Dag,
Ik probeer het hier even.
Ik heb met een slag in de rondte gegoogeld en al mijn opties die ik zo ken al geprobeerd.
Ik heb hier een 4TB Mybook Live Duo staan welke traag is als dikke ****** door een trechter.
Hij zit als volgt aangesloten.
WD Mybook --> UTP kabel (2 meter) --> TimeCapsule --> iMac Alles werkt op 1Gbit.
Situatie is als volgt:
De persoon heeft zijn iPhoto Bieb van XXX GB er op staan, geen idee hoe groot hij is kan ik niet zien, want daarvoor is de connectie te traag.
De WD is in Stripe opgezet (niet mijn idee, ook niet zijn idee) maar goed. Kortom een disk eruit trekken en simpel even uitlezen aan een PC of mac is er niet bij.
Wat hij wil: is op korte termijn zijn iPhoto bieb weer kunnen gebruiken........
Wat ik al heb geprobeerd:
1. WD Cloud voorzien van de laatste firmware (geen effect)
2. TimeCapsule van Bridge afgehaald en als losstaand netwerk geconfigged zodat ik alleen bovenstaande setup heb (geen effect)
3. WD rechtstreeks aan de iMac gehangen (geen effect)
4. op AFP geconnect (geen effect)
5. op SMB geconnect (geen effect)
6. Momenteel met SSH een externe disk aan USB gehangen en die aangezet om de bieb te kopiëren, lijkt nog bezig te zijn, maar komt met meldingen dat de disk vol is terwijl hij net 20GB heeft weg geschreven (finder meldt 300GB vrij)
7. WD support gebeld, gezien ik verhalen las over: ja met de originele kabel gaat het wel snel, WD support meldt ja kan uitmaken, of je 60CM of 6 meter er tussen hebt, moet je zien of je 6 meter of 6 kilometer moet lopen
Iemand nog andere ideeën?
Kopieren van de WD naar de iMac gaat echt gewoon langer dan een dag duren (heb hem al een keer aangezet maar het kost al een dag om het kopiëren voor te bereiden.....
De iMac heeft overigens een SSD en ook op mijn MacBook Pro is het hetzelfde
[
Voor 8% gewijzigd door
SpoekGTi op 08-06-2015 19:12
. Reden: Extra info ]
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.