[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.907 views

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23

sphere

Debian abuser

Hrm toch iets ontdekt aan SGBS, gmail lijkt niet meer automatisch te syncen. Eerst dacht ik dat het aan wat anders lag, maar nu begint het wel irritant te worden. Whatsapp synct wel gewoon. Oh well, heb ik weer wat te Googlen :(

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:28

shinchan03

Niels

sphere, Ik heb dit probleem ook een tijd gehad, maar na een keer gmail app opnieuw te installeren en de telefoon opnieuw op te starten werkte het wel weer gewoon.

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:52

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:23:
Een kort vraagje:
Situatie : Desire met CM 7.1 / Darktremor Apps2SD (Ext 3 = 1GB) / Standaard HBOOT
Probleem : ongeacht de bovenstaande configuratie heb ik toch nog last van te "low storage" probleem.
Vraag: : Kan ik de HBOOT van AlphaRev gewoon flashen zonder verlies van data / configuratie / ... ? Zal dit dan ook meer plaats opleveren ?

Bedankt
Ik heb sinds kort hetzelfde met GingerVillain 3.1 ook stock HBOOT.

Eigenlijk snap ik er niks van, de grootste reden om te rooten was om dit probleem te omzeilen en nu komt het keihard terug.
Volgens alle lijstjes staan zo goed als alle apps op SD, toch heb ik nog maar 10 MB aan intern geheugen over. Ik heb een EXT3 partitie van 1Gb op de SD, dus ruimte zat.

Overgaan op een andere HBOOT heb ik geen behoefte aan, of is dit de enige manier om dit weer gefixt te krijgen?
Wat zie ik nou over het hoofd?

Waiting on the world to change

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34
koekoek2003nl schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:15:
Ik ben een beetje zat van mijn huidige rom en wil weer eens wat anders.
Even kijken op XDA en ik kwam de volgende rom tegen...<link naar Supernova rom>

Begrijp ik nou goed uit onderstaand bericht dat ik niks hoef te doen aan mijn 512mb ext3 partitie die ik nu al heb? Gaat hij die dan automatisch omzetten naar een ext4 van 1GB of moet ik dat zelf allemaal nog doen?
Ik heb onlangs ook voor de 1ste keer de laatste Supernova rom geflashed en inderdaad mijn ext3 werd automatisch omgezet naar ext4...no worries.

[ Voor 29% gewijzigd door dafmay op 17-11-2011 21:34 ]

Verwijderd

Een tijdje terug is mijn HTC voor reparatie naar Dynafix geweest. Bij ontvangst bleek versie 2.2. er weer op te staan. Het duurde niet lang voor ik de officiële HTC 2.3.3. erop had gezet. Al vrij snel kreeg ik te maken met een tekort aan opslag capaciteit voor alle apps. Dat deed mij besluiten om versie 2.3.3. te rooten. Dat werkte probleemloos. Vervolgens heb ik mijn SD card opnieuw ingedeeld en voorzien van een EXT3 partitie. Daarna heb ik Oxygen geinstalleerd (android 2.3.7.). Die draait perfect in combinatie met GO Launcher en Suave HC icons. Batterijverbruik is tot nu toe prima.

CM7 vond ik persoonlijk niets, omdat ADW launcher hier in gebakken zit. GO Launcher vind ik net wat prettiger werken. De ROM van Oxygen voelt net iets soepeler aan dan CM7.

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ook ik heb RunnyMede erop staan! Maar echt, iedereen is er zo tevreden over maar wat een LAG. Af en toe 5seconde een zwart scherm (vooral bij whatsapp). Ook bij het swype toetsenbord zit een vertraging van 5 seconde.. en lopen de letters altijd achter!

Heb de CM7r2 Hboot, classe 10 kaartje, en die script eroverheen geflashed.

Wel 1 dingetje: Apps en data gerestored met tit. backup.

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

• dafmay
Johantjuuh schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:17:
Ook ik heb RunnyMede erop staan! Maar echt, iedereen is er zo tevreden over maar wat een LAG. Af en toe 5seconde een zwart scherm (vooral bij whatsapp). Ook bij het swype toetsenbord zit een vertraging van 5 seconde.. en lopen de letters altijd achter!

Blijft apart, zulke wisselende ervaringen per custom rom! Ik heb ook Runnymede sinds een dag of 4 draaien en ben er zelf erg tevreden over, geheel geen lags. Normaliter draai ik altijd custom roms maar dan *zonder* Sense, want dat levert verreweg het snelste/soepelste systeem op. Maw ik ben wel wat gewend, en draai dus niet zomaar een Sense rom...maar deze doet het erg goed op mijn Desire (CM7r2 Hboot). Sense 3.5 is natuurlijk prachtig, en dan ook de enige reden voor mij om deze rom eens aan de tand te voelen. So far, so good...

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
lthellcat schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:58:
Hi allemaal,

Dit is mijn eerste post in dit forum. Ik heb een vraag over mijn htc desire.

*Knip -lang verhaal-
Welkom hier :)

Je hebt inderdaad iets niet goed gedaan maar daar was je zelf ook al achter. Je had je backup niet moeten restoren, dan was het waarschijnlijk wel goed gegaan. Ik denk dat je nu het beste een complete schone installatie kunt doen. Dus je gaat naar je recovery, in het wipe menu wipe je alle opties behalve je ext3 partitie, je download de ROM die je erop wilt zetten en die flash je (met de optie "USB toggle" in je custom recovery kun je eenvoudig een ROM van je PC op je sd kaart zetten).

Succes :)

[ Voor 51% gewijzigd door janvanduschoten op 17-11-2011 22:00 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 06:55
Net even de eerste ICS rom geprobeerd die ik kon vinden; http://forum.xda-develope...read.php?t=1350722&page=5

Op zich werkt het, maar het is niet bruikbaar. Geen geluid bij bellen (heen en terug), crashes, traag...

Wel een leuke eerste stap!

Verwijderd

Ben met je eens. Whatsapp doet het ook langzamer bij mij dan met InsertCoin 1.1.2. Bijv foto selecteren en versturen kijk ik regelmatig tegen blackscreen aan. Zelfs nu ik nog steeds de data nog niet heb teruggezet heb ik last van lag. Ik heb ook class10. Ik heb nu alleen geen spontane reboots meer sinds ik vanmiddag opnieuw Runnymede heb geflasht.

Ik had haptic feedback uitgezet en ging weer wat tikken op toetsenbord en toch voel ik trillen bij elke toetsaanslag, ging nog eens kijken en hij was nog steeds uitgevinkt. Toen nog eens wat tikken en het trillen was opgehouden. Het was net alsof de phone zo traag van begrip was dat het ff duurde voor ie begreep dat haptic feedback uitstond.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 23:17 ]

• lthellcat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-12-2023
Hi,

Bedankt voor je snelle reply!

Wanneer ik in de usb-ms toggle modus zit, kan ik niet terug met de back knop. Om weer in het
recovery menu te komen moet ik weer op de trackball klikken waarmee ik de modus disable.
Ik heb de CyanogenmodRom via een cardreader op mijn micro SD kaart gezet. De kaart kan alleen
niet gelezen worden, ook niet na een wipe van de betreffende gegevens.

Ik heb mijn micro sd kaart al geformatteerd op de pc en dit mocht ook niet baten. Het probleem zit hem
dus waarschijnlijk in de software van mijn toestel.

Enig idee wat ik hieraan kan doen?

Groeten

• shinchan03

shinchan03

Niels

Ik heb een nieuwe SD-kaart gekocht en op dit moment heb ik InsertCoin GS A2SD 1.1.4 Stable geinstalleerd staan. Mijn vraag is nu of iemand ervaring heeft met het wisselen van SD-kaart, kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat? Ik heb zitten Googlen, maar kan niks zinnigs vinden.

Slimmerik moet natuurlijk ook gewoon even in het engels zoeken, al gevonden dus:
http://forum.cyanogenmod....change-sd-card-with-a2sd/

[ Voor 21% gewijzigd door shinchan03 op 17-11-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:45
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:16:
CM7 vond ik persoonlijk niets, omdat ADW launcher hier in gebakken zit. GO Launcher vind ik net wat prettiger werken. De ROM van Oxygen voelt net iets soepeler aan dan CM7.
Ook op CM7 kun je Go Launcher gewoon gebruiken. Doe ik al maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
lthellcat schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:04:
Hi,

Bedankt voor je snelle reply!

Wanneer ik in de usb-ms toggle modus zit, kan ik niet terug met de back knop. Om weer in het
recovery menu te komen moet ik weer op de trackball klikken waarmee ik de modus disable.
Ik heb de CyanogenmodRom via een cardreader op mijn micro SD kaart gezet. De kaart kan alleen
niet gelezen worden, ook niet na een wipe van de betreffende gegevens.

Ik heb mijn micro sd kaart al geformatteerd op de pc en dit mocht ook niet baten. Het probleem zit hem
dus waarschijnlijk in de software van mijn toestel.

Enig idee wat ik hieraan kan doen?

Groeten
Ik denk dat je het beste helemaal schoon kunt beginnen. Stop je sd kaart weer in je toestel en zorg ervoor dat hij voldoende is opgeladen. Ga naar je custom recovery toe (volume down & power knop ingedrukt houden om op te starten, kies dan voor recovery met de volumetoetsen en bevestig met de power knop). In je recovery (ik ga uit van Amon_RA) ga je eerst naar:

Partition sdcard>partition sd ; kies voor ext partitie 1GB, swap 0
Als hij klaar is kies dan voor>SD:ext2 to ext3
Als je weer in het hoofdmenu bent kies dan voor
wipe>kies alle opties na elkaar, dan heb je ze allemaal gehad
Hang je toestel aan een PC en ga in het hoofdmenu dan naar >USB-MS toggle, kopieer dan de ROM (bij CM7 ook Gapps en eventueel een apps2sd script) op je SD kaart en sluit de USB toggle weer af.
Ga nu in het hoofdmenu naar >Flash zip from sdcard, zoek je ROM op en flash hem zoals beschreven in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:08:
[...]

Ook op CM7 kun je Go Launcher gewoon gebruiken. Doe ik al maanden :)
Dat weet ik. Maar als ik de launcher niet gebruik, wil ik ook niet dat hij er in zit. Daarom heb ik gekozen voor een ROM zonder ingebakken Launcher. Dan heb je wat meer keuze vrijheid zeg maar. Volgens mij zit er verder niet zo heel veel verschil tussen Oxygen en CM7. Beide android 2.3.7, misschien dat de opties onderling wat verschillen. Ik zie bij Oxygen wel een optie om de snelheid van je processor te tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb voor het eerst een nieuwe rom geinstalleerd
Namelijk deze:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768703

Maar als ik naar intern geheugen kijk?Is het nog steeds maar 137 mb

Heb een ext partie 3

grtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
ICS rom development, zijn toch een paar devs zeer goed bezig op het moment.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1350722

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:21
Ik heb grote verschillen tussen A2SD en X-part gezien. Misschien heeft het met het soort SD-card te maken, maar bij bij persoonlijk werd X-part steeds langzamer. Nu weer terug bij A2SD, gaat veel beter....

Even testen wat voor jou werkt dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter24
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 21:17
Hallo allen, ik was ook maar eens van plan om m'n Desire te rooten en er wat nieuws op te willen zetten. Helaas liep ik al vast bij Unrevoked, hij gaf aan 'internal error, installing package failed'. Naar mijn weten heb ik htc sync eraf gegooid en de driver laten staan dus daar kan het niet aan liggen. Usb debug ook aangevinkt alsmede 'only charge'.

Zou iemand me op weg kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik heb de foutmelding + Unrevoked in google gezocht en 1 minuut op XDA gelezen en de oplossing is dat je eerst een paar apps van je toestel af moet gooien en het dan nog eens moet proberen. Dit had je bijna zelf kunnen vinden ;) Laat even weten of het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter24
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 21:17
janvanduschoten schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:50:
Ik heb de foutmelding + Unrevoked in google gezocht en 1 minuut op XDA gelezen en de oplossing is dat je eerst een paar apps van je toestel af moet gooien en het dan nog eens moet proberen. Dit had je bijna zelf kunnen vinden ;) Laat even weten of het is gelukt.
sorry jan, maar hij werkt al. Je had gelijk, heb whatsapp eraf gegooid en hij deed het. many many thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lthellcat
  • Laatst online: 18-12-2023
janvanduschoten schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:22:
[...]

Ik heb je stappenplan gevolgd, maar het volgende gaat mis:
....

Partition sdcard>partition sd ; kies voor ext partitie 1GB, swap 0
Als hij klaar is kies dan voor>SD:ext2 to ext3

Wanneer ik wil upgraden van ext2 naar ext3 dan krijg ik de error : Run 'fs ext3' via adb!

Als je weer in het hoofdmenu bent kies dan voor
wipe>kies alle opties na elkaar, dan heb je ze allemaal gehad
Hang je toestel aan een PC en ga in het hoofdmenu dan naar >USB-MS toggle, kopieer dan de ROM (bij CM7 ook Gapps en eventueel een apps2sd script) op je SD kaart en sluit de USB toggle weer af.

Wanneer ik mijn telefoon via usb met de pc probeer te verbinden dan blijft het icoontje van de verwisselbare schijf transparant. Als ik erop klik dan krijg ik de melding: plaats een schijf of ander geschikt medium..

Ga nu in het hoofdmenu naar >Flash zip from sdcard, zoek je ROM op en flash hem zoals beschreven in de OP.

Ik heb ergens gelezen dat het te maken kan hebben met een usb brick o.i.d. misschien ligt daar de oplossing?

Bedankt voor je reply, dat geeft me weer moed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de lag bij vooral whatsapp zat. Ik ga maar weer weg van Runnymede AiO en over naar SGBS CM7 en tegenlijkertijd ook de radio upgraden naar nieuwste versie. Mijn verwachtingen van SGBS is redelijk hoog.

Edit1: SGBS is sneller, dat merk ik aan alles maar tegenlijkertijd is de scherm veel te dof. De automatische brightness doet het wel maar is veel te laag ingesteld.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:52:
Het is sowieso altijd beter om de apps handmatig uit de market te halen (via PC of het toestel zelf) en alleen de data te restoren. Ik heb eerder wel alles gerestored en heb dan ook diverse malen app FC's gehad en andere rare gedragingen van het toestel. Als ik een nieuwe ROM flash wipe ik alle opties, behalve de ext3 partitie, dan staan na het flashen direct alle apps weer op je toestel (die op je ext partitie stonden). Daarna restore ik de data met Titanium en klaar ben ik :)
Het is me niet duidelijk hoe jij je ext3 partitie heb kunnen overslaan bij het wipen?

In mijn 4EXT staan: Wipe dalvik cache - Format cache - Wipe data/factory reset

Klopt het dat door deze 3 de ext3 partitie niet wiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

dafmay schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:08:
[...]

Ik heb onlangs ook voor de 1ste keer de laatste Supernova rom geflashed en inderdaad mijn ext3 werd automatisch omgezet naar ext4...no worries.
Draai jij hem nog steeds? Wat een ontzettende K*T rom. Ik heb heel vaak last van lag en vage vreemde laadtijden tijdens acties waarvan ik denk HOEZO moet je daar zo lang over doen. Van whatsapp via de home button naar je homescreen ofzo dan krijg ik ineens een zwart scherm en moet hij laden... LADEN? wtf hoezo moet je daarbij laden.
Daarnaast sta ik gewoon te kijken hoe snel mijn batterij bar minder wordt... Je kan hem echt bijna zien leeg lopen. belachelijk. ik kom van een stock rooted rom en behalve de oude sense versie vind ik dat vele malen beter. Geen lag, geen vage rare laadtijden, en een lekker lange batterijduur.

Echt een kak rom.
Maar ik wil wel eens die nieuwe sense proberen, dus dan maar iets anders. Weet iemand nog alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:18:
[...]

Draai jij hem nog steeds? Wat een ontzettende K*T rom. Ik heb heel vaak last van lag en vage vreemde laadtijden tijdens acties waarvan ik denk HOEZO moet je daar zo lang over doen. Van whatsapp via de home button naar je homescreen ofzo dan krijg ik ineens een zwart scherm en moet hij laden... LADEN? wtf hoezo moet je daarbij laden.
Daarnaast sta ik gewoon te kijken hoe snel mijn batterij bar minder wordt... Je kan hem echt bijna zien leeg lopen. belachelijk. ik kom van een stock rooted rom en behalve de oude sense versie vind ik dat vele malen beter. Geen lag, geen vage rare laadtijden, en een lekker lange batterijduur.

Echt een kak rom.
Maar ik wil wel eens die nieuwe sense proberen, dus dan maar iets anders. Weet iemand nog alternatieven?
Ik zag daarnet dat Runnymede AiO vandaag een nieuwe build heeft gepubliceerd. Misschien dat ie nu wel beter werkt.

SGBS is wel lekker vlot, alleen de schermhelderheid dat overduidelijk veel te laag is ingesteld stoort me. Maar er is geen lag merkbaar en het is wel ff wennen dat alles zo groot uitziet vergeleken met Runnymede waar alles wat kleiner is.

Bij Runnymede AiO 2.1 had ik dus als ik een foto stuurde via whatsapp 2 seconden zwart beeld voor ie weer verder ging en soms tijdens het tikken ook. Het leek voor mij erop alsof de cpu het regelmatig niet aankon of te laag geklokt was. Geen idee hoe dat bij 2.2 is. Wat jij schrijft kan ik zeggen dat dit ook zo was voor 2.1 waar ik vaak dacht van hier had ik dus nou met oude ROM zoals InsertCoin 1.1.2 nooit last van.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
[...]

Echt een kak rom.
Haha :) Nee ook ik had het snel gehad met die rom. Draai nu al weer een aantal dagen de Runnymede v4 rom. Zojuist een eigen Lite versie daarvan gemaakt, dus zonder Sense, widgets, facebook, enz. Lekker licht&snelle rom nu, met 260Mb vrij RAM na opstarten. Maar ook de versie met Sense vond ik erg fijn, vlot zat...maar zo nu en dan toch wel een beetje lag...vandaar een Lite versie. Ik gebruik LauncherPro ipv Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020

Zelfde hier, alleen de boel met MyBackup Pro teruggezet.

Ik moet zeggen dat deze ROM (All-in-one v1) nog steeds veel minder laggy is dan bijvoorbeeld LeeDrOiD HD of RevolutioN 3D. Maar toch wordt hij na verloop van tijd steeds trager. Ik reboot 'm daarom maar eens in de zoveel tijd een keer, dat helpt wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie is al over op Runnymede AiO 2.2? (vandaag uitgekomen)

Wat is je ervaring hiermee? Is de lag minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Laatst online: 08-09 11:32
ICS for Desire: http://forum.xda-develope...p?p=19445057#post19445057

Ik heb het even geinstalleerd gehad en het was grappig :)
Ik ben benieuwd wat het wordt.

update:

Here is the ZIP which is standalone:

http://recluster.net/ics4bravo/ics4bravomod.zip

Wipe the usual stuff, stock hboot, flash this ZIP, and nothing else. This ZIP should be all you need: kernel, egl libs, everything.

Heil Desire :)

[ Voor 41% gewijzigd door Zobat op 19-11-2011 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:59

iChaos

It's Lupus.

Zobat schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 00:26:
ICS for Desire: http://forum.xda-develope...p?p=19445057#post19445057

Ik heb het even geinstalleerd gehad en het was grappig :)
Ik ben benieuwd wat het wordt.

update:

Here is the ZIP which is standalone:

http://recluster.net/ics4bravo/ics4bravomod.zip

Wipe the usual stuff, stock hboot, flash this ZIP, and nothing else. This ZIP should be all you need: kernel, egl libs, everything.

Heil Desire :)
Wacht, ik heb die ZIP in de OP daar gebouwd (samen met DonUber, die ook actief is op GoT en XDA), maar het leek erop dat hij bij niemand daar wou starten. Heb je de ZIP uit de OP kunnen booten op de Desire? Zo ja, welke stappen heb je genomen? En heb je de AIO versie geprobeerd? En zo ja, werkte die?

Momenteel ben ik de derde ZIP aan het testen, want de eerste 2 leken dus geen resultaten te vertonen. Gek genoeg kregen ze diezelfde ZIP die voor de Desire bedoeld was wel draaiend op de Desire HD... Morgen zelf maar even kijken wat er fout gaat, heb momenteel niet de gelegenheid om de ZIP te flashen op een Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Laatst online: 08-09 11:32
Bijna niets doet het, maar het boot leuk :)
mocht je netwerk voor elkaar krijgen installeer dan gapps volgens cmwiki.

herstel, het boot niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Zobat op 19-11-2011 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Laguna

Connaisseur

Heeft iemand al GalnetMIUI voor de Desire geprobeerd? Verreweg de meest populaire rom uit het SII topic.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:45:
Wie is al over op Runnymede AiO 2.2? (vandaag uitgekomen)

Wat is je ervaring hiermee? Is de lag minder?
En dan ben ik ook benieuwd hoe snel deze ten opzichte van AiO v1 is. Blijkbaar was versie 2.1 laggier dan v1 (zelf heb ik v2.1 niet geprobeerd), maar ik ben vooral benieuwd of v2.2 minder laggy is dan v1. Zo ja, dan stap ik over, anders blijf ik even bij v1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:21:
[...]
SGBS is wel lekker vlot, alleen de schermhelderheid dat overduidelijk veel te laag is ingesteld stoort me. Maar er is geen lag merkbaar en het is wel ff wennen dat alles zo groot uitziet vergeleken met Runnymede waar alles wat kleiner is.
Ik heb hem nu ook net geflashed. Werd een beetje moe van de Leedroid HD lag bij bepaalde acties. Lees verder niet veel betere verhalen bij andere custom Sense ROMs. Nu lijkt SGBS me een prima cleane ROM met Sense. Eigenlijk wil ik verder helemaal niet zoveel poespas.

Eerste ervaring is al positief: Apps installeren gaat dubbel zo snel dan met Leedroid HD, waar die tijdens en een minuut na installeren nog het laggen was. Ben overigens wel meteen van EXT3 naar EXT4 gegaan voor de SD-EXT partitie.

[ Voor 3% gewijzigd door Maranello op 19-11-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Maranello schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:53:
[...]

Ik heb hem nu ook net geflashed. Werd een beetje moe van de Leedroid HD lag bij bepaalde acties. Lees verder niet veel betere verhalen bij andere custom Sense ROMs. Nu lijkt SGBS me een prima cleane ROM met Sense. Eigenlijk wil ik verder helemaal niet zoveel poespas.

Eerste ervaring is al positief: Apps installeren gaat dubbel zo snel dan met Leedroid HD, waar die tijdens en een minuut na installeren nog het laggen was. Ben overigens wel meteen van EXT3 naar EXT4 gegaan voor de SD-EXT partitie.
Wat is het verschil dan om van ext2 naar ext3 of van ext3 naar ext4 te gaan?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:31
Dit staat er nu als ik naar de bootloader ga:

--- AlphaRev --- (in het roze)
BRAVO PVT1 SHIP S-OFF
HBOOT-6.93.1002

Vraagje, betekent dit nou dat ik stock hboot heb? Ik wil namelijk gewoon graag stock hboot hebben. Kan iemand me zeggen dat ik het zo goed heb staan ;-)? Heb tijdje zitten klooien met verschillende hboots. Maar snap nu niet goed of ik hem goed op stock terug heb gekregen?

[ Voor 17% gewijzigd door Sleehond op 19-11-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik ben voor 99% zeker dat je de stock Hboot op je toestel hebt staan. Weet je niet meer welke je hebt geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Laatst online: 22-08 20:18
Laguna schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:55:
Heeft iemand al GalnetMIUI voor de Desire geprobeerd? Verreweg de meest populaire rom uit het SII topic.
Daarjuist GalnetMIUI geinstalleerd

Had sinds enkele dagen MIUI standaard geïnstalleerd. Leuke rom en zeer gebruiksvriendelijk (tsja is Iphone like) met veel in te stellen opties.
Soms ging het scrollen in de menu's een beetje moeizaam bij standaard MIUI, in orde bij Galnet. Bij het aannemen van een oproep reageerde de slider op standaard MIUI niet zo snel als ik had gewild maar bij Galnet is dit probleem opgelost.

Met Galnet lijkt het allemaal nog iets sneller te gaan. Sommige apps zoals superuser staan er standaard op.
MIUI laat standaard geen geforceerde APP2SD toe (zoals bij Maps/Facebook/...) maar het is wel mogelijk maar ik heb tot nu toe altijd genoeg geheugen vrij en dit niet nodig waar dit met CM7 wel nodig was.
Heb al m'n belangrijkste apps erop staan en nog 55mb intern geheugen vrij. Intern geheugen gaat toch altijd snelste lijkt me. Dus als het daarop kan blijven staan, des te beter.

Zeker een aanrader op het eerste zicht, deze ga ik toch even behouden en verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Ik wil Runnymede nu toch wel eens gaan proberen, maar heeft iemand nog tips qua addons die een must zijn bij deze rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
shinchan03 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:24:
Ik wil Runnymede nu toch wel eens gaan proberen, maar heeft iemand nog tips qua addons die een must zijn bij deze rom?
Deze : http://forum.xda-develope...p=19338260&postcount=2358

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
het terug zetten van je apps en instellingen op een andere rom is volgens mij vragen om problemen, ik heb bij verschillende mods dat gelezen en het zelf ook ondervonden. dus ik gebruik het alleen bij dezelfde, maar ja, meestal kun je dan netzo goed je backup terugzetten

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Nick87 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:39:
[...]

Daarjuist GalnetMIUI geinstalleerd

Had sinds enkele dagen MIUI standaard geïnstalleerd. Leuke rom en zeer gebruiksvriendelijk (tsja is Iphone like) met veel in te stellen opties.
Soms ging het scrollen in de menu's een beetje moeizaam bij standaard MIUI, in orde bij Galnet. Bij het aannemen van een oproep reageerde de slider op standaard MIUI niet zo snel als ik had gewild maar bij Galnet is dit probleem opgelost.

Met Galnet lijkt het allemaal nog iets sneller te gaan. Sommige apps zoals superuser staan er standaard op.
MIUI laat standaard geen geforceerde APP2SD toe (zoals bij Maps/Facebook/...) maar het is wel mogelijk maar ik heb tot nu toe altijd genoeg geheugen vrij en dit niet nodig waar dit met CM7 wel nodig was.
Heb al m'n belangrijkste apps erop staan en nog 55mb intern geheugen vrij. Intern geheugen gaat toch altijd snelste lijkt me. Dus als het daarop kan blijven staan, des te beter.

Zeker een aanrader op het eerste zicht, deze ga ik toch even behouden en verder testen.
Klinkt goed! Zodra ik m'n Desire weer terug heb van Dynafix ga ik die ook maar eens proberen ipv MIUI-XJ.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
Het meest iritante aan MIUI (ik denk dat het XJ Was) op m'n Incredible S vond ik dat je geen apart app drawer meer had en al je apps gewoon over de homescreens verdeeld werden. En iconen verplaatsen tussen homescreens ging erg moeilijk omdat je 'm wel erg hard moet overtuigen om 'over de rand van het scherm' te gaan.

Any way... mijn Desire wordt nu gebruikt door m'n vriendin... en die is tevreden met Sense. Maar toch loopt ook zij tegen de beperkingen in geheugen op... dus ik denk dat ik SGBS er maar weer eens op ga zetten bij haar....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Heb maar snel een andere rom geïnstalleerd: [ROM][Cool3D Sense 3.5]06 Nov]Cool3D RunnyMede v4|GSM/CDMA|Android 2.3.5|STOCK|CM7/r2

Heb alles verwijdert, inclusief dalvik enz. Formateer ook altijd mijn sd kaart enz, en zet nooit iets terug.

had eerst dit geinstalleerd: CM7 r2 Hboot
Daarna dit gedaan: Ran the align etx3 to 4 zip tool
Toen dit: Ran the rom install

En nu zit hij vast in een bootloop. Dit heb ik wel vaker gehad met andere roms, en geen idee waar dit aan ligt. Als ik daarna een andere rom installeer wil het wel altijd.

Wat is er aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17

henri8096

BIM is not a software!

[...]

Echt een kak rom.
Ik herken deze klachten absoluut niet met supernova.
Hebben jullie de geheugenkaart wel zip-aligned?
En om een of andere reden werkt het a2sd script van "sibere" slecht met class 10 geheugenkaarten.

Heb nu een 1gb ext4 alles aligned en het werkt compleet lag free, anders als bijv. de vele bliss en runny roms die ik gebrobeerd heb. Die hebben altijd weer geheugenproblemen. (opnieuw laden sense etc.)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Stamgastje schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:07:
[...]

En dan ben ik ook benieuwd hoe snel deze ten opzichte van AiO v1 is. Blijkbaar was versie 2.1 laggier dan v1 (zelf heb ik v2.1 niet geprobeerd), maar ik ben vooral benieuwd of v2.2 minder laggy is dan v1. Zo ja, dan stap ik over, anders blijf ik even bij v1.
Zelf v2.2 toch maar even geïnstalleerd, mijn eerste indruk is dat hij ongeveer even snel is als v1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Die Runnymede ROM is echt te sloom. Ook versie 2.2 kon me niet bekoren. Ben maar gewoon weer naar cyanogenmod gegaan, de laatste nightly. Inclusief launcherpro werkt deze echt als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

eymey schreef op zondag 20 november 2011 @ 00:23:
Het meest iritante aan MIUI (ik denk dat het XJ Was) op m'n Incredible S vond ik dat je geen apart app drawer meer had en al je apps gewoon over de homescreens verdeeld werden. En iconen verplaatsen tussen homescreens ging erg moeilijk omdat je 'm wel erg hard moet overtuigen om 'over de rand van het scherm' te gaan.

Any way... mijn Desire wordt nu gebruikt door m'n vriendin... en die is tevreden met Sense. Maar toch loopt ook zij tegen de beperkingen in geheugen op... dus ik denk dat ik SGBS er maar weer eens op ga zetten bij haar....
icoontjes verslepen bij miui = icoontje ingedrukt houden met ene vinger, en dan scrollen met andere vinger tussen de homescreens. dan loslaten op juiste homescreen;..

maar waarom installeer je niet gewoon een andere launcher, (zoals go launcher ofso, dan heb je direct een appdrawer, of je installeert alt.drawer, dan heb je icoontjes op homescreen (default miui) + appdrawer)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Sleehond schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:22:
Dit staat er nu als ik naar de bootloader ga:

--- AlphaRev --- (in het roze)
BRAVO PVT1 SHIP S-OFF
HBOOT-6.93.1002

Vraagje, betekent dit nou dat ik stock hboot heb? Ik wil namelijk gewoon graag stock hboot hebben. Kan iemand me zeggen dat ik het zo goed heb staan ;-)? Heb tijdje zitten klooien met verschillende hboots. Maar snap nu niet goed of ik hem goed op stock terug heb gekregen?
Volgens mij heb je de CM7r2 HBoot, stock was dacht ik met 0.93...... Staat er nergens bovenin iets van CM7r2 ofzo? Dan weet je het namelijk zeker

EDIT: heb even bij mijn eigen gekeken en ik heb staan ALPHAREV CM7r2 en dan HBOOT 6.93.1002. Dus je hebt geen stock HBOOT

[ Voor 8% gewijzigd door mark-k op 20-11-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

azz_kikr schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:58:
[...]

icoontjes verslepen bij miui = icoontje ingedrukt houden met ene vinger, en dan scrollen met andere vinger tussen de homescreens. dan loslaten op juiste homescreen;..

maar waarom installeer je niet gewoon een andere launcher, (zoals go launcher ofso, dan heb je direct een appdrawer, of je installeert alt.drawer, dan heb je icoontjes op homescreen (default miui) + appdrawer)
Of je maakt gewoon een folder aan waar je alles in gooit en zet die vervolgens onderaan, zodat die altijd in beeld is (zo heb ik het momenteel zelf staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik heb een HTC Desire 2.3.3.
Nu wil ik deze rooten omdat ik gek word van het 'uw geheugen is te vol'.
Het lukt me alleen niet en ik snap het niet.
Zou iemand me kunnen helpen aub?
Ik heb al verschillende topics gelezen op o.a androidworld.nl en de dingen die hier beschreven staan in de eerste post. Maar ik kom er niet uit.
Ik zoek iemand die me kan helpen in simpele taal, stap voor stap.

Mag ik hier mijn email geven? Of word er hier alleen via dit topic hulp geboden? Een chat via msn ofzo zou ik wel fijner vinden..

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nee, we doen hier niet aan support via mail of chat, want GoT is geen helpdesk. Verder zijn er stap voor stap-guides te vinden, er staat zelfs een in de topicstart. Als je het niet snapt, dan zul je toch echt aan moeten geven wat er niet lukt. Op Tweakers verwachten we namelijk wat zelfredzaamheid en eigen initiatief van onze gebruikers. Het is niet erg dat je het niet snapt, maar we verwachten wel wat meer dan "ik snap het niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Sleehond schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:07:
Die Runnymede ROM is echt te sloom. Ook versie 2.2 kon me niet bekoren. Ben maar gewoon weer naar cyanogenmod gegaan, de laatste nightly. Inclusief launcherpro werkt deze echt als een speer.
Toch valt het mee, van alle Sense 3.x ROMs is het één van de snelste. Ik draai nu v2.2 in combinatie met de CM7r2 HBOOT, XD2SDX en de kernel van snq en ik heb zo'n 75 apps geïnstalleerd. Helemaal lag-free is het niet, maar het is tot nu toe vrij acceptabel.

[ Voor 3% gewijzigd door Stamgastje op 21-11-2011 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52
Stamgastje schreef op maandag 21 november 2011 @ 07:30:
[...]

Toch valt het mee, van alle Sense 3.x ROMs is het één van de snelste. Ik draai nu v2.2 in combinatie met de CM7r2 HBOOT, XD2SDX en de kernel van snq en ik heb zo'n 75 apps geïnstalleerd. Helemaal lag-free is het niet, maar het is tot nu toe vrij acceptabel.
ik wil ook de SNQ kernel eens gaan installeren, heb je deze gepakt?
bravo-2.6.35.8-snq-111118-no2wcr.zip
uit
http://sourceforge.net/pr..._kernel_with_usb_support/

[ Voor 8% gewijzigd door elpino.rv op 21-11-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 21 november 2011 @ 00:35:
Nee, we doen hier niet aan support via mail of chat, want GoT is geen helpdesk. Verder zijn er stap voor stap-guides te vinden, er staat zelfs een in de topicstart. Als je het niet snapt, dan zul je toch echt aan moeten geven wat er niet lukt. Op Tweakers verwachten we namelijk wat zelfredzaamheid en eigen initiatief van onze gebruikers. Het is niet erg dat je het niet snapt, maar we verwachten wel wat meer dan "ik snap het niet".
Nou ik ben al bezig geweest met Unrevoked, dat werkte niet..
Ik zie hier dat ik het moet doen met het stukje S-off.. Betekend dat hetzelfde als rooten?
En wat word bedoeld met: 10.Optioneel: Voor root acces moet je nog dit bestand flashen vanuit je recovery.(MD5sum: a2844ac335a5c1cfdb9bea2fc041b415) En hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:05:
[...]

Nou ik ben al bezig geweest met Unrevoked, dat werkte niet..
Ik zie hier dat ik het moet doen met het stukje S-off.. Betekend dat hetzelfde als rooten?
En wat word bedoeld met: 10.Optioneel: Voor root acces moet je nog dit bestand flashen vanuit je recovery.(MD5sum: a2844ac335a5c1cfdb9bea2fc041b415) En hoe doe ik dit?
Kom op zeg, een simpele Google-search op "what is s-off" en "what is recovery android" geeft je al een hoop informatie. Dit soort basics horen op GoT niet thuis, aangezien we verwachten dat je je eerst inleest en zelf zoekt :) Als het niet werkt verwachten we dat je aangeeft wat je precies doet en wat er precies niet goed gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 21-11-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Ik heb de Runnymede ROM geinstalleerd, bevalt best goed!

Maar wat mij wel een beetje irriteert is dat ik soms best lang moet wachten tot een app is opgestart (ik zit dan te kijken naar een zwart scherm, zie alleen de balk met tijd e.d. bovenin). Hoe zou dit kunnen komen? Ik heb dus al m'n apps op SD kaart staan. M'n SD kaart is een 16GB Class 2. Dit is niet de snelste (heb al een Class 10 besteld), maar dat het daarom zo langzaam gaat lijkt mij sterk...

Meer mensen die dit ervaren?

Edit: Er is dus een build 2.2 uitgekomen afgelopen vrijdag, die eerst maar eens proberen dan. Maar toch heb ik het gevoel dat het komt door dat overklok gebeuren ofzo in de ROM (Dat Daemon controller spul). Volgens mij is de CPU te laag geklokt en gaat de Desire daarom door z'n knietjes en moet hij dus constant wachten etc.

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 21-11-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Met een class 6 sdcard vond ik de runnymederom ook erg traag. Veel zwarte schermen en erg lang wachten ... voor mij geen sense roms meer op dit gedateerde toestel ...

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
MetalManic schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:38:
Met een class 6 sdcard vond ik de runnymederom ook erg traag. Veel zwarte schermen en erg lang wachten ... voor mij geen sense roms meer op dit gedateerde toestel ...
Ik ben ook al een poosje geleden van Sense naar AOSP roms overgestapt en zou nou niet meer terugwillen. Deze roms zijn zuiniger, sneller, stabieler en minstens even gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Welke ROM raden jullie mij dan aan? Deze: [ROM][10/10/11] CyanogenMod-7.1 for Desire GSM :: (V7.1.0) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:24:

Maar wat mij wel een beetje irriteert is dat ik soms best lang moet wachten tot een app is opgestart (ik zit dan te kijken naar een zwart scherm, zie alleen de balk met tijd e.d. bovenin). Hoe zou dit kunnen komen? Ik heb dus al m'n apps op SD kaart staan. M'n SD kaart is een 16GB Class 2. Dit is niet de snelste (heb al een Class 10 besteld), maar dat het daarom zo langzaam gaat lijkt mij sterk...

Edit: Er is dus een build 2.2 uitgekomen afgelopen vrijdag, die eerst maar eens proberen dan. Maar toch heb ik het gevoel dat het komt door dat overklok gebeuren ofzo in de ROM (Dat Daemon controller spul). Volgens mij is de CPU te laag geklokt en gaat de Desire daarom door z'n knietjes en moet hij dus constant wachten etc.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:21:
[...]

Ik zag daarnet dat Runnymede AiO vandaag een nieuwe build heeft gepubliceerd. Misschien dat ie nu wel beter werkt.

Bij Runnymede AiO 2.1 had ik dus als ik een foto stuurde via whatsapp 2 seconden zwart beeld voor ie weer verder ging en soms tijdens het tikken ook. Het leek voor mij erop alsof de cpu het regelmatig niet aankon of te laag geklokt was. Geen idee hoe dat bij 2.2 is. Wat jij schrijft kan ik zeggen dat dit ook zo was voor 2.1 waar ik vaak dacht van hier had ik dus nou met oude ROM zoals InsertCoin 1.1.2 nooit last van.
Sleehond schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:07:
Of meer mensen de sloomheid ervaren? Uuuuh....

Dit en wel meer stond allemaal nog op de vorige pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Ik heb op dit moment ook Runnymede geinstalleerd staan, maar vind hem voor nu ook gewoon echt te sloom. Ik ga toch weer even wat andere rom's proberen.

@thinkpad, ik heb hiervoor een hele tijd Insertcoin 1.1.4 gebruikt, was voor mij een stabiele en leuke rom met Sense. Leedroid wordt ook positief over gepraat. Verder zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Er is geen ROM die het beste is, iedereen vind wat anders. Zoek gewoon hier in het forum en op XDA en lees de laatste paar pagina's van het topic daar.

In de topic start staat onderin een poll met de meest gebruikte ROM's van de gebruikers hier, die kun je anders eens gaan proberen. Maak wel eerst een Nandroid backup, dan loop je geen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shinchan03 schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:42:
Ik heb op dit moment ook Runnymede geinstalleerd staan, maar vind hem voor nu ook gewoon echt te sloom. Ik ga toch weer even wat andere rom's proberen.

@thinkpad, ik heb hiervoor een hele tijd Insertcoin 1.1.4 gebruikt, was voor mij een stabiele en leuke rom met Sense. Leedroid wordt ook positief over gepraat. Verder zou ik het niet weten.
Welke Leedroid bedoel je precies? De HD of een andere variant? De HD wordt iig niet positief over gepraat, er is ook daar een lag te merken, alhoewel wel iets minder erg dan bij Runnymede.

De rom waar de meestel best tevreden over zijn en die geen hoge eisen hebben behalve dan dat er sense op zit is SGBS.

Ikzelf heb hem nu ook, hij is redelijk stabiel, bluetooth deed vanmorgen ff gek maar na reboot deed ie het weer goed. Geen spontane reboots.

Waarom ga je btw weg bij IC 1.1.4 als ie stabiel en leuk was? Gewoon omdat je weer wat anders wilt?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Even mijn ervaring van een paar dagen spelen met SGBS CM7: Als je een Sense ROM zonder poespas zoekt is SGBS zeker wel fijn. In 2.8.2 is de schermhelderheid prima, er is genoeg ruimte voor apps en Sense 2.1 voldoet voor mij. Verder geen massa's aan toegevoegde apps (wat je wil kan je toch wel toevoegen zelf) en bovenal werkt alles behoorlijk vlot. Ik ervaar sporadisch een beetje lag, nauwelijks storend.

Als ik wist dat het met minder lag kon dan LeeDroid had ik eerder overgestapt. Van de ene op de andere dag was ik het zat.

Met Appbrain al mn oude apps kort na elkaar installeren, was ook geen probleem. Alleen wel even de Market Cache fix doen vanwege de CM7r2 HBOOT met een kleine /cache partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ik gebruik nu 2.2 met A2SDX of hoe dat script ook heet, heb een 16 GB class 10 met 2GB EXT4 partitie. Heb mijn telefoon op high performance gezet bij de powerinstellingen en bij mij draait alles heel snel en soepel.
Als je die A2SDX gebruikt moet je niet meer je apps ook nog eens op je SD kaart zetten, maar gewoon dat script het laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maranello schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:15:
Even mijn ervaring van een paar dagen spelen met SGBS CM7: Als je een Sense ROM zonder poespas zoekt is SGBS zeker wel fijn. In 2.8.2 is de schermhelderheid prima, er is genoeg ruimte voor apps en Sense 2.1 voldoet voor mij. Verder geen massa's aan toegevoegde apps (wat je wil kan je toch wel toevoegen zelf) en bovenal werkt alles behoorlijk vlot. Ik ervaar sporadisch een beetje lag, nauwelijks storend.

Als ik wist dat het met minder lag kon dan LeeDroid had ik eerder overgestapt. Van de ene op de andere dag was ik het zat.

Met Appbrain al mn oude apps kort na elkaar installeren, was ook geen probleem. Alleen wel even de Market Cache fix doen vanwege de CM7r2 HBOOT met een kleine /cache partitie.
Automatische schermhelderheidnivo is prima voor jou? Ik en enkele anderen op XDA draadje vinden van niet. Wat de lag betreft ben ik volledig met je eens.

Verder hoezo de market cache fix? Ik weet en begrijp dat de grootte anders is bij CM7r2 maar ik heb tot nu toe nog geen 1 download gehad dat niet lukte of zo en heb deze fix nooit gedaan?

Appbrain lijkt me interessant, misschien is dit datgeen wat ik momenteel zoek, zal zo eens kijken.
mark-k schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:25:
[...]

Ik gebruik nu 2.2 met A2SDX of hoe dat script ook heet, heb een 16 GB class 10 met 2GB EXT4 partitie. Heb mijn telefoon op high performance gezet bij de powerinstellingen en bij mij draait alles heel snel en soepel.
Als je die A2SDX gebruikt moet je niet meer je apps ook nog eens op je SD kaart zetten, maar gewoon dat script het laten regelen.
Ik heb A2SDDX alles laten regelen en heb zelf verder niets gedaan. Maar ook aan powerinstellingen heb ik niks gedaan. Ik wil weten wat voor invloed deze instelling voor jou had op je accu en hoe lang de toestel nu meegaat vanaf het moment dat je volgeladen accu leeg is.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:30:
[...]
Automatische schermhelderheidnivo is prima voor jou? Ik en enkele anderen op XDA draadje vinden van niet. Wat de lag betreft ben ik volledig met je eens.
Volgens de changelog was het gefixed in 2.8.2? Ik heb een paar keer dat die beetje vreemd ging doen en erg donker werd, maar dat bleek te zijn omdat ik mijn vinger voor de camera hield bij het vastpakken. Verder is die hooguit een tikkeltje donkerder dan LeeDroid HD, maar daar kreeg ik bijna pijn in mij ogen van zo helder: Zonde van de batterij.
Verder hoezo de market cache fix? Ik weet en begrijp dat de grootte anders is bij CM7r2 maar ik heb tot nu toe nog geen 1 download gehad dat niet lukte of zo en heb deze fix nooit gedaan?
Ik had Angry Birds geïnstalleerd en direct erna wilde ik Angry Birds Seasons doen, maar die en andere >1MB apps erna wilde niet downloaden. Terminal Emulator wilde dan weer wel. Blijkbaar loopt die cache vol (en waarschijnlijk ook later automatisch weer geleegd dat je er geen last van hebt?). Na de fix kwam alles weer binnen.
Appbrain lijkt me interessant, misschien is dit datgeen wat ik momenteel zoek, zal zo eens kijken.
Zeer handig als je weleens ROMs wisselt. Je kan zo zien wat je ook alweer had. Alleen even opletten dat Appbrain voor elke ROM een nieuwe "lijst" aanmaakt en bovendien altijd met dezelfde naam. Geef dus altijd zelf eerst een uniek naam op voor je "lijst" via de website! Ik had dus 2 met dezelfde naam "HTC Desire", dan kan je maar 1 van de 2 zien en alleen de zichtbare kan je weggooien om de andere te zien. Vervolgens kan je oude je oude lijst (vorige ROM) je apps overzetten naar de nieuwe lijst (ROM). Even syncen en executen in de app en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Zojuist ook weer runnymede 2.2 geïnstalleerd en dit keer zonder dat script maar dus gewoon me a2sd. Deze werkt echt stukken sneller. Geen zwarte schermen meer bij bv whatsapp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maranello schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:05:
[...]

Volgens de changelog was het gefixed in 2.8.2? Ik heb een paar keer dat die beetje vreemd ging doen en erg donker werd, maar dat bleek te zijn omdat ik mijn vinger voor de camera hield bij het vastpakken. Verder is die hooguit een tikkeltje donkerder dan LeeDroid HD, maar daar kreeg ik bijna pijn in mij ogen van zo helder: Zonde van de batterij.
Camera? Bedoel je niet lichtsensor aan de voorzijde bovenin? Net nog getest, ik vind hem echt veel te zwak. Tis net of de lamp niet helemaal goed meer is, hou ik hem bij mijn burolamp, dan wordt ie al feller.
Ik had Angry Birds geïnstalleerd en direct erna wilde ik Angry Birds Seasons doen, maar die en andere >1MB apps erna wilde niet downloaden. Terminal Emulator wilde dan weer wel. Blijkbaar loopt die cache vol (en waarschijnlijk ook later automatisch weer geleegd dat je er geen last van hebt?). Na de fix kwam alles weer binnen.
Aha, is dat daarom? Ik heb pasgeleden een andere ROM geinstalleerd en slechts de helft van alle apps kon bijgewerkt worden in 1 keer, de rest moest ik allemaal handmatig 1 voor 1 downloaden en installeren. Vond het al heel debiel en nogal veel werk. Misschien kwam het doordat ik geen market enabler had geinstalleerd.
Zeer handig als je weleens ROMs wisselt. Je kan zo zien wat je ook alweer had. Alleen even opletten dat Appbrain voor elke ROM een nieuwe "lijst" aanmaakt en bovendien altijd met dezelfde naam. Geef dus altijd zelf eerst een uniek naam op voor je "lijst" via de website! Ik had dus 2 met dezelfde naam "HTC Desire", dan kan je maar 1 van de 2 zien en alleen de zichtbare kan je weggooien om de andere te zien. Vervolgens kan je oude je oude lijst (vorige ROM) je apps overzetten naar de nieuwe lijst (ROM). Even syncen en executen in de app en klaar!
Oke, zal hem eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johantjuuh schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:26:
Zojuist ook weer runnymede 2.2 geïnstalleerd en dit keer zonder dat script maar dus gewoon me a2sd. Deze werkt echt stukken sneller. Geen zwarte schermen meer bij bv whatsapp!
Aha, wil je eens kijken of high performance je toestel nog meer versnelt en wat dat doet met je accu? Had het al eerder gevraagd maar nog geen reactie op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

@bitjesmaker

Ik was inderdaad gewoon eens wat andere rom's aan het proberen om te kijken wat dat oplevert. Ik ben nu Runnymede aan het installeren met het gewone A2SD+ script, ik zal zo dat high performance is proberen.

Had bij de installatie van gisteren wel last van battery drain, dus dan moet ik nog even gaan bekijken nu.

Edit:

Nu op die manier geinstalleerd, maar ik heb nu al last van het intern geheugen dat vol zit. Dan heb ik blijkbaar toch ergens iets verkeerd gedaan aangezien ik een sd-ext aan heb gemaakt van 1gb. Iemand een idee, waarom hij nu geen geheugen meer over heeft, ik heb nog geen app geinstalleerd staan.

Hboot: Bravo CM7 r2

[ Voor 34% gewijzigd door shinchan03 op 21-11-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:30:
[...]

[...]

Ik heb A2SDDX alles laten regelen en heb zelf verder niets gedaan. Maar ook aan powerinstellingen heb ik niks gedaan. Ik wil weten wat voor invloed deze instelling voor jou had op je accu en hoe lang de toestel nu meegaat vanaf het moment dat je volgeladen accu leeg is.
Hij loopt met high performance echt heel soepel, maar de accu gaat wel wat sneller. Hij doet het nog steeds lang, op high performance haal ik nu met vrij weinig ermee doen al 1.5 dag en ik heb nog 48% over. Moet wel zeggen dat ik echt alleen maar een beetje NU.nl lees en mijn emails en berichten.

Je hebt naast high performance ook nog een normal en een economy mode, waar je dus nog langer met je accu doet. Economy mode is wel redelijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40

Ik zit met dezelfde gevoelens! De nieuwe sense is wel leuk maar het schakelen tussen apps is echt wel veel langzamer als met de CM7 rom. Ik erger me er nog niet aan, maar ik zal deze rom denk ik ook niet heel lang draaien. Ik heb hem nu een week of anderhalf in gebruik. Ik heb zelf een 8GB class 4 kaartje :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Bedoelen jullie die modes in: deamon controller ?
Dat is dan dus de performance mode ?

ps: ook ik heb nu last van bijna volle intern geheugen, zonder gebruik van dat script. Kan ik hier nog iets aan doen? Alles os al naar sd verplaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
elpino.rv schreef op maandag 21 november 2011 @ 08:30:
ik wil ook de SNQ kernel eens gaan installeren, heb je deze gepakt?
bravo-2.6.35.8-snq-111118-no2wcr.zip
uit
Ik heb bravo-2.6.35.8-snq-111118.zip gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
shinchan03 schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:42:

Hierbij mijn ervaringem m.b.t. LeeDrOiD HD, RevolutioN en Runnymede:
Stamgastje schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:42:
Ik ben vandaag overgestapt van LeeDrOiD HD V3.3.3-Port-R5 (met Sense 2.1) naar RevolutioN 3D v1.5 (met Sense 3.0) omdat LeeDrOiD te laggy was. Bij bijna alles wat ik deed was er een vertraging merkbaar, zelfs bij simpel scrollen binnen een applicatie, ondanks dat ik een class 10 SD kaartje gebruik. De nieuwe ROM loopt een stuk soepeler.

Heeft iemand anders deze ROM al een tijdje gebruikt? Blijft het soepel draaien en zijn er geen rare bugs?
Stamgastje schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:11:
Mijn ervaring: zeker niet lag-vrij, maar wel een stuk beter dan LeeDrOiD HD. Wellicht kan het nog beter door een andere HBOOT image te gebruiken (data++ ipv A2SD+), maar dan zou ik eerst S-off moeten gaan.
Stamgastje schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:40:
Ik vind RevolutioN 3D toch niet helemaal je-van-het. De telefoon was nog steeds laggy, al lag dat wellicht ook aan het feit dat ik de stock HBOOT nog gebruikte. Tevens vond ik de task manager van RevolutioN 3D te agressief: iedere taak die naar de achtergrond verdwijnt, wordt meteen afgeschoten. Hierdoor worden bijvoorbeeld updates in de Market geannuleerd, als je ondertussen een andere app activeert.

Ik heb daarom gisteravond inderdaad het volgende gedaan:
  • Revolutionary gedraaid (telefoon S-off gemaakt)
  • CM7r2 HBOOT geflashed
  • Runnymede geflashed, met XD2SDX mod
  • Apps en settings teruggezet via MyBackup Pro
Ik moet zeggen dat de telefoon nu een stuk sneller aanvoelt, hopelijk blijft het zo! Ik denk dat met name het gebruik van de XD2SDX mod in combinatie met de CM7r2 HBOOT voor de verbeterde performance zorgt.
Stamgastje schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:19:
Ik moet zeggen dat deze ROM (All-in-one v1) nog steeds veel minder laggy is dan bijvoorbeeld LeeDrOiD HD of RevolutioN 3D. Maar toch wordt hij na verloop van tijd steeds trager. Ik reboot 'm daarom maar eens in de zoveel tijd een keer, dat helpt wel wat.
Stamgastje schreef op maandag 21 november 2011 @ 07:30:
Trek zelf je conclusie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Damn, RunnyMede loopt dus echt wel een stuk soepeler met de SNQ kernel! Als je RunnyMede hebt geinstalleerd, installeer deze kernel dus ook! Wipe cache+dalvik cache en flashen die hap!

heb zelf de no2wrc gepakt en de wifin update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Ik heb vaker de term Wifin of Wifi-N update voorbij zien komen als add-on voor een ROM, maar er staat nergens uitleg wat het is. Is het gewoon precies zoals de naam beschrijft: Voegt 802.11n ondersteuning toe aan je Desire? Maar dan wel op de 2,4Ghz want 5Ghz is technisch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Maranello schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:45:
Ik heb vaker de term Wifin of Wifi-N update voorbij zien komen als add-on voor een ROM, maar er staat nergens uitleg wat het is. Is het gewoon precies zoals de naam beschrijft: Voegt 802.11n ondersteuning toe aan je Desire? Maar dan wel op de 2,4Ghz want 5Ghz is technisch anders.
Volgens mij zijn de drempelwaardes aangepast zodat hij langer WIFI signaal behoud. Zoiets heb ik een keer ergens gelezen. Correct me if im wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:57
Hoi,

Ik heb een vraagje wat betreft de micro SD kaart. Ik ben van plan om een nieuwe aan te schaffen en aangezien ik wel Android ICS zou willen draaien, moet ik dus rooten. Ik wil dus eigenlijk graag wachten met rooten, totdat er een goede port is van ICS.

Nu de vraag: Is het verstandig om met mijn lege SD-kaart alvast wat dingen voor te bereiden voor de root? Indien mogelijk natuurlijk.

Ik draai momenteel nog op android 2.2.x maar deze zal ik zeker ook moeten updaten, om vanuit daar naar de ICS root te gaan. Of denk ik dit verkeerd.

Edit:

Raak je overigens echt je hele garantie kwijt, of is dit alleen het geval als het een softwarematige fout is..?

Ik hoop dat jullie me met mijn vragen kunnen helpen.:)

[ Voor 9% gewijzigd door AMD1800 op 22-11-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
AMD1800 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:31:
Hoi,

Ik heb een vraagje wat betreft de micro SD kaart. Ik ben van plan om een nieuwe aan te schaffen en aangezien ik wel Android ICS zou willen draaien, moet ik dus rooten. Ik wil dus eigenlijk graag wachten met rooten, totdat er een goede port is van ICS.

Nu de vraag: Is het verstandig om met mijn lege SD-kaart alvast wat dingen voor te bereiden voor de root? Indien mogelijk natuurlijk.

Ik draai momenteel nog op android 2.2.x maar deze zal ik zeker ook moeten updaten, om vanuit daar naar de ICS root te gaan. Of denk ik dit verkeerd.

Ik hoop dat jullie me met mijn vragen kunnen helpen.:)
Ik zou geen tijd stoppen in je SD kaart. Evt kun je alvast wel een kaartje kopen, maartja daar win je tegenwoordig ook 1 dag mee met die webshops van tegenwoordig.

Je kunt toch nog niks inrichten. Je weet totaal nog niet wat de eisen zijn van de ICS custom rom. Ext3, ext4, 512mb/1024mb etc. En als je dat weet dan is dat in 1 seconde aangemaakt met de juiste recovery.

Je hoeft niet te gaan updaten om naar ICS te gaan, je gaat toch heel je software vervangen met die custom ROM.

Steek je energie liever in het inlezen van de termen (rooten, s-off, recovery, radio's, bootloaders, kernels etc) en stappenplannen zodat je dat snapt en je meteen aan de slag kunt als het zo ver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@elpino.rv:

Bedankt voor het snelle antwoord!

Ik loop nu ook aan tegen wat capaciteitsproblemen, dus, vandaar dat ik wel een nieuwe aan moet schaffen. Volgens mij is een 32GB class 10 micro-SD wel geschikt:P Kost maar 31 euro bij Azerty, inclusief verzenden. :)

Met inlezen zal ik binnenkort eens mee beginnen. :)

En nog een kleine vraag over de garantie: Vervalt deze volledig? Ik heb elders gelezen dat deze alleen vervalt als het defect aan een softwarefout is te wijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

In principe heb je bij mijn weten geen garantie meer als je een custom ROM hebt, of S-OFF bent.
Als je alles echter kan herstellen naar stock d.m.v. een RUU blijft er echter niets over, en is niet aan te tonen wat je met de telefoon hebt gedaan.

Zelf heb ik ook een 32GB class 10 SD-kaart overigens, zou niet anders willen.
Ik heb geen ext-partitie (S-OFF en CMr2-HBOOT 8)), maar wel 25GB muziek erop staan. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Ghost Dog op 22-11-2011 16:58 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
AMD1800 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:42:
@elpino.rv:

Bedankt voor het snelle antwoord!

Ik loop nu ook aan tegen wat capaciteitsproblemen, dus, vandaar dat ik wel een nieuwe aan moet schaffen. Volgens mij is een 32GB class 10 micro-SD wel geschikt:P Kost maar 31 euro bij Azerty, inclusief verzenden. :)

Met inlezen zal ik binnenkort eens mee beginnen. :)

En nog een kleine vraag over de garantie: Vervalt deze volledig? Ik heb elders gelezen dat deze alleen vervalt als het defect aan een softwarefout is te wijten.
Ik zou sowieso class 6 of 10 nemen ja. Minder zeker niet.
Vind zelf 32GB een beetje overkill, maar dat moet je zelf weten natuurlijk. Weet niet wat je erop wilt zetten. Ik verwacht dat je 1 a 1,5GB 'kwijt' bent aan de ext4 partitie voor de ICS ROM. Hierop komen dus ook je apps (a2sd). De rest is dus over voor 'jou'.

Garantie zijn verschillende verhalen over. Beste is om je toestel, als er iets mis mee is, geheel te herstellen naar originele staat (dus s-on, unrooten, officiele firmware erop etc).

[ Voor 12% gewijzigd door elpino.rv op 22-11-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Dat met de SD-kaart komt dus helemaal goed.

Het punt van de garantie is ook redelijk duidelijk. Je hebt dus gegarandeerd garantie, als je je toestel maar terug zetten naar de originele staat.Maar goed, in de gevallen dat dit niet meer kan , is het toch waarschijnlijk ook zo dat degene die het toestel repareert dit niet meer kan. Dus, dan kan ie de root ook niet meer controleren.:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik draai nu een paar dagen?
[ROM][Cool3D Sense 3.5]06 Nov]Cool3D RunnyMede v4|GSM/CDMA|Android 2.3.5|STOCK|CM7/r2
Maar ik vroeg me af wat het verschil tussen deze:
[ROM][18.11.11]Runnymede AIO V2.2[CM7/r2][STOCK][XD2SDX][A2SD++][BEATS][RCTWEAKS]

rom's zijn. Beide een andere maker maar beide sense 3.5 en android 2.3.5

En dan is er ook nog eens een: RunnymedeMod007. Zijn dit allemaal dezelfde roms maar met andere "mods" of iets dergelijks?

De RunnyMede v4 draait beter dan die Supernova Xtreme die ik eerst had. Maar ben eigenlijk ook niet tevreden met v4. Zoals iemand anders ook al aangaf moet ik bij het openen val elke af tegen een zwart scherm aankijken waarbij de taakbalk wel zichtbaar blijft. En terug naar je homescreen resulteert steevast in alleen de achtergrond, paar seconden laden en dan pas je iconen en sense klok.

Ligt dat trage gebeuren aan mijn langzame geheugenkaart? Ik gebruik het 4GB kaartje wat je er bij kreeg. Hoe snel die is weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@koekoek: Mijn standaard kaartje is class 2. Van Samsung. ook 4GB. Net even nagekeken :) Dit is dus waarschijnlijk wel te langzaam, aangezien dat hierboven mij minstens class 6 werd aangeraden.

Edit: Ik draai zelf dus nog stock en ik heb met name lag als ik aan het typen ben. Gebeurt ook als ik typ bij gebruik van de internet app. Dus, ligt denk ik sowieso niet helemaal aan de SD-kaart bij mij. Eerder aan het feit dat mijn rom geheugen te vol is.

[ Voor 40% gewijzigd door AMD1800 op 22-11-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
koekoek2003nl schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:05:
Ik draai nu een paar dagen?
[ROM][Cool3D Sense 3.5]06 Nov]Cool3D RunnyMede v4|GSM/CDMA|Android 2.3.5|STOCK|CM7/r2
Maar ik vroeg me af wat het verschil tussen deze:
[ROM][18.11.11]Runnymede AIO V2.2[CM7/r2][STOCK][XD2SDX][A2SD++][BEATS][RCTWEAKS]

rom's zijn. Beide een andere maker maar beide sense 3.5 en android 2.3.5

En dan is er ook nog eens een: RunnymedeMod007. Zijn dit allemaal dezelfde roms maar met andere "mods" of iets dergelijks?

De RunnyMede v4 draait beter dan die Supernova Xtreme die ik eerst had. Maar ben eigenlijk ook niet tevreden met v4. Zoals iemand anders ook al aangaf moet ik bij het openen val elke af tegen een zwart scherm aankijken waarbij de taakbalk wel zichtbaar blijft. En terug naar je homescreen resulteert steevast in alleen de achtergrond, paar seconden laden en dan pas je iconen en sense klok.
Runnymede betekent gewoon dat een afgeleide vd HTC Sensation XL ROM is! Meer niet!
Er zijn verschillende modders daarmee bezig. Draai zelf RunneyMede All in one.
Ligt dat trage gebeuren aan mijn langzame geheugenkaart? Ik gebruik het 4GB kaartje wat je er bij kreeg. Hoe snel die is weet ik eigenlijk niet.
Haal je SD kaart eruit, waarschijnlijk staat de class erop. Ik verwacht class 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Volgens mij een class 2, maar ik kan het niet goed lezen (ja idd heb hard een bril nodig).
Volgens AMD1800 een 2 (thx)

Zou dat je reden van mijn slome rom ervaringen kunnen zijn? Dat is toch wel een beetje vreemd als je b.v. op de market zit en je drukt op je homescreen, wat heeft de snelheid van je geheugenkaart er dan mee te maken, ook al maak ik gebruik van een ext 3 of 4 partitie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
koekoek2003nl schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:17:
Volgens mij een class 2, maar ik kan het niet goed lezen (ja idd heb hard een bril nodig).
Volgens AMD1800 een 2 (thx)

Zou dat je reden van mijn slome rom ervaringen kunnen zijn? Dat is toch wel een beetje vreemd als je b.v. op de market zit en je drukt op je homescreen, wat heeft de snelheid van je geheugenkaart er dan mee te maken, ook al maak ik gebruik van een ext 3 of 4 partitie...
Er staan heel veel apps op die partitie. Misschien een clock, agenda widget oid die ingeladen moet worden. Dit is een groot verschil met de 'standaard' ROM waar alles intern zat. Nu staan er veel apps en evt ook cache (afh van je a2sd methode) op de sd kaart. Verder zijn Runnymede ROMs/sense 3.5 niet echt voor de Desire geschikt, dat merk je gewoon, hij trekt het net wel/niet. Ik heb gisteren de kernel van SNQ geflashed en hij is nu echt een stukje sneller.
Welke a2sd methode heb je?
En anders koop je toch een nieuwe sd-kaartje. Heb er zelf 1 gehaald van 8GB class 10 voor een tientje ofzo incl. verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
Ook al heb ik vrijwel alle apps naar de SD kaart gezet via de ingebouwde functie in CM7.1, nog steeds heb ik 100MB bezet van mijn internal storage, waar is dit heen? En kun je ergens zien hoe vol de ext4 partitie zit? Ik neem tenminste aan dat de apps daarheen verplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
elpino.rv schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:23:
[...]
Heb er zelf 1 gehaald van 8GB class 10 voor een tientje ofzo incl. verzendkosten.
Ik zoek ook een 8GB class 10. Dat je die hebt voor een tientje klinkt erg aantrekkelijk.
Zou je mij een berichtje willen sturen waar je die vandaan hebt? Ik ben precies op zoek naar deze combinatie, maar ik kom veel duurder uit? Alvast bedankt mocht je willen door sturen waar je het vandaan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
Een beetje zoeken in de PW mag ook wel hoor: http://tweakers.net/price...UlBltQFDKuCff4rd2lZC17XFw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Sleehond schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:28:
[...]

Ik zoek ook een 8GB class 10. Dat je die hebt voor een tientje klinkt erg aantrekkelijk.
Zou je mij een berichtje willen sturen waar je die vandaan hebt? Ik ben precies op zoek naar deze combinatie, maar ik kom veel duurder uit? Alvast bedankt mocht je willen door sturen waar je het vandaan hebt!
idd, graag zelf zoeken de volgende x.
vooruit, deze heb ik
pricewatch: Transcend microSDHC 8GB Class 10 + Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Ik heb zojuist de 32GB micro SD van Samsung besteld. Ook class 10. voor 31,87. Genoeg ruimte voor mijn muziek, foto's en dergelijke. Alleen jammer dat de levertijd momenteel niet bekend is. Ik hoop voor het weekend :)

Misschien dat ik toch wel gelijk aan de slag ga met het rooten. Het loopt toch niet allemaal even soepel meer. Kan sinds een paar dagen sommige apps ook niet meer installeren en zoals eerder vermeld heb ik last van wat lag bij het typen. Heb via de truc met Java en de Android SDK namelijk het grootste gedeelte van mijn apps ook op mijn SD staan nu. Heeft dus niet zo veel zin om het zelfde trucje nog een keer toe te passen, als je het ook in een keer goed kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf Trandscend 16GB 10x. Meer dan zat. 8 is wel genoeg eigenlijk voor muziek, fotos en dergelijke. Besef wel hoe meer fotos je hebt, dat dat invloed heeft op de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Bitjesmaker: Ik zal er toch juist vooral muziek opzetten en ik heb nou eenmaal veel muziek (alle nummers tot een grootte van 15MB is bij elkaar opgeteld al 45GB :P ). Daarnaast heb ik wel graag nog wat ruimte over, zodat ik ook wel 720p filmpjes kan schieten en iig ook een redelijk aantal foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
Heb geduld mijn vriend.... Je eigen vraag binnen 24 uur kicken is not_done

[ Voor 87% gewijzigd door Ginz op 23-11-2011 09:52 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.