Het Galaxy S II topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 50 Laatste
Acties:
  • 365.249 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 16:45
s.v.seters schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 08:56:
Hoe hebben jullie je display ingesteld? op automatisch of percentage?
Ik heb litening 1.5 en mijn tel gaat gemiddeld zo'n 16 u mee, dan heb ik nog ong 10 %. Daarbij is het display vaak wel zo'n 50 % betreft. Waarbij ik het display meestal ongeveer 2 tot 2,5 u aan heb. Vraag me af of ik het scherm meer aan heb dan de rest? Zie nl vaker lagere tot veel lagere percentages display langs komen.
Als ik kijk naar Golf2vr6 dan zie ik dat er maar 21 % scherm is gebruikt.
21% bij weinig gebruik ;)
Scherm op auto.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Pff ik wordt echt gek van die wifi bug, zodra die weer aanspringt schiet mijn batterij verbruik omhoog, factory reset helpt niet :(.....meer mensen hier last van en evt een oplossing gevonden?

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/35auavr.jpg

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50
rooten en wifi delen freezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 14:42
DapperKonijntje schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:29:
Pff ik wordt echt gek van die wifi bug, zodra die weer aanspringt schiet mijn batterij verbruik omhoog, factory reset helpt niet :(.....meer mensen hier last van en evt een oplossing gevonden?

[afbeelding]
Litening rom 1.5 installeren! Deze heeft hem verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor een SG S2 aan het kijken. Maar vroeg me af. Als je hem root heb je dan ook een terminal met b.v. mc tot je beschikking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:55:
Ik ben voor een SG S2 aan het kijken. Maar vroeg me af. Als je hem root heb je dan ook een terminal met b.v. mc tot je beschikking?
zowel MC als een terminal zijn programma's die gewoon te downloaden en gebruiken zijn op elk android toestel. Als je root-access hebt kan je ook bestanden verwijderen die bijvoorbeeld in /system zitten (zoals programma's die met de rom meekomen uit /system/app slopen)

Als je op zoek bent naar een commander, kan ik je total commander aanraden. Die is momenteel in publieke betafase, maar werkt wmb erg fijn. Voor sommige dingen grijp ik terug naar ES file explorer of Root explorer, maar het meeste doe ik tegenwoordig met TC

offtopic:
Dit is meer een algemene android vraag dan een SGS2 vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:19:
[...]

zowel MC als een terminal zijn programma's die gewoon te downloaden en gebruiken zijn op elk android toestel. Als je root-access hebt kan je ook bestanden verwijderen die bijvoorbeeld in /system zitten (zoals programma's die met de rom meekomen uit /system/app slopen)

Als je op zoek bent naar een commander, kan ik je total commander aanraden. Die is momenteel in publieke betafase, maar werkt wmb erg fijn. Voor sommige dingen grijp ik terug naar ES file explorer of Root explorer, maar het meeste doe ik tegenwoordig met TC

offtopic:
Dit is meer een algemene android vraag dan een SGS2 vraag
Ziet er goed uit :) Thx voor de tip :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Nog een probleempje, op mijn werk valt wifi soms weg en daarna kan de telefoon niet meer verbinden, ik moet wifi dan eerst uit en weer aan zetten en dan connect die wel direct met het acces point, iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:30
Als ik mijn telefoon aansluit op mijn pc via USB en ik wil een willekeurig bestand kopieeren dan zegt windows: "bestand is van een onjuist type" of "Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet"
Maar ik kan wel alle folders doorbladeren met de verkenner. En soms ziet heel de pc mijn telefoon niet.
Hoe komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik mis in de twee posts hierboven nogal wat eigen inzet. Wat zegt Google? Wat zegt de zoekfunctie? Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:30
RoD schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:05:
Ik mis in de twee posts hierboven nogal wat eigen inzet. Wat zegt Google? Wat zegt de zoekfunctie? Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?
Ja ik heb al gegoogled en ook al de zoekfunctie gebruikt, geven geen relevante informatie/oplossingen.
heb ook al een andere usb kabel geprobeerd maar probleem blijft. Ook kan Kies soms niet verbinden met de telefoon.

[ Voor 13% gewijzigd door jeroendh op 01-07-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

RoD schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:05:
Ik post alleen iets hier als ik het zelf na 2 uur nog niet kan vinden, bovenstaande problemen heb ik op meerdere manieren op geprobeerd te lossen, maar het enige dat ik tegenkom qua advies is rooten en custom roms en daar heb ik weinig zin in.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
Voor diegene die Skype met videobellen op hun gs2 willen,

Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
s.v.seters schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:27:

Klik hier
Bedankt! Daarvoor was ik net naar aan het kijken in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klik hier
Super! Werkt goed (behalve dan automatische landscape modus).

Maar wat je je wel afvraagt als het zo makkelijk is om te zetten: waarom niet meteen voor alle Android devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:05:
[...]

Super! Werkt goed (behalve dan automatische landscape modus).

Maar wat je je wel afvraagt als het zo makkelijk is om te zetten: waarom niet meteen voor alle Android devices?
Dacht dat het iets te maken had met bepaalde api's die niet zomaar konden worden overgezet en niet compatible zijn met elke tel.
Weet het verder ook niet. Heb ik ook maar gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
  • Laatst online: 19:49

Klik hier
moet je hiervoor het toestel rooten? ik heb geprobeerd de .apk te installeren maar het lukt mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

japiesa schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:20:
[...]

moet je hiervoor het toestel rooten? ik heb geprobeerd de .apk te installeren maar het lukt mij niet.
Bij mij wel, zonder root, wel de oude Skype app er eerst uitgegooid.

Klein probleempje trouwens: zowel de gewone nieuwe skype app als deze gehackte video skype app maakt geen geluid als iemand je belt... Dus geen ringtone bij een inkomend skypegesprek. Ligt dat aan mijn toestel, aan SGS2 of aan Android. Maakt deze functie wel wat nutteloos...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:39:
[...]

Bij mij wel, zonder root, wel de oude Skype app er eerst uitgegooid.

Klein probleempje trouwens: zowel de gewone nieuwe skype app als deze gehackte video skype app maakt geen geluid als iemand je belt... Dus geen ringtone bij een inkomend skypegesprek. Ligt dat aan mijn toestel, aan SGS2 of aan Android. Maakt deze functie wel wat nutteloos...
inmiddels gelukt! thanks, idd eerst even oude skype app der af gooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Ik heb sinds 2 dagen nogal een apart probleem met Telegraaf.nl

De site zoomed automatisch in en kan hem niet meer uitzoomen.
Ook kan ik niet horizontaal scrollen en dus niet alle content op de site lezen.

Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sport-picture
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-11-2021
Sinds afgelopen dinsdag ben ik in het bezit van de Galaxy S2, echter loop ik tegen een "probleem" aan. Ik heb de nodige topics hier door gespit, ik heb de handleiding gedownload en door gespit maar kom er nog niet uit.

Wanneer ik bel/muziek luister, dan komt het geluid aan de onderkant/achterzijde van de telefoon vandaan. Op deze manier kan ik geen normaal gesprek voeren omdat ik de ander gewoonweg niet versta. Nou zie ik dat er aan de voorzijde/bovenkant nog een speaker zit, echter komt hier geen geluid uit tijdens een gesprek/muziek. Hoe pas ik dit aan,zodat het geluid er op de juiste plaats uit komt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 16:04
DapperKonijntje schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:29:

[afbeelding]
Sinds ik 'Melden wanneer open netwerk beschikbaar is' uit heb staan staat springt Wifi delen niet meer aan :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
yohan schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:33:
Sinds ik 'Melden wanneer open netwerk beschikbaar is' uit heb staan staat springt Wifi delen niet meer aan :)
Dat denk je maar.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:10
sport-picture schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:32:
Sinds afgelopen dinsdag ben ik in het bezit van de Galaxy S2, echter loop ik tegen een "probleem" aan. Ik heb de nodige topics hier door gespit, ik heb de handleiding gedownload en door gespit maar kom er nog niet uit.

Wanneer ik bel/muziek luister, dan komt het geluid aan de onderkant/achterzijde van de telefoon vandaan. Op deze manier kan ik geen normaal gesprek voeren omdat ik de ander gewoonweg niet versta. Nou zie ik dat er aan de voorzijde/bovenkant nog een speaker zit, echter komt hier geen geluid uit tijdens een gesprek/muziek. Hoe pas ik dit aan,zodat het geluid er op de juiste plaats uit komt?!
Hij staat ingesteld op de 'hands-free speaker' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 16:04
Explain? :P

Hij staat er niet meer tussen bij het batterijverbruik iig.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
yohan schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:40:
Explain? :P

Hij staat er niet meer tussen bij het batterijverbruik iig.
Al honderd maal gelezen dat iemand fix X voor probleem Y had "gevonden". Paar uur/dagen erna en het blijkt toch weer niet zo te zijn. Jouw batterij verbruik zal ook wel weer een keer omhoog schieten. Zoals bij iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 16:29
Isengrim schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:18:
Ik heb vanochtend mijn Galaxy S2 ontvangen en ben nu bezig het toestel in te stellen.
Ik probeer mijn telefoon te registreren bij samsung dive, alleen heb ik niet de optie om een samsung account toe te voegen welke wel nodig is voor de dienst.
Heeft het er mee te maken dat mijn Galaxy T-mobile branded is?
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou dit topic redelijk in de gaten, maar ben benieuwd of er al een oplossing is gevonden door iemand die ook problemen heeft/had tijdens het bellen.
Wanneer ik bel ben ik niet te verstaan (degene aan de andere kant hoort zichzelf dubbel of ik heb volgens diegene een soort van robot stem), maar wanneer ik oordopjes in heb en dan bel ben ik juist heel goed/perfect te verstaan.
Ik had mijn telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen en dat leek geholpen te hebben, iedereen vond me toen ook zonder oordopjes goed te verstaan tot de batterij helemaal leeg was en het toestel uit was geweest. Nu zit ik weer met hetzelfde probleem.
Samsung heb ik alleen nog maar een mailtje gestuurd, waarop ik een paar dagen geleden een bericht kreeg dat mijn vraag in behandeling is genomen en verder heb ik er niks meer van vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Ik heb nu wel het raarste probleem ooit met mijn SGS2.... Er is één persoon in mijn contactpersonenlijst waarbij het versturen van een sms continu mislukt.

Anderen kunnen hem wel sms'en, ik kan anderen sms'en en ik kan die persoon zelfs gewoon bellen, als ik echter een sms stuur dan mislukt het keer op keer, dit heb ik nu al de gehele dag, ook na opnieuw plaatsen batterij en simkaart.

Ik heb even geen simlockvrije telefoon om te kijken of het aan het toestel of de simkaart ligt, maar het is ook wel echt een raar probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:12
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:24:
Ik hou dit topic redelijk in de gaten, maar ben benieuwd of er al een oplossing is gevonden door iemand die ook problemen heeft/had tijdens het bellen.
Wanneer ik bel ben ik niet te verstaan (degene aan de andere kant hoort zichzelf dubbel of ik heb volgens diegene een soort van robot stem), maar wanneer ik oordopjes in heb en dan bel ben ik juist heel goed/perfect te verstaan.
Ik had mijn telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen en dat leek geholpen te hebben, iedereen vond me toen ook zonder oordopjes goed te verstaan tot de batterij helemaal leeg was en het toestel uit was geweest. Nu zit ik weer met hetzelfde probleem.
Samsung heb ik alleen nog maar een mailtje gestuurd, waarop ik een paar dagen geleden een bericht kreeg dat mijn vraag in behandeling is genomen en verder heb ik er niks meer van vernomen.
Heb je al contact opgenomen met de winkel waar je je telefoon hebt gekocht? Ik zou gewoon proberen hem daar te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola!

Na vele jaren een blije iOS gebruiker te zijn geweest was het tijd voor iets nieuws, dus maar een SGS2. Nu zit ik met het geweldige euvel dat precies op mijn werkplek er
1. geen wifi is
2. zeer slecht 3g bereik (KPN).

Gelukkig ga ik in augustus over op Vodafone (wat wel prima is). Tot die tijd zuipt 3G enorm veel stroom. Eigenlijk is ie de hele tijd op zoek naar een verbinding.

Is er een manier (zoals in iOS) op 3G/HSDPA uit te zetten, maar GPRS te houden. Voor emailen en twitter is dit zat, en hopelijk houdt mijn batty het dan langer uit dan een goede 10 uur.

Google bracht helaas geen oplossing, enkel een oplossing die alle data uitzet.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko306 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:49:
[...]

Heb je al contact opgenomen met de winkel waar je je telefoon hebt gekocht? Ik zou gewoon proberen hem daar te ruilen.
Nee nog niet, omdat ik hier las dat er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem. Zat eigenlijk af te wachten of er misschien een oplossing uit zou rollen..
Heb het trouwens via de telefoon bij Telfort besteld en wat ik zo begreep staan zij los van de Telfort winkels. Maar zal ze aankomende week even opbellen om te vragen naar een oplossing van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennl
  • Laatst online: 06-10-2020
hugoy schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:38:
Ik heb nu wel het raarste probleem ooit met mijn SGS2.... Er is één persoon in mijn contactpersonenlijst waarbij het versturen van een sms continu mislukt.

Anderen kunnen hem wel sms'en, ik kan anderen sms'en en ik kan die persoon zelfs gewoon bellen, als ik echter een sms stuur dan mislukt het keer op keer, dit heb ik nu al de gehele dag, ook na opnieuw plaatsen batterij en simkaart.

Ik heb even geen simlockvrije telefoon om te kijken of het aan het toestel of de simkaart ligt, maar het is ook wel echt een raar probleem...
Al geprobeerd om contactpersoon te verwijderen en dan terug toe te voegen?

[ Voor 55% gewijzigd door glennl op 01-07-2011 19:13 . Reden: quote fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geprobeerd dat contact helemaal te verwijderen en opnieuw in te voeren, eventueel met +31 als je dat niet had? Misschien een vreemd onzichtbaar teken of zoiets dat de boel blokkeert?
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:51:
Hola!

Na vele jaren een blije iOS gebruiker te zijn geweest was het tijd voor iets nieuws, dus maar een SGS2. Nu zit ik met het geweldige euvel dat precies op mijn werkplek er
1. geen wifi is
2. zeer slecht 3g bereik (KPN).

Gelukkig ga ik in augustus over op Vodafone (wat wel prima is). Tot die tijd zuipt 3G enorm veel stroom. Eigenlijk is ie de hele tijd op zoek naar een verbinding.

Is er een manier (zoals in iOS) op 3G/HSDPA uit te zetten, maar GPRS te houden. Voor emailen en twitter is dit zat, en hopelijk houdt mijn batty het dan langer uit dan een goede 10 uur.

Google bracht helaas geen oplossing, enkel een oplossing die alle data uitzet.

Iemand enig idee?
Toch gewoon onder 'Instellingen'>'Draadloos en netwerk'>'Mobiele netwerken'>'Netwerkmodus'? Hier is al vaker over gediscussieerd trouwens. Ik geloof dat een snelle manier op je homescreen lastig is, maar uiteindelijk waren er wel oplossingen. Zou je even in het topic moeten zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glennl schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:07:
[...]

Die reactie is niet voor mij bedoeld neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennl
  • Laatst online: 06-10-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:11:
[...]

Die reactie is niet voor mij bedoeld neem ik aan?
Excuus, verkeerde quote knop gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]NoSII schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:09:[/

Toch gewoon onder 'Instellingen'>'Draadloos en netwerk'>'Mobiele netwerken'>'Netwerkmodus'? Hier is al vaker over gediscussieerd trouwens. Ik geloof dat een snelle manier op je homescreen lastig is, maar uiteindelijk waren er wel oplossingen. Zou je even in het topic moeten zoeken...
Is dat niet voor world mode? Als ik deze op GSM zet blijft ie nog steeds in 3G/HSDPA hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko306 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:49:
[...]

Ik heb Telfort voor nu maar even een mailtje gestuurd, ben benieuwd wat voor reactie ik erop krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:17:
[...]

Is dat niet voor world mode? Als ik deze op GSM zet blijft ie nog steeds in 3G/HSDPA hangen.
Vreemd, als ik die instelling in mijn Desire HD op GSM Only zet gebruikt hij alleen GPRS als mobiele dataverbinding. Dit zou in de SGS2 ook gewoon zo moeten zijn neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:17:
[...]

Dat is vreemd, zou gewoon moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:00:
[...]

Dat is vreemd, zou gewoon moeten werken...
En dat doet het ook, SRK is weer eens de enorme noob die scheel keek :P. Bedankt voor de tip!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sport-picture
AzzKickah schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:59:
[...]

Hij staat ingesteld op de 'hands-free speaker' ?
Volgens mij niet, ik kan ook nergens geen instellingen vinden om dit eventueel te kunnen controleren dan wel aan te passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou. Ik ben het redelijk allemaal aan het volgen en heb de telefoon ongeveer een maandje nu zo. Gekocht Typhone en op 9 Juni geleverd.

Me batterij gaat goed mee vaak toch wel 2 dagen makkelijk, doe er veel mee.
Scherm, niets op te merken van dode pixels of weet wat.

Nadeel wat zovele al gemeld hebben, de camera. Ik heb net weer eens tests gedaan en het lijkt erger geworden na de laatste camera update van de 22e. (ervoor was er ook eentje meen ik)

Zie het resultaat, schrok me kapot! Het is de ene keer erger dan de andere keer. Was net ook in de winkel, zie de foto's. (bij me S1 had ik geen last van groen/roze trouwens)

Zonder flits is het minimaal maar soms wel erg storend, maar met flits wordt het enorm versterkt, nu op een wit blaadje heb ik wel het ergste wat ik gezien heb... Wat moet ik ermee. Bij woonkamer situaties enz heb ik meer in de hoeken een groene gloed maar soms ook in de buurt van gezichten. Ligt aan de situatie.

Zal waarschijnlijk weinig aan te doen zijn dan te wachten op meer updates, kan toch niet zo moeilijk zijn dat ze dat eens gaan verhelpen.
Buiten = minder last van rood-groen (zonder flits).
Met flits krijg ik heel vaak het groen weer terug ene keer meer als de ander.

Binnen = roodachtig midden heb ik vaker binnen zonder flits. Enkel keer helemaal nergens last van. (op me werk prachtopnamen van binnen zonder gloeden. Naar mijn idee combinatie van belichting en omgevingkleuren.

Tel FW vanaf begin: PDA:KE2 / PHONE:KDJ / CSC:KE1 (XEN)
Cam FW Ver: OCEF02
Phone FW Ver: TBEC28

Foto snel gemaakt in winkel paar uur geleden. De groene vlek in het midden (heb er nog een foto van waar hij wat erger is). Hoewel het op de telefoon groener uitziet dan als je hem op de pc bekijkt.
KLIK VOOR GROTERE VERSIES OP FOTO

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/20usgp0.jpg

Met flits op een wit blaadje dichtbij.
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/264721s.jpg

Buiten uit een rijdende auto.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/zik47o.jpg

Op bezoek en ff een test met een tafel.. Zoals je ziet roodachtig.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/33lfh9x.jpg

En hier de Galaxy S1 ....
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2qlesut.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik een foutje op het scherm ontdekt. Dit is geen software probleem ofzo, maar een defect op het scherm.

Afbeeldingslocatie: http://s1.directupload.net/images/110701/mro9z4lm.jpg
Een cirkel op het scherm, deze is vooral merkbaar op grijze achtergronden.
Vandaag ben ik naar de Phonehouse geweest en heb deze geruild voor een nieuwe exemplaar.

Hier meer over http://www.wirefresh.com/...e-unwanted-screen-circle/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024

Ik heb dit probleem ook gehad op andere telefoons. Ik kwam er toen achter dat ik reply drukte op.een sms die vanaf internet was verstuurd (hi.nl om precies te zijn). Is jouw convo in de sgs2 misschien ook een reply op een vanaf internet verstuurde sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sport-picture
Hoort het geluid standaard aan de voorkant/boven en beneden/achter te komen of is dit in te stellen? Anders ben ik toch bang dat mijn bovenste speaker stuk is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquarius4kb
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-12-2020
Ik heb de 16gb versie maar ik mis 2,5GB

Systeemopslag : 1,97GB
USB-opslag : 11,50GB
totaal = 13,47GB

Het toestel heeft 1GB ram geheugen maar zegt er maat 833MB beschikbaar te hebben.

Wordt de vermiste 2,5GB opslag gebruikt voor Android OS? Vind ik wel erg veel.
En wordt de vermiste geheugen gebruikt voor de hardware aansturing?

En dan nog een laatste vraag : Het lukt mij niet om apps naar mijn mini sd kaartje te verplaatsen. Kan dit wel? Of is de externe mini sd kaart alleen voor opslag van bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 08:10
aquarius4kb schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:07:
Ik heb de 16gb versie maar ik mis 2,5GB

Systeemopslag : 1,97GB
USB-opslag : 11,50GB
totaal = 13,47GB

Het toestel heeft 1GB ram geheugen maar zegt er maat 833MB beschikbaar te hebben.

Wordt de vermiste 2,5GB opslag gebruikt voor Android OS? Vind ik wel erg veel.
En wordt de vermiste geheugen gebruikt voor de hardware aansturing?

En dan nog een laatste vraag : Het lukt mij niet om apps naar mijn mini sd kaartje te verplaatsen. Kan dit wel? Of is de externe mini sd kaart alleen voor opslag van bestanden?
16 GB is helaas in de praktijk nooit echt 16 GB. Zit meestal rond de 14 GB, we maken er als consument helaas geen punt van. Koop maar is een terabyte schijf krijg je geen 1024 GB maar 920 GB. hoe groter de schijf hoe meer verlies je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
Tja ik blijf het vaag vinden dat de officiële lezing 1024MB per GB zou moeten zijn. Fabrikanten die aanduiding vervolgens negeren en van 1000MB per GB uit gaan maar de software meet wel gewoon GB's in 1024MB.

Zou wat zijn als de pomp houder ineens besluit dat een liter geen 1000cl is maar 800cl maar wel blijft afrekenen in oude liter prijzen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 02:31:
Tja ik blijf het vaag vinden dat de officiële lezing 1024MB per GB zou moeten zijn. Fabrikanten die aanduiding vervolgens negeren en van 1000MB per GB uit gaan maar de software meet wel gewoon GB's in 1024MB.

Zou wat zijn als de pomp houder ineens besluit dat een liter geen 1000cl is maar 800cl maar wel blijft afrekenen in oude liter prijzen. 8)7
Dat is niet de fout van de fabrikanten maar fout van jezelf. Kwestie van correcte eenheden. Je vraagt toch ook niet waarom 0C gelijk is aan 32F of 273.15K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Zoals Sizzlorr schrijft het gaat om eenheden, wij mensen rekenen ons graag rijk en daarvoor definiëren opslag fabrikanten 1gigabyte als 1000000000bytes terwijl software fabrikanten zien 1gigabyte als 1073741824bytes en dat brengt verwarring.

Een quote uit wiki:
Consumer confusion
Since the early 2000s most consumer hard drive capacities are grouped in certain size classes measured in gigabytes. The exact capacity of a given drive is usually some number above or below the class designation. Although most manufacturers of hard disk drives and flash-memory disk devices define 1 gigabyte as 1000000000bytes, software like Microsoft Windows reports size in gigabytes by dividing the total capacity in bytes by 1073741824, while still reporting the result with the symbol "GB". This practice is a cause of confusion, as a hard disk with a manufacturer-rated capacity of 400 gigabytes might be reported by the operating system as only "372 GB", for instance. Other software, like Mac OS X 10.6[2] and some components of the Linux kernel[3] measure using the decimal units. The JEDEC memory standards uses the IEEE 100 nomenclatures which defines a gigabyte as 1073741824bytes (or 230 bytes).[4]
Lees het hele verhaal hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:26:
Nou. Ik ben het redelijk allemaal aan het volgen en heb de telefoon ongeveer een maandje nu zo. Gekocht Typhone en op 9 Juni geleverd.

Me batterij gaat goed mee vaak toch wel 2 dagen makkelijk, doe er veel mee.
Scherm, niets op te merken van dode pixels of weet wat.

Nadeel wat zovele al gemeld hebben, de camera. Ik heb net weer eens tests gedaan en het lijkt erger geworden na de laatste camera update van de 22e. (ervoor was er ook eentje meen ik)

Zie het resultaat, schrok me kapot! Het is de ene keer erger dan de andere keer. Was net ook in de winkel, zie de foto's. (bij me S1 had ik geen last van groen/roze trouwens)

Zonder flits is het minimaal maar soms wel erg storend, maar met flits wordt het enorm versterkt, nu op een wit blaadje heb ik wel het ergste wat ik gezien heb... Wat moet ik ermee. Bij woonkamer situaties enz heb ik meer in de hoeken een groene gloed maar soms ook in de buurt van gezichten. Ligt aan de situatie.

Zal waarschijnlijk weinig aan te doen zijn dan te wachten op meer updates, kan toch niet zo moeilijk zijn dat ze dat eens gaan verhelpen.
Buiten = minder last van rood-groen (zonder flits).
Met flits krijg ik heel vaak het groen weer terug ene keer meer als de ander.

Binnen = roodachtig midden heb ik vaker binnen zonder flits. Enkel keer helemaal nergens last van. (op me werk prachtopnamen van binnen zonder gloeden. Naar mijn idee combinatie van belichting en omgevingkleuren.

Tel FW vanaf begin: PDA:KE2 / PHONE:KDJ / CSC:KE1 (XEN)
Cam FW Ver: OCEF02
Phone FW Ver: TBEC28

Foto snel gemaakt in winkel paar uur geleden. De groene vlek in het midden (heb er nog een foto van waar hij wat erger is). Hoewel het op de telefoon groener uitziet dan als je hem op de pc bekijkt.
KLIK VOOR GROTERE VERSIES OP FOTO

[afbeelding]

Met flits op een wit blaadje dichtbij.
[afbeelding]

Buiten uit een rijdende auto.
[afbeelding]

Op bezoek en ff een test met een tafel.. Zoals je ziet roodachtig.

[afbeelding]

En hier de Galaxy S1 ....
[afbeelding]
Nou, jij mag ook wel eens een doekje over die tafel halen zeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:58:
Nou, jij mag ook wel eens een doekje over die tafel halen zeg ;)
Jij maakt bij andere mensen ook hun tafel schoon ja? Verder niet nodig die héle post te quoten lijkt mij. </offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodicloud
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 11:06
Ik heb bij verbruik van mijn batterij bij display altijd rond de 50% staan... Ik heb het gevoel alsof dit veel te hoog is. :') Maar heb niet het gevoel dat ik het scherm zoveel aan heb staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnix72
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 12:05
Scherm is altijd wel hoog, maar als je de helderheid een stukje omlaag zet, zie je dit meteen in het verbruik, terwijl het scherm eigenlijk wel mooi blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:26:
[...]

Jij maakt bij andere mensen ook hun tafel schoon ja? Verder niet nodig die héle post te quoten lijkt mij. </offtopic>
Verder niet nodig om een hele post te wijden aan het aan iemand vertellen dat het niet nodig is om aan iets een hele post te wijden?

ONTOPIC!

Paar daagjes verder met de SGS2, batterij wel snel leeg, Skype draint echt enorm. Ik had eerst een mooi appje dat Skype uitzette, maar deze werkt niet met Skype 2.0.

Iemand een suggestie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Melodicloud schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:56:
Ik heb bij verbruik van mijn batterij bij display altijd rond de 50% staan... Ik heb het gevoel alsof dit veel te hoog is. :') Maar heb niet het gevoel dat ik het scherm zoveel aan heb staan!
Dat het display het meeste stroom verbruikt is juist normaal. Alleen als je het display constant uit hebt staan maar wel veel gebruik maakt van GPS/BT/internet of ergens bent met zeer slecht bereik zal je display niet op de eerste plaats staan (en als je last hebt van een bug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsubarov
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 11:46
Is het mogelijk dat ik een UK toestel gekocht heb in een belgische winkel?
Ik heb het toestel vandaag gekocht bij Van Den Borre in Hasselt, en de firmware versie is I9100XWKE7.
Dit is blijkbaar een fw versie uit de UK. Vreemd.

Wat moet ik hier mee doen? Terugdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:20:
Verder niet nodig om een hele post te wijden aan het aan iemand vertellen dat het niet nodig is om aan iets een hele post te wijden?
Jij hebt dus liever dat mensen hele lappen zinloze tekst blijven quoten? Ieder zijn ding.
Paar daagjes verder met de SGS2, batterij wel snel leeg, Skype draint echt enorm. Ik had eerst een mooi appje dat Skype uitzette, maar deze werkt niet met Skype 2.0.

Iemand een suggestie hiervoor?
Skype killen/zorgen dat het niet automatisch opstart bij een reboot werkt niet? Al dit soort media-apps drainen als een debiel. Messenger apps ook. Is op een telefoon met uit zichzelf al behoorlijke drain geen succes nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik gebruik de SG2 nu sinds een dag. Wat me opvalt is dat het geluid (tijdens een normaal gesprek, niet hands free) een beetje blikkerig is en goede hoge tonen mist. De geluidskwaliteit van mijn Nokia 6700 is mooier.

Is er een manier om wat meer en/of beter gedefinieerde hoge tonen te krijgen?
Brad Pitt schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:03:
[...]
Jij hebt dus liever dat mensen hele lappen zinloze tekst blijven quoten? Ieder zijn ding.
Liever niet hele lappen tekst quoten.

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 02-07-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfbarca
  • Laatst online: 22-04-2024
hoi

ik heb met de voicerecorder een opname gedaan

dit bestand is een 3ga bestand, weet iemand hoe dit om te zetten naar mp3

heb op google al rondgekeken maar niks nuttig gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodicloud
Nog iets: maakt niet uit hoe groot de originele afbeelding is, het blijft wat pixelachtig als bijvoorbeeld mijn homescreen achtergrond. Is hier ook een fix voor oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
cfbarca schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:43:

Tweede result bij mij met Google:
quote: Timsalabim1979;
Probeer het eens :*) , zal vast super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Melodicloud schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:27:
Nog iets: maakt niet uit hoe groot de originele afbeelding is, het blijft wat pixelachtig als bijvoorbeeld mijn homescreen achtergrond. Is hier ook een fix voor oid?
Wallpaper Set And Save, Wallpaper Plus, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
glennl schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:07:
[...]

Hmm nee, gelijk even doen, maar de eerste keer lukte het sms'en wel, alleen nu met geen mogelijkheid meer, bellen gaat beide kanten op ook prima.

Edit: geen oplossing, niks veranderd na verwijderen en handmatig opnieuw toevoegen. :/
mtlife schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:29:
[...]

Ik heb dit probleem ook gehad op andere telefoons. Ik kwam er toen achter dat ik reply drukte op.een sms die vanaf internet was verstuurd (hi.nl om precies te zijn). Is jouw convo in de sgs2 misschien ook een reply op een vanaf internet verstuurde sms?
Nee helaas, het gaat om een dumbphone waar ik niet mee kan communiceren (wat het een groter probleem maakt) Waar het eerste smsje nog wel aankwam, is elk eropvolgende smsje keer op keer mislukt. Toen ik echter de contact verwijderde en handmatig opnieuw toevoegde stond de oude conversatie er nog wel, is er een manier om dieper te verwijderen?

[ Voor 56% gewijzigd door hugoy op 02-07-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:47
cfbarca schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:43:
hoi

ik heb met de voicerecorder een opname gedaan

Ik gebruik FormatFactory. Super handig progje:
http://www.pcfreetime.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:59
Heb iets vaags vanmiddag ontdekt. Ik had vorige week een MKV bestand (film) op het interne geheugen gezet. Deze speelde ie probleemloos af......weliswaar zonder geluid. Het was maar een test.

Nu vanavond staat de film ineens niet mee tussen mijn video's. En via de bestandsbrowser is ie wel te vinden, maar bij het openen zegt de S2 dat ie het bestand niet kan afspelen/niet compatible is.

Ik heb verder niets geinstalleerd of wat dan ook. Vaag?!?

Iemand een idee hoe dit zomaar kan ontstaan? (wel is de telefoon in de tussentijd uit geweest en heb ik een keer de batterij eruit gehaald, maar verder niets gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:00
Ik zou er een foto van kunnen maken, maar hoe plaats je hier de plaatjes? Ik ben op het moment in engeland voor een halve maand, maar ik wordt op het moment volgespamt met info berichten met oa 020 smsjes
elke minuut, het is een probleem met s2, heb hier er 3 verschillende providers. Allemaal dit probleem, iemand een oplossing? Dit is echt.. steeds 80 nieuwe berichten... Ik ben hier slecht te bereiken, dus reageer laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master4life
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
Tsubarov schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:07:
Ik heb het toestel vandaag gekocht bij Van Den Borre in Hasselt, en de firmware versie is I9100XWKE7.

Hier hetzelfde paar dagen geleden in (winkel) 'Vanden Borre' gaan halen, en als ik kies open doe:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EtCyS.png
en ook I9100XWKE7.
Waarschijnlijk leveren ze in België (of bepaalde winkels) standaard die modellen. Anders dan in nederland.

Hoe moet ik die dan updaten? Door kies te installeren in het engels (uk), of zal dit dan ook niet werken.

--
Heb trouwens trouwens S II via bluetooth met de autoradio verbonden en kan:
-perfect bellen (zelf scrollen door contactpersonen lijst om te bellen)
-muziek luisteren
AVRCP werkt dus, ik kan alleen niet pauzeren (tenzij bij inkomend gesprek) of volgende/vorige liedje selecteren (er zitten geen knoppen in de (werk)auto die hiervoor bedoeld zijn (citroen c4)), ik kan wel door spoelen en terugspoelen omdat hier wel knoppen voor voorzien zijn. Ligt puur aan de hardware knoppen van de radio die niet goed zijn ingesteld voor bedienen van muziek op je telefoon. En niet aanwezig zijn van een pauze/play toets enkel naast de cd-invoer, maar deze werkt niet voor de telefoonmodus.

Zou het misschien mogelijk zijn om het commando die de telefoon krijgt voor terug/doorspoelen om te zetten naar vorig/volgend liedje? Ik zal zelf dit ook zelf eens onderzoeken/bekijken, ik kom nog maar net op het idee.

--
Voor de rest: Geen defecten in de telefoon zover (camera getest ziet er goed uit), batterij drain bug nog niet onmiddellijk last van, ook geen vastlopers zover:

OK: Camera / scherm / E,3G,H,H+ / bluetooth / wifi /

~Met frontcamera heb je wel wat meer ruis (kleinere sensor ofzo) als het iets donker is (niet = donker)
~Ik had gisteren nog een probleem dat de display niet in standby ging zelf niet na 10-15min (stond niet in carmode) Dus snachts toen mijn SII aan de lader hing gaf hij een biepje dat hij volladen was en ging de display niet uit. Ik denk dat dit weer plots is opgelost. Misschien een andere app die iets forceerde.

GPS, in 2 navigatie apps veranderd de snelheid met 4km/h als ik constant (cruise control) rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodicloud
Brad Pitt schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:54:
[...]

Wallpaper Set And Save, Wallpaper Plus, etc.
Dank!

Heb nog een vraag, haha. Sommige van mijn apps worden afgesloten door de telefoon, maar ik heb nu een Wallpaper manager die aan moet blijven staan in de achtergrond (Wizardrii) zodat hij een non-scrollable achtergrond kan aanhouden. Echter, als ik een achtergrond heb geselecteerd en hij teruggaat naar het homescreen, sluit de telefoon deze app af, waardoor ik dus een scrollable achtergrond heb. (als ik de telefoon opnieuw opstart is hij even een non-scrollable achtergrond omdat de app die Wizardrii killt dan nog niet is geactiveerd, denk ik)

Dit zijn mijn apps, zou het zijn dat er toch een app killer tussen zit? Heb zelf naar de beschrijvingen gekeken maar niks gevonden.

[ Voor 17% gewijzigd door Melodicloud op 03-07-2011 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
Melodicloud schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:34:
[...]

Dank!

Heb nog een vraag, haha. Sommige van mijn apps worden afgesloten door de telefoon, maar ik heb nu een Wallpaper manager die aan moet blijven staan in de achtergrond (Wizardrii) zodat hij een non-scrollable achtergrond kan aanhouden. Echter, als ik een achtergrond heb geselecteerd en hij teruggaat naar het homescreen, sluit de telefoon deze app af, waardoor ik dus een scrollable achtergrond heb. (als ik de telefoon opnieuw opstart is hij even een non-scrollable achtergrond omdat de app die Wizardrii killt dan nog niet is geactiveerd, denk ik)

Dit zijn mijn apps, zou het zijn dat er toch een app killer tussen zit? Heb zelf naar de beschrijvingen gekeken maar niks gevonden.
als je launcher pro gebruikt kan je dat ook instellen dat de wallpaper niet meescrolled ;) Misschien dat eens proberen ipv touchwiz 4?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 17:12
Als een wallpaper mee scrollt dan heeft het niet de juiste verhoudingen. Als ik onderstaande stappen uitvoer dan scrollt een zelfgemaakte foto niet mee:

1. Klik in home scherm op menu-led knop
2. Klik op "Achtergrond"
3. Klik op "Galerij"
4. Kies een foto/plaatje uit de gallerij
5. Klik onderin op de rechter knop die grijze knop (naast de groene knop) voor verticale achtergrond
6. Klik op opslaan
7. Klik op ja
8. Klaar
9. Bij mij scrollt achtergrond op home scherm en in app scherm nu niet mee

Als je bij stap 4 voor horizontaal ofwel landscape kiest (staat default aan) dan gaat de wallpaper mee scrollen.

[ Voor 10% gewijzigd door Dlocks op 03-07-2011 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 16:53

TRaSH

koffie ?

sinds kort geeft mijn S2 een spraak melding dat me batterij vol is,
dus niet de piep meer die hij eerst deed.
daar sliep ik wel redelijk doorheen maar die spraak melding dat je batterij vol is daar word ik goed wakker van.

kan mij iemand vertellen hoe je dat uit kan zetten.
heb al gegoogled en hier lopen zoeken maar krijg vooral dingen over spraak opdrachten om je telefoon iets te laten doen of spraak invoer van text

[ Voor 22% gewijzigd door TRaSH op 03-07-2011 09:12 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 23:13
Master4life, gefeliciteerd met je nieuwe S2. Was de verpakking wel verzegeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
TRaSH schreef op zondag 03 juli 2011 @ 09:06:
daar sliep ik wel redelijk doorheen maar die spraak melding dat je batterij vol is daar word ik goed wakker van.

heb al gegoogled en hier lopen zoeken maar krijg vooral dingen over spraak opdrachten om je telefoon iets te laten doen of spraak invoer van text
Owww.... Welke versie draai jij dan?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsuchi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
TRaSH schreef op zondag 03 juli 2011 @ 09:06:

Instellingen/Spraakin- en uitvoer/Instellingen Tekst naar spraak

Autostand staat nu aangevinkt?
(Inkomende oproepen en nieuwe meldingen worden automatisch opgelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Laatst online: 19-05 21:35
Ik hoor iedereen klagen over battery drain en ik heb het hele forum afgezocht, maar zo extreem als mijn geval ben ik nog nergens tegen gekomen... Dit is mn 3e s2(ivm geel scherm, deze heeft t ook maar ben moe vant constant ruilen...) Maar dit exemplaar heeft last van extreme battery drain. Ik heb hem gister tot 12 uur opgeladen en ben toen gaan slapen. Om 8(!) uur word ik wakker van de batterij piep, en om 9 uur was hij helemaal leeg. Ik had om 8 uur 1 uur en 32 minuten de display op laagste helderheid aangehad, en toen ik ging slapen had ik nog ong. 80 a 90% batterij over. kleine rekensom verteld mij dat ik minimaal 10% accu verstook in een uur, terwijl hij idle niks ligt te doen.... Ik heb een screen gemaakt van mijn batterij verbruik:

Afbeeldingslocatie: http://www.snowblog.nl/fotos/samsungscreen.jpeg

mijn vraag is nu, is dit echt aan firmware te wijten of is dit n gevalletje faulty device?...

Edit:taalfout verbeterd

[ Voor 7% gewijzigd door thijsken op 03-07-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41

Ik zou de telefoon zeker houden.
UK krijgt updates altijd eerder dan wij hier in NL-BE ;)
En taal kan je gewoon instellen net zoals Swype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
master4life schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:00:
[...]

...

Hoe moet ik die dan updaten? Door kies te installeren in het engels (uk), of zal dit dan ook niet werken.
Inderdaad KIES op UK zetten en je land (tijdens installeren van Kies) ook op UK zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken

Ik heb even gekeken, maari k heb ook firmwareversie I9100XWKEY7. Ik heb hem gister gekocht(nouja, omgeruild) bij een Belcompany in Rotterdam. Nu weet ik dat ze dat toestel dezelfde dag hebben binnen gekregen, dus misschien ditributeerd samsung op dit moment niet meer lands afhankelijk maar internationaal dezelfde handsets.(of iig binnen europa)

Maar ik hou hem, UK krijgt zijn updates altijd eerst(ik spreek uit ervaring met Galaxy Spica... 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
iklucas schreef op zondag 03 juli 2011 @ 00:04:
Ik zou er een foto van kunnen maken, maar hoe plaats je hier de plaatjes? Ik ben op het moment in engeland voor een halve maand, maar ik wordt op het moment volgespamt met info berichten met oa 020 smsjes
elke minuut, het is een probleem met s2, heb hier er 3 verschillende providers. Allemaal dit probleem, iemand een oplossing? Dit is echt.. steeds 80 nieuwe berichten... Ik ben hier slecht te bereiken, dus reageer laat...
Heb je info berichten aangevinkt staan? Staat ergens bij de instellingen maar weet zo snel even niet waar

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastroger
  • Laatst online: 27-01-2022
Na de update van 22 juni heb ik heel veel problemen met de camera, roze strepen en vlekken. Vrijdag naar phonehouse geweest en lag aan de software hun zouden contact opnemen met samsung daarover. Ik kijk net in de appstore van samsung zelf, en ineens is de camerefirmware van 22juni verdwenen.
Goed teken? of slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:16

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

thijsken schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:42:
Ik hoor iedereen klagen over battery drain en ik heb het hele forum afgezocht, maar zo extreem als mijn geval ben ik nog nergens tegen gekomen... Dit is mn 3e s2(ivm geel scherm, deze heeft t ook maar ben moe vant constant ruilen...) Maar dit exemplaar heeft last van extreme battery drain. Ik heb hem gister tot 12 uur opgeladen en ben toen gaan slapen. Om 8(!) uur word ik wakker van de batterij piep, en om 9 uur was hij helemaal leeg. Ik had om 8 uur 1 uur en 32 minuten de display op laagste helderheid aangehad, en toen ik ging slapen had ik nog ong. 80 a 90% batterij over. kleine rekensom verteld mij dat ik minimaal 10% accu verstook in een uur, terwijl hij idle niks ligt te doen.... Ik heb een screen gemaakt van mijn batterij verbruik:

[afbeelding]

mijn vraag is nu, is dit echt aan firmware te wijten of is dit n gevalletje faulty device?...

Je telefoon is de hele nacht wakker geweest, er staat dus een programma te stampen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10

[afbeelding]

Ik had dit eerst ook. Ik heb al die Samsung troep wat er op staat zoals social hub etc. eraf gegooid. Verder na een reboot met taakbeheer het RAM leeg maken, dan sluiten alle apps (ook die je niet ziet) af. Dit is dan het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i470.photobucket.com/albums/rr63/rickyy_bucket/jaticg.jpg

Dit was tijdens mijn slaap.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Kanarie schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:11:
[...]

Je telefoon is de hele nacht wakker geweest, er staat dus een programma te stampen.
Ja datviel mij ook op, maar ik heb via taakbeheer alles uitgezet en mn ram ook ff geleegd.. mijn scherm begint ook weer n gele vlek te vertonen, en niet zo'n beetje ook... Godsamme dit is al mn 3e S2....
Afbeeldingslocatie: http://www.snowblog.nl/fotos/schermprobleem.jpg

Is dit nou echt een productiefout, of heb ik gewoon pech met 3 toestellen met hetzelfde probleem?...

[ Voor 9% gewijzigd door thijsken op 03-07-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:10

Je hebt verder helemaal geen extra software geïnstalleerd? Een batterij drain kan ook veroorzaakt worden door software die je geïnstalleerd hebt zoals ik zelf ondervonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
kwiebus schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:06:
[...]

Je hebt verder helemaal geen extra software geïnstalleerd? Een batterij drain kan ook veroorzaakt worden door software die je geïnstalleerd hebt zoals ik zelf ondervonden heb.
Jawel, maar die heb ik voordat ik m weg legde allemaal uitgezet via de standaard taakbeheer app. Maar ik den dat het aan social hub ligt. Ik heb m net namelijk handmatig n forcequit gegeven, en nu pas is hij echt dicht... Dus ik ga zo eens even kijken hoe ik die er helemaal af krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:44
Ik zag dit staan op http://twitter.com/#!/samfirmware

SamFirmware
FIRMWARE Samsung I9100 Firmware: I9100XWKF3 Online! KPN (Android 2.3.3)
1 hour ago via web

Houdt dit in dat het via Kies binnenkort de downloaden is? Op dit moment is KE2 nog laatste versie in Kies

PSN: TheKrish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nou ja gezien we in Nederland nog niet eens verder zijn dan KE7, vraag ik me af of we inderdaad snel overgaan naar KF3.... Hij komt bij ons alleen in kies als de NL versie ook uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb ook nog KE2 draaien. Nu veel mensen het hebben over KE7 moet ik misschien ook maar eens een update draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ben ik de enige die het geluid wat hoge tonen vindt missen? (normale telefoon gesprekken)

Weet iemand wat ik eraan kan doen?

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 03-07-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Krishhh schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:36:
Ik zag dit staan op http://twitter.com/#!/samfirmware

SamFirmware
FIRMWARE Samsung I9100 Firmware: I9100XWKF
3 Online! KPN (Android 2.3.3)
1 hour ago via web

Houdt dit in dat het via Kies binnenkort de downloaden is? Op dit moment is KE2 nog laatste versie in Kies
Nog steeds geen 2.3.4... Dus niet zo boeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodicloud
Ewivis schreef op zondag 03 juli 2011 @ 03:39:
[...]

als je launcher pro gebruikt kan je dat ook instellen dat de wallpaper niet meescrolled ;) Misschien dat eens proberen ipv touchwiz 4?
Zou wel graag mijn telefoon willen rooten, maar ik ben bang dat ik dan weer heel erg gewend moet raken aan mijn telefoon... Heb hem nu sinds woensdag, 1e smartphone, hiervoor 7 jaar met een toestel uit 2003 en 1 jaar met een toestel uit 2006 gedaan dus het was nogal een grote stap haha!

Of valt het wel mee met het wennen? Ook ben ik bang dat er iets verkeerd gaat met LauncherPro als ik volgende week in Engeland zit, heb dan natuurlijk geen laptop bij me om dingen te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Melodicloud schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:19:
[...]

Zou wel graag mijn telefoon willen rooten, maar ik ben bang dat ik dan weer heel erg gewend moet raken aan mijn telefoon... Heb hem nu sinds woensdag, 1e smartphone, hiervoor 7 jaar met een toestel uit 2003 en 1 jaar met een toestel uit 2006 gedaan dus het was nogal een grote stap haha!

Of valt het wel mee met het wennen? Ook ben ik bang dat er iets verkeerd gaat met LauncherPro als ik volgende week in Engeland zit, heb dan natuurlijk geen laptop bij me om dingen te verhelpen.
Voor launcher pro hoef je niet te rooten hoor. Downloaden vanuit de market, installeren en dan klaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master4life
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
Aloysxda schreef op zondag 03 juli 2011 @ 09:27:
Master4life, gefeliciteerd met je nieuwe S2. Was de verpakking wel verzegeld ?
Merci, ja hij was verzegeld. Dat was het eerste wat ik heb gecontroleerd voordat ik betaalde.
catt4u schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:01:
[...]
Inderdaad KIES op UK zetten en je land (tijdens installeren van Kies) ook op UK zetten.
Lukt blijkbaar toch nog niet vlot:
Ik heb kies verwijderd dan naar samsung UK site gegaan, kies gedownload in het Engels (uk) geïnstalleerd (hij gaf wel weer Nederlands aan in het begin toen je de taal moest selecteren = universele installer).
Maar hij wil het nog steeds niet:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KMI2R.png
Misschien moet de taal nog op de android verzet worden. Of was zou ik anders nog mis doen.

Ik had hier toch gelezen enkele (10-tal) pagina's terug in deze thread dat er mensen waren die updaten met de uk versie, om dat daar dus de updates eerder waren.
thijsken schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:04:
[...]
Maar ik hou hem, UK krijgt zijn updates altijd eerst(ik spreek uit ervaring met Galaxy Spica... 8)7)
Al geprobeerd te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Ik heb een probleempje met het smsen, hij stuurt als ik een lang smsje stuur, het als MMS :(
En ik kan niet meer dan 10 ontvangers selecteren :(

Iemand een oplossing voor dit probleem? ik kon het nergens in de instellingen vinden.
(Ik heb em sinds vrijdag, dus moet nog een beetje wegwijs worden op het toestel...)

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsken schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:42:
[...]

Ja datviel mij ook op, maar ik heb via taakbeheer alles uitgezet en mn ram ook ff geleegd.. mijn scherm begint ook weer n gele vlek te vertonen, en niet zo'n beetje ook... Godsamme dit is al mn 3e S2....
[afbeelding]

Is dit nou echt een productiefout, of heb ik gewoon pech met 3 toestellen met hetzelfde probleem?...
Op XDA is er een topic van 125 pagina's lang over de gele vlek aan de linkerkant van het scherm.
Elk exemplaar heeft het.
Ik heb de mijne ook éénmaal teruggestuurd. Scherm werd vervangen omdat ik buiten DOA periode zat. Gele/donkerdere deel links is er nog steeds, misschien iets minder als mijn vorige.
Voorlopig niet veel nut om terug te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ChrissieOne schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:47:
Ik heb een probleempje met het smsen, hij stuurt als ik een lang smsje stuur, het als MMS :(
En ik kan niet meer dan 10 ontvangers selecteren :(

Iemand een oplossing voor dit probleem? ik kon het nergens in de instellingen vinden.
(Ik heb em sinds vrijdag, dus moet nog een beetje wegwijs worden op het toestel...)
Misschien andere sms client installeren? Handcent bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:00
AtlAntA schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:57:
[...]

Heb je info berichten aangevinkt staan? Staat ergens bij de instellingen maar weet zo snel even niet waar
mis ik fan niet wel nuttige info berichten? of bestaan die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodicloud
Ewivis schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:26:
[...]

Voor launcher pro hoef je niet te rooten hoor. Downloaden vanuit de market, installeren en dan klaar :*)
Dankjewel! :) Heb hem geïnstalleerd, ziet er mooi uit. Enige probleem is dat auto-rotatie niet zo goed werkt als in de originele launcher, en het staat wel gewoon aan! Als ik mijn mobiel kantel in de galerij of op internet kantelt het scherm niet en blijft hij gewoon staan. Bij de Hotmail app kantelt hij wel. Wat kan ik hier aan doen?

[edit] Haha ik ben achterlijk, laat maar. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Melodicloud op 03-07-2011 19:25 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de Samsung Galaxy SII mogen hier: : <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1456247/">Accessoires voor de Samsung Galaxy SII </a>.

Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457175/">dit</a> topic.

Algemene Android software vragen mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1462524/">Android Market en applicatietopic (deel 13)</a> of in een van de eerdere delen.

Discussie over het scherm van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1464029" target="_blank">hier</a>.

Discussie over de batterijduur van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1463861" target="_blank">hier</a>.