Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Ik lees net dat er een software versie 1.28.401.1 bestaat.
Ik zit nog op 1.27.162.1 op een Vodafone branded exemplaar.
De knop 'Software update' zegt dat er niets nieuwers is.

Hoe kan ik dan toch die nieuwere software erop krijgen?
Zijn wellicht wat kinderziektes opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:40
weid1374 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:36:
Ik lees net dat er een software versie 1.28.401.1 bestaat.
Ik zit nog op 1.27.162.1 op een Vodafone branded exemplaar.
De knop 'Software update' zegt dat er niets nieuwers is.

Hoe kan ik dan toch die nieuwere software erop krijgen?
Zijn wellicht wat kinderziektes opgelost...
Nee, er is geen nieuwere software. De unbranded toestellen hebben 1.28.401.1, de branded hebben 1.27.162.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

Upbeat schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:38:
[...]

Nee, er is geen nieuwere software. De unbranded toestellen hebben 1.28.401.1, de branded hebben 1.27.162.1 ;)
Hij mag unbranded worden hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:31:
Bij een Vodafone winkel laten ze je het toestel graag zien hoor... was bij mij tenminste wel zo.

Maar zie het topic Galaxy S 2 vs. HTC Sensation eens even.
btw heb jij de sensation?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:03
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:25:
[...]

De sensation heeft sense 3.0, wat veeel beter is dan de touchwiz en de sensation heeft een veel betere design(wat ik belangerijk vind)
Maar de samsung is sneller(wat ook belangerijk is:P)
De Samsung is sneller, dat is niet helemaal correct, de benchmarks zijn hoger, maar als je reviews kijkt van de Sensation, dan is ook die gewoon retesnel hoor. Voor mij zouden het design (wat ook in mijn ogen bij de Sensation veel beter is dan dat plastic van de SII), en Sense 3.0 vs. touchwiz ook veel zwaarder wegen dan die beetje hogere cijfers in de benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19FR08
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-11-2020
Ik wil ook even reageren op het kraken van het toestel.

Wanneer ik rechtsonder zachtjes knijp heb ik nergens last van maar wanneer ik net iets harder knijp kraakt het toestel iets. Niet erg schokkend, maar goed, kraken is kraken.

Nu lees ik dat sommige mensen hun Sensation hebben terug gestuurd ivm het kraken. Is dat dan het kraken zoals ik het heb beschreven of is het dan in ergere maten? Wat moet ik me er precies bij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:47:
[...]

btw heb jij de sensation?:P
Jazeker... De SII is ook zeker vet hoor, maar de Sensation vind ik nog veel beter. De bouwkwaliteit is gewoonweg super, de aluminiumbehuizing voelt heel prettig aan en staat gewoon erg strak en degelijk! Het toestel komt op mij gewoon over als een erg duur highend toestel en dat wil ik ook.
De afgeronde hoeken en randen laten het toestel niet groot lijken en laat het ook erg prettig in de hand liggen. Vond ik minder met de SII...
Sense vind ik zelf echt fijn werken en die animaties van HTC blijven echt een lust om naar te kijken. Hoe vaak ik al niet gewoon lock, unlock heb gedaan om weer even van het slechte weer op mijn phone te genieten haha. Zie je die druppels en dan die stomme ruitenwissers... haha het blijft mooi. Evenals het zonnetje en de bliksem en de wolkjes en... unlock! Het zijn die kleine dingetjes die het zo leuk en mooi maken.
19FR08 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:51:

Wanneer ik rechtsonder zachtjes knijp heb ik nergens last van maar wanneer ik net iets harder knijp kraakt het toestel iets. Niet erg schokkend, maar goed, kraken is kraken.

Nu lees ik dat sommige mensen hun Sensation hebben terug gestuurd ivm het kraken. Is dat dan het kraken zoals ik het heb beschreven of is het dan in ergere maten? Wat moet ik me er precies bij voorstellen?
Hetzelfde hier, druk dan linksonder en rechtsonder na mekaar en je merkt het wel wat. Maar vind het niet zorgwekkend en ook niet hinderlijk. Als ik de phone gewoon gebruik zoals altijd heb ik daar geen last van. Het touchscreen werkt zo prima dat je nooit hard hoeft te drukken. Als ik dus niet zelf loop te forceren en te zoeken hoor/merk ik het dus gewoon geheel niet. Ten eerste denk ik dat elk toestel dit wel een beetje heeft en reparatie dus geheel zinloos is.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18

Dat is het inderdaad precies. :)

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het laden van een legen accu duurt bij mij 5 uur!!! Dan gaat hij wel 2 dagen mee. Meer gebruikers last van dat het laden zo lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grambombie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 14:02
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:37:
Het laden van een legen accu duurt bij mij 5 uur!!! Dan gaat hij wel 2 dagen mee. Meer gebruikers last van dat het laden zo lang duurt?
Haha, bij mij duurt het laden veel langer, wel 8 uur denk ik. Dan wel tot 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19FR08
  • Laatst online: 23-11-2020
erickov schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:18:
[...]

Dat is het inderdaad precies. :)
Dan neem ik het, zo lang het niet erger wordt, voor lief. Ik was niet van plan elke dag even flink te knijpen, dus veel last zal ik er niet van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:21

In mijn geval had ik hem nog geen 10 keer open gehad: download hier het resultaat
Altijd heel voorzichtig opengemaakt, nooit laten vallen. Een van de eerste toestellen uit de Vodafone store, waarbij geen Vodafone logo's of apps zichtbaar waren in de software. Gekocht op 26 mei 2011.

NOGMAALS deze tip: Laat hem zo veel mogelijk dicht, aangezien het gekraak bij een aantal gebruikers hier erger is geworden of pas werd opgemerkt nadat ie wat vaker open is geweest. Dus laat niet aan vrienden zien hoe mooi dat unibody design is, voor je het weet kraakt ie harder. Dit hoeft niet te gebeuren, maar kan wel zo blijkt. Wellicht op te lossen met papier: Verwijderd in "HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (D..."
Nu hou ik hier over op, men zou dit inmiddels makkelijk uit dit deel moeten kunnen vissen.

Mijn toestel is nog steeds in reparatie hiervoor. Ze wachten daar, na onderzoek, nu al ruim een week op onderdelen. Hopen dat ze nu al een ander soort unibody leveren dan in eerste instantie meegeleverd kwam. Al ben ik niet van plan dit uitvoerig te testen wanneer ie naar verwachting ergens volgende week terug in mijn handen is. Tot die tijd zal ik dit topic niet bevuilen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Laatst online: 18:18
r132546e schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 01:56:
[...]

In mijn geval had ik hem nog geen 10 keer open gehad: download hier het resultaat
Altijd heel voorzichtig opengemaakt, nooit laten vallen. Een van de eerste toestellen uit de Vodafone store, waarbij geen Vodafone logo's of apps zichtbaar waren in de software. Gekocht op 26 mei 2011.

NOGMAALS deze tip: Laat hem zo veel mogelijk dicht, aangezien het gekraak bij een aantal gebruikers hier erger is geworden of pas werd opgemerkt nadat ie wat vaker open is geweest. Dus laat niet aan vrienden zien hoe mooi dat unibody design is, voor je het weet kraakt ie harder. Dit hoeft niet te gebeuren, maar kan wel zo blijkt. Wellicht op te lossen met papier: Verwijderd in "HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (D..."
Nu hou ik hier over op, men zou dit inmiddels makkelijk uit dit deel moeten kunnen vissen.

Mijn toestel is nog steeds in reparatie hiervoor. Ze wachten daar, na onderzoek, nu al ruim een week op onderdelen. Hopen dat ze nu al een ander soort unibody leveren dan in eerste instantie meegeleverd kwam. Al ben ik niet van plan dit uitvoerig te testen wanneer ie naar verwachting ergens volgende week terug in mijn handen is. Tot die tijd zal ik dit topic niet bevuilen. :9
Ik snap niet waarom ze het niet met een strip neopreen oplossing. Zie cover hd2:

Afbeeldingslocatie: http://i1.expansys.com/img/b/195872/htc-hd2-battery-cover-bc-s400.jpg
Zie rechter foto, in het midden...

Zit bijna in elke cover en je hoort niemand klagen over gekraak. Als ik zelf zou fixen, dan zo...

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Oke, hier een onervaren android-gebruiker.

Gisteren mijn Sensation gekregen, werkt prima (geen gekraak o.i.d.)! Gisteren de hele dag gebruik gemaakt van mijn wifiverbinding. Nou kom ik op mijn werk en daar merk ik dat ik geen verbinding heb (kan wel bellen, maar niet internetten, mail ophalen e.d.). Ik krijg de melding dat ik verbinding moet maken met een wifinetwerk voor gegevens Bij mijn instellingen (draadloos en netwerken) staat de gegevensverbinding en gegevensroaming allebei aangevinkt en de netwerkmodus staat op gsm/wcdma. Lijkt me niets mis mee, toch?

Ik zit nu nog tot eind september bij T-Mobile met een iPhone abonnement. Het lijkt me toch dat ik met een i-abonnement ook wel op een HTC kan internetten?

Weet iemand hier raad mee? En/of zijn er meer mensen die van T-Mobile komen met een (nog lopend i-abonnement) waarbij het internet e.d. wel werkt?

Help, iemand :?

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Livia schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:14:

Weet iemand hier raad mee? En/of zijn er meer mensen die van T-Mobile komen met een (nog lopend i-abonnement) waarbij het internet e.d. wel werkt?

Help, iemand :?
IK denk dat je T-mobile instellingen voor mobiel internet gewoon nog niet goed in de telefoon staan, ik heb van de week hetzelfde gehad met mijn Telfort abbo. Ik zou even kijken of je wel een APN ingesteld hebt staan bij mobiele netwerken

[ Voor 66% gewijzigd door charops op 24-06-2011 08:56 ]

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:49:
[...]

De Samsung is sneller, dat is niet helemaal correct, de benchmarks zijn hoger, maar als je reviews kijkt van de Sensation, dan is ook die gewoon retesnel hoor. Voor mij zouden het design (wat ook in mijn ogen bij de Sensation veel beter is dan dat plastic van de SII), en Sense 3.0 vs. touchwiz ook veel zwaarder wegen dan die beetje hogere cijfers in de benchmarks.
Dus je merkt het verschil niet in snelheid? En is de 8gb micro SD kaart wel genoeg denkje? En zullen games enz. ook laggen?
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:17:
[...]

Jazeker... De SII is ook zeker vet hoor, maar de Sensation vind ik nog veel beter. De bouwkwaliteit is gewoonweg super, de aluminiumbehuizing voelt heel prettig aan en staat gewoon erg strak en degelijk! Het toestel komt op mij gewoon over als een erg duur highend toestel en dat wil ik ook.
De afgeronde hoeken en randen laten het toestel niet groot lijken en laat het ook erg prettig in de hand liggen. Vond ik minder met de SII...
Sense vind ik zelf echt fijn werken en die animaties van HTC blijven echt een lust om naar te kijken. Hoe vaak ik al niet gewoon lock, unlock heb gedaan om weer even van het slechte weer op mijn phone te genieten haha. Zie je die druppels en dan die stomme ruitenwissers... haha het blijft mooi. Evenals het zonnetje en de bliksem en de wolkjes en... unlock! Het zijn die kleine dingetjes die het zo leuk en mooi maken.
Heb jij lag ? Of heb jij geen een lag op je htc? Das wel belangerijk:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

charops schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:54:
[...]

IK denk dat je T-mobile instellingen voor mobiel internet gewoon nog niet goed in de telefoon staan, ik heb van de week hetzelfde gehad met mijn Telfort abbo. Ik zou even kijken of je wel een APN ingesteld hebt staan bij mobiele netwerken
En wat moet ik dan instellen? :$ Ben echt een n00b wat dat betreft....
Bedankt voor je (hoopgevende) reactie iig! d:)b

Net geprobeert en een herstart er tegenaan gegooid en krijg weer de melding:

"Verbinding mislukt - Deze applicatie (internet) vereist netwerktoegang. Schakel mobiel netwerk of wifi aan om gegevens te downloaden"
Help?

[ Voor 19% gewijzigd door Livia op 24-06-2011 09:37 ]

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:17:
[...]

Dus je merkt het verschil niet in snelheid?
Nee, dat ga je zelf niet merken. Die benchmarkscores zijn leuk voor cijfergeile mensen, maar de praktijk lijkt me toch belangrijker.
En is de 8gb micro SD kaart wel genoeg denkje? En zullen games enz. ook laggen
Accessoires voor de HTC Sensation :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Livia schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:20:
[...]

En wat moet ik dan instellen? :$ Ben echt een n00b wat dat betreft....
Bedankt voor je (hoopgevende) reactie iig! d:)b

Net geprobeert en een herstart er tegenaan gegooid en krijg weer de melding:

"Verbinding mislukt - Deze applicatie (internet) vereist netwerktoegang. Schakel mobiel netwerk of wifi aan om gegevens te downloaden"
Help?
http://www.androidworld.n...orial:APN+lijst+Nederland _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

Jaaaahh.... die heb ik net ook gevonden en het werkt d:)b _/-\o_ Bedankt! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Livia schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:58:
[...]

Jaaaahh.... die heb ik net ook gevonden en het werkt d:)b _/-\o_ Bedankt! :>
hahaha als je een vrouw ben is ie welkom :P :9 enne graag gedaan

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:24:
[...]

Nee, dat ga je zelf niet merken. Die benchmarkscores zijn leuk voor cijfergeile mensen, maar de praktijk lijkt me toch belangrijker.

[...]

hmm net effe de sensation besteld via algebeld.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

djfrankel schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:32:
Ik heb de phone nu sinds zaterdag, ben er erg tevreden mee. Accu is op zijn 2e lading 2 dagen en 14 uur mee gegaan met scherm helderheid op auto. Heb hem dan niet zo intensief gebruikt maar al met al erg tevreden. Echter, ik zit nog met een vraag. Op mijn werk moet ik als ik op wifi zit een proxy instellen, in principe gaat dit goed alleen lijken de instellingen alleen voor de browser te werken en niet de mail applicatie en bijv whats app of de market. Zijn er mensen die dit tegen gekomen zijn en weten hoe en of dit wel werkt?
Ik weet dat het niet geheel best practice is om mezelf te quoten, maar ik wil het nog even onder de aandacht brengen, zijn er mensen die weten of het mogelijk is dat de proxy instellingen ook voor andere applicaties dan de browser gelden? Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
djfrankel schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:39:
[...]

Ik weet dat het niet geheel best practice is om mezelf te quoten, maar ik wil het nog even onder de aandacht brengen, zijn er mensen die weten of het mogelijk is dat de proxy instellingen ook voor andere applicaties dan de browser gelden? Bedankt :)
Al je verkeer gaat over de op dat moment actieve internetverbinding inclusief bijbehorende isntellingen (dus ook proxy). Het kan zijn dat de proxy onderscheidt maakt in verschillende types verkeer en bv. alleen verkeer op 80 doorlaat. Ik weet niet of apps en market andere poorten gebruiken dan je browser, vermoedelijk wel. Mail sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Ik las laatst dat iemand een case had aangemaakt bij HTC m.b.t. de autolader ==> automatisch opstarten navigatie uitzetten.
Kan iemand dat artikel hier plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
donvalentino schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:45:
Ik las laatst dat iemand een case had aangemaakt bij HTC m.b.t. de autolader ==> automatisch opstarten navigatie uitzetten.
Je weet dat je kan zoeken in het topic? (niet alleen aan jou trouwens, zie regelmatig vragen voorbij komen die met een simpele zoekopdracht zelf beantwoord kunnen worden)

Goed, zoekopdracht op term "carkit" in dit topic leidt me o.a. naar deze post (waar jij op doelt):
Case HTC mbt carkit issue navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ralph075 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:56:
[...]

Je weet dat je kan zoeken in het topic? (niet alleen aan jou trouwens, zie regelmatig vragen voorbij komen die met een simpele zoekopdracht zelf beantwoord kunnen worden)

Goed, zoekopdracht op term "carkit" in dit topic leidt me o.a. naar deze post (waar jij op doelt):
Case HTC mbt carkit issue navigatie
Iemand, die het antwoord bij deze vraag duidelijk kan formuleren voor in de faq?
Ik volg het niet meer goed genoeg...

Vraag:
:? Als ik de Sensation in de carkit stop, start hij automatisch de navigatie op! Hoe stop ik dit?
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
yannickie111 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:02:
[...]

Iemand, die het antwoord bij deze vraag duidelijk kan formuleren voor in de faq?
Ik volg het niet meer goed genoeg...

Vraag:
:? Als ik de Sensation in de carkit stop, start hij automatisch de navigatie op! Hoe stop ik dit?
d:)b
Vraag is goed. Antwoord is nog niet beschikbaar (AFAIK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ralph075 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:26:
[...]

Vraag is goed. Antwoord is nog niet beschikbaar (AFAIK)
Geen wonder dat ik het niet kon vinden dan.
Is aangepast, staat nu goed in de TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:24:
[...]

[...]

is de 8gb niet groot geneog dan?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Grambombie schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 01:21:
[...]

Haha, bij mij duurt het laden veel langer, wel 8 uur denk ik. Dan wel tot 100%
Voor bij wie het opladen lang duurt, gebruiken jullie de originele lader van HTC? Ik gebruikte eerst een andere lader, en hierbij duurde het opladen ook minimaal de hele nacht (8 uur) of nog langer soms zelfs. Nu ik gewoon de officiële HTC oplader gebruikt gaat het opladen wel snel en is ie binnen een paar uur vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:31:
Bij een Vodafone winkel laten ze je het toestel graag zien hoor... was bij mij tenminste wel zo.

Maar zie het topic Galaxy S 2 vs. HTC Sensation eens even.
In helmond zijn ze gierig:P( ik ben er al langs geweest)
En ik heb de galaxy s2 vs htc sensation al bekeken
Ik heb net de htc sensation besteld via algebeld.nl
Vodafone Bel+SMS+Web 200
toestel is gratis
en geen verzend kosten
maar het toestel is wel branded.

Ik kan niet wachten tot dat ik em krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grambombie
FabianNL schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:43:
[...]

Voor bij wie het opladen lang duurt, gebruiken jullie de originele lader van HTC? Ik gebruikte eerst een andere lader, en hierbij duurde het opladen ook minimaal de hele nacht (8 uur) of nog langer soms zelfs. Nu ik gewoon de officiële HTC oplader gebruikt gaat het opladen wel snel en is ie binnen een paar uur vol.
Ik gebruik gewoon de meegeleverde lader, maar ik heb het vandaag nog even goed bijgehouden en zit ook rond de 5 uur. 8 uur was dus een beetje overdreven. Echter blijft het zo dat wanneer ik hem oplaadt terwijl hij aanstaat het wel onmogelijk lang duurt voordat hij tot 100% komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:21
Ter info, Vandaag (of gisteren) is er een update voor Sygic Aura uitgekomen. Versie 11.0.2 werkt nu ook met de HTC Sensation, waar v 11.0.1. voorheen nog niet wilde opstarten.

M.a.w. eindelijk fatsoenlijke navigatie voor de Sensation verkrijgbaar ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Grambombie schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:56:
[...]

Ik gebruik gewoon de meegeleverde lader, maar ik heb het vandaag nog even goed bijgehouden en zit ook rond de 5 uur. 8 uur was dus een beetje overdreven. Echter blijft het zo dat wanneer ik hem oplaadt terwijl hij aanstaat het wel onmogelijk lang duurt voordat hij tot 100% komt.
Dat herken ik, had hem hier aan de lader liggen met een app draaiend die het scherm aanhoudt, bij 87% wilde hij niet verder meer laden en het laadproces was onderbroken (afwisselend rood/groen knipperend lampje). Toen ik de telefoon vastpakte was ie gloeiend heet en de accutemperatuur stond op 50˚C.
Sindsdien draai ik maar geen actieve apps meer bij het laden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
TheKerremenke schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:33:
Ter info, Vandaag (of gisteren) is er een update voor Sygic Aura uitgekomen. Versie 11.0.2 werkt nu ook met de HTC Sensation, waar v 11.0.1. voorheen nog niet wilde opstarten.

Dat is inderdaad goed nieuws! Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grambombie
ralph075 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:56:
[...]

Dat herken ik, had hem hier aan de lader liggen met een app draaiend die het scherm aanhoudt, bij 87% wilde hij niet verder meer laden en het laadproces was onderbroken (afwisselend rood/groen knipperend lampje). Toen ik de telefoon vastpakte was ie gloeiend heet en de accutemperatuur stond op 50˚C.
Sindsdien draai ik maar geen actieve apps meer bij het laden... ;)
.
Wow, maar dat is een heel ander verhaal. Ik heb geen apps openstaan die het scherm aanhouden en ook wordt die van mij niet warm (laat staan heet). Daarbij geeft hij aan dat hij aan het laden is (oranje lampje) maar hij wil gewoon niet verder. Zoals ik eerder heb gezegd is dit geen erg probleem ofzo, gewoon iets eigenaardigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 16:58

emzed

*

Damn!!
Vandaag mijn paar weken oude Sensation uit mijn handen laten vallen. Resultaat: display gebarsten. Heeft iemand ervaring met de garantie van het 'Gorilla Glass'? Of anders een tip voor een reparatiebedrijf in de buurt van Arnhem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKerremenke schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:33:

Ik heb het net even kunnen uittesten en het werkt inderdaad !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

Zo, net een 32Gb geheugenkaartje in mijn Sensation gepropt.
Deze jongen heeft geen geheugen problemen meer in zijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Laatst online: 18-08 23:57
donvalentino schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:45:
Case:
11NLCW25NLA000529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
emzed schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:23:
Damn!!
Vandaag mijn paar weken oude Sensation uit mijn handen laten vallen. Resultaat: display gebarsten. Heeft iemand ervaring met de garantie van het 'Gorilla Glass'? Of anders een tip voor een reparatiebedrijf in de buurt van Arnhem?
Garantie op het glas heb je alleen:
Als het toestel bij een val van minimaal 3 meter hoogte op een harde ondergrond terecht komt EN het glas niet beschadigd is geraakt |:(
Dit moet onomstotelijk aangetoond kunnen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:48
Ik heb zojuist mijn Sensation opgehaald, en ingelogd met mijn Google Market account.
Op market.android.com zie ik al mijn apps staan, met als status geinstalleerd, en als toestel de sensation.
De Desire wordt niet meer vermeld, maar daar staan de apps. Kan Android nu in een keer al mijn eerdere apps installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pall66
  • Laatst online: 13-10-2024
Mijn ervaring is dat je het toestel juist wel af en toe uit de behuizing moet halen. Er vormt zich namelijk aan de zijkanten van het toestel een laagje stof wat ik af en toe verwijder zodat het juist NIET onder het scherm kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 21:29
Ook even een stelling/vraag betreffende de Vodafone branded toestellen.

HTC Sensation Vanilla (+vodafone abo) besteld bij studentmobiel.nl, dit zou een compleet unbranded toestel moeten zijn volgens studentmobiel.

Op de doos en op het toestel staat niks van vodafone logo's en/of stickers, maar bij aanzetten van het toestel toch een vodafone splash screen en de 360 apps. Ook op de factuur van studentmobiel staat gewoon "HTC sensation vanilla". Dus niks met vodafone erbij.

Nu staat er sinds een paar dagen op de site van studentmobiel niet meer "HTC sensation vanilla", maar "HTC sensation vanilla vodafone" met daarbij een disclaimer dat het om een branded/locked toestel gaat.

Naar mijn idee is studentmobiel in dit geval hun afspraak niet nagekomen, aangezien ik niet heb gekregen wat ik heb besteld (een unbranded en unlocked toestel) en ben ik van plan aanstaande maandag te bellen om een nieuw, compleet unbranded toestel te eisen (omruilen).

Wat is jullie mening betreffende bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Dahlhaus
  • Laatst online: 11-09 19:37
Ralphfx schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:48:
Nu staat er sinds een paar dagen op de site van studentmobiel niet meer "HTC sensation vanilla", maar "HTC sensation vanilla vodafone" met daarbij een disclaimer dat het om een branded/locked toestel gaat.

Naar mijn idee is studentmobiel in dit geval hun afspraak niet nagekomen, aangezien ik niet heb gekregen wat ik heb besteld (een unbranded en unlocked toestel) en ben ik van plan aanstaande maandag te bellen om een nieuw, compleet unbranded toestel te eisen (omruilen).

Wat is jullie mening betreffende bovenstaande?
Vanilla = unbranded, heb ik altijd begrepen. Dus ze zijn niet alleen hun afspraak niet nagekomen, ze geven ook verkeerde informatie op hun site. Volgens mij sta je in je recht en moeten ze je een ander toestel geven.

Martino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Ik sta ook op het punt een HTC Sensation te bestellen. Heb een jaar lang genoten van mijn HTC Legend, maar die begint nu toch wel een beetje traag te worden.

Zijn hier al mensen die ervaring hebben met de hotspot/tether functie van de Sensation? Ik ben echt zwaar verslaafd aan de tetherfunctie van mijn Legend. Ik zit zo'n 3 uur per dag in de trein, het is een genot om dan gewoon door te kunnen werken. Ik ben voornamelijk geinteresseerd in het stroomvebruik. Zit een hele dag accutijd er in als ik een uurtje of 3 tether?

[ Voor 0% gewijzigd door pimsaint op 25-06-2011 17:34 . Reden: typo ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 16:58

emzed

*

catt4u schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:58:
[...]

Garantie op het glas heb je alleen:
Als het toestel bij een val van minimaal 3 meter hoogte op een harde ondergrond terecht komt EN het glas niet beschadigd is geraakt |:(
Dit moet onomstotelijk aangetoond kunnen worden ;)
Ok, dat gaat 'm niet worden dus. Verzekeren heb ik in het verleden slechte ervaringen mee gehad. (aantoonbare inbraakschade hotelkamer, politieaangifterapport en nog niet uitbetalen)

Het persooneelsvolk van Vodafone Arnhem wist mij te vertellen dat een reparatie ca € 230,- gaat kosten. De telecomreparateur aan de Steenstraat doet het voor € 120,-

Moet er off topic even bijmelden dat ik medewerkers van Vodafone Arnhem al jaren vind uitblinken op het gebied van desinteresse en klantonvriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:48
Ik heb twee vragen m.b.t. mijn sensation. Ben er erg blij mee, nu twee weken in bezit en helemaal nog geen problemen zoals hier soms genoemd wordt. Tot dusver zou ik hem iedereen aanraden, een heerlijke telefoon!

Ik heb er alleen een applicatie opstaan (Bidi, doort scanner) die ik ver in mijn applicatielijst niet zie staan. Deze zal er dus op gestaan hebben, maar hoe gebruik ik hem? Ik kan hem nergens vinden, terwijl hij wel bij geinstalleerde applicaties staat..
Verder synchroniseerd hij de agenda/email en contactpersonen via exchange server optie van mijn werk. Met mijn vorige telefoon (htc touch pro 2) deed ik dit ook, en thuis hing ik hem dan aan de usb aan mn pc en synchroniseerde hij dit weer met mijn outlook, zodat ik zowel thuis, als op mijn mobiel, als op mijn werk dezelfde agenda etc had.
Nu zet hij van thuis de afspraken in een bepaalde kleur in mijn agenda, en die van mijn werk in een andere kleur, terwijl het dus dezelfde afspraken zijn.

Hoe zorg ik er nou voor dat zowel thuis (via usb kabeltje), mobiel en werk synchroniseren met elkaar, zonder dat er dubbele afspraken etc in mijn telefoon komen?? Ik krijg het niet voor elkaar. Er moet volgens mij een manier zijn, misschien weer via gmail, maar die wil ik eigenlijk niet gebruiken... Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:21
Mijn Sensation is terug van "reparatie"! :)

Zal het proberen kort te houden:

- Het viel me een paar weken na aanschaf op dat mijn HTC Sensation kraakte wanneer ik het toestel goed beetpakte of net iets te hard op het scherm drukte met mijn vinger: filmpje
- Op 7-6-2011 met HTC gebeld om in aanmerking te komen voor reparatie.
- Meteen de dag erna kwam Dynalogic het toestel ophalen, alleen het toestel en batterij in het originele doosje meegegeven.
- Van 15-6-2011 tot 24-6-2011 moeten wachten op onderdelen bij Dynafix, aldus hun website.
- Op 25-6-2011 het toestel in hetzelfde doosje weer terug gehad van de koerier.
- Wat blijkt, er zit een andere unibody/backcover op met een ander nummer aan de binnenkant gedrukt.
- Deze kraakt een beetje als je heel goed luisterd, stukken minder dan de vorige op den duur deed.
- In totaal het toestel zo'n 17 dagen kwijt geweest, dit inclusief een Pinkstermaandag en goede week wachten op onderdelen.
- Niets hoeven te betalen overigens.

Probleem opgelost?
Nee, ik denk het niet. Al kraakt het toestel nu minder nu ik hem zelf maar één keer heb opengemaakt, er is in mijn ogen nog steeds sprake van een fabricage fout (want zo lijkt het). Uitsluitsel geven wat het veroorzaakt kan ik niet. Is het de achterkant van de Sensation, of de binnenkant van de unibody wat bij meerdere keren openmaken meer speling kan veroorzaken?
Hoe dan ook, ik laat mijn toestel nu gewoon dicht en mocht ik me er aan gaan storen of mocht het plotseling weer erger worden ga ik met papier aan de haal. Weet niet of er voldoende ruimte is voor neopreen, waar erickov het eerder over had. Wie weet duiken er later andere unibody's op die dit probleem verhelpen. De nieuwe van mij doet dat in ieder geval niet.
Ik denk dat je via HTC met een beetje geluk binnen 1.5 week een ander unibody erop kan krijgen wanneer deze op voorraad zijn. Of dit het waard is? Ja, als hij redelijk wat "kraakt" en je geen zin hebt om dit zelf op te lossen. Anders niet.

Gelukkig had ik mijn HD2 nog niet de deur uit gedaan, wat eigenlijk een prima back-up telefoon bleek te zijn. Tuurlijk veel verschillen, maar in de basis nog steeds een heel erg fijn toestel. De behuizing vind ik misschien nog wel beter en mooier dan die van de Sensation op dit moment. Zal binnenkort nog wat foto's van beide toestellen naast elkaar droppen voor in de TS.

Hoop dat jullie hier wat mee kunnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Voor de mensen met een HTC Sensation, hoe bevalt de telefoon tot nu toe?
En hoe zit het met het geheugen wat je kan gebruiken, 1 GB, genoeg? of..

zit er aan te denken om ook de Sensation aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grudgie schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:11:

Bevalt geweldig goed! Lees maar vele posts terug, staat genoeg informatie! :P
Je krijgt een 8Gb kaartje meegeleverd dus dat is voorlopig ruimschoots voldoende. Heb het interne geheugen dan ook nog lange niet vol! Bijna alles gaat bij mij op de geheugenkaart. Maar omdat ik nu dus ook haarscherp films kan kijken op m'n phone moet ik binnenkort maar eens een 32Gb aanschaffen want dan is 8Gb niet meer voldoende haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Nu online
Grudgie schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:11:

Uitstekend! Ik weet niet welke telefoon je momenteel gebruikt, maar ik vind de Sensation erg fijn!

Kom van een HTC Desire af, en heb daarbij de volgende plus- en minpuntjes:
+ Sense 3.0 is echt een stuk beter dan Sense 2.0! Buiten grafische pracht en praal een hoop (kleine) verbeteringen! Oftewel; de software erop is gewoon echt fijn en compleet. Ik vind het zelf een duidelijk meerwaarde hebben boven Android 2.3/TouchWiz;
+ Telefoon is lekker snel en kan weer alle nieuwe games spelen evenals HD-filmpjes;
+ Resolutie is echt een genot, zeker in combinatie met het 4,3inch scherm.

- Schermkwaliteit vind ik wel een stuk minder dan de HTC Desire/AMOLED..

Verder vind ik de 1GB voor apps meer dan voldoende. Heb er ondertussen echt veel op staan en heb nog steeds 0,88GB over. Daarnaast heb ik ook nog geen enkele app naar de SD-kaart verplaatst, dus ik maar me hier echt niet druk om.

[ Voor 17% gewijzigd door FabianNL op 25-06-2011 20:24 . Reden: wat toevoevingen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

FabianNL schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:22:
[...]

Uitstekend! Ik weet niet welke telefoon je momenteel gebruikt, maar ik vind de Sensation erg fijn!

Kom van een HTC Desire af, en heb daarbij de volgende plus- en minpuntjes:
+ Sense 3.0 is echt een stuk beter dan Sense 2.0! Buiten grafische pracht en praal een hoop (kleine) verbeteringen! Oftewel; de software erop is gewoon echt fijn en compleet. Ik vind het zelf een duidelijk meerwaarde hebben boven Android 2.3/TouchWiz;
+ Telefoon is lekker snel en kan weer alle nieuwe games spelen evenals HD-filmpjes;
+ Resolutie is echt een genot, zeker in combinatie met het 4,3inch scherm.

- Schermkwaliteit vind ik wel een stuk minder dan de HTC Desire/AMOLED..

Verder vind ik de 1GB voor apps meer dan voldoende. Heb er ondertussen echt veel op staan en heb nog steeds 0,88GB over. Daarnaast heb ik ook nog geen enkele app naar de SD-kaart verplaatst, dus ik maar me hier echt niet druk om.
Ahh nice!

Ik heb zelf nu ook een HTC Desire, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
emzed schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:38:
[...]
Moet er off topic even bijmelden dat ik medewerkers van Vodafone Arnhem al jaren vind uitblinken op het gebied van desinteresse en klantonvriendelijkheid.
Volgens mij is VF Arnhem daar niet uniek in, lijkt mij eerder de winkelformule van Vodafone in het algemeen te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:27:
Verder synchroniseerd hij de agenda/email en contactpersonen via exchange server optie van mijn werk. Met mijn vorige telefoon (htc touch pro 2) deed ik dit ook, en thuis hing ik hem dan aan de usb aan mn pc en synchroniseerde hij dit weer met mijn outlook, zodat ik zowel thuis, als op mijn mobiel, als op mijn werk dezelfde agenda etc had.
Nu zet hij van thuis de afspraken in een bepaalde kleur in mijn agenda, en die van mijn werk in een andere kleur, terwijl het dus dezelfde afspraken zijn.

Hoe zorg ik er nou voor dat zowel thuis (via usb kabeltje), mobiel en werk synchroniseren met elkaar, zonder dat er dubbele afspraken etc in mijn telefoon komen?? Ik krijg het niet voor elkaar. Er moet volgens mij een manier zijn, misschien weer via gmail, maar die wil ik eigenlijk niet gebruiken... Iemand een oplossing?
Ok, als ik het goed begrijp: Exhange van jouw werk is de bron voor jouw telefoon en die is vervolgens weer de bron voor Outlook op jouw pc thuis. Heb je dit met je vorige telefoon voor het eerst zo ingeregeld? Dat lijkt me aannemelijk, als ik het probleem wat je nu hebt hoor.
De oplossing lijkt mij als volgt:
1. Gooi al je gesynchroniseerd gegevens (en bijbehorende instellingen) weg op je telefoon
2. Doe hetzelfde op jouw eigen computer thuis
3. Maak op de telefoon opnieuw de synchronisatie aan met de Exchange gegevens van je werk
4. Laat alles synchroniseren.
5. Als de initiële synchronisatieslag is afgerond maak je de usb synchronisatie-verbinding op jouw eigen pc thuis weer aan, deze laat je dan de gegevens van jouw telefoon weer importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Damn, mijn Sensation is drie weken oud: stofje onder het scherm.
Kan me niet voorstellen hoe dat er volgende maand zal uitzien.

Is het mogelijk dit in garantie te laten 'herstellen'?
Of heeft iemand een tip hoe dit zelf te kunnen doen (zonder garantie te verbreken)?
Ik heb al eens goed langs de zijkanten geblazen: no luck uiteraard.

Anyway, stel dit komt in aanmerking voor garantie. Hoe regel ik dit als Belg? Ik ben nieuw met HTC.. (gekocht bij coolblue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aan het twijfelen tussen de Sensation en de EVO 3D die binnenkort in europa uitkomt.

Denken jullie dat het de moeite is om te wachten voor het beetje meer ram?
(zag ergens in een filmpje dat de EVO veel vlotter sense 3.0 runt dan de sensation)
YouTube: ‪Sense 3.0 on the HTC EVO 3D and HTC Sensation.‬‏

En wat denken jullie van de camera, 3D lijkt me een mooie optie, maar is niet echt van belang. Beter Sensation voor de 8MP camera? of toch maar de dual 5MP?

kom van een iphone 3g dus zal zoizo een mooie upgrade zijn

Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wieltje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:54
MHz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:00:
Op mijn touch pro2 had ik op het homescreen een overzicht van de eerst volgende afspraken die op de kalender stonden. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen in Sense 3.0 ? Natuurlijk heb ik de calendar al toegevoegd op een van de homescreens, maar ik wil niet steeds moeten switchen van homescreen om mijn volgende afspraken te zien. Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een kleine widget voor onder de klik zeg maar.
Er zijn 2 verschillende kleinere widgets die je eerstvolgende afspraak weergeven:
- "Agenda (Android)" neemt de ruimte van 2x2 icoontjes in op je home-scherm
- "Agenda (HTC)" nummer 3/3 neemt 1 regel van 4 icoontjes in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
ralph075 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:34:
[...]

Ok, als ik het goed begrijp: Exhange van jouw werk is de bron voor jouw telefoon en die is vervolgens weer de bron voor Outlook op jouw pc thuis. Heb je dit met je vorige telefoon voor het eerst zo ingeregeld? Dat lijkt me aannemelijk, als ik het probleem wat je nu hebt hoor.
De oplossing lijkt mij als volgt:
1. Gooi al je gesynchroniseerd gegevens (en bijbehorende instellingen) weg op je telefoon
2. Doe hetzelfde op jouw eigen computer thuis
3. Maak op de telefoon opnieuw de synchronisatie aan met de Exchange gegevens van je werk
4. Laat alles synchroniseren.
5. Als de initiële synchronisatieslag is afgerond maak je de usb synchronisatie-verbinding op jouw eigen pc thuis weer aan, deze laat je dan de gegevens van jouw telefoon weer importeren.
Waarom sync je thuis je outlook niet ook met exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Waarom sync je thuis je outlook niet ook met exchange?
Mijn agenda en contactpersonen moeten op alle drie de plekken hetzelfde zijn, zowel outloook werk, mobiel als Outlook thuis. Daarnaast wil ik de email van mijn werk dus op mn mobiel hebben, die hoeft alleen niet thuis op mijn pc te komen, want in die Outlook gebruik ik mijn privé mail..

Of ik mijn agenda nou wijzigt VIA pc thuis, mobiel of pc werk, ik wil graag dat op alle drie de plaatsen dit dan synchroniseerd... En dat dit verder geen dubbele afspraken of conflicten oplevert zoals nu wel het geval is..

Is dan toch het beste idee om te doen wat een paar posts hierboven beschreven staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Nee, dan lijkt me het beste al je apparaten meteen met de server te syncen, waarom moeilijk doen?

Dan negeer je die email of maak je een filtertje :)

[ Voor 22% gewijzigd door RielN op 26-06-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Nu online
MHz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:00:
Op mijn touch pro2 had ik op het homescreen een overzicht van de eerst volgende afspraken die op de kalender stonden. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen in Sense 3.0 ? Natuurlijk heb ik de calendar al toegevoegd op een van de homescreens, maar ik wil niet steeds moeten switchen van homescreen om mijn volgende afspraken te zien. Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een kleine widget voor onder de klik zeg maar.
Zelf gebruik ik Smooth Calender om mijn aankomende drie agenda items weer te geven. Een klik op de widget opent de Agenda. Heeft wel wat mogelijkheden voor het weergeven van minder/meer items en kan uiterlijk ook naar eigen wensen aanpassen. Widget is 3x1.

[ Voor 11% gewijzigd door FabianNL op 26-06-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
RielN schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:05:
Nee, dan lijkt me het beste al je apparaten meteen met de server te syncen, waarom moeilijk doen?

Dan negeer je die email of maak je een filtertje :)
Hoe doe ik dit dan? Want mijn outlook thuis is voor mn prive mail... Met welke server moet ik alles syncen dan? Die van mijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28
- M'n (standaard)browser loopt soms vast bij willekeurige websites, dan sluit de browser af en kun je hem opnieuw starten, je bent dan wel je open tabs kwijt
- Hij onthoudt de laatst bezochte pagina's (dat is prima) maar met een verkeerde titel; als ik een website wil intypen in landscape-modus komen de laatst(of meest?)bezochte websites er te staan; en als ik bijvoorbeeld op "Google" klik kom ik op tweakers.net uit...
- Ik heb vergrendeling zo ingesteld dat hij direct vergrendelt en je een patroontje moet tekenen; en toch belt hij tijdens het hardlopen soms zomaar ineens het laatste nummer.. en niet 1x, nee echt wel 2x in een halfuur soms. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar pas speelde hij m'n muziek tijdens het hardlopen ook ineens heeel snel af, alsof je op een "doorspoelen"-knop drukt ofzo...
- Als ik internet in landscape-modus heb ik de telefoon met 2 handen vast, met als resultaat dat m'n wifi en HSDPA-verbinding vrijwel geheel wegvallen. Ik moet m'n hand wat draaien om weer verbinding te hebben.

Pff, ik hoop dat het kinderziektes zijn die met een update weg zijn :S al lijkt dat me sterk met die death grip dinges. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Lennardnl schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:50:

Pff, ik hoop dat het kinderziektes zijn die met een update weg zijn :S al lijkt dat me sterk met die death grip dinges. :(
Deathgrip had te maken met wegvallen van GSM verbinding, niet wifi/3G.
Het is best logisch dat het signaal minder wordt, als je de antenne echt met 2 handen afdekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Sorry maar dat is onzin. Met mijn desire houdt ik het toestel in landscape met twee handen vast en dat gaat goed. De Sensation raakt hier dan veel wifi kwijt waardoor het signaal meestal weg valt.

Het probleem is er wel degelijk. Ik wacht op de update, ik vind het onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Is hier echt niemand die thetert?

Misschien is het handig om aan te geven om welke softwareversie het gaat bij het vermelden van bugs. Ik krijg namelijk het idee dat het voornamelijk versie 1.27.x is waarmee nog veel fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 10:01
pimsaint schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:15:

Misschien is het handig om aan te geven om welke softwareversie het gaat bij het vermelden van bugs. Ik krijg namelijk het idee dat het voornamelijk versie 1.27.x is waarmee nog veel fout is.
Je bedoelt; internet van de sensation delen met je tablet/laptop/whatever? Ja, paar keer probleemloos gebruikt. Werkt super chill voor bijvoorbeeld in de trein.

Heb net gelijk even gekeken. Heb versie 1.28. nogwat en heb geen problemen met wifi. Wel met GSM bereik maar dat komt omdat bereik en dekking sowieso altijd al hebben gefaald :X

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28

d:)b ik draai 1.27.162.1, dus je kunt best gelijk hebben (ik hoop het!).
Hoe komen jullie aan een nieuwere versie dan?

Theteren heb ik (draadloos, dus niet via usb ofzo) geprobeerd met Windows 7. Ik kreeg wel verbinding met m'n sensation enzo, maar ik kreeg geen internetverbinding. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Ik heb gisteren mijn unbranded HTC Sensation opgehaald bij the Phonehouse, en daar staat 1.28.401.1 op.
Dat zal wel de unbranded versie van de 1.27 zijn. Maar dat is een uneducated guess ;)

Eerste ervaringen tot nu toe: Ik kom van een Desire af, en vind vooral het scherm erg fijn met browsen op internet. De telefoon zelf is erg glad, daar komt nu wel een skin omheen, terwijl ik dat bij de Desire nooit nodig vond. En voor de rest kom ik er vooral achter wat voor een geweldige telefoon de Desire al was, weinig echt grote verbeteringen, of ik heb ze nog niet ontdekt. De camera zelf vind ik wel een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Enige vooruitgang is Sense 3.0, de Camera en het scherm (voor webpagina's).

Als ik nu de Desire pak ... dan is hij stiekem toch nog fijner :)
De Desire was idd erg goed.

Ik tether probleemloos?

1.27.162.1

[ Voor 18% gewijzigd door RielN op 26-06-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Goofyduck384 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:21:
[...]

Hoe doe ik dit dan? Want mijn outlook thuis is voor mn prive mail... Met welke server moet ik alles syncen dan? Die van mijn werk?
Ja, inderdaad. Outlook thuis verbinden met de exchangeserver van je werk. Je privé email kun je toch gewoon ernaast ophalen. Misschien moet je een VPN verbinding gebruiken, maar een beetje werk laat je thius gewoon synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennyroberts
  • Laatst online: 14-06 22:34
Had ik eindelijk mijn sensation binnen, zit er een lazy pixel in, midden in het scherm, dus weer vet storend!
Kon hem weer gelijk terug sturen naar VF. :(
Naja, alsof ik nog niet genoeg gewacht heb, sinds 10 mei..... |:(

i7 920, 6 GB RAM, 2TB WD 64MB,HD4600, Windows 7 Ultimate, HTC Touch Diamond II, Panasonic SD800, Canon S5is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
RielN schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:11:
[...]

Ik tether probleemloos?

1.27.162.1
Ik stelde eigenlijk twee aparte vragen, sorry voor de verwarring.

Van degene die tetheren was ik benieuwd of dit net zo veel batterij vreet als bij mijn legend. Is een uurtje of twee tetheren haalbaar als ik de hele dag wil doen op één acculading?

En als ik zo het forum over lees, krijg ik het vermoeden dat de mensen met softwareversie 1.27.x tijdens het gebruik meer bugs ervaren dan diegene met software versie 1.28.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik vind tetheren wel meevallen. 2 uur moet makkelijk mogelijk zijn, ik gebruik maar 10% accu max in de 40 minuten trein.

Ligt ook aan hoeveel je trekt, een idle tether verbinding verbruikt niet veel.

[ Voor 3% gewijzigd door RielN op 26-06-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

JKratos schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:48:
[...]

Je bedoelt; internet van de sensation delen met je tablet/laptop/whatever? Ja, paar keer probleemloos gebruikt. Werkt super chill voor bijvoorbeeld in de trein.

Heb net gelijk even gekeken. Heb versie 1.28. nogwat en heb geen problemen met wifi. Wel met GSM bereik maar dat komt omdat bereik en dekking sowieso altijd al hebben gefaald :X
1.28 = Branded versie... (vodafone rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

nu een volle maand in gebruik.
Paar puntjes die me echt irriteren/ in de weg liggen:

* Wifi signaal, dit is niet wat het moet zijn, een paar meter van de router af lopen en je ziet het signaal als een gek wegnemen (dit is vergeleken andere telefoons niet zo dus ligt niet aan router).
* De geluidskwaliteit is niet op en top, vrij zacht voornamelijk de wekker / ringtone. Tevens is het niet fijn om muziek te luisteren via speaker, vrij lage volume...
* Ben benieuwd wanneer er is een software update komt...

Voor de rest een prima telefoon !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
donvalentino schreef op maandag 27 juni 2011 @ 07:49:
[...]

1.28 = Branded versie... (vodafone rom)
Dat betwijfel ik, ik heb juist geen Vodafone 360 spul, en hem gekocht bij the Phonehouse. Zij geven aan enkel unbranded te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Heeft iemand al deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1142417 update geïnstalleerd? Zit op mijn werk dus kan het niet testen. Sense schijnt soepeler te lopen, maar telefoon blijft gelocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

baca schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:28:
Heeft iemand al deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1142417 update geïnstalleerd? Zit op mijn werk dus kan het niet testen. Sense schijnt soepeler te lopen, maar telefoon blijft gelocked.
Yep net geïnstalleerd tel loopt inderdaad soepeler, meer als de evo 3d in het filmpje hierboven.
Installeren is echt fluitje van een cent als je de 1.28 rom hebt. je moet alleen even alle instellingen terug zetten.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

wat voor iets is dit?
Wat zit er precies in de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

donvalentino schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:01:
wat voor iets is dit?
Wat zit er precies in de update?
Het is een onofficiële update naar een nieuwere versie, hier zitten waarschijnlijk een boel software verbeteringen in bugs die verholpen zijn etc. als google weer een nieuwe android versie heeft kan die er ook bij zitten.
Normaal krijg je deze van HTC over the air, maar deze moet via de pc, je bent dan ook al je instellingen kwijt. applicaties kan je back-uppen via google.
De hoop bij XDA was dat deze update de bootloader zou openen en de developers toegang zou verlenen aan de root van de telefoon.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:03
ik heb ook 1.28.401.1

geen VF software te vinden dus na mijn inziens unbranded

geen logos niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

Rubke schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:44:
ik heb ook 1.28.401.1

geen VF software te vinden dus na mijn inziens unbranded

geen logos niks
Excuus, zie nu ook idd dat ik deze versie heb (had eerst wel die 1.27, denk een keer dus geupdate:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
En nu zit ik dus vast met mijn Vodafone branded toestel.
Grrrr!
Ik hoorde al van de verbeteringen in snelheid.

[ Voor 27% gewijzigd door RielN op 27-06-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
Hoe kan je checken of het een branded of unbranded toestel is?

Wil een unbranded toestel kopen, zijn deze al verkrijgbaar in de winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Als je opstart en je ziet een Vodafone logo is ie branded :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
RielN schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:55:
Als je opstart en je ziet een Vodafone logo is ie branded :)
Duidelijk, thanks!

Maar worden er al unbranded toestel geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ChiMan schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:59:
[...]

Duidelijk, thanks!

Maar worden er al unbranded toestel geleverd?
De eerste toestellen die uitgeleverd zijn/worden waren unbranded toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

yannickie111 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:03:
[...]

De eerste toestellen die uitgeleverd zijn/worden waren unbranded toch?
Yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Dus de toestellen die nu verkrijgbaar zijn, zijn unbranded? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Nu online
ChiMan schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:28:
Nee, niet allemaal. Het ziet er naar uit dat de laatste batches van Vodafone allemaal wél branded zijn. Alleen de eerste reeks waren unbranded. Mogelijk heb je geluk en kan je nog ergens een 'oud' toestel vinden.

Maar volgens mij leveren de onafhankelijke partijen ondertussen ook de Sensation, en deze is dan wel unbranded. Hiervoor kan je beter even kijken in het levertijden topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiMan schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:28:
Dat durf ik niet te beweren. Ik denk dat als je de Sensation koopt icm met een (Vodafone) abbonement, deze branded is. Ik heb de Sensation los gekocht toen deze net in Nederland verkrijgbaar was en is unbranded.

Even over die update die op xda staat. Wat is het risico hiervan? Aangezien het een (onofficiele) HTC signed update is, lijkt het me dat hierdoor niet mijn fabrieks garantie vervalt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:40:
[...]

Even over die update die op xda staat. Wat is het risico hiervan? Aangezien het een (onofficiele) HTC signed update is, lijkt het me dat hierdoor niet mijn fabrieks garantie vervalt, toch?
In principe zou je garantie niet vervallen na het updaten naar versie 1.35.401.1. Maar je zou hoe dan ook alsnog terug moeten kunnen downgraden naar de vorige versie neem ik aan zonder dat het ook opvalt dat je ooit van software-versie bent veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:56:
[...]

In principe zou je garantie niet vervallen na het updaten naar versie 1.35.401.1. Maar je zou hoe dan ook alsnog terug moeten kunnen downgraden naar de vorige versie neem ik aan zonder dat het ook opvalt dat je ooit van software-versie bent veranderd?
Als die RUU versie ervan te downloaden is wel ja! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:56:
[...]

Nou, heb de update net geinstalleerd en is vlekkeloos verlopen. In een benchmark zal het misschien niet duidelijk gaan uitmaken, maar ik vind de telefoon een stuk smoother aanvoelen bij het wisselen tussen de homescreens. Ook m'n Google backup heeft netjes al mijn contacten en eerder geinstalleerde apps opnieuw gedownload uit de market en ginstalleerd.

Mijn grootste hoop met deze update is dat de batterij nu (veel) langer mee zal gaan. M'n sensation hing onderhand meer aan de oplader dan dat hij in mijn broekzak zat, terwijl hij meeste van de tijd stand by stond.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:40
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:26:
[...]

Nou, heb de update net geinstalleerd en is vlekkeloos verlopen. In een benchmark zal het misschien niet duidelijk gaan uitmaken, maar ik vind de telefoon een stuk smoother aanvoelen bij het wisselen tussen de homescreens. Ook m'n Google backup heeft netjes al mijn contacten en eerder geinstalleerde apps opnieuw gedownload uit de market en ginstalleerd.

Mijn grootste hoop met deze update is dat de batterij nu (veel) langer mee zal gaan. M'n sensation hing onderhand meer aan de oplader dan dat hij in mijn broekzak zat, terwijl hij meeste van de tijd stand by stond.
Ik vraag me af hoe je gebruik kan maken van dat Google backup. Voor de apps is het zeker handig, hoef je niet alles weer op te zoeken in de Market :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Upbeat schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:00:
[...]

Ik vraag me af hoe je gebruik kan maken van dat Google backup. Voor de apps is het zeker handig, hoef je niet alles weer op te zoeken in de Market :)
Ik was ook al aan het zoeken, maar kan geen Google back-up dienst vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:26:
[...]

Kun je de komende dagen aangeven wat de verbeteringen zijn/ hoe je batterij is?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:

HTC Sensation levertijden- en abonnemententopic.

Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier