Ervaring van vorig jaar leerde ons een aantal dingen:
- De mensen die zonder rijhulp spelen zijn toch wel sneller als de mensen die rijhulp nodig hebben. Snelle mensen zullen door rijhulp ook niet sneller worden. Alleen help je de minder goeie mensen er mee, die kunnen nu iets competitiever zijn (niet zo erg dat ze gaan winnen) waardoor iedereen er meer plezier aan heeft.
- Console tijden zijn over het algemeen langzamer. Dit kan echter aan F1 2010 liggen en zou in 2011 best anders kunnen zijn, daar is nu gewoon niks over te zeggen
- Opsplitsen in groepen werkt niet omdat er over het algemeen niet genoeg deelnemers zijn om dit leuk te houden. In plaats van een groep van 15 mensen waar er elke week misschien 10 aan mee doen krijg je dan 2 groepen van 7 mensen waar er slechts 3 aan mee doen... Je kunt je voorstellen dat er niks meer over blijft als je ook nog eens gaat splitsen per assists (dan heb je dus 4 groepen al!)
Het hele idee is om deze splitsing juist niet te maken en het toch leuk te houden voor iedereen, en ik denk dat dit vorig jaar heel aardig gelukt is
Wat bedoel je precies met ranking? Ik heb vorig jaar iets ingebouwd waarbij je punten kreeg per positie (iedereen kreeg punten, ook de laatste tijden, maar uiteraard de winnaars iets meer) en aan het eind van een seizoen kun je dus zo zien wie de meeste punten heeft. Hoe de punten verdeling ligt kunnen we straks over gaan discussiëren, dat is nu nog niet zo van belang denk ik. Het was in ieder geval niet zo extreem als in de F1 zelf waar de winner VEEL meer punten krijgt als de tweede plek (ik geloof 40, 35, 32, ... 1, 1, 1, 1... zoiets was het).
Een dergelijke site heb ik voor F1 2010 al gemaakt en gehost (en registratie van tijden doet iedereen zelf), en met een paar kleine aanpassingen kan ik die zo online gooien voor F1 2011 (paar andere tracks en misschien auto's, dat zal het wel ongeveer zijn). Dus dat zal ik gewoon weer zelf doen denk ik.
Qua beheer van tijden is er niks te doen eigenlijk. Je zou kunnen zeggen dat de tijden gecontroleerd moeten worden ofzo, maar vorig jaar is iedereen gewoon eerlijk geweest, en de mensen met echt snelle tijden hebben ook altijd wel een screenshot paraat. Verder kun je het natuurlijk niet goed controleren, een screenshot is te photoshoppen en je zou zelfs een grip hack kunnen gebruiken ofzo, maar hou het gewoon eerlijk
Een topic kan ik ook maken, die kan ook vrijwel rechtstreeks gekopieerd uit het oude topic... Maar eerst maar eens wachten hoeveel mensen er mee willen doen (en tot het spel überhaupt uit is

)
[
Voor 21% gewijzigd door
NickThissen op 20-09-2011 13:19
]