Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411873

Topicstarter

F1 2013

Afbeeldingslocatie: http://www.formula1-game.com/content/images/en-gb/wn_pack_array.png

Release

- 4 Oktober 2013
- Xbox 360, PS3, PC
- F1 2013 los verkrijgbaar, tevens F1 2013 Classics Pack
- 10% pre-order korting via Steam

Features
  • Bevat alle coureurs, wagens en circuits van het 2013 seizoen
  • Verschillende spelmodi, co-op, multiplayer
  • Classics Edition bevat enkele wagens (Williams, Ferrari, Lotus) en 4 circuits (Estoril, Imola, Brands Hatch, Jerez).
  • Mogelijkheid om met oude racewagens op de 19 huidige circuits te rijden en vice versa.
Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://cdn.codemasters.com/F1_2013/gallery/screenshot__0004_F1_2013_Classics_Williams_FW14_Nigel_Mansell_03.pngAfbeeldingslocatie: http://cdn.codemasters.com/F1_2013/gallery/screenshot__0009_F1_2013_Classics_80s_Imola_03.pngAfbeeldingslocatie: http://cdn.codemasters.com/F1_2013/gallery/screenshot__0007_F1_2013_Classics_80s_Imola_11.pngAfbeeldingslocatie: http://cdn.codemasters.com/F1_2013/gallery/screenshot__0011_F1_2013_Screenshot_029.pngAfbeeldingslocatie: http://cdn.codemasters.com/F1_2013/gallery/gamescomScreens_0004_F1_2013_WIP_Gamescom_3.png
Bron: Officiële website Codemasters

Video

Graag verwijs ik naar het officiële YouTube kanaal van Codemasters voor trailers en 'hotlaps'.

Steam ID's (forumnaam / Steam ID)

- 7050 / neela92
- Joost1991 / Joost1608
- Pulpje1974 / Pulpje
- petervandamned / Hens_fh & petervandamned (twee accounts)
- Tortelli - Tortelli
- Teamdsp / owning2010
- corewillem / donwillem

Changelog
  • 03/10/2013 // Topic aangemaakt
  • 12/11/2013 // Steam usernames toegevoegd

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 411873 op 12-11-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 22:49
Ben benieuwd na verschil met vorig jaar. Vond zelf 2010/2011 fijner rijden dan 2012. We gaan het zien, heb de F1 2013 standaard editie al tijdje terug gepreorderd, die classics hoef ik nie. Hoelaat unlocked ie op steam?

edit: Ook maar ff preload aangeslingerd, had gisteren al gekund zie ik net. Steam zegt nog 10 uur , vannacht alvast even racen dan :P

[ Voor 23% gewijzigd door Kw4kje op 03-10-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 21:53
Kw4kje schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:27:
Ben benieuwd na verschil met vorig jaar. Vond zelf 2010/2011 fijner rijden dan 2012. We gaan het zien, heb de F1 2013 standaard editie al tijdje terug gepreorderd, die classics hoef ik nie. Hoelaat unlocked ie op steam?
Ik dacht dat morgen de release date is.

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkin-Pin
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
Hari-Bo schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:03:
[...]

Ik dacht dat morgen de release date is.
Morgen is de officiële release maar hij was gisteren al bij een aantal winkels verkrijgbaar.

Na een uurtje sturen is de eerste indruk erg goed. Qua handling is het compromis tussen 2011 en 2012 en dat is wat mij betreft een dikke prima. Grafisch (PS3) is het een flinke verbetering, vooral in de regen ziet het er fantastisch uit. Als je achter iemand rijdt zorgt de spray ervoor dat je vrijwel niets meer ziet. Zo zien we het graag :+
Ook de FFB is verbetert. Ik stuiter niet meer uit mijn Playseat als ik over de curbs ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb op Steam maar de Classics Edition genomen, wilde Imola en Brands Hatch hebben. Oude auto's boeien me niet echt, die zijn toch niet compleet vanwege licenties... En Senna ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Sturen is inderdaad verbeterd! In 2012 liet ik zelfs het stuurtje liggen, pakte ik maar de controller. Nu weer andersom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-05 22:09
Vinden jullie stuur gebruikers het nuttig (brengt het meer plezier enz) om in f1 2013 om een stuur aan te kopen ? Ik dacht zelf aan een driving force gt, maar vond dit in f1 2012 niet zo lekker rijden als men vertrouwde controller.

[ Voor 8% gewijzigd door corewillem op 03-10-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Dennischo schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:42:
Sturen is inderdaad verbeterd! In 2012 liet ik zelfs het stuurtje liggen, pakte ik maar de controller. Nu weer andersom :)
Kijk, dat klinkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkin-Pin
corewillem schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:53:
Vinden jullie stuur gebruikers het nuttig (brengt het meer plezier enz) om in f1 2013 om een stuur aan te kopen ? Ik dacht zelf aan een driving force gt, maar vond dit in f1 2012 niet zo lekker rijden als men vertrouwde controller.
Een stuur speelt voor de meeste mensen fijner omdat je de input wat beter kunt doseren. En de ervaring is gewoon leuker. De dfgt is qua prijs/kwaliteit verhouding onovertroffen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:13
Die heb ik ook nog gehad. Jaren terug een G25 gekocht. Imo een veel beter stuurtje dan de Driving Force GT die ik daarvoor had.

Die G25 zal ook zo duur niet meer zijn secondhand wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Je kunt met standard editie ook gewoon met classic spelen zie ik ??? Ik kan 5 teams kiezen, 2 classic tracks en op alle 2013 tracks rijden. Raar, wat krijg je er meer bij als je classic edition hebt dan ?

Even snel young driver test gedaan met gamepad, gelukkig mag je dag 1 skippen (moet je wel een aanbieding van Force India en Williams inleveren :P) . Vond het nu al beter aan voelen dan 2012. Vanmiddag maar eens stuurtje erbij pakken en gaan. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Kw4kje op 04-10-2013 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 21:33
Je krijgt auto's uit de jaren '90 en nog is twee tracks, Imola en Estoril als ik mij niet vergis.

Heerlijk spel tot nu toe! Lastiger dan 2012. Mocht iemand op PC willen coöpen, voeg me toe op Steam. ID staat in m'n handtekening.

[ Voor 22% gewijzigd door Joost1991 op 04-10-2013 00:48 ]

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien een ideetje om Steam ID's te verzamelen in de openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:03
Ik had na f1 2012 besloten dit jaar de kritiek af te wachten.
Vond dat er teveel bugs in 2012 zaten en de besturing was slecht.

Nu ik deze eerste reactie's lees word ik wel nieusgierig hoe hij echt is. Dus alle vergelijkingen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 18:36
Wat me bij 2012 opviel, is dat een race in je career uit 15 rondes bestond en ik nergens kon vinden hoe je dit kon aanpassen.

Is dit aantal in 2013 nog steeds zo? Na een rondje of 4-5 geloof ik het meestal wel.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 22:25
Is het nog steeds zo dat de AI in de eerste ronde gigantisch slackt, om vervolgens wel fatsoenlijk te gaan rijden? Bij zowel F1 2011 en 2012 kon ik gewoon met een Caterham een goede start maken, naar P6 rijden en die houden tot aan het einde. Vond ik nogal jammer :+

Ik mag hopen dat de besturing beter is, die vond ik echt matig bij F1 2012. Heb deze ook nauwelijks gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik ben ook benieuwd hoe dit spel rijdt met stuur, nog geen ervaring gehad met de F1 series.
Maikel64 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:26:
Wat me bij 2012 opviel, is dat een race in je career uit 15 rondes bestond en ik nergens kon vinden hoe je dit kon aanpassen.

Is dit aantal in 2013 nog steeds zo? Na een rondje of 4-5 geloof ik het meestal wel.
Each of the ten races is handled with a quick qualifying session followed by a 5-lap race, so it’s a nice and easy way to put in time. However, there is also the addition of mid-race saving, which is excellently handled. You can quite literally pause, save and exit at any point during a race. When you come back it will load up and give you a single free rewind, so that you can pick a sensible starting point and not spin off the track. It’s simple and it’s perfect.

http://www.thesixthaxis.com/2013/10/03/f1-2013-review/

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga 'm vanavond downloaden via Steam, dus hopelijk morgen een eerste indruk van mijn kant.

Mijn grootste wens is dat de AI wat agressiever gaat rijden, en ook echt moeite doet om in te halen. In voorgaande delen vond ik dat best wel tegenvallen: Een (snellere) AI gaat een inhaalpoging wagen en komt tot onder mijn achtervleugel, ik maak een kleine defensieve beweging, AI 'schrikt' en blijft maar wat achter je aan zwabberen tot de volgende bocht, om het daarna nog eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:54

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Game ook maar gekocht (via g2play voor €23, uitbreiding via steam los kopen is goedkoper). Steamnaam is gelijk aan mijn username hiero :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Laatst online: 30-05 20:03
Mijn DFGT wordt totaal niet opgemerkt door het spel ;(. Alle USB poorten geprobeerd, hopen dat ik een fix kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:30

JSchut

.....

Heb 2011 grijs gespeeld. Toen de demo van 2012 gespeeld en na een aantal rondjes besloten deze over te slaan. Het voelde allemaal helemaal niet lekker aan.

De positieve reacties wekken mijn nieuwsgierigheid! Wel jammer dat er geen demo is. Ik wacht het nog even af (lees even mee :)), maar deze ga ik waarschijnlijk wel aanschaffen. Begin er wel weer zin in te krijgen.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Hoe rijden de classic wagens? Ik neem aan dat je zelf moet koppelen ook bij de 1988 Ferrari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Laatst online: 29-05 21:33
Classic wagens rijden is echt leuk! Heel anders dan hedendaagse Formule 1-wagens. Zeker met de jaren '80 wagens is het echt spelen met het gas, je slipt erg snel. Koppelen kan ik je nog niets over vertellen.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed om te horen. Hoewel de Classics voor mij geen reden was om het spel te kopen (ben al blij met 2013), ga ik het toch zeker eens proberen.

Mijn Steam ID voor multiplayer etc: neela92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:08
Hmm heb de game niet binnen gekregen. Ben wel benieuwd of de AI inderdaad verbeterd is, voor mij nog altijd de grootste struikelblok.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:26
Aangezien Codemasters geen moeite neemt om een demo uit te brengen heb ik deze via de andere wegen geprobeerd.

Wat een gedrocht van een spel. Het gebrek aan inspiratie en motivatie om er ook maar enigsinds een fatsoenlijk product van te maken straalt er aan alle kanten van af.

Het onboard geluid van de wagens is niet om aan te horen. Ik luister nog liever naar me stofzuiger dan de herrie die uit deze wagens komt.

Kwa rijgedrag heeft het spel precies dezelfde problemen als 3 jaar geleden. Volgas wegrijden in een 1000+ PK sterke turbo wagen uit 86'? Er gebeurd helemaal niks 8)7 (jaren 80 wagens hebben ook ineens shifter LEDS, fuck me right?)

Overstuur is aan/uit, er zit praktisch geen gradatie in. Daarnaast is er geen ondersteuning voor H-Shifters en/of koppelingspedaal (kon ze zo snel niet vinden opties, correct me if I'm wrong).

Oh, en natuurlijk de grootste grap van allemaal: het rijgedrag als je een grindbak in rijd. Als ze zulke grindbakken in het echt konden maken zou er nooit meer iemand overlijden tijdens het rijden in een F1 wagen.

Ja ik weet dat het geen full blown sim is, maar kom op....... :F

Het enige wat goed is aan dit spel, zijn de foto's die tijdens het laden van een race naar voren komen. Die zijn erg goed gelukt en een genot om naar te kijken als F1 fan. Maar dat is natuurlijk geen 50 euro waard.

Ik zou zeggen bespaar wat geld en koop voor 20 euro Game Stock Car 2013...... Een betere beleving van een moderne en een klassieke F1 wagen op het gebied van rijgedrag ga je op dit moment niet krijgen.

Bottom line, schaam je diep..... Codemasters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkin-Pin
Phusebox schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:48:
Hmm heb de game niet binnen gekregen. Ben wel benieuwd of de AI inderdaad verbeterd is, voor mij nog altijd de grootste struikelblok.
Ja en nee. In de eerste bocht kun je nog steeds iets te gemakkelijk plaatsen winnen. Maar daarna wordt het écht leuk. De ai is een stuk aggressiever dan in 2012 en proberen je in te halen als het kan en verdomd, het lukt ze soms ook nog. :)
Had vooraf al de hoop dat ze niet teveel nieuwe features gingen toevoegen maar datgene wat ze hadden optimaliseren. En het lijkt er op dat ze dat ook hebben gedaan.
Door iemand werd de handling omschreeven als de precisie van 2010, de nerveusiteit van 2011 en de grip van 2012. Denk dat dat een goede omschrijving is.
En alhoewel ik nog maar een paar races online heb gedaan lijkt de netwerkcode ook beter te zijn geworden. Had net een momentje waarbij ik in 2012 de lagbubble zou hebben gehad maar daar was nu geen sprake van.

Je kunt pas na een paar weken echt een goed oordeel vellen over f1 2013 maar de eerste ervaringen zijn zeer positief.

Ik zou zeggen, spaar wat geld en koop F1 2013. Je krijgt geen spel die het rijgedrag van een formule 1 auto probeert te simuleren, dat was en is ook nooit het doel geweest, maar wel een spel die je laat beleven wat het is om een formule 1 race te rijden met alles wat daarbij hoort. Behalve dan het rijgedrag. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Linkin-Pin op 04-10-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Linkin-Pin schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 17:20:
[...]
Ja en nee. In de eerste bocht kun je nog steeds iets te gemakkelijk plaatsen winnen. Maar daarna wordt het écht leuk. De ai is een stuk aggressiever dan in 2012 en proberen je in te halen als het kan en verdomd, het lukt ze soms ook nog. :)
Eerste bocht -O- , voor de rest *O*

Game is aan het downloaden op Steam, dus straks kunnen we los :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:42
Net even classic mode gereden in een Williams FW14B uit 1992, echt kicken hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:48

freddyathlon

McLaren Mercedes

Maar waarom is nu nergens de Classic Edition voor de PS3 of Xbox te krijgen?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Classics: Even in een 90's Ferrari en 80's Lotus gereden. Toch wel gaaf, moet alleen even wachten tot ik met stuurtje kan proberen.

2013: Korte race gereden in Canada. AI is inderdaad wat agressiever, echter is de 2012 bug weer terug dat ze in turn 5 er weer allemaal uitvliegen.

Graphics: Omgeving ziet er iets natuurlijker uit, moet nog even de juiste graphics instellingen doen om een echte vergelijking te maken.

Menu's: meh. Knap irritant dat je voor "Restart race" door een extra menuutje moet

Driving: Even wennen, foutjes kan ik met arrow keys een stuk eenvoudiger corrigeren dan in 2012. Vooral overstuur kan ik nu redden, dat kon ik eerst niet. Even kijken of hetzelfde geldt voor met het stuurtje.

Morgen zal ik wat screenshots posten en mijn voorlopige conclusie over het spel. Heb alle delen gespeeld tot nu toe, 2013 lijkt een mix van alle voorgaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Anoniem: 411873 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:05:

Graphics: Omgeving ziet er iets natuurlijker uit, moet nog even de juiste graphics instellingen doen om een echte vergelijking te maken.
Waar vindt jij de graphics instellingen, zie nergens de optie in de game ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Je vind alle game settings onder My F1.

Beetje gaar dat je zelfs met full traction control nog ze makkelijk weg glijd als je maar iets te vroeg op het gas gaat in de bocht. Maarja dat is ff wennen, dan moet ik maar iets rustiger aan doen. Verder raced het wel lekker weg moet ik zeggen. Ai is ook verbeterd, je merkt dat ze onderling ook aan het vechten zijn. :)

En het toffe, ik heb me eerste SC al gehad, zonder dat ik daar zelf bij betrokken was. Zag opeens hamilton stil staan op de baan. Dit heb ik in 2012 nog nooit gehad, daar moest ik zelf eerst iemand van de baan drukken.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/35k09hh.jpg

[ Voor 141% gewijzigd door Kw4kje op 05-10-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Kw4kje schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:51:

En het toffe, ik heb me eerste SC al gehad, zonder dat ik daar zelf bij betrokken was. Zag opeens hamilton stil staan op de baan. Dit heb ik in 2012 nog nooit gehad, daar moest ik zelf eerst iemand van de baan drukken.

[afbeelding]
In 2012 heb ik ongeveer 3 keer een volledige carriere gedaan, dus 3x5 seizoenen. Ik heb volgens mij hooguit 3x een SC gezien, waarvan denk ik ook 3x zelf veroorzaakt. Maar de meest grote crashes waren in 2012 vaak geen aanleiding voor een SC.

Hopelijk is dat in 2013 inderdaad verbeterd en komt hij vaker :)

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 30-05 22:37

Hoogie2004

Whohooooo

De standaard versie is voor 19.90 al te krijgen bij online keyshops :) Dat was me het geld wel waard. De bijna 50 euro die steam vraagt vindt ik persoonlijk te duur.

Eerste indruk was goed, de wagens zijn wat minder braaf als vorige jaren,en het lijkt wat lastiger. Even de young driver test afgerond en career begonnen bij Lotus. Ben nu in Q3 van Australie, nadat ik in Q1 en Q2 compleet geheerst heb met gaten van 1,5 seconde en 0,7 seconden naar P2 :)

Hij staat al op het moeilijkste, dus ik hoop dat ik in mijn Lotus nog iets meer weerstand ga krijgen :)

Al dat geklaag over het is geen sim etc... Belachelijk dat je dat verwacht. Het is een arcade racer die je de ervaring van F1 laat meemaken, de handling is ook afgestemd op spelers van alle leeftijden en skill-niveau's. En ondanks dat, lopen er elk jaar mensen te klagen dat het geen sim is.... Als je een Sim wilt, ga lekker iRacen (doe ik ook als ik simulatie wil :) )

[ Voor 24% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-10-2013 10:32 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:16
Nice. M'n 15" Retina MacBook Pro trekt 'm perfect.
Haal tussen de 70 en 80 FPS in een Grand Prix op Monaco met de volgende settings:

Resolution: 1920 x 1080
Refresh Rate: 60
Multisampling: 16XQ CSAA
VSYNC: Off
Aspect Ratio: Normal
Gamma: 1.0

Shadows: High
Particles: High
Crowd: High
Drivers: Ultra

Ziet er dus top uit. Classic Mode is leuk. Alleen wel erg bruin filter. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ohja, mijn settings nakijken... Bij F1 2012 zette hij ook alles veel te laag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ja, toen ik de game startte en hij de YDC begon dacht ik; WTF die graphics!
Toen maar even bij de settings gekeken en toen stond het wel erg laag. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Voor mijn gevoel is hij niet heel veel mooier dan F1 2010, maar dat kan ook herinneringsverfraaiing van mij kant zijn natuurlijk.

Volgens mij is het nog steeds dezelfde engine toch? Met hier en daar wat extraatjes, maar niet heel veel op grafisch gebied.

Enige pluspuntje (vind ik althans) is dat het er iets kleurrijker uitziet allemaal. Alle voorgaande versies vond ik het gebruikte kleurenpallet toch wat aan de fletse kant voor een glitter en glamourwereld als de F1.

Momenteel zit ik in Spanje en het gaat nog niet goed (al kan dat ook aan het bier liggen wat ik nuttigde gisteravond :+ ).

1x pole gehaald, vervolgens kreeg ik een penalty omdat Vettel zonder te remmen me gewoon van de baan drukte na 3 rondjes. Penalty van 10 seconden, dus ik dacht dat ik de pits in moest en het was vlak daarvoor, dus meteen maar de pits in. Kreeg een gewone pitstop (geplande was 1 rondje later pas), echter werd ik toen niet binnengeroepen. Dat gebeurde pas in rondje 12 ofzo?!

Als je zo een 10 seconden straf krijgt, dan hoef je dus niet binnen te komen begrijp ik en wordt die tijd gewoon opgeteld in de eindtijd na de GP?

Beetje vreemd. En de game snapte er dus geen klap van qua geplande stops omdat ik 1 rondje eerder binnenkwam dan gepland. Beetje jammer. Die race had ik een mooi result neer kunnen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ja, straftijd wordt gewoon op het eind erbij gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Beetje jammer wel, ik dacht gewoon binnen te moeten komen en 10 seconden stil te moeten staan.

Maargoed, voordat het seizoen voorbij is haal ik Di Resta nog wel in hoor. Nog een paar updates op de auto en tegen de tijd dat we in Monaco zijn ga ik hem verslaan. Dat is nog in elke F1 geweest. Eerste paar races gewoon lastig; ook tov mn teamgenoot en daarna gewoon veel beter in de races.

Misschien liggen de eerste races van het jaar me ook gewoon niet, dat kan ook nog.

Overigens valt me wel nog steeds op (en dat was in alle voorgaande versies ook al zo) dat de AI in de Q veel sneller rijdt dan in de races. In de Q moet ik alle zeilen bijzetten om maar in de buurt te komen en in de race gaat me het veel makkelijker af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 10:15
Ik heb ook F1 2013 game. Ik ben nu bezig met de Young Driver Test maar hier heb ik een probleem met de hairpin test. De bocht enzo neem ik goed maar op het rechte stuk gaat me auto slingeren en staat er dat Tyre blowout heb! En moet ik de test opnieuw doen! Iemand anders ook dit probleem? Of doe ik de hairpin test gewoon verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:53

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Mikevdkruk schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:24:
Ik heb ook F1 2013 game. Ik ben nu bezig met de Young Driver Test maar hier heb ik een probleem met de hairpin test. De bocht enzo neem ik goed maar op het rechte stuk gaat me auto slingeren en staat er dat Tyre blowout heb! En moet ik de test opnieuw doen! Iemand anders ook dit probleem? Of doe ik de hairpin test gewoon verkeerd?
Je moet gebruik van van de flash back :)

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 17:15

seninha

god's right foot

Heb zjuist geinstalleerd, maar kan met geen mogelijkheid een juiste instelling vinden voor mij G27.
Kan nergens deze in-game calibreren

Iemand een idee hoe je dit kan doen en wat de beste instelling is?

Als ik nu langzaam rij dan moet ik mn stuur zowat 200 draaien voor de auto een beetje doe hoe om wilt.
Op snelheid heb ik er minder last van.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Bij de Advanced Controller Settings de tweede optie kiezen. Dus niet de Steering Deadzone maar die andere (weet zo uit m'n hoofd niet de juiste benaming). Die heb ik op 45% staan. Dan doet m'n Fanatec CSR precies de juiste uitslag. Heb ik m'n stuur op 90 graden staan, dan staat het stuur in-game ook op 90 graden.

/edit: Zojuist m'n laptop aan m'n 55" Sony gekoppeld. Vervolgens op Spa een race in Heavy Rain.
OMFG. _/-\o_ :9~

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 05-10-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Steering Saturation heet het geloof ik.

Tijd voor wat screenshots.

Raggen in de regen:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img407/8045/b925.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img818/6232/mtte.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img33/395/j3lo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img692/4193/smyn.jpg

Brazilië!
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img706/7497/50oa.jpg

AI maakt regelmatig wat foutjes. Button spint tijdens eerste ronde (zie achtergrond). Tikje van Grosjean vermoedelijk (hoe kan het ook anders).
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img692/1016/jlg8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img59/391/lgj5.jpg

Bodemplaat schuren:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img818/7014/3oxo.jpg

Massa vs. Maldonator
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img208/4393/r9s6.jpg

Een idiote inhaalactie in 3...
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img513/6/vrmj.jpg

2...
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img585/6766/8skh.jpg

1...
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img854/143/yrdt.jpg

Lolwut, het is de fout van Di Resta volgens meneer Pic? Leuke feature dat handje, Codemasters, maar dit slaat nergens op :+
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img841/2415/9u1i.jpg

Morgen maar weer verder. Vandaag in de Marussia P10 gefinisht, Williams P4. Op Expert met keyboard, dus moet met stuurtje wel het podium kunnen halen met de Marussia hopelijk. Kan op dit moment het tempo van de toppers echt niet bijhouden. Een goede start maken, en dan proberen positie te behouden :P

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 411873 op 05-10-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
sekeroglan schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:27:
[...]

Je moet gebruik van van de flash back :)
Hoe bedoel je? Ik kan wel de flashback gebruiken maar daardoor wordt deze test niet goedgekeurd! Ik had dat probleem ook al bij F1 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Mikevdkruk schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:45:
[...]

Hoe bedoel je? Ik kan wel de flashback gebruiken maar daardoor wordt deze test niet goedgekeurd! Ik had dat probleem ook al bij F1 2012.
Het is gewoon tekst en uitleg dat je die flashback kunt gebruiken. Die blown tire krijg je daar altijd de eerste keer.

Je kan ook de flashback niet gebruiken en opnieuw doen; ik geloof dat je hem dan ook niet weer krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Anoniem: 411873 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:34:
Steering Saturation heet het geloof ik.

Morgen maar weer verder. Vandaag in de Marussia P10 gefinisht, Williams P4. Op Expert met keyboard, dus moet met stuurtje wel het podium kunnen halen met de Marussia hopelijk. Kan op dit moment het tempo van de toppers echt niet bijhouden. Een goede start maken, en dan proberen positie te behouden :P
Ik ben zeer lame geweest en heb hem op de 2e moeilijkheid gezet, kortom mijn 1e race gewonnen 8) :D. Overigens moest ik nog aardig mijn best doen aangezien ik mijn banden compleet kapot gereden had (race met de qualificatie banden gereden volgens mij?). Straks de 2e race eens rijden.

Valt me wel op dat je nu minimaal ~25% van de race rij. Ik ben meestal meer een fan van wat kortere races (rondje of 5-6) zodat je vrij eenvoudig veel seizoenen kunt rijden. In 2012 ging dit wel volgens mij?.

Wat wel heerlijk is van deze game / engine is dat hij met vrij normale hardware gewoon op ultra te draaien, game ziet er imo erg goed uit!.

[ Voor 21% gewijzigd door Tortelli op 05-10-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
inmiddels gelukt dank! voor de rest weinig veranderingen aan F1 2013 vind ik. Ja het ziet er goed uit dat is zeker waar!

Maar kun je ook tijdens de race settings veranderen aan de auto? Zoals verbruik, naar de pit gaan etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Waarom kunnen we tijdens carriere geen DRS meer gebruiken, onbeperkt, tijdens training en kwali??
Allen in de DRS zones, maar niet meer overal zoals in 2012.

Regels zijn niet aangepast toch?

Laat maar, is niet meer zo als in 2012. Alleen onbeperkt gebruik in de DRS zone(s).

[ Voor 20% gewijzigd door freddyathlon op 05-10-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
YDT 1e dag de hairpin test. Mijn Ferrari haalt de benodigde topsnelheid niet voor het einde waar ik moet remmen? Rest alles goud... Vaag.

Spel al een keer opnieuw gestart. Is gewoon niet te halen. Bug?

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 05-10-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Terug in het doosje en weg ermee. Jezus wat een crap dat zo'n bugs er in zitten zegt al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Kijk eens of je pedalen wel naar 100% gaan.
Kan goed zijn dat je maar half gas aan het geven bent zonder dat je er erg in hebt.
Dan haal je het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
vosss schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 19:32:
Kijk eens of je pedalen wel naar 100% gaan.
Kan goed zijn dat je maar half gas aan het geven bent zonder dat je er erg in hebt.
Dan haal je het natuurlijk niet.
Stuurtje nog niet aangesloten wilde even snel met de controller overal goud halen. Xbox uitgezet. Andere controller geprobeerd. Allemaal niks. Ik haal pas de benodigde snelheid op het einde van het rode vlak. Andere lijnen geprobeerd zodat ik met meer snelheid de bocht uit kom. Allemaal geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulpje1974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 14:25

Pulpje1974

Gaming is a fulltime job.

Ik heb ook al problemen met de snelheid. Ik kan op amateur niet eens in de buurt komen van de rest van het veld. Ik ben gewoon 4 tot 10 sec langzamer dan de rest.
Bij 2012 kon ik op pro gewoon om de top 5 mee doen. Snap er ook niks van dat mijn auto alle kanten op vliegt als ik de bocht uit kom het is net of ik op een ijsbaan aan het rijden ben.
En als er een crash is (die niet altijd door mij veroorzaakt is) kan iedereen door rijden met schade en ik moet de pit in om repairs te doen. Het lijkt wel of ze allemaal in botsauto's tijden.

Steam = Pulpje

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zal ik Steam IDs verzamelen in de openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Haal met F1-2012 op Korean International Circuit 320 km/h met F1-2013 maar 304 km/h :?

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 06-10-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Albert020 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 23:53:
Haal met F1-2012 op Korean International Circuit 320 km/h met F1-2013 maar 304 km/h :?
Ik 312 met de McLaren zojuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
freddyathlon schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:57:
[...]

Ik 312 met de McLaren zojuist.
Haal 323 km/h met de Red Bull's RB8 - 2012 car
Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/OrxknZ31hX/ad2ec770c2d92c05a01f2f32c64b2508.jpg

Dit haal ik bij lange na niet met de Red Bull's RB9 - 2013 car
Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/ycxPhxroI2/2d56e71956622be7c59cbea9526ba8b8.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Albert020 op 06-10-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 30-05 20:26
Ik vind het maar een stom spel.
Vind F1 2012 beter rijden eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ryur schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 13:57:
Ik vind het maar een stom spel.
Vind F1 2012 beter rijden eigenlijk :)
F1-2012 rijdt vele malen beter dan F2013 daar heb je groot gelijk in !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Anoniem: 411873 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 20:28:
Zal ik Steam IDs verzamelen in de openingspost?
Ja graag :)

Heb de hele serie van codemasters en speel elke donderdag avond online
maar ik ben die beukers wel goed beu
goed een foutje kan gebeuren maar iemand een ronde op wachten op hem vervolgens er af te beuken pffffffffff

mijn steam id's zijn mijn nick name en de 2de is Hens_fh
spelen meestal met 2 man hier

cu online

[ Voor 3% gewijzigd door petervandamned op 06-10-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik heb nu een beetje geoefend en wil nu wel eens de multiplayer spelen maar het wil niet lukken! Ik heb het programma steam gedownload en de game hierin toegevoegd. Maar ik krijg vervolgens in de F1 game zelf iedere keer de tekst: you must be signed into steam make sure you're in online mode and your connection is ok

Kan iemand mij uitleggen hoe ik wel multiplayer kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 30-05 20:26
Mikevdkruk schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:09:
Ik heb nu een beetje geoefend en wil nu wel eens de multiplayer spelen maar het wil niet lukken! Ik heb het programma steam gedownload en de game hierin toegevoegd. Maar ik krijg vervolgens in de F1 game zelf iedere keer de tekst: you must be signed into steam make sure you're in online mode and your connection is ok

Kan iemand mij uitleggen hoe ik wel multiplayer kan spelen?
Heb je zeker illegaal? Want volgens mij is F1 2013 Steam-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
nee.. ik heb geen illegale versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Rondje Korean International Circuit F1 - 2013

[ Voor 110% gewijzigd door Albert020 op 06-10-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-05 15:51
7 races gedaan en bij elke race haalt iedereen de finish. Knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze mogen de pit exit dus al patchen zie ik. Al zal dat niet gebeuren.

Het kan aan mij liggen, maar ik vind de camera standpunten van die replays altijd zo slecht. Te laag, te lang shot, op een belangrijk moment ineens cockpit view etc

Edit: tiepvaud

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 411873 op 07-10-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
rejer schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:19:
Heb jij ook dat als je uit de bocht komt en iets te veel gas geeft,
je gelijk gaat glijden en als een gek moet corrigeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Albert020 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:01:
[...]

Heb jij ook dat als je uit de bocht komt en iets te veel gas geeft,
je gelijk gaat glijden en als een gek moet corrigeren ?
Heb ik ook, ben momenteel nog een controller user (op pc) waar ik in f1 2012 zonder traction controll deftig kon rijden moet dit nu echt op medium staan :( . En dan heb ik het soms nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
rejer schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:19:
Heb al meerdere races gehad waar bij er 1 a 2 uitvielen en nee ik was er niet bij betrokken. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Kw4kje op 07-10-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
corewillem schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:46:
[...]

Heb ik ook, ben momenteel nog een controller user (op pc) waar ik in f1 2012 zonder traction controll deftig kon rijden moet dit nu echt op medium staan :( . En dan heb ik het soms nog wel eens.
Zelf ben ik ook nog een Xbox controller user (op pc) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Albert020 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:17:
[...]

Zelf ben ik ook nog een Xbox controller user (op pc) :9
Ps3 controller hier maar ben van plan om stuurtje + xbox controller te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

In elk geval is de Safetycar vaker op de baan. Nu in carriere, seizoen 1. Net Montreal gereden en dit is de 3e keer dit seizoen dat de SC op de baan komt. Na 2 rondjes weer naar binnen, maar wel leuk.

In F1 2012 heb ik de SC maar bij 2 a 3 wedstrijden gezien in alle 5 seizoenen bij elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Net voor het eerst even online gespeeld (sprint);
Afbeeldingslocatie: http://ovh.rw-racing.nl/pics/2013-10-07_00001.jpg
Vrij eenvoudig gewonnen, al werd ik compleet gek van een microfoon die bij iemand aanstond. Zag dat je dat uit kunt zetten in het audio menu iig :D.

Enige probleem wat ik heb is dat mijn stuur soms niet goed werkt. Hji staat dan veel te indirect (krijg ook geen volledige stuuruitslag volgens mij). Heb een Logitech MOMO van een paar jaar oud....

Zet ik hem qua setting origineel werkt hij goed, game afsluiten, opnieuw openen en hij lijkt weer niet goed te werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Tortelli op 07-10-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teamdsp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09-2023
Misschien is het leuk om een keer een race te doen met alle tweakers ? Ik zou dit best willen regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Teamdsp schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:17:
Misschien is het leuk om een keer een race te doen met alle tweakers ? Ik zou dit best willen regelen :)
Lijkt me leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teamdsp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09-2023
Ik zal mijn steam id even geven kunnen jullie mij toevoegen mochten jullie dit leuk vinden :)
Steam id is. owning2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:11

Hupske

AFCA

Nou ze kunnen het beter Ice Skate 2013 noemen. Ben alleen maar aan t glijden over de baan.

Als je net nieuwe bandjes hebt kan je er even vol tegen aan, maar 3 ronde verder is dat al kansloos want dan ben je alweer aan t schaatsen.

Ik vind het ook nog altijd apart dat je een paar races eerste wordt om gelijk een race erna totaal niet in de buurt te komen van plek 1, maar blij mag zijn als je 15e wordt. Dit terwijl er niks van niveau is veranderd.

Iig gooi ik het spel weer van de pc af. Benieuwd of ze het gaan patchen, want dit is wel erg.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkin-Pin
hupske schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:25:
Nou ze kunnen het beter Ice Skate 2013 noemen. Ben alleen maar aan t glijden over de baan.

Als je net nieuwe bandjes hebt kan je er even vol tegen aan, maar 3 ronde verder is dat al kansloos want dan ben je alweer aan t schaatsen.

Ik vind het ook nog altijd apart dat je een paar races eerste wordt om gelijk een race erna totaal niet in de buurt te komen van plek 1, maar blij mag zijn als je 15e wordt. Dit terwijl er niks van niveau is veranderd.

Iig gooi ik het spel weer van de pc af. Benieuwd of ze het gaan patchen, want dit is wel erg.
Ehhh...weet niet of je wel eens kijkt naar F1, maar de banden slijten ook erg snel. En de slijtage is in 2013 weer geschaald wat inhoudt dat als je een race doet van 25% de slijtage ook 4x zo snel gaat als een race van 100%. En bij 25% kun je dan in 3 ronden door je banden heen zijn. Belangrijk is dan ook om "netjes" te rijden zodat de slijtage beperkt blijft. Daarnaast is het bij career zo dat in het begin de slijtage heviger is dan later in het seizoen als de updates er zijn.
Dus in plaats dat cm het gaat patchen zou ik maar wat gaan oefenen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb een uitgebreide review van F1 2013 geschreven, eigenlijk meer een impressie dan miggezuften over details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:11

Hupske

AFCA

Linkin-Pin schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:34:
[...]

Ehhh...weet niet of je wel eens kijkt naar F1, maar de banden slijten ook erg snel. En de slijtage is in 2013 weer geschaald wat inhoudt dat als je een race doet van 25% de slijtage ook 4x zo snel gaat als een race van 100%. En bij 25% kun je dan in 3 ronden door je banden heen zijn. Belangrijk is dan ook om "netjes" te rijden zodat de slijtage beperkt blijft. Daarnaast is het bij career zo dat in het begin de slijtage heviger is dan later in het seizoen als de updates er zijn.
Dus in plaats dat cm het gaat patchen zou ik maar wat gaan oefenen. ;)
Ehhh...Ja ik kijk regelmatig naar de F1. Maar netjes te rijden zit er niet in met een controller.

Daarnaast is het wel erg apart dat de AI nergens last van heeft. Heb daar nog geen enkele auto zien glijden.
Als ik dan zelfs de bocht precies t zelfde neem als hun en op het zelfde moment gas geef, glij ik alle kanten op, maar hun niet.
Als ik dus niet wil glijden betekend het dat ik 2-3 seconden langzamer ben als de de laatste uit de race.

Er klopt dus niks van de balans.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik zit nu in de Career modus maar echt lukken wil het niet! ik rij met Force India in schanghai. Ik rij maximaal een rondetijd van 1.42.545. Terwijl een groot gedeelte in de 1.39 ers zit. Ik rij de normale racelijn dus daar kan het niet aan liggen! Komt dit puur omdat ik bij een minder goed team rij ofzo?
Wel heb ik iedere ronde last van wat onderstuur. ik kan wel wat instellingen aan de auto veranderen maar wat moet ik dan allemaal veranderen? Ik heb echt geen idee! Wel speel ik het spel op de PC gewoon met me toetsenbord maar dat moet niet zoveel uitmaken. Schaken gaat automatisch
Hoe ervaren jullie de Career modus en hebben jullie hetzelfde als mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkin-Pin
hupske schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:07:
[...]

Ehhh...Ja ik kijk regelmatig naar de F1. Maar netjes te rijden zit er niet in met een controller.

Daarnaast is het wel erg apart dat de AI nergens last van heeft. Heb daar nog geen enkele auto zien glijden.
Als ik dan zelfs de bocht precies t zelfde neem als hun en op het zelfde moment gas geef, glij ik alle kanten op, maar hun niet.
Als ik dus niet wil glijden betekend het dat ik 2-3 seconden langzamer ben als de de laatste uit de race.

Er klopt dus niks van de balans.
In 2013 is het een stuk lastiger om te rijden zonder wheelspin en met een controller zal het nog lastiger zijn om gedoseerd gas te geven. Maar een aantal mensen waar ik mee race gebruikt ook een controller en volgens hen is het wel te doen, het vraagt echter wel meer precisie/oefening. Wheelspin is ook de voornaamste oorzaak voor bandenslijtage.
De AI heeft dezelfde bandenslijtage als de speler volgens CM. Op het forum staat een post van CM zelf waarin wat uitleg wordt gegeven over de bandenslijtage. Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153905

Waarom zijn de AI artificial intelligence op amateur ( moeilijkheidsgraad ) zo ontzettend snel ???
Na een paar rondjes rijden op een willekeurig circuit gaan deze zo hard dat het onmogelijk is om deze bij te houden .
Dus je kan gewoonweg niet winnen in een Grand Prix Mode , nee het ligt echt niet aan mij maar aan Codemasters te moeilijke artificial intelligence Formule 1 wagens .
Ik speel het spel met een Xbox 360 wired controller die zeker fijn is om racegames te spelen .
Codemasters vergeet gewoonweg dat het maar een F1 game is en maakt het spel zo ontzettend moeilijk dat zeker casual gamers het spel niet gaan kopen .
Ik vind het zeer erg jammer want ik speel al meer dan 30 jaar formule 1 games en heb er zeer veel plezier mee beleefd en nu met de nieuwe titel F1 2013 ben ik zeker teleurgesteld .
Ook glijd de Formule 1 auto in bochten te snel weg zodat je geen fatsoenlijke bocht kunt nemen .
Het ligt zeker niet aan mijn vaardigheden met de Xbox 360 controller omdat ik zeer goed overweh kan met andere racegames .
Ik heb €54,95 betaald voor de Xbox 360 Formule 1 2013 game maar voel mij bedrogen uitkomen omdat hij voor mij onspeelbaar is .
Echt heel jammer dat Codemasters er niet op heeft gerekend dat het spel niet speelbaar is op moeilijkheidsgraad amateur .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Mijn conclusie tot zover, Ik speel met een ps3 controller f1 2013 op men pc. Waar ik vroeger zonder enige assist kon rijden moet ik nu traction control op medium zetten. Nu ik dat heb gedaan rijd het heerlijk weg. Zo hard als ik de banden in het echt had, des te harder ik ze haat in de game. Ik kan mijn banden maar niet in leven houden. Als bevoorbeeld het doel is stoppen in lap 5 moet ik lap 4 echt stoppen en eigenlijk zit ik al door men banden in ronde 3.... ik moet 1 a 2 stops meer doen dan de ai.... zo kan ik nooit een deftig resultaat neerzetten terwijl men pace wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Ik spel het spel op de xbox 360 met medium AI met controller, en eindelijk doet de AI iets vergeleken met de f1 games ervoor. Het is inderdaad moeilijk maar niet onmogelijk, ik ben ook geen pro en haal toch p12 met een caterham. Met f1 2012 kon je simpel in de top tien komen, en inderdaad een beetje bandenmanagement is ook nodig. Ik ben zeer tevreden over de 2013 versie!

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Banden management is bij mij ook een drama (zowel met toestenbord als stuurtje) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 20:34
Ik vind F1 2013 echt helemaal geweldig. :9

Ik heb het gevoel dat ik nu echt kan pushen en de onderstuur uit F1 2012 is opgelost.
Tijdens bijv. een race in monaco, zit ik echt ronden lang dicht achter een andere F1 auto en lukt het gewoon niet om er voorbij te komen 8)

De 1e AI mods zijn er al voor de PC. Zo kun je de AI op jouw niveau exact instellen.

Ik hoop dat we binnenkort nog een classic mod kunnen verwachten zodat we 20 cars in de classic mode kunnen racen.

De scenario modes zijn geniaal _/-\o_ . Ideaal zou natuurlijk een 2 weekelijke update zijn, na elke race zodat we een scenario uit de afgelopen race kunnen spelen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grand prix Korea / moeilijkheidsgraad amateur / Ferrari / alle hulp aan behalve remhulp uit / 15 ronden / 21e geworden en verdubbeld .
Dat is toch niet meer leuk op zijn makkelijkst amateur en ben zeker teleurgesteld .
Het is maar een game Codemasters , waarom zooooo moeilijk op amateur .
Nee ik ben niet slecht in racegames , maar vind het zooooo jammer dat ik F1 2013 niet onder de knie krijg .
Morgen rij ik de Grand Prix India en geeft daar ook een verslag van .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 22:57
Zonder gekheid, als je echt al 30 jaar Formule 1 games speelt, dan moet je het trucje onderhand wel snappen. Het is idd maar een game en zelfs met alle hulp uit reed de 2012 versie nog op rails. Als je de auto's zelfs met alle hulp aan niet rond krijgt, dan weet ik niet hoe ze de game nog makkelijker kunnen maken, het rijd al alsof je kunstmatig op de baan gehouden wordt zonder hulp.

Nu ben ik vaak de eerste die klaagt over een game als die geen sim is, maar dit is een ander uiterste :X
Hetgeen Codemasters juist zo goed doet, en wat vervloekt wordt door de meeste sim verslaafden, is dat ze het zo casual maken dat de mensen op de bank met een controller nog het idee hebben een F1 auto te kunnen besturen, daarom verkopen ze ook zoveel kopietjes.

Ga eens kijken/leren hoe je een deftige lijn rijd op een circuit, rempunten uitzoeken en fatsoenlijk de circuits leren. Het is echt niet zo moeilijk!

edit:
Overigens helpt een fatsoenlijk stuur ook wel natuurlijk, een echte auto bestuur je ook niet met een controller...

[ Voor 35% gewijzigd door Schuey op 17-10-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Schuey schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:35:
Zonder gekheid, als je echt al 30 jaar Formule 1 games speelt, dan moet je het trucje onderhand wel snappen. Het is idd maar een game en zelfs met alle hulp uit reed de 2012 versie nog op rails. Als je de auto's zelfs met alle hulp aan niet rond krijgt, dan weet ik niet hoe ze de game nog makkelijker kunnen maken, het rijd al alsof je kunstmatig op de baan gehouden wordt zonder hulp.

Nu ben ik vaak de eerste die klaagt over een game als die geen sim is, maar dit is een ander uiterste :X
Hetgeen Codemasters juist zo goed doet, en wat vervloekt wordt door de meeste sim verslaafden, is dat ze het zo casual maken dat de mensen op de bank met een controller nog het idee hebben een F1 auto te kunnen besturen, daarom verkopen ze ook zoveel kopietjes.

Ga eens kijken/leren hoe je een deftige lijn rijd op een circuit, rempunten uitzoeken en fatsoenlijk de circuits leren. Het is echt niet zo moeilijk!

edit:
Overigens helpt een fatsoenlijk stuur ook wel natuurlijk, een echte auto bestuur je ook niet met een controller...
Volledig mee eens! Ik race ook casual met een controller en alleen reduced traction control aan ivm dosering met een controller, maar ik kan met medium AI gewoon meestrijden voor positie ipv achteraan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 23:33
ik race op de pc met een toetsenbord op professional en rijd op dit moment regelmatig met mn force india in de punten.... nu heb ik f1 2011 en f1 2012 helemaal grijsgespeeld. ik moet eerlijk toegeven dat de wagens in f1 2013 moeilijker te controleren zijn. maar niet onmogelijk.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Er zit inderdaad een groot verschil tussen rijden met controller en stuur/pedalen. Met de controller kan ik op professional op het podum finishen in mindere auto's, en met stuur kan de moeilijkheidsgraad nog een trapje omhoog.

Belangrijk is inderdaad dat je leert hoe aan te remmen, insturen en wanneer je weer op het gas kan. De hulp maakt je naar mijn idee alleen maar langzamer.

Zorg dat je voor het insturen van de bocht bent afgeremt tot de gewenste snelheid, dan insturen, apex aanraken en daarna langzaam weer op het gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:56

guReMcO

Praat mar frysk

Naar mijn idee is F1 2013 best moeilijk maar niet onmogelijk. Als je gewoon op het juiste moment remt en instuurt en vervolgens niet meteen vol gas geeft kan je erg snelle rondes neerzetten. Ik niet een heel goede racer maar ik kan de AI wel bijhouden op Intermediate als ik mijn best doe. :P

Wel heb ik nog wat moeite om de juiste stuur instellingen te vinden. Heb nu het idee dat de force feedback wat te zwaar staat maar mag dat niet meer veranderen? Er zijn drie FF opties waarvan de onderste twee grijs zijn. Snap niet waarom? :S

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch meermalen geprobeerd enkele Grand Prix te spelen maar ik was steeds gefrustreerd zoals de
1 agressieve artificial intelligence die tegen mij aan botste alsof het stockcar racen is .
2 te snelle amateur artificial intelligence die het onmogelijk maakt om een top 10 plaats te krijgen .
3 Frustrerende gameplay zodat je de bochten moeilijk kunt nemen .
En dat was voor mij de reden om deze F 2013 Xbox 360 ter waarde van €54,95 terug te brengen naar de MediaMarkt waar ik gelukkig een waarde bon kreeg die zelfs 5 jaar geldig is en kan ik nuttigs kopen buiten games .
Wat een opluchting en kan ik gerust verder met mijn favoriete game Grand Theft Auto V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb F1 2012 Xbox 360 nog eens gespeeld en wat een wereld van verschil van gameplay .
Zo is F1 2012 velen malen beter spelen met controller dan F1 2013 en deze F1 2012 stuurt zo ongelooflijk goed dat ik helemaal geen problemen heb met de bochten nemen in precisie .
Ook de artificial intelligencein F1 2012 zijn zooooo velen malen beter reageren en ontwijken mijn F1 auto als ik ze afsnij ( hetzelfde als in het echte racen ) .
Hoe komt Codemasters in hemelsnaam aan deze stomme ontwikkeling van artificial intelligence F1 2013 die vaak tegen je aanbotsen ( is echt niet realistisch ) .
Ik ben blij dat F1 2012 wel aan mijn eisen voldoet en heb er zoooo veel plezier mee gehad en nu nog steeds .
Ik speel al meer dan 30 jaar F1 games en elke vernieuwing was gewoon beter dan de vorige alleen deze F1 2013 is naar mijn mening echt slechter qua besturing en de artificial intelligence is waardeloos .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Anoniem: 153905 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 00:55:
Grand prix Korea / moeilijkheidsgraad amateur / Ferrari / alle hulp aan behalve remhulp uit / 15 ronden / 21e geworden en verdubbeld .
Dat is toch niet meer leuk op zijn makkelijkst amateur en ben zeker teleurgesteld .
Het is maar een game Codemasters , waarom zooooo moeilijk op amateur .
Nee ik ben niet slecht in racegames , maar vind het zooooo jammer dat ik F1 2013 niet onder de knie krijg .
Morgen rij ik de Grand Prix India en geeft daar ook een verslag van .
Ik speel op de PC, en ik word zo makkelijk eerste in mijn Lotus op de moeilijkste stand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoogie2004 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:18:
[...]

Ik speel op de PC, en ik word zo makkelijk eerste in mijn Lotus op de moeilijkste stand...
Volgens mij gebruik jij een aangepaste formule 1 stoel met een speciaal stuur , maar begrijp goed jongeman dat deze game speelbaar moet zijn met een gamecontroller en dat doet F1 2013 zeker niet
Pagina: 1 2 Laatste