Dat kan ik bevestigen.elpino.rv schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:41:
Damn, RunnyMede loopt dus echt wel een stuk soepeler met de SNQ kernel!
Ik heb nu Runnymede weer opnieuw geinstalleerd, nu ook door middel van 4Ext recovery. Verder heb ik de SNQ kernel geflashed om te kijken of dit sneller is. Ik heb bij de installatie trouwens gekozen voor A2SD+ in plaats van XD2SDX.
Edit:
Nu heb ik alles weer netjes geinstalleerd staan, ben tevreden over de snelheid, maar nu ben ik nog steeds niet van het geheugenprobleem af. De telefoon geeft bij interne opslag een ruimte aan van 11MB vrij, wat zie ik over het hoofd? Ik heb bij de installatie van Runnymede de keuze gemaakt voor het A2SD+ script. Kan iemand hier wat meer over vertellen? Want ik dacht namelijk met het A2SD+ script dat dit het intern geheugen meteen corrigeert, of heb ik dit verkeerd?
Edit:
Nu heb ik alles weer netjes geinstalleerd staan, ben tevreden over de snelheid, maar nu ben ik nog steeds niet van het geheugenprobleem af. De telefoon geeft bij interne opslag een ruimte aan van 11MB vrij, wat zie ik over het hoofd? Ik heb bij de installatie van Runnymede de keuze gemaakt voor het A2SD+ script. Kan iemand hier wat meer over vertellen? Want ik dacht namelijk met het A2SD+ script dat dit het intern geheugen meteen corrigeert, of heb ik dit verkeerd?
[ Voor 52% gewijzigd door shinchan03 op 22-11-2011 23:25 ]
Bij de installatie gekozen voor A2SD+ enz. ? Huh, waar kun je dat kiezen dan.shinchan03 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:09:
Ik heb nu Runnymede weer opnieuw geinstalleerd, nu ook door middel van 4Ext recovery. Verder heb ik de SNQ kernel geflashed om te kijken of dit sneller is. Ik heb bij de installatie trouwens gekozen voor A2SD+ in plaats van XD2SDX.
Edit:
Verwijderd
Aan het eind van de installatie van de ROM in recovery vraagt ie toch of je A2SD+ of XD2SDX wilt? Niet helemaal precies deze woorden maar het kwam wel hierop neer...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 23:47 ]
Dat heb ik nog nooit gezien.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:46:
Aan het eind van de installatie van de ROM in recovery vraagt ie toch of je A2SD+ of XD2SDX wilt? Niet helemaal precies deze woorden maar het kwam wel hierop neer...
Verwijderd
Tsja, een screendump maken tijdens installeren van een ROM gaat niet. Ik weet niet hoe ik het kan tonen?
Dit is er bij Runnymede ingebouwd, dit volgende staat ook in de topicstart op XDA:
Runnymede AIO V2.2 base Runnymede RUU 1.05.401.4 CM7/r2 Hboot (New select menu for a2sd+ and XD2SDX) (so no more flashing after the rom)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1315961
Dit is dus speciaal voor Runnymede gemaakt. Maar heeft iemand met Runnymede geïnstalleerd dit probleem ook of weet iemand hier het antwoord op?
Runnymede AIO V2.2 base Runnymede RUU 1.05.401.4 CM7/r2 Hboot (New select menu for a2sd+ and XD2SDX) (so no more flashing after the rom)
Dit is dus speciaal voor Runnymede gemaakt. Maar heeft iemand met Runnymede geïnstalleerd dit probleem ook of weet iemand hier het antwoord op?
Ik draai Runnymede V4. Die heeft het niet.shinchan03 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 00:07:
Dit is er bij Runnymede ingebouwd, dit volgende staat ook in de topicstart op XDA:
Is 720p filmen dan ook vloeiend? Of is dat echt een limitatie van de CPU (daar zet ik nl. mijn geld op in)Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:45:
Ik heb zelf Trandscend 16GB 10x. Meer dan zat. 8 is wel genoeg eigenlijk voor muziek, fotos en dergelijke. Besef wel hoe meer fotos je hebt, dat dat invloed heeft op de snelheid.
Geniaal: ik heb een aantal weken de Runnymede draaien. Alhoewel in nog niet tevreden over de snelheid, kwam ik er vandaag wel achter dat ik hierdoor 3GB extra opslagruimte op dropbox heb gekregen
Lijkt me een leuke tip voor mensen die ook van dropbox gebruik maken. Toch lekker mee genomen, ik heb alleen nog niet getest of je de ruimte blijft behouden als je er weer een andere rom op zet... Maar ik zou niet weten waarom niet
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Verwijderd
Ja, bij mij wel vloeiend ja. Maar je moet volgens mij dan ook je SD-EXT naar ext4 met zipalligment en dat andere waarvan ik de naam ff niet meer weet doen.Cyleo schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:43:
[...]
Is 720p filmen dan ook vloeiend? Of is dat echt een limitatie van de CPU (daar zet ik nl. mijn geld op in)
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 11:16 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:56:
Ik ben de lag bij vooral whatsapp zat. Ik ga maar weer weg van Runnymede AiO en over naar SGBS CM7 en tegenlijkertijd ook de radio upgraden naar nieuwste versie. Mijn verwachtingen van SGBS is redelijk hoog.
Edit1: SGBS is sneller, dat merk ik aan alles maar tegenlijkertijd is de scherm veel te dof. De automatische brightness doet het wel maar is veel te laag ingesteld.
De helderheid van het scherm is inderdaad duidelijk minder, maar na even wennen vind ik het niet te weinig om eerlijk te zijn.Maranello schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:15:
Even mijn ervaring van een paar dagen spelen met SGBS CM7: Als je een Sense ROM zonder poespas zoekt is SGBS zeker wel fijn. In 2.8.2 is de schermhelderheid prima, er is genoeg ruimte voor apps en Sense 2.1 voldoet voor mij. Verder geen massa's aan toegevoegde apps (wat je wil kan je toch wel toevoegen zelf) en bovenal werkt alles behoorlijk vlot. Ik ervaar sporadisch een beetje lag, nauwelijks storend.
Als ik wist dat het met minder lag kon dan LeeDroid had ik eerder overgestapt. Van de ene op de andere dag was ik het zat.
Met Appbrain al mn oude apps kort na elkaar installeren, was ook geen probleem. Alleen wel even de Market Cache fix doen vanwege de CM7r2 HBOOT met een kleine /cache partitie.
Wat is trouwens het grote verschil tussen de versies:
- CM7r2 hboot version (requires S-OFF + CM7r2 hboot)
- Oxygen hboot version (requires S-OFF + Oxygen r2 hboot)
- Stock hboot version (A2SD+)
Ik ging er vanuit dat die laatste de meest standaard was zonder extra handelingen dus heb die draaien. Met S-Off en hboot sleutelen zag ik gemiddeld veel meer problemen van langskomen dan over rooten op zich.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zojuist heb ik alle drie de Angry Birds versies geïnstalleerd. Daarna kon ik niks meer downloaden omdat er geen 'ruimte' op het toestel meer was. Alles is echter wel omgezet naar de SD kaart.
Reboot zorgt ervoor dat ik echter wel weer alles kan installeren. Free space is 70MB op toestel zelf en 7.2GB op mijn SD kaart. Enig idee hoe dit kan / wat dit veroorzaakt?
Hierbij het verzoek om de zoek functie rechts bovenin je scherm te gebruiken voordat er vragen worden gepost. Veel vragen zijn de afgelopen jaren al meerdere malen beantwoord. Dus eerst zelf zoeken, dan pas posten.
Reboot zorgt ervoor dat ik echter wel weer alles kan installeren. Free space is 70MB op toestel zelf en 7.2GB op mijn SD kaart. Enig idee hoe dit kan / wat dit veroorzaakt?
Hierbij het verzoek om de zoek functie rechts bovenin je scherm te gebruiken voordat er vragen worden gepost. Veel vragen zijn de afgelopen jaren al meerdere malen beantwoord. Dus eerst zelf zoeken, dan pas posten.
[ Voor 23% gewijzigd door janvanduschoten op 23-11-2011 11:46 ]
Ja, stond op de vorige pagina.Typhone schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:33:
Zojuist heb ik alle drie de Angry Birds versies geïnstalleerd. Daarna kon ik niks meer downloaden omdat er geen 'ruimte' op het toestel meer was. Alles is echter wel omgezet naar de SD kaart.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wellicht stel ik de vraag verkeerd dan, want ik zie wel zaken die ermee samenhangen maar geen antwoord op de vraag zelf. Heb al tijdje zitten zoeken namelijk maar veel problemen die omschreven worden zijn iets anders.
[Edit] Wat ik al dacht. Verkeerde zoekterm. Probleem zat dus in de market cache. Opgelost. Excuus voor de noobvraag en alsnog bedankt haha!
[Edit] Wat ik al dacht. Verkeerde zoekterm. Probleem zat dus in de market cache. Opgelost. Excuus voor de noobvraag en alsnog bedankt haha!
[ Voor 24% gewijzigd door Typhone op 23-11-2011 11:48 ]
Heb je hier iets aan? janvanduschoten in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3"
edit] opgelost
edit] opgelost
[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 23-11-2011 11:55 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Inderdaad ja! Zie het nu pas.. das hendig! Zie nu pas de mail goed van Dropbox. Had hem over het hoofd gezien omdat ik dacht dat dat de mail was dat ik 0,25gb erbij had gekregen (omdat ik aan 5 vd 'welkom' voorwaarden had voldaan door dropbox op mijn HTC te installeren), staat idd in dat ik nu 3gb erbij heb!StefanvanGelder schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:04:
Geniaal: ik heb een aantal weken de Runnymede draaien. Alhoewel in nog niet tevreden over de snelheid, kwam ik er vandaag wel achter dat ik hierdoor 3GB extra opslagruimte op dropbox heb gekregenLijkt me een leuke tip voor mensen die ook van dropbox gebruik maken. Toch lekker mee genomen, ik heb alleen nog niet getest of je de ruimte blijft behouden als je er weer een andere rom op zet... Maar ik zou niet weten waarom niet
Er staat wel bij 'We've awarded you 3GB of bonus space for the next 12 months!' dus ik ben bang dat je die maar een jaar krijgt
Ik draai nu CM7.1 op mijn Desire, maar ik krijg binnenkort een iPhone 4s en wil dan mijn Desire aan mijn vriendin geven. Het leek me voor haar dan wel handig om weer even terug te gaan naar een (officiele) HTC ROM.
Kan ik nu makkelijk terug naar een stock HTC ROM zonder teveel geknutsel? Misschien ook uiteindelijk zonder root.
Kan ik nu makkelijk terug naar een stock HTC ROM zonder teveel geknutsel? Misschien ook uiteindelijk zonder root.
janvanduschoten in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3"EdwinB schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:14:
Ik draai nu CM7.1 op mijn Desire, maar ik krijg binnenkort een iPhone 4s en wil dan mijn Desire aan mijn vriendin geven. Het leek me voor haar dan wel handig om weer even terug te gaan naar een (officiele) HTC ROM.
Heeft rooten invloed op mijn garantie, en kan ik de root ongedaan maken?
Dat lijkt me toch niet heel moeilijk te vinden, zie www.alpharev.nlGonadan schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:25:
[...]
[...]
De helderheid van het scherm is inderdaad duidelijk minder, maar na even wennen vind ik het niet te weinig om eerlijk te zijn.
Wat is trouwens het grote verschil tussen de versies:
- CM7r2 hboot version (requires S-OFF + CM7r2 hboot)
- Oxygen hboot version (requires S-OFF + Oxygen r2 hboot)
- Stock hboot version (A2SD+)
Ik ging er vanuit dat die laatste de meest standaard was zonder extra handelingen dus heb die draaien. Met S-Off en hboot sleutelen zag ik gemiddeld veel meer problemen van langskomen dan over rooten op zich.
Ik heb voor het terugzetten naar stock een korte handleiding geschreven, staat ergens in dit topic. Janvanduschoten zou die ook in de OP plaatsen.EdwinB schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:14:
Ik weet alleen niet zeker of het gebruik van de Bravo Downgrader ook vereist is om het toestel weer S-ON te maken of dat het uitvoeren van de RUU daar ook voor zorgt.
[ Voor 34% gewijzigd door Laguna op 23-11-2011 14:28 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ah, voor een jaar zou wel jammer zijn, zo niet dan is het mooi meegenomen zegelpino.rv schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:21:
[...]
Inderdaad ja! Zie het nu pas.. das hendig! Zie nu pas de mail goed van Dropbox. Had hem over het hoofd gezien omdat ik dacht dat dat de mail was dat ik 0,25gb erbij had gekregen (omdat ik aan 5 vd 'welkom' voorwaarden had voldaan door dropbox op mijn HTC te installeren), staat idd in dat ik nu 3gb erbij heb!
Er staat wel bij 'We've awarded you 3GB of bonus space for the next 12 months!' dus ik ben bang dat je die maar een jaar krijgt
Op die website (redirect) zie ik geen antwoord op mijn vraag. Weet je zeker dat je mijn vraag goed begrepen hebt?Laguna schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:20:
Dat lijkt me toch niet heel moeilijk te vinden, zie www.alpharev.nl
Zeiss Distagon 21 f/2.8
http://www.alpharev.nl/ linkt door naar de Revolutionary, daar staat het inderdaad niet. http://alpharev.nl/ halverwege de pagina dat tabelletje staan de verschillende partitieindelingen van de HBoots. Dat zal Laguna bedoeld hebbenGonadan schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:45:
[...]
Op die website (redirect) zie ik geen antwoord op mijn vraag. Weet je zeker dat je mijn vraag goed begrepen hebt?
Dan nog niet. Mijn vraag was wat de verschillen zijn tussen die drie SGBS-versies. Zo te zien is dat de S-Off en de hboot zoals ik al aangaf. De verschillen daartussen kan ik inderdaad in de tabel zien, maar ik vraag mij af of er verder nog verschillen tussen die versies zitten of dat het puur die twee items is.Maranello schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:52:
http://www.alpharev.nl/ linkt door naar de Revolutionary, daar staat het inderdaad niet. http://alpharev.nl/ halverwege de pagina dat tabelletje staan de verschillende partitieindelingen van de HBoots. Dat zal Laguna bedoeld hebben
Je ziet het echter bij meerdere ROM's langskomen dus het zal wel iets algemeens zijn, een andere basis ofzo.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee, het is puur de indeling middels de HBOOT.Gonadan schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:46:
[...]
Dan nog niet. Mijn vraag was wat de verschillen zijn tussen die drie SGBS-versies. Zo te zien is dat de S-Off en de hboot zoals ik al aangaf. De verschillen daartussen kan ik inderdaad in de tabel zien, maar ik vraag mij af of er verder nog verschillen tussen die versies zitten of dat het puur die twee items is.
Je ziet het echter bij meerdere ROM's langskomen dus het zal wel iets algemeens zijn, een andere basis ofzo.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ok, dan maakt het voor mij waarschijnlijk geen biet uit welke ik kies.Laguna schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:14:
Nee, het is puur de indeling middels de HBOOT.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Sebastiaan heeft een nieuwe versie van Runnymede online gezet vanavond, ben hem nu aan het flashen.
Kun je dat gewoon installeren vanuit de recovery?elpino.rv schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:41:
Damn, RunnyMede loopt dus echt wel een stuk soepeler met de SNQ kernel! Als je RunnyMede hebt geinstalleerd, installeer deze kernel dus ook! Wipe cache+dalvik cache en flashen die hap!
http://sourceforge.net/pr..._kernel_with_usb_support/
heb zelf de no2wrc gepakt en de wifin update
Ben ook de Runnymede V2.3 aan het installeren
Na het installeren:
Pfffff wat een wereld van verschil zeg. Ik heb (als ik het goed gedaan heb, dus) die nieuwe kernel geïnstalleerd. En de Runnymede V2.3 met XD2SDX en een 1GB EXT4
Keeping my vingers crossed maar tot nu toe helemaal geen lag, zwarte schermen of vage laadtijden.
Het enige probleem is dat de navigatie geen nederlandse stem blijkt te hebben. Bij jullie wel?
[ Voor 30% gewijzigd door kaasaanfiets op 24-11-2011 04:20 ]
Heb lopen googlen, maar kom er nog steeds niet uit:
Ik draai CM7.1, en heb met de ingebouwde functie zoveel mogelijk apps naar de SD kaart verplaatst. Als ik echter met root explorer kijk in /sd-ext/ is die leeg, en is er pak m beet 100MB van mijn internal storage bezet waardoor ik maar 20MB vrij heb... Hoe krijg ik de rest vrij? Heb geprobeerd programmas uit de /system/app/ folder te verplaatsen (DSPmanager bv), maar die blijven gewoon terugkomen.
Mijn SD kaart heeft een 512MB ext4 partitie, en de rest is gewoon opslag.
Ik draai CM7.1, en heb met de ingebouwde functie zoveel mogelijk apps naar de SD kaart verplaatst. Als ik echter met root explorer kijk in /sd-ext/ is die leeg, en is er pak m beet 100MB van mijn internal storage bezet waardoor ik maar 20MB vrij heb... Hoe krijg ik de rest vrij? Heb geprobeerd programmas uit de /system/app/ folder te verplaatsen (DSPmanager bv), maar die blijven gewoon terugkomen.
"Upgraden" (wipe cache + dalvik cache en dan flashen) werkt niet voor mij. Als ik dat doe, hangt hij bij opstarten (boot loop). Ik heb de vorige versie teruggezet (nandroid backup) en sla v2.3 voorlopig even over, zoveel is er toch niet veranderd in v2.3.shinchan03 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 00:08:
Sebastiaan heeft een nieuwe versie van Runnymede online gezet vanavond, ben hem nu aan het flashen.
CM7.1 ondersteunt standaard geen A2SD+ oid, alleen het standaard ingebouwde Apps2SD van Froyo/Gingerbread. De ext partitie wordt dan ook niet gebruikt. Hiervoor dien je het A2SD+ Darktremor script te installeren.Mr Alfabet schreef op donderdag 24 november 2011 @ 05:01:
Heb lopen googlen, maar kom er nog steeds niet uit:
Vanmiddag ook maar upgraden naar Runnymede, versie 3.5. En dan ook gelijk de SNQ kernel maar meepakken. Maar welke versie daarvan moet ik pakken? Er staan namelijk verschillende versies...
En als het dan nog niet bevalt qua snelheid dan ga ik over naar CM7 ofzo. Heb liever een vlotte telefoon dan al die gimmicks.
En als het dan nog niet bevalt qua snelheid dan ga ik over naar CM7 ofzo. Heb liever een vlotte telefoon dan al die gimmicks.
[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 24-11-2011 11:51 ]
SNQ kernel zit vanaf Runnymede versie 2.3 standaard ingebakken.
Ik probeer al een hele tijd Runnymede te installeren met A2SD+ maar dit lukt me dus echt niet, wel jammer dat niemand de oplossing ervoor weet.
Ik probeer al een hele tijd Runnymede te installeren met A2SD+ maar dit lukt me dus echt niet, wel jammer dat niemand de oplossing ervoor weet.
Verwijderd
3.5??? Welke SNQ je moet pakken is al minimaal 2 keren verteld op deze of vorige pagina....ThinkPadd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:50:
Vanmiddag ook maar upgraden naar Runnymede, versie 3.5. En dan ook gelijk de SNQ kernel maar meepakken. Maar welke versie daarvan moet ik pakken? Er staan namelijk verschillende versies...
Verwijderd
Ja sorrie, ik heb nul procent ervaring met A2SD+. Zit al vanaf dat ik op custom ROMs zat op CM7r2 Hboot en heb ROMs gebruikt die dit ondersteunen zoals InsertCoin, Runnymede, Leedroid HD (Data++ ROMs dus)shinchan03 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:11:
SNQ kernel zit vanaf Runnymede versie 2.3 standaard ingebakken.
Weet je het echt heel erg zeker dat je de Hboot CM7r2 en niet CM7 of standaard Hboot gebruikt? De Hboot moet je namelijk apart flashen los van de ROM zelf? Dus door een ROM met als indeling CM7r2 te flashen heb je niet automatisch Hboot CM7r2 te pakken.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 12:55 ]
Ja ik heb de CM7r2 Hboot geflashed voordat ik de Runnymede rom heb geïnstalleerd. Voor nu heb ik de rom geinstalleerd met A2SDX, dat werkt ook wel aardig.
Verwijderd
Het schiet mij te binnen dat je voor A2SD+ een stock Hboot moet gebruiken en geen Hboot CM7r2.
Dat zal verklaren waarom het je steeds niet lukt. Viseversa kan het btw ook niet. Krijg je ook weer geheugengezeur. (dus stock Hboot met CM7r2 ROM lukt niet ivm te weinig geheugenruimte en dat weet ik uit eigen ervaring)
Kan iemand anders dit ff bevestigen of dit klopt, ik wil namelijk geen onzin vertellen...
Dat zal verklaren waarom het je steeds niet lukt. Viseversa kan het btw ook niet. Krijg je ook weer geheugengezeur. (dus stock Hboot met CM7r2 ROM lukt niet ivm te weinig geheugenruimte en dat weet ik uit eigen ervaring)
Kan iemand anders dit ff bevestigen of dit klopt, ik wil namelijk geen onzin vertellen...
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 13:08 ]
Ja inderdaad, ik ga gewoon nog even verder zoeken.
Zijn er hier wel mensen bij die Runnymede hebben geinstalleerd met A2SD+ en die wel een werkend script hebben?
Zijn er hier wel mensen bij die Runnymede hebben geinstalleerd met A2SD+ en die wel een werkend script hebben?
Verwijderd
Herlees mijn vorige reactie nog eens 
offtopic:
ik ben ervandoor, succes!
ik ben ervandoor, succes!
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 13:10 ]
Ik weet eigenlijk zeker dat ik de goede Hboot geinstalleerd heb staan, maar ik ga hem nu voor de zekerheid nog een keer flashen kijken of dat werkt. Ik post het resultaat hier wel.
Ik heb voor het flashen de Hboot bekeken en er stond toch echt al CM7r2, maar na nog een keer geflashed te hebben is het alsnog gelukt en werkt het A2SD+ script. Nu maar is echt in gebruik gaan nemen
Ik heb voor het flashen de Hboot bekeken en er stond toch echt al CM7r2, maar na nog een keer geflashed te hebben is het alsnog gelukt en werkt het A2SD+ script. Nu maar is echt in gebruik gaan nemen
[ Voor 36% gewijzigd door shinchan03 op 24-11-2011 13:47 ]
Stock Hboot heeft het meeste geheugen (system) (om roms te installeren). dus zou niet weten waarom dat niet zou moeten werken.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:03:
Het schiet mij te binnen dat je voor A2SD+ een stock Hboot moet gebruiken en geen Hboot CM7r2.
Name /system /cache /data
Bravo Stock 250M 40M 147M
Bravo N1Table 145M 95M 197M
Bravo Data++ 180M 5M 252M
Bravo Sense 180M 40M 217M
Bravo Oxygen r2 100M 5M 332M
Bravo CM7 r2 145M 5M 287M
Versie 2.4 is online.
Ik gebruik ook AD2SDX, moet ik hem dan weer opnieuw installeren? Mijn geheugen lijkt ook gewoon standaard te zijn (slecht bedoel ik dus)2.4
this is a really really little update:D
Fixed AD2SDX (my fould deleted a line now its back same as 2.2)
cm7/r2 and stock hboot
[ Voor 15% gewijzigd door kaasaanfiets op 24-11-2011 14:01 ]
@koekoek2003nl, welke versie van Runnymede heb je nu geinstalleerd staan? Want Runnymede 2.4 is niet meer dan Runnymede 2.3 met een werkend AD2SDX script, want die werkte niet tijdens installatie van Runnymede 2.3.
2.3 met AD2SDX
script gaf geen foutmelding. Maar aan mijn geheugen te zien heeft hij idd niks gedaan nee...
Ben al druk op zoek naar de voors en tegens van AD2SDX tegen A2SD++ Maar kan niks vinden. Wat is beter?
A2SD++ Gooit Dalvik naar SD toch? wat resulteert in nog meer vrij ruimte neem ik aan.
Dan ben ik in mijn geval beter af met AD2SDX aangezien ik een langzaam (class2) geheugenkaartje hebt. Het interne geheugen is stukken sneller.
Heeft iemand een lijstje van alle a2sd achtige tooltjes/scriptjes. Want ik zie door de bomen het bos niet meer.
script gaf geen foutmelding. Maar aan mijn geheugen te zien heeft hij idd niks gedaan nee...
Ben al druk op zoek naar de voors en tegens van AD2SDX tegen A2SD++ Maar kan niks vinden. Wat is beter?
xdaWHAT IS IT??
This mod will move all Internal Memory (data) into sd-ext, "but not like data2ext", this mod will maintain the performance, because it still place dalvik-cache and system application data in Internal Memory.
A2SD++ Gooit Dalvik naar SD toch? wat resulteert in nog meer vrij ruimte neem ik aan.
Dan ben ik in mijn geval beter af met AD2SDX aangezien ik een langzaam (class2) geheugenkaartje hebt. Het interne geheugen is stukken sneller.
Heeft iemand een lijstje van alle a2sd achtige tooltjes/scriptjes. Want ik zie door de bomen het bos niet meer.
[ Voor 6% gewijzigd door kaasaanfiets op 24-11-2011 16:09 ]
Ik heb hard mijn best gedaan een duidelijk stukje te schrijven voor de startpost (zie Terminologie), maar de conclusie die ik tijdens het uitzoeken heb kunnen trekken is dat ROM developers/scripters zelden documenteren/duidelijk uitleggen (no shit!koekoek2003nl schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:08:
Mijn ervaring na het proberen van beide is toch dat het A2SD+ bij mij sneller is. Maar misschien komt dat ook wel omdat ik een class 10 kaartje gebruik.
Ja in de TS staat een duidelijk stukje idd. Maar zoals je zelf ook zegt heb ik ook het idee dat er nogal wat inconsistente benamingen worden gebruikt waardoor het voor mij wat onduidelijk wordt.Maranello schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:30:
[...]
Ik heb hard mijn best gedaan een duidelijk stukje te schrijven voor de startpost (zie Terminologie), maar de conclusie die ik tijdens het uitzoeken heb kunnen trekken is dat ROM developers/scripters zelden documenteren/duidelijk uitleggen (no shit!). Komt nog bij dat niet erg consistente benaming word gebruikt. Een compleet overzicht inclusief uitleg maken is een pokkeklus, maar ik denk dat het gros onder de termen in de startpost vallen. Anyway volgens dat stukje zet A2SD++ Dalvik dus naar SD.
Heb V2.4 opnieuw geinstalleerd icm 1GB EXT4 partitie en heb nu 643MB vrij om apps te installeren. Het script doet het dus nu idd wel goed.
Ik was een beetje dom want ik trok tijdens het flashen mijn usb kabel eruit, en toen bleef hij steken bij "het installeren van de data partitie" oid. Toen ik mijn usb kabel er weer in deed sprong hij meteen naar het vervolg scherpje.
Maar volgens mij is alles wel goed gegaan.
@koekoek2003nl volgende keer moet je gewoon ff op je navigatieknop drukken dan gaat hij ook verder. Maar mooi dat het nu werkt
Net full wipe gedaan en Runnymede 2.4 met A2SD+ geinstalleerd.
Heb nu een pricewatch: Transcend microSDHC 16GB Class 10 kaartje dus dat zal ook al wel schelen qua snelheid.
Ben benieuwd hoe deze ROM mij gaat plezieren.
Heb nu een pricewatch: Transcend microSDHC 16GB Class 10 kaartje dus dat zal ook al wel schelen qua snelheid.
Verwijderd
Ik heb dezelfde kaartje.ThinkPadd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:54:
Net full wipe gedaan en Runnymede 2.4 met A2SD+ geinstalleerd.
2.4 geinstalleerd, en heb nu redelijk wat apps geinstalleerd en nog 80MB vrij. Werkt m'n A2SD+ dan goed?
Volgens mij is hij inderdaad vlotter dan vorige versies van de ROM
Volgens mij is hij inderdaad vlotter dan vorige versies van de ROM
[ Voor 80% gewijzigd door ThinkPad op 24-11-2011 18:33 ]
Dit was blijkbaar een foutje in v2.3, ik heb v2.4 zojuist zonder problemen kunnen installeren.Stamgastje schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:03:
"Upgraden" (wipe cache + dalvik cache en dan flashen) werkt niet voor mij. Als ik dat doe, hangt hij bij opstarten (boot loop). Ik heb de vorige versie teruggezet (nandroid backup) en sla v2.3 voorlopig even over, zoveel is er toch niet veranderd in v2.3.
[ Voor 3% gewijzigd door Stamgastje op 24-11-2011 22:53 ]
Onderhand draai ik alweer bijna twee weken SGBS, dit heeft een flink aantal voordelen geboden:
• snelheid is flink verbeterd;
• veel meer opties in de GUI;
• eindelijk genoeg ruimte.
Maar het aantal onverklaarbare zaken is ook flink verhoogd:
• automatisch starten als ik hem uit heb gezet;
• spontane reboot;
• Wi-Fi gaat soms steeds uit terwijl het netwerk te bereiken is;
• Af en toe wat rarigheid in de apps zelf, vaak later vanzelf weg of na reboot.
Al met al is het nog steeds een flinke verbetering, maar toch heb ik het gevoel dat hij wel minder stabiel is geworden door de custom ROM. Zijn er meer die dit soort ervaringen hebben en zou dat bij een andere ROM beter zijn?
• spontane reboot;
Al met al is het nog steeds een flinke verbetering, maar toch heb ik het gevoel dat hij wel minder stabiel is geworden door de custom ROM. Zijn er meer die dit soort ervaringen hebben en zou dat bij een andere ROM beter zijn?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is er een verklaring voor dat ik geen Widgets kan toevoegen in CM7? Ik heb 2 agenda's geprobeerd die hier ergens vermeld staan in het Androids Apps topic maar deze kan ik niet toevoegen via het Widget menu. Ze komen hier niet te staan.
Heeft dat te maken met een beperking in Android dat Widgets niet vanaf de SD kaart gedraaid mogen worden? Las hier iets over op XDA. Als dat niet het geval is, iemand die weet hoe ik ze draaiend krijg?
Heeft dat te maken met een beperking in Android dat Widgets niet vanaf de SD kaart gedraaid mogen worden? Las hier iets over op XDA. Als dat niet het geval is, iemand die weet hoe ik ze draaiend krijg?
Het opnieuw volledig wipen van de cache hielp gelukkig, ben nu druk bezig met CM7 configgen zoals ik het wil hebben. Apps installen is nog een beetje een issue geloof ik... "cannot be installed due to an error".
[ Voor 115% gewijzigd door Kaastosti op 25-11-2011 10:34 ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Widgets kun je inderdaad niet gebruiken als deze op de SD-kaart geïnstalleerd zijn. Let wel, dit geldt dus als je ze binnen Android hebt verplaatst naar de SD! A2SD of varianten maken niet uit, zolang de widgets volgens Android maar op je Phone Memory staan.Typhone schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:52:
Is er een verklaring voor dat ik geen Widgets kan toevoegen in CM7? Ik heb 2 agenda's geprobeerd die hier ergens vermeld staan in het Androids Apps topic maar deze kan ik niet toevoegen via het Widget menu. Ze komen hier niet te staan.
Rail Away!
Verwijderd
Ik heb SGBS maar 1 weekje of zo gebruikt. Over algemeen prima ROM maar ik had wel wat wazige dingen, zoals het scannen naar andere bluetooth apparaten. Dat wilde ie maar 2 keren doen en daarna gebeurde er niks meer als ik nogmaals op scannen drukte. Reboot verhielp dit. 1 of 2 keren werd WiFi uitgeschakeld terwijl ik dat niet deed en terwijl er genoeg accusap en WiFi ontvangst was.Gonadan schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:42:
Onderhand draai ik alweer bijna twee weken SGBS, dit heeft een flink aantal voordelen geboden:
• spontane reboot;
Vreemde kleine wazige dingen terwijl ik geen restore heb gebruikt en wipe all ervoor heb gedaan.
Hoe dan ook, ik ben nu weer op Runnymede 2.4. Heerlijke ROM, de autobrightness werkt tenminste goed. En voor de rest allemaal dingen die ik prettiger of leuker vind of handiger. Zoals het nu is kan ik best hierop blijven totdat ICS stable uitkomt, die wil ik ook eens uitproberen. RM 2.4 is stuk vlotter geworden. Hij blijft toch wat moeite hebben met whatsapp maar voor de rest gaat het best vloeiend. Heb Daemon Controller op performance gezet. Ik zie niet meteen of dit effect heeft.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 12:01 ]
Het zit het eigenlijk met het inperken van rechten? In CM7 kan ik per applicatie toegekende rechten doorstrepen, maar als ik voor Wordfeud internet toegang doorstreep, kan ik gewoon doorspelen.
Een brandstof App stopt er wel meteen mee als ik rechten inperk. Het doet dus wel iets, maar werkt niet overal?
Een brandstof App stopt er wel meteen mee als ik rechten inperk. Het doet dus wel iets, maar werkt niet overal?
[ Voor 18% gewijzigd door Kaastosti op 25-11-2011 13:00 ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Meer mensen last van uitvallen van hun Desire met Runnymede 2.4 ?
Is me vandaag al 2x gebeurd dat m'n telefoon uitgevallen was. Batterij er even uit en weer aanzetten en dan deed hij het weer. Batterij is helemaal vol (97%) dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij.
Is me vandaag al 2x gebeurd dat m'n telefoon uitgevallen was. Batterij er even uit en weer aanzetten en dan deed hij het weer. Batterij is helemaal vol (97%) dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij.
Het hoeft niet te zijn dat hij uitvalt maar niet wakker wordt. Ik had hier last van met CM7 icm Agile Lock.ThinkPadd schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:56:
Is me vandaag al 2x geprobeerd dat m'n telefoon uitgevallen was. Batterij er even uit en weer aanzetten en dan deed hij het weer. Batterij is helemaal vol (97%) dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij.
Zodra het scherm uitviel kreeg ik hem niet meer wakker. Uiteindelijk drukte ik op alle andere knoppen en ineens werd hij weer wakker.
In Agile Lock was gelukking een instelling om dit te fixen.
Check dus even of je toevallig een soortgelijk probleem hebt.
Verwijderd
Dit is een discussietopic, geen helpdesktopic.
[ Voor 102% gewijzigd door RoD op 28-11-2011 10:30 ]
knip*Nee, ik vond het niks. Maar misschien jij wel! Probeer het gewoon. Maak een nand backup zodat je altijd terug kan.
[ Voor 47% gewijzigd door RoD op 28-11-2011 10:30 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Nee wel 2x een freeze. Beeld bleef stil en ik kon verder niks meer doen.ThinkPadd schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:56:
Is me vandaag al 2x geprobeerd dat m'n telefoon uitgevallen was. Batterij er even uit en weer aanzetten en dan deed hij het weer. Batterij is helemaal vol (97%) dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij.
V2.5 is uit.
Sense 3.5 heeft wel een ernstige impact op de batteryduur in vergelijking met de standaard sense. Of het ligt aan de runnymede romchanged OC (sleep 245/384/ondemand) maybe it was set to low (freeze problems)
(awake 245/998/ondemand)
rcmix TWEAKS fix see below
fixed the sensationlight font
fixed the error after changing the systemUI notification background color (was hard to reboot)
please reboot after you changed it
fixed all bootanimations all work now.. (i tested it on cm7 version rom)
BLISS HtcQuickLaunchWidget (same as in the bliss version)
and what i forgot
cm7/r2 and stock
Zou kunnen, maar had het net weer en heb alle knopjes e.d. geprobeerd maar hij bleef zwart. Vind het wel vreemd dat ik dat nu ineens heb, heb de ROM er nu een week op staan, maar in het begin geen last van, en nu soms 2x per uurMikeOO schreef op maandag 28 november 2011 @ 07:17:
[...]
Het hoeft niet te zijn dat hij uitvalt maar niet wakker wordt. Ik had hier last van met CM7 icm Agile Lock.
Zodra het scherm uitviel kreeg ik hem niet meer wakker. Uiteindelijk drukte ik op alle andere knoppen en ineens werd hij weer wakker.
In Agile Lock was gelukking een instelling om dit te fixen.
Check dus even of je toevallig een soortgelijk probleem hebt.
ik ben ook niet echt blij met de batterij duur van runnymede. Super vette ROM, maar ik haal vaak niets eens de 24 uur terwijl ik toch echt niks speciaals heb gedaan en snachts alles uit stond qua wifi etc. Met mijn stock ROM haalde ik met zo weinig doen 48 uur. Als ik wel wat doe (bv. wat apps download / redelijk internet etc) moet ik hem na 12 uur al aan de lader hangen!koekoek2003nl schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:01:
[...]
Sense 3.5 heeft wel een ernstige impact op de batteryduur in vergelijking met de standaard sense. Of het ligt aan de runnymede rom
Ik hoop dat hier nog verbetering in komt, want anders ga ik toch voor een andere (LeeDroid, mijn vorige ROM ofzo).
[ Voor 12% gewijzigd door elpino.rv op 28-11-2011 13:20 ]
Hmm ik ben weer terug bij mijn eerste keuze: Oxygen (nu v2.3.2). GPS vertoont soms kuren, maar dat is dan ook het enigste. Met Oxygen HBOOT heb ik voldoende ruimte voor m'n apps, want zeg nu eerlijk: dat geformateer en geschuif (met of zonder dalvikcache) naar de sd-card komt de snelheid en stabiliteit van je telefoon nu niet echt ten goede...
[ Voor 47% gewijzigd door FezzFest op 28-11-2011 15:24 ]
Ik draai ook Oxygen 2.3.2... wat een verademing. Alles loopt soepel en vanaf 06.45 van de lader af en nog 85% batterij over! Awesome!
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Ik heb dezelfde ervaring idd.elpino.rv schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:18:
[...]
ik ben ook niet echt blij met de batterij duur van runnymede. Super vette ROM, maar ik haal vaak niets eens de 24 uur terwijl ik toch echt niks speciaals heb gedaan en snachts alles uit stond qua wifi etc. Met mijn stock ROM haalde ik met zo weinig doen 48 uur. Als ik wel wat doe (bv. wat apps download / redelijk internet etc) moet ik hem na 12 uur al aan de lader hangen!
Ik hoop dat hier nog verbetering in komt, want anders ga ik toch voor een andere (LeeDroid, mijn vorige ROM ofzo).
Heb je nu veel ruimte extra met die nieuwe HBOOT? En dus gewoon eerst oxygen geflasht en dan hboot vernieuwen of andersom?FezzFest schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:22:
Hmm ik ben weer terug bij mijn eerste keuze: Oxygen (nu v2.3.2). GPS vertoont soms kuren, maar dat is dan ook het enigste. Met Oxygen HBOOT heb ik voldoende ruimte voor m'n apps, want zeg nu eerlijk: dat geformateer en geschuif (met of zonder dalvikcache) naar de sd-card komt de snelheid en stabiliteit van je telefoon nu niet echt ten goede...
Mhh die mening deel ik dan weer niet. Ik haal nog wel 2 dagen op 1 lading, tenzij ik er echt veel mee loopt te spelen, dan is die na 1 dag wel leeg. Mijn wifi heb ik normaal gesproken wel altijd uit staan, gegevensverbinding staat wel gewoon aan.elpino.rv schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:18:
[...]
ik ben ook niet echt blij met de batterij duur van runnymede. Super vette ROM, maar ik haal vaak niets eens de 24 uur terwijl ik toch echt niks speciaals heb gedaan en snachts alles uit stond qua wifi etc. Met mijn stock ROM haalde ik met zo weinig doen 48 uur. Als ik wel wat doe (bv. wat apps download / redelijk internet etc) moet ik hem na 12 uur al aan de lader hangen!
Verwijderd
Ik merk niet dat Runnymede sneller leegloopt dan een andere ROM of zo. Ik heb savonds nog voldoende sap over na hele dag wat mee prutsen en opzoeken en lezen.
Als ik moet navigeren / ov9292 / whatsappen / spelletje spelen heb ik met elke ROM een drastische leegloop van accu dat ik bij mijn visite opnieuw op moet laden anders loop ik het risico dat ik tijdens de terugreis de whatsappgesprek veel vroeger moet beeindigen dan ik wil.
Edit: ben van 2.4 naar 2.5 gegaan door alleen dalvik cache en cache te wissen (4ext). Alles is er nog. In begin tergend traag (whatsapp 10 keer achter mekaar geopend en gesloten en steeds 7 seconden zwart scherm) maar nu erg snel (whatsapp 1 seconde al open).
Heb altijd een full wipe gedaan. Was benieuwd hoe een smallwipe en nieuwe ROM zou gaan. Nu is het wel zo dat ik wist dat er geen groot verschil tussen 2.4 en 2.5 is.
Als ik moet navigeren / ov9292 / whatsappen / spelletje spelen heb ik met elke ROM een drastische leegloop van accu dat ik bij mijn visite opnieuw op moet laden anders loop ik het risico dat ik tijdens de terugreis de whatsappgesprek veel vroeger moet beeindigen dan ik wil.
Edit: ben van 2.4 naar 2.5 gegaan door alleen dalvik cache en cache te wissen (4ext). Alles is er nog. In begin tergend traag (whatsapp 10 keer achter mekaar geopend en gesloten en steeds 7 seconden zwart scherm) maar nu erg snel (whatsapp 1 seconde al open).
Heb altijd een full wipe gedaan. Was benieuwd hoe een smallwipe en nieuwe ROM zou gaan. Nu is het wel zo dat ik wist dat er geen groot verschil tussen 2.4 en 2.5 is.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 21:50 ]
StefanvanGelder schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:16:
[...]
Mhh die mening deel ik dan weer niet. Ik haal nog wel 2 dagen op 1 lading, tenzij ik er echt veel mee loopt te spelen, dan is die na 1 dag wel leeg. Mijn wifi heb ik normaal gesproken wel altijd uit staan, gegevensverbinding staat wel gewoon aan.
hmmm.. na het lezen van deze berichten heb ik gisteren met deamon controller de setting van smartass naar ondemand gezet (aangezien de nieuwste versie dit ook heeft) en heb het gevoel dat hij al wat zuiniger is.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:45:
Ik merk niet dat Runnymede sneller leegloopt dan een andere ROM of zo. Ik heb savonds nog voldoende sap over na hele dag wat mee prutsen en opzoeken en lezen.
Ook heb ik de battery calibration voor een 2e keer gedaan (met de app), las ergens dat iemand anders hem ook 3x moest uitvoeren voor het gewenste effect.
Heb AOI v1.0 draaien en zelf de SNQ kernel geflashed. Maar weer eens een avondje vrijmaken dan voor de nieuwste versie. Kan moeilijk afscheid nemen van deze ROM, dus als jullie het niet zo ervaren geef ik m nog een kans!
[ Voor 7% gewijzigd door elpino.rv op 29-11-2011 08:45 ]
Gonadan schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:42:
• spontane reboot;
beter zijn?
Ik heb nog geen wazig dingen ontdekt aan SGBS, op de donkere auto-brightness na, maar die gebruik ik niet. Dat de Wi-Fi ontvangst weg valt bij prima ontvangst had ik met mijn vorige ROM ook al terwijl ik ook meteen nieuwste Radio heb geflasht.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:58:
Ik heb SGBS maar 1 weekje of zo gebruikt. Over algemeen prima ROM maar ik had wel wat wazige dingen,
Gebruik je SD2SDX of A2SD+ ?StefanvanGelder schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:16:
[...]
Mhh die mening deel ik dan weer niet. Ik haal nog wel 2 dagen op 1 lading, tenzij ik er echt veel mee loopt te spelen, dan is die na 1 dag wel leeg. Mijn wifi heb ik normaal gesproken wel altijd uit staan, gegevensverbinding staat wel gewoon aan.
Ik wil ook graag dat batterij verbruik weer terug.
Mijn wifi staat altijd aan, maar ik zit ook meestal alleen maar op wifi.
Eerst HBOOT dan oxygenannebaabjan schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:46:
[...]
Heb je nu veel ruimte extra met die nieuwe HBOOT? En dus gewoon eerst oxygen geflasht en dan hboot vernieuwen of andersom?
Ik kom nu van CM7 maar dan kan ik dus eerst gerust van HBOOT switchen en vervolgens oxygen flashen? HBOOT via instruction in OP.
Verwijderd
Ik begin toch weer klachten te krijgen over de snelheid van whatsapp vooral op Runnymede 2.5. Iemand anders die WA ook traag vind?
@annebaabjan: Ja.
@annebaabjan: Ja.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 16:54 ]
Ja, let dan wel op dat je daarna niet meer CM7 kan booten, want die past niet meerannebaabjan schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:24:
[...]
Ik kom nu van CM7 maar dan kan ik dus eerst gerust van HBOOT switchen en vervolgens oxygen flashen? HBOOT via instruction in OP.
Edit: Je moet dan dus via recovery oxygen erop flashen. Dus ik zou eerst oxygen alvast op je SD kaart zetten.
[ Voor 14% gewijzigd door Cyleo op 30-11-2011 17:35 ]
Verwijderd
Zojuist alles gewiped en zelfs opnieuw gepartioneerd. RM 2.5.1 geinstalleerd en kreeg ik tig errors na het invoeren van pincode. Er bleven errors komen en besloot ik alles opnieuw te formatteren en opnieuw te installeren. Nu werkt het welliswaar vlekkeloos maar waarom zie ik nu SGBS wallpaper?
Het is echt de Runnymede 2.5.1 en waar haalt hij die wallpaper vandaan als alles 2 maal is gewiped, geformatteerd enz enz?
Haalt ie de wallpaper via google backup (die vraag krijg je als je oa taal moet kiezen) af of zo?
Het is echt de Runnymede 2.5.1 en waar haalt hij die wallpaper vandaan als alles 2 maal is gewiped, geformatteerd enz enz?
Haalt ie de wallpaper via google backup (die vraag krijg je als je oa taal moet kiezen) af of zo?
yep!Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:16:
check je google dashboard, daar staat wat er allemaal is opgeslagen over je android phone.. oa wallpaper!
ps: schrik niet, google weet alles van je
Verwijderd
Het is raar maar ik heb 2 gmailaccounts, 1 voor prive en zakelijk en 1 voor vrienden waar ook de meeste spam op komt. Op gmail1 heb ik 21 apps zegt dashboard en op gmail2 heb ik 17 apps zegt dashboard.elpino.rv schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:19:
[...]
yep!
check je google dashboard, daar staat wat er allemaal is opgeslagen over je android phone.. oa wallpaper!
ps: schrik niet, google weet alles van je
Maar ik heb dus geen 38 apps geinstalleerd op mijn phone maar slechts de helft. Hoe pas ik dat aan? En eigenlijk wil ik alle apps op gmail1 hebben, dus is verplaatsen mogelijk?
ik ben er ook een x ingeduikt, bij mij staan er ook apps bij die ik allang ge-deinstalleerd heb.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:12:
[...]
Maar ik heb dus geen 38 apps geinstalleerd op mijn phone maar slechts de helft. Hoe pas ik dat aan? En eigenlijk wil ik alle apps op gmail1 hebben, dus is verplaatsen mogelijk?
weet niet hoe je die weg kunt krijgen, zijn er meer die dit soort vragen hebben (check google).
als je het antwoord weet hoe je apps kan weghalen bij een account, GRAAG!
Wat is standaard? Die denk ikkoekoek2003nl schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:59:
[...]
Gebruik je SD2SDX of A2SD+ ?
Ik wil ook graag dat batterij verbruik weer terug.
Mijn wifi staat altijd aan, maar ik zit ook meestal alleen maar op wifi.
Verwijderd
Standaard is er niet, je moet een keuze maken aan het einde van setup. Heb niet uitgeprobeerd of ie zelfstandig verder gaat als je niet reageert op de vraag?
S-on / S-off rom bestaan niet. Je bedoelt waarschijnlijk dat je een stock rom gebruikt (die is dus met AS2D+)
Edit: ik heb eerlijk gezegd geen idee of je deze vraag ook krijgt met de stock rom. Ik heb het zelf over de CM7 rom.
S-on / S-off rom bestaan niet. Je bedoelt waarschijnlijk dat je een stock rom gebruikt (die is dus met AS2D+)
Edit: ik heb eerlijk gezegd geen idee of je deze vraag ook krijgt met de stock rom. Ik heb het zelf over de CM7 rom.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 11:46 ]
Inderdaad... Ik heb dus de A2SD++.
Maar aangezien ik S-on heb ik de stock HBOOT gebruikt, die alleen maar A2SD++ support. Dus het is toch wel enigszins met elkaar gelinkt al begrijp je principe wel.
Maar aangezien ik S-on heb ik de stock HBOOT gebruikt, die alleen maar A2SD++ support. Dus het is toch wel enigszins met elkaar gelinkt al begrijp je principe wel.
Verwijderd
Met s-off kan je ook AS2D++ rom draaien, het is dus niet perse een s-on rom. Ik snap je manier van denken/linken wel maar ik wil voorkomen dat nieuwelingen hierover gaan doorborduren.
Binnenkort toch maar weer een AOSP rom installeren. Runnymede ROM is leuk, maar m'n batterijduur is om te janken. Denk dat ik CM7 installeer.
Sinds kort heb ik MIUI op mijn HTC Desire draaien. Alles werkt zoals het hoort (en is erg snel!), maar ik heb toch last van het volgende probleem:

Terwijl volgens mijn A2SD programma ik dit nog over heb aan geheugen:

Dit zou meer dan genoeg moeten zijn toch? Om het e.e.a. uit te sluiten heb ik ook dit (janvanduschoten in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3") geprobeerd, maar dat mocht ook niet baten. Ik heb hetzelfde probleem overigens ook met andere ROM's.
Iemand een idee?

Terwijl volgens mijn A2SD programma ik dit nog over heb aan geheugen:

Dit zou meer dan genoeg moeten zijn toch? Om het e.e.a. uit te sluiten heb ik ook dit (janvanduschoten in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3") geprobeerd, maar dat mocht ook niet baten. Ik heb hetzelfde probleem overigens ook met andere ROM's.
Iemand een idee?
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
Is 5MB niet gewoon te weinig voor je cache? Ik heb geen flauw idee hoe groot die cache in andere ROM's is, maar als ik zie dat sommige apps uit de market wel 10MB+ zijn dan kan ik me voorstellen dat je in de problemen raakt met een cache van 5MB.
Misschien, ik heb de CM7r2 HBoot erop geflasht, en dat zou volgens mij moeten werken.
Wacht even. Ik zie net op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957291 het volgende staan:
. Bedankt
.
Wacht even. Ik zie net op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957291 het volgende staan:
Ben benieuwd of dat het isCM7 HBOOT with MIUI
Yes it will work on CM7 Hboot though you need to install this for market cache fix
CM7_Hboot_MIUI_MOD.zip
http://www.mediafire.com/?o9n4o0jrci74yg0
edit:
Yep, het werkt!
Yep, het werkt!
[ Voor 3% gewijzigd door ReZ1987 op 01-12-2011 14:19 ]
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
wat is de meest makkelijke manier om een desire te rooten?
[ Voor 3% gewijzigd door sander817 op 01-12-2011 15:03 ]
Verwijderd
De startpost doorlezen oa. Wie weet wordt je wel overdonderd met al die antwoorden op vragen die je hierna wilt gaan stellen.sander817 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:03:
Ik ben een aantal dagen terug weer eens overgegaan op een AOSP rom, in mijn geval de Oxygen 2.3.2. Een erg basic look blijft het natuurlijk, maar wel betrouwbaar en retesnelThinkPadd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 14:02:
Binnenkort toch maar weer een AOSP rom installeren. Runnymede ROM is leuk, maar m'n batterijduur is om te janken. Denk dat ik CM7 installeer.
[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 01-12-2011 16:36 ]
Laten doen door iemand anders. Voor een leuke vergoeding kunnen we verder pratensander817 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:03:
Naar aanleiding van enkele verzoekjes. Knipoog staat er niet voor niets...
[ Voor 14% gewijzigd door Terror op 01-12-2011 17:50 ]
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
dat is niet mijn vraag
en ook niet mijn bedoeling
Twee weken terug van CM7 naar Oxygen 2.3.2 overgestapt. Had toch wel om de paar dagen een vastloper, waarbij de batterij eruit moest om de zaak weer aan de gang te krijgen. Heb CM7.1 en diverse nightlies geprobeerd, geen van alle echt stabiel.
Met Oxygen hboot (bravo_alphaspl-oxygenr2.img) bleef er slechts 2,5 MB vrij op de system partitie (weet eigenlijk niet of dat nadelig kan zijn, volgens mij staat alleen de ROM op system en gebeurt er verder niet zoveel). Met bravo_alphaspl-cm7r2.img is er nu nog 47 MB over op system.
Heb nu > 100 apps erop gezet en nog ca. 70 MB geheugen vrij.
Met Oxygen nog geen enkele vastloper gehad, misschien omdat dalvik cache nu nog op nand staat. In CM7 met S2E stond dalvik op SD-EXT4, mogelijk dat dat toch minder stabiliteit gaf.
Oxygen wat opgeleukt met GO Launcher, GO Dialer, Go SMS, Fancy widgets en Jorte (agenda). Draait als een tirelier en goed batterij-verbruik. Voordat ik e-mail en andere data-verbruikers geinstalleerd had liep accu-percentage ca. 2% terug in de nacht. Nu met e-mail, whatsapp, diverse widgets etc. is dat ca. 8% van 23.00 uur tot 7.00 uur. Browsen via 3G kost toch wel veel sap, daaraan verandert weinig met Oxygen.
Power tutor liet zien dat Whatsapp nogal veel sap verbruikt (vanwege 3G), terwijl ik bijna niks doe met Whatsapp. Juice Defender houdt dit nog een beetje in toom.
Al met al dik tevreden zo, snel, stabiel en voldoende ruimte voor apps.
Ben benieuwd of Oxygen nog met een stabiele ICS voor Desire komt.
Met Oxygen hboot (bravo_alphaspl-oxygenr2.img) bleef er slechts 2,5 MB vrij op de system partitie (weet eigenlijk niet of dat nadelig kan zijn, volgens mij staat alleen de ROM op system en gebeurt er verder niet zoveel). Met bravo_alphaspl-cm7r2.img is er nu nog 47 MB over op system.
Met Oxygen nog geen enkele vastloper gehad, misschien omdat dalvik cache nu nog op nand staat. In CM7 met S2E stond dalvik op SD-EXT4, mogelijk dat dat toch minder stabiliteit gaf.
Oxygen wat opgeleukt met GO Launcher, GO Dialer, Go SMS, Fancy widgets en Jorte (agenda). Draait als een tirelier en goed batterij-verbruik. Voordat ik e-mail en andere data-verbruikers geinstalleerd had liep accu-percentage ca. 2% terug in de nacht. Nu met e-mail, whatsapp, diverse widgets etc. is dat ca. 8% van 23.00 uur tot 7.00 uur. Browsen via 3G kost toch wel veel sap, daaraan verandert weinig met Oxygen.
Power tutor liet zien dat Whatsapp nogal veel sap verbruikt (vanwege 3G), terwijl ik bijna niks doe met Whatsapp. Juice Defender houdt dit nog een beetje in toom.
Al met al dik tevreden zo, snel, stabiel en voldoende ruimte voor apps.
Ben benieuwd of Oxygen nog met een stabiele ICS voor Desire komt.
Het is ook niet de bedoeling van dit topic. Er staat voldoende informatie in de startpost, en GoT is geen helpdesk. Wat meer eigen initiatief aub.sander817 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:22:
dat is niet mijn vraagen ook niet mijn bedoeling
Maakt in principe niet veel uit dat er dan maar 2.5mb overblijft op system toch?arieba schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:41:
Twee weken terug van CM7 naar Oxygen 2.3.2 overgestapt. Had toch wel om de paar dagen een vastloper, waarbij de batterij eruit moest om de zaak weer aan de gang te krijgen. Heb CM7.1 en diverse nightlies geprobeerd, geen van alle echt stabiel.
Ik heb laatst Oxygen 2.3.2 geflashed over een oudere versie (2.0.3 dacht ik), en dat ging redelijk zonder problemen. Na een paar dagen viel me op dat het batterijverbruik toch wel hoog lag, dus even een full wipe gedaan en alsnog 2.3.2 erop gezet. Nu heeft dat niet echt geholpen, ik zit na 12 uur wel op de 50\% zonder dat ik de telefoon heel veel gebruik. Er zijn wel een behoorlijk aantal apps actief, Whatsapp heb ik niet al te lang (kan ook de reden zijn imo), en ik heb ook Tasker om wifi uit te zetten als ik weg van huis ben, maar daar heb ik nog niet eerder problemen mee gehad. Accugebruik geeft aan dat dingen als systeem en scherm het meeste energie verbruiken.
Eerst maar eens juice defender proberen.
Het valt mij inderdaad ook op dat hij behoorlijk wat energie verbruikt. Had ik niet verwacht van zo'n kale rom. Ik heb er voor de rest niet veel spannends op draaien dus het ligt echt aan de romVisitor.q schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:16:
Ik heb laatst Oxygen 2.3.2 geflashed over een oudere versie (2.0.3 dacht ik), en dat ging redelijk zonder problemen. Na een paar dagen viel me op dat het batterijverbruik toch wel hoog lag, dus even een full wipe gedaan en alsnog 2.3.2 erop gezet. Nu heeft dat niet echt geholpen, ik zit na 12 uur wel op de 50\% zonder dat ik de telefoon heel veel gebruik. Er zijn wel een behoorlijk aantal apps actief, Whatsapp heb ik niet al te lang (kan ook de reden zijn imo), en ik heb ook Tasker om wifi uit te zetten als ik weg van huis ben, maar daar heb ik nog niet eerder problemen mee gehad. Accugebruik geeft aan dat dingen als systeem en scherm het meeste energie verbruiken.
Dit topic is gesloten.