwars zit is dat ik wanneer ik wil bellen moet kiezen: of ik zoek een contact uit de lijst (scrollen) of ik toets een telefoonnummer. Wat moet ik doen om te zorgen dat hij het contact uit de lijst zoekt zodra ik het nummer begin te toetsen (zoals bij htc sense standaard gebeurd).
Gocontacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
brabbelaar schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:09:
Daar gebruik ik ook het prima DailerOne voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

Mdehoog schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:11:
Een paar weken terug had ik gepost dat mn usb gebricked is. Ik proberen het te unbricken mbv de update.zip in de OP. Maar het mag nog steeds niet baten :(

Mn tel is s-off heb amon ra als recovery en miui (twee versies terug) draaien.
Wilde graag overstappen op gingervillain, maar kan deze niet op mn tel zetten omdat hij geen verbinding maakt met mn computer. Opladen doet hij gelukkig wel, even als debug mode.

Iemand een oplossing?

EDITEDITEDIT: Vergeten te vermelden dat elke keer als ik mn telefoon uit de lader haal, hij een spontane reboot doet. Hij doet dit niet als ik eerst de lader uit het stopcontact haal en daarna de telefoon uit de lader. Iemand dit ook al meegemaakt?
Probeer eens een andere kabel. Bij mij was mijn kabel gewoon kaduuk.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 08:55
westergas schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:06:
[...]

Probeer eens een andere kabel. Bij mij was mijn kabel gewoon kaduuk.
Net die van mn huisgenoot z'n optimus 2x speed gepakt. Maar deze doet het ook niet op mn desire :( Het probleem dat ik een reboot krijg als ik mn tel er eerst uit trek ipv eerst oplader dan tel is eigenlijk het vervelendst...

Toch maar helemaal unrooten dan ? En dan weer opnieuw beginnen? Of lost dit mijn usb brick niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Mdehoog schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:18:
[...]

Net die van mn huisgenoot z'n optimus 2x speed gepakt. Maar deze doet het ook niet op mn desire :( Het probleem dat ik een reboot krijg als ik mn tel er eerst uit trek ipv eerst oplader dan tel is eigenlijk het vervelendst...

Toch maar helemaal unrooten dan ? En dan weer opnieuw beginnen? Of lost dit mijn usb brick niet op?
Je moet even kijken hoe je de usb brick kunt verhelpen (staat in de startpost). Je usb brick is voor zover ik lees nog niet helemaal goed gerepareeerd. Heb exact hetzelfde gehad.

Als je alles volgt zoals aangegeven werkt het prima.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Lekker, CM7.1.0 RC1 is uit. Straks eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
FezzFest schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:08:
Zou je ook even willen proberen of het Android toetsenbord nu al standaard de Nederlandse taal ondersteund? Ze waren er wel mee bezig, maar ik kan niet vinden of het inmiddels al is toegevoegd. Anders moet ik weer een ander toetsenbord erin zetten (die van GV, die ondersteunt het wel standaard) voor het flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Heb hem geïnstalleerd, zelf gebruik ik SwiftKey Keyboard, dus ik weet niet zeker waar ik moet zoeken om te checken of de Nederlandse taal wordt ondersteund. In het menu Taal en toetsenbord -> Android-toetsenbord -> Invoertalen, kan ik Nederlands aanvinken. Echter is er geen woordenboek beschikbaar (bij andere talen staat dit wel vermeld). Beantwoordt dit je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ja, dan weet ik voldoende, ik ga weer even knippen & plakken met het woordenboek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 12:05
Ik heb gisteren even de Oxygen 2.3.4 ROM geprobeerd.
Heerlijk snel, en werkt opzich allemaal prima.

Alleen als ik al mijn apps restore dan heb ik bijna geen intern geheugen meer over.

Bij Leedroid Froyo heb ik 70 mb intern en 40 mb A2SD over.
Bij Oxygen heb ik slechts 16 mb intern en meer dan 140 mb A2SD over.

Is hier iets aan te doen?
Ik kan een Hboot flashen en dan hou ik meer ruimte over voor mijn intern geheugen?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Inderdaad, oxygen hboot installeren (http://alpharev.nl/) geeft je 332MB ruimte voor apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Ik wil vanavond/morgen toch eindelijk InsertCoin flashen, ik heb problemen met CM7 en mis Sense best wel (vooral de widgets, Sense is een goede schil imo). Tegelijk wil ik dan ook een andere HBOOT flashen voor extra ruimte voor applicaties. Voordat ik dat definitief doe ben ik wel benieuwd of mijn stappenplan correct is, ik draai nu CM7:

1. Apps back-uppen
2. Booten naar recovery en NAND back-up uitvoeren. Back-up vervolgens opslaan op PC
3. Stock Sense (wel de rooted versie!) rom flashen voor S-OFF van AlphaRev
4. AlphaRev S-OFF uitvoeren vanaf een VirtualBox omgeving en geroote stock rom
5. CM7 rc2 HBOOT flashen vanuit recovery
6. SD kaart partitioneren vanuit recovery (1GB ext4)
7. InsertCoin CM7 flashen vanuit recovery
8. Instellingen en applicaties terugzetten
9. Klaar?

Hoe groot is het risico dat je neemt tijdens het flashen van een HBOOT & S-OFF maken? Gebeurt het vaak dat je je toestel bricked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 00:11
@Cubic X:
Ik ben ongeveer het zelfde aan het doen maar hier gaat het niet helemaal goed. Om te beginnen heb ik een stock nandroid backup teruggezet, dat gaat perfect. S-off via VMware gaat ook goed en stap 4 heb ik de HBoot 'PB99IMG_cm7r2' gerenamed en op SDcard gezet, dan via recovery geflashed.
Dan heb je echter een probleem; na deze stap 5 boot je tel niet meer. Dus is het wat lastig om je partities te maken/veranderen. Ik ben het nu aan het proberen via VMware met Gparted maar die ziet niet alle ruimte. In de recovery zit ook een partition optie, die is nu nog bezig. Hopelijk lukt dat wel...

Ik hou je op de hoogte :)

[edit]
Inmiddels ben ik weer wat verder. De partities maken duurde gewoon erg lang. Nu ben ik bezig met een radioupdate, de partition alignment zip en de rom zelf te installeren. Hopelijk gaat het goed allemaal.

[ Voor 14% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 27-06-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Let wel dat je vanaf dat moment je radio moet pushen met bijvoorbeeld android flasher oid. Je cache is dan namelijk te klein, daarnaast heb je een market fix nodig voor grote market downloads. Verder is het ideaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
j-a-s-p-e-r schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:24:
@Cubic X:
Ik ben ongeveer het zelfde aan het doen maar hier gaat het niet helemaal goed. Om te beginnen heb ik een stock nandroid backup teruggezet, dat gaat perfect. S-off via VMware gaat ook goed en stap 4 heb ik de HBoot 'PB99IMG_cm7r2' gerenamed en op SDcard gezet, dan via recovery geflashed.
Dan heb je echter een probleem; na deze stap 5 boot je tel niet meer. Dus is het wat lastig om je partities te maken/veranderen. Ik ben het nu aan het proberen via VMware met Gparted maar die ziet niet alle ruimte. In de recovery zit ook een partition optie, die is nu nog bezig. Hopelijk lukt dat wel...

Ik hou je op de hoogte :)

[edit]
Inmiddels ben ik weer wat verder. De partities maken duurde gewoon erg lang. Nu ben ik bezig met een radioupdate, de partition alignment zip en de rom zelf te installeren. Hopelijk gaat het goed allemaal.
En wat als je stap 5 en 6 omdraait? Dus eerst SD partitioneren en vervolgens de HBOOT flashen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Cubic X schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:17:
[...]

En wat als je stap 5 en 6 omdraait? Dus eerst SD partitioneren en vervolgens de HBOOT flashen? ;)
Hboot doet niks met je SD dus maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
madmaus schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:52:
Ik heb gisteren even de Oxygen 2.3.4 ROM geprobeerd.
Heerlijk snel, en werkt opzich allemaal prima.

Alleen als ik al mijn apps restore dan heb ik bijna geen intern geheugen meer over.

Bij Leedroid Froyo heb ik 70 mb intern en 40 mb A2SD over.
Bij Oxygen heb ik slechts 16 mb intern en meer dan 140 mb A2SD over.

Is hier iets aan te doen?
Ik kan een Hboot flashen en dan hou ik meer ruimte over voor mijn intern geheugen?
Even deze flashen: http://forum.xda-develope...p?p=11688173&postcount=65

Ben je daarna klaar, kan je altijd nog kijken of je s-off wil gaan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Cyleo schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:52:
daarnaast heb je een market fix nodig voor grote market downloads. Verder is het ideaal ;)
Voor radios en hboots te flashen, maak ik idd gebruik van android flasher om de te kleine cache te omzeilen. Ivm de market heb ik nog geen problemen gehad (alpharev cm7 r2 hboot). Wat houdt die marketfix precies in? Is dit noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 16:02
Voor CM7 heb ik uit de market S2E gehaald, daarmee kan je ook je Dalvik cache naar je SD kopieren. Nu dus gewoon 170mb intern vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
StarC schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:32:
[...]

Hboot doet niks met je SD dus maakt niet zoveel uit.
Nee, dat begrijp ik. Het ging er meer om dat je na het flashen van de HBOOT blijkbaar niet meer in recovery kan komen om de SD kaart de partitioneren, als je die stap nou voor het flashen van een HBOOT doet zou het ook moeten werken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Eindelijk is alles gelukt. Voor Insert Coin mod schijn je trouwens Clockworkmod 3.2 nodig te hebben. Ik heb nu:
- recovery-clockwork-3.2.0.1-bravo
- radio bravo.5.17.05.23
- bravo_alphaspl-cm7r2 (hboot)
Met InsertCoin_GB_Sense2.1_CM7_1.0.8
Gister best veel gekloot maar nu werkt het als een trein. Wel een aanrader opzich. Straks nog even de ext4 zipalign package erop gooien, schijnt ook te helpen in snelheid.

@cyleo: bedankt voor de tip, dat wist ik nog niet. De radioupdate via de recovery wilde idd niet (ook zonder error trouwens, maar update gewoon niet). Via android flasher gaat dat allemaal perfect. Daarmee ook gelijk de nieuwe hboot en recovery geflashed. Nogmaals thnx :)

[edit]
Die zipalign lijkt geen goed idee. Nu boot ie niet meer, blijft op het Hboot 'joker' scherm hangen.. Format maar weer..

[ Voor 33% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 28-06-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Cyleo schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:52:
Let wel dat je vanaf dat moment je radio moet pushen met bijvoorbeeld android flasher oid. Je cache is dan namelijk te klein, daarnaast heb je een market fix nodig voor grote market downloads. Verder is het ideaal ;)
Welke market fix heb je nodig voor CM7 r2 HBOOT? Ik kan er via Google niet veel over vinden namelijk. Wil wel, als ik straks ga flashen, alles compleet hebben en goed doen ;) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
De market werkt bij mij perfect eigenlijk, zonder fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:52
Ik heb een vreemd 'probleem'. Zojuist de InsertCoin Rom geinstalleerd *InsertCoin_GB_Sense2.1_A2SD+_1.0.8* maar nu lijkt het alsof ik niet meer in de recovery modus kom via vol - plus power button. Opstarten doet het toestel verder wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Zie je wel dat witte hboot scherm? Of start hij direct door?
Je zou de accu er even uit kunnen halen en usb eruit. Ik heb het ook wel eens gehad en dat loste het iig op. En goed beide buttons vast blijven houden tot je dat witte scherm ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avilis
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-03 21:05
Doe je "uitschakelen"? Dan gaat hij in hibernate ipv full power off. Je kan gewoon de powerknop induwen en dan bij "herstarten" voor recovery kiezen. Dan gaat ie er vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Kijk dat was hem Avilis, net even anders dan ik gewend was. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avilis
Draai zelf al enige tijd insertcoin, dus ik heb het ook voorgehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
hehe, zit net weer op stock! Op oxygen was ik wat uitgekeken en ik merkte dat mijn back-knop niet meer van de eerste keer reageerde (niet altijd, maar toch..)

Daarna eens die SGBS ROM geprobeerd, maar die was gewoon te sloom.. (en daar deed de back-knop nog moeilijker!) so stock it is! Hopelijk komt HTC snel met die GB update, maar het zal wel weer augustus/september worden gok ik.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Vannacht (eerste dag met deze rom) is mijn toestel uitgevallen. Enige manier vanochtend was om de batterij eruit te halen. Erg vreemd, ook vervelend i.vm. consignatie dient :)

HTC Desire
InsertCoin (InsertCoin GB Sense2.1 A2SD+ 1.0.8)
1GB ext3 partitie

Iemand stiekem een idee wat dit eventueel veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 12:05
Ik heb een beetje gexperimenteerd met verschillende rom versies, maar ik ben uiteindelijk toch weer terug naar de Sense Froyo ROM van Leedroid. Alle andere waren het net niet (of nog niet compleet met taal)

Alleen hoor ik nu als ik wil bellen en ik druk op toetsen een toon (zoals je dat bij oude telefoon hebt).
Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit gehoord heb, en ik kan al helemaal nergens vinden hoe het uit kan.
In alle toetsenborden staat toetstoon uitgevinkt.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FezzFest schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:08:
Dank voor deze tip. Heb 'm nu sinds gisteren draaien en moet zeggen 't is een lekker compacte en vlotte rom, en fijn naar eigen smaak in te stellen ook nog eens via de CM instellingen. Is weer eens wat anders...zo blijven we van alles en nog wat proberen :)

Ps enig kleine nadeel dat ik erder bij de verschillende GB roms heb gemerkt, is dat Navigon niet werkt. Maar goed...dan vallen we gewoon terug op Sygic 3.

[ Voor 21% gewijzigd door dafmay op 29-06-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
De laatste Sygic Aura Navigation is echt geweldig! Daar kan Navigon niet tegenop. Zeker nu Sygic Aura ook echt qua performance dikke winst heeft weten te behalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
b.o.n.s schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:51:
De laatste Sygic Aura Navigation is echt geweldig! Daar kan Navigon niet tegenop. Zeker nu Sygic Aura ook echt qua performance dikke winst heeft weten te behalen!
Helemaal mee eens. Al blijf ik persoonlijk Navigon ook erg fijn vinden...zeker qua look, Navigon is lekker clean en daar houd ik van. Sygic is mij eigenlijk allemaal iets te kleurig enz. Maar tov de vorige versie alweer een hele verbetering wat dat betreft. Daarentegen heeft Sygic weer veel meer instellingen tov Navigon. Daar is Navigon wel weer iets te summier...

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 29-06-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Klopt, blijft allemaal persoonlijk. Ik vind het kleurige palet van Sygic erg fijn.
Ook mooi dat als je een tunnel inrijdt Sygic automatisch overschakelt naar nachtkleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
b.o.n.s schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:56:
Klopt, blijft allemaal persoonlijk. Ik vind het kleurige palet van Sygic erg fijn.
Ook mooi dat als je een tunnel inrijdt Sygic automatisch overschakelt naar nachtkleuren :)
Zekers :) Al herkend Sygic weer niet iedere tunnel...bijv de Hubertustunnel hier in Den Haag. Soms wel, en soms ook weer niet 8)7

Sygic was voorheen wel erg sloom, en is de laatste paar versies een stuk vlotter geworden, m.n. in het Menu. Dat was voorheen een ramp.

Edit : beetje off-topic dit eigenlijk wel, maar het is rustig dus ;)

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 29-06-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128883

Hallo

ik gebruik de MIUI rom en heb ook het probleem dat ik te weinig geheugen overhoudt. Kan ik ook gebruik maken van HBOOT en zoja welke. Ik kom HBOOT tegen van oxygen en CM maar zijn deze ook te gebruiken voor MIUI.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
@dafmay: hehehe... had het ook al door..

dus...., iemand nog tips over de InsertCoin rom en een eventuele reboot? liefst heb ik vannacht niet weer het probleem dat ik niet bereikbaar ben.

Bij installatie rom uiteraard alles gewiped, lees wat zaken op XDA over het 'alignen' van je SD kaart / EXT partitie? Wat houdt dit in?

[ Voor 7% gewijzigd door b.o.n.s op 29-06-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
b.o.n.s schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:14:

dus...., iemand nog tips over de InsertCoin rom en een eventuele reboot? liefst heb ik vannacht niet weer het probleem dat ik niet bereikbaar ben.

Bij installatie rom uiteraard alles gewiped, lees wat zaken op XDA over het 'alignen' van je SD kaart / EXT partitie? Wat houdt dit in?
Dat laatste vraag ik mij eigenlijk ook al een tijd af. Daar kan ik je dus helaas niet bij helpen. Ben wel benieuwd of iemand anders hier het antwoord op heeft...

Wb het uitvallen van je telefoon icm InsertcoinHD rom...ikzelf heb dit nog nooit ervaren. Ik gebruik zelf al heel lang InsertcoinHD, ik kom namelijk iedere keer weer terug bij IC na het uitproberen van een andere custom rom. Moet er misschien wel bij vermelden dat ik de D++ versie van InsertcoinHD gebruik. En daarvan dan ook weer mijn eigen Lite versie.

Soms geeft her-formateren van de SD-kaart een oplossing. Ik weet het, klinkt nogal onlogisch, maar het heeft bij mij al een 2 keer geholpen (ps niet icm een InsertcoinHD rom...die lopen bij mij altijd vlekkeloos). Natuurlijk eerst een Nandroid. Daarna alle data vanaf SD kaart kopieren naar PC, dan alle partities op SD kaart verwijderd, en daarna dmv AmonRa Recovery de partities opnieuw laten aanmaken (en ook ext > ext3 laten uitvoeren). Daarna alle data terugzetten, en custom rom opnieuw flashen. In jouw geval, Nandroid terugzetten.

Wie weet, mischien helpt het bij jou...

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 29-06-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Laatst online: 07-06 09:41
@madmaus

Die tonen had ik ook in de stock versie. Denkt standaard in android.

Kan uitgezet worden via:
Setting\Sound\Audible touch tones (onder kopje Feedback)

[ Voor 9% gewijzigd door WhiteAss op 29-06-2011 16:42 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
b.o.n.s schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:14:

Bij het alignen zet je alle bestanden keurig op een rijtje in volgorde, zonder aligning staan de blokken data gewoon her en der verspreid over de SD kaart. Doordat ze overal en nergens staan moet je telefoon steeds deze blokken data zoeken, dit kost tijd. Na het alignen staat alle benodigde data netjes in volgorde en kan je telefoon gewoon alles in een keer uitlezen, dit levert snelheid op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Cubic X schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:41:
[...]

Bij het alignen zet je alle bestanden keurig op een rijtje in volgorde, zonder aligning staan de blokken data gewoon her en der verspreid over de SD kaart. Doordat ze overal en nergens staan moet je telefoon steeds deze blokken data zoeken, dit kost tijd. Na het alignen staat alle benodigde data netjes in volgorde en kan je telefoon gewoon alles in een keer uitlezen, dit levert snelheid op.
Aha...een ouderwetse disk defragmentatie dus :) Dank voor de info.

Edit : zou je dus ook niet "gewoon" een defragmentatie kunnen uitvoeren door de sd kaart in kaartlezer te stoppen en bijv Perfectdisk te gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 29-06-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Anoniem: 128883 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:13:
Hallo

ik gebruik de MIUI rom en heb ook het probleem dat ik te weinig geheugen overhoudt. Kan ik ook gebruik maken van HBOOT en zoja welke. Ik kom HBOOT tegen van oxygen en CM maar zijn deze ook te gebruiken voor MIUI.

alvast bedankt
Ja, dat kan, geen probleem. Alleen ervoor zorgen dat je je market-cache verplaatst zodat je apps van 5mb+ kan blijven installeren. Hoe je het moet doen kan je zo vinden op xda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
StarC schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:42:
[...]

Ja, dat kan, geen probleem. Alleen ervoor zorgen dat je je market-cache verplaatst zodat je apps van 5mb+ kan blijven installeren. Hoe je het moet doen kan je zo vinden op xda
Ja, je moet dus wel die van CM hebben, omdat MIUI daarop gebouwd is. De market fix staat wel in dit topic (heb er al ergens naar gelinked). Persoonlijk zou ik voor A2SD++ ipv DATA2SD of wat je nog meer hebt, naar mijn idee houd dat het systeem net iets vlotter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 21:34
Bij het rooten van mn desire kreeg ik na het klikken op "ok" na en korte tijd de melding in unrevoked "Internal error: installing package failed"

Deze foutmelding zie ik niet terug in de OP of ergens anders in dit topic.

Ik heb trouwens wel 1 foutje gemaakt in het hele proces. Ik heb de telefoon aan de pc gelegd voordat ik Amon Ra koos. Ik heb dus de USB eerst weer verwijderd, toen amon ra geselecteerd als custom recovery en toen de telefoon er weer aan gehangen.

Daarna krijg ik dus steeds die foutmelding. Toen nog enkele malen Revoked opnieuw opgestart en pogingen gedaan om te rooten met de amon ra recovery. en poging gedaan om het dan toch maar te doen met de clockwork recovery. Beide manieren werken niet.

Wie kan mij vertellen hoe dit op te lossen??

edit: na mn telefoongeheugen leger te hebben gemaakt en weer een poging is revoked nu bezig Zonder foutmeldingen. SPANNEND!

[ Voor 7% gewijzigd door MetalManic op 30-06-2011 12:11 ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
en gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ja, ben nu aan het roms uit testen. Heb alleen nog niks gevonden wat me echt bevalt. Ginger Villain is het niet helemaal. De rom van Cool kingdom V8 wil niet flashen. Foutmelding. Nu die van Insert Coin maar eens proberen... Ik zoek voor het moment een rom met Sense HD of Sense 3.0. Ben gewoon erg benieuwd ;-)

Aanraders???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MHTC06 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:30:
[...]

Ja, ben nu aan het roms uit testen. Heb alleen nog niks gevonden wat me echt bevalt. Ginger Villain is het niet helemaal. De rom van Cool kingdom V8 wil niet flashen. Foutmelding. Nu die van Insert Coin maar eens proberen... Ik zoek voor het moment een rom met Sense HD of Sense 3.0. Ben gewoon erg benieuwd ;-)

Aanraders???
Deze Insertcoin bedoel je?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1016940

Is een prima stabiele Sense 2.1/3.0 rom.

Deze is ook prima :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=988570

Zelf draai ik momenteel deze GB 2.3.4 AOSP rom :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957344

Lekker clean en snel. Wel zonder Sense!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avilis
Heb zelf verschillende roms uitgetest en ben bij InsertCoin gebleven. Alles werkt gewoon, zeer stabiel, snel, batterij in orde, geen foutmeldingen. Zoals het moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Avilis schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:41:
Heb zelf verschillende roms uitgetest en ben bij InsertCoin gebleven. Alles werkt gewoon, zeer stabiel, snel, batterij in orde, geen foutmeldingen. Zoals het moet :)
Sluit ik mij bij aan...in mijn beleving (na flashen van > 100 rom's) is Insertcoin altijd de meest stabiele en vlotte custom DesireHD / Sense GB rom "out there".

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 30-06-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

dafmay schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:42:
[...]

Sluit ik mij bij aan...in mijn beleving (na flashen van > 100 rom's) is Insertcoin altijd de meest stabiele en vlotte custom DesireHD / Sense GB rom "out there".
Uit ervaring kan ik melden dat Oxygen ook snel en stabiel (en vooral clean) is.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
jelmervos schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:43:
[...]

Uit ervaring kan ik melden dat Oxygen ook snel en stabiel (en vooral clean) is.
Die draai ik momenteel. Zeker een erg fijne rom. Erg goed (laag) batterijverbruik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

dafmay schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:21:
[...]

Die draai ik momenteel. Zeker een erg fijne rom. Erg goed (laag) batterijverbruik ook.

Waarom link je dan naar CM? :)

Deze is wel goed: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=971904

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Oh...dacht dat die ook tot de Oxygen "groep" behoorde...my mistake.

Ps Die rom heb ik inderdaad ook al een getest, maar blijkbaar niet goed-genoeg bevonden, aangezien ik 'm niet daadwerkelijk heb gebruikt (> 1 dag).

[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 30-06-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Nee, Oxygen (in tegenstelling tot GingerVillain) is niet op CyanogenMod gebaseerd. Er zijn wel wat kleine aanpassingen uit CM overgenomen, maar zeker niet de complete code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 10:41

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Wat betreft die market fix:
Ik draai CM7.0.3, met de CM7 HBOOT, en dat werkte eerst prima (updates van Angry Birds kwamen eerst wel binnen volgens mij), maar vandaag was er een Google Maps update die niet geïnstalleerd werd vanwege ruimtegebrek.
Market fix gedownload en geflasht via Amon_RA, en nu werkt alles naar behoren. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
dafmay schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:40:
[...]

Deze is ook prima :

Ja, die Insert Coin Rom. Probleem is echter dat die ook niet flasht. Ik krijg de volgende melding:

(EDIT: na nader onderzoek denk ik de nightly versie te hebben gedownload. ben nu de stable versie aan het downloaden)

E:missing file: system/app/com.htc.FMRadioWidget.apk
E:verification failed

Installation aborted

Kan ik misschien die FMRadioWidget.apk pushen of zou dat niet uitmaken? Heb zelf het idee dat er een hele rits van dit soort meldingen achterna komt als ik dit oplos...

De foutmelding bij Cool Kingdom V8 is:

E:No signature (1120 files)
E:verification failed

Installation aborted

Ik heb trouwens een 1 GB ext3 partitie en wel een H-boot (Stock, geen CM) maar geen S-Off. Zou het hier aan kunnen liggen??

[ Voor 5% gewijzigd door MetalManic op 30-06-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

En gewoon stiekem verification uitzetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
pathfinder2k schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:11:
En gewoon stiekem verification uitzetten? :)
eh... hoe???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Onder "Other" in AmonRa volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Klopt de md5 hash wel? Klinkt niet echt lekker als er bestanden missen, dat gaat ws. niet de enige error zijn.
Ik kreeg trouwens insertcoin niet goed geflashed met clockworkmod 2.5.x. Met clockworkmod 3.2 gaat het perfect. Hij gaf geen errors of tijdens flash maar startte gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ik heb de verification check uitgezet en hij flasht nu de ene na de andere ROM. Heb nu de Cool Kingdom Rom eropstaan maar deze is toch een stuk trager dan de IC-rom. Vanavond dus maar lekker met de IC-rom spelen en morgen eens verder kijken.

@jasper: ik heb eerlijk gezegd geen enkele MD5hash bekeken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Laatst online: 07-06 09:41
Na een tijdje InsertCoin CM7 gebruikt te hebben wilde ik een andere rom proberen.
Gebruik verder AlphaRev dus s-off. Partitie indeling: CM7 r2

Ik probeer nu de Leedroid rom te gebruiken. Dit wil echter niet lukken.

Aangezien ik S-off heb wilde ik voor de data++ versie gaan.
in het LeeDrOiD topic op XDA kwam ik het volgende tegen:
1. > Create your SD Ext3 partition (use ROM Manager or Gparted)
2. > For the Data++ Build (S-Off Required) visit AlphaRev home page and choose your Custom HBOOT ( Min system size 90mb)
3. > Flash This EXT 3 Alignment patch prior to flashing the ROM (Thanks to melethron)
4. > FULL WIPE and ensure CWM formats your sdext (if it fails repeat steps 3 & 4)
5. > Flash the chosen ROM version
1 Voor mijn vorige rom al gebeurt
2 PB99IMG_oxygenr2 geflashed
3 Alignment patch gedaan
4 Wipe gedaan
5 Flash lijkt goet te gaan.

bij reboot kom ik niet verder dan het "why so serious" screen. Ook bij de 1e keer starten komt er normaal toch een ander scherm. Na 30 min nog niets.

Hierna verschillende partitie indelingen geprobeert en ook de A2SD versie alles met hetzelfde resultaat.
Nu maar weer InsertCoin terug gezet. Werkt wel weer gewoon.

Wat doe ik verkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Laatst online: 07-06 11:07
WhiteAss schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:39:
Na een tijdje InsertCoin CM7 gebruikt te hebben wilde ik een andere rom proberen.
Gebruik verder AlphaRev dus s-off. Partitie indeling: CM7 r2

Ik probeer nu de Leedroid rom te gebruiken. Dit wil echter niet lukken.

Aangezien ik S-off heb wilde ik voor de data++ versie gaan.
in het LeeDrOiD topic op XDA kwam ik het volgende tegen:

[...]

1 Voor mijn vorige rom al gebeurt
2 PB99IMG_oxygenr2 geflashed
3 Alignment patch gedaan
4 Wipe gedaan
5 Flash lijkt goet te gaan.

bij reboot kom ik niet verder dan het "why so serious" screen. Ook bij de 1e keer starten komt er normaal toch een ander scherm. Na 30 min nog niets.

Hierna verschillende partitie indelingen geprobeert en ook de A2SD versie alles met hetzelfde resultaat.
Nu maar weer InsertCoin terug gezet. Werkt wel weer gewoon.

Wat doe ik verkeert.
Ik weet er ook niet super veel van maar heb je voordat je de oxygen hboot flashde ook eerst de hboot downgrader geflashed? ---> http://alpharev.nl/PB99IMG_downgrade.zip

Het schijnt te zijn dat je als je een custom hboot flashed dat hij nu gelocked wordt (beveiliging tegen per ongeluk weer s-on te gaan dacht ik). Je moet eerst de downgrader flashen en dan de oxygen hboot. Ik gebruik altijd AndroidFlasher om de hboot te flashen gaat veel makkelijker!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 12:07
iemand die weet hoe ik de miui music app (geextract van een miui rom) kan installeren in cyanogenmod?
krijg de apk met geen mogelijkheid geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 14:46
Ik heb zo'n beetje elke ROM op XDA gehad, ik kom tot de conclusie dat RCmixHD toch het beste werkt. Een combinatie van Sense 2.1 en 3.0, en app2sd+ werkt echt fantastisch. Inmiddels 800 MB aan apps geïnstalleerd en nog steeds 56MB intern geheugen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Laatst online: 07-06 11:07
mesm90 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:43:
iemand die weet hoe ik de miui music app (geextract van een miui rom) kan installeren in cyanogenmod?
krijg de apk met geen mogelijkheid geinstalleerd
Probeer dit eens: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=920949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 12:48

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Heren,
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben uiterst tevreden over mijn Desire en de Sense interace, helaas loopt ik nu non-stop tegen het bekende interne geheugen probleem. Ik wil hem dus flashen,

Ik zoek een rom die hetzelfde is als de stock of met android 2.3. Zonder gekkigheid of wat dan ook, ik moet die apps gewoon kunnen verplaatsen. :)

Welke ROM is aangeraden zonder alle ongein? 100% werkend, 1x flashen en niet elke week updates van de rom.

Thx

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
DukeN schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:32:
Heren,
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben uiterst tevreden over mijn Desire en de Sense interace, helaas loopt ik nu non-stop tegen het bekende interne geheugen probleem. Ik wil hem dus flashen,

Ik zoek een rom die hetzelfde is als de stock of met android 2.3. Zonder gekkigheid of wat dan ook, ik moet die apps gewoon kunnen verplaatsen. :)

Welke ROM is aangeraden zonder alle ongein? 100% werkend, 1x flashen en niet elke week updates van de rom.

Thx
Stukje uit de OP
" Je kunt je Desire rooten en er een los apps2sd script op zetten, zodat je toestel hetzelfde blijft, alleen nu met apps2sd. Het hoe&wat vindt je bij Geroot! En nu?"

Je behoud dus je huidige ROM, maar dan met apps2sd+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

DukeN schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:32:
Verplaatsen van apps hoeft niet meer als je een A2SD script gebruikt, apps worden dan automatisch op je ext partitie geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
jelmervos schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:46:
[...]

Verplaatsen van apps hoeft niet meer als je een A2SD script gebruikt, apps worden dan automatisch op je ext partitie geinstalleerd.
Niet persé toch? Ik weet dat je bij cyanogenmod het moet aanvinken. Anders staat die op automatisch en word er alsnog veel op het interne geheugen geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
dafmay schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:40:
[...]

Deze is ook prima :

In de XDA-thread van de laatste ROM staat dat je je radio moet upgraden naar de laatste versie. In de "radio-thread" staat een goede beschrijving over hoe dat te doen. Er staat alleen wel in vermeld dat je je ervan moet verzekeren dat je de USB-drivers van de Android SDK-kit hebt geïnstalleerd. Waar kan ik vinden hoe dat te doen?? (ik heb trouwens al in het root-proces de htc-sync-drivers geïnstalleerd. Voldoet dat misschien ook??)

Volgend project wordt het s-off maken van mn foon.

Damn, vroeger (in de tijd van mn htc Magic) kon je je telefoon rooten en dan kon je alles. Nu moet je rooten, radio updaten, s-offen, voor elke rom een andersoortige partitieverdeling (is dat steeds nodig of voldoet mn 1GB ext3 partitie voor de meeste roms?) en weet ik wat al niet meer.

Afijn, mn volgende rom wordt een CM7 gebaseerde rom en ik ben erg benieuwd naar die MIUI-ROM :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245052

GV 2.7 up & running
Pagina: 1 ... 3 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.