Het Galaxy S II topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 50 Laatste
Acties:
  • 365.254 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 14:12
Heb net de originele Samsung Desk Stand en Car Holder Active binnen mooi... Maar hoe kun je connecten met de PC? Dat is niet "Kies" :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Hey ik heb sinds een paar dagen nu de s2, batterij is redelijk slecht tot nu toe. Alleen verbinden via gsm, internet uit, gps uit,bluetooth uit en wifi soms aan (uit als ik de telefoon niet gebruik). Maar de batterij zit na 12 uur op 20 procent.

Nu las ik dat de XWKE7 update dat verbetert, maar ik kan nergens vinden of dit ook daadwerkelijk de nieuwste versie is. Ik zit zelf op XWKE2 en als ik probeer te updaten zegt de telefoon dat er geen nieuwe versie is. Wanneer komt deze versie via de officiele kanalen in nederland en hoe krijg ik hem zonder rare fratsen al geinstalleerd op mijn telefoon?

edit; Ik heb natuurlijk wel gegoogled, maar kom alleen uit op firmware flash en odin etc. Omdat mijn phone nog redelijk nieuw is heb ik nog geen zin om hiermee te gaan experimenteren tot ik de telefoon wat beter ken. Tenzij dit natuurlijk de enige mogelijkheid is om XWKE7 erop te zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door mtlife op 24-06-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

mtlife schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:17:

edit; Ik heb natuurlijk wel gegoogled, maar kom alleen uit op firmware flash en odin etc. Omdat mijn phone nog redelijk nieuw is heb ik nog geen zin om hiermee te gaan experimenteren tot ik de telefoon wat beter ken. Tenzij dit natuurlijk de enige mogelijkheid is om XWKE7 erop te zetten.
Het is op dit moment de enige oplossing. Het alternatief is wachten op een firmware update voor Nederland.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
jelmervos schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:21:
[...]

Het is op dit moment de enige oplossing. Het alternatief is wachten op een firmware update voor Nederland.
Mmmm... das jammer, had gehoopt op een minder obscure oplossing ;). Hoeveel batterij voordeel heb je van die update? Ik heb ook battery-indicator geinstalleerd, volgens 1 van de reviews op de market zorgt die ook voor meer batterijverbruik. Maar ik zie dat niet terug in het batterij gebruik overzicht (gewoon het scherm en het systeem zelf als grootste boosdoeners).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

mtlife schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:30:
[...]

Mmmm... das jammer, had gehoopt op een minder obscure oplossing ;). Hoeveel batterij voordeel heb je van die update? Ik heb ook battery-indicator geinstalleerd, volgens 1 van de reviews op de market zorgt die ook voor meer batterijverbruik. Maar ik zie dat niet terug in het batterij gebruik overzicht (gewoon het scherm en het systeem zelf als grootste boosdoeners).
Scherm is de grootste verbruiker. Hoeveel heb je je scherm aan?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
jelmervos schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:44:
[...]

Scherm is de grootste verbruiker. Hoeveel heb je je scherm aan?
Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/SDFqU.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/7Av6a.jpg

Geen idee wat wifi delen is. Brightness staat bijna constant op 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Laatst online: 13:16
Twee vragen. Hoe krijg je zo'n afbeelding van je batteryverbruik (zoals hierboven)? En is het mogelijk dat de S2 automatisch schakeld tussen G3 en Wifi zo gauw deze in de buurt van mijn netwerk komt? En dus weer naar G3 als ik mijn netwerk verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
sonsan schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:08:
Twee vragen. Hoe krijg je zo'n afbeelding van je batteryverbruik (zoals hierboven)? En is het mogelijk dat de S2 automatisch schakeld tussen G3 en Wifi zo gauw deze in de buurt van mijn netwerk komt? En dus weer naar G3 als ik mijn netwerk verlaat.
handleiding al eens geprobeerd? of de zoekfunctie op GoT?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 19:10
Twee vragen. Hoe krijg je zo'n afbeelding van je batteryverbruik (zoals hierboven)?
Het Galaxy S II topic - Deel 5
En is het mogelijk dat de S2 automatisch schakeld tussen G3 en Wifi zo gauw deze in de buurt van mijn netwerk komt? En dus weer naar G3 als ik mijn netwerk verlaat.
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Paul van Druten schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:00:
Heb net de originele Samsung Desk Stand en Car Holder Active binnen mooi... Maar hoe kun je connecten met de PC? Dat is niet "Kies" :-)
Zou je een foto willen posten van de achterkant van die auto houder, ik ben benieuwd hoe het kabeltje aangesloten zit. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook over te denken om een SGS2 aan te schaffen alleen zeker als ik de laatste berichten hier lees valt het me toch tegen dat de duur van de batterij tegenvalt. Ook als ik wat berichten lees over dat sommige gebruikers ontzettend veel problemen tegenkomen twijfel ik of ik wel voor de SGS2 moet gaan.

Los daarvan heeft het natuurlijk een geweldig beeldscherm en is het (als ik me niet vergis) op dit moment 1 van de snelste telefoons. Maar wat ik me afvroeg zijn dit soort issues te verhelpen met custom ROM's e.d. of zou dit niets helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:46
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:22:
Ik zit er ook over te denken om een SGS2 aan te schaffen alleen zeker als ik de laatste berichten hier lees valt het me toch tegen dat de duur van de batterij tegenvalt. Ook als ik wat berichten lees over dat sommige gebruikers ontzettend veel problemen tegenkomen twijfel ik of ik wel voor de SGS2 moet gaan.

Los daarvan heeft het natuurlijk een geweldig beeldscherm en is het (als ik me niet vergis) op dit moment 1 van de snelste telefoons. Maar wat ik me afvroeg zijn dit soort issues te verhelpen met custom ROM's e.d. of zou dit niets helpen?
nogmaals... Er komt een update van android die de accu bug moet oplossen... dus geen twijfels ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij gemiddeld gebruik (veel muziek, wat gaming, wat internet en full sync met google, facebook en twitter) haal ik de volle dag gemakkelijk. Als ik rustig aan doe haal ik de 1 1/2 a 2 dagen. Dat is de standaard op dit momment en elke highend telefoon zal ergens in die buurt zitten.

Klagers heb je altijd, er is verder niks mis met de accutijden van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39

theh wat zou je in de plaats nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:46
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:56:
[...]

Bij gemiddeld gebruik (veel muziek, wat gaming, wat internet en full sync met google, facebook en twitter) haal ik de volle dag gemakkelijk. Als ik rustig aan doe haal ik de 1 1/2 a 2 dagen. Dat is de standaard op dit momment en elke highend telefoon zal ergens in die buurt zitten.

Precies deze tijden haal ik ook. Je kan niet echt een ander smartphone opnoemen met een dergelijk scherm wat langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Wat me trouwens nu na een maand pas opvalt, is dat als je muziek afspeelt er tussen 2 nummers een korte pauze zit.
Nogal hinderlijk als je een concert beluisterd, iemand enige idee hoe je dit uitkrijgt, of een muziekspeler app die hier geen last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
Stpan schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:32:
Wat me trouwens nu na een maand pas opvalt, is dat als je muziek afspeelt er tussen 2 nummers een korte pauze zit.
Nogal hinderlijk als je een concert beluisterd, iemand enige idee hoe je dit uitkrijgt, of een muziekspeler app die hier geen last van heeft?
winamp?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:23
-Edwin- schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:01:
[...]

Precies deze tijden haal ik ook. Je kan niet echt een ander smartphone opnoemen met een dergelijk scherm wat langer meegaat.
Daar kom ik echt bij lange na niet aan. Ik heb nog nooit een dag met 1 lading gedaan, en dat terwijl ik oa. juice defender heb en de scherm intensiteit altijd laag. Zo gek doe ik volgens mij niet met het toestel, zou bijv. best bluetooth aan willen laten staan zodat hij detecteert als ik in de buurt van de auto kom, maar dan loopt hij nog sneller leeg. Het is gewoon bekend dat er een bug in zit, en als dit een verdubbeling oplevert ben ik tevreden, maar zoals het nu is denk ik dat ik terecht klaag. Ik heb verder weinig ervaring met smartphones, maar een dag mag je toch wel verwachten. Wat te denken als over een jaartje de batterij begint te slijten? Dan is het geen mobiele telefoon meer :+

Verder heel gaaf toestel hoor en niets te klagen :*)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb nu al weer wat minder last van de bug, dus de accu loopt niet zo hard meer leeg als ik niks doe, nu haal ik wel een dag makkelijk, met muziek/internet tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Edwin- schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:18:
Is er een app of een instelling die ervoor kan zorgen dat er directe toegang is tot de stille modus EN een mode met alleen trillen. Nu moet je dat nog in het menu bij "trillen" zelf bepalen. Ik bedoel iets net als wat de HTC's hebben. Als je bij die telefoons de aan/uit knop ingedrukt hield kon je kiezen tussen trillen of stil. Bij de SGS2 alleen voor stil welke je dan zelf moet definiëren als trillen of volledig stil.
Kijk eens op de Android Market naar MyProfiles. Er is een Lite (gratis) en een betaalde versie. Met de Lite kan je 4 profielen aanmaken, met de betaalde ($ 1,49) onbeperkt. Per profiel kan je alles instellen op de wijze waarop je dat zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:49
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:56:
Wat een onzin. Er is dus helemaal geen drain bug die wellicht met 2.3.4 opgelost gaat worden? Okay dan. Best reden tot klagen als je niets doet met je toestel en je ziet binnen 8 uur je accu tot nul procent zakken, maar ja, ook dat zal wel onder de noemer klagen vallen "want" andere mensen halen wel fluitend drie dagen en zo.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubelteentje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-03 16:08
l3art schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 18:29:

Dit is echt een Navigon probleem. Volgens mij heeft iedereen met Navigon op de SGS2 dit probleem. Mijn vermoeden is, is dat Navigon een dusdanig zwaar programma is, dat de processor er ook nog maximaal bij belast wordt. Het renderen van de beelden kost gewoon veel energie, meer dan bij andere navigatie programma's. Hierdoor loopt de telefoon langzaam leeg tijdens het navigeren.
Nee hoor. Hier ook Navignon maar hij laad gewoon bij tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb sinds een paar dagen nu de s2, batterij is redelijk slecht tot nu toe. Alleen verbinden via gsm, internet uit, gps uit,bluetooth uit en wifi soms aan (uit als ik de telefoon niet gebruik). Maar de batterij zit na 12 uur op 20 procent.

Nu las ik dat de XWKE7 update dat verbetert, maar ik kan nergens vinden of dit ook daadwerkelijk de nieuwste versie is. Ik zit zelf op XWKE2 en als ik probeer te updaten zegt de telefoon dat er geen nieuwe versie is. Wanneer komt deze versie via de officiele kanalen in nederland en hoe krijg ik hem zonder rare fratsen al geinstalleerd op mijn telefoon?

euhmmm ik weet niet welke telefoon jij hiervoor had maar na 12 uur op 20 procent (er van uitgaande dat je af en toe belt een sms stuurt of een of ander app draait)
is toch niet bepaald slecht.

stel je komt om 7 uur je bed uit haalt telefoon uit de oplader, komt om 6 uur weer thuis zit je pas op 11 uur. heb je dus waarschijnlijk iets van 30 procent over voor de rest van de dag,
het blijft nu eenmaal een rete snelle telefoon met een enorm scherm. geen rubberen nokia met z/w 11pixel scherm die het een week volhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:49:
[...]

Wat een onzin. Er is dus helemaal geen drain bug die wellicht met 2.3.4 opgelost gaat worden? Okay dan. Best reden tot klagen als je niets doet met je toestel en je ziet binnen 8 uur je accu tot nul procent zakken, maar ja, ook dat zal wel onder de noemer klagen vallen "want" andere mensen halen wel fluitend drie dagen en zo.
Als die er is heb ik er geen last van, ik weet niet wat jij verder met je toestel doet.

Maar dan nog, het is een gedefineerd software probleem waar een oplossing voor is. Dus ik zie het probleem niet, de hardware kan het wel de software laat het nu even niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtlife schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:03:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Geen idee wat wifi delen is. Brightness staat bijna constant op 10%.
wifi delen is gewoon als je gebruik maakt van een open of toegevoegd wifi netwerk (zoals thuis)
maar idd slechte batterijduur.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5039/5867372201_44ec326ba1.jpg
15 en een half uur, en nog 30 procent over tijdens deze screenshot.
inderdaad erg raar dat er zo veel verschil in zit zeg!
dit is met weinig bellen of smsen maar met flink wat spelletjes spelen en internetten.
(alleen al meer dan een half uur boter kaas en eieren op school 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhepius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-02-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 00:18:
[...]

wifi delen is gewoon als je gebruik maakt van een open of toegevoegd wifi netwerk (zoals thuis)
maar idd slechte batterijduur.
[afbeelding]
15 en een half uur, en nog 30 procent over tijdens deze screenshot.
inderdaad erg raar dat er zo veel verschil in zit zeg!
dit is met weinig bellen of smsen maar met flink wat spelletjes spelen en internetten.
(alleen al meer dan een half uur boter kaas en eieren op school 8)7
Je hebt bij dit verbruik voornamelijk gebruik gemaakt van Wi-Fi ipv mobiel datanetwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 00:09:
Als die er is heb ik er geen last van
Dat is netjes, aangezien het gewoon een OS 2.3.3 i.c.m. dualcore gerelateerde bug is die iedereen (zo af en toe) zou moeten treffen. Als je pech hebt zie je weer Android OS bovenaan staan bij je verbruikers en kan je er gif op in nemen dat de accu snel(ler) zal dalen. Een reboot werkt dan prima, maar daar gaat het niet om.
ik weet niet wat jij verder met je toestel doet.
Hetzelfde als andere mensen hoor, ben geen speciaal persoon. Haal dan ook geen unieke accutijden. Als veel je scherm aan staat keldert de accu, doe je weinig heb je weinig drain (totdat de bug zijn intrede doet).

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/SC20110625-082430.jpeg
Maar dan nog, het is een gedefineerd software probleem waar een oplossing voor is. Dus ik zie het probleem niet, de hardware kan het wel de software laat het nu even niet toe.
Oh ok, en dus mag je niet klagen. Ja meneer voor uw splinternieuwe tv komt nog wel een firmware update uit waardoor de brakke kleuren die u nu heeft wellicht wel weer mooi worden. Is software probleem dus niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

13art

Moderator Mobile
Jubelteentje schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:58:
[...]

Dan ben je één van de weinigen volgens mij.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:44
Hoe krijg je nederlandse feestdagen in je agenda? bij mijn zussen staat die als je bij agenda>instellingen>agenda's gaat in het rijtje daar, bij mij dus niet.

Terwijl ik via internet wel nationale feestdagen aan mijn googleaccount heb toegevoegd.(daar staat hij onder andere agenda's)

Ja ik heb al op accounts syncen meerdere keren geklikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Gisteren goed geschrokken toen ik me telefoon uit me zak haalde.
Mijn SGS2 zit altijd in zijn valenta zakje om beschadigingen te voorkomen wat tot nu toe nog altijd lukt.
Toen ik hem uit zijn valenta zakje haalde en op de home-knop duwde, zag ik alleen maar artifacts op het scherm, maar echt vol.
Je kon wel zien dat het scherm nog gewoon werkte, want toen ik op de locatie van de browser tikte, veranderde het allemaal terug naar andere artifacts...
Me vader zei toen dat het zou komen omdat de gsm in men broekzak heeft gezeten en daardoor getorst is geweest. Dat ie dus verwrongen is.
Daarna heb ik voorzichtig zelf eens de SGS2 getorst, en zowaar, het beeld kwam terug, maar de pixels waren precies aan het smelten, alles liep uit naar beneden.
Heb ook een schreenshot genomen, maar later zag ik dat er geen artifacts te zien waren, maar wel gewoon mooi beeld |:( . edit: als het nogmaals gebeurd neem ik een fysieke foto van het scherm.

Toen de telefoon heropgestart, en bij het scherm waar de pin-code in moet was het terug goed. Dus het logo bij het opstarten was ook aan het "smelten".
En vandaag merkte ik bij de krant (hln.be) dat bepaalde letters bij artikels niet zwart op wit waren, maar een felgroene rand hadden links of rechts van de letter.
Ook weer even heen en weer getorst ( uiterst voorzichtig ) en plots was het terug allemaal goed.

Iemand nog zo'n problemen gehad? En wat moet ik er nu mee? Terugsturen voor iets wat gebeurd is en waar je nu nix van ziet? Of wachten tot het helemaal begeeft? }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 08:34:
Oh ok, en dus mag je niet klagen. Ja meneer voor uw splinternieuwe tv komt nog wel een firmware update uit waardoor de brakke kleuren die u nu heeft wellicht wel weer mooi worden. Is software probleem dus niet klagen!
Je zegt het zelf al, klagen. De vraag was wat de accutijden van het toestel zijn en die vraag is beantwoord. Dat er ergens een bug zit waardoor je het "af en toe" (zoals je zelf zei) niet zou halen doet er niet toe, dit zijn de accutijden, klaar. Dat sommige mensen maar moeten "klagen" bij elke kans die ze krijgen is ook leuk en aardig maar dat is niet relevant tot deze discussie, de vraag was wat zijn de accutijden en het antwoord is: "1 dag bij gemiddeld gebruikt en 1 1/2 a 2 dagen bij zuinig gebruik". Waarom moet er nog geklaagd worden dan?

Het is tevens ook bekend dat dit niet een bug is in de software van Samsung maar in Android zelf. Men kan het hier dus OT beschouwen. Als mensen willen klagen is het misschien beter gepast in het Android topic en niet in het Samsung topic.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr4000
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Zeker mag je wel klagen, juist om vast te stellen dat er het een generiek probleem betreft is dat zinvol.
Het is echter wel het geval dat een product als een smartphone in een zeer hoog tempo wordt ontwikkeld, zoals qua hardware techniek als software. Het functionele bereik is te groot om volledig uit te kunnen sluiten dat er fouten kunnen voordoen, daarnaast zou een grote schaal praktijktest groep benadering te veel tijd en vertraging opleveren, waarna je voorbij gestreefd wordt door de concurrent. Het is bij een dergelijk complex product niet meer te verwachten dat het compleet foutloos wordt opgeleverd.

Belangrijk is ook het verschil tussen de TV en de telefoon in de zin dat een TV, zeker vroeger, veel meer een single-purpose product is waarbij een beperkt aantal core functies fatsoenlijk moet werken, dit wordt uitvoerig getest, dan wordt het product geleverd, en firmware updates worden daarna voornamelijk ontwikkeld voor hardware revisies. Bij complexere (smart) TV's lijkt het me ook niet onwaarschijnlijk dat er bijvoorbeeld updates worden uitgebracht voor de internet, twitter en youtube functies indien nodig.

Gegeven het feit dat het product dus mogelijk niet perfect is, maken sommigen het punt dat je dus eigenlijk niet het product in huidige staat zou moeten beoordelen als goed of slecht, maar juist de support die de leverancier er op geeft indien problemen zich voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:25:
Waarom moet er nog geklaagd worden dan?
Omdat er dus zat mensen zijn met een eventueel warme telefoon waarbij de accu binnen een paar uur op nul staat. En blijkbaar leest niemand iets voordat men wat neerzet dus het klagen zal heus wel gewoon doorgaan.
Het is tevens ook bekend dat dit niet een bug is in de software van Samsung maar in Android zelf. Men kan het hier dus OT beschouwen. Als mensen willen klagen is het misschien beter gepast in het Android topic en niet in het Samsung topic.
Dat is waar, maar 95% van wat in dit topic wordt gezegd is sowieso offtopic, binnen 30 seconden zelf te vinden op Google of in de handleiding, reeds 1000 maal besproken of geheel onzinnig dan wel oninteressant. Dus sja.
Snap ik allemaal wel. Maar zinloze super enthousiaste FTW!!!!-lofzang wordt vrijwel altijd wél gewaardeerd maar gefundeerde en/of opbouwende dan wel als hulp/info dienende kritiek geheel niet. Dat is nogal irritant.

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 25-06-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:49
Jubelteentje schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:58:
[...]

Zelf heb ik een 1A lader die als A/C charger wordt herkend en dus niet als USB poort. Navigon en Google Nav ontladen mijn telefoon net zo hard. Totdat ik eergisteren met Navigon aan het navigeren was en het grootste deel van de reis in de file stond. Toen was er zowaar na een uur een procent bij gekomen. Het renderen en route berekenen lijkt dus overdreven veel energie te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat ik mijn telefoon weer terug heb gezet naar de fabrieksinstellingen. Kan nu weer een hele dag, misschien zelfs anderhalve dag (heb hem altijd nog 's avonds aan de lader gedaan), met de batterij doen. Hele verbetering aangezien ik na een paar dagen nauwelijks een halve dag doorkwam. Ook ben ik nog steeds goed te verstaan als ik mensen bel, terwijl ik eerder vanaf het eerste gesprek al totaal niet goed te verstaan was (na het terugzetten dus wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 18:01
Mmm, ik heb een moeilijke hier...

In mijn Google account heb ik een aantal routes opgeslagen in google maps.
Wanneer ik maps open en bij lagen klik, dan kan je een route invoegen vanuit je google account.
Nu wil ik graag terug die routes uit mijn lagen lijst verwijderen maar ze blijven er maar instaan.
Ik denk niet dat ik ze vanuit mijn telefoon kan verwijderen en heb ook al een uur geprult met google maps zelfs
maar ik krijg ze maar niet verwijderd uit mijn lagen lijst in mijn telefoon.

Misschien is dit helemaal niet mogelijk eenmaal wanneer je een route laadt vanuit je google account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 18:10
Astratuner schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:41:

Wanneer ik maps open en bij lagen klik, dan kan je een route invoegen vanuit je google account.
Nu wil ik graag terug die routes uit mijn lagen lijst verwijderen maar ze blijven er maar instaan.
Ik denk niet dat ik ze vanuit mijn telefoon kan verwijderen en heb ook al een uur geprult met google maps zelfs

Misschien is dit helemaal niet mogelijk eenmaal wanneer je een route laadt vanuit je google account?
Op de PC doen via je Google Account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Asdrubaul schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:40:
Zijn er op dit moment Bugs bekend die het plezier van deze telefoon drukken? Of heeft iemand irritatie punten gevonden?

Mijn vriendin heeft namelijk de HTC desire HD die vaak de fotos op de SD kaart niet meer kan vinden (dit is een oude bug die steeds nog af en toe voorkomt).

Verder heeft een collega van mij de Galaxy S2 nu sinds 2 dagen en hij is er erg goed over te spreken. Heb zelf al even wat met de telefoon gewerkt.
Ik zou zeggen; lees het topic rustig door...

Al vrij snel kom je tegen dat er een probleem is met battery drain wat soms intreden doet. Ik had hier gister nog last van, nu niet meer. Dit wordt opgelost na een update; android 2.3.4.
Brad Pitt schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 08:34:
[...]

Dat is netjes, aangezien het gewoon een OS 2.3.3 i.c.m. dualcore gerelateerde bug is die iedereen (zo af en toe) zou moeten treffen. Als je pech hebt zie je weer Android OS bovenaan staan bij je verbruikers en kan je er gif op in nemen dat de accu snel(ler) zal dalen. Een reboot werkt dan prima, maar daar gaat het niet om.

[...]

Hetzelfde als andere mensen hoor, ben geen speciaal persoon. Haal dan ook geen unieke accutijden. Als veel je scherm aan staat keldert de accu, doe je weinig heb je weinig drain (totdat de bug zijn intrede doet).

FOTO

[...]

Het kan nog erger:

Afbeeldingslocatie: http://i470.photobucket.com/albums/rr63/rickyy_bucket/SC20110625-150841balab.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door rickyy op 25-06-2011 15:12 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Astratuner schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:41:

Als ik een route verwijder vanaf m'n Google account staat ie ook niet meer tussen de lagen op m'n telefoon maar neem aan dat dat niet de bedoeling is?

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Hoe nemen de bezitters van deze prachttelefoon de telefoon mee? Deze telefoon overtuigt me op elk front, behalve nog het formaat. Past een 4.3 inch telefoon makkelijk in je broekzak, wat zijn jullie ervaringen met het meenemen van deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:05
bear87 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:17:
Hoe nemen de bezitters van deze prachttelefoon de telefoon mee? Deze telefoon overtuigt me op elk front, behalve nog het formaat. Past een 4.3 inch telefoon makkelijk in je broekzak, wat zijn jullie ervaringen met het meenemen van deze telefoon?
Ik weet niet wat voor broeken jij draagt, maar in die van mij past hij gewoon. Bij mijn N97 had ik het "is dat je telefoon of ben je blij me te zien effect", doordat de S2 zo dun is ben ik daar ook vanaf ;)

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
bear87 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:17:
Past makkelijk. Ik heb er zelfs nog een leren hoesje omheen. Hij is zo plat dat je hem niet eens ziet of voelt zitten. Ik heb alleen vaak dat ie horizontaal gaat liggen na een tijdje :'). Oude telefoons hadden dit niet. Dit komt mede door de platheid.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 18:10
Het valt mij op dat het opladen tot 50% vrij snel gaat, maar daarna gaat het steeds langzamer.

Vooral die laatste 25%, dat duurt me lang :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:07
Bij mij zit ie altijd in het borstzakje van mijn overhemd, vindt ik makkelijker dan in de broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
JeroenV_ schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:27:
Bij mij zit ie altijd in het borstzakje van mijn overhemd, vindt ik makkelijker dan in de broekzak.
Nog nooit gehad dat je telefoon een vrije val maakte met bukken? Zou mij gebeuren......

* Golf2vr6 mompelt iets over zelfkennis.

[ Voor 12% gewijzigd door Golf2vr6 op 25-06-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 19:22
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-FVKTBLV8_7I/TgXiPe6-RiI/AAAAAAAAABE/cESlw5RCsXM/s512/SC20110622-231135.jpeg

Best netjes dacht ik zo?! :*)

[ Voor 19% gewijzigd door Roelio86 op 25-06-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Roelio86 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:28:

*plaatje*

Best netjes dacht ik zo?! :*)
Als je nu ook nog het andere scherm post... nu kan het wel zijn dat je je telefoon 2 dagen vrijwel niet hebt gebruikt. Info is alleen nuttig als het compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenaciousR
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-01 10:56
Zo...heb nu een paar dagen mijn toestel ook eindelijk. Volgens mij vrij weinig last van batterij problemen, dit terwijl ik gewoon gebruik maak van de Social Hub. Ik vind het toch wel makkelijk dat alles bij elkaar staat. Nu heb ik ook mijn twitter account toegevoegd, maar ik vind om de 3 uur syncen toch wel een beetje lang... Weet er iemand of dit op een of andere manier verkort kan worden. Want bij de SNS instellingen bij accounts en synchronisatie is dit de kortste interval :s Daarnaast heb ik maar 1 x een melding gehad volgens mij in de statusbalk van een nieuwe tweet. Ik kan hier ook nergens de instelling van vinden, iemand die al tegen gekomene? Of was die ene melding misschien dan toch in mijn dromen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 19:22
Golf2vr6 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:31:
[...]

Als je nu ook nog het andere scherm post... nu kan het wel zijn dat je je telefoon 2 dagen vrijwel niet hebt gebruikt. Info is alleen nuttig als het compleet is.
Andere scherm heb ik niet meer, screenshot 2 dagen geleden gemaakt.
Heb hem gewoon normaal gebruikt, dus af en toe internetten, paar keer bellen, wat dingen gedownload.
Het gaat mij erom dat als ik hem normaal gebruik hij toch ruim 2, bijna 3 dagen mee gaat.
Dit heeft mijn HTC HD2 nooit geredt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:46
Gebruiken jullie een screen protector op het scherm en vinden jullie dat nodig bij deze telefoon? Ik vroeg het mij af. Het weerspiegelt namelijk iets meer dan zonder protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Edwin- schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:24:
Gebruiken jullie een screen protector op het scherm en vinden jullie dat nodig bij deze telefoon? Ik vroeg het mij af. Het weerspiegelt namelijk iets meer dan zonder protector.
Ik heb er een op gehad en er weer afgehaald, ik vond dat het scherm niet zo goed reageerde.
Maar voor ieder personelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Zijn er hier ook mensen die een verzekering voor de telefoon aansluiten?
Zo ja, welke?
Zo nee, waarom niet?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Famous Copra schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:35:
Zo nee, waarom niet?
Nee, omdat ik het simpelweg veel te duur vind. Als je de kans zo groot acht dat je je toestel sloopt of er iets anders mee laat gebeuren; begin er dan niet aan. Ik zie prijzen voorbij komen varierend van 6 euro tot bijna 10 euro per maand, als ik uitreken wat dat over 2 jaar kost...dan vind ik dat een aanzienlijk deel van de waarde van die hele telefoon zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Famous Copra schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:35:
Zo ja, welke?
Zo nee, waarom niet?

Bij voorbaat dank
Dit gaat niet over de SGS2, maar over verzekeringen. Daar is ook wel een topic voor te vinden hier op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:30
Heb mijn Legend vandaag ingeruild (nou ja, hij ligt hier nog ;)) voor een SGS2 en was ook bang voor het formaat, maar hij zit fijner in m'n broekzak dan de veel kleinere HTC. Beide heb ik geen hoesje om, vertrouw op m'n eigen voorzichtigheid en het Gorilla Glass (Legend scherm is krasloos na een jaar) en zo'n hoesje maakt je tel dikker en lelijker imho.
Waar ik wel aan wennen moet is de grote in de hand, de Legend kon ik makkelijk met 1 hand bedienen, bij de SGS2 kom ik niet echt makkelijk in de bovenhoek van het scherm.

TW is wel even wennen na Sense, maar dat komt wel goed. Paar kleine irritaties die ik heb (veel voorgeinstalleerde apps en het niet kunnen sorteren van apps op alfabet) binnenkort misschien oplossen met rooten, maar vooralsnog een goede overstap. Snelheid en dat scherm :9~

Iemand trouwens al een MHL kabel voor dit toestel?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 18:01
AzzKickah schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:57:
[...]

Op de PC doen via je Google Account?
Ja dat heb ik als 2e geprobeerd maar heb nergens niets gevonden om die routes uit die lijst te verwijderen. :/
Radiance schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:16:
[...]

Als ik een route verwijder vanaf m'n Google account staat ie ook niet meer tussen de lagen op m'n telefoon maar neem aan dat dat niet de bedoeling is?
Ja dat is een mogelijkheid maar dan moet je terug die route weer gaan aanmaken en dat is allemaal een beetje te omslachtig voor hetgeen waard is. Maar het probleem blijft dan bestaan wanneer je een nieuwe route toevoegd.

[ Voor 47% gewijzigd door Astratuner op 25-06-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Laatst online: 18-09 14:12
ZeilDude schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:02:
[...]

Zou je een foto willen posten van de achterkant van die auto houder, ik ben benieuwd hoe het kabeltje aangesloten zit. Alvast bedankt!
Zekers...

Afbeeldingslocatie: https://picasaweb.google.com/pvdruten/DeskStandSGS2?authkey=Gv1sRgCMPXn53KmfLkwQE#5622201558180069602

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg er een punt hoofd van dat iedereen klaagt over het batterijverbruik van hun toestel,SGS of noem maar op welke smartphone dan ook.
Het blijkt toch overduidelijk door de screenshots op dit forum dat het batterijverbruik grotendeels te wijten is aan het scherm.
Als ik mijn toestel idle laat liggen verbruikt het zo goeds als niets.Als je natuurlijk je phone gebruikt zoals je ervan verwacht, want het is een smartphone en je kan er veel mee dan moet je niet schrikken dat je niet lang doet met een batterij lading .(wie wat wil moet betalen ,in dit geval met batterijverbruik)
Leef er mee of koop een aftandse GSM dan is dat probleem er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:25:
[...]

Ik krijg er een punt hoofd van dat iedereen klaagt over het batterijverbruik van hun toestel,SGS of noem maar op welke smartphone dan ook.
Het blijkt toch overduidelijk door de screenshots op dit forum dat het batterijverbruik grotendeels te wijten is aan het scherm.
Als ik mijn toestel idle laat liggen verbruikt het zo goeds als niets.Als je natuurlijk je phone gebruikt zoals je ervan verwacht, want het is een smartphone en je kan er veel mee dan moet je niet schrikken dat je niet lang doet met een batterij lading .(wie wat wil moet betalen ,in dit geval met batterijverbruik)
Leef er mee of koop een aftandse GSM dan is dat probleem er niet.
Ik ben het gedeeltelijk/helemaal met je eens. Je vergeet alleen de Android bug die in 2.3.3 zit. Deze kan er voor zorgen dat je telefoon in idle stand zelfs je accu leegt zuigt. Alle tips en trucks werken dan ook helaas hier niet tegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Golf2vr6 op 25-06-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de contacten..

Ik had een facebook-account, deze staat nu op non-actief en die wil ik graag zo houden.. Maar het is wel verdomde handig om die vriendenlijst in mn contactenlijst te zetten! :)

Is er een manier om die lijst te syncen, deze vervolgens ergens anders op te slaan zodat ik die info kan blijven gebruiken als ik mn FB account weer deactiveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag problemen met mijn GPS, ik kan maar geen lock krijgen. Heb het getest in Layar, Foursquare en daarna zelfs met een eigen geschreven applicatie(hierbij kon ik wel een lock krijgen door gsm masten te gebruiken, maar niet met gps). Iemand die hiervoor een fix weet?

EDIT: Net gps test gedownload, hij krijgt als ik 'm ff vasthoud 6 "in view"(wat wel minuutje ofzo duurde, daarvoor had ik er steeds 1-2), maar geen "In use"

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Laatst online: 21-09 12:19
Hoeveel gebruikt 'android systeem' bij jullie op het einde van de dag?
Bij mij na 15-16 uur meestal tegen de 2 uur ..

En,
Misschien is het al voorbijgekomen maar werkt een bluetooth muis op de SGS2 ?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thenotorious schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:19:

En,
Bij mij nu 19 uur android gebruik 26%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:28:
[...]

Bij mij nu 19 uur android gebruik 26%
En hoeveel uur/minuten/seconden?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thenotorious schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:29:
[...]

En hoeveel uur/minuten/seconden?
19 uur 31 minuten 32 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Laatst online: 20-09 17:12

[..]
Bij mij na 2 dagen en 5 uur (batterij op 37%) onderstaande:

Android-systeem 1: CPU-totaal van 2 uur en 39 minuten met 25%.
Android-systeem 2: CPU-totaal van 38 seconden met 24%.

Overigens geen idee waarom android-systeem twee keer in mijn lijst staat en waarom de tweede met slechts 38 seconden 24% laat zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Dlocks op 25-06-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dlocks schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:38:
[...]

Overigens geen idee waarom android-systeem twee keer in mijn lijst staat en waarom de tweede met slechts 38 seconden 24% laat zien.
CPU:2 totaal 4% 21 sconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Is er in te stellen welke app opent als email wordt gepushed? Ik heb de Samsung email app, die ik veel beter vind dan de GMail app.

Beide waren voorgeïnstalleerd, maar nieuwe email opent altijd de GMail app terwijl ik juist de andere zou willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Dlocks schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:38:
[...]

Bij mij nu :
Batterij 1d 12u 8m (batterij op 12%)

Android systeem 1 : CPU-totaal van 1u 46m met 26%
Android systeem 2 : CPU-totaal van 1m 51s met 11%

Ik had eergister met 16uur batterij bijna 2 uur CPU totaal van android systeem , dat niet echt normaal is..

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:02
Golf2vr6 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:31:
[...]

Welke firmware gebruik je? De originele of een ROM van http://www.samfirmware.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Thanks! Maar ik bedoelde eigenlijk de houder voor in de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtenklooster
  • Laatst online: 23-04 18:11
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:09:
Ik heb sinds vandaag problemen met mijn GPS, ik kan maar geen lock krijgen. Heb het getest in Layar, Foursquare en daarna zelfs met een eigen geschreven applicatie(hierbij kon ik wel een lock krijgen door gsm masten te gebruiken, maar niet met gps). Iemand die hiervoor een fix weet?

EDIT: Net gps test gedownload, hij krijgt als ik 'm ff vasthoud 6 "in view"(wat wel minuutje ofzo duurde, daarvoor had ik er steeds 1-2), maar geen "In use"
Staat je systeem tijd goed? FF vergelijken met je pc.
Had ook ontzettend slechte fix. duurde wel half uur. heb gos status gps aids alles geprobeerd, niets werkt.
Dit met KE2 KE7 Ligthning en nu Cognition.

Vodafone loopt bij mij 3 minuten achter. De systeemtijd dus ook. Nu heb ik de app clocksync gedownload. Die doet iedere 6 uur ff een sync. heb nu echt binnen no-time een gps fix.
Misschien een oplossing voor jouw probleem.

Kan er overigens niet bij waarom mijn telefoon niet netjes de juiste tijd doorkrijgt van VF. Collega heeft zelfde toestel, zelfde (custom) rom zelfde locatie, zijn tijd klopt wel, mijne niet. Denk dat mijne dus met een andere VF server connect. Hiervan loopt de tijd dus niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03-2023

Darkace

Super Kommandant

Hoi allemaal. Weet iemand hoe ik een 0900 nummer kan programmeren in de samsung galaxy sII? Voorheen kon ik dit in bijv. mijn oude nokia n900 doen via de *+ knop in te houden totdat de "p" toets verschijnt. Hoe werkt dit bij de samsung? Ik bel nog wel eens naar het buitenland via 0900 en dan vind ik het irritant om telkens het hele nummer van die persoon in te tikken. Dit kun je namelijk programmeren. Weet iemand hoe dit moet voor de Samsung? kan er maar niet achter komen :-P

EDIT: Het is 3x de *+ toets indrukken bij de n900 en de p toets verschijnt. Waar zit dit ding op de Samsung Galaxy SII? Vertel me niet dat het er niet op zit... :-)

[ Voor 14% gewijzigd door Darkace op 25-06-2011 22:16 . Reden: Niet *+ inhouden maar 3x indrukken voor de p verschijnt ]

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtenklooster schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:07:
[...]

Had ook ontzettend slechte fix. duurde wel half uur. heb gos status gps aids alles geprobeerd, niets werkt.

Vodafone loopt bij mij 3 minuten achter. De systeemtijd dus ook. Nu heb ik de app clocksync gedownload. Die doet iedere 6 uur ff een sync. heb nu echt binnen no-time een gps fix.

Kan er overigens niet bij waarom mijn telefoon niet netjes de juiste tijd doorkrijgt van VF. Collega heeft zelfde toestel, zelfde (custom) rom zelfde locatie, zijn tijd klopt wel, mijne niet. Denk dat mijne dus met een andere VF server connect. Hiervan loopt de tijd dus niet goed.
Ik heb precies hetzelfde probleem Vodafone loopt precies 3 minuten achter.Heb Vodafone gebeld maar daar zat zo;n tante met de standaard antwoorden. Zij kon mij niet vertellen hoe het kwam en hoe het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtenklooster schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:07:
[...]

Ik vergelijk de tijd hier met de tijd op mijn ubuntu laptop, serieus maar ~1-2 seconde verschil, kan het dus bijna niet zijn lijkt me, heb ook geen custom-rom of wat dan ook(telefoon is week oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
En,
Jep, dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtenklooster
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:10:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem Vodafone loopt precies 3 minuten achter.Heb Vodafone gebeld maar daar zat zo;n tante met de standaard antwoorden. Zij kon mij niet vertellen hoe het kwam en hoe het probleem op te lossen.
Hmm... hoor het van meer mensen. Is er niet een tweaker die werkt bij Vodafone, die een mailadres of nummer heeft van een medewerker die er wel verstand van heeft?
Moet toch worden opgelost lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Zie je dan gewoon zo een muispijltje op de homescreen bjiv?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtenklooster
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:12:
[...]

Ik vergelijk de tijd hier met de tijd op mijn ubuntu laptop, serieus maar ~1-2 seconde verschil, kan het dus bijna niet zijn lijkt me, heb ook geen custom-rom of wat dan ook(telefoon is week oud)
Ok, nou dat is in ieder geval mooi! Weet je dat het daar niet aan ligt.
GPS Status uit de market kan misschien een oplossing zijn.
Je kunt daar twee manieren instellen die een snellere fix zouden resulteren.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Thenotorious schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:15:
[...]

Zie je dan gewoon zo een muispijltje op de homescreen bjiv?
Jep, linker muisknop is alsof je op het scherm tikt, rechter muisknop is "back", en scrollwiel indrukken if geloof ik "Home". Een bluetooth toetsenord heb ik niet, en heb ik dan ook niet kunnen testen. De muis had in mijn ogen echter geen toegevoegde waarde, maar wellicht wel zodra de telefoon met een MHL kabel aan een TV hangt, dan zou het een handige afstandsbediening zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtenklooster schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:16:
[...]

Ok, nou dat is in ieder geval mooi! Weet je dat het daar niet aan ligt.
GPS Status uit de market kan misschien een oplossing zijn.
Je kunt daar twee manieren instellen die een snellere fix zouden resulteren.
Succes!
Helaas, die app krijgt ook al geen fix(vind hooguit 3 sats, wat voor zover ik weet vrij weinig is om accuraat iets te bepalen), kan het eraan liggen dat ik op soort gps dead spot zit ofzo?

EDIT: mijn vader even op zijn telefoon laten testen, hij kan OOK al geen lock krijgen. Wtf? Dacht dat GPS vrijwel overal bereikbaar was(we zitten hier ook niet midden in de stad tussen de gebouwen ofzo, in buitengebied zelfs)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:32:Omdat er dus zat mensen zijn met een eventueel warme telefoon waarbij de accu binnen een paar uur op nul staat. En blijkbaar leest niemand iets voordat men wat neerzet dus het klagen zal heus wel gewoon doorgaan.

[...]

Dat is waar, maar 95% van wat in dit topic wordt gezegd is sowieso offtopic, binnen 30 seconden zelf te vinden op Google of in de handleiding, reeds 1000 maal besproken of geheel onzinnig dan wel oninteressant. Dus sja.
Nogmaals, ik weet niet wat jullie allemaal doen met jullie toestellen maar ik heb er geen last van. Bedenk je dat je smartphone geen TV is en probeer hem ook niet te gebruiken als een TV. :P

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/7615/sc20110625221241.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/6581/sc20110625221249.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Ik snap dat er zulke antwoorden op mijn vraag komen maar dit topic is al dusdanig groot geworden dat zoeken geen makkelijke klus is.
Mijn vraag over het batterijgebruik is niet hoe ik een screenshot moet maken want dat weet ik. Het gaat mij over de eerste afbeelding waarin het batterijverbruik in een grafiek wordt weergegeven.
En wil je jouw "ja" ook uitleggen hoe ik dat dan doe??? (ik bedoel het automatisch schakelen tussen Wifi en G3)

[ Voor 4% gewijzigd door sonsan op 25-06-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
TommyboyNL schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:19:
[...]

Jep, linker muisknop is alsof je op het scherm tikt, rechter muisknop is "back", en scrollwiel indrukken if geloof ik "Home". Een bluetooth toetsenord heb ik niet, en heb ik dan ook niet kunnen testen. De muis had in mijn ogen echter geen toegevoegde waarde, maar wellicht wel zodra de telefoon met een MHL kabel aan een TV hangt, dan zou het een handige afstandsbediening zijn.
Ja daarvoor wil ik hem namelijk ook,
Ik heb al een bluetooth toetsenbord wil dan nog een muis bestellen daarna op een 52inch TV aansluiten en dan lekker op de bank internetten :D

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:28:
[...]

Ik heb er een op gehad en er weer afgehaald, ik vond dat het scherm niet zo goed reageerde.
Maar voor ieder personelijk.
Ik heb er een Brando op zitten en deze werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Je zou haast diverse topics openen over de verschillende issues. ben mijn batterijverbruik en wifi nog aan het testen voor ik er hier iets over kan zeggen. 3g uit scheelt al wel veel merk ik.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sonsan schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:58:
Ik heb er een Brando op zitten en deze werkt perfect!
Had er ook een Brando op, die was inderdaad heel fijn. De huidige Steinheil Ultra Clear is nog ietsjes fijner IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
sonsan schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:50:
[...]

Ik snap dat er zulke antwoorden op mijn vraag komen maar dit topic is al dusdanig groot geworden dat zoeken geen makkelijke klus is.
Mijn vraag over het batterijgebruik is niet hoe ik een screenshot moet maken want dat weet ik. Het gaat mij over de eerste afbeelding waarin het batterijverbruik in een grafiek wordt weergegeven.
En wil je jouw "ja" ook uitleggen hoe ik dat dan doe??? (ik bedoel het automatisch schakelen tussen Wifi en G3)
Instellingen -> Over het toestel -> Batterijverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 13:59

CSB

:D

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:24:
[...]

Nogmaals, ik weet niet wat jullie allemaal doen met jullie toestellen maar ik heb er geen last van. Bedenk je dat je smartphone geen TV is en probeer hem ook niet te gebruiken als een TV. :P

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat jij hebt in het tweede plaatje, dat heb ik dus ook; het toestel is "awake" terwijl mijn scherm uit staat. Dat klopt volgens mij niet, tenzij je om de minuut synct met Latitude o.i.d.

Ik heb voor zover ik weet alleen gmail en twitter sync aan staan en toch trekt het mijn batterij lekker leeg...
Daarbij denk ik dat dat dubbele 'Android Systeem' proces komt door de dual core soc. Waarom er van die rare gebruikspercentages bij staan begrijp ik ook niet helemaal. :?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CSB schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:33:
[...]

Wat jij hebt in het tweede plaatje, dat heb ik dus ook; het toestel is "awake" terwijl mijn scherm uit staat. Dat klopt volgens mij niet, tenzij je om de minuut synct met Latitude o.i.d.

Ik heb voor zover ik weet alleen gmail en twitter sync aan staan en toch trekt het mijn batterij lekker leeg...
Daarbij denk ik dat dat dubbele 'Android Systeem' proces komt door de dual core soc. Waarom er van die rare gebruikspercentages bij staan begrijp ik ook niet helemaal. :?
Die plaatjes zijn er om te illustreren dat die bug eigenlijk best wel meevalt. Whatsapp had vandaag weer problemen dus denk dat het gewoon whatsapp is die periodiek zijn verbinding verliest. Verder valt het best mee met het verbruik, zaterdag is altijd een rustige dag voor mij en dan gaat de accu lekker lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Die bug valt echt wel tegen. als je accu gegarandeerd in 8 uur leeg is gaat er iets fout. het verschilt hoeveel last je er van hebt. ik heb er nu een stuk minder last van dan een week geleden nu kan ik met 2 uur display en 5 syncs ongeveer anderhalf dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de verlichting weer aan krijg van mijn twee menu knoppen onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Nutral schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:51:
Die bug valt echt wel tegen. als je accu gegarandeerd in 8 uur leeg is gaat er iets fout. het verschilt hoeveel last je er van hebt.
[..]
Er zijn ook genoeg mensen die in zijn geheel geen last hebben van de battery drain bug (waaronder ik). Alleen zal je die minder snel horen. Die bug doet zich blijkbaar alleen onder bepaalde omstandigheden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 00:27:
Weet iemand hoe ik de verlichting weer aan krijg van mijn twee menu knoppen onder.
"Duur verlichting aanraaktoets" in het menu "Instellingen" > "Display".

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een ontlading van ruim 30% gehad binnen enkele minuten waarbij de telefoon heel erg opwarmde...Echt heel vaag...
Ben overigens wel heel tevreden over het toestel...

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/30wv97b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:15:
Ik heb gisteren een ontlading van ruim 30% gehad binnen enkele minuten waarbij de telefoon heel erg opwarmde...Echt heel vaag...
Ben overigens wel heel tevreden over het toestel...

[afbeelding]
Zo, jij hebt een stuk of zes icoontjes meer bovenin je scherm staan dan ik. En zie ik nou een stuk of vijf icoontjes voor je batterij :?

Zou mij niet verbazen als het netzoals bij windows is: hoe meer applicaties je op de achtergrond hebt lopen (ofwel icoontjes naast de klok rechtsonderin Windows) hoe langzamer alles wordt (en hoe meer energie nodig is).

Maar goed, die drop is wel heel extreem.

[ Voor 4% gewijzigd door Dlocks op 26-06-2011 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dlocks schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:19:
[...]

Zo, jij hebt een stuk of zes icoontjes meer bovenin je scherm staan dan ik. :)

Zou mij niet verbazen als het netzoals bij windows is: hoe meer applicaties je op de achtergrond hebt lopen (ofwel icoontjes naast de klok rechtsonderin Windows) hoe langzamer alles wordt (en hoe meer energie nodig is).

Maar goed, die drop is wel heel extreem.
Elixer, spaarstand aan, ik had mijn wekker gezet, battery tweak (theme) en het weer...

Ik heb juist helemaal geen snelheidsissues (overclock). Wel van grote ontladingen, maar gisteren was ik werkelijk verbaasd over wat er gebeurde.
Zo'n drop had ik nog niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:26:
[...]
Elixer, spaarstand aan, ik had mijn wekker gezet, battery tweak (theme) en het weer...

Ik heb juist helemaal geen snelheidsissues (overclock). Wel van grote ontladingen, maar gisteren was ik werkelijk verbaasd over wat er gebeurde.
Zo'n drop had ik nog niet eerder meegemaakt.
Dat is de battery-drain bug waar veel over gesproken wordt. Ook in dit topic, lees de laatste 3 pagina's eens door. Als het goed is moet dat met android 2.3.4 update niet meer voorkomen.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCARfaceE schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:42:
[...]

Dat is de battery-drain bug waar veel over gesproken wordt. Ook in dit topic, lees de laatste 3 pagina's eens door. Als het goed is moet dat met android 2.3.4 update niet meer voorkomen.
Ja, ik volg dat allemaal. Alleen bij de laatste drie pagina's zitten ook wat reacties die de bug bagatelliseren, alsof dit alleen aan het 'scherm aan' zou liggen.
Ik veronderstel dat ik afdoende bewijs heb geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:51:
[...]

Ja, ik volg dat allemaal. Alleen bij de laatste drie pagina's zitten ook wat reacties die de bug bagatelliseren, alsof dit alleen aan het 'scherm aan' zou liggen.
Ik veronderstel dat ik afdoende bewijs heb geleverd.
Oh zo. Tuurlijk is het scherm de grootste batterijvreter, maar de bug bestaat dat is zeker en dat toon jij ook goed aan ja. Zelf heb ik de bug (nog) niet meegemaakt. Over de batterijduur ben ik ook niet echt te spreken maarja, het blijft een geweldige telefoon en zó slecht is de batterijduur nou ook weer niet. Gaat makkelijk een dagje mee bij ''normaal'' gebruik.

PSN ID: Beest41

Pagina: 1 ... 19 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de Samsung Galaxy SII mogen hier: : <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1456247/">Accessoires voor de Samsung Galaxy SII </a>.

Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457175/">dit</a> topic.

Algemene Android software vragen mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1462524/">Android Market en applicatietopic (deel 13)</a> of in een van de eerdere delen.

Discussie over het scherm van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1464029" target="_blank">hier</a>.

Discussie over de batterijduur van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1463861" target="_blank">hier</a>.