Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.A. de Vries
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
De snelheid valt mij een beetje tegen. Dit ligt ongetwijfeld aan de wijze waarop ik de boel heb ingericht, oid.

Kan iemand een checklist maken met dingen die je kunt controleren/aanpassen om de verbinding te optimaliseren? Ik vind 8MBs een beetje langzaam...
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:13:
Ik zou eerst en vooral je eigen wifi verbinding controleren. Welke standaard gebruik je? De n-standaard is momenteel het snelste, maar als dit fout is ingesteld kan je veel storing hebben van bvb. je buren hun wifi-zenders; wat de snelheid aanzienlijk kan verminderen.
Belangrijk: als je op 2,4 GHz werkt, zijn er maar 13 mogelijke kanalen om uit te kiezen. De enige niet-overlappende kanalen zijn 1, 5, 9 en 13. Kijk naar wat er in de buurt allemaal al bezet is om jouw zender op het minst gebruikte kanaal in te stellen. Om dit te controleren kan je het programma inSSIDer gebruiken, of een app op je smartphone of tablet (wifi analyser of iets dergelijks).
Als je op 5 GHz werkt, zijn er veel meer mogelijke kanalen, dus is het gemakkelijker om te zorgen dat je op een verschillend kanaal zit dan je buren, MAAR je signaal zal minder ver reiken...

Edit: oh, en ik ben vergeten te vermelden dat de n-standaard 2 van deze ranges gebruikt, dus op 2,4GHz blijven er in de n-standaard maar 2 verschillende niet-overlappende kanaalkeuzes over...
Nou ik zou al blij zijn met 8Mb/sec....!
Mijn maximale snelheid blijft hangen op 2Mb/sec en heb geen idee waardoor dat komt of hoe ik het dus kan versnellen.

Ik heb de Mybook Live duo 8TB in raid 1.
Mijn modem/router is van ziggo, de Cisco EPC3925.
Op mijn netwerk zitten twee oudere laptops (ondersteunen de N band dus niet), een PS3, een HTPC (met N band wifi kaart) en een netwerk printer.
De Wifi modem router staat nu "Mixed mode" vanwege de verschillende apparaten.
En frequentiekeuze staat op "auto" (omdat ik niet zondermeer durf deze dingen te wijzigen).

Alle oude HD homevideos staan op oude externe hardeschijven die wil kopieren naar de MBL. Dat is ongeveer 500GB aan HD video, en dat kopieren gaat dus heeeeeeel erg traag! Ik ben er al dagen mee bezig en het is nog lang niet klaar... :(

Daarnaast wil ik die HD videos graag via de HTPC (of PS3) op tv afspelen. En je voelt hem al aankomen, maar als ik een videobestand open op de HTPC dan heb ik 1 sec beeld, waarna ik meerdere seconden moet wachten voor de volgende seconde aan beeld....
Met andere woorden: niet naar te kijken.

Weet iemand hoe ik dat op moet lossen??? Wat zijn nou de optimale WIFi instellingen??
Overigens heb ik voor het koperen van de bestanden naar de MBL geprobeerd de oude externe schijf via de usb aan de achterkant van de MBL aan te sluiten.
En dat werkt op zich wel inzoverre dat ik de schijf zie en kan benaderen, maar gek genoeg levert dit geen enkele snelheids winst op!!
Alsof de data alsnog via WiFi verstuurd wordt.

Als laatste wil ik nog even melden dat het voor mij geen optie is om permanent kabels van de modem/router naar de HTPC aan te leggen. Ik moet de data dus echt via WiFi kunnen bekijken.

Wie o wie kan mij helpen???

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Wellicht kun je wel even proberen om tijdelijk de HTPC met een kabel aan te sluiten op je modem en te kijken of dat snelheidswinst oplevert. Daarmee kun je redelijk goed uit sluiten dat het aan de wifi verbinding ligt.

Zelf haal ik zo'n 10-12Mbytes/s met een laptop via wifi (5GHz) (3-4 meter van modem - geen obstakels). Ik kan me dan ook best voorstellen dat als je wifi verbinding niet optimaal is, je verbinding best een stuk lager kan zijn. Dat verklaart overigens niet waarom de USB verbinding zo langzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel914
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 12:59
Richard P schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:18:
[afbeelding]

Ik vul hier mijn MyBook Live wachtwoord in wanneer ik een aangemaakte private share probeer te openen in Windows. Waarom wordt er iedere keer opnieuw gevraagd zonder me toegang te geven tot deze folder, ondanks dat ik precies de gebruikersnaam en het wachtwoord gebruik dat ik ingesteld heb voor mijn MBL?
Dit was ook 1 van mijn problemen. Ik heb vanuit (W7 machine) netwerkcentrum mijn PC uit de thuisgroep verwijderd.

Een ander probleem wat ik had was dat ik geen shares van de MBL kon benaderen. Uiteindelijk bleken het setting van mijn NIC te zijn. Ik had o.a. ooit 'Client for Microsoft Networks' uitgevinkt.

[ Voor 14% gewijzigd door maikel914 op 04-09-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikali
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2020
Mikali schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:53:
Ik heb nu ook mijn Mybookliveduo al ruim een jaar in bezit maar vroeg mij toch het volgende af:

Ik heb de WD2go app op mijn android telefoon staan, kan perfect extern video streamen, maar krijg er geen .SRT ondertitels op. (deze staan nochtans indezelfde map met dezelfde naam).
Nu met WD2go pro kan je "open with" doen, wat dan een oplossing zou moeten zijn om het met een andere media speler te open, alleen werkt dit niet ...
Heb dan manueel XMBC geinstalleerd maar ik krijg nog steeds geen ondertitels via de WD2go app.
Is er iemand hierin geslaagd?
Niemand die hiermee kan helpen ? :?

Verwijderd

Ik krijg binnenkort de WD MyBook Live 3T en wil deze gebruiken als server voor internetradio.
Is het mogelijk om mysql hierop te installeren.

• barrymossel
Als je iets verstand hebt van linux, dan kan dat wel ja... http://mybookworld.wikidot.com/forum/t-371685

Verwijderd

Hey

Zit met een probleem, en begin er grijs haar van te krijgen.
heb me drie dagen geleden een My Book Live gekocht.
nu wil ik MBL_Windows_setup instaleren zoals in de handleiding staat.
setup start wel maar dan komt er altijd een venster waar instaat : setup werkt niet meer.
heb heel google afgezocht maar niks gevonden. ik heb nog maar juist een nieuwe desktop met windows 7 erop staan. kan iemand mij helpen aub?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Vraagje: De snelheden die transmission haalt fluctueren per seconden van 500KB/s naar 2,5MB/s. Totaal niet stabiel. Nu lijkt het dat ik het beste de Memory cache kan verhogen in de settings.json. Ik heb zo goed als geen Linux ervaring. Kan iemand me dus op weg helpen? Kan dit bijvoorbeeld via ftp, of moet het juist via putty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

Ik heb een samsung UE40EH6030 gekocht maar de tv ziet via bedraad de dlna server niet eens. Ook als ik Putty twonky draai wil het niet. Het is een beetje een beperkte tv op smart gebied en ik wist dat er wel eens wat problemen zouden kunnen ontstaan icm de my book live, maar ik heb het prutsen en tweaken nu maar opgegeven.

EDIT: Ik heb nu een wireless samsung USB-stick er in en nu ziet hij het netwerk wel. Gek. Maar nu zie ik lang niet altijd mijn bestanden. Zucht :p

[ Voor 21% gewijzigd door Nikeo op 14-09-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Volgens mij zou dat gewoon moeten lukken. Mijn Samsung ES6300 heeft totaal geen problemen ermee. DLNA heeft jouw tv ook, dus het zou gewoon ondersteund moeten worden.

- Heb je de firmware van je TV geüpdate?
- TV aansluiten op je modem/router
- MyBook Live aansluiten op je modem/router
- Na een paar minuten staat je MyBook gewoon tussen de sources

Werkte voor mij, straight out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:50
Mijn livebook werkte prima tot vandaag. Om onverklaarbare reden was hij niet meer te benaderen op wat voor manier dan ook. Ondanks dat het groene lampje branden. Ik heb hem uitgezet en weer aangezet en daarna was hij weer benaderbaar. Echter ik kan niet meer via terminal op de livebook komen.
SSH staat (nog) aan maar het wachtwoord wordt niet herkend. Het standaard wachwoord pakt hij niet maar ook het wachtwoord niet wat ik had ingesteld.
daarop besloten toch maar de firmware update uit te voeren. DIt ging goed en alles werkt maar ik kom nog steeds niet via SSH op de livebook. Ik kan inloggen en dan moet ik het password opgeven maar welke ik ook probeer hij denied elke keer. Dus ook na de firmware update werkt het standaard wachtwoord welc0me niet. Iemand enig idee hoe ik dit weer voor elkaar krijg? Dan kan ik sabnzbd en sickbeard weer installeren.

UPATE

Ik ben er achter, en het ligt duidelijk aan het ontbreken van linux kennis bij mij _/-\o_

Ik tikte in: ssh ipadres.van.mijn.livebook
dat lukt en toen vroeg hij om een password, maar geen van passwords werd geaccepteerd.

Maar je moet intikken: ssh root@ipadres.van.mijn.livebook 8)7

Goed nu weer proberen sabnzbd en sickbeard te installeren. Als het allemaal gelukt is zal ik een how to maken.

[ Voor 20% gewijzigd door chippie777 op 08-09-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
Richard P schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:18:
[afbeelding]

Ik vul hier mijn MyBook Live wachtwoord in wanneer ik een aangemaakte private share probeer te openen in Windows. Waarom wordt er iedere keer opnieuw gevraagd zonder me toegang te geven tot deze folder, ondanks dat ik precies de gebruikersnaam en het wachtwoord gebruik dat ik ingesteld heb voor mijn MBL?
Ben je toevallig al verder gekomen met Private shares? Al een reactie van WD? Ik heb de hem vanmiddag gekocht en ben ook gelijk tegen dit probleem aangelopen. Zowel XP als Vista PC geven geen toegang. Via WD2go kan ik er ook wel gewoon bij komen (maar traag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Ik heb MBL al een tijdje maar ineens download SAB niet meer en kan ik SAB en het programma van de MBL zelf (My Book Live-dashboard) via de browser terwijl ik wel gewoon in de share kan komen via de explorer. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

ik heb even de stroom van MBL gehaald en dit heeft geholpen

[ Voor 15% gewijzigd door dongilles op 09-09-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15
-aad- schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 23:17:
[...]

Ben je toevallig al verder gekomen met Private shares? Al een reactie van WD? Ik heb de hem vanmiddag gekocht en ben ook gelijk tegen dit probleem aangelopen. Zowel XP als Vista PC geven geen toegang. Via WD2go kan ik er ook wel gewoon bij komen (maar traag).
Gisteren ook maar even eentje gekocht, de 3TB versie bij de MM, 139,20, mooie prijs.
In het netwerk gehangen en vrij snel al tegen hetzelfde probleem opgelopen als hierboven, kan de aangemaakte private shares niet benaderen in Windows explorer. (win7) blijft maar zeuren over gebruikersnaam/wachwoord.

Internet afgestruind maar geen oplossing kunnen vinden helaas.
Wel iets gevonden over NTLMv2 protocol waar Win7 o.a. gebruikt van maakt en oudere versies van Samba niet mee overweg kunnen..
Heb de policy in windows aangepast zodat ook de oudere versies van Samba hier mee overweg kunnen maar dit heeft helaas ook geen oplossing geboden.

Niks anders op dan voorlopig mijn films en muziek maar in de public shares te zetten :?

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
antimos schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:43:
[...]

Gisteren ook maar even eentje gekocht, de 3TB versie bij de MM, 139,20, mooie prijs.
In het netwerk gehangen en vrij snel al tegen hetzelfde probleem opgelopen als hierboven, kan de aangemaakte private shares niet benaderen in Windows explorer. (win7) blijft maar zeuren over gebruikersnaam/wachwoord.

Internet afgestruind maar geen oplossing kunnen vinden helaas.
Wel iets gevonden over NTLMv2 protocol waar Win7 o.a. gebruikt van maakt en oudere versies van Samba niet mee overweg kunnen..
Heb de policy in windows aangepast zodat ook de oudere versies van Samba hier mee overweg kunnen maar dit heeft helaas ook geen oplossing geboden.

Niks anders op dan voorlopig mijn films en muziek maar in de public shares te zetten :?
Ik heb de 6TB duo versie (in RAID1 gezet). Kostte uiteindelijk 351 euro. Goedkoper dan de winkelprijs, aangezien hij daarvoor op de MM-website stond. Voor hen totaal geen probleem om de prijs aan te passen. :)

Maar blijkbaar is het dus met alle windows-versies als het met Windows 7 ook al niet werkt. Niet dat ik het echt nodig heb (woon alleen), maar kan handig zijn als je een gast toegang wil geven zonder gelijk alles beschikbaar te stellen. Ik heb nog steeds geen oplossing kunnen vinden en vrees dat die er zonder tussenkomst van WD ook niet is. Enige optie is het mounten van een map via WD2go, maar dat werkt niet lekker (te traag).

Overigens werkt het mounten van normale mappen wel lekker. Enige vreemde ding waar ik tegenaan ben gelopen is dat van foto's op de mounted schijf geen voorbeeld weergave (thumbnails) mogelijk is (deze laat hij heel kort zien). Als ik de map gewoon via Netwerk benader werkt het wel. Iemand een idee hoe dat komt en of dat is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdjong
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09-2013
Hallo,

Ik ben ook sinds enige tijd in het bezit van een MBL 2T.
Sinds kort heb ik echter de volgende problemen.

1. Via wd2go kan ik niet meer bij mijn Shares komen
2. Ik heb geen toegang meer met mijn apps op ipad of iphone als ik niet op mijn eigen WIFI omgeving zit.

Heeft iemand hier een verklaring of nog beter een oplossing voor?

Alvast hartelijk dank.

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
@ hansdjong: Externe toegang in configuratiescherm My Book Live is ingeschakeld?

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 19:01
- knip -

[ Voor 97% gewijzigd door Lunaticc op 11-09-2013 16:45 ]

• hansdjong
@antimos: Externe toegang is ingeschakeld.
Ter aanvulling: Ik heb WIFI van Ziggo thuis en wifispots ingeschakeld. Als ik thuis van mijn eigen WIFI gebruik maak werkt het zonder problemen. Als ik echter de wifispot selecteer heb ik geen toegang meer.

Verwijderd

Ik heb gisteren een 3TB WD My Book Live aangeschaft.

Met het kopiëren van mijn iTunes libary haal ik maar een snelheid van gemiddeld 4 MB/s.
Ook met andere bestanden haal ik geen betere performance.
Ik heb een Gigabit netwerk op mijn Linksys E3000 router.

Versie:MyBookLive 02.42.02-012 : Core F/W
Laatste update:Mon May 10 20:35:06 2010

Wat wel vreemd is, laatste update firmware zegt 2010, volgens mij zou deze versie uit 2013 zijn, toch?
meuk: WD My Book Live 02.42.02-012

Zijn er oplossingen voor deze dramatische performance?
Of kan niet de juiste versie van de firmware geladen zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 20:00 ]

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Vraag van een redelijke linux leek. Hoe kan ik het standaard ssh password wijzigen?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• chippie777
pafdaddy schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:02:
Vraag van een redelijke linux leek. Hoe kan ik het standaard ssh password wijzigen?
FF zoeken op "password" in dit topic en je had het zelf gevonden.

Onderaan deze pagina staat het :)

• pafdaddy
  • Niet online
Het ligt aan mij 8)7 maar ik zie het nog steeds niet (en ik had het topic al doorgelezen).

• antimos
@Woudstraatje: MyBookLive 02.42.03-027 : Core F/W is de laatste firmware, over mijn Gigabit met TP-Link router haal ik zo'n 32MB/s

Gewoon dus de NAS zelf even laten zoeken naar een nieuwe firmware of de laatste downloaden en daarna updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

pafdaddy schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:13:
Het ligt aan mij 8)7 maar ik zie het nog steeds niet (en ik had het topic al doorgelezen).
De tip om het te vinden was toch al gegeven? En er bestaat ook nog zoiets als een algemene zoekmachine.

Dus:
passwd
Alleen als het aantal posts per pagina op hetzelfde ingesteld staat als bij jou. Bij mij staat 'ie halverwege, mogelijk bij anderen op een andere pagina.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Inderdaad niet aan gedacht, ik weet eigenlijk ook niet hoe je een specifieke post kan "linken".
Belangrijkste is dat je nu weet hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Inderdaad een andere pagina indeling waardoor het niet op de aangegeven pagina stond. Ik had gezocht op password i.p.v. passwd. en browsend door de posts kon ik het niet vinden. Maar het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antimos schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:33:
@Woudstraatje: MyBookLive 02.42.03-027 : Core F/W is de laatste firmware, over mijn Gigabit met TP-Link router haal ik zo'n 32MB/s

Gewoon dus de NAS zelf even laten zoeken naar een nieuwe firmware of de laatste downloaden en daarna updaten.
Hij zegt dat de firmware up to date is...
Ik kan ook nergens de .deb file downloaden, alleen een zip-file die hij niet accepteert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdjong
hansdjong schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:55:
Hallo,

Ik ben ook sinds enige tijd in het bezit van een MBL 2T.
Sinds kort heb ik echter de volgende problemen.

1. Via wd2go kan ik niet meer bij mijn Shares komen
2. Ik heb geen toegang meer met mijn apps op ipad of iphone als ik niet op mijn eigen WIFI omgeving zit.

Heeft iemand hier een verklaring of nog beter een oplossing voor?

Alvast hartelijk dank.

Hans
Nog maar even een herhaald verzoek. Kan iemand mij hiermee helpen?
Ik snap er niks van. Het heeft nl. gewoon gewerkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
hansdjong schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:11:
[...]

Nog maar even een herhaald verzoek. Kan iemand mij hiermee helpen?
Ik snap er niks van. Het heeft nl. gewoon gewerkt :(
Ik heb iets soortgelijks gehad, heb het hele installatie proces opnieuw doorlopen (inclusief firmware update) daarna kon ik alles weer bedienen zoals het was. Ik was geen shares kwijt en ook alle data was nog aanwezig.
Helaas waren wel al mijn geïnstalleerde programma's verdwenen en als linux noob valt het niet mee om dit opnieuw te installeren.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

chippie777 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 07:55:
Inderdaad niet aan gedacht, ik weet eigenlijk ook niet hoe je een specifieke post kan "linken".
offtopic:
De link is gekoppeld aan de datum en tijd boven elke post.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 16:54
Voor de geinteresseerden hierboven: antwoord van WD kwam neer op: ja sorry het accessen van folders via een netwerk duurt nu eenmaal iets langer. Kortom, geen hulp. Ik had het ook even opgegeven, maar nu dient zich weer een nieuwe probleem aan.

Gisteravond heb ik bij mijn vader op zijn laptop via wd2go.com geprobeerd mijn private folder te openen. Wonder boven wonder lukte dat, zij het zeer traag, maar ik kon de inhoud van alle subfolders gewoon zien. Echter, thuisgekomen viel me op dat het groene LEDje van de MBL maar bleef knipperen zonder zichtbaar iets te doen. Op dit moment had ik nog toegang tot de public folders.

Toen ik in bed lag zag ik echter dat de groene LED maar bleef knipperen, terwijl hij normaal al gauw op blauw/slaapstand staat. Hier wordt het ingewikkeld, want vanmorgen heb ik een ICIDU wireless router tussen m'n Ziggo UBEE en mijn switch gegooid. Dat werkt allemaal prima, maar toen ik m'n PC aandeed wilde de MBL niet uit de slaapstand komen. Ik had geen toegang, en na een tijdje kwam het groene LEDje dan toch aan, maar bleef vooralsnog alleen knipperen. Nog steeds geen toegang, ondanks resetten, setup draaien etc.

Ik heb nu geen idee hoe ik weer contact met m'n MBL ga krijgen, die nog altijd alleen op groen staat te knipperen en niet bereikbaar is. Het gezeur met de MBL hangt me danig de keel uit, en ik heb er sinds de aanschaf alleen maar problemen mee gehad.

EDIT: na verschillende reset manieren heb ik de schijf weer toegankelijk gekregen, maar het constante knipperen van de groene LED gaat door.

[ Voor 4% gewijzigd door Richard P op 17-09-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smgdirkx
  • Laatst online: 23-02-2023
Hallo allemaal,

Ik probeer SABnzb te installeren op mijn MYBOOKLIVE met de handleiding die op pagina 1 staat. Ik had vantevoren nog maar een paar keer met de Putty gewerkt en nog nooit met de linux-taal. Ik ben ben tegen wat dingetjes aangelopen en een aantal daarvan ondertussen opgelost. Hieronder de puntjes die nog openstaan:

1. Ik krijg steeds de volgende foutmelding na commando "apt-get update"
W: GPG error: http://archive.debian.org lenny/updates Release: The following signatures were invalid: KEYEXPIRED 1356982504

2. Als ik SABnzbd probeerde de starten telkens te lezen:
'yenc module... not found'
'ERROR .sabnzbd/admin/queue9.sab failed' (zoiets dergelijks, want ik kan het niet reproduceren, zie punt 3)

3. Ik heb dus een aantal pogingen gedaan maar helaas tevergeefs. Nu dacht ik bij mezelf, laat ik het eens helemaal opnieuw proberen. Misschien is het niet zo netjes maar ik heb gewoon de mapjes met de naam SABnzbd verwijderd. Toen ben ik de handleiding opnieuw doorlopen. Helaas gebeurt er nu het volgende:

MyBookLive:~# cd /opt
MyBookLive:/opt# cd /opt/SABnzbd-0.7.16
MyBookLive:/opt/SABnzbd-0.7.16# python SABnzbd.py 0.0.0.0:8080
MyBookLive:/opt/SABnzbd-0.7.16#

Als ik dus SABnzbd probeer te starten gebeurt er helemaal niks... Help!

• chippie777
@smgdirkx, ik ben absoluut geen linux kenner en doe ook alleen maar wat ik hier in dit topic vind. De problemen die jij ondervindt heb ik de eerste keer ook gehad. Nu ik alles voor de tweede keer aan het installeren ben (na een firmware update) ben ik begonnen met het installeren van het feature pack. Dit kun je vinden op http://www.highlevelbits.fr (de site is nogal traag)
Ik heb het feature pack als eerste geïnstalleerd en daarna de stappen uit dit topic gevolgd voor het installeren van sabnzbd en dat ging prima.
Wie weet werkt het ook voor jou.

• smgdirkx
Dankjewel voor je reactie chippie777, is het dan zo dat een firmwire update ervoor zorgt dat alles in de 'system directory' weer terug naar de originele staat gaat? Zodat ik met een verse omgeving werk? Is het dan ook zo dat er in principe niks met de files gebeurt die op de schijf staan?

Alvast bedankt!

Edit: Ik lees nu een eerdere reactie van je en zie het antwoord op de vraag al :)

[ Voor 12% gewijzigd door smgdirkx op 18-09-2013 10:41 ]

• chippie777
smgdirkx schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:14:
Dankjewel voor je reactie chippie777, is het dan zo dat een firmwire update ervoor zorgt dat alles in de 'system directory' weer terug naar de originele staat gaat? Zodat ik met een verse omgeving werk? Is het dan ook zo dat er in principe niks met de files gebeurt die op de schijf staan?

Alvast bedankt!
Inderdaad, nadat ik de firmware upgrade had uitgevoerd was ik al mijn geinstalleerde s/w kwijt (sickbeard, featurepack, sabnzbd) maar mijn data (shares) waren nog gewoon aanwezig en benaderbaar.
Daarna alles opnieuw geïnstalleerd en begonnen met featurepak en toen sabnzbd.

• smgdirkx
Ik heb vanmorgen Bittorrent Sync geïnstalleerd op '/shares/Public', dus niet in de system dir. Ik weet niet of dat mogelijk is voor SB en SABnzbd, maar dan worden ze waarschijnlijk niet verwijderd bij een upgrade. Of zeg ik dan iets heel geks?

[ Voor 37% gewijzigd door smgdirkx op 18-09-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de 2tb versie. geen klachten en perfect voor de niet techneuten onder ons. Echter ik heb een vreemd probleepmpje.
Ik heb mijn tv ook in het netwerk staan en daar ziet hij drie mapjes staan video, images en muziek. prima.
Onder video ziet hij in allelei verschillende mapjes op verschillende manieren de films die ik op de wd live heb staan. Echter zodra ik een nieuwe film toevoeg ziet hij dit niet op tv wel op alle andere laptops en mediaplayer beneden maar niet op mijn samsung tv boven die via Utp in het netwerk zit.. Wel alle oudere films maar de nieuwe ziet hij niet.
Hoe kan dit en hoe los ik dit op?
Tnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik ga met mijn Samsung TV altijd gewoon naar het mapje storage, dan public (daar plaats ik ze) en dan zie ik daar gewoon alle films en mappen die ik in public heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:14:
Ik ga met mijn Samsung TV altijd gewoon naar het mapje storage, dan public (daar plaats ik ze) en dan zie ik daar gewoon alle films en mappen die ik in public heb gezet.
Barry ik zie alleen maar 3 mapjes op mijn tv. video, Muziek en afbeeldingen. Meer niet . kan ook niet meer kiezen. ( All share). Via mijn Mediaplayer beneden benader ik ook via jouw manier. Het gaat er juist om voor de tv boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
TV ook al geüpdate? Anders weet ik het ook niet...

Verwijderd

k heb idd tv geupdate. Ik heb net een test gedaan. 4 nieuwe mapjes met 4 verschillende films toegevoegd. Allemaal divx. 1 mapje laat hij wel zien en de andere 3 niet. Haal ik een bestaande map weg dan zie ik hem ook niet meer op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 15:00
Ik ben aan het kijken voor de 3 TB versie.. Als ik via een Macbook Pro bestanden wil kopiëren naar de MBL, moet ik deze dan nog op een bepaalde manier formatteren/installeren?

Ik las in een van de eerste posts dat de MBL moeite heeft met het streamen van MKV bestanden.. is dat nog steeds het geval?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
thijsheerst schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:49:
Ik ben aan het kijken voor de 3 TB versie.. Als ik via een Macbook Pro bestanden wil kopiëren naar de MBL, moet ik deze dan nog op een bepaalde manier formatteren/installeren?

Ik las in een van de eerste posts dat de MBL moeite heeft met het streamen van MKV bestanden.. is dat nog steeds het geval?

Alvast bedankt!
Ik ondervind geen problemen met het streamen van verschillende formaten.
Ik gebruik de 3 TB versie i.c.m. een popcornhour 110A en dat werkt prima.
Uiteraard heb ik af en toe wel wat bestanden welke het niet doen, maar dat ligt aan de popcorn en iet aan de MBL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG88
chippie777 schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:57:
[...]

Ik ondervind geen problemen met het streamen van verschillende formaten.
Ik gebruik de 3 TB versie i.c.m. een popcornhour 110A en dat werkt prima.
Uiteraard heb ik af en toe wel wat bestanden welke het niet doen, maar dat ligt aan de popcorn en iet aan de MBL.
Ok, bedankt! Ik wil direct van de MBL naar mijn Philips TV streamen... Mocht ik daar problemen mee ondervinden heb ik ook nog een home cinema van Philips. Moet wel lukken dan lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
thijsheerst schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:12:
[...]

Ok, bedankt! Ik wil direct van de MBL naar mijn Philips TV streamen... Mocht ik daar problemen mee ondervinden heb ik ook nog een home cinema van Philips. Moet wel lukken dan lijkt me!
Vergeet, niet de MBL is alleen een opslag medium en geen media player!!!
Er zit dus geen hdmi o.i.d. op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG88
chippie777 schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:16:
[...]

Vergeet, niet de MBL is alleen een opslag medium en geen media player!!!
Er zit dus geen hdmi o.i.d. op!
Maar ik kan toch wel de video bestanden op mijn tv via het netwerk opzoeken? Ik las ergens dat Twonky op de MBL staat geinstalleerd?

-edit: "Direct" in mijn eerste post is inderdaad slecht gekozen... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door TVG88 op 23-09-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
thijsheerst schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:20:
[...]

Maar ik kan toch wel de video bestanden op mijn tv via het netwerk opzoeken? Ik las ergens dat Twonky op de MBL staat geinstalleerd?

-edit: "Direct" in mijn eerste post is inderdaad slecht gekozen... 8)7
Twonky staat er op maar is een verouderde versie. Ik heb daar geen goede resultaten mee bereikt maar heb er ook niet echt veel effort in gestoken omdat ik de popcorn gebruik voor het afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Als je een beetje een nieuwe Philips TV hebt, dan moet dat geen probleem zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
barrymossel schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:54:
Als je een beetje een nieuwe Philips TV hebt, dan moet dat geen probleem zijn...
Definieer "nieuw". Mijn tv (42PFL6877H/12), model 2012 en gekocht september 2012, is volgens Philips niet nieuw genoeg om de netflix app te kunnen installeren. Althans, er is geen nieuwe firmware te installeren en ook in de philips "app-store" zie ik geen netflix app.

Oeps, gaat hier over twonky. Was even abuis. Maar goed, ik vind persoonlijk dat je niet te veel moet vertrouwen op de smart tv's, zo smart zijn ze niet altijd en updates komen later of helemaal niet. Een goede media player heb je meer aan.

[ Voor 20% gewijzigd door chippie777 op 24-09-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Een goede tv heeft een mediaplayer ingebouwd die goed werkt. Mijn Samsung TV is een 2012 model en heeft een (naar mijn wensen: ondertiteling via srt en nog geen film gedownload die hij niet kon spelen) perfecte mediaplayer ingebouwd.

In hoeverre Philips achterloopt weet ik niet, maar ik verwacht van een Smart TV na 2010 dat deze gewoon het gros van alle films die nu uitkomen moet kunnen spelen.

---edit---
Oh, de 42PFL6877H/12 speelt ook gewoon zo goed als alle formaten af. :)

[ Voor 9% gewijzigd door barrymossel op 24-09-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
barrymossel schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:24:
Een goede tv heeft een mediaplayer ingebouwd die goed werkt. Mijn Samsung TV is een 2012 model en heeft een (naar mijn wensen: ondertiteling via srt en nog geen film gedownload die hij niet kon spelen) perfecte mediaplayer ingebouwd.

In hoeverre Philips achterloopt weet ik niet, maar ik verwacht van een Smart TV na 2010 dat deze gewoon het gros van alle films die nu uitkomen moet kunnen spelen.

---edit---
Zo gewoon is dat niet, de ervaring leert dat er toch hier en daar wat format's (ios's en video_ts folders bijvb) zijn die het niet lekker doen. Maar goed dat is voor een ander topic :)

• TVG88
barrymossel schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:24:

---edit---
Ik heb gisteren Twonky Server geïnstalleerd op mijn Mac (met license key) en dat werkte perfect op mijn 46PFL8008... Kan ik met dezelfde key ook de verouderde versie Twonky op MBL upgraden, of moet ik een nieuwe key kopen?

• barrymossel
Ik zou het gewoon proberen. Volgens mij kun je de key voor 3 apparaten gebruiken (als ik het goed heb)...

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 11:11
Ik gebruik de MBL 3TB versie in combinatie met de Sony KDL-42W655a. Ik gebruik niet de Twonky, maar die WD zelf heeft uitgebracht en onderdeel is van de laatste firmware... De TV herkent de NAS zonder problemen en kan ook de MKV bestanden over WiFi zonder problemen afspelen inclusief de ondertitels. De voornaamste vraag is of jouw TV om kan gaan met een NAS, of dat alles via DLNA gaat. Voor zover ik nu kan inschatten gebruikt mijn TV de DLNA functie niet echt, maar gebruikt 'ie vooral de filebrowsing mogelijkheden..

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik bestanden op mijn My Book Life zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
*geen grappige RTFM*

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 05:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
In Windows kun je hem zien onder netwerk. Daar kun je er files opzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG88
Ik heb hem besteld... Ik merk dat het streamen van full HD niet helemaal soepel loopt via mijn macbook... hij hapert af en toe een beetje. Hoop dat dit opgelost is met de MBL:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
Ik heb m nu bijna een week draaien, lekker volgestampt dus draaien maar. Sabnzbd draait als een zonnetje, downloadsnelheid van de nieuwsgroepen iets minder dan via laptop maar geen probleem.

Wat wel opvalt is de performance. Ik heb de mybook een statisch ip toegewezen, wat de snelheid iets ten goede lijkt te komen, alleen blijft het streamen van een mkv naar laptop of Ipad via WiFi een drama. Dit moet toch geen probleem zijn of is mijn verwachting echt te hoog? Download via WiFi Max 2,5MB, bedraad de ene keer 10MB, de andere keer zo'n 30MB. TP link router met 1gb. SSH aan of uit lijkt geen verschil te geven.

Ik denk erover deze retour te sturen en een wat stabieler en sneller systeem aan te schaffen, of zijn er hier mensen die de MBL sneller hebben lopen en daar de gouden tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Wat bedoel je precies met 'drama'? Wat is de load tijdens het streamen? Wat is de bitrate van de .mkv? Upload je alleen of transcodeer je ook? En met welke service (Twonky, Mediatomb, WD
Media Server)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
Met drama bedoel ik dat het hapert als een gek.

1080p, gebruik vlc player en gebruik Twonky. Hoe kan ik transcoderen op de MBL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smgdirkx
Hallo allemaal,

Iemand hier die me kan helpen bij het starten van SABnzbd? Ik heb de handleiding namelijk gevolgd, maar kan het programma maar niet gestart krijgen. Als ik SABnzbd via port 8080 probeer te benaderen krijg ik 'hello world' te zien. Hieronder de code die ik daarbij te zien krijg. Wat kan het probleem zijn?

MyBookLive:/opt# screen
2013-10-01 18:12:27,813::INFO::[__init__:934] /root/.sabnzbd/cache/postproc1.sab missing
2013-10-01 18:12:27,816::INFO::[__init__:928] Loading data for queue9.sab from /root/.sabnzbd/admin/queue9.sab
2013-10-01 18:12:27,817::INFO::[__init__:931] /root/.sabnzbd/admin/queue9.sab missing, trying old cache
2013-10-01 18:12:27,819::INFO::[__init__:934] /root/.sabnzbd/cache/queue9.sab missing
2013-10-01 18:12:27,823::INFO::[__init__:928] Loading data for watched_data.sab from /root/.sabnzbd/admin/watched_data.sab
2013-10-01 18:12:27,824::INFO::[__init__:931] /root/.sabnzbd/admin/watched_data.sab missing, trying old cache
2013-10-01 18:12:27,827::INFO::[__init__:934] /root/.sabnzbd/cache/watched_data.sab missing
2013-10-01 18:12:27,831::INFO::[scheduler:172] Setting schedule for midnight BPS reset
2013-10-01 18:12:27,833::INFO::[downloader:211] Resuming
2013-10-01 18:12:27,873::INFO::[__init__:330] All processes started
2013-10-01 18:12:27,875::INFO::[SABnzbd:334] Web dir is /opt/SABnzbd-0.7.16/interfaces/Plush
2013-10-01 18:12:27,877::INFO::[SABnzbd:334] Web dir is /opt/SABnzbd-0.7.16/interfaces/Config
2013-10-01 18:12:27,914::INFO::[SABnzbd:468] _yenc module... NOT found!
2013-10-01 18:12:27,915::INFO::[SABnzbd:471] par2 binary... found (/usr/bin/par2)
2013-10-01 18:12:27,916::INFO::[SABnzbd:479] unrar binary... found (/usr/bin/unrar)
2013-10-01 18:12:27,918::INFO::[SABnzbd:484] unzip binary... found (/usr/bin/unzip)
2013-10-01 18:12:27,920::INFO::[SABnzbd:490] nice binary... found (/usr/bin/nice)
2013-10-01 18:12:27,921::INFO::[SABnzbd:494] ionice binary... found (/usr/bin/ionice)
2013-10-01 18:12:27,923::INFO::[SABnzbd:501] pyOpenSSL... NOT found - try apt-get install python-pyopenssl (SSL is optional)
2013-10-01 18:12:27,929::INFO::[SABnzbd:1483] Starting web-interface on 127.0.0.1:8090
2013-10-01 18:12:27,933::INFO::[_cplogging:55] [01/Oct/2013:18:12:27] ENGINE Bus STARTING
2013-10-01 18:12:27,950::INFO::[_cplogging:55] [01/Oct/2013:18:12:27] ENGINE Started monitor thread '_TimeoutMonitor'.
2013-10-01 18:12:28,155::INFO::[_cplogging:55] [01/Oct/2013:18:12:28] ENGINE Serving on 127.0.0.1:8090
2013-10-01 18:12:28,157::INFO::[_cplogging:55] [01/Oct/2013:18:12:28] ENGINE Bus STARTED
2013-10-01 18:12:28,160::INFO::[panic:247] Lauching browser with http://localhost:8090/sabnzbd
2013-10-01 18:12:28,958::INFO::[SABnzbd:1552] Starting SABnzbd.py-0.7.16
2013-10-01 18:12:28,962::INFO::[dirscanner:274] Dirscanner starting up
2013-10-01 18:12:28,964::INFO::[urlgrabber:77] URLGrabber starting up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Wesnam schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 07:58:
Met drama bedoel ik dat het hapert als een gek.

1080p, gebruik vlc player en gebruik Twonky.
1080p (resolutie) zegt helaas niets over bitrate, die kan variëren van een enkele tot zo'n 40 Mbps. Kun je kijken wat de load is op het moment dat 'ie hapert (met bijvoorbeeld top)? Als er veel op de achtergrond gebeurt (een SSH sessie is te verwaarlozen, maar bijvoorbeeld par2 kan aardig wat resources kosten) kan dat wel wat verklaren.

Gezien je fluctuerende snelheden zou het ook aan je netwerk kunnen liggen. Ik kan in ieder geval zonder haperingen video met een bitrate van ~12 Mbps (hoger heb ik niet getest) streamen met Mediatomb (zonder te transcoderen) binnen mijn LAN. Als ik (bedraad, met gigabit switch) een groot bestand download over http (onversleuteld) haal ik een snelheid tot 48 MB/s.
Hoe kan ik transcoderen op de MBL?
Weet ik niet meer; dat zou je even in de configuratie (poort 9000) van Twonky na moeten kijken.
smgdirkx schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:15:
Ik heb de handleiding namelijk gevolgd, maar kan het programma maar niet gestart krijgen.
Welke handleiding? Hoe start je 'm?
Als ik SABnzbd via port 8080 probeer te benaderen krijg ik 'hello world' te zien.
Hoe benader je 'm? In je browser of in de shell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smgdirkx
Welke handleiding? Hoe start je 'm?

[...]

Hoe benader je 'm? In je browser of in de shell?
Hoi 8088,

Ik heb de handleiding op pagina 1 van dit topic gevolgd. Alles gaat goed tot en met het commando hieronder.

Ik start hem vanuit PuTTY met commando: python sabnzbd-0.7.16 0.0.0.0:8080

Ik benader hem vanuit mijn browser met: IPMYBOOKLIVE:8080

Alsvast bedankt dat je mee wil denken!

GRtz smgdirkx

edit: het is me zojuist gelukt door in de onderstaande file de Port en Host aan te passen:

nano /root/.sabnzbd/sabnzbd.ini

[ Voor 13% gewijzigd door smgdirkx op 02-10-2013 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
Starting web-interface on 127.0.0.1:8090

Deze regel doet vermoeden dat er inderdaad in sabnzbd.ini poort en ip verkeerd ingevuld zijn.

Zorg wel dat je bij het commando python sabnzbd-0.7.16 0.0.0.0:8080 bij 0.0.0.0. je eigen ip invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
8088 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:22:
[...]
Gezien je fluctuerende snelheden zou het ook aan je netwerk kunnen liggen. Ik kan in ieder geval zonder haperingen video met een bitrate van ~12 Mbps (hoger heb ik niet getest) streamen met Mediatomb (zonder te transcoderen) binnen mijn LAN. Als ik (bedraad, met gigabit switch) een groot bestand download over http (onversleuteld) haal ik een snelheid tot 48 MB/s.
Dank voor de hulp. 48MB/s heb ik bedraad nooit gehaald (Max 30MB/s) en benadering via browser is uitermate traag.

Heb intussen een synology ds112 besteld, de MBL gaat eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG88
Heb gisteren mijn MBL binnengekregen en meteen geïnstalleerd natuurlijk. Twonky geupdate mbv SSH (eerste keer dat ik iets met SSH deed, werkte prima!) en de key die ik al eerder had gekocht voor TwonkyServer op mijn macbook werkt ook op de MBL 8)

Heb maar even kunnen testen hoe full HD wordt gestreamed, maar dit ging vooralsnog vlekkeloos... Kan ik ergens zien hoe snel dit gaat via mijn netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG88
En is het ook mogelijk om downloads vanaf mijn computer (mbv SabNZBd) direct te laten uitpakken op de MBL? Ik kan in de settings van SabNZBd wel de outputfolder kiezen, maar ik kan daar de MBL niet in terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:52
Mede-eigenaars! Gisterenochtend kreeg ik een mailalert van mijn MyBook dat er een nieuwe firmware beschikbaar is, waarna niet lang daarna de link op tweakers bijgewerkt werd: meuk: WD My Book Live 02.42.03

Iemand al ervaring met deze FW-upgrade?
Zoals gewoonlijk wacht ik met de upgrade tot er wat ervaringen beschikbaar zijn. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik wacht ook even. Geen zin dat mijn "hacks" straks niet meer werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41
Firmware Version 02.43.03 – 022

Resolved compatibility issue with Time Machine in OSx Mavericks 10.9.x
Resolved issue of inaccessible shares in Windows 8 for accounts that do not have a password set
Zeker gezien mijn ervaringen met updaten van dit apparaat zou ik niemand aanraden te up-daten als je geen last hebt van deze problemen. (En al helemaal niet als je veel "sabcouchbeard"-scripts hebt draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG88
Gaat de performance van de MBL achteruit als ik sabnzbd erop installeer? Kan ik bijvoorbeeld downloaden en streamen tegelijk?

Of is het ook mogelijk om downloads vanaf mijn computer (mbv SabNZBd) direct te laten uitpakken op de MBL? Ik kan in de settings van SabNZBd wel de outputfolder kiezen, maar ik kan daar de MBL niet in terugvinden...

Dat laatste lijkt me idealer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

smgdirkx schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:05:
Ik heb de handleiding op pagina 1 van dit topic gevolgd.
Maar niet volledig, lijkt 't. 't Lijkt alsof je SABNzbd in /root hebt geïnstalleerd. /opt ('optionele software') is een logischere locatie. De handleiding is ook niet echt optimaal; gebruik van screen is helemaal niet nodig. Deze handleiding doet 't wat beter. Maar goed, je probleem is opgelost :)
thijsheerst schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:58:
Gaat de performance van de MBL achteruit als ik sabnzbd erop installeer?
Ja. NZBGet is wat minder eisend, maar ook die zal (merkbaar) wat resources verbruiken. Maar je hebt toch geen MBL aangeschaft om 'm zo min mogelijk te laten doen?
Kan ik bijvoorbeeld downloaden en streamen tegelijk?
Ja.
Of is het ook mogelijk om downloads vanaf mijn computer (mbv SabNZBd) direct te laten uitpakken op de MBL?
Ja.
Ik kan in de settings van SabNZBd wel de outputfolder kiezen, maar ik kan daar de MBL niet in terugvinden...
Als je zorgt dat je MBL gemount is op je computer moet je die kunnen selecteren.
Dat laatste lijkt me idealer namelijk.
Mij niet. Ik heb juist de MBL aangeschaft zodat ik mijn pc niet continu aan hoef te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ja hier ook. Lekker een download vanaf werk op de MBL via mijn telefoon te laten starten en kijken als ik thuis ben op mijn tv. Zonder computer aan te hebben gehad. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG88
Bedankt voor je duidelijke antwoorden!
barrymossel schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:30:
Ja hier ook. Lekker een download vanaf werk op de MBL via mijn telefoon te laten starten en kijken als ik thuis ben op mijn tv. Zonder computer aan te hebben gehad. Ideaal.
Klinkt inderdaad echt een stuk idealer! ga ik dit weekend eens voor zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo , ik hoop dat iemand een antwoord heeft voor mijn probleempje . Ik heb een MBL 2TB gekoppeld aan een netwerk met een vsx-922 , samsung tv 8000 serie en een computer die ik gebruik om muziek in te lezen (met i-tunes) en weg te schrijven naar de MBL . Als ik met de tablet (pioneer icontrol2012) muziek slelecteer dan hoor ik een pauze tussen nummers van live cd's. Ook heb ik gezien dat als ik bestanden wegschrijf onder mp3 formaat , de volgorde van de nummers weg is en deze alfabetisch gerangschikt worden . Heel vervelend allemaal . Ik denk dat probleem zit in de manier waarop de muziek weggeschreven wordt op de MBL . Als ik de muziek speel op de comp van de MBL heb ik hetzelfde probleem , Speel ik ze af via i-tunes niet . Het zal een kleinigheid zijn maar ik vind het niet . Heeft er hier iemand ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Het lijkt me dat de metadata (tracknummer, etc.) via DNLA niet wordt doorgegeven o.i.d.

Kijk hier eens: http://goo.gl/2GyLhD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
Wesnam schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:18:
Ik heb m nu bijna een week draaien, lekker volgestampt dus draaien maar. Sabnzbd draait als een zonnetje, downloadsnelheid van de nieuwsgroepen iets minder dan via laptop maar geen probleem.

Wat wel opvalt is de performance. Ik heb de mybook een statisch ip toegewezen, wat de snelheid iets ten goede lijkt te komen, alleen blijft het streamen van een mkv naar laptop of Ipad via WiFi een drama. Dit moet toch geen probleem zijn of is mijn verwachting echt te hoog? Download via WiFi Max 2,5MB, bedraad de ene keer 10MB, de andere keer zo'n 30MB. TP link router met 1gb. SSH aan of uit lijkt geen verschil te geven.

Ik denk erover deze retour te sturen en een wat stabieler en sneller systeem aan te schaffen, of zijn er hier mensen die de MBL sneller hebben lopen en daar de gouden tip voor?
Ik heb met mijn MBL en TP-link router een maximale schrijfsnelheid gehaald van tussen de 30 en 40MB over de kabel. Via WiFi haal ik op mn laptop maximaal 10MBps, zowel op de 2,4 als 5 GHz band. Nu is het bij ons in de buurt met WiFi vrij 'druk'.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 13:44
Een tijdje terug SABnzb geinstalleerd en na update van firmware moest ik het opnieuw installeren. Alleen krijg ik het nu niet meer voor elkaar. Tijdens de installatie, na het invoeren van de code

code:
1
update-rc.d sabnzbd defaults

Krijg ik de melding: warning: /etc/init.d/sabnzbd missing LSB information

Ik krijg met geen mogelijkheid SABnzb gestart via de browser (kan geen verbinding maken met 192.168.1.15:8080). Iemand nog goede ideeën? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Welke firmware draai je nu? En kun je de inhoud van /etc/init.d/sabnzbd hier plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 13:44
Meest recente firmware (ben nu niet thuis, dus exacte versie weet ik zo niet) en de inhoud van start file is exact zoals aangegeven in de tutorial:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
#!/bin/sh

case "$1" in
    start)
      # help sabnzbd to find par2, unrar etc.
      PATH=$PATH:/opt/bin:/opt/sbin
      echo "Starting SABnzbd."
      /opt/bin/python2.5 /opt/share/SABnzbd/SABnzbd.py -f /opt/share/SABnzbd/sabnzbd.ini -d
    ;;
    stop)
      echo "Shutting down SABnzbd."
      /usr/bin/wget -q --delete-after "http://0.0.0.0:8080/sabnzbd/api?mode=shutdown&apikey=ENTERAPIKEYHERE"
    ;;
    *)
      echo "Usage: $0 {start|stop}"
      exit 1
    esac

exit 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:02
Nikeo schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 00:51:
@kareloh
[...]

Ik heb het precies zo gedaan en het werkt als een tiet. Ik heb er in een vorige post iets over verteld.
over de regels:
"watch-dir": "/shares/Public/WWW/TR-Downloads/Watch/",
"watch-dir-enabled": true

Als ik die regels toevoeg (om een watch dir in te stellen), bewaar en daarna transmission wil herstarten krijg ik een Parse error:

[15:05:14.657] JSON parse failed in /root/.config/transmission-daemon/settings.json at pos 2236: STRAY_TOKEN -- remaining text ""watch-dir": "/s"

iemand een idee wat ik fout doe?
De regels heb ik gekopieerd en geplakt, en andere regels die ik heb gewijzigd worden volgens mij wel aanvaard:

"rpc-access-control-list": "127.0.0.*,192.168.1.*",
"rpc-whitelist": "127.0.0.1,192.168.1.*",

oeps was een afsluitende komma vergeten ...

[ Voor 11% gewijzigd door BeArt op 26-10-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet zo direct vinden hoe een nieuw topic te starten, vandaar dat ik de vraag hier stel.

Ik gebruik al enige tijd een WD Live Book icm met een WD TV Live. Dit naar volle tevredenheid. Gisteravond een film op de PC laten uitpakken met als bestemming de speelfilm map op de Live Book. Hierna benader ik de neterkschijf en zie dat de daadwerkelijk film in een submap zit. Ik verplaats de film naar een andere lokatie en wil vervolgens dan de lege map verwijderen. Hierop zie ik dat er snel data wordt verwijderd (?? de map was toch leeg) en druk snel op annuleren. Vervolgens is de totale hoofdmap met al mijn films (250gb) verdwenen cq niet meer zichtbaar !!! In de prullenbak is niets te vinden.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:54
Net een firmware update gedaan. Ik kan nu niet meer in SSH (staat wel gewoon ingeschakeld.)
Ik krijg nu deze melding van terminal:

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
@ WARNING: REMOTE HOST IDENTIFICATION HAS CHANGED! @
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
IT IS POSSIBLE THAT SOMEONE IS DOING SOMETHING NASTY!
Someone could be eavesdropping on you right now (man-in-the-middle attack)!
It is also possible that a host key has just been changed.
The fingerprint for the RSA key sent by the remote host is
37:75:0e:15:12:78:30:55:11:fb:9b:aa:21:b4:df:05.
Please contact your system administrator.
Add correct host key in /Users/Extreme_Smell/.ssh/known_hosts to get rid of this message.
Offending RSA key in /Users/Extreme_Smell/.ssh/known_hosts:14
RSA host key for 192.168.1.134 has changed and you have requested strict checking.
Host key verification failed.

Weet iemand wat het probleem hierachter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De ssh keys van de server (jouw nas) zijn veranderd, en je ssh client gaat er vanuit dat er dus een man-in-the-middle attack gaande is.
Om dit te verhelpen moet je regel 14 van /Users/Extreme_Smell/.ssh/known_hosts verwijderen. Deze bevat de public key van je vorige ssh server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Maar dat doe je toch via SSH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Nee. Deze file staat op de machine die de ssh client draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Gelukt! Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

iemand ook een werkende oplossing voor FileZilla? want die werkt bij ook niet meer na de firmware upgrade, alles gebruikers bestaan nog wel kan ik met Putty zien gewoon met de juiste wachtwoorden.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ik heb het vermoeden dat de gebruiker uit mijn toegestande SSH-users is verwijderd, maar weer eens opzoeken hoe dat moest.

edit: gelukt, /etc/ssh/sshd_config was overschreven door een bestand uit 2011, mijn SSH-gebruiker stond niet meer in de AllowUsers, na die toegevoegd te hebben (met WinSCP) en de ssh-service een reboot te hebben gegegeven ( /etc/init.d/ssh restart, via Putty) deed i het weer als vanouds.

Zie ook een tutorial op http://tech.avivo.si/2012...digital-my-book-live-duo/

[ Voor 62% gewijzigd door aardbeix15 op 28-10-2013 09:07 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik niet snap niet meer niet...

Ik heb (helaas?) de firmware update gedaan. Dacht laat ik het maar een keer doen na een paar maanden die eeuwige mailtjes dat er updates zijn...doe ik dus ook nooit meer.

SABnzbd is er nu dus vanaf. Ik opnieuw met de installatie aan de gang.

Apt-get update geeft de volgende meldingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Get:1 http://archive.debian.org lenny Release.gpg [1034B]
Get:2 http://archive.debian.org lenny/updates Release.gpg [836B]
Get:3 http://archive.debian.org lenny Release [99.6kB]
Get:4 http://archive.debian.org lenny/updates Release [92.4kB]
Ign http://archive.debian.org lenny Release
Ign http://archive.debian.org lenny/updates Release
Get:5 http://archive.debian.org lenny/main Packages [5130kB]
Get:6 http://archive.debian.org lenny/contrib Packages [64.6kB]
Get:7 http://archive.debian.org lenny/non-free Packages [80.4kB]
Get:8 http://archive.debian.org lenny/main Sources [2679kB]
Get:9 http://archive.debian.org lenny/contrib Sources [44.6kB]
Get:10 http://archive.debian.org lenny/non-free Sources [55.7kB]
Get:11 http://archive.debian.org lenny/updates/main Packages [336kB]
Get:12 http://archive.debian.org lenny/updates/main Sources [121kB]
Fetched 8705kB in 20s (425kB/s)
Reading package lists... Done
W: GPG error: http://archive.debian.org lenny Release: The following signatures were invalid: KEYEXPIRED 1337087218 The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY AED4B06F473041FA
W: GPG error: http://archive.debian.org lenny/updates Release: The following signatures were invalid: KEYEXPIRED 1356982504
W: You may want to run apt-get update to correct these problems

Vervolgens krijg ik een meldingen dat ie bijvoorbeeld unrar niet meer kan installeren, enzovoorts..

Ik wil SABnzbd in de share "Dowloads" zetten en dan activeren. Dit lukt niet, maar ook in de map "opt" krijg ik hem niet aan de gang, daar zie ik hem wel staan, maar bij de code "Python" zegt ie eigenlijk helemaal niks...
code:
1
2
3
NAS:/# cd /opt/SABnzbd-0.7.16
NAS:/opt/SABnzbd-0.7.16# python SABnzbd.py 10.0.0.3:8484
NAS:/opt/SABnzbd-0.7.16#

Verder kom ik er niet uit, ik ben een leek op het gebied van Linux. Ik kan van alles proberen, maar zonder handleiding kom ik er niet...
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat ik moet doen, of wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 13:20
Zijn er hier ook wdl gebruikers die een mkv op hun iphone of ipad kunnen bekijken?Via de tv en laptop lukt het wel maar via ipad krijg ik de bestanden wel te zien maar kan ze niet afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
feddesman schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:25:
Zijn er hier ook wdl gebruikers die een mkv op hun iphone of ipad kunnen bekijken?Via de tv en laptop lukt het wel maar via ipad krijg ik de bestanden wel te zien maar kan ze niet afspelen.
Dat klopt, omdat een iphone standaard geen mkv kan afspelen.
Hiervoor heb je een andere app nodig, die dan weer verbinding moet maken met je wdl.
Bijvoorbeeld VLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 13:20
chippie777 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:52:
[...]

Dat klopt, omdat een iphone standaard geen mkv kan afspelen.
Hiervoor heb je een andere app nodig, die dan weer verbinding moet maken met je wdl.
Bijvoorbeeld VLC
bedankt, weer een stapje verder volgende probleem is dat de bestanden via de vlc player >netwerk de bestanden maar voor paar seconden ziet.Er staat dat ie maar 0.6 mb is terwijl de werkelijke grote 1 gig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musicjohn
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-01 13:55
Hallo, ben nieuw hier, dus excuses als dit verkeerd staat of als ik de verkeerde post knop heb gebruikt.

Gisteren een MBL duo 4TB gekocht (en via LAN aangesloten) omdat de opslagcapaciteit naar verhouding vrij gunstig lag. Heb geen behoefte aan cloud diensten of toegang als ik van huis ben. Uitsluitend bedoelt als schijf voor backup van belangrijke files en projecten.

Heb vanochtend vanalles zitten lezen, maar kan niet ontdekken of je de MBL ook gewoon als externe HD kunt gebruiken zonder dat je eerst allerlei share-mappen en machtigingen in moet stellen. Dus gewoon in verkenner bestanden overzetten via copy/paste, zoals ik dat met mijn Qnap 419 NAS ook doe. Kan hierover echter geen topics vinden, dus vandaar mijn vraag op dit forum.

Weet iemand of het mogelijk is om het apparaat te laten functioneren als een 'gewone' externe 4TB schijf zonder alle rompslomp en poespas met share mappen / machtigingen / wachtwoorden etc. ???

Bij voorbaat dank voor reacties.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Eehm, als ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, dan kan dat. In Windows (7) zie je automatisch bij netwerk de schijf, waarbij je verschillende mappen kunt benaderen (o.a. Public). De map public heb ik een driveletter gegeven, zodat deze makkelijk te benaderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
Gister heb ik een redelijk bijzondere (voor mij dan..) conclusie kunnen trekken uit een testje. Via WiFi haalde ik telkens geen hogere snelheid dan 8 - 9 MB/s als ik via de windows share bestanden naar mijn MBL overzette. Nu heb ik hetzelfde geprobeerd met FTP (filezilla) en ik haalde minimaal de dubbele snelheid (varierend tussen de 18MiB - 30 MiB/s)

Hebben jullie dezelfde ervaring??

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 17:11
Van het weekend mijn WD MY Book Live unbricked met behoud van data via deze guide: http://community.wd.com/t...ally-dead-MBL/td-p/435724
Erg eenvoudig te doen en gelukkig geslaagd.

Ben nu aan het spelen met autodownloaden via deluge, flexget en trakt.tv en dat ziet er voorlopig erg leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er niks meer van...
Heb SABnzbd 0.7.16 geinstalleerd. Via Putty moest ik ineens alles in gaan vullen qua news-server, poortnummers, enz.. Daar leek SABnzbd te draaien. Volgens de gegevens bereikbaar op "localhost:8085/sabnzbd" vul ik dit in in de browser, of "10.0.0.3:8085/sabnzbd", of "10.0.0.3:8484" (poort waar ik hem op ingesteld had..) krijg ik nergens SABnzbd te zien. Terwijl ik in Putty wel de teksten van de linkjes te zien kreeg... Iemand enig idee hoe ik SABnzbd wel kan bereiken via de browser? Of doe ik iets verkeerd?
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste