Is de K53 met i3 en GT540m geen optie ? Ik heb deze kunnen kopen in lokale computershop padeg Aalst (België) voor 515 euro
Verwijderd
Ipodkiller woont denk ik in Nederland.
@Ipodkiller
Waar kwam je die A6-3410mx tegen van HP?
Bij nader inzien verschilt de A6-3410mx amper van de A8-3500m, maar die HP heeft een veel betere aparta GPU!
@Ipodkiller
Waar kwam je die A6-3410mx tegen van HP?
Bij nader inzien verschilt de A6-3410mx amper van de A8-3500m, maar die HP heeft een veel betere aparta GPU!
Ik woon in Nederland ja (jammer genoeg op dit moment
)
En de HP Dv6 zag ik In de MM folder in Nederland.
Is die i3/540m niet verkrijgbaar in Nederland?! Please zeg ja.
Verwijderd
En gij meent dat, dat die HP Dv6, A6-3410mx, HD6775g2 en 6GB RAM in de folder staat voor 600€. Kijk nog eens goed? En welke folder?iPodKiller schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:02:
Ik woon in Nederland ja (jammer genoeg op dit moment)
Indien, schiet mij, dat is de ideale laptop. Goede grafische kaart, processor is lichtjes zwakker als de A8-3500m. Wordt nu een keer zwakker, ik woon in België...
Op laptopshop.be verkopen ze de DV7 versie ervan, maar die kost 720€. Hallo
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 21:14 ]
Gewoon bij de Media Markt in Nederland overal.Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:13:
[...]
En gij meent dat, dat die HP Dv6, A6-3410mx, HD6775g2 en 6GB RAM in de folder staat voor 600€. Kijk nog eens goed? En welke folder?
Indien, schiet mij, dat is de ideale laptop. Goede grafische kaart, processor is lichtjes zwakker als de A8-3500m. Wordt nu een keer zwakker, ik woon in België...
Op laptopshop.be verkopen ze de DV7 versie ervan, maar die kost 720€. Hallo
Is die slecht of goed? Zal deze krachtiger zijn dat een i3?
Is die zóó goed dan volgens jou? Licht het ook ff toe, want wat zij je? Iets minder dan een a8?
Wel is het 4gb ram ipv 6 maar daarvoor krijg je HP Beats audio terug(of dat wat toevoegt weet ik niet:P, marketings stunt)

[ Voor 5% gewijzigd door iPodKiller op 16-08-2011 21:41 ]
Verwijderd
HP beats auto is een van de grootste marketing onzin ever. Net zoals asus bang & oulfson.
De enige laptop die op dit moment word verkocht met significant beter geluid dan de middelmaat is de xps 15/17. Thats it. Of je moet de N55 meerekenen, maar daar word een externe sub meegeleverd die je niet mee wil slepen...
De enige laptop die op dit moment word verkocht met significant beter geluid dan de middelmaat is de xps 15/17. Thats it. Of je moet de N55 meerekenen, maar daar word een externe sub meegeleverd die je niet mee wil slepen...
Verwijderd
De HD67750G2 is een mix van de interne GPU en een HD 6750m
De interne GPU van een A8 is maar marginaal beter dan de interne GPU van de A6. En de A6-3410mx, komt redelijk dicht in de buurt van een A8-3500m (op processor-kracht).
Het verschil tussen de A6-3410mx en de A8-3500m is echt marginaal klein. De grafische kaart in die Acer dat ik had is dan weer een pak zwakker dan de kaart die in de HP zit.
Hmm, ik had zelf liever 6GB RAM gehad ipv die HP Beats, maar ik ga eens kijken in de uitgebreide MM-folder, want ik krijg enkel MM-aanbiedingen binnen.
De interne GPU van een A8 is maar marginaal beter dan de interne GPU van de A6. En de A6-3410mx, komt redelijk dicht in de buurt van een A8-3500m (op processor-kracht).
Het verschil tussen de A6-3410mx en de A8-3500m is echt marginaal klein. De grafische kaart in die Acer dat ik had is dan weer een pak zwakker dan de kaart die in de HP zit.
Hmm, ik had zelf liever 6GB RAM gehad ipv die HP Beats, maar ik ga eens kijken in de uitgebreide MM-folder, want ik krijg enkel MM-aanbiedingen binnen.
Ik ga nog verder kijken voordat ik meteen iets koop. Ik vind nog steeds de K53TA voor 500 euro een mooie prijs. Maar de voorraad is nog heel erg beperkt en niemand weet of deze nog in de wat bekendere winkels komen. Ik zag hem tot nu toe een keertje in de MM folder een paar weken terug, maar dat was ergens in een filiaal waar ik nooit zou komen voor een laptop.
Trouwens, komt er geen Back to school special meer?
Dit zou de perfecte moment zijn voor mensen die laptops zoeken, de A fusion series van Amd, i5 cpu's in de aanbieding?
Trouwens, komt er geen Back to school special meer?
Dit zou de perfecte moment zijn voor mensen die laptops zoeken, de A fusion series van Amd, i5 cpu's in de aanbieding?
Even een update vanuit mijn kant. Was vanmiddag bij de lokale winkel gaan kijken voor de MSi, maar 't bleek dat ze hem achteraf toch niet op voorraad hadden. Daarnaast gaf de eigenaar zelf aan, iets minder vertrouwen te hebben in de Msi vanwege de bouwkwaliteit.
Ik ben daarop toch iets verder gaan kijken en heb nu voor nu de Asus A53 besteld bij de Bcc.
Zie: http://www.bcc.nl/product/asus-a53esx124v
Qua specificaties is het ruim voldoende en de prijs is slechts beperkt duurder als de Msi, dus ik verwacht dat het voldoende is. Ik kan de laptop echter niet in de pricewatch terugvinden, dus weet niet hoe goed de prijs is. Maar gezien de specificaties lijkt me dat in ieder geval voldoende.
Ik ben daarop toch iets verder gaan kijken en heb nu voor nu de Asus A53 besteld bij de Bcc.
Qua specificaties is het ruim voldoende en de prijs is slechts beperkt duurder als de Msi, dus ik verwacht dat het voldoende is. Ik kan de laptop echter niet in de pricewatch terugvinden, dus weet niet hoe goed de prijs is. Maar gezien de specificaties lijkt me dat in ieder geval voldoende.
@MisterMaze, als je een goede budget laptop wou met een i5, kan je niet misgaan met deze. Een goedkopere i5 vind je ze op dit moment niet voor 500,-
Is gewoon eigenlijk in feite de K53SV, zonder GT540m.
Is gewoon eigenlijk in feite de K53SV, zonder GT540m.
Verwijderd
Hang er van af of je wilt gamen of niet. Nu heb je alleen de intel gpu.... Ik zelf had dan liever de Asus K53SJ-SX216V genomen omdat ik oude OpenGL spellen speel (doom, quake) en dan kun je volgens mij echt beter een Geforce kaart hebben, zelfs ook al is het maar een GT520M.MisterMaze schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:41:
Even een update vanuit mijn kant. Was vanmiddag bij de lokale winkel gaan kijken voor de MSi, maar 't bleek dat ze hem achteraf toch niet op voorraad hadden. Daarnaast gaf de eigenaar zelf aan, iets minder vertrouwen te hebben in de Msi vanwege de bouwkwaliteit.
Verwijderd
Volgens mij was nvidia niet blijster goed (lees: ruk) met openCL om het CUDA zoveel mogelijk te promoten... Daar heb je echt AMD voor nodig. Die zetten dik in op openCL/GL. Sterker nog, de hele marktstrategie is daarop gebaseerd op dit moment.
Vanaf Fermi de geforce 400 en 500 series zijn de OpenGL prestaties opeens heel slecht geworden.
Ik had een maand geleden uitgebreid onderzocht waarom de GTX 460 en GTS450 opeens veel minder fps had in Second Life (gebaseerd op oude OpenGL) dan 8800GT.
De geforce 200 series hadden nog wel goede prestaties in OpenGL
Op wikipedia zijn de berichten van de problemen verwijderd, op deze forum hadden ze er nog wel over de slechte OpenGL prestaties: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=978058
De Quadro kaarten hebben daar niet last van, maar zelfs de driver van een Quadro helpt niet voor de geforce 400 en 500 series.
Op wikipedia zijn nog meer dingen verwijderd zoals slechte hinges bij Dell Studio.
Ik had een maand geleden uitgebreid onderzocht waarom de GTX 460 en GTS450 opeens veel minder fps had in Second Life (gebaseerd op oude OpenGL) dan 8800GT.
De geforce 200 series hadden nog wel goede prestaties in OpenGL
Op wikipedia zijn de berichten van de problemen verwijderd, op deze forum hadden ze er nog wel over de slechte OpenGL prestaties: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=978058
De Quadro kaarten hebben daar niet last van, maar zelfs de driver van een Quadro helpt niet voor de geforce 400 en 500 series.
Op wikipedia zijn nog meer dingen verwijderd zoals slechte hinges bij Dell Studio.
Verwijderd
Ahh, nu weet ik weer waar ik dat heb gelezen: OpenGL texture transfer performance ( benchmark inside )
Kan je tegenwoordig dan kiezen of je opengl wilt of d3d ofzo? Weet wel dat dat bij quake 3 enzo kon?
Ik dacht dat opengl allang obsolete was geworden net als 3dfx?
En ja, ik heb onder een steen gelegen
Ik dacht dat opengl allang obsolete was geworden net als 3dfx?
En ja, ik heb onder een steen gelegen
[ Voor 11% gewijzigd door Roflmao op 17-08-2011 11:19 ]
Beste Tweakers,
Na mijn vorige post over de keuze tussen 2 laptops, werd mij verwezen om de Best Buy Guide te gebruiken. Na het lezen van de artikelen en het gebruik van de NBBG heb ik uiteindelijk 2 eindkandidaten overgehouden.
Aangezien ik het altijd extreem moeilijk vind om te kiezen, niet alleen omdat ik een leek ben op dit gebied en ik puur uit ga van het simpele principe, hoe hoger is hoe beter maar ook simpel omdat kiezen gewoon lastig is. Vandaar jullie hulp
De twijfel is tussen:
Acer Aspire 5742-454G64MN

pricewatch: Acer Aspire 5742-454G64MN
HP Pavilion dv6-3130sd

pricewatch: HP Pavilion dv6-3130sd (XD458EA)
De (in mijn ogen) logische keuze viel op de HP omdat deze een hardeschijf heeft van 7200 dat een stuk beter is als de 5400 van Acer. Dit ondanks de CPU van Acer (2,4) hoger is dan die van de HP (2,3)
Maar na wat speurwerk op internet kwam ik op Hardware.info Waar staat dat toch de Acer beter is:
Acer: Totaal: 251 punten
http://nl.hardware.info/p...42-454g64mn#tab:overzicht
HP: Totaal 213 punten
http://nl.hardware.info/p...0sd-xd458ea#tab:overzicht
Waar gebruik ik mijn laptop voor:
-Het draaien van HD 1080/720p films
-Het draaien van mid-games (League of Legends)
-Studie @ Adobe Office en Photoshop/Dreamweaver
Hoop dat ik zo duidelijk ben geweest. Als er nog vragen zijn hoor ik dit natuurlijk graag.
Vriendelijk zou ik willen vragen om je keuzes te onderbouwen. Dit maakt het ook voor mij makkelijker om te kiezen.
Met vriendelijke groet,
Ronald Boer
Ps. Als het goed is staat dit topic nu wel in de juiste categorie. Zo niet, mijn excuus!
Na mijn vorige post over de keuze tussen 2 laptops, werd mij verwezen om de Best Buy Guide te gebruiken. Na het lezen van de artikelen en het gebruik van de NBBG heb ik uiteindelijk 2 eindkandidaten overgehouden.
Aangezien ik het altijd extreem moeilijk vind om te kiezen, niet alleen omdat ik een leek ben op dit gebied en ik puur uit ga van het simpele principe, hoe hoger is hoe beter maar ook simpel omdat kiezen gewoon lastig is. Vandaar jullie hulp
De twijfel is tussen:

HP Pavilion dv6-3130sd

De (in mijn ogen) logische keuze viel op de HP omdat deze een hardeschijf heeft van 7200 dat een stuk beter is als de 5400 van Acer. Dit ondanks de CPU van Acer (2,4) hoger is dan die van de HP (2,3)
Maar na wat speurwerk op internet kwam ik op Hardware.info Waar staat dat toch de Acer beter is:
Acer: Totaal: 251 punten
http://nl.hardware.info/p...42-454g64mn#tab:overzicht
HP: Totaal 213 punten
http://nl.hardware.info/p...0sd-xd458ea#tab:overzicht
Waar gebruik ik mijn laptop voor:
-Het draaien van HD 1080/720p films
-Het draaien van mid-games (League of Legends)
-Studie @ Adobe Office en Photoshop/Dreamweaver
Hoop dat ik zo duidelijk ben geweest. Als er nog vragen zijn hoor ik dit natuurlijk graag.
Vriendelijk zou ik willen vragen om je keuzes te onderbouwen. Dit maakt het ook voor mij makkelijker om te kiezen.
Met vriendelijke groet,
Ronald Boer
Ps. Als het goed is staat dit topic nu wel in de juiste categorie. Zo niet, mijn excuus!
[ Voor 3% gewijzigd door elmoes12 op 17-08-2011 13:41 ]
Gisteren heeft mijn vriendin deze laptop voor ons opgehaald maar het viel me op dat een flash spel op bijv. hyves ( Ice Tower ).. om een voorbeeld te noemen niet lekker vloeiend draait. Zou dit er mee te maken kunnen hebben dat er veel HP spul op staatVerwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:56:
[...]
Een vriend van mij heeft er ook een, het eerste wat opvalt is dat hij verschrikkelijk snel vies word, echt bizar. Je ziet de vetlaag gewoon liggen op de palmrest![]()
Ik vind echter niets in de pricewatch wat beter is. Dus ik zou hem nemen.
Blij Met Wilco
Verwijderd
Volgens mij heb je het verkeerd begrepen. Je moet een post aanmaken in de NBBG topics
niet een nieuw topic aanmaken.
Ik verplaats hem wel even voor je.
edit: wat de fuck. Zit ik nu 3x een post te verplaatsen naar het verkeerde topic?
Ik verplaats hem wel even voor je.
edit: wat de fuck. Zit ik nu 3x een post te verplaatsen naar het verkeerde topic?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 11:47 ]
@ Darkstone,
Ah oke, top dat je hem even hebt verplaatst! Welke van deze 2 laptops zou jouw voorkeur hebben Darkstone?
Ah oke, top dat je hem even hebt verplaatst! Welke van deze 2 laptops zou jouw voorkeur hebben Darkstone?
Verwijderd
Je wilt vooral gamen met een laag budget, Dan kom je al snel uit bij Llano van AMD. Bijvoorbeeld [Ervaringen] ASUS K53TA. Helaas zijn die in nederland echt nergens leverbaar.
Je moet trouwens niet kijken naar het aantal megahertzen, dat zegt niets meer tegenwoordig. Megahertzen vergelijken heeft alleen zin als het gaat over dezelfde processorlijn.
De vraag is wat nu het slimste is om te kiezen. Je hebt pricewatch: Acer Aspire 5552G-N834G64MN die heeft een erg snelle grafische kaart (let op, redcoon is een vrij slechte shop garantietechnisch), of iets met een snellere processor zodat het photoshopwerk een stuk sneller gaat. Zoals ehh, ik kan eigenlijk niets goeds vinden in de pricewatch. Misschien pricewatch: Toshiba Satellite C660-1F5. Maar dan zou ik toch voor de snellere grafische kaart gaan.
Je moet trouwens niet kijken naar het aantal megahertzen, dat zegt niets meer tegenwoordig. Megahertzen vergelijken heeft alleen zin als het gaat over dezelfde processorlijn.
De vraag is wat nu het slimste is om te kiezen. Je hebt pricewatch: Acer Aspire 5552G-N834G64MN die heeft een erg snelle grafische kaart (let op, redcoon is een vrij slechte shop garantietechnisch), of iets met een snellere processor zodat het photoshopwerk een stuk sneller gaat. Zoals ehh, ik kan eigenlijk niets goeds vinden in de pricewatch. Misschien pricewatch: Toshiba Satellite C660-1F5. Maar dan zou ik toch voor de snellere grafische kaart gaan.
Verwijderd
Beste Tweakers,
Ook ik sta op het punt een laptop te kopen. Heb een budget van zo'n 1000 euro. Wil minstens 17'', er zowiezo mee gamen en de laptop moet minstens 3 jaar meegaan (hoef niet perse tijdens het gamen alle settings op ultra te zetten)
Omdat ik goede ervaringen met Asus heb, viel mijn oog op hun nieuwe 17'' laptop met de GT 555M
N75SF-V2G-TZ046V; pricewatch: Asus N75SF-V2G-TZ046V
Maar daarna zag ik die MSI, waar ik geen ervaringen mee heb, en die een GTX 560M heeft (!)
pricewatch: MSI GT780-085NL
één heel belangrijk detail: Ik zou graag wel willen dat de laptop enigzins rustig is, aangezien ik deze ook in de slaapkamer ga gebruiken wanneer mijn vrouw slaapt
Hoop op een reactie (mag trouwens ook een andere laptop zijn)
Ook ik sta op het punt een laptop te kopen. Heb een budget van zo'n 1000 euro. Wil minstens 17'', er zowiezo mee gamen en de laptop moet minstens 3 jaar meegaan (hoef niet perse tijdens het gamen alle settings op ultra te zetten)
Omdat ik goede ervaringen met Asus heb, viel mijn oog op hun nieuwe 17'' laptop met de GT 555M
N75SF-V2G-TZ046V; pricewatch: Asus N75SF-V2G-TZ046V
Maar daarna zag ik die MSI, waar ik geen ervaringen mee heb, en die een GTX 560M heeft (!)
pricewatch: MSI GT780-085NL
één heel belangrijk detail: Ik zou graag wel willen dat de laptop enigzins rustig is, aangezien ik deze ook in de slaapkamer ga gebruiken wanneer mijn vrouw slaapt

Hoop op een reactie (mag trouwens ook een andere laptop zijn)
Zoals ik eerder had aangegeven. De laptop is voor mijn zus, die geen interesse heeft in de mogelijkheid om te gamen op haar laptop. Dus alles met een videokaart is eigenlijk overkill. Waarschijnlijk had ze aan een i3 eveneens voldoende gehad, maar de modellen van Asus met een i3 en zonder videokaart die ik heb kunnen vinden leveren eveneens in op opslagruimte en geheugengrootte voor eigenlijk maar een klein prijsverschil. Voor iemand zonder interesse in gamen en met een budget tot € 500,- lijkt er me geen betere laptop beschikbaar.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:12:
[...]
Hang er van af of je wilt gamen of niet. Nu heb je alleen de intel gpu.... Ik zelf had dan liever de Asus K53SJ-SX216V genomen omdat ik oude OpenGL spellen speel (doom, quake) en dan kun je volgens mij echt beter een Geforce kaart hebben, zelfs ook al is het maar een GT520M.
Als ik tussen een van deze twee zou moeten kiezen, rekening houdend met je eisen zou ik zeker voor de HP Pavilion dv6-3130sd gaan, niet voor de HDD maar voor de GPU, met de Intel HD Graphics chip in de Acer Aspire 5742-454G64MN ga je (bijna) alleen (zeer) oude games kunnen spelen. Met de ATI Mobility Radeon HD 5470 van de HP Pavilion dv6-3130sd kan je al wat nieuwere games op bescheiden resolutie en details spelen, de CPU is echter wel een stukje minder dan die van de Acer.elmoes12 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:23:
Maar als je een budget hebt van €500 zou ik eens kijken naar de pricewatch: Asus K53SJ-SX216V die heeft een betere GPU dan de HP en een CPU die vergelijkbaar is met die van de Acer. de pricewatch: Asus K53TA-SX108V die Darkstone aanhaalt lijkt me ook interessant de met de GPU die er in zit (HD6720G2) kan er volgens mij al aardig wat gegamed worden, al kan ik je spijtig genoeg niet veel vertellen over de CPU performance.
Hier een linkje om de CPUs te vergelijken:
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
En dan nog eentje voor de GPUs:
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
Hopelijk helpt dit je de knoop door te hakken
[ Voor 10% gewijzigd door Pixel Punk op 17-08-2011 14:52 ]
Hoi allemaal,
zoals velen ben ik ook opzoek naar een goede laptop voor verschillende taken, en zoals velen zie ik inmiddels na het doornemen van verschillende NBBG topics de bomen door het bos niet meer
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat advies.
De laptop moet verschillende taken kunnen uitvoeren, in de meeste gevallen niet tegelijker tijd.
1. Er moet een ESX testlab op kunnen draaien binnen VMware Workstation, hiervoor wil ik minimaal 8GB ram in de laptop stoppen en de CPU moet Virtualisatie ondersteunen.
2. Ik wil er spellen op kunnen spelen, niet per se op max settings, spellen zoals Football Manager 2010 (2011), StarCraft2 en hopelijk zo snel mogelijk Diablo3.
3. Verder de standaard dingen zoals internetten, mailen, etc.
Daarnaast had ik de eisen dat hij licht/draagbaar moet zijn omdat ik hem vaak zal rondslepen (<2kg), en dat hij een fatsoenlijk leesbaar schermformaat heeft (>13")
Dit alles binnen een budget van €600.
Waar ik eerst dacht dat ik met een HP DM1-3200sd klaar zou zijn dmv extra RAM en SSD ben ik toch gaan twijfelen. Is de GPU wel ok, is het scherm niet te klein, kan de CPU virtualisatie wel aan.
Nu ben ik inmiddels van sommige eisen afgeweken om toch tot een keuze te kunnen komen, gewicht is inmiddels ondergeschikt en het budget kan opgerekt worden.
Zelf heb ik op dit moment het volgende als een soort norm:
Hebben jullie nog tips, truuks, aanraders voor mijn zoektocht?
Vergelijkbare laptops voor ongeveer hetzelfde geld, etc.
Alvast bedankt voor de feedback
zoals velen ben ik ook opzoek naar een goede laptop voor verschillende taken, en zoals velen zie ik inmiddels na het doornemen van verschillende NBBG topics de bomen door het bos niet meer

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat advies.
De laptop moet verschillende taken kunnen uitvoeren, in de meeste gevallen niet tegelijker tijd.
1. Er moet een ESX testlab op kunnen draaien binnen VMware Workstation, hiervoor wil ik minimaal 8GB ram in de laptop stoppen en de CPU moet Virtualisatie ondersteunen.
2. Ik wil er spellen op kunnen spelen, niet per se op max settings, spellen zoals Football Manager 2010 (2011), StarCraft2 en hopelijk zo snel mogelijk Diablo3.
3. Verder de standaard dingen zoals internetten, mailen, etc.
Daarnaast had ik de eisen dat hij licht/draagbaar moet zijn omdat ik hem vaak zal rondslepen (<2kg), en dat hij een fatsoenlijk leesbaar schermformaat heeft (>13")
Dit alles binnen een budget van €600.
Waar ik eerst dacht dat ik met een HP DM1-3200sd klaar zou zijn dmv extra RAM en SSD ben ik toch gaan twijfelen. Is de GPU wel ok, is het scherm niet te klein, kan de CPU virtualisatie wel aan.
Nu ben ik inmiddels van sommige eisen afgeweken om toch tot een keuze te kunnen komen, gewicht is inmiddels ondergeschikt en het budget kan opgerekt worden.
Zelf heb ik op dit moment het volgende als een soort norm:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus K53SV-SX146V | € 578,90 | € 578,90 |
1 | Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 | € 39,45 | € 39,45 |
1 | Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB | € 101,20 | € 101,20 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 719,55 |
Hebben jullie nog tips, truuks, aanraders voor mijn zoektocht?
Vergelijkbare laptops voor ongeveer hetzelfde geld, etc.
Alvast bedankt voor de feedback
Pixel Punk,Pixel Punk schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:55:
[...]
Als ik tussen een van deze twee zou moeten kiezen, rekening houdend met je eisen zou ik zeker voor de HP Pavilion dv6-3130sd gaan, niet voor de HDD maar voor de GPU, met de Intel HD Graphics chip in de Acer Aspire 5742-454G64MN ga je (bijna) alleen (zeer) oude games kunnen spelen. Met de ATI Mobility Radeon HD 5470 van de HP Pavilion dv6-3130sd kan je al wat nieuwere games op bescheiden resolutie en details spelen, de CPU is echter wel een stukje minder dan die van de Acer.
Maar als je een budget hebt van €500 zou ik eens kijken naar de pricewatch: Asus K53SJ-SX216V die heeft een betere GPU dan de HP en een CPU die vergelijkbaar is met die van de Acer.
Hier een linkje om de CPUs te vergelijken:
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
En dan nog eentje voor de GPUs:
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
Hopelijk helpt dit je de knoop door te hakken
Bedankt voor je reactie maar wat ik dan niet snap (leek) waarom hij dan goedkoper is dan beide laptops
Het scheelt niet veel hoor maargoed.
Asus K53SJ-SX216V
pricewatch: Asus K53SJ-SX216V

HP Pavilion dv6-3130sd

Zijn er 3 kandidaten. Maar dan valt de 5752 eigenlijk af, dat terwijl hij toch hoog scoort op Hardware.info
[ Voor 6% gewijzigd door elmoes12 op 17-08-2011 14:56 ]
Verwijderd
De HP valt wat mij betreft ook af omdat de processor van 2 generaties terug is, en ik heb meer vertrouwen in de kwaliteit van asus.
Bedankt voor de vele goede reacties en argumenten. Bij deze is zowel de HP als de Acer 5742 afgevallen. Maar helaas zat ik weer eens te surfen naar vergelijkbare laptops en kwam ik bij de opvolger van de Acer:
Acer 5750G

pricewatch: Acer Aspire 5750G-2314G50MN
Als ik de specificaties mag geloven op LaptopShop.nl is de CPU evengoed en de GPU iets beter. Zie:
Acer Aspire 5750G-2314G50MN
http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications
Asus K53SJ-SX216V
Kort Toegelicht:
Het Videogeheugen is het dubbele, 1024 ipv 512. Daarin tegen is het wel weer mogelijk om bij de Asus K53SJ-SX216V nog 4GB extra geheugen in te doen. (Maximaal RAM-geheugen 8 GB) Dat staat niet bij de Acer.
Ik probeer mijn best te doen om zoveel mogelijk informatie tot me te nemen maar mijn uiteindelijke beslissing laat ik aan jullie de experts over.
Hoop dat jullie nogmaals jullie oordeel kunnen vellen over deze 2 zo goed als gelijke laptops.
Nogmaals mij dank voor dit uitstekende forum. Je wordt hier snel en goed geholpen.
Groet,
Ronald
Acer 5750G

pricewatch: Acer Aspire 5750G-2314G50MN
Als ik de specificaties mag geloven op LaptopShop.nl is de CPU evengoed en de GPU iets beter. Zie:
Acer Aspire 5750G-2314G50MN
Asus K53SJ-SX216V
Kort Toegelicht:
Asus K53SJ-SX216V | Acer Aspire 5750G | |
Processor | Intel Core i3 (2e generatie) | Intel Core i3 (2e generatie) |
Kloksnelheid | 2100 MHz | 2100 MHz |
Intern RAM-geheugen | 4GB DDR3 | 4GB DDR3 |
Type videokaart | NVIDIA GeForce | NVIDIA GeForce |
Videogeheugen | 512 MB | 1024 MB |
Prijsklasse | € 500,- | € 500,- |
Het Videogeheugen is het dubbele, 1024 ipv 512. Daarin tegen is het wel weer mogelijk om bij de Asus K53SJ-SX216V nog 4GB extra geheugen in te doen. (Maximaal RAM-geheugen 8 GB) Dat staat niet bij de Acer.
Ik probeer mijn best te doen om zoveel mogelijk informatie tot me te nemen maar mijn uiteindelijke beslissing laat ik aan jullie de experts over.
Hoop dat jullie nogmaals jullie oordeel kunnen vellen over deze 2 zo goed als gelijke laptops.
Nogmaals mij dank voor dit uitstekende forum. Je wordt hier snel en goed geholpen.
Groet,
Ronald
[ Voor 5% gewijzigd door elmoes12 op 17-08-2011 16:05 ]
Verwijderd
Het maakt de ballen verschil hoeveel geheugen erop zit. Het gaat om de kaart zelf (GT520m). Aangezien asus een beter merk is dan acer zou ik die nemen.
Omdat sommige winkels met ouwe stock blijven zitten, deze verlagen ze nooit in prijs waardoor de prijs/performance een diepe duik neemt. Een leek weet immers toch niet beter[b]elmoes12 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:55:
Bedankt voor je reactie maar wat ik dan niet snap (leek) waarom hij dan goedkoper is dan beide laptops
Ze zijn allebei een goede keuze, het extra geheugen op de GPU gaat niet zo'n groot verschil maken, zeker niet bij lager resoluties.[b]elmoes12 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:55:
Assus geeft wel dubbel zo veel garantie op de accu ten opzichte van Acer. Hier in Europa heb je sowieso 2 jaar garantie, maar het is altijd leuk als een fabrikant wat meer vertrouwen in zijn eigen producten heeft.
Ik zou zeggen, maak je keuze aan de hand van de prijs, design en/of je vorige ervaringen met één van de twee merken.
Persoonlijk zou ik gaan voor de Assus want ik vind het design top en ik heb zelden tot nooit problemen gehad met Assus producten.
Maakt het werkelijk niet uit of dezelfde kaart 512 MB geheugen heeft of 1024 MB ? Dat een verdubbeling van het geheugen geen verschil uitmaakt bij het bekijken van films of het spelen van games...
Want voor een leek als ik zou ik dus echt voor de Acer gegaan.
en klopt het dat ik bij de Asus nog extra 4G geheugen in kan stoppen en dit niet kan bij de Acer. Zo ja, zal het waard zijn om er dan een extra 4G kaartje in te steken?
Gr
Want voor een leek als ik zou ik dus echt voor de Acer gegaan.
en klopt het dat ik bij de Asus nog extra 4G geheugen in kan stoppen en dit niet kan bij de Acer. Zo ja, zal het waard zijn om er dan een extra 4G kaartje in te steken?
Gr
[ Voor 25% gewijzigd door elmoes12 op 17-08-2011 16:49 ]
Verwijderd
Het geheugen van een videokaart maakt echt geen ruk uit voor laptop, dat maakt uit als je op Full HD resolutie speelt.
Zoals gezegd, gaat dit alleen uitmaken bij hoge resoluties en hoge details. Deze GPU kan überhaupt geen games op hoge resolutie en hoge details aan, dus over het extra geheugen zou ik niet wakker liggen.elmoes12 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:48:
Maakt het werkelijk niet uit of dezelfde kaart 512 MB geheugen heeft of 1024 MB ? Dat een verdubbeling van het geheugen geen verschil uitmaakt bij het bekijken van films of het spelen van games...
4 GB aan geheugen zou ruim voldoende moeten zijn, dit upgraden naar 8 GB zou overkill zijn ten opzichten van de andere hardware en waarvoor je hem gaat gebruiken, dus hier zou ik ook niet over wakker liggenelmoes12 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:48:
Phoe, iemand een idee wanneer de K53SV weer ergens op voorraad komt? is echt overal uitverkocht:S
Verwijderd
Raar inderdaad. Maar ik snap sowieso helemaal niets van asus' marktstrategie... Soms worden 2 duidelijk verschillende laptops voor dezelfde prijs verkocht.
Jongens, ik heb 100 euro erbij voor mijn budget. Mijn psp is weg, dus ik heb nu meer te besteden.
Ik wacht lekker tot maandag voor nieuwe aanbiedingen, als er geen goede zijn mag Darkstone een mooie laptop uitzoeken voor mij voor rond de 650:) .(mag ook minder)
Ik wacht lekker tot maandag voor nieuwe aanbiedingen, als er geen goede zijn mag Darkstone een mooie laptop uitzoeken voor mij voor rond de 650:) .(mag ook minder)
Hallo allemaal,
Momenteel loop ik stage op een bouwbedrijf maar daarna zal ik weer op school aanwezig moeten zijn. Nu is het zo dat er daar amper nog pc's aanwezig zijn en moet er dus een laptop komen. Ik hoor/lees over Dell eigenlijk alleen maar goede verhalen (uitzonderingen daar gelaten) en ben dus opzoek geweest naar een Dell laptop van 15'' die makkelijk AutoCAD kan draaien met daarbij wat AutoDESK 3D werk. Daarbij komt dan nog wat Sketch-Up maar dat is niet veel op een HTS Bouwkunde opleiding. Verder zal deze niet worden gebruikt voor games o.i.d. het is puur en alleen voor school en voor werkgemak een muziekje. Ik ben daarbij op de volgende configuratie uitgekomen.
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p (Ik wil goed beeld. Ik moet er 8 uur per dag achter zitten)
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Service:
jaar In-Home Hardware Support
en Accidental Damage-support
Totaalprijs: +/-€1050,-
Mijn budget zal rond de 1200 zijn. All in! Dus nog een muis verzendkosten enz... alles!
Zal deze configuratie volstaan of kan ik eventueel nog een stapje lager zonder aan werkcomfort in te leveren? Want jah.. ik ben wel een student dus veel geld is er niet...
Ik zat zelf nog te denken aan een i5 configuratie omdat dat ook in je batterij zal schelen. Daarbij zou ik genoeg hebben aan een schijf van 350 GB.
9Cell batterij is geen optie, dat past helaas niet in de tas die ik heb.
----Edit------Edit--
Een downgrade naar een i5 met een 350GB schijf leverd een prijsverschil van +/- €100,- Is dat het prestatie verlies waard?
Momenteel loop ik stage op een bouwbedrijf maar daarna zal ik weer op school aanwezig moeten zijn. Nu is het zo dat er daar amper nog pc's aanwezig zijn en moet er dus een laptop komen. Ik hoor/lees over Dell eigenlijk alleen maar goede verhalen (uitzonderingen daar gelaten) en ben dus opzoek geweest naar een Dell laptop van 15'' die makkelijk AutoCAD kan draaien met daarbij wat AutoDESK 3D werk. Daarbij komt dan nog wat Sketch-Up maar dat is niet veel op een HTS Bouwkunde opleiding. Verder zal deze niet worden gebruikt voor games o.i.d. het is puur en alleen voor school en voor werkgemak een muziekje. Ik ben daarbij op de volgende configuratie uitgekomen.
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p (Ik wil goed beeld. Ik moet er 8 uur per dag achter zitten)
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Service:
jaar In-Home Hardware Support
en Accidental Damage-support
Totaalprijs: +/-€1050,-
Mijn budget zal rond de 1200 zijn. All in! Dus nog een muis verzendkosten enz... alles!
Zal deze configuratie volstaan of kan ik eventueel nog een stapje lager zonder aan werkcomfort in te leveren? Want jah.. ik ben wel een student dus veel geld is er niet...
Ik zat zelf nog te denken aan een i5 configuratie omdat dat ook in je batterij zal schelen. Daarbij zou ik genoeg hebben aan een schijf van 350 GB.
9Cell batterij is geen optie, dat past helaas niet in de tas die ik heb.
----Edit------Edit--
Een downgrade naar een i5 met een 350GB schijf leverd een prijsverschil van +/- €100,- Is dat het prestatie verlies waard?
[ Voor 6% gewijzigd door stevens20 op 18-08-2011 09:55 ]
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Verwijderd
Dat valt heel erg mee hoor. Minuten..stevens20 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:29:
Hangt ervanaf. Heb je een jaar NBD?Een downgrade naar een i5 met een 350GB schijf leverd een prijsverschil van +/- €100,- Is dat het prestatie verlies waard?
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
hebben namelijk standaaard next-business-day garantie van 1 jaar. En dat maakt het upgraden goedkoper. Ik zou overigens niet te veel neerleggen voor garantie (al is de upgrade naar 2 jaar, voor €55) te overwegen).
Ben van plan een minilaptop te kopen en wil graag weten of dit iets is. Het is natuurlijk niet veel en de prijs is ook laag (250) maar iemand tips?
HP Mini 210-2001sd (XD379EA)
pricewatch: HP Mini 210-2001sd (XD379EA)
HP Mini 210-2001sd (XD379EA)
pricewatch: HP Mini 210-2001sd (XD379EA)
wow, dank je voor die link (bovenste deed het niet) Waar vinden jullie iedere keer die goedkope versies??? er zit amelijk zo giga veel verschil in iedere keer.
Verwijderd
De bovenste doet het mij mij wel.
Ik heb een script geschreven om alle configs te crawlen van de dell-site. Hij word elke dag rond 12 uur ge-update. Je kunt hem hier downloaden: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6"
Hij is alleen nogal breed... niet 768p-proof
Ik heb een script geschreven om alle configs te crawlen van de dell-site. Hij word elke dag rond 12 uur ge-update. Je kunt hem hier downloaden: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6"
Hij is alleen nogal breed... niet 768p-proof
bovenste doet het mij mij nu ook...
Dank voor t script! Ik zoek me altijd helemaal rot daar naar de goedkoopste dingen.
Vanavond thuis maar eens kijken of ik m nu al kan halen of moet wachten op de stufie.
In ieder geval bedankt!
Dank voor t script! Ik zoek me altijd helemaal rot daar naar de goedkoopste dingen.
Vanavond thuis maar eens kijken of ik m nu al kan halen of moet wachten op de stufie.
In ieder geval bedankt!
Verwijderd
Als je wilt gamen, neem je gewoon die HP dv6 van in de MM.iPodKiller schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 03:59:
Jongens, ik heb 100 euro erbij voor mijn budget. Mijn psp is weg, dus ik heb nu meer te besteden.
Als er hier een A6-3410mx, 4GB en zo'n goede grafische kaart uitkomt voor 599€ denk ik geen 2x na hoor
Azerty.nl heeft hem nog niet, maar ze verwachten hem wel
Ik ben nog aan het twijfelen.
Wat als er volgende week nóg betere modellen komen voor 600? 600 is niet niks, kan hem zo halen maar dadelijk heb ik weer spijt o.i.d. als ik een betere zie. Ik wacht wel gewoon tot maandag af. Azerty(zij je?) zal hem toch ook verwachten? Dan is het al helemaal geen probleem dan.
Wat als er volgende week nóg betere modellen komen voor 600? 600 is niet niks, kan hem zo halen maar dadelijk heb ik weer spijt o.i.d. als ik een betere zie. Ik wacht wel gewoon tot maandag af. Azerty(zij je?) zal hem toch ook verwachten? Dan is het al helemaal geen probleem dan.
Verwijderd
Snapt iemand trouwens het verschil tussen de K53SC en SJ ????
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/280111;287203
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/280111;287203
Verwijderd
De SC heeft usb 3 en support de i7-2670QM en B950 processor, whenever die 2 processoren op de markt komen.
http://www.asus.com/Noteb...nce/K53SJ/#specifications
http://www.asus.com/Noteb...nce/K53SC/#specifications
Ik heb even een vraagje. Ik kwam op MP tegen een laptop met deze specs : Acer Aspire 7552g AMD Phenom II x4 x920 BE@ 2,3GHZ
GPU: ATI radeon mobility HD 5850 1024MB GDDR5
RAM: 6GB 1333mhz
scherm: 17,3 inch @ 1600x900
HDD: 2x western digital 500GB hdd
Dat zijn zeer mooie specs voor 600.
Maar Ik vroeg me af of deze ook BF3 zou kunnen draaien met deze ietwat zwakkere CPU, want de GPU moet sowieso lukken want deze draait Bfbc2 ook lekker op benchmarks. Als ik deze zou kunnen overklokken met de multiplier, zou die dan BF3 soepel op high kunnen draaien? Want Deze mobiele phenom II cpu's zijn gewoon Athlon II x4 processors..
Ik zal nog even vragen of er garantie bij zit. Zo niet, dan vraag ik 400.
GPU: ATI radeon mobility HD 5850 1024MB GDDR5
RAM: 6GB 1333mhz
scherm: 17,3 inch @ 1600x900
HDD: 2x western digital 500GB hdd
Dat zijn zeer mooie specs voor 600.
Maar Ik vroeg me af of deze ook BF3 zou kunnen draaien met deze ietwat zwakkere CPU, want de GPU moet sowieso lukken want deze draait Bfbc2 ook lekker op benchmarks. Als ik deze zou kunnen overklokken met de multiplier, zou die dan BF3 soepel op high kunnen draaien? Want Deze mobiele phenom II cpu's zijn gewoon Athlon II x4 processors..
Ik zal nog even vragen of er garantie bij zit. Zo niet, dan vraag ik 400.
Verwijderd
17 inch? Ik weet het niet zeker meer, maar jij zocht toch een laptop voor school?
Anyway, 17" is echt killing om mee te slepen.
Anyway, 17" is echt killing om mee te slepen.
Och klopt, tis 17'' dan houdt het op. Jammer.
Verwijderd
Na wat info van Darkstone (waarvoor dank) had ik besloten voor de Vostro te gaan.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 00:50:
Hallo,
Ook ik zal een nieuwe laptop aanschaffen voor volgend academiejaar.
De laptop zal niet voor gaming gebruikt worden, maar voornamelijk voor tekstverwerking (thesis), internet, rekenprogramma's (eindige elementen, maple, ...), ...
Wat ik belangrijk vind, is dat hij zonder problemen verschillende openstaande programma's aankan.
Een degelijke batterijduur is zeker welkom.
Vanuit de universiteit Gent wordt volgende laptop aangeboden:
DELL Vostro 3550 aan 525 euro
Intel Core i3-2310M, 2.1 GHz
4 GB DDR3 RAM @ 1.333 MHz
250 GB Serial ATA (7.200 rpm)
Intel Integrated Graphics Media Accelerator HD & HDMI
3 Year ProSupport for End-Users
3 Year Next Business Day On-site Service
-------
Vanuit campusshop wordt (onder andere) deze laptop aangeboden:
ASUS X53SJ-SX132V aan 579 euro
Intel Core i5-2410M, 2.3GHz
DDRIII 1333 4GB
2.5" SATA 640GB 5400rpm
NVIDIA® GeForce® GT 520M (N12P-GV)
twee jaar gratis reparatie op de volgende werkdag
-------
Wat lijkt jullie de beste deal?
Zijn er eventueel betere deals te vinden voor deze prijs?
Alvast bedankt!
Nu is Mediamarkt daar met een aantrekkelijke aanbieding:
ASUS, i5, 6GB RAM, 500GB HD, 1GB grafische kaart
voor 555 euro
Wat raadden jullie nu aan?
Bedankt!
Verwijderd
De vostro omdat je daar geweldige garantie voor krigt. De asus is misschien beter qua specs, specs zijn niet alles.
Na een financiële meevaller, heb ik wat meer te besteden aan een laptop. Mijn budget is nu verhoogd 675 euro.
Eisen:
Het liefst 15(.6) inch scherm
Een snelle processor, Sandy Bridge i5
Een goede videokaart (prestaties van GT 540M of meer)
Minimaal 500 GB harde schijf (liefst 7200rpm)
Scherm resolutie maakt me niet zoveel uit. 1080P zou mooi zijn, maar geen harde eis.
Eigenlijk zoek ik de Asus K53SV SX146V, maar dan beter:)
Ik krijg zelf niet echt een goede keuze uit de pricewatch..
Weten jullie een goed alternatief?
Eisen:
Scherm resolutie maakt me niet zoveel uit. 1080P zou mooi zijn, maar geen harde eis.
Verwijderd
voor 675 is er niet echt iets... Je kan eigenlijk kiezen tussen de K53, en de xps 15 van €800. Daar tussen zit bar weinig.
Zelf wacht ik tot deze verkrijgbaar is ( vanaf 15-09): pricewatch: Asus X5MSV-SZ678V-2ndmrhp schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:21:
Na een financiële meevaller, heb ik wat meer te besteden aan een laptop. Mijn budget is nu verhoogd 675 euro.
Eisen:
Misschien iets boven budget....
Behalve het feit dat hij wél USB 3.0 heeft en 1080p scherm heeft, heeft hij dezelfde specificaties. Zelfde processor, zelfde videokaart, even veel ram, zelfde harde schijf van 5400rpmiglo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:38:
[...]
Zelf wacht ik tot deze verkrijgbaar is ( vanaf 15-09): pricewatch: Asus X5MSV-SZ678V-2nd
Misschien iets boven budget....
Ik betaal geen honderd euro voor een beter scherm en USB 3.0
Als hij nou een betere processor/videokaart en misschien een snellere HDD en meer ram had was het het overwegen waard, maar je krijgt weinig extra voor de 100 euro dan voor de K53SV SX146V
Verwijderd
Dat is een rebrand van de N53, en dat vind ik nooit zo'n goede laptop. Maar er is simpelweg niets anders in dit budget 
Hij is ook niet leverbaar.

Hij is ook niet leverbaar.
Pak gewoon een K53SV man
Voor 675 heb je alleen die ene Asus die iglo net je liet zien, maar die is ook niet veel beter.
Wil je toch echt een laptop met 1080p scherm en alle specs(of beter) die je wou zit je toch snel rond de 750/800.
Voor 675 heb je alleen die ene Asus die iglo net je liet zien, maar die is ook niet veel beter.
Wil je toch echt een laptop met 1080p scherm en alle specs(of beter) die je wou zit je toch snel rond de 750/800.
Ok ik heb de Acer binnen, fantastisch apparaat. Ik meen dit serieus: is de 400 euro meer dan dubbel en dwars waard... Ik ben erg blij dat ik het heb gedaan. Ga effe Half Life 2 proberen (heb ik op steam) en daarna een paar andere games hoe dat gaat lopen.
Laptop geeft mij een erg solide indruk trouwens, nergens vervorming of gekraak ofzo. Zit erg goed inelkaar.
Ik ontdek alleen dat 2 cm boven de taakbalk beetje linksonderin in het scherm een rode dode pixel is...
Wat te doen? In principe is het niet opvallend ofzo, tenzij het scherm helemaal wit is dan is ie erg duidelijk...
Word er wel uberhaupt omgeruild voor 1 dode pixel?
Laptop geeft mij een erg solide indruk trouwens, nergens vervorming of gekraak ofzo. Zit erg goed inelkaar.
Ik ontdek alleen dat 2 cm boven de taakbalk beetje linksonderin in het scherm een rode dode pixel is...

Wat te doen? In principe is het niet opvallend ofzo, tenzij het scherm helemaal wit is dan is ie erg duidelijk...
Nee, omruilen doen ze niet aan maar je kan hem binnen 7 dagen retourneren naar de winkel zonder opgaaf van rede.
Dan maar de K53SV
Ik vind het wel heel raar dat er zo'n groot gat tussen zit. Er zijn bljkbaar weinig prijsvechters in de prijsklasse +- 650. Notebooks in die prijsklasse hebben blijkbaar weinig meer te bieden dan een 550 euro model. Dus je moet óf naar boven, óf naar beneden. Dan maar naar beneden..
Ik vind het wel heel raar dat er zo'n groot gat tussen zit. Er zijn bljkbaar weinig prijsvechters in de prijsklasse +- 650. Notebooks in die prijsklasse hebben blijkbaar weinig meer te bieden dan een 550 euro model. Dus je moet óf naar boven, óf naar beneden. Dan maar naar beneden..
Verwijderd
Er is simpelweg niets in de prijsklasse wat betere hardware heeft. En steviger is de concurrentie ook niet echt.
En nu weer 2 tientjes goedkoper bij RedcoonRoflmao schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:57:
Ok ik heb de Acer binnen, fantastisch apparaat. Ik meen dit serieus: is de 400 euro meer dan dubbel en dwars waard... Ik ben erg blij dat ik het heb gedaan. Ga effe Half Life 2 proberen (heb ik op steam) en daarna een paar andere games hoe dat gaat lopen.
Zo, ik heb mijn keuze gemaakt, maar nu komt mijn broertje er ook achter dat zijn laptop echt aan vervanging toe is. (En dat is ie kan ik je vertellen) Nu is hij geen student meer en heeft helaas nog geen baan en dus gewoon weinig geld. Gelukkig zijn zijn eissen aan een laptop gewoon een stuk minder. De enige die eraan zit is een rustig uiterlijk omdat ie gewoon veel aan staat en in beeld... en gelieve 15''.
Wat hij met zijn laptop wil doen:
1: Tekstverwerken
2: Internet (Youtube, facebook... en wat nuttige dingen)
3: MSN
3: Kleine spelletjes (Denk daarbij aan bijv. Angry Birds)
Qua specificaties heeft hij totaal geen benul van hoe en wat dus heeft hij mij opzoek gestuurd. Helaas voor hem ben ik wel gek op een soepel werkend systeem (ik gebruik ook andere/zwaardere programma's) en weet ik dus niet goed wat afdoende is voor dit soort werkzaamheden. Het is trouwens niet de bedoeling dat het systeem over een jaar of twee aan vervanging toe is.
Het liefst bestellen we alles in een keer bij Dell zodat het op mijn naam staat en hij eventueel studenten korting krijgt. Een echt budget heeft hij niet alleen dat het zo goedkoop mogelijk moet maar wel soepel loopt.
Ik ben dus opzoek gegaan naar DE laptop voor hem en ben uitgekomen op de volgende:
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-intel-n5040
Wat ziet mijn oog nu: is dit een Foutje??
pricewatch: Dell Vostro 3700 (n0337002)
Wat hij met zijn laptop wil doen:
1: Tekstverwerken
2: Internet (Youtube, facebook... en wat nuttige dingen)
3: MSN
3: Kleine spelletjes (Denk daarbij aan bijv. Angry Birds)
Qua specificaties heeft hij totaal geen benul van hoe en wat dus heeft hij mij opzoek gestuurd. Helaas voor hem ben ik wel gek op een soepel werkend systeem (ik gebruik ook andere/zwaardere programma's) en weet ik dus niet goed wat afdoende is voor dit soort werkzaamheden. Het is trouwens niet de bedoeling dat het systeem over een jaar of twee aan vervanging toe is.
Het liefst bestellen we alles in een keer bij Dell zodat het op mijn naam staat en hij eventueel studenten korting krijgt. Een echt budget heeft hij niet alleen dat het zo goedkoop mogelijk moet maar wel soepel loopt.
Ik ben dus opzoek gegaan naar DE laptop voor hem en ben uitgekomen op de volgende:
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-intel-n5040
Wat ziet mijn oog nu: is dit een Foutje??
pricewatch: Dell Vostro 3700 (n0337002)
[ Voor 6% gewijzigd door stevens20 op 19-08-2011 13:22 ]
Verwijderd
Foutje natuurlijk.
Ik ben niet heel erg gecharmeerd van het budget aanbod van dell, maar het zal wel voldoen. Het scheelt ook weer verzendkosten, en door toevoeging van een 2e systeem kan je wellicht een grotere kortingsbon gebruiken: http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561
Ik zou zelf eerder deze halen eigenlijk: pricewatch: Asus K52F-EX766V vanwege de 4GB RAM, en 2 jaar garantie. Volgens mij komen er ook nog verzendkosten bij de inspirion...
Ik ben niet heel erg gecharmeerd van het budget aanbod van dell, maar het zal wel voldoen. Het scheelt ook weer verzendkosten, en door toevoeging van een 2e systeem kan je wellicht een grotere kortingsbon gebruiken: http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561
Ik zou zelf eerder deze halen eigenlijk: pricewatch: Asus K52F-EX766V vanwege de 4GB RAM, en 2 jaar garantie. Volgens mij komen er ook nog verzendkosten bij de inspirion...
Verwijderd
Hoi,
Wat is een beter merk? Lenovo of Asus of Toshiba? Zelf dacht ik Lenovo, maar Asus wordt hier wel vaak geprezen zie ik. Toshiba vind ik ook mooie machines, maar zijn vlgs mij minder goed dan de andere twee merken?
Ik ben op zoek nar een laptop met min 4gb werkgeheugen, een intel set i5 bvk. etc en kwam bij deze uit:
pricewatch: Lenovo Thinkpad B570 (M58E7MH)
Alvast bedankt voor de reacties.
Wat is een beter merk? Lenovo of Asus of Toshiba? Zelf dacht ik Lenovo, maar Asus wordt hier wel vaak geprezen zie ik. Toshiba vind ik ook mooie machines, maar zijn vlgs mij minder goed dan de andere twee merken?
Ik ben op zoek nar een laptop met min 4gb werkgeheugen, een intel set i5 bvk. etc en kwam bij deze uit:
pricewatch: Lenovo Thinkpad B570 (M58E7MH)
Alvast bedankt voor de reacties.
Verwijderd
Die lenovo kwam ik ook laatst tegen, een erg goede prijs voor wat je ervoor krijgt, als er al een nadeel aan zit is het de 1 jaar garantie.
Verwijderd
Ik ben normaal geen Dell fan omdat ik ooit eens van het werk een Dell heb gehad (1998). Echter als ik dit zie, jeukt het wel: http://www.dell.com/nl/p/...=dhs&cs=nldhs1&redirect=1Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:56:
Die lenovo kwam ik ook laatst tegen, een erg goede prijs voor wat je ervoor krijgt, als er al een nadeel aan zit is het de 1 jaar garantie.
Hoe is de kwaliteit van DELL tegenwoordig?
Verwijderd
De kwaliteit van dell zegt niet zo veel... dell verkoopt goede en slechte laptops. De xps 15 kan je zeker aan het lijstje van de beste laptops van dit moment toevoegen. Maar alleen met het 1080p scherm. Er slingeren ook nog kortingsbonnen rond waarmee je hem met 1080p scherm voor €814 hebt. Imo de beste laptop met een budget onder de €1500 voor alles wat geen games zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 14:58 ]
s het verstandig om een xps met i7 + 8gb wg + 750 gb opslag te halen zonder verbeterd scherm?
Verwijderd
Het scherm kost je hoogstens €100.. en dat is het dubbel en dwars waard. Houd er wel rekening mee dat je met het 3D scherm een mindere accuduur hebt (eerder 4 uur dan 7, met de 9-cel)
ik hoef geen 3d maar het gaat om de 1080p ofzo.. of die 700p.. het verschil is €200,-
Ik neem sowieso de verbeterde versie maar voor mijn broertje wordt dat gewoon te duur.
is het dan verstandig om voor deze laptop te kiezen of kan je dan beter een goedkopere laptop zoeken met wel het 1080p scherm?
in hoeverre maakt het uit dat er geen nvidia gra kaart in zit maar een integraded voor tekst verwerken, internet en hier en daar een klein spelletje?
Ik neem sowieso de verbeterde versie maar voor mijn broertje wordt dat gewoon te duur.
is het dan verstandig om voor deze laptop te kiezen of kan je dan beter een goedkopere laptop zoeken met wel het 1080p scherm?
in hoeverre maakt het uit dat er geen nvidia gra kaart in zit maar een integraded voor tekst verwerken, internet en hier en daar een klein spelletje?
[ Voor 20% gewijzigd door stevens20 op 19-08-2011 15:39 ]
Verwijderd
Voor de xps 17 scheelt het echt maar €100 

Dit IS de goedkoopste laptop met 1080pstevens20 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:28:
Dat maakt helemaal niets uit, alleen voor games.in hoeverre maakt het uit dat er geen nvidia gra kaart in zit maar een integraded voor tekst verwerken, internet en hier en daar een klein spelletje?
Verwijderd
Dus dan zou je eerder voor die SC gaan lijkt me.... terwijl ze beiden voor onder de 500 te krijgen zijn...Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:08:
De SC heeft usb 3 en support de i7-2670QM en B950 processor, whenever die 2 processoren op de markt komen.
Ik zit eens eventjes rond te kijken op de site van Dell en kwam de Volstro v131 tegen met i5 en 579 euro. Best redelijke specs voor een 13'' laptop.
Lijkt me dat een goede portable laptop met die 13'' scherm?
Uiteraard niet voor gamen dan hé
Dat zie ik maandag wel.
Lijkt me dat een goede portable laptop met die 13'' scherm?
Uiteraard niet voor gamen dan hé
Dat zie ik maandag wel.
Verwijderd
Ik kwam hem ook tegen. Toen ik hem zag vond ik het echt een slechte opvolger van de V130 vanwege de slechte accu in dat ding, dell heeft een heel food verbeterd. Het belangrijkste: de grotere accu steekt niet zo veel meer uit:

Tevens doet hij het, met de grotere accu, maarliefst 8 uur. Ter vergelijking, de voorloper wist met moeite de 3 uur te halen. Ten slotte is het gewicht ook nog verbeterd.
Houd er wel rekening mee dat de prijzen ex. btw zijn, en er nog verzendkosten op komen. Als je echter een dunne 13"er zoekt voor een significant lagere prijs dan de macbook air, is deze ideaal. Voor jou lijkt hij me niet heel handig omdat een 15" een stuk goedkoper is.

Tevens doet hij het, met de grotere accu, maarliefst 8 uur. Ter vergelijking, de voorloper wist met moeite de 3 uur te halen. Ten slotte is het gewicht ook nog verbeterd.
Houd er wel rekening mee dat de prijzen ex. btw zijn, en er nog verzendkosten op komen. Als je echter een dunne 13"er zoekt voor een significant lagere prijs dan de macbook air, is deze ideaal. Voor jou lijkt hij me niet heel handig omdat een 15" een stuk goedkoper is.
Ja, daar heb je wel een punt. Een regular 15.6 '' laptop is stukken goedkoper. Maar misschien is deze laptop ideaal om mee te sjouwen. Tenslotte is er ook nog een i3 versie voor veel goedkoper van maar die is met 2gb ram maar dat is me net te weinig(en als je 4gb erbij koopt kom je bijna op dezelfde prijs uit als de i5 en die heeft standaard 4gb..)
Maar als het met incl. btw komt dan sla ik deze over. €689,- is me net teveel, maar wel een goede alternatief als je geen geld wilt neerleggen voor geen Air.
Bedankt nog voor de reply, moest het gewoon van de Dell expert@tweakers hier horen
Maar als het met incl. btw komt dan sla ik deze over. €689,- is me net teveel, maar wel een goede alternatief als je geen geld wilt neerleggen voor geen Air.
Bedankt nog voor de reply, moest het gewoon van de Dell expert@tweakers hier horen
Verwijderd
Hij kost natuurlijk €600 met extra RAM en een i3, voor dat geld heb je ook een K53SV-SX146V, al is dat ding bijna nergens leverbaar.
Ipodkiller koop dat ding gewoon van Redcoon, ding kost nu maar 380 euro en geloof mij maar er is weinig beter laptop qua specs voor dat geld te koop.
Enige wat ik vervelend vind is dat de muis een tikje teveel naar links zit, maar dat is bij meer laptops zo. Voor de rest ben ik echt tevreden, ding heeft ongelofelijke performance voor dat geld.
Enige wat ik vervelend vind is dat de muis een tikje teveel naar links zit, maar dat is bij meer laptops zo. Voor de rest ben ik echt tevreden, ding heeft ongelofelijke performance voor dat geld.
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk een vrij slechte laptop, maar dan zie je de prijs en denk je, fuck it, it ga geen 50% meer betalen voor iets wat in games hetzelfde performt
Het gaat om deze trouwens: http://www.redcoon.nl/ind...7/cid/60002/refId/tweak/#
Hoe is de accuduur trouwens?
Het gaat om deze trouwens: http://www.redcoon.nl/ind...7/cid/60002/refId/tweak/#
Hoe is de accuduur trouwens?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 00:23 ]
Ik ben benieuwd wat je er zo slecht aan vind, serieus?
Accuduur is denk ik iets van 2 tot 2,5 uur. Met gamen gaat het veel minder mee maar goed dat is te verwachten. Heb er Half Life 2 op geprobeerd gaat snel zat met alles op high en 1366 x 700 ofzo.
Ik had een rammelbak verwacht maar zelfs dat is niet zo, hij voelt heel erg solide aan. Ander voordeel is dat het ding totaal niet heet word, ik heb laptops met aparte gfx kaarten meegemaakt die in ovens veranderden tijdens een potje gamen

Minpunten zijn: geluid is niet denderdend, en muis is iets teveel naar links (hebben meer laptops last van). Voor de rest zou ik geen nadelen kunnen bedenken.
Accuduur is denk ik iets van 2 tot 2,5 uur. Met gamen gaat het veel minder mee maar goed dat is te verwachten. Heb er Half Life 2 op geprobeerd gaat snel zat met alles op high en 1366 x 700 ofzo.
Ik had een rammelbak verwacht maar zelfs dat is niet zo, hij voelt heel erg solide aan. Ander voordeel is dat het ding totaal niet heet word, ik heb laptops met aparte gfx kaarten meegemaakt die in ovens veranderden tijdens een potje gamen

Minpunten zijn: geluid is niet denderdend, en muis is iets teveel naar links (hebben meer laptops last van). Voor de rest zou ik geen nadelen kunnen bedenken.
[ Voor 13% gewijzigd door Roflmao op 20-08-2011 00:48 . Reden: paar dingen toegevoegd ]
Verwijderd
Acer heeft een vrij twijfelachtige reputatie opgebouwd door de jaren heen. GENETX heeft het live meegemaakt hoe een acer een schroef verloor een tijd terug. Dat brengt toch wel een behoorlijke deuk aan in het imago.
Nu maakt acer best leuk spul, het aller-budgetsegment was nog altijd een vraagteken voor mij. Goed om te horen dat dat best meevalt.
Nu maakt acer best leuk spul, het aller-budgetsegment was nog altijd een vraagteken voor mij. Goed om te horen dat dat best meevalt.
Het ding heeft ongetwijfeld een rotscherm naar mijn maastaven.. maar voor dat budget kan ik dat best begrijpenRoflmao schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:47:
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 01:02 ]
Tja, ik zie wel. Maar ik haat persoonlijk webshops, en vooral Redcoon door zijn negatieve beoordelingen. Is de bedrijf in Tilburg kan je niet eens komen ophalen omdat die magazijn in DE gevestigd is.
Maar kan je er nog fatsoenlijk BF3 mee draaien? Want ik zie dat bfbc2 met een P820 pehnom x3 25 fps gemiddels draait op high.
http://www.notebookcheck....deon-HD-5650.23697.0.html
Maar nogmaals, ik zie het maandag wel. Wil een betere cpu man.
Maar kan je er nog fatsoenlijk BF3 mee draaien? Want ik zie dat bfbc2 met een P820 pehnom x3 25 fps gemiddels draait op high.
http://www.notebookcheck....deon-HD-5650.23697.0.html
Maar nogmaals, ik zie het maandag wel. Wil een betere cpu man.
Verwijderd
De HD5650 is niet veel trager dan de GT540m hoor, misschien 5 a 10%. En €200 betalen voor een snellere CPU...... Een brazos @ 1.6ghz is voor werkelijk de meeste mensen voldoende. Hell, ik kan mijn laptop voor effectief ~€300 opwaarderen (na verkoop van het ding wat ik nu heb) naar een 4x zo snelle processor, maar ik zie echt niet wat ik daarmee opschiet

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 01:17 ]
Ok, vanavond bestellen
Bedankt voor de tips.
Ik zal het nog een keer hier neer zetten zodat jullie je oog erover kunnen laten gaan.
---------------------------------------------------------------------------------
Laptop1: XPS17'' = €884,-
Tekstverwerken, internetten, af en toe een spelletje. VEEL draai uren! soms een kleine photoshop om lessen voor te bereiden.
Processor: i5 2,3Ghz
1 Yr Next day
17.3 FHD WLED AG (1920x1080)
1GB NVIDIA® GeForce® GT 550M
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
---------------------------------------------------------------------------------
Laptop2: XPS 15'' = 984,-
AutoCAD, Revit, Sketch-Up, Cinema4D, tekstverwerken, internetten.
(voor het echte zware werk staat er nog een desktop met meer power)
2 jaar In-Home Hardware Support
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M
Ik zal het nog een keer hier neer zetten zodat jullie je oog erover kunnen laten gaan.
Laptop1: XPS17'' = €884,-
Tekstverwerken, internetten, af en toe een spelletje. VEEL draai uren! soms een kleine photoshop om lessen voor te bereiden.
Processor: i5 2,3Ghz
1 Yr Next day
17.3 FHD WLED AG (1920x1080)
1GB NVIDIA® GeForce® GT 550M
Laptop2: XPS 15'' = 984,-
AutoCAD, Revit, Sketch-Up, Cinema4D, tekstverwerken, internetten.
(voor het echte zware werk staat er nog een desktop met meer power)
2 jaar In-Home Hardware Support
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M
[ Voor 10% gewijzigd door stevens20 op 20-08-2011 11:50 ]
Verwijderd
Je bent niet heel erg bedreven in het samenstellen van dell's?
De xps 17 heb je voor €939 met i7, GT555, en het 3D scherm.
De xps 15 is ook €40 goedkoper te krijgen met http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561
Maar los daarvan, ik zou mijn keuze maken op basis van schermgroote, niet de specificaties.
De xps 15 is ook €40 goedkoper te krijgen met http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561
Maar los daarvan, ik zou mijn keuze maken op basis van schermgroote, niet de specificaties.
Achja, ik wil liever een goede cpu en een redelijke gpu in een. Die phenom ii x3 zal lang niet zo krachtig zijn als een i5, maar dat zie je ook in de prijs terug.
Maar ik bestel niks bij Redcoon.
Maar ik bestel niks bij Redcoon.
De kortingsbon had ik al wel ingevuld maar staat in het mandje bij [Extra Kortingen en waardebonnen]. Maar toch bedankt voor de tipVerwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:17:
Je bent niet heel erg bedreven in het samenstellen van dell's?![]()
(mijn totale order grootte is 1800,- kan ik dande 90,- kortingsbon gebruiken of gaat dat per laptop? en kan ik dus maar 1 kortingsbon gebruiken? en als ik nu de laptop van 984,- iets duurder maak zodat ie boven de 999,- zit. Kan ik dan de kortingsbon van 40 en die van 60 gebruiken?)
Daarbij was schermgrootte de eerste eis die we beide hadden dus dat is geregeld. 1x 17'' & 1x 15''.
Verwijderd
Ahh op die manier. Ik dacht dat je twijfelde tussen de 2 laptops
Probeer het uit zou ik zeggen. De korting word wel gerekend over het totaal, maar ik weet niet hoe ze dat precies doen met meerdere systemen.
Probeer het uit zou ik zeggen. De korting word wel gerekend over het totaal, maar ik weet niet hoe ze dat precies doen met meerdere systemen.
Nee er was geen twijfel.Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:34:
Ahh op die manier. Ik dacht dat je twijfelde tussen de 2 laptops![]()
De 17'' is voor mijn broertje
de 15'' is voor mij.
Zit er bij het 17'' eigenlijk altijd een numeriek stuk op het toetsenbord? (dat was wel een eis van hem) Ik heb het op de afbeeldingen wel gezien...
Ha allen,
ik volg dit topic al een tijdje en ik zoek eigenlijk een laptop tot ongeveer 600 euro die de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ik wilde eigenlijk gaan voor de door Darkstone vaak aangeraden K53SV, maar ik ben een beetje in de war geraakt door de volgende aanbiedingen:
1) Een Asus A53ESX124V voor 500 euro, met 2nd Gen I5, 4gb intern en 500Gb hd, maar waarvan ik de videokaart + resolutie niet echt kan achterhalen, zie http://www.bcc.nl/product/asus-a53esx124v
2) Een Asus X53SC-SX081V voor 566 euro, specs:
Asus 15.6" X53SC-SX081V-NL - i5 2410/4GB/640GB Beeldscherm 15.6" WXGA - 1366 x 768 Processor Intel Core i5 2410m - 2.3GHz Hardeschijf 640GB - 5400rpm Grafische kaart NVIDIA GeForce GT520M - 1GB
Bron: http://www.computerland.n...10_4gb_640gb/details.aspx
Zijn deze (zovee)l minder dan de K53SV die hier favoriet is? En zo ja, waarom? Ik snap sowieso niet waarom Asus achtduizend verschillende typenummers verzint en in ieder model steeds iets andere dingen stopt
Welke van bovenstaande 2 zou jij kiezen, Darkstone? Of zou je toch aanraden voor de K53 te gaan? Ik wil de laptop gebruiken voor internetten/ office en incidenteel wat gamen, maar hij moet wel enige tijd meekunnen, vandaar niets uit de superbudgetrange..
Alvast bedankt voor de reactie~!
ik volg dit topic al een tijdje en ik zoek eigenlijk een laptop tot ongeveer 600 euro die de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ik wilde eigenlijk gaan voor de door Darkstone vaak aangeraden K53SV, maar ik ben een beetje in de war geraakt door de volgende aanbiedingen:
1) Een Asus A53ESX124V voor 500 euro, met 2nd Gen I5, 4gb intern en 500Gb hd, maar waarvan ik de videokaart + resolutie niet echt kan achterhalen, zie http://www.bcc.nl/product/asus-a53esx124v
2) Een Asus X53SC-SX081V voor 566 euro, specs:
Asus 15.6" X53SC-SX081V-NL - i5 2410/4GB/640GB Beeldscherm 15.6" WXGA - 1366 x 768 Processor Intel Core i5 2410m - 2.3GHz Hardeschijf 640GB - 5400rpm Grafische kaart NVIDIA GeForce GT520M - 1GB
Bron: http://www.computerland.n...10_4gb_640gb/details.aspx
Zijn deze (zovee)l minder dan de K53SV die hier favoriet is? En zo ja, waarom? Ik snap sowieso niet waarom Asus achtduizend verschillende typenummers verzint en in ieder model steeds iets andere dingen stopt
Welke van bovenstaande 2 zou jij kiezen, Darkstone? Of zou je toch aanraden voor de K53 te gaan? Ik wil de laptop gebruiken voor internetten/ office en incidenteel wat gamen, maar hij moet wel enige tijd meekunnen, vandaar niets uit de superbudgetrange..
Alvast bedankt voor de reactie~!
Verwijderd
De K53E heeft geen deficated grafische kaart
De K53SC heeft een GT520m, die is +- half zo snel als de GT540m.
Als je wilt gamen, neem dan de K53SV, anders neem je de K53E, of iets dergelijks.
De K53SC heeft een GT520m, die is +- half zo snel als de GT540m.
Als je wilt gamen, neem dan de K53SV, anders neem je de K53E, of iets dergelijks.
Het zijn niet allemaal laptops uit de K-serie, of maakt dat niet uit/ waren het typo's? (resp A53E en X53SC). En als ik een laptop met veel betere grafische kaart kan krijgen voor +_30 euro meer, dan zou ik dat niet moeten laten lijkt me? Maakt het iets uit als ik bijvoorbeeld films kijk ?
Die 53E valt sowieso af, thanks voor de uitleg mbt het verschil..
Die 53E valt sowieso af, thanks voor de uitleg mbt het verschil..
Verwijderd
De A53 is een rebrand van de K53, dus hetzelfde maar een andere naam.
De grafische kaart maakt alleen uit voor games.
De grafische kaart maakt alleen uit voor games.
Aha, helder, thx again! Laatste vraag: geldt dat ook bij 17" schermen? Ik wil eigenlijk liever 17" (hoef niet meer naar school
) maar vind veel minder vergelijkbare producten in die categorie, ook qua prijs natuurlijk..
Asus K53SVSX146V voor € 549
http://www.expert.nl/lapt...og=nl_computer-telecom_lt
wilde prijs toevoegen aan PW, lukte niet.
http://www.expert.nl/lapt...og=nl_computer-telecom_lt
wilde prijs toevoegen aan PW, lukte niet.
[ Voor 20% gewijzigd door iglo op 20-08-2011 18:07 ]
Bedankt voor de link! Als er maandag niks beters is bij de MM dan koop ik deze man! 550 euro is niet slecht.
edit: Heb hem alvast gereserveerd bij Expert! Gelukkig is er eentje in Oss!
edit: Heb hem alvast gereserveerd bij Expert! Gelukkig is er eentje in Oss!
[ Voor 26% gewijzigd door iPodKiller op 20-08-2011 18:48 ]