Hallo mensen
Ik twijfel tussen een Dell XPS 15, voor 612 euro met de volgende specs
Processor Intel® Core™ i5-2410M
15.6 inch
4 GB ram
320GB HDD 7.200 rpm
videokaart 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
1 jaar garantie
Of de K53SV SX146V
Processor Intel® Core™ i5-2410M
15.6 inch
4 GB ram
500GB HDD 5400 rpm
videokaart 1GB NVIDIA® GeForce® GT 540M
2 jaar garantie
De verschillen op een rij:
- De Asus is goedkoper dan de Dell , pakweg 20 euro (Als ik de Asus op internet bestel ongv 40 euro)
- De Asus heeft een grotere HDD dan de Dell
- De Dell z'n HDD is sneller dan die van de Asus,
- Zelfde videokaart, Asus de 1GB en de Dell 2GB versie
- De Asus 2 jaar garantie, Dell 1 jaar
- De Asus kan ik kopen in een plaatselijke winkel voor 599 euro (op internet 20 euro goedkoper). Als er iets mee is kan ik gewoon naar de winkel voor garantie (2 jaar). Dat vind ik wel prettig. De Dell 1 jaar, via de webshop
- De Asus een numeriek eiland, ik vind het handig maar weet niet of ik het nodig ga hebben, de rest van het toetsenbord wordt kleiner. Zal misschien een kwestie van wennen zijn met typen? (ik zit normaal op een desktop)
- De Dell heeft JBL speakers met heel goed geluid(!) Maar een diepe bas heeft het niet en op hoog volume is het niet mooi meer. Ik zit toch meestal met een headphone op.
- Bouwkwaliteit van de Dell is goed, hij voelt vrij stevig en goed afgewerkt. (we hebben 2 Dell XPS in huis van een paar maanden oud) Maar als je hem dichtklapt en op de buitenkant van het scherm drukt buigt ie wel in zeg maar. De Asus weet ik niet
Ik download veel games, films en muziek. De HDD van Asus lijkt me dan handiger? Of is 320GB ook meer dan genoeg??
Zowel Asus als Dell hebben beide een goede kwaliteits naam. Volgens
nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba' is een Asus wel betrouwbaarder dan een Dell.
Als middelbare scholier is mn budget beperkt; 550 euro was al het randje van mijn originele budget, ik wou er zo min mogelijk overheen, maar nu ben ik wel bereid 600 euro neer te leggen. Deze keuze maakt het me moeilijk. Ik zoek een snelle laptop om te multitasken, ik doe veel dingen tegelijk, een allrounder die intensief gebruikt zal worden.
Is grafisch geheugen eigenlijk heel belangrijk? Ik niet echt een veeleisende gamer, maar een schietspel vind ik wel leuk.
Ze hebben beide voor en nadelen. Wat vinden jullie
Zou iemand mij raad kunnen geven? Alvast bedankt voor advies!
[
Voor 24% gewijzigd door
mrhp op 10-08-2011 21:52
]