Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videochip GeForce GT520M
Nee... Ik zou toch wel uitkijken naar een model met minimaal GT420m, GT525m, of HD5650. Die zijn 2x zo snel. Toevallig was zo'n model in rotterdam in de aanbieding voor €500, de pricewatch: Asus K53SV-SX146V.

Het zal vast wel draaien met een GT520m (google) maar het is echt een trage kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke mediamarkt is die in de aanbieding ? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:20:
welke mediamarkt is die in de aanbieding ? ?
De aanbieding gold tot gisteren in de drie mediamarkten in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ben nog steeds rustig aan het kijken voor een notebook voor mijn studie.Het is dus ook niet dat ik er persé een nodig heb maar toch. Wat me de laatste tijd op valt is dat de HP pavillion notebooks wat vaker onder de aandacht komen. Nu vind ik dit zelf erg mooie notebooks en volgens mij wordt de prijs / kwaliteit verhouding ook beter. Wat vinden jullie van deze notebooks?

Daarbij twijfel ik nog tussen een 13,3 / 14 inch en een 15.6 inch ivm elke dag meenemen maar dat is iets dat ik denk ik in een fysieke winkel even moet bekijken.

Ook denk ik dat het wachten op de ultrabooks niet zo veel zin heeft, gezien het aanbod pas goed wordt rond november, en het feit dat de ultrabooks niet rond mijn budget worden geprijsd.

Mijn budget is overigens 600 euro maximaal (liefst rond de 500 ivm SSD upgrade :) )

[ Voor 13% gewijzigd door Tc-Chub op 09-08-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij heeft een dv6. Een mooi ding, maar ik sta niet versteld van de stevigheid. De 17"er is wel opvallend licht.
Het eerste punt wat mij opviel is dat hij verschrikkelijk snel vuil word. De palmrest is bekleed met een soort van glossy plastic waar je vet enorm goed op ziet...

De beste notebook in jouw budget is op dit moment pricewatch: Asus K53SV-SX146V. Met een 13" zul je genoegen moeten nemen met een zwakke gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 09:03
Hallo mensen

Ik twijfel tussen een Dell XPS 15, voor 612 euro met de volgende specs
Processor Intel® Core™ i5-2410M
15.6 inch
4 GB ram
320GB HDD 7.200 rpm
videokaart 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
1 jaar garantie

Of de K53SV SX146V
Processor Intel® Core™ i5-2410M
15.6 inch
4 GB ram
500GB HDD 5400 rpm
videokaart 1GB NVIDIA® GeForce® GT 540M
2 jaar garantie

De verschillen op een rij:

- De Asus is goedkoper dan de Dell , pakweg 20 euro (Als ik de Asus op internet bestel ongv 40 euro)
- De Asus heeft een grotere HDD dan de Dell
- De Dell z'n HDD is sneller dan die van de Asus,
- Zelfde videokaart, Asus de 1GB en de Dell 2GB versie
- De Asus 2 jaar garantie, Dell 1 jaar
- De Asus kan ik kopen in een plaatselijke winkel voor 599 euro (op internet 20 euro goedkoper). Als er iets mee is kan ik gewoon naar de winkel voor garantie (2 jaar). Dat vind ik wel prettig. De Dell 1 jaar, via de webshop
- De Asus een numeriek eiland, ik vind het handig maar weet niet of ik het nodig ga hebben, de rest van het toetsenbord wordt kleiner. Zal misschien een kwestie van wennen zijn met typen? (ik zit normaal op een desktop)
- De Dell heeft JBL speakers met heel goed geluid(!) Maar een diepe bas heeft het niet en op hoog volume is het niet mooi meer. Ik zit toch meestal met een headphone op.
- Bouwkwaliteit van de Dell is goed, hij voelt vrij stevig en goed afgewerkt. (we hebben 2 Dell XPS in huis van een paar maanden oud) Maar als je hem dichtklapt en op de buitenkant van het scherm drukt buigt ie wel in zeg maar. De Asus weet ik niet

Ik download veel games, films en muziek. De HDD van Asus lijkt me dan handiger? Of is 320GB ook meer dan genoeg??

Zowel Asus als Dell hebben beide een goede kwaliteits naam. Volgens nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba' is een Asus wel betrouwbaarder dan een Dell.

Als middelbare scholier is mn budget beperkt; 550 euro was al het randje van mijn originele budget, ik wou er zo min mogelijk overheen, maar nu ben ik wel bereid 600 euro neer te leggen. Deze keuze maakt het me moeilijk. Ik zoek een snelle laptop om te multitasken, ik doe veel dingen tegelijk, een allrounder die intensief gebruikt zal worden.

Is grafisch geheugen eigenlijk heel belangrijk? Ik niet echt een veeleisende gamer, maar een schietspel vind ik wel leuk.

Ze hebben beide voor en nadelen. Wat vinden jullie

Zou iemand mij raad kunnen geven? Alvast bedankt voor advies! ;)

[ Voor 24% gewijzigd door mrhp op 10-08-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eXistenz schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:43:
Hier bij de mediamarkt is een Asus K53SJ-SX216V in de aanbieding voor 477 euro.

Nu ben ik benieuwd of deze ook geschikt is om WoW enigzins soepel te draaien of is de K53SV-SX146V gewoon toch beter ervoor ondanks de 100 euro verschil?
Kijk maar 's op youtube, Dirt 3 loopt in elk geval prima:

YouTube: ‪Dirt 3 on Asus k53sj‬‏ - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yllnath
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 09:56
Zoals zovelen hierboven, ben ik ook op zoek naar een nieuwe laptop, echter ietwat andere eisen, en kan ik dus niet goed afgaan op eerder gelezen adviezen.

Ik ga beginnen aan een HBO BI waar onder andere ook programmeren in zit, en daarvoor wil ik in ieder geval een 17"+ laptop hebben, om gewoon wat extra scherm ruimte te hebben voor de te kloppen code. Minimaal 4 GB geheugen, 500 GB schijf en een limiet van 500 euro zijn andere eisen.

Daarbij wil ik natuurlijk ook nog een redelijk CPU, compilen vraagt, naar wat ik begrepen heb, voornamelijk veel CPU rekenkracht. Echter ben ik er dan ook weer niet over uit of een dual core met hogere kloksnelheid eventueel zelfs beter voldoet dan een iX quadcore met lagere klok, aangezien niet alle software multicore ondersteund.

Spelletjes zal ik op de laptop amper spelen, dus een GPU maakt me op geen enkele manier uit.

Na wat zoeken in de pricewatch (je houdt met deze eisen toch al niet erg veel opties meer over) kom ik op o.a. deze uit:De bovenste 2 geven mij het beste gevoel, echter de Packard Bell (toen ik in een ver verleden bij Dixons werkte, noemde we PB altijd Pak-en-huil vanwege de vele terugkomende defecte laptops) heeft bij verre weg de beste specs.

Nou moet er dus een keus gemaakt worden, en tja, als ik mijn haat voor PB opzij zet, dan is de laatste laptop het beste, maar ik wil toch graag een degelijke laptop en hoop bij eventuele issues ook redelijke support te krijgen en nijg ik weer naar HP. Moeilijk, moeilijk. Vandaar dus even mijn post hier. Zou iemand een mogelijk advies kunnen geven over deze laptops, of eventueel zelfs een andere laptop kunnen aanraden (met in ieder geval de 17" eis in stand houdende, de andere eisen zit wel wat rek in), dit mogelijk ook voldoet voor mijn wensen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 10% gewijzigd door Yllnath op 10-08-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen de bovenste is leverbaar dus.. dat word hem dan. Al vraag ik me af of je niet beter wat meer kan besteden aan een 15" met een 1080p scherm. Al zit je dan wel bijna aan het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yllnath
Met 1080P schermen ga je inderdaad zo 200 euro omhoog, wat mij helaas echt wat te veel is. Één stap lager is dan 1600 x 900 waar ik dan nu ook op uit hoop te komen. En suf genoeg helemaal niet naar de leverbaarheid gekeken, dat maakt dat lijstje erg makkelijk. Heb je nog eventuele andere adviezen waar ik niet aan had gedacht, of weet je toevallig een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Dell en bto hebben allebei niets in deze prijsrange, en de rest staat in de pricewatch.

Dan kom ik ook op jouw selectie uit, of pricewatch: HP Pavilion g7-1115sd (LZ629EA) of pricewatch: HP Pavilion g7-1135sd (LS562EA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
Yllnath schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:54:
"Zoals zovelen hierboven....

Alvast bedankt voor jullie hulp!"
Veel eisen voor je geld, ik heb er ook 3 gevonden;)

Hoewel ik helemaal géén Acer fan ben, heeft deze voor 500 euro een goede prijs, een 2e generatie i3 zelfs!: pricewatch: Acer Aspire 7750-2314G50MN

Deze MSI is ook een optie pricewatch: MSI CX720-079NL

Voor een paar euro meer is er ook een knappe Asus: pricewatch: Asus K72JU-TY001V

Ik vind zelf de Asus de beste keus, zeker omdat Asus van deze drie de beste kwaliteitsnaam heeft. Maar dan moet je wel een beetje over je budget. De Acer heeft een snellere processor, maar een veel mindere reputatie. nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba' Hoewel dit artikel niet zo recent meer is, lijkt het in grote richtlijnen bevestigd:

Ik twijfel zelf tussen de Asus K53SV en een Dell XPS (zie boven jouw vraag)

[ Voor 25% gewijzigd door mrhp op 10-08-2011 21:50 ]

Verwijderd

Ahh. Die heb ik gemist.

Waar haal je de xps 15 voor die prijs? Toch niet op het zakelijke, ex. btw gedeelte? De xps 15 is een stuk stevigere, en meer premium laptop dan de K53. En dat zou ik zelf verkiezen boven de 2 jaar garantie van asus. Hij is wel een stuk zwaarder, en iets duurder. Dus ik zou de asus aanraden. voor mobiel gebruik, en de xps voor thuis waar hij minder kans heeft om stuk te gaan.

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik zie nu dat darkstone hetzelfde idee had(sory het is laat),

[ Voor 101% gewijzigd door venom1 op 11-08-2011 00:58 ]

Verwijderd

De goedkoopste is de xps 15 voor €750 met i3, en €796 met i7. Dan heb je nog:
http://www.notebooktotaal...ge-back2school-p-238.html met i3, zonder windows, matige accuduur voor €675. De body ben ik ook niet helemaal tevreden over.. http://www.anandtech.com/...bl21-the-sharks-new-teeth een stuk minder dan de xps iig.
N53: niet leverbaar meer met i5, i7 duurder dan de xps 15 en slechter.
xps 17. Voor €850 met het 3D scherm. AG scherm iets minder. Accuduur ruk met het 3D scherm, met AG scherm erg goed.

Dat is allemaal buiten zijn budget. Anders had ik een van deze laptops wel aangeraden :)

Edit: je post wegediten terwijl ik bezig ben met typen he :( :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 00:59 ]

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 00:58:
De goedkoopste is de xps 15 voor €750 met i3, en €796 met i7. Dan heb je nog:
http://www.notebooktotaal...ge-back2school-p-238.html met i3, zonder windows, matige accuduur voor €675. De body ben ik ook niet helemaal tevreden over.. http://www.anandtech.com/...bl21-the-sharks-new-teeth een stuk minder dan de xps iig.
N53: niet leverbaar meer met i5, i7 duurder dan de xps 15 en slechter.
xps 17. Voor €850 met het 3D scherm. AG scherm iets minder. Accuduur ruk met het 3D scherm, met AG scherm erg goed.

Dat is allemaal buiten zijn budget. Anders had ik een van deze laptops wel aangeraden :)

Edit: je post wegediten terwijl ik bezig ben met typen he :( :+
Tja je moet wat hexD, voor een prijs van 500 euro denk ik niet dat je te hoge eisen moet stellen, je hebt ook nog deze pricewatch: Asus K53SV-SX146V daar zijn volgens mij mensen ook wel tevreden over zeker als schoolnotebook.
EDIT: jezus zeg die is 15.6 inch. Mensen ik ga naar bed ik ben niet meer helemaal helder.

[ Voor 3% gewijzigd door venom1 op 11-08-2011 01:08 ]

Het ziet ernaar uit dat ik weer een normale laptop moet kopen. :'(

Dit allemaal door incidentele uitgaven. Nu is mijn budget max 400 euro en 450 voor een echt mooie.

Weet iemand een mooie met een i3? Gpu zit geen voorkeur aan, dus intel HD/gt520/6540m o.i.d. maakt niet uit omdat het toch voor studie is.

[ Voor 29% gewijzigd door iPodKiller op 11-08-2011 17:59 ]

• mrhp
iPodKiller schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:57:
Het ziet ernaar uit dat ik weer een normale laptop moet kopen. :'(

Dit allemaal door incidentele uitgaven. Nu is mijn budget max 400 euro en 450 voor een echt mooie.

Weet iemand een mooie met een i3? Gpu zit geen voorkeur aan, dus intel HD/gt520/6540m o.i.d. maakt niet uit omdat het toch voor studie is.
Wat is er gebeurd? :| Je had de Asus K53SV SX146V toch?

Hier zijn je keuzes:

http://tweakers.net/price...J9RNQgvo30bjfknWCWHtm37AQ

Het hangt er een beetje vanaf of je 4GB werkgeheugen wilt, of genoegen neemt met 3GB of zelfs 2GB. En voldoet een 320GB HDD of heb je liever een 500GB HDD?

Persoonlijk zou ik Acer, HP en Packard Bell wegstrepen. Dan hou je over: Asus, Samsung, MSI, Toshiba en Lenovo. Ik weet dat Asus, Samsung en Toshiba betrouwbare notebooks maken, MSI en Lenovo weet ik eigenlijk niet.

Van de 3GB ram geheugen laptops vind ik de pricewatch: Asus K53E-SX095V het aantrekkelijkst, met een Sandy Bridge i3 2310M.

Van de 4GB ram laptops vind ik de pricewatch: Samsung RV511-A03NL het aantrekkelijkst. Wel een oudere generatie i3, maar wel een 500GB harde schijf, 4GB ram . Bovendien staan Sansung notebooks goed bekend

Maar het hangt ervan af wat je wilt qua ram geheugen en harde schijf

[ Voor 4% gewijzigd door mrhp op 11-08-2011 18:59 ]

Nope heb nog geen een laptop gekocht :+

Ik zie het wel, bedankt voor de reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
@Darkstone

Dan had Dell waarschijnlijk een aanbieding, of ik zat op het zakelijke gedeelte denk ik. Kan ik hem dan niet op het zakelijke bestellen ofzo? :P

Ik neig op het moment sowieso meer naar de Asus..

Is het mogelijk dat ik de 5400rpm schijf eruit halen (en aan de pc winkel doneren) en er een 7200rpm inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrhp schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:51:
@Darkstone

Dan had Dell waarschijnlijk een aanbieding, of ik zat op het zakelijke gedeelte denk ik. Kan ik hem dan niet op het zakelijke bestellen ofzo? :P
Jawel. Maar dan komt er nog 19% btw bij. Als je hem voor die prijs kunt krijgen is het wel een heel goede deal.
Ik neig op het moment sowieso meer naar de Asus..

Is het mogelijk dat ik de 5400rpm schijf eruit halen (en aan de pc winkel doneren) en er een 7200rpm inzetten?
Neem dan meteen de dell? En doe niet moeilijk, en koop gewoon http://cgi.ebay.nl/New-La...ernal&hash=item4aaaa954ca + pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB plus de al ingebouwde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ipodkiller

Wat studeer je?
Als je daarvoor geen zware berekening moet doen, zou ik gewoon op de AMD Llano wachten, dan wel met een A4 of A6 prcoessor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:50
Weet iemand wat er met de leverbaarheid van de Asus K53SV-SX146V is gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:29:
@Ipodkiller

Wat studeer je?
Als je daarvoor geen zware berekening moet doen, zou ik gewoon op de AMD Llano wachten, dan wel met een A4 of A6 prcoessor.
ICT NV 2.

Al te zwaar hoeft ook weer niet. Sowieso wel minimaal 2 ghz cpu. Maar dat zal bij multi cores niet zo heel veel uitmaken.

Maar denk je dat er meer modellen zullen komen tegen eind augustus?

[ Voor 8% gewijzigd door iPodKiller op 12-08-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Mitashi schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:01:
Weet iemand wat er met de leverbaarheid van de Asus K53SV-SX146V is gebeurd?
Het ziet er naar uit dat Asus of de vraag niet aan kan, óf express de vraag niet aan kan om de prijs wat op te drijven, gezien deze erg laag ligt voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:28:
[...]
Jawel. Maar dan komt er nog 19% btw bij. Als je hem voor die prijs kunt krijgen is het wel een heel goede deal.

[...]

Neem dan meteen de dell? En doe niet moeilijk, en koop gewoon http://cgi.ebay.nl/New-La...ernal&hash=item4aaaa954ca + pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB plus de al ingebouwde schijf.
Zoveel geld heb ik niet om uit te geven; de laptop voor 600 euro en nog een dikke 100 euro voor SSD.. Hoeveel is de goedkoopste 7200rpm 500GB schijf? Of heeft het niet zoveel nut om een snellere schijf te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrhp schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:27:
[...]

Zoveel geld heb ik niet om uit te geven; de laptop voor 600 euro en nog een dikke 100 euro voor SSD.. Hoeveel is de goedkoopste 7200rpm 500GB schijf? Of heeft het niet zoveel nut om een snellere schijf te kopen?
€50 voor een beetje presterende.. maar je bent imo knettergek als je die €50 voor een SSD er dan niet bijneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:29:
[...]

€50 voor een beetje presterende.. maar je bent imo knettergek als je die €50 voor een SSD er dan niet bijneemt.
Ik heb heel weinig verstand van SSD.. Is het als vervanging voor harde schijf of ernaast? Waar moet ik dat indoen? Gewoon ergens in een poort insteken of door iemand laten inbouwen? Hoeveel is de goedkoopste SSD ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB is meest bang-for-your-buck SSD op dit moment. Koop alsjeblieft geen vertex SSD...

Een SSD is ongeveer 2x zo snel als een 7200rpm schijf in de praktijk. Dat merk je echt. Ik heb er zelf ook een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:04
Darkstone schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:20:Dat merk je echt. Ik heb er zelf ook een.
Dat zeggen ze in een winkel ook altijd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hier voor meer mensen die in een winkel werken: Het grote SSD topic ~ Deel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yllnath
Op de vorige pagina gaf ik aan op zoek te zijn naar een nieuwe laptop voor een te starten HBO opleiding waarbij ik ook zou programmeren. Mijn budget toen was 500 euro en mijn voornaamste eis was een 17" scherm.

Darkstone gaf toen als reactie of ik niet beter uit zou zijn met een 1080p scherm, al dan niet 15". Echter een 1080p resolutie op 15.6" doet mij toch wel erg turen naar mijn scherm, nadat ik even een mediamarkt was binnengelopen, echter ben ik nu wel overtuigd dat ik mijn budget wat moet verhogen om een 1080p scherm te krijgen.

Dan komen we uit bij als eis 1080p - 16"+, en 800-900 euro als richtprijs.

Als selectie in de pricewatch kom ik dan dit tegen.
Een ander alternatief is een XPS 17 en dan configureren met een 1080p non-3d AG scherm, echter, dit kan om één of andere reden weer niet met alle XPS 17 modellen op de site, en wanneer ik de laptop dan samenstel zoals ik wil (grotere HD, 4GB minimaal, i5), dan kom ik vrij prijzig uit.

Mijn oog valt op de Sony van 799 euro, ten minste, alleen Bol voert deze laptop voor deze prijs, de anderen winkels zijn zo 100-200 euro duurder. Ik weet niet of dit een fout is, echter voor 800 euro lijkt deze laptop de meeste bang for buck te hebben. Ik heb alleen geen ervaring met Sony laptops, wat betreft degelijkheid en support. En de andere laptops op de pricewatch, de Asus laptops, weet ik van dat dit goede degelijke laptops zijn met in ieder geval 2 jaar (goede) support.

(P.s. ik ben mij bewust dat de Sony geen 17" scherm is, maar 16", maar dit vind ik verder geen issue.)

Alvast (nogmaals) bedankt voor jullie adviezen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De F is een laptop met een heel brak scherm, hoog gewicht, en lage accuduur. Alsmede een grote kans op snerpende fan en pieptoon. Bovendien is de service van sony omrent productiefouten echt verschrikkelijk slecht.

In het 15" formaat heb je:
De xps 15. i7, 750/7200rpm hdd, 6GB RAM voor €814
De xps 15 met i3 (€50 minder.. Dat is het niet waard.)
De BTO 15CL35 (duurder, bouwkaaliteit, speakers, scherm, lager gewicht en betere service, iets betere grafische kaart. Maar geen gezeik met kortingsbonnen)
De N53 (idem, maar hoger gewicht, mindere GPU en iets slechtere service dan de BTO. De accuduur is afaik ook minder.)
En de sony C series (geen quadcore, en ook duurder dan de xps 15 afaik. Zelfs met i3. service van de gebruikelijke sony-service...)

In het 17" formaat heb je:
De xps 17 voor €859, met 3D scherm
De xps 17 voor €40 minder met AG scherm.
De xps 17 voor nog €40 minder met AG scherm, meer RAM, grotere hdd, maar zonder 9-cel batterij en iets mindere GPU.
Uit het hoofd vergelijkbare modellen van asus (slechter scherm, acuuduur, duurder, mindere GPU, 2 jaar garantie) en BTO (idem geloof ik). De accuduur weet ik niet zeker. Waarschijnlijk vergelijkbaar met de asus.

Om de juiste prijs te bereiken heb je wel de zeldzame kortingsbon van 10% nodig. Toevallig heb ik er een. Via de sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6" kan je precies uitrekenen op welke prijs je uitkomt zonder kostbare bonnen te verspillen.
Yllnath schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:09:
(P.s. ik ben mij bewust dat de Sony geen 17" scherm is, maar 16", maar dit vind ik verder geen issue.)
16" ligt wel heel dicht bij 15.6 O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:49

Sick Nick

Drop the top!

Met 16.4" is ie anders precies tussen de 15.6 en 17.3" :P Qua buitenmaten komt ie wel meer in de buurt van een 15" vanwege de relatief dunne randen rond het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yllnath
Thanks Darkstone for the tips, Ik snap alleen niet hoe je op die prijzen uitkomt.

Ga je bijvoorbeeld uit van configureren van instap model van de XPS 17 en vervolgens op deze pagina de standaard 1080p (non-3d) scherm als extra selecteer, en een 9-cel batterij, dan kom ik op 854 euro uit. En dan zit ik nog steeds met een i3 en geen andere extra's.

Of zijn de prijzen die jij hebt genoteerd incl. kortingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Incl kortingen en verzendkosten. Je moet bij dell onder de streep kijken. Zeg ik altijd. Je kan het het beste uitrekenen met behulp van die handige sheet van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand nou of die k53TA/k43TA nou eens op voorraad en in de grotere winkels komen?

Ik mail en bel elke grote webshop/winkel af in de hoop een k53ta te vinden.

Ik wil sowieso niet bij webshops kopen waarvan ze geen fysieke winkel hebben . Ik wil geen gedoe met terugsturen.

De tijd gaat snel dus ik wil snel ervan kunnen genieten want voor je 't weet is het alweer eind augustus.
Ik moet die model gewoon hebben. Die a6 lijkt me meer dan voldoende voor mijn studie aangezien het minimum 2,0 ghz is(weet niet single/ dual core..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yllnath
Ah, nu snap ik die sheet. Dus bijvoorbeeld voor die versie met AG scherm voor 819 euro, dan selecteer jij de n00x7m06, telt hier 105 euro bij op voor het 1080p scherm, vult op de sheet 105 euro in als upgrade, en poof, op de sheet wordt te uiteindelijke totaal prijs aangepast naar 819 euro.

Met 10% korting is dat inderdaad een ongelooflijke deal met super goede hardware. Waar kan ik die 10% kortingsbonnen hopen te scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan in Dell Waardebonnen Topic als je geluk hebt. De bon is nogal zeldzaam op dit moment. Je krijgt ze binnen via de mail.

Ik heb er ook een toevallig. Die mag jij wel hebben vind ik... Beter dan hem in het waardebonnen topic gooien waar hij binnen 30 seconden weg is. De bon ik kewstie is geldig tot de 28e deze maand. Dus schiet een klein beetje op met je keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
Ik geloof dat ik de vraag mag stellen hier, zo niet, sorry, dan verwijder ik hem.

Dochter, VWO2, wil eerste laptop aanschaffen

jong kind, dus msn, hyves, maar ook office, en gamen ; Sims 3 (yeah)

Dit gezien ;
Asus X73SV-TY088V-NL incl, 2 jaar Zorgeloos Leren
Beeldscherm : 17.3" scherm, 1600 x 900
Processor : Intel i5-2410 processor
Harde schijf : 500 GB harddisk 5400RPM
Geheugen : 4 GB intern geheugen
Videokaart : Nvidia Geforce GT540 1GB

prijs 600 euro

Kan ik meer bang for bucks krijgen? Ik heb al her en der rondgedabberd, maar nog nix gevonden.

Persoonlijk zou ik net wat meer geheugen willen en net wat meer hdd.

[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 14-08-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het de bedoeling dat hij word meegenomen naar school? Zo ja, dan zou ik zeker pricewatch: Asus K53SV-SX146V of een andere 15" nemen. Als hij vooral thuis blijft is de vergelijkbare 17" laptop is jouw post een goede keus. Ik kan niet zo snel iets beters vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:34:
Is het de bedoeling dat hij word meegenomen naar school? Zo ja, dan zou ik zeker pricewatch: Asus K53SV-SX146V of een andere 15" nemen. Als hij vooral thuis blijft is de vergelijkbare 17" laptop is jouw post een goede keus. Ik kan niet zo snel iets beters vinden.
Sorry, had ik moeten vermelden.

Nee, ding blijft thuis of gaat mee op weekend met de auto.
Wordt wel door het huis verplaatst.

Dat was ook de reden dat ik de 17"durfde, anders werd het idd erg groot. (en mijn dochter is al zo klein)

[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 14-08-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan een 2e hands Acer 5750g aankomen die 1 weekje oud is met 2 jr garantie voor 550 euro doen????

Specs : i7-2630QM , 4GB, Gt540m 2gb , 640gb hdd.

Ik ga het zeker doen denk ik nieuwprijs is 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem nemen. d:)b
maartend schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:36:
[...]

Sorry, had ik moeten vermelden.

Nee, ding blijft thuis of gaat mee op weekend met de auto.
Wordt wel door het huis verplaatst.

Dat was ook de reden dat ik de 17"durfde, anders werd het idd erg groot. (en mijn dochter is al zo klein)
Dan blijft de X73 in jouw post wat mij betreft de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:58:
Ik zou hem nemen. d:)b

[...]

Dan blijft de X73 in jouw post wat mij betreft de beste keuze.
Dank je. Dan gaat het hem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 23:54
Paar dagen terug is onze laptop overleden. Moederbord dood ofzo. :/

Dit ding gevonden bij de eerste post van dit topic, ik zoek iets voor max 400 met goede gfx kaart, processor en intern geheugen. De rest boeit niet.

http://www.redcoon.nl/ind...7/cid/60002/refId/tweak/#

Wat vinden jullie van dit ding? Voor die prijs vind je geen betere gfx kaart lijkt me? Processor lijkt me ook ok? 640 gb is meer dan zat voor mij.

Ik zoek een laptop voor thuis waar je af en toe ook een potje op kan gamen. En een waarbij je ook redelijk moderne games op kan spelen.

Iemand die valkuilen zie bij deze laptop/aanbieding?

Oh ja, krijg je tegenwoordig bij windows 7 ook de 32 bit versie erbij of is dit leverancier/laptop afhankelijk? Ik wil graag 32 bit windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gpu van dat ding is de concurrent van de gt540m dus zeker niet slecht om mee te gamen op die resolutie. Cpu is voldoende te noemen voor normaal gebruik, had wel liever een i3 gezien maar dan betaal je veel meer.

400 is geen zeker geen slechte keuze voor de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee inderdaad... Als je voor €400 wilt gamen is dit verreweg je beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Duidelijker kan niet, thx.

Weet iemand alleen nog hoe dat zit met dat 64bit bij windows7? Krijg je er 32 bit bij of word kopen?

Denk dat ik het ding morgen bestel trouwens. Zal mijn bevindingen wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt een voorgeinstalleerde 64-bit zeer waarschijnlijk. De key werkt echter ook voor 32-bit versies. Gewoon downloaden van een torrentsite/nieuwsgroep/ http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/ en installeren.

Neem wel een OEM versie. Geen retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Ik ga morgen bellen of ie daadwerkelijk in voorraad is, ik het ding zelf ergens kan ophalen (zal wel niet), en hoe dat zit met die windows (misschien is het niet voorgeinstalleerd maar heb je een cd erbij ofzo).

Maar een vraag, als ik die zooi download Darkstone gaat dat ding niet zeiken dat het niet legaal is etc? De cdkey is het belangrijkste neem ik aan?

Trouwens qua functionaliteit is 32 bit niet beperkter ofzo toch?ik weet dat 32 bit max 3 nog wat gig aan intern ram laat zien etc en dat 64 efficienter omgaatt met geheugen maar daarbuiten mis je niks niks neem ik aan?

En als je een key hebt voor home kan je niet anders dan home 32installeren neem ik aan?

[ Voor 7% gewijzigd door Roflmao op 15-08-2011 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope, ophalen kan helaas niet. Had al eerder redcoon erover gebeld. Ze zeiden dat de magazijn in Duitsland zit en je alleen kan bestellen. Anders had ik er ook een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roflmao schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 02:15:
Maar een vraag, als ik die zooi download Darkstone gaat dat ding niet zeiken dat het niet legaal is etc? De cdkey is het belangrijkste neem ik aan?
Yep. Gaat gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Besteld en betaald van redcoon.

Ding komt waarschijnlijk donderdag of vrijdag. Uiteraard vermeld dat ik het ding via tweakers heb gevonden.

Ik zal mijn bevindingen posten als ik het ding binnenkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die shitload aan software kan je PcDecrapifier downloaden, voor het geval je geen goesting hebt om een nieuwe Windows licentie te kopen/downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier alvast wat benchmarks van de 5650m.

http://www.notebookcheck....deon-HD-5650.23697.0.html

Er staat dat die BFBC2 met een Phenom x3 op high rond de 25 fps krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zit heel erg te twijfelen tussen de medion akoya x7811 of de asus uit dit topic.
Eigenlijk de akoya om COD MW3 / dawn of war II/ te spelen spelen de rest zal bestaan uit foto-/videobewerking
veel rarren en parren en ofcourse internet en office taken.

Ik ben eigenlijk bang dat de akoya overkill wordt met de i7 en HD 5870...+ de meerprijs van 350

kan iemand mij een beetje op weg helpen in deze moeilijke keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Medion Akoya X7811

Die word toch niet meer verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol 1000 euro is idd overkill voor die specs van de vorige generatie componenten. Resolutie is niet eens minimaal 1600x900 maar 1440x900.

Ik zou er minimaal 800 voor verwachten.

Ik zou dan eerder voor deze gaan voor goedkoper zelfs, die is nog wel recent. :)
pricewatch: MSI GE620DX-297NL

Specs : Gt555m (is iets beter dan de 6850m en draait ong. 40 fps met BFBC2 op high) en i5 2410m en 1080p reso.

Gt555m benchmarks : http://www.notebookcheck....orce-GT-555M.41933.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodKiller schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:52:
Specs : Gt555m (is iets beter dan de 6850m en draait ong. 40 fps met BFBC2 op high) en i5 2410m en 1080p reso.
De HD5870m is wel een stukje sneller dan de GT555m hoor... al vind ik het niet zo'n goede keus. oude generatie i7 (accuduur niet-bestaand), en een 17" met die resolutie... :X Maar toegegeven, als je wilt gamen en verder niets is er niets beters.
iPodKiller schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:52:
Ik zou dan eerder voor deze gaan voor goedkoper zelfs, die is nog wel recent. :)
pricewatch: MSI GE620DX-297NL
Die zag ik ook gisteren, ik dacht, he, msi met een 1080p scherm? :?

Maar ik ben er niet echt van onder de indruk. http://www.notebookcheck....W7P-Notebook.58843.0.html
er is bespaard op de accu, hij word mega heet (echt serieus 60° aan de onderzijde), en het 768p scherm is echt, wat de fuck, durven ze dat te verkopen? :X Een soort van sony E 2.0. Heel goed op papier, eenmaal binnengekomen matig in eigenlijk alles wat niet in de specs staat.

De prijs is het enige goede, maar voor €50 meer heb je ook al de xps 17 met dezelfde specs en een 3D scherm, alsmede een veel luxere uitrusting... al is dat een 17"er. Je weet hoe ik tegenover stoeptegels sta voor scholieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vriendin moet een laptop aanschaffen voor haar werk. Budget is 400€ met een klein beetje uitloop naar 500€ mits dat echt relevante kwaliteitsverbetering meebrengt.
Gewenste levensduur 4-5 jaar.

Win , Office, Internetten, wat geluid en video fragmentjes overladen van recorder (niet bewerken). Geen spelletjes.

Voornaamste eisen:
batterij
gewicht
15"

Zij kwam hier mee aan:
http://www.dell.com/nl/p/...%3D41103~0~199307%26p%3D1

Ik zit zelf niet zo goed in de notebooks 8)7 . Advies is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oja, de deal van gister(De acer 5750 i7, Gt540m 2gb laptop) ging opeens niet door vreemd en jammer genoeg :S

Ik wou gister bellen, iemand nam op en zij ik dat ik half 11 moest terugbellen. Vervolgens neemt niemand op, volgende ochtend later. Hij is verkocht. Heerlijke start van de maandag ochtend. Daarom haat ik MP zo erg!

Ik ga nu maar de laptop van 499 kopen morgen bij de MM die nu in de folder(voorkant) staat. Acer 5750 met i5 2410m en intel HD.

Afbeeldingslocatie: http://img807.imageshack.us/img807/8169/mmmb.jpg

Screw it, ik gebruik wel mijn ps3 voor gamen. :/

Ben helemaal ziek geworden van het zoeken naar een laptop voor minder.

En zag ook een HP DV6 nog wat met de A6 fusion Cpu van AMD ja. Maar die is 600 euro, dat wordt voor mij nét teveel. Als die K53TA er nou eens tussen zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom neem je deze van een paar posts terug eigenlijk niet? http://www.redcoon.nl/ind...7/cid/60002/refId/tweak/#

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat ik niet van webshops hou als ik veel geld ga betalen.

Daar wou ik ook eigenlijk in eerste instantie voor gaan in de vakantie, maar ik had Redcoon gebeld of ik hem kon ophalen. Hun antwoord was nee, hun magazijn was in Duitsland of zo gevestigd. Dus je moet echt bestellen via de site, dus je zou als nog moeten bestellen wil je die laptop hebben.

Ik wil gewoon in een fysieke winkel kopen waarbij ik meteen terug kan gaan ipv van opsturen als er iets mis gaat als je snapt wat ik bedoel. Bovendien is die i5 zo slecht nog niet. :+

Heb nu toch wel een beetje spijt ervan dat ik die k53SV niet voor 500 had gehaald en niet had gereserveerd via die andere lijn toen. Dacht daar helemaal niet aan toen :P

Maar goed, het wordt die dus.

[ Voor 17% gewijzigd door iPodKiller op 15-08-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je deze vergelijkt met de Dell 15R waar verschillen ze dan op en wat zou je aanraden voor basis functies (zie vorige post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De acer heeft een veel betere GPU, maar daar heb jij niets aan, en een wat grotere HDD. Dell is alleen niet zo;n goed budgetmerk als je het mij vraakt (budgettechnisch. De kwaliteit is prima volgens mij).

Een snelle duik in de pricewatch en de pricewatch: Samsung RV511-A03NL lijkt mij het meest aantrekkelijke budget-met-mooi-uiterlijk-voor-vrouwlief ;) aanbod. In deze prijsrange zit er niet zoveel verschil tussen alle notebooks, alles met 4GB RAM voldoet eindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redcoon is de extreem laagste van allemaal en je weet het onderhand wel }:|

Ik zal er nog een nachtje over slapen. Ik zit echt een in laptop 'dilemma' :P

Gamen of een sobere laptop met onboard graphics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de http://tweakers.net/shopreview/6931/redcoon.html erbij pak zijn de aftersales inderaad zo slecht dat ik er van me leven niet zou bestellen...

Dan zou ik toch uitwijken naar iets anders. De vraag is wat. pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ38NMH) springt er positief uit, maar de leverbaarheid is matig en het uiterlijk is niet voor vrouwlief bestemd :'(
pricewatch: Asus X54L-SX021V krijgen we dan denk ik. Wel bij een fatsoenlijke shop bestellen, AZERTY denk ik aangezien deze goed scoort bij aftersales.

Die is @ jonks trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso, ik wil wel minimaal een i3/i5 zodat die niet snel in waarde daalt. Pentium dual core is mij net iets te standaard en een sexy laptopje voor de dames heeft geen echte voorkeur(wel mooi meegenomen uiteraard :9 . Ik wil eerst specs dan pas sexy eventueel.

[ Voor 7% gewijzigd door iPodKiller op 16-08-2011 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodKiller schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 04:09:
Sowieso, ik wil wel minimaal een i3/i5 zodat die niet snel in waarde daalt. Pentium dual core is mij net iets te standaard en een sexy laptopje voor de dames heeft geen echte voorkeur(wel mooi meegenomen uiteraard :9 . Ik wil eerst specs dan pas sexy eventueel.
Mijn ervaring qua notebooks is vrij ruim.
Zelfs tot Alienware en Apple toe.

Als ik er wederom eentje zou halen dan zou het zeker een Toshiba of een Msi worden.
Heel misschien een Sony maar die zijn vaak licht van kleur.
Vaak zelfs wit.

Dat is echt niet goed voor mij :D

De Toshiba C6001F5 is een leuk ding voor net geen €500,-

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 04:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMaze
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 07:27
Ik ben momenteel voor mijn zus aan 't kijken naar een laptop die eigenlijk met name gebruikt gaat worden voor officer werkzaamheden, internet en af en toe eens een film of tv serie te kijken. Qua gebruiksmogelijkheden heeft ze naar mijn mening dus ruim voldoende voor een budget laptop.

Harde vereisten:
- 15" scherm
- Budget € 500,-

Qua merk heb ik slechte ervaringen met Acer, dus dat valt wat mij betreft meteen af. Met name merken zoals Toshiba, Msi, Asus heb ik toch iets meer vertrouwen in.

Vanwege de toch iets hogere snelheid lijkt mij een 2e generatie Core i3 processor met betrekking tot de gebruiksmogelijkheden binnen haar budget de beste keuze.

Aangezien ze toch de voorkeur geeft om de laptop bij een fysieke ipv een online winkel te komen heb ik de aanbiedingen van een aantal winkels die hier in de directe omgeving gevestigd zijn even doorgespit. Daarbij ben ik eigenlijk op het volgende model terecht gekomen.

pricewatch: MSI CR640-057NL (Prijs bij winkel € 479,-)

De prijs is met betrekking tot wat concurrende online winkels aanbieden goed. Qua prestaties en andere vereisten voldoet het ook.

Terw_Dan heeft een review van 't net iets luxeren broertje van deze laptop productreview: MSI CX640-050NL review door TERW_DAN waarin hij voor het grootste deel tevreden is. Ik verwacht behalve het ontbreken van een dedicated videokaart weinig verschillen met betrekking tot bouwkwaliteit en prestaties binnen office/internet werk.

Ik vraag me enkel af of er nog bepaalde andere goede alternatieven zijn waarna ik zou kunnen kijken? Of dat er een reden is om van de aankoop van deze laptop af te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Wij zaten te kijken naar deze laptop :

pricewatch: HP Pavilion g7-1135sd (LS562EA)

Gamen doen we zeer zeldzaam... belangrijkste op gamen is .. flash spellen op internet maar die zullen het er wel op doen.

Verder.. downloaden, internetten, photoshop.. dat is het hoofdzakelijke.

Hij is nu in de aanbieding bij de MediaMarkt voor 388.

Kwalitatief een goede laptop ? Of raden jullie hem af ?

17" met numlock gedeelte is een pre!

[ Voor 3% gewijzigd door -Thunder- op 16-08-2011 10:12 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodKiller schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 04:09:Ik wil eerst specs dan pas sexy eventueel.
Dat is voor mij anders... Het boeit mij niet hoe een laptop eruit ziet als hij er nog doet. Mijn laptop doet het nog prima, maar als ik er een koop weet ik nog niet of het een xps 15, W520, of E6520 word. Eis is dat hij een goed scherm heeft en bij voorkeur displayport en een laag gewicht.
Ziet er leuk uit. Ik had hem een paar posts niet meegenomen omdat budget-msi's over het algemeen verschrikkelijke plastic dingen zijn. Ik heb nog niet veel notebooks gezien, maar een bepaalde msi van een jaar terug was toch wel en dieptepunt qua bouwkwaliteit. Misschien is dat ondertussen verbeterd, ik weet het niet.
-Thunder- schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:11:
Wij zaten te kijken naar deze laptop :

pricewatch: HP Pavilion g7-1135sd (LS562EA)

Gamen doen we zeer zeldzaam... belangrijkste op gamen is .. flash spellen op internet maar die zullen het er wel op doen.

Verder.. downloaden, internetten, photoshop.. dat is het hoofdzakelijke.

Hij is nu in de aanbieding bij de MediaMarkt voor 388.

Kwalitatief een goede laptop ? Of raden jullie hem af ?

17" met numlock gedeelte is een pre!
Een vriend van mij heeft er ook een, het eerste wat opvalt is dat hij verschrikkelijk snel vies word, echt bizar. Je ziet de vetlaag gewoon liggen op de palmrest :X

Ik vind echter niets in de pricewatch wat beter is. Dus ik zou hem nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMaze
Darkline:
Ziet er leuk uit. Ik had hem een paar posts niet meegenomen omdat budget-msi's over het algemeen verschrikkelijke plastic dingen zijn. Ik heb nog niet veel notebooks gezien, maar een bepaalde msi van een jaar terug was toch wel en dieptepunt qua bouwkwaliteit. Misschien is dat ondertussen verbeterd, ik weet het niet.
Ik zal hem ter plaatse wel eens bekijken om de bouwkwaliteit eens te bekijken.

Eventuele alternatieven die ik zo via de pricewatch kan vinden zijn:
- Asus K53SJ-SX216V (pricewatch: Asus K53SJ-SX216V)
- Samsung RV520 (NP-RV520-A02NL) (pricewatch: Samsung RV520 (NP-RV520-A02NL)

De Asus is enkel bij CDRomland onder de € 500,- momenteel als leverbaar aangemerkt. Dus hoewel de specificaties goed zijn, weet ik niet of het voor haar een optie zal zijn.

De Samsung is te verkrijgen bij 4Launch wat dan wel geen fysieke winkel is, maar nog wel een op korte afstand gelegen afhaalpunt heeft, wellicht dat deze hierdoor ook nog een optie is.

Heb je nog andere alternatieven waar ik eventueel naar zou kunnen kijken? Ik had verwacht dat Toshiba nog wel iets vergelijkbaar zou hebben, maar daar kan ik zo snel niets van terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom neem je gewoon niet die K53SV met i5 voor 570€?
Als je er van plan was om af en toe een spel mee te spelen ga je het denken beklagen dat je geen beter GPU hebt genomen :p

Just Saying...

Hoe langer ik wacht op de A8-3500m van AMD, des te meer zin ik krijg om een K53SV te kopen -__-
Waarom duurt dat zo lang, pfft, en die dingen zijn zwaar overprijst, voor't moment.

Acer, 17", A6-3400m dual graphics, 6GB, 600€

Hallo, dan pak je beter de K53SV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG
Media Markt aanbieding (België)

- Asus X53SV
I5-2410m
GT540m
6GB RAM
500GB HDD

555€

- Acer 5560G
A8-3500m
HD6720G2
8GB RAM
640GB HDD

666€

EDIT:
Grafische kaart kan niet als dat aan A8-processor. De grafische kaart die erin steekt is een mix van 6550m geloof ik met de grafische kaart die standaard bij een A6-processor zit.

EDIT2:
Het gaat dus om de A8-3500m + 6650m, MM krijg ik niet aan de lijn, maar de meeste webshops komen ze ofwel af met 6650m ofwel met 6740G2.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMaze
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:29:
Waarom neem je gewoon niet die K53SV met i5 voor 570€?
Als je er van plan was om af en toe een spel mee te spelen ga je het denken beklagen dat je geen beter GPU hebt genomen :p

Just Saying...
Als het voor mij persoonlijk was dan zou ik het doen. Maar het is voor mijn zus die gewoon helemaal geen spellen speelt. Dus dan die extra € 70,- gewoon overkill waarvoor ze 't zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisterMaze schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:00:
[...]

Als het voor mij persoonlijk was dan zou ik het doen. Maar het is voor mijn zus die gewoon helemaal geen spellen speelt. Dus dan die extra € 70,- gewoon overkill waarvoor ze 't zal gebruiken.
Aah, oeps, maar ik had gezworen te lezen dat iemand een grafische kaart nodig had x)
Of was dat Ipodkiller? :P

Soit, wat vinden jullie van de MM-aanbieding?
Persoonlijk vind ik die aanbieding van Acer leuk, omdat de grafische power beter is, maar hoeveel beter valt nog bitter weinig over te zeggen. Bovendien had ik stiekem gehoopt op een A8-3500m + 6770m voor 700€.

Ik heb dit ook in het processoren-topic gevraagd, omdat ik het niet goed wist. De GT540m kan je overclocken tot een GT550m. De 6650m kan je ook overclocken, maar naar welke kaart ongeveer?

Het enige wat ik absoluut verwacht is dat deze Battlefield 3, The Witcher 2 en Guild Wars 2 op medium speelt, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kut belgie! Serieus, ik haat de Media Markt echt! Alle top aanbiedingen zijn op plekken waar ik niet 1-2-3 kan komen! Is er een landelijke folder in Nederland(MM) zijn er weer geen gekke prijzen..

Ik wil er snel een eind aan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vinden jullie van deze???

http://www.bcc.nl/product..._content=&_$ja=tsid:22500

''Deze Acer Aspire 5560G-6348G75MN beschikt over een 15,6inch beeldscherm, AMD A6-3400 processor, 8GB intern werkgeheugen en 750GB harde schijf capaciteit.''

En dat voor 599 bij de BCC(das bij mij 3 minuten fietsen) en ook nog eens best dikke specs!

Met die 8gb ram zit je sowieso wel goed met oog voor de toekomst!

Had wel liever voor 500 een a6 gezien maar goed. Eventjes nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALS die notebook een aparte GPU heeft, dan zal hij beter presteren als de GT540m, maar op vlak qua processor power zit je dan weer een pak achter :P

EDIT:
OMG: Ik HAAT Europa...
http://www.bestbuy.com/si...f=39&CJPID=3332167&loc=01

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep dat is een AMD Radeon HD 6720G2 zoals je ze bijna overal ziet.

Eventjes nadenken erover. Zal die ding Bf3 op high draaien zonder AA op die reso? Ja toch?

edit: Heb hem gevonden in de pwatch. Computerland heeft hem ook voor dezelfde prijs.

pricewatch: Acer Aspire 5560G-6348G75MN

Maar ik had toch echt 500 in gedachten als budget. 100 euro is niet niks. Misschien maak ik wel voor deze een uitzondering. :+

[ Voor 55% gewijzigd door iPodKiller op 16-08-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodKiller schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:16:
Yep dat is een AMD Radeon HD 6720G2 zoals je ze bijna overal ziet.

Eventjes nadenken erover. Zal die ding Bf3 op high draaien zonder AA op die reso? Ja toch?
Dan heeft hij een externe GPU, de HD6650m. Deze kan BFBC2 op high spelen, maar van tijd wel met schokken. Je bent beter af met een medium setting.

Ik heb net gelezen dat de devs van BF3, zeggen dat als je BFBC2 kan draaien, je ook BF3 kan draaien, maar je zal iets moeten verlagen. Ik vermoed dus door die extra internet GPU dat je BF3 vlot gaat kunnen spelen op medium.

Ik twijfel met mijn deal, omdat ik op Amerikaanse site overal de DV6z zie opduiken, die meestal verkocht wordt voor 699$, met A8-3500m, 6GB en een 6750m, soms zelfs een 6770m.

Als ze dan in het klote-Europa euro=dollar toepassen, vind ik dat nog steeds een mooie prijs, want dan kan die totale kracht van de GPU later de GT555m voorbijsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja kan de HD6650m zo 20% overklokken, dan is hij een pak sneller dan de GT540m, zelfs zonder hybrid crossfire.

Maar de cpu is minder. Ga je er op gamen, doen. Ga je er op photoshoppen? Neem de K53.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:21:
[...]

Dan heeft hij een externe GPU, de HD6650m. Deze kan BFBC2 op high spelen, maar van tijd wel met schokken. Je bent beter af met een medium setting.

Ik heb net gelezen dat de devs van BF3, zeggen dat als je BFBC2 kan draaien, je ook BF3 kan draaien, maar je zal iets moeten verlagen. Ik vermoed dus door die extra internet GPU dat je BF3 vlot gaat kunnen spelen op medium.

Ik twijfel met mijn deal, omdat ik op Amerikaanse site overal de DV6z zie opduiken, die meestal verkocht wordt voor 699$, met A8-3500m, 6GB en een 6750m, soms zelfs een 6770m.

Als ze dan in het klote-Europa euro=dollar toepassen, vind ik dat nog steeds een mooie prijs, want dan kan die totale kracht van de GPU later de GT555m voorbijsteken.
Lol ga daar maar niet van uit dat winkels hem voor de dollar/euro valuta prijs aanbieden.

Ik zag bij de MM folder ook een HP DV6(4gb, 500gb) maar dan met a63410mx op 1,6ghz maar er staat dat de gpu 6755g2 met 1 gb is voor 600 euro. En bij de Acer 2gb 6720g2 2 gb.

En darkstone, photoshoppen doe ik zelfs op mijn athlon x2 5000+ BE en ben daar zéér tevreden over. Dus die i5 hoeft echt niet.

[ Voor 5% gewijzigd door iPodKiller op 16-08-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hoeveelheid geheugen is echt een bar slechte maatstaat voor de prestaties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Darkstone
Je kan de GT540m ook wel overclocken, naar een GT550m. Ik denk dat ze dan nog steeds aan elkaar gewaagd zijn. Of bedoel je dat door te overlocken je een winstpercentage krijgt van 20%? Als ik zo even kijk op notebookcheck betekent dit dat als je de 6650m overclockt je ongeveer op de GT555m komt x)

Photoshoppen ga ik doen, maar niet intensief, gewoon voor de fun ^^

Momenteel vind ik die K53 aantrekkelijker, omdat ik vrees dat die Acer op gaming vlak, niet ZOveel beter is dan de Asus, terwijl je er toch 111€ extra voor betaald.

Neem nu dat voorbeeld van hierboven. In Amerika betaal je 699$ voor A8-3500m + 6GB + 6750m. Zelfs al wordt dat hier 699€ vind ik dat een supergoede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat weet ik ook wel :P Maar ik denk dat de Acer meer bang for the buck heeft ipv van de HP. HP is altijd ietsjes duurder dan de rest(denk door de design).

@kefkef? is de k53 dan 500 euro ja? Omdat je zegt dat [quote]Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:31:
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:31:
@Darkstone
Je kan de GT540m ook wel overclocken, naar een GT550m. Ik denk dat ze dan nog steeds aan elkaar gewaagd zijn. Of bedoel je dat door te overlocken je een winstpercentage krijgt van 20%? Als ik zo even kijk op notebookcheck betekent dit dat als je de 6650m overclockt je ongeveer op de GT555m komt x)

Photoshoppen ga ik doen, maar niet intensief, gewoon voor de fun ^^

Momenteel vind ik die K53 aantrekkelijker, omdat ik vrees dat die Acer op gaming vlak, niet ZOveel beter is dan de Asus, terwijl je er toch 111€ extra voor betaald.

Neem nu dat voorbeeld van hierboven. In Amerika betaal je 699$ voor A8-3500m + 6GB + 6750m. Zelfs al wordt dat hier 699€ vind ik dat een supergoede deal.
@kefkef? is de k53 dan 500 euro ja? Omdat je zegt dat je 111euro extra betaald voor die acer.

[ Voor 77% gewijzigd door iPodKiller op 16-08-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodKiller schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:31:
Ja dat weet ik ook wel :P Maar ik denk dat de Acer meer bang for the buck heeft ipv van de HP. HP is altijd ietsjes duurder dan de rest(denk door de design).
Die HP heeft nochtans de betere grafische kaart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 13:02

Quad

Doof

Ik zou gewoon voor de Acer gaan.
Mijn laatste pakweg 10 ervaringen met de support afgelopen jaar is dik voor elkaar.
Kwa hardware is het ook een goede prijs/kwaliteit de laatste jaren 2 jaar.

Nadeel vind ik wel die slijtagevlek op het touchpad die ik veel tegenkom bij de body die ze de laatste tijd gebruiken.

Trouwens, waarmee kan je de GT540m overclocken? :)
Edit: Ruvatuner zeker?

@hieronder, thanks, ga ik zo even kijken wat het hier uithaalt :).

[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 16-08-2011 18:35 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

msi afterburner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:33:
Ik zou gewoon voor de Acer gaan.
Mijn laatste pakweg 10 ervaringen met de support afgelopen jaar is dik voor elkaar.
Kwa hardware is het ook een goede prijs/kwaliteit de laatste jaren 2 jaar.

Nadeel vind ik wel die slijtagevlek op het touchpad die ik veel tegenkom bij de body die ze de laatste tijd gebruiken.

Trouwens, waarmee kan je de GT540m overclocken? :)
Edit: Ruvatuner zeker?
Ik heb ook geen slechte ervaring met Acer, maar als je mijn post nog eens goed herleest, snap je mijn punt. Ik heb het denk ik wat te verward verwoord.

Acer is 666€ - A8-3500m + externe 6650m
Asus 555€ - i5-2410m + externe gt540m

Mijn punt is, de Asus lijkt ontzettend aantrekkelijk, omdat ik hoopte op een A8-3500m + externe 6750m of 6770m. In Amerika krijg je dit voor 699$ en zelfs als je hier 699€ voor betaald ivm met die Acer dat nu bij MM staat vind ik 30€ extra echt niets, als je kijkt hoeveel je bent op grafisch vlak.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:36:
[...]

Ik heb ook geen slechte ervaring met Acer, maar als je mijn post nog eens goed herleest, snap je mijn punt. Ik heb het denk ik wat te verward verwoord.
Ik heb je post niet doorgelezen, was reactie op Ipodlover.
Verschil met die Asus en de Acer is wel dat de Asus een betere body heeft, en mede dankzij die body veel minder warm wordt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet het niet man. Ik vind 599,- nog ietwat duur. Ik heb het geld nog hard nodig voor andere dingen. Als die k53TA nou eens kwam overal :/ Dan had ik die meteen in huis gehaald.

Dan maar volgende week maar dan opnieuw wachten in de hoop nieuwe deals te vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door iPodKiller op 16-08-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Lijkt me verstandig, met naderende studenten aanbiedingen ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:31:
@Darkstone
Nee dat geboel ik niet. De GT540m en HD6630m zijn precies even snel. Maar de GT540m kan je hoogstens 10% verder overklokken, terwijl je de HD6630m minstens 50% kan pushen. Sterker nog, dit doet AMD ook en verkoopt onder de naam HD6730m.

De HD6650m zit precies tussen die 2 kaarten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodKiller schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:27:
[...]
Ik zag bij de MM folder ook een HP DV6(4gb, 500gb) maar dan met a63410mx op 1,6ghz maar er staat dat de gpu 6755g2 met 1 gb is voor 600 euro. En bij de Acer 2gb 6720g2 2 gb.
6755g2 >>> 6720g2

Ik vind zelf die Asus k53 een goede aanbieding, omdat bij ons in België de Asus k53sv nooit onder de 600€ is gesignaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:44:
Lijkt me verstandig, met naderende studenten aanbiedingen ;)
Ik heb schrik dat ik na deze aanbieding geen A8-3500m meer kan vinden voor die prijs :p
Soit, Darkstone. Denk jij dat het realistisch is om eind augustus een laptop te vinden met A8-3500m + 6750m of zelfs een 6770m voor 700€?

Of nog beter, dat die Acer nog goeiekoper wordt dan 666€ (aanbieding van MM?)

EDIT:
Oeps, bij ons in de MM verkopen ze de X53SV, niet de K53SV. Soit, zelfde specificaties, enkel heeft de X53SV meer RAM-geheugen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kefkef,Bedoel je met k53, K53TA(a6) of k53SV(i5)?

Ik ga tot maandag weer wachten Als ik dan nog steeds niks goed zie(gaan we wel van uit) koop ik de i5 2410m laptop met intel hd gpu gewoon klaar. Zo simpel is dat. :)

Dan maar geen gamen op de laptop.

Wordt echt ziek dan al dat 24/7 zoeken naar een geschikte laptop voor een prijsje.

Sony begint nu, PS Vita here i come! :9~

edit: Als ik geen goede laptop kan vinden voglende week dan ga ik voor de K53 maar dan met intel HD dus a53 voor 500 http://www.bcc.nl/product/asus-a53esx124v

[ Voor 105% gewijzigd door iPodKiller op 16-08-2011 19:23 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste