Ok, hierbij wat meer uitleg over een manier om Dropbox te gebruiken op de My Book Live (Duo).
Wat was het probleem?
Dropbox ontwikkelt dropbox-applicaties voor vele platformen en werkt op héél veel toestellen, maar ontwikkelt toch geen Dropbox-toepassing voor toestellen met ARM-processoren (zoals onze My Book Live).
Aangezien de dropbox-toepassing niet opensource is, leek het ook niet zomaar mogelijk om dit zelf in de programmacode te gaan aanpassen teneinde een werkende installatie te bekomen op een toestel met een ARM-processor.
MAAR
Dropbox biedt wel de mogelijkheid om zelf apps te maken.
Ik heb hierbij de volgende gids gevolgd:
http://nexus-rage-quit.blogspot.be/
De eerste vier stappen van deze gids volstaan voor wie transmission al geïnstalleerd heeft en ingesteld heeft om naar een bepaalde folder te kijken als "watchfolder". Wie dat nog niet gedaan heeft, heeft hier ineens ook een handleiding in de stappen 5 tot 7.
Let in het 2de stuk van stap1 wel op dat je de zip eerst uitpakt. Je kan trouwens probleemloos die bestanden manueel op je NAS opslaan en hebt dan geen scp nodig.
Helaas is het niet zó eenvoudig. Enkele eigen opmerkingen over 'problemen' die ik bij de installatie tegenkwam:
- Op de My Book Live staat Python 2.5, dus heb ik ook daarvoor setuptools2.5 geïnstalleerd en setuptools-0.6c11-py2.5.egg gebruikt. Er was echter een probleem bij de installatie van setup.py uit dropbox-python-sdk-1.5.1. Mijn oplossing was de installatie van Python 2.6 door
ipkg install python26
maar dan dus ook setuptools2.6 installeren uiteraard, en ook het gepaste egg-bestand daarvoor...
- Volgend probleem: de NAS gebruikt wel nog altijd python2.5 op deze manier (ook als ik het aanpaste van 2.5 naar 2.6 in het volgende bestand):
/opt/lib/python2.6/distutils/distutils.cfg
Oplossing: niet "python" als commando gebruiken maar "python2.6" om het setup-script van uit de map dropbox-python-sdk-1.5.1 uit te voeren.
Daarna volg je gewoon de volgende stappen om het juiste aan te vullen in je python script dat je telkens moet uitvoeren om de gewenste map te synchroniseren. Via bovenstaande gids vind je meteen een aangepast script voor een torrent-watchfolder met info i.v.m. wat je er juist in moet invullen. (Wel goed opletten bij het kopiëren dat alle inspringingen kloppen natuurlijk.) De 2 gevraagde keys vind je op de site van dropbox, bij je dropboxmap.
Daarna zeker 1 keer ook manueel het script uitvoeren en dan meteen op je computer naar de dropbox-pagina gaan die in de terminal verschijnt. Je moet daar je eigen app toestaan, anders zal het niet werken. Vanaf je dat gedaan hebt, wordt je app-map waarnaar het script kijkt telkens gecontroleerd op nieuwe bestanden wanneer je het script uitvoert. LET EROP dat dit niet een zelf aangemaakte dropboxmap is, maar een map IN DE MAP APPS. Ik heb uren een fout in mijn script gezocht, terwijl ik gewoon mijn torrentbestanden niet in (dropboxfolder)/newTorrents moest plaatsen maar in (dropboxfolder)/Apps/newTorrents.
- Via Cron kan je vervolgens ervoor zorgen dat het script automatisch om de x minuten uitgevoerd wordt. (zie stap 4 in de handleiding).
=> Ook hier moet het script met python 2.6 uitgevoerd worden. Manueel uitvoeren door dit in te geven, zou op dit punt sowieso al moeten lukken:
python2.6 (pad naar map met dit script)/GetAllTorrentsFromDropbox.py
In crontab moet je dus ook specificeren dat het via python 2.6 dient uitgevoerd te worden. Dat gaat NIET gewoon door "python" te vervangen door "python2.6" in stap 4 van de handleiding.
Wel moet je je crontab aanpassen naar iets van deze vorm:
*/10 * * * * /opt/bin/python2.6 /DataVolume/shares/Public/[map met script in]/GetAllTorrentsFromDropbox.py
Uiteraard pas je hierin je mappen nog aan indien nodig. (Ik zal het script waarschijnlijk best ook nog verplaatsen i.p.v. het in mijn public folder te laten staan.)
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 25-06-2013 00:07
]