Mijn Sensation is terug van "reparatie"!
Zal het proberen kort te houden:
- Het viel me een paar weken na aanschaf op dat mijn HTC Sensation kraakte wanneer ik het toestel goed beetpakte of net iets te hard op het scherm drukte met mijn vinger:
filmpje
- Op 7-6-2011 met HTC gebeld om in aanmerking te komen voor reparatie.
- Meteen de dag erna kwam Dynalogic het toestel ophalen, alleen het toestel en batterij in het originele doosje meegegeven.
- Van 15-6-2011 tot 24-6-2011 moeten wachten op onderdelen bij Dynafix, aldus hun website.
- Op 25-6-2011 het toestel in hetzelfde doosje weer terug gehad van de koerier.
- Wat blijkt, er zit een andere unibody/backcover op met een ander nummer aan de binnenkant gedrukt.
- Deze kraakt een beetje als je heel goed luisterd, stukken minder dan de vorige op den duur deed.
- In totaal het toestel zo'n 17 dagen kwijt geweest, dit inclusief een Pinkstermaandag en goede week wachten op onderdelen.
- Niets hoeven te betalen overigens.
Probleem opgelost?
Nee, ik denk het niet. Al kraakt het toestel nu minder nu ik hem zelf maar één keer heb opengemaakt, er is in mijn ogen nog steeds sprake van een fabricage fout (want zo lijkt het). Uitsluitsel geven wat het veroorzaakt kan ik niet. Is het de achterkant van de Sensation, of de binnenkant van de unibody wat bij meerdere keren openmaken meer speling kan veroorzaken?
Hoe dan ook, ik laat mijn toestel nu gewoon dicht en mocht ik me er aan gaan storen of mocht het plotseling weer erger worden ga ik met papier aan de haal. Weet niet of er voldoende ruimte is voor neopreen, waar
erickov het eerder over had. Wie weet duiken er later andere unibody's op die dit probleem verhelpen. De nieuwe van mij doet dat in ieder geval niet.
Ik denk dat je via HTC met een beetje geluk binnen 1.5 week een ander unibody erop kan krijgen wanneer deze op voorraad zijn. Of dit het waard is? Ja, als hij redelijk wat "kraakt" en je geen zin hebt om dit zelf op te lossen. Anders niet.
Gelukkig had ik mijn HD2 nog niet de deur uit gedaan, wat eigenlijk een prima back-up telefoon bleek te zijn. Tuurlijk veel verschillen, maar in de basis nog steeds een heel erg fijn toestel. De behuizing vind ik misschien nog wel beter en mooier dan die van de Sensation op dit moment. Zal binnenkort nog wat foto's van beide toestellen naast elkaar droppen voor in de TS.
Hoop dat jullie hier wat mee kunnen.