Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk van Bergen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-12-2023
Mooi topic! Bedankt voor alle info en guides. Heeft my overgehaald om vanavond even langs de lokale Media Markt te gaan en de 3TB op te halen.

Rest van mijn 'setup' is een oude iPhone 4 met XBMC aangesloten op een hele domme tv.

XBMC remote op mijn telefoon om vanaf de bank te bedienen :)

Daarnaast ook meteen torrent en nzb clients installeren :)

Laat van het weekend weten hoe het is gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar ik snap helemaal niks van dat XBMC.. wat heb je er precies aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:06:
Sorry maar ik snap helemaal niks van dat XBMC.. wat heb je er precies aan..
Heb je het überhaupt wel opgezocht?

Pasgeleden was er nog een uitgebreid artikel op de frontpage: reviews: De vele gezichten van XBMC Ik raad je aan eerst in te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:52
@dirk let us know! Aanrader: eerst firmware installeren, dan auto-update uit en let op de tips rondom speciale tekens in je owner-password. Daarna kun je naar hartelust tweaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de twee disken van MBLduo ook als twee aparte storage locaties laten zien? Ik wil geen gebruik maken van RAID want de films die ik download hoeven niet gebackupped worden. Foto's en belangrijke data schrijf ik zelf wekelijks over dus op die manier backup ikzelf mijn ggegvens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
ik heb ineens een probleem met mybook.
Niet meer te vinden in het netwerk en ik kan ook geen ip adres vinden van het ding om hem zo te benaderen.
Wel vreselijk balen want alle foto`s staan erop.

iemand een work-around of een link (liefst in het Nederlands) hoe ik het ding weer in de lucht krijg?

Ik heb een reset gedaan maar kan hem desondanks niet vinden ook niet met de mybook live cd
Lampjes op de my book gaan omstebeurten aan en dan weer ff 3lampjes constant aan en dan weer zoeken lijkt wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Frixel op 22-06-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst in dhcp op je router of dhcp-server nagaan welk ip-adres je My Book gekregen heeft.
Als hij geen ip gekregen heeft via dhcp, proberen of je hem op het standaard ip kan vinden (192.168.1.1 of 192.168.2.1 dacht ik, maar ik kan me vergissen). Om te kunnen verbinden moet je wel zorgen dat je zelf ermee kan communiceren, dus pas dan even het ip-adres van je eigen computer aan zodat de eerste 3 groepen van cijfers hetzelfde zijn (als je netmask op 255.255.255.0 blijft staan).

En iets totaal anders: op mijn nieuwe My Book Live Duo 8TB heb ik zonder veel problemen Dropbox werkend gekregen zodanig dat ik 1 "watchfolder" heb voor Transmission, en ik daar van overal torrent-bestandjes kan in zetten door ze simpelweg in een daarvoor gekozen Dropbox-map te steken.
Was er hier nog iemand aan het zoeken naar een manier om Dropbox te kunnen gebruiken op de My Book Live? (Dan geef ik nog wat uitleg.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:54:
Kun je de twee disken van MBLduo ook als twee aparte storage locaties laten zien? Ik wil geen gebruik maken van RAID want de films die ik download hoeven niet gebackupped worden. Foto's en belangrijke data schrijf ik zelf wekelijks over dus op die manier backup ikzelf mijn ggegvens.
Standaard kan dat bij mijn weten niet; maar je kan via SSH wel verbinden met root-access, waardoor je de schijven ook anders zou kunnen aankoppelen en dan lijkt het me wel goed mogelijk te zijn dat je ze afzonderlijk kan benaderen, maar uiteraard krijg je dan problemen als je via de standaard webinterface wil blijven werken en er extra shares op aanmaken en de rechten ervan beheren en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 01:20:
En iets totaal anders: op mijn nieuwe My Book Live Duo 8TB heb ik zonder veel problemen Dropbox werkend gekregen zodanig dat ik 1 "watchfolder" heb voor Transmission, en ik daar van overal torrent-bestandjes kan in zetten door ze simpelweg in een daarvoor gekozen Dropbox-map te steken.
Was er hier nog iemand aan het zoeken naar een manier om Dropbox te kunnen gebruiken op de My Book Live? (Dan geef ik nog wat uitleg.)
Ja! Graag! Ik had nl. teveel werk om iedere keer handmatig te backuppen, dus een hulpje is welkom. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk van Bergen
dnhelle schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:34:
@dirk let us know! Aanrader: eerst firmware installeren, dan auto-update uit en let op de tips rondom speciale tekens in je owner-password. Daarna kun je naar hartelust tweaken..
Bij deze!

Eerst een disclaimer: Ik kan echt niks met Linux command-line uit mijn hoofd :) Alles wat ik heb ingevoerd is copy/paste van fora :)

Stap 0) Heb inderdaad de firmware als eerste geupdate. Daar vroeg ie al om bij het eerst inloggen op de web interface, dus maar gewoon gedaan. SSH aangezet en PuTTY + WinSCP geinstalleerd.

Daarna de handleiding voor het installeren van SABnzb gevolgd. Dit werkte totaal niet. Jammer dat die post niet up-to-date is gehouden. Follow-up posts met diverse antwoorden en links naar andere fora zijn wel in dit topic te vinden. Uiteindelijk wel alles geinstalleerd gekregen, maar helaas na het opstarten kon ik nog niet naar het goede adres via een browser. Uiteindelijk maar een andere handleiding gebruikt (https://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?f=16&t=8922 + 1e antwoord in thread) en dat werkte allemaal wel. Paar target directories aangepast om het in /shares/ te laten komen. Enige probleem is dat het een verouderde versie geinstalleerd heeft en ik geen idee heb hoe het te updaten :) Maar het werkt ...

Torrent-client via de FeaturePack Manager geinstalleerd, maar nog niet gebruikt.

XBMC gebruikt de MyBook als netwerk share. Gebruik dus niet de Twonky-server of de uPnP service. Werkt als een trein :)

Ben er erg blij mee tot nu toe in ieder geval! Volgende stap is toegang van buiten mijn netwerk regelen zodat ik remote een nzb'tje kan droppen en tv aan kan zetten als ik thuis kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk van Bergen
...
Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Dirk van Bergen schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:43:
[...]

XBMC gebruikt de MyBook als netwerk share. Gebruik dus niet de Twonky-server of de uPnP service. Werkt als een trein :)
Dus jij gebruikt XBMC om bijv. video's te steamen naar je tv? Zo ja heb je toevallig nog de handleiding die je gebruikt hebt om deze te installeren op MBL?
Ik ben namelijk op zoek naar een alternatief op twonky of WD DLNA omdat ik bij mijn samsung smart TV omdat ik geen gebruik kan maken van de resume optie na het stoppen van een film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Ik zou eerst in dhcp op je router of dhcp-server nagaan welk ip-adres je My Book gekregen heeft.
Als hij geen ip gekregen heeft via dhcp, proberen of je hem op het standaard ip kan vinden (192.168.1.1 of 192.168.2.1 dacht ik, maar ik kan me vergissen). Om te kunnen verbinden moet je wel zorgen dat je zelf ermee kan communiceren, dus pas dan even het ip-adres van je eigen computer aan zodat de eerste 3 groepen van cijfers hetzelfde zijn (als je netmask op 255.255.255.0 blijft staan).
De Mybook werkt dus gewoon niet meer en ik heb de HDD eruit gehaald maar nu wil ik wel de data eraf halen en veiligstellen.
Ik heb een programma als Diskinternals daar zou dat toch mee moeten kunnen. Probleem is alleen dat ik niet weet hoe dat werkt.
Iemand die soms hulp kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, hierbij wat meer uitleg over een manier om Dropbox te gebruiken op de My Book Live (Duo).

Wat was het probleem?
Dropbox ontwikkelt dropbox-applicaties voor vele platformen en werkt op héél veel toestellen, maar ontwikkelt toch geen Dropbox-toepassing voor toestellen met ARM-processoren (zoals onze My Book Live).
Aangezien de dropbox-toepassing niet opensource is, leek het ook niet zomaar mogelijk om dit zelf in de programmacode te gaan aanpassen teneinde een werkende installatie te bekomen op een toestel met een ARM-processor.

MAAR
Dropbox biedt wel de mogelijkheid om zelf apps te maken.

Ik heb hierbij de volgende gids gevolgd: http://nexus-rage-quit.blogspot.be/
De eerste vier stappen van deze gids volstaan voor wie transmission al geïnstalleerd heeft en ingesteld heeft om naar een bepaalde folder te kijken als "watchfolder". Wie dat nog niet gedaan heeft, heeft hier ineens ook een handleiding in de stappen 5 tot 7.
Let in het 2de stuk van stap1 wel op dat je de zip eerst uitpakt. Je kan trouwens probleemloos die bestanden manueel op je NAS opslaan en hebt dan geen scp nodig.

Helaas is het niet zó eenvoudig. Enkele eigen opmerkingen over 'problemen' die ik bij de installatie tegenkwam:
- Op de My Book Live staat Python 2.5, dus heb ik ook daarvoor setuptools2.5 geïnstalleerd en setuptools-0.6c11-py2.5.egg gebruikt. Er was echter een probleem bij de installatie van setup.py uit dropbox-python-sdk-1.5.1. Mijn oplossing was de installatie van Python 2.6 door

ipkg install python26

maar dan dus ook setuptools2.6 installeren uiteraard, en ook het gepaste egg-bestand daarvoor...

- Volgend probleem: de NAS gebruikt wel nog altijd python2.5 op deze manier (ook als ik het aanpaste van 2.5 naar 2.6 in het volgende bestand):

/opt/lib/python2.6/distutils/distutils.cfg

Oplossing: niet "python" als commando gebruiken maar "python2.6" om het setup-script van uit de map dropbox-python-sdk-1.5.1 uit te voeren.

Daarna volg je gewoon de volgende stappen om het juiste aan te vullen in je python script dat je telkens moet uitvoeren om de gewenste map te synchroniseren. Via bovenstaande gids vind je meteen een aangepast script voor een torrent-watchfolder met info i.v.m. wat je er juist in moet invullen. (Wel goed opletten bij het kopiëren dat alle inspringingen kloppen natuurlijk.) De 2 gevraagde keys vind je op de site van dropbox, bij je dropboxmap.
Daarna zeker 1 keer ook manueel het script uitvoeren en dan meteen op je computer naar de dropbox-pagina gaan die in de terminal verschijnt. Je moet daar je eigen app toestaan, anders zal het niet werken. Vanaf je dat gedaan hebt, wordt je app-map waarnaar het script kijkt telkens gecontroleerd op nieuwe bestanden wanneer je het script uitvoert. LET EROP dat dit niet een zelf aangemaakte dropboxmap is, maar een map IN DE MAP APPS. Ik heb uren een fout in mijn script gezocht, terwijl ik gewoon mijn torrentbestanden niet in (dropboxfolder)/newTorrents moest plaatsen maar in (dropboxfolder)/Apps/newTorrents. ;)

- Via Cron kan je vervolgens ervoor zorgen dat het script automatisch om de x minuten uitgevoerd wordt. (zie stap 4 in de handleiding).
=> Ook hier moet het script met python 2.6 uitgevoerd worden. Manueel uitvoeren door dit in te geven, zou op dit punt sowieso al moeten lukken:

python2.6 (pad naar map met dit script)/GetAllTorrentsFromDropbox.py

In crontab moet je dus ook specificeren dat het via python 2.6 dient uitgevoerd te worden. Dat gaat NIET gewoon door "python" te vervangen door "python2.6" in stap 4 van de handleiding.
Wel moet je je crontab aanpassen naar iets van deze vorm:

*/10 * * * * /opt/bin/python2.6 /DataVolume/shares/Public/[map met script in]/GetAllTorrentsFromDropbox.py

Uiteraard pas je hierin je mappen nog aan indien nodig. (Ik zal het script waarschijnlijk best ook nog verplaatsen i.p.v. het in mijn public folder te laten staan.)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2013 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dnhelle schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:11:
[...]

Ja! Graag! Ik had nl. teveel werk om iedere keer handmatig te backuppen, dus een hulpje is welkom. _/-\o_
Om te backuppen naar je NAS zijn er betere toepassingen dan Dropbox. Om de NAS zelf te backuppen, kan je misschien ook eens hier kijken: http://mybookworld.wikidot.com/forum/c-34401/backup-recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk van Bergen
dongilles schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:03:
[...]

Dus jij gebruikt XBMC om bijv. video's te steamen naar je tv? Zo ja heb je toevallig nog de handleiding die je gebruikt hebt om deze te installeren op MBL?
Ik ben namelijk op zoek naar een alternatief op twonky of WD DLNA omdat ik bij mijn samsung smart TV omdat ik geen gebruik kan maken van de resume optie na het stoppen van een film
Nee, ik heb XBMC niet op de WDL geinstalleerd maar op een gejailbreakte iphone 4 die stof lag te verzamelen. Was eigenlijk gewoon een experimentje maar het werkt wel :) Zo'n iphone scherm is alleen wel veel te klein :)

Dus die iphone hangt aan de tv en haalt video van de MBL over netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:48:
[...]

Om te backuppen naar je NAS zijn er betere toepassingen dan Dropbox. Om de NAS zelf te backuppen, kan je misschien ook eens hier kijken: http://mybookworld.wikidot.com/forum/c-34401/backup-recovery
Mooie manual rentmeister! Ik had alleen andere verwachtingen en die heb ik wellicht verkeerd verwoord.
Ik heb al een Dropbox-omgeving, en ik zou niet de mybook willen backuppen naar Dropbox, maar juist de dropbox-folder & contents automatisch willen laten syncen op de mybook. Iemand die daar al eens mee heeft gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dnhelle schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:42:
[...]

Mooie manual rentmeister! Ik had alleen andere verwachtingen en die heb ik wellicht verkeerd verwoord.
Ik heb al een Dropbox-omgeving, en ik zou niet de mybook willen backuppen naar Dropbox, maar juist de dropbox-folder & contents automatisch willen laten syncen op de mybook. Iemand die daar al eens mee heeft gespeeld?
Dank je! (misschien nog ietwat warrig, maar ik heb alles door elkaar gedaan en telkens naar oplossingen gezocht voor de problemen die ik tegenkwam. Waarschijnlijk kan iemand met een verse installatie die gewoon mijn gids volgt, hem daarna nog ietwat verbeteren.)

Wat jij wil moet perfect mogelijk zijn denk ik als je gebruik maakt van een app die toegang heeft tot heel je dropbox i.p.v. zo'n map-specifieke app. (of van meerdere apps voor elk stukje van je dropbox misschien)

Ik denk wel dat deze apps enkel bestand per bestand kunnen controleren, maar als je het python-script van deze transmission-watchfolder-synchronisatie zelf wat aanpast, moet het volgens mij toch mogelijk zijn om op die manier uiteindelijk je hele dropbox op je NAS te krijgen. Wel even controleren of hij aangepaste bestanden ook terug uit zichzelf gaat overschrijven op de NAS (als je ook controleert op bestandsgrootte in je python script zal dat wel mogelijk zijn om deze bestanden opnieuw te laten afhalen, tenzij je enkel een lettertje verandert in een bestand natuurlijk... :/ )
Kijk eens hier om alle mogelijkheden te zien. Enige kennis van Python is wel vereist vrees ik:
https://www.dropbox.com/developers/core/start/python
https://www.dropbox.com/s...sdk-1.5.1-docs/index.html
En kijk zeker ook in je dropbox-python-sdk-1.5.1/tests folder naar de code in test_client.py.

Voor wie op een leuke manier zich wil bijscholen in python: http://www.codecademy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Je zou het niet denken maar daar houd mijn linux kennis op (in zoverre, dat ik er moeite in wil steken voor deze functionaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Dirk van Bergen schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:43:
Enige probleem is dat het een verouderde versie geinstalleerd heeft en ik geen idee heb hoe het te updaten :)
How do I upgrade SABnzbd to a new version?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belovedmonster
  • Laatst online: 12-09 22:13
De snelheid valt mij een beetje tegen. Dit ligt ongetwijfeld aan de wijze waarop ik de boel heb ingericht, oid.

Kan iemand een checklist maken met dingen die je kunt controleren/aanpassen om de verbinding te optimaliseren? Ik vind 8MBs een beetje langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst en vooral je eigen wifi verbinding controleren. Welke standaard gebruik je? De n-standaard is momenteel het snelste, maar als dit fout is ingesteld kan je veel storing hebben van bvb. je buren hun wifi-zenders; wat de snelheid aanzienlijk kan verminderen.
Belangrijk: als je op 2,4 GHz werkt, zijn er maar 13 mogelijke kanalen om uit te kiezen. De enige niet-overlappende kanalen zijn 1, 5, 9 en 13. Kijk naar wat er in de buurt allemaal al bezet is om jouw zender op het minst gebruikte kanaal in te stellen. Om dit te controleren kan je het programma inSSIDer gebruiken, of een app op je smartphone of tablet (wifi analyser of iets dergelijks).
Als je op 5 GHz werkt, zijn er veel meer mogelijke kanalen, dus is het gemakkelijker om te zorgen dat je op een verschillend kanaal zit dan je buren, MAAR je signaal zal minder ver reiken...

Edit: oh, en ik ben vergeten te vermelden dat de n-standaard 2 van deze ranges gebruikt, dus op 2,4GHz blijven er in de n-standaard maar 2 verschillende niet-overlappende kanaalkeuzes over...

Als je enkel via gewone netwerkkabel verbindt met een switch die rechtstreeks naar de NAS gaat, lijkt het me gek dat je slechts zo'n snelheid zou kunnen halen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 01:25:
[...]

Standaard kan dat bij mijn weten niet; maar je kan via SSH wel verbinden met root-access, waardoor je de schijven ook anders zou kunnen aankoppelen en dan lijkt het me wel goed mogelijk te zijn dat je ze afzonderlijk kan benaderen, maar uiteraard krijg je dan problemen als je via de standaard webinterface wil blijven werken en er extra shares op aanmaken en de rechten ervan beheren en dergelijke.
Oke, ik ga wat proberen SSH aan de praat te krijgen. Rechten van mappen hoef ik niet persee te gebruiken. Ik heb geen geheimen voor mijn medebewoners :)

Jullie horen het nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Ik heb net SABnzbd geinstalleerd met de volgende uitleg:
http://community.wd.com/t...24/highlight/false#M20009

Ik heb deze gebruikt omdat deze helemaal up to date is.

Maar nu start ik SABnzbd vanuit putty met het volgende:
NASgiel:~# /etc/init.d/sabnzbd start
dan geeft hij aan
Starting SABnzbd.

en dan wil ik inloggen in SAB met:
http://192.168.1.146:8080/
of met:
http://192.168.1.146:8080/sabnzbd

maar dan krijg ik de melding:
Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met 192.168.1.146:8080
Suggesties:
Probeer opnieuw te laden: 192.­168.­1.­146:­8080
Zoeken met Google:

Wat doe ik fout? kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Heb je host ingesteld op 0.0.0.0? Kun je de website wel lokaal openen (bijvoorbeeld met lynx localhost:8080)?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
8088 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:35:
Heb je host ingesteld op 0.0.0.0? Kun je de website wel lokaal openen (bijvoorbeeld met lynx localhost:8080)?
Ja host = 0.0.0.0
maar wat bedoel je met lynx localhost:8080??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Lynx is een text-based browser. Om te testen of de webinterface van SABnzbd lokaal wel bereikbaar is kun je dus lynx gebruiken. Gewoon uitvoeren in een shell op je NAS:
lynx localhost:8080

[ Voor 9% gewijzigd door 8088 op 28-06-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
8088 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:48:
Lynx is een text-based browser. Om te testen of de webinterface van SABnzbd lokaal wel bereikbaar is kun je dus lynx gebruiken. Gewoon uitvoeren in een shell op je NAS:
lynx localhost:8080
Sorry maar waar moet ik dit starten? in mijn browser of explorer ga ik gewoon naar google (sorry noob hierzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Je voert het op de commandolijn van je NAS uit. Dus eerst verbinden met je NAS (met putty o.i.d.), en dan lynx localhost:8080 gevolgd door Enter.

Lynx zal dan trachten lokaal de webinterface van SABnzbd te openen. Als dat werkt zijn er drie mogelijke oorzaken: 1) SABnzbd luistert niet naar verkeer van buitenaf, 2) het ip-adres dat je op je computer gebruikte klopt niet of 3) iets houdt het verkeer tussen je browser en je NAS tegen. Als het niet werkt draait SABnzbd mogelijk niet of is 't niet goed geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De WD2go app laat je op de iPad alleen films afspelen die iOS ondersteunt (mp4/m4a).

Maar: HOE kan ik dan films in andere formaten afspelen zonder te converteren? Liefst gewoon een iso.
Ik heb ook CineXplayer op de iPad, maar een "open met" functie in de wd2go app is er niet.

Ik wil dus op vakantie AL mijn films kunnen benaderen en afspelen. Nu moet ik eerst converteren en ben dan nog steeds gebonden aan de opslagruimte van de iPad.

Iemand een tip?
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 13:10:
De WD2go app laat je op de iPad alleen films afspelen die iOS ondersteunt (mp4/m4a).

Maar: HOE kan ik dan films in andere formaten afspelen zonder te converteren? Liefst gewoon een iso.
Ik heb ook CineXplayer op de iPad, maar een "open met" functie in de wd2go app is er niet.

Ik wil dus op vakantie AL mijn films kunnen benaderen en afspelen. Nu moet ik eerst converteren en ben dan nog steeds gebonden aan de opslagruimte van de iPad.

Iemand een tip?
-
https://itunes.apple.com/...901807?mt=8&affId=2083442
Misschien lost dit je probleem op? Zo te zien kan je met deze app je share gewoon benaderen en ik zou er vanuit gaan dat je dan zelf kan kiezen met welke toepassing je een bepaald bestand wil openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord. Helaas blijft het probleem nog steeds bestaan met jouw tip. (app) Het begint namelijk al met de app WD2go. Die toont een listing van de films op de schijf thuis. Alleen is er geen optie "open met". Dus kun je alleen films of wat dan ook openen met wat Apple native herkent.
Alle content dat op de iPad ZELF is gezet kun je afspelen met andere apps. Maar dat is dus het punt: Je wilt het kunnen streamen vanuit je meterkast terwijl je zelf in, noem eens iets, Kutkrabbeveen zit.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2013 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als je met de app werkt die ik suggereer, heb je WD2go toch niet nodig? (Ik heb ze zelf weliswaar niet getest, maar ze lijkt de mogelijkheid te bieden om shares te benaderen, dus...)

Benader je share gewoon via \\(ipadres)\sharenaam als je op je eigen netwerk zit met je intern ip van je NAS; en zorg ervoor dat je de juiste poorten forward en gebruik je statisch ip-adres van je verbinding, met de juiste geforwarde poort erachter om van buiten je eigen netwerk er ook in te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er hier ervaring met xbmc? Ik wil 'gewoon' mijn filmpjes (indien nodig met srt-ondertitels) op mijn tv kunnen afspelen. Mijn tv heeft dlna maar is nogal moeilijk nog bij aan te sluiten op ons netwerk, waardoor ik dacht gewoon via mijn xbox360 te gaan, maar blijkbaar is er geen optie om daarop srt-ondertitels af te spelen (?).
Ook als ik gewoon mijn tv (LG LE7500) in het netwerk hang en in het menu van de tv naar het juiste bestand ga op de share, weigert het srt-ondertitels mee af te spelen.

Uiteraard werkt het zeker als ik er nog een computer/tablet/smartphone/media speler /... tussen hang, maar ik vermoed dat mijn dlna-tv eigenlijk goed zou moeten kunnen samenwerken met de My Book Live Duo als ik er xbmc op zet.
Mijn vragen hierbij:
- INPUT: Hoe bedien ik dan alles? Moet mijn tv zélf dat ineens automatisch ook kunnen doorgeven zodat ik via de afstandsbediening de menu's zou kunnen doorbladeren, en is dat eigenlijk ook wat dlna doet (of upnp, 'k ben precies echt niet mee op dit gebied)? Of kan dat via een bepaalde android app of iets dergelijks via de smartphone gebeuren?
- Belasting op de NAS: Als ik dit zou laten draaien samen met transmission, wordt het toch niet al snel teveel voor de My Book hoop ik?
- Is er ergens een gids te vinden om te doen wat ik wil? Kan het überhaupt?

Of zijn er nog betere manieren?

edit: Na minidlna geïnstalleerd te hebben (ongeveer via deze gids http://mybookworld.wikido...inidlna-1-0-21-with-lates ) speelt hij de meeste bestanden met srt-files goed af. Van sommige HD mkv-files lijkt hij het geluid niet te willen nemen en op 1 bepaald video-bestand loopt hij telkens vast. Ik controleer morgen hoe dit juist allemaal zit en welk type van codec er niet werkt, en of er een oplossing voor is. De srt-bestanden moeten wel dezelfde naam hebben als de filmbestanden (jammer, want ik heb de gewoonte om ze enkel te laten beginnen met dezelfde naam, bvb. film.mkv of film.avi met "film titelvanfilm.srt" als ondertitel).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
8088 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:10:
Je voert het op de commandolijn van je NAS uit. Dus eerst verbinden met je NAS (met putty o.i.d.), en dan lynx localhost:8080 gevolgd door Enter.

Lynx zal dan trachten lokaal de webinterface van SABnzbd te openen. Als dat werkt zijn er drie mogelijke oorzaken: 1) SABnzbd luistert niet naar verkeer van buitenaf, 2) het ip-adres dat je op je computer gebruikte klopt niet of 3) iets houdt het verkeer tussen je browser en je NAS tegen. Als het niet werkt draait SABnzbd mogelijk niet of is 't niet goed geconfigureerd.
Bedankt voor de uitleg!

ik heb het geprobeerd en in putty werkt het gewoon. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Dan zou je dit even na moeten gaan:
[list=1]• SABnzbd luistert niet naar verkeer van buitenaf
• het ip-adres dat je op je computer gebruikte klopt niet of
• iets houdt het verkeer tussen je browser en je NAS tegen
1) dit kan komen door een verkeerde host-instelling in /opt/share/SABnzbd/sabnzbd.ini (had je al gecheckt, maar een triple check kan geen kwaad), of door een firewall (maar tenzij je zelf de ip_tables-module hebt geladen, is die niet actief).
2) misschien nog even checken in je browser? Of een andere browser dan Chrome om cache issues uit te sluiten. Doe ook eens telnet [ip van je nas] 8080 (in een console op je eigen pc) om te kijken of je dan wel kunt verbinden.
3) misschien per ongeluk een rule voor uitgaand verkeer op poort 8080 aangemaakt op je eigen computer?

En verder: kun je vanaf een ander apparaat (computer, telefoon, tablet...) wel SABnzbd openen in een browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Stom gewoon een restart was alles dat nodig was om SABnzdb te kunnen starten......

Zo nu heb ik dat allemaal gedaan maar nu geeft SAB aan dat er maar 1 gb vrij is op mijn schijf terwijl ik de nieuwe map heb aangemaakt in de public folder en hier naar toe link in de opties maar deze blijft hij steeds terug zetten??

En hoe kan ik er voor zorgen dat als ik een nzb open dat deze meteen wordt geopend in SAB op de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk van Bergen
dongilles schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:53:
Stom gewoon een restart was alles dat nodig was om SABnzdb te kunnen starten......

Zo nu heb ik dat allemaal gedaan maar nu geeft SAB aan dat er maar 1 gb vrij is op mijn schijf terwijl ik de nieuwe map heb aangemaakt in de public folder en hier naar toe link in de opties maar deze blijft hij steeds terug zetten??

En hoe kan ik er voor zorgen dat als ik een nzb open dat deze meteen wordt geopend in SAB op de NAS?
Even opnieuw je sabnzbd.ini openen en de folders veranderen naar iets in je /shares/. De default folder instellingen van sabnzb zijn niet helemaal handig voor de MBL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Dirk van Bergen schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:15:
[...]

Even opnieuw je sabnzbd.ini openen en de folders veranderen naar iets in je /shares/. De default folder instellingen van sabnzb zijn niet helemaal handig voor de MBL.
Top bedankt! hij werkt nu helemaal perfect :D :D

Bedankt allemaal wat zitten hier op het forum toch fijne mensen!!!! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Voor wat betreft direct openen van een nzb met sabnzb: in de settings staat een optie om een watchfolder te definieren. Ik heb die gecreerd op een van mn shares en mijn standaard windows download folder daarnaartoe verwezen. Bij het zien van een verse nzb 'knipt' sabnzb hem eruit en gaat ie aan de slag. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmonninkhof
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 15:31
Ik heb de volgende vraag ook bij KPN glasvezel topic gesteld, aangezien ik glasvezel van KPN heb en gebruik wil maken van ItVonline.

In dit topic is er meerdere malen gesproken over iTVonline kijken via een VPN-verbinding. Zelf heb ik een WD mybook Live (NAS) waarop o.a. OpenVPN actief is. Op de iPhone is de app OpenVPN geïnstalleerd waarmee de verbinding tot stand is gekomen. Met de verbinding is het mogelijk om bijvoorbeeld in te loggen op de NAS en is de mySQL-server op de NAS te benaderen. Maar gebruik maken van iTVonline of mijn bestanden benaderen lukt niet.

Waar gaat het mis….? Iemand enige suggesties? Ik heb nog enkele opties binnen OpenVPN:
Enable Port Sharing with https (forward port 443 to port 1394)?
Webproxy: Proxy PORT 8888 veranderen?

Via een Synology is iTVonline via VPN wel te gebruiken, zo blijkt uit diverse berichten op internet.

VPN is via FeaturePacks Manager geïnstalleerd, voor meer info zie:
http://www.highlevelbits.fr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Ahhhh wordt gek....
Nu loop alles perfect maar de mappen die SAB zelf aanmaakt op de NAS kan ik niet openen....

Dan krijg ik een melding:
U heb geen toegang tot.......... neem contact op met uw netwerkbeheerder om toegang te vragen

help ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:50
dongilles schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:21:
Ahhhh wordt gek....
Nu loop alles perfect maar de mappen die SAB zelf aanmaakt op de NAS kan ik niet openen....

Dan krijg ik een melding:
U heb geen toegang tot.......... neem contact op met uw netwerkbeheerder om toegang te vragen

help ;(
de rechten naar 777 zetten bij toegangsrechten, bij de optie mappen onder instellingen bij Sabnzbd.

Ik weet niet of dat de meest veilige manier is, maar dan werkt het wel.

[ Voor 7% gewijzigd door chippie777 op 05-07-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
chippie777 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:24:
[...]

de rechten naar 777 zetten bij toegangsrechten, bij de optie mappen onder instellingen bij Sabnzbd.

Ik weet niet of dat de meest veilige manier is, maar dan werkt het wel.
dank u is gelukt!!! :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-08 13:24
Heeft iemand ervaring met het op afstand inloggen op de My Book Live?
Via wd22go.com is mijn uploadsnelheid maar 50-60kb/s terwijl dit 600kb/s zou moeten zijn (Ziggo plus op beide locaties).

Via Teamviewer kan ik naar de PC op die andere locatie met 560kb/s uploaden (dus niet naar de My Book Live op die locatie, want die kan ik niet benaderen via Teamviewer).

Ik heb ook geprobeerd via FTP maar dat krijg ik niet voor elkaar.
- Vast IP ingesteld voor MBL.
- Port forwarding 21 aangezet op router naar het ingestelde interne IP van de MBL.
- Enable FTP aangezet op MBL.
- Admin wachtwoord ingesteld.

Dan geprobeerd via flashfxp in te loggen door op te geven:
Exern IP adres, admin als user, mijn wachtwoord.
Dan krijg ik: Connection Failed, Timed out.

Hier ben ik nu al weet ik niet hoeveel dagen mee aan het prutsen en ik zie het langzaamaan niet meer zitten. Weet iemand wat ik nog zou kunnen proberen om die snelheid omhoog te krijgen?
(WD helpdesk heb ik ook geprobeerd, die geven aan dat wd2go traag is omdat die verbinding maakt via een andere server, en bieden verder geen ondersteuning voor ftp).

Een mogelijke oplossing zou zijn om via Teamviewer de MBL te kunnen overnemen zonder dat de PC in dat netwerk aan staat. Maar dat zal wel onmogelijk zijn.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Paul_1982 op 07-07-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-08 13:24
Opgelost!
Ik moest de Ziggo router nog forwarden naar de andere router en als dmz instellen. Snelheid: 715kb/s :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Paul_1982 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:22:
Opgelost!
Ik moest de Ziggo router nog forwarden naar de andere router en als dmz instellen. Snelheid: 715kb/s :-).
mooi heb je nog een stap voor stap beschrijving? Ik wil het ook graag gaan configureren.

Ik kan volgende eneigzins nuttige links vinden.

http://www.brandonmartine...rn-digitals-my-book-live/
http://wdc.custhelp.com/a...,-or-my-book-world-(white

Krijg je na het enablen van SSH ook de mogelijkheid om FTP te configureren. Ik wil het wel op een andere poort dan 21 laten draaien omdat deze vaak geblocked is.

Hoor graag hoe jij het hebt kunnen configureren.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

aardbeix15 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:06:
Ik wil het wel op een andere poort dan 21 laten draaien omdat deze vaak geblocked is.
Je kunt de poort wijzigen in /etc/vsftpd.conf. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een andere poort op je router mappen naar poort 21 op je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Very good article, very good share *spam*

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb mijn MyBook Live nu een poosje en ik ben er erg blij mee. Ik heb echter wel een klein probleempje. Ik moet namelijk regelmatig de MyBook Live even een reboot geven (stroom eraf en eraan), want hij verdwijnt spontaan van het netwerk (1x per 2 weken ofzo? Puur op gevoel). Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik heb hem rechtstreek aangesloten op mijn ZyXEL router, daar heb ik nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Paul_1982 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:22:
Opgelost!
Let er wel op dat FTP nogal een zwak protocol is wat betreft beveiliging.

Ik heb nu SSH geactiveerd. Dat protocol is een stuk veiliger dan FTP.

Nadeel aan de SSH configuratie op mijn WD Livebook Duo is dat je toch behoorlijk wat moet prutten in de instellingen om de root-user SSH te ontzeggen (dat is nog makkelijk in te stellen) en voor de gebruiker die je wel toegang wilt geven je alleen de relevante shares bewerkbaar wilt hebben. Als je kennis van Linux beperkt is is het ook nog een een risicovolle operatie omdat je SSH-configuratie moet aanpassen en je de kans loopt dat SSH niet meer up komt.

Heeft iemand een goed voorbeeld (werkend op de WD Livebook) om een SSH-user alleen toegang te geven tot de shares maar niet de mogelijkheid geeft om door het Linux filesysteem te wandelen?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

aardbeix15 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 06:08:
Heeft iemand een goed voorbeeld (werkend op de WD Livebook) om een SSH-user alleen toegang te geven tot de shares maar niet de mogelijkheid geeft om door het Linux filesysteem te wandelen?
Met welk doel precies? WIl je een complete chroot omgeving per gebruiker of wil je alleen de bestanden in je shares delen en de rest ontoegankelijk maken? In het laatste geval:[list]
• FTPS chroot: je kunt vsftpd-verbindingen over SSL forceren met force_local_logins_ssl=YES, de users chrooten met chroot_local_user=YES en vervolgens de shares symlinken naar hun home directories. Controleer wel de impact van wijzigingen in je configuratie (ik heb 't niet getest; vsftpd staat bij mij uit).

• SFTP chroot: dit is een aardige tutorial: http://www.thegeekstuff.com/2012/03/chroot-sftp-setup/
In plaats van aparte user directories in /sftp zou je dan je share(s) als root directory in kunnen stellen. Of wel user directories aanmaken en van daaruit symlinken.

Een SFTP chroot is een stuk makkelijker op te zetten, vereist een service minder en heeft nauwelijks impact op je huidige configuratie (alleen sshd_config hoeft aangepast te worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Heeft iemand ook een guide hoe sickbeard te installeren op MBL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angie79
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-01-2024
Als ik probeer nzb te installeren, is dan ook al mijn data weg? Of kan ik dat gewoon laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

dongilles schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:42:
Heeft iemand ook een guide hoe sickbeard te installeren op MBL?
http://community.wd.com/t...beard-for-MBL/td-p/572584

Clonen van github zou trouwens mijn voorkeur hebben i.v.m. automatische updates, maar bovenstaande zou ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

Ik heb het downloaden met de my book verder geoptimaliseerd dmv een chrome extension: .torrent to transmission (hier te downloaden https://chrome.google.com...ekkbjcddceemhjajjiclnoekb)

Als ik nu een torrent bij bijvoorbeeld tpb of kickasstorrents in de lijst zie staan hoef ik alleen maar op het magneetje Right Mouse -> .torrent to transmission te kiezen en de torrent loopt. Ideaal. Voorheen moest ik de link kopiëren en invoeren in de webclient of te remote client openen. Deze plugin is uiteraard via chrome settings ook te activeren in 'private modus'.

Zo heb ik hem geconfigureerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/ttransmission.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Nikeo op 04-08-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
8088 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:36:
[...]

http://community.wd.com/t...beard-for-MBL/td-p/572584

Clonen van github zou trouwens mijn voorkeur hebben i.v.m. automatische updates, maar bovenstaande zou ook moeten werken.
Top sickbeard loopt nu ook alleen werkt post processing niet. De bestanden worden gedownload maar sickbeard verplaatst deze niet naar de map van de serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52
Ik heb een rsync connectie opgezet.
Als ik echter mijn NAS herstart moet ik telkens weer inloggen via Putty en het volgende invullen.

rsync stream tcp nowait root /usr/bin/rsync rsyncd --daemon

Kan ik dit ook in de "autoexec.bat" van de NAS zetten?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een MBL 3TB aangeschaft. Geen probleem om aan te sluiten en werkt perfect op mijn macbook. Maar als ik dan met de andere laptop via windows in wil loggen op de MBL dan lukt dat niet. Ik zie hem wel staan bij netwerken en ik kan via mediaplayers de films, muziek etc. wel vinden maar ik kan de MBL zelf niet openen. Dus met andere woorden wordt alles wel weergegeven via mediaplayers maar ik kan er niets wijzigen of kopieren naar de MBL.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Appie Heijn schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:25:
Ik heb een rsync connectie opgezet.
Als ik echter mijn NAS herstart moet ik telkens weer inloggen via Putty en het volgende invullen.

rsync stream tcp nowait root /usr/bin/rsync rsyncd --daemon

Kan ik dit ook in de "autoexec.bat" van de NAS zetten?
Ja, dat kan. Je zult dan een scriptie moeten plaatsen /etc/init.d die het commando uitvoert.

Edit: meer informatie: http://www.debian-administration.org/articles/28

[ Voor 7% gewijzigd door Aloys op 13-08-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie helpt mij (noob) even op weg?
Ik heb een app "Readdle documents" op de ipad staan. Daarmee kun je oa via ftp of sftp een nas benaderen. Ik dacht dat je dan dus ook de Mybook Live kon zien en bestanden benaderen.
Ik moet echter wat gegevens invullen en ik snap niet goed wat er wordt bedoeld met "Host".
THX
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Daarmee wordt de hostname of het ip van je NAS bedoeld.

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:33
Ondersteunt de My Book Live ook wake-on-lan? Of weet iemand of dat erin te hacken is?

Verwijderd

Tja, dan snap ik het zeker niet. Want als ik het (interne ip) gebruik, 192.168. etc dan gebeurt er niets. Overigens ook niet binnen het eigen netwerk. uiteraard niet, maar wat dan wel...? Ik wil de mybook kunnen benaderen vanaf een andere wifi lokatie.

• Rivalo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 14:39
Even een vraagje. Met de instructies van Sabnzbd in de OP, start hij dan ook automatisch op bij het booten van de server? Aangezien ik hem meestal 's nachts uitzet, zeker wanneer er niks gedownload gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Rivalo schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:55:
Even een vraagje. Met de instructies van Sabnzbd in de OP, start hij dan ook automatisch op bij het booten van de server? Aangezien ik hem meestal 's nachts uitzet, zeker wanneer er niks gedownload gaat worden.
Zet je de MBL uit 's nachts? Naast het risico op data-loss is het niet zo verstandig om te doen. Mocht je het doen uit overweging van stroombesparing dan kun je in het beheer-menu power-saving aanzetten.

Voor wat betreft opnieuw opstarten en automatisch SABnzbd opstarten, volgens de guidelines in de OP zal je iedere keer opnieuw moeten screenen, opstarten, en weer detachen.

Ik weet dat dit ook mogelijk is via een daemon, maar nog niet mee aan het klussen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
Hm, het is me eindelijk gelukt om te downloaden met Sabnzbd via MBL maar dat gaat zo ontzettend traag vergeleken op me laptop. Weet iemand hoe het mogelijk is dat ik maar 2-2.5 MB/s kan downloaden terwijl het op mijn laptop met een constante 7.5 MB/s lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Toevallig encryptie aanstaan? Dat trekt een zware wissel op de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Hm niet dat ik weet.

Dit staat trouwens in de rechterbovenhoek: Sysload: 2.01 | 2.88 | 2.62 | V=256M R=54M
Lijkt mij dat het nog vrij rustig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Een sysload van 2 betekend dat je processor 100% belast is. Het betekend grofweg dat op elk moment 2 threads staan te wachten tot ze de processor toegewezen krijgen. Ik vermoed dat op je laptop de sysload meer 0.1~0.2 zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 16:54
Sinds een dag of twee heb ik de MBL 3TB aan m'n netwerk hangen. Heb al 550GB aan films en muziek overgezet, gaat allemaal prima! Maar (ja die zat er aan te komen), de Public share heb ik gemapt als E:\, de Private share die ik heb aangemaakt echter kan ik niet mappen. Ik heb een wachtwoord ingesteld en ik krijg ook een prompt zodra ik de private share wil openen, maar de credentials kloppen niet. Na een uur gegoogled te hebben kom ik er nog steeds niet uit, dus richt ik mij tot de Tweakers.

Iemand dus die ook problemen heeft gehad met private shares? Een topic search leverde niets op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Richard P schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:34:
Sinds een dag of twee heb ik de MBL 3TB aan m'n netwerk hangen. Heb al 550GB aan films en muziek overgezet, gaat allemaal prima! Maar (ja die zat er aan te komen), de Public share heb ik gemapt als E:\, de Private share die ik heb aangemaakt echter kan ik niet mappen. Ik heb een wachtwoord ingesteld en ik krijg ook een prompt zodra ik de private share wil openen, maar de credentials kloppen niet. Na een uur gegoogled te hebben kom ik er nog steeds niet uit, dus richt ik mij tot de Tweakers.

Iemand dus die ook problemen heeft gehad met private shares? Een topic search leverde niets op..
Doe je met windows inloggen? Dan moet je wel controleren of het domein juist is.
En als het niet klopt dan moet je voor gebruikersnaam even Mybooklive\ zetten.

Hm vervelend ik krijg de net aangemaakte map niet open. En dat terwijl ik in de instellingen bij "Toegangsrechten voor verwerkte downloads" 777 gezet. Weet iemand hoe dat kan?
Opgelost door met WinSCP en dan de eigenschappen van het mapje veranderd.

Ben nog altijd benieuwd waarom mijn MBL zo langzaam download.

[ Voor 17% gewijzigd door Xepos op 16-08-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Xepos schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:41:
[...]

Doe je met windows inloggen? Dan moet je wel controleren of het domein juist is.
En als het niet klopt dan moet je voor gebruikersnaam even Mybooklive\ zetten.
Ja ik log in in Windows 7 64bit, en bij domain staat al Mybooklive, dus dat zou moeten kloppen. Mijn username voor de MBL is gewoon Richard (full name is 'System Administrator') en is overigens de enige user (en dus admin). Het password heb ik geupdate onder 'Users' in het dashboard.

Ik heb net overigens ook even een nieuwe user aangemaakt, en daarbij ook een eigen share. Echter, het werkt nog steeds niet, en als ik bijvoorbeeld rechts klik op de Private folder, duurt het zo'n 30 seconden voor er iets gebeurt. Vrij raar dat deze functie niet werkt terwijl het allemaal heel simpel op te zetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Ik heb ergens gelezen dat je de nas in een 'thuisnetwerk' op moet nemen. Ben de exacte term vergeten, en heb hier geen Windows systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Mijzelf schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:05:
Ik heb ergens gelezen dat je de nas in een 'thuisnetwerk' op moet nemen. Ben de exacte term vergeten, en heb hier geen Windows systeem.
Bedoel je misschien de Homegroup? Heb ik geprobeerd maar krijg ik niet voor elkaar. Raar dat de schijf gewoon prima werkt, maar zodra je een private share aanmaakt werkt dat allemaal niet. Rechter muisknop op de private folder resulteert in 30 seconden lang het 'zandlopertje' voordat er beweging in komt, en dan kan ik alsnog niet inloggen met het password dat ik ingesteld heb in het Dashboard.

Hopeloos weer dit, na veel googelen blijkt dat er enorm veel mensen met dit probleem zitten, terwijl niemand een oplossing heeft. Maar eens naar de support afdeling van WD dan.

EDIT: o ja, via de WD2Go app kan ik wel gewoon zonder probleem in de Private folder... Er zit dus een blokkade in de PC zelf lijkt me.

EDIT2: ik heb de private share nu weten te mappen als drive P:, waarschijnlijk door te registeren voor remote access via het dashboard (had ik nog niet gedaan). Het gekke is nu dat ik de networkdrive wel zie in Windows Explorer, maar dat 'ie dezelfde gebruikte en beschikbare ruimte heeft als m'n systeemschijf (SSD). Toegang en rechts klikken zijn nog steeds oerlangzaam.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/23ljsko.png

EDIT3: na het resetten van de PC is de private folder weer onbeschikbaar..

[ Voor 27% gewijzigd door Richard P op 16-08-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Rivalo schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:55:
Even een vraagje. Met de instructies van Sabnzbd in de OP, start hij dan ook automatisch op bij het booten van de server?
Nee. Daarvoor kun je een script in /etc/init.d plaatsen met de nodige symlinks (m.b.v. update-rc.d). Een voorbeeld vind je hier: http://community.wd.com/t...ABnzbd-0-7-12/td-p/550724

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:48
Xepos schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:54:
Hm, het is me eindelijk gelukt om te downloaden met Sabnzbd via MBL maar dat gaat zo ontzettend traag vergeleken op me laptop. Weet iemand hoe het mogelijk is dat ik maar 2-2.5 MB/s kan downloaden terwijl het op mijn laptop met een constante 7.5 MB/s lukt.
Heel eerlijk, je gebruikt niet de juiste newsreader voor deze nas. Gebruik nzbget en ik garandeer je, dat je die 7,5MB haalt. Ik heb een 50mbit lijn en ik haal met nzbget de volle snelheid en dat is met ssl aan. Hier is de guide, bij vragen hoor ik het wel, de config file kan een pain in the ass zijn. Er is geen reden om nzbget niet te gebruiken, sickbeard enz. werken gewoon met nzbget. Ik gebruik sab veel langer dan nzbget en op mijn laptop gebruik ik het nog steeds, maar sab is niet gemaakt voor zo'n zwakke processor als de mbl heeft en nzbget wel imo.

P.S. de guide is voor 10.2, maar onlangs uitgekomen 11 kun je met deze guide gewoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Zawaponga schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:58:
[...]

Heel eerlijk, je gebruikt niet de juiste newsreader voor deze nas. Gebruik nzbget en ik garandeer je, dat je die 7,5MB haalt. Ik heb een 50mbit lijn en ik haal met nzbget de volle snelheid en dat is met ssl aan. Hier is de guide, bij vragen hoor ik het wel, de config file kan een pain in the ass zijn. Er is geen reden om nzbget niet te gebruiken, sickbeard enz. werken gewoon met nzbget. Ik gebruik sab veel langer dan nzbget en op mijn laptop gebruik ik het nog steeds, maar sab is niet gemaakt voor zo'n zwakke processor als de mbl heeft en nzbget wel imo.

P.S. de guide is voor 10.2, maar onlangs uitgekomen 11 kun je met deze guide gewoon installeren.
Ah ik zal die dan eens uitproberen. Dankjewel voor de tip.
Hoe stuur jij je nzb's snel van je laptop naar je MBL?
En er is geen RSS optie?

Overigens ik download nu met een lekkere 4.6 MB het is nog niet helemaal maar ik ben al tevreden :D

[ Voor 8% gewijzigd door Xepos op 17-08-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Begin een beetje spijt te krijgen van mijn aankoop. Het maken van een private share is dus gewoon onmogelijk... De schijf puur als een externe hdd gebruiken lukt wel, maar iedere andere optie staat gewoon als verkooppraatje op de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Richard P schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:49:
Begin een beetje spijt te krijgen van mijn aankoop. Het maken van een private share is dus gewoon onmogelijk... De schijf puur als een externe hdd gebruiken lukt wel, maar iedere andere optie staat gewoon als verkooppraatje op de doos.
Snap niet waarom het bij jou niet werkt eigenlijk. Bij mij werkt het gewoon. Ik doe het wel via netwerk onder Windows. Dus ik heb het mapje geen letter toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Xepos schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:01:
[...]

Snap niet waarom het bij jou niet werkt eigenlijk. Bij mij werkt het gewoon. Ik doe het wel via netwerk onder Windows. Dus ik heb het mapje geen letter toegewezen.
Ik heb de Public folder gemapped, Private nu niet meer. Maar ook de network folder kan ik niet openen vanaf de PC. Met de WD2Go app kan ik wel gewoon in die folder, maar ik ben op de app ook ingelogd als de user waarmee ik op de PC probeer in te loggen. Het zal dus in de PC zitten. Waar ik aan denk is dat de drive niet opgenomen is in de Homegroup, maar ik kan me ook niet herinneren dat m'n telefoon dat wel is. Krijg het ook niet voor elkaar verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Ik heb mijn schijf ook niet in mijn thuisnetwerk opgenomen. Het was gewoon plug & play. Of het kan ook zijn dat Windows het zelf heeft gedaan maar dat lijkt me niet.

Misschien probeer dit eens eerst: ga naar mybooklive op je browser log in met het eigenaarswachtwoord. En probeer dan eens via netwerk je private share te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Xepos schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:14:
Ik heb mijn schijf ook niet in mijn thuisnetwerk opgenomen. Het was gewoon plug & play. Of het kan ook zijn dat Windows het zelf heeft gedaan maar dat lijkt me niet.

Misschien probeer dit eens eerst: ga naar mybooklive op je browser log in met het eigenaarswachtwoord. En probeer dan eens via netwerk je private share te benaderen.
Ik heb nu via WD2Go.com ingelogd op m'n PC, en dan de Private folder geopend (open in explorer), dat werkte na ongeveer 30 seconden wel. De folder is nu echter automatisch gemapped als N:, en vertoont weer de gelijkenis met de systeem schijf (zelfde hoeveelheid ruimte vrij en in gebruik).

Terwijl ik dit tik werkt het alweer niet. En daarnaast duurt het echt zo'n 30 seconden voordat ik toegang heb, en dan werkt het nog niet uiteindelijk.

EDIT: Wat ook opvalt bij de Private N: drive, is dat deze in FAT formaat is, ipv de NTFS van de anderen.

EDIT2: Ik heb maar een support case aangemaakt bij WD. Vind het gewoon ronduit slecht dat een zogenaamd gebruiksvriendelijk product zoveel problemen kan hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Richard P op 17-08-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 19:01
Ik heb geprobeerd om miniDLNA te installeren maar de guides daarvoor zijn redelijk oud en daardoor krijg ik allerlei foutmeldingen bij commands die ik uitvoer, en aangezien ik nogal een n00b ben met linux ben ik er maar mee opgehouden.

Heeft er iemand tips voor een goede DLNA client die wel subtitles afspeelt? Serviio wil ik liever niet gebruiken omdat de slaapfunctie dan niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Lunaticc schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:16:
Ik heb geprobeerd om miniDLNA te installeren maar de guides daarvoor zijn redelijk oud en daardoor krijg ik allerlei foutmeldingen bij commands die ik uitvoer, en aangezien ik nogal een n00b ben met linux ben ik er maar mee opgehouden.

Heeft er iemand tips voor een goede DLNA client die wel subtitles afspeelt? Serviio wil ik liever niet gebruiken omdat de slaapfunctie dan niet meer werkt.
Gebruik WD Media DLNA ofzoiets. Guides kun je makkelijk vinden op het forum van WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Xepos schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:19:
[...]

Gebruik WD Media DLNA ofzoiets. Guides kun je makkelijk vinden op het forum van WD.
Die stond er standaard al op maar die speelt geen ondertitels af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Dan verander je naar Twonky Media.

Hier is het linkje voor het wisselen: http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5735

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Xepos schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:55:
[...]

Ah ik zal die dan eens uitproberen. Dankjewel voor de tip.
Hoe stuur jij je nzb's snel van je laptop naar je MBL?
En er is geen RSS optie?

Overigens ik download nu met een lekkere 4.6 MB het is nog niet helemaal maar ik ben al tevreden :D
Je kunt een watchfolder aanmaken die elke x tijd scant of zelf zoveel nzb's als je wilt in één keer toevoegen. Met rss heb ik mij nog niet beziggehouden maar het kan volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Xepos schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:45:
Dan verander je naar Twonky Media.

Hier is het linkje voor het wisselen: http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5735
Dank! Ik heb twonky geprobeerd maar vond het toch niet zo fijn werken. Ik blijf nu gewoon WD Media Server gebruiken.

Enige nadeel waar ik net achter ben gekomen is dat hij geen .avi files af kan spelen. Echter als ik simpelweg de extensie verander naar .mp4 speelt hij gewoon af _O- Hoef dus niet per-se te converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2i7xt1w.png

Ik vul hier mijn MyBook Live wachtwoord in wanneer ik een aangemaakte private share probeer te openen in Windows. Waarom wordt er iedere keer opnieuw gevraagd zonder me toegang te geven tot deze folder, ondanks dat ik precies de gebruikersnaam en het wachtwoord gebruik dat ik ingesteld heb voor mijn MBL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Grote kans vanwege een verschil in domein/werkgroep tussen je pc en ingesteld op je mbl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik de 2TB versie. Graag zou ik willen weten hoe je of Grabit of SABNZB kan installeren op de NAS.
Ik heb gekeken op het forum maar allemaal vaktaa. Op google ook weining op te vinden.
Wie kan mij helpen in normale taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
dnhelle schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:30:
Grote kans vanwege een verschil in domein/werkgroep tussen je pc en ingesteld op je mbl.
Beiden zitten gewoon op WORKGROUP. Password en gebruikersnaam zijn identiek op de MBL en de PC om eventueel automatisch inloggen te versoepelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:01:
Graag zou ik willen weten hoe je of Grabit of SABNZB kan installeren op de NAS.
Grabit is een desktop-applicatie voor Windows, dat gaat dus niet werken.
Ik heb gekeken op het forum maar allemaal vaktaa.
Het zijn toch echt eenvoudige stappen die je stuk voor stuk kunt uitvoeren. Veel makkelijker dan dat wordt het niet.
Op google ook weining op te vinden.
Onzin.
Wie kan mij helpen in normale taal?
Als je concreet aangeeft waar je op vastloopt kunnen we je vast helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door 8088 op 24-08-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Tommiiee schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:45:
Dat ziet er allemaal keurig uit. Ik heb ook geen problemen met vollopend geheugen, dus ik heb eigenlijk geen idee meer..
Inmiddels ben ik erachter dat sab mijn Mybook "omzeep" hielp qua snelheid. Hij slurpte gewoon al het geheugen weg. Daardoor besloten om over te stappen op nzbget.
Zawaponga schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:58:
[...]

Met deze guide nzbget gesintalleerd, en werkt ook. Echter krijg ik daar het post-processing niet aan de gang. Ik heb de scripts map aangegeven in het gedeelte van nzbget, maar hij ziet geen scripts. Deze scripts werkte wel bij sab, of zijn deze verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Heel eerlijk daar kan ik op dit moment geen antwoord op geven, want daar zal ik mij in moeten verdiepen. Ik heb ook geen idee of de scripts van sab op nzbget werken, dat zijn toch python scripts niet? Ik kan je wel deze link geven, hoop dat het jou verder helpt.

P.S. dit geldt alleen voor versie 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 22:14

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Menson,

Even een vraag over mijn livebook.
Voorheen had ik een externe usb schijf aan mijn mediaplayer (lidl) hangen. Deze mediaplayer speelt nagenoeg alles af! zeer fijn apparaat. Echter het steeds heen en weer schuiven met de usb schijf was niet echt ideaal. Probleem opgelost met de wd livebook 3tb. Alles overgepompt en spelen met die banaan.
Echter herkent/ziet hij geen iso's meer. Dit speelde hij wel af via USB maar nu dus niet meer via het netwerk.
Iemand die mij uit kan/wil leggen waarom dat niet meer wil? en of dit ook op is te lossen?

Mijn netwerkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kies ervoor om de MBL te benaderen als network share. Dan speelt ie alles net als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 08:15
Heb al een jaartje een mybooklive 2TB met sab draaien zonder problemen.

Nu ben ik echter een weekje weg geweest en heb ik de stroom uitgezet, vervolgens gisteren weer aangezet alles werkte ok, sab opgestart en downloads gestart, maar na ongeveer 30 min was hij niet meer bereikbaar.

Stroom eraf, reset van alles gedaan, maar hij doet niets meer. Het lampje blijft op blauw staan, schijf gaat wel aan maar er gebeurt verder niets. Iemand nog suggesties of moet ik hem gaan "unbricken"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikali
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2020
Ik heb nu ook mijn Mybookliveduo al ruim een jaar in bezit maar vroeg mij toch het volgende af:

Ik heb de WD2go app op mijn android telefoon staan, kan perfect extern video streamen, maar krijg er geen .SRT ondertitels op. (deze staan nochtans indezelfde map met dezelfde naam).
Nu met WD2go pro kan je "open with" doen, wat dan een oplossing zou moeten zijn om het met een andere media speler te open, alleen werkt dit niet ...
Heb dan manueel XMBC geinstalleerd maar ik krijg nog steeds geen ondertitels via de WD2go app.
Is er iemand hierin geslaagd?
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste