Aaaaah ik wil m ook installeren?
Iemand een idee of we dit ding op een vodafone telefoon krijgen?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Euh, wachten tot die voor Vodafone uitkomt?RielN schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:41:
Aaaaah ik wil m ook installeren?
Yeah, met Vodafone meuk, alweer. En 3 maanden later. ALS ie al uitkomt voor Vodafone.
Verwijderd
Het gaat dus om een leaked version van een update. Ik neem aan als HTC daadwerkelijk een update verspreid dat er meer gefixt is. Daarom zou ik er ook niet al te veel van verwachten.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:00:
Nieuwe update verandert vrij weinig voor mij. Enige wat ik merk is dat sense 'iets' soepeler loopt. Jammer, had me behoorlijk verheugd op een unlocked bootloader. Dus wat is er eigelijk gefixt met deze update?
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Om je smsjes en contacten enzo te backuppen zijn er zat apps. Maar het verhaal dat Google backup ook je apps uit de Market weer download vond ik juist zo interessantMattyBomba schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:39:
Iemand een duidelijke handleiding voor dat google backup?
Of een andere manier om alles te backuppen?
Verwijderd
Ik weet niet zeker of het Google backup was die dat deed. In ieder geval werden automatisch al m'n apps die ik voor de update had geinstalleerd weergegeven in een lijst en werden ze 1 voor 1 opnieuw gedownload en geinstalleerd. Ik vond dat heel netjesUpbeat schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:41:
[...]
Om je smsjes en contacten enzo te backuppen zijn er zat apps. Maar het verhaal dat Google backup ook je apps uit de Market weer download vond ik juist zo interessant
[ Voor 33% gewijzigd door silvester6 op 27-06-2011 17:47 ]
Verwijderd
Verwijderd
Nee, het is een .exe bestand dat je moet uitvoeren op je (Windows) computer. Eenmaal geinstalleerd wijst het programma je in duidelijke stappen wat je moet doen om de update veilig uit te voeren.pall66 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:23:
Domme vraag wellicht maar moet ik het bestand gewoon in de root van de SD-kaart zetten, telefoon aan laten staan en dan installeren?
[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 27-06-2011 20:11 ]
Samsung Flip 7
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Verwijderd
Wat ik had gedaan is eerst het programma opstarten. Op het moment dat het programma aangeeft dat je je telefoon moet verbinden, dan pas je telefoon via USB aansluiten. Tijdens het updaten brand het rode lampje niet, dus hij laad dan niet op volgens mij. Zorg dus dat je accu ruim voldoende is opgeladen, want het scherm blijft aanstaan.pall66 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:46:
Wat ik ook probeer, of ik nou alleen opladen kies of diskdrive, het romprogramma zegt dat hij geen verbinding kan maken met mijn telefoon. Iemand enig idee?
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Verwijderd
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Wat is hier niet duidelijk aan????Daniel LoRG schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:48:
Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe de XDA versie van Sence 3.0 geïnstalleerd moet worden?
Ik heb mijn Sensation nl. net binnen.
De XDA versie van Sense 3.0? Je bedoelt de ROM update welke op XDA is verschenen? Downloaden, telefoon aansluiten op PC en installeren maar! Zowel op XDA als hier staat het al meerdere keren uitgelegd...Daniel LoRG schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:48:
Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe de XDA versie van Sence 3.0 geïnstalleerd moet worden?
Ik heb mijn Sensation nl. net binnen.
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Dan zal die update ook wel komen binnen enkele weken verwacht ik zo danTrivian schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:47:
Kan alleen als je geen branded phone hebt. Ik heb de update gisteren geinstalleerd en ik moet zeggen dat alle menus veel vloeiender lopen dan dat het eerst deed, ik ben er erg blij mee.
nee, omdat jij een vodafone telefoon hebt en alleen de vodafone roms erop kunnen.PainkillA schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:03:
stel ik heb een vodafone branded telefoon dan kan ik hem toch binnenkort flashen naar de stock unbranded versie? Op die manier heb je toch weer de originele software? Moet daarvoor gewacht worden tot htc de bootloader heeft unlocked?
Mocht HTC hem echter unlocken (wat dan waarschijnlijk wel weer via Vodafone moet gebeuren), dan kan je daarna wel alles installeren wat je wilt.Grudgie schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:20:
[...]
nee, omdat jij een vodafone telefoon hebt en alleen de vodafone roms erop kunnen.
Als de lock erkan of eraf gaat dan kan je elke rom erop zetten die je wilt, die voor de sensation is gemaakt danFabianNL schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:20:
[...]
Mocht HTC hem echter unlocken (wat dan waarschijnlijk wel weer via Vodafone moet gebeuren), dan kan je daarna wel alles installeren wat je wilt.
volgens htc gaat dat sowieso gebeuren dus is het alleen een kwestie van tijd ?Grudgie schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:21:
[...]
Als de lock erkan of eraf gaat dan kan je elke rom erop zetten die je wilt, die voor de sensation is gemaakt dan
Bron? Volgens mij heeft htc nooit 100 % concreet aangegeven dat de Sensation een unlock zal krijgen.PainkillA schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:39:
[...]
volgens htc gaat dat sowieso gebeuren dus is het alleen een kwestie van tijd ?
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Verwijderd
dnbo schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:32:
Ik heb even een vraagje over het branded/ unbranded zijn van de telefoon. Ik heb mijn sensation bij belcompany gekocht i.c.m. een vodafone abbo. Ik heb geen vodafone meuk op mijn telefoon staan, maar ik zag eerder in dit topic dat hij dan toch branded zou kunnen zijn? (iets over een IMEI nummer waar je dit aan kon zien?)
Kan iemand mij even verlichten hoe ik nu precies weet of hij branded is of niet?
En dan bedoelen ze deze lijst:quote: XDAIf you guys are not sure if you are able to install the Europe ROM or not, follow these steps.
1. Install terminal emulator (get it from the android market) and run it
2. Type the following command: getprop ro.cid
3. You will get an output, e.g. mine was HTC__001 yours may be different
4. Compare it to the list deho has kindly provided
5. If your output is on the list deho provided, this ROM is for youotherwise, it isn't. There are two other ROMs for different carriers so you may be compatible with one of those.
If you are still not sure, there is still no harm in trying to update. If your CIDs do not match, it will just not let you update, and no changes will be done to your HTC Sensation.
Zo krijg ik bijvoorbeeld, Vodafon abbo en verlenging via Vodafone als output: VODAPE17quote: XDAI have extracted android-info.txt and it says:
modelid: PG5813000
cidnum: HTC__001
cidnum: HTC__E11
cidnum: HTC__032
cidnum: HTC__102
cidnum: HTC__Y13
cidnum: HTC__203
cidnum: HTC__405
cidnum: HTC__N34
cidnum: HTC__304
cidnum: HTC__A07
cidnum: HTC__016
cidnum: HTC__J15
mainver: 1.35.401.1
hbootpreupdate:12
DelCache:1
I dont know if it is usefull to someone but there it is, i was hoping to see android version.
Ik vraag me alleen af of x.xx.161.x zo belangrijk is.. Ik heb bv. 1.27.162.1 en overduidelijk Vodafone branded..ChiMan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:43:
Dit heb ik gevonden op XDA forum:
software version with x.xx.401.x means it is generic firmware, NOT branded.
when you have x.xx.161.x it is vodafone branded.
[ Voor 13% gewijzigd door Wombat13 op 28-06-2011 14:53 ]
Heb je tijdens een reboot de vodafone logo op je scherm en vodafone apps?Wombat13 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:48:
[
Ik vraag me alleen af of x.xx.161.x zo belangrijk is.. Ik heb bv. 1.27.162.1 en overduidelijk Vodafone branded..
Helaasch wel..ChiMan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:57:
[...]
Heb je tijdens een reboot de vodafone logo op je scherm en vodafone apps?
[ Voor 17% gewijzigd door Wombat13 op 28-06-2011 15:58 ]
Verwijderd
Ik ookdnbo schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:00:
Heb software versie x.xx.401.xBedankt voor de info
Ga ook maar eens rondsnuffelen voor die leaked update
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 15:59 ]
Nice! Merk je veel verschil met de eerdere firmware?
Verwijderd
Hij is smoother geworden in de animaties (zoals bij de carrousel met homescreens) en er zijn wat cosmetische aanpassingen her en der.Wombat13 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:59:
[...]
Nice! Merk je veel verschil met de eerdere firmware?
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 19:40 ]
Verwijderd
Deze optie zit gewoon op de Sensation zelf, of is deze minder goed dan app2sd?Grudgie schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:16:
Hoe kan je al je apps op je SD kaart zetten? Op mijn Desire deed ik dat met A2SD. Hoe gaat dat met de Sensation?
[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 28-06-2011 21:55 ]
Verwijderd
Je moet het precies overtypen! Er hoort geen punt tussen prop en ro. Ik krijg HTC_E11. Gekocht (abbo) bij Vodafone.weid1374 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:33:
Wanneer ik in de terminal emulator het commando 'getprop.ro.cid' ingeef krijg ik als output:
'permission denied'
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 22:43 ]
Verwijderd
In hoeverre geeft dit zekerheid over branded/unbranded?Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:35:
[...]
Je moet het precies overtypen! Er hoort geen punt tussen prop en ro. Ik krijg HTC_E11. Gekocht (abbo) bij Vodafone.
Verwijderd
Ik neem aan unbranded, geen vodafone meuk aanwezig in ieder geval. Was een van de eerste bij de Vodafonewinkel. Wil dus geen ota update van Vodafone! Doe dus alleen 'over de grond' updates, zoals de laatsteVerwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:02:
[...]
In hoeverre geeft dit zekerheid over branded/unbranded?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 23:22 ]
Dat had zowieso niet gewerkt, er moet ook een verwijzing naar de app op de telefoon staan, dus als die door een update word overschreven is de makkelijkste manier gewoon het opnieuw installeren van de apps.pall66 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:11:
Die nieuwste update heeft alles eraf gegooid, dat was bekend. Ben ik nu heel dom geweest om alle apps opnieuw te installeren vanuit aangeschafte items in de Market? Of had ik gewoon een backup van de SD-kaart terug kunnen zetten? Had dat uberhaupt gewerkt? Voorop gesteld dat al mijn apps inderdaad allemaal op de sd kaart staan.
Ik merk toch met 2 dagen al een behoorlijk verschil, gisteren en maandag nagenoeg hetzelfde gebruik gehad als zaterdag en zondag en mijn accu zat toch nog zo'n 30 á 40 procent voller dan voorheen.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:00:
[...]
Hij is smoother geworden in de animaties (zoals bij de carrousel met homescreens) en er zijn wat cosmetische aanpassingen her en der.
Merk trouwens na die update geen verbetering in de accuduur.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn Sensation the syncen met mijn PC (XP SP3).Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:08:
HTC-Sync probleem
Ik heb HTC-Sync eerst op een laptop met Win XP geïnstalleerd om te kunnen synchroniseren met mijn contacten en afspraken in MS Outlook..
Op die pc stond ook MS-Activesync op ivm het synchroniseren van mijn HTC Touch HD.
De eerste keer lukte het inderdaad mijn Sensation contacten en afspraken te synchroniseren en direct een aantal apps te installeren.
Maar daarna wilde het synchronisatieproces geen enkele keer meer opstarten.
Op advies van HTC Service Activesync verwijderd, evenals HTC Sync (versie 3.0.5551).
PC opnieuw opgestart en HTC-Sync opnieuw geïnstalleerd.
Maar probleem blijft hetzelfde.
Toen HTC-Sync op een netbook met Win 7 geïnstalleerd (daarop draait ook Win Mobile Device Center).
Eerste keer lukte ook hier het synchroniseren, maar elke volgende keer niet meer.
Hetzelfde probleem doet zich ook voor onder zowel Win XP als Win 7 dat ik onder "Parallels" gebruik op een iMac. Helaas is er geen Apple-variant om te synchroniseren met Outlook van de iMac.
Voor de goede orde ik wil niet al mijn contacten en afspraken etc via Google synchroniseren.
Heeft iemand hier ook al ervaring mee of weet iemand hier een oplossing voor het HTC-Sync probleem?
Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X
Verwijderd
Mijn Sensation is ook van de 1e lichting. Krijg ook HTC_E11 als code terug.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:35:
[...]
Je moet het precies overtypen! Er hoort geen punt tussen prop en ro. Ik krijg HTC_E11. Gekocht (abbo) bij Vodafone.
[ Voor 10% gewijzigd door ChiMan op 29-06-2011 10:54 ]
Xurk schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:41:
Aangezien het er in dit topic niet echt over is gegaan (wel over back-uppen in het algemeen, maar niet over meenemen van Android-dingen) en ik in het "Google Android" subforum er ook niet echt een topic over vind:
Morgen haal ik mijn Sensation op in het postkantoor en ik wil het natuurlijk het liefste meteen in gebruik nemen. Ik heb een HTC Desire en heb alles wat op mijn huidige SD-card in ieder geval even naar de PC gekopieerd. Ik hoef niet per se SMS'jes en dergelijke te back-uppen om mee te nemen naar de Sensation, maar ben wel benieuwd tot in hoeverre het mogelijk is om dingen zoals de "User Dictionary" (zit al een jaar aan woordenschat in opgeslagen) en welke apps (betaald en gratis) ik geïnstalleerd heb, zodat ik deze niet allemaal opnieuw hoef te gaan downloaden uit de Market.
Of zijn deze beiden (woordenschat en apps) gekoppeld aan je Google-account en synct dat automatisch wanneer je op je nieuwe Android-telefoon (in dit geval de Sensation) je Google-account invoert bij de eerste keer opstarten?
Mijn excuses als het (semi-)offtopic is.
Uhmm volgens mij connect hij wel wanneer je USB foutopsporing uit zet.ChiMan schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 08:09:
[...]
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn Sensation the syncen met mijn PC (XP SP3).
Krijg steeds de melding dat mijn toestel HTC Sync niet kan vinden.
Iemand een oplossing?
Titanium is echt de beste qua back-up programma's die pakt al je apps plus data (save games etc.). Bij een non-rooted smartphone is My Backup Pro de beste. Het enige probleem is dat er bij sommige apps root toegang nodig is voor de data ervan, zie hier een vraag erover. Je hebt dus nooit de 100% garantie dat je je data ook hebt veilig gesteld.pall66 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 07:15:
Had het met Titanium Backup Pro wel gekund? Mits de telefoon rooted zou zijn?
Heb ik geprobeerd zonder resultaatMaakmeGek schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:30:
[...]
Uhmm volgens mij connect hij wel wanneer je USB foutopsporing uit zet.
Ah, geweldig! Thanks voor de tip. Ik zal eens kijken op mijn Desire of het aangevinkt staatadgjm schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:23:
Toen ik mijn Sensation voor de eerste keer installeerde, begon hij automatisch al alle apps die op mijn vorige telefoon stonden te downloaden uit de Market. Dit kan indien je op je oude (en nieuwe natuurlijk) hebt aangevinkt dat data gebackupd mag worden naar Google.
Scheelt weer tijd ;-)
Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X
Verwijderd
Waar kan ik dit vinden?Xurk schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:44:
[...]
Ah, geweldig! Thanks voor de tip. Ik zal eens kijken op mijn Desire of het aangevinkt staat
Ik heb ook wel het idee dat Wifi echt veel scheelt. Gisteren na ongeveer 20u stond ie op 20% batterij. Normaal gesproken heb ik ook altijd cotinu Wifi aan (had hem zelfs ingesteld dat ie in standby nog de Wifi verbinding in stand hield), en toen haalde ik vaak het einde van de dag nauwelijks (na ongeveer 14u was ie toen leeg). Moet wel zeggen dat ik hem gister ook wel minder gebruikt heb, maar het scheelt wel echt. Vandaag nog maar eens testenmauricedb schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:51:
Ik laat nu voor de gein Wifi de hele dag uit staan en laat m'n mail (meerdere accounts), twitter en nog wat van die apps 1 keer in de 30 minuten synchroniseren via 3g. Zonet zat die nog voor voor 85% vol na 14 uur gebruik (scherm overigens niet veel aan gehad, 15 minuutjes ofzo). Bij mij zit die Wifi dus enorm veel stroom te eten, want als ik Wifi aan heb dan heb ik bij soort gelijk gebruik na pak 'm beet 14 uur nog 30/40% van de accu over.
Verwijderd
ikke bij mijn NL talige desire ook niet..Xurk schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:00:
Is dat op de Sensation of de Desire (of beiden)? En Engelse of Nederlandse versie? Ik heb een Engelstalige Desire en ik heb bij Instellingen geen "Privacy" optie...
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Verwijderd
ik neem aan dat je de desire s bedoeld? die is helemaal niet groot. mooi redelijk klein telefoontjejagermeister schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:45:
Ik heb de Desire nog niet in het echt gezien / in mijn handen gehad. Is ie erg groot of valt het mee? S2 vind ik eerlijk gezegd te groot.
Volgens mij betreft het hier een artikel over de htc sensation...jagermeister schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:45:
Ik heb de Desire nog niet in het echt gezien / in mijn handen gehad. Is ie erg groot of valt het mee? S2 vind ik eerlijk gezegd te groot.
[ Voor 4% gewijzigd door donvalentino op 29-06-2011 14:50 ]
[ Voor 50% gewijzigd door Grudgie op 29-06-2011 15:15 ]
Ja... shit.. ik bedoelde dus de Sensation.donvalentino schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:50:
[...]
Volgens mij betreft het hier een artikel over de htc sensation...
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Nee klopt, het menu zit wel in de Sensation. In de Desire zit ie ook maar verborgen. Je moet zoeken d.m.v. Google door je telefoon naar 'privacy'.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:20:
[...]
ikke bij mijn NL talige desire ook niet..
Uit de markt een gmail notifier downloaden, is een icoontje die je op een homescreen kan plaatsen (ik heb bij mij de standaard htc-mail icoon vervangen door die van de gmail notifier).Grudgie schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:04:
Heb mijn HTC Sensation binnen!Mijn indruk is erg positief! voelt goed aan!
en Sense 3.0 werkt erg lekker !
Trouwens, je kan je mail instellen in Gmail app en in de mail app van HTC zelf. Als je nieuwe mail ontvangt op de HTC Mail dan krijg je netjes een 1 bij het icoontje. BIj de Gmail app is dat niet. Hoe kan je dat instellen?
Thanks voor de tipUpbeat schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:32:
[...]
Nee klopt, het menu zit wel in de Sensation. In de Desire zit ie ook maar verborgen. Je moet zoeken d.m.v. Google door je telefoon naar 'privacy'.
Goed bezigXurk schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:41:
[...]
Thanks voor de tipDat werkt inderdaad. Ik moest wel eerst ook nog bij de "Search" functionaliteit aanzetten dat er in door mijn Instellingen wordt gezocht, maar daarna werkte het meteen. Het vinkje stond overigens al aan dus ik gok dat ik helemaal klaarzit voor de switch naar de Sensation
RielN schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:27:
Ik heb nu bij elk uitgaand gesprek dat de luidspreker aan gaat
Hoe zet i kdat uit?
Verwijderd
Super, bij mij stond het uit!! ik had hetzelfde..Nu maar wachten tot Hi mijn sensation opstuurdXurk schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:41:
[...]
Thanks voor de tipDat werkt inderdaad. Ik moest wel eerst ook nog bij de "Search" functionaliteit aanzetten dat er in door mijn Instellingen wordt gezocht, maar daarna werkte het meteen. Het vinkje stond overigens al aan dus ik gok dat ik helemaal klaarzit voor de switch naar de Sensation
Staat je navigatie toevallig nog aan?RielN schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:27:
Ik heb nu bij elk uitgaand gesprek dat de luidspreker aan gaat
Hoe zet i kdat uit?
Ik zie wel navigatieknopje naast de ophangknop. Navi lijkt uit. Hmm. Zal eens rebooten
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq