NickThissen schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 18:14:
[...]
Onzin. Het spel is helemaal niet 'ingesteld' op waar de rempunten liggen, dat slaat nergens op. Bewijs? Installeer maar eens een grip mod waarmee je meer grip krijgt: je kunt meteen een stuk later remmen omdat je harder door de bocht kunt. Dus je hele verhaal slaat nergens op

Bewijs heb ik niet, alleen onderbuikgevoelens die voortkomen uit het spelen van het spel.
Maar verklaar de door mij geschetste situatie dan eens. Er zit gewoon geen logica in de rempunten op bepaalde circuits. (vooral niet van de AI, maar dat is weer een ander onderwerp)
En nóg meer grip in de bochten lijkt me een beetje overdreven, je hebt al zoveel grip.
Verder vind ik dat er wel veel verschil is tussen droog en natte races. Als het echt hard regent heb je de wets ook echt nodig en zelfs dan mag je niet teveel gas geven want dan spin je al. Bij een beetje regen is het op de intermediates inderdaad niet zo heel anders dan op het droge, maar daar zijn toch speciale banden voor gemaakt...
Dat ben ik niet met je eens, als je wil kan je gewoon met slicks doorrijden terwijl het giet van de regen.
Oké. de fullwets zijn wel sneller op zo'n moment, maar het feit dat je redelijk simpel kan doortuffen op slicks is gewoon dom. Tuurlijk is dit geen fullsim, en hoeft het niet zo realistisch te zijn dat je op slicks dan gewoon écht niet vooruit komt, maar maak het op zn minst zo dat je wel over moet op die andere banden.
En shortcut penalties zijn er in het echt ook, je mag nou eenmaal niet afkorten. Bij time trial is dat erg streng maar dat is ook logisch omdat anders het hele doel van time trial (het beste rondje rijden) ineens heel anders is (de beste afkorting vinden die nog toegestaan is). Dan is het toch beter om gewoon alles af te straffen, blijf gewoon op de baan dan is er niks aan de hand en dan is het voor iedereen eerlijk.
Ik had het over idiote shortcut regels. Niet dat afsnijden maar moet kunnen...
Echter, in gewone races heb ik al heel vaak meegemaakt dat ik alleen voor het net ff te ver over een kerbstone gaan al een waarschuwing krijg, gebeurt dat 2x achter elkaar dan heb je gelijk een DT of 10sec aan je broek... dat slaat echt nergens op. Of dat je te laat remt, net ff buiten de baan gaat, daarmee zelfs tijd verliest, en dan een 10sec penalty krijgt!
Zelfs in de mierenneukende echte Formule 1 wereld van tegenwoordig zijn ze niet zó streng.
In een sim, waar je echt controle hebt over je auto, zou ik daar beter mee kunnen leven, gewoon omdat het dan echt je eigen fout is als je buiten de baan komt. In een arcade spel als F1 2010 is het gewoon enorm frustrerend, zeker als je met een controller of keyboard speelt, dan is het meer geluk dan wijsheid als je op de ideale lijn door een bocht gaat...