De snelheid valt mij een beetje tegen. Dit ligt ongetwijfeld aan de wijze waarop ik de boel heb ingericht, oid.
Kan iemand een checklist maken met dingen die je kunt controleren/aanpassen om de verbinding te optimaliseren? Ik vind 8MBs een beetje langzaam...
Nou ik zou al blij zijn met 8Mb/sec....!Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:13:
Ik zou eerst en vooral je eigen wifi verbinding controleren. Welke standaard gebruik je? De n-standaard is momenteel het snelste, maar als dit fout is ingesteld kan je veel storing hebben van bvb. je buren hun wifi-zenders; wat de snelheid aanzienlijk kan verminderen.
Belangrijk: als je op 2,4 GHz werkt, zijn er maar 13 mogelijke kanalen om uit te kiezen. De enige niet-overlappende kanalen zijn 1, 5, 9 en 13. Kijk naar wat er in de buurt allemaal al bezet is om jouw zender op het minst gebruikte kanaal in te stellen. Om dit te controleren kan je het programma inSSIDer gebruiken, of een app op je smartphone of tablet (wifi analyser of iets dergelijks).
Als je op 5 GHz werkt, zijn er veel meer mogelijke kanalen, dus is het gemakkelijker om te zorgen dat je op een verschillend kanaal zit dan je buren, MAAR je signaal zal minder ver reiken...
Edit: oh, en ik ben vergeten te vermelden dat de n-standaard 2 van deze ranges gebruikt, dus op 2,4GHz blijven er in de n-standaard maar 2 verschillende niet-overlappende kanaalkeuzes over...
Mijn maximale snelheid blijft hangen op 2Mb/sec en heb geen idee waardoor dat komt of hoe ik het dus kan versnellen.
Ik heb de Mybook Live duo 8TB in raid 1.
Mijn modem/router is van ziggo, de Cisco EPC3925.
Op mijn netwerk zitten twee oudere laptops (ondersteunen de N band dus niet), een PS3, een HTPC (met N band wifi kaart) en een netwerk printer.
De Wifi modem router staat nu "Mixed mode" vanwege de verschillende apparaten.
En frequentiekeuze staat op "auto" (omdat ik niet zondermeer durf deze dingen te wijzigen).
Alle oude HD homevideos staan op oude externe hardeschijven die wil kopieren naar de MBL. Dat is ongeveer 500GB aan HD video, en dat kopieren gaat dus heeeeeeel erg traag! Ik ben er al dagen mee bezig en het is nog lang niet klaar...
Daarnaast wil ik die HD videos graag via de HTPC (of PS3) op tv afspelen. En je voelt hem al aankomen, maar als ik een videobestand open op de HTPC dan heb ik 1 sec beeld, waarna ik meerdere seconden moet wachten voor de volgende seconde aan beeld....
Met andere woorden: niet naar te kijken.
Weet iemand hoe ik dat op moet lossen??? Wat zijn nou de optimale WIFi instellingen??
Overigens heb ik voor het koperen van de bestanden naar de MBL geprobeerd de oude externe schijf via de usb aan de achterkant van de MBL aan te sluiten.
En dat werkt op zich wel inzoverre dat ik de schijf zie en kan benaderen, maar gek genoeg levert dit geen enkele snelheids winst op!!
Alsof de data alsnog via WiFi verstuurd wordt.
Als laatste wil ik nog even melden dat het voor mij geen optie is om permanent kabels van de modem/router naar de HTPC aan te leggen. Ik moet de data dus echt via WiFi kunnen bekijken.
Wie o wie kan mij helpen???
Alvast bedankt!