Heb er toch minder goede ervaringen mee. Hij ziet er als nieuw uit, maar omdat hij open is gehaald sluit niet alles goed aan. Zo is bij mijn 3gs de 3,5mm ingang niet lekker en is de speaker niet goed vastgezet. Om het hele proces weer te herhalen vind ik teveel werk.ZpAz schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:48:
Een refurbished ziet er als nieuw uit, volgens mij vervangen ze namelijk de buitenkant altijd.
Mijn iPad verliest zo nu en dan zijn wifi verbindng. Flightmodus uit/aan biedt soelaas...
Ik kan er niet de vinger op liggen, maar het lijkt de gebeuren op de momenten dat iPad uit standby modus komt (niet altijd lijkt het).
Meer mensen hier last van? Is het normaal, moet ik de iPad meer tijd bieden netwerk te herstellen?
Ik kan er niet de vinger op liggen, maar het lijkt de gebeuren op de momenten dat iPad uit standby modus komt (niet altijd lijkt het).
Meer mensen hier last van? Is het normaal, moet ik de iPad meer tijd bieden netwerk te herstellen?
Ik heb ook iets vaags, ik heb hem gejailbreakt, broken whatever en mijn camera connection kit werkt wel maar tijdens afspelen van een film wordt ie vaak gedisconnect.
Bekend probleem, ik heb er helaas ook wel eens last van, heel vervelend. Ik hoop dat het er bij iOS 5 uit is.Mini Poeper schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:36:
Mijn iPad verliest zo nu en dan zijn wifi verbindng. Flightmodus uit/aan biedt soelaas...
Ideaal zo'n iPad! Mini Poeper @ toilet...
Ik hoop dan dat iOS het probleem met wifi dan zal gaan tackelen
Ik hoop dan dat iOS het probleem met wifi dan zal gaan tackelen
Heeft dat niets te maken met je router. Die goedkope dingen willen nog welleens de verbinding eruit gooien. Met mijn ipad heb ik er in ieder geval nog nooit last van gehad.timwijn schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:50:
[...]
Bekend probleem, ik heb er helaas ook wel eens last van, heel vervelend. Ik hoop dat het er bij iOS 5 uit is.
Inderdaad ik herken dat probleem ook helemaal niet en zal veel eerder een combinatie zijn van router en ipad.STIMPPYYY schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:01:
[...]
Heeft dat niets te maken met je router. Die goedkope dingen willen nog welleens de verbinding eruit gooien. Met mijn ipad heb ik er in ieder geval nog nooit last van gehad.
Pas geleden geinvesteerd in nieuw computer materieel waaronder een dual modem/router Netgear DGND3300 naar mijn idee niet een prul routertje...?
Lijkt me niet, ook geen lease time voor dhcp ingesteld per ongeluk?Mini Poeper schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:47:
Pas geleden geinvesteerd in nieuw computer materieel waaronder een dual modem/router Netgear DGND3300 naar mijn idee niet een prul routertje...? :?iijn
Ik heb op mijn iPad wel eens gemerkt dat als automatisch mail ophalen en push notificaties uit staan, hij de WiFi laat vallen als hij in standby staat. Dan wordt die weer opgebouwd als je hem uit standby haalt, maar dat duurt een paar seconden.
Ook als Push en Auto Mail wel aan staan dan valt hij terug naar 3G als hij zowel WiFi als 3G aan heeft staan.
Dus misschien is dat het gewoon? Ik zou in elk geval proberen de push notificaties aan te zetten, wellicht helpt dat.
Ook als Push en Auto Mail wel aan staan dan valt hij terug naar 3G als hij zowel WiFi als 3G aan heeft staan.
Dus misschien is dat het gewoon? Ik zou in elk geval proberen de push notificaties aan te zetten, wellicht helpt dat.
Wat bij mij vaker heeft geholpen is de ssid van mijn netwerk veranderen. Daarna trad wifi verbinding probleem met ipad niet meer op.
Verwijderd
Hmm ok. Helaas ben ik nu te laat met bestellen en zal ik dat nooit meer op tijd binnen hebben.hoefniks schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:29:
Is dat die je via Marktplaats in Nijmegen kunt kopen? Heb ik ook. Doet wat hij moet doen dus ik ben tevreden. Er zit een switch op voor USB en camera. Heel praktisch. Ik gebruik hem heel vaak om via tethering met mn ipad en gsm op internet te kunnen. Werkt als een tierelier.
Niemand waar ik hem (camera connection kit) van zou kunnen en mogen lenen tegen een kleine vergoeding?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 21:50 ]
Ik heb ook een relatief nieuwe router, volgens mij 4 maand geleden gekocht. Zou type etc. zou niet weten, maar volgens mij is het algemeen bekend dat er soms wifi problemen kunnen zijn met deze versie van iOS.STIMPPYYY schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:01:
[...]
Heeft dat niets te maken met je router. Die goedkope dingen willen nog welleens de verbinding eruit gooien. Met mijn ipad heb ik er in ieder geval nog nooit last van gehad.
Verwijderd
Dit heb ik ook gehad. Update de firmware van je modem en het probleem is verholpen. Suc6.Mini Poeper schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:36:
Verwijderd
Ik bedoel natuurlijk router.Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:09:
[...]
Dit heb ik ook gehad. Update de firmware van je modem en het probleem is verholpen. Suc6.
Fijn dat het bij jou heeft geholpen, maar dat werkt niet altijd, lang niet altijd zelfs. Zie volgende artikel:Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:09:
[...]
Dit heb ik ook gehad. Update de firmware van je modem en het probleem is verholpen. Suc6.
Klik
Ik heb ontzettend zwak wifi signaal op sommige plekken in huis, terwijl de laptop het buitenshuis nog makkelijk doet en mijn ipad vaak ook, erg raar. En gewoon wegvallend signaal 1/2x per dag.
Wijzig volgende keer je bericht even ipv twee onder elkaar te knallen
Ik heb vorige week een nieuwe (refurbished) iPad voor mijn moeder geregeld vanwege wifi problemen. Ook daar bleef de wifi wegvallen terwijl mijn iPad 2 (zelfde dag aangeschaft 25-3-11 17:02) en iPhone het gewoon deden. Hij was al een keer teruggekomen van reparatie maar ook bij Dixons bleef het probleem. Hij is toen meteen weer teruggegaan naar de reperateur met de melding erbij dat hijhet in de winkel ook niet goed deed.
Mijn advies voor de mensen die wifi problemen hebben, test het eens op een ander netwerk!
Mijn advies voor de mensen die wifi problemen hebben, test het eens op een ander netwerk!
Ik heb hetzelfde gezien: een iPad op het wifi netwerk: wegvallend netwerkPlurk. schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:17:
Ik heb vorige week een nieuwe (refurbished) iPad voor mijn moeder geregeld vanwege wifi problemen. Ook daar bleef de wifi wegvallen terwijl mijn iPad 2 (zelfde dag aangeschaft 25-3-11 17:02) en iPhone het gewoon deden. Hij was al een keer teruggekomen van reparatie maar ook bij Dixons bleef het probleem. Hij is toen meteen weer teruggegaan naar de reperateur met de melding erbij dat hijhet in de winkel ook niet goed deed.
Andere iPad: wegvallend netwerk
iOS 5 op de eerste iPad: netwerk blijft
Ander netwerk: beide iPads goed ontvangst
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
vandaag bij iCentre Rotterdam (Bijenkort) een witte iPad 64Gb 3G gehaald, firmware was 4.3.3 dus direct gejailbreakt en een duosim van tmobile erbij geprikt. Erg tevreden tot nut toe!QuasaR schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:34:
[...]
Ik vraag me af of je er nu 1 hebt met firmware 4.3.5 of nog met 4.3.3.
Gisteren met zwager naar Saturn geweest waar ik de mijne dus 1 week geleden gekocht had en die van mij heeft 4.3.3, die van hem 4.3.5. Die van mijn zwager is dus niet meer te jailbreaken. Helaas kun je dit in de winkel dus niet nagaan
Dan is de voorraad dus verschillend.g3 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:08:
[...]
vandaag bij iCentre Rotterdam (Bijenkort) een witte iPad 64Gb 3G gehaald, firmware was 4.3.3 dus direct gejailbreakt en een duosim van tmobile erbij geprikt. Erg tevreden tot nut toe!
Voor de mensen die er dus 1 willen aanschaffen is het dus gokken of ze er nog 1 met de oude firmware krijgen of 1 met de nieuwe firmware.
Pas jij trouwens wel op dat je geen gekke dingen uithaalt, je kunt namelijk van 4.3.3 geen SHSH blobs meer opslaan dus als je een restore moet doen zit je ook aan 4.3.5 vast.
Daddy of 3 :)
Hoe bedoel je?Ik kon nog wel mijn SHSH blobs opslaan toen ik hem kreeg. Of was dat omdat 4.3.4 en .5 nog niet uit waren toen?QuasaR schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:40:
[...]
Pas jij trouwens wel op dat je geen gekke dingen uithaalt, je kunt namelijk van 4.3.3 geen SHSH blobs meer opslaan dus als je een restore moet doen zit je ook aan 4.3.5 vast.
De meeste videos / filmpjes die ik op de ipad met Safari niet af kan spelen kan ik wel rechtstreeks op de ipad afspelen via apps als Skyfire of Iswifter. (zonder gebruik itunes, pc)
Het lukt mij echter niet om een asf video (stream?) er mee af te spelen. Onlangs dacht ik met Azul media player de oplossing gevonden te hebben door het asf bestand te downloaden op de ipad en daarmee met Azul af te spelen, het van internet downloaden van het asf bestand lukt mij echter niet met de ipad.
Het gaat om asf video's zoals bijvoorbeeld op deze website http://www.kvdnvlaardingen.nl/wp/?page_id=869
Wie heeft voor mij de gouden tip? Graag buiten de PC/itunes om zodat het ook op vakantie e.d werkt.
Het lukt mij echter niet om een asf video (stream?) er mee af te spelen. Onlangs dacht ik met Azul media player de oplossing gevonden te hebben door het asf bestand te downloaden op de ipad en daarmee met Azul af te spelen, het van internet downloaden van het asf bestand lukt mij echter niet met de ipad.
Het gaat om asf video's zoals bijvoorbeeld op deze website http://www.kvdnvlaardingen.nl/wp/?page_id=869
Wie heeft voor mij de gouden tip? Graag buiten de PC/itunes om zodat het ook op vakantie e.d werkt.
Zolang ze nog gesigned worden door Apple kunnen ze opgeslagen worden.wimpie007 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 09:33:
[...]
Hoe bedoel je?Ik kon nog wel mijn SHSH blobs opslaan toen ik hem kreeg. Of was dat omdat 4.3.4 en .5 nog niet uit waren toen?
Ik kreeg mijn iPad nadat 4.3.5 uit was en Apple gestopt is met signen van lagere versies.
Hierdoor kan ik (ondanks dat ik nu op 4.3.3 zit) alleen een restore doen naar 4.3.5.
Dit geldt voor iedereen die zijn iPad nu in de winkels koopt en waarvan ze nog op 4.3.3 zitten.
Daddy of 3 :)
Ik weetniet zeker of het onder hoesjes en cases valt of hier maar goed,
Ik zoek een leuke stevige standaard voor naast me desktop op me bureau.
Hij staat voornamelijk aan met skype en een speaker setje (soundsticks)
Weet er iemand een mooie trendy stand?
Ik zoek een leuke stevige standaard voor naast me desktop op me bureau.
Hij staat voornamelijk aan met skype en een speaker setje (soundsticks)
Weet er iemand een mooie trendy stand?
Warhammer en PC games en lego
Misschien een beetje laat, maar beter laat dan nooit. "Any Video Converter". Kan je gewoon alle files selecteren waarvan je wilt dat ze worden geconverteert (dus ook hele mappen). Je kan heel gemakkelijk de settings aanpassen, en als je PC het ondersteunt: het ondersteunt meerdere cores.Donstil schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:46:
Beste iPad gebruikers.
Ik ben eigenlijk opzoek naar een programma wat hele mappen met films in 1x kan converteren naar M4v.
Iemand daar ervaring mee? Ik heb nu 28gb aan serie's voor me vriendin gedownload maar om dat 1 om 1 om te gaan zetten zit ik niet echt op te wachten.
Het liefst converteer ik ze ook zo dat ze een stuk kleiner worden met weinig beeld verlies. Net zoals met Handbrake zeg maar.
Programma moet voor de Mac zijn en mag best geld kosten.
Iemand een idee?
Beste iPad gebruikers.
Op mijn Mac gebruik ik met grote tevredenheid MKVtools/Mp4Tools. Dat programma kan in enkele minuten een MKV serie/film converteren door alleen de Container aan te passen en dus niet volledig te converteren.
Weet iemand of zo een programma er ook voor Windows is?
(Ik zoek dus niet AirVideo of Handbrake maar echt een MKVTools/MP4tools tegenhanger voor Windows)
Op mijn Mac gebruik ik met grote tevredenheid MKVtools/Mp4Tools. Dat programma kan in enkele minuten een MKV serie/film converteren door alleen de Container aan te passen en dus niet volledig te converteren.
Weet iemand of zo een programma er ook voor Windows is?
(Ik zoek dus niet AirVideo of Handbrake maar echt een MKVTools/MP4tools tegenhanger voor Windows)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hmm dat is een goed punt, thx.QuasaR schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:40:
[...]
Dan is de voorraad dus verschillend.
Voor de mensen die er dus 1 willen aanschaffen is het dus gokken of ze er nog 1 met de oude firmware krijgen of 1 met de nieuwe firmware.
Maar kan ik niet de 4.3.3. SHSH via TinyUmbrella dan uit de iPad trekken??
Edit: nee kan dus niet... maar goed, dus even 4.3.3 uitzingen tot iOS 5 er is incl JB.
[ Voor 7% gewijzigd door g3 op 23-08-2011 12:58 ]
Xilisoft video converter is de beste. heeft multicore ondersteuning zodat je meerdere files tegelijk kan doen en ook cuda( weet niet of max dat heeft) nadeel: kost wel geldDonstil schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:46:
Beste iPad gebruikers.
Ik ben eigenlijk opzoek naar een programma wat hele mappen met films in 1x kan converteren naar M4v.
Iemand daar ervaring mee? Ik heb nu 28gb aan serie's voor me vriendin gedownload maar om dat 1 om 1 om te gaan zetten zit ik niet echt op te wachten.
Het liefst converteer ik ze ook zo dat ze een stuk kleiner worden met weinig beeld verlies. Net zoals met Handbrake zeg maar.
Programma moet voor de Mac zijn en mag best geld kosten.
Iemand een idee?
http://www.xilisoft.net/v...KC84oyx5aoCFc2JDgodA2t-6A
beste gratis alternatief is freemake video converter of ipad jailbreaken en xbmc erop knallen zodat je niks meer hoeft te converten
Top. Ga ik vanavond even naar kijken!.leopod schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:11:
[...]
Xilisoft video converter is de beste. heeft multicore ondersteuning zodat je meerdere files tegelijk kan doen en ook cuda( weet niet of max dat heeft) nadeel: kost wel geld
http://www.xilisoft.net/v...KC84oyx5aoCFc2JDgodA2t-6A
beste gratis alternatief is freemake video converter of ipad jailbreaken en xbmc erop knallen zodat je niks meer hoeft te converten
Mag best wat kosten maar dan moet het wel de container aanpassen ipv frame voor frame opnieuw decoden.
Jongens, met AVPlayer HD hoef je helemaal niks te converteren! Echt de meest geweldige iPad app die ik heb. Kost ook nog geen drol voor wat je er voor krijgt.
This space is occupied
Als je lang reist is het converteren van een film veel intressanter. Een H264 film wordt door de onboard chip energie zuiniger afgespeeld.Collaborator schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:28:
Jongens, met AVPlayer HD hoef je helemaal niks te converteren! Echt de meest geweldige iPad app die ik heb. Kost ook nog geen drol voor wat je er voor krijgt.
Ik dacht dat het er nooit van zou komen, want ben altijd iemand geweest die flink afstand nam van Apple, maar om één of andere reden begint Apple me steeds meer te trekken.
Als Android fanboy, altijd weg geweest van de mogelijkheid alles te kunnen customizen, naar je eigen hand te kunnen zetten, etc. Keerzijde is wel altijd geweest dat bijvoorbeeld de accuduur van de telefoons niet echt om naar huis te schrijven was. Twitter pusht pas sinds kort bij Android zijn berichten door. Facebook en Android zijn nog altijd geen goede vrienden, want daar moet er om de zoveel tijd gesynct worden ipv dat berichten gepushed werden.
Nu stond ik op het punt om een Galaxy Tab 10.1 te kopen, maar de wifi versie daarvan wordt bij veel winkels steeds uitgesteld. En daarbij komen er steeds meer berichten dat het toch allemaal niet zo soepel loopt als je zou verwachten/hopen. Voorlopig dus maar, ook met de komende vakantie in het oogpunt, mijn bestelling maar weer geannuleerd.
Langzaam aan maar begonnen me een beetje te verdiepen in de iPad 2. Voelt een beetje tegenstrijdig aangezien ik dus altijd min of meer tegen Apple geschopt hebt. Maar als ik de nodige artikelen zo moet geloven op internet, kan je met de iPad dus ook net zo makkelijk je gmail syncen, je gmail contacten syncen, etc, net zoals dat met de Android toestellen gaat. Of denk ik nu te makkelijk?
Grote voordeel van Apple is in mijn ogen, dat het gewoon werkt, en dat het soepel werkt. Nadeel vind ik dan wel weer dat de apps volgens mij over het algemeen wel wat duurder zijn. Maar ja voor de iPad zijn er dan wel weer meer apps beschikbaar dan voor Android tablets. Android is dan wel weer wat makkelijker met verschillende bestandsformaten en zit je niet aan iTunes vast.
iOS5 biedt dan wel weer veel nieuwe interessante mogelijkheden als ik zo de nodige youtube filmpjes ziet. Mogelijkheden waarbij je bij Android weer extra moet betalen.
Kortom nog genoeg redenen om eens na te gaan wat ik nou precies wil. En des te meer reden om dit topic eens door te bladeren.
Als Android fanboy, altijd weg geweest van de mogelijkheid alles te kunnen customizen, naar je eigen hand te kunnen zetten, etc. Keerzijde is wel altijd geweest dat bijvoorbeeld de accuduur van de telefoons niet echt om naar huis te schrijven was. Twitter pusht pas sinds kort bij Android zijn berichten door. Facebook en Android zijn nog altijd geen goede vrienden, want daar moet er om de zoveel tijd gesynct worden ipv dat berichten gepushed werden.
Nu stond ik op het punt om een Galaxy Tab 10.1 te kopen, maar de wifi versie daarvan wordt bij veel winkels steeds uitgesteld. En daarbij komen er steeds meer berichten dat het toch allemaal niet zo soepel loopt als je zou verwachten/hopen. Voorlopig dus maar, ook met de komende vakantie in het oogpunt, mijn bestelling maar weer geannuleerd.
Langzaam aan maar begonnen me een beetje te verdiepen in de iPad 2. Voelt een beetje tegenstrijdig aangezien ik dus altijd min of meer tegen Apple geschopt hebt. Maar als ik de nodige artikelen zo moet geloven op internet, kan je met de iPad dus ook net zo makkelijk je gmail syncen, je gmail contacten syncen, etc, net zoals dat met de Android toestellen gaat. Of denk ik nu te makkelijk?
Grote voordeel van Apple is in mijn ogen, dat het gewoon werkt, en dat het soepel werkt. Nadeel vind ik dan wel weer dat de apps volgens mij over het algemeen wel wat duurder zijn. Maar ja voor de iPad zijn er dan wel weer meer apps beschikbaar dan voor Android tablets. Android is dan wel weer wat makkelijker met verschillende bestandsformaten en zit je niet aan iTunes vast.
iOS5 biedt dan wel weer veel nieuwe interessante mogelijkheden als ik zo de nodige youtube filmpjes ziet. Mogelijkheden waarbij je bij Android weer extra moet betalen.
Kortom nog genoeg redenen om eens na te gaan wat ik nou precies wil. En des te meer reden om dit topic eens door te bladeren.
[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 25-08-2011 18:15 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Gewoon een iPad2 kopen en je wilt nooit meer wat anders. Syncen met Gmail werkt net zo goed. Het is de totale gebruikerservaring. Ik ben na 15 jaar Windows pc, Symbian, Nokia, Laptop, mini pc, mp3 speler binnen een half jaar overgestapt naar iPad2, iMac, iPod en zeer binnenkort een iPhone (4 of 5?). Je hebt gewoon geen gedoe meer, alles wat je aansluit werkt zoals jij dat wilt. Ik geloof dat ik mezelf een Fanboy mag noemen.
Hahaha, ondanks dat ik altijd tegen Apple geschopt heb (te duur, altijd iTunes nodig, etc) weet ik inderdaad dat het eigenlijk gewoon altijd werkt! Je kan alles over Apple zeggen, maar dat het allemaal soepel werkt valt niet te ontkennen.
Wat ik bijvoorbeeld wel weer jammer vind van de iPad 2 is dat het scherm een 4:3 verhouding heeft, terwijl veel zaken tegenwoordig ook op 16:9 gebaseerd is.
Maar goed ik heb nog even de tijd, als ik terug kom van vakantie zijn er weer zat andere mooie dingen uit. Dus even mijn gedachten goed de kost geven...
Wat ik bijvoorbeeld wel weer jammer vind van de iPad 2 is dat het scherm een 4:3 verhouding heeft, terwijl veel zaken tegenwoordig ook op 16:9 gebaseerd is.
Maar goed ik heb nog even de tijd, als ik terug kom van vakantie zijn er weer zat andere mooie dingen uit. Dus even mijn gedachten goed de kost geven...
[ Voor 34% gewijzigd door 13art op 25-08-2011 20:33 ]
Ik zeg ook ga voor de iPad 2.l3art schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:32:
Hahaha, ondanks dat ik altijd tegen Apple geschopt heb (te duur, altijd iTunes nodig, etc) weet ik inderdaad dat het eigenlijk gewoon altijd werkt! Je kan alles over Apple zeggen, maar dat het allemaal soepel werkt valt niet te ontkennen.
Zelf heb ik in plaats van een iPhone een HTC Desire genomen, omdat dat ook net zo 'soepel' zou werken als de iPhone maar meer te tweaken was. Vanaf de tweede of de derde dag ben ik mij beginnen te ergeren, dat het allemaal niet zo soepel en intuïtief werkt als een iPhone. Daarbij heb ik als grootste stoorpunt het scrollen door dingen heen etc ervaren en het scherm wat op de een of andere manier toch niet aan het touchscreen van de iPad of iPhone kan tippen.
Inmiddels heb ik mijn Desire niet meer (wel een waardeloze Nokia E72

In tegenstelling tot de rest hier raad ik je nog niet aan om de iPad 2 te halen, aangezien ik het belangrijk vind dat iedereen krijgt wat hij echt wilt hebben. Je zegt zelf al dat je nooit echt een Apple fan bent geweest, en het lijkt me dus belangrijk dat je eerst goed wat info opzoekt over de iPad 2 met alle voor- en nadelen.l3art schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:32:
Ik kan de 4:3 verhouding wel voor je uitleggen: de belangrijkste rede dat een scherm 16:9 is, is eigenlijk vanwege films. Echter is de iPad een erg multi-functioneel apparaat: dit betekent dus dat je bij 16:9 films twee zwarte dunne balken boven en onder hebt. Neem bijvoorbeeld Pages (Apple's eigen tekstverwerker van €7,99 - maar je hebt ook talloze gratis tekstverwerkers). Als je die app opent en de iPad in portrait mode neemt, dan heb je precies een A4-tje zonder lege ruimtes links en rechts. Bij een 16:9 apparaat, zou je wél lege ruimtes hebben. Ook voor internet browsen is 4:3 veel beter: anders krijg je wederom lege ruimtes links en rechts.
En tja, zoals je al aangeeft, zijn er een paar apps die op Android gratis zijn en bij iOS niet (het eerste wat me te binnen schiet is Angry Birds). Dit heeft natuurlijk te maken met de explosieve groei van het apparaat, maar vergeet niet dat apps verder erg goedkoop zijn (de meeste betaalde apps zijn 79 cent of 1,59). Daarnaast heb je ook véél meer tablet-specifieke apps bij iOS dan bij Android. Tot slot heb je veel meer keuze en is er voor elke app eigenlijk wel een andere.
Ik heb zelf een review geschreven over de eerste generatie iPad. Alhoewel de iPad 2 veel krachtiger is, sneller, videobellen heeft, een wat betere batterij, lichter, dunner design etc. gaan veel van de nadelen die ik heb opgenoemd ook op voor de iPad 2 (geen flash, USB en HDMI alleen via adapter, verplicht iTunes gebruik voor back-ups en synchroniseren). Ik noem echter ook een hoop voordelen op (zoals het feit dat er al honderdduizend apps specifiek voor de iPad zijn gemaakt. Voor Android weet ik het niet precies, een tijdje geleden was het voor Android 3 nog rond de 100. Ik denk nu rond de duizend a tweeduizend. Toch een enorm verschil.
En zoals je verder al zegt: het werkt gewoon. Android's grote voordeel is dat je alles heel persoonlijk naar eigen wens kan instellen, maar dat is ook een nadeel: sommige opties zijn moeilijk te vinden en in te stellen en het is veel minder overzichtelijk.
De beste tip (eigenlijk stappenplan), die ik je kan geven:
1) Zoek een paar tablets uit (bijvoorbeeld 3 tablets: de iPad 2, de Samsung Galaxy Tab 10.1 en nog eentje).
2) Schrijf alle eisen op waaraan je wilt dat de tablet voldoet *
3) Ga nu de tablets vergelijken en let vooral op je eisen
4) Kijk welke als beste uit de bus komt
5) Ga voor die tablet
* Je geeft zelf al aan dat je meer een Apple hater dan fanboy bent. Je moet proberen hierbij zo objectief mogelijk te zijn, en je moet dus proberen niet opzettelijk dingen op te gaan schrijven waarvan je weet dat de iPad 2 het niet kan. Daarnaast moet je ook uitgebreid zijn: de iPad 2 heeft bijvoorbeeld als voordeel dat deze nog een software update naar iOS 5 krijgt en tussen iOS 5 en iOS 6 zullen er nog een hoop kleine updates komen. Daarnaast zal de iPad 2 99% iOS 6 krijgen. Een Android tablet krijgt vaak geen officiele update (en als het er al eentje is, dan is het een kleine zonder echte nieuwe features). De iPad 2 is dus 'toekomstzeker': je zal de komende twee jaar nog zeker nieuwe functionaliteit en updats krijgen.
Succes ermee!
Wat herkenbaar...ik mag mezelf ook wel rekenen tot de (ex) apple haters..daarbij had en heb ik een grote voorliefde voor android..l3art schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:32:
Ben zelf in het bezit van een htc desire ...and i love it!!
De volgende stap die ik wilde was dus een tablet..en dat moest vanzelfsprekend een android-tablet worden.
Dus de grote zoektocht kon beginnen..want er kwamer er wel heel veel ineens.
De ipad viel af om hierboven genoemde reden...apple-hater..
Naveel lezen en vergelijken bleven er eigenlijk 2 over..ed eeepad en de acer iconia..en een beetje de galaxy tab..maar die vond ik eigenlijk te duur.
Na nog veel meer lezen over voornamelijk de honeycomb...begon de twijfel toe te slaan..is android op dit moment al wel zo goed of zit het nog teveel in de ontwikkelings status??
Dus toen kwam toch de ipad weer om de hoek kijken..ja je kunt alles zeggen van de ipad wat je wilt maar het doet wat hij moet doen en daarbij doet hij dat heel goed...
Na veel twijfel ben ik toch voor de ipad2 gegaan en heb er nog geen seconde spijt van gehad...het werkt fantastisch!!...alleen itunes wil nog geen vriend worden van mij...of andersom
Apple heeft bijna mijn hart gestolen en ben al voorzichting aan het kijken voor een imac...
Inderdaad, voor mij ook erg herkenbaar. Alhoewel ik hater voor mij te sterk vond. Dat apple goede en gelikte producten maakte was mij wel duidelijk, het enige waar ik wat problemen mee had zijn sommige keuzes en dan vooral het feit dat ik dat Itunes moet gebruiken om iets op mijn iPad te zetten, kom op zeg, wat is er mis met gewoon via explorer.tiesvts schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:46:
Wat herkenbaar...ik mag mezelf ook wel rekenen tot de (ex) apple haters..daarbij had en heb ik een grote voorliefde voor android..
Zelf heb ik een htc legend. fantastisch toestel, alhoewel hij na al die tijd een beetje "langzaam" aanvoelt. Hij doet echter alles dat ik wil perfect, dus verder weinig te klagen. Volgend jaar maar eens een dualcore uitzoeken, dan heb ik denk ik een telefoon die nog jaren meekan (wat mij betreft).Ben zelf in het bezit van een htc desire ...and i love it!!
Dit is precies zoals het bij mij ook is gegaan. Honeycomb is voor mij nog niet goed genoeg om een tablet met android te rechtvaardigen voor mij,De volgende stap die ik wilde was dus een tablet..en dat moest vanzelfsprekend een android-tablet worden.
Dus de grote zoektocht kon beginnen..want er kwamer er wel heel veel ineens.
De ipad viel af om hierboven genoemde reden...apple-hater..
Naveel lezen en vergelijken bleven er eigenlijk 2 over..ed eeepad en de acer iconia..en een beetje de galaxy tab..maar die vond ik eigenlijk te duur.
Na nog veel meer lezen over voornamelijk de honeycomb...begon de twijfel toe te slaan..is android op dit moment al wel zo goed of zit het nog teveel in de ontwikkelings status??
Zeker, daar wil ik echter 1 kanttekening bij plaatsen. Jailbreak dat ding!Dus toen kwam toch de ipad weer om de hoek kijken..ja je kunt alles zeggen van de ipad wat je wilt maar het doet wat hij moet doen en daarbij doet hij dat heel goed...
Na veel twijfel ben ik toch voor de ipad2 gegaan en heb er nog geen seconde spijt van gehad...het werkt fantastisch!!...alleen itunes wil nog geen vriend worden van mij...of andersom
Sorry, maar voor PC's blijft het voor mij toch echt bij windows. Ik game nogal veel namelijk.Apple heeft bijna mijn hart gestolen en ben al voorzichting aan het kijken voor een imac...
Super om al die reacties zo te lezen. Thnx!
Ik heb voor mezelf inderdaad 3 tablets in gedachten.
- Galaxy Tab 10.1
- Sony Tablet S
- iPad 2
Na mijn vakantie is er ook meer over de Sony tablet bekend, dus heb nog alle tijd.
Dacht alleen dat de iPad 2 nog niet te jailbreaken was, maar goed dat heb ik dus mis (is hier ook niet het juiste topic voor om daar diep op in te gaan).
Waar ik dan wel benieuwd naar ben, is op welke vlakken jullie vinden dat Honeycomb tekort schiet in vergelijking met iOS 4/5.
- Galaxy Tab 10.1
- Sony Tablet S
- iPad 2
Na mijn vakantie is er ook meer over de Sony tablet bekend, dus heb nog alle tijd.
Dacht alleen dat de iPad 2 nog niet te jailbreaken was, maar goed dat heb ik dus mis (is hier ook niet het juiste topic voor om daar diep op in te gaan).
Waar ik dan wel benieuwd naar ben, is op welke vlakken jullie vinden dat Honeycomb tekort schiet in vergelijking met iOS 4/5.
Graag gedaan!l3art schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:24:
Hij is vooralsnog alleen te jailbreaken als er firmware 4.3.3 op staat. Welke waarschijnlijk nu niet meer op de iPads staat die in de winkels liggen. Ik zou zeggen, lees het jailbreak topic er maar op na.Na mijn vakantie is er ook meer over de Sony tablet bekend, dus heb nog alle tijd.
Nou ja, vooral in het begin (in de tijd dat ik dus naar een tablet op zoek was), waren er toch veel reviews en verhalen over het vastlopen/sluiten van apps, zoals bijvoorbeeld de browser. Dat, samen met het feit dat er toen maar een handvol tablet apps was, heeft mij doen besluiten om toch maar voor een iPad te gaan, met de wetenschap dat er een jailbreak aan zat te komen (alhoewel die vervolgens nog een paar maanden op zich liet wachtenWaar ik dan wel benieuwd naar ben, is op welke vlakken jullie vinden dat Honeycomb tekort schiet in vergelijking met iOS 4/5.
Graag gedaan. Vergeet niet dat er nog geen release data zijn van de Sony Tablet S1 en S2. Let er verder ook op dat je niet te lang wacht, in het geval dat de Galaxy Tab 10.1 verboden wordt vanwege octrooi-schending.l3art schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:24:
- Galaxy Tab 10.1
- Sony Tablet S
- iPad 2
Tot slot: neem NOOIT een jailbreak mee in je eindbeslissing. Het is 'iets' wat van de ene op de andere dag over kan zijn en waarvan Apple het zoveel mogelijk probeert te blokkeren. Momenteel kan je je iPad 2 met de nieuwste firmware niet jailbreaken... misschien volgende week wel, maar misschien duurt het ook nog wel 10 maanden - als de iPad 3 al in de winkels ligt).
Nee dat weet ik, maar aangezien ik binnenkort toch 3 weken op vakantie ben, heeft het dus geen haast en is het ook niet echt wachten op. We zullen zien als ik terug ben.
Alle uitgebreide antwoorden zijn zeer behulpzaam. Ook erg nette review van de iPad die geschreven is.
Alle uitgebreide antwoorden zijn zeer behulpzaam. Ook erg nette review van de iPad die geschreven is.
Ik vind de mail app eigenlijk wel erg karig. Je kan er mail mee lezen, meer niet. Ik wil mail naar folders verplaatsen, ik wil de sourcegegevens van een mail kunnen zien, ik wil delivery receipts, ik wil urgentie kunnen instellen enz. Is er een alternatieve mail app? Eigenlijk zoek ik iets van Thunderbird for iPad ;-)
NB: als browser gebruik ik momenteel iCabMobile, lijkt erg op Chrome en werkt stukken prettiger dan Safari.
NB: als browser gebruik ik momenteel iCabMobile, lijkt erg op Chrome en werkt stukken prettiger dan Safari.
[ Voor 14% gewijzigd door Microkid op 26-08-2011 18:16 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
graag gedaan...succes met je "lastige" keuze...
Verwijderd
Is er een mogelijkheid om mijn ipad te gebruiken als controller voor FL Studio (Piano Roll e.d.) Dus niet FL Studio mobile voor ipad.
Hahaha dank je wel, zal inderdaad niet meevallen. Maar het is altijd prettig om 'objectieve' reacties te lezen, ipv de veel voorkomende reacties die puur en alleen gebaseerd zijn op vooroordelen, etc.tiesvts schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:38:
[...]
graag gedaan...succes met je "lastige" keuze...
Prijstechnisch gezien is de iPad 2 wel de voordeligste keuze, aangezien de 32GB versies voor een leuke prijsje via bijv marktplaats te krijgen zijn.
Ik heb nog nooit 10 maanden gewacht op een jailbreak, voor geen enkele idevice. Het is ook geen vast gegeven dat een iPad 2 altijd de laatste firmware heeft als je dit koopt.Uniciteit schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:32:
Momenteel kan je je iPad 2 met de nieuwste firmware niet jailbreaken... misschien volgende week wel, maar misschien duurt het ook nog wel 10 maanden - als de iPad 3 al in de winkels ligt).
Je hebt wel gelijk dat je je niet moet blindstaren op een jailbreak bij de aanschaf. Het enige waarvoor ik m'n iPad 2 gejailbreaked heb, is voor Sbsettings en betere notificaties. Maar het nut van een jailbreak wordt wel steeds kleiner, vooral met iOS 5 in het vooruitzicht.
Het enige wat ik wil toevoegen is, probeer gewoon de tablets uit, concentreer je niet teveel op de onmogelijkheden. En beslis daarna wat je het meeste aanspreekt. Mijn Galaxy SIi is echt supersnel en Android heeft zijn charmes. Maar ik gebruik liever m'n iPhone 4 omdat dat voor mij het lekkerst werkt bij mijn werkzaamheden.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Goed om te lezen dat mensen die Apple (vroeger) 'haten' eerlijk en oprecht reageren.
Ik moet zeggen (als verkoper van alle tablets) maar als Apple liefhebber dat ik het goed vind dat er momenteel veel concurrentie is, dat helpt Apple weer om de lat hoger te leggen van haar tablets.
Als grootste reden om geen Android tablet te nemen vind ik: de ontwikkelingen gaan zo verschrikkelijk snel. En om deze reden worden de tablets niet meer gesupport na aanloop van tijd (neem de Galaxy tab p1000 die niet naar honey kan, dat ding is er amper een half jaar geweest en was al oud).
Terwijl de iPad (oudste van alle Tablets) nog steeds volledig word ondersteund en zelfs iOS5 kan draaien, wat ook weer veel meer biedt dan Android devices en dat voor een apparaat straks van ±2 jaar oud. (prijs+kwaliteit...kom op...wat wil je nog meer?).
Wil je het nieuwste van het nieuwste dan is Android wel weer iets verder. Neem bijvoorbeeld de 3D functionaliteit op de LG tablets. Mark my words, das echt een (bioscoop)hype en gaat vanzelf over.
Ik geloof werkelijk niet dat Apple hieraan gaat. Ze zullen eerder bleuray spelers in de MacBook Pro lijn stoppen... Maar ik dwaal af.
Ikzelf twijfel nog verschrikkelijk, wachten op iPad3+A5/6 of toch nu de iPad2 i.c.m. iOS5. Het blijft lastig. Sowieso krijg je er met een iPad heel veel voor terug ik denk dat iedereen dat hier wel kan beamen.
Ik moet zeggen (als verkoper van alle tablets) maar als Apple liefhebber dat ik het goed vind dat er momenteel veel concurrentie is, dat helpt Apple weer om de lat hoger te leggen van haar tablets.
Als grootste reden om geen Android tablet te nemen vind ik: de ontwikkelingen gaan zo verschrikkelijk snel. En om deze reden worden de tablets niet meer gesupport na aanloop van tijd (neem de Galaxy tab p1000 die niet naar honey kan, dat ding is er amper een half jaar geweest en was al oud).
Terwijl de iPad (oudste van alle Tablets) nog steeds volledig word ondersteund en zelfs iOS5 kan draaien, wat ook weer veel meer biedt dan Android devices en dat voor een apparaat straks van ±2 jaar oud. (prijs+kwaliteit...kom op...wat wil je nog meer?).
Wil je het nieuwste van het nieuwste dan is Android wel weer iets verder. Neem bijvoorbeeld de 3D functionaliteit op de LG tablets. Mark my words, das echt een (bioscoop)hype en gaat vanzelf over.
Ik geloof werkelijk niet dat Apple hieraan gaat. Ze zullen eerder bleuray spelers in de MacBook Pro lijn stoppen... Maar ik dwaal af.
Ikzelf twijfel nog verschrikkelijk, wachten op iPad3+A5/6 of toch nu de iPad2 i.c.m. iOS5. Het blijft lastig. Sowieso krijg je er met een iPad heel veel voor terug ik denk dat iedereen dat hier wel kan beamen.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Dat is inderdaad ook wel 1 van de grote voordelen van Apple.
Had er zelf nog niet zo naar gekeken, maar inderdaad Android toestellen/tablets raken best snel verouderd. Al is er daarvoor natuurlijk wel een hele grote community (neem XDA-Developers) die er wel voor zorgen dat er door ontwikkeld wordt, al is het dan niet officieel. Maar dat is weer niet voor iedereen weg gelegd.
Tja iPad 3 heb ik ook nog over zitten denk of ik daar niet op moet wachten, maar aan de andere kant, dan kan je blijven wachten.... En die laat voorlopig nog wel even op zich wachten denk ik.
Had er zelf nog niet zo naar gekeken, maar inderdaad Android toestellen/tablets raken best snel verouderd. Al is er daarvoor natuurlijk wel een hele grote community (neem XDA-Developers) die er wel voor zorgen dat er door ontwikkeld wordt, al is het dan niet officieel. Maar dat is weer niet voor iedereen weg gelegd.
Tja iPad 3 heb ik ook nog over zitten denk of ik daar niet op moet wachten, maar aan de andere kant, dan kan je blijven wachten.... En die laat voorlopig nog wel even op zich wachten denk ik.
Ja precies, dan kan je blijven wachten. En de iPad 2 is eigenlijk pas net echt op gang qua jailbreak, levering, enzovoorts.l3art schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:37:
Dat is inderdaad ook wel 1 van de grote voordelen van Apple.
De iPad 3, of die wordt deze maand aangekondigd (maar niet erg waarschijnlijk), of hij komt op z'n vroegst pas in maart 2012. Dan duurt het nog even voordat er genoeg voorraad is. Op dit moment kan je gewoon beter voor de iPad 2 gaan. Die krijgt zoiezo nog wel iOS 6 (en als de iPad 1 ook iOS 6 krijgt, dan krijgt de iPad 2 iOS 7).
Heb de discussie gevolg in dit forum en ben onder de indruk van de afgewogen standpunten.
Ook Heb ik uitgebreid naar Steve Jobs presentatie van de Ipad2 gekeken..ben bijna om...
Gebruik naar tevredenheid Samsung Galaxy S; maar ga binnenkort een Tablet aanschaffen.
Blijven voor mij nog enkele afwegingen en vragen(?)
1) de compatabiliteit met het Office-pakket; zijn de apple varianten complete vervangers?
2) de noodzaak van I-tunes; dus ook de noodzaak van een partnership met je laptop of PC
3) kan ik, zoals bij android gewoon met explorer mijn bestanden naar de Ipad2 overzetten?
4) wanneer zal een tablet een volwaardige vervanging ( en meer dan dat ) zijn van je Laptop/PC?
Ook Heb ik uitgebreid naar Steve Jobs presentatie van de Ipad2 gekeken..ben bijna om...
Gebruik naar tevredenheid Samsung Galaxy S; maar ga binnenkort een Tablet aanschaffen.
1) de compatabiliteit met het Office-pakket; zijn de apple varianten complete vervangers?
2) de noodzaak van I-tunes; dus ook de noodzaak van een partnership met je laptop of PC
3) kan ik, zoals bij android gewoon met explorer mijn bestanden naar de Ipad2 overzetten?
4) wanneer zal een tablet een volwaardige vervanging ( en meer dan dat ) zijn van je Laptop/PC?
1) Er zijn talloze (gratis) tekstverwerker apps voor de iPad. Apple biedt zelf "Pages" aan voor €7,99. Pages ondersteunt .doc(x) formaten volledig, en je kan zelf ook documenten aanmaken in .doc-formaat.smeijers schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:36:
Heb de discussie gevolg in dit forum en ben onder de indruk van de afgewogen standpunten.
2) Voor back-ups en foto's/muziek erop te zetten moet je je computer gebruiken. Echter, als je helemaal geen gebruik van een PC wilt maken: muziek kan je kopen via de iTunes store (dan heb je dus geen PC nodig), en foto's kan je hiermee direct op de iPad zetten.
Apps etc. kan je direct vanaf het apparaat downloaden en installeren. iTunes is dus wel ontzettend handig, zeker als je films en muziek erop wilt zetten (tenzij je er voor wilt betalen via de iTunes Store). Maar dit doe je ook maar één keer in de zoveel tijd (als je er per se nieuwe muziek op wilt, vlak voordat je op vakantie gaat ofzo
3) Nee, alleen foto's kan je direct via explorer op het apparaat zetten (en er vanaf halen). Je hebt verder iTunes nodig.
4) Het (een tablet in het algemeen) zal nooit een volledige vervanging zijn. Het is wel mogelijk om als vervanging te gebruiken, afhankelijk van je eisen. Een verslag maken zou je via een app kunnen doen (eventueel met (bluetooth) toetsenbord), maar op een desktop of laptop heb je altijd een groter scherm en altijd een fysiek toetsenbord wat dus fijner is.
Ik gebruik mijn eerste generatie iPad vooral voor internet en de meegeleverde en downloadbare apps. Tegenwoordig hang ik hem eigenlijk nog maar één keer in de maand aan de computer: voor een back-up en eventueel nieuwe muziek en films. Ik hang hem eigenlijk alleen vaker aan de PC, als ik bijvoorbeeld op vakantie ga (want dan zet ik er een hoop nieuwe films en muziek op).
Als je wat specifieker kunt zijn over hoe je je iPad wilt gebruiken en waarvoor, dan kan ik (en anderen hier) je een uitgebreider advies geven in hoeverre het een laptop vervanging is. Iemand die bijvoorbeeld regelmatig photoshop gebruikt, kan dat veel preciezer met een muis op een PC dan met een vinger op een tablet. Iemand die echter eigenlijk alleen maar wat webbrowst of social networks bijhoudt (Facebook, Twitter etc.) heeft veel meer aan een iPad want dat werkt dan veel sneller en handiger.
bedankt voor je uitvoerige beantwoording!
voor (nog) specifiekere vragen zal ik graag gebruik maken van dit forum!
voor (nog) specifiekere vragen zal ik graag gebruik maken van dit forum!
Bestaat er een mogelijkheid om een gesharede agenda te gebruiken op een Ipad2, zonder(!) dat het te maken heeft met Gmail?
Ik heb thuis een Synology NAS staan en zou graag die als centrale agenda locatie willen gebruiken, en dus ook kunnen benaderen via mijn Ipad.
Ik lees her en der Gmail, maar die wil ik liever niet.
Is er een andere optie bij jullie bekend?
Ik heb thuis een Synology NAS staan en zou graag die als centrale agenda locatie willen gebruiken, en dus ook kunnen benaderen via mijn Ipad.
Via Exchange kan het ook (Volgens mij werkt de Gmail optie trouwens ook via het exchange protocol). Er zijn ook Linux servers die Exchange na kunnen bootsen maar ik weet niet of die goed genoeg zijn om goed met de iPad te werken, bovendien zijn ze dacht ik vrij zwaar om op een NAS te kunnen draaien. Edit: hier vind je een review van 4 alternatieve servers die Exchange nadoen. Misschien helpt je dat in de goede richting en hopelijk is er van 1 van de 4 wel een package voor Synology dat je zo kan installeren. Maar ze zijn wel vrij zwaar dus het wordt wel lastig denk ik (afhankelijk van welk model Synology je hebt).Tallguy schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:31:
Bestaat er een mogelijkheid om een gesharede agenda te gebruiken op een Ipad2, zonder(!) dat het te maken heeft met Gmail?
Een andere optie zou iCloud zijn, wordt dacht ik zelfs gratis. Maar dan geef je je gegevens net als bij gmail uit handen natuurlijk.
[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 29-08-2011 15:45 ]
thx, zal dat artikel eens doorlezen.
Verwijderd
En ja hoor.. ook ik heb dus ervaren wat een freeze op een iPad is omdat ik vd week rustig zat te surfen en in eens kwam er een zwarte waas (alsof er een donkere deken) over mijn iPad. Niks deed het meer en na enkele seconden wist ik het weer. Ik heb mijn portie.... ook weer gehad. 
Oplossing. Beiden knoppen.(boven en onder gelijktijdig) indrukken en hard reset en loslaten tot het logo weer opkomt.
Oplossing. Beiden knoppen.(boven en onder gelijktijdig) indrukken en hard reset en loslaten tot het logo weer opkomt.
Verwijderd
G'day iPad users!!
Mijn naam is Patrick en ik heb nog geen Ipad, maar wel een macbook pro 13 inch uit maart dit jaar..En uiteraard de iPhone 4...Weet dat de Ipad geen laptop vervanger is, maar ik heb sinds kort een nieuwe baan en daar heb ik een laptop bij gekregen..Merk nu al dat ik ook heel veel mijn iPhone pak 'avonds op de bank ipv mijn macbook..
Zit er aan te denken om mijn macbook te verkopen en een Ipad 2 te kopen..Zonder 3G, gebruik alleen Wifi, heb dongel van de zaak voor noodgevallen..Denken jullie dat ik hier spijt van krijg? Surfen/mailen/beetje tekstverwerken doe ik op de macbook...Excel ook nog wel, maar dit kan ook op de Ipad dacht ik?
En dan nu eentje kopen of wachten op de Ipad 3 eind dit jaar/begin volgend jaar? Veel vragen, maar wil een goede keuze maken alvorens mijn in nieuwstaat verkerende macbook pro te verkopen!!
Thanx alvast!!!
Mijn naam is Patrick en ik heb nog geen Ipad, maar wel een macbook pro 13 inch uit maart dit jaar..En uiteraard de iPhone 4...Weet dat de Ipad geen laptop vervanger is, maar ik heb sinds kort een nieuwe baan en daar heb ik een laptop bij gekregen..Merk nu al dat ik ook heel veel mijn iPhone pak 'avonds op de bank ipv mijn macbook..
Zit er aan te denken om mijn macbook te verkopen en een Ipad 2 te kopen..Zonder 3G, gebruik alleen Wifi, heb dongel van de zaak voor noodgevallen..Denken jullie dat ik hier spijt van krijg? Surfen/mailen/beetje tekstverwerken doe ik op de macbook...Excel ook nog wel, maar dit kan ook op de Ipad dacht ik?
En dan nu eentje kopen of wachten op de Ipad 3 eind dit jaar/begin volgend jaar? Veel vragen, maar wil een goede keuze maken alvorens mijn in nieuwstaat verkerende macbook pro te verkopen!!
Thanx alvast!!!
Over de iPad3 geruchten ga ik niet in.Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:32:
maar wel een macbook pro 13 inch uit maart dit jaar..En uiteraard de iPhone 4...Weet dat de Ipad geen laptop vervanger is, maar ik heb sinds kort een nieuwe baan en daar heb ik een laptop bij gekregen..Merk nu al dat ik ook heel veel mijn iPhone pak 'avonds op de bank ipv mijn macbook..
Zit er aan te denken om mijn macbook te verkopen en een Ipad 2 te kopen..Zonder 3G, gebruik alleen Wifi, heb dongel van de zaak voor noodgevallen..Denken jullie dat ik hier spijt van krijg? Surfen/mailen/beetje tekstverwerken doe ik op de macbook...Excel ook nog wel, maar dit kan ook op de Ipad dacht ik
Maar alles wat jij zegt kan wel op een iPad(2), maar ik zou het niet aanraden. Ik mis voor full-time werken op mijn iPad toch de mogelijkheden van een groter scherm, tikken gaat niet zo lekker, Excel helemaal te klein scherm voor.
Als ik zou moeten beslissen zou ik juist de iPhone vervangen door een iPad, omdat het internetten op een iPad zoveel makkelijker gaat dan iPhone en ik 's avonds liever mijn iPad pak dan mijn iPhone/Macbook.
Daarnaast, de dongle die je van het werk hebt, kan niet in een iPad?
Al met al denk ik niet dat jij moet kijken voor een iPad.
[ Voor 8% gewijzigd door Ryur op 03-09-2011 17:21 ]
Je hebt dus zelf een macbook en daarnaast een laptop van de zaak? In dat geval zou je je macbook kunnen verkopen en overgaan op een iPad.
Als er onverhoopt toch iets is waarvoor je een laptop nodig hebt pak je gewoon die van de zaak.
Als er onverhoopt toch iets is waarvoor je een laptop nodig hebt pak je gewoon die van de zaak.
Verwijderd
@GoTCoast..thanx...
@masterslave..thanx..
@henkna..Als je een beetje Apple volgt qua nieuwe releases etc..dan is deze vraag toch niet zo gek?
Kan me voorstellen als je net een Ipad 2 heb gekocht, dat je dit minder leuk vindt, maar ja...
Dit is een forum en wil me graag verdiepen om de juiste keuze te maken..Excuus als ik daarbij mensen tegen het verkeerde been stoot...
@masterslave..thanx..
@henkna..Als je een beetje Apple volgt qua nieuwe releases etc..dan is deze vraag toch niet zo gek?
Kan me voorstellen als je net een Ipad 2 heb gekocht, dat je dit minder leuk vindt, maar ja...
Dit is een forum en wil me graag verdiepen om de juiste keuze te maken..Excuus als ik daarbij mensen tegen het verkeerde been stoot...
Op http://www.vimeo.com is het aanbod filmpjes in html5 op de ipad af te spelen.
Bij filmpjes, langer dan bijvoorbeeld een half uur stopt mijn ipad er vroegtijdig mee, er lijkt dan te weinig "buffer" te zijn.
Zijn er ook andere ipad gebruikers die deze ervaring hebben met het online afspelen van html5 filmpjes?
Tips?, of een website die hierop in gaat?
Thanks!
(aanvulling: In dit forum meerdere personen die het probleem ook ervaren http://vimeo.com/forums/topic:41275#comment_5649994)
Bij filmpjes, langer dan bijvoorbeeld een half uur stopt mijn ipad er vroegtijdig mee, er lijkt dan te weinig "buffer" te zijn.
Zijn er ook andere ipad gebruikers die deze ervaring hebben met het online afspelen van html5 filmpjes?
Tips?, of een website die hierop in gaat?
Thanks!
(aanvulling: In dit forum meerdere personen die het probleem ook ervaren http://vimeo.com/forums/topic:41275#comment_5649994)
[ Voor 14% gewijzigd door Cass op 04-09-2011 14:13 ]
De pepernoten liggen ook al in de winkel, so why not???henkna schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:06:
Pff beginnen die vragen over de ipad3 wel halen/niet halen nu al?
Moet niet gekker worden!
Ik wil morgen een iPad 2 kopen... Is deze gewoon overal te krijgen of is de voorraad beperkt. Wil m gewoon bij MM of Apple store halen, weet niet of deze volop aanwezig zijn? Gaat om zwarte met alleen wifi 16 of 32 gig, over dat laatste ben ik nog niet helemaal uit. Geen idee of deze beperkt leverbaar zijn of volop te krijgen...?
volop te krijgen!ThePupD schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:15:
Ik wil morgen een iPad 2 kopen... Is deze gewoon overal te krijgen of is de voorraad beperkt. Wil m gewoon bij MM of Apple store halen, weet niet of deze volop aanwezig zijn? Gaat om zwarte met alleen wifi 16 of 32 gig, over dat laatste ben ik nog niet helemaal uit. Geen idee of deze beperkt leverbaar zijn of volop te krijgen...?
Oke goed nieuws:) thanks
Heeft iemand een oplossing voor als je met meerdere mensen een ipad gebruikt. Hoe je je mail kan afschermen
Webmail gebruiken ben ik bang... Helaas bied iOS geen multiuser interfacejarsiv schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:35:
Heeft iemand een oplossing voor als je met meerdere mensen een ipad gebruikt. Hoe je je mail kan afschermen
I am the great Cornholio!
Nope...MediaMarkt doet geen korting op de iPad (ook niet op covers etc. btw)...ThePupD schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:34:
Valt er eigenlijk nog korting te regelen, kost zowat overal hetzelfde maar normaal kan je bij MM wel korting krijgen, maar lukt dat ook bij de IPad? Iemand succes mee gehad?
[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 05-09-2011 14:54 ]
Ok duidelijk. Ben terug van de stad en heb bij de MM een Ipad2 32 gig wifi gekocht in het zwart. Blijft echt een vreselijke winkel en niet echt waanzinnig personeel.
Maar goed, de volle mep betaald (579) wilde ook nog een hoes meenemen maar vond ze echt knetterduur dus ik bestel wel wat online. Nog geen idee welke eigenlijk.
1 vraag hierover, mijn moeder denkt erover na om een ipad 1 te nemen, en ze neemt de Ipad voornamelijk om ook met Word te kunnen werken, dus zowel doc. bestanden te openen en weer te kunnen saven als doc. Is dit gewoon mogelijk? Dat ze Word bestanden maakt op de Ipad en op de pc kan openen en vice versa?
Hoor het graag.
Dan ga ik nu verder genieten van de IPad:)
Maar goed, de volle mep betaald (579) wilde ook nog een hoes meenemen maar vond ze echt knetterduur dus ik bestel wel wat online. Nog geen idee welke eigenlijk.
1 vraag hierover, mijn moeder denkt erover na om een ipad 1 te nemen, en ze neemt de Ipad voornamelijk om ook met Word te kunnen werken, dus zowel doc. bestanden te openen en weer te kunnen saven als doc. Is dit gewoon mogelijk? Dat ze Word bestanden maakt op de Ipad en op de pc kan openen en vice versa?
Hoor het graag.
Verwijderd
Ik weet dat je met Pages word bestanden kan openen, dus ik veronderstel dat bewerken ook zal gaan.ThePupD schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:21:
Ok duidelijk. Ben terug van de stad en heb bij de MM een Ipad2 32 gig wifi gekocht in het zwart. Blijft echt een vreselijke winkel en niet echt waanzinnig personeel.
Hoor het graag.
Ja het moet echt de meeste functionaliteiten van Word hebben... dus save as doc. save as docx. etc etc. En zowel openen op ipad van pc als andersom. Hoop dus dat iemand dit 100% kan bevestigen want ze moet heel veel met Word werken van haar werk.Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:16:
[...]
Ik weet dat je met Pages word bestanden kan openen, dus ik veronderstel dat bewerken ook zal gaan.
Nope, dat gaat hem niet wordenThePupD schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:25:
[...]
Ja het moet echt de meeste functionaliteiten van Word hebben... dus save as doc. save as docx. etc etc. En zowel openen op ipad van pc als andersom. Hoop dus dat iemand dit 100% kan bevestigen want ze moet heel veel met Word werken van haar werk.
[ Voor 6% gewijzigd door sebastius op 05-09-2011 19:48 ]
Oke ik had begrepen dat er zeg maar "Office" voor de Ipad was. Excel, Powerpoint en Word.sebastius schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:48:
[...]
Nope, dat gaat hem niet wordenPages is veel te simpel voor 100% compatible werken. Een tekst tikken gaat er prima mee, maar vormgeving raak je kwijt.
Maar laat ik het zo vragen... kan ze doc. bestanden openen op de Ipad, deze bewerken en weer saven als doc. zodat ze de bestanden op de pc kan openen? maar wel echt doc. bestanden voor 97-2004 word?
Want heb haar nu helemaal enthousiast gekregen, hoop dat dat in ieder geval mogelijk is.
Ja, je kan gewoon .doc documenten enzo bewerken en aanmaken in Pages. Alleen de geavanceerde vormgevingen kun je kwijt raken.ThePupD schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:01:
[...]
Oke ik had begrepen dat er zeg maar "Office" voor de Ipad was. Excel, Powerpoint en Word.
Maar laat ik het zo vragen... kan ze doc. bestanden openen op de Ipad, deze bewerken en weer saven als doc. zodat ze de bestanden op de pc kan openen? maar wel echt doc. bestanden voor 97-2004 word?
Want heb haar nu helemaal enthousiast gekregen, hoop dat dat in ieder geval mogelijk is.
Die gasten zijn trouwens enorm eigenwijs als je zegt dat je recht hebt op zeker 2 jaar garantie in plaats van 1 jaar zoals Apple aangeeft. Al geef je ze site's ontwikkeld door de overheid...TheVMaster schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:54:
[...]
Nope...MediaMarkt doet geen korting op de iPad (ook niet op covers etc. btw)...Die Apple medewerker bij de MM zijn overigens niet in dienst van de MM, maar in dienst van Apple vertelde de man achter de balie in Zwolle mij...
Ja dat kan wel maar echt office voor de iPad is er niet. Je hebt van Apple: Pages (Word), Numbers (Excel) en Keynote (Powerpoint). En voor basiswerk zijn die prima te combineren met de echte Office programma's. Maar verwacht niet dat alles 1 op 1 klopt en dat je layout perfect is.ThePupD schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:01:
[...]
Oke ik had begrepen dat er zeg maar "Office" voor de Ipad was. Excel, Powerpoint en Word.
Als je de iPad al hebt liggen: koop Pages en probeer het uit. Je kunt ook even iets duidelijker zijn in wat je vrouw met Word maakt voor documenten, wat ze nodig heeft.
Ik weet dat het vroeger niet kon maar kan je...
Via uw Ipad 2 uw gedeelde schijven bekijken? Ze zijn gedeeld via mijn airport extreme en zou er graag dan films van streamen zonder dat mijn Macbook pro aanligt.
Via uw Ipad 2 uw gedeelde schijven bekijken? Ze zijn gedeeld via mijn airport extreme en zou er graag dan films van streamen zonder dat mijn Macbook pro aanligt.
Daar was ik dus al bang voor, thnxMetaFrame schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:41:
[...]
Webmail gebruiken ben ik bang... Helaas bied iOS geen multiuser interface
Nou ik heb de iPad dus een kleine dag. Moet gewoon zeggen dat die erg bevalt... was beetje bang dat misschien de combinatie iPhone, MBP, iPad te overlappend zou zijn, en dat is het ook enigzins, maar het is toch wel en fantastisch ding. Geluid valt mij erg mee, terwijl ik daar andere berichten over hoorde, camera valt me erg tegen, maar dit wist ik ook wel en meer voor de leuk. Verder prachtig scherm, mijn portfolio zal er goed op komen te staan, goede weergave.
Verder erg leuk om nu te kijken naar al die gadgets die er voor zijn, zoiezo vind ik die hdmi connector wel lachen, denk niet dat ik m veel ga gebruiken met meerdere computers die op tv's staan aangesloten, maar toch.
Enige wat ik nog even wil uitzoeken, is dat als het goed is je je iPad kan gebruiken om spullen vanaf je computer via netwerk te streamen naar je tv? Weet niet of dit helemaal klopt maar dit zou voor 1 bepaalde tv die niet is aangesloten via mediaplayer/laptops wel een leuke bijkomigheid zijn. Weet niet of iemand hier meer over weet of mij in de goede richting kan sturen? (en geen idee of mkv's ook gestreamd kunnen worden?)
Verder echt een leuk ding, wat ik jammer vind (maar wist en ook wel logisch is) is dat het scherm 4:3 is, en je dan voor Youtube en films wel met giga zwarte balken zit. Maar wel fijn om mee te internetten.
Al met al denk ik een goede aankoop, gister nog een bescherm hoes besteld, hopelijk is het wat maar blijft toch voornamelijk thuis dus verwacht geen problemn.
Oh nog 1 ding, klopt het nou dat ik 1 jaar apple garantie heb en nog 1 jaar erna via MM. Zoiets hoorde ik van de verkoper die het zelf niet precies leek te weten:)
Verder erg leuk om nu te kijken naar al die gadgets die er voor zijn, zoiezo vind ik die hdmi connector wel lachen, denk niet dat ik m veel ga gebruiken met meerdere computers die op tv's staan aangesloten, maar toch.
Enige wat ik nog even wil uitzoeken, is dat als het goed is je je iPad kan gebruiken om spullen vanaf je computer via netwerk te streamen naar je tv? Weet niet of dit helemaal klopt maar dit zou voor 1 bepaalde tv die niet is aangesloten via mediaplayer/laptops wel een leuke bijkomigheid zijn. Weet niet of iemand hier meer over weet of mij in de goede richting kan sturen? (en geen idee of mkv's ook gestreamd kunnen worden?)
Verder echt een leuk ding, wat ik jammer vind (maar wist en ook wel logisch is) is dat het scherm 4:3 is, en je dan voor Youtube en films wel met giga zwarte balken zit. Maar wel fijn om mee te internetten.
Al met al denk ik een goede aankoop, gister nog een bescherm hoes besteld, hopelijk is het wat maar blijft toch voornamelijk thuis dus verwacht geen problemn.
Oh nog 1 ding, klopt het nou dat ik 1 jaar apple garantie heb en nog 1 jaar erna via MM. Zoiets hoorde ik van de verkoper die het zelf niet precies leek te weten:)
Kijk eens naar AirPlay server voor op die computers. Vanaf iOS 5 kun je dan direct je iPad beeld streamen naar je TVs.ThePupD schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:40:
Dan moeten die computers dus een AirPlay signaal kunnen ontvangen.Enige wat ik nog even wil uitzoeken, is dat als het goed is je je iPad kan gebruiken om spullen vanaf je computer via netwerk te streamen naar je tv? Weet niet of dit helemaal klopt maar dit zou voor 1 bepaalde tv die niet is aangesloten via mediaplayer/laptops wel een leuke bijkomigheid zijn. Weet niet of iemand hier meer over weet of mij in de goede richting kan sturen? (en geen idee of mkv's ook gestreamd kunnen worden?)
Nee, 1 jaar garantie en de verkopende partij is verantwoordelijk voor de afhandeling daarvan. Via het consumentenrecht zou je waarschijnlijk aanspraak kunnen maken op 2 jaar.Oh nog 1 ding, klopt het nou dat ik 1 jaar apple garantie heb en nog 1 jaar erna via MM. Zoiets hoorde ik van de verkoper die het zelf niet precies leek te weten:)
thanks.
Is het zo dat er nu automatisch IOS 5 opstaat of moet dat nog apart worden geinstalleerd door mij? want kreeg hier verder geen melding van toen ik de Ipad met Itunes koppelde.
Is het zo dat er nu automatisch IOS 5 opstaat of moet dat nog apart worden geinstalleerd door mij? want kreeg hier verder geen melding van toen ik de Ipad met Itunes koppelde.
[ Voor 48% gewijzigd door ThePupD op 06-09-2011 11:50 ]
iOS 5 is nog niet officieel uit. 4.3.5 is de huidige revisie.
iOS5 is nog niet uit, dat zal gebeuren zodra de nieuwe iPhone aangekondigd is. Als het dan zover is moet je hem even aan iTunes hangen en klaar.ThePupD schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:48:
thanks.
Hier ook een Android fanboy ;-)l3art schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 18:13:
Ik dacht dat het er nooit van zou komen, ..... redenen om eens na te gaan wat ik nou precies wil. En des te meer reden om dit topic eens door te bladeren.
Heb vorige maand voor een klein bedrag een tweedehands Ipad 1 WiFi gehaald. Geen spijt van gehad!
Wat ben ik blij dat ik NIET voor een Galaxy TAB ofzo ben gegaan. Een kennis heeft er een, en hij geilt zelfs op mijn Ipad 1
ok helemaal duidelijk. Dan ga ik nu weer op gadget jacht:)Huntard schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:20:
[...]
iOS5 is nog niet uit, dat zal gebeuren zodra de nieuwe iPhone aangekondigd is. Als het dan zover is moet je hem even aan iTunes hangen en klaar.
Toch nu 1 ding dat ik mij afvraag... beneden heb ik een tv staan die niet is aangesloten op een computer. Stel ik wil hierop films kijken. Is het dan slimmer om een hdmi opzet stuk te kopen of het te streamen van computer naar tv?
Want hoewel een kabel in mn ipad doen lastiger is dan wifi, kan ik dan wel beneden ook youtube filmpjes kijken en eventueel games (maar dat laatste ga ik niet doen)
Want dan kan ik ook films beneden kijken via de Ipad met hdmi, geluid wordt dan toch gewoon netjes doorgelinkt naar tv via kabel. En gebruik ik HD2go of vlc player om het af te spelen. als ik het zo bekijk is dus een hdmi connector het makkelijkst. Iemand hier ervaringen mee of dit werkt zoals ik het nu vertel?
Want hoewel een kabel in mn ipad doen lastiger is dan wifi, kan ik dan wel beneden ook youtube filmpjes kijken en eventueel games (maar dat laatste ga ik niet doen)
Want dan kan ik ook films beneden kijken via de Ipad met hdmi, geluid wordt dan toch gewoon netjes doorgelinkt naar tv via kabel. En gebruik ik HD2go of vlc player om het af te spelen. als ik het zo bekijk is dus een hdmi connector het makkelijkst. Iemand hier ervaringen mee of dit werkt zoals ik het nu vertel?
Misschien overwegen om een ATV2 aan te schaffen, kun je via airplay alles bekijken wat je op je iPad staat/streamt online kijkt or whatever en met de komst van iOS5 kun je ook een mirror aanleggen wat weer allemaal nieuwe mogelijkheden bied......ThePupD schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:01:
Toch nu 1 ding dat ik mij afvraag... beneden heb ik een tv staan die niet is aangesloten op een computer. Stel ik wil hierop films kijken. Is het dan slimmer om een hdmi opzet stuk te kopen of het te streamen van computer naar tv?
PS ik denk maar hardop mee
Ik heb problemen met het opzetten van een VPN verbinding vanaf een iPad 2 (IOS 4.3.5) in combinatie met een LanCom router; ik krijg constant de melding "identiteit van gebruiker niet geaccepteerd". Zet ik een VPN op vanaf een iPad 1 (IOS 4.3) dan werkt het als een zonnetje.
Ik heb helaas nog niet in de log van de router kunnen kijken.
Iemand een idee?
Ik heb helaas nog niet in de log van de router kunnen kijken.
Iemand een idee?
sinds kort mijn XBMC op de ipad 2 geinstalleerd en werkt goed.
Er staan ook een aantal mkv/xvid's/avi lokaal op mijn ipad.
Hoe kan ik deze nu toevoegen in XBMC?
Er staan ook een aantal mkv/xvid's/avi lokaal op mijn ipad.
Hoe kan ik deze nu toevoegen in XBMC?
Toch nog even een paar vragen waar iemand misschien een tip voor heeft:
-Nederlandse boeken zijn via iBooks of dergelijke niet te krijgen? Tuurlijk kan ik er wel een pdf opzetten, maar echte boeken zijn nog niet te krijgen?
-Tip voor een mediaspeler (gratis het liefst) die mijn iPad alle bestanden laat spelen? want heb geen zin om alles om te zetten naar mp4. want zie nergens vlc speler of dergelijke in de store.
-Iemand ervaring met het HDMI opzetstukje? kan er vanuitgaan dat het geluid netjes wordt doorgestuurd naar tv? anders heb ik er vrij weinig aan (had een verhaal gehoord dat geluid niet werd doorgestuurd)
-Nederlandse boeken zijn via iBooks of dergelijke niet te krijgen? Tuurlijk kan ik er wel een pdf opzetten, maar echte boeken zijn nog niet te krijgen?
-Tip voor een mediaspeler (gratis het liefst) die mijn iPad alle bestanden laat spelen? want heb geen zin om alles om te zetten naar mp4. want zie nergens vlc speler of dergelijke in de store.
-Iemand ervaring met het HDMI opzetstukje? kan er vanuitgaan dat het geluid netjes wordt doorgestuurd naar tv? anders heb ik er vrij weinig aan (had een verhaal gehoord dat geluid niet werd doorgestuurd)
Je kunt er gewoon epub bestanden opzetten (min of meer de ebook standaard).ThePupD schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:12:
Ja hoor, geluid komt gewoon mee. Ik heb zelf alleen wat HDMI handshake problemen icm met een Philips lcd, wat af en toe groen beeld oplevert. De kabel eruit en erin lost het probleem weer op.ThePupD schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:12:
Nou "gewoon" is het niet. Een hoop epub bestanden met DRM worden niet geaccepteerd door iBooks en voor die bestanden zal dus een aparte app geinstalleerd moeten worden.Laudor schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:33:
[...]
Je kunt er gewoon epub bestanden opzetten (min of meer de ebook standaard).
Ik werk zelf met BlueReader. Werkt prima en kan ook met AdobeDRM overweg (wat bv op bol boeken zit)
Garantie is twee jaar, wat die Apple medewerkers ook beweren. Let er wel op dat als je de garantie via Apple doet, dat je dan je garantie bij MediaMarkt kwijt kan raken als er met die nieuwe iPad iets mis is: je hebt tot slot van rekening een andere iPad dan die zij jou verkochten.MrAcid schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:57:
[...]
Kijk eens naar AirPlay server voor op die computers. Vanaf iOS 5 kun je dan direct je iPad beeld streamen naar je TVs.
[...]
Dan moeten die computers dus een AirPlay signaal kunnen ontvangen.
[...]
Nee, 1 jaar garantie en de verkopende partij is verantwoordelijk voor de afhandeling daarvan. Via het consumentenrecht zou je waarschijnlijk aanspraak kunnen maken op 2 jaar.
Op MediaMarkt's website staat voor Apple één jaar.
Zoals ze zelf al aangeven, je bent daar wettelijk voor beschermd. Tot op zekere hoogte zou je zelfs nog na 3 jaar garantie kunnen claimen, en slechts een gedeelte van de kosten betalen.Wanneer het product al een langere tijd(A) in uw bezit is, dan is het redelijk dat u een gedeelte meebetaalt(aan de reparatiekosten. Indien wij door herstel de levensduur van het product kunnen verlengen, dan is het ook redelijk is dat u een gedeelte meebetaalt aan de reparatiekosten(C). Daar bent u wettelijk voor beschermd.
A. Langere tijd = langer dan 2 jaar.
B. Reparatiekosten worden naar rato van de levensduur berekend.
C. Normale slijtage dient de klant altijd zelf te betalen, zoal harddisk, koolborstels, laserunits en alle andere mechanische onderdelen.
En verder van MediaMarkt, ze linken letterlijk naar een pdf bestand waar de wettelijke garantie wordt uitgelegd.
1. Wettelijke garantie 6 maanden
Bewijslast:
U hoeft in deze periode niets te bewijzen. Het is aan Media Markt om te
bewijzen dat het defect niet onder de garantie valt.
2. Wanneer 2 jaar kosteloos herstel/omruilen
Wanneer het product na 6 maanden, maar binnen 2 jaar na aankoopdatum,
kapot gaat en de klacht is te wijten aan het product zelf, dan moet het
product
kosteloos hersteld of
omgeruild worden. Wel is dan sprake van omgekeerde bewijslast.
Bewijslast:
U moet kunnen bewijzen dat het defect te wijten is aan het product én dat
het
normaal gebruikt is. Wanneer u dat niet kunt, zijn de kosten voor u rekening.
[ Voor 19% gewijzigd door Uniciteit op 07-09-2011 21:43 ]
Misschien dat iemand nog een tip heeft welk programma het liefst gratis kan gebruiken om alle bestanden af te spelen op iPad? dacht aan vlc player maar die kan ik niet vinden ( heb geen zin om alleen mp4's af te kunnen spelen...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iOS 5 Beta] Ervaringen en Discussie
[iPad] Levertijden
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid
Let op of je post niet beter past in:
[iOS 5 Beta] Ervaringen en Discussie
[iPad] Levertijden
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid