Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06-2024

F1 2011 - Codemasters

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2v821dj.jpg
Intro
F1 2011 is een videospel gebaseerd op het Formule 1 seizoen van 2011. Het spel wordt uitgebracht in Europa op 23 september 2011 voor de PC, PlayStation 3 en de Xbox 360. Een release date voor de Nintendo 3DS en de Playstation Vita moet nog worden bekend gemaakt.
Inhoudsopgave
Nieuwe Features
  • KERS,
  • DRS
  • Co-op,
  • Splitscreen
  • Safety Car
  • 2 nieuwe tracks: Buddha International Circuit India en Nürburging
  • Weather system which features an advanced rain model that affects on-track grip
  • Replay: when you finish a race online, you can view the other cars in much more angles.onboard and the "lobby" is more easy to use
Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/of6iky.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2wdw0ex.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/8xlowm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/o3ehl.jpg
Changelog
10-06-2011: Aanmaak eerste topic
10-06-2011: Toevoegen info + plaatjes
Contact
Mochten jullie meer informatie hebben welke in de TS moet of mede-auteur willen worden DM me maar!

[ Voor 15% gewijzigd door Relief2009 op 12-06-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
--Gereserveerd voor toekomstige doeleinden--

Ontopic: Volgende week komen als het goed is (volgens CM) video's over F1 2011.

[ Voor 15% gewijzigd door Relief2009 op 10-06-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

't Zal mij benieuwen hoe de game ontvangen zal worden. DiRT 3 bewijst iig dat de game er ongetwijfeld goed uit zal zien, maar ik ben benieuwd naar de multiplayer, is daar al wat meer bekend van? Met F1 2010 heb ik maar een paar potjes kunnen spelen in multiplayer en daarna heeft het gewoon nooit meer gewerkt.

Hopelijk laten ze met deze game dus dat brakke Games for Windows Live achtwege, want dat werkt toch niet... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:39

thommich

Belg

In die eerste screen rijdt hij met soft tyres (gele kleur) in de regen... Ik mag hopen dat ze dat niet vergeten aan te passen :p

edit: hmm, zie nu dat ze net iets donkerder zijn dan de gele eronder. Misschien moet dat dan toch voor oranje (wet) doorgaan??

[ Voor 33% gewijzigd door thommich op 10-06-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik ga dit spel dus niet weer kopen. Alles wat er nu in F1 2011 gaat komen, had al in F1 2010 moeten zitten. Codemasters had net de F1 licentie binnen, en het eerste wat ze doen is compleet de support voor hun eerste F1 alweer afkappen. Ja, ze kwamen met één patch aanzetten. Maar met features die niet op tijd in de game konden zitten:

-DX11 mode
-Benchmark mode

Mods reageren ook niet op onze feedback. Zodra Codemasters met een nieuw spel bezig is, gaan al die kudde mods naar de DiRT3 forums. En de F1 2010 forums worden voor dood achtergelaten. Zo gaat het straks weer

En dan krijgen we nu alweer de GFWL discussie. Het ligt niet aan GFWL maar aan Codemasters zelf. Hun brakke EGO engine is zo crash gevoelig en de DX11 mode is het meest berucht.

Kijk naar een GTA4 die gebruikt GFWL toch ook. Nou niks aan het handje. DiRT2, DiRT3 & F1 2010 crashen allemaal met dezelfde kenmerken. En eindelijk met DiRT3 wil Codemasters naar dit probleem kijken. Mensen moeten nu maar crash dumps en DXdiag logs insturen. GFWL wordt hier ten onrechte zwart gemaakt.

Laat Codemasters maar mooi betere support geven. Ten eerste al die cheaters bannen en account blocken. Maar helaas kan Codemasters dit zelf niet maar moet Microsoft het doen, omdat het allemaal via GFWL gaat.
Dan nog, hoe moeilijk kan het zijn? Laat een Codemasters member op een blauwe maandag naar die leaderboards kijken en die namen allemaal doorspelen naar Microsoft en je bent van het probleem af.

Of de V-sycn bug in F1 2010 & DiRT2. Onnodige lange laadtijden. Maar ja wordt niets aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Splinter Cell schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:38:
En dan krijgen we nu alweer de GFWL discussie. Het ligt niet aan GFWL maar aan Codemasters zelf. Hun brakke EGO engine is zo crash gevoelig en de DX11 mode is het meest berucht.
Mag je mij uitleggen wat graphics met netwerken te maken heeft... :') Overigens heb ik in zowel DX10 als DX11 modus nooit problemen gehad en zo ook genoeg anderen met mij.

Ik kan met alle multiplayer spellen een verbinding maken, behalve als het een G4WL game is, want dan kan ik er geen een spelen, dus tja, wat moet ik dan concluderen? Juist ja, G4WL is brak en daarom hoop ik zo van harte dat Codemasters dat aan de kant zet.

Overigens maak jij er een discussie van, ik ben me niet van een dergelijke 'discussie' bewust en is het ook nog eens 'slechts' iets wat ik hoop wat er gebeuren gaat. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

CptChaos schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:43:
[...]
Mag je mij uitleggen wat graphics met netwerken te maken heeft... :') Overigens heb ik in zowel DX10 als DX11 modus nooit problemen gehad en zo ook genoeg anderen met mij.

Ik kan met alle multiplayer spellen een verbinding maken, behalve als het een G4WL game is, want dan kan ik er geen een spelen, dus tja, wat moet ik dan concluderen? Juist ja, G4WL is brak en daarom hoop ik zo van harte dat Codemasters dat aan de kant zet.

Overigens maak jij er een discussie van, ik ben me niet van een dergelijke 'discussie' bewust en is het ook nog eens 'slechts' iets wat ik hoop wat er gebeuren gaat. ;)
Heel veel mensen geven GFWL de schuld van alle crashing problemen. Dacht even dat jij ook die link ging leggen. Jij mag dan geen last van crashes hebben, maar ik ben wel de pineut, sinds DiRT2 & 3 en F1 2010.

De forums staan vol met topics over crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:38

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik hoop dat ze 2 grote missers uit 2010 gefixed hebben:
- Meer en vooral kloppende laptime stats! Je eigen 3e sectortijd niet kunnen zien en geen historie van je laptimes vind ik een nogo in een f1 game.
- ai tijden die totaal niet kloppen met wat ze op de baan doen (ik begreep dat dit een engine beperking was, maar ik mag toch hopen dat ze dat hebben weten te fixen).

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-04 08:56
Danfoss schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 01:00:
- ai tijden die totaal niet kloppen met wat ze op de baan doen (ik begreep dat dit een engine beperking was, maar ik mag toch hopen dat ze dat hebben weten te fixen).
Het is niet zozeer een engine issue, maar gewoon een probleem wat je altijd zult houden. Het feit is dat de AI berekend moet worden (het is immers en spel en er zit niemand achter het stuur) en daarbij gebruiken ze zoveel mogelijk 'echte' physics (de physics die jij ook in het spel ondervind). Nu wil je natuurlijk wel de practice of qualify sessions kunnen doorspoelen (anders is iedereen verplicht die altijd uit te rijden), en dan krijg je een probleem: je kunt deze physics gewoon niet zo snel berekenen. Die berekeningen zijn op een pc gewoon onstabiel bij kleinere tijd stappen, wil je een berekening 10 of 100x sneller uitvoeren dan krijg je een compleet ander resultaat (vaak chaotisch; in dit geval auto's die van de baan af vliegen ofzo) dan als je hetzelfde berekend met 1x snelheid.

Het is dus een simpele keuze: of de AI tijden niet real-time berekenen maar simuleren ('verzinnen'), of absoluut geen mogelijkheid om sessions door te spoelen of te skippen... Ik ben dan toch voor optie 2. Zolang de tijden in de race maar kloppen ben ik tevreden.

Wat ik in F1 2010 vooral mis zijn 'statistieken' van je rij gedrag (kan even niet op de naam komen...), zodat je bijvoorbeeld na een rondje een grafiekje kan zien waar je precies gas gaf (en hoeveel), remde, instuurde, etc. Die statistieken kun je dan mooi vergelijken met iemand die sneller is om te kijken wat hij anders doet. In F1 2010 kun je niet eens de ronde tijden na een race nakijken...

[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 11-06-2011 01:30 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:37

fynrd1

Fooled by Randomness

NickThissen schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 01:28:
[...]

Het is niet zozeer een engine issue, maar gewoon een probleem wat je altijd zult houden. Het feit is dat de AI berekend moet worden (het is immers en spel en er zit niemand achter het stuur) en daarbij gebruiken ze zoveel mogelijk 'echte' physics (de physics die jij ook in het spel ondervind). Nu wil je natuurlijk wel de practice of qualify sessions kunnen doorspoelen (anders is iedereen verplicht die altijd uit te rijden), en dan krijg je een probleem: je kunt deze physics gewoon niet zo snel berekenen. Die berekeningen zijn op een pc gewoon onstabiel bij kleinere tijd stappen, wil je een berekening 10 of 100x sneller uitvoeren dan krijg je een compleet ander resultaat (vaak chaotisch; in dit geval auto's die van de baan af vliegen ofzo) dan als je hetzelfde berekend met 1x snelheid.

Het is dus een simpele keuze: of de AI tijden niet real-time berekenen maar simuleren ('verzinnen'), of absoluut geen mogelijkheid om sessions door te spoelen of te skippen... Ik ben dan toch voor optie 2. Zolang de tijden in de race maar kloppen ben ik tevreden.

Wat ik in F1 2010 vooral mis zijn 'statistieken' van je rij gedrag (kan even niet op de naam komen...), zodat je bijvoorbeeld na een rondje een grafiekje kan zien waar je precies gas gaf (en hoeveel), remde, instuurde, etc. Die statistieken kun je dan mooi vergelijken met iemand die sneller is om te kijken wat hij anders doet. In F1 2010 kun je niet eens de ronde tijden na een race nakijken...
Wat ik begreep was dat door de beperkingen van de consoles de AI virtueel is. Zodra ze niet meer in je gezichtsveld rijden zijn ze er ook niet meer. Dat vind ik heel kwalijk, als je dan beweerd de beste f1 game allertijden te hebben ontwikkelt. Sorry maar qua f1 ervaring is dat gp3 en gp4 voor mij geweest. Als je een officiële licentie hebt verwacht ik ook wel een officiële skin, of is dat teveel gevraagd?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

NickThissen schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 01:28:
[...]

telemetrie bedoel je :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:34

Maxow

Hidden Sound System

Relief2009 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:16:

F1 2011 - Codemasters

[afbeelding]
Intro
F1 2011 is een videospel gebaseerd op het Formule 1 seizoen van 2011. Het spel wordt uitgebracht in Europa op 23 september 2010 voor de PC, PlayStation 3 en de Xbox 360. Een release date voor de Nintendo 3DS en de Playstation Vita moet nog worden bekend gemaakt.
Inhoudsopgave
[list]
Mochten jullie meer informatie hebben welke in de TS moet of mede-auteur willen worden DM me maar!
Ik denk dat je 2011 bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Maxow schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:26:
[...]

Ik denk dat je 2011 bedoelt :)
Thank you!

Ontopic: ik lees net dit stukje op het CM forum: There's a couple of things about online that all the "official" previews seemed to miss, and that is the specific improvements they've made; In 2010 when you ended the race and others still had to finish, you waited for ages...I'm pleased to tell you this has since been rectified with a Spectate mode they've put in. And there are some Ace angles which they've put in too! Really puts you into the thick of the action and not just on the pre-determined outboard cams...Some real good onboard cams too. As well as this you can now vote to end a session, and the Lobby is a bit easier to use as well, because with the co-op mode 2 people can drive the same car in a session...

[ Voor 52% gewijzigd door Relief2009 op 12-06-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Na F1 2010 nog eens te spelen hoop ik toch dat ze in 2011 de pit stops verbeteren, want dat is altijd een drama in 2010... Nu zullen er ook nog meer stops komen met de nieuwe regels/banden dus als het nog steeds zo slecht is dan wordt het onmogelijk een race te winnen...
Ik startte net als eerste na een goeie kwalificatie, de eerste 5-6 rondjes vooraan gereden met een groepje van 4 man zo'n 50 meter achter me. Toen moest ik de pitstraat in en de 4 mensen achter me kwamen achter me aan (zeker 5 seconden later). Drie keer raden wie er als eerste uit mag... Juist, de nummer 5, die als laatste binnen kwam. Ik moest iedereen voorbij laten gaan, stond uiteindelijk 20 seconden stil en kwam als laatste weer op de baan... Uiteindelijk toch nog 5e geworden, maar die 4 wat eigenlijk achter me zouden moeten zitten kwam ik natuurlijk niet meer voorbij.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 15:34
Er is niks mis met de pitstops, als er zoveel achter je zitten moet je zolang mogelijk wachten en niet luisteren als ze zeggen dat je de pits in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
triskele10 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:43:
Er is niks mis met de pitstops, als er zoveel achter je zitten moet je zolang mogelijk wachten en niet luisteren als ze zeggen dat je de pits in moet.
Onzin, op een gegeven moment zijn je banden gewoon op en moet je erin. Daarbij zaten ze zo ver achter me dat ze nooit eerder dan ik de pits uit zouden mogen, dan moet ik me gewoon er tussen duwen, maar dat is helaas niet mogelijk omdat ik niet kan bepalen wanneer ik de pits uit rijdt... Paar races geleden (in het echt) gebeurde het ook nog dat iemand (Alonso ofzo? weet niet) zich nog gauw even voor iemand anders duwde. Toen reden ze zowat naast elkaar de pitstraat uit. Dat mag dus gewoon, waarom moet ik in het spel dan wachten op iemand die 50 meter achter me aan komt, waar ik 6 keer tussen had gepast?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-04 12:01

Tijn96

In speed we trust

Ik heb toch er veel plezier met F1 2010, als 2011 de "geupgrade" versie wordt van 2010, ben ik helemaal blij.

Het enige waar ik me dan wel aan irirteer is dat de mensen die iedereen eraf willen beuken, dat je die niet kan kicken. hierdoor moet je dus zelf weg moet terwijl ik bijv. lekker met zon groep mee kan.

F1 2011 gaat iig bij mijn game collectie komen, en dan zien we wel verder.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 08-04 16:53

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik ga ook sowieso F1 2011 kopen. De paar downsides aan gameplay en het gevoel van een F1 race gaan ze er zo ver ik weet in brengen met de volgende punten: safety-car, mechanical failures.

Echter wat ik écht bevestigd zou willen zien:
Rondetijden (ook per rondje en tijdens practice en qualy ook sector 3 kunnen zien)
Telemetriën wat er wordt gezegd (hoeveel accelereer, welke snelheden op welke punten)

Wat ik ook écht verbeterd wil zien is de AI. Dat als zij een ronde rijden van een bepaalde tijd, die tijd ook écht die tijd is en niet een gegenereerde tijd waar je alleen tegen rijdt. De AI mag ook wel wat meer fouten maken waarbij zij met elkaar crashen (vooral in de eerste bochten). Dat maakt alles gewoon realistischer. De straffen moeten ook beter afgestemd worden vind ik. Als ik spin door een foutje bij monaco en ik kan niet weg komen (smal wegdek) dan krijg ik 10x een straf voor blokkeren terwijl ik er niks aan kan doen :').

Voor de rest is F1 2010 echt een toffe game die ik nog steeds speel. Ik ben vooral geïnteresseerd in de toevoeging van KERS en DRS. Dat lijkt me enorm tof werken. Ook de meerdere types banden gaan strategisch veel verschil maken.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387913

w4rguy schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:46:
Wat ik ook écht verbeterd wil zien is de AI. Dat als zij een ronde rijden van een bepaalde tijd, die tijd ook écht die tijd is en niet een gegenereerde tijd waar je alleen tegen rijdt.

Voor de rest is F1 2010 echt een toffe game die ik nog steeds speel. Ik ben vooral geïnteresseerd in de toevoeging van KERS en DRS. Dat lijkt me enorm tof werken. Ook de meerdere types banden gaan strategisch veel verschil maken.
Voor stukje 1,
ik neem aan dat je het over de quali and FP hebt waar je de tijd vooruit kan spoelen.
Mits je de AI gewoon zonder door te spoelen laat rijden, zijn de tijden op het bord ook "werkelijk" gereden door de AI.
Nu waarom dat niet gebeurd bij het "voorruit spoelen" is omdat de code voor de simulatie zo complex is, dat een PC het gewoon niet trekt om dat uit te kunnen rekenen in fast forward.

Stukje 2, en mischien een tip voor wat lezers hier.
Er is een Total conversion mod voor 2010, deze voegt de 2011 skins en helmen toe, en ook DRS en KERS.

Dus mits je niet voor de vollemep wil gaan is die mod een install waard als je 2010 in bezit hebt.

Ikzelf ben voornamelijk geinteresseerd in de Co-Op modus,
jammer dat ze dit nog niet heel erg hebben toegelicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:42
Splinter Cell schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:38:
Ik ga dit spel dus niet weer kopen. Alles wat er nu in F1 2011 gaat komen, had al in F1 2010 moeten zitten. Codemasters had net de F1 licentie binnen, en het eerste wat ze doen is compleet de support voor hun eerste F1 alweer afkappen. Ja, ze kwamen met één patch aanzetten. Maar met features die niet op tijd in de game konden zitten:
Ik heb zelfs de PC versie nooit getest, de PS3 versie was al gewoon slecht, ben zelfs weer F1CE gaan spelen omdat alles daar toch fijner speelde. AI die compleet onrealistische tijden reed (en tov je timelaps), de verplichte-pit-maar-ai-hoeft-niet, de totaal onvoorspelbare 'nu is je rondje ongeldig' punten, heel magere online modus, buiten nog die 'arcade camera achtige' beelden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

SinergyX schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:59:
[...]

Ik heb zelfs de PC versie nooit getest, de PS3 versie was al gewoon slecht, ben zelfs weer F1CE gaan spelen omdat alles daar toch fijner speelde. AI die compleet onrealistische tijden reed (en tov je timelaps), de verplichte-pit-maar-ai-hoeft-niet, de totaal onvoorspelbare 'nu is je rondje ongeldig' punten, heel magere online modus, buiten nog die 'arcade camera achtige' beelden.
Voornamelijk die onvoorspelbare punten van je ongeldige rondje. dat is echt stront irritant.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Anoniem: 387913 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:52:
[...]

Voor stukje 1,
ik neem aan dat je het over de quali and FP hebt waar je de tijd vooruit kan spoelen.
Mits je de AI gewoon zonder door te spoelen laat rijden, zijn de tijden op het bord ook "werkelijk" gereden door de AI.
Nu waarom dat niet gebeurd bij het "voorruit spoelen" is omdat de code voor de simulatie zo complex is, dat een PC het gewoon niet trekt om dat uit te kunnen rekenen in fast forward.

Stukje 2, en mischien een tip voor wat lezers hier.
Er is een Total conversion mod voor 2010, deze voegt de 2011 skins en helmen toe, en ook DRS en KERS.

Dus mits je niet voor de vollemep wil gaan is die mod een install waard als je 2010 in bezit hebt.

Ikzelf ben voornamelijk geinteresseerd in de Co-Op modus,
jammer dat ze dit nog niet heel erg hebben toegelicht
Fout het is een beperking van de console meent codemasters, de pc kon dit al bij gp2! al dan niet eerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
fynrd1 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:33:
[...]

Fout het is een beperking van de console meent codemasters, de pc kon dit al bij gp2! al dan niet eerder
Ja, want gp2 van weet ik veel hoe lang geleden heeft vast en zeker net zo complexe physics berekeningen die F1 2010 gebruikt... 8)7 Het hele punt is juist dat dingen, zeg bijvoorbeeld grip, dynamisch berekend worden aan de hand van hoe hard je optrekt, staat van je banden, wegdek, etc, etc, etc. Al die berekeningen zijn dus gewoon veel complexer geworden, en dat is gewoon niet meer (zonder afrondfouten) uit te rekenen in fast forward. Juist die afrondfouten zorgen ervoor dat het helemaal mis gaat; een afrond foutje van een millimeter in een bocht kan uiteindelijk vliegende auto's tot gevolg hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door NickThissen op 16-06-2011 21:12 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:36
Hoop dat je straks voor het weekend begint je motor kan kiezen.
Ik train altijd met zelfde motor maar hij pakt standaard bij practice 1 een 100% motor.

En gebruiken ze eeb nieuwe game engine voor 2011? Ben die GRID style wel beetje zat nu..

[ Voor 23% gewijzigd door Remco Tr op 17-06-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

NickThissen schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:09:
[...]

Ja, want gp2 van weet ik veel hoe lang geleden heeft vast en zeker net zo complexe physics berekeningen die F1 2010 gebruikt... 8)7 Het hele punt is juist dat dingen, zeg bijvoorbeeld grip, dynamisch berekend worden aan de hand van hoe hard je optrekt, staat van je banden, wegdek, etc, etc, etc. Al die berekeningen zijn dus gewoon veel complexer geworden, en dat is gewoon niet meer (zonder afrondfouten) uit te rekenen in fast forward. Juist die afrondfouten zorgen ervoor dat het helemaal mis gaat; een afrond foutje van een millimeter in een bocht kan uiteindelijk vliegende auto's tot gevolg hebben.
Ja gelukkig voor codemaster hebben we nog steeds een Pentium 166mhz met een riva128 of een voodoo1 kaart. 8)7
De hele physics doen er ook niet toe want die zijn alles behalve realistisch, de auto's rijden op een spoor etc. Dit is gewoon een beperking van de console ( wat ik me kan voorstellen) en niet van de gemiddelde game pc waar het spel met gemak 60fps+ haalt met gedateerde midrange hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
fynrd1 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:25:
[...]

Ja gelukkig voor codemaster hebben we nog steeds een Pentium 166mhz met een riva128 of een voodoo1 kaart. 8)7
De hele physics doen er ook niet toe want die zijn alles behalve realistisch, de auto's rijden op een spoor etc. Dit is gewoon een beperking van de console ( wat ik me kan voorstellen) en niet van de gemiddelde game pc waar het spel met gemak 60fps+ haalt met gedateerde midrange hardware
Snelheid van hardware heeft er bar weinig mee te maken (en hoeveel FPS je haalt al he-le-maal niets), ik heb het over een fundamenteel gebrek van computer simulaties, maar goed... Laat maar zitten :)

Dat de auto's op een spoor rijden ben ik het ook echt niet mee eens; ik zie ze vaak genoeg naar binnen trekken als ik binnenlangs probeer te gaan zodat ik er niet zo makkelijk langs kan. In een normaal rondje (als ik verder achter hun lig) nemen ze de bocht mooi van de buitenkant, maar zodra ik dichterbij zit gaan ze meer in het midden rijden omdat ze anders mij zo binnenlangs kunnen laten schieten. Dat noem ik niet echt op rails, dat vind ik vrij goed gedaan eigenlijk. Misschien dat ze dat alleen op de hogere moeilijkheid doen, om te voorkomen dat nieuwelingen keihard bij de AI achterop knalt in elke bocht.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

NickThissen schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:23:
[...]

Snelheid van hardware heeft er bar weinig mee te maken (en hoeveel FPS je haalt al he-le-maal niets), ik heb het over een fundamenteel gebrek van computer simulaties, maar goed... Laat maar zitten :)

Dat de auto's op een spoor rijden ben ik het ook echt niet mee eens; ik zie ze vaak genoeg naar binnen trekken als ik binnenlangs probeer te gaan zodat ik er niet zo makkelijk langs kan. In een normaal rondje (als ik verder achter hun lig) nemen ze de bocht mooi van de buitenkant, maar zodra ik dichterbij zit gaan ze meer in het midden rijden omdat ze anders mij zo binnenlangs kunnen laten schieten. Dat noem ik niet echt op rails, dat vind ik vrij goed gedaan eigenlijk. Misschien dat ze dat alleen op de hogere moeilijkheid doen, om te voorkomen dat nieuwelingen keihard bij de AI achterop knalt in elke bocht.
We hebben over dezelfde beperking alleen een ander platform. Je kunt niet ontkennen dat de console's ervoor zorgen dat veel games te weinig diepgang hebben meegekregen. En pc's die niet kunnen simuleren? wat dacht je van de overige race sims, of even een ander voorbeeld fsx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Even iets anders... Wie zou er allemaal zin hebben om mee te doen aan een nieuwe time trial challenge, zoals we ook voor F1 2010 gedaan hebben hier op tweakers? Als er genoeg animo is zal ik met genoegen weer een site maken waarop men de tijden kan doorgeven, dat werkte naar mijn mening prima :)
Voor degene die het niet kennen: we rijden elke week een circuit en iedereen probeert gewoon het snelste rondje neer te zetten. Alle assists ed zijn toegestaan dus het is geheel toegankelijk ook voor de beginners. Je tijd geef je door op mijn site. Voorbeeld van F1 2010 versie:
http://www.nickthissen.nl...ges/ViewCompetitions.aspx

Ik kan de site gemakkelijk aanpassen straks als er genoeg animo is dan doen we ditzelfde nog eens :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Maakt het ook nog iets uit welke console/pc? denk het niet toch.

Ik zou het dan wel leuk vinden om mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nee console en pc spelers gaan allemaal gewoon op een hoop. Daar hebben we lang over gedacht de vorige keer, in principe is het allemaal geen probleem om alles samen te doen, maar volgens een aantal console spelers die het spel ook op de pc hadden gespeeld waren de tijden op de consoles altijd wat langzamer, dus helemaal 100% vergelijkbaar is het misschien niet. In het geval dat er veel mensen mee doen kunnen we wel opsplitsen in consoles en pc's maar de vorige keer waren er maar een handje vol console spelers dus dat had niet zoveel zin.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-04 16:19
NickThissen schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:59:
Nee console en pc spelers gaan allemaal gewoon op een hoop. Daar hebben we lang over gedacht de vorige keer, in principe is het allemaal geen probleem om alles samen te doen, maar volgens een aantal console spelers die het spel ook op de pc hadden gespeeld waren de tijden op de consoles altijd wat langzamer, dus helemaal 100% vergelijkbaar is het misschien niet. In het geval dat er veel mensen mee doen kunnen we wel opsplitsen in consoles en pc's maar de vorige keer waren er maar een handje vol console spelers dus dat had niet zoveel zin.
Ja klopt. :/
De reden waarom 2011 bij mij voor de PC komt.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-04 07:07
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3008/5856909868_ae5dd1fd18_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2738/5856928910_b446bfc8d7_b.jpg

Het is nog een prototype.

Reken er maar op dat je pas in F1 2012 er mee kunt sturen, maar Fanatec komt met een F1 style stuur met quick release. :9~ :9~ :9~

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

ziet er geweldig uit:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:32
Developer Diary 1 is er:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RoBU3L0QXGc]

En jammer dat ik net een paar maanden een Fanatec GT2 stuurtje heb... dat F1 stuurtje ziet er echt geweldig uit. Ik HOOP maar dat ie niet binnen nu en een jaar op de markt is, dat zou de pijn wat verzachten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vind de handling er een beetje raar uit zien moet ik zeggen, maar goed dat kun je natuurlijk lastig aan een video zien, maar even afwachten hoe het voelt ingame.
Bijvoorbeeld die bocht bij 1:02 in het filmpje; ik heb het idee dat hij veel en VEEL te laat remt (echt seconden later dan de twee auto's voor hem) en nog haalt hij de bocht makkelijk door gewoon vol de rem in te trappen en het stuur om te gooien... In F1 2010 was dat nooit gelukt, dan lag je in de muur denk ik. Weet natuurlijk niet welke van de twee nou realistischer is maar het lijkt me niet dat je in een F1 auto gewoon de rem in kan trappen en het stuur om kan gooien...?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
NickThissen schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:28:
Vind de handling er een beetje raar uit zien moet ik zeggen, maar goed dat kun je natuurlijk lastig aan een video zien, maar even afwachten hoe het voelt ingame.
Bijvoorbeeld die bocht bij 1:02 in het filmpje; ik heb het idee dat hij veel en VEEL te laat remt (echt seconden later dan de twee auto's voor hem) en nog haalt hij de bocht makkelijk door gewoon vol de rem in te trappen en het stuur om te gooien... In F1 2010 was dat nooit gelukt, dan lag je in de muur denk ik. Weet natuurlijk niet welke van de twee nou realistischer is maar het lijkt me niet dat je in een F1 auto gewoon de rem in kan trappen en het stuur om kan gooien...?
Tja lastig te zeggen. Bij 2010 vond ik de rempunten overal veel te vroeg liggen overigens, dat ding was net een 2000 kilo zware muscle car.
Hier lijkt het of de eerste auto te vroeg remt, de tweede iets te vroeg en de derde te laat. Daardoor haalt de derde auto ook de apex niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Phusebox schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:34:
[...]

Tja lastig te zeggen. Bij 2010 vond ik de rempunten overal veel te vroeg liggen overigens, dat ding was net een 2000 kilo zware muscle car.
Hier lijkt het of de eerste auto te vroeg remt, de tweede iets te vroeg en de derde te laat. Daardoor haalt de derde auto ook de apex niet.
Bij 2010 lagen ze op de veel banen exact waar ze in het echt ook remmen dus daar kan ik me niet zo in vinden. Maar m'n punt was meer dat je in 2010 echt klaar moest zijn met remmen voordat je je stuur zo hard kon omdraaien, doe je dat terwijl je nog aan het remmen bent dan ga je gewoon rechtdoor (vind ik ook niet zo raar, je hebt immers weinig snelheid dus je grip komt van je banden, ben je dan ook nog eens aan het remmen dan is je grip dus totaal weg).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 18:45
De rempunten sloegen nergens op in F1 2010.... In een extreem geval moest je bij een gemiddeld snelle bocht op 150m remmen, en de eerste beste hairpin die volgde kon je op 100m remmen. 8)7
Het zou ook niet zo moeten zijn dat het spel ingesteld is op waar de rempunten liggen, dat is iets wat waar de physics voor zijn.

Leuk dat je dan een heel complex systeem gaat maken dat de grip berekend voor elke 30cm² asfalt, alleen zie ik er het nut niet helemaal van als je het spel vervolgens zo maakt dat er miniem verschil is in grip tussen droog/nat en slicks/fullwets.

Maargoed, dat hele gescripte gedoe van F1 2010 vond ik niks, er was gewoon teveel van te voren bepaald. Het spel greep ook veel te veel in. Bijvoorbeeld dat er opeens gas ingehouden werd als je van de baan af ging... dat bepaal ik zelf wel. O-)
En die shortcut penalties sloegen al helemaal nergens op!

Ik hoop vooral dat ze alle bugs en overige irritaties er hebben uitgehaald, dan is het prima vermaak voor tussendoor. De hoop op simulatie hoef je toch niet te hebben bij Codemasters. :+

[ Voor 13% gewijzigd door P.K. op 24-06-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
P.K. schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:41:
De rempunten sloegen nergens op in F1 2010.... In een extreem geval moest je bij een gemiddeld snelle bocht op 150m remmen, en de eerste beste hairpin die volgde kon je op 100m remmen. 8)7
Het zou ook niet zo moeten zijn dat het spel ingesteld is op waar de rempunten liggen, dat is iets wat waar de physics voor zijn.

Leuk dat je dan een heel complex systeem gaat maken dat de grip berekend voor elke 30cm² asfalt, alleen zie ik er het nut niet helemaal van als je het spel vervolgens zo maakt dat er miniem verschil is in grip tussen droog/nat en slicks/fullwets.

Maargoed, dat hele gescripte gedoe van F1 2010 vond ik niks, er was gewoon teveel van te voren bepaald. Het spel greep ook veel te veel in. Bijvoorbeeld dat er opeens gas ingehouden werd als je van de baan af ging... dat bepaal ik zelf wel. O-)
En die shortcut penalties sloegen al helemaal nergens op!

Ik hoop vooral dat ze alle bugs en overige irritaties er hebben uitgehaald, dan is het prima vermaak voor tussendoor. De hoop op simulatie hoef je toch niet te hebben bij Codemasters. :+
Onzin. Het spel is helemaal niet 'ingesteld' op waar de rempunten liggen, dat slaat nergens op. Bewijs? Installeer maar eens een grip mod waarmee je meer grip krijgt: je kunt meteen een stuk later remmen omdat je harder door de bocht kunt. Dus je hele verhaal slaat nergens op 8)7

Verder vind ik dat er wel veel verschil is tussen droog en natte races. Als het echt hard regent heb je de wets ook echt nodig en zelfs dan mag je niet teveel gas geven want dan spin je al. Bij een beetje regen is het op de intermediates inderdaad niet zo heel anders dan op het droge, maar daar zijn toch speciale banden voor gemaakt...

En shortcut penalties zijn er in het echt ook, je mag nou eenmaal niet afkorten. Bij time trial is dat erg streng maar dat is ook logisch omdat anders het hele doel van time trial (het beste rondje rijden) ineens heel anders is (de beste afkorting vinden die nog toegestaan is). Dan is het toch beter om gewoon alles af te straffen, blijf gewoon op de baan dan is er niks aan de hand en dan is het voor iedereen eerlijk.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 18:45
NickThissen schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 18:14:
[...]

Onzin. Het spel is helemaal niet 'ingesteld' op waar de rempunten liggen, dat slaat nergens op. Bewijs? Installeer maar eens een grip mod waarmee je meer grip krijgt: je kunt meteen een stuk later remmen omdat je harder door de bocht kunt. Dus je hele verhaal slaat nergens op 8)7
Bewijs heb ik niet, alleen onderbuikgevoelens die voortkomen uit het spelen van het spel.
Maar verklaar de door mij geschetste situatie dan eens. Er zit gewoon geen logica in de rempunten op bepaalde circuits. (vooral niet van de AI, maar dat is weer een ander onderwerp)
En nóg meer grip in de bochten lijkt me een beetje overdreven, je hebt al zoveel grip.
Verder vind ik dat er wel veel verschil is tussen droog en natte races. Als het echt hard regent heb je de wets ook echt nodig en zelfs dan mag je niet teveel gas geven want dan spin je al. Bij een beetje regen is het op de intermediates inderdaad niet zo heel anders dan op het droge, maar daar zijn toch speciale banden voor gemaakt...
Dat ben ik niet met je eens, als je wil kan je gewoon met slicks doorrijden terwijl het giet van de regen.
Oké. de fullwets zijn wel sneller op zo'n moment, maar het feit dat je redelijk simpel kan doortuffen op slicks is gewoon dom. Tuurlijk is dit geen fullsim, en hoeft het niet zo realistisch te zijn dat je op slicks dan gewoon écht niet vooruit komt, maar maak het op zn minst zo dat je wel over moet op die andere banden.
En shortcut penalties zijn er in het echt ook, je mag nou eenmaal niet afkorten. Bij time trial is dat erg streng maar dat is ook logisch omdat anders het hele doel van time trial (het beste rondje rijden) ineens heel anders is (de beste afkorting vinden die nog toegestaan is). Dan is het toch beter om gewoon alles af te straffen, blijf gewoon op de baan dan is er niks aan de hand en dan is het voor iedereen eerlijk.
Ik had het over idiote shortcut regels. Niet dat afsnijden maar moet kunnen...

Echter, in gewone races heb ik al heel vaak meegemaakt dat ik alleen voor het net ff te ver over een kerbstone gaan al een waarschuwing krijg, gebeurt dat 2x achter elkaar dan heb je gelijk een DT of 10sec aan je broek... dat slaat echt nergens op. Of dat je te laat remt, net ff buiten de baan gaat, daarmee zelfs tijd verliest, en dan een 10sec penalty krijgt!
Zelfs in de mierenneukende echte Formule 1 wereld van tegenwoordig zijn ze niet zó streng.

In een sim, waar je echt controle hebt over je auto, zou ik daar beter mee kunnen leven, gewoon omdat het dan echt je eigen fout is als je buiten de baan komt. In een arcade spel als F1 2010 is het gewoon enorm frustrerend, zeker als je met een controller of keyboard speelt, dan is het meer geluk dan wijsheid als je op de ideale lijn door een bocht gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb zo'n situatie nog nooit meegemaakt dus ik kan het ook niet verklaren...

Als ik op slicks rij op het moment dat het echt giet van de regen (een keer geprobeerd voor de lol) dan kom ik geen bocht door hoor tenzij ik onder de 30 km/h blijf ofzo, anders glij ik gewoon keihard rechtdoor. Misschien regende het niet extreem hard (dat is inderdaad soms wat lastig te zien, het lijkt soms alsof het miezert en dan heb je toch wets nodig, en soms lijkt het alsof de hel los barst en raden ze intermediates aan) zodat slicks nog net kunnen?

Als je net te ver over een kerbstone krijgt krijg je inderdaad een waarschuwing (logisch toch?), maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik na 2 waarschuwingen al een penalty kreeg. Ik krijg elke race genoeg waarschuwingen, heb er wel eens een stuk of 8 gehad zonder penalty. Als je het te bont maakt krijg je inderdaad sneller een penalty, maar als je net een beetje te ver door zit, dat kun je gemakkelijk 5 keer doen zonder penalty. Overigens krijg je wel meteen een penalty als je daardoor iemand inhaalt (maar dan is het illegal overtaking, niet corner cutting), ook al zit je maar met een bandje naast de baan. Of dat realistisch is ja... dat hangt er vanaf waarom je naast de baan ging (zat jij fout of zat de AI naast je fout?), dat kan het spel lastig bepalen lijkt me.

Ik heb met veel tweakers samen elk circuit zo snel mogelijk zitten rijden in onze time trial challenge, en de corner cutting regels zijn soms inderdaad frustrerend (in time trial is er geen warning, dan is het meteen invalid lap, en ook veel sneller dan in een race) maar goed, anders is het niet eerlijk meer, dan wordt het eerder een wedstrijd om te kijken wie het beste de bochten kan afsnijden. Dat is het zelfs nog steeds, als je iemand anders een snellere tijd ziet neerzetten zul je vaak zien dat dat komt omdat hij een bocht net wat meer over de kerbs gaat waar jij bang was voor een invalid lap, en dat kan al gauw een kwart seconde schelen.

[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 24-06-2011 19:42 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Rempunten hebben veelal te maken met de carsetup, Wat ik heb begrepen is dat een hele slechte instelling tegenover de ideale instellingen iets van 0.80 sec kan opleveren per rondje. Niet heel realistisch maargoed. Of het was tegenover een aanbevolen setup van je engineers.. Was een tijdje terug voor mij:) Kan ook dat je de gevoeligheid van je controller te laag hebt staan, dan reageert de volle remkracht ook een fractie later dan jij in gedachte had. Geen zin om dat nu na te rekenen maar even een wilde gok, je zit zo 20 a 30 meter na je rempunt op een lang rechtstuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

De penalty's waren inderdaad heel irritant soms kon je er ook gewoon niks aandoen. Achterstevoren op een straten circuit, waar moet je heen? De spontaan lekke banden waren ook erg vervelend, gelukkig waren die verholpen na de patch:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-04 19:18
Rempunten zijn absoluut veel te vroeg in F1 2010 in meeste gevallen. Vergelijk een willekeurig onboard rondje van bijv. Monza en voor de 1e chicane rem je op de PC uiterlijk bij 100m waar ze in het echt vlakbij het 50m bord remmen. Hoe harder je moet remmen voor een bocht in F1 2010 hoe meer afwijking er is met het rempunt in het echt. Ik heb geen keihard bewijs maar ik speel het spel dagelijks in 3 verschillende online leagues.

Overigens heeft de 2011 conversion voor de PC helemaal geen DRS en KERS, slechts de icoontjes op de revmeter.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:19

Niellie41

[object Object]

Alonso remt toch echt bij 100m.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KfPTh0oEO24]

Op Monza pas remmen mij 50 m 8)7 Van 320+ naar 70 km/h in minder dan 50 meter. Dat is niet echt goed voor je lichaam denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 24-06-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-04 19:18
Niellie41 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:28:
Alonso remt toch echt bij 100m.
[video]

Op Monza pas remmen mij 50 m 8)7 Van 320+ naar 70 km/h in minder dan 50 meter. Dat is niet echt goed voor je lichaam denk ik.
*ahum* ik bedoel natuurlijk 100m en 150m. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:33
Grimmie187 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:26:
Rempunten zijn absoluut veel te vroeg in F1 2010 in meeste gevallen. Vergelijk een willekeurig onboard rondje van bijv. Monza en voor de 1e chicane rem je op de PC uiterlijk bij 100m waar ze in het echt vlakbij het 50m bord remmen. Hoe harder je moet remmen voor een bocht in F1 2010 hoe meer afwijking er is met het rempunt in het echt. Ik heb geen keihard bewijs maar ik speel het spel dagelijks in 3 verschillende online leagues.
Idd dat is zo frustrerend dan rem je een 'kilometer' van tevoren en dan nog de bocht niet halen. Ik las op het forum van Codemasters dat dat een design keuze is geweest, om crashes tijdens het aanremmen te voorkomen, dit vooral voor de online ervaring. Dat niet weinig geholpen lijkt me wel duidelijk inmiddels, vandaar ook dat ze dit terugdraaien denk ik.

Daarom ben ik ook erg benieuwd naar het verbeterde handling model. Ik hoop dat het nu eens zo gaat voelen als GTR en iRacing, het gevoel van contact met de weg, dat zou al heel veel schelen.

Overigens ben ik benieuwd of ze er de safetycar nog in krijgen, ik denk persoonlijk dat het iets voor een patch word. Ze zeiden zelf, we gaan het er goed instoppen, of niet. Ik moet het nog zien...

Ook ben ik zeer benieuwd naar DRS en KERS, dat wordt weer iets nieuws op alle circuits wat weer invloed heeft op je ronden. Wel gaaf om iets nieuws te doen tijdens het rijden zeg maar, maar het lijkt me wel weer bug gevoelig.

Heel hard hopen dat dit deel wordt wat F1 2010 had moeten zijn. Er mist nog zoveel wat al jaren terug de Grand Prix serie wel zat! Gelukkig zijn een aantal dingen hier al van vrijgegeven, die komen erin :)

edit:
Helaas, formation lap zit er niet in ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96523

Hoewel een "echte" safety car natuurlijk in het spel hoort, hoop ik eerder dat ze de vlag situaties wat beter afhandelen.

Ik heb regelmatig dat als er ergens op de baan iets gebeurd, dus gele vlag, de problemen al zijn opgelost voordat ik überhaupt in de buurt kom. Bij een simpele spin kan ik het begrijpen, maar bij een crash is het vaak ook al binnen één ronde (iets meer dan een minuut) opgeruimd. Bij een kort seizoen (20% races) is dit te begrijpen, maar niet bij volledige (100%) races.

En ik heb nog nooit een andere vlag gezien dan geel en blauw, dus zo realistisch is het helaas (nog) niet. Hopelijk gaat dit ook veranderen in 2011.

Op naar de 3,5 uur durende race van Canada :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wordt toch langzaam tijd voor wat meer informatie denk ik, niet?

Anyway, ik moest laatst toevallig een joystick uitlezen met C#.NET, dus daar had ik een programmatje voor geschreven. Nu bedacht ik dat ik daarmee misschien best een leuk tooltje zou kunnen schrijven om precies bij te houden waar je gas geeft, waar je remt en hoe hard je instuurt, etc. Een soort van telemetry tooltje dus.

Resultaat kan zoiets zijn (dit heb ik net 'live' opgenomen met mijn stuurtje, het lijkt dus prima te werken):
Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Persistent/tmpB563.png

Je kunt dus in principe een grafiek krijgen waar een lijn aangeeft hoeveel gas je geeft, een andere hoeveel je remt, stuurt, etc. Je kunt ook zien wanneer je schakelt, etc. Het idee is nu dat dit misschien handig is om te gebruiken in de time trial mode, ik hoop natuurlijk dat we weer een leuke Tweakers time trial competitie doen. In de vorige competitie weet ik zeker dat heel veel mensen heel veel geleerd hebben van het bekijken van filmpjes van de betere spelers, en het is dan ook leuk om te zien dat mensen steeds sneller worden door nieuwe technieken die ze leren van de betere spelers.

Mijn idee is nu dat een dergelijk telemetry tooltje (even aangenomen dat dit nog niet ingebouwd zit in F1 2011) gebruikt kan worden om in nog meer detail te zien waar je verschilt met anderen. Het tooltje draai je gewoon op de achtergrond terwijl je rondjes rijdt en het slaat je handelingen op. Je zou dan jou grafiek met de grafiek van iemand anders over elkaar kunnen leggen (dan apart acceleratie, remmen, sturen etc bekijken) en dan kun je precies zien waar je iets anders doet. Hoe dit in de praktijk werkt weet ik niet zo goed, maar ik geloof dat het in 'het echt' ook zo gebeurd, dus misschien is het wel heel handig :)

Een probleem is natuurlijk dat ik niet met het spel kan communiceren en dus niet precies weet wanneer je de start/finish lijn over gaat. Dat is natuurlijk wel een belangrijk detail. Misschien dat je een knopje op je stuur moet indrukken zodra je de lijn over gaat, maar dan nog zal daar soms wel een seconde verschil in zitten (tussen twee opeenvolgende rondjes en ook tussen twee verschillende mensen), dus dan is het niet zo gek dat je overal een seconde later op het gas gaat.

Misschien weet iemand anders een idee waarmee ik de rondjes kan 'syncen' op elkaar, zodat de start altijd echt de start van het rondje is (of in ieder geval altijd hetzelfde punt)..?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:09
Op xbox live is iig nieuw filmpje/interview te vinden over de game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:16

Hupske

AFCA

YouTube: ‪F1 2011 Preview to coverage‬‏
Hun hebben toch al aardig wat filmpjes geplaatst! Weet niet of 1 van jullie dit al wist?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
hupske schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:16:
Hun hebben toch al aardig wat filmpjes geplaatst! Weet niet of 1 van jullie dit al wist?
Cool, nog niet gezien nee. Ziet er best wel goed uit moet ik zeggen. Vond het er eerst heel raar uit zien maar dat is gewenning, na 3-4 filmpjes gekeken te hebben vind ik het nu al natuurlijk uit zien, dus ik ben hoopvol dat het inderdaad ook goed aanvoelt.
Op een filmpje waar hij op Spa rijdt en eraf gaat zie je ook echt de voorvleugel op en neer stuiteren als hij over de kerbs/gras gaat, mooi detail ziet er echt realistisch uit!

Ik vond wel de AI iets te agressief moet ik zeggen. Ik hoop dat ze dat iets minder doen, of de AI ook eens penalties geven (nooit meegemaakt in F1 2010) en iets vaker de AI laten crashen (weet niet of dat nu wel mag, vorig jaar mocht dat niet...), want hij wordt toch een aantal keer flink van de baan geduwd, als me dat in een race gebeurd zou ik wel ff pissig zijn, vooral als hij daar geen penalty voor kreeg!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

de ai is gopelijk wat het moet zijn, het is al heel wat jaartjes geleden dat er echt een goede f1 game op de markt was

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima als de AI wat meer aanvalt en wat meer risico neemt, want in F1 2010 was de AI niet erg sterk in dat opzicht, veel te passief en alleen inhalen als jij echt een fout maakt. Maar als de AI dan een fout maakt moet dat ook afgestraft worden! Een AI mag best wat vaker de baan af vliegen vind ik, en als ze iemand aantikken gewoon een penalty krijgen. Natuurlijk is het vervelend als jij door de AI van de baan vliegt, maar als die AI daardoor disqualified is (dan maar even hopen dat het iemand die kwa punten bij jou in de buurt stond) dan is dat toch een stuk beter dan dat hij gewoon door rijdt zoals in 2010...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

NickThissen schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:30:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima als de AI wat meer aanvalt en wat meer risico neemt, want in F1 2010 was de AI niet erg sterk in dat opzicht, veel te passief en alleen inhalen als jij echt een fout maakt. Maar als de AI dan een fout maakt moet dat ook afgestraft worden! Een AI mag best wat vaker de baan af vliegen vind ik, en als ze iemand aantikken gewoon een penalty krijgen. Natuurlijk is het vervelend als jij door de AI van de baan vliegt, maar als die AI daardoor disqualified is (dan maar even hopen dat het iemand die kwa punten bij jou in de buurt stond) dan is dat toch een stuk beter dan dat hij gewoon door rijdt zoals in 2010...
true ai al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkin-Pin
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
hupske schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:16:
Ben de game aan het volgen sinds de laatste dev. video oa via het forum van codemasters en wat ik tot nu toe heb gezien en heb gelezen, van mensen die het al gespeeld hebben, geeft goede hoop. Vooral de handling en ai moet flink zijn verbeterd tov 2010. Daarnaast zijn oa de graphics verbetert, worden de tijden tov je voorganger en achtervolger eindelijk normaal weergegeven en geeft de race engineer ook meer nuttige informatie. Zowel off- als online.
F1 2010 vond en vind ik ondanks de bugs nog steeds een leuke en vermakelijke game waar ik me nog steeds prima mee vermaak en het lijkt er op dat F1 2011 nog leuker wordt. Maar zeker weten doen we het natuurlijk pas in september als we er zelf mee aan de slag kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

NickThissen schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:52:
[...]
mooi detail ziet er echt realistisch uit!

Ik vond wel de AI iets te agressief moet ik zeggen. Ik hoop dat ze dat iets minder doen, of de AI ook eens penalties geven (nooit meegemaakt in F1 2010) en iets vaker de AI laten crashen (weet niet of dat nu wel mag, vorig jaar mocht dat niet...), want hij wordt toch een aantal keer flink van de baan geduwd, als me dat in een race gebeurd zou ik wel ff pissig zijn, vooral als hij daar geen penalty voor kreeg!
Het spel ziet er idd weer heerlijk goed uit, maar ik had ook niet anders verwacht. Alle race games van Codemaster zien er perfect uit en ze spelen ook nog eens allemaal heerlijk.

Ik vind het o eerlijk gezegd heerlijk als de AI agressief is. Dit vraagt toch wel enige skills van jou, met hoe goed je kan sturen en reageren. In ieder geval betekend dit ook dat ze niet altijd op de zelfde lijn rijden zoals bij GT5 en Forza |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
hupske schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:44:
[...]

Het spel ziet er idd weer heerlijk goed uit, maar ik had ook niet anders verwacht. Alle race games van Codemaster zien er perfect uit en ze spelen ook nog eens allemaal heerlijk.

Ik vind het o eerlijk gezegd heerlijk als de AI agressief is. Dit vraagt toch wel enige skills van jou, met hoe goed je kan sturen en reageren. In ieder geval betekend dit ook dat ze niet altijd op de zelfde lijn rijden zoals bij GT5 en Forza |:(
Het zit em vooral in de details denk ik, hoe de camera misschien wat 'overhelt' als je hard door de bocht gaat enzo (ik wil helmet cam wel eens zien aangezien ik daar voornamelijk mee rij in een race). In 2010 had ik toch soms het gevoel dat ik in een best wel logge zware machine zat waar je met elk foutje keihard afgestraft werd (spin waar je niet meer uitkomt tenzij je keihard op de rem trapt); in deze filmpjes lijkt het alsof je iets meer speling hebt, dat je af en toe wel iets weg kan glijden zonder meteen 0 grip te hebben (het leek alsof ik af en toe de banden hoorde slippen, niet echt piepende banden maar wel zo'n rauw geluidje wat je in een normale auto ook wel eens hoort als je iets te enthousiast de bocht om gaat :+ ). Of dat realistisch is, geen idee, maar het lijkt wel beter als ik het zo zie.

De AI vond ik op de filmpjes die ik gezien heb prima zolang ze voor hun te aggressieve acties ook gestraft worden want af en toe komen ze gewoon vol er in knallen. Uit het filmpje kon ik niet opmaken of ze daar gewoon door mochten rijden of er een straf voor kregen maar ik hoop het wel. Kwa inhalen doen ze het toch goed moet ik zeggen, bij die laatste bocht naar links op Silverstone (nou ja, dat was de laatste in 2010 seizoen, de finish ligt nu halverwege de baan dacht ik?) na het lange rechte stuk remt hij soms te vroeg en komt de AI ertussen glippen, dat zie je in 2010 nooit omdat dat niet de ideale lijn is, maar blijkbaar pakken ze hier wel de binnenbocht als ze jou daarmee willen inhalen. Maar ik kan me dan ook weer voorstellen dat ze dit vaak te agressief doen waar ze gewoon keihard in je zijkant knallen, en dat is natuurlijk weer overdreven.

Maar goed, we gaan het zien... Ik ben erg benieuwd in ieder geval. Ook naar de online mogelijkheden. Ik heb 2010 nooit online gedaan (om.. ahem.. technische redenen) maar heb eigenlijk alleen maar slechte ervaringen gehoord, mensen die veel te makkelijk ermee weg komen om je gewoon van de baan te duwen enzo. Lijkt me dan wel weer super vet om met een groep tweakers een race te houden, nog een stuk beter dan onze time trial challenge.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ach, ondanks was fouten in F1 2010 heb ik me er prima mee vermaakt. Ik speel zo nu en dan zelfs nog wel eens een potje. Natuurlijk heb ik ook wel eens het gevoel dat ik met een zware auto rij, maar daar ben ik ook wel weer blij mee. Anders heb je ook niet echt het gevoel dat jij de auto bestuurt :) Maar het was soms idd wel frustrerend als je in de spin kwam. Soms had ik er ook grote vraagtekens bij hoe het in vredesnaam mogelijk was dat ik daar ging spinnen.

Ik zelf ben ook niet zo een fanatieke F1 rijder. Heb vaak ook de regels uitstaan, zodat ik gewoon lekker kan scheuren zonder enig gemopper. Voor de mensen die het echt serieus spelen kan ik best begrijpen dat het frustrerend is als de AI geen straf krijgt als ze zich misdragen. (misdraagt de AI in 2010 zich wel? 8)7 )
Heb ze eigenlijk ook nooit kunnen betrappen op een foute, alleen wanneer ik ze een tikje geef >:) .
Lijkt me dan wel weer super vet om met een groep tweakers een race te houden, nog een stuk beter dan onze time trial challenge.
Dat zal idd geniaal zijn, maar volgens mij moet dat ook gewoon kunnen. Had ergens begrepen dat je met 16 man 1 online race kon houden en dat rest aangevuld word door de computer zelf.
Alleen dit zal wel betekenen dat ik het spel moet gaan kopen, waar ik eigenlijk het geld niet voor heb. (Fifa, BF3)

We zijn inmiddels 2 topics een beetje aan het domineren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkin-Pin
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik heb 2010 nooit online gedaan (om.. ahem.. technische redenen) maar heb eigenlijk alleen maar slechte ervaringen gehoord, mensen die veel te makkelijk ermee weg komen om je gewoon van de baan te duwen enzo. Lijkt me dan wel weer super vet om met een groep tweakers een race te houden, nog een stuk beter dan onze time trial challenge.
Ik speel redelijk vaak online en dat werkt gewoon goed. In de eerste weken/maanden had je inderdaad veel rammers en mensen die geen flauw benul hadden van het parcours. Zaak was dan om of voorop te rijden of achteraan. In het laatste geval kon je dan na de eerste bocht door de brokstukken heen de helft van het veld passeren 8)
Na de genoemde periode merk je dat het overgrote deel gewoon serieuze racers zijn en is het gewoon leuk en spannend om te doen. Het niveau is dan ook een stuk hoger, zeker op dit moment omdat de game al een tijd uit is. En natuurlijk is er altijd wel eens wat. Voornaamst is inderdaad mensen die je een drukker geven als je voor een bocht afremt. Om dat gedrag te ontmoedigen mogen ze het wat mij betreft zodanig aanpassen dat de voorvleugel sneller stukgaat als je je voorganger raakt. Maar komt zeker niet zo vaak voor en over het algemeen is het gewoon dikke fun.
Je voelt dan ook echt de spanning en houdt je stuur met zweterige handjes vast als je voorop rijdt en je moet nog een paar bochten en je achtervolger zit vlak achter je. Awesome! :9~
Persoonlijk vindt ik het dan ook veel leuker om tegen mensen te rijden dan tegen AI. Geweldig om iemand onder druk te zetten om hem vervolgens van de baan te zien gaan _/-\o_ Maar dat overkomt mij natuurlijk ook wel :D
Qua verbinding is het ook allemaal prima, vrijwel geen lag.
En ik werd ook erg blij toen ik hoorde dat het in F1 2011 mogelijk is om in bijv. qualifying met anderen "mee te rijden" zoals in GP4. Leuk én leerzaam in sommige gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Linkin-Pin schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:13:
[...]

En ik werd ook erg blij toen ik hoorde dat het in F1 2011 mogelijk is om in bijv. qualifying met anderen "mee te rijden" zoals in GP4. Leuk én leerzaam in sommige gevallen.
Dat klinkt goed, je kunt dus ook bijv gewoon met 2 man online gaan en dan afwisselend een rondje rijden, waar de ander kan spectaten? Dat mis ik in andere games als bijv Dirt 3, het is leuk om met z'n tweeen een rally parcours te rijden maar je hebt eigenlijk geen idee hoe de ander aan het rijden is totdat je over de finish komt en zijn tijd ziet. Dan kun je net zo goed tegen AI rijden, je merkt het toch niet.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

En splitscreen voor de consoles. Zal ook leuk zijn als dat er weer eens in zit.
Dan kan je gewoon tegen elkaar racen en elkaar van de baan te rammen. Daarbij kan je dan ook kiezen of je AI erbij wilt hebben of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Toen ik online speelde was er vaak geen zak aan. Als ik remde voor een bocht en er was vlak iemand achter me was het 8/10 keer dat ie me de baan af beukte. Daarom probeerde ik te laat te remmen dat ik maar half van het circuit ging, maar iig niet geraakt werd. Na een paar keer is het gewoon niet leuk meer. Misschien zat ik in ongelukkige lobby's, maar als dat een paar keer achter elkaar zo is ben je er snel klaar mee. En met vrienden racen is zo tijdsgebonden..

Naja offline heb ik me flink vermaakt en dat zal met dit deel ongetwijfeld ook zo zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Om dat soort redenen was er de GoT fair racing groep opgericht in het f1 2010 topic, maar echt serieus geraced werd daar ook niet in, heb maar 1 of 2 keer leuk met iemand daaruit gereden. De rest was gewoon nooit online :P

Heb al veel fotage van 2011 gezien en het beloofd echt wel veel beter te worden dan 2010. Helaas nog steeds geen practice sessie online... snap echt niet waarom ze sommige dingen er gewoon niet in doen, wat is dat nu voor moeite :? Safety car gaat er waarschijnlijk ook niet inzitten, tijdens het rijden de rembalans aanpassen gaat er in de release versie ook niet inzitten (post release patch)..

Maar handling en physics zijn als het goed is hard vooruit gegaan :) Dat is voor mij wel 1 van de belangrijkere dingen als ik eerlijk ben, de rest zijn wel leuke extraatjes :P

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 31-07-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:57

Vos

AFCA

Ze moeten ook dingen over houden die er in een volgende versie weer in kunnen... Ik ben erg benieuwd hoe hij uiteindelijk ontvangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Als ze de pit stops al verbeteren ben ik al voor een groot gedeelte blij. Net weer een drama gehad in 2010... Monza 3 keer op rij gerestart omdat ik 25 seconden in de pits moest wachten!!! Na 3 seconden was ik klaar en dan kun je even een biertje open trekken en kijken hoe het hele veld je in de pitstraat komt inhalen. Soms gaten van 100 meter, dat je de neiging hebt die gast met z'n idiote 'lollypop' omver te karren, maar nee hoor, je moet gewoon wachten :/ In het echt rijden ze gewoon, soms is er niet eens plaats (tijd geleden nog dat twee auto's bijna tegen elkaar zaten en letterlijk naast elkaar de pitstraat uitreden), dus dat mag in 2011 wel beter vind ik, gewoon meer risico, want pitstops van 25 seconden zijn echt belachelijk...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Die bug is idd gefixed, tenminste dat is is bevestigd. Of dat echt zo is moet maar weer blijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-04 01:25
Grimmie187 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:26:
Overigens heeft de 2011 conversion voor de PC helemaal geen DRS en KERS, slechts de icoontjes op de revmeter.. :)
Dus die kun je niet gebruiken op PC of wat bedoel je er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-04 15:59
yezoxant schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:26:
[...]

Dus die kun je niet gebruiken op PC of wat bedoel je er mee?
Hij bedoeld een 2011 mod voor F1 2010, enkel visueel. Men ziet de icoontjes wel maar kan er verder niets mee.
In F1 2011 zit het er wel echt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
Over die pitstopfouten die in F1 2010 zaten, die zijn heel simpel op te lossen door niet de vooraf ingestelde pitstopstrategie te gebruiken, maar de stop 1 ronde naar voren te schuiven of 1 ronde langer door te rijden.

Zelf ben ik onlangs weer begonnen met een seizoen F1 2010, gewoon van vooraf aan en heb nu in elke race mijn pitstop 1 ronde eerder gezet en zit inmiddels op Monza en heb nog geen enkele keer meegemaakt dat ik onnodig lang sta te wachten in de pits, ookal zijn er nu ook gewoon auto's die vlak na me binnen komen.

Ik mag er telkens gewoon netjes als eerste weer uit.

Wellicht dat iemand nog F1 2010 speelt en die tip nog niet kende, vandaar dat ik hem even deel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
YouTube: F1 2011 Jenson Button Spa - YouTube

Valt me op dat iemand die veel filmpjes post over F1 2011 aangeeft dat ie het geluid niet goed kon horen en daardoor niet wist wanneer hij in welke versnelling hij moest zitten en wanneer hij moest schakelen.

Komop zeg, als je een F1 game maakt dan laat je toch gewoon iemand die filmpjes maken die wel gewoon zonder geluid kan spelen. Ik weet exact wanneer ik in welke versnelling ik moet zitten. Daar komt nog bij dat je het ook nog eens gewoon kan zien als je in je toerenlimitter zit.

Bovendien is zijn auto ronduit slecht afgesteld op Spa.
Einde rechte stuk rijdt hij gewoon bijna 7 seconden vol in de limitter.
Dat hoort niet. Bovendien gaat hij daar slechts 210km per uur. Lekker realistisch.

Ongelofelijk dat men zo iemand reclame laat maken voor een nieuwe game.
Dat kan ik (en ik neem aan een hoop van jullie ook) een heel stuk beter.

:)

Verder zou ik in een toekomstige versie graag niet zomaar een stem hebben die klaarblijkelijk van je engineer is, maar gewoon de stemmen van de echte engineers of de echte teambazen die na een race iets over je boordradio roepen.

Ik snap best dat die mensen erg druk zijn en alles, maar als je als developer van te voren gewoon een reeks zinnen/uitspraken op papier zet hoeft zoiets per engineer/teambaas hooguit een paar uurtjes te kosten.

Tevens lijkt het me uitstekende reclame voor de F1 in zijn algemeen en vind ik het onbegrijpelijk dat dat er niet gewoon al in 2010 in zat.

Wat denken jullie daarvan? Zullen ze dat in de toekomst toevoegen? Mij lijkt het alvast gaaf als je bv als teamgenoot van Alonso rijdt en Smedley roept dat Alonso is quicker than you roept :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-04 06:54
210 miles ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Wat bedoel je? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 09:36
Hij reedt 210 miles per hour, geen 210 km/u.

Da's 338 km/u.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 23:52

Vuvuzela

My spire is forming

vosss schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:22:
...
Bovendien is zijn auto ronduit slecht afgesteld op Spa.
Einde rechte stuk rijdt hij gewoon bijna 7 seconden vol in de limitter.
Dat hoort niet. Bovendien gaat hij daar slechts 210km per uur. Lekker realistisch.
Sander bedoelt dit. Dus ongeveer 340km/h.

Als de prijs van F1 2011 iets is gezakt koop ik hem wel. Ik heb nog steeds een hoop plezier met f1 2010 offline in de careermode. Singleplayer vind ik nog steeds uitdagend, echt moeten pushen om een gat dicht te rijden en dan zoeken naar een gaatje. :9

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ow miles, ok, maar dan nog, einde rechte stuk bijna 7 seconden in je revlimitter rijden dan deugt de setup van je auto voor geen ene flikker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Nou nou, 1 tikje veranderen aan de versnellingsbakverhoudingen en het is klaar. Overdrijven is ook een vak.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-04 06:54
In het echt rijden ze ook vaak met een eerder te korte 7e versnelling dan een te lange.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tvk0ry7H3K8]

Rondje van vorig jaar, waar ze geen Kers en DRS hadden, wat wel gebruikt wordt in het gameplay filmpje.

[ Voor 51% gewijzigd door Sander H op 16-08-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
MartijnA3 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:56:
Nou nou, 1 tikje veranderen aan de versnellingsbakverhoudingen en het is klaar. Overdrijven is ook een vak.
In de F1 waar elke duizendste van een seconde telt is dat helemaal geen overdrijven. En met een betere bakverhouding is echt wel meer dan 1 duizendste van een seconde te pakken per ronde. Veel meer.

Bovendien belast je je motor er onnodig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Laatst online: 22-04 06:01
Dat is een kwalificatie ronde. Aangezien je na kwalificatie je set up niet meer mag veranderen, zal je in de race met 150 kilo extra brandstof net precies tegen de rev limiter aanlopen op het rechte stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Pff wat een gezeur zeg over een verkeerde afstelling of niet. Daar gaat het toch niet om bij zo'n pers dag. Het is een eerste hands-on, meer niet. Je auto afstellen doe je maar zodra de game uit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
vosss schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:09:
[...]

In de F1 waar elke duizendste van een seconde telt is dat helemaal geen overdrijven. En met een betere bakverhouding is echt wel meer dan 1 duizendste van een seconde te pakken per ronde. Veel meer.

Bovendien belast je je motor er onnodig mee.

Zit niet zo moeilijk te doen man, het is een spel, geen sim. In een beta fase, getest door een of andere gamer.

En je hoeft mij echt geen lezing te geven over de Formule 1 hoor. |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
AquaSheep schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:10:
Dat is een kwalificatie ronde. Aangezien je na kwalificatie je set up niet meer mag veranderen, zal je in de race met 150 kilo extra brandstof net precies tegen de rev limiter aanlopen op het rechte stuk.
Op 1 minuut zie je toch echt gewoon een start, dus dat is geen qualilap.
Mocht je op mijn filmpje doelen in elk geval.

En ja ik vind het ronduit debiel dat je als developer een of andere kneus die niet kan rijden je game aan de wereld laat zien.

So fucking shoot me }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
En ja ik vind het ronduit debiel dat je als developer een of andere kneus die niet kan rijden je game aan de wereld laat zien.
Ach, dat is wel de grootste doelgroep.

De mensen die wel kunnen rijden willen liever iRacing doen. 8)

[ Voor 59% gewijzigd door MartijnA3 op 16-08-2011 13:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Fair enough, 1-0 voor jou :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:44
Safety Car is in!

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1P310f1C40400S3O0728/Screen%20Shot%202011-08-17%20at%2009.37.31.png

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je was me net voor. Geweldig nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Yep, SC zit erin... even een wat duidelijker plaatje ;)

Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg620/scaled.php?tn=0&server=620&filename=27jch.jpg&xsize=640&ysize=640

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Okay lets answer a few SC Qs: Yes it is real, no you cannot drive it, it is available online, you keep the same camera when the SC is out.
Geen camera change en online beschikbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:44
Echt awesome nieuws. Can't wait!!

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Leuk zo'n safety car, maar in F1 2010 zou hij nooit gebruikt worden omdat de AI toch vrijwel nooit crashed. Dat was met opzet, onder druk van de F1 geloof ik, zodat de sport niet onveilig zou lijken of iets dergelijks... Hopelijk dat dit in 2011 dan wel af en toe gebeurt. Want kom op, een race op Monaco zonder ongelukken is toch vrij zeldzaam of niet dan :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
En dan komt ie straks alleen uit als het te hard regent.... Gaan de mensen weer lopen klagen omdat ie onnodig uitkomt....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Zie daar het probleem.

Als ze hem de vorige keer erin gedaan hadden, dan was het vast ook niet goed geweest en dan hadden ze hem nu in 2011 wel goed kunnen implementeren. Of beter in elk geval.

Nu zal hij waarschijnlijk nogal eens voor wat onnodige frustraties gaan zorgen en zal ie pas lekker werken in een volgende versie gok ik zomaar.

Maargoed, mooi dat hij erin zit in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je zult het ook vast kunnen uitzetten ljikt me, dus als hij echt voor problemen gaat zorgen dan is dat nog altijd een optie. Mijn post was eigenlijk meer bedoeld als "ik hoop dat de AI dit keer niet foutloos rijdt" ...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

NickThissen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:29:
Je zult het ook vast kunnen uitzetten ljikt me, dus als hij echt voor problemen gaat zorgen dan is dat nog altijd een optie. Mijn post was eigenlijk meer bedoeld als "ik hoop dat de AI dit keer niet foutloos rijdt" ...
Je hebt wel een mod voor de AI he, zijn ze duidelijk agressiever, sneller, en crashen ook met enige regelmaat. Niet dat het echt hoge ogen gooit maar goed:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-04 16:22
Toch wel goede hoop dat 2011 een stuk beter wordt dan 2010 (Veel plezier van gehad).

Hopelijk wordt de safetycar een beetje fatsoenlijk geimplementeerd en zullen ze dit maal wel iets meer aandacht schenken aan eventuele updates die daadwerkelijk problemen verhelpen en niet alleen maar iets fixen maar ondertussen er tich andere bugs instoppen :)

Maar toch wel een beetje bang dat het gaat zijn zoals met 2010, 1 update en daarna hoor je niets meer van de codies.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Wat me wel opvalt is de inputlag. In NFS2 was dit spelverderf, in f2010 viel het mee. Ik zag laatst wat filmpjes van Iracing2.0 en daar was de inputlag niet tot nauwelijks aanwezig. Waar zit het hem in dat ze dit vandaag de dag nog niet goed voor mekaar hebben?

• vosss
iRacing is een sim. F1 201x is een arcaderacer.

Denk dat daar het grote verschil zit :)

• Niellie41
  • Laatst online: 17:19

Niellie41

[object Object]

En iRacing is voor de PC en F1 201x is voor de console gemaakt, dan pas naar de PC geport.

• AquaSheep
  • Laatst online: 22-04 06:01
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste