Welnee, gewoon bij het begin beginnen
Nee hoor valt best mee. Je kan het zo makkelijk/moeilijk maken als je zelf wilt. In dit forum/topic zitten over het algemeen mensen die realisme hoog in het vaandel hebben en dus alles ook zo realistisch mogelijk instellen. Dat hoef jij natuurlijk niet te doen.Anoniem: 450240 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:21:
Ik heb dit spel net gekocht alleen als ik dit zo allemaal lees..
Is het nog wel ingewikkeld..
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Zijn hier nog veel leagues aan de gang? De MP schijnt rampzalig te zijn met veel crashers. Plus nog iets wat ik opving dat er nog heel veel mensen rijden met patch 1.1 (1.2 is de laatste, 1.3 komt niet meer) omdat dat seconden per ronde scheelt tov 1.2.
Wordt het niet eens tijd dat ze iets van F1 2012 laten zien? Zijn nog maar vier maandjes.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
ik betwijfel of het uberhaupt de moeite wordt...
GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781
Anoniem: 378118
Weten jullie dan ook hoe het kan dat racen met het toetsenbord en xbox controller voor de pc tegenwoordig gewoon niet goed wil??
Racen met het G27 stuurtje wil prima.
Komt het mischien omdat de games veranderd zijn met de besturing??
Of door de input lag??
Of is het de bedoeling dat je G19 gaming toetsenbord koopt van 179 euro??
Vroeger kon je prima een racegame spelen met het toetsenbord.
Of door de input lag??
het kan wel met het toetsenbord, maar je zult nooit zo goed racen als met een stuur bovendien kun je nooit op de hoogste "moeilijkheid" spelen.Anoniem: 378118 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:31:
Weten jullie dan ook hoe het kan dat racen met het toetsenbord en xbox controller voor de pc tegenwoordig gewoon niet goed wil??
Of door de input lag??
Racegames spelen met tobo? gaat nog steeds perfect hoor, maar dan zal je richting DiRT/GRID/Need for Speed moeten gaan.Anoniem: 378118 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:31:
Of door de input lag??
Waarom denk je in hemelsnaam dat een G19 je beter zal doen racen? Moet zowat het belachelijkste zijn wat ik de afgelopen maand heb gehoord
[ Voor 10% gewijzigd door Tokkes op 28-05-2012 22:56 ]
GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781
Of heel veel assists aanzetten..
wat is precies het probleem?
wat is precies het probleem?
Xbone GT: sv3nnie
Ik heb de multiplayer al in maanden niet meer gedaan. Kan me nog herinneren dat ik eens op een recht stuk achter iemand aan het slipstreamen toen ie ineens midden op het rechte stuk op de rem ging staan. Kreeg later een berichtje van diegene dat ik maar een kl**tzak was en dat je op een recht stuk nooit vlak achter iemand moet gaan rijden...Jejking schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:30:
Zijn hier nog veel leagues aan de gang? De MP schijnt rampzalig te zijn met veel crashers. Plus nog iets wat ik opving dat er nog heel veel mensen rijden met patch 1.1 (1.2 is de laatste, 1.3 komt niet meer) omdat dat seconden per ronde scheelt tov 1.2.

Wat voor mij de MP echt beroerd maakt zijn de wachttijden voordat je überhaupt aan een race kan beginnen. Vooral als je een beetje een goeie game-PC met een SSD hebt zit je constant te wachten op andere players.
@Phusebox: Zelfs op het Codemasters forum is het akelig stil rond F1 2012. Ze staan wel op de E3.
Anoniem: 172410
Ik heb toch altijd wel een kleine deadzone, omdat je anders op het rechte stuk steeds naar links of rechts aan het sturen bent. Ik houd de deadzone het liefst zo minimaal mogelijk, maar helemaal op 0 vind ik toch niet prettig.AtlAntA schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:16:
Ik heb alle deadzones op nul. Zo kan je imo het soepelst en meest direct sturen.
Platform PC, stuur Driving Force GT.
Je zal altijd idioten blijven houdenAtlAntA schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:49:
[...]
Ik heb de multiplayer al in maanden niet meer gedaan. Kan me nog herinneren dat ik eens op een recht stuk achter iemand aan het slipstreamen toen ie ineens midden op het rechte stuk op de rem ging staan. Kreeg later een berichtje van diegene dat ik maar een kl**tzak was en dat je op een recht stuk nooit vlak achter iemand moet gaan rijden...![]()
Wat voor mij de MP echt beroerd maakt zijn de wachttijden voordat je überhaupt aan een race kan beginnen. Vooral als je een beetje een goeie game-PC met een SSD hebt zit je constant te wachten op andere players.
@Phusebox: Zelfs op het Codemasters forum is het akelig stil rond F1 2012. Ze staan wel op de E3.
PS: degene die een potje wil, add me maar voor een serieuze race!
Onder Jejking
Ik had juist het tegenovergestelde. Hoe groter mijn deadzone des te meer ik aan het corrigeren ben op een recht stuk. Nu heb ik de FFB kracht niet op 100% staan maar op 75% misschien dat dat verschil maakt.Anoniem: 172410 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:23:
[...]
Ik heb toch altijd wel een kleine deadzone, omdat je anders op het rechte stuk steeds naar links of rechts aan het sturen bent. Ik houd de deadzone het liefst zo minimaal mogelijk, maar helemaal op 0 vind ik toch niet prettig.
Platform PC, stuur Driving Force GT.
je wilt op een recht stuk zoveel mogelijk in een rechte lijn rijden maar door veel verschillende factoren (wind, afstelling, baan, bandenslijtage e.d) gaat die auto niet in een rechte lijn. Wil je heel erg kleine correcties doen dan maakt een deadzone het imo alleen maar moeilijker. Je moet het einde van de deadzone opzoeken voordat je auto gaat reageren.
Ik heb trouwens een antieke Logitech momo die het nog steeds erg goed doet.
Hallo,
ik heb even een stukje door gelezen. Maar dit gaat allemaal over de PC Versie. weet iemand of er ook een PS3 Topic is?
Ik zal in ieder geval mijn vraag hier even stellen.
Ik speel F1 2010 dus niet zo als jullie 2011. Was wel op de topic van 2010 maar daar was al meer dan 1 Jaar niemand meer geweest.
En dan nu mijn vraag!!!
Ik rij met een Logitech Driving Force™ GT stuur. Als ik achter een auto rij. Zegt die vent gebruik de overtake button. Maar kan iemand mijn mischien vertellen welke knopje dit is. heb al van alles gedaan. als ik op het X je druk zie ik wel aan de rechterkant dat de voor vlugel rood wordt.
Al vast bedankt.
ik heb even een stukje door gelezen. Maar dit gaat allemaal over de PC Versie. weet iemand of er ook een PS3 Topic is?
Ik speel F1 2010 dus niet zo als jullie 2011. Was wel op de topic van 2010 maar daar was al meer dan 1 Jaar niemand meer geweest.
En dan nu mijn vraag!!!
Ik rij met een Logitech Driving Force™ GT stuur. Als ik achter een auto rij. Zegt die vent gebruik de overtake button. Maar kan iemand mijn mischien vertellen welke knopje dit is. heb al van alles gedaan. als ik op het X je druk zie ik wel aan de rechterkant dat de voor vlugel rood wordt.
Al vast bedankt.
PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40
Wat zegt de handleiding?
[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 03-06-2012 02:17 ]
In f1 2010 is het volgens mij code taal voor fuel mixture 3.Dokman schreef op zondag 03 juni 2012 @ 01:40:
Hallo,
En dan nu mijn vraag!!!
Al vast bedankt.
Ok bij gebrek aan een topic over F1 2012 hier dan de screenies en videos:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3NTqKYcifxY]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3NTqKYcifxY]
Weer de zoveelste incarnatie? Sorry maar ik kan het bijzondere er niet aan afzien
Nope.. Ik ga er toch weer intrappen..

||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ik ook denk ik. Als ze de meeste (hopelijk alle) bugs van 2011 eruit hebben gekregen en het is verder een gewone auto's/circuits update dan ben ik al tevreden.
edit: Je kan de brake bias instellen during race.

[ Voor 20% gewijzigd door AtlAntA op 06-06-2012 11:45 ]
In wel drie stappen. Revolutie!
Nou ja een revolutie zou ik het niet noemen maar het is in ieder geval een stap in de goeie richting.Jejking schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:09:
In wel drie stappen. Revolutie!
De sprongen kunnen wat mij betreft niet groot genoeg zijn. Sorry maar met Codemasters heb ik het echt gehád. De support is om te janken en qua features lopen ze ook nog altijd achter de feiten aan. In 2010 was F1 2xxx de beste uitvinding sinds het gesneden brood, in 2011 zou alles 10x beter zijn. Nou, dat hebben we gemerkt. 2012: alles wordt anders. => ik hou m'n hart vast.
Ik ben ook niet onder de indruk. Grafisch kan het volgens mij veel mooier ook het geluid vind ik om te janken. En heb niet het idee dat het beter wordt..
En dan die screens met nep blur zo zie je het in-game ook niet.
En dan die screens met nep blur zo zie je het in-game ook niet.
[ Voor 17% gewijzigd door Remco Tr op 06-06-2012 17:31 ]
10 keer 0 is nog steeds... 0Jejking schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:41:
De sprongen kunnen wat mij betreft niet groot genoeg zijn. Sorry maar met Codemasters heb ik het echt gehád. De support is om te janken en qua features lopen ze ook nog altijd achter de feiten aan. In 2010 was F1 2xxx de beste uitvinding sinds het gesneden brood, in 2011 zou alles 10x beter zijn. Nou, dat hebben we gemerkt. 2012: alles wordt anders. => ik hou m'n hart vast.
En het geluid zal er niet beter op worden. IRL hebben de bolides al niet meer dat typische gegrom/gerochel (dankzij blown diff) dat ze vorig jaar wel hadden, en over 2 jaar gaan ze overal dan nog geblazen 1.6l V6's insteken. Weg geluid.
[ Voor 18% gewijzigd door Tokkes op 06-06-2012 20:31 ]
Dat valt nog af te wachten natuurlijk. Er is nog niemand die weet hoe die motoren gaan klinken op het circuit. Kan me zelfs wel voorstellen dat een wat kleiner team met het akoestische concept aan de gang gaat om wat meer in de kijker(oor) te komen. Op een manier van: "Zo die Marussia is niet de snelste maar qua geluid is het wel de vetste!"Tokkes schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:29:
[...]
10 keer 0 is nog steeds... 0
En het geluid zal er niet beter op worden. IRL hebben de bolides al niet meer dat typische gegrom/gerochel (dankzij blown diff) dat ze vorig jaar wel hadden, en over 2 jaar gaan ze overal dan nog geblazen 1.6l V6's insteken. Weg geluid.
Edit: Vooruit de officiele e3 trailer van f12012:
[ Voor 7% gewijzigd door AtlAntA op 10-06-2012 22:29 ]
cosmetisch ziet het er geweldig uit (check die rook van de band van die Red Bull(?) op't einde). Maar als dit alles is wat ze (kunnen/mogen) laten zien op de E3 (!!), dan vrees ik ervoor. Eerst afwachten en even "demo'en", zou ik zeggenAtlAntA schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 02:55:
[...]
Edit: Vooruit de officiele e3 trailer van f12012:
[video]
Tjah we hebben tot op heden ook nog geen Dev Diary gezien en dat komt denk ik door het feit dat er eigenlijkweinig nieuws te melden is over de game op een paar kleine updates/bugfixes na.Tokkes schreef op zondag 17 juni 2012 @ 23:19:
[...]
cosmetisch ziet het er geweldig uit (check die rook van de band van die Red Bull(?) op't einde). Maar als dit alles is wat ze (kunnen/mogen) laten zien op de E3 (!!), dan vrees ik ervoor. Eerst afwachten en even "demo'en", zou ik zeggen
Die zat er dit jaar al inIl 2 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 02:23:
Hopelijk komt er eindelijk een keer safety car feature in
Ik ook nog niet echt. Vind de hele stijl waar de game in zit (menu's etc) een beetje kinderachtig aanvoelen. Als het maar niet zo wordt als met Dirt:Showdown.Anoniem: 172410 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 07:04:
Mjah, ik word er niet heel warm van.
Ik draai hem nu in VMware op mijn 2012 iMac met een Xbox controller, en vind het toch wel en toffe game.
Ik was eigenlijk meer van de nepheid van bv Need for speed... Dit is zo nep, en zo makkelijk... dat het altijd gewoon lekker racen was...
Maar op OSX heb je DIRT ook origineel, en nadat ik dat speelde kreeg ik toch wel zin in een uitdaging. F1 games had ik altijd laten liggen omdat je dit echt moet leren.. maar toch maar eens doen dan.
Geweldig
Ik vermaak me wel de komende tijd. Ik ben een week of 2 banen aan het verkennen in thirth person... dus met de camera boven de auto... Straks gaan we in de auto zitten en dan word het moeilijker denk ik ... nu win ik alles met gemak op de 1 na moeilijkste stand.
Nou hopen dat de 2012 versie ook native op OSX komt, ik denk niet meer dat ik dat virtueel trek. 2011 gaat echt perfect op 3 kwart van de instellingen.
Ik was eigenlijk meer van de nepheid van bv Need for speed... Dit is zo nep, en zo makkelijk... dat het altijd gewoon lekker racen was...
Maar op OSX heb je DIRT ook origineel, en nadat ik dat speelde kreeg ik toch wel zin in een uitdaging. F1 games had ik altijd laten liggen omdat je dit echt moet leren.. maar toch maar eens doen dan.
Geweldig
Nou hopen dat de 2012 versie ook native op OSX komt, ik denk niet meer dat ik dat virtueel trek. 2011 gaat echt perfect op 3 kwart van de instellingen.
FreeReef.nl
Het is niet zozeer de funfactor die ontbreekt in de F1-reeks van Codemasters. 1 ding kunnen ze zeker goed: fijne race-games maken. Waar de mensen het hier vooral om gaat, zijn de bugs, slechte implementaties van bijvoorbeeld de SC en andere dingen, gebrek aan realisme/uitdaging (F1 zou de koning der autosport moeten zijn, een elite sport, waar het kleinste foutje afgestraft word).. Om het kort te zeggen: We missen het F1-gevoel. Je hebt niet het gevoel met een extreem dure bolide rond te rijden, eerder met gevleugelde matchbox-cars. Mensen hoeven het niet met me eens te zijn, maar een F1-game is imho per definitie een sim of hoort daar toch dicht bij aan te leunen. De F1-reeks van EA was op dat vlak geweldig: Perfect speelbaar met toetsenbord, makkelijk en toegankelijk voor beginners, terwijl "simmers" toch uitgebreide telemetrie hadden, hun auto deftig konden afstellen (niet gewoon abstract als "hoger/lager" maar de waardes van alles kunnen bepalen) en op hoogste moeilijkheidsgraad met een stuurtje racen.World Citizen schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:04:
Ik draai hem nu in VMware op mijn 2012 iMac met een Xbox controller, en vind het toch wel en toffe game.
GeweldigIk vermaak me wel de komende tijd. Ik ben een week of 2 banen aan het verkennen in thirth person... dus met de camera boven de auto... Straks gaan we in de auto zitten en dan word het moeilijker denk ik ... nu win ik alles met gemak op de 1 na moeilijkste stand.
nu zijn er inderdaad "aliens" en "normale mensen". Maar toch, bij CM krikken ze de moeilijkheidsgraad op door de AI meer grip te geven en sneller te laten gaan. Niet bepaald een goed teken....
[ Voor 4% gewijzigd door Tokkes op 04-07-2012 23:23 ]
Iemand bekend met deze app? Google Play: DashMeterPRO for F1/Dirt
Anoniem: 450206
Dat is ook een reden waarom ik F2010 en F2011 uiteindelijk links heb laten liggen. Op zich was de gameplay OK maar de AI liet te wensen over en irritante bugs kwamen gewoon terug in de 2011 versie.Tokkes schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:15:
[...]
Het is niet zozeer de funfactor die ontbreekt in de F1-reeks van Codemasters. 1 ding kunnen ze zeker goed: fijne race-games maken. Waar de mensen het hier vooral om gaat, zijn de bugs, slechte implementaties van bijvoorbeeld de SC en andere dingen, gebrek aan realisme/uitdaging (F1 zou de koning der autosport moeten zijn, een elite sport, waar het kleinste foutje afgestraft word).. Om het kort te zeggen: We missen het F1-gevoel. Je hebt niet het gevoel met een extreem dure bolide rond te rijden, eerder met gevleugelde matchbox-cars. Mensen hoeven het niet met me eens te zijn, maar een F1-game is imho per definitie een sim of hoort daar toch dicht bij aan te leunen. De F1-reeks van EA was op dat vlak geweldig: Perfect speelbaar met toetsenbord, makkelijk en toegankelijk voor beginners, terwijl "simmers" toch uitgebreide telemetrie hadden, hun auto deftig konden afstellen (niet gewoon abstract als "hoger/lager" maar de waardes van alles kunnen bepalen) en op hoogste moeilijkheidsgraad met een stuurtje racen.
nu zijn er inderdaad "aliens" en "normale mensen". Maar toch, bij CM krikken ze de moeilijkheidsgraad op door de AI meer grip te geven en sneller te laten gaan. Niet bepaald een goed teken....
Daarnaast mistte ik in de Career Mode dat echte "live the life" gevoel waar ze zo op hamerde met hun reclames. Dat was in 2010 zelfs beter dan 2011, in 2011 zag je je agent niet eens meer en je kon af en toe een interviewtje geven, dat was het wel.
Eigenlijk wil je door de paddock heen lopen om nog meer in het spel getrokken te worden, misschien interactie met je teamleden of andere coureurs.
Met F1 2012 ga ik ook wel een tijdje de reviews en meningen afwachten voordat ik 'm koop.
GP4 vond ik trouwens de beste F1 game toendertijd, wat een uitdaging was dat.
Anoniem: 405577
Ik heb toch een hoop lol met F1 2011 (en had dat in het verleden ook met F1GP, GP2, GP3 en GP4 ).
De hele discussie of het nou een sim is of niet..tja.. Ik vind het racen in F1 2011 uitdagender dan in GP4, met name door de straffen die GP4 niet had, de savegames in de race die F1 2011 niet heeft. Bij GP4 sloeg je een race op en kon je altijd herladen vanaf dat punt als je onverhoopt een foutje maakt. Bij F1 2011 moet je leven met het tijdverlies door fout of straf of de hele race over doen. Dat geeft een andere druk die GP4 totaal niet had. Bij GP4 was de setup nog vele malen belangrijker dan in F1 2011, met de juiste setup reed je zo weg bij het veld bij 2011 merk je het amper als je je vleugels bijstelt..misschien realistisch, de vleugels zijn immers stukken kleiner gemaakt sinds de GP4 tijd, maar waarom dan 10 standen en niet 5 als het zo weinig scheelt.
Daar staat wel tegenover dat ik leagues reed en daarmee veel tijd stak in de GP serie, F1 2011 pak ik af en toe een uurtje mee. Misschien was ik gewoon veel beter in de GP serie dan in F1..geen idee hoe ik dat moet bepalen
Het maken van een setup vind ik rotwerk, in GP4 was dat maken veel uitgebreider en tijdrovender dan in F1 en daar ben ik blij mee. Een F1 sim is voor mij realistisch rijden, niet de hele setup in elkaar zetten, het is toch geen engineer-sim. En net dat rijden vind ik toch in F1 2011 realistischer dan in de GP serie.
Dat gedoe er omheen..ik heb na bijna 3 seizoenen nog steeds niet kunnen ontdekken wat voor nut die interviews (met dezelfde 10-15 vragen en mogelijke antwoorden) nou hebben, van het team krijg je helemaal geen feedback en de aanbiedingen die je elk jaar standaard krijgt van de minste teams.. tja.. het werkt even maar is teveel repeterend om de sfeer vast te houden.
Laat 2012 er maar hetzelfde uitzien, maar dan geen technische bugs meer met corrupte savegames en met een AI die ook tijdens qually en in de 1e ronde van de race normaal rijdt en nog wat meer variatie krijgt, met straffen die net even wat realistischer worden gegeven en met een engineer die de setup voor je maakt als jij maar aangeeft wat je qua rijgedrag anders wilt
meer variatie in interviews en met bv gesprekjes met je teambaas of agent. Wie weet met een race briefing en met interactie met andere coureurs (beetje ruzie die je ook kan terugzien op de baan, altijd leuk, boze collega als je hem per ongeluk eruit tikt..dat soort dingen) Gaat niet gebeuren maar een mens mag dromen
De hele discussie of het nou een sim is of niet..tja.. Ik vind het racen in F1 2011 uitdagender dan in GP4, met name door de straffen die GP4 niet had, de savegames in de race die F1 2011 niet heeft. Bij GP4 sloeg je een race op en kon je altijd herladen vanaf dat punt als je onverhoopt een foutje maakt. Bij F1 2011 moet je leven met het tijdverlies door fout of straf of de hele race over doen. Dat geeft een andere druk die GP4 totaal niet had. Bij GP4 was de setup nog vele malen belangrijker dan in F1 2011, met de juiste setup reed je zo weg bij het veld bij 2011 merk je het amper als je je vleugels bijstelt..misschien realistisch, de vleugels zijn immers stukken kleiner gemaakt sinds de GP4 tijd, maar waarom dan 10 standen en niet 5 als het zo weinig scheelt.
Daar staat wel tegenover dat ik leagues reed en daarmee veel tijd stak in de GP serie, F1 2011 pak ik af en toe een uurtje mee. Misschien was ik gewoon veel beter in de GP serie dan in F1..geen idee hoe ik dat moet bepalen
Het maken van een setup vind ik rotwerk, in GP4 was dat maken veel uitgebreider en tijdrovender dan in F1 en daar ben ik blij mee. Een F1 sim is voor mij realistisch rijden, niet de hele setup in elkaar zetten, het is toch geen engineer-sim. En net dat rijden vind ik toch in F1 2011 realistischer dan in de GP serie.
Dat gedoe er omheen..ik heb na bijna 3 seizoenen nog steeds niet kunnen ontdekken wat voor nut die interviews (met dezelfde 10-15 vragen en mogelijke antwoorden) nou hebben, van het team krijg je helemaal geen feedback en de aanbiedingen die je elk jaar standaard krijgt van de minste teams.. tja.. het werkt even maar is teveel repeterend om de sfeer vast te houden.
Laat 2012 er maar hetzelfde uitzien, maar dan geen technische bugs meer met corrupte savegames en met een AI die ook tijdens qually en in de 1e ronde van de race normaal rijdt en nog wat meer variatie krijgt, met straffen die net even wat realistischer worden gegeven en met een engineer die de setup voor je maakt als jij maar aangeeft wat je qua rijgedrag anders wilt
Hier een interview met Steve Hood van een paar dagen terug waar hij op een paar dingen ingaat die je noemt.
http://spong.com/feature/...F1-2012-Creative-Director
http://spong.com/feature/...F1-2012-Creative-Director
PS3:
Ik heb F1 2011 al heel 2012 in de kast laten liggen ivm de bugs en de framerate. Is het spel ondertussen al beter te spelen door patches?
Ik heb F1 2011 al heel 2012 in de kast laten liggen ivm de bugs en de framerate. Is het spel ondertussen al beter te spelen door patches?
39
Ben benieuwd naar F1 2012, over twee weken kan ik aan de slag met een hands-on op de Gamescom in Keulen. Heb een half uur tot een uurtje ingepland bij Codemasters.
Relaxed. Don't expect the earth to open though.
Gister nog een bak achievements gehaald, opportunisme ten top
Nogmaals, afgezien van de debiele AI, bugs en kansloze setupopties is de sfeer in de game echt super.
Gister nog een bak achievements gehaald, opportunisme ten top
Verwacht ik ook zeker niet. Van mij mogen ze die hele setup eruit slopen. Het is toch geen F1 Mechanic game. Maar ja, wie ben ik.Jejking schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:49:
Relaxed. Don't expect the earth to open though.
Gister nog een bak achievements gehaald, opportunisme ten topNogmaals, afgezien van de debiele AI, bugs en kansloze setupopties is de sfeer in de game echt super.
Anoniem: 468681
Light het aan mij, of zijn de setup options compleet anders dan in 2010? er staat hetzelfde, maar ik krijg het gevoel dat mijn oude setups eerder meer kwaad dan goed doet.
Iemand anders hier ook mee te maken gehad? helpt ook niet echt dat de standaard setups alleen maar de vleugels veranderen
Iemand anders hier ook mee te maken gehad? helpt ook niet echt dat de standaard setups alleen maar de vleugels veranderen
Dit hoort gewoon F1 games en simulaties. Dat is ook gewoon een keuze die je hebt om het wel of niet te gebruiken, het hoort er gewoon bij. De coureur geeft ook gewoon veel door aan zijn engineer wat hij met de auto wil, dat is hier niet anders. Ik heb nog nooit, sinds Grand Prix 1, een F1 game/sim gespeeld waarbij deze optie er niet inzat. De F1 reeks van Codemasters is al door zowel iedere F1 fan uitgekotst heb ik het idee, het missen van deze functionaliteit zou de franchise NOG meer schade doen.Phusebox schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:21:
[...]
Verwacht ik ook zeker niet. Van mij mogen ze die hele setup eruit slopen. Het is toch geen F1 Mechanic game. Maar ja, wie ben ik.
Daarnaast heb je ook nog de quick setup opties, voor ik het vergeet. Deze doen net zoveel of weinig als de uitgebreidere opties heb ik het idee
Zelfde laken een pak, verwacht niet teveel en je zult je er wel mee vermaken denk ik.Phusebox schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:12:
Ben benieuwd naar F1 2012, over twee weken kan ik aan de slag met een hands-on op de Gamescom in Keulen. Heb een half uur tot een uurtje ingepland bij Codemasters.
[ Voor 45% gewijzigd door Schuey op 06-08-2012 14:58 ]
Gisteren hands-on gegaan met F1 2012 (kort) vandaag staat een uitgebreide sessie gepland. De auto voelt een stuk nerveuzer dan voorheen vond ik. Verder heb jenu ook dat wanneer je een illegal overtake doet je 10 seconden hebt om de plek terug te geven. Dit werkte erg goed.
Heb een filmpje met allerlei gameplay beelden gemaakt waaronder ook een stukje F1 2012.
Heb een filmpje met allerlei gameplay beelden gemaakt waaronder ook een stukje F1 2012.
De F1 reeks van codemaster hooguit door iedere simmer uitgekotst. Racesimmers zijn waarschijnlijk 0,01% van de totale F1 fanbase. Dus volgens mij nog doelgroep genoeg over.Schuey schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:50:
[...]
Dit hoort gewoon F1 games en simulaties. Dat is ook gewoon een keuze die je hebt om het wel of niet te gebruiken, het hoort er gewoon bij. De coureur geeft ook gewoon veel door aan zijn engineer wat hij met de auto wil, dat is hier niet anders. Ik heb nog nooit, sinds Grand Prix 1, een F1 game/sim gespeeld waarbij deze optie er niet inzat. De F1 reeks van Codemasters is al door zowel iedere F1 fan uitgekotst heb ik het idee, het missen van deze functionaliteit zou de franchise NOG meer schade doen.
(Overigens ben ik het wel met je eens dat de setup opties er in moeten blijven)
Ach het is geen sim, weet ik ook wel, maar een soepel werkend spel zonder bugs, is dat teveel gevraagd?Tleilaxu schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:11:
[...]
De F1 reeks van codemaster hooguit door iedere simmer uitgekotst. Racesimmers zijn waarschijnlijk 0,01% van de totale F1 fanbase. Dus volgens mij nog doelgroep genoeg over.
(Overigens ben ik het wel met je eens dat de setup opties er in moeten blijven)
In de versie die ik gisteren heb gespeeld zaten in ieder geval de nodige bugs... vooral met regen waarbij de banden constant rood bleven en ik 0 grip had.
Ai ai en dat zo kort voor de releasedate. Overslaan die handel.Phusebox schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:50:
In de versie die ik gisteren heb gespeeld zaten in ieder geval de nodige bugs... vooral met regen waarbij de banden constant rood bleven en ik 0 grip had.
Phusebox schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:50:

Deel 1 heb ik ondanks de bugs met veel plezier gespeeld.. Deel 2 heb ik ook meteen gekocht in de hoop dat de bugs weg waren en dat het een beter spel was, maar die was alleen maar erger. Heb het spel hooguit 3uur gespeeld, enorme miskoop. 15/20fps ofzo @ ps3 (niet speelbaar).
En nu bij deel 3 kom je dus ook al zo snel weer bugs tegen

I served in a company of heroes.
Ik skip 2012, met dit soort berichten en de ellende van 2011 besteed ik mn geld wel aan iets anders.
39
F1 2011 was het eerste spel wat ik in lange tijd gekocht heb. 2010 wel veel gespeeld maar nooit gekocht. Ik denk dat ik 2012 ook alleen maar ga proberen.Fietsbel schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:16:
Ik skip 2012, met dit soort berichten en de ellende van 2011 besteed ik mn geld wel aan iets anders.
Er komt in ieder geval een demo, dus dan kun je het uitproberen voor je het koopt.
Verder moet je er rekening mee houden dat de beta die ik heb gespeeld toch echt alweer een maand oud of ouder kan zijn, want voordat ze een dergelijke beta publiekelijk mogen gebruiken moet naast de FIA elk team zijn akkoord geven. Iets dat best lang kan duren.
Verder moet je er rekening mee houden dat de beta die ik heb gespeeld toch echt alweer een maand oud of ouder kan zijn, want voordat ze een dergelijke beta publiekelijk mogen gebruiken moet naast de FIA elk team zijn akkoord geven. Iets dat best lang kan duren.
Anoniem: 450206
Toch wel jammer dat Codemasters die game zo gerushed moet uitbrengen waardoor er nog bugs inzitten en ze als een gek moeten gaan patchen.
Met Grid had ik bijna nooit problemen en dat is een game die ik online helemaal grijs gespeeld heb, beste online race game ooit als je het mij vraagt.
Met Grid had ik bijna nooit problemen en dat is een game die ik online helemaal grijs gespeeld heb, beste online race game ooit als je het mij vraagt.
Maar waarom gerushed? Het is niet alsof ze geen tijd hebben want zoveel is er niet veranderd in de F1 het afgelopen seizoen. Dus hopelijk hebben ze nu wel tijd gehad om de bugs te fixen... ben benieuwd naar de demo die over een week of twee moet verschijnen.Anoniem: 450206 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:53:
Toch wel jammer dat Codemasters die game zo gerushed moet uitbrengen waardoor er nog bugs inzitten en ze als een gek moeten gaan patchen.
Het verleden biedt geen garantie voor de toekomst, maar Codies is de uitzondering op de regel.
Morgen komt de demo op steam toch? Maar F1 2012 staat als game helemaal niet op steam.. dus wordt ie dan pas geadded?
En hoe zit het met als je 'm retail koopt? Vorige games gingen allemaal via GFWL en je kreeg geen steam key
En hoe zit het met als je 'm retail koopt? Vorige games gingen allemaal via GFWL en je kreeg geen steam key

Ze hebben GFWL helemaal laten vallen en doen het nu via Steam.
Dat GFWL is sowieso fucked up. Ben blij dat ze die onzin lozen want dat systeem werkte totaal niet 
PC-demo komt morgen.

PC-demo komt morgen.
4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput
Er zit overigens wel een misser in de laatste trailer welke de demo aankondigt. Ze doen het seizoen tot nu toe na, maar maldonado's crash in Australië in dat filmpje is in een andere bocht als in de echte race.
Demo gespeeld, het voelt qua handling met controller wel beter aan. Straks met stuurtje proberen. Alleen deed ik op een na moeilijkste, en had ik pole met 7 sec voorsprong 
En ook op hard met 4 sec. En dat terwijl ik met een controller altijd stukken langzamer ben.
En ook op hard met 4 sec. En dat terwijl ik met een controller altijd stukken langzamer ben.
[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 10-09-2012 19:37 ]
Ben benieuwd naar de demo, ik hoop dat de besturing deze keer wel een beetje redelijk aanvoelt. F1 2011 ben ik nooit gewend geraakt aan de rare besturing, voelde zo onnatuurlijk en zo enorm veel input lag dat ik geen bocht fatsoenlijk door kwam. F1 2010 heb ik me goed mee vermaakt altijd.
PC demo zal ergens eind van de middag beschikbaar zijn op Steam.
[ Voor 5% gewijzigd door Kw4kje op 11-09-2012 13:44 ]
Heeft iemand de demo al gezien? Ik kan hem niet vinden via steam.
Nog niet te vinden. Ben wel benieuwd 
F1 2010 en 2011 waren leuk voor tussendoor. Ik verwacht dat F1 2012 ook prima zal zijn
F1 2010 en 2011 waren leuk voor tussendoor. Ik verwacht dat F1 2012 ook prima zal zijn
Er is nog niet eens een Steam-pagina 
Edit: en geen topic.
Edit: en geen topic.
[ Voor 23% gewijzigd door Jejking op 11-09-2012 17:16 ]
Voor de geinteresseerden, volgens twitter:
"5pm UK time. Sorry! We don't have input on what time it goes up."
Nog even geduld.
Codemasters @Codemasters
@pablog19_ We're just waiting on Valve to push the magic button, not long now
Hij zal zo wel komen neem ik aan. Zit meestal wel wat vertraging in bij Steam...
Formula 1 Game @Formula1game
We're still awaiting an update regarding the demo on Steam. As soon as we know more we'll let you know, thanks for your patience!
Serieus nog steeds niks? Begint al goed...
Was ik ook al aan het denken.NickThissen schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:12:
Serieus nog steeds niks? Begint al goed...
Moet wel met controller spelen dan, want heb geen vervangend stuurtje voor op de CSW base
Eens een boze tweet sturen. Misschien wordt daar op gereageerd 
Edit: ik zie nergens @replies staan. Daar hoef je dus niet eens een antwoord te verwachten. Meh. Matigjes weer.

Edit: ik zie nergens @replies staan. Daar hoef je dus niet eens een antwoord te verwachten. Meh. Matigjes weer.
[ Voor 46% gewijzigd door Jejking op 11-09-2012 22:53 ]
Formula 1 Game @Formula1game
We're expecting the demo to arrive on Steam within the next 2-3 hours. We're really sorry about the delay and thank you for your patience.
16 minuten geleden gepost. Dus 't wordt morgen... zucht. Had juist gehoopt dat ik vanavond even kon racen omdat ik NU tijd heb
We're expecting the demo to arrive on Steam within the next 2-3 hours. We're really sorry about the delay and thank you for your patience.
16 minuten geleden gepost. Dus 't wordt morgen... zucht. Had juist gehoopt dat ik vanavond even kon racen omdat ik NU tijd heb
[ Voor 27% gewijzigd door Il 2 op 11-09-2012 23:13 ]
Codemaster reageert anders aardig op de vragen hoor via twitter.
Ik heb 't over @'jes, niet algemene huishoudelijke mededelingen.
Hij is inmiddels op steam te vinden. Vanavond maar eens testen
Anoniem: 458573
Moet er nu niet een F1 2012 forum aangemaakt worden? Misschien kunnen er dan ook toernooitjes / wedstrijden geregeld worden...
Dat topic had er allang moeten zijn, slecht gereageerd. En voordat er iemand begint over dat ik het beter had kunnen doen, ik heb amper nog tijd om op GoT te zitten.
Ik heb net de demo gedownload, MAAR hij is in het spaans
In game kan ik geen taal vinden, kun je in steam wel de taal van de game veranderen?
Opgelost.
In game kan ik geen taal vinden, kun je in steam wel de taal van de game veranderen?
Opgelost.
[ Voor 7% gewijzigd door Henkus op 12-09-2012 10:18 ]
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik kan alweer geen goeie wheel settings vinden... Allemaal dat gezeik met linearity en saturation, stop er gewoon een fatsoenlijke calibratie in ofzo?!
Heb geen tijd om hier uren aan zitten te kloten, ik snap echt niet waarom dit zo moeilijk moet... Het spel is onspeelbaar met de standaard settings (stuur 900 graden draaien = 10 graden ingame), maar er wordt met geen woord gerept over hoe je het beter maakt, zelfde verhaal in 2011, word er niet goed van

[ Voor 49% gewijzigd door NickThissen op 12-09-2012 10:29 ]
Welk stuur gebruik je?NickThissen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:13:
Ik kan alweer geen goeie wheel settings vinden... Allemaal dat gezeik met linearity en saturation, stop er gewoon een fatsoenlijke calibratie in ofzo?!Heb geen tijd om hier uren aan zitten te kloten, ik snap echt niet waarom dit zo moeilijk moet... Het spel is onspeelbaar met de standaard settings (stuur 900 graden draaien = 10 graden ingame), maar er wordt met geen woord gerept over hoe je het beter maakt, zelfde verhaal in 2011, word er niet goed van
G25. Inmiddels in de profiler het stuur op 270 graden ingesteld, dan de saturation en linearity een stuk lager rond de 10-20, dan komt het ergens in de buurt, maar nog steeds voelt het erg raar, niet lineair en gewoon willekeurig. Ik heb niet het gevoel alsof ik de auto bestuur maar meer alsof ik alleen maar een auto corrigeer die vanzelf aan het rijden is, ofzo....
Hmm ik heb tijdens Gamescom met de RS500 ofzoiets van Thrustmaster gespeeld en dat voelde eigenlijk gewoon normaal, goed aan. Ik zal vanavond of morgen eens proberen met mijn Fanatec GT2.NickThissen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:12:
G25. Inmiddels in de profiler het stuur op 270 graden ingesteld, dan de saturation en linearity een stuk lager rond de 10-20, dan komt het ergens in de buurt, maar nog steeds voelt het erg raar, niet lineair en gewoon willekeurig. Ik heb niet het gevoel alsof ik de auto bestuur maar meer alsof ik alleen maar een auto corrigeer die vanzelf aan het rijden is, ofzo....
Heb je niet perongeluk een steering-assist aan staan of zo?NickThissen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:12:
Hoe heb je dit opgelost als ik vragen mag ??Henkus schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:57:
Ik heb net de demo gedownload, MAAR hij is in het spaans![]()
Opgelost.
DIe van mij is ook in het spaans, en alle menus afgegaan kan het niet wijzigen...
Edit al gevonden :
On the Steam library, right click on the F1 2012 Demo and go for Properties. New window opens, you can select the language on the last tab.
Voor de mensen die het probleem nog hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door v8power67 op 12-09-2012 12:12 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
demo gespeeld mijn mening.
heb een f1 t500rs. FFB is leuk voor effecten maar je hebt niet echt feeling met de wagen.
is trouwens met alle codemaster spellen. (ook grafisch). baan is leuk . wagen is leuk maar het plaatje klopt niet "het geheel", ook op limiet rijden gaat totaal niet ivm FFB gevoel. Precies een paar luciferdoosjes die op een baan rijden (doet me eigenlijk denken aan die elektrische racebanen van vroeger vorm van een "acht")
edit : die ego engine is niet echt een roadrace engine volgens mij "te beperkt"
heb een f1 t500rs. FFB is leuk voor effecten maar je hebt niet echt feeling met de wagen.
is trouwens met alle codemaster spellen. (ook grafisch). baan is leuk . wagen is leuk maar het plaatje klopt niet "het geheel", ook op limiet rijden gaat totaal niet ivm FFB gevoel. Precies een paar luciferdoosjes die op een baan rijden (doet me eigenlijk denken aan die elektrische racebanen van vroeger vorm van een "acht")
edit : die ego engine is niet echt een roadrace engine volgens mij "te beperkt"
[ Voor 8% gewijzigd door dabelg op 12-09-2012 13:23 ]
driv-by-wireNickThissen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:41:
Nope alles uit.
Goeie virusscanner dusIl 2 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:52:
Krijg net een trojan virus melding van het downloaden na F1 2012 demo van steam.. what the hell...

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Je hebt gelijk, met een stuurtje is het niet te doen. Met controller voelt het wel ok, als je het dan als arcade game benadert, maar met stuurtje heb ze echt verziekt. Hoe kan het nu nog slechter zijn dan F1 2011?NickThissen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:12:
Ik heb het gevoel dat mijn remmen gewoon nauwelijks werken, zo moet ik ver voor het normale punt de rem vol intrappen. Sturen lijkt ook vertraagd en soms gewoon door de computer tegengehouden of juist geholpen.
Ik keek er niet eens meer naar uit, ik hoopte nog enigszins positief verast te worden.. Dat ik de demo niet eens download zegt denk ik al genoeg.Phusebox schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:39:
[...]
Je hebt gelijk, met een stuurtje is het niet te doen. Met controller voelt het wel ok, als je het dan als arcade game benadert, maar met stuurtje heb ze echt verziekt. Hoe kan het nu nog slechter zijn dan F1 2011?
Ik heb het gevoel dat mijn remmen gewoon nauwelijks werken, zo moet ik ver voor het normale punt de rem vol intrappen. Sturen lijkt ook vertraagd en soms gewoon door de computer tegengehouden of juist geholpen.
Anoniem: 458573
Voor F1 2012 heb ik een appart topic aangemaakt zodat er hier verder gepraat kan worden over F1 2011.
Linkje dan maarAnoniem: 458573 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:10:
Voor F1 2012 heb ik een appart topic aangemaakt zodat er hier verder gepraat kan worden over F1 2011.
[Multi] F1 2012