[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.910 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-04 19:25
ik heb android versie 2.3.3, en model desire A8181, nu moet ik als eerste stap toch " S-off " doen ?,
als ik die wil opstarten heb ik een beta key nodig, dan moet ik mijn sn nummer in vullen , geen probleem, en dan mijn device HTC Desire ?, neit de HTC Desire CMDA toch.. ?, hoe kom ik daar achter ?.
en Hboot version ?, wat moet ik daar in vullen ?...welke versie moet ik hier op geven,,

Groet

daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
DeadlyGast schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:19:
ik heb android versie 2.3.3, en model desire A8181, nu moet ik als eerste stap toch " S-off " doen ?,
als ik die wil opstarten heb ik een beta key nodig, dan moet ik mijn sn nummer in vullen , geen probleem, en dan mijn device HTC Desire ?, neit de HTC Desire CMDA toch.. ?, hoe kom ik daar achter ?.
en Hboot version ?, wat moet ik daar in vullen ?...welke versie moet ik hier op geven,,

Groet

daniel
Ik denk dat het verstandig is dat je je eerst eens verdiept in datgene dat je wilt gaan doen. Lees eerst een de openingspost goed door http://gathering.tweakers. Wat CMDA is kun je in enkele seconden vinden met Google, Hboot staat uitgelegd in de startpost. Je hebt nu de standaard (stock) Hboot. Het is niet dat ik/we je niet willen helpen, maar het is wel belangrijk dat je weet wat je gaat doen voor je er aan begint. Lees het dus even rustig door, dan stelt het geen fluit meer voor :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Zo, terug van weggeweest. Ik heb een maandje kunnen spelen met mn gloednieuwe samsung Galaxy S II. Maar ja, 1 keer fout gevallen en het onbreekbare "gorillaglass" lag in 1000 stukjes. Echt een aanrader..

Afijn, mn ouwe trouwe Desire lag in de la dus niet al te lang getreurd. Ik las net op dit forum het een en ander over de Runnymede ROM. Op het eerste oog lijkt het me een relaxte ROM. Het enige wat me tegenstaat is dat ik dan van ext3 naar ext4 moet. Ik heb in dit forum al meerdere malen gelezen mensen problemen kregen op het moment dat ze dat deden. Nu vraag ik me af. Als ik toch naar ext4 ga, kan ik dan nog de ROMS draaien die Ext3 normaal gesproken ondersteunen (zoals bv de nederlandse MIUI die ik nu draai). Kan je uberhaubt wel terug naar ext3 en tot slot werkt a2SD nog wel? Ik gebruik nu die van DarkTremor en na installatie daarvan geef ik nog wat commando's in mn terminal-app. Ik had namelijk gelezen dat a2sd voor ext3 is en X-part (??) voor ext4.

Mijn excuses als een en ander wat noberig is beschreven ;-)

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
MetalManic schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:55:
Als ik toch naar ext4 ga, kan ik dan nog de ROMS draaien die Ext3 normaal gesproken ondersteunen (zoals bv de nederlandse MIUI die ik nu draai). Kan je uberhaubt wel terug naar ext3 en tot slot werkt a2SD nog wel? Ik gebruik nu die van DarkTremor en na installatie daarvan geef ik nog wat commando's in mn terminal-app. Ik had namelijk gelezen dat a2sd voor ext3 is en X-part (??) voor ext4.
Sinds Gingerbread heeft Android ondersteuning voor EXT4 dus in theorie moeten alle GB ROMs werken. Je kan EXT4 als EXT3 mounten. De praktijk pakt wel anders uit omdat niet alle ROM's er zo netjes mee om gaan. Er is dus niks te garanderen. Houd gewoon het filesystem aan dat de developer van de ROM adviseert dan kan het niet missen. Soms kom je zelfs EXT2 nog als advies tegen. Het is misschien wel jammer, want de performance van EXT4 wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
ik ben nu bij stap6 bij "unrevodked3" en als ik heb laad flashen , reboot hij paar x en vervolgens blijft hij hangen op "waiting voor bootloader" wat moet ik nu doen ? , ,, Groetjes

[ Voor 112% gewijzigd door DeadlyGast op 08-11-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Thnks, Verlies ik door het wijzigen van de ext partitie nog data die ik dus beter eerst kan backuppen?

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 17:23

sphere

Debian abuser

Ik heb mijn toestel ooit geroot om screenshots mee te maken. Inmiddels kan ik nauwelijks nog wat installeren, of mijn telefoon klaagt over ruimte gebrek. Toppunt was het installeren van een app die het kennelijk voor elkaar kreeg om zoveel ruimte op te vreten dat mijn telefoon niet meer functioneerde: het "telefoon" gedeelte van deze smartphone bleef crashen.

Kan ik nu gewoon unrevoked gebruiken om amon_ra erop te bakken en iets draaien als CM7.1? Ik ben wel gehecht aan Sense, maar ik wil gewoon meer ruimte voor apps.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52
DeadlyGast schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:49:
ik ben nu bij stap6 bij "unrevodked3" en als ik heb laad flashen , reboot hij paar x en vervolgens blijft hij hangen op "waiting voor bootloader" wat moet ik nu doen ? , ,, Groetjes
heb je deze geinstalleerd? http://unrevoked.com/root...dows_hboot_driver_install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
sphere schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:11:
Ik heb mijn toestel ooit geroot om screenshots mee te maken. Inmiddels kan ik nauwelijks nog wat installeren, of mijn telefoon klaagt over ruimte gebrek. Toppunt was het installeren van een app die het kennelijk voor elkaar kreeg om zoveel ruimte op te vreten dat mijn telefoon niet meer functioneerde: het "telefoon" gedeelte van deze smartphone bleef crashen.

Kan ik nu gewoon unrevoked gebruiken om amon_ra erop te bakken en iets draaien als CM7.1? Ik ben wel gehecht aan Sense, maar ik wil gewoon meer ruimte voor apps.
Idd, unrevoked, amon_ra (alhoewel ik 4EXTRecovery beter vind), en als je aan Sense gehecht bent zou ik niet CM pakken. Kijk hier welke ROMs sense hebben en kies een leuke uit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328

Bedenk ook welke Hboot je wilt (Stock of CM7r2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
MetalManic schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:50:
Thnks, Verlies ik door het wijzigen van de ext partitie nog data die ik dus beter eerst kan backuppen?
Je kunt met verschillende tools converteren van EXT3 -> 4 met behoud van files, bijv. 4EXTRecovery. Maar ik zou zelf bij een nieuwe ROM altijd helemaal opnieuw beginnen en evt. met TitaniumBackup huidige settings etc opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

elpino.rv schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:39:
Idd, unrevoked, amon_ra (alhoewel ik 4EXTRecovery beter vind), en als je aan Sense gehecht bent zou ik niet CM pakken. Kijk hier welke ROMs sense hebben en kies een leuke uit:

Bedenk ook welke Hboot je wilt (Stock of CM7r2)
Ja ik dacht een HBOOT van http://alpharev.nl/ die past bij de ROM die ik uiteindelijk kies. De stock lijkt me niet handig, dan krijg ik geen extra nand ruimte en ik kan sowieso bezuinigen aangezien er vast geen OTA opdates meer komen :P Ik kan vast wel uit de voeten met CM7, maar ik gebruik wel veel van de stock Sense spullen, zoals de calendar, clock, weather widget enz. Waarschijnlijk een kwestie van CM7 erop kachelen en dan de market afstruinen naar widgets die me bevallen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:15:
[...]

Goed nieuws. Vraag me alleen af hoe AdamG dat nu al kan zeggen? Source is nog niet beschikbaar, en drivers al helemaal niet. Ik hoop niet dat het straks een gehandicapte ROM wordt waarbij bepaalde hardware niet (goed) werkt. Maar we wachten af.
Gewoon paar maanden afwachten tot dat de rom een beetje stabiel draait ;)

EDIT: Moet toch even aangeven dat ik na verschille roms te heb geprobeerd. Dat Oxygen van Adam Green (imo) nog steeds de beste custom rom is voor de Desire, dit in combinatie met de Oxygen HBOOT, kijk erg uit hoe ICS op de Desire draait!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
sphere schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:57:
[...]

Ja ik dacht een HBOOT van http://alpharev.nl/ die past bij de ROM die ik uiteindelijk kies. De stock lijkt me niet handig, dan krijg ik geen extra nand ruimte en ik kan sowieso bezuinigen aangezien er vast geen OTA opdates meer komen :P Ik kan vast wel uit de voeten met CM7, maar ik gebruik wel veel van de stock Sense spullen, zoals de calendar, clock, weather widget enz. Waarschijnlijk een kwestie van CM7 erop kachelen en dan de market afstruinen naar widgets die me bevallen.
Als het je echt ALLEEN om de ruimte gaat qua installeren van apps en je verder tevreden bent over je toestel, kun je ook de zo ongeveer 'standaard' HTC Desire 2.3.3 ROM pakken met wat leuke toevoegingen zoals A2SD, bijvoorbeeld deze:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124810

edit: je moet zelf even kijken, als ik zo snel kijk lijkt A2SD alleen bij stock hboot te zitten

[ Voor 5% gewijzigd door elpino.rv op 09-11-2011 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

MetalManic schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:55:
Zo, terug van weggeweest. Ik heb een maandje kunnen spelen met mn gloednieuwe samsung Galaxy S II. Maar ja, 1 keer fout gevallen en het onbreekbare "gorillaglass" lag in 1000 stukjes. Echt een aanrader..

Afijn, mn ouwe trouwe Desire lag in de la dus niet al te lang getreurd. Ik las net op dit forum het een en ander over de Runnymede ROM. Op het eerste oog lijkt het me een relaxte ROM. Het enige wat me tegenstaat is dat ik dan van ext3 naar ext4 moet. Ik heb in dit forum al meerdere malen gelezen mensen problemen kregen op het moment dat ze dat deden. Nu vraag ik me af. Als ik toch naar ext4 ga, kan ik dan nog de ROMS draaien die Ext3 normaal gesproken ondersteunen (zoals bv de nederlandse MIUI die ik nu draai). Kan je uberhaubt wel terug naar ext3 en tot slot werkt a2SD nog wel? Ik gebruik nu die van DarkTremor en na installatie daarvan geef ik nog wat commando's in mn terminal-app. Ik had namelijk gelezen dat a2sd voor ext3 is en X-part (??) voor ext4.

Mijn excuses als een en ander wat noberig is beschreven ;-)
Ik draai nu RunnyMede 5.2 met AD2SDX, en heb volgens mij nog steeds een EXT3 partitie. So far nog geen echte problemen gehad, hij loopt alleen iets langzamer volgens mij (maar echt niet zo erg dat het irritant is, enige probleem dat ik tot nu toe heb is soms wat lagg als je typt, maar ik weet niet of het aan de EXT3 partitie ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

revolutionary.io lijkt geen betakeys meer aan te bieden op dit moment, dus ik probeer het maar met alpharev.nl

Bedankt voor de tip over SGBS, ik zal die twee roms eens achter elkaar flashen en zien wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41
Ik ben vandaag eindelijk ook omgegaan en heb mijn telefoon geroot. Met de macbook van collega, zodat ik niet met drivers hoefde te klooien.

Ik wil (voorlopig) alleen maar root-acces, en geen custom rom. Alles werkt leuk en het is me dus wel gelukt om een screenshot te maken met daarvoor bestemde app.

Maar nu het probleem: als ik iets anders "root-erigs" probeer te doen ---zoals het verwijderen van een voorgeinstalleerde app, het installeren van busybox, of het aanpassen van m'n host-file via ad-free--- dan blijft m'n telefoon steken en start hij opnieuw op.

Heeft iemand hier wel eens eerder mee te maken gehad? Kan iemand een manier verzinnen om hiervan af te komen zonder een custom rom te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark-k schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:46:
[...]

Ik draai nu RunnyMede 5.2 met AD2SDX, en heb volgens mij nog steeds een EXT3 partitie. So far nog geen echte problemen gehad, hij loopt alleen iets langzamer volgens mij (maar echt niet zo erg dat het irritant is, enige probleem dat ik tot nu toe heb is soms wat lagg als je typt, maar ik weet niet of het aan de EXT3 partitie ligt).
Begrijp ik goed dat de camcorder nog niet (goed) werkend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
MaffeMaarten schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:56:
Heeft iemand hier wel eens eerder mee te maken gehad? Kan iemand een manier verzinnen om hiervan af te komen zonder een custom rom te installeren?
niet meegemaakt, maar kijk even of de 'superuser' app goed is + laatste versie van de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
elpino.rv schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:49:
[...]

niet meegemaakt, maar kijk even of de 'superuser' app goed is + laatste versie van de market.
Dankjewel, dit is idd een goed idee...
Alleen jammer dat ik een ondertekenings-fout krijg bij het updaten, en er bestaan in de market een "SU Update fixer" maar natuurlijk heeft die weer root nodig en daarom kan ie iet draaien.
(De eerste keer wordt ie halverwege afgebroken, de tweede keer dat ik het draai reboot m'n toestel weer)

Interresant is misschien wel dat de telefoon in reboot gaat tijdens "remounting /system as rw"
(dat verklaart misschien ook waarom screenshots het wel doen, maar dingen die iets aan willen passen het niet doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
MaffeMaarten schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:05:
[...]
Interresant is misschien wel dat de telefoon in reboot gaat tijdens "remounting /system as rw"
(dat verklaart misschien ook waarom screenshots het wel doen, maar dingen die iets aan willen passen het niet doen)
kijk eens of je Rom Manager (ClockWorkMod) van de market kunt installeren en dan 'fix permissions' kiezen. Misschien een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door elpino.rv op 09-11-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
elpino.rv schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:08:
[...]

kijk eens of je Rom Manager (ClockWorkMod) van de market kunt installeren en dan 'fix permissions' kiezen. Misschien een oplossing?
"an error occured while attempting to run priveleged commands"

Helaas, ook Rom Manager kan me niet helpen, maar hij reboot in ieder geval niet meteen het toestel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
MaffeMaarten schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:21:
[...]

"an error occured while attempting to run priveleged commands"

Helaas, ook Rom Manager kan me niet helpen, maar hij reboot in ieder geval niet meteen het toestel :/
Het lijkt er toch echt op dat hij niet lekker geroot is. Hoe/wat heb je het precies gedaan, welke android versie heb je draaien? Je hoeft echt geen custom ROM te hebben om superuser/titanium backup etc goed te draaien.
Misschien nogmaals root stappen van TS volgen?

[ Voor 4% gewijzigd door elpino.rv op 09-11-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
elpino.rv schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:25:
[...]

Het lijkt er toch echt op dat hij niet lekker geroot is. Hoe/wat heb je het precies gedaan, welke android versie heb je draaien? Je hoeft echt geen custom ROM te hebben om superuser/titanium backup etc goed te draaien.
Android 2.2
Softwarenummer 2.33.161.2

Ik heb hem met software-debugging op aan, en usb verbinding op "alleen opladen" aan een macbook gehangen, unrevoked opgestart, gewacht tot alle reboots klaar waren en unrevoked "done" was.

Wat trouwens nog wel een dingetje kan zijn, maar ik was in de veroonderstelling dat dat niet meer belangrijk was sinds een tijdje, het is een vodafone branded toestel :X

Zou dat de boosdoener kunnen zijn? Is daar iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik kom niet van de Clockwork recovery 2.5.0.7 af. Heb nu al enkele malen met Unrevoked de custom image geflashed (zowel AR and AR_CM) maar geen optie om te partitioneren in de RECOVERY modus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
MaffeMaarten schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:30:
[...]

Wat trouwens nog wel een dingetje kan zijn, maar ik was in de veroonderstelling dat dat niet meer belangrijk was sinds een tijdje, het is een vodafone branded toestel :X

als ik het intik in google kom ik verschillende forums tegen over branded toestellen en rooten. Lijkt er zo snel op dat het ('vroeger' iig) niet kan (op de manier uit de TS) en ze hebben het over gold cards. Misschien iemand anders info of het nu wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
sphere schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:51:
Ik kom niet van de Clockwork recovery 2.5.0.7 af. Heb nu al enkele malen met Unrevoked de custom image geflashed (zowel AR and AR_CM) maar geen optie om te partitioneren in de RECOVERY modus :(
even voor de duidelijkheid: je hebt nu Clockwork Recovery erop staan maar je wilt naar AMON_RA toe en dit lukt niet? Er blijft Clockwork Recovery op staan? Zo ja, krijg je geen foutmelding dan na het flashen? Is de http://unrevoked.com/root...dows_hboot_driver_install goed geinstalled?

Ik zou zelf trouwens 4EXT Recovery pakken. Erg goed om partities aan te maken/te controleren/alignen!

[ Voor 7% gewijzigd door elpino.rv op 09-11-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

elpino.rv schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:02:
even voor de duidelijkheid: je hebt nu Clockwork Recovery erop staan maar je wilt naar AMON_RA toe en dit lukt niet? Er blijft Clockwork Recovery op staan? Zo ja, krijg je geen foutmelding dan na het flashen? Is de http://unrevoked.com/root...dows_hboot_driver_install goed geinstalled?

Ik zou zelf trouwens 4EXT Recovery pakken. Erg goed!
Ik flash vanaf Linux (Ubuntu). Ik wil Amon_RA zodat ik kan partitioneren en vervolgens flashen. Inmiddels heb ik gelezen dat je de gapps moet flashen met CM7, maar in de OP staat niet hoe dat moet. Dat moet ik dus nog Googlen. Daarom denk ik dat ik start met SGBS, het enige wat ik vaag vind is dat alleen bij de stock versie A2SD+ genoemd staat.

Maar goed, probleem een (1) is dus dat ik een ext3 partitie moet hebben en unrevoked prima custom flasht. Alleen het rooten gaat op zijn bek, maar dat is logisch, want hij was al geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
Lol -.- , "krijg errortje van "Failed to get root, is your firmware too new ? " inunrevoked3... Kan iemand me helpen met deze error, ?, Driver heb ik geinstaleerd, S-off ook gedaan.

Groet daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
sphere schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:08:
[...]
Maar goed, probleem een (1) is dus dat ik een ext3 partitie moet hebben en unrevoked prima custom flasht. Alleen het rooten gaat op zijn bek, maar dat is logisch, want hij was al geroot.
Als je al Linux gebruikt snap ik niet waarom je via je Recovery wilt gaan partitioneren. Pak gewoon GParted (of evt de live CD). Eerst de FAT32 aanmaken, dan de EXT3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
DeadlyGast schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:21:
Lol -.- , "krijg errortje van "Failed to get root, is your firmware too new ? " inunrevoked3... Kan iemand me helpen met deze error, ?, Driver heb ik geinstaleerd, S-off ook gedaan.

Groet daniel
ff zelf zoeken aub en de tips volgen, als t dan nog niet lukt, ff nogmaals vragen:
[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

elpino.rv schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:29:
Als je al Linux gebruikt snap ik niet waarom je via je Recovery wilt gaan partitioneren. Pak gewoon GParted (of evt de live CD). Eerst de FAT32 aanmaken, dan de EXT3.
OK, daar had ik even niet bij stilgestaan, was gewoon blind de tutorial aan het volgen. Is Amon_RA alleen nuttig voor het partitioneren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
sphere schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:40:
[...]

OK, daar had ik even niet bij stilgestaan, was gewoon blind de tutorial aan het volgen. Is Amon_RA alleen nuttig voor het partitioneren dan?
Amon Ra gebruik ik altijd voor het flashen van een nieuwe custom rom, ervaring leert mij 100% succes. En ook inderdaad voor partitioneren van bijv Ext3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
sphere schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:40:
[...]

Ik ken de exacte verschillen niet. Heb zelf ook de tutorial gevolgd, dus niet lang gebruik gemaakt van de Clockwork Recovery. Laatste keer heb ik de recovery geflashed met Android Flasher. Maar dat is alleen voor Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

*whine* ik probeer het wel met CW, net -weer- geflasht met unrevoked, maar no dice. Vaagjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
sphere schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:04:
*whine* ik probeer het wel met CW, net -weer- geflasht met unrevoked, maar no dice. Vaagjes.
laatste poging van mijn kant, ik gebruik zoals al gezegd 4EXT Recovery:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=15349806

probeer deze eens te installen via hun eigen tool (gratis variant): 4EXT Recovery Updater http://www.4ext.net/
of
via Recovery, zie link onderin http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=15349806
4EXTRecovery v2.1.3 RC2
-> Download to flash through HBOOT. Put it onto your sdcard, rename it to "PB99IMG.zip" and boot into bootloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 17:47
Ik heb vandaag CM7.1 geinstalleerd, en dat is goed gegaan. Het vervelende is nu echter wel dat de usb snelheid echt dramatisch is. Dat schijnt een kernel issue te zijn, maar de voorgestelde oplossingen (o.a. SD speed increase) werken bij mij niet. Iemand die hetzelfde probleem had, en er een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Laguna

Connaisseur

MaffeMaarten schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:30:
[...]

Android 2.2
Softwarenummer 2.33.161.2

Ik heb hem met software-debugging op aan, en usb verbinding op "alleen opladen" aan een macbook gehangen, unrevoked opgestart, gewacht tot alle reboots klaar waren en unrevoked "done" was.

Voor het rooten van een branded Desire heb je een goldcard nodig (of je maakt 'm eerst S-OFF dan heb je geen goldcard nodig). Zie hier voor een tutorial.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

elpino.rv schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:14:
laatste poging van mijn kant, ik gebruik zoals al gezegd 4EXT Recovery:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=15349806

probeer deze eens te installen via hun eigen tool (gratis variant): 4EXT Recovery Updater http://www.4ext.net/
of
via Recovery, zie link onderin http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=15349806
4EXTRecovery v2.1.3 RC2
-> Download to flash through HBOOT. Put it onto your sdcard, rename it to "PB99IMG.zip" and boot into bootloader
Je gparted suggestie heeft goed geholpen hoor. Bedankt daarvoor. Heb net SGBS CM7 v2.8.2 geflasht om te zien wat het doet. Waarschijnlijk had ik ook weer de gapps mee moeten nemen, maar het is nog een beetje een leerproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Laguna schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:25:
[...]

Voor het rooten van een branded Desire heb je een goldcard nodig (of je maakt 'm eerst S-OFF dan heb je geen goldcard nodig). Zie hier voor een tutorial.
Ok, helaas, ik had eigelijk gehoopt dat dat niet meer nodig zou zijn, vooral omdat de laatste post over een goldcard op veel forums al weer van een aantal jaren terug was.

Dan zal ik morgen m'n linux bak eens mee nemen en met revolutionary gaan spelen.

(Toch bijzonder dat ik al wel zover was gekomen dat ik screenshots kon maken, is ie toch wel "een beetje" ge-root :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
sphere schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:35:
[...]

Je gparted suggestie heeft goed geholpen hoor. Bedankt daarvoor. Heb net SGBS CM7 v2.8.2 geflasht om te zien wat het doet. Waarschijnlijk had ik ook weer de gapps mee moeten nemen, maar het is nog een beetje een leerproces.
Goede keus (tip vd dag) vwb custom rom...SGBS is mijn nr 1, ik kom altijd weer bij deze rom terug na het uittesten van weer een nieuwe custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SGBS is? Ik kan geen ROM herinneren die met een S begint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:53:
elpino.rv schreef op woensdag 09 november 2011 @ 08:44:
[...]

Als het je echt ALLEEN om de ruimte gaat qua installeren van apps en je verder tevreden bent over je toestel, kun je ook de zo ongeveer 'standaard' HTC Desire 2.3.3 ROM pakken met wat leuke toevoegingen zoals A2SD, bijvoorbeeld deze:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124810

edit: je moet zelf even kijken, als ik zo snel kijk lijkt A2SD alleen bij stock hboot te zitten

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Laguna schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:55:
[...]

...link naar SGBS rom

[...]
Istie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:53:
antwoord heb je hierboven al, ik gebruik deze thread voor een overzicht van alle ROMs.

[ Voor 8% gewijzigd door elpino.rv op 09-11-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nu we toch bezig zijn, heeft iemand deze al geprobeerd...en zo ja, is het iets? Vergelijkbaar bijv met SGBS?

http://forum.xda-develope...hp?p=13107166&postcount=1

Uiteraard kan ik 'm zelf eens aan de tand voelen, maar was sowieso benieuwd of iemand hier 'm al heeft getest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

dafmay schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:50:
Goede keus (tip vd dag) vwb custom rom...SGBS is mijn nr 1, ik kom altijd weer bij deze rom terug na het uittesten van weer een nieuwe custom rom.
Misschien heb ik nog iets niet goed gedaan, maar ik ben niet zo enthousiast als jij. Na het verwijderen van Facebook nog steeds maar 30MB vrij en ik kan bijv flash 10.3 niet naar de sdcard verplaatsen. More Googling 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
dafmay schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:11:
Nu we toch bezig zijn, heeft iemand deze al geprobeerd...en zo ja, is het iets? Vergelijkbaar bijv met SGBS?

Uiteraard kan ik 'm zelf eens aan de tand voelen, maar was sowieso benieuwd of iemand hier 'm al heeft getest...
ik vond het niks :X

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
sphere schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:24:
[...]

Misschien heb ik nog iets niet goed gedaan, maar ik ben niet zo enthousiast als jij. Na het verwijderen van Facebook nog steeds maar 30MB vrij en ik kan bijv flash 10.3 niet naar de sdcard verplaatsen. More Googling 8)
Hmm ja dat kan natuurlijk. Ik gebruik mijn custom rom's overigens altijd zonder Sense, maar met LauncherPro in de plaats. Ik verwijder dus eerst van alles uit de zip voordat ik de rom flash. Lekker licht en snel systeem op die manier. Maar ik besef mij, dit is niet zoals de meeste mensen een custom rom gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Vanwege specifieke reden(en) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

dafmay schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:28:
Hmm ja dat kan natuurlijk. Ik gebruik mijn custom rom's overigens altijd zonder Sense, maar met LauncherPro in de plaats. Ik verwijder dus eerst van alles uit de zip voordat ik de rom flash. Lekker licht en snel systeem op die manier. Maar ik besef mij, dit is niet zoals de meeste mensen een custom rom gebruiken...
Ja, maar kennelijk is deze rom niet standaard met A2SD. Misschien kan ik dat er nog even inbrouwen, dan is het wel af. En nog even kijken hoe CM7.1 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
sphere schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:24:
[...]

A2SD werkt onderwater. Met titanium backup kun je de geheugens zien. Je hoeft dus geen apps met de hand te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

elpino.rv schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:43:
A2SD werkt onderwater. Met titanium backup kun je de geheugens zien. Je hoeft dus geen apps met de hand te verplaatsen.
14MB vrij en de telefoon mekkert weer over ruimte gebrek. Er wordt inderdaad zooi op de ext3 partitie geparkeerd, maar kennelijk is deze rom zo bloated dat er toch ruimtegebrek ontstaat.

edit: hrm, misschien even de hboot controleren, misschien dat daar iets mee is misgegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door sphere op 09-11-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:11:
De Supernova 2.4.0.0 gebruik ik nu sinds zaterdag. De vorige versie werd erg traag na een dag of 7. Hopelijk is deze versie beter. Vooralsnog werkt het uistekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
Hey , ik krijg bij "unrevoked" steeds de melding van "krijg errortje van "Failed to get root, is your firmware too new ? ", Driver heb ik geïnstalleerd, S-off, kheb mijn desire op fabrieks instellengen gezet, dat zou het moeten op lossen volgens hier op het forum, met die van van Amon_RA, en de standaard geprobeerd werkt allemaal niet :( , ik had ook al hier gekeken [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 maar kon ik niks vinden dat het op zou kunnen lossen..

ik heb desire met:
android versie 2.3.3,
Smalband 32.56.00.32U_5.17.05.23

kernel-versie:
2.6.35.10-g3f43272

Buildnumer:
3.14.405.1 CL96875
software nummer:
3.14.405.1

ik heb het al tig x geprobeerd maar ik blijf die melding houden -.-, heeel naar!

Alvast bedankt:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
DeadlyGast schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:54:
Hey , ik krijg bij "unrevoked" steeds de melding van "krijg errortje van "Failed to get root, is your firmware too new ? ", Driver heb ik geïnstalleerd, S-off, kheb mijn desire op fabrieks instellengen gezet, dat zou het moeten op lossen volgens hier op het forum, met die van van Amon_RA, en de standaard geprobeerd werkt allemaal niet :( , ik had ook al hier gekeken [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 maar kon ik niks vinden dat het op zou kunnen lossen..

ik heb desire met:
android versie 2.3.3,
Smalband 32.56.00.32U_5.17.05.23

kernel-versie:
2.6.35.10-g3f43272

Buildnumer:
3.14.405.1 CL96875
software nummer:
3.14.405.1

ik heb het al tig x geprobeerd maar ik blijf die melding houden -.-, heeel naar!

Alvast bedankt:D
Onder het kopje S-off [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3
Het programma is geschikt om diverse types HTC toestellen s-off te maken, ook de Desire met de laatste officiële update, 2.3.3. Welke precies vind je hier. Het programma bevind zich nog in de developers preview status, maar werkt op dit moment al beter dan de oude van AlphaRev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
Die Precies heb ik gebruikt. en als ik het nu nog x doe krijg ik melding, "What you doing S-off al ready", ofzo, doet hij is al S-off, dat lijkt me niet het probleem ?, kwa uptodate , ik heb net nog gedaan -.-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:42:
[...]

De Supernova 2.4.0.0 gebruik ik nu sinds zaterdag. De vorige versie werd erg traag na een dag of 7. Hopelijk is deze versie beter. Vooralsnog werkt het uistekend.
Thanks, ga 'm eens uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
DeadlyGast schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:02:
[...]

Die Precies heb ik gebruikt. en als ik het nu nog x doe krijg ik melding, "What you doing S-off al ready", ofzo, doet hij is al S-off, dat lijkt me niet het probleem ?, kwa uptodate , ik heb net nog gedaan -.-.
Dan zou in de HBOOT nu iets van S-OFF moeten staan ipv. S-ON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
Lizard schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:05:
[...]

Dan zou in de HBOOT nu iets van S-OFF moeten staan ipv. S-ON.
Ik heb er staan:

-revolutionairy-
Bravo PTV1 chip s-off
HBoot-6.93.1002
microp-031d
touch panel-synt0101
radio-5.17.05.23
aug 10 2010....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
ok, dan ben je al S-OFF.
Je zou nu al naar recovery kunnen booten om een custom rom te flashen. Als je alleen root wil, moet je dit bestand via recovery flashen:

http://goo-inside.me/superuser/su-2.3.6.3-efgh-signed.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
Lizard schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:24:
ok, dan ben je al S-OFF.
Je zou nu al naar recovery kunnen booten om een custom rom te flashen. Als je alleen root wil, moet je dit bestand via recovery flashen:

http://goo-inside.me/superuser/su-2.3.6.3-efgh-signed.zip
oke... das mooi dan denk ik:P .. weet jij toevalig hoe" MD5sum" werk, want ik had dat ap er op gezet MD5man, ofzo. maar als ik dat op strart weet ik de weg niet maar wat moet ik selecteren om er achter te komen welke versie goed is voor mijn HTC ?, want je moet toch dat nummer controleren ?, maar hoe... o.0, of is dateen noob vraag ?:P

Groet groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Zelf gebruikt ik HashTab om makkelijk MD5 checksums te controleren. Een md5sum is puur ter controle of de zip file wel correct is. Dit geeft niet aan of die geschikt is voor je HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
Lizard schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:40:
Zelf gebruikt ik HashTab om makkelijk MD5 checksums te controleren. Een md5sum is puur ter controle of de zip file wel correct is. Dit geeft niet aan of die geschikt is voor je HTC.
Ik snap d'r geen fluit van:$, ik heb het geïnstalleerd ... en nu .. ?o.0,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met HashTab controleer je of de file corrupt is zodat je geen corrupte ROM installeert. Maar zoals eerder gezegd verteld een MD5 jou niet of dit de ROM is die je zoekt, alleen maar of hij 100% overeenkomt met de oorspronkelijke bestand.

Hoe je alles moet doen weet ik niet, ik weet wel dat helphoemoetikstapvoorstapdoen zonder eigen inzet niet gewaardeerd wordt.

Lees de startpost oa eens door, misschien krijg je wat meer zelfvertrouwen om wat meer zelfstandig dingen uit te proberen?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
Hé hé, de eerste zooi is gelukt in heb extra partitie aangemaakt , van 2gb , nu die rom er op zetten ( Villainrom1-signed.zip), ik doe install, word hij geabordted -.- , word hier echt moe van... met de melding"

Instaling /cdcard/villi....
finding update package....
opening update package....
installing upadte...

amend scripting (update-script) is no longer suported.
amend scripting was deprecated by google in andraoid 1.5,
it was necessary to remove it when upgrading to the clockwordmod 3.0
gingerberad based recovery.
pleas swicht to edifty scripting (update-script and update -binary) to create working update zip packages, instal aborted ....

pffff, hoe moet ik dit op lossen... ?
sorry voor al die vragen, maar telefoon gedoe is niks voor mij..
geef mij maar een vrouw ;),

groetjes

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik zit te denken om die SGBS rom te gaan proberen (na CM7 en MIUI) icm de cm7r2 HBOOT, alleen vraag ik me af of je dan wel voldoende ruimte voor apps hebt? Ik kan natuurlijk wel voor de zekerheid A2SD+ erbij pakken, maar dan neem je weer het voordeel weg van de snelheid van de apps op je NAND geheugen, aangezien alles dan standaard op je SD gezet wordt. Iemand nog advies hierover?

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:45
sphere schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:26:
revolutionary.io lijkt geen betakeys meer aan te bieden op dit moment, dus ik probeer het maar met alpharev.nl

Bedankt voor de tip over SGBS, ik zal die twee roms eens achter elkaar flashen en zien wat het verschil is.
Beta keys aanvragen werkt gewoon. Net nog even getest voor je.

• janvanduschoten
Ga nu eerst eens rustig de startpost doorlezen, dan heb je in ieder geval een idee waar je mee bezig bent. Probeer ook eerst zelf een antwoord op je vraag te vinden en bij geen succes kun je hem alsnog hier posten. Jouw toestel is net als alle andere Desires en is dus gewoon te rooten. Vrijwel elke foutmelding die het rooten/flashen geeft is eenvoudig met Google te vinden. Dus stel gerust je vragen, maar steek er eerst zelf wat moeite in.

• sphere

sphere

Debian abuser

MikeOO schreef op donderdag 10 november 2011 @ 07:43:
Beta keys aanvragen werkt gewoon. Net nog even getest voor je.
Bedankt. Ja, daar was ik ook al achter, maar toen had ik al een alpharev.nl iso gefikt en gebruikt.
Laguna schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:02:
Ik zit te denken om die SGBS rom te gaan proberen (na CM7 en MIUI) icm de cm7r2 HBOOT, alleen vraag ik me af of je dan wel voldoende ruimte voor apps hebt? Ik kan natuurlijk wel voor de zekerheid A2SD+ erbij pakken, maar dan neem je weer het voordeel weg van de snelheid van de apps op je NAND geheugen, aangezien alles dan standaard op je SD gezet wordt. Iemand nog advies hierover?
Eens kijken. Ik heb:

- geroot met unrevoked
- gepartitioneerd met gparted
- s-off met alpharev.nl iso
- HTC Sync geinstalleerd
- Bravo CM7 r2 hboot geinstalleerd met FastbootCommander
- SGBS CM7 geflasht

Alle trial en error static heb ik hier uit weggelaten. Ik heb echt duisent veel drivers geprobeerd bijv. om onder windows te kunnen flashen, dat is onder Linux makkelijker. Uiteindelijk gewoon HTC Sync genomen, dat werkte direct.

Verder was ik na het s-off maken met de alpharev.nl iso vergeten om een andere hboot te flashen. Ondanks dat A2SD kennelijk gewoon in de SBGS CM7 rom zit, was het door de kleine stock /data partitie al weer snel het oude probleem. Met de CM7 hboot van alpharev heb ik nu wel de mogelijkheid om van alles en niks te installeren.

In mijn beleving is deze rom trager dan de laatste OTA update van HTC. Het unlocken, switchen naar applicaties enz. Misschien is dat met iets kaals als CM7 beter. Amon_RA heb ik niet kunnen flashen, dat vertikte unrevoked. Tot nu toe geen last van gehad.

Verwijderd

Maar welke rom is SBGS nu? Ik ken geen enkele ROM die met een S begint?

• elpino.rv
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:31:
Maar welke rom is SBGS nu? Ik ken geen enkele ROM die met een S begint?
1 pagina terug 2x beantwoord!

• sphere

sphere

Debian abuser

Hrm. Kennelijk wordt er ook aangeraden een nieuwe radio te flashen, maar dat heb ik niet gedaan.

• dafmay
sphere schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:33:
[...]
In mijn beleving is deze rom trager dan de laatste OTA update van HTC. Het unlocken, switchen naar applicaties enz. Misschien is dat met iets kaals als CM7 beter. Amon_RA heb ik niet kunnen flashen, dat vertikte unrevoked. Tot nu toe geen last van gehad.
Het enige punt waar SGBS 2.8.2 wel iets trager is dan een stock rom is het unlocken, waarbij de CRT on/off animatie wordt gebruikt...en deze is helaas niet uit te zetten. Wordt overigens in 2.9 opglost.

Ik draai nu even bij wijze van test de Supernova stock 2.3.3 rom. Is weer eens wat anders :) Icm Gingercakes 0.9cfs svs kernel en batterijverbruik is daarmee goed laag. De rom is zeker niet de snelste, zelfs met OC naar 1152. Maar snel zat...nu eens zien hoe de rom het doet in dagelijks gebruik.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1045824

Verwijderd

elpino.rv schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:39:
[...]

1 pagina terug 2x beantwoord!
Pardon, ik had geen reactie op mijn vraag gezien. Kennelijk was ik gisteren meer moe dan ik dacht.

Stock GingerBread Sense dus...

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Ik wil van Leedroid over gaan op CM7, is het dan nodig om een EXT3 partitie aan te maken?

• janvanduschoten
Nee, er moet niets, een CM7 Hboot is wel een aanrader, dan heb je al een behoorlijke ruimte voor apps op je interne geheugen (standaard Hboot = 147mb, CM7 Hboot = 287 mb). Mocht je dan alsnog te weinig ruimte hebben dan kun je altijd nog een ext partitie aanmaken en een apps2sd script flashen.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

janvanduschoten schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:39:
Nee, er moet niets, een CM7 Hboot is wel een aanrader, dan heb je al een behoorlijke ruimte voor apps op je interne geheugen (standaard Hboot = 147mb, CM7 Hboot = 287 mb). Mocht je dan alsnog te weinig ruimte hebben dan kun je altijd nog een ext partitie aanmaken en een apps2sd script flashen.
In principe zou ik genoeg hebben aan 287MB aangezien ik met 147MB net wat te kort kwam, maar ook te kort bleef komen door het feit dat het cache na verloop van tijd toch weer volliep, waar je verder niets aan kan doen..

Ik probeer nu te bedenken wat de beste keuze is qua HBOOT en indeling/gebruik van de SD-kaart (EXT2/3/4).

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik neem aan dat je gewoon een cm7r2 hboot moet flashen, de indeling van de sd card zou je later nog kunnen wijzigen. Na het flashen van een nieuwe hboot moet je vast ook de rom opnieuw flashen.

• Ghost Dog
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

sphere schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:34:
Na het flashen van een nieuwe hboot moet je vast ook de rom opnieuw flashen.
Jep, een nieuwe HBOOT wist alles wat er op het NAND staat.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Verwijderd

sphere schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:34:
Ik neem aan dat je gewoon een cm7r2 hboot moet flashen, de indeling van de sd card zou je later nog kunnen wijzigen. Na het flashen van een nieuwe hboot moet je vast ook de rom opnieuw flashen.
De indeling van de SDcard (daarmee doel ik op de ext2/3/4 partitie) moet je juist al klaar hebben voordat je de Hboot en daarna de ROM gaat flashen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 15:58 ]

• sphere

sphere

Debian abuser

Waarom zou je die naderhand niet mogen resizen?

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Het is inderdaad het handigst om je ext2/3/4-partitie voor het flashen van de ROM al te hebben.
Je kan hem later best aanpassen, maar dan loop je wel het risico op een lege SD-kaart.
De HBOOT staat daar verder los van, die gaat alleen over het interne geheugen van de telefoon, en daar heeft je SD-kaart dus niets mee te maken.

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sinds ik CM7 op mn desire draai krijg ik op 2 van de 3 google accounts geen meldingen meer van nieuwe mailtjes.

Alles staat verder wel op sync. Het rare is dat 1 van de 3 gmail accounts het wel gewoon doet, alle instellingen voor accounts staan gelijk. Iemand een idee wat het kan zijn?

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:47:
Ik ben het met je eens wat betreft Leedroid HD, Ik heb geen ervaring met Revolution 3D. Laat je over een poosje ons weten wat je ervaring is hiermee?
Mijn ervaring: zeker niet lag-vrij, maar wel een stuk beter dan LeeDrOiD HD. Wellicht kan het nog beter door een andere HBOOT image te gebruiken (data++ ipv A2SD+), maar dan zou ik eerst S-off moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Stamgastje schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:11:
[...]

Mijn ervaring: zeker niet lag-vrij, maar wel een stuk beter dan LeeDrOiD HD. Wellicht kan het nog beter door een andere HBOOT image te gebruiken (data++ ipv A2SD+), maar dan zou ik eerst S-off moeten gaan.
Als je Revolution toch niet helemaal je van het vind kun je kijken of je RunnyMede wilt flashen. Kun je ook gebruiken met stock HBOOT, ookal is met CM7r2 wel beter. Met andere HBOOT kun je ook het AD2SDX script flashen wat ervoor zorgt dat je apps nog efficienter op je EXT4 partitie opgeslagen worden. Sommige dingen wordten op het interne geheugen gezet maar het meeste op de EXT4 partitie en tot nu toe merk ik nog geen echte problemen. Werkt goed snel en heel mooi met Sense 3.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44
RekZ schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:00:
Sinds ik CM7 op mn desire draai krijg ik op 2 van de 3 google accounts geen meldingen meer van nieuwe mailtjes.

Alles staat verder wel op sync. Het rare is dat 1 van de 3 gmail accounts het wel gewoon doet, alle instellingen voor accounts staan gelijk. Iemand een idee wat het kan zijn?
Ook last van gehad, al heb ik maar 1 google-account gekoppeld. Bij mij bleek onder acc & sync in het google-account op een of andere vreemde manier de gmail-synchronisatie uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Laguna schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:02:
Laguna schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:05:
In principe zou ik genoeg hebben aan 287MB aangezien ik met 147MB net wat te kort kwam, maar ook te kort bleef komen door het feit dat het cache na verloop van tijd toch weer volliep, waar je verder niets aan kan doen..

Ik probeer nu te bedenken wat de beste keuze is qua HBOOT en indeling/gebruik van de SD-kaart (EXT2/3/4).
Iemand die hier nog advies over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik heb zelf een CM7 v2 Hboot icm een ext3 partitie van 1GB, nooit meer een gebrek aan ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

janvanduschoten schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:14:
Ik heb zelf een CM7 v2 Hboot icm een ext3 partitie van 1GB, nooit meer een gebrek aan ruimte.
Ok en die ext3 partitie gebruik je icm A2SD+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
Ik zie dat er wat meer mensen CM 7.1 geinstalleerd hebben. Zouden die personen eens kunnen kijken wat de snelheid is wanneer ze de desire aan de pc hangen, en er wat mp3 o.i.d. naar toe kopieren?
Bij mij is het 500Kb/s - 1000Kb/s wanneer usb debugging niet aanstaat, en < 100Kb/s wanneer deze wel aanstaat. Ik ben benieuwd of het alleen bij mij zo traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Laguna schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:25:
[...]

Ok en die ext3 partitie gebruik je icm A2SD+?
Ik gebruik de combinatie die ik in de startpost heb omschreven, CM7 Nightly's icm Darktremor Apps2SD script. Werkt als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Ik lees steeds meer over de RunnyMede ROM. Heb best zin om die te checken. Draai nu LeeDrOiD HD en wat ik echt een grote + vind is dat deze in de batterij ook het percentage laat zien. In de feature lijst van de post op XDA zie ik niet welke 'hack' dit doet. Vanuit de screenshots van RunnyMede neem ik aan dat deze dit niet heeft. Ik heb al wat apps gezien, maar tot nu toe alleen maar apps die het als widget laten zien of links boven in de status bar, zo snel niet IN de batterij. Weet iemand welke hack dat is bij LeeDrOiD zodat ik deze ook (?) kan installen bij RunnyMede straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
janvanduschoten schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:46:
[...]

Ik gebruik de combinatie die ik in de startpost heb omschreven, CM7 Nightly's icm Darktremor Apps2SD script. Werkt als een zonnetje :)
Dan heb je nog wel de market fix nodig toch? Want dat was de stap die mij altijd ervoor zorgde dat alles in de soep liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:43

Typhone

Who Dares Wins

Draai sinds gisteren CM7 en moet wel zeggen dat het de beste upgrade is voor mijn Desire ooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Munchkin schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:42:
Ik zie dat er wat meer mensen CM 7.1 geinstalleerd hebben. Zouden die personen eens kunnen kijken wat de snelheid is wanneer ze de desire aan de pc hangen, en er wat mp3 o.i.d. naar toe kopieren?
Bij mij is het 500Kb/s - 1000Kb/s wanneer usb debugging niet aanstaat, en < 100Kb/s wanneer deze wel aanstaat. Ik ben benieuwd of het alleen bij mij zo traag is.
Ik krijg met foutopsporingsmodus zo'n 1,25 MB/s en zonder ook (misschien net wat hoger, 1,35 MB/s) met een class 10 SD-kaart.

Als je de volle snelheid wil kunnen benutten zal je de SD-kaart direct op je pc moeten aansluiten, dus niet in de telefoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Ghost Dog op 11-11-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ghost Dog schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:27:
[...]

Ik krijg met foutopsporingsmodus zo'n 1,25 MB/s en zonder ook (misschien net wat hoger, 1,35 MB/s) met een class 10 SD-kaart.

Als je de volle snelheid wil kunnen benutten zal je de SD-kaart direct op je pc moeten aansluiten, dus niet in de telefoon.
Probeer dit eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dank!
Ik had wel al eens gelezen dat de standaardbuffergrootte ervoor zorgt dat de snelheid van de SD-kaart niet optimaal is, maar had tot nu toe niet de moeite genomen om het te veranderen. :P

/edit: ik merk eigenlijk geen verschil. :?

[ Voor 4% gewijzigd door Ghost Dog op 11-11-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Cyleo schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:23:
[...]

Dan heb je nog wel de market fix nodig toch? Want dat was de stap die mij altijd ervoor zorgde dat alles in de soep liep.
Klopt daar heb je gelijk in. Ik heb daarvoor het onderstaande gedaan, was ik bijna vergeten.
janvanduschoten schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:01:
Ik kreeg na het opnieuw installeren van CM7 met Gapps en Darktremor apps2sd bij de market de melding dat er onvoldoende ruimte was (insufficient space on device) ondanks dat er ruim voldoende ruimte is op het toestel. Dit gebeurde bij wat grotere apps. De oplossing is de onderstaande code in te geven in de app "Terminal emulator"

code:
1
2
3
4
5
6
mkdir /mnt/sdcard/market-download-cache
su
cd /cache
mv download download.bak
ln -s /mnt/sdcard/market-download-cache download
ls -ahl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
elpino.rv schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:37:
Ik lees steeds meer over de RunnyMede ROM. Heb best zin om die te checken. Draai nu LeeDrOiD HD en wat ik echt een grote + vind is dat deze in de batterij ook het percentage laat zien. In de feature lijst van de post op XDA zie ik niet welke 'hack' dit doet. Vanuit de screenshots van RunnyMede neem ik aan dat deze dit niet heeft. Ik heb al wat apps gezien, maar tot nu toe alleen maar apps die het als widget laten zien of links boven in de status bar, zo snel niet IN de batterij. Weet iemand welke hack dat is bij LeeDrOiD zodat ik deze ook (?) kan installen bij RunnyMede straks.
De comments op XDA bij Runnymede zijn inderdaad algemeen lovend. Dat maakt het inderdaad waard om eens te proberen. Ik zie ook dat de release cycle erg hoog is.

De batterij-indicator met percentage zit in Sense framework gescript, dus dit is niet makkelijk extern erbij te zetten. En hack die dit wel doet vervangt Sense in zijn geheel dus is het ROM-specifiek. Als de developer het niet als add-on aanbied dan denk ik niet dat het er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
Ghost Dog schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:02:
[...]
Dank!
Ik had wel al eens gelezen dat de standaardbuffergrootte ervoor zorgt dat de snelheid van de SD-kaart niet optimaal is, maar had tot nu toe niet de moeite genomen om het te veranderen. :P

/edit: ik merk eigenlijk geen verschil. :?
Die had ik zelf ook al geprobeerd, maar geen verschil. Ik vermoed dat dit het lees gedrag van het SD-kaartje wanneer de telefoon zelf de SD kaart benadert verbetert. Het staat kennelijk los van USB => SD-kaart lees snelheid.
Pagina: 1 ... 21 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.