Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernii
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 15:54
Bernii schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:40:
Na zelf goede ervaring gehad te hebben met mijn MyBook Live heb ik mijn zus er ook eentje aangeraden. Echter loop ik daar bij installatie tegen wat problemen aan.

Ze heeft een iMac (2012), een iPad en een Tele 2 modem (Davolink DV-2020) (een zwarte, met interactieve TV en de hele reutemeteut). Haar iMac gebruikt ze draadloos. Tijdens installatie kon WD Setup de HDD, terwijl deze gewoon groen brandde, niet vinden. Na even gespeurd te hebben op het internet bleek dat het het beste was om de MyBook Live via een op het netwerk bekabeld aangesloten computer te installeren. Dit heb ik dus gisteren gedaan en was succesvol, de schijf werd direct gevonden in de software van WD, maar ook in de Finder. De MyBook Live draait inmiddels ook de nieuwste firmware en heeft zijn eerste Time Machine Reservekopie aangemaakt.

Inmiddels heb ik de iMac weer draadloos in het netwerk staan en loop ik wederom tegen problemen aan. De schijf kan niet worden gevonden. Tijdens het typen van dit bericht verschijnt de schijf wel in Finder, maar de TimeMachine-patitie niet. De iPad kan de schijf ook niet vinden, gisteren (draadloos) wel . Ik heb het gevoel dat het Tele 2 modem deze op 'e'en of andere manier blokkeert. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Niemand? Port forwarding werkt ook al niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1mark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 16:35

me1mark

Shoo-rah!

Is er een manier om de Debian partitie te herstellen? Ik wil van sabnzbd en dergelijke af..

SUZ-SWM40 VA2 + ERST20D-VM2D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Ik lees hier veel technische verhandelingen. Maar wil een van jullie eens in Jip en Janneke taal vertellen wat je nu nodig hebt of moet doen om onderstaande wensen mogelijk te maken? Ik wil dit apparaat, maar al het (blijkbaar noodzakelijke) "programmeren" en coderegel gedoe houdt mij tegen.

Ik heb:
KPN H220N router (de standaard witte)
WD TV live
Samsung smart TV
En uiteraard de nodige windows (bedraad aan router) en mac (wifi) compu's / iphone etc.

Ik wil:
Films downloaden van Usenet of Torrent
Deze gewoon kunnen kijken op TV
En natuurlijk op afstand met de app films of andere data kunnen benaderen. (kijken op iPad?)

Hoe gaat dit nu:
Films compleet met subs in iso formaat op externe HD aan de WD TV live afspelen.
Downloaden met Newsleecher/Quickpar/Winrar of Vuze/Quickpar/Winrar
HD steeds loshalen en aan PC hangen voor kopiëren van gedownloadde films

Ik zou jullie uitleg echt heel erg waarderen. (en met mij vele anderen, denk ik!)
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26
@Labiaminori: Ik ben geen expert, maar ga een poging wagen.

De WD My Book Live is een netwerkschijf. Dat wil zeggen dat je hem alleen bedraad in een bestaand netwerk kunt opnemen. Met andere woorden, na het uitpakken van de WD sluit je hem met de bijgeleverde utp kabel aan op je router en volg je de instructies die in de verpakking zit.
Dit duurt hooguit 5 minuten (vooruit 10 minuten ;-) ) en daarna heb je werkende netwerk schijf welk eenvoudig is te benaderen door computers in je eigen netwerk. Smartphones en tablets kunnen binnen je eigen netwerk ook de WD benaderen met de speciale app die er voor is te downloaden.

Daarnaast krijg je van WD een account waarmee je de WD kunt benaderen vanaf iedere pc welke zit aangesloten op het internet. Dit werkt super eenvoudig en is een handige optie. Zo kun je bijvoorbeeld op je werk je WD koppelen aan je pc en zijn de bestanden op de WD gewoon op je werk te benaderen. (Of ergens anders natuurlijk, je hebt dus altijd toegang tot de data op je WD op deze manier.)

Je kunt dan gewoon bestanden benaderen, kopieren, deleten, verplaatsen, hernoemen.
Heb je een apple in je netwerk dan is deze schijf uitermate geschikt om backups van je mac te maken via timemachine.
Gebruik je windows dan zijn er zat programma's te vinden welke backups kunnen maken en die ook deze schijf kunnen benaderen.
Deze basis functionaliteit is zeer eenvoudig en vereist totaal geen programmeer kennis.

Wil je nu dat het ding ook nog bepaalde zaken zelf gaat uitvoeren dan wordt het lastiger. Je zult dan verschillende zaken zelf moeten uitvoeren alvorens dit gaat werken. Zoals je ongetwijfeld gelezen hebt lukt het de een wat makkelijker dan de ander maar is enige kennis of de wil om deze kennis te verkrijgen wel nodig. (genoeg how to's zijn er in dit forum te vinden en verwijzingen naar andere fora vind je ook in dit forum) Even een programmaatje installeren zoals je gewend bent bij windows of apple is er niet bij, het kost allemaal wat meer moeite.

HEb je media op deze schijf staan dan is het afhankelijk van het apparaat waarmee je deze media benaderd of je het gelijk kunt zien of eerst moet dowloaden naar het apparaat. De live book is GEEN media speler, je hebt dus een aparte media speler nodig, dit kan van alles zijn:
- smart tv
- smart phone
- tablet
- pc
Hoe makkelijk dit gaat is weer afhankelijk van het gekozen apparaat, zo zal het afspelen via een pc eenvoudiger gaan (omdat er meer voor te krijgen is) dan via een smart tv. Bij die laatste ben je altijd afhankelijk van de s/w die op de smart tv staat.
Zelf gebruik ik een media player (popcorn) welke erg veel formaten kan afspelen. WD heeft zelf ook een media player, maar ik weet niet hoe die functioneert en of dat wat is.

[ Voor 7% gewijzigd door chippie777 op 11-03-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransiefrans
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 20:03
dnhelle schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 08:33:
Ah, opgelost! Wat bleek: poort 8080 was al bezet ivm. geinstalleerde featurepacks.
Met het commando "python SABnzbd.py --server 0.0.0.0:44344" heb ik hem draaien op 44344. Opgelost dus!
(Source: http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?f=2&t=9926)
Ook ik heb problemen gehad met het installeren van sabnzbd op me My book live duo.
Bij het installeren van :

apt-get install unzip unrar par2 screen python-dev python-cheetah python-cherrypy python-elementtree

kreeg ik error van de unrar en de python-elementtree. Ik heb deze allemaal eerst 1 voor 1 geinstalleerd volgens deze post:

Ik heb alle packages gewoon geinstalleerd, dat wou hij nog wel doen alleen wel in een bepaalde volgorde:
Eerst nog wel je sources.list veranderen:
nano /etc/apt/sources.list
In dat bestand de bovenste regel: deb http://ftp.us.debian.org/debian/ squeeze main
Veranderen naar: deb http://ftp.us.debian.org/debian/ squeeze main contrib non-free
Opslaan, afsluiten en apt-get update doen.
Anders vind hij bepaalde packages niet.
Dan gewoon onderstaande packages installeren een voor een (in deze volgorde heb ik het gedaan).
unzip
unrar
par2
screen
python-cherrypy
python-cheetah
python-dev

En dan de rest van het riedeltje doen.

Dit werkte wel, vervolgens kon ik geen webinterface bereiken.
Deze heb ik bereikt door naar poort 44344 te gaan.

Bedankt voor de vele informatie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppy007
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09-2022
Hallo allen,

Even een vraag; Ik heb de My Book Live 2TB aangeschaft.
Prima ding, zowel intern als extern bereikbaar, geen klachten.

Maar... Ik vind de beveiliging niet voldoende van de shares. Iedereen kan de bestanden openen. Ik was in de veronderstelling dat de beveiliging zou betekenen dat bepaalde gebruikers niet een bepaalde share zouden kunnen openen als ik het juist instelde.
Dus gebruiker JAN1 kan niet de Share PIET2 openen heb ik aangegeven, dacht ik. Nu blijk Dat JAN1 wel de share kan openen en zelfs de bestanden kan inzien en openen, enkel wijzigen en deleten kan hij niet.

Ik zou het graag zo instellen dat JAN1 niet eens de bestanden kan zien op share PIET2. Dus zeker niet openen...

Is dit mogelijk, en hoe kan ik dit, zonder verdere kennis van linux en dergelijke instellen?

Bij voorbaat al dank voor jullie suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:38
Puppy007 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:32:
Hallo allen,

Even een vraag; Ik heb de My Book Live 2TB aangeschaft.
Prima ding, zowel intern als extern bereikbaar, geen klachten.

Maar... Ik vind de beveiliging niet voldoende van de shares. Iedereen kan de bestanden openen. Ik was in de veronderstelling dat de beveiliging zou betekenen dat bepaalde gebruikers niet een bepaalde share zouden kunnen openen als ik het juist instelde.
Dus gebruiker JAN1 kan niet de Share PIET2 openen heb ik aangegeven, dacht ik. Nu blijk Dat JAN1 wel de share kan openen en zelfs de bestanden kan inzien en openen, enkel wijzigen en deleten kan hij niet.

Ik zou het graag zo instellen dat JAN1 niet eens de bestanden kan zien op share PIET2. Dus zeker niet openen...

Is dit mogelijk, en hoe kan ik dit, zonder verdere kennis van linux en dergelijke instellen?

Bij voorbaat al dank voor jullie suggesties
Op hoofdniveau kan je gewoon instellen wie bij welke mappen kan.
Ik heb 3 mappen: Algemeen, Prive en Public. Vrienden van mij kunnen alleen bij de Algemeen(weergeven) en Public(wijzigen) mappen komen. De privé map heb ik bij hen niet aangevinkt en dat werkt want ze kunnen er niet bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppy007
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09-2022
Thanks @Nuevocasa !

Stom stom stom van me...

Ik heb dus wel JAN1 aanegvinkt maar tevens ook op rood, dat houdt natuurlijk in dat hij wel kan weergeven maar niet wijzigen!
Nu dus als voorbeeld even bij JAN1 geen vinkje gezet en klaar...

Niet verder gekeken dan m'n neus lang is dus.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Laatst online: 08-09 19:46
Ik heb mijn MyBookLive onlangs geupdate naar 02.41.05-034 en daarna SABnzbd 0.7.11 met hulp uit dit forum kunnen installeren. Probleem dat ik nu ondervind, is dat SABnzbd wordt afgesloten, ook tijdens het downloaden. Voor de firmware update van MBL stond een eerdere versie van SABnzbd geïnstalleerd en had ik er nooit problemen mee.

Instellingen in SABnzbd staan volgens mij gewoon goed (keep_awake staat aan).
Slaapstand van MBL lijkt er niets mee te maken te hebben, aangezien het ook gebeurt tijdens het downloaden.

Google biedt geen uitkomst, wellicht dat jullie kennis en ervaring mij kunnen helpen.

[ Voor 0% gewijzigd door NRG-81 op 15-03-2013 13:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilt iemand me uitleggen hoe ik SABnzbd weer kan verwijderen, ben niet zo'n held met linux. Ik gebruik het niet, dus ik wil het er graag afhebben. Met behulp van http://gathering.tweakers...message/36103315#36103315 geïnstalleerd op m'n MyBookLive. Het lijkt me dat ik eerst de services moet stoppen en dan de files kan verwijderen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41
NRG-81 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:11:
Ik heb mijn MyBookLive onlangs geupdate naar 02.41.05-034 en daarna SABnzbd 0.7.11 met hulp uit dit forum kunnen installeren. Probleem dat ik nu ondervind, is dat SABnzbd wordt afgesloten, ook tijdens het downloaden. Voor de firmware update van MBL stond een eerdere versie van SABnzbd geïnstalleerd en had ik er nooit problemen mee.

Instellingen in SABnzbd staan volgens mij gewoon goed (keep_awake staat aan).
Slaapstand van MBL lijkt er niets mee te maken te hebben, aangezien het ook gebeurt tijdens het downloaden.

Google biedt geen uitkomst, wellicht dat jullie kennis en ervaring mij kunnen helpen.
Weet je wanneer sab wordt afgesloten, is dat zomaar op willekeurige momenten? Of altijd als je je ssh-client (waarschijnlijk putty) afsluit?
Misschien een stomme vraag (altijd lastig om iemand z'n linux skills in te schatten op een forum), maar weet je zeker dat je sabnzb binnen een "screen" draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:52
Uit de OP: '' Je moet niet vergeten om de screen te detachen door ctrl+a in te drukken, vervolgens los te laten en d in te toetsen. Je kunt nu de SSH verbinding sluiten terwijl SABnzbd blijft draaien! ''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Laatst online: 08-09 19:46
MaffeMaarten schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:06:
[...]

Weet je wanneer sab wordt afgesloten, is dat zomaar op willekeurige momenten? Of altijd als je je ssh-client (waarschijnlijk putty) afsluit?
Misschien een stomme vraag (altijd lastig om iemand z'n linux skills in te schatten op een forum), maar weet je zeker dat je sabnzb binnen een "screen" draait?
Zal je altijd zien... Komt het een paar keer voor, stel je vervolgens een vraag in een forum, blijft ie daarna gewoon lekker lopen. 8)7

In principe draait ie altijd binnen een screen, maar wellicht is dat in dit geval per ongeluk niet gebeurt. Ik zal het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Toppers, ik probeer de laatste versie van sabnzbd op mynook te zetten. Ik heb de oude versie al draaien maar wil graag de laatste versie erop zetten.

Nou heb ik echt heeel heeel weinig verstand van linux, putty en dergelijke met deze top site en uitleg van jullie kom ik een heel end.

Mijn probleem is het volgende.

Als ik de laatste versie heb gdl en dan het volgende commando intoets cd/opt/sabnzbd-0.7.11 krijg ik de volgende melding no suchs file or directory.

De volgende tips op het forum heb ik ook allemaal geprobeerd.

Wie kan mij verlossen van dit probleem????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week ook SABnzbd op mijn MBL geinstalleerd, werkt mooi en snel.

Heb alleen een probleem gekregen sinds die tijd, weet niet of het aan SABnzbd ligt of dat dit toeval is...ik kan met de iPad en met mijn Samsung GN2 niet meer via de WD2GO-app op mijn MBL komen... Geen toegang tot apparaat geeft ie steeds aan. App al opnieuw op mijn telefoon gezet en op beide apparaten opnieuw geprobeerd een code door te geven, maar hij wil zelfs niet opnieuw registreren...

Iemand enig idee hoe dit kan?

Ik heb gelukkig op beide apparaten nog andere apps staan die nog wel communiceren met de MBL (FileBrowser op iPad en XBMC op telefoon), maar voor het luisteren van muziek en kijken van foto's vind ik WD2GO toch fijner...

Daarnaast nog iets. Ik zou graag via mijn telefoon, bijvoorbeeld vanaf mijn werk of gewoon beneden op de bank, een download in SABnzbd in gang willen zetten. Is dit mogelijk? En wat moet ik daarvoor doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:27:
Heb alleen een probleem gekregen sinds die tijd, weet niet of het aan SABnzbd ligt of dat dit toeval is...ik kan met de iPad en met mijn Samsung GN2 niet meer via de WD2GO-app op mijn MBL komen... Geen toegang tot apparaat geeft ie steeds aan. App al opnieuw op mijn telefoon gezet en op beide apparaten opnieuw geprobeerd een code door te geven, maar hij wil zelfs niet opnieuw registreren...
Dit is ondertussen opgelost. Kwam, dankzij een collega, op het geniale idee dat ik mijn 8080 poort waarschijnlijk om zeep geholpen heb met de installatie van SABnzbd. Heb de NAS terug gezet naar fabrieksinstellingen, SABnzbd er opnieuw opgezet, nu wel op de poort gelet, en voila! Het werkt!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:27:
Daarnaast nog iets. Ik zou graag via mijn telefoon, bijvoorbeeld vanaf mijn werk of gewoon beneden op de bank, een download in SABnzbd in gang willen zetten. Is dit mogelijk? En wat moet ik daarvoor doen?
Hier heb ik nog geen oplossing voor, iemand? Kan wel verschillende apps vinden in de Play Store (Android), maar deze zijn allemaal betaald. Laat ik nu geen creditcard hebben en niet iedere week via 3vcash.nl een tegoedje aanschaffen... Ik wil er best voor betalen, maar dan wil ik wel van te voren weten of ie werkt of niet...

Is SABnzbd uberhaupt eigenlijk bereikbaar van buitenaf? Of ga ik dit alleen maar redden binnen mijn eigen netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik weet niet of het kan, maar je kan de watch folder in sabnzbd instellen op bijvoorbeeld een dropbox folder. Wanneer je dan in de folder een nzb zet zou sabnzbd vanzelf moeten gaan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
klopy het dat de WD live Book 2TB , in Itunes alleen bestands namen laten zien van Mp3 bestanden geen cover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
De WD live Book kan als een itunes server werker, dit houdt in dat je nog altijd ergens in je netwerk een pc moet hebben draaien met daarop itunes. Deze vindt dan zijn muziek bibliotheek op de WD live book inclusief plaatjes.
Uiteraard kun je de muziek bestanden ook zonder itunes benaderen, maar dan zie je alleen de bestandsnamen en geen plaatjes. Maar dan heeft het niets meer te maken met itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
chippie777 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:12:
De WD live Book kan als een itunes server werker, dit houdt in dat je nog altijd ergens in je netwerk een pc moet hebben draaien met daarop itunes. Deze vindt dan zijn muziek bibliotheek op de WD live book inclusief plaatjes.
Uiteraard kun je de muziek bestanden ook zonder itunes benaderen, maar dan zie je alleen de bestandsnamen en geen plaatjes. Maar dan heeft het niets meer te maken met itunes.
ok duidelijk zal even testen , en kijken of dit me vraag beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik heb ergens gelezen dat SabNZBd en SickBeard config files bijhouden en dat daardoor je (netwerk)schijf niet naar slaap modus gaat. Dit zou te voorkomen zijn door de logfiles naar een andere schijf in je netwerk te laten schrijven.
Nu heb ik op mijn router een USB stick gezet en die kan ik netjes via mijn Finder zien maar hoe geef ik in SabNZBd en SickBeard aan dat hij de logs daarnaar toe moet schrijven?
Ik kan nl alleen op de schijf browsen waarop SickBeard is geïnstalleerd dus vind ik de netwerkschijf niet. Met andere woorden wat vul ik in het bij het pad voor de logfiles wanneer ik de logs ergens anders wil plaatsen dan op de WD schijf in mijn netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
chippie777 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:57:
Ik heb ergens gelezen dat SabNZBd en SickBeard config files bijhouden en dat daardoor je (netwerk)schijf niet naar slaap modus gaat. Dit zou te voorkomen zijn door de logfiles naar een andere schijf in je netwerk te laten schrijven.
Nu heb ik op mijn router een USB stick gezet en die kan ik netjes via mijn Finder zien maar hoe geef ik in SabNZBd en SickBeard aan dat hij de logs daarnaar toe moet schrijven?
Ik kan nl alleen op de schijf browsen waarop SickBeard is geïnstalleerd dus vind ik de netwerkschijf niet. Met andere woorden wat vul ik in het bij het pad voor de logfiles wanneer ik de logs ergens anders wil plaatsen dan op de WD schijf in mijn netwerk?
Je kan dit (IMHO) makkelijker doen door de log-directory te veranderen in /var/log/sab en /var/log/sick .
De truuk is dat de directory /var/log stiekem niet op de harde schijf van je NAS zit, maar in het ramgeheugen. Hierdoor kan de schijf dus worden ontzien en krijgt hij de kans om in slaap te vallen.

Wat jij wil kan ook, als je dat echt graag zou willen. Dan zou je de netwerkschijf moeten mounten in je fstab. Ik weet niet zo uit m'n hooft hoe dat het makkelijkst gaat, en ik weet ook niet wat voor soort share je router aan maakt. Waarschijnlijk is dat een samba-share. Dan zou het iets worden als hier omschreven.

Maar probeer eerst de /var/log/ manier maar eens. Waarschijnlijk ben je daar al mee geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@MaffeMaarten; bedankt voor de tip, is het ramgeheugen groot genoeg voor de logfiles en heeft het verder geen nadelen wanneer ik de logs daar naar toe schrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
chippie777 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:18:
@MaffeMaarten; bedankt voor de tip, is het ramgeheugen groot genoeg voor de logfiles en heeft het verder geen nadelen wanneer ik de logs daar naar toe schrijf?
Voor zover ik kan zien is dat zoals iedereen het doet. Zo staat het in ieder geval ook in alle tutorials die ik ben tegengekomen.

Dat wil helaas niet zeggen dat ik er zelf nog nooit problemen mee heb gehad...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/md1              1.9G  1.1G  790M  57% /
tmpfs                  50M     0   50M   0% /lib/init/rw
udev                   10M  6.7M  3.4M  67% /dev
tmpfs                  50M     0   50M   0% /dev/shm
tmpfs                  50M  6.9M   44M  14% /tmp
ramlog-tmpfs           20M   20M     0 100% /var/log
/dev/sda4             1.9T  309G  1.6T  17% /DataVolume

Toch denk ik dat dit de manier is waarop het zou moeten kunnen, het is namelijk wel zo dat alle log-bestanden samen lang geen 20 MB zijn, de schijf zit vol door oude bestanden, die al wel zijn weggegooid, maar nog worden vastgehouden door een proces, waarschijnlijk sickbeard in mijn geval.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
NAS:/var/log# du -h
0       ./news
0       ./sysstat
192K    ./sick
128K    ./apt
960K    ./sabnzbd
192K    ./apache2
0       ./samba/cores/smbd
0       ./samba/cores/nmbd
0       ./samba/cores
256K    ./samba
3.2M    .

Als er iemand is die daar een oplossing voor heeft, heel graag. Voor zover ik heb kunnen zien ben ik de enige die dit probleem heeft...

Voorlopig werkt het om sickbeard om de zoveel tijd opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

Ik heb een vraag. Ik heb al op het forum gezocht hier, en ook op de wdc community. Ik zie door de bomen het bos niet meer, sorry.

Ik ben van plan om ook torrents en nieuwsgroepen te downloaden met de WD my Book Live met de feature pack. Werkt dit bijvoorbeeld vanuit de trein met mijn android telefoon? Kan ik daarmee torrent downloads op afstand starten zodat het klaar is als ik thuis ben?

[ Voor 6% gewijzigd door Nikeo op 09-04-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via SABnzbd en CouchPotato werkt het mobiel allemaal wel, ideaal. Ik zit op het werk en hoor iets over een film, zoek hem ff op en plaats heb via mijn Samsung GN2 op de NAS en die begint met downloaden. Komt geen PC meer aan te pas.

Gebruik de apps: Sab Mobile en NZB Utility (uit mijn hoofd, telefoon ligt beneden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:05:
Via SABnzbd en CouchPotato werkt het mobiel allemaal wel, ideaal. Ik zit op het werk en hoor iets over een film, zoek hem ff op en plaats heb via mijn Samsung GN2 op de NAS en die begint met downloaden. Komt geen PC meer aan te pas.

Gebruik de apps: Sab Mobile en NZB Utility (uit mijn hoofd, telefoon ligt beneden).
Ik heb het een en ander over sabmobile uitgezocht en dat lijkt me ideaal. Bedankt! Bestaat er ook zoiets voor de de torrentclient (transmission) of een andere manier waarop ik die vanaf mijn nexus kan bereiken en een torrent kan toevoegen en starten? Er zal vast zoiets bestaan als een 'watched' map, waarin je torrents plaatst die dan automatisch beginnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nikeo op 09-04-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Ik gebruik zelf Couch Forwarder, vind ik een stuk prettiger (en mooier) t.o.v. NZB Unity.

Is begonnen als simpel appje om vanuit de imdb-app te kunnen "sharen" naar je couch-potato installatie (vandaar de naam). Maar is ondertussen uitgegroeid tot een (IMO) betere "all-in-one" dan NZB unity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer een bestandje te vinden, het template van SABnzbd die de mailtjes stuurt wanneer een download klaar is. Het probleem is dat ik via windows verkenner de map waarin SAB staat helemaal niet kan bereiken, tenminste, ik zou niet weten hoe... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:43:
Ik probeer een bestandje te vinden, het template van SABnzbd die de mailtjes stuurt wanneer een download klaar is. Het probleem is dat ik via windows verkenner de map waarin SAB staat helemaal niet kan bereiken, tenminste, ik zou niet weten hoe... Iemand een idee?
De email templates staan in de folder waarin je oorsprokelijk sabnzbd hebt uitgepakt.
(bij de meeste tutorials die ik ben tegengekomen is dat /opt/SABnzbd-0.7.9/email/ )
Daar kan je standaard inderdaad niet bij.
Wat je wel kan doen is: de goede email template in die folder wijzigen via ssh met een command line text editor als vim of nano.
Wat de nettere manier is, is om in de webinterface van sabnzbd naar config->folders te gaan, en daar bij de email template folder een folder in te stellen die wel bereikbaar is via windows verkenner. ( /shares/Public/mijnSabEmailTemplate/ ofzo, eerst even aanmaken )

Dan kan je daar een emailtemplate inzetten zoals hier omschreven (of even via ssh inloggen en de nederlandse template kopieren uit de standaard email map).

Als je dat eenmaal gedaan hebt kan je er eindelijk vanuit windows bij om de template aan te passen.

Ik zou het zelf gewoon lekker met vim doen, meteen in de email-dir, maar ik weet niet hoe vaak je die template aan wil passen en hoe makkelijk dat dus moet zijn.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Klinkt goed dat SAb Mobile, maar hoe lastig is dit in te stellen?
Ik neem aan dat er wat moet gebeuren in je router (poorten open zetten) en wat is dan de toegevoegde waarde, immers met de poorten open zou je toch ook gelijk naar sabnzbd op de WD kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 18:11
Ik heb de 2TB MBL sinds vandaag aangeschaft.
Ik kom alleen ergens niet uit.

Ik zie in mijn netwerk lokaties onder multimedia apparaten alleen Twonky staan
En onder opslag Mybooklive.

Als ik naar twonky ga dan kan ik een bestand per keer uploaden dus als ik ongeveer 400GB aan films van mijn HD wil verplaatsen naar de MBL dan ben ik in 2026 klaar.
En als ik op Mybooklive klik dan moet ik inloggen en krijg ik een paar instellingen.

Maar ik kan nergens een verkenner openen met de bestanden zelf.
En als ik mijn Grabit alle nieuwe downloads wil laten opslaan op de MBL, hoe doe ik dat?

Edit:

EN OPEENS, staat hij ook als 'computertje' in mijn netwerklokaties dus kan er nu in verkennen :-)

[ Voor 8% gewijzigd door dn072 op 12-04-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Een succesverhaal: Via tweakers tweedehands voor 75 euro een 2tb my book live gekocht. Er zit nog anderhalf jaar garantie op en we bleken toevallig een gemeenschappelijke vriend te hebben. Wederom een succeskoop via de v&a!

De nieuwste firmware zat er al op. Autoupdate uitgezet. Toen zonder problemen SSH aangezet, de featurepack geïnstalleerd met putty. Transmission via de webinterface heel eenvoudig geïnstalleerd. Via een post hier in dit topic heb ik via putty een watch folder ingesteld voor torrents. Toen heb ik de WD2Go app er op gezet, geautoriseerd, en ik had via het www toegang tot mijn mybook. Torrents die ik via de android app in de watchfolder zet beginnen automatisch te downloaden. Toen heb ik een statisch IP adres toegewezen via de webinterface van WD. Anders is na een reboot je IP telkens anders. Alles draait, data kopieert nu naar de WD met een snelheid van 8mb/s (100mbps poort op het gratis ADSL modem limiteert nogal).

Het enige dat ik niet voorelkaar krijg: als de WD van de stroom afgeweest is en reboot dan begint transmission niet automatisch bij startup. Ook al heb ik dit aangezet in de webinterface. Heeft iemand een fix hiervoor?

Verder vind ik het een topapparaat. Geen geld en doet precies wat ik wil :) Als ik het later nodig heb installeer ik wel nieuwsgroepen. Maar ik red me eerst prima met transmission.

Edit: ik zit nu op stage en mijn van afstand torgevoegde torrent doet het toch niet. Ook al is mijn WD niet uitgeweest. Jammer. Ik neem aan dat ik via openVPN bij de webinterface zou moeten kunnen komen om handmatig te herstarten. Maar eens even in verdiepen...
Edit 2: Eenmaal thuisgekomen blijkt Transmission gewoon te draaien. Andere torrents beginnen wel. Wat er dan zo anders is aan die ene torrent, dat weet ik ook niet. Het lijkt dus een transmissionprobleempje...

[ Voor 14% gewijzigd door Nikeo op 15-04-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:15
I.t.t. hierboven heeft een vriend van mij een teleurstellender verhaal:

Ik heb zelf een MBL van 3 TB en ik was er tevreden over. Hij koopt dus vervolgens de 2TB, waar hij SABnzbd, Sick Beard en Couchpotato op wil gaan draaien. Aangezien ik het allemaal al een keer geïnstalleerd heb ging ik dat voor hem doen.

1e keer:
Alles gaat prima, totdat ik Couchpotato ga installeren. Putty freezed (ik verbaasd), dus ik sluit Putty en start een nieuwe sessie. "Connection refused". Huh? Ik naar de Web interface om de SSH instelling te controleren. Web interface blijft refreshen en er valt nergens op te klikken. Onderaan de pagina zie je 0TB/0TB staan. Huh?

Dan maar een hard-reset. Gevolg: geel lampje wat niet meer groen wordt. Web interface niet meer te bereiken en SSH werkt ook niet. Oplossing: terug naar de MediaMarkt voor een nieuwe.

2e keer:
Alles gaat goed (ook CP), totdat ik de opstartscripts wil gaan toevoegen. Putty freezed wederom en een nieuwe sessie geeft wéér "COnnection refused". We geven de NAS dit keer een Factory Reset via de Reset knop via een guide op het WD forum. Eerste keer wil het niet lukken (reset knop doet gewoon niks, Sick Beard en Couchpotato zijn nog gewoon te bereiken), daarna doet de NAS het toch weer. Voordat ik fatsoenlijk verder kan gaan krijgen we weer hetzelfde verhaal, maar dit keer krijgen we hem niet meer aan de praat.

Wat een klote ding man, ongelooflijk. Ik vraag me bijna af hoe het mogelijk is dat de mijne het foutloos doet. Even rondkijken op het WD MBL forum geeft trouwens aan dat er gigantische problemen zijn met veel firmware updates, dus WD heeft hun zaakjes totaal niet op orde wat betreft de MBL. Erg jammer, want ik was altijd kwaliteit gewend van WD, maar dit moest ik toch even kwijt.

Drie totaal onverklaarbare freezes van SSH en een NAS die niet meer fatsoenlijk wil opstarten na een stroom-eraf shutdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Das irritant. Ik heb ook de 2TB versie en alles draait als een gewoon goed. Het lijkt er vanaf hier toch een beetje op dat je ergens iets verkeerd doet, zeker omdat je twee keer bijna dezelfde pech hebt. Of dat er ergens een kleine partitie of ramdisk volloopt die dan al snel zo vol is dat niks meer wil/kan reageren. (Je probeert niet perongeluk alles in /var/log te instaleren he? >:) )

Dat er een hoop problemen zijn met de firmware updates kan ik wel beamen. Na mijn eerste update moest ik ook een reset uitvoeren door een bepaald scriptje aan te roepen (ssh deed het gelukkig nog wel) voordat ik users toe kon voegen en andere dingen kon doen via de standaard interface. Heb ook geen update meer durven uit te voeren.

Ohw ja, en ik kan ook met geen mogelijkheid meer inloggen in de UI van de featurepack. Maar daar heb ik waarschijnlijk zelf iets teveel mee lopen knoeien.

Hmm, lijkt erop dat het helemaal niet zo geweldig draaid, maar toevallig de dingen die ik nodig heb het wel doen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
We hebben het nu met de 3e MBL eindelijk aan de praat gekregen door hem éérst te downgraden naar versie MyBookLive 02.32.05-046 : Core F/W via de guide op het WD forum. Dat is namelijk de versie die ik op mijn NAS heb staan en bij mij werkt alles goed.

Vervolgens was het een koud kunstje. Ik weet wel dat ik mijn MBL dus nóóit ga updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Na contact met de ontwikkelaar van het featurepack blijkt dat hij al lange tijd worstelt met het patchen van de bug waarbij transmission niet zelfstandig start na een reboot of stroomverlies van de my book live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik heb de 3 TB versie en SickBeard en SabNZBd draaien probleemloos. Een vriend van mij, kocht op dezelfde tijd, zelfde versie, binnen een paar dagen de UI niet meer te benaderen. Apparaat naar leverancier, en van WD een nieuwe gekregen, welke na een paar dagen dezelfde problemen vertoonde. Hij wil geen WD meer. En ik ga net, als hier boven ook al wordt gemeld, niet upgraden. Het apparaat doet bij mij wat het moet doen dus ik laat het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Ik heb sinds kort ook een WD Mybook Live (3TB) MyBookLive 02.41.05-034 : Core F/W. Ik gebruik hem als datacontainer. Ik ben tegen enkele zaken aangelopen

1. Ik zou graag downloads (van binaries) of CD-rips rechtstreeks op de NAS laten landen. Nu moet ik altijd een extra kopieerslag naar de NAS doen. Ik kan in Grabit en EAC wel de NAS als folder instellen, maar dat blijkt niet te werken (krijg foutmeldingen). Kan dit uberhaupt niet?

2. Ik heb een extra gebruiker aangemaakt waar ik een password aan wil hangen. Maar als ik dat probeer in te stellen wordt afgedwongen dat ik het windows password gebruik (schijnt netwerk functionaliteit te zijn). Er wordt verwezen naar een issue-nummer in de knowledgebase van WD, maar dat klopt niet. Thuis hebben we geen password op de PC. Hoe krijg ik het nu voor elkaar om data te beschermen?

3. Ik gebruik de Nas om te streamen via android (bubble upnp) met USB OTG kabel naar een externe
DAC. Dat werkt op zich goed, maar ik ben niet weg van de userinterface van Twonky (versie 5.1.9):
- Ik vind de navigatie niet handig.
- Twonky leest maar een beperkt aantal karakters van de filename en breekt de rest af, waardoor ik vaak essentiële informatie mis. Ik heb geprobeerd landscape in plaats van portrait in te stellen, maar kennelijk wordt dat niet ondersteund
- Ik kan niet zoeken/sorteren op kwaliteit van de muziekbestanden. Zo wordt de bitrate van MP3's niet aangegeven. Verder zou ik graag flac bestanden tussen mijn MP3's vinden, maar dat gaat niet.

Ik zag dat het mogelijk is Twonky te upgraden, maar dat is niet eenvoudig en ik zie risico's en het kost je nog licentiekosten ook! Ik zag ook iets over een WD DLNA server. Ik heb de juiste firmware versie, maar is dit een alternatief voor Twonky voor wat ik nodig heb?

[ Voor 8% gewijzigd door Poecillia op 16-04-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-04 14:22
Hallo allemaal, heeft een van jullie ook weleens problemen gehad om My Book Live Dashboard te openen?
Ik krijg het niet voor elkaar (hard reboot werkt niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
spyker1982 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 08:58:
Hallo allemaal, heeft een van jullie ook weleens problemen gehad om My Book Live Dashboard te openen?
Ik krijg het niet voor elkaar (hard reboot werkt niet).
Ja hoor, het WD forum staat er vol mee. Kan meerdere oorzaken hebben. Firmware probleem of een volle partitie zijn de meest voorkomende oorzaken. Kun je nog SSH'en naar het ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-04 14:22
Tommiiee schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:33:
[...]

Ja hoor, het WD forum staat er vol mee. Kan meerdere oorzaken hebben. Firmware probleem of een volle partitie zijn de meest voorkomende oorzaken. Kun je nog SSH'en naar het ding?
Bedankt voor de reactie. SSH gebruik ik niet maar ik zal dit probleem hiermee dan misschien toch op moeten lossen. Bedankt voor de reactie ik zal dit forum dan even nagaan en hoop dat het eenvoudig is op te lossen zonder mijn data er weer af te moeten halen.

Hmm ik heb het my book live programma nog een keer geinstalleerd en nu doet hij het weer :)
WD to Go app op mijn Xperia Z gezet, en nu kan ik als het goed is alle foto's / videos's automatisch syncen.

[ Voor 15% gewijzigd door spyker1982 op 19-04-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Hebben er nog meer mensen last van een traag geworden My Book Live? Sickbeard duurt lang om te openen en Sab wil helemaal niet meer. De WD interface duurt ook langer.

Nu heb ik gezien dat mijn ram helemaal vol loopt. Zijn er mensen die dit ook hebben gehad en dit hebben opgelost? Als ik reboot dan is die weer leeg, maar loopt uiteraard weer vol. Ik moet er dus iets op zien te vinden om mijn ram leeg te houden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Sppak schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 21:56:
Hebben er nog meer mensen last van een traag geworden My Book Live? Sickbeard duurt lang om te openen en Sab wil helemaal niet meer. De WD interface duurt ook langer.

Nu heb ik gezien dat mijn ram helemaal vol loopt. Zijn er mensen die dit ook hebben gehad en dit hebben opgelost? Als ik reboot dan is die weer leeg, maar loopt uiteraard weer vol. Ik moet er dus iets op zien te vinden om mijn ram leeg te houden.

Iemand een idee?
Heb je je software op de systeempartitie of de DataVolume partitie staan?

Geef eens een
code:
1
df -h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Tommiiee schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:17:
[...]

Heb je je software op de systeempartitie of de DataVolume partitie staan?

Geef eens een
code:
1
df -h
De software staat op de DataVolume partitie:

Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/md1 1.9G 867M 958M 48% /
tmpfs 5.0M 0 5.0M 0% /lib/init/rw
udev 10M 6.7M 3.4M 67% /dev
tmpfs 5.0M 0 5.0M 0% /dev/shm
tmpfs 100M 3.9M 97M 4% /tmp
ramlog-tmpfs 20M 5.1M 15M 26% /var/log
/dev/sda4 2.8T 653G 2.1T 24% /DataVolume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Dat ziet er allemaal keurig uit. Ik heb ook geen problemen met vollopend geheugen, dus ik heb eigenlijk geen idee meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook in bezit van een 2tb wd book. Met de ipad en telefoon werkt alles perfect. Enige wat niet lukt is foto's kijken via mijn ac ryan mini 2. Ik krijg dan halve foto's te zien of paarse en sommige zijn weer goed.

De foto's zijn 5mb. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik gebruik voor de ac ryan een eminent 4576 usb wireless stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:28
Beste allen,

Sinds een week ben ik in het bezit van de Horizonbox.
Deze heb ik via wi-fi gekoppeld aan mijn router en na veel prutsen werkt het redelijk.

Vandaag heb ik de MBL 2TB aan de router gehangen en wat foto's en een dvd gekopieerd naar de MBL.

Echter wanneer ik de dvd film wil afspelen, speelt hij het maar af per bestand zoals bijv VTS_01_0, VTS_01_1, VTS_01_2 enz enz. Hoe stel ik dit in dat ik alleen maar een map hoef te selecteren en dat de gehele film in 1x wordt afgespeeld?

Met foto's gaat het eigenlijk op dezelfde wijze, je moet foto voor foto selecteren.

En als laatste vraag, de MBL is nog niet toegevoegd als DLNA apparaat, maar ik kan die functie nergens meer vinden.

Graag jullie welwillende hulp.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Ik heb met een verbruiksmeter even de cijfers nagerekend. Wat in de TS staat klopt ook met mijn 2tb my book. 4 watt verbruik idle en 9-11 met de schijf in bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
vuurvreter63 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 23:57:
Beste allen,

Sinds een week ben ik in het bezit van de Horizonbox.
Deze heb ik via wi-fi gekoppeld aan mijn router en na veel prutsen werkt het redelijk.

Vandaag heb ik de MBL 2TB aan de router gehangen en wat foto's en een dvd gekopieerd naar de MBL.

Echter wanneer ik de dvd film wil afspelen, speelt hij het maar af per bestand zoals bijv VTS_01_0, VTS_01_1, VTS_01_2 enz enz. Hoe stel ik dit in dat ik alleen maar een map hoef te selecteren en dat de gehele film in 1x wordt afgespeeld?

Met foto's gaat het eigenlijk op dezelfde wijze, je moet foto voor foto selecteren.

En als laatste vraag, de MBL is nog niet toegevoegd als DLNA apparaat, maar ik kan die functie nergens meer vinden.

Graag jullie welwillende hulp.
Ik denk dat je dat beter kunt vragen in een UPC horizon forum. Dit ligt nl niet aan je live book maar aan je media player. In dit geval aan je horizon box. Waarschijnlijk is er wel wat te vinden op tweakers of anders op www.chelloo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
vandaag een 3TB drive gehaald bij de mediamarkt voor 150,-
mooie prijs lijkt me. Geinstalleerd en standaard shares gebruikt voor mijn films. Hij haalde gemiddeld net boven de 35mb per seconde. Vrij nette snelheid voor zo een goedkope drive. Heb binnen paar uurtjes dan ook mijn gehele filmdir overgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Hallo allemaal,

Ik zit er over te denken om deze NAS aan te schaffen en vooral omdat de prijs voor 2T nu bij saturn 100 euro is. maar ik heb een paar vragen:

Ik heb zelf 2 samsung smart TV's en is het mogelijk om avi bestanden rechtstreeks te streamen vanuit de NAS? of heb ik dan nog steeds een mediaspeler nodig?

Kan mijn xbox 360 de NAS detecteren en bijvoorbeeld spellen hier vanaf spelen?

Omdat ik nog nooit met linux heb gewerkt is het moeilijk om SABnzb draaiende te krijgen op de NAS? omdat als ik al de berichten hier zie zijn er toch aardig wat problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
dongilles schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:21:
Hallo allemaal,

Ik zit er over te denken om deze NAS aan te schaffen en vooral omdat de prijs voor 2T nu bij saturn 100 euro is. maar ik heb een paar vragen:

Ik heb zelf 2 samsung smart TV's en is het mogelijk om avi bestanden rechtstreeks te streamen vanuit de NAS? of heb ik dan nog steeds een mediaspeler nodig?

Kan mijn xbox 360 de NAS detecteren en bijvoorbeeld spellen hier vanaf spelen?

Omdat ik nog nooit met linux heb gewerkt is het moeilijk om SABnzb draaiende te krijgen op de NAS? omdat als ik al de berichten hier zie zijn er toch aardig wat problemen
weet niet hoe die mediaspeler werkt die ingebakken zitten bij de smarttv's
maar film bestanden heb je in vele soorten he? welke codecs etc.
Ik kan me indenken dat sommige smarttv's moeite hebben met 1080 mkv met dts streams bijvoorbeeld.

ik gebruik zelf aparte mediaspelers ervoor. Dus voor jouw geld zelf even een usb stickje in je tv pluggen met een bestand die je af wilt spelen.
als dat vloeiend afspeelt lukt streamen dan ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
SonyEricsson schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:57:
[...]

weet niet hoe die mediaspeler werkt die ingebakken zitten bij de smarttv's
maar film bestanden heb je in vele soorten he? welke codecs etc.
Ik kan me indenken dat sommige smarttv's moeite hebben met 1080 mkv met dts streams bijvoorbeeld.

ik gebruik zelf aparte mediaspelers ervoor. Dus voor jouw geld zelf even een usb stickje in je tv pluggen met een bestand die je af wilt spelen.
als dat vloeiend afspeelt lukt streamen dan ook wel
Ik speel nu altijd mijn films af via een USB harde schijf en dat werkt perfect. goed om te horen dat het dan met de NAS ook gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@dongilles, deze nas is GEEN media player, het hangt dus af van jouw smart tv of hij overweg kan met de bestanden op deze nas. Zelfde geldt voor de xbox, wanneer deze overweg kan met dezelfde bestanden op een externe schijf/usb stick dan zou het geen probleem moeten zijn. Maar in beide gevallen geldt wel dat ze de nas in het netwerk moeten kunnen vinden.

Sabnzbd installeren kan, maar is wel een klusje waar je even voor moet gaan zitten. Echter er is in dit forum genoeg info te vinden over hoe je dit moet aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Top bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 17:11
Ik zie veel mensen hier de nas gebruiken om te downloaden met sabnzbd en sickbeard e.d. Nu ben ik meer een torrenter en zou het dus graag op die manier oplossen.

Transmission heb ik al werkend gekregen, maar nu zit ik te kijken naar oplossingen voor automatisch downloaden en ook wat scriptjes kunnen draaien als de download klaar is.
Ik heb al even gezocht en er lijken wel wat oplossingen te zijn om RSS feeds te gebruiken voor Transmission (Automatic bijvoorbeeld), maar voordat ik begin met er zelf mee te spelen en aankloten vroeg ik me af of iemand hier er meer ervaring mee had en me bepaalde programma's aan kan raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren de 2TB MBL draaien. Featurepack met Transmission er op gezet en draait goed.
Nu was ik op zoek naar een watchfolder feature voor de Transmission deamon. Dat blijkt een functie te zijn die niet in de GUI ingesteld kan worden maar wel via een config file. Zie link:

https://trac.transmissionbt.com/wiki/EditConfigFiles

Iemand dit al getest? Ben beetje huiverig om dit soort aanpassingen te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Die nieuwe SmartWare is echt 10x niks. Je moet nu opeens upgraden naar ''Pro'' (betaald) om een backup te kunnen maken naar bijv. een mobiele harddisk of naar Dropbox toe. Het voelt een beetje aan alsof ze nog een slaatje proberen te slaan uit klanten die dit apparaat hebben aangeschaft.

http://www.engadget.com/2...to-both-dropbox-and-hdds/

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al op firmware 02.42.02-012 SABnzbd en Couchpotato draaien? Thx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klystr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-08 07:50
Excuses, foute plaats voor antwoord :)

[ Voor 92% gewijzigd door klystr op 03-05-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

@kareloh
damden schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:34:
[...]

Ja,

cd ~/.config/transmission-daemon/
nano settings.json

Ergens staan de volgende regels, of je moet ze zelf toevoegen:

"watch-dir": "/shares/Public/[jou dir]Watch/",
"watch-dir-enabled": true

Opslaan met ctrl+o, exit met ctrl+x.
Daarna transmission stoppen en starten (doe ik via package manager).
Ik heb het precies zo gedaan en het werkt als een tiet. Ik heb er in een vorige post iets over verteld.

[ Voor 10% gewijzigd door Nikeo op 04-05-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok top, ik ga ermee aan de slag en zal mijn bevindingen hier ook even delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Ik ben op zoek naar een oplossing om van mijn MBL een remote safepoint te maken via het internet, bijv naar een MBL die bij mijn ouders staat. Allebei via Ziggo op het internet aangesloten dus is dan zaak om te zorgen dat ik de MBL via 'scan network' kan vinden en kan selecteren.

Iemand enig idee of en hoe dat opgezet kan worden?

[EDIT]wellicht wel handig om te weten waarom ik dit wil.... Laatst iemand gesproken waarvan zijn huis was afgebrand en dus alles kwijt was. Dan dus wel handig om een up2date backup buiten de deur te hebben ;)

[ Voor 24% gewijzigd door erwin.heukels op 06-05-2013 14:45 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Helaas... Dit was het antwoord van WD:
Currently that is not possible with the Safepoint software;

http://community.wdc.com/...ld-Safepoints/td-p/561259

"
Hello,

Currently, the MBL will allow you to create the Safepoint within the same network. Not on a remote address.

Please note that is always recommended to keep at least two versions of your files in case that one fails. That's the real meaning of a backup."

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
Beste Tweakers,

Sinds gisteren ben ik eigenaar van een MyBook Live 2TB. Nu heb ik hier een aantal vagen over. Met name over het iTunes server gebeuren.

Wat ik eigenlijk wil is het volgende:
  • Mijn library (op MacBook) kunnen afspelen op de Raspberry Pi zonder dat de MacBook aanstaat
  • Inclusief het tonen van artwork op de TV via de Raspberry Pi
  • Idem ook voor de library van mijn vrouw die op een aparte laptop staat
  • Tussen de laptops hoeven de libraries niet geshared te worden
  • Liefst hou ik de library ook gewoon op de laptops zodat ik ook buitenshuis muziek kan afspelen op de laptops
  • En de muziek van mijn library moet ook natuurlijk gewoon gesynced kunnen worden met mijn iPhone
Als ik hier zo naar kijk dan kom ik tot de volgende conclusies (graag jullie input of deze juist zijn):
  1. De beste oplossing voor mij is om de zoveel tijd een kopie van beiden libraries op de NAS te maken voor de Raspberry Pi
  2. En dan gewoon de libraries op beiden laptops aanhouden als echte library voor op de laptops
  3. De iTunes server is nutteloos voor mij omdat de Raspberry Pi gewoon de nummers zal herkennen als ze op de schijf staan zonder tussenkomst van de iTunes server
  4. Eventueel zou ik de libraries op de NAS kunnen zetten en verwijderen op de laptops alleen zijn ze dan niet (simpel) buitenshuis te benaderen
  5. Alles op de NAS met iTunes server als share is geen mogelijkheid want een shared library kan niet gesynced worden met een iOS device
Klopt dit of zie ik iets over het hoofd? Concluderend komt het erop neer dat ik dus altijd dubbele kopien zal houden van de libraries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nikeo schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 00:51:
@kareloh
[...]

Ik heb het precies zo gedaan en het werkt als een tiet. Ik heb er in een vorige post iets over verteld.
Yes! Werkt inderdaad als een speer. Ik moest de regels toevoegen want deze waren niet in 't settings.json bestand aanwezig.

Zeer prettig, om zo ook remote .torrents te kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@dangerpaki;
Het probleem van itunes is dat het afspelende apparaat de library moet hebben. M.a.w, wil je je muziek afspelen op je macbook dan moet itunes draaien op je macbook.
De muziek kan dan ergens anders staan, bijvoorbeeld op je WD netwerkschijf.
Ik heb bijvoorbeeld een apple tv, die kan heel goed overweg met itunes, toch zal mijn imac aan moeten staan wil ik muziek, welke op mijn WD staat, kunnen afspelen via mijn apple tv. Dit komt omdat de library op de imac staat. Het zou in dit geval mooi zijn wanneer de library op de WD zou staan en dat de library dan te benaderen zou zijn door verschillende apparaten. Helaas is dit (voor zover ik weet) niet mogelijk.
Ik heb geen Rasberry, maar als ik het zo lees gaat het dus niet lukken zonder dat je macbook aanstaat.
Wanneer itunes de WD gebruikt om de muziek neer te zetten kun je die muziek natuurlijk met elk willekeurig programma gebruiken, echter je zit dan wel aan de indeling vast die itunes gemaakt heeft. (tenzij je handmatig al je muziek in itunes beheert)
Je hebt het erover dat je de library's eventueel op de WD wilt zetten, ik weet niet of dat kan en hoe dat dan zou moeten werken, maar als dit inderdaad mogelijk zou zijn dan zou dit een oplossing voor vele zijn. Maar je blijft dan nog steeds een apparaat nodig houden die itunes heeft draaien om de library's te benaderen.

Ik ben een niet al te ervaren tweaker en itunes gebruiker maar volgens mij is itunes wat dit betreft erg strikt. Ik vind dan ook het verkoop argument van WD dat de WD itunes ondersteunt erg makkelijk gekozen. Het blijft gewoon een netwerk schijf waar je de itunes muziek op kunt neer zetten (als op zoveel netwerk- en usb schijven) itunes zelf kun je er niet op draaien, ik zou dat graag anders zien, of weten hoe het zou moeten als het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een heel weekend prutsen eindelijk sabnzbd op mijn wd kunnen zetten. Echter wil hij de download niet starten , hij blijft op 0kb/s staan. Hij maakt wel netjes een map aan van de nzb , maar er gebeurt helemaal niks helaas.

De news server werkt overigens prima als ik op test druk. En de nzb werkt ook als ik hem download met grabit

iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 18:55:
Na een heel weekend prutsen eindelijk sabnzbd op mijn wd kunnen zetten. Echter wil hij de download niet starten , hij blijft op 0kb/s staan. Hij maakt wel netjes een map aan van de nzb , maar er gebeurt helemaal niks helaas.

De news server werkt overigens prima als ik op test druk. En de nzb werkt ook als ik hem download met grabit

iemand ideeen?
De download map wel op de goede positie gezet? Standaard staat die niet goed en loopt de partitie (?) waarop sabnzbd opstaat vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chippie777 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:41:
[...]

De download map wel op de goede positie gezet? Standaard staat die niet goed en loopt de partitie (?) waarop sabnzbd opstaat vol.
mappen staan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Wat ik weet is, dat er een probleem is geweest met de eerste download met sabnzbd (ik weet niet welke versie). Dit lost zich zelf op na de eerste download. Je zou dus kunnen proberen om eerst iets kleins te downloaden (mp3'tje bijvb). Daarna is het opgelost. Ik weet niet of dit hetzelfde is wat jij hebt maar ik heb dit wel gehad en zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik maar gewoon alles eraf gooi en de laatste sabnzbd erop zet. Hoe haal je alle geinstalleerde programma's eraf: sabnzbd en "unzip unrar par2 screen python-dev python-cheetah python-cherrypy python-elementtree"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Dat hangt af van de manier waarop je het geïnstalleerd hebt. Bijvoorbeeld ipkg remove <package> of apt-get remove|purge <package>.

Maar als 't je puur om de meeste recente SABnzb te doen is, kun je volstaan met het overschrijven van de verouderde versie.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een WD My Book Essential 2 TB aangeschaft.
Even aan de Macbook gehangen, Time Machine gaat prima..probleemloos binnen een uurtje over USB 3 de eerste grote back up gemaakt.

Kan ik nou die WD ook aan mijn router hangen (er zit een USB uitgang op de router)...en zoja...waar vind ik dan de harde schrijf en kan ik m over WiFi benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Laatst online: 12-09 08:29
Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:02:
Ik heb net een WD My Book Essential 2 TB aangeschaft.
Even aan de Macbook gehangen, Time Machine gaat prima..probleemloos binnen een uurtje over USB 3 de eerste grote back up gemaakt.

Kan ik nou die WD ook aan mijn router hangen (er zit een USB uitgang op de router)...en zoja...waar vind ik dan de harde schrijf en kan ik m over WiFi benaderen.
Dat ligt aan je router aangezien je harde schijf geen netwerkinterface heeft. Dus krijgt ook geen eigen ip-adres.
Misschien naar je router ip gaan met een poortnummer erachter? 192.168.1.101:nummertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
Intussen heb ik ook de laatste versie van Transmission erop staan. Niet via de standaard manier van de feature pack maar via een tutorial die ik online vond:
  • Eerst firmware geupdate naar de laatste versie
  • Auto-update uitgezet (heb geen zin om elke keer Transmission erop te zetten als er geupdate is)
  • Vervolgens deze tutorial gevolgd
Alles werkt naar behoren. Transmission start automatisch op als de stroom eraf is geweest. Ik voeg de torrents gewoon toe via de webinterface.

Nog 1 vraag: heeft er iemand hier een VPN server draaien op de MyBook Live zonder de featurepack op een makkelijke manier (GUI)? Wil het even proberen of het handig is voor mij (waarschijnlijk niet).

[ Voor 14% gewijzigd door dangerpaki op 19-05-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:12
Heb sinds vandaag ook een WD My Book Live. HD van mijn servertje is afgelopen weekend overleden en was voornamelijk voor downloads (spotweb/sabNZB) en wat prive site-tjes moet deze ook prima kunnen.

Loop alleen tegen een probleempje aan bij het installeren van sabNZB zoals wel meer hier.
apt-get install unzip unrar par2 screen python-dev python-cheetah python-cherrypy python-elementtree
Hij kan alleen python-elementtree niet vinden, "Package python-elementtree is not available, but is referred to by another package."

Weet iemand waar ik die kan vinden, dit is op het moment mijn source list:
deb http://ftp.us.debian.org/debian/ squeeze main contrib non-free

Dit heb ik al geprobeerd:
- contrib en non-free bij de sources gezet.
- Krijgt dan een error, dit ingevoerd:
gpg --keyserver subkeys.pgp.net --recv-keys 473041FA
gpg -a --export AED4B06F473041FA | apt-key add -
- Gedowngrade naar firmware 02.32.05-046

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
Ik heb de Western Digital My Book Live 2TB , zit direct aangesloten aan mijn Telfort modem.

benader hem via wifi laptop of bedraade pc , soms geeft hij aan geen netwerk verbinding met (Z:)SCHIJF..

na paar min opeens wel, en soms als ik film stream naar mijn apple tv buffert hij en soms stopt de film ermee , en geeft hij aan geen netwerk verbinding.

Weet iemand oplossing? Misschien FW update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Ander probleem, heb geen toegang meer tot de webinterface en ssh.

Wat ik heb geprobeerd:
Reset button <= werkt niet
http://mybooklive/ <= werkt niet
http://ip_mybooklive/ <= werkt niet
Andere browser en browser cache legen <= werkt niet
Andere poort / router gereset <= werkt niet

Kon eerst nog wel bij ssh en heb toen een reset gedaan met /usr/local/sbin/factoryRestore.sh
Nu werkt dus ook ssh niet meer. Kan de schijf nog wel benaderen via de verkenner.

Iemand nog een oplossing om hem weer aan de praat te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Marc3l op 31-05-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Saturn voor 99 euro (!) de MBL 2Tb gehaald.

Maar bij installatie werkt Quickview niet. Het installeert, maar als ik in het systeemvak (windows) op het icoontje klik krijg ik alleen "info" en "afsluiten". Alle andere opties, zoals in de manual staat, zijn er niet.

Vraag: Is dit programmaatje echt nodig of handig? En wat kan ik doen om dit te herstellen? (opnieuw installeren of compu herstart helpt niet)

Andere vraag is: Hij is nieuw en ik kan nog alle kanten op. Wat voor indeling is slim? Meerdere shares of juist niet? Of voor films en muziek elk een parte share of zo?
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:03:
Andere vraag is: Hij is nieuw en ik kan nog alle kanten op. Wat voor indeling is slim? Meerdere shares of juist niet? Of voor films en muziek elk een parte share of zo?
-
Ik heb zelf 2 shares: de standaard public folder en een zelf aangemaakte share met daaronder subfolders.
Mijn transmission & sab hebben standaard de public folder als destination folder, daar wordt het verwerkt en gestructureerd voordat het naar een van de subfolders gaat van de networkstorage.

Ik geef het gezin access aan beide shares, komt iemand op bezoek kan ie met een guest-account inloggen op de public-share en kan daar wat spul afhalen. Same goes voor externe access, alleen de public folder heb ik daarvoor aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Marc3l schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:50:
Ander probleem, heb geen toegang meer tot de webinterface en ssh.

Wat ik heb geprobeerd:
Reset button <= werkt niet
http://mybooklive/ <= werkt niet
http://ip_mybooklive/ <= werkt niet
Andere browser en browser cache legen <= werkt niet
Andere poort / router gereset <= werkt niet

Kon eerst nog wel bij ssh en heb toen een reset gedaan met /usr/local/sbin/factoryRestore.sh
Nu werkt dus ook ssh niet meer. Kan de schijf nog wel benaderen via de verkenner.

Iemand nog een oplossing om hem weer aan de praat te krijgen?
Ik ben bang dat je hem zult moeten opsturen. Dit is een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
chippie777 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:37:
[...]

Ik ben bang dat je hem zult moeten opsturen. Dit is een bekend probleem.
Heb hem teruggebracht naar de winkel en geld terug gekregen, ga nu waarschijnlijk voor een Synology omdat je daar wel standaard een website (met mysql) op kan hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:06
Weet iemand of ik een SparkleShare server op dit apparaat kan draaien?

alvast bedankt!

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Nu net mijn NAS geinstalleerd maar meteen al een rare fout.

Ik speel een film (.avi bestand) af op mijn Samsung smart tv gewoon net zoals ik normaal doe maar dan via MBL en over het draadloos netwerk maar ik kan de film niet pauzeren of vooruitspoelen. Normaal als ik via een usbstick dit doe heb ik geen problemen.

Kan iemand me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nondeju.. Alweer slaat mijn MyBook Live vast op mijn owner password.
Wat blijkt? Na verloop van tijd vind'ie speciale tekens niet meer leuk en vindt hij het een invalid owner password. Aangezien mijn shares wel benaderbaar zijn, sabnzb gewoon draait en dergelijke, ligt 't aan de UI.

Even wat gezocht en ben nu met deze solution bezig:
- Via Putty inloggen (username: root, password: welc0me)
- "cd /usr/local/sbin" (zonder quotes)
- "sh factoryRestore.sh noreformat"
- 10 minuten geduld
- "reboot" (zonder quotes)
- Na 2/3 minuten start de MBL weer op en ga je naar het bekende IP-adres.
Dit zorgt ervoor dat het dashboard wordt teruggezet in default mode zonder dat je data kwijt raakt.
Via gebruikers / admin update password kun je het password resetten.

Let op! Gebruik geen speciale tekens dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Tweede update: gelijk van de reboot gebruik gemaakt om de update (MyBookLive 02.42.02-012 : Core F/W) te installeren. Na installatie wil je natuurlijk weer alles aan de gang krijgen. Wat blijkt: de featurepack manager wordt mooi gedeinstalleerd. Hoezee WD!

--------------
Update tussendoor: warning! Ik had eerst een eigen share aangemaakt die alleen intern bereikbaar was. Na bovenstaande update ben ik de share kwijt, maar zie in het bestandsoverzicht nog wel alle files & folders. Ik ga even kijken hoe ik dit ga fixen..
Update: Ik ga eerst 400GB naar een toegankelijke share kopieren via "cp -r /shares/sharenaam/* /shares/Public
Daarna ga ik proberen via de WD UI wederom de bestaande sharenaam aan te maken, wellicht wil ie dan wel weer de database van files koppelen en repareren.

--------------
Even ffuuuuu... maar dan weer verder. Allereerst de featurepackmanager terug erop.
Ga naar http://ipadresMBL/UI/ssh
Enable daar ssh
Open putty en maak verbinding met je mybook.
Kopieer de volgende regel (zonder quotes)
"cd /root;wget -q http://highlevelbits.free...staller/fpkmgr_install.sh -O /root/fpkmgr_install.sh;sh /root/fpkmgr_install.sh"
Ga naar http://ipadresMBL/fpkmgr/
Login met welc0me / of je owner password
Verander het wachtwoord (via security)
Installeer de gewenste packs (via featurepacks / get URL).

SABnzb ga ik ook proberen aan de slag te krijgen, dadelijk post nr 3.

[ Voor 24% gewijzigd door dnhelle op 04-06-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Post 3: door de software-upgrade is ook sab-nzbd gedeinstalleerd.
De manual in de startpost is te gebruiken, vervang echter de 06.15 door 07.12.

Resume: die software-upgrades van WD staan uit en blijven uit. Wat een ellende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@dnhelle: dank voor je uitgebreide verslag, dit gaat mij in de toekomst zeker helpen.
Op dit moment werkt alles probleemloos, maar ik ga dus niet upgrade naar een nieuwe firmware. Dan kan ik alles weer opnieuw installeren en dat was al lastig genoeg voor een linux noob.
Vandaar dat ik altijd blij ben met bijdrage zoals die van jou, ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
No problem, chippie.
Ik wil toch nog een keer benadrukken dat de dashboard functionaliteiten van WD ruk zijn. Ik ben enorm blij dat ik via SSH eerst de bestanden op de verdwenen share heb gekopieerd naar een bestaande share.

Toen ik namelijk in de WD-dashboard weer een share aanmaakte met dezelfde naam (je raad 't al) delete hij automatische alle inhoud van die share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
dongilles schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:19:
Nu net mijn NAS geinstalleerd maar meteen al een rare fout.

Ik speel een film (.avi bestand) af op mijn Samsung smart tv gewoon net zoals ik normaal doe maar dan via MBL en over het draadloos netwerk maar ik kan de film niet pauzeren of vooruitspoelen. Normaal als ik via een usbstick dit doe heb ik geen problemen.

Kan iemand me hiermee helpen?
Ik heb het al gevonden. Voor mensen die dit probleem ook hebben:

For a Samsung TV the WD server may serve you better. Hold on a sec and I'll get you the link...

Make sure your on the newest firmware
Download this file and login to the dashboard and go to setting/system/updates/update from file and point it to this file

http://download.wdc.com/nas/WDMediaServerPatch.deb
Click the Kudos star to say thank you for helpful posts and be sure to come back and 'Accept as Solution' under options for the post that solved your issue.

source:
http://community.wd.com/t...d-of-backward/td-p/570651

[ Voor 38% gewijzigd door dongilles op 06-06-2013 19:07 . Reden: probleem gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjsieb
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
dongilles schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:22:
[...]

Ik heb het al gevonden. Voor mensen die dit probleem ook hebben:

For a Samsung TV the WD server may serve you better. Hold on a sec and I'll get you the link...

Make sure your on the newest firmware
Download this file and login to the dashboard and go to setting/system/updates/update from file and point it to this file

http://download.wdc.com/nas/WDMediaServerPatch.deb
Click the Kudos star to say thank you for helpful posts and be sure to come back and 'Accept as Solution' under options for the post that solved your issue.

source:
http://community.wd.com/t...d-of-backward/td-p/570651
Thnx. Het was mij ook al een keer opgevallen dat dat niet lukte met mijn tv, dus ik ga deze oplossing de toekomst ook zeker bekijken (zodra ik de utp naar m'n tv getrokken heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Ik liep tegen beperkingen aan van de webUI van transmission. Ik kon bijvoorbeeld geen onderlinge prioriteit voor bepaalde bestanden binnen in een torrent instellen. Lastig als je een compleet seizoen van een serie aan het downloaden bent en alvast aflevering 1 wil kijken...

Na een korte zoektocht kwam ik achter het bestaan van een remote transmission client. Dat zal sommigen vast wel bekend zijn maar ik had er hier nog niemand over gehoord.

http://code.google.com/p/transmisson-remote-gui/
http://forum.transmissionbt.com/viewtopic.php?f=1&t=6700

Nu heb je een heel geavanceerde client. Werkt super. In het eerste scherm geef je je verbinding een naam en je geeft het ip-adres van je mybook. Hij importeert alles binnen 1 seconde en klaar is kees :)

Afbeeldingslocatie: http://transmisson-remote-gui.googlecode.com/svn/wiki/PeersWin.png

Ik ben verder heel tevreden over de my book. Ik kan er alles mee. Automatische backups worden nu gemaakt met syncback free, tv opent bestanden van de mybook met 1 klik, torrents starten vanaf mijn mobiel, laag stroomverbruik. Nadeel: snelheid bestanden kopieren over het netwerk is veel lager dan die van een USB-hd en je moet een klein beetje prutsen om alles in te stellen. En ik was van plan een NAS van 300E+ te kopen...

[ Voor 21% gewijzigd door Nikeo op 16-06-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om ondertitel bestanden te draaien via de WD2GO app? Ik heb een film die bijvoorbeeld: Harry Potter 3.avi heet en een SRT bestand Harry Potter3.srt. Hij pakt helaas de ondertiteling niet, ook niet via de VLC app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Buiten dat de spaties niet overeenkomen heb ik hetzelfde ervaren met de vlc app.
De overstap naar xbmc doet daarentegen wonderen.. zeker qua performance. Ik weet alleen niet hoe het zit met remote connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:03:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om ondertitel bestanden te draaien via de WD2GO app? Ik heb een film die bijvoorbeeld: Harry Potter 3.avi heet en een SRT bestand Harry Potter3.srt. Hij pakt helaas de ondertiteling niet, ook niet via de VLC app.
Ik weet niet of het een type fout is, maar je moet het SRT bestand exact gelijk noemen aan het AVI bestand.
In jouw voorbeeld staat er geen spatie tussen Potter en 3 in het srt bestand.
Ik gebruik de WD2GO app niet om films te kijken maar zo werkt het wel op mijn popcorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor het typefoutje, ik heb inderdaad EXACT de zelfde benaming voor het SRT bestand als voor het AVI bestand,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dnhelle schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:10:
Buiten dat de spaties niet overeenkomen heb ik hetzelfde ervaren met de vlc app.
De overstap naar xbmc doet daarentegen wonderen.. zeker qua performance. Ik weet alleen niet hoe het zit met remote connectie.
wat is xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@guido3bier: check eens: XBMC
Een opensource crossplatform software-mediaplayer.

Geen lmgtfy-linkjes doen :/

[ Voor 42% gewijzigd door Bolletje op 21-06-2013 15:05 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste