[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.566 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Aangezien ik er toch niet helemaal uit kom en het niet schijn te kunnen vinden heb ik een aantal vragen.

Heb root en s-off op mijn Desire door de tutorial http://forum.xda-develope...05e7c17f3cab297&t=1016084 te volgen.
Heb daarbij een 1.5gb ext4 op de sdcard gemaakt (kan evt ook naar ext3 geformat worden).

Nu wil ik graag de LeeDroid ROM V3.x installeren/flashen. Moet ik nu een nieuwe HBOOT eerst laden voor ander partitie indeling (o.a. vanwege internal storage probleem wil ik dit) en vervolgens de ROM of juist andersom? En wat zijn hierbij de juiste commands en kan dit als de zips op de phone staan zonder pc - dus zonder fastboot (waarvoor toch weer adb nodig is?) ?

En wat is het verschil tussen de data++ en ap2sd versie? (data++ googled enigszins lastig).

Btw. ik heb al de zips: alignment-ext4.zip, leedroid_v3.0.7_gb_bravo_data.zip en de PB99IMG_cm7r2.zip (welke voor de data++ zou moeten volstaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:00
Chewy schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:35:
Aangezien ik er toch niet helemaal uit kom en het niet schijn te kunnen vinden heb ik een aantal vragen.

Heb root en s-off op mijn Desire door de tutorial http://forum.xda-develope...05e7c17f3cab297&t=1016084 te volgen.
Heb daarbij een 1.5gb ext4 op de sdcard gemaakt (kan evt ook naar ext3 geformat worden).

Nu wil ik graag de LeeDroid ROM V3.x installeren/flashen. Moet ik nu een nieuwe HBOOT eerst laden voor ander partitie indeling (o.a. vanwege internal storage probleem wil ik dit) en vervolgens de ROM of juist andersom? En wat zijn hierbij de juiste commands en kan dit als de zips op de phone staan zonder pc - dus zonder fastboot (waarvoor toch weer adb nodig is?) ?

En wat is het verschil tussen de data++ en ap2sd versie? (data++ googled enigszins lastig).

Btw. ik heb al de zips: alignment-ext4.zip, leedroid_v3.0.7_gb_bravo_data.zip en de PB99IMG_cm7r2.zip (welke voor de data++ zou moeten volstaan).
Data++ is een hboot waarbij als het ware je telefoon wordt gepartitioneerd. Hiervoor moet je s-off hebben en moet je dmv fastboot e.e.a flashen (zie www.alpharev.nl) A2SD+ is voor zover ik weet een script dat ervoor zorgt dat je sd kaart ext3 partitie als verlengde van je telefoongeheugen wordt gebruikt waardoor je veel meer apps dan normaal kan installeren.

En ja, je moet eerst de nieuwe hboot laden en daarna pas je nieuwe rom. Denk er wel aan dat je de data op je telefoon EN sd-kaart backupped omdat beide waarschijnlijk worden gewiped (de sd-kaart vanwege de nieuwe partitie).

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 13:55
Niemand die een antwoord heeft op mijn bovenstaande probleem?

Kan het kwaad om nogmaals de root stappen te doorlopen?

[ Voor 32% gewijzigd door Buffalo op 19-06-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Buffalo schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:59:
Niemand die een antwoord heeft op mijn bovenstaande probleem?

Kan het kwaad om nogmaals de root stappen te doorlopen?
Als ik het goed begrijp kom je dus met vol down + power in een scherm terecht dat lijkt op deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.htcmania.com/mediawiki/images/HBOOT-USB-PLUG-Desire.JPG

Van hieruit kies je voor Recovery (dmv volume down navigeren en kiezen met power down) en dan kom je in Amon_RA, die vervolgens niet (goed) reageert?

[ Voor 2% gewijzigd door StarC op 19-06-2011 20:06 . Reden: stap naar recovery verduidelijkt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
StarC schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:05:
[...]

Als ik het goed begrijp kom je dus met vol down + power in een scherm terecht dat lijkt op deze:
[afbeelding]

Van hieruit kies je voor Recovery (dmv volume down navigeren en kiezen met power down) en dan kom je in Amon_RA, die vervolgens niet (goed) reageert?
Als ik via het menu zoals op de afbeelding op 'Recovery' druk kom ik in het Amon_RA menu, dus ik ga er dan vanuit dat het rooten goed is gegaan.

Ik hoef toch niks meer in dat Amon_RA menu te doen om mijn toestel echt geroot te krijgen?

EDIT: Kijkend naar de afbeelding, ga ik ervanuit dat het een afbeelding is van jou eigen Desire?

Heb jij hem ook sinds april? Ik wel namelijk, bij mij staat dit bovenaan in groene tekst:

BRAVO PVT1 SHIP S-ON
HBOOT-0.93.0001
MICROP-031d
TOUCH-PANEL-SYNT0101
RADIO-5.11.05.27
Aug 10 2010, 17:52:10

Geen idee of die verschillen nog uitmaken?

[ Voor 20% gewijzigd door Buffalo op 19-06-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Buffalo schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:08:
[...]

Als ik via het menu zoals op de afbeelding op 'Recovery' druk kom ik in het Amon_RA menu, dus ik ga er dan vanuit dat het rooten goed is gegaan.

Ik hoef toch niks meer in dat Amon_RA menu te doen om mijn toestel echt geroot te krijgen?
Nee, dat hoeft niet. Maar waarom wilde je precies rooten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
StarC schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:12:
[...]

Nee, dat hoeft niet. Maar waarom wilde je precies rooten? :)
Om de CyanogenMod ROM erop te zetten. Maar nadat ik de Titanium Backup app had geïnstalleerd, blijkt dat ik dus geen roottoegang heb, als het klopt wat Titanium Backup aangeeft.

Mijn grote vraag is nu, wat zou er fout gegaan KUNNEN zijn? Zoals eerder gezegd, ik heb alle stappen zoals aangegeven doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Heeft Titanium Backup wel om root toegang gevraagd bij het opstarten? (anders kan je eens https://market.android.co....su&feature=search_result oid op je telefoon zetten om het alsnog root toegang te geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
StarC schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:19:
Heeft Titanium Backup wel om root toegang gevraagd bij het opstarten? (anders kan je eens https://market.android.co....su&feature=search_result oid op je telefoon zetten om het alsnog root toegang te geven).
Ik heb tussen mijn apps nu wel een app staan genaamd 'Superuser Machtigingen'. Als ik die open staat hier Titanium Backup. Daaronder staat: /system/bin/sh als root (uid: 0)

Je zou zeggen dat dit betekend dat mijn toestel wel gewoon geroot is, maar dat er inderdaad iets niet goed gaat met Titanium Backup. Of Titanium gevraagd heeft om root toegang weet ik eigenlijk niet meer. Ik kan proberen om Titanium opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Heel simpele check om te kijken of je root heb:

https://market.android.co...erm&feature=search_result
typ: "su"
dan moet hij vragen om toestemming en als je dat geeft doet ie een enter en staat er een "#". Heb je geen root dan zegt ie "permission denied"

[ Voor 3% gewijzigd door StarC op 19-06-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Schiet mij maar lek :+

Ik heb net even de recovery.log naar mijn SD kaart gemoved, en daarna opnieuw opgestart, en nu heeft Titanium wel ineens toegang.

Ik snap er helemaal niks van. Ik heb verder niks speciaals gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Buffalo schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:27:
[...]

Sorry dit gaat me even te snel!

Waar staat GV voor?

De zin daarna snap ik niet helemaal.
Ooops, sorry maar GV staat gewoon voor Ginger Villain.....

In de setup zie je staan dat versie 2.6 er is. Als je dat kiest heb je 2 opties, download en install. Eerst downloaden en daarna install. De setup zorgt ervoor dat de nieuwe versie geinstalleerd wordt.

[ Voor 50% gewijzigd door Vroem op 19-06-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Vroem schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:29:
[...]

Je quote steeds de verkeerde post! :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
jelmervos schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:31:
[...]

Je quote steeds de verkeerde post! :)
Nu niet meer... kwestie van niet nalezen ...... (en opletten). Bedankt voor het melden.

Foutjes aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door Vroem op 19-06-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:04

Meneer iCy

swarma

kraisky schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:52:
Oxygen 2.1.4 is uit

Vergeet niet te wipen. Adam heeft een aantal dingen veranderd en adviseert een full wipe.

Dat wordt vanavond de nieuwe Oxygen HBOOT en 2.1.4 installeren *O*
Zie het niet in de changelog, maar het zal er waarschijnlijk dus ook niet inzitten, maar fix om gps vanuit een app rechstreeks uit/aan te kunnen zetten. Vanaf gingerbread wordt dit geblokkeerd door google, maar in CM7 hebben ze dit aangepast.

Dit ivm oxygen en tasker. Met oxygen kan ik vanuit tasker niet de gps uit/aan zetten. De meeste applicaties laten je naar de instellingen van gps gaan om het daar uit/aan te zetten.

Oxygen beviel me beter, maar dat is eerder een gevoel

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:46
Ik gebruik androidvillian maar het irritante is dat hij trilt als ik aan het bellen ben, dit komt doordat het scherm aangaat door de proximity sensor. Ik vraag mij af of dit ook uitgezet kan worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 17:36
Vroem schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:29:
[...]

In de setup zie je staan dat versie 2.6 er is. Als je dat kiest heb je 2 opties, download en install. Eerst downloaden en daarna install. De setup zorgt ervoor dat de nieuwe versie geinstalleerd wordt.
Ben je dan na installatie weer al je homescreens, instellingen en apps kwijt zoals bij een clean install? Of zet hij alles terug zoals bij een reguliere OTA update van HTC bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 07:15
Buffalo schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:08:
[...]

BRAVO PVT1 SHIP S-ON
HBOOT-0.93.0001
MICROP-031d
TOUCH-PANEL-SYNT0101
RADIO-5.11.05.27
Aug 10 2010, 17:52:10

Geen idee of die verschillen nog uitmaken?
je toestel is S-ON
S-off is nodig http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=794314
mischien wel handig een guide http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=805811
neem je tijd met het lezen, als je het verkeerd doet kan het zijn dat je toestel rest van zn leven door gaat als kasplantje

[ Voor 23% gewijzigd door osmosis op 20-06-2011 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 10:41

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

jterpstra schreef op maandag 20 juni 2011 @ 01:38:
[...]

je toestel is S-ON
S-off is nodig http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=794314
mischien wel handig een guide http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=805811
neem je tijd met het lezen, als je het verkeerd doet kan het zijn dat je toestel rest van zn leven door gaat als kasplantje
Voor een andere ROM, recovery of root-acces is geen S-OFF nodig. Dat is alleen nodig als je HBOOT of splash screens e.d. wil vervangen.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
mac1987 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 01:29:
[...]

Ben je dan na installatie weer al je homescreens, instellingen en apps kwijt zoals bij een clean install? Of zet hij alles terug zoals bij een reguliere OTA update van HTC bijvoorbeeld?
Als je via de setup de update installeerd blijft alles qua instellingen zoals het was. Maar zorg wel voor een backup voor het geval dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 20:26
Als ik in Villian Setup wil updaten naar GV 2.6, krijg ik een error als de download bezig is. Steeds binnen de eerste 10% van de download.

Not present; error downloading

Nog meer mensen last van? Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
floydje07 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:12:
Als ik in Villian Setup wil updaten naar GV 2.6, krijg ik een error als de download bezig is. Steeds binnen de eerste 10% van de download.

Not present; error downloading

Nog meer mensen last van? Iemand een oplossing?
Hier geen probleem, heb gewoon kunnen downloaden. Anders even op XDA kijken in de thread,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Termi schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:28:
Ik gebruik androidvillian maar het irritante is dat hij trilt als ik aan het bellen ben, dit komt doordat het scherm aangaat door de proximity sensor. Ik vraag mij af of dit ook uitgezet kan worden :?
Kijk even bij instellingen - oproepinstellingen en uitvinken wat je niet wil hebben (vibrate on answer, every 45 seconds etc)

Had dit bericht eigenlijk met vorige bericht moeten samenvoegen, sorry voor de extra post

[ Voor 9% gewijzigd door Vroem op 20-06-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Ghost Dog schreef op maandag 20 juni 2011 @ 02:06:
[...]

Voor een andere ROM, recovery of root-acces is geen S-OFF nodig. Dat is alleen nodig als je HBOOT of splash screens e.d. wil vervangen.
meeh je krijgt er ook permanente rootacces door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Het is allemaal gelukt. Alleen wil ik mijn toestel eventueel nog S-off maken. Maar daar denk ik nog even over.

Ik heb nu dus de Cyanogenmod ROM erop gezet. Draait allemaal prima, ik moet alleen dat Google pakketje er nog bij zetten, wat op XDA ook in de eerste post van CyanogenMod staat.
Daarna alle apps weer terug zetten, en dan zou alles goed moeten zijn.

Misschien mag het hier niet, maar nu ik de CyanogenMod ROM heb, hoe kan ik dan mijn contact gegevens van mijn Google account syncen? Want als ik nu op Contacten druk, wordt er gevraagd om een nieuw account aan te maken/ toe te voegen, maar dit is voor Exchange. En dat werkt dan niet via het Google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Buffalo schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:20:
Het is allemaal gelukt. Alleen wil ik mijn toestel eventueel nog S-off maken. Maar daar denk ik nog even over.

Ik heb nu dus de Cyanogenmod ROM erop gezet. Draait allemaal prima, ik moet alleen dat Google pakketje er nog bij zetten, wat op XDA ook in de eerste post van CyanogenMod staat.

Misschien mag het hier niet, maar nu ik de CyanogenMod ROM heb, hoe kan ik dan mijn contact gegevens van mijn Google account syncen? Want als ik nu op Contacten druk, wordt er gevraagd om een nieuw account aan te maken/ toe te voegen, maar dit is voor Exchange. En dat werkt dan niet via het Google account.
Bij instellingen --> Accounts & Sync --> op je google account klikken en contacts aanzetten of even toevoegen.

Maar je zou als het goed is automatisch een wizard moeten krijgen als je de Gapps hebt geflashed.

[ Voor 5% gewijzigd door StarC op 20-06-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Buffalo schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:20:

als het goed is kan je anders hier wel je account toevoegen
Menu ->Settings->Accounts and Syncs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 22:22
Ik heb nu een dag of twee CyanogenMOD op mijn telefoon staan, maar nu wil ik toch eens die MIUI gaan proberen. Er zijn hier echter tal van versies van, welke moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
marijni12 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:37:
Ik heb nu een dag of twee CyanogenMOD op mijn telefoon staan, maar nu wil ik toch eens die MIUI gaan proberen. Er zijn hier echter tal van versies van, welke moet ik hebben?
ik kan niet zeggen welke je "moet" hebben. Ik heb die van miuiandroid.com en die bevalt me best goed. ik heb even MIUI Au gehad, er zitten wel wat verschillen in vertaling (Engels), maar niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
StarC schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:48:
[...]

ik kan niet zeggen welke je "moet" hebben. Ik heb die van miuiandroid.com en die bevalt me best goed. ik heb even MIUI Au gehad, er zitten wel wat verschillen in vertaling (Engels), maar niet zo veel.
Okee, dus ik druk daar op 'Download: Deodex' en dan kan ik hem ook al op Engels zetten? Of moet ik daarvoor ook nog het language pack downloaden?

En, ik heb nu gewoon geroot met unrevoked naar de ClockworkMOD recovery, verder niks veranderd aan hboot of s-off gemaakt ofzo, kan ik gewoon wipen en dan gelijk flashen?

[ Voor 15% gewijzigd door marijni12 op 20-06-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
marijni12 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:11:
[...]

Okee, dus ik druk daar op 'Download: Deodex' en dan kan ik hem ook al op Engels zetten? Of moet ik daarvoor ook nog het language pack downloaden?
ook de language pack. Eerst de Deodex flashen en dan de language pack. Hiervoor hoef je niet opnieuw op te starten.

[ Voor 6% gewijzigd door StarC op 20-06-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:54

Phydomir

Dennis

Ik heb nu GV geïnstalleerd en dat draait allemaal prima op een ding na. Ik gebruik WidgetLocker als lockscreen. Nu kan ik het lockscreen wat er standaard in zit wel uitzetten maar dan kan ik geen PIN code meer toevoegen. Als ik het lockscreen wat er standaard inzit werkt dit wel maar dan heb ik twee slide lockscreens en dat is ook weer een beetje te veel van het goede. Ik heb al gezocht of je alleen die slider eruit kan halen maar daar kom ik het antwoord niet tegen. Iemand een idee?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Phydomir schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:25:
Ik heb nu GV geïnstalleerd en dat draait allemaal prima op een ding na. Ik gebruik WidgetLocker als lockscreen. Nu kan ik het lockscreen wat er standaard in zit wel uitzetten maar dan kan ik geen PIN code meer toevoegen. Als ik het lockscreen wat er standaard inzit werkt dit wel maar dan heb ik twee slide lockscreens en dat is ook weer een beetje te veel van het goede. Ik heb al gezocht of je alleen die slider eruit kan halen maar daar kom ik het antwoord niet tegen. Iemand een idee?
http://teslacoilsw.com/widgetlocker/faq

Volgens die faq werkt het zoals jij beschrijft correct, maar niet optimaal, en is het instellen van een patternlock de oplossing.

[ Voor 64% gewijzigd door StarC op 20-06-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:54

Phydomir

Dennis

StarC schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:44:
[...]

http://teslacoilsw.com/widgetlocker/faq

Volgens die faq werkt het zoals jij beschrijft correct, maar niet optimaal, en is het instellen van een patternlock de oplossing.
Aha. Dank. Dan maar patternlock. Het is meer om te voorkomen dat hij in mijn broekzak unlocked en dan vrolijk twitter berichtjes gaat versturen :)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
Ik draai nu de MIUI van http://www.miuiandroid.com/ en ik moet zeggen, het ziet er prachtig uit op het eerste gezicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
marijni12 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:24:
Ik draai nu de MIUI van http://www.miuiandroid.com/ en ik moet zeggen, het ziet er prachtig uit op het eerste gezicht!
De launcher is alleen niet zo heel snel als je het mij vraagt. Heb er maar launcherpro opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
StarC schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:48:
[...]

De launcher is alleen niet zo heel snel als je het mij vraagt. Heb er maar launcherpro opgezet.
Ja, dat heb ik ook gelijk maar gedaan. Vond het toch wel handig om ook nog een normale app-drawer te hebben. De FTP-functie is trouwens echt geniaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:17

tozzke

aka tozzert

marijni12 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:37:
MIUI-XJ heeft een multilanguagepack waar o.a. ook Nederlands in zit. Deze gebruik ik weliswaar MET LauncherPro, MIUI zonder launcher vind ik weer helemaal niks, widgets ftw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
tozzke schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:42:
[...]

MIUI-XJ heeft een multilanguagepack waar o.a. ook Nederlands in zit. Deze gebruik ik weliswaar MET LauncherPro, MIUI zonder launcher vind ik weer helemaal niks, widgets ftw :)
de MIUI launcher ondersteunt ook widgets :).. Het enige nadeel van de miuiandroid versie is misschien dat het toetsenbord geen NL heeft, maar ik gebruik toch swiftkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:17

tozzke

aka tozzert

vooruit... en een app drawer dan :)

nee... miui kaal vind ik echt niks, maar de functies en snelheid/smoothness zijn toch wel top imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:29
Even checken of onderstaande planning klopt voordat ik mijn devise brick o.i.d. Ik mijn Desire geroot (standaard clockwork, dus geen Amon_Ra). Doel is om:
  1. de stock Froyo rom te vervangen met de meest recente nightly van insertcoin (= Android 2.3.4. CM7 + Sense 2.1 + 3.0)
  2. a2sd werkend te krijgen
  3. 1 GB ext3 of 4 paritite op mijn SD krijgen
  4. geen settings of data verliezen
Impressie van Insertcoin v20:
YouTube: [HTC Desire GSM ROM] \[Sense2.1+Sense3.0 GB] InsertCoin CM7/STOCK v20

Mijn beoogde aanpak:
  • Titanium backup> batch> Backup all users aps + system data
  • Inhoud SD kaart in windows kopiëren
  • Insertcoin v49 downloaden, MD5 checken
  • Insertcoin v49 via rommanager installeren
  • Via rommanager ext partitie aanmaken
  • alle info van SD kaart via windows terug kopiëren naar SD kaart met ext partitie
  • titatium backup> restore missing apps + all system data
Aantal vragen:
  • zie ik wat over het hoofd met mijn aanpak?
  • Is het niet hebben van Amon_ra een risico?
  • Kan ik zomaar restore missing apps + all system data in Titanium backup doen als ik van android 2.2 naar 2.3.4 ga? Dit i.v.m. andere system apk's en aps die mogelijk niet aanwezig zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Terror op 20-06-2011 21:36 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Terror schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:20:
Even checken of onderstaande planning klopt voordat ik mijn devise brick o.i.d. Ik mijn Desire geroot (standaard clockwork, dus geen Amon_Ra). Doel is om:
  1. de stock Froyo rom te vervangen met de meest recente nightly van insertcoin (= Android 2.3.4. CM7 + Sense 2.1 + 3.0)
  2. a2sd werkend te krijgen
  3. 1 GB ext3 of 4 paritite op mijn SD krijgen
  4. geen settings of data verliezen
Aantal vragen:
  • Kan ik zomaar restore missing apps + all system data in Titanium backup doen als ik van android 2.2 naar 2.3.4 ga? Dit i.v.m. andere system apk's en aps die mogelijk niet aanwezig zijn.
Je ziet misschien over het hoofd dat het handig is om naast titanium backup dmv een programma als Sms backup and restore een backup van je smsjes te maken. Mijn ervaring is dat titanium deze niet altijd goed terugzet.
Het niet hebben van Amon_ra is geen probleem. Ik flash ook met clockwork en heb nog geen problemen ondervonden.
mbt titanium backup zou ik zeggen: probeer het even en anders even nieuwe wipe en dan selectief restoren van je system apps. Hier weet ik niet zoveel van, omdat ik titanium backup niet (meer) gebruik.

Oh en als je LauncherPro gebruikt, maak daar dan ook even apart een backup van via LauncherPro prefs.

[ Voor 4% gewijzigd door StarC op 20-06-2011 22:27 . Reden: url fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
SMS Backup was ik vergeten te melden (Ik gebruik al SMSBackup+). Thnx voor de reminder!

Nog een vraagje. Insertcoin is gebaseerd op CM7 en op de CM7 wiki staat dat ik de radio moet updaten. Is dit echt nodig? Ik dacht dat radio's altijd onafhankelijk van de de rest geupdate kon worden.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Terror schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:40:
SMS Backup was ik vergeten te melden (Ik gebruik al SMSBackup+). Thnx voor de reminder!

Nog een vraagje. Insertcoin is gebaseerd op CM7 en op de CM7 wiki staat dat ik de radio moet updaten. Is dit echt nodig? Ik dacht dat radio's altijd onafhankelijk van de de rest geupdate kon worden.
CM7 is een AOSP rom, insertcoin is een sense rom. Insertcoin is dus op geen manier gebaseerd op CM7, maar ik denk dat je de HBOOT bedoeld. Dit is als het ware de partitie van het telefoongeheugen, waarbij aan verschillende onderdelen (Data/Cache/System) verschillende verdelingen kunnen worden toegewezen. CM7 heeft hier betrekking op de CM7 HBOOT zoals je die kan vinden op www.alpharev.nl . Hiervoor heb je wel S-OFF nodig.

http://www.baadnwz.eu/search/label/nightly Daar zie je dus dat er een A2SD en een CM7 versie nodig is. Als je niet S-OFF wil gaan of gewoon eerst insertcoin wil proberen moet je dus de eerste hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
LOL, altijd gedacht dat CM7 stond voor cyogenmod 7 en dat daar sense bij geplaatst was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Terror schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:11:
LOL, altijd gedacht dat CM7 stond voor cyogenmod 7 en dat daar sense bij geplaatst was :)
hehe :) CM7 is inderdaad cyanogen 7 en dat is inderdaad een ROM, maar zonder sense. dus je zat bijna helemaal goed! Omdat de meeste roms minder /system plek nodig hebben zijn de custom Hboots om meer plek voor data over te laten, zodat je ook minder gebruik hoeft te maken van de SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
tozzke schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:10:
vooruit... en een app drawer dan :)

nee... miui kaal vind ik echt niks, maar de functies en snelheid/smoothness zijn toch wel top imo
Dat komt vooral omdat die animaties met meer fps draaien, lijkt veel smoother. Kwa daadwerkelijke snelheid winnen de AOSP roms het volgens mij nog altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Cyleo schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:52:
[...]

Dat komt vooral omdat die animaties met meer fps draaien, lijkt veel smoother. Kwa daadwerkelijke snelheid winnen de AOSP roms het volgens mij nog altijd ;)
MIUI is een AOSP rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien gebouwd op basis van de AOSP, maar de ROM heeft natuurlijk hevige modificaties. Ik denk niet dat MIUI een ROM is die mensen associëren met AOSP-ROMs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
RoD schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 01:22:
[...]

Misschien gebouwd op basis van de AOSP, maar de ROM heeft natuurlijk hevige modificaties. Ik denk niet dat MIUI een ROM is die mensen associëren met AOSP-ROMs :P
In ieder geval niet hevig genoeg om geen AOSP kernel te kunnen draaien. de zuinige ManU kernel doet het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 15:41
Mijn beoogde aanpak:
  1. Titanium backup> batch> Backup all users aps + system data
  2. Inhoud SD kaart in windows kopiëren
  3. Insertcoin v49 downloaden, MD5 checken
  4. Insertcoin v49 via rommanager installeren
  5. Via rommanager ext partitie aanmaken
  6. alle info van SD kaart via windows terug kopiëren naar SD kaart met ext partitie
  7. titatium backup> restore missing apps + all system data
Aantal vragen:
Stap 5 moet stap 3 worden. Dus eerst je SD in orde maken, daarna de ROM flashen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online

Mijn beoogde aanpak:
  • Titanium backup> batch> Backup all users aps + system data
  • Inhoud SD kaart in windows kopiëren
  • Insertcoin v49 downloaden, MD5 checken
  • Insertcoin v49 via rommanager installeren
  • Via rommanager ext partitie aanmaken
  • alle info van SD kaart via windows terug kopiëren naar SD kaart met ext partitie
  • titatium backup> restore missing apps + all system data
Aantal vragen:
Het laatste gedeelte met Titanium backup zou ik niet zo doen maar zoals hieronder beschreven (had je uiteraard zelf ook al gevonden, maar ik post het toch nog maar even ;) . Ikzelf ga altijd eerst nog voor het flashen naar de Android Market, kijk of er nog updates zijn en installeer die eventueel en maak dan pas een backup. Zo heb je altijd de juiste backup van de juiste versie.

Het niet hebben van Amon_RA is geen risico, het is alleen een andere recovery met wat andere opties. Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat, ik heb Amon_RA en ben er blij mee :)
jelmervos schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:43:
[...]

Wat ik mensen kan aanraden die Titanium Backup gebruiken: installeer eerst al je apps weer via markt/appbrain en doe per app een restore met Data Only, natuurlijk alleen van de apps die belangrijke data hebben voor je. Zorg er wel voor dat het om dezelfde app versie gaat.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik zou het aanmaken van de EXT partitie niet via RomManager doen maar via je recovery (ik heb het via Amon_RA gedaan, werkt perfect) of via GParted live CD (telefoon booten in recovery en USB-MS oid kiezen).

Ook het flashen van je ROM zou ik via recovery doen.

Oftewel: negeer RomManager. :)

[ Voor 20% gewijzigd door jelmervos op 21-06-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Ik zag na wat zoeken dat het aanmaken van ext partities via rommanager of clockworks je toestel kan bricken (ipv de sd wil er weleens een systeem parittie geformat worden).

Heb zojuist met 'EASEUS Partition Master' een ext3 aangemaakt. Ideaal. Sd-kaart via usb mounten. fat32 resizen (1 GB kleiner), ext3 (1 GB) er achter plakken. Geen gedoe met data heen en weer kopiëren (data op fat32 blijft bestaan). Nu nog de stap van het installen van de rom :)

Hebben jullie overigens weleens handmatig a2sd in je rom geactiveerd? Wil dit op mijn toestel doen als test case en vervolgens op het toestel van mijn vrouw die graag haar eigen rom wil houden, maar toch meer ruimte wil hebben.

Ik las dat ik de init.rc moet aanpassen en dat dit m.b.v. Dark_tremor kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Ja, in de voorgaande topics over rooten en custom ROM's zijn er meerdere gebruikers die een los apps2sd script op de stock ROM hebben toegepast, en dat werkt zoals het hoort, gewoon goed. Hieronder een quote uit de TS, daar staat het allemaal in :) Kijk bij "Geroot! En nu? "
Wil je alleen maar apps2sd, dan kun je de .zip uit deze post op XDA downloaden en flashen als een custom rom. Maak wel eerst een backup van je SD kaart en maak een ext3 partitie op je sd kaart dmv je custom recovery.
edit: ik zie nu dat je het hebt over iets handmatig activeren, heb je het over de app A2SDGUI ?

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 21-06-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Ging het maar zo makkelijk. De Aps2SDgui heb ik gedownload. deze stelt als voorwaarden:

geroot: check
busybox: check
aanwezigheid bij aps2sd scripts: hier gaat mijn vraag over.

Vind 2,5MB voor Dark_tremor wat veel voor een aanpassing aan de init.rc, dus ik was benieuwd naar de mogelijkheden die ik heb om dit te activeren.

Echt handmatig kan bijvoorbeeld zo: http://www.slatedroid.com...apps2sd-on-rooted-device/

Ik zou het liefst een app gebruiken die mijn init.rc patched. De meeste custom roms hebben al een gepatchte init.rc, maar een custom rom is voor mijn vrouw geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Als je gewoon Darktremor download en het script flashed, dan werkt het. Ik zou niet zo wakker liggen van 2,5 MB, even flashen en dan gooi je hem toch weer weg?Ik geloof niet dat je ROM dan 2,5 MB groter wordt, hij past alleen e.a. aan om apps2sd beschikbaar te maken. Mijn ervaring met handmatige tweaks resulteren vaak in een bootloop, maar dat kan ook aan mij liggen :) Mijn advies is dus gewoon Darktremor flashen, mocht je wat anders doen, dan lees ik het resultaat ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
janvanduschoten schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:42:
Als je gewoon Darktremor download en het script flashed, dan werkt het.
Done, zit nu in een bootloop. HTC screen, zwart, reboot HTC screen, etc... Kom nog wel in clockworkmod. Nu recovery aan het doen....

[ Voor 9% gewijzigd door Terror op 21-06-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Terror schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:00:
[...]

Done, zit nu in een bootloop. HTC screen, zwart, reboot HTC screen, etc...
Als het goed is doet hij dat zo'n 3 x om het script te laten werken, dus dat kan wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
janvanduschoten schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:04:
[...]
Als het goed is doet hij dat zo'n 3 x om het script te laten werken, dus dat kan wel kloppen.
Hmm, zo dan nog eens proberen :P Volgensmij toch echt meer dan 3 reboots gezien.

edit: poging 2 gelukt: met enkele reboot. Nu alleen wel jammer dat de A2SDGUI telkens onverwachts stopt :(

[ Voor 22% gewijzigd door Terror op 21-06-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ik heb eigenlijk altijd de standaard Oxygen rom geflashed. Nu wil ik een andere radio proberen, kan je die dan ook gewoon er overheen flashen?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Jep. :) (Ook al is het aan te raden dat voor het flashen van de ROM te doen.)

Het kan namelijk zijn dat de radio niet goed werkt met de ROM, maar dat is een beetje proberen.
Ik heb zelf ook de laatste radio geflasht (5.17.05.23), nadat ik CM7 er al op had, en daarna gebeurden er wat rare dingen, zoals WiFi steeds weer verbroken, gemiste oproepen terwijl de telefoon niet over was gegaan, niet kunnen bellen, etc.
Wat soms wil helpen is het leeggooien van de cache vanuit Recovery.

Hebben trouwens meer mensen met CM7 hier last van de Call Delay bug, zoals hier, hier, en op de Issue Tracker te lezen?
Ik heb dit zelf namelijk wel met CM7. Het is erg storend, omdat meestal de 2e of 3e keer 'Hallo' gehoord wordt door de overkant.
Als je hier ook last van hebt, vul dan deze poll in, zodat ze er bij het Google-team een beter beeld van krijgen.

[ Voor 52% gewijzigd door Ghost Dog op 21-06-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
een andere radio helpt mij meestal niet zoveel.. als het werkt laat ik het gewoon voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Ghost Dog schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:13:
Jep. :) (Ook al is het aan te raden dat voor het flashen van de ROM te doen.)

Het kan namelijk zijn dat de radio niet goed werkt met de ROM, maar dat is een beetje proberen.
Ik heb zelf ook de laatste radio geflasht (5.17.05.23), nadat ik CM7 er al op had, en daarna gebeurden er wat rare dingen, zoals WiFi steeds weer verbroken, gemiste oproepen terwijl de telefoon niet over was gegaan, niet kunnen bellen, etc.
Wat soms wil helpen is het leeggooien van de cache vanuit Recovery.

Hebben trouwens meer mensen met CM7 hier last van de Call Delay bug, zoals hier, hier, en op de Issue Tracker te lezen?
Ik heb dit zelf namelijk wel met CM7. Het is erg storend, omdat meestal de 2e of 3e keer 'Hallo' gehoord wordt door de overkant.
Als je hier ook last van hebt, vul dan deze poll in, zodat ze er bij het Google-team een beter beeld van krijgen.
Ik ga dan maar eens even rondkijken welke radio, staan er wat op de site van Oxygen, ga eens kijken naar de ervaringen welke radio met Oxygen 2.1.4

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ghost Dog schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:13:
Hier is toch al een maand lang een fix (workaround lijkt het) voor in CM: http://review.cyanogenmod.com/#change,5420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dat is een workaround, maar er blijft een lichte vertraging, en in de kern is het probleem niet opgelost, alleen de symptomen verlicht.
Google moet het probleem oplossen in Android zelf.

[ Voor 16% gewijzigd door Ghost Dog op 21-06-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Blijft spannend. Krijg bij het flashen vanuit CWM een error als ie naar recovery boot om te flashen:

Verifying update package...
E:failed to seek in /cache/update.zip (Invalid arguement)
E:signature verification failed
Installation aborted

Hier: http://forum.xda-develope...hread.php?t=782594&page=3 worden veel oplossingen aangedragen.

Download cache wiping zoals aangedragen wordt heeft nog niks uitgehaald.
In CWM bij in advanced verification-toggle op disabled zetten lijkt niet te werken omdat deze telkens terug springt naar enabled...

We proberen vrolijk verder...

Iemand nog suggesties?

[ Voor 14% gewijzigd door Terror op 22-06-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Suggestie 1: Download het bestand nog eens en controleer de MD5 om er zeker van te zijn dat het bestand klopt en dus niet corrupt is geraakt. Flash het.

Suggestie 2: Zet de recovery van Amon_RA er op en probeer het daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Terror schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:30:
Blijft spannend. Krijg bij het flashen vanuit CWM een error als ie naar recovery boot om te flashen:

[...]

We proberen vrolijk verder...

Iemand nog suggesties?
Probeer je vanuit Rommanager een nieuwe rom te flashen?? dat gaat bij ook vaak niet goed. Ik download meestal gewoon de rom die ik wil los, zet hem in de root (of ergens anders) van de sd-kaart en kies voor "Choose zip from sdcard" (oid) en kies de zip. Eventueel kan je ook wipen vanuit CWM voordat je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
StarC schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:30:
[...]
Probeer je vanuit Rommanager een nieuwe rom te flashen??
Ja.
StarC schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:30:
[...]
dat gaat bij ook vaak niet goed. Ik download meestal gewoon de rom die ik wil los, zet hem in de root (of ergens anders) van de sd-kaart en kies voor "Choose zip from sdcard" (oid) en kies de zip. Eventueel kan je ook wipen vanuit CWM voordat je dat doet.
Begin me nu serieus af te vragen of je überhaupt iets aan rommanger hebt :P Eigenlijk alle acties die ik ermee wilde doen faalde. Net via CWM gewipet en ben nu een insertcoin aan het flashen. So far so good.

Is het btw verstandig om de lader eraan te hebben hangen als je dit doet? Heb ergens gelezen dat CWM dan in USB plugged modus gaat en dan minder betrouwbaar wordt. Heb nu voor de zekerheid de flash zelf zonder lader gedaan (uiteraard volle batterij).

Rom is nu geflashed. Lader hangt er weer aan en heb nu het witte HTC splashscreen. Nu wachten en duimen dat alles goed gaat... (kan 30 minuten duren volgens de handleiding)...

edit: nu 40 minuten verder en nog steeds geen bootanimatie.....

[ Voor 14% gewijzigd door Terror op 22-06-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Terror schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:46:
[...]

Begin me nu serieus af te vragen of je überhaupt iets aan rommanger hebt :P Eigenlijk alle acties die ik ermee wilde doen faalde. Net via CWM gewipet en ben nu een insertcoin aan het flashen. So far so good.
Zoals ik al eerder hier had gepost: negeer RomManager. Zonder heb je meer controle en werkt het gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Terror schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:46:

edit: nu 40 minuten verder en nog steeds geen bootanimatie.....
Na zo'n 10 minuten kun je eigenlijk wel concluderen dat het er niet meer inzit... Even een Nandroid backup terugzetten en in de recovery opnieuw flashen (al dan niet opnieuw downloaden, MD5 check, etc) Ik geloof dat Amon_RA toch minder flashproblemen kent alhoewel ik pas geleden een backup niet terug kon zetten, dat is me dit jaar al 2 x gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
En we hebben een nieuwe error (bij wipen in CWM):

mounting /dev/block/mmcblk0p1 on /data failed: Invalid argument
mounting /dev/block/mmcblk1p2 on /sd-ext failed: No such file or directory

Andere mensen die dit hebben die hebben S-off. Ben nog geen voorbeelden tegengekomen met S-on zoals ik heb.

WHOOT! Installatie bootanimatie van insertcoin boot nu :) (Erg lelijke animatie overigens....)

[ Voor 18% gewijzigd door Terror op 22-06-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Hebben de mensen met CyanogenMod of een andere custom rom in het algemeen ook wel eens problemen om een telefoonverbinding op te zetten?

Ik heb nu sinds ik CyanogenMod draai al 5 keer gehad dat wanneer ik een telefoonnummer draai, de lijn gewoon dood blijft. Als je langer wacht wordt de verbinding wel automatisch afgebroken.

Ik gebruik de nieuwste radio, zoals aanbevolen werd voordat je CM7 erop ging zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162481

Buffalo schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:16:
Hebben de mensen met CyanogenMod of een andere custom rom in het algemeen ook wel eens problemen om een telefoonverbinding op te zetten?

Ik heb nu sinds ik CyanogenMod draai al 5 keer gehad dat wanneer ik een telefoonnummer draai, de lijn gewoon dood blijft. Als je langer wacht wordt de verbinding wel automatisch afgebroken.

Ik gebruik de nieuwste radio, zoals aanbevolen werd voordat je CM7 erop ging zetten.
Nergens last van. Nooit gehad ook.
Ik neem even aan dat je ook de bijbehorende RIL hebt geflashed? Volgens mij is het niet iets wat typisch is voor CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik herken het probleem ook niet, maar de allernieuwste radio geeft bij mij wel problemen. Ik heb de op 2na nieuwste.

@janvanduschoten: Gefeliciteerd met moderator worden ;) (Of zie ik dat gewoon nu pas?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Anoniem: 162481 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:20:
[...]

Nergens last van. Nooit gehad ook.
Ik neem even aan dat je ook de bijbehorende RIL hebt geflashed? Volgens mij is het niet iets wat typisch is voor CM
RIL is de radio neem ik aan? Die heb ik geupdate naar 5.17.05.23. Dat is volgens mij de nieuwste? Kan het niet controleren nu op XDA, omdat mijn wergever die website blokkeert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
RIL staat voor Radio Interface Layer en staat voor een laag (de layer) tussen de radio (software voor de aansturing van je GSM signaal, GPS, WiFi, enz) en de daadwerkelijke hardware in (voor zover ik het heb begrepen). Ik heb er zelf nog nooit een geflashen, ook nooit behoefte toe gehad.
Ik draai nu zelf CM7 Nighly van 14-06-2011 en radio versie 05.30_2 en die werkt bij mij gewoon zoals het hoort.

@ Cyleo, bedankt, is sinds gisterenavond, je mankeert niets aan je oog ;) Ik moet nu wel op mijn woorden gaan letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Buffalo schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:34:
[...]

RIL is de radio neem ik aan? Die heb ik geupdate naar 5.17.05.23. Dat is volgens mij de nieuwste? Kan het niet controleren nu op XDA, omdat mijn wergever die website blokkeert :+
Dat is de nieuwste. Dat wil dus niet zeggen dat dat meteen de beste is. Bij mij werkt bijvoorbeeld (na lang testen) 32.48.00.32U_5.11.05.14 het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Cyleo schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:10:
[...]

Dat is de nieuwste. Dat wil dus niet zeggen dat dat meteen de beste is. Bij mij werkt bijvoorbeeld (na lang testen) 32.48.00.32U_5.11.05.14 het beste.
Ik heb dezelfde, ook na wat getest te hebben maar het maakte allemaal niet heel veel uit.. met de nieuwere had ik wel soms dat ik in airplane moest en er weer uit om 3g (terug) te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Hebben jullie alleen de radio geflasht, of ook mappen gewiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61921

Vooropgesteld, ik kijk er misschien overheen... maar waar kan ik de onaangepaste HTC Froyo rom downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Anoniem: 61921 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:18:
Vooropgesteld, ik kijk er misschien overheen... maar waar kan ik de onaangepaste HTC Froyo rom downloaden?
Kun je niet RUU gebruiken: RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_159811_signed.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61921

Dat was degene die ik bedoelde :Y Flashen is gelukt, dank je d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
StarC schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:17:
[...]

Ik heb dezelfde, ook na wat getest te hebben maar het maakte allemaal niet heel veel uit.. met de nieuwere had ik wel soms dat ik in airplane moest en er weer uit om 3g (terug) te krijgen.
Had exact hetzelfde probleem ;) Ik heb de radio overigens gepushed met Android Flasher, vanwege de custom HBOOT is mijn cache niet groot genoeg om de hele bende te flashen via recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-06 14:54
goedemiddag,

Ik heb nu al op 3 verschillende pc's(waarvan 1 mac) geprobeerd om mijn htc desire te rooten, ik heb alle stappen gedaan, en wanneer ik unrevoked opstart en usbkabel aansluit vind hij mijn htc niet.
Alleen als ik op htc sync klik ipv alleen laden vind hij hem wel.(ook heb ik al diskdrive geprobeerd).
Iemand een idee waar het aan ligt, of een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Heb je wel de driver(s) geïnstalleerd (niet enkel van HTC maar ook de extra divers voor windows)
en de HTC-sync verwijderd

[ Voor 56% gewijzigd door Pinin op 23-06-2011 12:48 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Laatst online: 27-01 11:13

pathfinder2k

is hier...

sjoerdvdijk schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:41:
goedemiddag,

Ik heb nu al op 3 verschillende pc's(waarvan 1 mac) geprobeerd om mijn htc desire te rooten, ik heb alle stappen gedaan, en wanneer ik unrevoked opstart en usbkabel aansluit vind hij mijn htc niet.
Alleen als ik op htc sync klik ipv alleen laden vind hij hem wel.(ook heb ik al diskdrive geprobeerd).
Iemand een idee waar het aan ligt, of een andere oplossing?
usb foutopsporing aangooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
pathfinder2k schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:47:
[...]

usb foutopsporing aangooien?
Ja usb foutopsporing staat aan, en heb ook de driver gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Ik zou even schoon beginnen. Zoals in de TS omschreven, download laatste versie HTC sync, daarna HTC sync de-installeren , niet de drivers (die staan apart en heb je nodig).
Daarna alles doen wat er op deze bladzijde staat..
Vinkje zetten bij USB debugging en foutopsporing (kijk in TS waar&hoe).
Eventueel recovery van Amon_RA downloaden (tip van de week)
Unrevoked opstarten, eventueel Amon_RA als recovery aangeven en daarna je toestel met kabel aan je PC hangen.
Klik op [OK] en laat Unrevoked zijn werk doen.

Zo moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
janvanduschoten schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:56:
Ik zou even schoon beginnen. Zoals in de TS omschreven, download laatste versie HTC sync, daarna HTC sync de-installeren , niet de drivers (die staan apart en heb je nodig).
Daarna alles doen wat er op deze bladzijde staat..
Vinkje zetten bij USB debugging en foutopsporing (kijk in TS waar&hoe).
Eventueel recovery van Amon_RA downloaden (tip van de week)
Unrevoked opstarten, eventueel Amon_RA als recovery aangeven en daarna je toestel met kabel aan je PC hangen.
Klik op [OK] en laat Unrevoked zijn werk doen.

Zo moet het werken.
Als het goed is moet het werken nu, het lag waarschijnlijk aan de usb fout opsporing.

[ Voor 13% gewijzigd door sjoerdvdijk op 23-06-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
Ik heb net een OTA update van miui xj gekregen naar 1.6.22, alleen wifi werkt nu niet meer. Ben ik de enige?

EDIT: een reboot doet wonderen :)

[ Voor 14% gewijzigd door marijni12 op 23-06-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Vreemd, normaal is de miui release op vrijdags, dan zou het 1.6.24 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 11:12
Ik draai nu ook een tijdje CM7, maar heb een ontzettend vervelend probleem. Ik heb 2 Gmail account ingesteld en een Exchange e-mail account, op de stock rom (niet geroot) kreeg ik ALTIJD een signaal en een enveloppe boven in de notifications bar. Nu was het al een week stil en heb ik nooit die 'e-mail enveloppe' in beeld zien staan...ik vertrouwde het niet en deed dus een handmatige check: 24 e-mails 'gemist'...opzich waren het geen belangrijke e-mails dus heel erg was het niet. Wat ik erger vond is dat ik handmatig moest syncen voordat ik ze kon lezen en ik dus geen meldingen krijg bij nieuwe e-mail.

Uiteraard heb ik synchronisatie aangezet voor alle accounts (zowel Push als om de 10 minuten synchroniseren geprobeerd), maar ik ontvang geen meldingen bij nieuwe e-mails. Caches allemaal ook leeggegooid en alles opnieuw weer ingesteld: geen resultaat. Ligt dit aan CM7? Want alleen hierom zou ik weer willen unrooten en terug naar stock rom met Sense...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Is dit met de Mail app die in CM7 zit? want dit is voor zover ik weet dezelfde als stock android (die bijvoorbeeld op de Nexus One/S zit. misschien kan je daar ook op zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 11:22
Ik gebruik gmail app en heb er 5 gmail accounts ingesteld. Geen probs ervaren met CM 7.0.2. Geen ervaringen met Exchange.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Cubic X schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:21:
Ik draai nu ook een tijdje CM7, maar heb een ontzettend vervelend probleem. Ik heb 2 Gmail account ingesteld en een Exchange e-mail account, op de stock rom (niet geroot) kreeg ik ALTIJD een signaal en een enveloppe boven in de notifications bar. Nu was het al een week stil en heb ik nooit die 'e-mail enveloppe' in beeld zien staan...ik vertrouwde het niet en deed dus een handmatige check: 24 e-mails 'gemist'...opzich waren het geen belangrijke e-mails dus heel erg was het niet. Wat ik erger vond is dat ik handmatig moest syncen voordat ik ze kon lezen en ik dus geen meldingen krijg bij nieuwe e-mail.

Uiteraard heb ik synchronisatie aangezet voor alle accounts (zowel Push als om de 10 minuten synchroniseren geprobeerd), maar ik ontvang geen meldingen bij nieuwe e-mails. Caches allemaal ook leeggegooid en alles opnieuw weer ingesteld: geen resultaat. Ligt dit aan CM7? Want alleen hierom zou ik weer willen unrooten en terug naar stock rom met Sense...
Staan bij je accounts and sync die dingen ook aan? Soms neemt hij dit niet helemaal netjes over. Ook hier geen problemen met synchronisatie dus denk dat er iets fout is gegaan aan jou kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Vandaag weer een keer verder gegaan om m'n 16gb kaartje aan de gang te krijgen ipv de huidige 8gb.
lekzzz schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:39:
[...]

Ik ben dus bezig geweest om van 8gb naar 16gb micro Sd te gaan:

Nandroid back-up gemaakt
16gb partities aangemaakt en doorgezet van ext2 naar ext3
Alles gekopieerd van de 8gb naar de 16gb
maar start verder niet op, blijft hangen op bootscherm

Wat doe ik niet goed?
Wat ik me nu eigenlijk afvraag. Als ik het kaartje formatteer en partitioneer (zoals in de op beschreven) en vervolgens kopieer van 8gb naar 16gb. Hoe ziet de 16gb dan of er ook inhoud is die niet zichtbaar is? Hidden tracks e.d. Maakt dit uberhaupt uit voor het kopieren naar 16gb en het opstarten van m'n Desire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Ik heb mijn originele kaartje ook vrij vlot verwisseld voor een 16 GB kaartje toen ik hem kreeg. Gewoon toestel uitgezet, kaartje gewisseld en in recovery een ext partitie aangemaakt (Amon_RA). Daarna heb ik via USB mijn mapjes met muziek, titanium backup & foto's er op gezet, USB weer uit en toestel gereboot. Apps weer uit de market gehaald, data teruggezet met titanium en dat was het wel.
Niets gedaan met Nandroid oid, is niet nodig. Hoe dat gaat met een ROM die ook data oid op de sd kaart zet weet ik niet, maar met apps2sd was het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
janvanduschoten schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:05:
Ik heb mijn originele kaartje ook vrij vlot verwisseld voor een 16 GB kaartje toen ik hem kreeg. Gewoon toestel uitgezet, kaartje gewisseld en in recovery een ext partitie aangemaakt (Amon_RA). Daarna heb ik via USB mijn mapjes met muziek, titanium backup & foto's er op gezet, USB weer uit en toestel gereboot. Apps weer uit de market gehaald, data teruggezet met titanium en dat was het wel.
Niets gedaan met Nandroid oid, is niet nodig. Hoe dat gaat met een ROM die ook data oid op de sd kaart zet weet ik niet, maar met apps2sd was het geen probleem.
Dan zou het dus zo moeten zijn dat m'n Desire al opstart met een lege 16gb kaartje lijkt me. Dit doet de mijne echter niet.

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.