Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:15
Is er al bekend of er überhaupt wel een F1 2012 komt?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

jah, die wordt webbased. ik geloof niet dat ze een platform versie gaan maken.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:27:
jah, die wordt webbased. ik geloof niet dat ze een platform versie gaan maken.
Hmmmm...als je het twitter account van de creative director van de Codemasters F1 series volgt krijg je toch echt het idee dat ze met F1 2012 bezig zijn voor xbox/pc/ps3 (al is nog niks officieel bevestigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:18
Dat is een andere game idd, die wordt geloof ik ook door een andere developer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Dit spel ligt nu officieel in de prullenbak bij mij, bah bah bah. Op een q6600@3.6 met een 260 gtx scc deed die het wel leuk wat stotters hier en daar achja wat verwacht je van oude hardware. Op een 2600k@4.7 + hd 5970 verwacht ik wel wat, nee dus ;w

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Schuey schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:26:
Geen denken aan. Laat ze eerst maar een fatsoenlijk product in elkaar draaien wat de formule 1 sport en fans eer aan doet. Een halfgare arcade game die mijns inziens geen enkel kamp kan bekoren met zoveel bugs en een drollenbak van een PS3 poort kan ECHT niet. Voeg daarbij de keiharde leugens in de devdiaries en aanloop naar de release en damn, hoe kunnen die daar zelf serieus met droge op terugkijken. Ik ben verbaasd als ze die licentie nog hebben na volgend jaar, ik hoop het niet...
Ik hoop dat er nog mensen zijn als ons dan. Kwestie van echt een overduidelijk signaal te sturen naar de knoeiers daar bij CM. Wat is er gebeurd met de kwaliteit die ze leverden bij games als Colin McRae Rally? (we vergeten even de DiRT-serie)

Ik vind het zo enorm spijtig dat Codemasters de licentie geen eer aan doet, en dan zeker omdat Sony er zo lange tijd eigenlijk niets mee gedaan heeft. What a waste. Haal wat mensen bij ISI om aan 2012 te werken, zij hebben gewerkt aan EA's F1 reeks, die echt wel uitgebreid was en zowel voor simmers als voor arcaders als voor inbetweeners speelbaar en vooral LEUK was.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik volg het forum nog op de voet, de afgelopen tijd is er echt een keihard signaal gestuurd naar CM. Dat signaal was niet mals. Er zijn zelfs mails gestuurd naar de FIA om te smeken om CM te licentie niet meer te laten verlengen...

Dat laatste probeert CM ook, alleen hebben ze er niet zo goed over nagedacht..
Ze willen graag alle mogelijke markten aanspreken, helaas gaat het hier al om een niche sport en markt.

Ze zouden willen dat:
- sim liefhebbers ->keihard gaan leagueracen en deze game nog een vol jaar kapotspelen
- f1 liefhebbers -> de races narijden, vet! assist of 2 aan, winnen, vet!
- casual spelers -> af en toe een rondje tegen vrienden of time trial, volgas en gaan

Ik krijg heel erg de indruk dat geen van de 3 groepen bereikt wordt, omdat:
- de simracer wil een SIM, geen arcade GAME waarbij je assists die je voordeel geven uit kunt zetten
- f1 liefhebber, die vinden het over het algemeen gaaf, alleen erg moeilijk, ps3 versie is ruk..
- casual speler, wtf is dit voor shit, veeeeel te moeilijk, dit is niet leuk meer, terug naar Mario Kart.

En nee, zoiets voor elkaar krijgen is absoluut niet makkelijk, maar als je al 3 jaar aan de franchise bezig bent, en notabene nog eens de CodeMasters naam draagt, moet er toch onderhand wel een kwartje gaan vallen.

[ Voor 73% gewijzigd door Schuey op 12-02-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Schuey schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:28:
Ik volg het forum nog op de voet, de afgelopen tijd is er echt een keihard signaal gestuurd naar CM. Dat signaal was niet mals. Er zijn zelfs mails gestuurd naar de FIA om te smeken om CM te licentie niet meer te laten verlengen...

Dat laatste probeert CM ook, alleen hebben ze er niet zo goed over nagedacht..
Ze willen graag alle mogelijke markten aanspreken, helaas gaat het hier al om een niche sport en markt.

Ze zouden willen dat:
- sim liefhebbers ->keihard gaan leagueracen en deze game nog een vol jaar kapotspelen
- f1 liefhebbers -> de races narijden, vet! assist of 2 aan, winnen, vet!
- casual spelers -> af en toe een rondje tegen vrienden of time trial, volgas en gaan

Ik krijg heel erg de indruk dat geen van de 3 groepen bereikt wordt, omdat:
- de simracer wil een SIM, geen arcade GAME waarbij je assists die je voordeel geven uit kunt zetten
- f1 liefhebber, die vinden het over het algemeen gaaf, alleen erg moeilijk, ps3 versie is ruk..
- casual speler, wtf is dit voor shit, veeeeel te moeilijk, dit is niet leuk meer, terug naar Mario Kart.

En nee, zoiets voor elkaar krijgen is absoluut niet makkelijk, maar als je al 3 jaar aan de franchise bezig bent, en notabene nog eens de CodeMasters naam draagt, moet er toch onderhand wel een kwartje gaan vallen.
Ben het gedeeltelijk met je indrukken eens. Kan me alleen niet voorstellen dat mensen het te moeilijk vinden. Op de makkelijkste instelling rij je toch echt alles en iedereen in een paar rondjes voorbij.

Heb toch altijd het gevoel gehad bij dit spel dat er wel mensen zijn bij Codemasters die het spel wel willen maken zoals het "moet" maar van bovenaf terug worden gefloten omdat er niet genoeg aan de game verdient wordt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
AtlAntA schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:42:
[...]

Ben het gedeeltelijk met je indrukken eens. Kan me alleen niet voorstellen dat mensen het te moeilijk vinden. Op de makkelijkste instelling rij je toch echt alles en iedereen in een paar rondjes voorbij.

Heb toch altijd het gevoel gehad bij dit spel dat er wel mensen zijn bij Codemasters die het spel wel willen maken zoals het "moet" maar van bovenaf terug worden gefloten omdat er niet genoeg aan de game verdient wordt oid.
Wat me het meeste dwarszit van CM games van de laatste jaren is de hoeveelheid bugs en hun totale laksheid op het gebied van support.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
AtlAntA schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:42:
[...]

Iemand die Mario kart gewend is die kan het spel nog steeds moeilijk vinden. Bedenk ook dat alle regels van de sport ook nog meespelen en dergelijke, die rijden altijd met een standaard setup, als ze botsen krijgen ze een penalty etc. Van zulke mensen moet je ook gewoon niet willen dat ze je game spelen, het is zonde van ontwikkeltijd, en je doet ze er echt geen plezier mee. Dat is 2 keer spelen en terug naar een ander spel. Die mensen snappen het gewoon niet en zijn vaak geen racefans. "Waarom moet je daar voor oefenen, dat is toch niet leuk? Waarom is het zo moeilijk, wat is daar nu leuk aan dan, een beetje rondes rijden?"

Overigens de tenenkrommende slechte review van Gamekings, 1 van de jongens daar op de bank vind het oprecht heel erg moeilijk en bestempeld het als de simulatie van het jaar.. Die kan beter de nieuwe drift gaan spelen...

En ja dat is het ook, pure commercie, kijk alleen maar het feit dat de franchise op elk platform uitkomt, tot en met de 3ds en psp aan toe.
Flex0r schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:13:
[...]

Wat me het meeste dwarszit van CM games van de laatste jaren is de hoeveelheid bugs en hun totale laksheid op het gebied van support.
Ook dat is idd een doorn in het oog. Temeer omdat er tijdens developer diaries op gehamerd is dat de post release support verbeterd zou worden :X

Voor een blik in de community met een stem, codemasters forum:
http://community.codemast...1-general-discussion-1403
het is nu behoorlijk opgeschoond, maar net na de release was het echt een beerput. Ik zou me kapotschamen als developer als ik dat allemaal moest lezen.

[ Voor 33% gewijzigd door Schuey op 13-02-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:36:
[...]

Iemand die Mario kart gewend is die kan het spel nog steeds moeilijk vinden. Bedenk ook dat alle regels van de sport ook nog meespelen en dergelijke, die rijden altijd met een standaard setup, als ze botsen krijgen ze een penalty etc. Van zulke mensen moet je ook gewoon niet willen dat ze je game spelen, het is zonde van ontwikkeltijd, en je doet ze er echt geen plezier mee. Dat is 2 keer spelen en terug naar een ander spel. Die mensen snappen het gewoon niet en zijn vaak geen racefans. "Waarom moet je daar voor oefenen, dat is toch niet leuk? Waarom is het zo moeilijk, wat is daar nu leuk aan dan, een beetje rondes rijden?"

En ja dat is het ook, pure commercie, kijk alleen maar het feit dat de franchise op elk platform uitkomt, tot en met de 3ds en psp aan toe.

[...]

Ook dat is idd een doorn in het oog. Temeer omdat er tijdens developer diaries op gehamerd is dat de post release support verbeterd zou worden :X
Ik zou het, als F1 fan, perfect acceptabel vinden als ze een perfect werkende versie van het spel maken en per seizoen een (betalende) upgrade aanbieden qua wagens/rijders en dan enkel als er echt heel erg afwijkende regels (zoals bv terug tanken e.d.) komen een nieuw spel maken.

Ik wil gewoon met F1 wagens die zich als de echte gedragen en er zoals de echte uitzien over circuits scheuren die perfect op de echte lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
En dat doen ze dus niet, contractueel zal vastgelegd zijn dat er elk jaar een nieuw deel in de winkel moet liggen. Dat is de grootste boosdoener voor van alle ellende!

Waar overigens ook het andere punt ligt, de F1 koopt het toch wel aangezien het het enige officieel gelicenseerde product is. Dus voorlopig komen ze er nog mee weg, en de hoge pieten lachen zich een ongeluk. Meneer Ecclestone boeit het geen flikker, dit is gewoon reclame voor hem, hij zal dat spel alleen van screenshots en een hoesje kennen.

[ Voor 50% gewijzigd door Schuey op 13-02-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Schuey schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:42:
En dat doen ze dus niet, contractueel zal vastgelegd zijn dat er elk jaar een nieuw deel in de winkel moet liggen. Dat is de grootste boosdoener voor van alle ellende!

Waar overigens ook het andere punt ligt, de F1 koopt het toch wel aangezien het het enige officieel gelicenseerde product is. Dus voorlopig komen ze er nog mee weg, en de hoge pieten lachen zich een ongeluk. Meneer Ecclestone boeit het geen flikker, dit is gewoon reclame voor hem, hij zal dat spel alleen van screenshots en een hoesje kennen.
Enig idee wat de contractsduur is tussen Codemasters en en de F1? Een F1 spel ontwikkeld door SimBin oid lijkt me zeer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
AtlAntA schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:05:
[...]

Enig idee wat de contractsduur is tussen Codemasters en en de F1? Een F1 spel ontwikkeld door SimBin oid lijkt me zeer interessant.
Volgens mij liep het initiële contract voor drie seizoenen, maar gezien het commerciële succes zal dit vast wel al verlengd zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik spel het spel nog steeds regelmatig. Het valt me op dat Sauber het zesde team is die zich meestal rond de Mercedes wagens bevinden, terwijl de Force India's zich achterin het veld bevinden. Jammer dat ze tijdens de release niet even kijken naar de rangorde van de wagens (of achteraf patchen), dan is het wat realistischer.

Verder kreeg ik aan het eind van een kwalificatie-sessie (Career, Williams, Montréal) zojuist een DSQ achter mijn naam, geen idee waarom... Frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Iemand heeft geprobeerd de performence meer realistisch te krijgen:

http://community.codemast...-unofficial-patch-v3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:18
F1 2012 komt in september. Er zit een nieuwe spelmodus in namelijk young driver test. Wie gaat hem halen op de release? Ik denk dat ik hem later haal voor 30€ ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 00:11
giganielsie schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:51:
F1 2012 komt in september. Er zit een nieuwe spelmodus in namelijk young driver test. Wie gaat hem halen op de release? Ik denk dat ik hem later haal voor 30€ ofzo
Ik ga hem zeker halen. Heb nog veel plezier met 2011 dus 2012 gaat er voor mij zeker komen. Ben benieuwd naar de young driver test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Ik ga 'm zeker niet halen.
F1 2010 was een ramp, en 2011 was al niet veel beter als ik die topic mag geloven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

frankivo schreef op zondag 18 maart 2012 @ 08:25:
Ik ga 'm zeker niet halen.
F1 2010 was een ramp, en 2011 was al niet veel beter als ik die topic mag geloven.
Ik ga hem ook niet meer halen, wat een waardeloos spel. En blijkbaar gaan ze die gare EGO engine weer gebruiken. Blijkbaar is het heel moeilijk om een degelijke racegame in elkaar te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Eerst even "demo'en", die handel ;) Dan zie ik wel. 2011 ook nooit gekocht omwille van het feit dat het gewoon F1 2010 v1.2 was (maar dan met 2011 mod en SC-addition... die ook om van te huilen was) en nog steeds niet bugvrij was.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
fynrd1 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:45:
[...]
Blijkbaar is het heel moeilijk om een racegame in elkaar te zetten tweakers tevreden te houden
FTFY ;)

Vond de games leuk om te doen en F1 sfeertje was prima. Dat het geen sim was (wat de meeste tweakers hier willen dat het is) is jammer voor een aantal, maar voor deze die-hard gamer was ie erg leuk en vond ik de coop ook een toffe toevoeging.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Martinspire schreef op maandag 19 maart 2012 @ 00:43:
[...]

FTFY ;)

Vond de games leuk om te doen en F1 sfeertje was prima. Dat het geen sim was (wat de meeste tweakers hier willen dat het is) is jammer voor een aantal, maar voor deze die-hard gamer was ie erg leuk en vond ik de coop ook een toffe toevoeging.
Dat zal ongetwijfeld waar zijn. Maar lading bugs die er in (blijven) zitten wordt ik niet vrolijk van.
Dingen als herhaaldelijke corrupte savegames mogen gewoon niet voorkomen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tokkes schreef op maandag 19 maart 2012 @ 00:34:
Eerst even "demo'en", die handel ;) Dan zie ik wel. 2011 ook nooit gekocht omwille van het feit dat het gewoon F1 2010 v1.2 was (maar dan met 2011 mod en SC-addition... die ook om van te huilen was) en nog steeds niet bugvrij was.
zet stugheid voor en achter eens op 11, man je plakt op het wegdek... niet normaal

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:41

Oxigeon

En zo is dat!

Laatste tijd ben ik weer begonnen met het spelen van 2010. Wat is het toch mooi om het weer eventjes te spelen :). 2011 heb ik toendertijd niet gekocht omdat het bij mij meer leek op een update. Denk dat ik eventueel 2012 wel weer ga halen. Dit ivm graphics en updates van coureurs etc.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
himlims_ schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:50:
[...]
zet stugheid voor en achter eens op 11, man je plakt op het wegdek... niet normaal
Die bug is al lang opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ik heb 2011 uren lang zitten proberen maar ik kreeg mijn stuur instellingen maar niet goed. Ik bleef elke keer een heel vervelend verlies van FFB houden als ik meer dan 10 graden ofzo instuur, waardoor m'n stuur ineens door klapt en ik de auto verlies. Ook had ik enorm last van input lag. Verder was het enorm onrealistisch hoe je je stuur gewoon kon omgooien met 300 km/h, even dwars gaat op een recht stuk en door een beetje tegen te sturen gewoon weer recht komt... Ook kon je gewoon met vol gas door het gras vliegen zonder problemen. Ja, het is geen sim, maar dat is wel extreem arcade zeg, zelfs mario kart heeft betere physics dan dat...
Het was gewoon niet te spelen, best jammer want F1 2010 had ik best plezier aan gehad (daar had ik al deze problemen niet) ook al zaten er enorm veel bugs in. Ik ga 2012 ook weer proberen maar het moet wel gewoon te rijden zijn anders geef ik het meteen weer op.

[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 19-03-2012 11:26 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:44

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Zo wel netjes zijn als er een korting komt voor mensen die de alphatest (2010) en betatest (2011) ook gekocht hebben. Bijv. beide licenties / serials / codes inleveren voor F1 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
NickThissen schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:25:
Ik heb 2011 uren lang zitten proberen maar ik kreeg mijn stuur instellingen maar niet goed. Ik bleef elke keer een heel vervelend verlies van FFB houden als ik meer dan 10 graden ofzo instuur, waardoor m'n stuur ineens door klapt en ik de auto verlies. Ook had ik enorm last van input lag. Verder was het enorm onrealistisch hoe je je stuur gewoon kon omgooien met 300 km/h, even dwars gaat op een recht stuk en door een beetje tegen te sturen gewoon weer recht komt... Ook kon je gewoon met vol gas door het gras vliegen zonder problemen. Ja, het is geen sim, maar dat is wel extreem arcade zeg, zelfs mario kart heeft betere physics dan dat...
Het was gewoon niet te spelen, best jammer want F1 2010 had ik best plezier aan gehad (daar had ik al deze problemen niet) ook al zaten er enorm veel bugs in. Ik ga 2012 ook weer proberen maar het moet wel gewoon te rijden zijn anders geef ik het meteen weer op.
Ik ken het probleem en helaas heb ik de instellingen ook nooit erg goed gekregen. :X
Op Monaco blijf ik 10+ voorvleugels versplinteren in een raceweekend. 8)7

F1 2012 wordt voor mij geen aanschaf op de release ik wacht dit keer even af.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

[...]

FTFY ;)

Het sfeertje was prima, maar in mijn geval onspeelbaar. Sinds mijn pc upgrade kon ik maar niet van het gestotter afkomen, ongeacht welke oplossingen ik heb toegepast. Fps zijn goed tot ergens in de 100, maar om dan elke 2 a 3 seconde een hik te hebben is gewoon niet leuk. Als ik het internet afspeur vind ik veel lot genoten, de schuld licht dan toch echt bij codemasters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
fynrd1 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 18:27:
[...]

Het sfeertje was prima, maar in mijn geval onspeelbaar. Sinds mijn pc upgrade kon ik maar niet van het gestotter afkomen, ongeacht welke oplossingen ik heb toegepast. Fps zijn goed tot ergens in de 100, maar om dan elke 2 a 3 seconde een hik te hebben is gewoon niet leuk. Als ik het internet afspeur vind ik veel lot genoten, de schuld licht dan toch echt bij codemasters.
Mwoah, zal ook wel iets op de pc van de gebruikers zijn, wat niet helemaal jofel is, maar ik speel op de console dus heb dat niet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
fynrd1 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 18:27:
[...]

V-sync aanzetten heeft bij mij dat probleem gedeeltelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

AtlAntA schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 20:33:
[...]

V-sync aanzetten heeft bij mij dat probleem gedeeltelijk opgelost.
hielp ook niet, totaal hopeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:28
Vandaag weer eens mijn G27 en F1 2011 voor de PS3 onder het stof vandaan gehaald. Na een uur spelen weet ik weer waarom ik deze game na aanschaf direct in een hoek had gesmeten.

Elke keer als ik tijdens een sessie even de pit in ga om wat af te stellen om daarna weer naar buiten te rijden worden steeds automatisch nieuwe banden van het type waar ik voor het ingaan van de pits gemonteerd. Zelfs als ik handmatig mijn reeds gebruikte banden aanklik krijg ik nieuwe... Zo had ik dus geen verse softs meer voor de race.

Irriteer me wederom kapot aan de AI die maar wat rond rijdt en 2 rondes lang vlak achter mij aan kan rijden en dan toch een rondetijd die 3 sec langzamer is laten noteren.

Al met al brengt dit mij nog steeds niet zoveel lol als de F1 serie van EA met alle mods...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:22
Unbreukable schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:55:
Vandaag weer eens mijn G27 en F1 2011 voor de PS3 onder het stof vandaan gehaald. Na een uur spelen weet ik weer waarom ik deze game na aanschaf direct in een hoek had gesmeten.

Elke keer als ik tijdens een sessie even de pit in ga om wat af te stellen om daarna weer naar buiten te rijden worden steeds automatisch nieuwe banden van het type waar ik voor het ingaan van de pits gemonteerd. Zelfs als ik handmatig mijn reeds gebruikte banden aanklik krijg ik nieuwe... Zo had ik dus geen verse softs meer voor de race.

Irriteer me wederom kapot aan de AI die maar wat rond rijdt en 2 rondes lang vlak achter mij aan kan rijden en dan toch een rondetijd die 3 sec langzamer is laten noteren.

Al met al brengt dit mij nog steeds niet zoveel lol als de F1 serie van EA met alle mods...
Om de banden bug te voorkomen moet je "flying lap" kiezen, dan houdt je je banden die je al op de auto had zitten. Moet ik ook continu doen omdat ik geen banden wil verliezen voor de race.

Er zitten overigens nog wel meer irritante kleine bugs in dit spel. Ik zat laatst in een vrije training naar de rondetijden te kijken en te wachten totdat de training voorbij was met snelheid x30.
Daarin stond dat op een gegeven moment iedereen in de pits stond maar het aantal rondes ging wel bij iedereen omhoog.

Maar ik speel dit spel niet voor zijn realisme, maar gewoon om even lekker een paar rondjes te scheuren.
Het is toch wel een prima spel, niet perfect maar leuk genoeg. Ben benieuwd naar F2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:28
Ik eigenlijk al niet eens meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rijd met logitec driving force gt stuurtje. En ik heb mijn linearity aan moeten passen op iets meer gevoelig vanwege de force feedback. nu stuurt de auto wat beter.
de linearity heeft met de stuuruitslag te maken en de stand van de wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunameh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 13:04
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:58:
Ik rijd met logitec driving force gt stuurtje. En ik heb mijn linearity aan moeten passen op iets meer gevoelig vanwege de force feedback. nu stuurt de auto wat beter.
de linearity heeft met de stuuruitslag te maken en de stand van de wielen.
Waar heb je de linearity op gezet?
Ik heb nl ook een DF Gt en F1 2011 en ben wel benieuwd of het veel helpt..

Wat is een ander woord voor synoniem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsunameh schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:00:
[...]

Waar heb je de linearity op gezet?
Ik heb nl ook een DF Gt en F1 2011 en ben wel benieuwd of het veel helpt..
Op 20% hij stond eerst op 10%, nu stuurt hij iets gevoeliger op het rechte eind zodat je mooi kleine correcties kunt maken om goed de bocht in te snijden.

Bij dirt 3 moest ik de linearity juist iets minder gevoelig zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
[...]

FTFY ;)

Het sfeertje was er, maar dat was dan ook alles. Ik hoef geen ubersim, daar betaal ik de mensen van iRacing voor. Maar jongens, ik speel nog liever Shift2 om wat half arcade-half sim te racen. Qua spanning was er niets aan de F1 reeks van codemasters. Vooral de beperkingen van consoles (random ai laptimes, bv) die WIJ, PC gamers, voor lief moeten nemen, zijn velen een doorn in het oog. (Er zijn er nog: graphics, support, ...)

En laat die diabolische GFWL vallen, dan kan CM zelf hun patches voor pc uitbrengen ipv ze eerst naar MS te sturen. Iets wat op kwaliteitsvlak blijkbaar geen reet uitmaakt => kan kunnen we ze beter zelf al "testen", aangezien Microsoft's "goedkeuringsprocedure" gigantisch veel tijd in beslag nam....voor niks.

[ Voor 8% gewijzigd door Tokkes op 05-04-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tokkes schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:53:
[...]

...
En laat die diabolische GFWL vallen, dan kan CM zelf hun patches voor pc uitbrengen ipv ze eerst naar MS te sturen. Iets wat op kwaliteitsvlak blijkbaar geen reet uitmaakt.
http://community.codemast...o-steam-goodbye-gfwl.html

of dat een garantie is voor meer patches vraag ik me overigens af.
Ik ben toch wel erg benieuwd naar 2012, met name omdat ik het idee heb dat er meer gefocused gaat worden op fysics. Maar goed misschien komt het ook wel omdat ik zo'n F1 fan ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:54:
[...]

http://community.codemast...o-steam-goodbye-gfwl.html

of dat een garantie is voor meer patches vraag ik me overigens af.
Ik ben toch wel erg benieuwd naar 2012, met name omdat ik het idee heb dat er meer gefocused gaat worden op fysics. Maar goed misschien komt het ook wel omdat ik zo'n F1 fan ben...
Dat het een garantie voor meer patches zou zijn, daar heeft niemand iets van gezegd. Wel komt er minder rompslomp bij kijken. En als CM (net zoals (denk ik) op XBL) moet betalen aan Microsoft elke keer ze een patch uitbrengen over GFWL, tja dan is de motivatie wel ver zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:35

faust2016

You yes have my shirt

Poeh, vandaag weer eens een race gedaan.
Ik reed op Canada in de Forca India, 50% race afstand. Had gekwalificeerd op de harde band, en daarmee pole gehaald, een halve tiende voor Vettel.

Toen in de race eerst twee stints op de harde band, daarna overgegaan op de de option. Mn laatste stop was in ronde 29 (van de 35) en bij het naar buiten rijden kom ik pal voor de deur bij, jawel, Vettel. Echter zie ik dat mn fuel op -1 lap staat -.-

Dus overgeschakeld op mixture 1 en maar proberen Vettel achter te houden. Dat was uiteindelijk niet zo moeilijk, omdat ie zelfs met DRS op het lange rechte stuk nog niet eens de auto ernaast durfde te zetten :?. Maar goed, 3 rondjes voor het einde stond mn fuel weer op optimal, dus overgegaan op mixture 2, Vettel nog op 7 seconden gereden en daarmee de race gewonnen :).

Al met al een erg vermakelijk uurtje racen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Nope, dat mag je niet ;) Je kan het wel in je signature zetten

[ Voor 81% gewijzigd door PWM op 22-04-2012 20:03 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Is er al iemand die zich geroepen voelt om een topic aan te maken voor f1 2012?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:15:
Dit spel ligt nu officieel in de prullenbak bij mij, bah bah bah. Op een q6600@3.6 met een 260 gtx scc deed die het wel leuk wat stotters hier en daar achja wat verwacht je van oude hardware. Op een 2600k@4.7 + hd 5970 verwacht ik wel wat, nee dus ;w
Toch bizar, hoewel allemaal net even anders loopt F1 2010 op een 2500K met GTS450 heel aardig. Pas op extreme instellingen krijgt dat kaartje het moeilijk, maar wat wil je, het is geen monsterkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 00:59:
[...]

Toch bizar, hoewel allemaal net even anders loopt F1 2010 op een 2500K met GTS450 heel aardig. Pas op extreme instellingen krijgt dat kaartje het moeilijk, maar wat wil je, het is geen monsterkaart.
Ik denk dat Nvidia wat beter bij dit spel past, maarja jammer even snel een leuke race rijden zit er voor mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op maandag 23 april 2012 @ 01:07:
Ik denk dat Nvidia wat beter bij dit spel past, maarja jammer even snel een leuke race rijden zit er voor mij niet in.
Ik denk eerder dat het mogelijk specifiek aan die HD5970 ligt, want dat is qua hardware natuurlijk wel een beetje bijzondere kaart. Als ik zo naar ruwweg vergelijkbare setups kijk wil het wel degelijk:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6770YeTYsVY]

Op de Athlon X2 en P4 wilde het hier zelfs ook nog wel, ik geloof dat ik die nog in combinatie met de HD4770 gedraaid heb. Uiteraard wilde dat allemaal wel wat minder van harte dan nu, met name de P4 had moeite de boel bij te benen, maar het was redelijk speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
In dat filmpje ook nog de RLD versie spelen.. :F

Krijg gewoon zin om f1 2010 weer eens te spelen omdat dat imo er gewoon beter uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 01:19:
[...]

Ik denk eerder dat het mogelijk specifiek aan die HD5970 ligt, want dat is qua hardware natuurlijk wel een beetje bijzondere kaart. Als ik zo naar ruwweg vergelijkbare setups kijk wil het wel degelijk:

[video]

Op de Athlon X2 en P4 wilde het hier zelfs ook nog wel, ik geloof dat ik die nog in combinatie met de HD4770 gedraaid heb. Uiteraard wilde dat allemaal wel wat minder van harte dan nu, met name de P4 had moeite de boel bij te benen, maar het was redelijk speelbaar.
Ik heb echt werkelijk geen idee, ik ben er complete nachten mee bezig geweest. Ik kan het probleem ook niet zo goed uitleggen, het is echt om de 2 a 3 seconden een kleine stotter, het kan ook zomaar 3 a 4 sec zijn hoor. Het valt vooral op omdat de fps opzichzelf wel belachelijk hoog zijn. Als ik bijvoorbeeld de AA op 8x zet of 16x dan haal ik misschien net 30 fps ofzo, en dan stottert hij ook niet omdat die stotter richting de 30 fps gaan. MAargoed wellicht trap ik er met f1 2012 wel weer opnieuw in |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op maandag 23 april 2012 @ 01:24:
In dat filmpje ook nog de RLD versie spelen.. :F
RLD?
fynrd1 schreef op maandag 23 april 2012 @ 01:30:
Ik heb echt werkelijk geen idee, ik ben er complete nachten mee bezig geweest. Ik kan het probleem ook niet zo goed uitleggen, het is echt om de 2 a 3 seconden een kleine stotter, het kan ook zomaar 3 a 4 sec zijn hoor. Het valt vooral op omdat de fps opzichzelf wel belachelijk hoog zijn. Als ik bijvoorbeeld de AA op 8x zet of 16x dan haal ik misschien net 30 fps ofzo, en dan stottert hij ook niet omdat die stotter richting de 30 fps gaan. MAargoed wellicht trap ik er met f1 2012 wel weer opnieuw in |:(
Klinkt toch wel redelijk als een CF-gerelateerd probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Ja aan het begin van het filmpje zie het Reloaded logo (Release groep dus illegale versie) op de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op maandag 23 april 2012 @ 01:34:
Ja aan het begin van het filmpje zie het Reloaded logo (Release groep dus illegale versie) op de desktop.
Ah, dat had ik niet eens gezien :p Anders had ik het trouwens ook niet herkend, behalve dat het icoontje anders is dan de mijne. Ik doe dergelijke dingen al een tijdje niet meer, ik stam nog van warez voor het intarwebz :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 01:31:
[...]

RLD?

[...]

Klinkt toch wel redelijk als een CF-gerelateerd probleem.
Dacht ik in 1e instantie ook, maar als ik 1 gpu uitschakel blijft dit fenomeen zich voordoen. Waar jij op doelt is microstuttering, heb ik ook wel geregeld last van in sommige spellen, maar wat ik in f1 2011 is anders, en veel nadrukkelijker aanwezig. Aan microstuttering stoor ik mij eerlijk gezegd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 01:40:
[...]

Ah, dat had ik niet eens gezien :p Anders had ik het trouwens ook niet herkend, behalve dat het icoontje anders is dan de mijne. Ik doe dergelijke dingen al een tijdje niet meer, ik stam nog van warez voor het intarwebz :'(
Aangezien veel spellen tegenwoordig console ports zijn die soms best goed maar vaker best slecht zijn geport download ik steeds vaker de wat minder legale versies eerst om te zien of het wel een beetje goed werkt/speelt/draait.

Wel een leuk topic om door te lezen over f1 2012: http://community.codemast...will-2012-sim-arcade.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:35

faust2016

You yes have my shirt

AtlAntA schreef op maandag 23 april 2012 @ 01:24:
Krijg gewoon zin om f1 2010 weer eens te spelen omdat dat imo er gewoon beter uitziet.
Ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht. Vind 2011 eigenlijk helemaal geen verbetering op 2010 qua graphics, maar ook niet qua rijgedrag. Ik speel 2011 eigenlijk alleen maar voor de KERS/DRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
faust2016 schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:37:
[...]

Ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht. Vind 2011 eigenlijk helemaal geen verbetering op 2010 qua graphics, maar ook niet qua rijgedrag. Ik speel 2011 eigenlijk alleen maar voor de KERS/DRS.
De autos in 2011 hebben veel minder grip en "bite" dan in 2010. Veel mensen klaagden daarover bij de 2010 versie. De auto's zouden op rails rijden.

Toch als ik live de F1 kijk naar bijvoorbeeld Suzuka in de SSes dan lijken de auto's daar ook wel op rails te rijden.

Wil niet zeggen dat 2011 een achteruitgang ten opzichte van 2010 maar om nou te zeggen dat het een grote vooruitgang is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 07:50
Heb patch 2 geinstald,maar nu blijft het spel hangen in de pitbox en gaat niet meer verder :( Iemand ook al gehad?

Graag reactie

Gr Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn instellings voor mijn racestuurtje ff veranderd. Deadzone op nul procent, stond standaard op 20 procent. Dit maakt een heel verschil in sturen.
Ben er achter dat iedereen hem zowat op nul heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Richard35 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:12:
Heb patch 2 geinstald,maar nu blijft het spel hangen in de pitbox en gaat niet meer verder :( Iemand ook al gehad?

Graag reactie

Gr Richard
Probeer eens een clean install zonder je savegame terug te stoppen. Start dan even een nieuwe career en de eerste race. Als het goed is moet het dan wel werken. Je kan dan je savegame weer terug zetten.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:09:
Ik heb mijn instellings voor mijn racestuurtje ff veranderd. Deadzone op nul procent, stond standaard op 20 procent. Dit maakt een heel verschil in sturen.
Ben er achter dat iedereen hem zowat op nul heeft.
Ik heb alle deadzones op nul. Zo kan je imo het soepelst en meest direct sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit spel net gekocht alleen als ik dit zo allemaal lees..
Is het nog wel ingewikkeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Welnee, gewoon bij het begin beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:21:
Ik heb dit spel net gekocht alleen als ik dit zo allemaal lees..
Is het nog wel ingewikkeld..
Nee hoor valt best mee. Je kan het zo makkelijk/moeilijk maken als je zelf wilt. In dit forum/topic zitten over het algemeen mensen die realisme hoog in het vaandel hebben en dus alles ook zo realistisch mogelijk instellen. Dat hoef jij natuurlijk niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zijn hier nog veel leagues aan de gang? De MP schijnt rampzalig te zijn met veel crashers. Plus nog iets wat ik opving dat er nog heel veel mensen rijden met patch 1.1 (1.2 is de laatste, 1.3 komt niet meer) omdat dat seconden per ronde scheelt tov 1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wordt het niet eens tijd dat ze iets van F1 2012 laten zien? Zijn nog maar vier maandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
ik betwijfel of het uberhaupt de moeite wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie dan ook hoe het kan dat racen met het toetsenbord en xbox controller voor de pc tegenwoordig gewoon niet goed wil??

Racen met het G27 stuurtje wil prima.

Komt het mischien omdat de games veranderd zijn met de besturing??
Of door de input lag??
Of is het de bedoeling dat je G19 gaming toetsenbord koopt van 179 euro??

Vroeger kon je prima een racegame spelen met het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:53

odan

The dark side is within all!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:31:
Weten jullie dan ook hoe het kan dat racen met het toetsenbord en xbox controller voor de pc tegenwoordig gewoon niet goed wil??

Of door de input lag??

het kan wel met het toetsenbord, maar je zult nooit zo goed racen als met een stuur bovendien kun je nooit op de hoogste "moeilijkheid" spelen.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:31:

Of door de input lag??

Racegames spelen met tobo? gaat nog steeds perfect hoor, maar dan zal je richting DiRT/GRID/Need for Speed moeten gaan.

Waarom denk je in hemelsnaam dat een G19 je beter zal doen racen? Moet zowat het belachelijkste zijn wat ik de afgelopen maand heb gehoord :D

[ Voor 10% gewijzigd door Tokkes op 28-05-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven Enthoven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11-2016
Of heel veel assists aanzetten..

wat is precies het probleem?

Xbone GT: sv3nnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Jejking schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:30:
Zijn hier nog veel leagues aan de gang? De MP schijnt rampzalig te zijn met veel crashers. Plus nog iets wat ik opving dat er nog heel veel mensen rijden met patch 1.1 (1.2 is de laatste, 1.3 komt niet meer) omdat dat seconden per ronde scheelt tov 1.2.
Ik heb de multiplayer al in maanden niet meer gedaan. Kan me nog herinneren dat ik eens op een recht stuk achter iemand aan het slipstreamen toen ie ineens midden op het rechte stuk op de rem ging staan. Kreeg later een berichtje van diegene dat ik maar een kl**tzak was en dat je op een recht stuk nooit vlak achter iemand moet gaan rijden... :/

Wat voor mij de MP echt beroerd maakt zijn de wachttijden voordat je überhaupt aan een race kan beginnen. Vooral als je een beetje een goeie game-PC met een SSD hebt zit je constant te wachten op andere players.

@Phusebox: Zelfs op het Codemasters forum is het akelig stil rond F1 2012. Ze staan wel op de E3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:16:
Ik heb alle deadzones op nul. Zo kan je imo het soepelst en meest direct sturen.
Ik heb toch altijd wel een kleine deadzone, omdat je anders op het rechte stuk steeds naar links of rechts aan het sturen bent. Ik houd de deadzone het liefst zo minimaal mogelijk, maar helemaal op 0 vind ik toch niet prettig.

Platform PC, stuur Driving Force GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

AtlAntA schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:49:
[...]

Ik heb de multiplayer al in maanden niet meer gedaan. Kan me nog herinneren dat ik eens op een recht stuk achter iemand aan het slipstreamen toen ie ineens midden op het rechte stuk op de rem ging staan. Kreeg later een berichtje van diegene dat ik maar een kl**tzak was en dat je op een recht stuk nooit vlak achter iemand moet gaan rijden... :/

Wat voor mij de MP echt beroerd maakt zijn de wachttijden voordat je überhaupt aan een race kan beginnen. Vooral als je een beetje een goeie game-PC met een SSD hebt zit je constant te wachten op andere players.

@Phusebox: Zelfs op het Codemasters forum is het akelig stil rond F1 2012. Ze staan wel op de E3.
Je zal altijd idioten blijven houden :(

PS: degene die een potje wil, add me maar voor een serieuze race!

Onder Jejking :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:23:
[...]

Ik heb toch altijd wel een kleine deadzone, omdat je anders op het rechte stuk steeds naar links of rechts aan het sturen bent. Ik houd de deadzone het liefst zo minimaal mogelijk, maar helemaal op 0 vind ik toch niet prettig.

Platform PC, stuur Driving Force GT.
Ik had juist het tegenovergestelde. Hoe groter mijn deadzone des te meer ik aan het corrigeren ben op een recht stuk. Nu heb ik de FFB kracht niet op 100% staan maar op 75% misschien dat dat verschil maakt.

je wilt op een recht stuk zoveel mogelijk in een rechte lijn rijden maar door veel verschillende factoren (wind, afstelling, baan, bandenslijtage e.d) gaat die auto niet in een rechte lijn. Wil je heel erg kleine correcties doen dan maakt een deadzone het imo alleen maar moeilijker. Je moet het einde van de deadzone opzoeken voordat je auto gaat reageren.

Ik heb trouwens een antieke Logitech momo die het nog steeds erg goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokman
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-06-2022

Dokman

PSN = dokman100

Hallo,

ik heb even een stukje door gelezen. Maar dit gaat allemaal over de PC Versie. weet iemand of er ook een PS3 Topic is?

Ik zal in ieder geval mijn vraag hier even stellen.

Ik speel F1 2010 dus niet zo als jullie 2011. Was wel op de topic van 2010 maar daar was al meer dan 1 Jaar niemand meer geweest.

En dan nu mijn vraag!!!
Ik rij met een Logitech Driving Force™ GT stuur. Als ik achter een auto rij. Zegt die vent gebruik de overtake button. Maar kan iemand mijn mischien vertellen welke knopje dit is. heb al van alles gedaan. als ik op het X je druk zie ik wel aan de rechterkant dat de voor vlugel rood wordt.

Al vast bedankt.

PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat zegt de handleiding?

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 03-06-2012 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Dokman schreef op zondag 03 juni 2012 @ 01:40:
Hallo,

ik heb even een stukje door gelezen. Maar dit gaat allemaal over de PC Versie. weet iemand of er ook een PS3 Topic is?

Ik zal in ieder geval mijn vraag hier even stellen.

Ik speel F1 2010 dus niet zo als jullie 2011. Was wel op de topic van 2010 maar daar was al meer dan 1 Jaar niemand meer geweest.

En dan nu mijn vraag!!!
Ik rij met een Logitech Driving Force™ GT stuur. Als ik achter een auto rij. Zegt die vent gebruik de overtake button. Maar kan iemand mijn mischien vertellen welke knopje dit is. heb al van alles gedaan. als ik op het X je druk zie ik wel aan de rechterkant dat de voor vlugel rood wordt.

Al vast bedankt.
In f1 2010 is het volgens mij code taal voor fuel mixture 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Ok bij gebrek aan een topic over F1 2012 hier dan de screenies en videos:

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/3676/imagerryn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/4572/image1yp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/3025/image2zyl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/412673_10150858695197060_74881132059_9906347_97034098_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/467691_10150858695347060_939956348_o.jpg

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3NTqKYcifxY]

_/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Weer de zoveelste incarnatie? Sorry maar ik kan het bijzondere er niet aan afzien :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het er eerlijk gezegd niet heel anders uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Nope.. Ik ga er toch weer intrappen.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
fynrd1 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:28:
Nope.. Ik ga er toch weer intrappen.. :F
Ik ook denk ik. Als ze de meeste (hopelijk alle) bugs van 2011 eruit hebben gekregen en het is verder een gewone auto's/circuits update dan ben ik al tevreden.

edit: Je kan de brake bias instellen during race.
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg545/scaled.php?server=545&filename=seleccin006.png&res=landing

[ Voor 20% gewijzigd door AtlAntA op 06-06-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

In wel drie stappen. Revolutie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Jejking schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:09:
In wel drie stappen. Revolutie!
Nou ja een revolutie zou ik het niet noemen maar het is in ieder geval een stap in de goeie richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

De sprongen kunnen wat mij betreft niet groot genoeg zijn. Sorry maar met Codemasters heb ik het echt gehád. De support is om te janken en qua features lopen ze ook nog altijd achter de feiten aan. In 2010 was F1 2xxx de beste uitvinding sinds het gesneden brood, in 2011 zou alles 10x beter zijn. Nou, dat hebben we gemerkt. 2012: alles wordt anders. => ik hou m'n hart vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:38
Ik ben ook niet onder de indruk. Grafisch kan het volgens mij veel mooier ook het geluid vind ik om te janken. En heb niet het idee dat het beter wordt..

En dan die screens met nep blur zo zie je het in-game ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Remco Tr op 06-06-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Jejking schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:41:
De sprongen kunnen wat mij betreft niet groot genoeg zijn. Sorry maar met Codemasters heb ik het echt gehád. De support is om te janken en qua features lopen ze ook nog altijd achter de feiten aan. In 2010 was F1 2xxx de beste uitvinding sinds het gesneden brood, in 2011 zou alles 10x beter zijn. Nou, dat hebben we gemerkt. 2012: alles wordt anders. => ik hou m'n hart vast.
10 keer 0 is nog steeds... 0 :)

En het geluid zal er niet beter op worden. IRL hebben de bolides al niet meer dat typische gegrom/gerochel (dankzij blown diff) dat ze vorig jaar wel hadden, en over 2 jaar gaan ze overal dan nog geblazen 1.6l V6's insteken. Weg geluid.

[ Voor 18% gewijzigd door Tokkes op 06-06-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Tokkes schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:29:
[...]

10 keer 0 is nog steeds... 0 :)

En het geluid zal er niet beter op worden. IRL hebben de bolides al niet meer dat typische gegrom/gerochel (dankzij blown diff) dat ze vorig jaar wel hadden, en over 2 jaar gaan ze overal dan nog geblazen 1.6l V6's insteken. Weg geluid.
Dat valt nog af te wachten natuurlijk. Er is nog niemand die weet hoe die motoren gaan klinken op het circuit. Kan me zelfs wel voorstellen dat een wat kleiner team met het akoestische concept aan de gang gaat om wat meer in de kijker(oor) te komen. Op een manier van: "Zo die Marussia is niet de snelste maar qua geluid is het wel de vetste!"

Edit: Vooruit de officiele e3 trailer van f12012:

[ Voor 7% gewijzigd door AtlAntA op 10-06-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
AtlAntA schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 02:55:
[...]

Edit: Vooruit de officiele e3 trailer van f12012:

[video]
cosmetisch ziet het er geweldig uit (check die rook van de band van die Red Bull(?) op't einde). Maar als dit alles is wat ze (kunnen/mogen) laten zien op de E3 (!!), dan vrees ik ervoor. Eerst afwachten en even "demo'en", zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Tokkes schreef op zondag 17 juni 2012 @ 23:19:
[...]

cosmetisch ziet het er geweldig uit (check die rook van de band van die Red Bull(?) op't einde). Maar als dit alles is wat ze (kunnen/mogen) laten zien op de E3 (!!), dan vrees ik ervoor. Eerst afwachten en even "demo'en", zou ik zeggen
Tjah we hebben tot op heden ook nog geen Dev Diary gezien en dat komt denk ik door het feit dat er eigenlijkweinig nieuws te melden is over de game op een paar kleine updates/bugfixes na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Hopelijk komt er eindelijk een keer safety car feature in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:55

Hoogie2004

Whohooooo

Il 2 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 02:23:
Hopelijk komt er eindelijk een keer safety car feature in
Die zat er dit jaar al in :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, ik word er niet heel warm van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 07:04:
Mjah, ik word er niet heel warm van.
Ik ook nog niet echt. Vind de hele stijl waar de game in zit (menu's etc) een beetje kinderachtig aanvoelen. Als het maar niet zo wordt als met Dirt:Showdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

Ik draai hem nu in VMware op mijn 2012 iMac met een Xbox controller, en vind het toch wel en toffe game.

Ik was eigenlijk meer van de nepheid van bv Need for speed... Dit is zo nep, en zo makkelijk... dat het altijd gewoon lekker racen was...

Maar op OSX heb je DIRT ook origineel, en nadat ik dat speelde kreeg ik toch wel zin in een uitdaging. F1 games had ik altijd laten liggen omdat je dit echt moet leren.. maar toch maar eens doen dan.

Geweldig :) Ik vermaak me wel de komende tijd. Ik ben een week of 2 banen aan het verkennen in thirth person... dus met de camera boven de auto... Straks gaan we in de auto zitten en dan word het moeilijker denk ik ... nu win ik alles met gemak op de 1 na moeilijkste stand.

Nou hopen dat de 2012 versie ook native op OSX komt, ik denk niet meer dat ik dat virtueel trek. 2011 gaat echt perfect op 3 kwart van de instellingen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
World Citizen schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:04:
Ik draai hem nu in VMware op mijn 2012 iMac met een Xbox controller, en vind het toch wel en toffe game.

Ik was eigenlijk meer van de nepheid van bv Need for speed... Dit is zo nep, en zo makkelijk... dat het altijd gewoon lekker racen was...

Maar op OSX heb je DIRT ook origineel, en nadat ik dat speelde kreeg ik toch wel zin in een uitdaging. F1 games had ik altijd laten liggen omdat je dit echt moet leren.. maar toch maar eens doen dan.

Geweldig :) Ik vermaak me wel de komende tijd. Ik ben een week of 2 banen aan het verkennen in thirth person... dus met de camera boven de auto... Straks gaan we in de auto zitten en dan word het moeilijker denk ik ... nu win ik alles met gemak op de 1 na moeilijkste stand.

Nou hopen dat de 2012 versie ook native op OSX komt, ik denk niet meer dat ik dat virtueel trek. 2011 gaat echt perfect op 3 kwart van de instellingen.
Het is niet zozeer de funfactor die ontbreekt in de F1-reeks van Codemasters. 1 ding kunnen ze zeker goed: fijne race-games maken. Waar de mensen het hier vooral om gaat, zijn de bugs, slechte implementaties van bijvoorbeeld de SC en andere dingen, gebrek aan realisme/uitdaging (F1 zou de koning der autosport moeten zijn, een elite sport, waar het kleinste foutje afgestraft word).. Om het kort te zeggen: We missen het F1-gevoel. Je hebt niet het gevoel met een extreem dure bolide rond te rijden, eerder met gevleugelde matchbox-cars. Mensen hoeven het niet met me eens te zijn, maar een F1-game is imho per definitie een sim of hoort daar toch dicht bij aan te leunen. De F1-reeks van EA was op dat vlak geweldig: Perfect speelbaar met toetsenbord, makkelijk en toegankelijk voor beginners, terwijl "simmers" toch uitgebreide telemetrie hadden, hun auto deftig konden afstellen (niet gewoon abstract als "hoger/lager" maar de waardes van alles kunnen bepalen) en op hoogste moeilijkheidsgraad met een stuurtje racen.

nu zijn er inderdaad "aliens" en "normale mensen". Maar toch, bij CM krikken ze de moeilijkheidsgraad op door de AI meer grip te geven en sneller te laten gaan. Niet bepaald een goed teken....

[ Voor 4% gewijzigd door Tokkes op 04-07-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Iemand bekend met deze app? Google Play: DashMeterPRO for F1/Dirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tokkes schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:15:
[...]
Het is niet zozeer de funfactor die ontbreekt in de F1-reeks van Codemasters. 1 ding kunnen ze zeker goed: fijne race-games maken. Waar de mensen het hier vooral om gaat, zijn de bugs, slechte implementaties van bijvoorbeeld de SC en andere dingen, gebrek aan realisme/uitdaging (F1 zou de koning der autosport moeten zijn, een elite sport, waar het kleinste foutje afgestraft word).. Om het kort te zeggen: We missen het F1-gevoel. Je hebt niet het gevoel met een extreem dure bolide rond te rijden, eerder met gevleugelde matchbox-cars. Mensen hoeven het niet met me eens te zijn, maar een F1-game is imho per definitie een sim of hoort daar toch dicht bij aan te leunen. De F1-reeks van EA was op dat vlak geweldig: Perfect speelbaar met toetsenbord, makkelijk en toegankelijk voor beginners, terwijl "simmers" toch uitgebreide telemetrie hadden, hun auto deftig konden afstellen (niet gewoon abstract als "hoger/lager" maar de waardes van alles kunnen bepalen) en op hoogste moeilijkheidsgraad met een stuurtje racen.

nu zijn er inderdaad "aliens" en "normale mensen". Maar toch, bij CM krikken ze de moeilijkheidsgraad op door de AI meer grip te geven en sneller te laten gaan. Niet bepaald een goed teken....
Dat is ook een reden waarom ik F2010 en F2011 uiteindelijk links heb laten liggen. Op zich was de gameplay OK maar de AI liet te wensen over en irritante bugs kwamen gewoon terug in de 2011 versie. :(
Daarnaast mistte ik in de Career Mode dat echte "live the life" gevoel waar ze zo op hamerde met hun reclames. Dat was in 2010 zelfs beter dan 2011, in 2011 zag je je agent niet eens meer en je kon af en toe een interviewtje geven, dat was het wel.
Eigenlijk wil je door de paddock heen lopen om nog meer in het spel getrokken te worden, misschien interactie met je teamleden of andere coureurs.
Met F1 2012 ga ik ook wel een tijdje de reviews en meningen afwachten voordat ik 'm koop.

GP4 vond ik trouwens de beste F1 game toendertijd, wat een uitdaging was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch een hoop lol met F1 2011 (en had dat in het verleden ook met F1GP, GP2, GP3 en GP4 ).

De hele discussie of het nou een sim is of niet..tja.. Ik vind het racen in F1 2011 uitdagender dan in GP4, met name door de straffen die GP4 niet had, de savegames in de race die F1 2011 niet heeft. Bij GP4 sloeg je een race op en kon je altijd herladen vanaf dat punt als je onverhoopt een foutje maakt. Bij F1 2011 moet je leven met het tijdverlies door fout of straf of de hele race over doen. Dat geeft een andere druk die GP4 totaal niet had. Bij GP4 was de setup nog vele malen belangrijker dan in F1 2011, met de juiste setup reed je zo weg bij het veld bij 2011 merk je het amper als je je vleugels bijstelt..misschien realistisch, de vleugels zijn immers stukken kleiner gemaakt sinds de GP4 tijd, maar waarom dan 10 standen en niet 5 als het zo weinig scheelt.

Daar staat wel tegenover dat ik leagues reed en daarmee veel tijd stak in de GP serie, F1 2011 pak ik af en toe een uurtje mee. Misschien was ik gewoon veel beter in de GP serie dan in F1..geen idee hoe ik dat moet bepalen ;)

Het maken van een setup vind ik rotwerk, in GP4 was dat maken veel uitgebreider en tijdrovender dan in F1 en daar ben ik blij mee. Een F1 sim is voor mij realistisch rijden, niet de hele setup in elkaar zetten, het is toch geen engineer-sim. En net dat rijden vind ik toch in F1 2011 realistischer dan in de GP serie.

Dat gedoe er omheen..ik heb na bijna 3 seizoenen nog steeds niet kunnen ontdekken wat voor nut die interviews (met dezelfde 10-15 vragen en mogelijke antwoorden) nou hebben, van het team krijg je helemaal geen feedback en de aanbiedingen die je elk jaar standaard krijgt van de minste teams.. tja.. het werkt even maar is teveel repeterend om de sfeer vast te houden.

Laat 2012 er maar hetzelfde uitzien, maar dan geen technische bugs meer met corrupte savegames en met een AI die ook tijdens qually en in de 1e ronde van de race normaal rijdt en nog wat meer variatie krijgt, met straffen die net even wat realistischer worden gegeven en met een engineer die de setup voor je maakt als jij maar aangeeft wat je qua rijgedrag anders wilt ;) meer variatie in interviews en met bv gesprekjes met je teambaas of agent. Wie weet met een race briefing en met interactie met andere coureurs (beetje ruzie die je ook kan terugzien op de baan, altijd leuk, boze collega als je hem per ongeluk eruit tikt..dat soort dingen) Gaat niet gebeuren maar een mens mag dromen :D
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste