Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41
dnhelle schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:34:
Weinig leven in dit topic... Heeft iemand al de ervaring gehad om SABnzbd te upgraden? Ik zie in het scherm dat er een nieuwe versie beschikbaar is, is dit alleen maar een kwestie van de tutorial volgen, maar dan met de veranderende tar/gz & versienaam?
Goeie vraag, ik vind het ook wel soort van jammer dat dit handmatig moet. Bij sickbeard en couchpatato deed de ene het automatisch geloof ik, en voor de andere hoefde ik alleen maar in de webinterface op een knopje te klikken.

Ik ben vooral bang dat m'n api keys veranderen en dan moet ik helemaal :X alle third parties opniew toestemming geven om nzb's toe te mogen voegen. Ok, het is niet heel veel werk, maar het is leuker om uit te zoeken hoe ik netjes kan updaten.

Mijn gok zou zijn dat als je "~/.sabnzbd" backup-ed, de tutorial uitvoerd met de nieuwe versie en je "~/.sabnzbd" weer terugzet alles weer goed zou moeten zijn, maar is er misschien een betere manier om te updaten? (misschien is het niet eens nodig om het terug te zetten)

<edit> Het is net zo simpel als ik dacht. </edit>

@chippie777: jij zoekt naar "rsync" en "crontab", het proces dat crontab uitvoerd wordt standaard niet opgestart op de nas, moet je even op letten.

--edit--
Het crontab stuk zit geloof ik iets ingewikkelder. Zo te zien bestaat er een script dat crond uitzet als de machine in sleepmode is. maar dat script is aan te passen

[ Voor 11% gewijzigd door MaffeMaarten op 11-01-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
chippie777 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:27:
Ik ben in afwachting van de levering van de WD live book 3 TB en ben mijzelf dus volop aan het inlezen.
Ik wil er een aantal dingen mee, een van die dingen is het neerzetten van mijn itunes bibliotheek. Ik heb daar een prima stukje over gevonden dus dat moet gaan lukken.
Maar; op dit moment draait mijn itunes bibliotheek op mijn mac en wordt deze keurig in in het back-up proces van mijn time machine meegenomen. Straks dus niet meer, m.a.w. hoe zorg ik er voor dat de itunes bibliotheek op de live book netjes wordt ge-back-upped (?).
Bijvoorbeeld d.m.v. een programmaatje dat eens per week/dag een backup draait van deze bibliotheek naar een bepaalde plek in mijn netwerk.
Vroeger ( :-) ) gebruikte ik daarvoor sync-toy, maar ik gebruik geen windows meer, dus zoek ik naar een alternatief, iemand tips?
Ik denk dat we dan nog even mogen wachten .....

Krijg net een mail van Bol dat artikel vertraagd is zou vandaag geleverd worden maar is nu verschoven naar de 18e :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:52
MaffeMaarten schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:57:
[...]

Goeie vraag, ik vind het ook wel soort van jammer dat dit handmatig moet. Bij sickbeard en couchpatato deed de ene het automatisch geloof ik, en voor de andere hoefde ik alleen maar in de webinterface op een knopje te klikken.

Ik ben vooral bang dat m'n api keys veranderen en dan moet ik helemaal :X alle third parties opniew toestemming geven om nzb's toe te mogen voegen. Ok, het is niet heel veel werk, maar het is leuker om uit te zoeken hoe ik netjes kan updaten.

Mijn gok zou zijn dat als je "~/.sabnzbd" backup-ed, de tutorial uitvoerd met de nieuwe versie en je "~/.sabnzbd" weer terugzet alles weer goed zou moeten zijn, maar is er misschien een betere manier om te updaten? (misschien is het niet eens nodig om het terug te zetten)

<edit> Het is net zo simpel als ik dacht. </edit>
Mooi, dat gaan we eens uitproberen. Zelf al geprobeerd?
Wil nu eigenlijk in een keer van 0.6.15 naar 0.7.9. Zijn we er weer een tijdje vanaf ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
dnhelle schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:18:
[...]

Mooi, dat gaan we eens uitproberen. Zelf al geprobeerd?
Wil nu eigenlijk in een keer van 0.6.15 naar 0.7.9. Zijn we er weer een tijdje vanaf ;-)
Nog niet zelf geprobeert, ik zit nog op 0.7.6, misschien nog niet zo nodig.
----- 2minutes pass --------

Nu wel,
Zo te zien is het echt zo simpel.... :) nu nzbmatrix.eu nog zover krijgen dat ze categorie informatie aan de nzb's toevoegen, schijnt te kunnen vanaf 0.7.8... maar gebeurt zo te zien nog niet.
(Als het updatem zo simpel is, waarom krijg ik dan niet gewoon een knopje ervoor in m'n webinterface?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
Pinky-H9 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:23:
[...]

Ik denk dat we dan nog even mogen wachten .....

Krijg net een mail van Bol dat artikel vertraagd is zou vandaag geleverd worden maar is nu verschoven naar de 18e :(
Ik heb mijne anders wel al draaiend hier. Moet zeggen dat het minder makkelijk is als de domme NAS van Lacie. Moet op elke PC eerst inloggen...

Hm Sabnzbd installeren is niet zo makkelijk als simpelweg de tutorial volgen. Had problemen met unrar installeren maar even Googlen gaf mij unrar-free dat is nu dus gelukt. Maar nu zit alweer vast met python-cheetah.
MyBookLive:~# apt-get install python-cheetah
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
You might want to run `apt-get -f install' to correct these:
The following packages have unmet dependencies:
libc6-ppc64: Depends: libc6 (= 2.11.3-4) but 2.11.2-2 is to be installed
python-cheetah: Depends: python-support (>= 0.90.0) but it is not going to be installed
Depends: python2.6 but it is not going to be installed
E: Unmet dependencies. Try 'apt-get -f install' with no packages (or specify a solution).
Weet iemand wat je met dit soort melding moet doen? apt-get -f install geeft mij ook een best rare melding.
MyBookLive:~# apt-get -f install
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Correcting dependencies... Done
The following extra packages will be installed:
libc-bin libc6
Suggested packages:
glibc-doc
The following packages will be upgraded:
libc-bin libc6
2 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 248 not upgraded.
1 not fully installed or removed.
Need to get 0B/5227kB of archives.
After this operation, 20.5kB of additional disk space will be used.
Do you want to continue [Y/n]? y
WARNING: The following packages cannot be authenticated!
libc-bin libc6
Install these packages without verification [y/N]? y
Preconfiguring packages ...
(Reading database ...
dpkg: warning: files list file for package `ramlog' missing, assuming package has no files currently installed.

dpkg: warning: files list file for package `libparted0' missing, assuming package has no files currently installed.
(Reading database ... 24419 files and directories currently installed.)
Preparing to replace libc-bin 2.11.2-2 (using .../libc-bin_2.11.3-4_powerpc.deb) ...
Unpacking replacement libc-bin ...
dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/libc-bin_2.11.3-4_powerpc.deb (--unpack):
trying to overwrite '/etc/ld.so.conf.d/libc.conf', which is also in package wd-lib 01.04.01-81092
Processing triggers for man-db ...
Errors were encountered while processing:
/var/cache/apt/archives/libc-bin_2.11.3-4_powerpc.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

[ Voor 74% gewijzigd door Xepos op 11-01-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week, nadat ik een tijdje niet verbonden was met de MBL, vraagt Win 8 File History iedere keer na inloggen om de drive opnieuw te connecten, ook al is deze via explorer gewoon benaderbaar. Opnieuw handmatig verbinden lukt de eerste keer niet, dan staat er "file history doesn't recognize this drive". De tweede keer lukt het wel. Het lijkt erop dat dit niet tot de MBL beperkt is en het ook bij andere drives gebeurt, maar ik ben benieuwd of iemand hier met de MBL een oplossing heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
MaffeMaarten schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:52:
[...]

Nog niet zelf geprobeert, ik zit nog op 0.7.6, misschien nog niet zo nodig.
----- 2minutes pass --------

Nu wel,
Zo te zien is het echt zo simpel.... :) nu nzbmatrix.eu nog zover krijgen dat ze categorie informatie aan de nzb's toevoegen, schijnt te kunnen vanaf 0.7.8... maar gebeurt zo te zien nog niet.
(Als het updatem zo simpel is, waarom krijg ik dan niet gewoon een knopje ervoor in m'n webinterface?)
Het is inderdaad echt peanuts om te upgraden. Huidige versie afsluiten, stappen uit manual herhalen maar dan met juiste download-link en veranderde versienummer, en het draait binnen 2 minuutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Welke guide is nu het beste te gebruiken voor SABNZBD?
Ik zit nu vast tussen 2 guides ..... (de Topic start en http://community.wdc.com/...-My-Book-Live/td-p/483818 )

Overigens WD Ook binnen na de Bol aktie van 139 euri's en moet zeggen bevalt prima. Lekker snel (30 megabyte write en 40-45 Megabyte lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:50
Pinky-H9 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:51:
Ik zit nu vast tussen 2 guides ..... (de Topic start en http://community.wdc.com/...-My-Book-Live/td-p/483818 )

Overigens WD Ook binnen na de Bol aktie van 139 euri's en moet zeggen bevalt prima. Lekker snel (30 megabyte write en 40-45 Megabyte lezen)
Zojuist mailtje van Bol.com gehad, levering zal omstreeks 1 feb gebeuren. Ik moet dus wat langer wachten maar de prijs is het waard. Intussen lees ik lekker mee zodat ik goed voorbereid in februari aan de gang kan. Met name het installeren van Sabnzb+ en Sickbeard is iets wat ik heel graag zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Pinky-H9 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:51:

Welke guide? Die van de TS. Enige wat daar niet aan werkt is poort 8080 als je de featurepack manager hebt geinstalleerd met remote access. Soit, of je daar wakker van moet liggen vraag ik me af. Verander in het commando om SABnzbd te starten (zoals laatst door mij hier gepost) 0.0.0.0:8080 in 0.0.0.0:44344 en je bent het mannetje.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
dnhelle schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 08:36:
[...]

Welke guide? Die van de TS. Enige wat daar niet aan werkt is poort 8080 als je de featurepack manager hebt geinstalleerd met remote access. Soit, of je daar wakker van moet liggen vraag ik me af. Verander in het commando om SABnzbd te starten (zoals laatst door mij hier gepost) 0.0.0.0:8080 in 0.0.0.0:44344 en je bent het mannetje.

Succes! :)
Heb hem nu volgens die guide aan de gang gelijk 0.7.9 gedaan en draait. Wat de poort betreft hij koos zelf al voor 8090 :).

Nu begrijp ik dat dit alleen geen autostart variant is en je na een reboot hem even zelf moet starten of heb ik dat mis?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
weet iemand dit..

Beschrijving:My Book Live-firmware:
Versie:MyBookLive 02.32.06-006 : Core F/W
Laatste update:Thu Oct 11 01:06:13 2012

beste om te updaten of zo te laten?

iemand ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Pinky-H9 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:00:
[...]

Heb hem nu volgens die guide aan de gang gelijk 0.7.9 gedaan en draait. Wat de poort betreft hij koos zelf al voor 8090 :).

Nu begrijp ik dat dit alleen geen autostart variant is en je na een reboot hem even zelf moet starten of heb ik dat mis?.
Klopt, heb je goed begrepen.
Het is trouwens niet heel moeilijk om het automatisch opstarten te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Pinky-H9 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:00:
[...]

Waat?? Hoe is het je gelukt ik heb gewoon de TS guide gevolgd en ik kreeg een heleboel errors met unmet dependecies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Mcctje schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:06:
[...]

Waat?? Hoe is het je gelukt ik heb gewoon de TS guide gevolgd en ik kreeg een heleboel errors met unmet dependecies.
Zoals gezegd heb echt de guide gevolgt en voordat ik het zaakje starte 0.7.9 over de SABnzbd dir heen gecopieerd (veiligheids halve de 0.6.x directory niet gerenamed).

@MaffeMaarten: Thanks gaan we even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 11:27
Trekt de My Book het een beetje bij 8gb mkv files par/rar unpack samen met sabnzbd? En is het mogelijk om de toekomst HDD eruit te halen en als normale SATA schijf te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
DonDee schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:49:
weet iemand dit..

Beschrijving:My Book Live-firmware:
Versie:MyBookLive 02.32.06-006 : Core F/W
Laatste update:Thu Oct 11 01:06:13 2012

beste om te updaten of zo te laten?

iemand ervaring ?
Ik zit intussen op:

code:
1
2
3
Description:My Book Live Firmware
Version:MyBookLive 02.32.05-046 : Core F/W
Last Update:Sun 06 Jan 2013 01:06:10 PM CET

Weet wel dat er een tweetal firmwares achter elkaar zijn uitgerold om de prestatie & snelheid van de UI-dashboard te verbeteren, met succes. Tevens zijn er wat issues geweest rondom owner-account & password resets, waardoor access tot je Mybook-UI niet mogelijk was.

Dus of je moet upgraden, your choice. Sla anders eens de changelogs er op na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eergisteren de 3TB versie ontvangen, maar ik twijfel nog of ik hem hou of dat ik hem terugstuur, hij maakt mij teveel geluid.

Had een stil apparaat verwacht nav de reviews die ik van te voren gelezen had, maar dat valt mij tegen.
Ik heb hem in de woonkamer staan, en ik hoor toch duidelijk een lichte lage brom die ik als storend ervaar.

Dacht in eerste instantie dat er wat aan de schijf mankeerde vanwegen constante geluiden als getik e.d. maar dat is toch een stuk minder na hem direct in een stopcontact stak ipv in een stekkerdoos. Naast het gebrom hoor ik hem nog steeds wel af en toe, twijfel nog of er wat aan makeert of dat het normale hard schijf geluiden zijn. De schijf is trouwens nog leeg, dus er is m.i. geen sprake van data transfer of indexatie van bestanden.

Maar goed, dat lage storende gebrom, herkennen jullie dit?

Als ik 4 meter verder op op de bank zit dan kan ik gewoon duidelijk horen wanneer het apparaat in de slaapstand gaat (dat duurt oook nog eens 20 minuten) omdat het gebrom ineens ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 21:27:
Ik heb eergisteren de 3TB versie ontvangen, maar ik twijfel nog of ik hem hou of dat ik hem terugstuur, hij maakt mij teveel geluid.

Had een stil apparaat verwacht nav de reviews die ik van te voren gelezen had, maar dat valt mij tegen.
Ik heb hem in de woonkamer staan, en ik hoor toch duidelijk een lichte lage brom die ik als storend ervaar.

Dacht in eerste instantie dat er wat aan de schijf mankeerde vanwegen constante geluiden als getik e.d. maar dat is toch een stuk minder na hem direct in een stopcontact stak ipv in een stekkerdoos. Naast het gebrom hoor ik hem nog steeds wel af en toe, twijfel nog of er wat aan makeert of dat het normale hard schijf geluiden zijn. De schijf is trouwens nog leeg, dus er is m.i. geen sprake van data transfer of indexatie van bestanden.

Maar goed, dat lage storende gebrom, herkennen jullie dit?

Als ik 4 meter verder op op de bank zit dan kan ik gewoon duidelijk horen wanneer het apparaat in de slaapstand gaat (dat duurt oook nog eens 20 minuten) omdat het gebrom ineens ophoudt.
Bij mij staat ie (de 2TB versie) in een kast in de woonkamer, maar zelfs als ik hem uit de kast haal moet ik er echt met m'n hoofd naast gaan hangen om er iets van te horen.
Als ik dan wat hoor is het eerder een hoog gezoem dan een laag gebrom.

Nu ben ik niet de man met de beste oren op aarde hoor, dus het zou ook kunnen dat het aan mij ligt, maar ik herken jouw verhaal niet in ieder geval.

Misschien toch iets mis, maar zonder twee dezelfde apparaten naast elkaar te zetten is hel moeilijk om te controleren of het aan de persoon ligt of aan het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Ik heb gemerkt dat Sabnzbd maar met 3MB/s downloadt, terwijl NZBGet wel de 7MB/s haalt.
Verder vind ik NZBGet ook niet lelijk of moeilijk in te stellen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Pistolebob op 19-01-2013 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Uiteindelijk toch eerder binnen gekregen dan verwacht van de bol.com actie. Het basis installeren is echt een makkie. Ben nu bezig mijn itunes bibliotheek te verplaatsen.
De volgende stap is sabnzb te installeren, maar ik heb algezien dat ik mij daar toch iets meer in moet verdiepen. SSH staat aan, maar dan? Met de terminal aan de slag, dit vergt toch nog wel wat kennis, dus verder met inlezen maar. (tips zijn meer dan welkom uiteraard)

Ik ben inmiddels begonnen met het installeren van sabnzb maar blijkbaar doe ik iets fout. Ik krijg de volgende foutmelding:

W: GPG error: http://ftp.us.debian.org squeeze Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY XXXXXXXXXXXXXX NO_PUBKEY XXXXXXXXXXXXX

Wanneer ik opnieuw begin krijg ik deze foutmelding:

Package unrar is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or is only available from another source
E: Package unrar has no installation candidate

Misschien moet ik helemaal opnieuw beginnen en terug naar fabrieksinstellingen? Als dat zo is zal ik eerst mijn itunes bibliotheek weer terug moeten zetten want volgens mij wordt alles gewist als je teruggaat naar fabrieksinstellingen.

Maar misschien heeft iemand wel de goude tip voor mij en is het simpeler op te lossen

[ Voor 51% gewijzigd door chippie777 op 20-01-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
chippie777 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:21:
Uiteindelijk toch eerder binnen gekregen dan verwacht van de bol.com actie. Het basis installeren is echt een makkie. Ben nu bezig mijn itunes bibliotheek te verplaatsen.
De volgende stap is sabnzb te installeren, maar ik heb algezien dat ik mij daar toch iets meer in moet verdiepen. SSH staat aan, maar dan? Met de terminal aan de slag, dit vergt toch nog wel wat kennis, dus verder met inlezen maar. (tips zijn meer dan welkom uiteraard)

Ik ben inmiddels begonnen met het installeren van sabnzb maar blijkbaar doe ik iets fout. Ik krijg de volgende foutmelding:

W: GPG error: http://ftp.us.debian.org squeeze Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY XXXXXXXXXXXXXX NO_PUBKEY XXXXXXXXXXXXX

Wanneer ik opnieuw begin krijg ik deze foutmelding:

Package unrar is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or is only available from another source
E: Package unrar has no installation candidate

Misschien moet ik helemaal opnieuw beginnen en terug naar fabrieksinstellingen? Als dat zo is zal ik eerst mijn itunes bibliotheek weer terug moeten zetten want volgens mij wordt alles gewist als je teruggaat naar fabrieksinstellingen.

Maar misschien heeft iemand wel de goude tip voor mij en is het simpeler op te lossen
De eerste foutmelding is denk ik 'normaal'. Ik krijg die foutmelding ook maar je kan wel dingen installeren.
Unrar is niet beschikbaar omdat het in de 'nonfree' repository zit.

Ik denk dat het zo op te lossen is:
nano /etc/apt/sources.list

nonfree achter de squeeze repo zetten.

Ctrl + O om het bestand op te slaan.

apt-get update

En dan nog eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@Pistolebob: bedankt voor je hulp, ik ben weer wat verder. Echter nu loop tegen het probleem aan dat hij niks kan met de link van sabnzb die in openings post wordt genoemd. Welke link moet ik nu gebruiken?
Ik heb al van alles geprobeerd maar kreeg steeds file not found of 404 error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Uh, je bedoelt deze code?

code:
1
wget http://sourceforge.net/projects/sabnzbdplus/files/sabnzbdplus/sabnzbd-0.6.15/SABnzbd-0.6.15-src.tar.gz/download

Geeft ie daar een 404 op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Inmiddels is het gelukt, althans voor een groot deel.
Ik heb eerst het feature pack geïnstalleerd, daarna de how to van dit topic gevolgd en dat verliep prima. HEt enige wat aangepast moest worden was de poort 8080. In dit forum gelezen dat het feature pack deze poort ook gebruikt, dus aan kunnen passen naar 8090.

Maar nu geeft sabnzbd aan dat er slechts 0,19 GB ruimte is. Er is slechts 3% ingebruik van de schijf dus waar kijkt sabnzbd naar?
Ik wil dan ook de complete en incomplete mappen neerzetten daar waar ruimte is maar hoe kom ik aan de juiste mappen structuur.

Wanneer ik in de terminal kijk kan ik bijvoorbeeld ook helemaal niet vinden maar files staan die ik er al eens eerder op heb gezet (public/Share Music bijvoorbeeld)

Met andere woorden, hoe navigeer ik door de mappen structuur van de WD m.b.v. terminal.

Inmiddels uitgevonden dat met cd /shares/Public ik al een heel eind kom :)
Lezen valt niet mee voor chippie, alles staat echt keurig in de how to _/-\o_

Wanneer je met de mac en dus met terminal werkt, dan moet je het stukje in de how to m.b.t ctrl + a vervangen door cmd + a :)

[ Voor 14% gewijzigd door chippie777 op 21-01-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1123
  • Laatst online: 26-08 10:27
Heb het inmiddels ook aan de gang gekregen. Na problemen om unrar te installeren, heb ik dit uiteindelijk toch voor elkaar gekregen met aptitude install unrar-free

edit: ander probleem opgelost 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door Ruben1123 op 21-01-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Nu zou ik graag sickbeard aan de praat zien te krijgen. Is daar ook ergens een how to voor te vinden. Met google ben ik nog niet veel verder gekomen, maar misschien zoek ik niet goed genoeg.

Eigenlijk zou ik wat meer willen weten van het besturingssysteem van de WD (linux?). Nu volg ik keurig how to's maar weet eigenlijk niet wat ik doe. Bepaalde commando's herken ik wel uit het oude vertrouwde dos tijdperk maar iets meer basis kennis zou wel handig zijn.

Zo wil ik sabnzbd upgraden naar een nieuwere versie, maar hoe doe ik dat. Ik kan de how to wel weer uitvoeren en dan de genoemde link aanpassen naar een nieuwere versie, maar blijft de oude versie dan op de WD staan, hoe stop ik die oude versie, hoe verwijder ik die versie enz enz.

Dus waar vind ik wat meer info over hoe te werken met de commando prompt op de WD?

[ Voor 62% gewijzigd door chippie777 op 23-01-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
chippie777 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:30:

Dus waar vind ik wat meer info over hoe te werken met de commando prompt op de WD?
Debian Lenny draait op de WD.
Upgrade van SAB is vrij eenvoudig, met basiskennis is dat 2 sec. werk. Stoppen v.d. service? Kan gewoon bij de SAB-instellingen in de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
dnhelle schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:09:
[...]

Debian Lenny draait op de WD.
Upgrade van SAB is vrij eenvoudig, met basiskennis is dat 2 sec. werk. Stoppen v.d. service? Kan gewoon bij de SAB-instellingen in de webinterface.
Thx, maar die twee seconden werk vallen mij toch altijd weer tegen :) Eerst maar even wat basis kennis op doen, enige tips waar? Of kun je mij aangeven hoe je eenvoudig SAB upgrade?

UPDATE:

Gisteravond aan het stoeien geweest en het is zo waar gelukt om SABnzbd naar een andere versie te krijgen. Dit is inderdaad simpeler dan je denkt.

Ik lees verder in dit forum dat er mensen zijn die Sickbeard ook hebben draaien op de WD. Dat wil ik ook graag maar zonder how to gaat mij dat niet lukken. Althans ik ben bang dat ik mijn WD ga bricken omdat ik dan echt niet weet waar ik mee bezig ben.
Is er misschien iemand hier die een kleine instructie zou kunnen maken net zo als dat gedaan is voor SABnzbd? Ik weet zeker dat er veel gebruikers mee geholpen zouden zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door chippie777 op 24-01-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Ik had 'm gebrickt laatst, toen ik Debian wou updaten :')
Vandaag open gemaakt en de harddisk gefixt.
En dat openen is een hele klus.
Gelukkig werkt ie weer :)

[ Voor 22% gewijzigd door Pistolebob op 26-01-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvroeg, staat deze nas wel stabiel op de grond? Kan me voorstellen dat die snel om kan vallen, of kan je hem ook op z'n kant leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, misschien zou iemand mij kunnen helpen...

Ik had sabnzbd, sickbeard prima draaien en kreeg laatst toen ik inlogde op het dashbord een melding dat er een firmware update was. Nou prima dacht ik, updaten die handel! :P Hierna werkte dus helemaal niets meer, zal misschien wel door alle custom proggies komen.
pingen ging ook niet meer,omdat ik zo snugger was om op de reset knop te drukken en niet eerst ff te gaan googlen...
Toen dus maar de hd eruit en een tutorial gevolgd die ik ergens had gevonden. Hierna werkte alles gelukkig weer!
Nu is het alleen zo dat ik een 'Share' mis van ongeveer 700GB. De data die op deze share staat interesseerd me niet die staat ook nog ergens anders, ik wil alleen die 770 GIG terug! :P
Heeft iemand een idee?
Als ik nu inlog op het dashbord dan staat er een grijs gedeelte van zo'n 700 GB en daar kan ik dus helemaal niets mee en voel er ook niets voor om weer de hd eruit te halen en de boel klakkeloos te gaan formateren met Gparted o.i.d, daar is mijn kennis te klein voor. Het lijkt dus alsof er gewoon een partitie weg is.

Help, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@dickydick666, ik zou het echt niet weten, mijn kennis van linux is zeg maar 0,0 ik herken hooguit sommige opdrachten uit mijn ms-dos tijd :-)
Maar ik lees dat jij sickbeard heb draaien of draaiend heb gehad, zou jij mij (en waarschijnlijk andere) kunnen uitleggen hoe je dat voor elkaar krijgt.
Op dit moment doet hij het verder prima, SABnzbd draait maar ik wil er meer uithalen en sickbeard geeft extra functionaliteit die ik nu eigenlijk mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Ik heb deze tutorial gevolgd voor sabnzbd en sickbeard: http://community.wdc.com/...-My-Book-Live/td-p/483818 (Duits)

Het is anders dan hier en gaat met optware. Maar dan heb je ook veel minder risico dat je de my book live brickt . En ik ben niet van plan om dat ding nog een keer open te maken :P

@dickydick666: Zie je de data nog wel in /shares als je met bijvoorbeeld WinSCP de my book live benadert?
Misschien dat je alleen de share hoeft te verplaatsen naar een bestaande gedeelde map.

[ Voor 21% gewijzigd door Pistolebob op 27-01-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Pistolebob Thanx! dat was het inderdaad, met WinSCP was de map gewoon te vinden. Grappig dat ik daar zelf niet op kwam :P Komt misschien omdat ik nu al een paar weken aan het Klooien ben...

@Chippie777, ik had inderdaad ook de duitstalige tut gevolgd via de link van Pistolebob, werkt prima.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Het is gelukt, met de (duitse) link heb ik nu sickbeard draaien.
Ik heb echter een ander probleem. Wanneer ik een map aan maak op de WD dan is deze niet benaderbaar via finder op mijn mac (finder is hetzelfde als verkenner op een ms machine) Heeft iets te maken met de rechten. Hoe los ik dit op?
Ik heb dus de map shares videos/complete/series gemaakt maar ik kan de map series niet openen

UPDATE:

Bij de instellingen onder mappen de toegangsrechten op 777 gezet. Nu zijn de mappen, gemaakt door SABnzbd, gewoon benaderbaar via mijn mac.
Het was me ook al gelukt via een ftp propje en dan de toegangsrechten aan te passen, maar dit is makkelijker.

[ Voor 25% gewijzigd door chippie777 op 29-01-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrsvK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-01 10:18
Lieuwe15 schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:12:
[...]

Ik zal vanavond thuis wel even het scriptje hier plakken om beide automagisch te laten starten.
Vanaf hier kan ik er niet bijkomen (SSH is hier geblokkeerd in de firewall).

Edit:
Het was toch nog mogelijk om erbij te komen.

Voor beide startup scripts geld dat ze in /etc/init.d moeten komen en uitvoerbaar zijn (chmod +x /path/to/script.sh)
Uiteraard moet je ook de scripts even aanpassen aan jou smaak (sabnzbd pad, sick beard pad, usernames, passwords, ports, api-key, enz)

Sabnzbd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
#!/bin/sh

case "$1" in
start)
  echo "Starting SABnzbd."
  /usr/bin/sudo -u root -H /opt/SABnzbd/SABnzbd.py -d -f /root/.sabnzbd/sabnzbd.ini
;;
stop)
  echo "Shutting down SABnzbd."
  /usr/bin/wget -q --delete-after "http://IP:POORT/sabnzbd/api?mode=shutdown&ma_username=USER&ma_password=PASS&apikey=APIKEY"
;;
*)
  echo "Usage: $0 {start|stop}"
  exit 1
esac

exit 0

Sick Beard:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
#! /bin/sh

# Author: daemox
# Basis: Parts of the script based on and inspired by work from
#       tret (sabnzbd.org), beckstown (xbmc.org),
#       and midgetspy (sickbeard.com).
# Fixes: Alek (ainer.org), James (ainer.org), Tophicles (ainer.org),
#       croontje (sickbeard.com)
# Contact: http://www.ainer.org
# Version: 3.1

### BEGIN INIT INFO
# Provides:          sickbeard
# Required-Start:    $local_fs $network $remote_fs
# Required-Stop:     $local_fs $network $remote_fs
# Should-Start:      $NetworkManager
# Should-Stop:       $NetworkManager
# Default-Start:     2 3 4 5
# Default-Stop:      0 1 6
# Short-Description: starts and stops sick beard
# Description:       Sick Beard is an Usenet PVR. For more information see:
#           http://www.sickbeard.com
### END INIT INFO

#Required -- Must Be Changed!
USER="root" #Set Linux Mint, Ubuntu, or Debian user name here.

#Required -- Defaults Provided (only change if you know you need to).
HOST="IP" #Set Sick Beard address here.
PORT="POORT" #Set Sick Beard port here.

#Optional -- Unneeded unless you have added a user name and password to Sick Beard.
SBUSR="USER" #Set Sick Beard user name (if you use one) here.
SBPWD="PASS" #Set Sick Beard password (if you use one) here.

#Script -- No changes needed below.
case "$1" in
start)
#Start Sick Beard and send all messages to /dev/null.
cd /root/.sickbeard
echo "Starting Sick Beard"
sudo -u $USER -EH nohup python /root/.sickbeard/SickBeard.py -q > /dev/null 2>&1 &
;;
stop)
#Shutdown Sick Beard and delete the index.html files that wget generates.
echo "Stopping Sick Beard"
wget -q --user=$SBUSR --password=$SBPWD "http://$HOST:$PORT/home/shutdown/" --delete-after
sleep 6s
;;
*)
echo "Usage: $0 {start|stop}"
exit 1
esac

exit 0
Ik heb de init.d map gevonden maar weet niet zo goed wat ik daarna moet doen. Zou je alsjeblieft iets meer stapsgewijze info kunnen geven over hoe ik dit script uitvoerbaar kan maken en wat de naam van dit script moet zijn. (ik ga ervan uit dat ik een nieuw bestand moet aanmaken?)

groet,

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrsvK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-01 10:18
Kan iemand mij vertellen hoe ik op mijn WD een private map beschikbaar kan maken via NFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
@TrsvK:
Noem het bijvoorbeeld sabnzbd
Maak het uitvoerbaar met: chmod 755 /etc/init.d/sabnzbd
Laat het automatisch opstarten: update-rc.d sabnzbd defaults
En mocht je het later niet meer willen dat het automatisch opstart, dan gaat dat zo: update-rc.d sabnzbd remove

@chippie777:
Kan je de map wel openen met Windows verkenner?
Misschien dat dit iets is... http://support.wdc.com/pr...oupid=902&sid=184&lang=en
Ik heb helaas geen Mac om mee te testen..

En anders even kijken of je via een SFTP programma wel bij de mappen kan op Mac.

[ Voor 66% gewijzigd door Pistolebob op 28-01-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Heeft iemand het programma 'subliminal' al aan de praat gekregen? :)
Lijkt me wel handig om automatisch Engelse en/of Nederlandse ondertitels te downloaden, alleen krijg ik een foutmelding.
MyBookLive:/shares/Public/Software/subliminal# /opt/local/bin/subliminal -l nl /shares/Public/Movies
ERROR: enzyme.mkv EBML entity not found, bad file format
WARNING: enzyme.mkv File has no index
Traceback (most recent call last):
File "/opt/local/bin/subliminal", line 8, in <module>
load_entry_point('subliminal==0.7-dev', 'console_scripts', 'subliminal')()
File "build/bdist.linux-ppc/egg/subliminal/scripts.py", line 79, in main
File "build/bdist.linux-ppc/egg/subliminal/async.py", line 137, in download_subtitles
File "build/bdist.linux-ppc/egg/subliminal/async.py", line 130, in list_subtitles
File "build/bdist.linux-ppc/egg/subliminal/core.py", line 85, in create_list_tasks
NameError: global name 'ServiceConfig' is not defined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:15
Wie kan mij helpen met het volgende?

Ik heb SABnzbd en Sickbeard allebei op mijn WD My Book Live 3TB geïnstalleerd. SABnzbd gaf in eerste instantie maar 0.03GB vrije ruimte aan, maar inmiddels heb ik dit (geen idee hoe) opgelost.

Ik heb in SABnzbd nog een probleem, maar ik heb de logs geleegd, dus kan de exacte foutmelding niet meer plaatsen. Die zal snel genoeg weer voorbij komen, dus dan post ik hem dan wel.
Deze dus:
Saving /root/.sabnzbd/admin/postproc1.sab failed
Wat is dit en waarom?

Ik heb echter ook een probleem met Sickbeard. Ik krijg het volgende:
Traceback (most recent call last):
File "/opt/share/sickbeard/cherrypy/_cprequest.py", line 660, in respond
response.body = self.handler()
File "/opt/share/sickbeard/cherrypy/lib/encoding.py", line 193, in __call__
self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
File "/opt/share/sickbeard/cherrypy/_cpdispatch.py", line 25, in __call__
return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
File "/opt/share/sickbeard/sickbeard/webserve.py", line 2534, in setStatus
epObj.saveToDB()
File "/opt/share/sickbeard/sickbeard/tv.py", line 1375, in saveToDB
myDB.upsert("tv_episodes", newValueDict, controlValueDict)
File "/opt/share/sickbeard/sickbeard/db.py", line 110, in upsert
self.action(query, valueDict.values() + keyDict.values())
File "/opt/share/sickbeard/sickbeard/db.py", line 74, in action
sqlResult = self.connection.execute(query, args)
OperationalError: database or disk is full
Raar verhaal, want m'n NAS is gloednieuw, en er staat dus nog ruim 2,5TB op..

Hoe komt dit en hoe los ik dit op? Ik heb een vermoeden dat dit dezelfde oorzaak heeft als de SABnzbd error..

Edit: het ziet er sowieso naar uit dat alles denkt dat ik te weinig ruimte heb. Wilde CouchPotato installeren en wat krijg ik:
You don't have enough space in /var/cache/apt/archives

[ Voor 8% gewijzigd door Tommiiee op 01-02-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Hmm, dit had ik in eerste instantie ook, heb je wel de mappen in de instellingen van sabnzbd goed gezet. Dus laten verwijzen naar shares/public/shared videos bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Tommiiee: Hoe heb je sabnzbd en sickbeard geinstalleerd?
En geeft 'apt-get clean' je wat meer ruimte?

Oh, en als sabnzbd downloadt naar de root map, dan ben je inderdaad al snel door de 2GB ruimte heen :P

@chippie hieronder: Ik krijg ook tientallen keren die foutmelding, geen idee waarom, alles werkt gewoon.. :P

[ Voor 54% gewijzigd door Pistolebob op 01-02-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Inmiddels, m.b.v. de tips hier op dit forum, sickbeard en sabnzbd draaien. Het werkt prima maar ik krijg ik sickbeard wel een foutmelding:
2013-01-31 16:44:19.923258 POSTPROCESSER :: You're trying to post process an episode that's already been moved to its show dir
Beetje aan het googlen geweest maar het is nog niet gelukt om van deze foutmelding af te komen. Althans het lukt wel, als ik het vinkje weghaal bij scan and process maar dan worden mijn series weliswaar gedownload maar niet netjes in de juiste map geplaatst. Het wordt dan een beetje een zooitje.

Maar we zoeken verder, het werkt en dat is al heel wat. Mocht iemand de juiste tip hebben dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de mybook live binnen en op m'n netwerk geplaatst. Doorvoersnelheden vallen me nogal tegen, ik haal hooguit 3mb/s draadloos naar de live, terwijl ik tegen de 30mb/s haal met internet, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:22:
Net de mybook live binnen en op m'n netwerk geplaatst. Doorvoersnelheden vallen me nogal tegen, ik haal hooguit 3mb/s draadloos naar de live, terwijl ik tegen de 30mb/s haal met internet, iemand tips?
Je zit hier met 2 verschillende eenheden te vergelijken.
3MB/s * ~8 = 24MBit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xepos schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:57:
[...]

Je zit hier met 2 verschillende eenheden te vergelijken.
3MB/s * ~8 = 24MBit/s
Ah vandaar, stom.. De bottleneck zal hem dan dus vooral in de snelheid van het accespoint zitten denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Pistolebob schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:50:
Tommiiee: Hoe heb je sabnzbd en sickbeard geinstalleerd?
En geeft 'apt-get clean' je wat meer ruimte?

Oh, en als sabnzbd downloadt naar de root map, dan ben je inderdaad al snel door de 2GB ruimte heen :P

@chippie hieronder: Ik krijg ook tientallen keren die foutmelding, geen idee waarom, alles werkt gewoon.. :P
SABnzbd en Sickbeard staan beide (net als CouchPotato) in /opt/ geïnstalleerd.

'apt-get clean' lijkt te hebben gewerkt, want nu werkt Sickbeard bijvoorbeeld weer, maar voor hoe lang is dat?
Ik had in eerste instantie de downloadmappen in SABnzbd verkeerd staan, maar heb dat nu opgelost (nu wordt ook de juiste schijfruimte weergegeven). Ik heb uiteraard die verkeerde mappen compleet geleegd.

Mijn vraag is dus hoe ik het werkend kan houden, want om nou periodiek 'apt-get clean' uit te moeten voeren is natuurlijk verre van ideaal.

Edit: het heeft nog geen half uur geduurd. Ik heb even een df-h gedraaid:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/md0              1.9G  1.9G     0 100% /
tmpfs                  50M     0   50M   0% /lib/init/rw
udev                   10M  6.7M  3.4M  67% /dev
tmpfs                  50M     0   50M   0% /dev/shm
tmpfs                  50M  6.8M   44M  14% /tmp
ramlog-tmpfs           20M   14M  6.6M  68% /var/log
/dev/sda4             2.8T   29G  2.7T   2% /DataVolume

Die 100% krijg ik nauwelijks omlaag. Het is me laatst gelukt om er 97% van te maken, maar waar komt dit toch vandaan? Ik weet zeker dat SABnzbd niets naar die locatie download..

[ Voor 26% gewijzigd door Tommiiee op 02-02-2013 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
Klopt het dat bij de WD live Book geen cover mee gestuurd word als TAG , in Itunes server?

Zie alleen de mappen van cd's en geen covers ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
@Tommiiee
Heb je meer repositories toegevoegd aan /etc/apt/sources.list?
Ik had eerst hetzelfde probleem, ik denk dat dat kwam omdat ik toen andere repo's had toegevoegd.

En wat zegt 'du -a /var | sort -n -r | head -n 10' dat de 10 grootste mappen zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Hoe kan ik dat checken (van die repositories)?
Ik heb er niets bewust aan toegevoegd en weet ook niet wat daar standaard wel en niet thuis hoort.

Ik zal morgen zodra ik de mogelijkheid heb even een uitdraai van het commando dat je gaf maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Tommiiee op 02-02-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Dat kan je checken met 'nano /etc/apt/sources.list', maar dat zal dan vast niet zo zijn :P
( CTRL + X om nano weer af te sluiten )

[ Voor 18% gewijzigd door Pistolebob op 02-02-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
Thanks voor info
dnhelle schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:49:
[...]

Ik zit intussen op:

code:
1
2
3
Description:My Book Live Firmware
Version:MyBookLive 02.32.05-046 : Core F/W
Last Update:Sun 06 Jan 2013 01:06:10 PM CET

Weet wel dat er een tweetal firmwares achter elkaar zijn uitgerold om de prestatie & snelheid van de UI-dashboard te verbeteren, met succes. Tevens zijn er wat issues geweest rondom owner-account & password resets, waardoor access tot je Mybook-UI niet mogelijk was.

Dus of je moet upgraden, your choice. Sla anders eens de changelogs er op na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik heb SABnzbd en SB nu draaien echter ik kan in SABnzbd SSL niet inschakelen. Het is grayed out. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Pistolebob schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 22:24:
@Tommiiee
Heb je meer repositories toegevoegd aan /etc/apt/sources.list?
Ik had eerst hetzelfde probleem, ik denk dat dat kwam omdat ik toen andere repo's had toegevoegd.

En wat zegt 'du -a /var | sort -n -r | head -n 10' dat de 10 grootste mappen zijn? :)
De uitdraai van /etc/apt/sources.list:
code:
1
2
3
4
5
6
7
deb http://archive.debian.org/debian-archive/debian/ lenny main contrib non-free
deb-src http://archive.debian.org/debian-archive/debian/ lenny main contrib non$
deb http://archive.debian.org/debian-archive/debian-security/ lenny/updates mai$
deb-src http://archive.debian.org/debian-archive/debian-security/ lenny/updates$
#deb http://ftp.us.debian.org/debian/ squeeze main
#deb http://ftp.us.debian.org/debian/ sid main
#deb http://ftp.us.debian.org/debian/ experimental main

du -a /var | sort -n -r | head -n 10 resulteert in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
657216  /var
558484  /var/www
535784  /var/www/Software
287968  /var/www/Software/WD SmartWare
237292  /var/www/Software/WD SmartWare/dotnetfx35.exe
195440  /var/www/Software/User Manuals
73464   /var/lib
38068   /var/lib/apt
38052   /var/lib/apt/lists
23496   /var/lib/apt/lists/archive.debian.org_debian-archive_debian_dists_lenny_main_binary-powerpc_Packages

[ Voor 16% gewijzigd door Tommiiee op 03-02-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Hm.. Ik heb helemaal niks in /var/www/Software
Ik denk dat je dus al 500MB kan besparen door wat troep weg te gooien daar. (Wel backuppen voor de zekerheid).

MyBookLive:/var/www/Software# du -a /var | sort -n -r | head -n 10
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
114284  /var
63064   /var/lib
30676   /var/lib/apt
30664   /var/lib/apt/lists
30548   /var/lib/apt/lists/ftp.us.debian.org_debian_dists_squeeze_main_binary-powerpc_Packages
24896   /var/cache
23820   /var/cache/apt
22284   /var/www
19668   /var/lib/samba
19352   /var/www/UI

MyBookLive:/var/www/Software# df -h
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/md0              1.9G  835M  991M  46% /
tmpfs                  50M     0   50M   0% /lib/init/rw
udev                   10M  6.7M  3.4M  67% /dev
tmpfs                  50M     0   50M   0% /dev/shm
tmpfs                  50M  4.6M   46M  10% /tmp
ramlog-tmpfs           20M   20M     0 100% /var/log
/dev/sda4             2.8T  596G  2.2T  22% /DataVolume

[ Voor 84% gewijzigd door Pistolebob op 03-02-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Pistolebob schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:49:
Hm.. Ik heb helemaal niks in /var/www/Software
Ik denk dat je dus al 500MB kan besparen door wat troep weg te gooien daar. (Wel backuppen voor de zekerheid).
Maar geeft die 500MB mij de rest van de tijd genoeg ruimte om het fatsoenlijk te kunnen draaien allemaal, of kan ik de NAS beter terugzetten naar de fabrieksinstellingen en vervolgens SABnzbd, Sickbeard en Couchpotato op de /DataVolume zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Tommiiee schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:52:
[...]

Maar geeft die 500MB mij de rest van de tijd genoeg ruimte om het fatsoenlijk te kunnen draaien allemaal, of kan ik de NAS beter terugzetten naar de fabrieksinstellingen en vervolgens SABnzbd, Sickbeard en Couchpotato op de /DataVolume zetten?
Ik denk dat je dat inderdaad beter kan doen.
Ik heb ze inderdaad ook op de grote partitie draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Pistolebob schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:53:
[...]

Ik denk dat je dat inderdaad beter kan doen.
Ik heb ze inderdaad ook op de grote partitie draaien.
Oké, ga ik dat doen.

Bedankt voor de geboden hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
chippie777 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:43:
Ik heb SABnzbd en SB nu draaien echter ik kan in SABnzbd SSL niet inschakelen. Het is grayed out. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen is?
Misschien moet je daarvoor OpenSSL installeren?
Is dat trouwens bij newsservers of de SSL optie van Sabnzbd zelf?
Ik gebruik geen SSL voor newsservers omdat meer van de processor vraagt.

[ Voor 7% gewijzigd door Pistolebob op 04-02-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Het is de optie van SABnzbd zelf. Ik had eerst een wat oudere versie van SAB draaien daar kon het ook niet, nu ik een nieuwere versie heb is het nog steeds niet mogelijk om SSL te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Inderdaad openssl instaleren via apt-get install. Volgens mij komt er als je sabnzbd opstart zelfs vrij letterlijk een bericht voorbij waarin staat wat je moet doen.
Ik zit nu op m'n telefoon, dus kan helaas niet zo snel zien hoe het pakket letterlijk heet, maar als je open-ssl probeert met en zonder streepje ben je volgens mij al een heel end.

---edit---
Toch nog even opgezocht eerder in dit topic. Als je sabnzbd opstart zegt ie zelf als het goed is dit:
code:
1
2
3
4
5
6
263::INFO::[SABnzbd:470] par2 binary... found (/usr/bin/par2)
265::INFO::[SABnzbd:478] unrar binary... found (/usr/bin/unrar)
266::INFO::[SABnzbd:483] unzip binary... found (/usr/bin/unzip)
267::INFO::[SABnzbd:489] nice binary... found (/usr/bin/nice)
269::INFO::[SABnzbd:493] ionice binary... found (/usr/bin/ionice)
270::INFO::[SABnzbd:500] pyOpenSSL... NOT found - try apt-get install python-pyopenssl (SSL is optional)
:)

[ Voor 44% gewijzigd door MaffeMaarten op 04-02-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Dus wanneer ik dit --> apt-get install python-pyopenssl

in de terminal intik wanneer ik op mijn live book ben dan wordt open ssl geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
chippie777 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:09:
Dus wanneer ik dit --> apt-get install python-pyopenssl

in de terminal intik wanneer ik op mijn live book ben dan wordt open ssl geïnstalleerd?
Ja, dan wordt de python- library geinstalleerd die sab nodig heeft om ssl te gebruiken. (Mits ingelogd als root, maar ik denk niet dat je al andere users hebt aangemaakt.)
Als je daarna sabnzbd opnieuw opstart zou je bij instellen van newsservers voor ssl verbindingen moeten kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@MaffeMaarten, top het werkt nu. Buiten de foutmeldingen die ik te zien krijg in het log van SB werkt alles naar behoren. Fijn apparaat die WD voor een mooie prijs. (Heb gebruik kunnen maken van de aanbieding bij bol.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:02
Ik heb een folder op mijn MBL waarin muziek staat, voornamelijk mp3's, waarvan ik in de webinterface de shareinstellingen voor alle media heb aangezet. Vervolgens ook via de webinterface 'iTunes-server' geactiveerd.
In iTunes wordt echter maar een heel klein deel van mijn muziek herkent; d.w.z. gelukkig herkent iTunes mijn MBL, maar hij vindt maar 15 albums terug. Sommige van die albums bevatten .wma bestanden; die worden ook door iTunes herkend (het heeft dus niet iets met de bestandstypen te maken).
Waarom wordt niet gewoon alle muziek gedetecteerd? Moeten er misschien additionele iTunes library bestanden in de muziekfolder staan, voordat alles naar iTunes gestuurd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVL
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-07 15:02
Ik ben bezig met het installeren van SABnzbd volgens de handleiding op pagina 1.
ik kom echter niet verder dan stap:
We kunnen hem nu gaan starten!

voer in:
screen

Er komt nu een hoop tekst en druk op spatie. Er komt nu een leeg venster.
We gebruiken screen om ervoor te zorgen dat SABnzbd blijft draaien als je het SSH venster sluit.
Voer het volgende commando in:
cd /opt/SABnzbd-0.6.15

en start SABnzbd:
python SABnzbd.py 0.0.0.0:8080
Wanneer ik cd/opt/SABnzbd-0.6.15 invoer krijg ik de melding "No such file or Directory".

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
MikeVL schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:41:
Ik ben bezig met het installeren van SABnzbd volgens de handleiding op pagina 1.
ik kom echter niet verder dan stap:

[...]

Wanneer ik cd/opt/SABnzbd-0.6.15 invoer krijg ik de melding "No such file or Directory".

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?
Dat is wel een oude versie van SABnzbd hoor.
http://community.wdc.com/...-My-Book-Live/td-p/483818 Ik raad dit stappenplan aan

Maar als je toch die van pagina 1 wil volgen, wat zegt 'ls' in /opt/ ?
Ik denk dat de map 'SABnzbd-0.6.15-src' heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
SEFje schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:55:
Ik heb een folder op mijn MBL waarin muziek staat, voornamelijk mp3's, waarvan ik in de webinterface de shareinstellingen voor alle media heb aangezet. Vervolgens ook via de webinterface 'iTunes-server' geactiveerd.
In iTunes wordt echter maar een heel klein deel van mijn muziek herkent; d.w.z. gelukkig herkent iTunes mijn MBL, maar hij vindt maar 15 albums terug. Sommige van die albums bevatten .wma bestanden; die worden ook door iTunes herkend (het heeft dus niet iets met de bestandstypen te maken).
Waarom wordt niet gewoon alle muziek gedetecteerd? Moeten er misschien additionele iTunes library bestanden in de muziekfolder staan, voordat alles naar iTunes gestuurd kan worden?
Heb je opnieuw muziek hier in gezet of is het een verplaatste muziek bibliotheek van itunes?
Zoals je weet is itunes een nogal apart programma. Zomaar muziek in een map zetten werkt voor itunes over het algemeen niet. itunes ziet alleen muziek die je er via itunes in hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Al een tijdje werkt Coachpotato/Sickbeard prima met SABnzbd. Maar hier haal ik average maar 2,5-3MB/s. Terwijl m'n verbinding thuis 6-7MB/s aan kan. Dus ik heb NZBget draaiend gekregen op mijn WD Live. Met de standaard NZBget instellingen een test nzb bestand getest. Resultaat veel hogere snelheden!

Maar nu loop ik een beetje vast met de configuratie ervan. Alles wat nu dus automatisch gaat met SABnzbd wil ik graag ook kunnen met NZBget. Dus het toevoegen van de categorien + postprocessing scripts aan NZBget. Iemand een handleiding online kunnen vinden van het juist configureren met CP/SB met NZBget? Ik vind NZBget namelijk wat minder duidelijk om in te stellen dan SABnzbd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de WD Live netjes draaien in het netwerk maar na een wat te fanatieke opschoning van de PC werkte Smartware niet meer en kon de schijf (als netwerkstation) niet meer worden bereikt. 8)7

Ik heb alle sofware van WD verwijderd en opnieuw geinstalleerd, de MyBookLive ook gereset en laatste firmware staat erop, de installatie loopt prima. Echter....in Smartware kan ik geen BackUp maken omdat er geen partitie is gevonden en onder computer kan ik de schijf niet koppelen als netwerkstation.

Via netwerk ziet de PC wel de MyBookLive.

Wat kan dit probleem veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Weet iemand hoe ik met een file browser app de my book kan benaderen van buiten mijn eigen netwerk? Uiteraard gebruik ik de app van WD zelf maar ik wil graag mijn eigen file browser kunnen gebruiken. Hoe doe ik dat. Ik neem aan dat ik een poort forwarding moet instellen, voor FTP is dat gelukt maar hoe doe ik dit voor een file browser app, welke poort moet ik dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:38
chippie777 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:37:
Weet iemand hoe ik met een file browser app de my book kan benaderen van buiten mijn eigen netwerk? Uiteraard gebruik ik de app van WD zelf maar ik wil graag mijn eigen file browser kunnen gebruiken. Hoe doe ik dat. Ik neem aan dat ik een poort forwarding moet instellen, voor FTP is dat gelukt maar hoe doe ik dit voor een file browser app, welke poort moet ik dan hebben?
Via www.wd2go.com kan je je My Book benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ja dat weet ik maar dat is in een browser (IE, firefox, chrome of safari) Ik wil gewoon met een file browser mijn my book benaderen dus zonder tussenkomst van wd2go.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
chippie777 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:27:
Ja dat weet ik maar dat is in een browser (IE, firefox, chrome of safari) Ik wil gewoon met een file browser mijn my book benaderen dus zonder tussenkomst van wd2go.com
Ik denk dat de makkelijkste manier zou zijn om een poort in je router te forwarden naar poort 21 van je WD NAS en dan de ftp server op de WD aan te zetten.
Zorg er dan wel voor dat je goede wachtwoorden hebt ingesteld voor alle gebruikers, want ftp is nogal gevoelig voor aanvallen. Dan nog gaan de bestanden onversleuteld het internet over, dus echt veilig wordt ftp nooit. Het grote voordeel is wel dat je dan vanuit elke windows computer in verkenner de ftp server kan benaderen.

Als je het veiliger wilt doen lukt het (denk ik) niet zonder extra software op de windows machine.

--edit-- ik lees net dat je het ftp verhaal al gelukt is, dan lijkt het erop dat je alleen nog maar hoeft te weten hoe je ftp servers bezoekt met windows verkenner. => FTP in Windows Verkenner, Windows 7

[ Voor 12% gewijzigd door MaffeMaarten op 17-02-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@MaffeMaarten, bedankt voor het meedenken. Wat ik wil is via een app op mijn iphone naar de WD kunnen zonder dat ik op mijn eigen netwerk zit. Dit lukt uiteraard prima met de app van WD zelf maar ik heb een prachtige file browser app op mijn iphone die ik daar liever voor wil gebruiken. Echter daar moet ik het verschillende zaken instellen, de belangrijkste is het poortnummer, echter gebruik ik de bekende poorten (20/21/80) dan werkt dat niet. Misschien is het wel helemaal niet mogelijk. Het is ook meer dat ik het leuk vind om het te proberen, voorlopig voldoet de WD app ook maar heeft wel zo zijn beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:07
is op dit moment de WD Live het beste alternatief voor een Apple time machine? (die ik te duur vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Of het, het beste alternatief is weet ik niet, maar het is zeker een betaalbaar alternatief, wanneer je al een router hebt met een vrij utp poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Hi,

Ik moet elke keer dat ik mijn PC opnieuw opstart opnieuw inloggen op mijn My Book. Ook als ik gewoon naar de Public map wil. Als ik inlog kan ik er wel gewoon bij, maar volgens mij zou het niet nodig moeten zijn om in te loggen voor de Public map..

Daarnaast zeg ik tegen Windows dat hij mijn inloggegevens moet onthouden, maar toch vraagt hij ze elke keer opnieuw nadat ik mijn PC opnieuw heb opgestart.

Weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
vandaag een WD live 2TB gekocht als timemachine backup, ik ben benieuwd:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Weet iemand wat er gebeurt als je een snel fabrieksherstel uitvoert?
Er staat dat je met software je bestanden terug kan halen. Wat houdt dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
ik ben mijn films aan het overzetten naar mijn wd live 2 tb. (200 gb aan films). vaste pc met kabel verbonden aan router, WD live met kabel verbonden aan router)

de overdrachtsnelheid is 11 mb/s, ik las dat hij 100 mb/s moet halen.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
millibit of megabyte?

11MB/sec is typisch de snelheid die je kan halen op een 100Mbit netwerk. Ook op een gigabit netwerk zul je de 100MB/sec nooit halen, denk ik. 30, misschien 40MB/sec is wel het maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
megabyte.

Dus als ik een gigabit router koop haal ik een 30/40 mb/s ipv de 11 van nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dat hoeft geen router te zijn. Een switch is genoeg. Maar ja, in principe wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Thanks!

Ik heb nog een vraagje, naast mijn macbook air die automatisch backups met time machine maakt, wil ik ook graag auto backups maken met mijn windows 8 PC.

Nu heb ik WD smartware geinstalleerd (waar het mee zou moeten kunnen), echter wanneer ik deze opstart zie ik het volgende : http://i49.tinypic.com/zlyrld.jpg

Wat doe ik fout?

edit : ik heb al in de handleiding van de harde schijf en smartware zelf gekeken, en op internet gezocht. ik kan er niets over vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door JimmyJoness op 24-02-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernii
  • Laatst online: 05-06 15:54
Na zelf goede ervaring gehad te hebben met mijn MyBook Live heb ik mijn zus er ook eentje aangeraden. Echter loop ik daar bij installatie tegen wat problemen aan.

Ze heeft een iMac (2012), een iPad en een Tele 2 modem (Davolink DV-2020) (een zwarte, met interactieve TV en de hele reutemeteut). Haar iMac gebruikt ze draadloos. Tijdens installatie kon WD Setup de HDD, terwijl deze gewoon groen brandde, niet vinden. Na even gespeurd te hebben op het internet bleek dat het het beste was om de MyBook Live via een op het netwerk bekabeld aangesloten computer te installeren. Dit heb ik dus gisteren gedaan en was succesvol, de schijf werd direct gevonden in de software van WD, maar ook in de Finder. De MyBook Live draait inmiddels ook de nieuwste firmware en heeft zijn eerste Time Machine Reservekopie aangemaakt.

Inmiddels heb ik de iMac weer draadloos in het netwerk staan en loop ik wederom tegen problemen aan. De schijf kan niet worden gevonden. Tijdens het typen van dit bericht verschijnt de schijf wel in Finder, maar de TimeMachine-patitie niet. De iPad kan de schijf ook niet vinden, gisteren (draadloos) wel . Ik heb het gevoel dat het Tele 2 modem deze op 'e'en of andere manier blokkeert. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
zijn deze schijven handig om een klein thuis netwerk op te zetten voor de opslag van video bestanden (waar meerdere computers op moeten kunnen)

of is een synology/drobo handiger?

dit is natuurlijk een goedkoper, maar vraag het me af of het wel veilig genoeg is (het is de bedoeling dat deze schijf dus de hoofd opslag voor het videomateriaal gaat worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Of hij veilig genoeg is als hoofdopslag is moeilijk te bepalen, ik zou in iedergeval op een of andere manier dan wel een backup laten draaien van de hoofdopslag. Immers, zou de schijf sneuvelen dan ben je al je video content kwijt. Dat is ook de reden dat ik de schijf als back-up gebruik ipv hoofdopslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Er is nieuwe firmware uit voor de live book. Via de GUI is deze te installeren.

Meer info hier.

Release notes.

How to.

Ik weet niet of dit ook gevolgen heeft voor zelf geïnstalleerde programma's. Ik wacht even de ervaringen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ik kreeg vannacht ook de Alert-message via mail. Ideaal, die functionaliteit ;)
Op basis van eerdere ervaringen (inlog-probleem) wacht ik nog even met verdere user-ervaringen.
Ben ook benieuwd of futurepack en bijvoorbeeld dus ook sabnzb worden beinvloed door deze upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwayne
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:18

Dwayne

chippie777 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 08:25:
Er is nieuwe firmware uit voor de live book. Via de GUI is deze te installeren.

Meer info hier.

Release notes.

How to.

Ik weet niet of dit ook gevolgen heeft voor zelf geïnstalleerde programma's. Ik wacht even de ervaringen af.
Zou ik wel doen, dat afwachten. Ik heb vanmiddag ge-update en krijg SABNZB niet meer aan de gang. Krijg oa foutmelding bij aanroepen van 'screen' (melding: -bash: screen: command not found
) en daarmee ook opstarten van SABNZB. Ben al een tijdje bezig om alles weer aan de praat te krijgen, probeer later maar eens naar vorige firmware te downgraden.

• dnhelle
Vervelend! Wellicht helpt het je om voor het aanroepen van screen een 'apt-get install unzip unrar par2 screen python-dev python-cheetah python-cherrypy python-elementtree' te doen?

• Pistolebob
Is het niet zo dat het installeren van updates in het verleden altijd de systeempartitie (dus niet de gedeelde mappen) opnieuw formatteerde?
De SSH-optie is eigenlijk verborgen namelijk.
Ik weet niet of dit bij deze update ook zo is, of dat er een manier is om te updaten met behoud van de geinstalleerde programma's...
Maar even wachten wat voor reacties er op het WD Community topic komen :P

Wel heel mooi dat ze een nieuwe WD DLNA-server hebben geintroduceerd nadat er veel geklaagd was over de ietwat oude Twonky versie _/-\o_
En dat mensen die niet willen switchen gewoon Twonky kunnen blijven gebruiken, ze hebben echt hun best gedaan :+ :)

[ Voor 28% gewijzigd door Pistolebob op 28-02-2013 09:43 ]

• tsjsieb
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
De update doet het hier prima. In inderdaad was alles weg wat geïnstalleerd was op de systeempartitie, maar dat lijkt me ook logisch.

Dus een frisse SABnzbd erop, config (/root/.sabnzbd map) terug en hij draait weer prima. :)

• chippie777
Ben juist zo blij dat ik alles (zonder enige linux kennis) aan de praat heb gekregen.
Dus ik ga eerst eens kijken hoe ik alles heb staan en daar een soort van back van maken voordat ik een update doe, of is er een andere work around voor?

• hzwoferink
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06-2023
tsjsieb schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:01:
De update doet het hier prima. In inderdaad was alles weg wat geïnstalleerd was op de systeempartitie, maar dat lijkt me ook logisch.

Dus een frisse SABnzbd erop, config (/root/.sabnzbd map) terug en hij draait weer prima. :)
Goed om te horen dat sabnzbd het doet op de nieuwe firmware. Ik loop tegen wat problemen aan waar ik niet uitkom.

Bij de apt-get update krijg ik onderstaande foutmeldingen:
W: GPG error: http://ftp.us.debian.org squeeze Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY AED4B06F473041FA
W: GPG error: http://ftp.us.debian.org wheezy Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY AED4B06F473041FA

Het is tevens niet mogelijk om screen uit te voeren.

Ik vermoed dat ik iets kleins over het hoofd zie, heb je tips voor mij?

[ Voor 22% gewijzigd door hzwoferink op 28-02-2013 21:32 ]

• hzwoferink
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06-2023
Ik ben eruit gekomen en de nieuwste SABNZBD draaiend gekregen. Kost een uurtje puzzelen op dit forum en internet maar dan loopt het weer als een zonnetje :-)

Onderstaand de stappen die ik heb gedaan:

met de hulp van lesser de foutmeldingen bij apt-ge update opgelost:

gpg --keyserver subkeys.pgp.net --recv-keys 473041FA
gpg -a --export AED4B06F473041FA | apt-key add -

Vervolgens Liewe15 tip toegepast:
Eerst nog wel je sources.list veranderen:
nano /etc/apt/sources.list
In dat bestand de bovenste regel: deb http://ftp.us.debian.org/debian/ squeeze main
Veranderen naar: deb http://ftp.us.debian.org/debian/ squeeze main contrib non-free
Opslaan, afsluiten en apt-get update doen.

Vervolgens alle packages geinstalleerd

unzip
unrar
par2
screen
python-cherrypy
python-cheetah
python-dev

Daarna het riedeltje uitgevoerd voor de SABnzbd installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwayne
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:18

Dwayne

Bedankt hzwoterink en dnhelle _/-\o_ . Na 2 dagen is het deze Linux noob }:O ook gelukt om SABNZBd weer aan de praat te krijgen na de laatste firmware update. Op gegeven moment liep ik tegen volgende melding aan: E: Dynamic MMap ran out of room. Please increase the size of APT::Cache-Limit. Current value: 25165824. (man 5 apt.conf)

Alles geprobeerd om geheugen te vergroten, zoals aanpassing van desbetreffende conf file, maar helaas zonder resultaat. Daarna geprobeerd met schone lei te beginnen. Dus weer opnieuw flashen van nas, zie beschrijving: http://community.wdc.com/...-reset-button/td-p/481588

Daarna de instructies van hzwoterink gevolgd, en daarbij elke bestand apart geinstalleerd (dus: apt-get install unzip, apt-get install unrar, etc etc) en sindsdien geen problemen meer met cache probleem.

Daarna volgens tutorial nzb erop, pyOpenSSL installeren (want die ontbrak bij mij), host op 0.0.0.0 zetten (stond bij mij op localhost, zie http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?t=8922) en ik ben weer tevreden gebruiker :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Misschien een goed idee om alles in een how to te zetten voor andere noob's?
Ik ben aardig bezig geweest om de boel te installeren dus wacht nog even met de firmware upgrade.
Alles draait nu prima, dus zie de noodzaak van de upgrade ook nog niet.
Mocht er een mooi stappen plan komen om sabnzbd, sickbeard e.d. opnieuw te installeren dan zal ik dat zeker gaan volgen. Tot die tijd hou ik het even bij wat ik nu heb.
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste