Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:32
Ik hoop hem woensdag of donderdag vroeg te kunnen bemachtigen gezien ik donderdag vrij ben.

Misschien is het leuk om weer wat nieuwe tweakers toe te voegen, is toch leuker als er wat tijden van friends in het time trial leaderbord te zien zijn. Zelf ga ik de PS3 versie aanschaffen.

PSN: Call_Of_Marty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Even een poll om te kijken hoeveel interesse er is voor een nieuwe GoT time trials challenge, zoals we dat ook voor F1 2010 gedaan hebben.

Poll: Zou je meedoen aan een nieuwe GoT Time Trials challenge?
Ja!
Nee...
Ja, maar...
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=374975&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

(De 'Ja, maar...' optie is als je graag mee doet maar alleen als er iets veranderd ofzo, weet ik het... Laat dan ook even weten wat je precies bedoelt)

Voor degene die niet weten wat er bedoeld wordt, zie de oude thread:
[Multi] F1 2010 time challenge

Het idee is dat iedereen mee kan doen (PC of console) met alle assists die je maar wilt (hoewel het blijkt dat de mensen zonder assists meestal toch sneller zijn ;)). Elke week rijden we een nieuw circuit, iedereen heeft dus een week om de snelste tijd neer te zetten.

Als er genoeg interesse is dan zal ik weer een website maken met een overzicht van alle tijden en waar je je tijd kan invoeren, dat is wel zo makkelijk denk ik :)

[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 20-09-2011 11:57 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Erg leuk idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Laatst online: 10:52
Ik heb met F1 2010 niet meegedaan, nu ben ik ook absoluut geen topper in het rijden van snelle rondjes, maar alleen voor de fun zou ik al mee doen, leuk idee inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Count me in.

Wie maakt er een topic voor aan?

Nu ik mijn race stuurtje weer opgedoken heb, kan ik echt eens lekker gaan scheuren en mezelf ook toeleggen op het rijden zonder TC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Ja, maar... dan wel met een aparte lijst voor tijden zonder rijhulpen en misschien nog onderverdeeld in PC/Console.

En het mooiste zou zijn met een ranking.

[ Voor 16% gewijzigd door Unbreukable op 20-09-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

NickThissen schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:56:
Als er genoeg interesse is dan zal ik weer een website maken met een overzicht van alle tijden en waar je je tijd kan invoeren, dat is wel zo makkelijk denk ik :)
een zelfde systeem gebruiken we voor GT5. Ik wil best pagina opzetten/hosten etc. maar beheer en registratie van tijden ga ik niet doen (geen tijd voor)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45

Hoogie2004

Whohooooo

Unbreukable schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:14:
Ja, maar... dan wel met een aparte lijst voor tijden zonder rijhulpen en misschien nog onderverdeeld in PC/Console.

Als die onderverdeling echt nodig is, moet je echt veel deelnemers hebben. Een console veld met 2 coureurs is ook niet echt spannend, en dan is het juist leuker om te zien hoe hoog je t.o.v. de pc kan komen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Kan mij herinneren dat NickThissen daar een hele mooie site voor in elkaar gedraaid had.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:57
PS3 versie besteld bij Gamesshoppen.nl!
Daar is hij op voorraad. 8)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Rivanov schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:51:
PS3 versie besteld bij Gamesshoppen.nl!
Daar is hij op voorraad. 8)
En morgen in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Besteld. :)

Nu even mijn andere pre-order annuleren.

[ Voor 66% gewijzigd door RDMA op 20-09-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
Ja maar... dan moeten mensen niet zo zeuren in de comments van m'n filmpjes op YouTube :+
Het is ongelooflijk hoeveel reacties daar nog dagelijks op binnenkomen van lui die beweren dat ik cheat met zulke tijden haha.

Overigens vermaakt ik me op dit moment hele erg met iRacing en voel dan ook 0,0 behoefte om F1 2011 te gaan spelen, maar wellicht dat ik voor de Time Trials Challenge een uitzondering kan maken...

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Daar ga ik wel vanuit. Ze zijn vanavond ook geopend dus je kunt het spel ook ophalen in Schiedam. Een beetje te ver weg voor mij. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Unbreukable schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:14:

Ervaring van vorig jaar leerde ons een aantal dingen:
  1. De mensen die zonder rijhulp spelen zijn toch wel sneller als de mensen die rijhulp nodig hebben. Snelle mensen zullen door rijhulp ook niet sneller worden. Alleen help je de minder goeie mensen er mee, die kunnen nu iets competitiever zijn (niet zo erg dat ze gaan winnen) waardoor iedereen er meer plezier aan heeft.
  2. Console tijden zijn over het algemeen langzamer. Dit kan echter aan F1 2010 liggen en zou in 2011 best anders kunnen zijn, daar is nu gewoon niks over te zeggen
  3. Opsplitsen in groepen werkt niet omdat er over het algemeen niet genoeg deelnemers zijn om dit leuk te houden. In plaats van een groep van 15 mensen waar er elke week misschien 10 aan mee doen krijg je dan 2 groepen van 7 mensen waar er slechts 3 aan mee doen... Je kunt je voorstellen dat er niks meer over blijft als je ook nog eens gaat splitsen per assists (dan heb je dus 4 groepen al!)
Het hele idee is om deze splitsing juist niet te maken en het toch leuk te houden voor iedereen, en ik denk dat dit vorig jaar heel aardig gelukt is :)

Wat bedoel je precies met ranking? Ik heb vorig jaar iets ingebouwd waarbij je punten kreeg per positie (iedereen kreeg punten, ook de laatste tijden, maar uiteraard de winnaars iets meer) en aan het eind van een seizoen kun je dus zo zien wie de meeste punten heeft. Hoe de punten verdeling ligt kunnen we straks over gaan discussiëren, dat is nu nog niet zo van belang denk ik. Het was in ieder geval niet zo extreem als in de F1 zelf waar de winner VEEL meer punten krijgt als de tweede plek (ik geloof 40, 35, 32, ... 1, 1, 1, 1... zoiets was het).
himlims_ schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:15:
[...]
een zelfde systeem gebruiken we voor GT5. Ik wil best pagina opzetten/hosten etc. maar beheer en registratie van tijden ga ik niet doen (geen tijd voor)
Een dergelijke site heb ik voor F1 2010 al gemaakt en gehost (en registratie van tijden doet iedereen zelf), en met een paar kleine aanpassingen kan ik die zo online gooien voor F1 2011 (paar andere tracks en misschien auto's, dat zal het wel ongeveer zijn). Dus dat zal ik gewoon weer zelf doen denk ik.
Qua beheer van tijden is er niks te doen eigenlijk. Je zou kunnen zeggen dat de tijden gecontroleerd moeten worden ofzo, maar vorig jaar is iedereen gewoon eerlijk geweest, en de mensen met echt snelle tijden hebben ook altijd wel een screenshot paraat. Verder kun je het natuurlijk niet goed controleren, een screenshot is te photoshoppen en je zou zelfs een grip hack kunnen gebruiken ofzo, maar hou het gewoon eerlijk ;)

Een topic kan ik ook maken, die kan ook vrijwel rechtstreeks gekopieerd uit het oude topic... Maar eerst maar eens wachten hoeveel mensen er mee willen doen (en tot het spel überhaupt uit is ;))

[ Voor 21% gewijzigd door NickThissen op 20-09-2011 13:19 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ook besteld bij Gamesshoppen.nl :D Pre-Order bij Wehkamp maar geannuleerd. Zat maar 5 euro verschil in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Mijn orderstatus is zojuist al verandert naar Gereed om te verzenden, dat wordt dus morgen spelen! :D

Hopelijk doet Gamesync niet moeilijk over het annuleren van mijn pre-order daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zojuist mail gekregen van Gamesshoppen.nl op m'n vraag of hij vandaag wordt verzonden:

Beste xxxx,

Hij wordt vandaag nog verzonden!

Met vriendelijke groet,

Juliette Kromme
JEWARO V.O.F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21
Vorig jaar wel meegekeken met de time challenge maar i.v.m. tijdgebrek niet meegedaan (studie). maar aangezien de studie klaar is en ik inmiddels weer F1 2010 aan het spelen ben MET stuurtje ga ik deze keer gewoon meedoen :D verwacht echter geen toptijden ;)

Hopelijk gaat de verkoop snel beginnen, heb er zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:28:
Zojuist mail gekregen van Gamesshoppen.nl op m'n vraag of hij vandaag wordt verzonden:

Beste xxxx,

Hij wordt vandaag nog verzonden!

Met vriendelijke groet,

Juliette Kromme
JEWARO V.O.F.
Yes :D En ben morgenavond ook nog eens vrij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Heb hem voor zowel pc (Steam) als voor xbox besteld.

Ga wel weer kijken welke het lekkerste aanvoelt, maar denk dit maal dat ik op de pc blijf aangezien daar redelijk voor gemod wordt.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik heb morgen Consultants Meeting op het hoofdkantoor van Apple. Is van 16:00 - 20:00 met aansluitend een diner.
Wordt dus érg laat voordat ik thuis ben en kan spelen! :'(

Maargoed, ik heb 'm dan toch in ieder geval. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Status veranderd naar: Gereed om te verzenden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ook even daar bestellen! :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Wil dit ook zeggen dat andere shops ook mogen verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21
Unbreukable schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:44:
Wil dit ook zeggen dat andere shops ook mogen verkopen?
Nee, maar dikke kans dat ze morgen gewoon gaan beginnen met de verkoop. Als er 1 schaap over de dam is, volgen er meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Gaat rap bij Gameshoppen, van de PS3 versie zijn er nog maar 2 op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Raimon89 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:36:
Ik zie het, gaat snel, net stonden er nog 4.

Morgen ga ik mijn geluk eens beproeven bij wat lokale gameverkoperts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moose84
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-10-2023
hehe

ik dacht lekker pc versie bestellen, maar helaas :P

De pc versie hebben wij helaas niet op voorraad. Het gaat alleen om ps3 en xbox 360.
Met vriendelijke groet,
Juliette KrommeJEWARO V.O.F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 21:46
Raimon89 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:36:
En dat is 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:54
Ik hoopte ook dat ze de pc versie op voorraad hadden :P
Iemand hier die een website heeft waar ze de pc versie op voorraad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Vanavond in ieder geval vast weer even mijn stuur afstoffen... Ik was een beetje teleurgesteld in F1 2010 dus ik hoop dat deze mij die game kan doen laten vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Moet ook maar eens een stuurtje zien te fixen voor de xbox :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

Unbreukable schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:50:
Vanavond in ieder geval vast weer even mijn stuur afstoffen... Ik was een beetje teleurgesteld in F1 2010 dus ik hoop dat deze mij die game kan doen laten vergeten.
Hier net zo...tijdje gespeeld maar ging wat irriteren. Stuur al heel wat maanden niet gebruikt :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Steam unlock duurt gewoon nog 1,5 dag. Balen dat ie weer eerder verstuurd word dan dat steam unlockt. Steam kan toch best ook een dag te vroeg unlocken, de game is af en zelfs al gedownload via de preload van steam... Waarom mensen niet laten spelen :(

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-09-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Krijg zojuist mail van Gamesshoppen.nl dat hij is verzonden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

shit ik was te laat met bestellen. gameshop en de frs in rdam centrum verkopen pas vrijdag

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

beter al gaan ze in utrecht die game morgen verkopen! Vandaag bij de e-plaze, free record shop en mediamarkt langsgeweest.. nog niet in de schappen en de pre-order hoesjes zijn al wel weg gehaald. Alleen kut dat ik morgen avond moet werken... me waannttsss

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Time trial challenge lijkt me wel cool. Vorig jaar heb ik eigenlijk alleen meegedaan met de oefenronde op Suzuka, want de tracks wisselden steeds veel te vlug. Dus daarom een stem op "Ja, maar... dan wel twee weken per track", want met die paar uurtjes in de week die ik heb gaat het anders nooit lukken om een beetje fatsoenlijke tijd op een track neer te zetten.

Los daarvan. F1 2010 had misschien wel een brakke handling en ongebalanceerde AI, maar was verder wel een verdomd gaaf spel. Heb 'm echt veel gespeeld (en op de Xbox eigenlijk nooit last gehad van bugs). 2011 kan echt butkicken als de handling en AI zoveel beter zijn, plus die hele lijst van andere verbeteringen. Laat maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:09:
Time trial challenge lijkt me wel cool. Vorig jaar heb ik eigenlijk alleen meegedaan met de oefenronde op Suzuka, want de tracks wisselden steeds veel te vlug. Dus daarom een stem op "Ja, maar... dan wel twee weken per track", want met die paar uurtjes in de week die ik heb gaat het anders nooit lukken om een beetje fatsoenlijke tijd op een track neer te zetten.
Hm, ik vind een week precies goed eigenlijk. Naar mijn ervaring hebben de meeste mensen toch genoeg tijd om hun beste tijd neer te zetten, en die mensen zullen dan allemaal een week zitten wachten op de volgende track omdat ze hun tijd toch niet meer verbeteren. Dat wekt alleen maar frustratie op.

Misschien is het een idee om het te combineren: degene die willen kunnen elke week meedoen, maar wil je dat niet dan kun je een track overslaan en die week alvast voor de volgende track oefenen. De puntentelling kunnen we dan misschien zo aanpassen dat dit op je totale punten geen effect heeft. Je zou dan bijvoorbeeld met 7 keer meedoen net zoveel kans hebben op de (totale) winst dan iemand die 10 keer mee heeft gedaan.
Misschien gewoon de gemiddelde positie nemen die je over alle tracks geworden bent ofzo, met een minimum van een x aantal tracks (zodat je niet een hele goeie track mee kan doen, daar wint en dan de rest niet meer mee doet om uiteindelijk op 1e positie gemiddeld te komen). Of gewoon alleen de beste x resultaten tellen. Zoiets is vast wel haalbaar maar moeten we dan even goed over nadenken. Als dat lukt is het wel goed denk ik, dan kan iedereen voor zichzelf inschatten hoeveel tijd ze aan een track willen besteden

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Pff net het eerste uur erop zitten, alles wat ik wist van F1 2010 kan ik wel vergeten. Moet helemaal opnieuw leren omgaan met de controls. Ik voel wel een mega verschil tussen vrijdag practice in career mode met een prut team, of time trial met een top team (ja ik weet bij time trial zijn alle auto's gelijk).

Zonder traction control is de auto echt super nerveus vind ik, zeker in vergelijking met vorig jaar. De gamescom build leek wel een stuk meer vergevingsgezind, dit is echt hard werken.

(Heb hem maar meteen op hard gezet, hou wel van een uitdaging en aangezien het dit jaar echt stukken moeilijker moet zijn).

Grafisch vind ik het tegenvallen, het is me allemaal net wat te kunstmatig scherp en ook de menu's kunnen me niet echt bekoren. Een fatsoenlijke grafisch vormgever daar bij Codemasters zou niet weg zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Maar het is toch wel beter dan met dat 'pis-filter' eroverheen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Phusebox schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:08:
Pff net het eerste uur erop zitten, alles wat ik wist van F1 2010 kan ik wel vergeten. Moet helemaal opnieuw leren omgaan met de controls. Ik voel wel een mega verschil tussen vrijdag practice in career mode met een prut team, of time trial met een top team (ja ik weet bij time trial zijn alle auto's gelijk).

Zonder traction control is de auto echt super nerveus vind ik, zeker in vergelijking met vorig jaar. De gamescom build leek wel een stuk meer vergevingsgezind, dit is echt hard werken.

(Heb hem maar meteen op hard gezet, hou wel van een uitdaging en aangezien het dit jaar echt stukken moeilijker moet zijn).

Grafisch vind ik het tegenvallen, het is me allemaal net wat te kunstmatig scherp en ook de menu's kunnen me niet echt bekoren. Een fatsoenlijke grafisch vormgever daar bij Codemasters zou niet weg zijn.
Welke versie heb je het over, PC ?
Is het je review kopie, of anders bemachtigd in een winkel ofzo?

Het klinkt iig als koren op mijn molen, want ik reed in 2010 in een lotus op 70% van de banen iedereen van de AI naar huis. Hoop dat het ook echt moeilijker is nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoogie2004 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:12:
[...]

Het klinkt iig als koren op mijn molen, want ik reed in 2010 in een lotus op 70% van de banen iedereen van de AI naar huis. Hoop dat het ook echt moeilijker is nu :)
Xbox versie uit de winkel. Nee gaan niet zeggen waar.

Tja ik ga niet zeggen dat ik supergoed ben dus er zullen genoeg mensen zijn die dit met twee vingers in de neus nog makkelijk vinden. Als je traction control aan zet is het een heel stuk makkelijker iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

mediamarkt rdam centrum was dicht ivm inventaris, hopelijk hebben ze et spel
morgen ook

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17
Phusebox schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:09:
[...]

Xbox versie uit de winkel. Nee gaan niet zeggen waar.

Tja ik ga niet zeggen dat ik supergoed ben dus er zullen genoeg mensen zijn die dit met twee vingers in de neus nog makkelijk vinden. Als je traction control aan zet is het een heel stuk makkelijker iig.
Als je er maar het nodige plezier aan beleeft :) (Voor mij alle assists uit, en zweten, het zijn geen tourwagentjes!)

Een beetje rondtuffen is altijd makkelijk, bloedsnelle tijden rijden zal wel wat moeilijker zijn hoop ik ja ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Schuey op 20-09-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Schuey schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:44:
[...]

Als je er maar het nodige plezier aan beleeft :) (Voor mij alle assists uit, en zweten, het zijn geen tourwagentjes!)

Een beetje rondtuffen is altijd makkelijk, bloedsnelle tijden rijden zal wel wat moeilijker zijn hoop ik ja ;)
Zonder tc reed ik rondetijden gelijk aam mijm teamgenoot, met tc reed ik top 6 met de Force India

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Hoezo staat de datum nu op 23 sep in steam ?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Impressie van Yellow 13 op Xboxworld.nl
+ Stuurt echt geweldig lekker. Volgens mij dik geschikt voor stuurtjes, verder geen ervaring mee.
+ Grafisch toch weer een goede verbetering.
+ Geluid vind ik top!
+ Career laadscherm en andere schermen kennen nu stats van jouw als rijder ipv saaie tips.
+ Je kunt nu ook races rijden van maximaal 3 ronden in career, maar uiteraard ook van 20, 40, 60, 80 en 100% races.
+ Vier teams om mee te beginnen, direct in career. TIP: Begin direct bij Williams.
+ Menu's en game laad een stuk sneller dan vorig jaar en werkt ook vlotter.
++ Nog geen enkele bug tegen gekomen.
----------
- Racinglijn, voor beginners, is imo een domper t.o.v. 2010.
- Online word het waarschijnlijk een nog groter beukfeest dan vorig jaar, dit door dat de invalidated lap formule is vervangen door een Forza 2/3 systeem.
- Pitstop en Safety car bugs nog niet tegengekomen, maar heb ergens gelezen dat ze beide nog voor zouden kunnen komen.

Voor de rest een game die een 8.5 tot 9.2 verdiend, maar dan wel overall en niet voor elk ding apart gezien. Het is dus een gemiddeld cijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

Gaaf

[ Voor 93% gewijzigd door backupdevice op 20-09-2011 22:09 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Hoogie2004 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:12:
[...]

Hoe deed je dat dan? Dezelfde lijnen als tt? Wat die tellen natuurlijk niet in een gp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Phusebox schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:58:
[...]

Zonder tc reed ik rondetijden gelijk aam mijm teamgenoot, met tc reed ik top 6 met de Force India
En je teamgenoot was?

Ik geloof overigens wel dat er online een gewichts'boete' is als je assists gebruikt dacht ik gelezen te hebben. Voornamelijk met traction control geloof ik.
+ Stuurt echt geweldig lekker. Volgens mij dik geschikt voor stuurtjes, verder geen ervaring mee.
:D _O-

[ Voor 13% gewijzigd door Schuey op 20-09-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Schuey schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:14:
[...]

En je teamgenoot was?

Ik geloof overigens wel dat er online een gewichts'boete' is als je assists gebruikt dacht ik gelezen te hebben. Voornamelijk met traction control geloof ik.

[...]

:D _O-
Sutil

Overigens merkte ik wel alweer rare rondetijden en zo in practice. Mensen zonder laptime die boven me stonden, rare sector tijden etc :(

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 20-09-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Oh dan had je er lekker voordeel van volgens mij ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Game op de PC een 20 minuutjes gespeeld. Vindt de game niet zo gek veel anders aanvoelen als 2010 (niet dat ik die echt die hard gespeeld heb, heb 2 seizoenen gereden ongeveer).

Besturing blijft vrij gevoelloos imo, game is erg snel onder de knie te krijgen voor de (redelijk) ervaring sim racer. Ik mis realisme, je kunt al na een paar rondjes behoorlijk goeie rondentijden rijden. Dat terwijl een F1 auto in werkelijkheid volgens mij zo goed als onhandelbaar is als je er een eerste keer in rij.

Nee het is geen echte sim, en dat vindt ik nu precies jammer :P.

Grafisch is de game fraai, ik denk vergelijkbaar met Dirt 3. Game draait bijzonder goed op mijn systeem (i7 920 @ 3,4Ghz, HD6950 > 6970 modded) @ 1920 * 1200 op ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
^^
Zou ik ook mogen vragen waar jij hem al weg hebt :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

backupdevice schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:11:
[...]

Hoe deed je dat dan? Dezelfde lijnen als tt? Wat die tellen natuurlijk niet in een gp
Waarom tellen die niet, ik reed gewoon hard en binnen de lijnen. De pc wagens reed je echt fluitend voorbij.

Moet wel zeggen dat ik in de Time trial op de meeste banen na een weekje bij de top 20-30 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Fastclaimer schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:26:
^^
Zou ik ook mogen vragen waar jij hem al weg hebt :p ?
Lijkt mij niet relevant voor dit topic.

Paar plaatjes :)
Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/F1_2011%202011-09-20%2020-54-19-29.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/F1_2011%202011-09-20%2020-50-12-77.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/F1_2011%202011-09-20%2020-54-23-14.jpg

[ Voor 111% gewijzigd door Tortelli op 20-09-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Kw4kje schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:00:
Hoezo staat de datum nu op 23 sep in steam ?! 8)7
:( kut-steam, ik ga echt nooit meer pre-orderen daar. De key is ook al beschikbaar in het menu, dus een refund zal er ook wel niet in zitten als ik em morgen haal.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-09-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Het is niet de bedoeling om te vragen waar iemand zijn illegale versie vandaan heeft.

[ Voor 88% gewijzigd door psychoclown op 20-09-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Hoogie2004 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:34:
[...]

:( kut-steam, ik ga echt nooit meer pre-orderen daar. De key is ook al beschikbaar in het menu, dus een refund zal er ook wel niet in zitten als ik em morgen haal.
Zolang hij nog op pre-order staat kun jij gewoon een refund krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JVLK schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:07:
[...]

Zolang hij nog op pre-order staat kun jij gewoon een refund krijgen.
Hmm, dat toch maar eens overwegen. Vind het echt slecht dat ze het zo doen, gewoon de release met een dag vertragen zonder melding ofzo, dat is toch geen service.

Dit is ook belachelijk;

F1 2011 is now available on Steam in North America! Other regions will release soon, please check the game page for more details.

Waarom niet globaal beschikbaar maken, balen.
Misschien kan ik net als vorig jaar, de steam key alvast gebruiken op een gedownloade variant. Dat werkte toen prima en 2 dagen later met de steam variant verder gegaan. Toch even proberen.

[ Voor 37% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-09-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:09:
[...]

Hmm, dat toch maar eens overwegen. Vind het echt slecht dat ze het zo doen, gewoon de release met een dag vertragen zonder melding ofzo, dat is toch geen service.

Dit is ook belachelijk;

F1 2011 is now available on Steam in North America! Other regions will release soon, please check the game page for more details.

Waarom niet globaal beschikbaar maken, balen.
Misschien kan ik net als vorig jaar, de steam key alvast gebruiken op een gedownloade variant. Dat werkte toen prima en 2 dagen later met de steam variant verder gegaan. Toch even proberen.
Als je de key al hebt zou dat gewoon moeten kunnen ja, hoewel het via steam misschien anders werkt... Alleen DiRT3 tot nu toe heb ik met een steam key gezien dus weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat.

Volgens mij is het ook gewoon legaal om je key in een gedownloade versie te gebruiken, je hebt immers gewoon voor het spel betaald, wat boeit het nou of je het van steam of via torrents download?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:31:
[...]

Als je de key al hebt zou dat gewoon moeten kunnen ja, hoewel het via steam misschien anders werkt... Alleen DiRT3 tot nu toe heb ik met een steam key gezien dus weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat.

Volgens mij is het ook gewoon legaal om je key in een gedownloade versie te gebruiken, je hebt immers gewoon voor het spel betaald, wat boeit het nou of je het van steam of via torrents download?
Ja idd, Vorig jaar werkte dit 2 dagen voor de steam release prima. Dus ga nu proberen.

#edit: helaas, mijn versie start niet :) Dat word morgen andere versie zoeken, of 2 dagen wachten. Kijk morgen wel, nu slapen

[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-09-2011 23:44 ]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Tortelli schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:24:
Game op de PC een 20 minuutjes gespeeld. Vindt de game niet zo gek veel anders aanvoelen als 2010 (niet dat ik die echt die hard gespeeld heb, heb 2 seizoenen gereden ongeveer).

Besturing blijft vrij gevoelloos imo, game is erg snel onder de knie te krijgen voor de (redelijk) ervaring sim racer. Ik mis realisme, je kunt al na een paar rondjes behoorlijk goeie rondentijden rijden. Dat terwijl een F1 auto in werkelijkheid volgens mij zo goed als onhandelbaar is als je er een eerste keer in rij.

Nee het is geen echte sim, en dat vindt ik nu precies jammer :P.
Dat het geen echte sim ging worden wisten we allemaal wel.

Ik schrik eik alleen wel van je stelling dat het niet veel anders aanvoelt als 2010; ik had namelijk gehoopt dat dat wel het geval zou zijn.

Anyway, ik ben aan het installeren, we zien wel :)

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:49

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

F1 2011 PC gameplay video met alle hulpjes uit
Net geinstalleerd ;)

het rijdt beter als f1 2010
je kan je er mee vermaken maar realistisch is het verre van

[ Voor 34% gewijzigd door BruceLee op 21-09-2011 07:01 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Phusebox
vosss schreef op woensdag 21 september 2011 @ 01:07:
[...]

Dat het geen echte sim ging worden wisten we allemaal wel.

Ik schrik eik alleen wel van je stelling dat het niet veel anders aanvoelt als 2010; ik had namelijk gehoopt dat dat wel het geval zou zijn.

Anyway, ik ben aan het installeren, we zien wel :)
Ik ben het er totaal niet mee eens dat het niet anders aanvoelt; ik vind dat dus wel.
En ja als je zoals aan de screenshots te zien; meteen time trial gaat doen in een RedBull dan is het wel een stuk handelbaarder dan wanneer je de career start met een van de drie mindere teams.
DRS te vroeg open is dwars gaan, bochten waar je je auto eerst echt in kon smijten moet je nu met beleid aanpakken. 2 banden op het gras bij uitkomen bocht is ook genoeg voor een spin, maar wat juist de verbetering is; je kunt het uitbreken van je auto nog corrigeren en je voelt hem echt glijden.

Tevens voel je nu ook echt een enorm verschil tussen prime en option banden.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BruceLee schreef op woensdag 21 september 2011 @ 06:57:
F1 2011 PC gameplay video
Net geinstalleerd ;)

[video]
Ziet er prima uit. Als ik klaar ben met werken, eerst kapper en winkel :( daarna snel installeren.

• BruceLee

BruceLee

en hier nog een zonder hulpjes opp suzuka

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
BruceLee schreef op woensdag 21 september 2011 @ 07:08:
[video]
en hier nog een zonder hulpjes opp suzuka
Leuk, maar hoe voelt het aan? Je hebt genoeg ervaring met de FW31 in iRacing om er iets zinnigs over te zeggen. :)

iRacing Profiel

• seninha
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Als ik zie hoe je de dubbele rechter neemt (voor de viaduct) dan komt het mij niet echt realistische over.
Vooral met alles UIT.
Normaal zou je al lang een 360 gedaan moeten hebben bij zulke abrupte stuur bewegingen.

Ben bang dat dit weer het zelfde liedje wordt als met 2010. Erg graag willen hebben maar na 2 keer spelen van mn PC verwijderd.

iRacing Profile Flickr

• Phusebox
seninha schreef op woensdag 21 september 2011 @ 07:49:
Als ik zie hoe je de dubbele rechter neemt (voor de viaduct) dan komt het mij niet echt realistische over.
Vooral met alles UIT.
Normaal zou je al lang een 360 gedaan moeten hebben bij zulke abrupte stuur bewegingen.

Ben bang dat dit weer het zelfde liedje wordt als met 2010. Erg graag willen hebben maar na 2 keer spelen van mn PC verwijderd.
Ik snap ook niet hoe hij zo kan rijden met alles uit. Als ik met alles uit bijvoorbeeld in Melbourne bocht 8 voluit neem dan voel ik mijn auto nog glijden, en iets te vroeg DRS daar is dwars gaan.

Afbeeldingslocatie: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Albert_Lake_Park_Street_Circuit_in_Melbourne,_Australia.svg

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

• Joost1991
  • Laatst online: 14:54
Phusebox schreef op woensdag 21 september 2011 @ 06:59:
[...]

Ik ben het er totaal niet mee eens dat het niet anders aanvoelt; ik vind dat dus wel.
En ja als je zoals aan de screenshots te zien; meteen time trial gaat doen in een RedBull dan is het wel een stuk handelbaarder dan wanneer je de career start met een van de drie mindere teams.
DRS te vroeg open is dwars gaan, bochten waar je je auto eerst echt in kon smijten moet je nu met beleid aanpakken. 2 banden op het gras bij uitkomen bocht is ook genoeg voor een spin, maar wat juist de verbetering is; je kunt het uitbreken van je auto nog corrigeren en je voelt hem echt glijden.

Tevens voel je nu ook echt een enorm verschil tussen prime en option banden.
Akkoord. Dat alles viel me ook gelijk op. Je auto is op sommige momenten een stuk onvoorspelbaarder en dat maakt het leuker. De option tyre is nu van veel grotere waarde, aangezien ik met die banden een stuk snellere rondentijd kan rijden.

Ben career gestart met Lotus, nadat ik een time trial met Red Bull had gedaan. Wat een verschil tussen die wagens! Het verschil tussen the worst of the pack en de beteren is 2 á 3 seconden. Vandaar dat ik ook niet verder kwam dan 19de plaats, 3 seconden achter Sutil. Wordt dus lastig in de race.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30
Vanmorgen vroeg heb een paar uurtjes gereden in F1 2011 (PC):

The good:

-De handeling van de auto voelt VEEL beter aan: als je een klein foutje maakt, is het nog te corrigeren en ga je niet altijd in een spin
-Je kunt nu vol de curbs pakken zonder te spinnen
-Je kunt later en beter remmen
-Het voelt gewoon weer lekker racy aan.
-Grafisch weer een top game, draait goed op 5760x1080 met 4 FSAA alles Max

The bad:
-1e bug ben ik al tegen gekomen: als je in Q1 the tijd door spoelt word je automatisch niet gekwalificeerd
-Trage start van de AI (in singapore lag ik na 3 bochten al 3 seconden voor)

The Ugly:
-Op mijn systeem onhoud de game de controler instellingen (PWTS) niet en deze moet ik telkens opnieuw instellen

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• DutchFLC
  • Laatst online: 12-08-2024
Hey Henkus,

Over je controler settings , heb ergens gelezen dat je bij het opstarten van het spel verder moet klikken met je controller , dus niet met je keyboard of muis. Schijnt dan wel onthouden te worden

• weststar
  • Laatst online: 12:46
Al retailers die de game vandaag al in de verkoop hebben?

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

• Moose84
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-10-2023
weststar schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:15:
Al retailers die de game vandaag al in de verkoop hebben?
Ik hoop hier ook meer over te horen. Vanmiddag vrij

• Lucky-Shirt
  • Laatst online: 21:48

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

DutchFLC schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:10:
Hey Henkus,

Over je controler settings , heb ergens gelezen dat je bij het opstarten van het spel verder moet klikken met je controller , dus niet met je keyboard of muis. Schijnt dan wel onthouden te worden
Ik heb F1 2011 nog niet, maar met Dirt 3 werkte dit inderdaad zo. Ook wel zo prettig, met F1 2010 heb ik nog steeds toetsenbord nodig, Dirt 3 kan ik alles vanaf het stuur doen.

• rscheper
Toys XL & de Mediamarkt hebben hem in Groningen nog niet liggen, vorige keer heb ik bij Toys XL gevraagd & hadden ze het spel wel achter de toonbank liggen & mocht ik het spel alsnog eerder kopen (NFS Shift).

zal vanmiddag nog even vragen of ze F1 stiekem niet hebben liggen.

• Joost1991
Lucky-Shirt schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:36:
[...]

Ik heb F1 2011 nog niet, maar met Dirt 3 werkte dit inderdaad zo. Ook wel zo prettig, met F1 2010 heb ik nog steeds toetsenbord nodig, Dirt 3 kan ik alles vanaf het stuur doen.
Ik kan bevestigen dat dit bij F1 2011 nu ook kan. Ik heb G25 en ik kan het menu besturen met het stuurtje. Werkt prima!

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 13:28
is het spel al te koop of lees ik dat nu verkeerd?

ik dacht dat ie vrijdag pas te koop zou zijn.... en 19de in een lotus klinkt iig al beter als altijd eerste met een lotus wat bij 2010 zo was... of ben jij zo slecht in het spel? :P

zijn er al ergens setups te vinden? zoals bij racedepartment? ik ben echt heel slecht met setups.... dus zonder een goeie setup ben ik echt heel slecht hehe

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30
DutchFLC schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:10:
Hey Henkus,

Bedankt, daar was ik inmiddels zelf na trial en error en google ook achter gekomen.

Het duurde alleen wat langer om het uit te zoeken omdat ik Xpadder gebruik met mijn PWTS.

Een druk op het stuur wordt dan gezien als een toetsenbord aanslag. 8)7

Ik gebruik Xpadder om F2 / F3 / F7 F8 op mijn stuur te mappen, zodat ik geen toetsenbord meer nodig heb

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Rivanov
M'n exemplaar van Gamesshoppen.nl is binnen! :)

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Ok, ik heb nog nooit een F1 game gedaan, maar ik dacht laat ik het dit jaar eens proberen.
Ik pleur bij andere race games altijd de assist uit, dus zo ook bij F1 2011.

Mijn eerste achievement :P? "Why don't you buy Dirt 3??" (Make a drift over more then 10 meters)
Best leuk gedaan.
Verder vind ik het wel leuk, na een uurtje reed ik een "strak" rondje over Australie, ik geloof iets van 1:31nogwat.

Snelheid voelt iig goed, de carreer modus is volgens mij ook wel leuk en kan co-op.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• Joost1991
Diamond4ever schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:03:
is het spel al te koop of lees ik dat nu verkeerd?

ik dacht dat ie vrijdag pas te koop zou zijn.... en 19de in een lotus klinkt iig al beter als altijd eerste met een lotus wat bij 2010 zo was... of ben jij zo slecht in het spel? :P

zijn er al ergens setups te vinden? zoals bij racedepartment? ik ben echt heel slecht met setups.... dus zonder een goeie setup ben ik echt heel slecht hehe
Ik heb de game via Steam, en dan VPN enzo...

Met F1 2010 wist ik het ook te presteren bij de eerste race gelijk op het podium te staan, dus ik kan aardig racen. Reed op Hard, met alle assists uit. Sutil stond 18de met 1:29, ik 19de met 1:31. De rest bungelde er achteraan met 1:32, 1:33.

Ik ben dus niet slecht, enkel zijn de Lotussen, HRT's en Virgins nu echt langzaam :P

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 13:28
da's heel leuk om te horen... dan is een team transfer dit keer dus ook echt nuttig :D

nu nog aan de game zien te komen.... ik wil geen download dus moet maar wachten tot ie in de winkel ligt dan...

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

• Unbreukable
Heb net ff bij Nedgame en Bart Smit gekeken maar die geven aan nog niks te hebben ontvangen...

Heb wel zin in de game. Ik hoop dat er misschien later als DLC nog wat extra helmen beschikbaar komen.

[ Voor 39% gewijzigd door Unbreukable op 21-09-2011 13:04 ]

• rscheper
Evenals de Mediamarkt & Toys XL, ze hebben ze beide nog niet binnen..

Mediamarkt hoopt hem vandaag binnen te krijgen, wellicht (volgens de verkoper) doen ze hem dan vandaag nog in de verkoop.. (Groningen).

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Phusebox schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:08:
Pff net het eerste uur erop zitten, alles wat ik wist van F1 2010 kan ik wel vergeten. Moet helemaal opnieuw leren omgaan met de controls.
Hoe staat deze in verhouding tot GT5 (met alle settings op ' realistisch')

is 't meer of minder simulatie? (uitgegaan van full-control settings)

• vosss
  • Laatst online: 14-09 11:12
GT5 heeft niets met simulatie te maken.

F1 2011 overigens ook niet.

Wel rijdt hij een stuk prettiger dan de 2010 variant moet ik zeggen :)

• Joost1991
Het is en blijft arcade, maar arcade op de manier zoals bij F1-games van Codemasters staat mij wel aan. Ik heb het gevoel alsof ik echt de baas ben over de auto, voldaan gevoel. Om snel en goed te rijden moet je toch behoorlijk je best doen.

• Phusebox
himlims_ schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:17:
[...]
Hoe staat deze in verhouding tot GT5 (met alle settings op ' realistisch')

is 't meer of minder simulatie? (uitgegaan van full-control settings)
GT5 is een stuk makkelijker vind ik, afgezien van de irritante challenges (pre-update). Maar meer of minder simulatie kan ik niet zeggen.

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Heb m even geprobeerd en ik krijg mn G25 niet ingesteld zoals ik m fijn vind (force feedback wordt opeens minder als ik meer dan 30 graden instuur) en ook al staan alle aids uit, toch houdt de motor soms in als vol door 130R ga. :?

Back to iRacing.

[ Voor 4% gewijzigd door MartijnA3 op 21-09-2011 14:07 ]

iRacing Profiel

• BruceLee

BruceLee

MartijnA3 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 07:18:
[...]

Leuk, maar hoe voelt het aan? Je hebt genoeg ervaring met de FW31 in iRacing om er iets zinnigs over te zeggen. :)
iets zinnigs valt er niet over te zeggen ;) het is leuk om een paar laps te doen in time trail en met kers en drs te spelen het is wel een hele grote verbetering tegenover de f1 2010.
Het is dus leuk om even mee te spelen, Maar echt realistisch is het niet.( je hebt wel een beetje skills nodig met alles uit maar zon grote uitdaging zoals sommige zeggen is het zeker niet)
Zo wonderlijk mooi is het allemaal ook niet. maar wel leuk om even mee te spelen dus

hier nog een video je moet alleen klein beetje uitkijken met drs. niet te vroeg en soms met 300 trekt ie nog scheef in een lichte bocht en kers er op. kijk maar ;)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

de race-feel is niet na wens? waarin uit zich dat nog meer?

• BruceLee

BruceLee

MartijnA3 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:07:
Heb m even geprobeerd en ik krijg mn G25 niet ingesteld zoals ik m fijn vind (force feedback wordt opeens minder als ik meer dan 30 graden instuur) en ook al staan alle aids uit, toch houdt de motor soms in als vol door 130R ga. :?

Back to iRacing.
raar mijn motor houd echt niet in. ik ga daar anderzom als ik niet lift

270 graden gebruiken met je g25 ingame ffb aan wheel weight op 0% en enviorment ook

en ffb op 10% zwaar genoeg.

g25 in windows op 107% en spring en damping op 0%
himlims_ schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:16:
[...]
de race-feel is niet na wens? waarin uit zich dat nog meer?
Het rijdt gewoon niet als een (f1)auto het is gewoon een leuke arcade game die je iets moeilijker kan zetten met alle hulpjes uit. voor de echte simracers is het dus niks.

[ Voor 22% gewijzigd door BruceLee op 21-09-2011 14:20 ]

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48

Tijn96

In speed we trust

ik heb het idee dat (in het filmpje hierboven) het remmen onrealistisch snel gaat. Kan aan mij liggen maar de auto staat echt stil als je alleen al naar de rem kijkt.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• BruceLee

BruceLee

Tijn96 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:21:
ik heb het idee dat (in het filmpje hierboven) het remmen onrealistisch snel gaat. Kan aan mij liggen maar de auto staat echt stil als je alleen al naar de rem kijkt.
Dat lijk misschien zo op filmpjes maar dat valt reuze mee, je moet toch echt op tijd remmen. klopt wel aardig, het zijn geen tover remmen.

Het is meer de balans en hoe de auto op de limiet reageert wat een stuk beter had gekunt. rijdt echt als een arcade spelletje.

Maar het is wel aardig om even te doen. ik doe echter alleen time trails voor de fun. aan racen tegen ai ga ik echt niet beginnen.

Update:
als je f1 2010 al redelijk vondt is dit toch een stukje beter.
het rijdt wel iets makkelijker in de langzame bochten. ik kan me in f1 2010 herinneren dat de auto erg onvoorspelbaar was en soms zomaar omging op lage snelheid zonder gevoel.
(heb alleen de release even gedaan zonder latere updates) f1 2010 vondt ik helemaal belachelijk. dit is nog wel te doen voor de lol

[ Voor 45% gewijzigd door BruceLee op 21-09-2011 14:30 ]

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48

Tijn96

In speed we trust

BruceLee schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:24:
[...]

Dat lijk misschien zo op filmpjes maar dat valt reuze mee, je moet toch echt op tijd remmen. klopt wel aardig dus. het zijn geen tover remmen.
Ik zal het vanzelf wel zien. persoonlijk vond ik F1 2010 niet eens zo slecht. het ligt er maar net aan wat je ervan verwacht vind ik. DRS en Kers lijkt me wel een leuke toevoeging

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste