Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:10
rejer schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:19:
7 races gedaan en bij elke race haalt iedereen de finish. Knap...
Heb jij ook dat als je uit de bocht komt en iets te veel gas geeft,
je gelijk gaat glijden en als een gek moet corrigeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:57
Albert020 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:01:
[...]

Heb jij ook dat als je uit de bocht komt en iets te veel gas geeft,
je gelijk gaat glijden en als een gek moet corrigeren ?
Heb ik ook, ben momenteel nog een controller user (op pc) waar ik in f1 2012 zonder traction controll deftig kon rijden moet dit nu echt op medium staan :( . En dan heb ik het soms nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 22:49
rejer schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:19:
7 races gedaan en bij elke race haalt iedereen de finish. Knap...
Heb al meerdere races gehad waar bij er 1 a 2 uitvielen en nee ik was er niet bij betrokken. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Kw4kje op 07-10-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:10
corewillem schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:46:
[...]

Heb ik ook, ben momenteel nog een controller user (op pc) waar ik in f1 2012 zonder traction controll deftig kon rijden moet dit nu echt op medium staan :( . En dan heb ik het soms nog wel eens.
Zelf ben ik ook nog een Xbox controller user (op pc) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Albert020 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:17:
[...]

Zelf ben ik ook nog een Xbox controller user (op pc) :9
Ps3 controller hier maar ben van plan om stuurtje + xbox controller te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:43

freddyathlon

McLaren Mercedes

In elk geval is de Safetycar vaker op de baan. Nu in carriere, seizoen 1. Net Montreal gereden en dit is de 3e keer dit seizoen dat de SC op de baan komt. Na 2 rondjes weer naar binnen, maar wel leuk.

In F1 2012 heb ik de SC maar bij 2 a 3 wedstrijden gezien in alle 5 seizoenen bij elkaar...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Net voor het eerst even online gespeeld (sprint);
Afbeeldingslocatie: http://ovh.rw-racing.nl/pics/2013-10-07_00001.jpg
Vrij eenvoudig gewonnen, al werd ik compleet gek van een microfoon die bij iemand aanstond. Zag dat je dat uit kunt zetten in het audio menu iig :D.

Enige probleem wat ik heb is dat mijn stuur soms niet goed werkt. Hji staat dan veel te indirect (krijg ook geen volledige stuuruitslag volgens mij). Heb een Logitech MOMO van een paar jaar oud....

Zet ik hem qua setting origineel werkt hij goed, game afsluiten, opnieuw openen en hij lijkt weer niet goed te werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Tortelli op 07-10-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teamdsp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09-2023
Misschien is het leuk om een keer een race te doen met alle tweakers ? Ik zou dit best willen regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Teamdsp schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:17:
Misschien is het leuk om een keer een race te doen met alle tweakers ? Ik zou dit best willen regelen :)
Lijkt me leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teamdsp
Ik zal mijn steam id even geven kunnen jullie mij toevoegen mochten jullie dit leuk vinden :)
Steam id is. owning2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:31

Hupske

AFCA

Nou ze kunnen het beter Ice Skate 2013 noemen. Ben alleen maar aan t glijden over de baan.

Als je net nieuwe bandjes hebt kan je er even vol tegen aan, maar 3 ronde verder is dat al kansloos want dan ben je alweer aan t schaatsen.

Ik vind het ook nog altijd apart dat je een paar races eerste wordt om gelijk een race erna totaal niet in de buurt te komen van plek 1, maar blij mag zijn als je 15e wordt. Dit terwijl er niks van niveau is veranderd.

Iig gooi ik het spel weer van de pc af. Benieuwd of ze het gaan patchen, want dit is wel erg.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkin-Pin
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
hupske schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:25:
Nou ze kunnen het beter Ice Skate 2013 noemen. Ben alleen maar aan t glijden over de baan.

Als je net nieuwe bandjes hebt kan je er even vol tegen aan, maar 3 ronde verder is dat al kansloos want dan ben je alweer aan t schaatsen.

Ik vind het ook nog altijd apart dat je een paar races eerste wordt om gelijk een race erna totaal niet in de buurt te komen van plek 1, maar blij mag zijn als je 15e wordt. Dit terwijl er niks van niveau is veranderd.

Iig gooi ik het spel weer van de pc af. Benieuwd of ze het gaan patchen, want dit is wel erg.
Ehhh...weet niet of je wel eens kijkt naar F1, maar de banden slijten ook erg snel. En de slijtage is in 2013 weer geschaald wat inhoudt dat als je een race doet van 25% de slijtage ook 4x zo snel gaat als een race van 100%. En bij 25% kun je dan in 3 ronden door je banden heen zijn. Belangrijk is dan ook om "netjes" te rijden zodat de slijtage beperkt blijft. Daarnaast is het bij career zo dat in het begin de slijtage heviger is dan later in het seizoen als de updates er zijn.
Dus in plaats dat cm het gaat patchen zou ik maar wat gaan oefenen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 15:16
Heb een uitgebreide review van F1 2013 geschreven, eigenlijk meer een impressie dan miggezuften over details.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:31

Hupske

AFCA

Linkin-Pin schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:34:
[...]

Ehhh...weet niet of je wel eens kijkt naar F1, maar de banden slijten ook erg snel. En de slijtage is in 2013 weer geschaald wat inhoudt dat als je een race doet van 25% de slijtage ook 4x zo snel gaat als een race van 100%. En bij 25% kun je dan in 3 ronden door je banden heen zijn. Belangrijk is dan ook om "netjes" te rijden zodat de slijtage beperkt blijft. Daarnaast is het bij career zo dat in het begin de slijtage heviger is dan later in het seizoen als de updates er zijn.
Dus in plaats dat cm het gaat patchen zou ik maar wat gaan oefenen. ;)
Ehhh...Ja ik kijk regelmatig naar de F1. Maar netjes te rijden zit er niet in met een controller.

Daarnaast is het wel erg apart dat de AI nergens last van heeft. Heb daar nog geen enkele auto zien glijden.
Als ik dan zelfs de bocht precies t zelfde neem als hun en op het zelfde moment gas geef, glij ik alle kanten op, maar hun niet.
Als ik dus niet wil glijden betekend het dat ik 2-3 seconden langzamer ben als de de laatste uit de race.

Er klopt dus niks van de balans.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 10:15
Ik zit nu in de Career modus maar echt lukken wil het niet! ik rij met Force India in schanghai. Ik rij maximaal een rondetijd van 1.42.545. Terwijl een groot gedeelte in de 1.39 ers zit. Ik rij de normale racelijn dus daar kan het niet aan liggen! Komt dit puur omdat ik bij een minder goed team rij ofzo?
Wel heb ik iedere ronde last van wat onderstuur. ik kan wel wat instellingen aan de auto veranderen maar wat moet ik dan allemaal veranderen? Ik heb echt geen idee! Wel speel ik het spel op de PC gewoon met me toetsenbord maar dat moet niet zoveel uitmaken. Schaken gaat automatisch
Hoe ervaren jullie de Career modus en hebben jullie hetzelfde als mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkin-Pin
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
hupske schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:07:
[...]

Ehhh...Ja ik kijk regelmatig naar de F1. Maar netjes te rijden zit er niet in met een controller.

Daarnaast is het wel erg apart dat de AI nergens last van heeft. Heb daar nog geen enkele auto zien glijden.
Als ik dan zelfs de bocht precies t zelfde neem als hun en op het zelfde moment gas geef, glij ik alle kanten op, maar hun niet.
Als ik dus niet wil glijden betekend het dat ik 2-3 seconden langzamer ben als de de laatste uit de race.

In 2013 is het een stuk lastiger om te rijden zonder wheelspin en met een controller zal het nog lastiger zijn om gedoseerd gas te geven. Maar een aantal mensen waar ik mee race gebruikt ook een controller en volgens hen is het wel te doen, het vraagt echter wel meer precisie/oefening. Wheelspin is ook de voornaamste oorzaak voor bandenslijtage.
De AI heeft dezelfde bandenslijtage als de speler volgens CM. Op het forum staat een post van CM zelf waarin wat uitleg wordt gegeven over de bandenslijtage. Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153905

Waarom zijn de AI artificial intelligence op amateur ( moeilijkheidsgraad ) zo ontzettend snel ???
Na een paar rondjes rijden op een willekeurig circuit gaan deze zo hard dat het onmogelijk is om deze bij te houden .
Dus je kan gewoonweg niet winnen in een Grand Prix Mode , nee het ligt echt niet aan mij maar aan Codemasters te moeilijke artificial intelligence Formule 1 wagens .
Ik speel het spel met een Xbox 360 wired controller die zeker fijn is om racegames te spelen .
Codemasters vergeet gewoonweg dat het maar een F1 game is en maakt het spel zo ontzettend moeilijk dat zeker casual gamers het spel niet gaan kopen .
Ik vind het zeer erg jammer want ik speel al meer dan 30 jaar formule 1 games en heb er zeer veel plezier mee beleefd en nu met de nieuwe titel F1 2013 ben ik zeker teleurgesteld .
Ook glijd de Formule 1 auto in bochten te snel weg zodat je geen fatsoenlijke bocht kunt nemen .
Het ligt zeker niet aan mijn vaardigheden met de Xbox 360 controller omdat ik zeer goed overweh kan met andere racegames .
Ik heb €54,95 betaald voor de Xbox 360 Formule 1 2013 game maar voel mij bedrogen uitkomen omdat hij voor mij onspeelbaar is .
Echt heel jammer dat Codemasters er niet op heeft gerekend dat het spel niet speelbaar is op moeilijkheidsgraad amateur .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Mijn conclusie tot zover, Ik speel met een ps3 controller f1 2013 op men pc. Waar ik vroeger zonder enige assist kon rijden moet ik nu traction control op medium zetten. Nu ik dat heb gedaan rijd het heerlijk weg. Zo hard als ik de banden in het echt had, des te harder ik ze haat in de game. Ik kan mijn banden maar niet in leven houden. Als bevoorbeeld het doel is stoppen in lap 5 moet ik lap 4 echt stoppen en eigenlijk zit ik al door men banden in ronde 3.... ik moet 1 a 2 stops meer doen dan de ai.... zo kan ik nooit een deftig resultaat neerzetten terwijl men pace wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:11
Ik spel het spel op de xbox 360 met medium AI met controller, en eindelijk doet de AI iets vergeleken met de f1 games ervoor. Het is inderdaad moeilijk maar niet onmogelijk, ik ben ook geen pro en haal toch p12 met een caterham. Met f1 2012 kon je simpel in de top tien komen, en inderdaad een beetje bandenmanagement is ook nodig. Ik ben zeer tevreden over de 2013 versie!

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411873

Topicstarter
Banden management is bij mij ook een drama (zowel met toestenbord als stuurtje) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24
Ik vind F1 2013 echt helemaal geweldig. :9

Ik heb het gevoel dat ik nu echt kan pushen en de onderstuur uit F1 2012 is opgelost.
Tijdens bijv. een race in monaco, zit ik echt ronden lang dicht achter een andere F1 auto en lukt het gewoon niet om er voorbij te komen 8)

De 1e AI mods zijn er al voor de PC. Zo kun je de AI op jouw niveau exact instellen.

Ik hoop dat we binnenkort nog een classic mod kunnen verwachten zodat we 20 cars in de classic mode kunnen racen.

De scenario modes zijn geniaal _/-\o_ . Ideaal zou natuurlijk een 2 weekelijke update zijn, na elke race zodat we een scenario uit de afgelopen race kunnen spelen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grand prix Korea / moeilijkheidsgraad amateur / Ferrari / alle hulp aan behalve remhulp uit / 15 ronden / 21e geworden en verdubbeld .
Dat is toch niet meer leuk op zijn makkelijkst amateur en ben zeker teleurgesteld .
Het is maar een game Codemasters , waarom zooooo moeilijk op amateur .
Nee ik ben niet slecht in racegames , maar vind het zooooo jammer dat ik F1 2013 niet onder de knie krijg .
Morgen rij ik de Grand Prix India en geeft daar ook een verslag van .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Zonder gekheid, als je echt al 30 jaar Formule 1 games speelt, dan moet je het trucje onderhand wel snappen. Het is idd maar een game en zelfs met alle hulp uit reed de 2012 versie nog op rails. Als je de auto's zelfs met alle hulp aan niet rond krijgt, dan weet ik niet hoe ze de game nog makkelijker kunnen maken, het rijd al alsof je kunstmatig op de baan gehouden wordt zonder hulp.

Nu ben ik vaak de eerste die klaagt over een game als die geen sim is, maar dit is een ander uiterste :X
Hetgeen Codemasters juist zo goed doet, en wat vervloekt wordt door de meeste sim verslaafden, is dat ze het zo casual maken dat de mensen op de bank met een controller nog het idee hebben een F1 auto te kunnen besturen, daarom verkopen ze ook zoveel kopietjes.

Ga eens kijken/leren hoe je een deftige lijn rijd op een circuit, rempunten uitzoeken en fatsoenlijk de circuits leren. Het is echt niet zo moeilijk!

edit:
Overigens helpt een fatsoenlijk stuur ook wel natuurlijk, een echte auto bestuur je ook niet met een controller...

[ Voor 35% gewijzigd door Schuey op 17-10-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Schuey schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:35:
Zonder gekheid, als je echt al 30 jaar Formule 1 games speelt, dan moet je het trucje onderhand wel snappen. Het is idd maar een game en zelfs met alle hulp uit reed de 2012 versie nog op rails. Als je de auto's zelfs met alle hulp aan niet rond krijgt, dan weet ik niet hoe ze de game nog makkelijker kunnen maken, het rijd al alsof je kunstmatig op de baan gehouden wordt zonder hulp.

Nu ben ik vaak de eerste die klaagt over een game als die geen sim is, maar dit is een ander uiterste :X
Hetgeen Codemasters juist zo goed doet, en wat vervloekt wordt door de meeste sim verslaafden, is dat ze het zo casual maken dat de mensen op de bank met een controller nog het idee hebben een F1 auto te kunnen besturen, daarom verkopen ze ook zoveel kopietjes.

Ga eens kijken/leren hoe je een deftige lijn rijd op een circuit, rempunten uitzoeken en fatsoenlijk de circuits leren. Het is echt niet zo moeilijk!

edit:
Overigens helpt een fatsoenlijk stuur ook wel natuurlijk, een echte auto bestuur je ook niet met een controller...
Volledig mee eens! Ik race ook casual met een controller en alleen reduced traction control aan ivm dosering met een controller, maar ik kan met medium AI gewoon meestrijden voor positie ipv achteraan aansluiten.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-06 13:04
ik race op de pc met een toetsenbord op professional en rijd op dit moment regelmatig met mn force india in de punten.... nu heb ik f1 2011 en f1 2012 helemaal grijsgespeeld. ik moet eerlijk toegeven dat de wagens in f1 2013 moeilijker te controleren zijn. maar niet onmogelijk.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Er zit inderdaad een groot verschil tussen rijden met controller en stuur/pedalen. Met de controller kan ik op professional op het podum finishen in mindere auto's, en met stuur kan de moeilijkheidsgraad nog een trapje omhoog.

Belangrijk is inderdaad dat je leert hoe aan te remmen, insturen en wanneer je weer op het gas kan. De hulp maakt je naar mijn idee alleen maar langzamer.

Zorg dat je voor het insturen van de bocht bent afgeremt tot de gewenste snelheid, dan insturen, apex aanraken en daarna langzaam weer op het gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:19

guReMcO

Praat mar frysk

Naar mijn idee is F1 2013 best moeilijk maar niet onmogelijk. Als je gewoon op het juiste moment remt en instuurt en vervolgens niet meteen vol gas geeft kan je erg snelle rondes neerzetten. Ik niet een heel goede racer maar ik kan de AI wel bijhouden op Intermediate als ik mijn best doe. :P

Wel heb ik nog wat moeite om de juiste stuur instellingen te vinden. Heb nu het idee dat de force feedback wat te zwaar staat maar mag dat niet meer veranderen? Er zijn drie FF opties waarvan de onderste twee grijs zijn. Snap niet waarom? :S

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch meermalen geprobeerd enkele Grand Prix te spelen maar ik was steeds gefrustreerd zoals de
1 agressieve artificial intelligence die tegen mij aan botste alsof het stockcar racen is .
2 te snelle amateur artificial intelligence die het onmogelijk maakt om een top 10 plaats te krijgen .
3 Frustrerende gameplay zodat je de bochten moeilijk kunt nemen .
En dat was voor mij de reden om deze F 2013 Xbox 360 ter waarde van €54,95 terug te brengen naar de MediaMarkt waar ik gelukkig een waarde bon kreeg die zelfs 5 jaar geldig is en kan ik nuttigs kopen buiten games .
Wat een opluchting en kan ik gerust verder met mijn favoriete game Grand Theft Auto V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb F1 2012 Xbox 360 nog eens gespeeld en wat een wereld van verschil van gameplay .
Zo is F1 2012 velen malen beter spelen met controller dan F1 2013 en deze F1 2012 stuurt zo ongelooflijk goed dat ik helemaal geen problemen heb met de bochten nemen in precisie .
Ook de artificial intelligencein F1 2012 zijn zooooo velen malen beter reageren en ontwijken mijn F1 auto als ik ze afsnij ( hetzelfde als in het echte racen ) .
Hoe komt Codemasters in hemelsnaam aan deze stomme ontwikkeling van artificial intelligence F1 2013 die vaak tegen je aanbotsen ( is echt niet realistisch ) .
Ik ben blij dat F1 2012 wel aan mijn eisen voldoet en heb er zoooo veel plezier mee gehad en nu nog steeds .
Ik speel al meer dan 30 jaar F1 games en elke vernieuwing was gewoon beter dan de vorige alleen deze F1 2013 is naar mijn mening echt slechter qua besturing en de artificial intelligence is waardeloos .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:02

Hoogie2004

Whohooooo

Anoniem: 153905 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 00:55:
Grand prix Korea / moeilijkheidsgraad amateur / Ferrari / alle hulp aan behalve remhulp uit / 15 ronden / 21e geworden en verdubbeld .
Dat is toch niet meer leuk op zijn makkelijkst amateur en ben zeker teleurgesteld .
Het is maar een game Codemasters , waarom zooooo moeilijk op amateur .
Nee ik ben niet slecht in racegames , maar vind het zooooo jammer dat ik F1 2013 niet onder de knie krijg .
Morgen rij ik de Grand Prix India en geeft daar ook een verslag van .
Ik speel op de PC, en ik word zo makkelijk eerste in mijn Lotus op de moeilijkste stand...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoogie2004 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:18:
[...]

Ik speel op de PC, en ik word zo makkelijk eerste in mijn Lotus op de moeilijkste stand...
Volgens mij gebruik jij een aangepaste formule 1 stoel met een speciaal stuur , maar begrijp goed jongeman dat deze game speelbaar moet zijn met een gamecontroller en dat doet F1 2013 zeker niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:57

Niellie41

[object Object]

Hoogie heeft wel een stuur maar niet zo'n fancy stoel. Een stoel maakt je ook helemaal niet sneller. Er zijn zat mensen hier die wel met controller, zelfs keyboard, rond komen. Dan zou je toch eerst naar jezelf moeten kijken IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 153905 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:24:
[...]

Volgens mij gebruik jij een aangepaste formule 1 stoel met een speciaal stuur , maar begrijp goed jongeman dat deze game speelbaar moet zijn met een gamecontroller en dat doet F1 2013 zeker niet
F1 2013 speelt net zo makkelijk met de controller als zijn voorgangers.

Dat de AI aan de kant zou gaan wanneer jij ze de bocht afsnijdt is juist niet hoe het hoort te zijn. Je kunt niet mega agressief te werk gaan en je zult rekening moeten houden met de andere auto's op de baan die gelukkig niet zo maar wijken.

Het enige dat ik wel moet toegeven is dat scherp insturen met een controller moeilijker is omdat er een vertraging in zit voordat je full lock bereikt. Met een stuur is het daarom makkelijker om sneller en preciezer in te sturen of te corrigeren. Op de controller is deze vertraging echter een noodzakelijk kwaad omdat je vanwege de kleine throw van je joystick al snel te veel stuurt bijvoorbeeld bij kleine correcties op hoge snelheid.

Een beetje zoals adaptieve stuurbekrachtiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:02

Hoogie2004

Whohooooo

Anoniem: 153905 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:24:
[...]

Neem een baan en een auto in timetrial, en zet een tijd.verbeter ik daarna je tijd met mijn xbox controller... Ja, met controller is lastiger, maar onspeelbaar zeer zerker niet... In de simpelste stand kan je ook met de controller gewoon winnen in een Ferrari...

no offense, maar de game is niet zo moeilijk als dat jij het doet voorkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-10-2013 15:05 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gisteren een update gehad via Steam, geen idee wat er precies veranderd is. Het valt me alleen op dat de Lotus echte een enorme rake heeft. Voorvleugel hangt bijna op de grond... Ik weet dat de Red Bulls zo extreem afgesteld staan maar de E21 echt niet in deze mate :?

Zal straks een screenshot posten om het te onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:57

Niellie41

[object Object]

Priority Issues

Multiplayer match making issue:
When creating a game, there is now an added option in the race settings: “Downloadable Content Tracks “On / Off”. If you turn this to ‘Off’ any players who don’t have DLC installed will be able to find & join your game – that means opening up the ability for Classic/DLC players to play against standard edition players.

PC FPS Issues:
We’ve made improvements to the PC FPS issue whereby higher specification PC’s had a considerable lap time advantage over lower ones. Although we haven’t yet fully rectified the issue completely across all tracks, we wanted to get these improvements out as soon as possible whilst continuing our investigations to see where further improvement can be made.We have also introduced a frame rate cap at approximately 120 frames per second to limit the extremity of the variation at exceptionally high frame rates. We are confident this change will not result in any visual degradation, and will further prevent the issue being exploited and allow for fairer competition online.We would encourage players to test this in multiplayer races rather than solely relying on AI lap time benchmarks, as there is variation deliberately built into the latter for gameplay reasons. We are aware this is a hot topic and will continue to monitor the forums for feedback once this fix is live.

Fixed multiple Mid Session Save issues:
Including cases of incorrect track initialisation, race logic, set ups and crashes. AI will also no longer pit to change tyres when re-loading from a Mid Session Save.

Equal cars online
Thanks to the feedback we’ve found a couple of issues related to car wheel positions which we now have been addressed.

AI no longer pit immediately after a safety car

AI braking distances have been improved into turn 1 at Malaysia
If you are experiencing any other instances where the AI seem too early on the brakes / too slow into a corner, please let us know the track & corner number and we will investigate.

Players can no longer set leaderboard times or go online if they edit their triggers_pit.xml
This was allowing players to use their DRS in non-valid areas. The leaderboards will be reset as a result.

Updated the Tyre compound choice for Korea, Japan & India to reflect the 2013 season.

Minor Issues

Added functionality to view gamer card / profile on results screens.

The race director will now be available in co-op if the one player retires from the season in qualification or practice.

Changes to audio mix volumes while on track.

Steam Achievements are now visible / displayed correctly.

Resolved an issue where a lobby would incorrectly show as being full.

Fixed a network issue where AI would not receive penalties correctly at the end of a race.

Fixed an occasion where AI cars could exit their box into the pit lane too fast.

Turning collisions off will now also disable the safety car.

Changed the car lighting on Yas Marina during the night.

Fixed a crash relating to a vote to end a session with players that have joined in progress.

Multiplayer ghosting issues fixed.

Audio Memory changes, so there should be no audio dropout after longer durations of play / sitting on the pause menu.

McLaren Cockpit view texture update.

Updated collision boxes on the Williams FW14B & the Ferrari F92A.

Updated collision audio, and fixed some cases of audio drop out.

Resolved an issue in Split Screen where the player ones camera could slightly flicker.

Resolved an issue where the skipping to day 2 of the Young Drivers Test would make the day 1 hairpin test very difficult to complete.

Fixed some instances of the auto drive not releasing the Ferrari 312T2 correctly.

Removed Tweak in from the Fanatec Clubsport wheel, updated the Logitech Wingman Formula GP Wheel action map.

The above fixes (where relevant) for the Xbox 360 and PS3 versions of the game are currently being tested and verified. These require additional submission and authorisation from Microsoft and Sony so the release date for these will follow a little later than the PC version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Heeft iemand toevallig tips om je banden zo lang mogelijk in leven te houden ? ik probeer altijd rustig weg te acceleren en niet te aggresief te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik schrijf dat de zeer goed ontvangen F1 2012 een must have game is voor de race liefhebbers en daar ook echt van genoten hebben moet je daar niet veel aan veranderen .
Ik speel al meer dan 30 jaar formule 1 games en het zijn naar mijn mening het beste games waarvan ik kan genieten en dat zal ook zo blijven .
Daarom kraak ik niet graag een formule 1 game af .
Ik ben wel een gamer waarvan de moeilijkheidsgraad niet te hoog moet liggen en heb daarom de games zoals Grand Prix 3 en 4 niet gespeeld maar wel de concurrerende F1 game van EA .
Ik blijf F1 2012 nog een jaar spelen en hoop dan dat de volgende F1 2014 net zo makkelijk word .
Moeilijkheid kun je nog altijd zelf instellen
Hoogie2004 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:51:
[...]

Neem een baan en een auto in timetrial, en zet een tijd.verbeter ik daarna je tijd met mijn xbox controller... Ja, met controller is lastiger, maar onspeelbaar zeer zerker niet... In de simpelste stand kan je ook met de controller gewoon winnen in een Ferrari...

no offense, maar de game is niet zo moeilijk als dat jij het doet voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-06 19:12
Anoniem: 153905 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:31:
Als ik schrijf dat de zeer goed ontvangen F1 2012 een must have game is voor de race liefhebbers en daar ook echt van genoten hebben moet je daar niet veel aan veranderen .
Ik speel al meer dan 30 jaar formule 1 games en het zijn naar mijn mening het beste games waarvan ik kan genieten en dat zal ook zo blijven .
Daarom kraak ik niet graag een formule 1 game af .
Ik ben wel een gamer waarvan de moeilijkheidsgraad niet te hoog moet liggen en heb daarom de games zoals Grand Prix 3 en 4 niet gespeeld maar wel de concurrerende F1 game van EA .
Ik blijf F1 2012 nog een jaar spelen en hoop dan dat de volgende F1 2014 net zo makkelijk word .
Moeilijkheid kun je nog altijd zelf instellen
[...]
No offense, maar als je na ruim 30 jaar de basis principes van het besturen van een race auto nog niet door hebt zal dat ook niet meer gebeuren (+ dat je de beste F1 games die tot nu toe zijn gemaakt hebt gemist).

De drempel in F1 2013 is dusdanig laag dat je met basis kennis van het rijgedrag van een F1 auto al een heel eind kunt komen.

De grootste uitdaging zit hem nog in het leren van de circuits welke je, mits je een beetje skills hebt, na 5-10 ronden uit je hoofd weet.

Ikzelf heb een stevige sim achtergrond en rij dan ook met een stuur. Vanuit dat perspectief is de uitdaging 0,0 omdat je zelfs op Legend gehakt maakt van de AI met mindere auto's omdat er geen enkele diepgang in het rijgedrag van de auto's zit.

Ik kan me voorstellen dat dit met een controller en/of toetsenbord anders is omdat de hoeveelheid controle die je kunt uitoefenen veel kleiner is. Maar dan nog moet het met deze game zeker niet onmogelijk zijn om deftige tijden neer te zetten.

(Semi realistische) racegames hebben een leercurve. Die van F1 2013 is niet bepaald stijl, Ga er eens 2 uur voor zitten en kijk of je jezelf kunt verbeteren.

Beter nog, koop een instap stuur. Hiermee maak je het voor jezelf ook een stuk makkelijk / aangenamer om dit soort spellen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-06 18:14
Ikzelf heb ook soms problemen met mijn banden maar ik begin ze onder de knie te krijgen. De bandenslijtage is wel afhankelijk van welke auto je rijd en welke baan je zit. Waar je aan moet denken is:

- Je afstelling, de snelste afstelling vreet ook banden. Er zijn meerdere opties die je kunt veranderen waar de bandenslijtage van veranderd.
- Je rem / op het gas gaan gedrag uit de bochten. niet teveel wielspin maar rustig gas geven.

Het leuke aan F1 2013 is dat ik de vrije training nu echt wel weer nodig heb om te oefenen. in F1 2011 reed je zonder problemen op de moeilijkste level iedereen op een rondje, dat doe ik nu echt niet meer. Ik speel nog lang niet eens op het moeilijkste niveau. Heb ik weer wat om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als aanvulling op de Lotus E21 setup die ik hierboven postte:

Zoals je ziet, hangt de vleugel in veel gevallen zelfs tegen de grond :? Vergelijk met mijn Sauber:

Afbeeldingslocatie: http://www.n33la.nl/images/twkrsnet/201310181.jpg

Het verschil in rake tussen de E21 en mijn Sauber is ook enorm (kijk even naar de afstand tussen bodem en asfalt bij de achterwielen). En de voorvleugel schraapt hier ook over de grond (het uiteinde onder het Burn logo).

Afbeeldingslocatie: http://www.n33la.nl/images/twkrsnet/201310182.jpg

Ik kan me niet herinneren dat dat voor de update ook zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
Jammer dat die laatste patch voor mij de meest vervelende bug niet weghaalt, of eigenlijk juist creëert want ik hem heb pas sinds gisteren.
Elke keer als ik de garage inga moet ik iets repareren en dat kost weer zoveel minuten, heel irritant.

Overigens, waarom veranderd mijn team de motor niet meer? Ik gebruik nog steeds de eerste motor en we zijn dit weekend in Monaco. Elke keer als ik aan het einde van de vrije training de motor wilde wisselen was ik iets te laat en wilde het team iets repareren zodat de tijd opwas en ik dus de motor niet kon wisselen, argh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
lremcol schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:05:
Ikzelf heb ook soms problemen met mijn banden maar ik begin ze onder de knie te krijgen. De bandenslijtage is wel afhankelijk van welke auto je rijd en welke baan je zit. Waar je aan moet denken is:

- Je afstelling, de snelste afstelling vreet ook banden. Er zijn meerdere opties die je kunt veranderen waar de bandenslijtage van veranderd.
- Je rem / op het gas gaan gedrag uit de bochten. niet teveel wielspin maar rustig gas geven.

Het leuke aan F1 2013 is dat ik de vrije training nu echt wel weer nodig heb om te oefenen. in F1 2011 reed je zonder problemen op de moeilijkste level iedereen op een rondje, dat doe ik nu echt niet meer. Ik speel nog lang niet eens op het moeilijkste niveau. Heb ik weer wat om te gaan.
Bedankt, ik zal hier vanavond is mee experimenteren.
EDIT: Heb het getest, en heb ook verschillende web tutorials gevolgd met het veranderen van men setup+heel rustig rijden zit ik maar nog 1 lap onder men doel.

[ Voor 8% gewijzigd door corewillem op 20-10-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik speel nu al weer enkele weken F1 2013. Veel dingen zijn erg realistisch zoals bandenslijtage en je echt moeite moet doen iemand in te halen maar toch vind ik ook nog wat minpunten zoals:

- crashes, ze zijn er eigenlijk zelden zo ook nooit een safety car.
- wat ik erg jammer vind is dat je geen mankementen krijgt aan je auto.
- het had leuk geweest al kon je bij de start van de race ook echt naar de startopstelling rijden. Helaas is dat nog steeds niet het geval.

Ik zit nu in de career modus, ik rij bij Force India maar me seizoen loopt nog niet echt makkelijk. Ik ben constant 1 a 2 seconde langzamer dan de kop. Ik weet niet of de afstelling nog zin heeft hierin maar wat ik zou moeten veranderen weet ik ook niet.

Tijdens de race heb ik onwijs veel bandenslijtage meestal na 7 ronden zijn kakelverse banden versleten. Gevolg.. Ik moet 3 keer stoppen en anderen maar 2 keer.

Hoe ervaren jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik heb het spel niet, maar is Force India sowieso niet al langzamer dan de top teams?
Wat als je Ferrari/Mclaren/Red Bull etc pakt?

[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 21-10-2013 20:28 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Bullus schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:27:
Ik heb het spel niet, maar is Force India sowieso niet al langzamer dan de top teams?
Wat als je Ferrari/Mclaren/Red Bull etc pakt?
Nee dat heeft nauwelijks effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:48
wat mij opvalt is dat ik met de controller wel kan corrigeren wanneer ik de achterkant verlies....bij de 2012 versie kon ik de wagen soms zo verliezen door te hard over de curb te gaan en was er geen correctie meer mogelijk.
wel kom ik moeilijker weg uit de bochten...ik heb traction control op full maar nog glijd de achterkant weg.

het probleem met de banden heb ik ook last van....steeds het laatste rondje voor de pitstop zijn ze compleet versleten en zit er geen gang meer in....(meestal drie pitstops nodig bij een 50% race)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:55
Valt mij sowieso op dat bij de 2013 auto's overstuur heel lastig is om te corrigeren, het lijkt wel alsof de game zo gemaakt is dat het onmogelijk is.
Het is een andere verhaal wanneer je een 1988 Ferrari of 1990's Ferrari pakt. Deze auto kun je veel fijner opvangen bij overstuur of weg accelereren na een bocht.

Ik speel het met een stuur en moet zeggen dat ik de 2013 auto's niet fijn vind rijden bij overstuur, het corrigeren lijkt wel alsof ze op rails liggen..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik heb dat ook, als ik uit bochten kom glijdt die altijd weg of tollen de wielen onwijs terwijl ook mijn traction control op full staat en ik met nieuwe banden rij. Erg vreemd maar zo te lezen ben ik niet de enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Na een paar avonden spelen ben ik wel positief over F1 2013 tegenover 2012.

Iets waar ik veel last mee had in 2012 is om met een xbox controller de bochten goed uit te rijden, dus strak over de curbs eruit rijden, als je dat niet doet verlies je ook op het verlaten van de bocht tijd. Iets waar je met een stuur een duidelijk voordeel hebt. Omdat er nu een delay inzit tussen je stick naar rechts gooien en voordat de auto ook vol naar rechts stuurt is dat opgelost. In het begin dacht ik dat me fps slecht wa.s vanwege de delay maar het is dus een feature  FF wennen maar stuurt wel wat preciezer met controller zo, je moet alleen meet anticiperen

Wat ik echt heerlijk vind is om een paar rondjes te rijden de klassieker en dan in een 2013 auto te stappen, dat verschil! Een 2013 auto voelt ineens als een ruimte ship. De classics rijden echt als uit de kluiten opgevoerde bolides inclusief alle ellende wat erbij komt kijken, vermaak me er echt ten zeerste mee.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Net een race gereden in canada. Heb voor de eerste keer met men force india de banden onder controle kunnen houden. Daardoor heel vlotjes 1ste gefinisht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:43
Net aan de eerste kwalificatie sessie begonnen (long).
Valt me meteen weer op dat de AI langzamere tijden neerzet als je flying lap, return to garage & accelerate time gebruikt.

Jammer, maar hopen dat de AI in de races zelf dit goedmaken. Had net weer 2 williams in de top 10 en Webber, Massa en Raikkonen in rond posities 15, 16, 17....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Gisteravond de kwalificatie gereden van Bahrein en een pole tijd gezet met de Lotus. (2 tiende op Nr. 2)

Ik rij volledige weekends met 50% races in de career mode

Vanmorgen vroeg de race begonnen op pole. Bij de start moest ik enorm verdedigen omdat zowel Hamilton als Vettel bij de 1e bocht links en rechts naast me reden. Gedurende de 1e stint lukt het met om beide achter me te houden, maar Hamilton ging een ronde langer en lag na de 1e reeks pitstops op de 1e plaats.

Hij was gewisseld naar de zachte band en ik naar de harde. Ik kom em niet bijhouden. 9 ronden voor het einde van de race wisselde ik tijdens de 2e en laatste pitstop van hard naar zacht.

Hamilton had toen zo'n 10 seconden voorsprong en had inmiddels gewisseld naar de harde band. Met een lichte auto en een vers setje rubber _/-\o_ reed ik 6 "kwalificatie rondes" waarin ik ruim een seconde per rondje in liep op Hamilton. In ronde 26 (van de 29) zat ik vlak achter hem. Het lukte om de auto een ronde later in de hairpin van bocht 8 er naast te zetten. ;)

Voor de zekerheid op het rechte stuk een "mid session save" gedaan en de race verder gereden.
Een halve ronde voor het eind, hield de auto opeens in. Ik zat zonder brandstof. :(
Ik was het " fuel management" helemaal vergeten. 8)7

Superblij met de midsession save. Savegame geladen en de rest van de race uitgereden in de "fuel conservation mode" en om verder bezine te sparen liet ik de auto in elke bocht langer uitlopen. Hierdoor zat Hamilton aan het einde van de race alsnog bijna op mijn achterspoiler en pakt ik nipt de 1e plaats _/-\o_ _/-\o_

Mijn F1 2012 setup:

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/4356/gdvu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Mij mag je zo ff een weekje opsluiten in je game-kelder ! :D

Heerlijke setup

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:11
Holy moly Henkus, heel nice!!

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Wow wat een setup........ Hoeveel kost zo'n setup.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Bedankt jongens. Dit is iets wat ik in jaren heb opgebouwd

Wat je niet ziet in de foto zijn de 7 buttkickers die er voor zorgen dat ik het echt helemaal een waarzinnige ervaring is: Je voelt elk hobbeltje in de weg, de motor, de kerbs ect ect.

Ik zit nu in race 5 spanje, heb een quicksave gedaan in ronde 24 en ga morgen ochtend weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb Steam usernames toegevoegd aan de startpost. Als er nog iemand bij moet, laat maar weten.

Binnenkort een avondje een lobby kapen met een aantal Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teamdsp
Anoniem: 411873 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:04:
Heb Steam usernames toegevoegd aan de startpost. Als er nog iemand bij moet, laat maar weten.

Binnenkort een avondje een lobby kapen met een aantal Tweakers?
Lijkt me een super leuk idee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Na een tijdje de F1 game niet gespeeld te hebben wou ik vandaag weer eens gaan spelen.. Maar al tijdens het opstarten merkte ik dat de game veel trager is dan toen ik de vorige keer speelde. Tevens is er iets met de graphics want alles ziet er een stuk minder mooi uit. Ik de settings wel veranderd naar hoe ze stonden maar dit heeft geen zin gehad!!
Als ik wil starten is alles een stuk trager dan het was tijdens het racen is de omgeving heel vervaagt.
Ik heb in de tussentijd wel de update uitgevoerd naar win 8.1 maar de F1 game staat toch op me externe harde schijf dus dat lijkt me niet uit te maken.

Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Gooi mij maar in de TS, Jejking :) Steam-groepje organiseren en gaan zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ligt het aan mij of zijn er gewoon maar 5 games online? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:59
MikeJoow schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:42:
Na een tijdje de F1 game niet gespeeld te hebben wou ik vandaag weer eens gaan spelen.. Maar al tijdens het opstarten merkte ik dat de game veel trager is dan toen ik de vorige keer speelde. Tevens is er iets met de graphics want alles ziet er een stuk minder mooi uit. Ik de settings wel veranderd naar hoe ze stonden maar dit heeft geen zin gehad!!
Als ik wil starten is alles een stuk trager dan het was tijdens het racen is de omgeving heel vervaagt.
Ik heb in de tussentijd wel de update uitgevoerd naar win 8.1 maar de F1 game staat toch op me externe harde schijf dus dat lijkt me niet uit te maken.

Iemand een oplossing hiervoor?
Misschien een beetje laat maar gewoon herinstalleren op je externe schijf? Misschien zijn er wat dingen verandert met drivers etc. die dat veroorzaken. Check ook je GPU drivers op windows zelf e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-06 15:49
Iemand een tip voor mij? Sta telkens rond de 10/11ste plek, maar bij de laatste ronde gaan elke keer de banden kapot en de brandstof is op. Hierdoor eindig ik elke keer als laatste. Tip om dit te voorkomen? Kheb geen idee namelijk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:59
RyanGames schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:43:
Iemand een tip voor mij? Sta telkens rond de 10/11ste plek, maar bij de laatste ronde gaan elke keer de banden kapot en de brandstof is op. Hierdoor eindig ik elke keer als laatste. Tip om dit te voorkomen? Kheb geen idee namelijk,
Je strategy aanpassen, dus cautious bij fuel en op tijd in de pitstop bij lange races om je banden te verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
Ik zit in careermode en ben nu halverwege het eerste seizoen, krijg ik een bericht van Ferrari dat ze me graag een contract aan willen bieden en dat ik nu meteen moet beslissen. En zo zit ik halverwege het seizoen opeens in een ferrari.
Is dit een manier van Codemasters om te zeggen dat ze massa allang hadden moeten vervangen ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Blijkbaar, en terecht ^^.

Gloeiende.. haat aan de lengte van replays. Echt grandioos te kort, het is maar een paar secondjes en dat is het. Voordat je een penalty krijgt, ben je al 5 seconden verder en dan is het al te laat. Grmbl :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

F1 2013, meer mensen met Classic spul hier en de DLC tracks? Binnenkort eens een potje opzetten ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Jejking op 19-01-2014 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb het classic spul maar ben de laatste tijd druk met Assetto Corsa in mijn momenteel vrij beperkte vrije tijd.....

Beetje F1 2013 (of 2012 in dit geval) spelen kan je ook wat leuks opleveren: was een poosje geleden 2e geworden in een simulator tijdens een business evenement. 25 liter gratis brandstof :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Ook begonnen met deze game :

Heerlijke game , wel moeilijk om te beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:01
Is dit spel een beetje te spelen online (xbox360) of lijkt het meer of je in een botsauto zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 14:26
Nu dat het seizoen weer bezig is ben ik ook maar weer begonnen met F1 2013 career mode, in de ''super'' Sauber naast Sutil.

Eerste race gewonnen omdat voor één of andere reden de AI diff terug naar Pro was gezet. Dus alles lekker maxed en enige assists is corner line en auto gears.

Echt een goede uitdaging om te racen, Q1 makkelijk te halen en dan proberen niet ondergesneeuwd te worden in Q2.

Heb net Spanje uitgereden en 8ste geworden na een zepert van een 16de Q tijd.
Dus nu mag ik proberen Monaco te overleven.
Maar gelukkig heb ik in elke race Sutil er nog uitgereden en sta ik nog voor op de team battle.
Ik sta ook 8ste in het klassement, natuurlijk grotendeels door die onverdiende win in Melbourne.

De physics zijn wel een stuk anders dan in 2012. veel meer spin als ik in low-gear gas geef en het is nog klap lastig rustig op te komen met een 360 controller. En regen races zijn echt een zware strijd om mijn auto recht te houden en ook nog zo hard mogelijk te gaan.

Valt me ook op dat ik elke race een treintje creeert omdat mijn bolide gewoon de kracht mist om weg te rijden van de niet Caterham/Marussia waggies. En het gebruik van DRS komt weinig voor bij mij, aangezien de auto voor me vaak 10-15 secondes voor me zit... Beetje irritant om elke race te moeten verdedigen tegen 3-5 bolides die altijd betere pace hebben. Ik moet ''Rich'' rijden om ze op afstand te houden, op ''standard'' lopen ze me altijd in, om over ''lean'' maar te zwijgen. Dus ik denk dat ik zsm maar overstap op een top 4 auto zoals de McClaren of de bull.

Valt me ook op dat Button gestoord goed is gemaakt door Codies (niet zo vreemd, aangezien de makers fans zijn van McClaren en Button). Hij heeft elke race gewonnen dit seizoen naast de seizoensopener, en in Melbourne werd hij 2de doordat ik won...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:55
Tortelli schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:24:
Ik heb het classic spul maar ben de laatste tijd druk met Assetto Corsa in mijn momenteel vrij beperkte vrije tijd.....

Beetje F1 2013 (of 2012 in dit geval) spelen kan je ook wat leuks opleveren: was een poosje geleden 2e geworden in een simulator tijdens een business evenement. 25 liter gratis brandstof :D.
Sterker nog, bij de Bijenkorf in November een Certina horloge gewonnen van 400 euro. Erg leuk dus om redelijk goed te kunnen sturen op de computer.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 594394

Ik zit met een vervelend probleem.
kan nl geen mulitplayer spelen.

elke keer Lost connection, van zodra ik in de pitbox ben.

heb geen mods draaien.
vanuit steam kan ik andere games spelen
kan me connecteren met Racenet.
router ondersteunt Upnp

iemand een idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-06 09:20
hupske schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:07:
[...]

Om beter met je banden om te gaan moet je de setups van 'racedepartment' gebruiken.
Google ff 'F1 2013 setups' en je komt er vrijwel meteen.
die setups zijn gemaakt om lang met banden te kunnen doen (dus niet de absoluut snelste setup)
Staat meestal bij waar de setup geschikt voor is.
Setups kun je opslaan en later gewoon selecteren.
Setups zorgen er in grote lijnen voor dat je auto goed is afgesteld voor een bepaald circuit.

Voor multiplayer moet je de setups zoeken van 'robyF1' op youtube (dat is zijn username).
Deze setups zijn geschikt voor time trail en sprints, maar zullen je in carreer niet helpen, omdat je banden dan heel snel slijten.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Belanrijkste tip is om zonder assists te rijden, dat is erg wennen, maar zal je het meeste tijdwinst opleveren.
De enige assist die ik wel aan heb, is het schakelen.
Bij een XBOX360 controller kun je het gas en de rem rustig doseren, dit is zeker niet makkelijk!!!
Na een tijdje oefenen zul je beginnen te merken dat de snelste manier een hele vloeiende manier van rijden is, waarbij je niet eens het idee hebt dat je snel gaat.

Steam account: Gruwel84

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Added!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananendoos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-06 18:16
Ben ik de enigste die het na een paar uur nog steeds niet lukt om op de ps3 in de top 20 te eindigen, ik heb ondertussen het gas knopje door mijn controller heen gedrukt maar ik blijf maar snelheid verliezen op de computer en heb hem nog wel op easy staan....., Iemand tips?!?

Hey, Hey jij daar, dit is mijn signature :) #UnitedWeAre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
Setups en oefenen, er zijn helaas geen shortcuts.
Wel zou ik bij de GP's even de hotlap video kijken als je in de pitbox staat.
Ga naar je monitor voor je (in de cockpit) en dan kun je een video met uitleg over de lap bekijken.
Je ziet dan snel je eigen fouten.

Let op rempunten, zoek naar referentiepunten naast de baan, vaak staan er bij harpins of andere scherpa bochten bordjes met het aantal meters.
Een goede vuistregel is bij de meeste scherpe bochten tussen de 150 en 100 meter.
Soms is het ook eerder, soms wat later.
Oefen wat met time trial, en als je ruimte over hebt, rem je het volgende rondje wat later.
Zoek voor jou het ideale punt om te remmen.
Je zult zien, dat je het voor circuits gaat onthouden waar de rempunten liggen.
andere bochten leer je meer op gevoel doen na verloop van tijd.
Probeer een bocht langzaam in te gaan, zodat je snel kunt uitaccelereren.
Rem in een rechte lijn voor een bocht, je moet gestopt zijn met remmen voordat je instuurt.
Voorzichtig gas indrukken totdat je voelt dat je tractie hebt.

Hou de ideale lijn aan, als een bocht naar rechts komt, gal je links rijden.
Stuur van buiten, naar binnen en loop uit naar buiten met maximale snelheid.
Sommige bochten hebben ook een stukje uitloopruimte, maak er gebruik van.
Maar begin eens met de hotlap video, je zult snel zien waar je fouten maakt.
Onthou een paar bochten en ga oefenen.
Kijk dan de video nog eens, onthou een paar andere bochten en ga nog eens oefenen.

Oefen vooral circuits als Singapore, Monaco en Jerez.
Hier blijf je sturen wat je vaardigheden in het algemeen zullen verbeteren.

Ik kan het niet duidelijker uitleggen dan dit, 'Fingerspitzegefuhl' zeggen onze oosterburen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zo, behulpzaam +1. Respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananendoos
Gruwel84 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 01:40:
Setups en oefenen, er zijn helaas geen shortcuts.
Wel zou ik bij de GP's even de hotlap video kijken als je in de pitbox staat.
Ga naar je monitor voor je (in de cockpit) en dan kun je een video met uitleg over de lap bekijken.
Je ziet dan snel je eigen fouten.

Let op rempunten, zoek naar referentiepunten naast de baan, vaak staan er bij harpins of andere scherpa bochten bordjes met het aantal meters.
Een goede vuistregel is bij de meeste scherpe bochten tussen de 150 en 100 meter.
Soms is het ook eerder, soms wat later.
Oefen wat met time trial, en als je ruimte over hebt, rem je het volgende rondje wat later.
Zoek voor jou het ideale punt om te remmen.
Je zult zien, dat je het voor circuits gaat onthouden waar de rempunten liggen.
andere bochten leer je meer op gevoel doen na verloop van tijd.
Probeer een bocht langzaam in te gaan, zodat je snel kunt uitaccelereren.
Rem in een rechte lijn voor een bocht, je moet gestopt zijn met remmen voordat je instuurt.
Voorzichtig gas indrukken totdat je voelt dat je tractie hebt.

Hou de ideale lijn aan, als een bocht naar rechts komt, gal je links rijden.
Stuur van buiten, naar binnen en loop uit naar buiten met maximale snelheid.
Sommige bochten hebben ook een stukje uitloopruimte, maak er gebruik van.
Maar begin eens met de hotlap video, je zult snel zien waar je fouten maakt.
Onthou een paar bochten en ga oefenen.
Kijk dan de video nog eens, onthou een paar andere bochten en ga nog eens oefenen.

Oefen vooral circuits als Singapore, Monaco en Jerez.
Hier blijf je sturen wat je vaardigheden in het algemeen zullen verbeteren.

Ik kan het niet duidelijker uitleggen dan dit, 'Fingerspitzegefuhl' zeggen onze oosterburen.
Top, Bedankt!
Zal het zeker uitproberen, heb je toevallig ook nog tips voor de snelheid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topsnelheid is belangrijk, anders word je om je oren gereden op de rechte stukken. Je kan dat verminderen, maarrr... Als je afgeremd bent en instuurt, en de achterkant glijdt weg: meer achtervleugel. Wil de voorkant te snel rechtdoor glijden, dan moet je er meer voorvleugel bijzetten. Het is een compromis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananendoos
Jejking schreef op zondag 08 juni 2014 @ 16:57:
Topsnelheid is belangrijk, anders word je om je oren gereden op de rechte stukken. Je kan dat verminderen, maarrr... Als je afgeremd bent en instuurt, en de achterkant glijdt weg: meer achtervleugel. Wil de voorkant te snel rechtdoor glijden, dan moet je er meer voorvleugel bijzetten. Het is een compromis :)
Ik heb eigenlijk alles er al mee geprobeerd, van alles op snel zetten naar alles op stabiel en er midden in en toch kan ik ze niet bijbenen, ik zal morgen nog maar eens kijken of het dan misschien lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
Je kunt ook 'slipstreamen' rij recht achter een auto voor je, zodat die auto de wind opvangt en jij daardoor kunt inlopen.
De engineer zal je dan waarschuwen dat je in de 'dirty air' van je voorganger rijdt, waardoor je grip aan de voorkant verliest.
Als je dan op je voorganger inloopt, ga dan zo laat mogelijk naast hem, als je een hogere topsnelheid hebt.
Op de moderne circuits heb je meestal hele lange rechte stukken waar dit van pas komt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Bananendoos schreef op zondag 08 juni 2014 @ 20:41:
[...]

Ik heb eigenlijk alles er al mee geprobeerd, van alles op snel zetten naar alles op stabiel en er midden in en toch kan ik ze niet bijbenen, ik zal morgen nog maar eens kijken of het dan misschien lukt :)
Filmpje posten? Dat is een stuk makkelijker voor ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananendoos
Jejking schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:20:
[...]

Filmpje posten? Dat is een stuk makkelijker voor ons ;)
Zal hem niet worden denk ik, is op mijn ps3 en beschik niet over een elgato oid, ook kan hij op een of andere manier niet verbinden met mijn codemasters account. Gaat nu met jullie tips al wel veel beter paar keer top 10 finish :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Netjes. Kan je niet wat filmen vanaf je telefoon ofzo? Wel graag vanaf een stabiel oppervlak ;) Kunnen we nog wat meer dingen zeggen! Jij moet winnen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Jejking op 21-06-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananendoos
Jejking schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:41:
Netjes. Kan je niet wat filmen vanaf je telefoon ofzo? Wel graag vanaf een stabiel oppervlak ;) Kunnen we nog wat meer dingen zeggen! Jij moet winnen :P
Zou kunnen ja maar heb niet echt iets waar ik hem op kan leggen, denk dat als ik gewoon eventjes een keer een paar uur ervoor ga zitten er echt wel een overwinning uitkomt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananendoos
Ja hoor, het is gelukt de eerste overwinning!

In een rivalen race, op de nurnbergring zij het dat het maar 5 ronde's waren maar winst is winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop dat F1 2014 een stuk makkelijker word .
F1 2013 zijn de AI artificial intelligence zo moeilijk bij te houden ( op easy ) dat voor mij de game F1 2013 een mislukkeling was en echt niet meer speelbaar .
Gamers die niet zo goed zijn met de besturing van F1 games moeten toch ook een kans krijgen om in de top 10 te geraken ( en wel op easy ) en dat is zeker niet het geval .
Als je bijvoorbeeld een racesimulatie neemt als ForzaMotorsport 4 daar kun je het zo makkelijk maken als jezelf wilt en gemakkelijk races winnen , dat is nou een goed voorbeeld .
Laten we hopen dat Codemasters de game F1 2014 ook speelbaar maken voor beginnelingen en zal de game misschien meer verkopen .
Over een maandje weten we het via de reviews .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Bananendoos schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 22:50:
Ben ik de enigste die het na een paar uur nog steeds niet lukt om op de ps3 in de top 20 te eindigen, ik heb ondertussen het gas knopje door mijn controller heen gedrukt maar ik blijf maar snelheid verliezen op de computer en heb hem nog wel op easy staan....., Iemand tips?!?

de AI artificial intelligence is veel te snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-06 13:31
Op de PC rijd ik de AI op Easy met toetsenbord op vele seconden per ronde.
Maar heb wel meer gelezen dat metname op de PS3 de AI lastig schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serews
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-03-2024
Ik moet je zeggen dat ik de AI op de ps3 lastig vind. Al rij ik wel met stuur, heb het een keer met controller geprobeerd en hierbij gingen de banden er wel erg snel aan.
Ik rij inmiddels niet meer op easy, heb dit wel een tijdje gedaan, maar dat was meer omdat ik er niet aan had gedacht om het terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als de game F1 2014 een optie heeft zoals easy waarbij de ai artificial intelligence veel makkelijker is dan F1 2013 dan weet ik al dat het voor mij een must have game word .
Ik heb zo een hekel als de ai artificial intelligence zo ontzettend moeilijk snel zijn en niet bij te houden zijn .
Ik speel dan deze game op mijn Xbox 360 met controller .
In race games vind ik de ai artificial intelligence heel erg belangrijk en daar was de game F1 2013 ontzettend moeilijk en voor mij onspeelbaar .
Hopelijk doet Codemasters zijn best dit jaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananendoos
Anoniem: 153905 schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:08:
Als de game F1 2014 een optie heeft zoals easy waarbij de ai artificial intelligence veel makkelijker is dan F1 2013 dan weet ik al dat het voor mij een must have game word .
Ik heb zo een hekel als de ai artificial intelligence zo ontzettend moeilijk snel zijn en niet bij te houden zijn .
Ik speel dan deze game op mijn Xbox 360 met controller .
In race games vind ik de ai artificial intelligence heel erg belangrijk en daar was de game F1 2013 ontzettend moeilijk en voor mij onspeelbaar .
Hopelijk doet Codemasters zijn best dit jaar .
Hoe rijd je dan?
Je moet zelf wel remmen in bochten die met rood aangegeven zijn, achter andere auto's rijden etc. kijk even een paar pagina's terug dan kan je wat tips lezen die mij gegeven zijn werken bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier is toch meer bewijs dat het spel zo moeilijk te spelen is

http://www.gamefaqs.com/boards/722792-f1-2013/68230956

http://www.racedepartment...oo-hard-in-f1-2013.75205/

http://racinggamesforum.c...i-too-hard-in-f1-2013.47/

lees het maar en zie je dat ik gelijk heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananendoos
Ho stop. ik zei niet gelijk dat je geen gelijk hard, maar ik zei dat je langzaam wel iets beter kan worden ik werd eerst ook steeds laatste en nu kan ik op smalle banen eerste worden als je een beetje lomp rijdt. Oefenen oefenen oefenen en niet direct iemand aanvallen als hij het niet met je eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Ik heb een topic aangemaakt voor F1 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627838

hallo allemaal,

ik probeer al een tijdje F1 2013 te spelen op mijn pc maar dit is een drama.
Zelfs met alle hulpmiddelen op maximaal (remmen, tractie), laagste niveau tegenstanders, goede set-up (opgezocht op internet) finish ik altijd als laatste en dan ook altijd ruimschoots.
Bochten is een ramp: ik schiet eruit, val stil of ik slip.

ik speel het speel via een zgn x-box controller.

ik beleef nauwelijks plezier aan dit spel :(

mijn vraag is: wat doe ik fout of misschien moet ik misschien op zoek naar een ander f1 spel.
ook is de vraag of ik niet over moet schakelen naar een ander platform (ps of x-box)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 21:51
Anoniem: 627838 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:23:
hallo allemaal,

ik probeer al een tijdje F1 2013 te spelen op mijn pc maar dit is een drama.
Zelfs met alle hulpmiddelen op maximaal (remmen, tractie), laagste niveau tegenstanders, goede set-up (opgezocht op internet) finish ik altijd als laatste en dan ook altijd ruimschoots.
Bochten is een ramp: ik schiet eruit, val stil of ik slip.

ik speel het speel via een zgn x-box controller.

ik beleef nauwelijks plezier aan dit spel :(

mijn vraag is: wat doe ik fout of misschien moet ik misschien op zoek naar een ander f1 spel.
ook is de vraag of ik niet over moet schakelen naar een ander platform (ps of x-box)
Waarschijnlijk ligt dit aan de manier van hoe jij rijdt. Een paar pagina's terug staan tips over hoe je het beste kunt rijden. Zorg er in ieder geval voor dat je op tijd remt en rij achter mensen aan dan zit je in hun slipstream en accelereer je een een stuk sneller.

Nog een vraagje van mij kant:

Ik probeer het spel met de Logitech G27 te spelen, maar ik merk dat steeds het stuur een richting automatisch op draait, Ik heb alle settings al geprobeerd die op internet te vinden zijn, zowel als geen forcefeedback of minder, als gewoon de standaard game instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
yezoxant schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:23:
[...]

Ik probeer het spel met de Logitech G27 te spelen, maar ik merk dat steeds het stuur een richting automatisch op draait, Ik heb alle settings al geprobeerd die op internet te vinden zijn, zowel als geen forcefeedback of minder, als gewoon de standaard game instellingen.
V-sync aanzetten (I know, klinkt totaal niet logisch/relevant, maar problem fixed 8)7 )
Pagina: 1 2 Laatste