[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.908 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 15:35
Dit zit er wel in, onder rctweaks bij instellingen kun je een hele hoop customizen.
We zitten ondertusen al op versie 5.3
Er zit ook een programma bij zodat je per kloksnelheid het voltage kan aanpassen.
Deze is erg handig om wat langer met de accu te doen. (niet te laag zetten daar wordt hij instabiel van)
elpino.rv schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:37:
Ik lees steeds meer over de RunnyMede ROM. Heb best zin om die te checken. Draai nu LeeDrOiD HD en wat ik echt een grote + vind is dat deze in de batterij ook het percentage laat zien. In de feature lijst van de post op XDA zie ik niet welke 'hack' dit doet. Vanuit de screenshots van RunnyMede neem ik aan dat deze dit niet heeft. Ik heb al wat apps gezien, maar tot nu toe alleen maar apps die het als widget laten zien of links boven in de status bar, zo snel niet IN de batterij. Weet iemand welke hack dat is bij LeeDrOiD zodat ik deze ook (?) kan installen bij RunnyMede straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23

sphere

Debian abuser

Laguna schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:25:
Ok en die ext3 partitie gebruik je icm A2SD+?
Ik heb dezelfde HBOOT als janvanduschoten en de SGBS rom: je hoeft verder *niet* aan te modderen met een A2SD script, dat zit er al in. De site is hier verwarrend, maar ik heb zo'n 300MB van 1050MB in gebruik, en geen telefoon meer die zeurt om ruimte, traag is door te weinig ruimte enz.

Misschien ben ik kritisch, maar ik vind de rom toch trager dan de laatste OTA, bijv. het pulldown menu is moeilijker en trager te krijgen soms. Speciaal als je net de telefoon unlockt en dan meteen pulldown doet.

Die animatie van ploep-aan mag van mij ook wel uit, maar nog niet gelukt. Ach ja, ik kan je dit van harte aanraden als je Sense prettig vindt. Ik wil speciaal elpino.rv nog even bedanken voor de tip, deze ROM mag wat mij betreft wel in de startpost.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
mark-k schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 00:33:
Als je Revolution toch niet helemaal je van het vind kun je kijken of je RunnyMede wilt flashen. Kun je ook gebruiken met stock HBOOT, ookal is met CM7r2 wel beter. Met andere HBOOT kun je ook het AD2SDX script flashen wat ervoor zorgt dat je apps nog efficienter op je EXT4 partitie opgeslagen worden. Sommige dingen wordten op het interne geheugen gezet maar het meeste op de EXT4 partitie en tot nu toe merk ik nog geen echte problemen. Werkt goed snel en heel mooi met Sense 3.5.
Ik vind RevolutioN 3D toch niet helemaal je-van-het. De telefoon was nog steeds laggy, al lag dat wellicht ook aan het feit dat ik de stock HBOOT nog gebruikte. Tevens vond ik de task manager van RevolutioN 3D te agressief: iedere taak die naar de achtergrond verdwijnt, wordt meteen afgeschoten. Hierdoor worden bijvoorbeeld updates in de Market geannuleerd, als je ondertussen een andere app activeert.

Ik heb daarom gisteravond inderdaad het volgende gedaan:
  • Revolutionary gedraaid (telefoon S-off gemaakt)
  • CM7r2 HBOOT geflashed
  • Runnymede geflashed, met XD2SDX mod
  • Apps en settings teruggezet via MyBackup Pro
Ik moet zeggen dat de telefoon nu een stuk sneller aanvoelt, hopelijk blijft het zo! Ik denk dat met name het gebruik van de XD2SDX mod in combinatie met de CM7r2 HBOOT voor de verbeterde performance zorgt.

[ Voor 22% gewijzigd door Stamgastje op 12-11-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:30:
[...]

Ik heb dezelfde HBOOT als janvanduschoten en de SGBS rom: je hoeft verder *niet* aan te modderen met een A2SD script, dat zit er al in. De site is hier verwarrend, maar ik heb zo'n 300MB van 1050MB in gebruik, en geen telefoon meer die zeurt om ruimte, traag is door te weinig ruimte enz.

Misschien ben ik kritisch, maar ik vind de rom toch trager dan de laatste OTA, bijv. het pulldown menu is moeilijker en trager te krijgen soms. Speciaal als je net de telefoon unlockt en dan meteen pulldown doet.

Die animatie van ploep-aan mag van mij ook wel uit, maar nog niet gelukt. Ach ja, ik kan je dit van harte aanraden als je Sense prettig vindt. Ik wil speciaal elpino.rv nog even bedanken voor de tip, deze ROM mag wat mij betreft wel in de startpost.
Stuur hem ff een PM of het in startpost genomen kan worden. Hij doet dit gewoon zonder een tegenbericht. Zo zag ik plots runnymede ook in de OP. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:27:
[...]

Stuur hem ff een PM of het in startpost genomen kan worden. Hij doet dit gewoon zonder een tegenbericht. Zo zag ik plots runnymede ook in de OP. :P
& klaar :)

SGBS staat er nu ook in. Op- en/of aanmerkingen mogen altijd per DM.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Ik ben zojuist moeiteloos overgestapt van CM7 naar Runnymede, die echt lekker smooth draait :) Ik heb volgens mij de standaard HBOOT.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Helaas werkt CACertMan niet op de Runnymede ROM... weet iemand of het DigiNotar certificaat nog in deze ROM zit?

[ Voor 29% gewijzigd door Stamgastje op 12-11-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Laguna

Connaisseur

Misschien ook handig om een "restore to stock" gedeelte op te nemen in de OP (ivm garantie claimen bijv.):
  1. Flash de Bravo Downgrader door het bestand eerst op je SD-kaart te zetten en het te renamen naar PB99IMG.zip en start vervolgens je telefoon in HBOOT mode (vol down+power).
  2. Download hierna de stock rom die op je Desire stond en zorg ervoor dat HTC Sync op je PC geinstalleerd staat en dubbelklik op het .exe bestand (de rom) om het proces te starten.
Hierna is je Desire weer S-ON, unroot en uitgerust met de stock rom naar keuze.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 16:57

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Ik ben helemaal nieuw in de custom rom scene. Ik heb net m'n HTC Desire geroot, ben nu bezig met het installeren van de meest recente GingerVillain (3.3, 16-10). Installatie lijkt nu gelukt, maar m'n market crasht non stop. Dat is een known issue sinds een recente update van android, veel mensen hebben er last van, en er zwerven diverse oplossingen rond (van language settings tot vibration access, ik heb al nieuwe Google apps geflasht etc), maar tot nu toe werkt geen van allen. Bovendien ben ik bang dat als ik een oplossing vind, er binnen de kortste keren een android update langskomt die de kapotte versie van de market weer terugzet.

Is er een eenduidige oplossing voor dit probleem? Zo ja:welke? En zo nee: zijn er oudere roms (archive?) die hier nog geen last van hebben?

Edit: najaa! Direct na deze post de oplossing gevonden (lijkt het). Taal niet naar Engels(Europe) maar Engels(US) gezet... en market lijkt het te doen?

[ Voor 8% gewijzigd door _fool op 12-11-2011 19:23 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Ik heb de RunnymedeROM 4 dagen laten draaien met mn stock HBOOT. Toen was ik het zat. De zwarte schermen waar ik tegenaan zat te kijken als hij weer moest nadenken, schermaanrakingen waar niet op werd gereageerd... een en al lag. Ik had hierbij de a2sdx geinstalleerd. Enige relaxte was dat ik hierdoor 600 MB intern geheugen had (zoals de foon aangaf).

Afijn, weer terug naar MIUI en eerlijk waar, hij voelt bijna even snel als een SGSII. Hierbij gebruik ik gewoon a2sd met de darktremor-app. geen 600 MB "intern geheugen" voor mn apps maar wel meer dan genoeg om alle apps te installeren die ik wil :-)

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Laguna schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 16:05:
Misschien ook handig om een "restore to stock" gedeelte op te nemen in de OP (ivm garantie claimen bijv.):
  1. Flash de Bravo Downgrader door het bestand eerst op je SD-kaart te zetten en het te renamen naar PB99IMG.zip en start vervolgens je telefoon in HBOOT mode (vol down+power).
  2. Download hierna de stock rom die op je Desire stond en zorg ervoor dat HTC Sync op je PC geinstalleerd staat en dubbelklik op het .exe bestand (de rom) om het proces te starten.
Hierna is je Desire weer S-ON, unroot en uitgerust met de stock rom naar keuze.
Kijk dat is een handige tip. Maar wat als je nu niet meer weet welke rom er standaard op je Desire stond? Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer in die lijst.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

richeh schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 19:37:
[...]

Kijk dat is een handige tip. Maar wat als je nu niet meer weet welke rom er standaard op je Desire stond? Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer in die lijst.. 8)7
Naja eigenlijk zijn het er maar 2 in Nederland (van beide roms is het de laatste versie van Froyo) namelijk:

1. Indien je toestel unbranded is deze rom.
2. Indien je toestel Vodafone branded is deze rom.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Beste tweakers!

Ik heb momenteel de Amon_ra root met insertcoin draaien (zonder radio update e.d.) Ik ben echter nog vrij nieuw met dit en de insertcoin was dan ook mijn eerste geslaagde probeersel ook al snapte ik niet veel van wat ik bezig was. Dus alvast bedankt voor de prachtige handleiding.

Ik zou echter graag RunnyMede willen installeren maar ik weet niet of ik hier een andere Hboot voor nodig heb, of een andere Radio of nog een speciale root?

Dit zijn mijn telefoongegevens:

Android 2.3.3

Sense 2.2

Smallband
32.49.00.32U_5.11.05.27

Kernel
2.6.35.14-snq-110911
snq-is-still-the #1
Sun Sept 11 20:41:35 CEST 2011

Buildnummer
3.14.405.1 CL96875 release-keys

Ik zou dus eigenlijk willen weten of ik gewoon die RunnyMede rom op mijn SD kan zetten en mag flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 16:06
Runnymede heeft twee threads lopen op XDA.

In de ene wordt uitgegaan van de stock HBoot (die kan je dus gewoon gelijk flashen) in de andere wordt uitgegaan van andere HBoots (dan moet je je telefoon dus S-off hebben). Let er wel even op de dat je je SD-kaart goed prepareerd (EXT-partitie van 1GB of meer achter je FAT partitie aan)

Ben heel benieuwd naar je ervaringen. Zit er ook over te denken om van InsertCoin naar Runnymede te switchen.

[ Voor 21% gewijzigd door Terror op 13-11-2011 22:35 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ja ik zit momenteel op 1GB EXT3 (was nodig voor insertcoin geloof ik?) Moet ik converten naar EXT4 dan? Wat is eigenlijk het verschil?

Ik maak gebruik van een 16gb Class10 kaartje.

[ Voor 15% gewijzigd door pisart op 13-11-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Dat is prima, hoef je niet te converteren. Verschil tussen EXT3 en 4 staat prima op wikipedia uitgelegd, dus dat mag je zelf opzoeken ;) Voor je telefoon boeit het niet omdat de extra features van EXT4 volgens mij niet gebruikt worden binnen android.

[ Voor 37% gewijzigd door Terror op 13-11-2011 22:38 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ok dus gewoon geheugen wipen, ROM op SD zetten en flashen maar? (nog altijd met stock hboot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Ik zou er nog een stapje back-up maken voor zetten :) Verder even opletten dat je de juiste versie van Runnymede pakt (die met Stock Hboot).

[ Voor 49% gewijzigd door Terror op 13-11-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Uiteraard back-up ja. Danku voor de herinnering!

Op de XDA thread heb je idd voor Stock hboot en de andere.
Nu is er echter nog de 5.0 en 5.3. Mijn instinct gaat uit van 5.3 maar ik blijf echter wat sceptisch.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1315961

+ daar wordt geadviseerd toch naar EXT4 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Als er EXT4 wordt geadviseerd, gewoon doen. Kost je een minuutje extra. Vooralsnog ben ik geen roms tegengekomen die sec EXT4 accepteren.

Die 5.3 rom is nieuwer. Zitten dus de meeste leuke snufjes in. Op basis van de changelog snap ik ook niet helemaal waarom die 5.0 nog specifiek aangeboden wordt.

[ Voor 42% gewijzigd door Terror op 14-11-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Okay, installing Runnymede 5.3! God I hope this works, anders zit ik weer een hele nacht te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd als ik een ROM wil installeren lees ik oa de laatste 2 paginas. Bij Runnymede 5.3 zie ik iemand schrijven dat hij 5 a 6 spontane reboots heeft bij applicaties starten en daarom terug is gegaan naar 4.9. Je kan er dus min of meer vanuitgaan dat 5.x allemaal niet stabiel genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Even rapporteren: Vlekkeloze installatie en de ROM werkt tiptop op een stock hboot. Beats werkt ook bij de muziek maar bij de filmpjes niet, dat moet ik nog even uitzoeken. Voor de rest heb ik al al mijn apps geprobeerd en ze werken, geen spontane reboots. De ROM voelt enorm vloeiend aan, behalve vlak na een reboot maar dat is wel normaal dat hij eerst alles nog inlaadt.

Heb nu eigenlijk gewoon een HTC Sensation XE :p

Het enigste wat ik nu nog moet proberen is bellen en GPS. Maar dat zie ik niet zitten zo om 4u in de ochtend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Nieuwe versie van Oxygen ROM beschikbaar. Aantal interessante aanpassingen. Het moet de laatste Gingerbread ROM zijn. Helaas geen FM radio meer.

Ik ben zelf zeer tevreden met deze minimalistische ROM.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik draai ook al heel lang de Oxygen ROMS (daarvoor OpenDesire). Geen poespas en supersoepel. Alleen werken Bluetooth toetsenborden niet met deze ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
pisart schreef op maandag 14 november 2011 @ 04:12:
Beats werkt ook bij de muziek maar bij de filmpjes niet, dat moet ik nog even uitzoeken.
Kan iemand mij uitleggen dat dat Beats nu precies is? Ik zie nu allemaal apparaten met Beats Audio, maar wat het doet is me niet duidelijk. Ik dacht namelijk dat het iets hardwarematigs was (oordopjes met groot bereik, goede aansluiting, chip die vrij ongevoelig is voor storing, etc). Maar schijnbaar is het ook iets sotware matigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Voor zover ik kan uitwerken zijn het voornamelijk softwarematige veranderingen.. Diepere bass, heldere stemmen, een zeer goede equaliser dus. Natuurlijk zullen bijkomende oortjes voor net dat beetje meer zorgen maar ik heb van mezelf al zeer goede (niet HTC) oortjes dus dat bespaart mij weer eens 500+ Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie problemen heeft met nieuwste market.

1. Download Android Terminal Emulator via market op je phone

2. Open de Terminal en tik in:
su
pm disable com.android.vending.updater

3. Ga naar Applicaties beheer en uninstalleer de market updates.

Dit voorkomt dat de market automagisch wordt geupdated naar de nieuwste (en dus brakke) market.

Wanneer je dit weer wilt aanzetten vervang disable door enable en viola, hij doetut weer.
Als ik su - en dan enter doe zegt ie dat het niet herkent wordt? Sorrie maar heb geen ervaring met linux of commandos in linux... Wie snapt wat ik verkeer doe?

Werkt prima maar phone moet wel geroot zijn en superuser hebben.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Doe eens alleen "su" (dus zonder koppelteken) ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

su not found staat er dan?

Ow wacht, su is dus superuser (???) en dan moet de toestel geroot zijn?

Edit; Ja dus, ik heb het ff op mijn eigen toestel die wel geroot is geprobeerd. Mijn vriendin heeft een SGS2 en ze ergert zich aan de nieuwste market maar wilt haar toestel niet rooten. Ze is bang dat ie dan stuk gaat of zo. (vrouwen... ze denken dat mannen alles slopen... 8)7 )

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Klopt, dat zou je een popup moeten krijgen van Supoeruser die om root acces vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Laguna schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:39:
[...]

Naja eigenlijk zijn het er maar 2 in Nederland (van beide roms is het de laatste versie van Froyo) namelijk:

Je kan ook naar HTCdev.com gaan, daar heb je (onder andere) de officiele Android 2.3.3 ROM voor de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52
kleefding schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 17:04:
Dit zit er wel in, onder rctweaks bij instellingen kun je een hele hoop customizen.
We zitten ondertusen al op versie 5.3
Er zit ook een programma bij zodat je per kloksnelheid het voltage kan aanpassen.
Deze is erg handig om wat langer met de accu te doen. (niet te laag zetten daar wordt hij instabiel van)
[...]
Kijk dat is mooi!! Deze week maar eens een avondje vrij maken om deze ROM te installeren!

[ Voor 140% gewijzigd door elpino.rv op 14-11-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Laatst online: 18:23

Zewatanejo

Fine Thanks!

jelmervos schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:22:
Nieuwe versie van Oxygen ROM beschikbaar. Aantal interessante aanpassingen. Het moet de laatste Gingerbread ROM zijn. Helaas geen FM radio meer.

Ik ben zelf zeer tevreden met deze minimalistische ROM.
Ja mooi is dat, heb ik net een dag de 2.3.1 versie geïnstalleerd, komt de dag erna de 2.3.2 versie uit. :X

Maar goed, het is mijn eerste Osygen ROM en die bevalt me bijzonder goed. No-nonsense en lekker volt.
Precies zoals het voor de Desire moet zijn.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefal schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:11:
[...]

Je kan ook naar HTCdev.com gaan, daar heb je (onder andere) de officiele Android 2.3.3 ROM voor de Desire.
Ik wil ff kwijt dat ik de HTC 2.3.3 niemand aanraad. Als ze echt de originele ROM willen kunnen ze beter bij 2.2 blijven. Er is niemand op het hele aardkloot die blij is met de HTC 2.3.3 omdat het a) voor geheugengezeur zorgt b) bepaalde populaire apps/instellingen verdwenen zijn c) hij voor geen enkele snelheidsverbetering zorgt d) er geen extra voordelen tov 2.2 zijn waar iemand echt wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zewatanejo schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:40:
[...]

Ja mooi is dat, heb ik net een dag de 2.3.1 versie geïnstalleerd, komt de dag erna de 2.3.2 versie uit. :X

Maar goed, het is mijn eerste Osygen ROM en die bevalt me bijzonder goed. No-nonsense en lekker volt.
Precies zoals het voor de Desire moet zijn.
Zit hier sense in? Ik heb in startpost en op xda draadje en de url die hierbovenstaat gekeken maar nergens echte screenshots. Welke versie Sense? Natuurlijk kan ik nog 1 uur doorgooglen maar ik moet nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:02:
[...]

Zit hier sense in? Ik heb in startpost en op xda draadje en de url die hierbovenstaat gekeken maar nergens echte screenshots. Welke versie Sense? Natuurlijk kan ik nog 1 uur doorgooglen maar ik moet nu weg.
Dat valt onder de categorie helpdesk. Maar Oxygen is een kale ROM. Dat is juist het fijne: volledig verschoond van Sense rommel. Dus maak je vooral geen zorgen :o

Voor een gedetailleerde beschrijving van wat Beats Audio precies inhoudt: hier -> gimmick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Wekkel schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:18:
[...]
Voor een gedetailleerde beschrijving van wat Beats Audio precies inhoudt: hier -> gimmick
Niets meer of minder dan eq settings dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gebruikt iemand hier ook LeeDrOiD HD V3.3.3? (android versie: 2.3.3. en HTC Sense 2.1)
Kan Hboot versie niet vinden; opstarten met volume down werkt niet...

Ik gebruik dit nu al een tijdje, is m'n eerste custom ROM na een traumatische root proces, maar ik begin me nu wat aan te ergeren;
- Internetten i.c.m. de back/terugknop; bij de eerste klik gaat hij naar bovenkant pagina, bij 2e klik reageert ie nauwelijks en pas bij de 3e klik gaat hij naar de vorige pagina; niet leuk.
- Ook bij openen van internet pagina's geeft hij zeer regelmatig het bericht "Verbinding mislukt" en dat ik naar de (internet)instellingen wordt verwezen. Dan weer op back-knop klikken en kan weer direct verder.
- Sowieso is internetten soms gigantisch traag, springt hij over naar 3G i.p.v. wifi (wat gewoon goede dekking heeft)

Dus nu leek mij Runnymede wel geinig, maar kan ik dat zo erop zetten? Als in .zip file op sd-kaart zetten en dan via dat menu installeren?

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 14-11-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:58:
[...]

Ik wil ff kwijt dat ik de HTC 2.3.3 niemand aanraad. Als ze echt de originele ROM willen kunnen ze beter bij 2.2 blijven. Er is niemand op het hele aardkloot die blij is met de HTC 2.3.3 omdat het a) voor geheugengezeur zorgt b) bepaalde populaire apps/instellingen verdwenen zijn c) hij voor geen enkele snelheidsverbetering zorgt d) er geen extra voordelen tov 2.2 zijn waar iemand echt wat aan heeft.
Volgens mij is de enige reden waarom niemand 2.3.3 van HTC is omdat deze niet OTA werd verspreid. Van alle problemen waar jij over spreekt heb ik iig geen last gehad toen ik dat een tijdje geprobeerd heb.
BTW als er geen voordelen zaten in 2.3.3 tov 2.2 zat het merendeel van de custom ROMS nog op 2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:02:
[...]

ik heb jou vorige week ook nog deze link gegeven (omdat je niet wist wat de SBGS ROM was):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328

als je die nu ook even had geopend had je in 1 seconde gezien dat het een AOSP ROM is (dus kale android ROM). Misschien toch eens bookmarken die link en gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Piet91 schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:54:
Gebruikt iemand hier ook LeeDrOiD HD V3.3.3? (android versie: 2.3.3. en HTC Sense 2.1)
Kan Hboot versie niet vinden; opstarten met volume down werkt niet...

Ik gebruik dit nu al een tijdje, is m'n eerste custom ROM na een traumatische root proces, maar ik begin me nu wat aan te ergeren;
- Internetten i.c.m. de back/terugknop; bij de eerste klik gaat hij naar bovenkant pagina, bij 2e klik reageert ie nauwelijks en pas bij de 3e klik gaat hij naar de vorige pagina; niet leuk.
- Ook bij openen van internet pagina's geeft hij zeer regelmatig het bericht "Verbinding mislukt" en dat ik naar de (internet)instellingen wordt verwezen. Dan weer op back-knop klikken en kan weer direct verder.
- Sowieso is internetten soms gigantisch traag, springt hij over naar 3G i.p.v. wifi (wat gewoon goede dekking heeft)

Dus nu leek mij Runnymede wel geinig, maar kan ik dat zo erop zetten? Als in .zip file op sd-kaart zetten en dan via dat menu installeren?
Ik heb LeeDroid v3.3.3 maar herken je eerste twee punten totaal niet. Back werkt bij mij zoals verwacht (dus vorige pagina) en internetten gaat altijd goed (als ik signaal heb natuurlijk).
Ook je laatste punt heb ik geen last van. Weet je zeker dat je op dat moment wel goed WIFI bereik hebt? Want het is wel een Gingerbread 'probleem' (icm HTC, dat weet ik even niet) dat WIFI sneller naar 3G schakelt als het WIFI signaal wat slechter is.

Overigens ga ik binnenkort ook naar Runnymede toe vanwege de Sense 3.5 die toch wel lachen is.

[edit]
je 2e vraag, je moet er eerst achter komen welke hboot je nu hebt, want je moet natuurlijk de juiste zip gaan pakken en installeren.
Verder moet je kijken of je voldoet aan de eisen. Hoe groot is je sd-ext partitie 1024mb of groter? Is hij al ext4? etc
Lukt opstarten in het boot menu echt niet? Ik hoop het wel door op te starten met power-on en volume-down indrukken tegelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door elpino.rv op 14-11-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
elpino.rv schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:52:
[...]

Ik heb LeeDroid v3.3.3 maar herken je eerste twee punten totaal niet. Back werkt bij mij zoals verwacht (dus vorige pagina) en internetten gaat altijd goed (als ik signaal heb natuurlijk).
Ook je laatste punt heb ik geen last van. Weet je zeker dat je op dat moment wel goed WIFI bereik hebt? Want het is wel een Gingerbread 'probleem' (icm HTC, dat weet ik even niet) dat WIFI sneller naar 3G schakelt als het WIFI signaal wat slechter is.

Overigens ga ik binnenkort ook naar Runnymede toe vanwege de Sense 3.5 die toch wel lachen is.
Qua wifi bereik schommel ik tussen de 2 à 3 streepjes. Dat zou me toch goed genoeg moeten zijn.
Ook ik overweg die overstap om dezelfde reden. :P
je 2e vraag, je moet er eerst achter komen welke hboot je nu hebt, want je moet natuurlijk de juiste zip gaan pakken en installeren.
Verder moet je kijken of je voldoet aan de eisen. Hoe groot is je sd-ext partitie 1024mb of groter? Is hij al ext4? etc
Lukt opstarten in het boot menu echt niet? Ik hoop het wel door op te starten met power-on en volume-down indrukken tegelijk.
1024mb inderdaad, of het ext4 is moet ik nog even nakijken. En ik schakel de telefoon uit. Druk volume down in, dan powerknop maar gebeurd niets. Kan dus feitelijk alleen nog maar 'normaal' opstarten blijkbaar...

EDIT: ik gok ext3, aangezien ik het volgende uit de TS gedaan heb:
Voor Windows zijn er meerdere partitiebeheer programma's, eentje die schijnt te werken (niet zelf geprobeerd) is 'EASEUS Partition Master'. Zorg dat hij je SD-kaart herkent en verklein de FAT32-partitie. Maak dan op de lege plek een nieuwe partitie met ext3 van ongeveer 700mb groot of eventueel zelfs 1gb als je een Sense HD ROM wilt gaan gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door Piet91 op 14-11-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Piet91 schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:08:
[...]

Qua wifi bereik schommel ik tussen de 2 à 3 streepjes. Dat zou me toch goed genoeg moeten zijn.
Ook ik overweg die overstap om dezelfde reden. :P
Dan heb ik nooit geswitch gezien naar 3G. Wel als ik op zolder zit (puntje/1streepje), dit is erger met Gingerbread, maar schijnt een bekend 'probleem' te zijn. Lees nog even mijn post hierboven, heb hem net ge-edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Geheel volgens de startpost heb ik mijn Desire geroot, gepartitioneerd met AmonRA en SGBS geïnstalleerd. Van de website heb ik de stock versie gekozen waar App2SD+ in zou zitten. Alles lijkt naar behoren te werken.

Klopt het echter dat je middels DiskUsage of dergelijke tools nog steeds het telefoongeheugen (App Storage) ziet vollopen? Apps als Titanium Backup en Quick System Information geven wel het bestaan van een A2SD-opslag aan. Is er nog een handeling die ik over het hoofd gezien heb of heeft het OS zelf niet goed door wat het trucje met de App2SD+ inhoudt en komt het vanzelf goed?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Gonadan schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:17:
... Is er nog een handeling die ik over het hoofd gezien heb of heeft het OS zelf niet goed door wat het trucje met de App2SD+ inhoudt en komt het vanzelf goed?
Keertje herstarten? Heb zelf dalvik-cache handmatig naar Sd-verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Terror schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:32:
Keertje herstarten? Heb zelf dalvik-cache handmatig naar Sd-verplaatst.
HIj startte vanochtend wel verbazingwekkend snel op, misschien is er inderdaad wat misgegaan. Nu duurt het herstarten veel langer. We wachten af.

Edit: Opstarten duurde vrij lang, maar verschil zie ik vooralsnog niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 14-11-2011 16:46 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefal schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:00:
[...]

Volgens mij is de enige reden waarom niemand 2.3.3 van HTC is omdat deze niet OTA werd verspreid. Van alle problemen waar jij over spreekt heb ik iig geen last gehad toen ik dat een tijdje geprobeerd heb.
BTW als er geen voordelen zaten in 2.3.3 tov 2.2 zat het merendeel van de custom ROMS nog op 2.2.
Ik heb een topic gehad dat alleen over 2.3.3 ging en er kwamen flink wat klachten langs, ook in andere topicjes. Een prima ROM is het dus zeer zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elpino.rv schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:46:
[...]

ik heb jou vorige week ook nog deze link gegeven (omdat je niet wist wat de SBGS ROM was):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328

als je die nu ook even had geopend had je in 1 seconde gezien dat het een AOSP ROM is (dus kale android ROM). Misschien toch eens bookmarken die link en gebruiken :P
Niet boos zijn, maar ik wist niet wat gasp aosp, en ik heb wel maffere namen langs zien komen zonder uitleg, zijn. :X Ik weet wel dat dit verschillende versies zijn maar gewoon eenvoudigweg niet precies wat het betekent.

Ik vind de startpostjes van XDA gewoon ronduit waardeloos. Vaak weet je gewoon niet goed wat je moet doen of kan verwachten. Als ik alleen op XDA terecht kon voor dit soort dingen zou ik me niet meer met custom ROMs bezig houden.

Veel dingen heb ik spelenderwijs of trialanderror of hierzo ontdekt. Su dit en su dat heb ik zo ontzettend vaak langs zien komen maar nooit bij stilgestaan dat dit SuperUser is. Ik wist wel dat het linux/android commandos waren.

Overigens die URL waar je naar verwijst gebruik al een poosje hoor, al voordat jij hem aan mij gaf.

Oke, ik ga weer in het strafhoekje zitten en hoor het wel als ik er weer uit mag komen van je... :|

:P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:43

Typhone

Who Dares Wins

Ik heb de S-off zojuist van Revolutionary naar AlphaRev veranderd. Vraag me niet hoe.
Ik moet hardcore terug naar de S-On in verband met reparatie. Tutorials die ik zoal vind schijnen allemaal niet te werken.

Will my phone stay S-OFF forever?
Yes and no. As soon as you decide to flash a stock RUU that has a HBOOT update in it, this hacked HBOOT will be overwritten.
You do have the option to remove the HBOOT update from the rom.zip inside the RUU. Since your phone no longer checks signatures, you could easily do that.
Also, you then still have the option to flash custom recovery, or different kernels using the fastboot functions described above (fastboot flash, et al).

Bovenstaande lees ik bij Alpharev. Ga ik hem nog uit krijgen (ben nu stock 2.3.3. aan het flashen)?

YES hij is S-ON!!!!

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:39:
[...]

En welke voor Desire S? Werkt dit dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04:04
De Desire S is een heel ander toestel. Niet doen dus, het best kijk je even in het xda forum van de desire s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Ice Cream Sandwich source gereleased! Let the hacking begin :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De source word nu op de servers geplaatst. Het duurt dus nog even voordat je de (enorme) source echt kan downloaden. Goed nieuws voor de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
[b]
YES hij is S-ON!!!!

8)
hoe?

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 15:17

henri8096

BIM is not a software!

[...]

Dan zou ik je de supernova rom willen adviseren, die heeft de geheugenproblemen niet meer
en alle apps en de wallpapers die HTC verwijderd heeft kun je er dan gewoon weer op zetten.
(HTC heeft die als .apk beschikbaar gesteld en de wallpapers kun je ook downloaden op HTCdev)

En ik ben wel blij met de 2.3.3 update. :*)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Piet91 schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:08:
[...]

1024mb inderdaad, of het ext4 is moet ik nog even nakijken. En ik schakel de telefoon uit. Druk volume down in, dan powerknop maar gebeurd niets. Kan dus feitelijk alleen nog maar 'normaal' opstarten blijkbaar...

EDIT: ik gok ext3, aangezien ik het volgende uit de TS gedaan heb:

[...]
Probeer eens op te starten met power-on knop en dan daarna METEEN volume down knop erbij indrukken. (dus niet volgorde volume-down, dan power-on maar net andersom).
Verder moet je dus je ext3 naar ext4 zien te krijgen. Kun je doen met GParted of met een goede recovery, bv 4EXT Recovery. Maar dan moet je natuurlijk wel in je boot scherm kunnen komen.

[ Voor 4% gewijzigd door elpino.rv op 15-11-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Vanmiddag maar eens flink aan de slag met m'n Desire. Heb nu de 2.3.3. RUU Stock erop, maar zit constant met ruimtegebrek.

Dus eerst maar de bootloader unlocken met Revolutionary
( http://unrevoked.com/rootwiki/doku.php/public/revolutionary )

Daarna de 4EXTRecovery erop zetten ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=15349806 )

En dan de Runnymede ROM flashen ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1315961 )

Waarschijnlijk ben ik dan wel weer tevreden met m'n Desire :) Hopen dat alles goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

ThinkPadd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:17:
Vanmiddag maar eens flink aan de slag met m'n Desire. Heb nu de 2.3.3. RUU Stock erop, maar zit constant met ruimtegebrek.
Vergeet niet een EXT partitie aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gonadan schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:17:
Geheel volgens de startpost heb ik mijn Desire geroot, gepartitioneerd met AmonRA en SGBS geïnstalleerd. Van de website heb ik de stock versie gekozen waar App2SD+ in zou zitten. Alles lijkt naar behoren te werken.

Klopt het echter dat je middels DiskUsage of dergelijke tools nog steeds het telefoongeheugen (App Storage) ziet vollopen? Apps als Titanium Backup en Quick System Information geven wel het bestaan van een A2SD-opslag aan. Is er nog een handeling die ik over het hoofd gezien heb of heeft het OS zelf niet goed door wat het trucje met de App2SD+ inhoudt en komt het vanzelf goed?
Ok, gewoon afwachten dus. Het interne geheugen loopt wel terug maar tot zo'n 100 MB, daarna blijft het stabiel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Gister nieuwe Oxygen ROM geïnstalleerd. Ben erg blij dat het notificatie ledje nu ook groen knippert als je aan het opladen bent. Mijn telefoon ligt vaak aan de lader, en nu zie ik toch dat er notificaties zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik wil graag Data++ gaan gebruiken icm MIUI-XJ (aangezien Data++ mij de meest optimale manier lijkt om het ruimtegebrek op de Desire op te lossen), maar het is mij alleen niet duidelijk wat je hiervoor moet doen. Is het alleen een kwestie van de Data++ HBOOT flashen? Het lijkt mij dat er nog meer moet gebeuren (bijv. iets met een EXT partitie), maar ik kan niet vinden wat precies. Of is het rom afhankelijk en kan Data++ niet bij elke rom gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:43

Typhone

Who Dares Wins

Kan ik je straks even PM voor sturen.
De tutorials die ik kon vinden werkten dus echt voor geen meter.

Revolutionary S-on krijgen is een hell. Met een tool die ik op deze page in deze thread vond kreeg ik het (puur geluk wellicht) toch voor mekaar. Had mijn toostel laten rooten en flashen door iemand @ work omdat ik er zelf amper tijd voor had. Unrooten gisteren (hardcore motief had ik wel) toch maar zelf gedaan en na veel klooien gelukt. Op gegeven moment had ik wel de stock rom terug maar hij bleef maar S-off. Dat vond Dynafix natuurlijk niet zo leuk als ze hem zo zouden krijgen. Weet nu wel 100% zeker dat het probleem wat ik heb hardware gerelateerd is en zeker niet software gerelateerd en daar was het mij om te doen.

[ Voor 38% gewijzigd door Typhone op 15-11-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Laguna schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:25:
Is het alleen een kwestie van de Data++ HBOOT flashen? Het lijkt mij dat er nog meer moet gebeuren (bijv. iets met een EXT partitie), maar ik kan niet vinden wat precies.
Na het flashen van de nieuwe HBOOT moet je wel opnieuw je ROM flashen en al je apps terugzetten, want je wist met een nieuwe HBOOT het hele NAND van de telefoon.
Als je geen EXT-partitie gaat gebruiken hoef je die natuurlijk niet aan te maken. ;)
Of is het rom afhankelijk en kan Data++ niet bij elke rom gebruikt worden?
Je moet even opzoeken of MIUI-XJ past binnen de Data++-indeling. Sommige ROMs hebben meer ruimte nodig dan anderen, en daarom is niet elke HBOOT voor elke ROM geschikt.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ghost Dog schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:20:
[...]

Na het flashen van de nieuwe HBOOT moet je wel opnieuw je ROM flashen en al je apps terugzetten, want je wist met een nieuwe HBOOT het hele NAND van de telefoon.
Als je geen EXT-partitie gaat gebruiken hoef je die natuurlijk niet aan te maken. ;)
Dat spreekt voor zich, maar aangezien er in de OP het volgende geschreven wordt:
Data++: Doet hetzelfde als Data2EXT. Het laat echter je Dalvik-cache op het (snellere) interne geheugen staan. Daarbij herschikt het de partities van je intern geheugen om de Dalvik-cache meer ruimte te geven. Dit wordt gezien als de meest optimale methode van bovenstaande. Voor Data++ is echter wel S-Off voor nodig!
Doet het mij vermoeden dat de Dalvik-cache op het interne geheugen staat en de rest op de EXT partitie, maar hoe je dat vervolgens voor elkaar krijgt is mij niet duidelijk.
[...]

Je moet even opzoeken of MIUI-XJ past binnen de Data++-indeling. Sommige ROMs hebben meer ruimte nodig dan anderen, en daarom is niet elke HBOOT voor elke ROM geschikt.
Lijkt mij wel, maar dan kan je voor hetzelfde geld de cm7r2 indeling gebruiken. Dat is, als Data++ niet meer is dan alleen een HBOOT. Wat nu wel mijn vermoeden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hmmm ik ben nu dus bezig met m'n Desire, maar het gaat nu al niet helemaal lekker.

Wat ik heb gedaan:
1. Revolutionary gedraaid ( http://unrevoked.com/rootwiki/doku.php/public/revolutionary )
2. Root gemaakt ( http://goo-inside.me/superuser/su-2.3.6.3-efgh-signed.zip )
3. 4EXTRecovery geinstalleerd ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=15349806 )
4. Bravo CM7 r2 HBOOT geinstalleerd ( http://alpharev.nl/ )

Nu wil ik dus de ext partities maken met die 4EXTRecovery, maar die recovery hangt in een soort loop ofzo. Hij probeert te booten (ik zie dat oranje/blauw icoontje en wat regels tekst ( Can't open /recovery/last.log )voorbij flitsen) maar daarna blijft hij hangen op m'n batterij niveau bovenin (13% nu, en oplader hangt eraan).

Zo kan ik natuurlijk m'n partities niet goed formatteren :S

Hoe zorg ik dat die recovery weer even normaal doet? Ik kan de recovery ook niet opnieuw installeren nu, omdat dat via een .apk ging, en op dit moment staat er geen ROM op omdat ik dus die cm7r2 HBOOT heb geinstalleerd, en ze zeggen daarbij dat je je ROM opnieuw moet installeren vanwege partities die verplaatst zijn.

Hoe fix ik dit nu weer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Recovery middels een .apk?

Dat had volgens mij middels een .zip gemoeten:
Desire GSM :

4EXTRecovery v2.1.3 RC2
-> Download to flash through HBOOT. Put it onto your sdcard, rename it to "PB99IMG.zip" and boot into boot loader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik installeer eerst die 2.1.3. zip wel, en dan update ik hem later wel naar 2.2.7 RC5 als ik er weer een ROM op heb staan.

Edit: ROM geinstalleerd, 4EXTRecovery geupdate. Draait allemaal als een trein nu. 1,1GB vrij voor apps _/-\o_ ROM is ook wel lekker snappy, beter dan de stock 2.3.3. heb ik het idee.

[ Voor 154% gewijzigd door ThinkPad op 15-11-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
jelmervos schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:02:
Gister nieuwe Oxygen ROM geïnstalleerd. Ben erg blij dat het notificatie ledje nu ook groen knippert als je aan het opladen bent. Mijn telefoon ligt vaak aan de lader, en nu zie ik toch dat er notificaties zijn!
Is er een nieuwe dan? 2.3.2 is er toch al een poosje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
RekZ schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:00:
Sinds ik CM7 op mn desire draai krijg ik op 2 van de 3 google accounts geen meldingen meer van nieuwe mailtjes.

Alles staat verder wel op sync. Het rare is dat 1 van de 3 gmail accounts het wel gewoon doet, alle instellingen voor accounts staan gelijk. Iemand een idee wat het kan zijn?
Hier heb ik ook last van... Iemand die weet hoe dit op valt te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kavish schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:53:
[...]

Hier heb ik ook last van... Iemand die weet hoe dit op valt te lossen?
Uiteindelijk heb ik de hele gmail app verwijdert, daarna de nieuwe uit de market gedownload en het werkt opeens weer. Best vreemd, aangezien na het installeren van CM7 ik ook gmail van de market heb gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Cyleo schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:36:
[...]

Is er een nieuwe dan? 2.3.2 is er toch al een poosje?
Oxygen 2.3.2 is er sinds 13-11-2011. Geen idee of dat een poosje is.

[ Voor 10% gewijzigd door jelmervos op 16-11-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gisteravond mijn telefoon uitgezet, start hij na een tijdje vanzelf weer op. Nogmaals uitgeschakeld en na een tijdje start hij weer vanzelf op? Klinkt bekend? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
jelmervos schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:55:
[...]

Oxygen 2.3.2 is er sinds 13-11-2011. Geen idee of dat een poosje is.
Ah, ik las augustus 8)7 Tijd om maar eens up te daten dan, dacht dat hij er niet meer aan deed tot ICS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag me HTC desire geroot.

Rom manager erop gezet.
Hier me wil ik me rom back uppen.
Alleen wil dat niet.

Start rom manager
-Klik op backup current rom
-Dan geef ik back up een naam
-Klik op oke
-Telefoon gaat uit
-Start op en kom dan in clockworkmod recovery V2.5.0.7
-ga dan naar back up en restore
-Klik op back up
-dan krijg ik de melding

Wat doe ik fout?

# Ga je nu gewoon door, dan krijg je standaard de custom recovery van Clockworkmod. Ben je tevreden met de standaard recovery van Clockworkmod, dan kun je naar door naar punt 6.*optioneel maar wel aan te raden, de custom recovery van Amon_RA (=uitgebreider)
# In dit gedeelte beschrijven we hoe je de custom recovery van Amon_RA kunt flashen. Zorg dat je Desire nog NIET aan de kabel zit, anders kun je geen andere recovery meer kiezen. Ik leg je nu uit hoe je Amon_Ra kan installeren. Dit is niet verplicht, maar het maakt je straks veel makkelijker om applicaties op je SD-kaart te installeren. Controleer voor het flashen ALTIJD de MD5sum om er zeker van te zijn dat het bestand niet corrupt is. Download de laatste Amon_Ra recovery hier.,MD5Sum: 4d6d17dcddc632579dcf88af6fbde0e1 De versie met CyanogenMOD afbeelding en kleur vind je hier, MD5Sum: 835b2f180869b00116d1e5b9a430ed4d (alleen achtergrond en kleur zijn anders), de originele thread van Amon_Ra op XDA vindt je hier.
E:can't find misc etc....

Heb geroot met Amon-ra 2.0.1

Kan nu ik wel een backup maken met dit programma.
Alleen waar staat deze backup.
Heb al gezocht op internet,maar nog niks gevonden.

grtjes

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:29:

Rom manager erop gezet.
Alleen wil dat niet.

Start rom manager
-Klik op oke
-Telefoon gaat uit
-Klik op back up
-dan krijg ik de melding

Wat doe ik fout?

grtjes
zelf al gezocht, gelezen en wat geprobeerd?
http://www.google.nl/sear...q=CWM+E%3Acan't+find+misc

vind zelf CWM Recovery niet echt goed. Probeer AMON RA of 4EXT Recovery (mijn favoriet) eens. Met die laatste heb ik deze week nog een perfecte backup gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:29:

*knip*
Wat doe ik fout?

grtjes
Welkom op GoT :)
Zoals je bij je aanmelding hebt kunnen lezen in Het algemeen beleid verwachten we wel van je dat je eerst zelf moeite doet om je probleem zelf te verhelpen. Volgende keer graag eerst zelf zoeken. Kom je er dan nog niet uit, post dan gerust je vraag of open een nieuw topic maar laat daar dan wel in zien dat je zelf ook moeite hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben flink aan het balen.
Laatst weer een goedwerkende Desire aangeschaft.
Geroot enz ging allemaal vlekkeloos.
Maar nu na een tijdje start de telefoon telkens op in veilige modus...
Alleen als ik hem boot met volumeknop omhoog+ home toets+ powerbutton start ie gewoon op.
Maar nu werkt dus de trackball met indrukken niet meer (selecteren moet nu met het vergrootglasknopje) en volume omlaag werkt ook niet meer (alleen in de bootloader).
Wat heb ik al gedaan?

Toestel weer met RUU van gingerbread geflasht. (Toestel is S-OFF dus krijg hem niet helemaal normaal meer?)
Verschillende kernels/recovery's geprobeerd.
Heel veel roms geflasht

Iemand ook maar enig idee hoe ik dit kan fixen?
Heb gegoogeld maar kom niet echt verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:43:
Maar nu na een tijdje start de telefoon telkens op in veilige modus...
Alleen als ik hem boot met volumeknop omhoog+ home toets+ powerbutton start ie gewoon op.
Maar nu werkt dus de trackball met indrukken niet meer (selecteren moet nu met het vergrootglasknopje) en volume omlaag werkt ook niet meer (alleen in de bootloader).
Wat heb ik al gedaan?

Iemand ook maar enig idee hoe ik dit kan fixen?
Heb gegoogeld maar kom niet echt verder
Lijkt me een hardware probleem, er zijn meer mensen die dit hebben (dat ze in het bootscherm komen), heeft soms met waterschade te maken. Lijkt me niet dat dit iets de root/s-off/custom rom te maken heeft.
Beste wat je kunt doen is dus je toestel helemaal origineel maken (unroot/s-on/ruu) en dan ter reparatie aanbieden. Pagina terug (of 2) stond iemand die hem s-on had kunnen maken, check dat ff.

Verwijderd

Zojuist 4EXT recovery geinstalleerd. Ik vind hem wel beter uitzien, er lijkt tig extra opties en informatie erin te zitten. Zelfs de battery wordt rechtsboven in procenten uitgedrukt.

offtopic:
Er was wel 1 puntje waar ik kritiek op heb. Zodra ik iets selecteer kan ik het niet meer lezen, felblauw met helderwit op een piepklein schermpje is geen geweldige combinatie. De letters zouden zwart moeten worden bij selecteren. Het is niet echt een groot probleem omdat als je naar beneden of boven drukt de regel weer prima te lezen is.

Edit2: De 4EXT recovery is te gek. Automatische backup van huidige ROM, MD5checksum controle, installatie van nieuwe ROM en nog wel meer ingesteld vanuit werkende Insertcoin toestand en nu is ie net klaar met de backup en flasht ie de nieuwe ROM. (dus geen pulldown en home knop gebruikt). Ik kan iedereen 4EXT wel aanraden.

Nu ga ik maar eens verdiepen welke ROM ik nu ga installeren....

Edit: Het is de Runnymede AiO geworden (was oorspronkelijk Runnymede 5.3). Wat ik verwarrend vind is dat er door Sebastiaan15 over XD2SDX en over SD2SDX en zelfs over AD2SDX gesproken wordt. Dit lijkt allemaal hetzelfde script en hij maakt steeds een tikfoutje of zo?
For more info about the XD2SDX script see LINK below
BIG thanks to amarullz for making this awesome SD2SDX script for my Runnymede rom

[KNIP]

For AD2SDX go to Addons and flash the zip right after the rom
BIG Thanks to amarullz for making this possible

Changelog XD2SDX
:?

Edit3: voor wie ook de nieuwste market haat, hier de manier om voorgoed van nieuwste market af te komen en het leuke is dat het net zo eenvoudig ongedaan te maken is. Verwijderd in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3" Het scheelt echt veel in snelheid.

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 03:35 ]

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 01:41:
Edit: Het is de Runnymede AiO geworden (was oorspronkelijk Runnymede 5.3). Wat ik verwarrend vind is dat er door Sebastiaan15 over XD2SDX en over SD2SDX en zelfs over AD2SDX gesproken wordt. Dit lijkt allemaal hetzelfde script en hij maakt steeds een tikfoutje of zo?
Ik heb al een tijdje terug gepoogd wat duidelijkheid te scheppen in al die termen voor verplaatsen van apps/data naar SD. Dat stukje staat ook in de TS. Dat heeft ook aardig wat uitzoekwerk gekost omdat een aantal termen veelvuldig door elkaar worden gebruikt. Nu begrijp ik dat XD2SDX en AD2SDX zijn eigen varianten op respectievelijk Data2SD en Apps2SD (Die SD2SDX lijkt een typfout??). Het blijft zwaar irritant dat er bij een hoop ROMs heel slecht gedocumenteerd word. Die scripts zijn allemaal hobbyprojectjes, maar wat het exact doet is altijd een raadsel. Je kan de ROM uitpakken en scripts doorlezen als het je interesseert. Zijn vaak gewoon shellscripts.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Maranello schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:40:
[...]

Ik heb al een tijdje terug gepoogd wat duidelijkheid te scheppen in al die termen voor verplaatsen van apps/data naar SD. Dat stukje staat ook in de TS. Dat heeft ook aardig wat uitzoekwerk gekost omdat een aantal termen veelvuldig door elkaar worden gebruikt. Nu begrijp ik dat XD2SDX en AD2SDX zijn eigen varianten op respectievelijk Data2SD en Apps2SD (Die SD2SDX lijkt een typfout??). Het blijft zwaar irritant dat er bij een hoop ROMs heel slecht gedocumenteerd word. Die scripts zijn allemaal hobbyprojectjes, maar wat het exact doet is altijd een raadsel. Je kan de ROM uitpakken en scripts doorlezen als het je interesseert. Zijn vaak gewoon shellscripts.
Wat mij niet duidelijk is bij de TS, is het stuk bij Data++. Ik weet dat Data++ een HBOOT variant is, maar in de TS staat tevens dat het hetzelfde doet als Data2EXT (behalve dat je Dalvik-cache op het interne geheugen blijft staan), maar wat dien je hiervoor te gebruiken om dat voor elkaar te krijgen?

Verwijderd

Een kort vraagje:
Situatie : Desire met CM 7.1 / Darktremor Apps2SD (Ext 3 = 1GB) / Standaard HBOOT
Probleem : ongeacht de bovenstaande configuratie heb ik toch nog last van te "low storage" probleem.
Vraag: : Kan ik de HBOOT van AlphaRev gewoon flashen zonder verlies van data / configuratie / ... ? Zal dit dan ook meer plaats opleveren ?

Bedankt

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:23:
Een kort vraagje:
Situatie : Desire met CM 7.1 / Darktremor Apps2SD (Ext 3 = 1GB) / Standaard HBOOT
Probleem : ongeacht de bovenstaande configuratie heb ik toch nog last van te "low storage" probleem.
Vraag: : Kan ik de HBOOT van AlphaRev gewoon flashen zonder verlies van data / configuratie / ... ? Zal dit dan ook meer plaats opleveren ?

Bedankt
Als ik het goed heb kan het wel.

Op de site van http://alpharev.nl/ staat het volgende
1) Nandroid backup in recovery.
2) Verify the MD5SUM of the file you downloaded against the one in the table.
3) Flash HBOOT with your phone in fastboot mode (Back+POWER) -> 'fastboot flash hboot bravo_alphaspl.img' (change into the correct filename for the HBOOT you downloaded)
4) 'fastboot reboot-bootloader'
5) 'fastboot erase cache'
6) Boot recovery, wipe everything and restore.

You can also download the corresponding PB99IMG zipfile, put it on your sdcard, and rename it to PB99IMG.zip. Then start the phone in HBOOT mode (VolDown+POWER) to flash the HBOOT without a PC. It is however still necessary to either restore your nandroid, or reflash your ROM after doing this. The partition LAYOUT has changed, the actual data still needs to be 'moved'.

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Laguna schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:56:
[...]
Wat mij niet duidelijk is bij de TS, is het stuk bij Data++. Ik weet dat Data++ een HBOOT variant is, maar in de TS staat tevens dat het hetzelfde doet als Data2EXT (behalve dat je Dalvik-cache op het interne geheugen blijft staan), maar wat dien je hiervoor te gebruiken om dat voor elkaar te krijgen?
Wat heb je nodig: Een HBOOT die Data++ ondersteund, een ROM die Data++ gebruikt en EXT3/4 partitie op je SD. Alleen die laatste moet je zelf aanmaken. De ROM installatie moet voor de rest alles voor je regelen. Volgens mij zijn er ook geen scripts die achteraf Data++ kunnen uitrollen. De truc is dat Data++ alle statische systeem onderdelen naar je SD-EXT gaat zetten en zo de dynamische Dalvik-cache veel ruimte kan geven op het snellere interne geheugen.

Kortom: HBOOT flashen, EXT-partitie maken (minimum grootte staat vaak bij de ROM genoemd), ROM flashen

Verwijderd

Ik ging ff douchen en bij terugkomst had mijn phone zich spontaan gereboot. Heel jammer. Ook is er een lag merkbaar. Sinds gingercakes en bananacakes kernels een paar maanden geleden opdoken zijn allerlei ROMs instabiel geworden. Zo ook InsertCoin en nu Runnymede. Jammer, heel jammer...

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Maranello schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:08:
[...]

Wat heb je nodig: Een HBOOT die Data++ ondersteund, een ROM die Data++ gebruikt en EXT3/4 partitie op je SD. Alleen die laatste moet je zelf aanmaken. De ROM installatie moet voor de rest alles voor je regelen. Volgens mij zijn er ook geen scripts die achteraf Data++ kunnen uitrollen. De truc is dat Data++ alle statische systeem onderdelen naar je SD-EXT gaat zetten en zo de dynamische Dalvik-cache veel ruimte kan geven op het snellere interne geheugen.

Kortom: HBOOT flashen, EXT-partitie maken (minimum grootte staat vaak bij de ROM genoemd), ROM flashen
Bedankt voor de opheldering. Ik wou Data++ graag gaan gebruiken icm MIUI, maar dat zal dan niet mogelijk zijn aangezien er volgens mij geen enkele MIUI rom Data++ gebruikt..

Verwijderd

Rom manager erop gezet.
Alleen wil dat niet.

Start rom manager
-Klik op oke
-Telefoon gaat uit
-Klik op back up
-dan krijg ik de melding

Wat doe ik fout?

# Ga je nu gewoon door, dan krijg je standaard de custom recovery van Clockworkmod. Ben je tevreden met de standaard recovery van Clockworkmod, dan kun je naar door naar punt 6.*optioneel maar wel aan te raden, de custom recovery van Amon_RA (=uitgebreider)
# In dit gedeelte beschrijven we hoe je de custom recovery van Amon_RA kunt flashen. Zorg dat je Desire nog NIET aan de kabel zit, anders kun je geen andere recovery meer kiezen. Ik leg je nu uit hoe je Amon_Ra kan installeren. Dit is niet verplicht, maar het maakt je straks veel makkelijker om applicaties op je SD-kaart te installeren. Controleer voor het flashen ALTIJD de MD5sum om er zeker van te zijn dat het bestand niet corrupt is. Download de laatste Amon_Ra recovery hier.,MD5Sum: 4d6d17dcddc632579dcf88af6fbde0e1 De versie met CyanogenMOD afbeelding en kleur vind je hier, MD5Sum: 835b2f180869b00116d1e5b9a430ed4d (alleen achtergrond en kleur zijn anders), de originele thread van Amon_Ra op XDA vindt je hier.

Heb geroot met Amon-ra 2.0.1

Kan nu ik wel een backup maken met dit programma.
Alleen waar staat deze backup.

grtjes

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:38:

*knip*

grtjes
Hallo :)
Gisteren had ik al gereageerd op je post, janvanduschoten in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3". Daarbij het verzoek om te laten zien wat je zelf allemaal al hebt gedaan om het probleem te verhelpen, nu post je weer exact hetzelfde verhaal. :/

Gebruik de app Rommanager niet, ga gewoon naar je custom recovery (Amon_RA heb je als ik het goed begrijp en maak daar een backup. De backup komt te staan op je SD kaart in het mapje "nandroid".

Verwijderd

Bedankt voor het vinden van de back up.

Voor jullie is het misschien allemaal makkelijk rooten /flashen etc.
Maar dat is voor mij nog niet zo ver.
Heb gezocht op internet.
Maar het meesten is Engels
En ja dat zijn we niet allemaal machtig.

grtjes

• elpino.rv
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:15:
Ik ging ff douchen en bij terugkomst had mijn phone zich spontaan gereboot. Heel jammer. Ook is er een lag merkbaar. Sinds gingercakes en bananacakes kernels een paar maanden geleden opdoken zijn allerlei ROMs instabiel geworden. Zo ook InsertCoin en nu Runnymede. Jammer, heel jammer...
Ik heb RunnyMede nu een paar dagen draaien en is tot nu toe stabiel. Inderdaad soms wat lag, voornamelijk bij 'multitasking' (bv. app downloaden/installeren van market en nog iets anders doen), maar dat snap ik op zich wel. Zonder 'multitasking' vind ik dat er weinig lag is. Is je SD kaart wel snel (class 6 of 10?) en ben je wel 'fris' begonnen met de ROM? Dus full wipe, apps opnieuw installeren via de market en enkel data terug restoren met Titanium Backup als je de settings/data terug wilt van de app.

[ Voor 6% gewijzigd door elpino.rv op 17-11-2011 13:18 ]

• janvanduschoten
Het is voor ons net zo begonnen als voor jou :) Lees eerst eens rustig de openingspost door, daar staat echt veel bruikbare informatie in en dan ben je goed op de hoogte van het rooten, flashen, etc.

Ik zit er aan te denken om in de OP een stukje te maken voor het unrooten (zoals hier ergens ook al werd aangegeven) zodat je hem blind kunt unrooten als bijvoorbeeld je display stuk is. Heeft er iemand al zoiets gemaakt en/of screenshots ervan, dan houd ik me van harte aanbevolen. Reacties per DM.

Verwijderd

elpino.rv schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:16:
[...]

Ik heb RunnyMede nu een paar dagen draaien en is tot nu toe stabiel. Inderdaad soms wat lag, voornamelijk bij 'multitasking' (bv. app downloaden/installeren van market en nog iets anders doen), maar dat snap ik op zich wel. Zonder 'multitasking' vind ik dat er weinig lag is. Is je SD kaart wel snel (class 6 of 10?) en ben je wel 'fris' begonnen met de ROM? Dus full wipe, apps opnieuw installeren via de market en enkel data terug restoren met Titanium Backup als je de settings/data terug wilt van de app.
Class 10, 4EXT deed van alles voor mij waaronder ook full wipe, restoren via MBP ging moeizaam omdat enkele applicaties errors gaven zoals Handcent en enkele spelletjes. Market installeert namelijk de helft van wat ik had.

De lag is afwisselend, idd stuk groter bij multitasking, hier had ik minder last van bij Insertcoin 1.1.2. welke geen ginger/bananacakes kernel heeft. Deze rom heeft wel wat vind ik maar ik ben de lag nu al een beetje zat. Misschien probeer ik CM7.1 toch maar uit of MIUI XJ.

edit2: Nu daarnet 2e spontane reboot terwijl hij bij de monitor ligt niks te doen. Ik zal straks ff opnieuw wipen en geen apk meer laten restoren maar alleen data terugzetten en wat meer handmatig werk doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 15:09 ]

• sphere
  • Laatst online: 17:23

sphere

Debian abuser

Het enige dat ik merk dat mij hindert is soms een laggy interface, en wifi ontvangst lijkt minder te zijn. Voor de rest geen klachten mbt geheugen, waarschijnlijk door CM7r2 HBOOT en A2SD.

Dat is dus CM7 SGBS, Android 2.3.3 en Sense 2.1.

[ Voor 3% gewijzigd door sphere op 17-11-2011 15:10 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Vriend, ik heb het specifiek over HTC 2.3.3 ROM. NIet over custom ROMs waar deze ROM in verwerkt zit. De originele HTC 2.3.3 heeft geen A2SD of Data++ of wat dan ook en die liep tegen een aantal vervelende problemen aan die ik eerder omschreef.

Edit: Alsof je over de duivel spreekt, hier lees ik alweer klachten over HTC 2.3.3 Smootrok in "HTC Desire - Deel 7"

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 17:09 ]

• janvanduschoten
Het is sowieso altijd beter om de apps handmatig uit de market te halen (via PC of het toestel zelf) en alleen de data te restoren. Ik heb eerder wel alles gerestored en heb dan ook diverse malen app FC's gehad en andere rare gedragingen van het toestel. Als ik een nieuwe ROM flash wipe ik alle opties, behalve de ext3 partitie, dan staan na het flashen direct alle apps weer op je toestel (die op je ext partitie stonden). Daarna restore ik de data met Titanium en klaar ben ik :)

Verwijderd

Het is heel raar maar ik ben nu dus klaar met wipen en rom opnieuw installeren. Hij heeft een deel binnengehaald via Market. Nu verschijnt er bovenin: 1 update gevonden voor gmailadres1 en 2 updates gevonden voor gmailadres2. Klik ik erop dan ga ik naar market. Het zijn dus apps die elk gekoppeld zijn aan andere mailadressen?

Hoe kan het dat niet alle apps op 1 gmail geregistreerd zijn? Hoe kan ik dit zien of aanpassen?

Edit2: Nu staat er 16 geinstalleerd, 23 niet geinstalleerd bij mijn apps in market. Waarom niet? kwestie van opnieuw opstarten of zo? Alles bijwerken is niet zichtbaar/aanwezig.

Edit3: opnieuw opstarten hielp niks. Alle 23 handmatig installeren is ook geen pretje met de supertrage nieuwe market.

Edit4: SU intikken in terminal emulator werkt niet meer, krijg permission denied als antwoord... 8)7 Superuser is uiteraard geinstalleerd.

Edit5; na heel veel proberen opgegeven, ben gaan eten en nu nog 1 keer geprobeerd en hij doet het gewoon. Achterlijk ding, maar ik heb dus nog steeds geen restore van mijn backup gedaan...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 18:35 ]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik ben een beetje zat van mijn huidige rom en wil weer eens wat anders.
Even kijken op XDA en ik kwam de volgende rom tegen: [ROM] SUPERNOVA Xtreme Official GB SENSE 04/Nov| UNLIMITED INTERNAL MEMORY | STABLE

Dit sprak me vooral aan:
No need to meddle with Hboots, use stock Hboot
no need to adjust with incomplete implementations like app2sd or a2sd+. Use 100% of your ext partition!
Install hundreds (or thousands if you prefer) of apps. No need to uninstall anything any more!
Hoewel ik wel vaker verschillende Hboots heb gebruikt vind ik het toch altijd een gepruts van niks.

Begrijp ik nou goed uit onderstaand bericht dat ik niks hoef te doen aan mijn 512mb ext3 partitie die ik nu al heb? Gaat hij die dan automatisch omzetten naar een ext4 van 1GB of moet ik dat zelf allemaal nog doen?
De ts op xda is zo achterlijk lang dat het compleet onoverzichtelijk is geworden. (ik zou zeggen neem een voorbeeld aan leedroid, lekker simpel en overzichtelijk.)
Important Information in a nutshell

Security Status Required: Any (S-OFF or S-ON)
Hboot Required: Stock HTC Hboot if S-ON, or Alpharev Bravo Stock Hboot if S-OFF (If you havent changed Hboot, dont worry! Your phone is compatible!)
Partition Required: FAT32 Primaryfollowed by One ext4 partition (ext2/3 if present will be auto converted to ext4)
MicroSD Card Preferred: Preferably a Class 4 or Class 6 (Try it if you have Class 2 or Class 10)
Recovery Recommended: 4ext Recovery by madmaxx82 (Anything can be used, but this is preferred)
Radio Recommended: 5.17.05.23 Will work on all Radios, best on the recommended Radio
Base Software: 3.14.405.1
Version: 2.4.0.0 + Nightly Script Updates
Editions: Supernova Extreme (Classic) Edition (iNtelligent Data2SD

• ThinkPad
Als je een andere recovery gebruikt dan is het updaten van je hboot toch heel makkelijk? Zo gepiept hoor :)

Ik gebruik nu 4EXTRecovery, die schijnt op dit moment het beste te zijn.

• lthellcat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-12-2023
Hi allemaal,

Dit is mijn eerste post in dit forum. Ik heb een vraag over mijn htc desire.
Ik heb mijn telefoon een aantal maanden geroot m.b.v. het stappenplan op dit forum.
Heb de afgelopen maanden meerdere ROM's gedraaid waaronder cyanogenmod7 en LeeDroid.

De laatste ROM waarop mijn telefoon draaide was cyanogenmod7. Door mijn onervarenheid heb ik
geprobeerd een SENSE camera op deze rom proberen te draaien, waardoor de camera onwerkbaar werd.

Vanmiddag heb ik in de recovery modus een nandroid backup gemaakt van mijn apps en de google programs.
Hierna heb ik de ROM van cyanogenmod opnieuw geflashd. Dit proces verliep prima. Vervolgens heb ik na het bericht dat het flashen geslaagd was, meteen de nandroid restore gedaan van de apps en de google programma's.

Toen ging het dus mis. Mijn telefoon startte niet meer op, hij bleef op het witte scherm met HTC logo hangen.
Vervolgens heb ik geprobeerd de backup van mijn ROM te draaien maar toen gaf de telefoon het volgende aan:

E:Can't mount /dev/block/mmcblk0p1 (or /dev/block/mmcblk0 (no such file or directory.)

Ik heb op diverse fora's gekeken naar oplossingen. Veel oplossingen met bijbehorende methodes uitgeprobeerd, maar het probleem is helaas nog niet opgelost.

Ik heb de android SDK geïnstalleerd en vervolgens een poging gedaan om in start>cdm en dan fastboot oem rebootRUU fastboot oem enableqxdm 0 mijn sd kaart zichtbaar te krijgen.

Heeft iemand een oplossing? Net als vele andere met dit soort problemen is de moed me al bijna in de schoenen gezakt. Mochten jullie meer info nodig hebben dan zal ik dit z.s.m. mededelen.

Alvast bedankt!

Groeten,

Daniël
Pagina: 1 ... 22 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.