Het grote WD My Book Live topic

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:43
dnhelle schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:19:
[...]

De uitdaging zit er dan volgens mij wel in dat de encoding op de tablet/smartphone plaatsvind. Of zie ik dat verkeerd? Connect Avia dan met de Twonky media Server?
Kijk hier eens
Google Play: BubbleUPnP (Chromecast/DLNA)
en
http://bubblesoftapps.com/bubbleupnpserver/#cc_transcoding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 22:48
Mja... Maar wat is de toegevoegde waarde dan van Twonky?

Zoals ik het lees moet de twonkyserver (http://ipmybooklive:9000) dan worden geconnect aan een bubbleUPNP server die dan weer serveert aan de telefoon voor uitzoeken en afstandsbediening functionaliteit, en vervolgens de chromecast voorziet van de stream.

Correct me if I am wrong...

Als ik goed zit ga ik hard op zoek om bubbleUPNP op de MBL werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zoals ik het lees speelt de app video af die op je MyBook staat via de mediaserver (Twonky dus).
BubbleUPnP can access your media from a lot of sources, including:
  • UPnP/DLNA media servers: most NASes, XBMC, Plex, Twonky, Serviio, Windows Media Player and many more
Wanneer Chromecast zelf de video ondersteunt (codec), dan zal ie het zelf afspelen. Wanneer dat niet zo wordt de video gedecodeerd op de telefoon en naar de chromecast gestuurd.
  • extensive Chromecast support: play incompatible Chromecast media with transcoding(*): MKV, AVI, MOV, WMV, WTV, RMVB, TS, FLAC, WMA, ..., subtitles with custom appearance, audio/video track selection (*)
Maar ik zou zeggen: probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nou, Barry, wat mij opvalt is dat de Twonky server prima bereikbaar is op de devices binnen het netwerk (http://ipmybooklive:9000) maar dat de BubbleUPNP app weigert om die als source aan te merken.

Sterker nog, de nieuwe Twonky Beam / Twonky apps herkennen hem ook niet als source. Maar in de Chrome-browser op mn GSM is hij wel bereikbaar. Raaaraa...

Soit, ik ben er klaar mee en ga nu de laatste data backuppen. Daarna ga ik proberen een upgrade van de MBL uit te voeren. Kijken of dat Twonky een goede kick geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ben nu op kantoor, dus kan het ook niet checken. Maar het klinkt vreemd. Mijn MyBook heb ik wel eens in Twonky Beam gezien (gebruik het alleen niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandebehanger
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:41

jandebehanger

Slimme meter weigeraar

Paulus73 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:09:
Bij mij is het ook niet snel, ook verplaatsen tussen shares.
Ik heb een 1Gbit netwerk, schrijven naar MBL gaat ca. 35 mb/sec, lezen ca. 70 mb/sec en van share naar share bijna 20 mb/sec.
In de praktijk is gewoon zo als ik iets wil verplaatsen op de MBL, ik het eerst naar de harde schijf van de computer copieer en dan weer terug naar de MBL.

ex Sinclair QL + goldcard gebruiker, zonnepanelen:3185 Wp, produktie 3050 kWh/j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 12:13
jandebehanger schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:27:
[...]
Ik heb een 1Gbit netwerk, schrijven naar MBL gaat ca. 35 mb/sec, lezen ca. 70 mb/sec en van share naar share bijna 20 mb/sec.
In de praktijk is gewoon zo als ik iets wil verplaatsen op de MBL, ik het eerst naar de harde schijf van de computer copieer en dan weer terug naar de MBL.
Bedankt voor de tip, ik heb geen snel netwerk, maar had verwacht dat de laptop niet 'tussen beide' hoefde te komen bij verplaatsingen tussen shares.

Andere vraag. Ik heb een Yamaha receiver aangesloten op mijn netwerk. Via een app kan ik mijn muziek op mijn mybook benaderen, maar de afspeelvolgorde is alfabetisch in plaats van de albumvolgorde. Bij afspelen op laptop of via folders op mijn WD Live TV gaat het goed. Ook als ik artiest/album selecteer. Iemand een tip of oplossing? Ook voor het maken playlist die via de mediaserver te benaderen zijn, mijn m3u lists vindt ik niet in de playlists via afspelen met de mediaserver-funtie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
dnhelle schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:51:
Nou, Barry, wat mij opvalt is dat de Twonky server prima bereikbaar is op de devices binnen het netwerk (http://ipmybooklive:9000) maar dat de BubbleUPNP app weigert om die als source aan te merken.

Sterker nog, de nieuwe Twonky Beam / Twonky apps herkennen hem ook niet als source. Maar in de Chrome-browser op mn GSM is hij wel bereikbaar. Raaaraa...

Soit, ik ben er klaar mee en ga nu de laatste data backuppen. Daarna ga ik proberen een upgrade van de MBL uit te voeren. Kijken of dat Twonky een goede kick geeft :)
Zojuist even gechecked en hier zie BubbleUPnP de MyBook direct. MyBook bekabeld aangesloten op router, telefoon uiteraard met wifi. Heb zelf geen Chromecast meer, dus dat kan ik niet testen. Feit is wel dat BubbleUPnP niks zelf afspeelt, dus de Chromecast zal zeker zelf de videobestanden moeten ondersteunen, om direct te kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Dank voor het checken Barry. Wat voor een Firmware draai je? En Welke Twonky heb je actief?
En voor de zekerheid, bedoel je BubbleUPNP als lokale serverclient op je Windows machine of op je Android GSM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
dnhelle schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 07:50:
Dank voor het checken Barry. Wat voor een Firmware draai je? En Welke Twonky heb je actief?
En voor de zekerheid, bedoel je BubbleUPNP als lokale serverclient op je Windows machine of op je Android GSM?
Ik gebruik:

MyBookLive 02.43.03-022 : Core F/W (de laatste blijkbaar) en ik gebruik schijnbaar de WD Mediaserver, dus niet Twonky (Mediaserverversie: 2.3.0.12093). Het is zover ik weet wel mogelijk Twonky te installeren, maar daar zie ik niet echt het nut van in (in mijn opstelling).

Ik draai de BubbleUPnP app op Android. Deze leest direct van de WD MyBook Live (WD Mediaserver dus), maar laat dus een andere app de video afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
I am flabbergasted. Vanochtend ook nog geprobeerd de WD dlna server te installeren. Database wordt netjes opgebouwd maar geen enkel dlna device herkent 'm. Dus mn Android niet, een Win8 machine niet, en een andere win7 laptop ook niet.

Ik ben nu ondertussen radeloos aan het worden. Heb ook al port filtering gecontroleerd en daar zitten ook geen hiaten in.

Wat doe ik nu verkeerd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dan heb ik ook geen idee. Ik neem aan dat je alles terug hebt gezet naar de fabrieksinstellingen? Nieuwe firmware, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Dat wordt de volgende stap inderdaad, een Factory reset. De shares en data blijven dan wel intact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Bestanden worden niet gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Bleek dus dat Twonky de setup van BubbleUPNP in de weg zat.
Na het upgraden van Twonky naar DLNA (https://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5735)

heb ik de volgende tutorial gevolgd:
http://mybookworld.wikido...-wd-mybooklive-nas-within

Et voila! Functioneert :)

Nu nog de externe zijde configureren, ik krijg in de serveromgeving de melding 'HTTP: ERROR: connectivity server read timeout: java.net.SocketTimeoutException: Read timed out'.
Poorten al gewijzigd, port-forwarding aangepast, maar helaas, daar zit nog een foutmelding.

[ Voor 29% gewijzigd door dnhelle op 04-08-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Hoe enthousiast ik ook bleek, blijkbaar heb ik ergens eens een verkeerde source gedefinieerd waardoor ik nu de volgende melding krijg. Situatie: ik kan nog niet eens unrar o.i.d. installeren :(
Package unrar is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source
E: Package unrar has no installation candidate
You might want to run `apt-get -f install' to correct these:
The following packages have unmet dependencies:
libc6-ppc64: Depends: libc6 (= 2.13-38+deb7u2) but 2.11.2-2 is to be installed
locales: Depends: glibc-2.13-1
E: Unmet dependencies. Try 'apt-get -f install' with no packages (or specify a solution).
Als ik nu een apt-get -f install uitvoer, wil ie behoorlijk wat packages installeren waaronder ook mdadm. Aangezien dat de schijf-indeling etc. betreft skip ik dat met liefde, maar goed, uiteindelijk wil ik de linux-omgeving wel fatsoenlijk kunnen gebruiken.

Waar ben ik verkeerd gegaan? Heeft iemand bijvoorbeeld de gouden tip om dit op te lossen? Ik heb al geprobeerd om in een Linux command (/usr/local/sbin/factoryRestore.sh noreformat) de omgeving terug te zetten, ik heb al geprobeerd om met een echo de version-info terug te zetten om zo een update te forceren, maar helaas.

// Edit: als iemand mij de meest recente firmware als downloadlocatie kan aanwijzen, ook OK, dan kan ik blijkbaar vanaf 0 opnieuw beginnen.

// Edit: Die gevonden via http://download.wdc.com/nas/apnc-024303-022-20130916.deb

// Edit: Na firmware upgrade blijken de problemen opgelost. Daarna nog eens de apt-get install string uit de OP geprobeerd en wat blijkt; door de tijd heen zijn de packages voorzien van andere dependencies waaronder powerpc64. Dat gaat niet goed met een non-64 architectuur.

// Edit: Unrar-free en 7z draait. Ook gelijk de overstap naar NZBGet geprobeerd daar SABnzbd unrar-free niet lief blijft vinden. Ik krijg alleen nog niet die megalomane downloadsnelheden zoals jullie hier posten (tegen de 10/11mbs).

[ Voor 19% gewijzigd door dnhelle op 14-08-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:36

Nikeo

Jawelles

Puzzeltje gehad vandaag: Torrents in transmission stopten na een moment gedraaid te hebben plotseling. Ook kon ik niet meer in de UI van de mbl zelf (via de web interface) Na een korte zoektocht mbhv putty bleek dat er een error was: 'no space left on device'. Na een uur flink zoeken en puzzelen bleek het volgende te zijn gebeurd: Bij het toevoegen van een .torrent-bestand aan mijn transmission remote GUI (programmaatje dat de web ui van transmission handig uitleest en meer functionaliteit geeft), heb ik blijkbaar een hotkey ingedrukt waardoor de download locatie van een specifieke torrent veranderde naar /dev/md1. Deze bleek na een command in putty dan ook op 100% vol te zitten, wat als gevolg had dat de webUI niet meer wou laden en dat torrents stopten. Vervolgens heb ik met filezilla de mbl via FTP benaderd en de gedownloade bestanden in /dev/ gevonden en verwijderd.

Wellicht dat iemand er iets aan heeft.

Edit: Het probleem blijkt misschien ook wel bij een specifieke torrent te liggen die afkomstig is van een private tracker. Het is bij andere torrents niet meer voorgekomen maar bij die ene torrent wel weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Nikeo op 18-08-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 507810

Heb nu iets vaags…
Gebruik de MBL al 1,5 jaar (volgens mij) om te downloaden met SABnzbd. Ging altijd goed, payservertje, downloaden met 3,5 MB/s uitpakken en ’s avonds een filmpje kunnen kijken. Heb ook Transmission aan staan, maar die gebruik ik maar sporadisch als ik in de nieuwsgroepen niet kan vinden wat ik zoek. Transmission deelt niet, maar download alleen.

Nu heb ik sinds kort last van dat het downloaden redelijk gaat, 2,5 MB/s ongeveer, totdat ie bestanden gaat uitpakken en repareren…dan kakt de downloadsnelheid in naar 100 tot 200 KB/s en is SABnzbd ook bijna niet meer bereikbaar via de browser. Heer irritant!

Het enige wat ik aangepast heb is dat ik XMBC op mijn Minix Neo X7 heb gekoppeld aan mijn films en deze een bibliotheek heeft aangemaakt. Tenminste, daarna merkte ik de trage downloads, misschien dat het daarvoor ook al was, maar daar heb ik dan niets van gemerkt, de MBL staat altijd aan en kan normaal gewoon doorgaan, maar 3 series binnenhalen en daar ruim 2 dagen over doen vindt ik toch best wel lang… De Minix staat overigens altijd uit als die niet gebruikt wordt, dus die vraagt eigenlijk helemaal niks aan vermogen van de MBL.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen en wat ik hieraan kan doen? Was altijd behoorlijk tevreden over mijn setup (al moet volgens mij mijn oude downloadsnelheid ook hoger kunnen), maar baal hier wel een beetje van… De MBL is via verkenner trouwens wel redelijk bereikbaar en kopiëren van bestanden tijdens het downloaden lukt ook gewoon, ook al kost dat wel allemaal een beetje meer moeite en moet er iets meer nagedacht worden voordat een map geopend wordt.

Ff kort:
- Hebben meer mensen last van trage downloads in SABnzbd tijdens het uitpakken?
- Wat kan ik doen tegen die lage downloadsnelheid?
- Is mijn standaard downloadsnelheid laag/gemiddeld? Wat kan ik doen om die omhoog te krijgen?

Opstelling:
- UPC kabelinternet 120 mbps
- Modem -> Cat 6 UTP kabel -> MBL
- Modem -> Cat 6 UTP kabel -> laptop

Stekker er trouwens al uit gehad, maar mocht nog niet baten...was wel even opgefrist, totdat SABnzbd weer begon met uitpakken en onbereikbaar was om op pauze te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Hallo allemaal,

Ik overweeg een Mycloud 4 TB te kopen.
Nu is mijn vraag echter:
Is er een integratie van de mycloud in de windows verkenner. Kan ik bijvoorbeeld:
Een link naar een bestand op de NAS delen vanuit het contextmenu van de windows verkenner of de link naar een bestand vanuit de verkenner kopieren naar het klembord om het zo te delen?
Of moet ik altijd hun software openen?
Dus in welke mate is er windows integratie zoals bij dropbox?

Indien die er niet is, bestaat er een NAS van welk merk dan ook die deze functionaliteit wel aan boord heeft?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Nog evne een vraagje:
Kan je vanuit de iOS app ook rechtstreesk bestanden delen via mail.
Dus links naar bestanden doormaieln naar vrienden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Delen van een bestand via de app kan op windows phone,mdat zal dus op iOS ook wel gaan.
De vraag over verkenner kan ik niet beantwoorden, ik gebruik het zo nooit. gebruik de pc zowiezo maar zelden.

Anoniem: 427499

Sinds vanmorgen is mijn WD:MBL niet meer te benaderen.
Na een reset blijkt dat het LEDje geel blijft knipperen. 8)7

Volgens WD is dit als:
- Het apparaat te koud of te warm is
- Netwerkkabel niet is aangesloten

Beide situaties zijn in orde. |:(
Hoe nu verder? Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Anoniem: 427499 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:38:
Sinds vanmorgen is mijn WD:MBL niet meer te benaderen.
Na een reset blijkt dat het LEDje geel blijft knipperen. 8)7

Volgens WD is dit als:
- Het apparaat te koud of te warm is
- Netwerkkabel niet is aangesloten

Beide situaties zijn in orde. |:(
Hoe nu verder? Heeft iemand een oplossing?
Andere kabel of andere poort proberen. Anders denk ik dat het einde exercitie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

barrymossel schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:40:
[...]

Andere kabel of andere poort proberen. Anders denk ik dat het einde exercitie is.
Dit heb ik dus ook allemaal al geprobeerd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ook niet benaderbaar via putty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, pingen etc ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390011

ik heb WD MyCloud geïnstalleerd. Werk met imac. Het doorlopen van de installatieprocedure is goed gegaan.
Er verschijnen keurig "snelkoppelingen" op bureaublad van Leercentrum, Dashboard, MyCloud en Mycloud in figuur van een disk. Ik heb ook WDmyCloud quick view geïnstalleerd wat in systeemwerkbalk verschijnt

Wireless via wifi werkt het allemaal OK.
in verband met overzetten grote hoeveelheid data heb ik een bedrade internet verbinding gemaakt. nu komt ie: als ik op snelkoppeling dashboard klik krijg ik melding in safari dat er geen verbinding kan worden gemaakt met server. in het internet adres verschijnt 192. etc. Via wdquick view kan ik wel het dashboard openen in safari. Alleen dan staat er in het adres wdmycloud local.

Wat zie ik over het hoofd om in te stellen om dat bedraad hetzelfde werkt als wifi?
alle ervaring is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 390011 schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:02:
Wat zie ik over het hoofd om in te stellen om dat bedraad hetzelfde werkt als wifi?
"bedraad", maar wat heb je dan veranderd? Heeft je MyCloud een ander IP-adres gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390011

asmi schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 06:35:
[...]

"bedraad", maar wat heb je dan veranderd? Heeft je MyCloud een ander IP-adres gekregen?
Ik heb niets veranderd. Ik heb installatie uitgevoerd terwijl ik wifi verbinding had. Voor de data migratie heb ik daarna toch maar een ethernet kabel aangesloten. Toen ontstonden de symptomen als eerder omschreven. Ik heb zowel de WD my cloud als de computer op dezelfde router/modem aangesloten (ubee van ziggo)

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 21:58
Mijn WD Live kan ik niet meer benaderen. Wel via de browser, ik kan alle instellingen bekijken en wijzigen. Maar de share komt niet meer omhoog. Met het MyBook Live programma de schijf keurig gevonden (discovery tool ook, dan kan ik niet op de shares klikken). Na de controle krijg ik drie rode kruizen.

Bestanden kopiëren naar of van het apparaat
In de gedeelde mappen van het apparaat bladeren
Een gedeelde map toewijzen

Dat kan ik dus allemaal niet. Hoe kan dit? Firmware is up to date. Share is correct ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 507810

Ben bezig met een aantal websites maken. PHP heb ik er gewoon mooi op draaien, maar ik heb wil ook mysql/phpmyadmin er nog op hebben... Kan iemand mij vertellen hoe ik dat doe? Of weet iemand ergens een beschrijving te staan hoe het moet? Wat ik zelf kan vinden staan allemaal hele cryptische omschrijvingen bij dat ik er geen touw meer aan vast kan knopen en mij afvraag of het wel de goede onderdelen zijn...

Iemand die mij dus kan verwijzen naar een installatie procedure van MySQL en PHPMyAdmin op de WD-MBL?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Anoniem: 507810 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 22:02:
Ben bezig met een aantal websites maken. PHP heb ik er gewoon mooi op draaien, maar ik heb wil ook mysql/phpmyadmin er nog op hebben... Kan iemand mij vertellen hoe ik dat doe? Of weet iemand ergens een beschrijving te staan hoe het moet? Wat ik zelf kan vinden staan allemaal hele cryptische omschrijvingen bij dat ik er geen touw meer aan vast kan knopen en mij afvraag of het wel de goede onderdelen zijn...

Iemand die mij dus kan verwijzen naar een installatie procedure van MySQL en PHPMyAdmin op de WD-MBL?

Alvast bedankt!
Even naar beneden scrollen bij http://mybookworld.wikido...eed-help-installing-mysql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:36
Hallo, ik heb een vraagje.

Ik gebruik nu al een half jaar met veel tevredenheid een My Book Live met daarop Transmission geïnstalleerd. Transmission heb ik geïnstalleerd met behulp van een handleiding op internet nadat ik mijn eerste My Book had gebrick door het zelf te proberen, met mijn beperkte Linux kennis.

Er is echter een probleempje met mijn Transmission installatie; hij wil geen metalinks downloaden. Dit was tot nu toe niet een groot probleem, ik voegde gewoon wel torrent bestanden toe. Echter, ik wil graag gebruik gaan maken van CouchPotato en die voegt metalinks toe aan Transmission.

Normaal gesproken pruts ik wel een beetje om totdat dingen werken, alleen durf ik dat nu niet aan omdat ik bang ben dat ik de boel ga bricken.

Nu was mijn vraag of iemand hier mij kon helpen met dit probleem? Graag zou ik metalink gewoon willen kunnen toevoegen.

met vriendelijke groet,

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Vreemd dat dat ineens niet meer werkt. Wellicht ergens iets corrupt. Persoonlijk zou ik de laatste firmware installeren (of teruggaan naar de fabrieksinstellingen) en dan weer de handleiding volgen. Zelf heb ik deze altijd gevolgd: http://www.highlevelbits....mission&Itemid=82&lang=fr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
Bedankt! Er is inderdaad een mogelijkheid om eem nieuwe firmware te installeren. Als ik dat doe wordt Transmission dan verwijdert? En blijft mijn data dan behouden? Kortom, is het veilig om dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ronnie N schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:47:
Bedankt! Er is inderdaad een mogelijkheid om eem nieuwe firmware te installeren. Als ik dat doe wordt Transmission dan verwijdert? En blijft mijn data dan behouden? Kortom, is het veilig om dat te doen?
Je zult wel opnieuw transmission moeten installeren. Die link in mijn vorige post heb ik zelf gebruikt (op de laatste software (ergens 2013 geloof ik - afgelopen weekend was er voor mij namelijk geen update)) en is redelijk simpel.

Data moet gewoon op de schijf blijven staan als je een firmware update doet. Echter raadt men altijd aan om toch een backup te maken. Dat gezegd hebbende: zelf doe ik het nooit O-)

---edit---
Overigens, alle extra software die je zelf geïnstalleerd hebt zal bij een factory reset of firmware update worden verwijderd en moet je dus opnieuw installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door barrymossel op 15-10-2014 12:11 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
Mooizo! Dan moet ik daar zo maar even mee bezig. Welke versie van Transmission heb je geïnstalleerd staan? Dat is het laatste dat ik moet weten :P In ieder geval bedankt voor de hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Sppak schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 21:56:
Hebben er nog meer mensen last van een traag geworden My Book Live? Sickbeard duurt lang om te openen en Sab wil helemaal niet meer. De WD interface duurt ook langer.

Nu heb ik gezien dat mijn ram helemaal vol loopt. Zijn er mensen die dit ook hebben gehad en dit hebben opgelost? Als ik reboot dan is die weer leeg, maar loopt uiteraard weer vol. Ik moet er dus iets op zien te vinden om mijn ram leeg te houden.

Iemand een idee?
Omdat telkens rebooten zeer irritant begon te worden, heb ik de laatste update gedraaid om vervolgens met een schone lei te kunnen beginnen. |:(

Helaas loop ik tegen nu ook tegen het volgende probleem aan:

Reading package lists... Error!
E: Dynamic MMap ran out of room. Please increase the size of APT::Cache-Limit. Current value: 25165824. (man 5 apt.conf)
E: Error occurred while processing ruby-coffee-script-source (NewVersion1)
E: Problem with MergeList /var/lib/apt/lists/ftp.us.debian.org_debian_dists_jessie_main_binary-powerpc_Packages
E: The package lists or status file could not be parsed or opened.

Dit krijg ik maar niet opgelost. Ik heb gedowngrade naar een oudere firmware, in de hoop dat dit het misschien zou verhelpen, maar helaas werkt dat ook niet.

Heeft iemand misschien nog een goeie tip of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ben bang dat er gewoon iets mis is met je geheugen. Garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Wellicht een uninstall van sickbeard te draaien en vervolgens te kijken wat dit betekent voor je geheugen?
Lijkt wellicht een verkeerde memory-allocation. Komt ook door de upgrades in Linux en ontwikkelingen van sickbeard die niet meer worden gesupport door de standaard-linux inrichting op de WD.

Anoniem: 295641

Goedeavond,

mijn vader heeft een 2tb WD live mybook gekocht, en nu zag ik helaas dat er geen usb op zit.

Daarnaast heeft hij nog een ipad en een sony fototoestel..

Nu zou hij graag fotos van zijn camera op de WD willen zetten...weet iemand hoe dat kan??
misschien door de ipad met SD-reader?

( ook viel me op dat ik VTS en MVI (camera film formaat ) niet kon afspelen...

Heeft mijn vader iets aan dit systeem, of heeft hij iets verkeerds gekocht ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Anoniem: 295641 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 19:36:
Goedeavond,

mijn vader heeft een 2tb WD live mybook gekocht, en nu zag ik helaas dat er geen usb op zit.

Daarnaast heeft hij nog een ipad en een sony fototoestel..

Nu zou hij graag fotos van zijn camera op de WD willen zetten...weet iemand hoe dat kan??
misschien door de ipad met SD-reader?

( ook viel me op dat ik VTS en MVI (camera film formaat ) niet kon afspelen...

Heeft mijn vader iets aan dit systeem, of heeft hij iets verkeerds gekocht ;-(
Dit is een netwerkschijf, dat weet je hoop ik? Een externe harde schijf die je via het netwerk kunt benaderen. Dat kan via een normale computer, maar ook via een iPad. Wanneer je de foto's op een ander apparaat zet (pc/iPad), kun je de foto's overbrengen naar de netwerkschijf.

Wat was het doel van je vader toen hij deze schijf kocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Sorry, ik was even een paar dagen niet online....

Wat mijn vader wil, is eigenlijk alleen de fotos/filmpjes vanaf zijn camera op de schijf te zetten, en deze te zien via ipad cq tv ( met apple tv of dlna)
( via de ipad dit op de schijf te zetten, is wat omslachtig...via sd of usb lijkt mij makkelijker)

Ik ben nu aan het rondkijken naar een schijf dit dat allemaal kan...maar volgens mij zijn er niet veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Maar hij heeft geen beschikking over een laptop of pc? Daarmee kun je zeer eenvoudig de bestanden op de NAS zetten.

Er zijn redelijk wat netwerkschijven met een USB aansluiting geloof ik. Alleen is de vraag of je direct vanaf je fototoestel via USB de foto's op een schijf kunt zetten. Dat ligt eerder aan je fototoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-04 20:13
Ik heb sinds kort een lastig probleem met mijn WD livebook. Ik gebruik deze om content via Twonky te streamen, maar Twonky is in het netwerk niet meer zichtbaar. Ik kan de content via bijvoorbeeld explorer gewoon bekijken en eventueel ook opstarten, maar streamen via DLNA lukt niet meer.

Twonky is enabled en indexeert de mediabestanden. Ik kan ook Twonky zelf opstarten via poort 9000.

Ik gebruik als router een Zyxel P-2812HNU-F1. Ik heb de netwerkinstellingen gecontroleerd. Daarbij bleek upnp state op disable stond (vreemd, dit had ik zelf niet gedaan). Dit heb ik op enable gezet. Daarna router en WD livebook opnieuw opgegestart (de laatste ook met reset button ingedrukt bij opstarten). Op de upnp list in de router zie ik verschillende mediaservers staan, maar niets met het IP nummer van de WD livebook.

Ik heb uiteraard ook gekeken op het WD my book forum, maar kom daar ook niet verder. Heeft iemand hier nog goede ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arenddekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-04 23:14
Hallo,
Ik heb even een vraagje.
Ik heb een My Book Live en een MacBook. Nou werkt de My Book prima als ik thuis op het internet zit en ook de Time Machine backup werkt prima.
Nu kan ik als ik ergens anders ben met de My Book verbinden middels de WD My Cloud app alleen vind ik deze app zo'n gedrocht dat ik graag een andere manier zou vinden om buitenshuis met m'n schijf te verbinden. Het lieft zou ik heb ook gewoon in Finder kunnen openen.
Nu hoorde ik dat dit met Samba zou kunnen.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
arenddekker schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 12:51:
Hallo,
Ik heb even een vraagje.
Ik heb een My Book Live en een MacBook. Nou werkt de My Book prima als ik thuis op het internet zit en ook de Time Machine backup werkt prima.
Nu kan ik als ik ergens anders ben met de My Book verbinden middels de WD My Cloud app alleen vind ik deze app zo'n gedrocht dat ik graag een andere manier zou vinden om buitenshuis met m'n schijf te verbinden. Het lieft zou ik heb ook gewoon in Finder kunnen openen.
Nu hoorde ik dat dit met Samba zou kunnen.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit moet?
Middels FTP zou ook kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arenddekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-04 23:14
Kun je me uitleggen hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:26
In je modem de FTP/FTPS poorten doorzetten naar je WD.
In je WD FTP activeren.
In je WD shares FTP toegang toestaan.
Vanuit de Finder via met 'Verbind met Server' je Externe IP benaderen d.m.v "FTP://JouwExterneIPAdress/ShareNaam"
Of via Cyberduck de Finder stappen evenaren

Beetje de lijnen. Elke stap is verders te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Lord Anubis op 18-01-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Inderdaad wat lord anubis zegt.

Over het algemeen wordt poort 21 hiervoor volgens mij gebruikt. Dus poort 21 forwarden naar het IP adres van je NAS in je modem/router.
Je moet jouw externe IP adres weten, ga naar bijvoorbeeld http://www.watismijnip.nl/
Dat IP adres moet je in het ftp programmaatje gebruiken om je nas te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

kanttekening hierbij is wel dat het FTP-protocol niet bepaald als veilig te boek staat (http://www.wise-ftp.com/know-how/ftp_and_sftp.htm) . Wat is heb gedaan is SFTP aangezet op mijn WD, werkt net zo makkelijk maar is een stuk veiliger.

Je mag het zelf googlen maar dit vond ik veruit de meest praktische how-to waarmee ik SFTP aan de praat kreeg; http://tech.avivo.si/2012...digital-my-book-live-duo/

[ Voor 11% gewijzigd door aardbeix15 op 18-01-2015 20:43 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 507736

Hoi,

ik heb van de week een nieuwe router(sitecom x7) geinstaleerd. Maar kan nu geen verbinding meer krijgen met sabnzbd op de my book. Ik heb verse installatie gedaan ( 0.7.20) alles loopt goed tot in wil inloggen.

Ik krijg de volgende melding 'cannot assign requested address. error 99 sabnzbd:304.

Ik heb het gevoel dat het iets met port te maken heeft.

Iemand en TIP!!!!?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MED-iC-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:26
hmmmmz. vandaag nieuwe firmware uitgerold op de livebook.

gevolg; mySQL stuk (was te verwachten)
herstel ging niet goed.

gereset naar fabrieksinstellingen; gevolg ssh uitgeschakeld en ook niet meer via http://mybooklive/UI/ssh aan te zetten.

leuk dat bleedingheart issues gesolved zijn, maar dit had m.i. ook anders gekund.

ok. gevonden. blijkbaar is een reset ook nog nodig om ssh optie weer te kunnen gebruiken. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MED-iC- op 28-01-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:50
Ik ben gekapt met het updaten van de firmware van mijn MBL. Elke keer sloopt het weer alles wat ik heb draaien. Nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zelf gisteren de update gedraaid en nu eindelijk Transmission eens goed geïnstalleerd (settings werden niet opgeslagen bij een reboot - eenvoudig op te lossen, maar ik was een beetje lui). Ook weer geprobeerd CouchPotato te installeren. Dit lukte me voorheen niet, maar nu heb ik het draaiend. Wel apart dat er nergens een up-to-date how-to te vinden is die (nog) helemaal klopt. Dus mocht iemand er behoefte aan hebben...

Straks maar eens aan de slag met SickRage.

---edit---
En SickRage staat er ook op. Ben wel benieuwd of iemand het al voor elkaar heeft gekregen om Sonarr draaiend te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door barrymossel op 29-01-2015 14:08 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adkart
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-07-2022
Even een vraagje...Ik heb in mijn netwerk de 3TB versie hangen maar die begint inmiddels aardig vol te lopen met films....Is het mogelijk een tweede exemplaar in het netwerk te zetten of gaat dit problemen geven als dit ook een WD is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nee hoor, beiden aansluiten op de router en via het dashboard bij een van de twee de naam veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 16:18

Ursamajor

Astrofotograaf

Heb een omruil model van een 2TB mybooklive en die pakte als ik de netwerkkabel in het apparaat stak heel even de GB connectie en viel vervolgens terug op 100mbit...
Vanalles geprobeerd, maar hij bleef maar niet op 1GB draaien. Baggerconnector dus en geen zin in weer een rma... (jaja, andere disk deed het wel op gigabit, meerdere kabels geprobeerd)
Tor vanavond ik ineens een briljant idee had om de netwerkkabel net niet helemaal door te duwen... En ja hoor, hij draait weer op gigabit :)
Vond ik toch leuk even te melden :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Lijkt me niet echt een ideale oplossing haha. Hoop voor je dat ie niet vanzelf doorschiet (en terug knalt naar 100Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Nog steeds groen licht, dus gigabit :-)

Gadgets FTW!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:45
Heb zelf ook geprobeerd de update te draaien, maar faalt elke keer. Contact opgenomen met de helpdesk, die zeggen simpelweg niet upgraden, gewoon rustig door blijven werken.. Erg bijzondere reactie volgens mij...

Zelf eigenlijk geen aanpassingen gedaan aan de MBL, enkel SSH aangezet om af en toe eens naar cpu usage/ memory usage enzo te kunnen kijken omdat 'ie af en toe echt mega-traag was.. Heeft iemand een idee waar de MBL logfiles over de upgrade wegschrijft zodat ik wellicht wat meer debuginformatie heb en wellicht de upgrade toch nog voor elkaar krijg?

Dance with the stars

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Heb ook hetzelfde probleem en antwoord gehad. Ik heb ooit weleens een uitgebreide test gedraaid en die logs weleens bekeken. Weet alleen niet meer waar die opgeslagen worden. Wellicht dat je die zelf kunt kiezen nadat de test is gemaakt.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 22:03
Om de een of andere reden slaapt mijn My Book weinig tot niet. Ik heb de volgende services draaien:

- nzbget
- transmission
- couchpotato
- sickbeard

Ik heb al meerdere re-installs gedaan, niets lijkt te helpen en ik kom er maar niet achter wat het wakker houdt. Er draaien geen rare processen o.i.d.

De log ziet er zo uit:
Feb 26 03:10:25 MyBookLive logger: exit standby after 7 (since 2015-02-26 03:10:18.113109816 +0100)
Feb 26 03:21:10 MyBookLive logger: exit standby after 40 (since 2015-02-26 03:20:30.581109573 +0100)
Feb 26 04:16:50 MyBookLive logger: exit standby after 7 (since 2015-02-26 04:16:43.701099540 +0100)
Feb 26 04:30:48 MyBookLive logger: exit standby after 233 (since 2015-02-26 04:26:55.781108582 +0100)
Feb 26 04:41:20 MyBookLive logger: exit standby after 26 (since 2015-02-26 04:40:54.037109821 +0100)
Feb 26 05:11:22 MyBookLive logger: exit standby after 48 (since 2015-02-26 05:10:34.601110739 +0100)
Feb 26 08:16:56 MyBookLive logger: exit standby after 7 (since 2015-02-26 08:16:49.277104990 +0100)
Feb 26 08:30:54 MyBookLive logger: exit standby after 233 (since 2015-02-26 08:27:01.305108678 +0100)
Feb 26 08:41:34 MyBookLive logger: exit standby after 35 (since 2015-02-26 08:40:59.485109897 +0100)
Soms is hij dus gewoon uren achter elkaar wakker. Ik had iets gelezen over een miocrawler log, die heb ik uitgezet wat resulteerde in een eenmalige slaaptijd van zo'n 3 uur.
Feb 25 19:36:51 MyBookLive logger: exit standby after 11165 (since 2015-02-25 16:30:46.373107907 +0100)
Dit was echter, zoals gezegd, eenmalig. Ik gebruik mijn hem verder alleen als mediaserver. Er hangen geen apparaten (voor zover ik weet) in het netwerk die hem wakker maken. Hij hoort dus enkel aan te gaan als ik mijn mediaspeler opstart of als cp/sb updates gaan zoeken.

Is er misschien iemand met een vergelijkbaar probleem? Of iemand die de oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je hebt geen 'raar proces' nodig om je disk wakker te houden als je transmission o.i.d. draait. Als jij iets aan het seeden/downloaden bent blijft de disk natuurlijk wakker.

Een tijdje geleden heb ik een scriptje geschreven om disk activiteit te loggen. Niet voor een WD, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat het op een WD niet zou werken:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
#!/bin/sh

currentlog=/dev/null
cyclic=yes

InitialWait()
{
   # Sleep 5 seconds to let the disks sleep
   # Of course this can be done with a single sleep, but then you'll have to wait
   # before the pid file is cleaned up
   startdelay=$1
   minutes=0
   while [ $startdelay -gt $minutes ] ; do
      for seconds in 00 05 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55
      do
         echo "Start delay active ${minutes}:${seconds}/$startdelay:00" >/tmp/diskmon/status
         sleep 5
      done
      let minutes=minutes+1
   done
}

Log()
{
   # Clear logbuffer and enable logging
   dmesg -c >/dev/null

echo 1 > /proc/sys/vm/block_dump
   echo "Logging active" >/tmp/diskmon/status
   touch /tmp/diskmon/log1
   touch /tmp/diskmon/log2

if [ -f /tmp/diskmon/logseq ] ; then
                currentlog=/tmp/diskmon/` cat /tmp/diskmon/logseq | cut -d ' ' -f 1 `
        else
                currentlog=/tmp/diskmon/log1
                echo "log1 log2" >/tmp/diskmon/logseq
        fi

[ "$1" = "restart" ] && echo "Logging restarted : ` date `" >>${currentlog}

local oldstamp=HHMM

while [ -d /tmp/diskmon/ ] ; do
                sleep 1
                filesize=` du $currentlog | awk '{print $1}' `
                if [ $filesize -gt 2048 ] ; then
                        if [ "$currentlog" = "/tmp/diskmon/log1" ] ; then
                                currentlog=/tmp/diskmon/log2
                                echo "log1 log2" >/tmp/diskmon/logseq
                        else
                                currentlog=/tmp/diskmon/log1
                                echo "log2 log1" >/tmp/diskmon/logseq
                                [ "${cyclic}" = "no" ] && exit 0
                        fi
                        rm $currentlog && touch $currentlog
                fi

dmesg -c | grep -v "proc\|rootfs\|sysfs\|tmpfs\|devpts" >/tmp/diskmon/tmp

if [ ` wc -c /tmp/diskmon/tmp | cut -d ' ' -f 1 ` -gt 0 ] ; then
                        local stamp=` date +%H%M `
                        [ "$stamp" != "$oldstamp" ]  && oldstamp=$stamp && echo "==== ` date ` ====" >>${currentlog}
                        cat /tmp/diskmon/tmp >>${currentlog}
                fi
        done
}

Cleanup()
{
        echo 0 >/proc/sys/vm/block_dump
        rm /var/run/diskmon.pid
        echo "Logging stopped : ` date `" >>${currentlog}
        echo "Logging stopped" >/tmp/diskmon/status
}

Daemon()
{
   mkdir -p /tmp/diskmon

echo $$ >/var/run/diskmon.pid

trap "Cleanup" INT TERM EXIT
   InitialWait $1
   Log $2
}

Daemon $1 $2 >/dev/null 2>&1 &
Sla het op op je nas, en start het met
sh script 15
Na 15 minuten (geeft je de tijd om de nas met rust te laten) zal het cyclisch gaan loggen in de files /tmp/diskmon/log1 en ../log2.
In de logfile kun je zien welke processen de disk wakker houden, en mogelijk ook welke files dat doen.

Belangrijk: ik ga ervan uit dat /tmp op de WD in ram is. Indien niet, moeten alle /tmp/diskmon/ 's aangepast worden naar iets dat wel in ram staat. Anders logt de logfile zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Mijzelf schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:45:
Je hebt geen 'raar proces' nodig om je disk wakker te houden als je transmission o.i.d. draait. Als jij iets aan het seeden/downloaden bent blijft de disk natuurlijk wakker.

Een tijdje geleden heb ik een scriptje geschreven om disk activiteit te loggen. Niet voor een WD, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat het op een WD niet zou werken:

Bash:
1
...

Sla het op op je nas, en start het met
sh script 15
Na 15 minuten (geeft je de tijd om de nas met rust te laten) zal het cyclisch gaan loggen in de files /tmp/diskmon/log1 en ../log2.
In de logfile kun je zien welke processen de disk wakker houden, en mogelijk ook welke files dat doen.

Belangrijk: ik ga ervan uit dat /tmp op de WD in ram is. Indien niet, moeten alle /tmp/diskmon/ 's aangepast worden naar iets dat wel in ram staat. Anders logt de logfile zichzelf.
Thanks! Zal eens een kijkje nemen :) Dat hij wakker blijft tijdens het downloaden/seeden is natuurlijk vanzelfsprekend, dit was hij echter niet aan het doen.

edit:
Ik heb het eventjes laten lopen, vooral deze twee komen vaak voor:
python2.6(16116): READ block 2721376 on md1
kjournald(379): WRITE block 3557176 on md1
Ik heb de gehele log maar ik kom er niet echt wijs uit aangezien ik een totale leek ben als het op Linux aan komt :+

[ Voor 11% gewijzigd door Lunaticc op 28-02-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
kjournald is een kernel proces die verantwoordelijk is voor het bijhouden van het journal op een ext3/4 filesysteem. Aangezien deze alleen loopt als een ànder proces iets wil wegschrijven, is dit dus niet de oorzaak.

Python is een script taal. Dus als python je disk wakker houd moet je je probleem zoeken bij een python script.

/Edit: de log geeft ook de PID van de programma's. Dus als jouw python script altijd dezelfde PID heeft, kun je met
cat /proc/<PID>/cmdline 
zien welk script het is.

[ Voor 21% gewijzigd door Mijzelf op 28-02-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Mijzelf schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:34:
kjournald is een kernel proces die verantwoordelijk is voor het bijhouden van het journal op een ext3/4 filesysteem. Aangezien deze alleen loopt als een ànder proces iets wil wegschrijven, is dit dus niet de oorzaak.

Python is een script taal. Dus als python je disk wakker houd moet je je probleem zoeken bij een python script.

/Edit: de log geeft ook de PID van de programma's. Dus als jouw python script altijd dezelfde PID heeft, kun je met
cat /proc/<PID>/cmdline 
zien welk script het is.
Python2.6 heeft een aantal keer een andere PID. De log staat er vol mee maar in /proc/ bestaat er slechts één daadwerkelijk, en die heeft als inhoud "sleep1800".
16116 (2793 matches)
6577 (2720 matches)
29330 (2670 matches)
19753 (2638 matches)
Frustrerend dit :(

edit:
Ik ga een paar dingen proberen en zal morgen kijken of het effect heeft gehad :)

[ Voor 4% gewijzigd door Lunaticc op 28-02-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Hoezo? Waar blijft de uitdaging als de boef zijn paspoort op de plaats delict laat liggen?
16116 (2793 matches)
6577 (2720 matches)
29330 (2670 matches)
19753 (2638 matches)
Bedoel je hiermee dat PID 6577 2720 keer in de logfile voorkomt? Dan lijkt het erop dat er om de zoveel tijd een python script gestart wordt die een bepaalde actie doet, wat ongeveer 2700 regels in de logfile oplevert.
Overigens krijgt elk nieuw proces een nieuwe PID. Deze wordt telkens met 1 opgehoogd, waarschijnlijk tot 32k, waarna hij weer verder gaat bij 0. Als dit lijstje in volgorde is, betekend dat dus dat er tussen de Python scripts ongeveer 23000 andere processen starten. Nu verbruikt het logscript zelf ook nogal wat PID's, dus misschien zegt dit niets.

Die 'sleep 1800' van jou klinkt dus naar een hergebruik van een PID. Oftewel, je moet de PID pakken als hij heet is, in het logscript.

Het eigenlijke loggen gebeurt hier:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
                dmesg -c | grep -v "proc\|rootfs\|sysfs\|tmpfs\|devpts" >/tmp/diskmon/tmp

if [ ` wc -c /tmp/diskmon/tmp | cut -d ' ' -f 1 ` -gt 0 ] ; then
                        local stamp=` date +%H%M `
                        [ "$stamp" != "$oldstamp" ]  && oldstamp=$stamp && echo "==== ` date ` ====" >>${currentlog}
                        cat /tmp/diskmon/tmp >>${currentlog}
                fi
dmesg -c dumpt de het kernel log buffer. De grep regel filtert allerlei virtuele filesystemen weg waar we niet in geïnteresseerd zijn. Het resultaat komt in /tmp/diskmon/tmp. Vervolgens wordt gekeken of daar wat in zit. Als er wat inzit word eventueel een timestamp in de logfile gezet, gevolgd door de payload: 'cat /tmp/diskmon/tmp >>$(currentlog)'

Hier ergens zouden we dus het pythonscript kunnen pakken.
Bash:
1
2
3
4
5
pid=$( grep "python2.6" /tmp/diskmon/tmp | head -n 1 | tr '(' ' ' | tr ')' ' ' | cut -d ' ' -f 2 )
if [ "x$pid" != "x" -a "x$pid" != "x$oldpid" ] ; then
    echo cmdline of $pid is $( cat /proc/$pid/cmdline ) >>${currentlog}
    oldpid=$pid
fi
De eerste regel zoekt naar 'python2.6' in de tmplog, haalt daar de eerste regel uit, vervangt zowel haakje openen als haakje sluiten door een spatie, en pakt vervolgens het tweede woord uit de onstane regel, en stopt het in 'pid'.
De tweede regel kijkt of pid uberhaubt een waarde heeft, en of hij verschillend is met de vorige keer. Indien ja, wordt de inhoud van /proc/<PID>/cmdline naar de logfile geschreven.

Als je dit stukje invoegt vóór de 'fi' in het uitgeknipte stukje, krijg je waarschijnlijk je cmdline wel te pakken.
(Wel even het oude script killen, of je nas herstarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Mijzelf schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 21:33:
[...]

Hoezo? Waar blijft de uitdaging als de boef zijn paspoort op de plaats delict laat liggen?

[...]
Held! _/-\o_

Om de een of andere reden is het CouchPotato, terwijl deze slechts één keer per dag hoort te scannen. Kan ik daar mee verder, bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damden
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-07-2024
barrymossel schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:45:
...
Straks maar eens aan de slag met SickRage.

---edit---
En SickRage staat er ook op. Ben wel benieuwd of iemand het al voor elkaar heeft gekregen om Sonarr draaiend te krijgen.
Probeer nu al de hele dag om SickRage aan de praat te krijgen, maar krijg steeds de error:The Python module Cheetah is required
Terwijl de module wel is geinstalleerd, dus als jij SickRage draaiende hebt, zou ik graag weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
damden schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:28:
[...]

Probeer nu al de hele dag om SickRage aan de praat te krijgen, maar krijg steeds de error:The Python module Cheetah is required
Terwijl de module wel is geinstalleerd, dus als jij SickRage draaiende hebt, zou ik graag weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
Alweer een tijd geleden en ik weet dat ik daar toen ook mee heb lopen kloten. Maar heb je dit al geprobeerd:

code:
1
2
3
4
wget http://pypi.python.org/packages/source/C/Cheetah/Cheetah-2.4.4.tar.gz
tar -zxvf Cheetah-2.4.4.tar.gz
cd Cheetah-2.4.4
sudo python setup.py install

Ik heb zover ik nu kan zien de volgende twee guides gebruikt:
http://community.wd.com/t...beard-for-MBL/td-p/572584
http://community.wd.com/t...rd-on-MyCloud/td-p/626963

Ik kan me ook vaag ergens herinneren dat ik python 2.6 heb gebruikt, maar dat kan ook voor Couchpotato zijn geweest: http://community.wd.com/t...Python-module/td-p/799897

[ Voor 11% gewijzigd door barrymossel op 13-03-2015 08:25 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
barrymossel schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:23:
[...]

Alweer een tijd geleden en ik weet dat ik daar toen ook mee heb lopen kloten. Maar heb je dit al geprobeerd:

code:
1
2
3
4
cd Cheetah-2.4.4

Ik kan me ook vaag ergens herinneren dat ik python 2.6 heb gebruikt, maar dat kan ook voor Couchpotato zijn geweest: http://community.wd.com/t...Python-module/td-p/799897
Is het je ook nog gelukt om Sonarr draaiende te krijgen? Ik had laatst mijn MyBook gebrickt bij het installeren Mono :+

Hier claimt wel iemand Sonarr op zijn MyBook te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damden
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-07-2024
barrymossel schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:23:
[...]

code:
1
2
3
4
cd Cheetah-2.4.4

Ja, daar was ik ook inmiddels achter gekomen. Maar ik moest nog iets extras doen. Ik kreeg na wat jij schrijft nog steeds dezelfde error. Maar toen het ik mijn .bashrc file aangepast, er een alias bij gezet:

alias python='/opt/bin/python2.7'

Daarna die python install nog eens uitgevoerd, daarna werkte het bij mij.... 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Lunaticc schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:54:
[...]

Is het je ook nog gelukt om Sonarr draaiende te krijgen? Ik had laatst mijn MyBook gebrickt bij het installeren Mono :+

Hier claimt wel iemand Sonarr op zijn MyBook te hebben.
Nope helaas. Mono dacht ik bijna voor elkaar te hebben, maar uiteindelijk opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 20:11
Dag,

Ik probeer het hier even.

Ik heb met een slag in de rondte gegoogeld en al mijn opties die ik zo ken al geprobeerd.

Ik heb hier een 4TB Mybook Live Duo staan welke traag is als dikke ****** door een trechter.

Hij zit als volgt aangesloten.

WD Mybook --> UTP kabel (2 meter) --> TimeCapsule --> iMac Alles werkt op 1Gbit.

Situatie is als volgt:

De persoon heeft zijn iPhoto Bieb van XXX GB er op staan, geen idee hoe groot hij is kan ik niet zien, want daarvoor is de connectie te traag.

De WD is in Stripe opgezet (niet mijn idee, ook niet zijn idee) maar goed. Kortom een disk eruit trekken en simpel even uitlezen aan een PC of mac is er niet bij.

Wat hij wil: is op korte termijn zijn iPhoto bieb weer kunnen gebruiken........

Wat ik al heb geprobeerd:

1. WD Cloud voorzien van de laatste firmware (geen effect)
2. TimeCapsule van Bridge afgehaald en als losstaand netwerk geconfigged zodat ik alleen bovenstaande setup heb (geen effect)
3. WD rechtstreeks aan de iMac gehangen (geen effect)
4. op AFP geconnect (geen effect)
5. op SMB geconnect (geen effect)
6. Momenteel met SSH een externe disk aan USB gehangen en die aangezet om de bieb te kopiëren, lijkt nog bezig te zijn, maar komt met meldingen dat de disk vol is terwijl hij net 20GB heeft weg geschreven (finder meldt 300GB vrij)
7. WD support gebeld, gezien ik verhalen las over: ja met de originele kabel gaat het wel snel, WD support meldt ja kan uitmaken, of je 60CM of 6 meter er tussen hebt, moet je zien of je 6 meter of 6 kilometer moet lopen 8)7

Iemand nog andere ideeën?

Kopieren van de WD naar de iMac gaat echt gewoon langer dan een dag duren (heb hem al een keer aangezet maar het kost al een dag om het kopiëren voor te bereiden.....

De iMac heeft overigens een SSD en ook op mijn MacBook Pro is het hetzelfde

[ Voor 8% gewijzigd door SpoekGTi op 08-06-2015 19:12 . Reden: Extra info ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:14
Weet iemand hoe ik mijn live book kan benaderen van een ipad zonder de gebruik te maken van de standaard app? Ik gebruik de app file browser (https://itunes.apple.com/...files-on/id364738545?mt=8) en ik zou graag deze app ook gebruiken om de live book van buiten mijn netwerk te benaderen. (binnen mijn netwerk lukt het wel)
Blijkbaar kom ik kennis te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esnesi
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06-2017
- fixed

[ Voor 98% gewijzigd door esnesi op 13-11-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Baakman
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-08-2019
Hallo Allen

Ik had mijn MBL aangesloten op mijn Time Capsule (5th generatie). De MBL maakte elke week een kopie op die TC.
Nu heb ik een nieuwe (tweedehands) Time Capsule (vierde generatie) erbij gekocht. Deze in mijn netwerk gehangen en de MBL daar achter geplaatst. Ik probeer nu op die nieuwe TC een backup van mijn MBL te maken. Hij ziet bij detecteren mijn TC wel, maar als ik probeer daar dus een backup op te maken is de mededeling: no shares could be found on this device. Kortom: hij ziet de nieuwe (tweedehands) TC wel, maar de share die erop staat ('data') die ik gewoon wel zie in finder, en waar ik ook vanalles kan opzetten, ziet hij niet.

De instellingen van mijn TC 5 generatie zijn exact dezelfde als die van mijn TC vierde generatie.

Hellup!

TB (iMac 2011, Capitan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Ik kan mijn WD Live Book niet meer benaderen via de verkenner. Als Mediaserver werkt deze nog wel. Via iPad, telefoon en dergelijke kan ik de bestanden ook benaderen.

Als ik de NAS via de netwerkmap van de verkenner gebruik start hij via edge het systeempaneel op en na invoeren van mijn wachtwoord kom ik daar prima terecht, hij opent alleen geen mappen. Ook de Publicshare die wel in de lijst staat opent niet, ook niet met het goede wachtwoord (dat hij dan niet herkent).Ik gebruik Windows 10, dit was ook al voor de laatste update van Windows.

Is er iemand met een vergelijkbaar probleem of nog beter iemand met een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Even een oud topic nieuw leven in blazen hoop ik. Mijn voorgaande reactie is al wat ouder, dus toch een nieuw bericht (anders ziet niemand dat er een vraag is).

Met betrekking tot mijn voorgaande post. Om wat voor reden dan ook kon ik op een gegeven moment weer mijn bestanden benaderen. Voor zover ik heb kunnen nagaan is er geen verandering of update geweest van Windows of WD. Maar in geval van Windows kan dat ook op de achtergrond zijn gebeurd.

Mijn vraag gaat over de Chromecast audio in combinatie met de WD My Book Live. Ik heb aardig wat muziek op mijn WD staan en ik overweeg een Chromecast Audio aan te schaffen om die op mijn versterker af te kunnen spelen. Ik weet alleen niet of de Chromecast zelf de muziek op kan halen van de WD of dat het via het device blijft lopen waarmee je de stream in gang zet. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Paulus73 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:23:
Even een oud topic nieuw leven in blazen hoop ik. Mijn voorgaande reactie is al wat ouder, dus toch een nieuw bericht (anders ziet niemand dat er een vraag is).

Met betrekking tot mijn voorgaande post. Om wat voor reden dan ook kon ik op een gegeven moment weer mijn bestanden benaderen. Voor zover ik heb kunnen nagaan is er geen verandering of update geweest van Windows of WD. Maar in geval van Windows kan dat ook op de achtergrond zijn gebeurd.

Mijn vraag gaat over de Chromecast audio in combinatie met de WD My Book Live. Ik heb aardig wat muziek op mijn WD staan en ik overweeg een Chromecast Audio aan te schaffen om die op mijn versterker af te kunnen spelen. Ik weet alleen niet of de Chromecast zelf de muziek op kan halen van de WD of dat het via het device blijft lopen waarmee je de stream in gang zet. Iemand hier ervaring mee?
Met een gewone chromecast maakt deze rechtstreeks verbinding met de NAS. Ga er dan ook vanuit dat dit ook zo zal zijn met de Chromecast audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Paulus73 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:23:

De Chromecast (Audio) haalt inderdaad gewoon zelf de muziek van de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Bedankt.

Ik heb alleen de app van WD om de muziek te bedienen. Kan met mijn iPad anders niets afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Paulus73 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:23:
Bedankt.

Ik heb alleen de app van WD om de muziek te bedienen. Kan met mijn iPad anders niets afspelen.
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar je kan met een app als https://itunes.apple.com/...romecast/id969804264?mt=8 muziek van je NAS afspelen op je CC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus73
barrymossel schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:27:
[...]

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar je kan met een app als https://itunes.apple.com/...romecast/id969804264?mt=8 muziek van je NAS afspelen op je CC.
Ik wist niet hoe ik het moest vragen, maar ik denk dat dat inderdaad het goede antwoord is........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-03 22:12
hallo ,

vraagje .

ik heb een WD LIVE book 2 TB, en wil hem aan mijn nieuwe modem hangen ( xperia box V10 ) ,
en wil er aan dat het intern bereikbaar is , dus binnen mijn netwerk en geen verkeer van buitenaf kan dat?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
DonDee schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:42:
hallo ,

vraagje .

ik heb een WD LIVE book 2 TB, en wil hem aan mijn nieuwe modem hangen ( xperia box V10 ) ,
en wil er aan dat het intern bereikbaar is , dus binnen mijn netwerk en geen verkeer van buitenaf kan dat?

mvg
Zolang je geen poorten open zet richting de NAS is het geloof ik zoals je wilt. In principe alleen via het interne netwerk bereikbaar. En dan remote access in het dashboard van de NAS uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:16
Ik heb dus van mijn ouders een WD my book live gekregen die hun niet meer gebruikten/ nooit gebruikt hebben.

Nu vraag ik me af aangezien er geen dvd meer aanwezig is, hoe ik hier in ga komen om instellingen te wijzigen en evt te beveiligen?

wie o wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dirk0s schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:03:
Ik heb dus van mijn ouders een WD my book live gekregen die zij niet meer gebruikten/ nooit gebruikt hebben.

Nu vraag ik me af aangezien er geen dvd meer aanwezig is, hoe ik hier in ga komen om instellingen te wijzigen en evt te beveiligen?

wie o wie kan mij helpen?
IP adres van de WD My Book Live opzoeken in je router en met je browser daarheen. Als er een wachtwoord is ingesteld (en je weet niet wat dat is) denk ik dat je een harde reset moet geven (https://support.wdc.com/knowledgebase/answer.aspx?ID=17770).

Als je het IP adres niet kunt vinden kun je ook in windows explorer via netwerk het IP adres achterhalen geloof ik. Even zoeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-04 13:44
Bij inpluggen van WD Elements SE 4TB portable HDD kreeg ik deze melding https://gyazo.com/c7ac6764e1958e0fcd3f5a3e5c9f2138 iemand idee waar dit voor dient?

Kon zo snel even niet vinden waar ik dit moest vragen, hopelijk zit ik hier beetje goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Echt niets zelf kunnen vinden?
Eerste hit op Google met de zoekterm "eldos corporation wd elements"
Eldos

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Mijn NAS is aangesloten op het netwerk, maar ik zie hem niet benaderen via 'netwerk' (via verkenner). Wel zie ik hem als media-drager, ik kan dan de shares benaderen. Maar als ik klik op de NAS via netwerk / opslagdan opent ie de internetpagina van de NAS en toont ie niet de Shares in de verkenner. Hoe moet ik e.e.a. instellen om wel de shares via 'netwerk' te kunnen benaderen (en dan ook driveletters aan de Shares toewijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobH_0206
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-10-2020
Ik hoop dat er nog een aantal Tweakers actief zijn, die mogelijk kennis hebben van een WD My Book Live. Ik gebruik deze NAS alle vele jaren tot tevredenheid en heb dan ook al flink wat data (muziek, videos en documenten) aan deze NAS toevertrouwd.

Ik merk echter de laatste tijd dat een upload van nieuwe bestanden in de muziek share tot probleempjes leidt. Ik kan de muziek bestanden zonder probleem afspelen op al mijn devices in huis, maar de metadata zoals cover art ed zij nu meerdere malen een probleem.

Is er iemand die weet hoe het proces op de MBL loopt wanneer nieuwe bestanden worden geupload naar de muziek share en hoe thumbnails en small jpg bestanden worden aangemaakt in de .nflc_data directory en hoe en wanneer veranderingen worden weggeschreven naar het nflc_database.db bestand?

Wanneer ik dat duidelijk heb, kan ik wellicht begrijpen waarom een nieuw mp3 bestand (initieel??) wordt gekoppeld aan <device_id>_0_ATN.jpg, wat dus wordt weggeschreven in voornoemd database bestand. Een nieuwe folder of mp3 bestand van een andere artiest overschrijft na uploaden dus de contents van de _0_ATN.jpg bestand en dus zie ik in mijn DLNA renderers nu de nieuwe thubnail bij oudere bestanden. Heel vervelend, maar ik hoop op een oplossing.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste