Phusebox schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:57:
[...]
Speel je met een stuurtje? En waar heb je traction control op staan?
Ik deel je ervaring absoluut niet, overigens kun je niet eens legend kiezen want dat zit niet in season challenge, ook niet in het volledige spel. Deze mode is meer bedoeld als arcade.
Als ik ook maar even te vroeg teveel op het gas ga spin ik toch echt sneller dan bij de vorige games.
Nou, misschien doe ik iets verkeerd? Misschien is de demo gelimiteerd op easy of zo? Ik rij met een Driving Force Pro. Traction control is off (bij controls Expert gekozen) maar misschien negeert de challenge die settings? Ik ben ff overnieuw begonnen met de challenge om te kijken of ik alles wel echt speelde zoals ik postte: je kan wel Legend kiezen bij de opties maar als de challenge begint niet: dan heb je easy, medium en hard. Ik heb zonet ff hard geprobeerd en ben van achteren begonnen: ik eindigde als 15e met controls, zover ik weet, op expert. Zomaar winnen doe ik dus duidelijk niet, maar goed, 9 auto's inhalen in 5 rondes is voor mij op hard met controls op expert toch verbazingwekkend.

Na de eerste chicane kan ik voor mijn gevoel best snel vol op het gas (in de eerste versnelling) en andere chicanes gaan ook best vlot... Die laatste kan je in z'n 5 vol gas doorheen jassen, lijkt het. Als je maar niet met je wielen op het gras of grind komt, kan je een boel.
Maar goed, ik werd 15e dus ik rij waarschijnlijk gewoon niet hard genoeg om uit de bocht te vliegen.
Moet wel zeggen dat het na een paar keer rijden best leuk wordt. Al blijft ik erbij dat de graphics iets missen: contrast, realisme, ik weet het niet, maar het oogt niet 'af'.
En o ja, voor het eerst sinds jaren rij ik zelfs weer eens in cockpit view...! Ik ben al jaren bonnet view gewend in andere racing games maar op een of andere manier wilde ik deze vanuit de auto rijden en na een paar rondes went dat al snel. Maar goed, voor mijn gevoel is het wel moeilijker dus tel dat er nog eens bij op en ik heb toch het idee dat het geen HEEL moeilijk spel is. Ik speel de laatste week veel Richard Burns Rally en daarin heb ik veel meer moeite op de weg te blijven en de auto heel te laten.

(O ja, ik rij in de demo ook met flags en penalties en damage op full. Maar nogmaals, misschien negeert de demo diverse settings...)
EDIT
Derde poging: negende geworden (op hard, met expert controls, vanaf de 24e plek) en dus m'n challenge gehaald. Maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik die plek vooral te danken heb aan goed inhalen in de eerste twee rondes en vervolgens de boel achter me blokkeren tot aan de finish, hahaha (gat van 12 seconden met nummer 8 LOL). Maar goed, dat kan mooi op Monza maar niet op alle tracks. Zo jammer dat de AI vaak makkelijk in te halen is in bochten.
[
Voor 7% gewijzigd door
Anoniem: 135195 op 15-09-2012 21:04
]