Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 13:54
Mede-auteur:
  • NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50

NickThissen

Introductie
De Tweakers.net F1 2010 Time Challenge is een time-trial competitie tussen de leden van Tweakers, voor de game F1 2010. Elke week probeert iedereen zijn snelste tijd neer te zetten op een enkel circuit, dat aan het begin van de week wordt vastgesteld. Iedereen mag meedoen, in de auto naar keuze en zelfs met de drive-assists naar keuze! Dus lees even deze topic start door voor de details en begin te rijden!
De competitie
Speciaal voor deze competitie is er een website gemaakt waar je alle tijden kunt zien en waar je bovendien je eigen tijd kunt inzenden. Deze website is te vinden op:
www.nickthissen.nl/f1tweakers/Pages/ViewTimes.aspx

Kijk even rond op de website en zorg dat je bekend raakt met de manier waarop we werken. Op het moment zijn we bezig met competitie 1. Een competitie bestaat uit meerdere sessies. Elke week op vrijdag-middag tussen 14.00 en 15.00 wordt er een nieuwe sessie begonnen, op een nieuw circuit. Je kunt dan de hele week, tot vrijdag 14.00 een week later, je tijden inzenden. Via het menu 'Tijden' kun je de ingezonden tijden in de huidige sessie bekijken. Via de menu's 'Competities' en 'Sessies' kun je bovendien de tijden in sessies die inmiddels afgelopen zijn bekijken.

Als je mee wil doen, registreer dan op de site met je Tweakers gebruikersnaam (zodat we weten wie je bent). Als je ingelogd bent kun je een nieuwe tijd inzenden via het hoofdmenu. Vul de opties die je gebruikt hebt (auto, driving-assists, etc) in. Na het inzenden krijg je een stukje code mee dat je hier kunt posten om je tijd bekend te maken.

Zorg dat je altijd je kunt aantonen dat je snelste lap ook echt gereden is (screenshot, foto, global leaderboard, filmpje, ed)! Ik hoop niet dat het nodig is, maar er zijn toch vaak mensen die niet helemaal eerlijk tegen zichzelf zijn.
Setups
Hier kun je een aantal goeie setups vinden mocht je die willen gebruiken. Je bent natuurlijk niet verplicht te vertellen welke setup je gebruikt, maar om het sportief te houden zou je dit wel kunnen overwegen ;)
http://www.racedepartment.com/f1-2010-setups/
http://community.codemast...2010-setups-strategy-1347
Huidige top 5
Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/f1tweakers/images/top5.jpg
Polls
Hier zullen geregeld nieuwe polls komen om verschillende dingen te besluiten. Kijk dus af en toe terug of er weer iets te stemmen valt. :)

[ Voor 255% gewijzigd door NickThissen op 18-11-2010 10:35 ]

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
-

[ Voor 161% gewijzigd door Kriebelkous op 25-10-2010 16:03 ]

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In moeilijkheid kennen we ook 2 klassen (met en zonder aids)

Zou dit niet enkel traction control aan/uit moeten zijn? Goed, handgeschakeld kan je marginaal sneller zijn, anti-breaking heeft imho weinig effect, enkel traction control heeft een enorme impact in je tijden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
SinergyX schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:06:
In moeilijkheid kennen we ook 2 klassen (met en zonder aids)

Zou dit niet enkel traction control aan/uit moeten zijn? Goed, handgeschakeld kan je marginaal sneller zijn, anti-breaking heeft imho weinig effect, enkel traction control heeft een enorme impact in je tijden.
TC heeft 3 standen. abs heeft wel degelijk effect. je kan veel later vol je rem in trappen als je abs aanstaat (rij eens door de een na laatste bocht in maleisie met en zonder abs, is een wereld van verschil). het auto schakelen op auto aanzetten zie ik eigenlijk niet echt als een driving aid.

Wat mij betreft laten we het schakelen buiten beschouwing, aangezien je sneller bent als je manueel goed kan schakelen.
ABS en TC hebben wel degelijk invloed op je laptimes. helaas in het lastig dit allemaal te gaan onderverdelen. Dit is iig mijn visie, mochten jullie er anders over denken of briljante ideeen hebben hoor ik deze graag!!!

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Kriebelkous schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:15:
[...]

TC heeft 3 standen. abs heeft wel degelijk effect. je kan veel later vol je rem in trappen als je abs aanstaat (rij eens door de een na laatste bocht in maleisie met en zonder abs, is een wereld van verschil). het auto schakelen op auto aanzetten zie ik eigenlijk niet echt als een driving aid.

Wat mij betreft laten we het schakelen buiten beschouwing, aangezien je sneller bent als je manueel goed kan schakelen.
ABS en TC hebben wel degelijk invloed op je laptimes. helaas in het lastig dit allemaal te gaan onderverdelen. Dit is iig mijn visie, mochten jullie er anders over denken of briljante ideeen hebben hoor ik deze graag!!!
Vanavond/Morgen eens een paar rondjes op Suzuka gaan rijden! reserveer je ook een bepaalde post voor de tijden, of moeten we gewoon de heletijd bij elkaars lijstjes je eigen tijd toevoegen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Goed initiatief ben benieuwd welke race het gaat worden, ga iig als ik tijd heb goed oefenen om een respectabele tijd neer te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Nice, ow ja nog 1 ding; het is Multi

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Phusebox schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:27:
Nice, ow ja nog 1 ding; het is Multi
grrr... is dit nog aan te passen? Ik open normaal nooit topics :)

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Gynnad schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:24:
[...]

Vanavond/Morgen eens een paar rondjes op Suzuka gaan rijden! reserveer je ook een bepaalde post voor de tijden, of moeten we gewoon de heletijd bij elkaars lijstjes je eigen tijd toevoegen?
gewoon je tijden posten, dan kijken we wel hoe we dit het makkelijkste kunnen vormgeven. Ik zorg wel dat er regelmatig lijstjes op komen. ik heb op zich wel tijd om elke (halve) dag ff een lijstje te posten. Als er meer mensen zijn die af en toe een tussenstand willen maken zou dit welkom zijn.
Maar laten we eerst maar eens wat snelle tijden laten verschijnen
Ik was eigenlijk van plan eerst maar eens te kijken hoeveel tijden er gepost gaan worden voor Suzuka en deze eerste week als lesweek te nemen.. Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik zoiets organiseer.
de belangstelling is nu al groter als ik me had voorgesteld :) heb zo het vermoeden dat dit een leuke competitie gaat worden. in het begin zullen we wat kinderziektes tegenkomen, dus suggesties zijn welkom !!!

[ Voor 11% gewijzigd door Kriebelkous op 08-10-2010 14:49 ]

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
denk dat het wel handig kan zijn om na elke dag ofzo de startpost te updaten met een lijst van tijden etc erin,kun je vast wel een mooie tabel in maken (is idee, weet niet of het realiseerbaar is ben nieuw hier) en aan het einde van de periode een eindlijst maken die dan evt kan blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 12:05
Over het algemeen ben je met abs aan trager omdat het meestal eerder ingrijpt dan manueel op het randje remmen.

Kijk maar eens naar Forza 3 daar kun je manueel zonder ABS veel later aanremmen. het zelfde gevoel heb ik ook bij F1 2010.

enige wanneer ABS echt in het voordeel werkt is op een natte baan, op een droge baan ben ik sneller met ABS uit dan aan.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
rgarretsen schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:54:
Over het algemeen ben je met abs aan trager omdat het meestal eerder ingrijpt dan manueel op het randje remmen.

Kijk maar eens naar Forza 3 daar kun je manueel zonder ABS veel later aanremmen. het zelfde gevoel heb ik ook bij F1 2010.

enige wanneer ABS echt in het voordeel werkt is op een natte baan, op een droge baan ben ik sneller met ABS uit dan aan.
zet hem dan uit :)

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Kriebelkous schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:37:
[...]

grrr... is dit nog aan te passen? Ik open normaal nooit topics :)
wie mag ik bedanken voor deze goddelijke tussenkomst?

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Als ik een paar ideeen mag opperen :)

1. Ik vind het prima om de tijden op te splitsen met en zonder aides (het is aides, niet aids ;)) ofwel hulpjes, maar ik zie het nut er eigenlijk niet helemaal van in. Ik heb zelf maar een paar keer met hulp gereden maar ik heb het gevoel dat je zonder hulp gewoon sneller bent (aangenomen dat je goed genoeg bent natuurlijk). Ik weet dit niet helemaal zeker, maar neem ABS eens als voorbeeld. Met ABS zul je niet locken, en als je locked rem je uiteraard langzamer (als je al niet de muur in gaat), dus dan zou je zeggen dat je daar een voordeel mee hebt. MAAR... Als je zonder ABS rijdt en je locked, nou jammer dan, dan is dat rondje verpest. In een GP is dat dodelijk natuurlijk, dat kost je al gauw 5-10 plaatsen minimaal. In een time trial maakt het totaal niet uit (behalve als je natuurlijk net een gruwelijk snel rondje aan het rijden was). Je probeert het gewoon een rondje later opnieuw.

Wat ik probeer te zeggen is dat de hulp eigenlijk alleen helpt in lange races, en weinig tot geen effect hebben op de tijd van een enkel rondje, waar het hier om draait. Ik kan het mis hebben, maar dat is mijn ervaring. Daarbij zal iemand die hulp gebruikt over het algemeen wat minder goed zijn, dus dat compenseert enige voordelen wel weer.

Ik vind het zo wel prima hoor, maar ik zou er ook geen moeite mee hebben om deze onderscheiding weg te laten, maar dan wel gewoon erbij te vermelden of je hulp aan of uit had.

2. Om alles bij te houden kunnen we misschien het beste een google docs excel document aanmaken ofzo? Ik neem aan dat het wel in te stellen is dat er maar 1 'admin' is die alles kan aanpassen en dat de rest alleen maar kan kijken.
We zouden dan een admin (topic starter) of misschien meerdere admins kunnen aanstellen waar men de tijden naar mailt / DMed, eventueel met bewijs als het een gruwelijk snelle tijd is, waarna de admins deze in de lijst kunnen zetten.
Excel is gewoon wat makkelijker dan een lijst in de eerste post bijhouden denk ik.

3. Misschien is het een idee om de tijden 'geheim' te houden tot het einde van de week? Dan is het misschien in de week zelf wat saaier, je hebt immers geen doel om te verslaan zeg maar, maar dan voorkom je iets waar ik een beetje bang voor ben: dat er na de eerste snelle tijd geen tijden meer binnen komen. Als je de hele lijst kan zien en ziet dat jou tijd ergens achteraan hangt, dan kan ik me voorstellen dat veel mensen niet de moeite nemen om die tijd dan op te sturen. Dat zou wel jammer zijn want dan krijg je een lijst van 5 mensen ofzo met gruwelijk snelle tijden, en dat zullen doorgaans dezelfde mensen zijn denk ik.

Een beter idee misschien is om gewoon iedereen punten toe te kennen, natuurlijk steeds minder als je in plaats zakt, maar nooit 0 punten. Je zou bijvoorbeeld in totaal 100 punten kunnen uitdelen per race, en dan in 'procenten' werken. Stel dat er maar 2 mensen mee doen dan krijgt nummer in 80 punten en nummer 2 20 ofzo. Doen er 4 mensen mee dan krijgt nummer 1 40 punten, dan 20, dan 5 en dan 1 of iets dergelijks (ik noem maar wat).

[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 08-10-2010 16:19 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
tnhx voor je input!
NickThissen schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:15:
Als ik een paar ideeen mag opperen :)

1. Ik vind het prima om de tijden op te splitsen met en zonder aides (het is aides, niet aids ;)) ofwel hulpjes, maar ik zie het nut er eigenlijk niet helemaal van in. Ik heb zelf maar een paar keer met hulp gereden maar ik heb het gevoel dat je zonder hulp gewoon sneller bent (aangenomen dat je goed genoeg bent natuurlijk). Ik weet dit niet helemaal zeker, maar neem ABS eens als voorbeeld. Met ABS zul je niet locken, en als je locked rem je uiteraard langzamer (als je al niet de muur in gaat), dus dan zou je zeggen dat je daar een voordeel mee hebt. MAAR... Als je zonder ABS rijdt en je locked, nou jammer dan, dan is dat rondje verpest. In een GP is dat dodelijk natuurlijk, dat kost je al gauw 5-10 plaatsen minimaal. In een time trial maakt het totaal niet uit (behalve als je natuurlijk net een gruwelijk snel rondje aan het rijden was). Je probeert het gewoon een rondje later opnieuw.

Wat ik probeer te zeggen is dat de hulp eigenlijk alleen helpt in lange races, en weinig tot geen effect hebben op de tijd van een enkel rondje, waar het hier om draait. Ik kan het mis hebben, maar dat is mijn ervaring. Daarbij zal iemand die hulp gebruikt over het algemeen wat minder goed zijn, dus dat compenseert enige voordelen wel weer.

Ik vind het zo wel prima hoor, maar ik zou er ook geen moeite mee hebben om deze onderscheiding weg te laten, maar dan wel gewoon erbij te vermelden of je hulp aan of uit had.
ik denk dat het juist interresanter is voor "mindere goede" spelers als ze zichzelf kunnen vergelijken in 2 klasses. iemand die normaal met aides rijd zal meer moeite hebben zonder, door hier onderscheid in te maken lijkt het mij dat ook de arcade racer wat meer zal oefenen zonder aides en dus beter zal worden (wat wat mij betreft het hoofddoel van de competitie is). in de rondetijden gooien we alles op 1 hoop. pas bij het uitdelen van de punten zullen deze gescheiden worden, juist zodat de arcade racers dan ook gemotiveert blijven om punten te pakken en zichzelf te verbeteren.
2. Om alles bij te houden kunnen we misschien het beste een google docs excel document aanmaken ofzo? Ik neem aan dat het wel in te stellen is dat er maar 1 'admin' is die alles kan aanpassen en dat de rest alleen maar kan kijken.
We zouden dan een admin (topic starter) of misschien meerdere admins kunnen aanstellen waar men de tijden naar mailt / DMed, eventueel met bewijs als het een gruwelijk snelle tijd is, waarna de admins deze in de lijst kunnen zetten.
Excel is gewoon wat makkelijker dan een lijst in de eerste post bijhouden denk ik.
geweldig idee.. mochten er 2 of 3 mensen zijn die me hierin zouden willen helpen zou ik dat zeer op prijs stellen!!
3. Misschien is het een idee om de tijden 'geheim' te houden tot het einde van de week? Dan is het misschien in de week zelf wat saaier, je hebt immers geen doel om te verslaan zeg maar, maar dan voorkom je iets waar ik een beetje bang voor ben: dat er na de eerste snelle tijd geen tijden meer binnen komen. Als je de hele lijst kan zien en ziet dat jou tijd ergens achteraan hangt, dan kan ik me voorstellen dat veel mensen niet de moeite nemen om die tijd dan op te sturen. Dat zou wel jammer zijn want dan krijg je een lijst van 5 mensen ofzo met gruwelijk snelle tijden, en dat zullen doorgaans dezelfde mensen zijn denk ik.
in het geheim houden zie ik persoonlijk niets. Ik ga er vanuit dat iedereen die meedoet dit doet om zichzelf te verbeteren en van elkaar te leren. Vaak staat er bij voorbaat al vast dat in een groep van 25-30 man er een enkeling tussen zal zitten die van een andere planeet lijkt te komen en veel sneller zal zijn. dit is altijd zo.
het doel van deze competitie is vooral banen leren kennen en je rijstijl verbeteren op een manier die motiverend werkt, ook al is die motivatie om geen laatste te worden :)
in mijn ogen is niets mooier dan een tijd posten en 6e worden om vervolgens een uur later weer uit de top 10 te zijn gegooid omdat je 0.2 teconden tekort komt
Een beter idee misschien is om gewoon iedereen punten toe te kennen, natuurlijk steeds minder als je in plaats zakt, maar nooit 0 punten. Je zou bijvoorbeeld in totaal 100 punten kunnen uitdelen per race, en dan in 'procenten' werken. Stel dat er maar 2 mensen mee doen dan krijgt nummer in 80 punten en nummer 2 20 ofzo. Doen er 4 mensen mee dan krijgt nummer 1 40 punten, dan 20, dan 5 en dan 1 of iets dergelijks (ik noem maar wat).
briljant!

[ Voor 5% gewijzigd door Kriebelkous op 08-10-2010 16:32 ]

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk idee zo'n competitie! Heb nog te weinig oefening in de meeste banen om online te multiplayeren, maar zo kan ik de banen oefenen en toch niet helemaal in m'n eentje spelen. Ofzo. M'n tijden zullen wel te brak voor woorden zijn, ben niet zo'n meester, maar goed, lekker boeiend. Ik ga vanavond eens wat rondjes proberen op Suzuka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn we al begonnen? ;)

Bahrein
01:56.938
Ferrari
PC
Wheel (DFP)
Hulp: Dynamic race line: Corners only

Zal wel ruk zijn, maar ik vind het al heel wat zonder hulpjes! :) Fuel en tyre sim etc. waren ook aan, maar dat maakt allemaal niet uit met Time trial, toch...? Tijd kan echt nog wel sneller, maar ik ben als de dood om te spinnen... Ik heb 4 rondjes op rij gedaan (m'n eerste time trial was dit) en elke ronde ging sneller. De 5e ronde spinde ik, dus toen stopte ik maar. ;) Ik heb trouwens nu wel al ontdekt dat ik al die races op Bahrein sommige bochten niet goed genomen heb (met een te lage versnelling)! Toch wel handig, die Time trial, ook omdat je aan je ghost kan zien waar je winst boekt of juist verliest. Geen telemetry, maar toch wel handig.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:26:
Zijn wel al begonnen? ;)

Bahrein
Ferrari
PC
Wheel (DFP)
Hulp: Dynamic race line: Corners only

Zal wel ruk zijn, maar ik vind het al heel wat zonder hulpjes! :) Fuel en tyre sim etc. waren ook aan, maar dat maakt allemaal niet uit met Time trial, toch...?
en nu je tijd op Suzuka?
We gaan deze week (tot vrijdag 11:00) eerst suzuka doen en volgende week gaan we trappen op (zoals het er nu naar uitziet) Bahrein Spa Bahrein Spa

[ Voor 3% gewijzigd door Kriebelkous op 08-10-2010 22:11 ]

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, pfffffffff, ik had alleen naar de poll gekeken. :P Suzuka heb ik nog nooit op gereden, dus dat wordt lachen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Suzuka:
1:33:806

PC (moet ik dat de hele tijd gaan melden? - het zal niet opeens een xbox worden)
Stuur: Microsoft sidewinder
Ferrari, alle hulp aan, behalve ABS en remhulp.

(zo duidelijker?)

[ Voor 19% gewijzigd door Quacka op 08-10-2010 18:48 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Quacka schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:23:
Suzuka:

PC (moet ik dat de hele tijd gaan melden? - het zal niet opeens een xbox worden)
Stuur: Microsoft sidewinder
Ferrari, alleen ABS en remhulp uit.
Geef wel even duidelijk aan wat je nu gebruikt en wat niet. "Ferrari, alleen ABS en remhulp uit" kan ik op minstens 3 manieren interpreteren. ABS en remhulp uit, en de rest aan? ABS aan en remhulp uit? En de rest dan?

Trouwens, maakt het in time trial uit welke auto je gebruikt? Ik had eens gelezen dat ze daar allemaal hetzelfde presteren (hoewel ik dat wel raar zou vinden).

Mijn tijd op suzuka was vanmiddag 1:32 rond, maar er gaat nog wat vanaf, dat moet gewoon kunnen :9

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In plaats van alle hulpjes op te noemen lijkt het me handiger alleen dat te noemen wat je gebruikt. En dus niet de woorden aan en uit gebruiken, want bij de ene hulp is uit uit (TC, ABS) en de andere hulp is uit aan (fuel en tyre sim). Hm, maar bij time trial werken alleen de Driving assists en niet de Simulation options... dus we kunnen volstaan met:

- Driving assist (DA: alleen noemen bij ON)
- ABS (ABS: alleen noemen bij ON)
- Traction control (TC: alleen noemen bij Medium of Full)
- Dynamic racing line (DRL: alleen noemen bij Corners only of Always on)
- Gearbox (G: alleen noemen bij Automatic)

Pit opties en alles daaronder (Sim options) maken niets uit. (Gearbox kun je ook weglaten, maar die lijkt me gewoon wel interessant om te noemen).

Dus als iedereen dit ok vind, dan had Quacka's post er zo uit moeten zien (lijkt me ook wel goed om EXACT dezelfde 'vormgeving te gebruiken!)
Suzuka
Ferrari
PC
Stuur
TC: full
DRL: corners only
G: manual sequential
Wat vinden jullie er zo van...? Als iedereen het precies hetzelfde doet, is het makkelijker te overzien!

Mijn eerder geposte tijd (overigens verkeerde track, maar het gaat even om het voorbeeld) zou er dan zo uitzien:
Bahrein
Ferrari
PC
Stuur
DLR: Corners only
Misschien goed om hier afspraken over te maken en in de OP te zetten voordat het een onoverzichtelijk zooitje wordt. En misschien OOK goed om ALS je een tijd post, dat je eventuele opmerkingen ERONDER plaatst! Dus de post moet ALTIJD beginnen met bovenstaand rijtje!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:10
- welke tijd : 1.30:268
- welke auto: Mercedes GP
- welk platform: PC
- welk type controller: Stuur. Logitech DFP
- welke hulpmiddelen: TC uit, ABS uit, manueel schakelen, racelijn uit.

Kan denk ik nog wat sneller. Pas 3 rondes gereden in dit spel. Maandag verder proberen. Dit weekend werken. Waarschijnlijk in een redbull een snellere tijd.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oftewel:
Kuhr89 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:52:
Suzuka
1.30:268
Mercedes GP
PC
Stuur
;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik zal zo ook eens een rondje rijden, wat is de snelste auto van het spel? Ik heb tot nu toe alleen maar in de lotus rondgereden :P.

Edit: rondje gereden:
Suzuka
1.31:843
Red Bull Racing
PC
Stuur

Alle hulpmiddelen staan uit.
Strakke tijd superkurtje :O respect _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Knul op 08-10-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ja sorry. Terwijl ik aan het typen was, was jou post gekomen. Ik heb die dus compleet gemist.

Hier nogmaals, correcte vorm.

Suzuka
1.30:268
Mercedes GP
PC
Stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, het is deus de bedoeling om een rondje te rijden en je tijd hier neer te zetten? geen online competitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Kan niemand even een 'submit form' hosten, waar men gewoon track, auto, hulpjes en alles kan kiezen uit een lijstje kan kiezen? Laat dat meteen mailen naar een admin en klaar, altijd het juiste format, en zelfs automatisch in een lijstje om te zetten met wat meer moeite. Ik zou zoiets wel willen maken maar heb totaal geen ervaring met web zooi dus dat gaat em niet worden. Als iemand hier wel ervaring mee heeft weet ik zeker dat het in een minuutje of 3 gedaan is :)
EDIT
Ik zit te denken aan een systeem net als de veelgebruikte poll systemen hier. Een link naar een webform waar je de informatie kunt invullen. Als iemand iets invult wordt op de server een plaatje veranderd (met de nieuwe informatie) en in dit topic wordt het plaatje gelinked. Plaatje zal dus automatisch updaten als iemand iets invult (hoewel er misschien iets van een admin 'goedkeuring' in moet zijn zodat niet zomaar iedereen tijden van -4 seconden gaat invullen enzo :p)

En 1.30 op suzuka... dat ga ik niet redden denk ik of ik moet al toevallig perfect door de eerste sectie komen. Netjes hoor!

Nogmaals mijn vraag: maakt het uit welke auto je kiest of is het in time trial allemaal hetzelfde? Kunnen we anders niet gewoon 1 auto afspreken, de snelste ofzo, die iedereen dan gebruikt? Lijkt me makkelijker, anders heb je naast alle verschillende hulpmiddelen en platforms ook nog eens allemaal verschillende auto's, dan is het overzicht een beetje kwijt denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 08-10-2010 19:32 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
NickThissen schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:23:
Kan niemand even een 'submit form' hosten, waar men gewoon track, auto, hulpjes en alles kan kiezen uit een lijstje kan kiezen? Laat dat meteen mailen naar een admin en klaar, altijd het juiste format, en zelfs automatisch in een lijstje om te zetten met wat meer moeite. Ik zou zoiets wel willen maken maar heb totaal geen ervaring met web zooi dus dat gaat em niet worden. Als iemand hier wel ervaring mee heeft weet ik zeker dat het in een minuutje of 3 gedaan is :)
EDIT
Ik zit te denken aan een systeem net als de veelgebruikte poll systemen hier. Een link naar een webform waar je de informatie kunt invullen. Als iemand iets invult wordt op de server een plaatje veranderd (met de nieuwe informatie) en in dit topic wordt het plaatje gelinked. Plaatje zal dus automatisch updaten als iemand iets invult (hoewel er misschien iets van een admin 'goedkeuring' in moet zijn zodat niet zomaar iedereen tijden van -4 seconden gaat invullen enzo :p)

En 1.30 op suzuka... dat ga ik niet redden denk ik of ik moet al toevallig perfect door de eerste sectie komen. Netjes hoor!

Nogmaals mijn vraag: maakt het uit welke auto je kiest of is het in time trial allemaal hetzelfde? Kunnen we anders niet gewoon 1 auto afspreken, de snelste ofzo, die iedereen dan gebruikt? Lijkt me makkelijker, anders heb je naast alle verschillende hulpmiddelen en platforms ook nog eens allemaal verschillende auto's, dan is het overzicht een beetje kwijt denk ik.
Ik hoop eigenlijk dat de ene auto op de ene baan sneller is dan de ander..

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
En hoe vet is het om je virgin naar p1 te trappen. :)

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Hoe krijg je die ghostcar uit? Die irriteert me mateloos...

Suzuka
1:32:886
Ferrari
PC
Stuur
DRL: Always
G: Auto

Seconde eraf, voor mij een behoorlijke verbetering. Maar wat een rot-circuit is het toch. Het is gewoon niet mijn baan. Geen enkele bocht vind ik echt leuk te noemen.

[ Voor 66% gewijzigd door Quacka op 08-10-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 02:32
Suzuka
1:34:623
Virgin
PC
Stuur
ABS
TC: medium
G: manual

Misschien dat ik ergens deze week nog wel in een Ferrari stap :9

[ Voor 3% gewijzigd door Argos op 09-10-2010 01:00 . Reden: gears toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suzuka
1:34:121
Renault
X360
Stuur

Ik ga m'n best doen om hier nog een of twee seconden vanaf te snoepen, maar veel sneller dan dat zal het niet worden denk ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Suzuka
1:31:561
Red Bull
PC
Stuur
DRL: always
G: auto

Ik heb al een seconde op mn gost voorgestaan, en toen besloot ik de auto maar eens in de muur te parkeren. de 1:30 is zeker te halen

[ Voor 3% gewijzigd door Kriebelkous op 08-10-2010 21:54 ]

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Suzuka
1:31:608
Ferrari
PC
Stuur
Tc: Full

Vorige was trouwens met TC medium, maar dat beviel niet.

Edit: Overigens: vanmorgen zei ik dat ik mezelf niet snel onder de 1:32 zie komen -> nu al gelukt, maar dan wel met de instellingen van Martinspire (daarmee heb ik de stap van 132,886 naar 131,608 gemaakt). Als ik alles goed doe, dan moet 1.30 hoog wel mogelijk zijn. Ik heb namelijk hier en daar wel wat tijd verspild in deze ronde.

[ Voor 56% gewijzigd door Quacka op 08-10-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Suzuka
time 1:31.847
PC. Tag ThaBrid
ABS, TC:Full, RL:Cornor Only
Auto McLaren
Gamepad

Aangezien moeders de vrouw The voice aan het kijken was, maar even een poging gedaan.
Dit was de snelste valid lap, misschien morgen nog een keer een poging doen.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 21:43:
Suzuka
1:34:121
Renault
X360
Stuur

Ik ga m'n best doen om hier nog een of twee seconden vanaf te snoepen, maar veel sneller dan dat zal het niet worden denk ik.
jawel joh.. trappen met dat hok!

YouTube: F1 Felipe Massa Onboard Pole Position Lap at Suzuka (Japan) 2006 explained by Felipe Massa [HD]

let vooral op het rempunt in de 1e bocht.. hij kan ingame nog later :)
de ideale lijn die het spel aangeeft is dan al even donkerrood...

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:08:
ok, het is deus de bedoeling om een rondje te rijden en je tijd hier neer te zetten? geen online competitie?
hier alleen tijden posten. de snelste wint. dat is de competitie.
Zie het als een manier om baanverkenning en leren je auto afstellen en kennen leuker te maken.

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Kriebelkous schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:47:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat de ene auto op de ene baan sneller is dan de ander..
lijkt me niet, online heb je toch ook de keuze voor equal car performance? lijkt me het eerlijkste voor een ladder/leaderboard

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
soulcrusher schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 23:52:
[...]

lijkt me niet, online heb je toch ook de keuze voor equal car performance? lijkt me het eerlijkste voor een ladder/leaderboard
Het is toch even eerlijk als je zelf mag kiezen waar je in rijd? Op dit moment worden onze oortjes gewassen door een mercedes. Iedereen mag gewoon de snelste auto pakken, welke dat is mag je lekker zelf ontdekken.
Maar goed, als meer mensen denken dat het leuker is een vaste auto te kiezen hoor ik dit graag.

P.s.
Op dit moment hebben er 41 man gestemd op de poll, ik had een man of 15 verwacht (naïef). Als er mensen zijn die me willen helpen dit in goede banen te leiden hoor ik dit graag! Als er daadwerkelijk 40 man van plan zijn mee te doen ga ik er heel veel werk aan hebben in mn uppie namelijk.

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suzuka
1:29:401
McLaren
Xbox360
Gamepad
DRL: off
TC: off
ABS: off

Xbox gebruikers kunnen mijn ghost downloaden via leaderbords onder de naam ''Offset Cashew'' op p54.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Kriebelkous schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 00:46:
[...]

Op dit moment hebben er 41 man gestemd op de poll, ik had een man of 15 verwacht (naïef). Als er mensen zijn die me willen helpen dit in goede banen te leiden hoor ik dit graag! Als er daadwerkelijk 40 man van plan zijn mee te doen ga ik er heel veel werk aan hebben in mn uppie namelijk.
Ik ben langzaam een soort van website aan het proberen te maken in ASP.NET (helaas nog nooit gedaan dus het gaat wat traag) waarin men makkelijk hun tijden kunnen doorgeven. Idee is dat dit automatisch in een database komt (misschien moet ik iets van confirmation inbouwen zodat een admin een tijd eerst moet goedkeuren, maar eigenlijk verwacht ik wel dat het wel eerlijk zal gaan dus misschien is dat zelfs niet nodig). Dan kun je op een andere pagina een mooie grid zien met alle tijden, sorteren op tijd, track, auto, etc.
Het idee is ook dat je je tweakers username opgeeft, samen met een 'update code' (soort van wachtwoord). Wil je een bestande tijd aanpassen dan vul je gewoon weer dezelfde gegevens in (zelfde track, auto, driving assists, etc) en natuurlijk de update code (zodat iemand anders niet jouw tijd gaat zitten aanpassen) en dan wordt de tijd geupdate. Heb je een keer met ABS gereden en een keer zonder, dan vul je het gewoon twee keer in en kom je mooi twee keer in de lijst. Als een paar mensen dit doen kunnen we ook zien wat voor effect de hulpjes nou echt hebben, of je er gemiddeld sneller of langzamer mee bent.

Maar zoals ik al zei weet ik niet precies hoe dit werkt. Ik krijg vanavond waarschijnlijk een snelle 'tutorial' van iemand en ik hoop dat ik daarna een soort van alpha versie klaar kan hebben. Helaas heb ik geen webspace die ASP.NET ondersteund dus dan kan ik hem nog niet online zetten. Tenzij iemand een paar MB webspace over heeft hiervoor? :)

EDIT
Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/8018/26081449.th.png

[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 09-10-2010 10:51 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
en weer mijn PR verbeterd:

Suzuka
1:31:037
FerrariMcLaren
PC
Stuur
(waarom nou niet 4 honderdste sneller :X ?)

[ Voor 4% gewijzigd door Quacka op 09-10-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suzuka
1.30:805
1.30:379
Ferrari
PC
Stuur
DRL: Corners only

Pfffffffffff, dat was m'n eerste poging. Nou ja, niet deze tijd, hoor, haha, dat was de beste tijd van zo'n 10 rondjes en 10 herstarts. 8) Valt nog vies tegen, maar toch, als ik nu de andere tijden bekijk, dan is het zo slecht nog niet met alleen DRL aan. Ik ken de de baan nog van 'vroeger', dus dat scheelt. Maar zo'n tijd als teebee99 (1:29:401)... goeiendag, zeg... Die tijd van mij zijn al geen tijden die ik een race lang volhou...!

Ik moet wel zeggen: DIT IS LEUK!!! :) Leuker dan online racen (alleen maar gebash) en leuker dan de hele tijd tegen de AI racen. Het idee dat je echt tijden neerzet t.o.v. anderen motiveert wel. ;)

Krijg wel de neiging om eens te kijken wat de tijd kan worden met ABS en TC, maar nee, dan verleer ik 'echte' werk weer, denk ik... ;)

EDIT:
Tijd weer wat verbeterd, zie edit. En moet ik ff wat eten want ik wordt het zat. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Suzuka
1.29:358
Red Bull
PC
Stuur

Toch weer een stukje beter.. Vind de RedBull niet super fijn rijden eigenlijk.. Vanavond laat of morgen nog even in een Ferrari proberen.. Ik weiger een beetje om in een Mclaren te stappen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kuhr89 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:39:
Suzuka
1.29:358
Red Bull
PC
Stuur

Toch weer een stukje beter.. Vind de RedBull niet super fijn rijden eigenlijk.. Vanavond laat of morgen nog even in een Ferrari proberen.. Ik weiger een beetje om in een Mclaren te stappen haha.
Shoot....

;)
Kriebelkous schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:55:
F1 2010 time challenge
tot zover op Suzuka:
[afbeelding]
Als je het lijstje aanpast, moet je ook even letten op de hulpjes: niet iedereen rijdt namelijk constant met dezelfde hulp aan! Quacka bijvoorbeeld had z'n eerste tijd met alles off maar z'n laatste snelste tijd is met TC Full: dat scheelt natuurlijk een slok op een borrel. ;) Het zou handiger zijn als iedereen kiest voor bepaalde instellingen en zich daaraan houdt, maar goed, veranderen moet kunnen. Maar da's dan wel weer meer opletwerk voor degene die de lijst bij houden. (Alhoewel wij allemaal natuurlijk een nauwlettend oogje in zeil houden, zoals wel blijkt. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Suzuka
1:30:782
Ferrari
PC
Stuur
ABS
G: Manual sequential

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Toch maar even de Ferrari gepakt nog voor ik ga werken dalijk.. Meteen de tijd verbeterd!

Suzuka
1.28:762
Red Bull
PC
Stuur

We kunnen ook nog een time challenge doen voor in de Regen.. Is ook wel vet,

[ Voor 22% gewijzigd door Kuhr89 op 09-10-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Kuhr89 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:55:
Toch maar even de Ferrari gepakt nog voor ik ga werken dalijk.. Meteen de tijd verbeterd!

Suzuka
1.28:762
Red Bull
PC
Stuur

We kunnen ook nog een time challenge doen voor in de Regen.. Is ook wel vet,
Dat is wel heel erg snel _/-\o_ _/-\o_
ik zat zelf te denken om de laatste week in de regen te gaan rijden (op monaco?).
ik weet alleen niet of het dan daadwerkelijk altijd even hard regent.

ik heb ook maar weer ff wat rondjes gedaan, toch weer een dikke seconde van mn tijd af gekregen, maar dat ene perfecte rondje laat nog op zich wachten..

Suzuka
1:30.584
RBR
PC
Stuur
G: auto

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:43:
[...]

Shoot....

;)

[...]

Als je het lijstje aanpast, moet je ook even letten op de hulpjes: niet iedereen rijdt namelijk constant met dezelfde hulp aan! Quacka bijvoorbeeld had z'n eerste tijd met alles off maar z'n laatste snelste tijd is met TC Full: dat scheelt natuurlijk een slok op een borrel. ;) Het zou handiger zijn als iedereen kiest voor bepaalde instellingen en zich daaraan houdt, maar goed, veranderen moet kunnen. Maar da's dan wel weer meer opletwerk voor degene die de lijst bij houden. (Alhoewel wij allemaal natuurlijk een nauwlettend oogje in zeil houden, zoals wel blijkt. ;) )
quacka had zn eerste tijd ook met tc on.. mn lijstje klopte niet |:(
tot zover lijkt het erop dat de snelste tijden zonder hulp worden gereden. het zou het een stuk makkelijker maken als dit zo blijft :)

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Klopt, je kunt de regen niet zelf instellen. Eigenlijk wel jammer, zit weldegelijk verschil tussen zachte of harde regen. Verschil in hoe nat het circuit is enzo..

Monaco is erg vet om te rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

oeh vanavond ook maar is een tijd gaan rijden.

Is kijken of ik jullie allemaal zoek kan rijden :P

Nah zal wel een late 1:30 worden ofzo

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
NickThissen schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 09:43:
[...]

Ik ben langzaam een soort van website aan het proberen te maken in ASP.NET (helaas nog nooit gedaan dus het gaat wat traag) waarin men makkelijk hun tijden kunnen doorgeven. Idee is dat dit automatisch in een database komt (misschien moet ik iets van confirmation inbouwen zodat een admin een tijd eerst moet goedkeuren, maar eigenlijk verwacht ik wel dat het wel eerlijk zal gaan dus misschien is dat zelfs niet nodig). Dan kun je op een andere pagina een mooie grid zien met alle tijden, sorteren op tijd, track, auto, etc.
Het idee is ook dat je je tweakers username opgeeft, samen met een 'update code' (soort van wachtwoord). Wil je een bestande tijd aanpassen dan vul je gewoon weer dezelfde gegevens in (zelfde track, auto, driving assists, etc) en natuurlijk de update code (zodat iemand anders niet jouw tijd gaat zitten aanpassen) en dan wordt de tijd geupdate. Heb je een keer met ABS gereden en een keer zonder, dan vul je het gewoon twee keer in en kom je mooi twee keer in de lijst. Als een paar mensen dit doen kunnen we ook zien wat voor effect de hulpjes nou echt hebben, of je er gemiddeld sneller of langzamer mee bent.

Maar zoals ik al zei weet ik niet precies hoe dit werkt. Ik krijg vanavond waarschijnlijk een snelle 'tutorial' van iemand en ik hoop dat ik daarna een soort van alpha versie klaar kan hebben. Helaas heb ik geen webspace die ASP.NET ondersteund dus dan kan ik hem nog niet online zetten. Tenzij iemand een paar MB webspace over heeft hiervoor? :)

EDIT
Zoiets dus:
[afbeelding]
Thnx maat!
Ziet er goed uit.. ik ben zelf echt een leek in .net en dergelijke.

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
Suzuka
1:34:162--> 1:33:897
Virgin
PC
Stuur
ABS
DRL: Corners Only

Lukt me nog niet een top tijd neer te zetten, maar toch nog 0.461 sneller.

[ Voor 11% gewijzigd door Argos op 09-10-2010 21:03 . Reden: Snellere tijd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Voorlopig laatste verbetering. Ik ben het nu echt zat....

Suzuka
1:30:775
McLaren
PC
Stuur

Waar zou het nu aan liggen dat de mensen die zonder hulp rijden zoveel sneller zijn? Ik had met met zwakkere TC niet het gevoel dat ik echt sneller werd. Alleen vloog ik nog vaker de bocht uit 8)7 (wat logisch is)
Wil iemand met de snelste tijd eens een keer met automaat rijden? Het lijkt mij namelijk daaraan te liggen.

edit:
Hebben jullie nog een bepaalde techniek bij de hairpin? Ik heb het gevoel dat ik daar een paar tienden laat liggen. Ik rem af zodra de ideale lijn begint te verkleuren (als ik later rem, dan haal ik de bocht niet), maar voor m'n gevoel duurt het een behoorlijke tijd eer ik de bocht uit ben en weer snelheid kan maken. (ik heb met alle hairpins moeite -> het ziet er gewoon niet netjes uit)

[ Voor 30% gewijzigd door Quacka op 09-10-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Argos schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:02:
Suzuka
1:34:162
Virgin
PC
Stuur
ABS

Lukt me nog niet een top tijd neer te zetten, maar toch nog 0.461 sneller.
nee, stap eens in een andere auto.. scheelt een seconde of 2

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Quacka schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:03:
Voorlopig laatste verbetering. Ik ben het nu echt zat....

edit:
Hebben jullie nog een bepaalde techniek bij de hairpin? Ik heb het gevoel dat ik daar een paar tienden laat liggen. Ik rem af zodra de ideale lijn begint te verkleuren (als ik later rem, dan haal ik de bocht niet), maar voor m'n gevoel duurt het een behoorlijke tijd eer ik de bocht uit ben en weer snelheid kan maken. (ik heb met alle hairpins moeite -> het ziet er gewoon niet netjes uit)
ik rem veel later. blokkeer je niet gewoon waardoor je doorglijd?
zet abs eens aan en probeer het dan eens, zonder abs kan je zelfs nog iets later remmen.
hairpins zijn lastig

Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/5786/doublehairpin.png

vergeet niet je rem los(ser) te laten als je instuurt. probeer je bocht gewoon eens een paar keer (je kan je flashback gebruiken)

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
Kriebelkous schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:11:
[...]

nee, stap eens in een andere auto.. scheelt een seconde of 2
We hebben nog heel de week een andere auto wordt misschien wel nodig. Ik wist trouwens niet dat je flasbacks kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argos schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:45:
[...]

We hebben nog heel de week een andere auto wordt misschien wel nodig. Ik wist trouwens niet dat je flasbacks kon gebruiken.
Ja, je hebt tijdens de trial unlimited flashbacks: heel erg handig om een bepaalde bocht tig keer achter elkaar te proberen! (Zodta je de flashback gebruikt is je tijd uiteraard ongeldig... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:03:
Waar zou het nu aan liggen dat de mensen die zonder hulp rijden zoveel sneller zijn?
Vraag ik me ook af... Misschien dat je zonder hulpmiddelen meer gevoel voor de auto krijgt of zo... Geen idee! Als ik TC aanzet, ga ik trouwens echt wel sneller, denk ik.

EDIT
AAAAAAAAARRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHH! Waar ik wel strontziek van wordt is de invalidated next lap... ik slip wel eens in de laatste chicane en dan hoef nog maar 1 keer de curbs aan te raken en de volgende lap is niet meer geldig... Dat is wel HEEL erg vervelend... :( :( :(

EDIT
Maar goed, ondanks dat...

Suzuka
1.29:591
Ferrari
PC
Stuur
DRL: Corners only

Bij sommige bochten weet ik eigenlijk nog steeds niet zeker welke versnelling nou het beste is of hoe ik 'm moet nemen...

BTW Ik mis eigenlijk Imola wel in F1 2010. Ik snap dat 'ie er nu niet bij hoort, maar het was een leuke baan. Ik moet er aan denken door Suzuka: ik vond bepaalde stukken altijd een beetje op elkaar lijken.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Ik ben ook eens een poging aan het wagen. Maar is er een mogelijkheid om die gruwelijk irritante ghost car uit te schakelen.

En nee dan bedoel ik niet om gewoon maar sneller te zijn als die.

Mijn huidige tijd is
Suzuka
1:30:717
McLaren
PC
Stuur (Logitech Driving Force GT)
ABS off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_A3 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 16:41:
Ik ben ook eens een poging aan het wagen. Maar is er een mogelijkheid om die gruwelijk irritante ghost car uit te schakelen.

En nee dan bedoel ik niet om gewoon maar sneller te zijn als die.

Mijn huidige tijd is
Suzuka
1:30:717
McLaren
PC
Stuur (Logitech Driving Force GT)
ABS off
Ik vind die ghostcar eigenlijk alleen maar gruwelijk irritant als ik 'm vlak voor de finish alsnog voorbij zie komen.. ;) Tot die tijd vind ik 'm wel handig. Je hebt daardoor constant door waar het goed gaat en waar je iets verliest of juist wint. Maar hij zou wel iets doorschijnender mogen dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRL heb ik overigens gewoon off hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
_A3 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 16:41:
nee :(

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nog 2 seconden eraf weten te schaven na veel frustratie :)

Suzuka
1.30:926
Red Bull RB6
PC
Stuur (Logitech Momo Racing)
ABS, TC, DRL: Off

Er kan nog meer vanaf ik weet het zeker, maar wat een frustrerende baan om tijd te rijden zeg! Als het begin niet perfect gaat kun je het al vergeten... En als het begin wel perfect gaat dan heb ik de neiging om het in de laatste chicane te verprutsen! Twee rondjes achter elkaar perfect door section 1 gekomen, lag dik een seconde voor op mn ghost... Eerste rondje net wat te laat geremd voor de chicane en rechtdoor. Tweede rondje net wat te vroeg geremd (wilde natuurlijk niet te laat) en maar een klein beetje proberen af te snijden om toch een snelle tijd te houden, maar daardoor spinde ik uit :( Derde keer ging de chicane wel goed maar lag ik veeel minder voor op mn ghost helaas... Kost erg veel invalid laps deze baan moet ik zeggen, hoop dat het de volgende track beter gaat :D

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Suzuka
McLaren
PC
Stuur
No aids

1.32.106

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
  • Laatst online: 11-09 20:01
Geweldig inititatief dit!

Mijn score:

Suzuka
Ferrari
PC
KeyBoard
TC: Full
ABS: On
DRL: Corners

1:31.647

En net even met de McLaren geprobeert, zelfde settings als hierboven: 1:30.989

Ik verlies veel tijd in alle haarspeld bochten en de laatste chicane ... het wordt tijd voor een stuurtje :P

[ Voor 47% gewijzigd door Duzzan op 09-10-2010 20:52 . Reden: Handig om ook de tijd erbij te zetten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het wel even gehad met deze baan... Wordt nu elke keer op het laatst door m'n ghost ingehaald: schijnbaar had ik bij die beste tijd wat mazzel in de laatste chicane. En nu het keer op keer niet lukt de tijd te verbeteren wordt het errug saai en vervelend en frustrerend. En dan merk je ook nog dat al die oefening eigenlijk waardeloos is in een race (Expert): ik kan nauwelijks m'n plaats behouden... Komt natuurlijk ook door de tyre en fuel sim: dat scheelt echt wel veel!

Ik doe denk ik pas weer mee met de volgende track: dit is leuk voor een uurtje of zo, maar zodra je een bepaalde tijd neergezet hebt, is de lol eraf.

EDIT:
O JA, nog een tip!!!!! Het KAN toeval geweest zijn, maar toen ik vanavond F1 2010 opstartte, kreeg ik een melding over een corrupte savegame... Dus ik balen en denken van 'Laar dan maar': ik heb toen NIET een nieuwe savegame aangemaakt, maar heb het spel gequit met Alt-F4. Toen ik daarna opnieuw opstartte... werkte alles gewoon weer...! Dus maak niet te snel een nieuwe savegame aan...!!!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:50:
Ik heb het wel even gehad met deze baan... Wordt nu elke keer op het laatst door m'n ghost ingehaald: schijnbaar had ik bij die beste tijd wat mazzel in de laatste chicane.
dat gevoel heb ik vandaag 3x gehad.. na een uurtje rondploeteren gefrustreerd je stuurtje aan de kant smijten en zweren dat je het niet meer probeert... om vervolgens 2 uur later op de bank te zitten en te denken: "het moet toch kunnen?". Dan pak je je stuurtje weer en begint het proces opnieuw...

heb trouwens een 1:29.5(nog iets gereden), maar dat was een invalid lap omdat ik de ronde ervoor achterstevoren kwam te staan bij het aanremmen van de laatste chicane... Daarna weer 2 uur op de bank gezeten :)

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
oh en voor de heren die het nog niet wisten en toevallig lanskomen.. qualificatie irl start om 2:55 !

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Suzuka
1:30:826
McLaren
PC
Gamepad
Tc: Medium
ABS

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 04:06:
Suzuka
1:29:401
McLaren
Xbox360
Gamepad
DRL: off

Xbox gebruikers kunnen mijn ghost downloaden via leaderbords onder de naam ''Offset Cashew'' op p54.
In de red bull naar een verbetering van 1.28.601.

Nu hou ik het ook voor gezien op deze baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veertig rondes waarin ik zowat in elk rondje wel ergens een remfout maakte en daardoor invalidated lap kreeg:

Suzuka
1:32:923 1:31:858
Renault RBR
X360
Stuur

Hier moet nog een seconde vanaf komende week. Was me al gelukt totdat ik natuurlijk in die laatste chicane de mist in ging. Maar meer dan een hoge 31 zit er voor mij niet in.

Edit: o, nu al gehaald in de Red Bull auto. En kan nog wel een stuk sneller. Leuk om tegen je ghost te rijden, teebee99. Je kunt nog wel een stuk sneller door die slingerbochten in het begin, daar loop ik na een moeizame eerste bocht op je in. De rest van de track daarentegen rij je me compleet zoek :).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Sodeknetters, 1:28 op Suzuka :D
Dan moet ik nog 6 dikke seconden sneller om dat te halen :X

[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 10-10-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Suzuka
1:35:760
Mercedes
PC
Stuur
Tc: medium
DRL: corners only

Dit is na 15 ronden mn snelste tijd. Ik word echt dood en doodziek van dat invalid next lap ge-emmer. Ik bedoel, je doet een time trial...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 13:08
Suzuka
1:30:558
McLaren
PC
Keyboard

En nu is het wel genoeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
Suzuka
1:33:188
Virgin
PC
Stuur
ABS

Nieuwe afstelling doet wonderen :Y) weer 0.709 sneller. Jammer dat de hier gereden tijden niet allemaal terug te vinden zijn op het leaderboard ik zou toch graag een ghostje downloaden van een tweaker.

[ Voor 4% gewijzigd door Argos op 10-10-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Argos schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:15:
Suzuka
1:33:188
Virgin
PC
Stuur
ABS

Nieuwe afstelling doet wonderen :Y) weer 0.709 sneller. Jammer dat de hier gereden tijden niet allemaal terug te vinden zijn op het leaderboard ik zou toch graag een ghostje downloaden van een tweaker.
Ik ben druk bezig met een leaderbord waarin alle tijden komen te staan. Of ik ook een ghost-download optie kan maken weet ik niet... Als het uberhaupt al kan dan is dat natuurlijk alleen voor de PC. Kun je je ghost uploaden en kan iemand anders die dan downloaden, buiten het spel om bedoel ik? Zijn het gewoon losse files?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
Echt geen idee. Ik gebruik alleen de ingame opties en daar kan je ghosts downloaden van andere, maar die zijn de volgende keer weer weg. Waar hij ze tijdelijk neer zet op je hd geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou ja ik kan het altijd later nog bijvoegen.

Ik ben al best ver moet ik zeggen, vooral omdat dit m'n eerste ASP.NET projectje is :) Ik denk dat het wel erg handig is hiervoor, het kost mij nu wat tijd maar als we dit langer doen dan scheelt het de beheerders heeeel veel tijd uiteindelijk. Een verschrikkelijk werkje om een hele thread door te pluizen voor tijden, en dan ook te letten op mensen die hun tijd verbeteren, etc...

Wat er tot nu toe werkt:

Een nieuwe tijd ingeven:
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/6537/89798413.th.png
Circuits, auto's, etc kun je allemaal uit de dropdown kiezen, en automatisch kan het huidige circuit (wat we op dat moment aan het spelen zijn) gekozen worden.

Als de ingevulde gegevens nog niet bestaan worden ze in de database opgeslagen.
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/8982/75148847.th.png
Ook krijg je een stukje code om hier in het forum te posten om iedereen over je tijd te vertellen (anders wordt het wel stil hier denk ik :p). Dit heeft verder dus geen functie behalve het aan iedereen te laten zien, want de tijd komt automatisch in de database.
Zo'n stukje code resulteert bijvoorbeeld in dit:
NaamNickThissen
CircuitSuzuka (Japan)
AutoRed Bull RB6 (RBR-Renault)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Momo
GearboxManual
Tijd01.30:926

Als de gegevens al bestaan wordt er gekeken of ook de 'Update Code' overeenkomt. Zo ja, dan worden de gegevens geupdate met de nieuwe tijd. Zo nee, dan kun je de gegevens niet inzenden (twee keer dezelfde gebruiker met dezelfde instellingen met een andere tijd is natuurlijk onzin, dan moet de tijd gewoon geupdate worden).
Op deze manier kun je de tijd dus updaten.
Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/7559/18402909.th.png

Ten slotte kun je natuurlijk alle tijden bekijken. Je kunt sorteren, groeperen, wat je maar wil. Zo kun je bijvoorbeeld al jouw tijden bekijken door te groeperen op jouw naam. Wil je de tijden van een circuit zien, dan groepeer je op circuit. Etc.
Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/8655/58530092.th.png

Todo:
- Admin scherm om tijden te verwijderen (in het geval iemand zijn update code vergeten is of iemand een 'nep' tijd ingevuld heeft)
- Admin kan tijden 'accepteren', standaard zijn ze niet geaccepteerd (om even te checken of de tijd wel klopt).
- Gebruikersnamen ook opslaan in de database, en op het eind van de week punten toekennen. Dan kan er ook een overzicht van de punten gemaakt worden :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Suzuka
1:34.793
RBR
PS3
Gamepad
ABS: Off
TCS Full
DRL: Corners
Gear: Automatic

Vooralsnog :*)

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb het eens met de Mercedes geprobeerd. Ging een stuk beter dan met de Red Bull, maar ik verprutste het weer bij de chicane, en daarna niet meer gelukt om het nog te verbeteren. Steeds ernaast in het begin of net die scherpe highspeed 'knik' te vroeg inzetten... Vanavond nog maar eens proberen, ik moet gewoon onder die 1.30 komen :P
NaamNickThissen
CircuitSuzuka (Japan)
AutoMcLaren MP4-25 (McLaren-Mercedes)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Momo Racing
GearboxManual
Tijd01.30:826

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:02:
Na veertig rondes waarin ik zowat in elk rondje wel ergens een remfout maakte en daardoor invalidated lap kreeg:

Suzuka
1:32:923 1:31:858
Renault RBR
X360
Stuur

Hier moet nog een seconde vanaf komende week. Was me al gelukt totdat ik natuurlijk in die laatste chicane de mist in ging. Maar meer dan een hoge 31 zit er voor mij niet in.

Edit: o, nu al gehaald in de Red Bull auto. En kan nog wel een stuk sneller. Leuk om tegen je ghost te rijden, teebee99. Je kunt nog wel een stuk sneller door die slingerbochten in het begin, daar loop ik na een moeizame eerste bocht op je in. De rest van de track daarentegen rij je me compleet zoek :).
Klopt, 1e sector liet ik dat rondje een tiende of 3 liggen maar het is erg lastig om een perfect rondje op suzuka te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik doe ook mee, en zal een onverslaanbare tijd neerzetten op Suzuka... >:)

Tot later... :D

Edit; 1.28 t snelst?

Hehehehe... Slik! :> Eens kijken wat ik eruit kan persen de komende dagen. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Format-C op 10-10-2010 19:24 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
meintje schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 13:26:
Dit is na 15 ronden mn snelste tijd. Ik word echt dood en doodziek van dat invalid next lap ge-emmer. Ik bedoel, je doet een time trial...
Ik doe eigenlijk altijd een restart: dat gaat het snelst. Ik ga toch niet 1,5 ronde onzinnig rondrijden?
Je gaat toch ook niet met het vliegtuig naar Japan om daar achter een computer te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Quacka schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:19:
[...]

Ik doe eigenlijk altijd een restart: dat gaat het snelst. Ik ga toch niet 1,5 ronde onzinnig rondrijden?
Je gaat toch ook niet met het vliegtuig naar Japan om daar achter een computer te zitten?
in het begin kun je dan gewoon fijn baangevoel krijgen? als je restart doet ga je ook minder snel vanaf start ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:19:
[...]

Wat soulcrusher zegt: de snelheid die je zelf opbouwt aan het eind van een ronde, is hoger dan de snelheid die je hebt na een restart (dus zoals de computer je 'klaarzet'). In ieder geval op Suzuka: ik weet niet of dat altijd zo is. M'n snelste tijden waren dan ook tweede of derde rondjes en geen eerste rondjes. Als ik nu een ronde start tegen m'n ghost zie ik zo'n 2 seconden na de start m'n ghost al voor me! Het is me alsnog wel een paar keer gelukt m'n ghost in te halen in het begin, maar dan ging het altijd verderop weer fout... Heel frustrerend als je voelt dat je beter gaat en voor ligt en je met klotsende oksels de laatste chicane ingaat... en verprutst...

Als ik die auto's op tv zie lijken ze haast op rails te rijden: dat idee heb ik zeer zeker niet...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nog een tikkeltje eraf..

NaamNickThissen
CircuitSuzuka (Japan)
AutoMcLaren MP4-25 (McLaren-Mercedes)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Momo Racing
GearboxManual
Tijd01.30:256

Ik zit nu de helft van de tijd ongeveer een seconde voor op m'n ghost na de eerste sectie, maar daarna wordt ik weer ingehaald, en de andere helft zit ik een seconde achter in de eerste sectie en ben ik weer sneller in de tweede... Ik kan deze baan niet consistent rijden merk ik. Ik hoop dat we snel een keer Istanbul doen, daar ben ik nu met career en dat gaat wel heel lekker moet ik zeggen, ik denk dat ik daar met een Mercedes wel met de top mee kan :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
_/-\o_ _/-\o_
NickThissen schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:14:
Nou ja ik kan het altijd later nog bijvoegen.

Ik ben al best ver moet ik zeggen, vooral omdat dit m'n eerste ASP.NET projectje is :) Ik denk dat het wel erg handig is hiervoor, het kost mij nu wat tijd maar als we dit langer doen dan scheelt het de beheerders heeeel veel tijd uiteindelijk. Een verschrikkelijk werkje om een hele thread door te pluizen voor tijden, en dan ook te letten op mensen die hun tijd verbeteren, etc...

Wat er tot nu toe werkt:

Een nieuwe tijd ingeven:
[afbeelding]
Circuits, auto's, etc kun je allemaal uit de dropdown kiezen, en automatisch kan het huidige circuit (wat we op dat moment aan het spelen zijn) gekozen worden.

Als de ingevulde gegevens nog niet bestaan worden ze in de database opgeslagen.
[afbeelding]
Ook krijg je een stukje code om hier in het forum te posten om iedereen over je tijd te vertellen (anders wordt het wel stil hier denk ik :p). Dit heeft verder dus geen functie behalve het aan iedereen te laten zien, want de tijd komt automatisch in de database.
Zo'n stukje code resulteert bijvoorbeeld in dit:
NaamNickThissen
CircuitSuzuka (Japan)
AutoRed Bull RB6 (RBR-Renault)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Momo
GearboxManual
Tijd01.30:926

Als de gegevens al bestaan wordt er gekeken of ook de 'Update Code' overeenkomt. Zo ja, dan worden de gegevens geupdate met de nieuwe tijd. Zo nee, dan kun je de gegevens niet inzenden (twee keer dezelfde gebruiker met dezelfde instellingen met een andere tijd is natuurlijk onzin, dan moet de tijd gewoon geupdate worden).
Op deze manier kun je de tijd dus updaten.
[afbeelding]

Ten slotte kun je natuurlijk alle tijden bekijken. Je kunt sorteren, groeperen, wat je maar wil. Zo kun je bijvoorbeeld al jouw tijden bekijken door te groeperen op jouw naam. Wil je de tijden van een circuit zien, dan groepeer je op circuit. Etc.
[afbeelding]

Todo:
- Admin scherm om tijden te verwijderen (in het geval iemand zijn update code vergeten is of iemand een 'nep' tijd ingevuld heeft)
- Admin kan tijden 'accepteren', standaard zijn ze niet geaccepteerd (om even te checken of de tijd wel klopt).
- Gebruikersnamen ook opslaan in de database, en op het eind van de week punten toekennen. Dan kan er ook een overzicht van de punten gemaakt worden :)
_/-\o_ _/-\o_ Jij bent goed bezig! Is het niet een idee om alle tijden standaard te laten accepteren? dan kunnen we ze verwijderen als deze niet kloppen. Laten we er gewoon in 1e instantie vanuit gaan dat mensen eerlijk zijn :)
Scheelt je weer wat werk.

Ik heb trouwens gisteravond wat rondjes met alle hulp aan gereden. Gewoon om te kijken hoeveel verschil dit maakt. Ik ben een seconde langzamer met TC en abs aan.. Vooral bij de langzamere bochten kom ik veel sneller weg als TC uitstaat. Als de tijden zo blijven hoeven we denk ik geen verdeling tussen wel of niet met aides te doen. je bent sneller zonder namelijk.

Vanavond maar eens kijken wat er gebeurd als ik schakelen op manual zet, de laatste keer dat ik manueel geschakeld heb in een game was met need for speed 2... Dus dat zal ff wennen worden. Ik ga voor een 1:29er, dat moet te doen zijn voor me.. Met hoeveel vleugel rijden de heren die in de 1:28ers zitten eigenlijk, een 1:28er lijkt voor mij u echt onmogelijk, ik ben erg benieuwd hoe jullie die auto afgesteld hebben!

tot zover in ieder geval _/-\o_ voor Tebee99 en Superkurhtje!
ik heb de verschillen tussen de tijden eens bij het sheetje gezet. dit levert best leuke dingen op. De verschillen tussen plek 6&11 zijn echt minimaal! het is lekker spannend zo dames en heren! blijf die tijden posten! laten we kijken of we allemaal tussen de 1:29 en 1:31 kunnen eindigen. Mocht je echt niet sneller kunnen dan een 1:31, vraag dan hoe de anderen het doen. Het scheelt iig al een paar seconden als je niet teveel op de kleuren van de ideale lijn let. Vaak kan je (met name de 1e bocht, de laaste bocht en de 1e bocht na het viaduct veel later remmen dan word aangegeven.

Ik rem in de eerste bocht pas als ik tegen de curbs aanzit, volgas insturen en rustig remmend de knik nemen tot je weer op je gas kan.

De laatste bocht schijn je nog te kunnen halen als je net remt voor het reclamebord wat boven de weg hangt. (dit is mij nog niet gelukt)

Na het viaduct rem ik pas naar de hairpin toe als de kurbs ophouden van het flauwe knikje welke na het uitkomen komt. (ik denk dat dit nog veel later kan, maar dan kom ik met mn exitsnelheid niet uit)

ook in spoon kan je veel later remmen dan de lijn aangeeft.
Staar niet blind op de ideale lijn! zo ideaal is ie niet

[ Voor 23% gewijzigd door Kriebelkous op 11-10-2010 10:59 ]

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Suzuka
1:36:856
Mclaren
PC
Stuur
ABS: OFF
TC: OFF
DRL: OFF

Pas 2 officiele getimde rondjes gehad, en er zit nog een hoop verbetering in! Morgenavond kan ik weer oefenen, heel misschien vanavond nog een half uurtje. Maar post mijn tijd alvast om mijn verbeteringen voor deze week ook voor mezelf bij te houden! Moet zeggen dat die eerste sector wel echt heerlijk is.. _/-\o_

Beetje minder is als je voor de 2e keer dat baan uitschiet dat je volgende ronde niet mee telt. Maargoed dat is oude koeien uit de sloot halen, we zullen met het beste moeten doen. Vanavond/morgenavond maar eens met een topafstelling gaan oefenen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Gynnad schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:26:
Moet zeggen dat die eerste sector wel echt heerlijk is.. _/-\o_
wacht maar tot je tegen het max van je kunnen aan rijd.. dan krijg je echt een haat liefde verhouding met de 1e sector. het is een briljant stukje baan, maar hij is erg lastig om perfect te nemen.

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Laatst online: 04-09 12:05
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:57:
[...]

Klopt, 1e sector liet ik dat rondje een tiende of 3 liggen maar het is erg lastig om een perfect rondje op suzuka te rijden.
Zal vanavond je ghost eens laden kijken wat ik er van bak :)

Maar voor 1:28 moet je een vrij strakke ronde rijden.

Ronald

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Toch maar even in de Mclaren gestapt voor de lol.. Hoe kan het dat die weer sneller is dan de Ferrari?

Suzuka
1.28:084 1.27:789 Ronde gereden alleen was Invalid omdat de ronde ervoor 2x gespint was!! Dus eigenlijk is de ronde valid...
Mclaren
PC
Stuur

Toch eens kijken of ik met de Mclaren in de 1.27 kan komen.. Zou moeten lukken maar dan moet de Hairpin en die verrotte laatste cicane goed gaan.

Yeah..

Die laatste 2 bochten kan je niet halen met pas aanremmen bij het reclame bord.. Of je moet super remmen hebben ofzo!

Daarnaast het remmen bij het flauwe knikje van de hairpin is prima! Iets later en je mist je apex. Je moet geleidelijk remmen en de auto door de bocht laten rollen. Evt zelfs wat gas bijgeven.

[ Voor 45% gewijzigd door Kuhr89 op 11-10-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Kuhr89 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:24:
Toch maar even in de Mclaren gestapt voor de lol.. Hoe kan het dat die weer sneller is dan de Ferrari?

Suzuka
1.28:084 1.27:789 Ronde gereden alleen was Invalid omdat de ronde ervoor 2x gespint was!! Dus eigenlijk is de ronde valid...
Mclaren
PC
Stuur
Wow.. 1:27ers.. Helaas zul je hem wel ff valid moeten rijden (het liefst nog sneller). ivm met eventueel een ss van je leaderboard.
Niet dat ik je niet geloof, maar om te voorkomen dat we later ooit de discussie krijgen dat er laps worden gepost die wel fake zijn en mensen zeggen geen proof te kunnen leveren omdat de lap invalid was..
Zou je wat details van je car-setup willen posten? Ik ben benieuwd naar je "geheim".
Die laatste 2 bochten kan je niet halen met pas aanremmen bij het reclame bord.. Of je moet super remmen hebben ofzo!
dan ligt het toch niet aan mij. Vind het wel lastig daar je rempunt te bepalen, ik ben vaak net te laat of net te vroeg..

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ik zal wel een screenshot posten. Zodra ik een 27er heb gereden. Duurde namelijk wel eventjes hahah :p

Ik speel niet online dus doe niet via leaderbords.. Ik wil best een Ghost bestand uploaden, maar weet niet waar die staat.
Ik ga even aan de slag :)

Wel kut van dat Next lap invalid gekloot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Kuhr89 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:52:
Ik zal wel een screenshot posten. Zodra ik een 27er heb gereden. Duurde namelijk wel eventjes hahah :p
Succes man! ik hoop dat je dr nog een lage 1:27 uit weet te persen.. dan zit je meer dan 3 seconden onder de qualificatietijd van Vettel 8)

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Kriebelkous schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:15:
_/-\o_ _/-\o_
[...]

_/-\o_ _/-\o_ Jij bent goed bezig! Is het niet een idee om alle tijden standaard te laten accepteren? dan kunnen we ze verwijderen als deze niet kloppen. Laten we er gewoon in 1e instantie vanuit gaan dat mensen eerlijk zijn :)
Scheelt je weer wat werk.
Ja ik denk dat ik dat ook maar doe. Misschien iets inbouwen dat we tijden 'tijdelijk' invalid kunnen maken als we het niet geloven, totdat er bewijs is aangeleverd ofzo. Zal vast niet voorkomen, maar is wel handig als het erin zit, dan hoef je niet een tijd te gaan verwijderen die misschien toch valid was.

En 1.27, das echt snel, dat ga ik nooit halen. Ik vind wel dat de lap gewoon valid moet zijn in het spel natuurlijk. De 'invalid next lap' is soms wat scheef, maar het zit er natuurlijk in om geen voordeel bij de start te halen (door bijvoorbeeld buiten de baan te beginnen en zo meer snelheid kunnen krijgen). In Suzuka zou je bijvoorbeeld gewoon de chicane kunnen afsnijden, dan kom je met topsnelheid over start, dat zal wel een seconde of twee schelen.
Helaas krijg je ook invalid next lap als je bij de laatste bocht naar links (in de chicane dus) te ver doorschiet en in de grindbak komt, terwijl je daar dus absoluut nadeel aan zou hebben in je volgende lap ipv voordeel. Maar goed, dat kan natuurlijk niemand zien dus dan heb je helaas pech zou ik zeggen.

Ik heb nog niet echt geexperimenteerd met de setup trouwens, alleen met de quick setup eigenlijk. Ik merk wel dat ik met de twee 'hoogste' standen (de twee droge standen) veel sneller ben, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke beter is. Bij de allerhoogste stand zit ik te vroeg op topsnelheid, in de eerste bocht (vlak voordat ik rem) en vooral in de straight voor de chicane rij ik vrij lang op volle toeren in de 7, en je moet eigenlijk pas op het eind op volle toeren zitten toch? Maar toch ben ik met die stand net ietsje sneller, (0.2 sec ofzo ;) ) dus blijkbaar haal ik dat kleine nadeel ergens in het midden wel weer eruit ofzo..

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Na aantal ronden nog een 1.27:817 ofzoiets eruit kunnen halen.

Hier een screen.

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/7135/timetrail.jpg

Het perfecte rondje zit er nog zeker niet in:( Ik merk namelijk dat in sommige stukken weer sneller ben dan mijn ghost en andere stukken echt een fractie langzamer..

Er zou een 1.27:5 in kunnen zitten denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kuhr89 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:30:
Na aantal ronden nog een 1.27:817 ofzoiets eruit kunnen halen.

Hier een screen.

[afbeelding]

Het perfecte rondje zit er nog zeker niet in:( Ik merk namelijk dat in sommige stukken weer sneller ben dan mijn ghost en andere stukken echt een fractie langzamer..

Er zou een 1.27:5 in kunnen zitten denk ik!
Photoshop :P ...

Netjes hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
haha lol tja... Als ik ergens een kneus mee ben met programmas dan is het foto editing haha.

Mocht ik ooit iets willen aanpassen dan wordt het Paint en dat kun je direct zien. Ga er dus maar vanuit bij mij dat het allemaal wel echt is ;)

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste