[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.914 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:37:
[...]

Ik heb deze bootanimatie al. Echter ziet het bij mij niet zo rustig uit als op die youtube filmpje. Bij mij ziet het 10x versneld uit waardoor het lijkt alsof mijn Desire aan de speed is en hypert.
Vreemd, ik heb degene erop staan waar ik de link van poste, deze loopt bij mij net zoals in het filmpje, niet sneller. Heb je misschien een "verkeerde" versie? Er staan bij het XDA topic een paar verschillende versies.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:11:
[...]

Vreemd, ik heb degene erop staan waar ik de link van poste, deze loopt bij mij net zoals in het filmpje, niet sneller. Heb je misschien een "verkeerde" versie? Er staan bij het XDA topic een paar verschillende versies.
Als het goed is zie je mij reageren dat het veel te snel gaat in datzelfde topic.
quote: Bitjesmaker at 11th October 2011, 11:57 PM
It works on InsertCoin 1.1.2 CM7 too. But it move very very too fast, not like that slow speed what is showed at that youtube movie.
Misschien hoort het zo, en als dat zo is vind ik het te veel hyperend uitzien. Het hoeft van mij niet in slowmotion maar iets rustiger dan het nu is.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iChaos schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:18:
Het is de laatste tijd echt vervelend om te zien hoeveel Sense ROMs er beschikbaar zijn. Toestellen zoals de HD2 of de Desire HD genieten van allerlei aangepaste AOSP ROMs, de een nog beter dan de ander. De Desire krijgt intussen 10 Sense 3 ROMs, waarbij ze de basis van een andere ROM pakken, build.prop aanpassen, misschien 1 APK verwijderen, en releasen als een nieuwe ROM.

Heb zelf dus maar CM7.1 gepakt en deze aangepast naar mijn wensen (d.w.z.: enkele fonts vervangen, vrijwel alle overbodige APKs eruit gooien, en binnenkort waarschijnlijk ook even een iets subtieler default theme).
En dan bied je de ietwat aangepaste CM7.1 aan als een gloednieuwe zelfgebouwde ROM? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:08:
[...]

En dan bied je de ietwat aangepaste CM7.1 aan als een gloednieuwe zelfgebouwde ROM? :+
Doen ook zat mensen idd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Helaas, geen ICS update voor de Nexus One:
Owners of the first official Google phone, the Nexus One, will not be getting the upgrade, however. Barra said the hardware was simply too old to run the new operating system.
http://www.telegraph.co.u...gle-Nexus-S-in-weeks.html

Dit betekent dat een custom ICS ROM voor de Desire ook onwaarschijnlijker wordt (of niet 100% zal werken) omdat de juiste drivers niet beschikbaar zijn.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04:29
Dit gaat lijnrecht in tegen wat ze eerder hebben gezegd over dat in principe iedere telefoon met 2.3 ook ICS zou kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04
Zou kunnen draaien...

Het is aan de bedrijven om een ROM te ontwikkelen voor hun toestellen, lijkt mij. Het ligt dus bij HTC of de Desire een update naar ICS krijgt, anders gaat het feestje niet door.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Joost1991 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:15:
Zou kunnen draaien...

Het is aan de bedrijven om een ROM te ontwikkelen voor hun toestellen, lijkt mij. Het ligt dus bij HTC of de Desire een update naar ICS krijgt, anders gaat het feestje niet door.
Dat de Desire een officiële update naar ICS krijgt is het laatste wat op aarde zal gebeuren denk ik.

Het ging over de Nexus One, dat is een Google developer telefoon. Dezelfde Google die zei dat ICS op alle Gingerbread devices zou moeten kunnen draaien en dezelfde Google die zei (als richtlijn) dat fabrikanten devices minstens 2 jaar moet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 09:54

DarkSide

theres no place like ::1

Het is denk ik ook een verschil of een device met 2.3 is geleverd. Of later is geupgrade.
De desire is oorspronkelijk geleverd met Eclair. En heeft een update naar Froyo en Gingerbread gekregen.
Wil niet zeggen omdat het nu GB draait dat het ICS kan draaien.

Net als je een oude PC op windows 98 koopt, deze upgrade naar win2000, XP en Vista. Dat je straks ook soepel Windows 8 kan draaien. Alleen omdat MS zegt dat inpricipe alle PC's die Vista draaien ook met Win8 overweg kunnen.

Voor de Desire ed telefoons moet je wachten op de mensen bij XDA. Verschillende mensen zijn al bezig. En er zal vast wel iets uitkomen. Hopelijk werkt het dan ook soepel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49
jelmervos schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:06:
Helaas, geen ICS update voor de Nexus One:

[...]

http://www.telegraph.co.u...gle-Nexus-S-in-weeks.html

Dit betekent dat een custom ICS ROM voor de Desire ook onwaarschijnlijker wordt (of niet 100% zal werken) omdat de juiste drivers niet beschikbaar zijn.
Kranten en mensen maken soms fouten, het kan ook bedoelen dat Google geen update uitbrengt omdat de telefoon twee jaar oud is. De schrijver snapt het niet en interpreteert dit anders. Ik denk eerder dat alle telefoons zonder eigen IGP afvallen voor ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Google was ook voor ondersteuning voor 1,8 jaar toch? Daar valt de nexus one net buiten, en daarmee valt de Desire ook buiten de boot. Gelukkig mag ik januari weer verlengen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Draai nu CM7.1, maar wordt een beetje gek van het feit dat het me niet lukt om fatsoenlijk notificatie geluiden in te stellen.... Als ik "A" instel bij Gmail wordt er standaard iets anders afgespeeld (de standaard notificatie geluid). Als ik naar de meldingen ga voor Gmail-postvak IN, zie ik de standaard beltoon (?!) staan, ik kan wel klikken op een andere, maar wordt niet opgeslagen...

Kijk ik nu over een instelling heen? (wat dat betreft is de stock HTC rom beter...)
of nog beter, kan ik dat "profielen" gedoe gewoon helemaal uitschakelen?

edit: heb de gmail cache al weggegooid, maar geen effect helaas

edit2: tevens trilt de telefoon ook bij gmail meldingen - terwijl dit toch echt uit staat (zowel in Gmail als bij profiel "home", en bij de app list Gmail ook nog eens op uit staat

Nog even aankijken, maar ga denk ik toch maar voor een Sense rom.

[ Voor 50% gewijzigd door Knud op 26-10-2011 17:13 ]

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:34
Even vraagje met betrekking tot veranderen van de Hboot. Ik draai nu de stock Hboot en wil graag over op de CRM7r2 hboot. Dit omdat ik die nodig heb voor een ROM die ik graag wil proberen. Nu moet ik mijn telefoon ook nog eerst gaan s-offen als ik het goed heb?

Ik kan maar niet goed antwoord vinden op de vragen:

- Hoe s-off ik mijn HTC Desire en hoe verander ik daarna de stock Hboot naar de CRM7r2 hboot? Is dit een erg ingewikkeld verhaal? In that case i might not give it a try, haha ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:12
Sleehond schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:51:
*knip*

- Hoe s-off ik mijn HTC Desire en hoe verander ik daarna de stock Hboot naar de CRM7r2 hboot? Is dit een erg ingewikkeld verhaal? In that case i might not give it a try, haha ;-)
Als je de startpost leest zul je zien dat daar netjes staat hoe S-off werkt en daarna beschreven staat hoe je een andere hboot flasht.
Knud schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:27:
Draai nu CM7.1, maar wordt een beetje gek van het feit dat het me niet lukt om fatsoenlijk notificatie geluiden in te stellen.... Als ik "A" instel bij Gmail wordt er standaard iets anders afgespeeld (de standaard notificatie geluid). Als ik naar de meldingen ga voor Gmail-postvak IN, zie ik de standaard beltoon (?!) staan, ik kan wel klikken op een andere, maar wordt niet opgeslagen...

Kijk ik nu over een instelling heen? (wat dat betreft is de stock HTC rom beter...)
of nog beter, kan ik dat "profielen" gedoe gewoon helemaal uitschakelen?

edit: heb de gmail cache al weggegooid, maar geen effect helaas
Bij mij werkt het wel, heb het echter toen de tijd ingesteld toen ik nog CM7.03 draaide voglens mij. Ik heb verschillende message toons voor sms, gmail en de twee exchange accounts in mijn mail applicatie.
In gmail zou je gewoon andere toon moeten selecteren ok klikken, dit zou naar mijn weten moeten werken. Heb je niet toevallig een applicatie geïnstalleerd die je notificaties etc beheerd?

[ Voor 56% gewijzigd door krijn1985 op 26-10-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Nope, geen andere applicaties die dat beheren oid. (behalve Zedge, om het te downloaden). Verder is mijn toestel vrij clean mbt apps.
Toen ik CM7.0.x draaide werkte het dacht ik wel zoals het "hoort".

edit: applist

edit2: RAGE! Wordt net gebeld, hoor ik em alleen trillen en geen beltoon. En ik heb een beltoon geselecteerd. Moet je die ook nog eens extra selecteren bij `Profiel` ?!

CM7.1 is niet voor mij weggelegd en ga weer terug naar een stock rom denk ik. Beter voor de gemoeds toestand.

[ Voor 49% gewijzigd door Knud op 26-10-2011 17:36 ]

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:39

Zewatanejo

Fine Thanks!

retlaw schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:54:
Mooi om te zien dat er nu al een poging wordt gedaan ICS te porten naar de Desire! Toch al relatief een ouder toestel, maar wel met een enorme ondersteuning vanuit hobby ontwikkelaars!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1310914
Nu al een alpha van ICS op de desire:

Zal wel wat langer gaan duren nu de Nexus One geen ICS krijgt, maar ik ben er van overtuigd dat de devs op XDA ver komen.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:12
Knud schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:14:
Nope, geen andere applicaties die dat beheren oid. (behalve Zedge, om het te downloaden). Verder is mijn toestel vrij clean mbt apps.
Toen ik CM7.0.x draaide werkte het dacht ik wel zoals het "hoort".

edit: applist

edit2: RAGE! Wordt net gebeld, hoor ik em alleen trillen en geen beltoon. En ik heb een beltoon geselecteerd. Moet je die ook nog eens extra selecteren bij `Profiel` ?!

CM7.1 is niet voor mij weggelegd en ga weer terug naar een stock rom denk ik. Beter voor de gemoeds toestand.
Maar je kan bij gmail dus wel ok klikken om het mail geluid in te stellen maar daarna is hij weer veranderd? Misschien even gmail uninstallen en weer opnieuw installeren?

Misschien vervelend, maar je zou eventueel ook je toestel kunnen wipen en weer clean met CM7.1 beginnen. Ik heb er eigenlijk weinig te klagen over..

[ Voor 8% gewijzigd door krijn1985 op 26-10-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:59

iChaos

It's Lupus.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:08:
[...]

Als er een developer opstaat die een AOSP ROM echt kan optimaliseren voor de Desire, er een unieke draai aan geeft en het ook nog eens een beetje netjes thema geeft, kan het mij niks schelen dat diegene geen regel code kan schrijven. Om eerlijk te zijn heb ik liever 8 rip-offs van CM die ieder aangepast zijn naar een bepaald doel, dan 10 Sense ROMs waarbij het al moeilijk is om even te kiezen welke Sense 3 ROM nou goed is.

Een ROM als Hyperdroid CM7 (HD2) of Hydrogen/H2O (Desire HD) zou bijvoorbeeld zeker niet mis zijn voor de Desire, en dan zou ik ook mijn dagelijkse ROM gevonden hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afgelopen weekend hebben we de Desire van mijn vriendin geroot en er Leedroid Desire HD V3.3.3 opgezet. Helaas levert dat problemen op met de Exchange mail server van haar werk. De account settings zijn goed (want werken op mijn sensation), maar op haar Desire met Leedroid geeft het programma een syncprotocol fout. Helaas kan ik online geen oplossing voor vinden. En de vraag is dus of dit op te lossen is?

Zelf zat ik te denken om haar mail programma te updaten (Desire: 3.10, Sensation 4.5), maar ook daar vind ik op internet weinig over.

Heeft iemand eerder dit probleem gehad of hier een oplossing voor?

Ga zelf in ieder geval proberen of het wel werkt met Leedroid V3.0.8 -> Dat werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Jelte op 26-10-2011 21:30 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Zewatanejo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:23:
[...]

Nu al een alpha van ICS op de desire: [video]
Zal wel wat langer gaan duren nu de Nexus One geen ICS krijgt, maar ik ben er van overtuigd dat de devs op XDA ver komen.
Ziet er al redelijk goed uit, maar volgens mij is de gpu acceleratie nog niet helemaal lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb een vraag gericht aan de desiregebruikers van Cyanogenmod 7.1:

Welke radio draaien jullie?

Zelf draai ik CM7.1 met radio 5.17.05.23, maar de gps werkt daar echt niet goed mee. Vaak krijg ik geen fix, ook al 'ziet' de gps meer dan 8 satellieten (ik test het met de app GPS Test) :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

krijn1985 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:50:
[...]

Maar je kan bij gmail dus wel ok klikken om het mail geluid in te stellen maar daarna is hij weer veranderd? Misschien even gmail uninstallen en weer opnieuw installeren?

Misschien vervelend, maar je zou eventueel ook je toestel kunnen wipen en weer clean met CM7.1 beginnen. Ik heb er eigenlijk weinig te klagen over..
Zal morgen nog eens een wipe doen en alles opnieuw installeren.
Het gebeurd ook met smsjes en bij bellen trilt ie alleen....
Beetje vaag :)

edit: Gmail opnieuw installeren heeft geen effect helaas. Morgen clean install proberen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Knud op 26-10-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:52

pinda powerrr

Slow down...

FezzFest schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:42:

Zelf draai ik CM7.1 met radio 5.17.05.23, maar de gps werkt daar echt niet goed mee. Vaak krijg ik geen fix, ook al 'ziet' de gps meer dan 8 satellieten (ik test het met de app GPS Test) :-(.
Heb ik ook gehad, op de een of andere manier deed GPS en Bluetooth het niet. Van alles geprobeerd, gewiped en geinstalleerd, niks hielp.
Uiteindelijk overgegaan op Gingervillain en nu werkt alles perfect.
Toch apart, als je bedenkt dat GV op CM7 gebouwd is.

In ieder geval succes ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

FezzFest schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:42:

Ik draai zelf ook CM7.1 met radio 5.17.05.23, maar heb nergens last van.
Vreemd dat dit per telefoon zo kan verschillen.
Al geprobeerd op wipen helpt?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
pinda powerrr schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:56:
[...]

Heb ik ook gehad, op de een of andere manier deed GPS en Bluetooth het niet. Van alles geprobeerd, gewiped en geinstalleerd, niks hielp.
Uiteindelijk overgegaan op Gingervillain en nu werkt alles perfect.
Toch apart, als je bedenkt dat GV op CM7 gebouwd is.

In ieder geval succes ;)
Ter info ik heb er ook totaal geen problemen mee en alles draait als een zonnetje met de laatste CM7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

@Krijn1985: Heb nu CM7.1 opnieuw erop gezet en nu lijken mn meldingen weer normaal te zijn.
Nu mn apps er terug op zetten en bekijken of dit nog steeds zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ghost Dog schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:07:
[...]

Ik draai zelf ook CM7.1 met radio 5.17.05.23, maar heb nergens last van.
Vreemd dat dit per telefoon zo kan verschillen.
Al geprobeerd op wipen helpt?
Wipe reeds meerdere malen geprobeerd (inclusief herinstallatie van CM7.1) en mocht niets baten. Met senseroms zoals LeeDroid werkt de gps dus perfect. In oxygen 2.2.2 werkt de gps op een occasionele hickup na ook goed. In CM RC7.1 had ik ook weinig tot geen problemen. Met CM7.1 + 5.17.05.23 is het huilen met de pet op wat gpsontvangst betreft :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
een beetje een 'nooby' vraag, maar ik heb de OP gelezen en ik zou graag mijn Desire ook wat uitbreiden kwa geheugen...
Ik zit nu met een standard 'ROM' 2.3.3 van HTC zelf, geen root niets...
Uit de OP versta ik, dat ik mijn telefoon moet 'rooten' zodat ik dan A2SD+ kan installeren en dat ik dan apps op mijn SD kan zetten.

Moet ik hiervoor dan ook mijn SD kaart(16GB), herverdelen van partities? (bv 12GB = FAT32 en de rest dan ext3?)
Ik moet zeker geen speciale dingen (spalsh screen enzo...) hebben, ik wil gewoon meer apps kunnen op mijn telefoon zetten, zonder altijd andere weg te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55
Klopt, je moet hem rooten, een apps2sd script flashen in de custom recovery en ook je SD kaart partitioneren. Kies dan voor 1GB ext3 partitie (is groot genoeg), swap = 0 MB en de rest FAT(wordt ook in die volgorde gevraagd). Lees de OP rustig door, dan gaat het je zeker lukken , succes!

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

1 Opmerking hierbij --> Maak een Nandroid backup :-)
Bij mij ging het flashen van het app2sd script uit de OP fout, alsin, toestel kwam niet meer voorbij de boot.
Het zal wel pech geweest zijn, maar je kan beter een backup hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repi3 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:46:
een beetje een 'nooby' vraag, maar ik heb de OP gelezen en ik zou graag mijn Desire ook wat uitbreiden kwa geheugen...
Ik zit nu met een standard 'ROM' 2.3.3 van HTC zelf, geen root niets...
Als je 2.3.3 hebt moet je het toestel eerst s off maken, hierna kan je een ex partitie aanmaken en een eventuele rom op het toestel zetten als ik het goed heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer om 3 verschillende reacties te lezen, ik kan me voorstellen dat de vraagsteller nu ff niet meer weet wat ie moet doen.

HTC 2.3.3 is niet zo makkelijk te rooten zoals 2.2. Om 2.3.3 moet je iets extra doen: s-off maken. Je kan door s-off vrijwel alles aanpassen maar je gaf al aan dat je oa splashscreen niet wilt aanpassen maar je zult om 2.3.3 te rooten hoe dan ook s-off moeten maken. 2.2 kan je meteen rooten en hoef je hem dus niet perse s-off maken (mag wel).

Het is idd slim om een nandroid backup te maken.

Lees nog eens de OP door en ik weet zeker dat het je gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Zorg dat je telefoon geboot is, USB Debugging en Stand-by aan (en 'enkel opladen' ingeschakeld, maar niet verbonden met PC)
Ga naar http://revolutionary.io/
Download het programma voor Windows of voor Linux (afhankelijk van je besturingssysteem)
Pak het zip-bestand uit
Start Revolutionary.exe
Programma meldt 'Waiting for device ...', sluit dus je telefoon aan op PC met de USB-kabel
Copy-paste serial n° van je telefoon in het webformulier om je beta key te krijgen
Copy-paste beta key
Je telefoon zal rebooten
Even wachten en je telefoon is S-Off!
Optioneel: Voor root acces moet je nog dit bestand flashen vanuit je recovery.(MD5sum: a2844ac335a5c1cfdb9bea2fc041b415)

Het lukt mij gewoon niet om S-OFF te krijgen? als ik de serial nummer van me telefoon invoer en de beta key verkrijg en die invoer, krijg ik de melding, ongeldige key...

Ik draai nu nightly van CM op stock hboot. Moet ik soms eerst terug naar officiele android rom en dat je alleen vanaf daar kan s-offen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02:56
Sleehond schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:16:
Zorg dat je telefoon geboot is, USB Debugging en Stand-by aan (en 'enkel opladen' ingeschakeld, maar niet verbonden met PC)
Ga naar http://revolutionary.io/
Download het programma voor Windows of voor Linux (afhankelijk van je besturingssysteem)
Pak het zip-bestand uit
Start Revolutionary.exe
Programma meldt 'Waiting for device ...', sluit dus je telefoon aan op PC met de USB-kabel
Copy-paste serial n° van je telefoon in het webformulier om je beta key te krijgen
Copy-paste beta key
Je telefoon zal rebooten
Even wachten en je telefoon is S-Off!
Optioneel: Voor root acces moet je nog dit bestand flashen vanuit je recovery.(MD5sum: a2844ac335a5c1cfdb9bea2fc041b415)

Het lukt mij gewoon niet om S-OFF te krijgen? als ik de serial nummer van me telefoon invoer en de beta key verkrijg en die invoer, krijg ik de melding, ongeldige key...

Ik draai nu nightly van CM op stock hboot. Moet ik soms eerst terug naar officiele android rom en dat je alleen vanaf daar kan s-offen?
Heb je die key mischien een tijdje geleden gegenereerd?
Terug naar andere rom is nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02:56
Goed leesvoer voor tweakers.

http://lifehacker.com/585...-my-bricked-android-phone

First of all, lets get something straight. Most people use the term "bricked" improperly. A bricked phone means one thing: your phone won't turn on in any way, shape or form, and there's nothing you can do to fix it. It is, for all intents and purposes, as useful as a brick. A phone stuck in a boot loop is not bricked, nor is a phone that boots straight into recovery mode. These are things you can usually fix, and they're a lot more common than a truly bricked phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Knud schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:23:
1 Opmerking hierbij --> Maak een Nandroid backup :-)
Bij mij ging het flashen van het app2sd script uit de OP fout, alsin, toestel kwam niet meer voorbij de boot.
Het zal wel pech geweest zijn, maar je kan beter een backup hebben :)
En als je het app2sd script gebruikt dan reboot de telefoon gemiddeld 3x achter elkaar waardoor het lijkt of je in een boot zit. Wacht dus ook even af voordat je opnieuw begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Dat klopt, normaal is dat ook het geval.. maar de telefoon bleef een half uur op het HTC logo staan, zonder reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
EDIT: Ok ik had hier een heel verhaal. Maar S-OFF is gelukt _/-\o_

[ Voor 97% gewijzigd door Sleehond op 29-10-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:01
Ik gebruik op dit moment de manu 2.01 kernal, zijn er nog tips betreffende betere kernels?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best mensen, ik kom er niet uit :(

Alles is goed gedan, van rooten tot het participeren (geen s-off nodig, nandroid backup gedaan, swap=0mb, ext2 naar 512, daarna upgrade naar ext3). Ik wilde de CM7 erop zetten en heb hierbij deze stappenplan gevolgd.

Download eerst de CM7 ROM
Download de laatste Gapps (Google apps zoals de market, Gmail, Maps, etc.)
Download Darktremor Apps2SD
Ga naar je custom recovery en wipe alle opties (eventueel zonder de ext3 partitie als je die al hebt).
Flash de CM7 ROM
Flash daarna direct je Gapps
Flash daarna optioneel het Darktremor script
Reboot je toestel

Na het rebooten, blijft de logo in oneindigheid draaien? Al meer dan 20 minuten. Wat moet ik hiermee doen?

--

Edit: ik heb nu een ander CM7 geinstalleerd. Kennelijk had ik een update versie van de 7.02, ik zit nu op 7.1. Die werkt heerlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Hey even een vraagje.

Mijn Desire is geroot en is S-OFF. Draai niet de stock hboot maar CM7r2 hboot.
Kan ik hierop de Cyanogenmod ROM draaien?

Uit het topic van CM ROM word ik niet helemaal wijzer van of het ook op de CM7r2 hboot kan draaien. Normaal heb ik deze ROM gehad op stock hboot. Maar wil nu graag weer terug naar Cyanogenmod, en als het kan dus met de CM7r2 hboot.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Sleehond schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:33:
Hey even een vraagje.

Mijn Desire is geroot en is S-OFF. Draai niet de stock hboot maar CM7r2 hboot.
Kan ik hierop de Cyanogenmod ROM draaien?

Uit het topic van CM ROM word ik niet helemaal wijzer van of het ook op de CM7r2 hboot kan draaien. Normaal heb ik deze ROM gehad op stock hboot. Maar wil nu graag weer terug naar Cyanogenmod, en als het kan dus met de CM7r2 hboot.

Alvast bedankt!
Die CM7 HBOOT is toch juist speciaal voor CM7? Zou een beetje gek zijn als dat dan niet past. Je kunt het controleren door te kijken hoe groot /system is van de ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
jelmervos schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:39:
[...]

Die CM7 HBOOT is toch juist speciaal voor CM7? Zou een beetje gek zijn als dat dan niet past. Je kunt het controleren door te kijken hoe groot /system is van de ROM.
Dat zou ik dus ook zeggen, maar ik wou het even verifiëren. Laatste tijd toch behoorlijk wat gedoe gehad met flashen enzo, ben bang dat het een keer mis gaat inmiddels :o

Hoe kan ik zien hoe groot de /system is van de ROM? (Misschien ontzettend stomme vraag, maar ik zie deze informatie bijvoorbeeld niet in het topic van Cyanogenmod?) Of ik ben scheel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 00:32
Sleehond schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:33:
Hoe kan ik zien hoe groot de /system is van de ROM? (Misschien ontzettend stomme vraag, maar ik zie deze informatie bijvoorbeeld niet in het topic van Cyanogenmod?) Of ik ben scheel...
Ik denk dat je gewoon de ROM moet downloaden en dan in de .zip kijken hoe groot de folder is ;)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
SmiGueL schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:37:
[...]

Ik denk dat je gewoon de ROM moet downloaden en dan in de .zip kijken hoe groot de folder is ;)
Dat klinkt ook wel logisch inderdaad 8)7
Ik ga dat even doen. Mocht ik niet meer terugkeren dan heb ik het voor elkaar ;)

Edit: de /system van de Cyanogenmod (nightly laatste versie) is 125mb. Dat komt dus wel goed _/-\o_

Edit 2: MHm komt dus niet goed. Heb de ROM geflashed maar sta nu altijden op het witte HTC scherm. Als ik van de site http://alpharev.nl/ de stock hboot download en probeer te flashen geeft hij aan: installation abborted.

Kortom, vanuit CM7r2 kan ik niet flashen en kan ook niet terug naar stock... lekker dan...

[ Voor 40% gewijzigd door Sleehond op 01-11-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Sleehond schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:23:

Als ik van de site http://alpharev.nl/ de stock hboot download en probeer te flashen geeft hij aan: installation abborted.

Kortom, vanuit CM7r2 kan ik niet flashen en kan ook niet terug naar stock... lekker dan...
Gokje: Down&Flash eerst de downgrader? ;)

[ Voor 127% gewijzigd door SmiGueL op 02-11-2011 01:05 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
CM7r2 is gewoon een benaming.. Als je kijkt op de site van alpharev.nl zie je dat iedere benaming (Bravo stock, data++, Oxygen r2, etc..) gewoon andere indelingen heeft. De een meer /data, de ander meer /cache..

Dus ongeacht de benaming moet je kijken naar de indeling. Wat je precies wil. Is je te flashen rom groter dan de /system partitie, zal je een andere hboot met een grote /system partitie moeten pushen.

Maar om het je even makkelijk te maken. CM7.1 werkt op een desire met CM7 r2 HBoot.
Heb het verleden week nog zelf getest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag net op XDA dat de clockworkmod nu als zodanig aangepast is dat ie meer de stijl van Amon_ra heeft. Leek me interessant genoeg om hier ff onder de aandacht te brengen voor vooral de amon_ra liefhebbers.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1112658

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:01:
Ik zag net op XDA dat de clockworkmod nu als zodanig aangepast is dat ie meer de stijl van Amon_ra heeft. Leek me interessant genoeg om hier ff onder de aandacht te brengen voor vooral de amon_ra liefhebbers.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1112658
Gaat er meer om dat CWM soms gewoon niet lekker werkte, sommige dingen kon ik niet lekker flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Wouter06 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 03:41:Maar om het je even makkelijk te maken. CM7.1 werkt op een desire met CM7 r2 HBoot.
Heb het verleden week nog zelf getest ;)
Dit is mij dus niet gelukt. Het flashen heeft ie gedaan, maar vervolgens blijf ik hangen op het witte htc scherm. Dus ik snap niet zo goed waar het probleem bij mij ligt momenteel.

Maar bedankt voor verdere uitleg, een en anders is wel iets duidelijker geworden voor mij persoonlijk ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Sleehond op 02-11-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennienl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Misschien kunnen jullie mij helpen. Heb een paar maanden geleden mijn telefoon geroot. Root + s-off en toen leedroid erop gezet.

Helemaal geen problemen verder.

Vandaag had in een wifi hotspot aan staan en op eens deed mijn telefoon niks meer. bleef als ik hem opnieuw opstarte ook hangen in het eerste scherm. ik kon de sd kaart ook niet meer uitlezen dus ik ging ervan uit die is stuk. ik een nieuwe gehaald, en erin gedaan.

Omdat ik de rom toch al niet lekker vond draaien gelijk stcok gedownload, een full wipe gedaan en nu gaat het fout.

Als ik de rom wil installeren krijg ik de melding:

Amend scripting (update-script) is no longer supported.
Amend scripting was deprecated by Google in Android 1.5.
It was necessary to remove it when upgrading to the ClockworkMod 3.0 Gingerbread based recovery.
Please switch to Edify scripting (updater-script and update-binary) to create working update zip packages.

maakt niet uit welke rom ik wil installeren, krijg het allemaal ermee.

Wat moet ik nu doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Vanmorgen liep tijdens het gebruik van Dolphin Mini plots mijn Desire vast, touchscreen gaf geen reactie meer en ook geen van de knoppen deed nog wat. Uiteindelijk m'n accu er even uitgehaald, waarna het toestel weer opstartte echter reageert het touchscreen nog steeds niet, de knoppen wel. In de recovery mode staat er nu TOUCH PANEL-fail, is hier nog wat aan te doen? Of wordt het proberen om het toestel zoveel mogelijk in originele staat te krijgen (geen idee in hoeverre dat nog lukt zonder touchscreen) en garantie claimen?

(Toestel is geroot, s-off en momenteel uitgerust met de laatste MIUI-XJ rom)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Volgens mij heb je je touchscreen niet nodig om een ROM te flashen, en de RUU werkt sowieso wel.
Ik zeg unrooten en terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen. Laat ik gelijk beginnen dat ik absoluut niet handig ben met dit soort dingen. Ik werd stapelgek van het geheugenprobleem van mijn Desire waardoor ik hem wou rooten.
Ik heb vanuit de beginpost dat hele S-off gebeuren gedaan met dat revolutionary verhaal. Al die 10 stappen netjes gevolgd en alles leek goed te gaan.

Toen wou ik een extra partitie maken en heb ook daar alles netjes gelezen en in mijn eigen alles goed gedaan. Ook die 4 stappen plan uit de beginpost heb ik gedaan en het leek goed te gaan, behalve dat de laatste zin: "Kies hierna nog voor 'SD:ext2 to ext3' en dan ben je klaar." Dit kreeg ik niet te zien.

Ik start me mobiel weer opnieuw op en ineens gaat hij naar de recovery mode (ik dacht dat het zo heet) en krijg de melding: E can't open cache recovery log.

Na wat gepruts krijg ik die melding niet maar verder dan de hele recovery mode waar een heel rijtje staat met o.a. 'reboot system now', 'apply update from sdcard'... etc etc en als laatste staat 'power off'.
In ieder geval kom ik niet verder dan dit scherm, wat moet ik in hemelsnaam doen om mijn mobiel weer werkende te krijgen?

Alvast ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:58:
zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen., wat moet ik in hemelsnaam doen om mijn mobiel weer werkende te krijgen?

Alvast ontzettend bedankt!
Been there done that, het klopt inderdaad dat je geen ext 2 etc krijgt te zien. Mijn ervaring is echter dat dit verder niet nodig is aangezien die optie er ook niet is:P Nu kan je gewoon verder gaan met de stappen van "De ROM installeren" zorg echter wel dat je de rom als zip bestand al op je sd kaart hebt staan alvorens je aan deze stappen begint.

Ik heb het op deze volgorde gedaan en draai nu alweer een kleine maand insercoin zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Ik heb dankzij de super TS CM 7.1 weten te installeren. Heerlijke rom en eindelijk meer geheugen intern!

Nu probeer ik ook s-off voorelkaar te krijgen maar ik heb hboot 0.92.0001. Is het nu onmogelijk om s-off te krijgen? Uit de TS begrijp ik dat je hboot pas kunt flashen zodra je s-off hebt. Mijn Google skills laten het met dit probleem afweten ;(

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
ikbenwouter schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:33:
Ik heb dankzij de super TS CM 7.1 weten te installeren. Heerlijke rom en eindelijk meer geheugen intern!

Nu probeer ik ook s-off voorelkaar te krijgen maar ik heb hboot 0.92.0001. Is het nu onmogelijk om s-off te krijgen? Uit de TS begrijp ik dat je hboot pas kunt flashen zodra je s-off hebt. Mijn Google skills laten het met dit probleem afweten ;(
Ik heb voor het flashen gebruik gemaakt van de volgende handleiding:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1016084
(Voor rooten de TS van dit topic, maar rooten staat ook in bovenstaande, zeer duidelijke, link beschreven :))

Hier staat groot bovenaan dat het mogelijk is voor Hboots TOT EN MET 0.93.... lijkt me dat jij hier onder valt toch? :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar het klopt dus dat mijn mobiel nu niet meer normaal op kan starten? Alleen nog maar in die recovery mode?
Ik vond dat namelijk ontzettend apart. Maar ik zal dus even via een andere mobiel met mijn sd kaart de juiste rom er op zetten en wanneer ik die dan installeer zou alles moeten werken? Het klinkt voor mij nog niet als een oplossing maar morgen ga ik gelijk is kijken of het daadwerkelijk helpt.

Bedankt in ieder geval voor je reactie!
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:48:
[...]

Been there done that, het klopt inderdaad dat je geen ext 2 etc krijgt te zien. Mijn ervaring is echter dat dit verder niet nodig is aangezien die optie er ook niet is:P Nu kan je gewoon verder gaan met de stappen van "De ROM installeren" zorg echter wel dat je de rom als zip bestand al op je sd kaart hebt staan alvorens je aan deze stappen begint.

Ik heb het op deze volgorde gedaan en draai nu alweer een kleine maand insercoin zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

SmiGueL schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:29:
Hier staat groot bovenaan dat het mogelijk is voor Hboots TOT EN MET 0.93.... lijkt me dat jij hier onder valt toch? :) ;)
Hier val ik onder, het is gelukt. Thanks :>

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Hallo.

Ik draai nu de HBOOT CM7r2, maar wil graag terug naar stock. Dit lukt me alleen niet. Als ik de img van de stock hboot wil flashen via recovery krijg ik melding van installation aborted. Ik heb geen idee wat “het knelpunt” hier kan zijn? Is er een stap of iets wat ik vergeet?

P.S. toestel is S-OFF, weet niet of dat verschil maakt? Met de CM7r2 heb ik laatste tijd alleen maar problemen met ROMS flashen. Vandaar graag terug naar stock.

AlphaRev CM7 r2
Bravo PTV1 Ship S-off
HBOOT-6.93.1002
Radio 5.17.05.23

ClockwordMod Recovery: v5.0.2.0

[ Voor 10% gewijzigd door Sleehond op 03-11-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Heb je een andere HBOOT flashen al via AndroidFlasher geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Edit: lijkt nu gelukt te zijn met de hboot file uit de openingspost. Thnx!

[ Voor 83% gewijzigd door Sleehond op 03-11-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Sleehond schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:17:
Edit: lijkt nu gelukt te zijn met de hboot file uit de openingspost. Thnx!
Welke hboot heb je precies gebruikt dan? Mijn Desire heeft dezelfde hboot en ROM als de jouwe, maar ik krijg ook geen andere ROM geflasht (AlphaRev CM7 r2), want blijf steeds op de witte achtergrond hangen bij reboot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Ja ben ik weer. Het was dus niet gelukt. Ik heb de stock hboot uit de openingspost geflashed, dacht dat het goed ging. Maar toen ik toestel weer in de bootloader starte stond er nog steeds AlphaRev CM7r2. Kortom, dus niet terug naar stock.

Ik krijg hem maar gewoon niet terug naar stock hboot. Ook niet met de androidflasher...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Heb je eerst de Bravo Downgrader Hboot geflashed van alpharev? Ze bouwen namelijk een check in dat je niet zomaar hun hboot kan overschrijven.

Volgorde zou dan zijn; Bravo Downgrader > Bravo Stock

Misschien dat eerst proberen en zien waar je uitkomt?

edit; never mind, das enkel voor OTA en RUU updates, en zou dus niet mogen uitmaken voor hun eigen hboot..

[ Voor 17% gewijzigd door ScSi op 04-11-2011 10:06 . Reden: never mind :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Yay, ik heb die van mij ook eindelijk geroot. Kostte nogal wat tijd, geen internet, via een VM, maar het is gelukt.

Het ging me eigenlijk puur om app2sd. Die stock rom uit de OP, met app2sd, is dat 2.3.3? Of maakt dat niets uit?

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Sleehond schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:58:
Ja ben ik weer. Het was dus niet gelukt. Ik heb de stock hboot uit de openingspost geflashed, dacht dat het goed ging. Maar toen ik toestel weer in de bootloader starte stond er nog steeds AlphaRev CM7r2. Kortom, dus niet terug naar stock.

Ik krijg hem maar gewoon niet terug naar stock hboot. Ook niet met de androidflasher...
Ook niet via de telefoon zelf?
3) Flash HBOOT with your phone in fastboot mode (Back+POWER) -> 'fastboot flash hboot bravo_alphaspl.img' (change into the correct filename for the HBOOT you downloaded)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• varap
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 17:58
Ik wil graag Insert Coin draaien, Ik krijg het wel geïnstalleerd, maar het werkt niet helemaal. Ik kan niet bij de instellingen komen. Als ik daar op klik krijg ik een melding dat instellingen nog niet geïnstalleerd is. Het andere probleem is, dat als ik het scherm uitschakel en weer aanzet ik geen lockscreen te zien krijg. Ik zie alleen maar de achtergrond afbeelding en de balk bovenaan. Het reageert dan nergens op.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
varap schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:05:
Ik wil graag Insert Coin draaien, Ik krijg het wel geïnstalleerd, maar het werkt niet helemaal. Ik kan niet bij de instellingen komen. Als ik daar op klik krijg ik een melding dat instellingen nog niet geïnstalleerd is. Het andere probleem is, dat als ik het scherm uitschakel en weer aanzet ik geen lockscreen te zien krijg. Ik zie alleen maar de achtergrond afbeelding en de balk bovenaan. Het reageert dan nergens op.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan verhelpen?
Reinstall?
Heb je wel de MD5 checksums gecontroleerd voor de installatie?
(het beste kun je dit doen op het moment dat de files al op de SD kaart staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Laatst online: 02-02-2020
Ik ben vandaag overgestapt van LeeDrOiD HD V3.3.3-Port-R5 (met Sense 2.1) naar RevolutioN 3D v1.5 (met Sense 3.0) omdat LeeDrOiD te laggy was. Bij bijna alles wat ik deed was er een vertraging merkbaar, zelfs bij simpel scrollen binnen een applicatie, ondanks dat ik een class 10 SD kaartje gebruik. De nieuwe ROM loopt een stuk soepeler.

Heeft iemand anders deze ROM al een tijdje gebruikt? Blijft het soepel draaien en zijn er geen rare bugs?

[ Voor 12% gewijzigd door Stamgastje op 06-11-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met je eens wat betreft Leedroid HD, Ik heb geen ervaring met Revolution 3D. Laat je over een poosje ons weten wat je ervaring is hiermee?

Voor alle anderen: Insertcoin 1.1.2 leek ideaal omdat 3 en 4 niet goed werken. Maar 1.1.2 heeft bij mij als rare bug dat de automatische schermverlichting soms zomaar uitgeschakeld wordt (uitgevinkt) en dan is het scherm ineens te fel als ik vanuit standby (zwart scherm) direct naar whatsapp ga ben ik stekeblind.

Ik hoop elke dag hier iets te lezen over een geweldige rom waar ik nu zou kunnen overstappen. (geen cyagenmod, das me te kaal en ik vind Sense mooi+prettig)

Insertcoin gaat niet meer verder ontwikkeld worden, wisten sommigen van ons al, misschien dat TS het in startpost kan zetten dat de development daarvan is gestopt op 1.1.4
You guys know development of this ROM has ceased, right? Baad's Desire is broken, he isn't cooking for us anymore.

So, unless some other dev adopts this ROM and continues to update it, we aren't getting any new features.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Laatst online: 02-02-2020
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:47:
Ik ben het met je eens wat betreft Leedroid HD, Ik heb geen ervaring met Revolution 3D. Laat je over een poosje ons weten wat je ervaring is hiermee?
Doe ik.
Insertcoin gaat niet meer verder ontwikkeld worden, wisten sommigen van ons al, misschien dat TS het in startpost kan zetten dat de development daarvan is gestopt op 1.1.4
Dat is precies de reden dat ik niet voor Insertcoin ben gegaan. (Plus dat er een vervelende bug in zat die er voor zorgde dat je bij een inkomend gesprek eerst je scherm moest unlocked voor je kon opnemen, maar misschien is dat inmiddels opgelost.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Revolution 3D draadje bekeken, ziet er best goed uit. Met minder zou ik geen genoegen nemen. Probeer het misschien deze week nog ff uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 15:35
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:47:

Ik hoop elke dag hier iets te lezen over een geweldige rom waar ik nu zou kunnen overstappen. (geen cyagenmod, das me te kaal en ik vind Sense mooi+prettig)

[...]
ik zou zeggen probeer runnymede eens.
ik draai nu 5.0, heeft sense 3.5 en een goede accuduur en is op veel manieren aan te passen.
qua snelheid doe hij zeker niet onder voor miui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• varap
SmiGueL schreef op zondag 06 november 2011 @ 01:09:
[...]

Reinstall?
Heb je wel de MD5 checksums gecontroleerd voor de installatie?
(het beste kun je dit doen op het moment dat de files al op de SD kaart staan)
Ik heb hem al meerdere keren gedownload en geïnstalleerd, maar ik blijf dezelfde problemen houden. MD5 heb ik ook gecontroleerd, en komt exact overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

varap schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:03:
[...]

Ik heb hem al meerdere keren gedownload en geïnstalleerd, maar ik blijf dezelfde problemen houden. MD5 heb ik ook gecontroleerd, en komt exact overeen.
Aha, dan heb je waarschijnlijk 1.1.4 geinstalleerd zonder eerst 1.1.3 te installeren? 1.1.4 is een miniupdate voor 1 of meerdere bugs uit 1.1.3. Staat ook vrij duidelijk erbij omschreven op de plek waar je hem download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• varap
Nee. ik heb 1.1.3. Ik heb hem ook geüpdatet naar 1.1.4, maar dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleefding schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:57:
[...]

ik draai nu 5.0, heeft sense 3.5 en een goede accuduur en is op veel manieren aan te passen.
Ik heb geen ervaring met MIUI. Ik lees net in de Runnymede 5.0 dat hij niet meteen geschikt is voor Hboot cm7r2 (moet ik met adb aan de slag). Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

varap schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:05:
Nee. ik heb 1.1.3. Ik heb hem ook geüpdatet naar 1.1.4, maar dat hielp niet.
Insertcoin is in 2 smaken te downloaden. Welke heb jij gepakt? Heb jij je Hboot ook aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• varap
Ik heb de A2SD versie. Daarvoor hoef je de hboot toch niet aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, dan weet ik ook niet meer wat precies je probleem is. Misschien niet goed gewiped, misschien is je sdcard corrupt en moet je hem opnieuw partitioneren/formatteren. Misschien heb je geen Bravo toestel.

Misschien moet je maar gewoon een andere rom uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:06:
[...]

Ik heb geen ervaring met MIUI. Ik lees net in de Runnymede 5.0 dat hij niet meteen geschikt is voor Hboot cm7r2 (moet ik met adb aan de slag). Jammer...
Ik heb RunnyMede gewoon geflasht zonder te klooien met iets, gewoon CM7r2 erop en daarna de ROM, en tot nog toe werkt het allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-04 19:25
Halloo, iedereen

ik wil voor het eerst mijn THC desire bewerken, want heb onder andere steeds last van "telefoon geheugenvol"-.- maar ik heb 2.2.3 op mijn telefoon op het moment, en heb de THC desire voor zover ik weer, wat is het verschil tussen de HTC desire, en de htc Desire CDMA ?, en HBOOT ?, welke moet ik daar hebben voor de betakey moet ik dat op geven... , maar kan iemand mij hierbij helpen ?, alvast bedankt:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
DeadlyGast schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:17:
Halloo, iedereen

ik wil voor het eerst mijn THC desire bewerken, want heb onder andere steeds last van "telefoon geheugenvol"-.- maar ik heb 2.2.3 op mijn telefoon op het moment, en heb de THC desire voor zover ik weer, wat is het verschil tussen de HTC desire, en de htc Desire CDMA ?, en HBOOT ?, welke moet ik daar hebben voor de betakey moet ik dat op geven... , maar kan iemand mij hierbij helpen ?, alvast bedankt:D
Je hebt de HTCDesire geen cdma. Wat betreft de hboot zal ik niet zomaar aan beginnen als het alleen om geheugen gaat. Ik heb al anderhalf jaar zonder hboot en voldoende ruimte.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Tsja, wel of niet een andere HBOOT op je Desire zetten is een persoonlijke keus.
Ik heb het wel gedaan, omdat ik dan bijna al m'n apps (behalve games) op het interne NAND kan zetten, wat sneller is dan mijn Class 10 SD-kaart.
De HBOOT is als je S-OFF hebt zo vervangen, dus ik zou het gewoon doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeadlyGast schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:17:
Halloo, iedereen

Over HBOOT gesproken het is een andere partitie indeling van je ROM geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ghost Dog schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:33:
Tsja, wel of niet een andere HBOOT op je Desire zetten is een persoonlijke keus.
Ik heb het wel gedaan, omdat ik dan bijna al m'n apps (behalve games) op het interne NAND kan zetten, wat sneller is dan mijn Class 10 SD-kaart.
De HBOOT is als je S-OFF hebt zo vervangen, dus ik zou het gewoon doen. :)
Hboot is ook erg fijn bij bepaalde roms, en soms zelfs nodig om het vloeiend te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Cyleo schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:44:
[...]

Hboot is ook erg fijn bij bepaalde roms, en soms zelfs nodig om het vloeiend te laten draaien.
Dat bedoel ik ook met
omdat ik dan bijna al m'n apps (behalve games) op het interne NAND kan zetten, wat sneller is dan mijn Class 10 SD-kaart.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Cyleo schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:44:
[...]
Je weet dat HBOOT (waarschijnlijk HTC Bootloader) de HTC benaming is voor de Second Program Loader van je Android device? Dit is de bootloader en verder word hierin inderdaad ook de indeling van NAND bepaald. Alle Android telefoons hebben dus die SPL (HBOOT) anders zou heel Android niet willen starten ;) Zie ook dit documentje uit de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Maranello schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:32:
[...]

Je weet dat HBOOT (waarschijnlijk HTC Bootloader) de HTC benaming is voor de Second Program Loader van je Android device? Dit is de bootloader en verder word hierin inderdaad ook de indeling van NAND bepaald. Alle Android telefoons hebben dus die SPL (HBOOT) anders zou heel Android niet willen starten ;) Zie ook dit documentje uit de startpost.
Ja, dat snap ik :P Ik zie het verband niet helemaal. Wou alleen maar aangeven dat het zeker voordelen kan hebben om je HBOOT aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Cyleo schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:49:
[...]
Ja, dat snap ik :P Ik zie het verband niet helemaal. Wou alleen maar aangeven dat het zeker voordelen kan hebben om je HBOOT aan te passen.
Je zegt dat de HBOOT fijn is, maar die omdat het een onmisbaar stuk is is leek het me nogal logisch. Ik wist niet helemaal zeker of je een "aangepaste" HBOOT bedoelde vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-04 19:25
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 01:26:
[...]

Over HBOOT gesproken het is een andere partitie indeling van je ROM geheugen.
ik heb trouwens android versie 2.3.3, en model desire A8181, omdat ik die android geupdate heb, moet ik toch anders te werk gaan ?

Groet daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Laatst online: 10:22
kleefding schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:57:
[...]

Dit is echt een hele vette rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dat runnymede ziet er wel interessant uit. Daar werkt ook gewoon alles goed?

Ik heb nu LeeDrOid HD V3.3.3 maar ik heb daar best last dat ik een internetpagina open en dat het vaak voorkomt dat ik naar de instellingen gestuurd wordt vanwege wifi-instellingen. En ook nog wat dingen wat ik me even niet kan herinneren.

Een nieuwe ROM eropzetten is toch kwestie van backup maken, zip.file erop zetten, alles wipen en dan nieuwe zip.file installeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 07-11-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Stamgastje schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:42:
Ik ben vandaag overgestapt van LeeDrOiD HD V3.3.3-Port-R5 (met Sense 2.1) naar RevolutioN 3D v1.5 (met Sense 3.0) omdat LeeDrOiD te laggy was. Bij bijna alles wat ik deed was er een vertraging merkbaar, zelfs bij simpel scrollen binnen een applicatie, ondanks dat ik een class 10 SD kaartje gebruik. De nieuwe ROM loopt een stuk soepeler.

Heeft iemand anders deze ROM al een tijdje gebruikt? Blijft het soepel draaien en zijn er geen rare bugs?
Heb Revolution een tijdje gedraaid, mooie ROM. Ik had alleen op een gegeven moment het probleem dat rond middernacht mijn telefoon opeens in een bootanimation loop bleef hangen en ik de accu eruit moest halen om hem weer te gebruiken. Ik moet wel zeggen dat bij mij de full wipe van tevoren niet goed gebeurd was, misschien heeft het daar iets mee te maken.

Zojuist iig van RunnyMede 5.0 naar 5.1 gegaan, en morgen komt als het goed is 5.2 uit... Ziet er iig heel goed uit met Sense 3.5, nog geen problemen mee gehad en loopt vrij soepel (als je echt snel dingen probeert wel een beetje lagg maar dat heb je met veel andere ROMs ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
Binnenkort ICS op onze Desire http://forum.oxygen.im/viewtopic.php?id=1414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Als hij ICS werkend krijgt op de Desire zoals GB nu draait kan hij van mij een mooie donatie verwachten! Dat is echt top nieuws, en zou echt een prestatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verbaasd me wel dat hij Sensation niet ondersteund. Zit er zo een groot verschil tussen de door hem gesupporte phones en Sensation?

(nee, heb geen sensation).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Goed nieuws. Vraag me alleen af hoe AdamG dat nu al kan zeggen? Source is nog niet beschikbaar, en drivers al helemaal niet. Ik hoop niet dat het straks een gehandicapte ROM wordt waarbij bepaalde hardware niet (goed) werkt. Maar we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Stamgastje schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:42:
Ik denk dat ik dezelfde overstap ga maken. Ik ga me steeds meer irriteren aan lag rond installatie van alle en gebruik van bepaalde apps. Verder gebruik eigenlijk nauwelijks last van lag. Het gebruik van de camera na het verwijderen van een foto (bijvoorbeeld als er eentje mislukt is en je wil opnieuw een foto maken), maakt dat de telefoon vastloopt en reboot.

Ik ga dan ook meteen voor S-Off en dan Data++ ROM want ik vermoed toch dat de slechte prestaties mede aan A2SD+ te wijten zijn.

Leedroid HD is trouwens wel prima meertalig; alles is Nederlands. Zou mooi zijn als RevolutioN dat ook heeft.
Pagina: 1 ... 20 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.